A mai poszt helyszínén én is elő szoktam fordulni, de ezeket a műanyag izéket még nem láttam. European fotóján már most hiányzik az egyik, szerintem a többi sem lesz hosszú életű. Nem tudom, hogy lehetne jól megoldani a helyzetet, de így még az eddiginél is jóval tovább fog tartani, mire átjutnak az autók a lámpán, bármerre is menjenek tovább.
Egy rendkívül bosszantó forgalomszervezés miatt írok neked. Tisztában vagyok vele, hogy nagyon sok bonyolult számítást végeztek el ahhoz, hogy ezt végre kitalálják ezért esély sincs a megváltoztatására, de ha a nyilvánosság segítségével legalább az utasítást kiadó nevét megtudhatnám, az sokat segítene, lenne kit szidni minden este hazafelé.
A Béke út (ami a Béke tértől szerintem már Lehel utca - a szerk.) Róbert Károly krt. felé tartó szakaszán, a kereszteződés előtt 4 sáv + 1 villamos pálya várja a tömegeket. Mivel a villamospálya szilárd burkolatú, ezen közlekedik néhány BKV busz is. Bár a pálya a kereszteződés után is ugyanolyan szilárd burkolattal rendelkezik, a busznak valamiért kényszere van kijönni a pályáról (talán megállója következik? Busszal persze nem járok így nem tudom).
Az új forgalmi rendAz okos megoldás az lett, hogy kb 1 éve vastag dupla záróvonallal kivezették a buszsávot még a kereszteződés előtt a rendes sávokba. Persze ha nem járt arra busz akkor ezt mindenki figyelmen kívül hagyta, így lehetett minimálisra csökkenteni az amúgy is szokásos zsúfoltságot, dugókat.
Kb 2 hete viszont kirakták ezeket az aranyos sávterelő piros kis elhajló műanyagokat, így a tömeg már nem meri keresztezni a dupla záróvonalat (én nem tartozok ide, simán áthajtok rajta:), ennek az az eredménye, hogy a két kanyarodó sávba igyekvő áradat elfoglalja teljesen a két egyenesen menő sáv egyikét, így egyenesen csak egy sáv marad. Eredmény: dupla méretű dugó.
A legszebb az egészben, hogy a buszok továbbra is szépen végig gurulnak a kereszteződésig és legvégén jönnek ki a sínek közül, tehát felesleges az egész cirkusz.
Régen sem volt könnyű eljutni a lámpán túlra...A megoldást csak abban látom, hogy előbb utóbb a felfestés és a műanyag vackok is elkopnak, ehhez igyekszek aktívan hozzájárulni addig is.
Marcellusca 2010.09.05. 10:43:06
Meg én is. :D
Mert én is simán átmegyek rajtuk. :DD
Hogy miért?
Azért, mert ezekkel a bisz-baszokkal úgy jelölték ki a sávokat, hogy a balra kanyarodóknak hagytak kb. 5m-t (lehet, annyi sincs), hogy besorolhassanak a legbelső sávba. Ami gyakorlatilag lehetetlen, ha már ott áll egy autó.
Szóval, gratulálok a posztolónak, jó az észrevétel, csak lehet, hivatalos helyre is el kellett volna küldeni, hogy gyönyörködjenek a f@szságukban.
cork77 2010.09.05. 10:57:12
nullstring · http://www.bmwfanatics.hu 2010.09.05. 11:39:37
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.05. 11:45:06
Ők bizony gyönyörködnek,tudnak róla
Eljuttatott már korábban az empamo.tag.hu kérdést már a forgalomszervezőkhöz, miért zárnak le utcákat, sávokat betonnal
Forgalomlassitás, volt a válasz
Lezárták a Paulay E.u. Nagymező végét, Nagymező szakasza az Operett elött,
Nyugati tér Bajcsyrol balra, Pozsonyi út Margit hidra fel, Zrinyi u. egésze de a a Lánchidra vezető része nagyon hiányzik,
felső rakpart Akadémiánál elzárva/csak főelvtársaknak nyitva/,
Podmanickyn kétszer keresztezi a buszsáv fölöslegesen a többi sávot, a Belváros fasságait nem is emlitem.
Nehogymár maradjon valami egérút
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.05. 11:48:24
Há persze, a sok hulye balra akar kanyarodni,amikor ilyen 1xüen is +oldhatná
Mondj egy egyszerű példát a Lehel útrol a Róbertre is balkanyar nélkül!
D4D 2010.09.05. 11:52:40
mrzigi 2010.09.05. 12:05:05
"és megkerülni a MOL kutat és máris a Kacsóh felüljárón találod magad és mindezt zöld hullámon. "
3x jártam arra idén, mindhárom alkalommal a felhajtásra váró sor a MOL kút feljárótól távolabbi végén volt ... és igen lassan haladt.
Következő akadály, hogy a feljáró előtt állt a M3-ra jobbra kanyarodó sáv ... ami nem haladt, mivel a középső-belső sávból ment mindenki tolakodni.
Úgy sz.r az ott ahogy van.
Betontömbökkel védeni a jobbra kanyarodókat, és megoldódik a dugókérdés.
Don Blasius 2010.09.05. 12:06:44
Nem értem az egésznek az okát, a busz kanyarodhatna a villamossínről is balra.
@cork77: @D4D:
Az ott tényleg elég szar. :(
@Marcellusca:
Na szép. :) De ha a szent cél ennek a szarnak a lekoptatása, megsemmisítése, akkor támogatom. :)
(---Flúgos Buszos---) 2010.09.05. 12:30:11
Azt akarják elérni,hogy költözzetek el onnan a francba,és ne járjatok arra.
Ennyi a lényeg,és ők ezt a szabályok keretein belül teszik.
cork77 2010.09.05. 12:32:18
cork77 2010.09.05. 12:33:59
Don Blasius 2010.09.05. 12:50:12
Akkor át kell menni ezen a csomóponton. Kétszer is.
mqqq 2010.09.05. 12:55:24
A megoldás az lenne, ha beton elválasztókat raknának ki, megnézném, hogy a sok nagy arcú azon hogy megy át...
Én autóval közlekedek, de néhányan igazán felfoghatná, hogy a tömegközlekedés egy-két helyen nagyobb prioritással bír, mint ő, aki egyedül ül az autójában. Kéne kis tolerancia....
mqqq 2010.09.05. 12:57:29
''autónepper.'' 2010.09.05. 13:15:33
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.05. 13:17:17
''autónepper.'' 2010.09.05. 13:21:21
cork77 2010.09.05. 13:25:09
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.05. 13:27:01
mqqq 2010.09.05. 13:36:18
ZsZ 2010.09.05. 13:36:36
Don Blasius 2010.09.05. 13:37:05
Szerintem az lenne a megoldás, kapjon előbb zöldet a busz a sínről. Ez sokat nem venne el szerintem a lámpafázisból, mivel csak az egy szem 105-ös busