És a címhez tegyük hozzá, hogy ennek az időnek a nagyobb része az első néhányszáz méteren telt el. Engem n levele tovább erősített abban, hogy nem igazán szeretnék a belvárosban lakni, vagy ha egy mód van rá, autóval egyáltalán odamenni se.
Az átlagos esti programom.
17:30-kor kigördülök a kapun, gurulok 50 métert, és beállok a Királyi Pál utca végén a sorba. Ha valaki nem ismerné a környéket, a Kecskeméti utca, Bástya utca, Szerb utca, Fejér György utca, Veres Pálné utca [egy része], Szarka utca teljes forgalma a Királyi Pál utcai lámpával tudja elhagyni a környéket.
Ugyan ha a Kecskeméti utca és Királyi Pál utca közötti szakaszon a Bástya utca nem az utóbbi felé lenne egyirányú, akkor a Kecskeméti végére – a Koron Szálló miatt – rakott lámpa pont kétszeresére növelné a lehetőségek számát. Így azt a lámpát a vendégek és a Magyar utca forgalma tudja használni, de erre az utcára csak a Körútról lehet bejutni, a lámpával pedig csak olyan irányba lehet menni, ahova a Körútról amúgy is.
A Bástya utcánál érkezőknek elsőbbségük van [jobbról jönnek], ott a sor nagyjából a Szerb utcáig áll, míg a Királyi Pálon is végig, az Egyetem térig, így elég gyakori a dudálás, ami jogos a Bástya utcán állók részéről, az elsőbbség meg nem adása meg egy idő után talán érthető a másik sorban állóktól.
18:05, én vagyok az első a lámpánál. Mikor a lámpa zöld lesz, a körúton keresztbe menő gyalogosoknak még zöld (nekik előbb zöld, mint „nekünk”, a gyorsabbak már ott tartanak, hogy épp előttem mennek át, a Kálvin tér irányába (ugye pirosban). A Buda felé tartó autók is keresztben állnak előttem, lassan vált a lámpa a Fővám téren, mindig beragad valaki a kis utca elé. Kicsit távolabb a villamos is keresztben áll, mert elég meg beragadt az előző, aki a Királyi Pálból próbált balra kanyarodni.
Nem adom fel, sikeresen veszem az akadálypályát, nem ütöm el a gyalogosokat, kikerülöm az autót, megvárom, hogy a villamos el tudjon menni, és sikerül úgy besorolnom, hogy az autó háta nem lóg a sínre, mérhetetlenül büszke vagyok magamra (de én voltam az egyetlen, aki azon a zöldön kijutott az utcából).
18:12, második vagyok az Üllői útra (jobbra) kanyarodó lámpánál.
18:14, még mindig második vagyok, az előző zöldnél nem jutott ki az előttem álló, mert ott keresztbe az Üllőin lett egy zebra, annyi a gyalogos, hogy esélytelen zöldben (vagy sárgában) abszolválni a jobbkanyart. A harmadik lámpaváltásnál az előttem álló is lemond a szabályosságról, bőven pirosban kanyarodunk jobbra, igaz, utána még hosszú ideig senki nem jön sehonnan, hogy miért nem lehet ott hosszabb a zöld, rejtély számomra.
18:15, elértem az Üllői közepén feltárt
lyukcsatornafelújítás-karbantartás-építés miatti sor végét.18:20, leküzdöttem az előbb említett sort.
18:23, megérkezek a Nagyvárad térre, célomhoz. Nem vagyok ideges, nem vagyok feszült, nem, egyáltalán. Igen, metróval nagyjából 15 perc lett volna az út. Igen, a baj az, hogy muszáj autóval mennem (szállítmányozni nehéz nélküle). Igen, visszafele is meg kell tennem ezt az utat.
szhörnyű 2010.09.01. 16:54:43
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.01. 16:59:26
szaGértő 2010.09.01. 17:25:58
SÜN 2010.09.01. 17:26:09
''autónepper.'' 2010.09.01. 17:35:33
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.01. 17:37:57
Tornado86 2010.09.01. 17:40:29
Feltûnt nekem is a dolog, szóval nekem csak ne adjon 1 ennyire "jó" matekes vezetési tippeket :) Fõleg ha még a szeme is "jó:, lásd "A sminktükröt nézte elinduláskor?" címmel kikerülõ írásomat :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.01. 17:40:38
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.01. 17:46:43
Rahsid 2010.09.01. 17:50:09
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.01. 18:13:06
Ha nem haza mész, hanem onnan viszel valamit valahová, akkor miért nem indulsz egy órával később, vagy kettővel előbb?
Ma kb háromszor tettem meg az Általad leírt távot, mindannyiszor pár perc alatt.
A csatornalyuk mellett is egyből átértem.
Ha meg haza mész, mi a fenét szállítasz onnan, vagy oda?
Nem fér át az Interneten?
szaGértő 2010.09.01. 18:16:37
szaGértő 2010.09.01. 18:17:25
1kutya 2010.09.01. 18:30:21
én debrecenben tegnap még 10 perc alatt értem be mhelyre, ma ez iskolakezdéssel bő 30-ra nőtt! ha a törpét viszem suliba, az kb 4km-es kerülő, de kirakással, bekíséréssel kevesebb időbe kerül, mintha a "szokásos" rövid útvonalon megyek.
kérdem én: ha meg lehet egy nagyfaluban oldani, hogy 9km 15 percbe kerül, akkor 5-ön miért kell félórát vánszorogni?
asszem elmegyek közlekedésmérnöknek, csinálok egy élhető, közlekedhető nagyvárost, lehet még szentté is avatnak...
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.01. 18:45:16
pakesz (törölt) 2010.09.01. 19:04:08
(---Flúgos Buszos---) 2010.09.01. 19:09:21
www.youtube.com/watch?v=kOnjDJz_fSU
3:10-től indul a lényeg. :))) tuti zsíroskenyér.
.lll. 2010.09.01. 19:23:36
nagy boldogság
Anti Anyag (törölt) 2010.09.01. 19:31:50
Ez sajnos benne van a zsákban,csúcsforgalom idején, főleg ha rendkívüli helyzet is van.
Anti Anyag (törölt) 2010.09.01. 19:33:26
sünegér 2010.09.01. 19:50:49
Anti Anyag (törölt) 2010.09.01. 20:02:11
Én lennék terrorista! 2010.09.01. 20:10:49
Szőke kisfiú 2010.09.01. 20:17:27
Ha emlékeim nem csalnak, akkor a Kálvin tértől a Nagyvárad térhez a 3-as metróval lehet utazni, és még át sem kell szállni...
Igaz ehhez gyalogolni kell, és nem az autóban lehet üldögélni, és szidni a sok barmot, aki autóba ül még akkor is, ha WC-re megy:)
Az ilyen hülye, mint "n" megérdemli a sorsát:)
Szőke kisfiú 2010.09.01. 20:18:52
Vehicular cyclist 2010.09.01. 20:23:48
De bízzál a hatékonyabb forgalomszervezésben....
1kutya 2010.09.01. 20:29:32
simán forgalomszervezési problem!
ennyi...
Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.09.01. 20:31:50
Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.09.01. 20:36:30
Ja igen, áruszállítók. A Belvárosban nem biztos, hogy kívánatos, hogy az ajtó előtt tudjon megállni. Molnárkocsi, akksis béka, megoldható cipelés nélkül, csak akarni kell. Pénzbe kerül de mint mondtam nem "olcsózsömle". Szóval az bele kell hogy férjen, hogy az áruval sétálunk 1-2 saroknyit egy sétálóutcában, viszont ebben az esetben szigorúan kell ellenőrizni a rakodós parkolót, sokan előszeretettel parkolnak az erre fenntartott helyekre.
Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2010.09.01. 20:36:50
2010.09.01. 20:47:21
"csatornafelújítás-karbantartás-építés miatti sor végét." Normális helyeken a csatornahálózat a járda alatt van...
9mmPara 2010.09.01. 20:49:53
uk.cars.yahoo.com/01092010/36/mystery-stig-solved-0.html
Átok rám, de álmos és lusta vagyok lefordítani, meg az én angolságom ...
1kutya 2010.09.01. 20:51:18
5km-es távon 4 könnyedén megtehető, a maradék 1 meg 20 perces kínszenvedés.
jók az ötleteid, de nem lehetne először e fent leírt forgalomszervezési problémákat kiküszöbölni és még pár évre élhető lenne a város (maradhatna az olcsó zsömle, meg bemehetne a dobozos stb)???
9mmPara 2010.09.01. 20:52:58
bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.09.01. 21:02:36
Gyorsabban nem halad tőle az ember, de legalább nem eszik meg annyi ideget..
Amúgy a posztban jelölt idősávban a metró sem egy leányálom. Mai posztom pont erről szól, mivel nincs trackback (vagy csak én vagyok ilyen kezdő, hogy nem találom?), ide belinklem.
nivo.blog.hu/2010/09/01/miert_van_tomeg_a_tomegkozlekedesi_jarmuveken
Perillustris 2010.09.01. 22:12:55
Ja, az én referenciám:
17h: kikapcsolom a gépet a munkahelyemen
>>8km>>
17:30h: megtörölközöm otthon a frissítő zuhanyzás után.
:P
egyittlakó (törölt) 2010.09.01. 22:16:48
Kik, az autósok vagy a bringások?
45 év, 10 gyerek, Pókos Arzén - így kerek. 2010.09.01. 22:23:07
write only?
Perillustris 2010.09.01. 22:30:56
Write only?
egyittlakó (törölt) 2010.09.01. 22:31:30
Alakítani viszont lehetne. Nem azért gürcöltem végig öt év részletfizetést új, katalizátoros autóra, hogy ne járhassak vele. Közben vidékről bejárnak az ügyesek, akik kiköltöztek Budapestről (ugye ők ráadásul kevesebb kötelezőt is fizetnek, annak ellenére, hogy itt okoznak torlódást meg füstöt)...
Az előző rendszer már jó régen építtetett aluljárókat, erre mit csinál a liberális városvezetés: televágja zebrával a nagy kereszteződéseket...
Tényleg, kik azok a barmok, aki ezért felelősek? Maradt még rengeteg lámpavas a városban...
egyittlakó (törölt) 2010.09.01. 22:43:44
Pattanj inkább a metró alá, bicaj helyett. Mikor ajánlotta neked bárki is, hogy ülj autóba? Nem kellene hittérítéssel foglalkoznod, mert más meg az autót tartja jobb eszköznek. Fizet is annyi adót érte, hogy lehetne jobb, gyorsabb autózást szervezni belőle a városban. De nem, ezeknek a bringás meg a buszozó nyugger előbbre van...
2010.09.01. 22:45:25
D4D 2010.09.01. 22:46:05
" aki olcsó zsömlét akar kimegy a Tescoba,"
És ők forgalomgerjesztés nélkül jutnak oda ki.
2010.09.01. 22:46:08
D4D 2010.09.01. 22:50:27
"A Belvárosban nem biztos, hogy kívánatos, hogy az ajtó előtt tudjon megállni."
De kívánatos!
Mihelyt 3 raklap sört bebékáztál két saroknyira, újragondolod. A pesti járdákon ez elképzelhetetlen.
Egyébként éjjel kellene szállítani amit csak lehet. a Match például már éjjel szállít.
D4D 2010.09.01. 22:54:00
"televágja zebrával a nagy kereszteződéseket..."
Akadálymentesít, hogy a tolószékesek is tudjanak közlekedni.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.09.01. 22:55:15
Csak azon csodálkozom, hogy annyi autósnak van egyszerre halaszthatatlan szállítanivalója minden nap azon az útvonalon.
2010.09.01. 22:55:37
Nálunk az éjjeli szállítmányozás nagy ellenségei a házbeli nyanyák voltak. Veszekedtek a sofőrökkel, hogy mit zajongnak az éjszaka közepén. Arra nem gondol a hülyéje, hogy a zsömle nem a közértben terem, azt oda kell szállítani, és ő lenne az első, aki szídná az egész univerzumot, ha reggeli vásárlásnál nem volna friss pékárú.
A helyzet az, hogy túlnépesedett a világ, sok emberrel kell osztozkodni az élettéren, és a konfrontációk egyre elkerülhetetlenebbek. Főleg egy olyan országban (HUN) ahol még kísérletet sem tesznek erre.
egyittlakó (törölt) 2010.09.01. 23:00:42
A bkv sem gyorsabb, főleg ha váltani is kell. A zasszony munkahelye 5 km-re van a lakásunktól, de Budáról Pestre busz-villamos-busz váltással minimum félóra (plusz por, zaj, piszok). Autóval jár inkább, az csak nyolc-tíz perc, ha nincs baleset.
egyittlakó (törölt) 2010.09.01. 23:03:30
Ja, jól látod. A bringások is betolakodtak az életterünkbe, csak éppen a szabályokat szarják telibe.
D4D 2010.09.01. 23:03:38
?i lenne, ha a Kálvin-Üllő lámpa nem négy autót engedne át?
Nem folytatom, mert elkezdenék anyázni.
D4D 2010.09.01. 23:04:19
Johnny336 2010.09.01. 23:05:36
Kocsival csak akkor megyek, ha korán indulok, és tudom, hogy későn végzek melóhelyen - reggel 7-kor és este 7-kor lehet haladni. Egyébként halál. És még akkor nem jött szóba, ha leesik három csepp eső - az nem halál, hanem népírtás...a sok szüttyögő, félős gyökér...
Esküszöm, két vezetői vizsgát erőltetnék. Nyári szombat délután, külvárosban, illetve őszi, esős, hétköznap reggel. Aki utóbbit nem tudja kezelni, alternatív közlekedésre kötelezném.
Tegnap elmentem nejemért. Hazafelé ami volt...többet használtam a dudát, mint a sebességi fokozatokat - aki tudott, keresztben állt meg a tömött kereszteződésben, hogy az üres kisutcák is feltorlódjanak.
Ezt miért nem büntetik irgalmatlanul? A zöldjelzés nem azt jelenti, hogy hajts be mindenáron, és majd lesz valahogy.
D4D 2010.09.01. 23:06:20
egyittlakó (törölt) 2010.09.01. 23:10:28
Nem, az autós forgalom lassítása volt a cél (ikvai-féle projektek)... Persze, a városban járó motorral veszteglő autó jobban szennyezi a környezetet, de ahhoz a városvezető barmok nem értenek...
A kerekes székesek részére minden aluljáróba felvonót kell telepíteni a korláthoz (ahol még nincs).
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.09.01. 23:10:33
Egyébként pl. a Királyi Pálból való kihajtásnál messze nem a gyalogosok a fő probléma, hanem az, hogy az a kereszteződés minden irányból hosszan dugós és emiatt az autósok akkor is belemennek, ha tudják, hogy bentragadnak: mire odjutnak, már eléggé felment bennük a pumpa ahhoz, hogy nagy ívben letojják a kreszt és a többi autóst is.
Szóval ha elmennél közlekedésmérnöknek, akkor lehet, hogy rájönnél, hogy vannak megoldhatatlan problémák. Meg arra is, hogy amit Te laikusként jónak gondolsz, az nem biztos, hogy tényleg az.
Aztán ha mégis élhető várost csinálsz Pestből, ami nem lenne egyszerú menet, akkor tőlem mehet a szentté avatás. ;-)
dukeekud 2010.09.01. 23:15:51
A kornyezet szennyezese mellett, pont az ilyen buzisagert kene pofan verni az autosok nagyreszet. Mert akinek van napi 2-3 oraja, hogy csak uldogeljen az autojaban, annak kurvara nincs szuksege ra, hogy autot hasznaljon. Ezt csak az engedheti meg maganak aki passziobol autozgat ide oda.
''autónepper.'' 2010.09.01. 23:19:14
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.01. 23:21:40
mondjuk en a dudal;oknak vennel el eloszor a jogsijat
dudaljon otthon a vuvuzellaval
esoben illik ovatosabban vezetni
ami viszxont teny, egyszeruen erthetetlen, hogy miert mennek be a keresztezodesbe ha tudvan tudjak nem tudnak atmenni ezen a zoldon, de a keresztiranyt fel fogjak tartani
ez mae 15 eve is igy volt a amarx teri feluljaro alatt ha elso voltam a lampanal akkoris szerencses esetben harmadik zoldre mentem at
es vigyorog bazmeg a keresztezodes kozepen
es sajat magat is szopatja
es nem erti
amugy a mi varosunk is igen behatarolt, mert regi
es igen korgyuru ide vagy oda pl a Marrimon a belvarostol Woodfin fele 2x1 savos
es 5 es 6 kozott ez az egy merfold fel ora atlagban
mondjuk nem is megyek 5 es 6 kozott inkabb megiszok egy sort valahol 6-ig
''autónepper.'' 2010.09.01. 23:23:07
2010.09.01. 23:23:22
Vagy aki pl; munkaeszköznek használja az autót. 3 órát rohadni a dugóban puszta passzióból, a legelvetemültebb autósnak is elég abszurd.
Nagyobb Objektivitást! Nem mindenkinek van 9-5-ig faszverős kávékortyolgatós munkahelye, a lakhelye melletti szomszéd utcában. Gondoljunk az agglomerációba ingázókra, a saját példám támasztja alá, arra pl; nincs tömegközlekedés.
Johnny336 2010.09.01. 23:25:44
A dudálás pedig balesetvezély jelzésére szolgál - minden más esetben szabálysértés; illetve lakotton kívül előzési szándék jelzésére használható még. Ezzel tisztában vagyok; de hadd érezze kicsit szarul magát, ahogy a fülébe zúg három autó. Hátha leesik neki, és legközelebb meggondolja, hogy kibasszon-e másokkal.
Melyiknek vegyék el a jogsiját? Aki dühében dudál egyet, vagy aki elzárja a keresztforgalmat?
2010.09.01. 23:27:35
Nem gyorsabb, nem környezetbarátabb, de mégcsak nem is olcsóbb.
''autónepper.'' 2010.09.01. 23:30:11
2010.09.01. 23:32:18
Undorító és gusztustalan szokás. Mintha bevágnál a postán a sor elejére. Miért gondolod hogy neked fontosabb dolgod van, mint a többinek, aki ki tudja várni a sorát? Időben felkelni, elindulni, és akkor időben odaérsz mindenhová.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.01. 23:35:23
''autónepper.'' 2010.09.01. 23:43:30
dukeekud 2010.09.01. 23:44:50
Persze van olyan is, meg aki ket gyereket szallit.
De mernek ra fogadni, ha egy ilyen dugoban megkerdeznenk 100 embert, hogy miert kell neki az auto, ebbol 80 nem tudna ra ertelmes okot mondani. Mert az emberek nagyresze csak hordozhato zenelejatszonak, meg gurulo esernyonek hasznalja az autot, es nem azert mert szuksege van ra. Es rengeteg ilyen feldiszitett, csicsas autot latni, recsego kipufogoval, amirol mar messzirol nyilvanvalo, hogy csak jatszik vele az idiotaja, es valojaban semmi szuksege nincs ra, csak feleslegesen foglalja az utat.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.01. 23:47:58
mint mondtam, aki behajt a keresztezodesbe ugy, hogy nem tudja ki tud-e menni az egy kocsog
a dudalast az esetlegesen ovatosabban kozlekedokre gondoltam, bar a bentragadok is remenytelenek
azt azert megjegyzem a magyar mentalitas szerint nem baj he esik ha fuj vagy havazik " en jol vezetek" megyek ugyanugy, mert snassz olyankor 30-al menni
pedig van mikor kell
akaarmilyen forgalom van nem megyek be a keresztezodesbe addig, amig nincs meg az az 1 kocsi hely amivel elhagyhatom
mint emlitettem itt szerintem jobb megoldas hogy a lampa a keresztezodes masik felen van, igy nem kell tekergetni a nyakam
en is sokat idegeskedtem a hulyek miatt akik pont a keresztezodesben valo beragadassal csinaltak meg nagyobb dugot
nem erti az idiota, hogy igy is ugy is a kovetkezo zoldon megy at
Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.09.01. 23:48:40
''autónepper.'' 2010.09.01. 23:48:57
igazi hős 2010.09.01. 23:56:52
A TG egyik műsorvezetője még poénkodott egyet, hogy jogi lépéseket fog tenni, mert ő volt Stig az elmúlt 7 évben és azt sem tudja, ki ez a fickó (B.C.).
Persze ettől még nem tudjuk meg, kik voltak még a fehér ruhában...
2010.09.02. 00:06:01
Nem biztos. Nekem pl; történetesen egy elég izmos hangos autóm van (nem csicsás). Egykoron autóversenyekre jártam vele, kupákat hozott, és hobbi kocsi volt, mamár szimpla munkaeszközzé degradálódott. Sajnálom is szegényt, dicstelenül fogja végezni. Gazdasági, ésszerűségi, és érzelmi okokból nem veszek másik kocsit. De hálistennek viseletes léte ellenére is többen néznek rá elismerően, mint rosszallóan... Attól hogy egy autó nem titkosügynök-suzuki 1.0 stift, még nem kissebb a létjogosultsága. Az autó is az önkifejezés eszköze, mint a ruha. Van aki giccsparádét csinál a gépből, van aki beéri a gyári feelinggel. De kit érdekel.
45 év, 10 gyerek, Pókos Arzén - így kerek. 2010.09.02. 00:06:30
45 év, 10 gyerek, Pókos Arzén - így kerek. 2010.09.02. 00:09:10
write only?
Kopi3.14 2010.09.02. 00:40:35
Kopi3.14 2010.09.02. 00:46:16
Martian (törölt) 2010.09.02. 01:02:03
Perillustris 2010.09.02. 01:12:42
Perillustris 2010.09.02. 01:14:51
LOL
tundrazuzmo (törölt) 2010.09.02. 01:23:10
Nem tűnik fel, hogy 2006-ban ugyanez volt? Akkor vezette be Demszky, hogy X utcát feltúrunk az elkövetkező y évben. Kellett a munka látszatja az újraválasztásához. Választási év van most is, Demszky már nem indul, de a sok hülye bürokrata azért feltúratja a várost.
kamu nindzsa 2010.09.02. 01:24:27
tundrazuzmo (törölt) 2010.09.02. 01:35:34
tundrazuzmo (törölt) 2010.09.02. 01:49:57
Érdekes, hogy az általam használt utakon nem kell ilyen eszközöket alkalmazni. Azt egyébként már régen észrevettem, hogy két külön kultúra él az utakon:
1. A Nemgondolkodó_ezért_dugóba_kerülő_frusztrált. Ezekkel van tele a Nagykörút, Üllői út, Váci út (bár az már haladósabb), Bajcsy Zsilinszky út, Kiskörút, Rákóczi út, Kerepesi út, Hungária körgyűrű, Rakpartok, és még néhány pregnáns példa. Ezeket az utakat ismerik a vidékiek, ezeket ajánlja a GPS is, ezeket használja minden amatőr. Persze ettől dugó lesz, jó nagy, és mindenki ideges és intoleráns.
2. Az Egérutakat_ismerő_dugókikerülő_dörzsölt. Hogy ezek hol közlekednek? Megmondom: Amikor a bármelyik hídra való ráhajtás előtt pirosat kap az 1. kategória, na ott jönnek ők be eléjük egy kisebb utcából... Bejönnek, átmennek a hídon, és el is tűnnek nyomtalanul. Nem is idegesek, nem is intoleránsak, nincs is okuk rá. Ugyanis napi szinten fél-1 órát spórolnak.
D4D 2010.09.02. 02:36:44
---------------------x----------------------x----------------------------
Nem tudja valaki, kedden este miért állt a 10-es? És meddig? És honnan? És hol volt a sor vége?
Köszi.
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2010.09.02. 04:41:58
TE HÜJÉBB VAGY HELYBŐL MINT MÁS NEKIFUTÁSBÓL!
Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2010.09.02. 06:58:42
egyittlakó (törölt) 2010.09.02. 07:41:46
Na persze, te már csak tudod... igen, van ilyen is, de ezek kevesebben vannak, nem többen.
Az autózás a civilizáció fejlődésének elengedhetetlen része. Minden fejlett államban bekövetkezett az a helyzet, amikor hirtelen megemelkedett az autós forgalom. Csak hogy ott a vezetők tudták kezelni a problémát, nem úgy mint az itteni tolvajok.
Budán sok az autó, nehezen lehet közlekedni. Miért? A zöld terroristák miatt még mindig nincs befejezve az M0 budai oldala. Talán még elkezdve sincs... nem bánnám, ha a papa kőbányáiból lenne rá kavics, csak csinálnák már...
Akinek meg a bringa nőtt a seggéhez, szeretném látni, hogy minusz tíz fokban vagy szakadó esőben is csak azzal jár. Különben a bukósisakba bebüdösödött fejet hatékonyan lehet tisztítani breffel...
Conan a barbar 2010.09.02. 08:04:23
smule 2010.09.02. 08:13:50
zFuly 2010.09.02. 08:31:46
Igaz, én két keréken járok, abból is a motorizált fajtán. :)
TROLLFORGATÓ!!!!!!!!!44négy | problem? · http://akinemmekintosthasznalazbuzi.blog.hu 2010.09.02. 08:32:03
Akinek munkaeszköz az autó, annak kifizeti a cég, aki viszont csak úgy kocsikázik azért, hogy nyolc órán át meressze a picsáját egy irodában (és közben ugyanennyi ideig fölöslegesen foglalja az értékes belvárosi parkolóhelyet) az igenis fizesse meg ezt a luxust.
Nekem havi átlag 2-3 nap van, amikor elengedhetetlen, hogy autóval menjek. Olyankor kétezer forintot (per alkalom) se sajnálnék arra, hogy ne egy óra alatt tegyem meg azt az utat ami egyébként sima hétköznapokon robogóval 10 perc, villamossal pedig 20.
Nzoltan 2010.09.02. 08:38:28
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.09.02. 08:41:22
Szakadó esőben nem. Olyankor kibírom a BKV-t :)
A mínusz 10 viszont nem akadály, felöltözöm. A hóban bicajozásnál viszont nincs jobb dolog a világon, egész más képet fest a város ilyenkor két keréken...
noob.hu/2010/09/02/ho3.jpg
noob.hu/2010/09/02/ho2.jpg
noob.hu/2010/09/02/ho4.jpg
noob.hu/2010/09/02/ho1.jpg
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.02. 08:41:44
Le kell szedni, és másfélszer annyi ember kényelmesebben utazhat.
2010.09.02. 08:42:43
Nzoltan 2010.09.02. 08:43:47
Nzoltan 2010.09.02. 08:44:46
Nzoltan 2010.09.02. 08:46:41
2010.09.02. 08:49:17
Ezek a mai tolvajok... jó sokan vannak.
TROLLFORGATÓ!!!!!!!!!44négy | problem? · http://akinemmekintosthasznalazbuzi.blog.hu 2010.09.02. 08:49:30
A belvárosba meg tényleg nem kell olcsó zsemle. Az olcsózsemlés teszkóprolik költözzenek ki egy csepeli vagy újpesti panelba a teszkó mellé. Akit az 5 forinttal drágább zsömle földhöz vág, az mit keres egy 500-750.000 forintos négyzetméteráron kínált belvárosi, forgalomcsillapított utcai lakásban????? (persze, amikor a szutykos, koszos, parkolónak használt utcáját forgalomcsillapították, és élhetővé válta miatt másfélszeresére emelkedett az ingatlanja értéke egyik évről a másikra még válság ellenére is, akkor egy rossz szava nem volt)
Perillustris 2010.09.02. 09:08:05
Jótékonyan csak az üzemanyagköltséggel számolsz, a másik oldalon meg kihagyod, hogy a helyközi bérlet árának jelentős részét a munkáltató megtéríti.
Nem baj, megszoktuk.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.02. 09:24:24
A munkáltató téríti a bérletet...
lol
teabore 2010.09.02. 09:35:09
Anti Anyag (törölt) 2010.09.02. 09:43:07
záporjózsi 2010.09.02. 09:54:44
acsa77 2010.09.02. 09:55:09
Ja, és tömegközlekedés: aki hozzászokik, és nem telefonálgatós a munkája (mert az kocsiban jobban megy), az jelentős szabadidőt kap a BKV-n, pl. olvasásra. Csak hozzá kell szokni. Nem kardfogú tigrisről van szó.
záporjózsi 2010.09.02. 09:55:53
acsa77 2010.09.02. 09:56:36
Waldorf Rolandó 2010.09.02. 09:56:50
Elméletileg.
Mert utóbbi még sajátjának tekinti a közterületeket is, ahol ő kívánja megszabni, ki, mikor és mivel járjon arra, holott egy átutazó szegedinek éppen annyi joga van ott, mint neki.
záporjózsi 2010.09.02. 09:57:01
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.02. 09:59:42
Bakker, CSALÁDDAL vonatozni? EGYEDÜL olcsóbban jutok el Pécsről Pornóapátiba, mint tömegközlekedéssel!
És igen, van olyan, hogy olcsóbb a tömegközlekedés.
Biztosan.
Ha MÁV dolgozó retyerutyája vagy.
Perillustris 2010.09.02. 10:01:58
Waldorf Rolandó 2010.09.02. 10:07:12
2. heti 2 alkalommal be kell jönnöm az abszolút belvárosba, 2-3 óra erejéig.
3. oda-vissza 100km az út
4. nyáron néha biciklivel teszem meg az utat, dacára az aszfalton sem egyszerű terepviszonyoknak
5. bekaphatja-e minden belvárosi bringafasiszta?
igazi hős 2010.09.02. 10:10:42
záporjózsi 2010.09.02. 10:10:56
záporjózsi 2010.09.02. 10:12:23
igazi hős 2010.09.02. 10:18:06
Amikor 6-3-ig dolgoztam, én is röhögtem mindenkin aki a dugókra panaszkodott.
igazi hős 2010.09.02. 10:22:00
Ma viszont 3/4 8-kor simán előztem a Lágymányosin az autókat a kerékpársávon.
Gazember Géza 2010.09.02. 10:34:56
Ez az Észak-Balkán.
Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2010.09.02. 10:36:44
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.02. 10:39:01
Minden más esetben se nem olcsóbb, se nem gyorsabb.
Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2010.09.02. 10:39:44
záporjózsi 2010.09.02. 10:56:02
záporjózsi 2010.09.02. 10:56:53
Ssipak 2010.09.02. 11:08:58
"Ja, jól látod. A bringások is betolakodtak az életterünkbe, csak éppen a szabályokat szarják telibe."
öröm olvasni közben egy másik autóstól meg ezt:
"amúgymeg ha pesten laknál tudnád mit hol lehet kerülni (hol nem látszik a dupla záró, melyik egyirányúba ritka a rendőr, hol lehet átmenni még a 3 mp-e világító piroson, stb.)"
látom nem kicsit vagytok tudathasadásososak. nektek mindent szabad másnak meg semmit.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.02. 11:23:26
Perillustris 2010.09.02. 11:36:10
Ami egyértelműen igazságtalan.
záporjózsi 2010.09.02. 11:37:13
avus · http://avus.blog.hu 2010.09.02. 11:42:51
VakondM 2010.09.02. 11:46:49
Nagyon jó ötlet, hogy legyen tiszta és járjon sűrűbben!
De:
1, a postoló írta, hogy szállítmányozni nehéz autóval, vagyis a BKV esélytelen.
2, a 47/49es villamos pont az ami csúcsidőben lámpaváltásonként jön a kiskörúton (pont mint a nagykörúton), sűríteni lehetetlen
3, erre a tisztasággal sincs igazán gond
4, ha a külvárosban nem ül át a delikvens az autóból akkor a belvárosban akármit teszel csak a helyiek fognak tömegközlekedni, bár ha a BKV is áll a dugóban akkor úgy van vele, hogy az autóban legalább biztosan ülhet és van rádió is, de valóban sok az "1 autó 1 ember" közlekedési stílus jegyében autózó
A kiskörutat jelen formájában félkészen átadni irtózatos felelőtlenség volt. Az átadás utáni hónapokban nem 1, nem 2 autó tört össze, hol autó-autó, hol villamos-autó összetűzésben. Akkor még a lámpaprogram is rosszabb volt, mire pedig a helyzet javulni látszott kitalálták a reprezentatív városkapu kiépítését - amire lett volna másfél évük amikor úgyis minden le volt zárva és a villamos sem járt.
Sajnos nap mint nap járok én is arra és nem csak egyszer oda-vissza, rettenetes!
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.02. 11:53:09
Az előbbi látszik járható útnak, hiszen benzint tudok venni külföldön/traktorból kiszedem az olajat, felrakom a szlovák rendszámot, ha meg dugódíj van, akkora, hogy az miatt nem éri meg bemennem a városba, akkor _nem_ marad Budapest ekkora...
Legalábbis az a része kihal, amelyiket ki kell kerülni.
Perillustris 2010.09.02. 12:08:47
Az üzemanyag árát már nem terhelném további adókkal, ehelyett a használatarányos díjakat növelném és igazítanám a költségekhez (autópálya- és egyéb útdíjak, hídpénz, behajtási díj, ingyenes parkolás megszüntetése, stb.)
D4D 2010.09.02. 12:10:33
D4D 2010.09.02. 12:11:10
avus · http://avus.blog.hu 2010.09.02. 12:11:19
Egyébként nem értem a posztbéli picsogást. Amikor valaki járművet választ, legyen tisztában annak előnyeivel, hátrányaival. Az autó nagy, és sok van belőle. Sok nagyméretű tárgy pedig könnyen eldugítja az általa használt csatornát.
záporjózsi 2010.09.02. 12:14:33
@D4D: Ehhez pl. az autónak a Te neveden kell lennie...
D4D 2010.09.02. 12:16:01
D4D 2010.09.02. 12:17:52
Merre mész?
ANPOV 2010.09.02. 12:17:59
D4D 2010.09.02. 12:21:13
záporjózsi 2010.09.02. 12:21:21
záporjózsi 2010.09.02. 12:23:00
@ANPOV: ...és ha vámkezelni is elviszi a cucccot? ;)
igazi hős 2010.09.02. 12:24:10
VakondM 2010.09.02. 12:25:37
Lehet, de ezzel csak olyan helyen érdemes operálni ahol a kereszt forgalom nem olyan sűrű mint itt. A megállóban lévő lámpákkal pedig nem lehet mit csinálni. Ha most megérkezik a villamos és akkor vált előtte a lámpa "pirosra" akkor van több mint 1 perce arra, hogy le és felszálljanak az emberek. Ennyi kell is, rengeteg az utas. A megoldás a 49es villamos csatolva járatása lenne - de ez sem teljesen ingyen lenne, a Kálvin teret pedig most rontják el úgy, hogy az 54 méteres szerelvény ne férjen be a megállóba. Akkor a jelenlegi sűrűséggel dupla annyi embert tudnál elvinni. De ezt többek között az M4 miatt nem lépik meg. Ugyanis az is bebizonyítaná, hogy a felszínen volt annyi tartalék ami a metró jelen formájában való megépítését feleslegessé tette volna és a maga 1-200 milliós kiépítési költségével pofátlanul olcsó...
záporjózsi 2010.09.02. 12:26:58
záporjózsi 2010.09.02. 12:28:52
Waldorf Rolandó 2010.09.02. 12:36:37
- elcaplatsz a másfél km-re lévő vasúti megállóhoz (ez egy ilyen falu, az egy vasút utcán kívül, ahol van 12 ház, mindenhonnan másfél km)
-mész (azt ne vegyük, hogy ha süt a nap, ha esik az eső vagy ha fagy, mondjuk azt, hogy sose késik :))
-átszállsz
-buszra szállsz
-gyalogolsz fél km-t
megérkeztél
majd ugyanez vissza, utazási idő jó esetben 4 óra. Autóval 2:20-2:30, ha meghajtom a városon kívüli részt, 2-2:10.
Anyagiakban a vonat több, mint duplája az autónak, és ez csak egy főre számítva. Ez nem hit kérdése, ember.
D4D 2010.09.02. 12:47:12
Majd minden úton 90 a megengedett, a vonatok többsége 80-al megy csak.
Bp-Győr-Hegyeshalom 160
Bp-Székesfehérvár 160 lesz majd Tárnoktól
Bp-Miskolc Hatvantól 120
Bp-Záhony 120
Tudtommal ezeken kívül máshol rendre 100, de inkább 80 a megengedett pályasebesség
(Bp)-Cegléd-Szeged 100 az autópálya 130-al szemben.
Egyébként telefonálni autóvezetés közben is lehet, egykét Darwin díjas még e-mailezik is, olvasni meg itthon a legjobb a karosszékben.
D4D 2010.09.02. 12:52:24
A villamosok maximális számát a megállóban tartózkodási idő határozza meg, tehát ha a Kálvinon a templomba járó nyugdíjas hívők miatt (nehezen szállnak le-fel) 2 percet áll a villamos, akkor sem lehet neki 40 mp-enként zöldet adni máshol, mert akkor is csak 2 percenként lehet járatni.
Ha ott a Kálvinnál (Nyanyák most nincsenek) 45 másodpercenként engedsz egy kocsit, akkor az mindenhol ennyi kell, hogy legyen, a Bartókon is. Ott ez kivitelezhető? a Rákóczi forgalmát 45 másodpercenkénti ciklusba lehet tenni? A Rákóczinak akkor az Astoriánál 20 másodpercekre lenne zöldje.
Egy 20 másodperces zöldben sokkal kevesebb autó halad át, mint egy egyperces zöld második 20 másodperce alatt.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.02. 12:52:30
záporjózsi 2010.09.02. 13:00:48
@Waldorf Rolandó:
"Anyagiakban a vonat több, mint duplája az autónak"
Ez nem lehet igaz. Vagy ilyen autó, vagy ilyen vonat nincs. Természetesen lehet vállalni az időmegtakarításnak megfelelő többletköltséget, de akkor azt be kell vállalni, le kell írni.
@D4D:
Bp-Győr-Hegyeshalom 160
Nem igaz.
Bp-Székesfehérvár 160 lesz majd Tárnoktól
Mikor?
Bp-Miskolc Hatvantól 120
Talán még igaz is lehet.
Bp-Záhony 120
Nem igaz.
A vonatok jellemzően 120/100-asak vagy 120/120-asak.
A villamosok miatt a Bartóknak egyedi programja van. Ahhoz hasonlót fognak telepíteni pár éven belül több helyen.
Waldorf Rolandó 2010.09.02. 13:24:32
vonat oda-vissza 2560+ 2 buszjegy 640, összesen 3200, egyszer-egyszer oda-vissza át kell szállni, gyalogolni meg amit akarsz.
Az autó megfordul 4,9 liter dízelből, shellnél tankolok, 331,9x4,9=1626,8Ft, ajtótól-ajtóig.
Ne gyere nekem, hogy ja, a busz az nem a vonat.
Vehetek biciklijegyet retúr 400, úgy a vonatozás nekem 2960.
És senki nem térít nekem semmit.
Waldorf Rolandó 2010.09.02. 13:28:30
Fospunpa Bizottság 2010.09.02. 13:34:45
szar helyen laksz, szar a munkád vagy szarul közlekedsz. az egyik miatt ülsz a dugóban. ez jusson eszedbe az 1-2-3 órás ücsörgés során.
:)
szerintem megérdemli, aki olyan hülye, hogy erre szánja az idejét, és nem változtat.
napi 2 óra dugóban ücsörgés az mennyi évente? :D
balfaszok.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.02. 13:40:22
igazi hős 2010.09.02. 13:48:08
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.02. 13:52:12
És Salynoss képzeld, sokan ott laknak, ahol a házuk van, sőt salynoss sok embernek csak egy háza/lakása van. És salynoss nincs kidobni való 7-800.000 Ft-ja illetékre lakáscsere miatt. Salynoss...
Waldorf Rolandó 2010.09.02. 13:57:13
záporjózsi 2010.09.02. 13:57:20
@Waldorf Rolandó: Ld. fönt.
@igazi hős: 7-kor nincs zöldhullám? Egyrészt van és esélyes, másrészt 7:30-ig a kivezető irány jól járható. a Nagyszőlős felé azért nem érdemes menni a Hungária felől, mert az már kerülő.
D4D 2010.09.02. 13:59:53
Waldorf Rolandó 2010.09.02. 14:06:12
számoljunk 2 évre, mert
a kocsira 2 év műszaki van, 2 év alatt heti 2 út, az legyen 192 alkalom.
üzemanyag 312e
biztosítás 40e
ha lejára műszaki, kidobom, ha baja van, és veszek megint egyet
150e-ért
30e a műszaki megint
átírás 50e
az 582 ezer, ha ki kell dobni a kocsit, ha nem, akkor 352e.
a vonat+busz kombó 192x3200=614e.
Még valami kötekednivaló?
záporjózsi 2010.09.02. 14:07:06
záporjózsi 2010.09.02. 14:09:10
Waldorf Rolandó 2010.09.02. 14:10:22
záporjózsi 2010.09.02. 14:18:52
Waldorf Rolandó 2010.09.02. 14:23:37
Szerintem vehetnék még párat abból a pénzből, ami az adómból a mávba belefolyik.
Waldorf Rolandó 2010.09.02. 14:26:18
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.02. 14:31:51
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.09.02. 14:40:56
btw én is kocsival járok de nem gyártok hozzá hangzatos elméleteket. szeretek vezetni és szeretem a rugalmasságot, és ezért kétszer annyit kiadni egy hónapban. ez van.
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.09.02. 14:50:31
záporjózsi 2010.09.02. 15:01:58
@Waldorf Rolandó: Ez elfogadható. Remélem még sokáig találsz magadnak olyan autókat, amelyekkel ezt megteheted. (Igen, nekem is szimpatikusak az ilyen autók, inkább mint a mostaniak.) Viszont ez azt is jelenti, hogy egy km neked 14 Ft vagy az alatt jön ki.
A vonatjegy az 70 km-es, ami oda-vissza 140 km. A 3,5 l/100 km extrémen jó fogyasztás. A 4,9 l-ből számolva 11,6 Ft/km csak az üzemanyag. Az autósok többsége nem tud ilyen fogyasztást és ilyen árú és szervizelhetőségű gépjárművet felmutatni. A reális a 20 Ft/km üzemanyagköltség (ez önmagában magasabb, mint a vonat díja), illetve a rárakódó költségek miatt általában 32 Ft/km lehet az autósok nagy többségére vonatkoztatható gördülő költség.
Az, hogy miért kell +640 Ft-ot fizetni a BKV-ra, az egy másik kérdés, az a tarifapolitika csúfsága. Ugyanakkor kiemeltem, hogy alapvetően az 50.000 fő alatti településeken nem gond autó nélkül eljutni a helyközi tömegközlekedéshez. Bp. nem ide tartozik.
@d'oh: De Te legalább bevallod.
igazi hős 2010.09.02. 15:07:53
A jól járhatót nem kérdőjelezem meg. Ha minden lámpán átmész elsőre és csak minden 3-4. lámpa állít meg, akkor jól járható és örül az ember. De ez messze van attól, ahogy a megengedett sebesség +-5-tel végigmehetsz este 11-kor akár a Hungárián, akár valamelyik sugárúton.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.02. 15:32:45
Ha nincs 30-45 milliója, és van autója, akkor az hülye, aki irracionálisan cselekszik, így nem érdemes vele foglalkozni, ha meg van neki 30-45 millió vagyona, azt hadd ne sajnáljam azért, mert év másfél-kéttized százalékot a vagyona karbantartására kell fordítania.
@záporjózsi:
Te nem érzed kicsit sem furcsának azt, hogy az mellett kell érvelned, hogy egy (1) fő utazása esetén van olyan helyzet, amikor tud olcsóbb lenni a vonat?
Hogy nem az a kérdés, hogy két vagy három emberrel megéri-e autóba ülni, hanem az, hogy egyetlen ember esetében is keresni kell azt a formát, amivel megéri, meg ilyeneket kel mondanod, hogy 50000-es városban el lehet gyalogolni az állomásra, meg ilyenek?
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.02. 15:34:34
záporjózsi 2010.09.02. 15:53:41
@igazi hős: A Hungárián tuti nem tudsz végigmenni, mert 2 lámpa biztosan megfog. :) De épp ma reggel néztem, az M3 bevezetőn, hogy amikor állni látszott a dolog, akkor mentem 50-nel.
egyittlakó (törölt) 2010.09.02. 16:06:57
Természetesen.
egyittlakó (törölt) 2010.09.02. 16:16:54
Figyelj, bringás. Ne nagyon kuszáld össze más kommentjét az enyémmel, hogy utána ezt a következtetést vond le belőle. Azt írtam, hogy a bringások telibe szarják a szabályokat: ezen te sem tudsz szépíteni, sügér. Ebben az esetben simán lehet általánosítani, mert három nap kell ahhoz, hogy véletlenül egy szabályosan közlekedő bringást pillantsak meg. Ha az autósok tennék ugyanezt, akkor Magyarország népessége két éven belül elérné a 8 milliót.
D4D 2010.09.02. 16:51:06
Győr-Szombathely
Gugli 1:49, Elvira IC 1:22, amúgy 2:00
Győr-Pécs
Gugli 3:30, Elvira 4:11, de inkább 5:00 felett
Pécs-Szeged
Gugli 3:03, Elvira 5:52, de busszal csak 3:25, expressz
Szeged-Debrecen
Gugli 3:36, Elvira 3:07, feltéve, hogy nincs késés, mivel Cegléden csak 6 perc van átszállni.
Igyekeztem IC-vel elérhető városokat illetve utirányokat keresni, ahol nincs párhuzamos autópálya.
D4D 2010.09.02. 16:57:14
Rühellem a Suzukikat, de el kell ismerni, van közöttük olyan, amiket egy lepkefing árából fenn lehet tartani.
Biztosítása és adója kb 100 Ft/nap. Fogyaszt 6 litert se benzinből, szűrő és olajcsere, ha nem ragaszkodsz a márkaszervízhez akár 5000 Ft alatt megvan. És ez 20000 km-enként kell. Némely széria elég megbízható, tényleg ritkán romlik el.
Nem kell megijedni, nem egetrengető összeg egy jól karbantartott autó fenntartása.
igazi hős 2010.09.02. 16:59:20
M3: persze a 80-as rész után az 50 is lassú.
D4D 2010.09.02. 17:03:00
Ha jól számolom, akkor az enyimé
Biztosítás 73 Ft/nap
Adó 55 Ft/nap
Műszaki vizsga 22 Ft/nap
Üzemanyag 19 Ft/km
Km-hez kötött szervíz 2 Ft/km
Egyéb szervízek és díjak 5 Ft/km Ezt sose merítem ki.
D4D 2010.09.02. 17:06:06
VakondM 2010.09.02. 18:56:58
1-2 peronhosszabbítás és váltóállító áthelyezése kéne csak a 49esen.
Nevezetesen 2 szánszerkezetet és 1 pár peront (Tétényi út) kellene hosszabitani.
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.09.02. 19:09:07
én is egy 15 éves, alacsony presztízsű autót vettem eljárkálni, 6 literes átlaggal de költségeket tekintve még ezt is messze veri a tömegközlekedés.
D4D 2010.09.02. 19:28:30
Ez a bekerülési költség is relatív.
Így hogy van autóm, így képes vagyok mindent megvenni olcsón a hiperben, és ezért még plusz km-t sem kell menni, elég hazafelé megállni.
Egyébként az autó mivel -sok esetben- olcsóbb, menetközben termeli meg a bekerülési költségét. Persze aki napi 15 km-t megy oda-vissza, annál nem termeli meg 100%-ban, de én megyek általában 2-300-at egy nap, nálam hamarabb visszajön az ára.
Perillustris 2010.09.02. 19:40:24
Hát, erre a válasz már eléggé OFF lenne, maradjunk annyiban, hogy naív vagy.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.02. 20:01:58
Mert kb arról van szó, hogy kilométerenként egy (1) személynek maximum 2 forinttal kerül többe az utazás az autóval (úgy, hogy baromi drága az üzemanyag), mint vonattal, tehát ha lemegyek Budapestre, max. nyolcszáz forinttal vagyok beljebb, amiből meg kell vennem a BKV cuccokat.
Szóval irracionális döntés a vonat, ami annyira drága, hogy csak a legszegényebbek kénytelenek használni.
Ha ezen nem kel csodálkozni, akkor azon sem, ha nem akarja használni az, akinek van némi pénze.
D4D 2010.09.02. 20:50:15
Azért mert a csomagtartóba be tudok tenni 6 karton vizet, 6 tálca sört? Mindezt útközben, plusz út nélkül?
Szar dolog kerékpárral tálcánként fordulni.
igazi hős 2010.09.02. 21:04:12
D4D 2010.09.02. 21:09:45
A gyereket nem szoktatom rá még a sörre, majd akkor ha már tud hozni nekem is.
tundrazuzmo (törölt) 2010.09.02. 21:17:18
Így van. És a frankhitel is a civilizáció elengedhetetlen része, meg a médiaszocializált, agresszív autós is a civilizáció elengedhetetlen része. Ebből alakul ki a legtöbb baleset:
(Frankhiteles Autó + Médiaszocializált Autós)*egekbe_szőkő_CHF_árfolyam = Balesetveszélyes helyzet
Moulin 2010.09.02. 21:24:13
A Kecskeméti utca és a Veres Pálné utca két végénél van egy tábla: piros körszegély, belül fehér - ez a KRESZ szerint azt jelenti, hogy "behajtani tilos". Van alatta kiegészítő szöveg is: "kivéve célforgalom".
Namármost akinek van jogosítványa és esetleg tud olvasni is, az erre a területre nem megy be. (Kivéve, ha célja van.)Én ezen utcák egyikében lakok és naponta élvezem a sok szabálymegvető, analfabéta jóvoltából a helyzetet. MINDENKI aki ide a tábla ellenére bejöm, megérdemli a fél-egy óra várakozást.
sturmo (törölt) 2010.09.03. 08:29:47
záporjózsi 2010.09.03. 13:34:20
A 26 Ft/km magasabb, mint a vonat 18-a.
@kolbászoszsömle: Ha lehet, használom. Sokkal jobban érzem magam vonaton, mint autóban, amit ráadásul én vezetek, tehát max. helyben megbeszélést tudok tartani vagy telefonálni.
@igazi hős: Lehel vagy Erzsébet. Persze ha szabályosan közlekedsz. ;) De a Kőbányai is olyan, meg valahol fel is kell csatlakozni, azaz az első lámpa szokott szinkronba állítani.
@VakondM: Ettől még nem lesz több hadrafogható ipari...
2010.09.03. 14:12:27
A szállítmányozás a fuvarozás adminisztratív oldala, útvonal tervek összeállítása, fuvarozó cégek felkutatása, vám és egyéb közlekedési okmányok beszerzése... tehát papírmunka. Ehhez miért kell autózni az említett útszakaszon ?
záporjózsi 2010.09.03. 14:23:57
cso zsi 2010.09.03. 16:22:37
Először a habjával kezdi, aztán majd lesel, hogy csak fél korsóval maradt, mire odaért hozzád.
cso zsi 2010.09.03. 16:30:13
A 26 Ft/km magasabb, mint a vonat 18-a."
Kimaradt az időtényező. Valamint az, hogy a bakteron kívül senki ne az állomáson lakik, így annak a megközelítése is anyagi ráfordítás.
Röhejes volt az a "verseny", amikor az állomásról induló vonattal kellett versenyezni az állomásig. (Gödöllő-Keleti, ha jól rémlik.)
Miközben a verseny az lett volna, hogy "Gödöllő, Antalhegyi utca - Budapest, Beregszász út.
maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Antalhegyi+utca&daddr=Beregsz%C3%A1sz+%C3%BAt&hl=hu&geocode=FVRz1gIdRqAnAQ%3BFapW1AIdRgoiAQ&mra=mift&mrsp=1,0&sz=15&sll=47.469327,19.01772&sspn=0.013113,0.027595&ie=UTF8&ll=47.564944,19.150543&spn=0.209419,0.441513&z=11
D4D 2010.09.03. 21:51:29
Nézzünk egy kicsit más távokat, de ugyanazon a tengelyen:
Ács-Porpác
Gugli 2:01 Elvira 2:15 és 3:30 között.
Abda-Pécsudvard
Gugli 3:42 Elvira 5:29
Cserkút-Algyő
Gugli 3:28 Elvira 6:33 Busz 5:23
Hódmezővásárhely-Hajdúböszörmény
Gugli 3:18 Elvira 4:23
Látható, mihelyt van egy minimális átszállási kényszer, sokszor csak 10-20 km, már borul a mutatvány, akár a Szeged-Pécs tengely buszos variánsa is, ami elég egyenértékű volt az autóhoz, az indulási idő kényszeréz leszámítva.
És a fenti példák esetén még mindig csak az állomáson vagy.
Dolgozni nem azért kell, mert úton vagy, és nem tudod mással elütni az időt. Dolgozni akkor kell, ha munka van. Olyankor akár másnap reggel 7-ig is.
Pihenni viszont sokkal jobb otthon. Ne magyarázd el nekem, hogy a 35719sz. személyvonaton, ahol esetleg nincs fűtés, kosz van, nincs rendes világítás, és a WC-re sem tudsz esetleg elmenni, mert a WC okádék, esetleg a cuccod sem mered otthagyni, szóval ott jó pihenést!
Mondjuk nem vagyunk egyformák, nekem ha nem kell nyomni, akkor egy Bp-Bonyhád-Komló-Dombóvár-Tamási-Bp engem kifejezetten pihentet, nem vicc. Megyek 80-90, nézem a tájat, egy kis faluban megállok inni egy kávét, egy másikban eszem egy Gulyást, ha nyár van akkor egy harmadikban egy fagyit.
Egy szép helyen megállok, állok egy fél órát, nézem a tájat, közben rendezem a papírjaimat, a gondolataimat.
És egy ilyen utat pihenőben megcsinálok 8-9 óra alatt. Ha sok a gond, akkor 10 óra.
Ha nyomom, akkor 5-6 óra. De olyankor otthon van egy fél napom pihenni.
Vonattal? Csak Bonyhádig 3:30.
D4D 2010.09.03. 22:06:55
Menetidő 1943-ban
users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/40_o60.jpg
47 perc, négy köztes megálló.
Menetidő Elvira ma:
Megállás nélkül 35 perc. 31 km.
Guglival 40 perc, állomástól állomásig. Tehát ha városból városba (címről címre) kell menni, akkor a vasút sehol sincs, habár a váróteremben lehet pihenni és dolgozni.
záporjózsi 2010.09.07. 09:53:15
A háztól-házig szolgáltatás esetében valóban tud gyorsabb lenni az autó. Viszont ha egy táskám van csak és dolgozni is akarok közben akkor inkább egy vonatozásnak örülnék, mint egy autózásnak.
Az pedig, hogy valaki hajlandó kifizetni a vonat és az autó különbözetét egy természetes dolog. Ha kisebb a különbözet, átértékelik többen, hogy vonatozzanak-e. Ha nagyobb, akkor esetleg az autóról mondanak le többen. Nekem sokszor a drágább is jobb, mert a vezetés helyett mással tudok foglalkozni.
@D4D: "Megyek 80-90,"
Másra nem is gondoltunk, mert ugye főúton amúgy is ennyivel szabad és legtöbbször ennyivel is lehet menni.
D4D 2010.09.07. 17:00:29
Sok helyen szabad mennei 100 ill 110-el. Lehetni általában 150-nél többet nem megyek országúton. De a Dombóvár-Tamási szakaszon már ekkora tempónál is hagytak ott úgy, mintha állnék.
záporjózsi 2010.09.07. 20:42:24
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.07. 21:21:37
Ez szánalmas... Bocs, tényleg, de ez annyira szar...
D4D 2010.09.08. 02:22:45
A magyar kamionosoknak vagy híve? Sóderes rakottan 120-al Bugyi és 5-ös között. Ma.
A törököknél a sebességük csak a régi nulláson zavar, jobban féljél attól, hogy Isztambultól idáig jön némelyik megállás nélkül.
Egyébként, ahonnan indultunk:
A vonat nem tisztább.
A vonat nem gyorsabb.
A vonat nem kényelmesebb.
A vonat nem rugalmasabb.
A vonat néha olcsóbb.
A vonat nem visz el közvetlenül a célhoz.
JA a TV-hez nem igazodom, mert ami olyan, azt felveszem. Egy telefonomba kerül, és a család indítja a DVD-t.
cso zsi 2010.09.08. 15:01:41
Kocsival összeszedtem a külföldi népeket, és kigurultunk Pestkörnyékre. (25-30 km.)
Délután az asszony a gyermekért elment a suliba, metró, vonat, és egy még józan sofőr, aki lement értük az állomásra. A helyi buszjárat hamvába holt, de anno sem vitt sokkal közelebb a házhoz. Kék busz kivinne, de a bérleten felül kell még fizetni. Úgy csak feleannyi a séta. Reggel a fél 7-es vonatot elérni (az eredménye egy leb*szás a portástól, hogy miért van bent a gyerek fél 8 előtt, valamint itthon fél 7-kor reggelizik a gyermek kényelmesen, rohanás nélkül), külföldi vendégeket kocsiba rakni, irány a reptér, 7-kor kilökni őket a bejárat előtt, majd a saját holmikért vissza. A "rush hour"-t kihagytam, fél 8-tól tízig tettem-vettem, és csak utána közelítettem meg a várost.
9mmPara 2010.09.23. 22:01:34
igazi hős 2010.09.23. 23:41:10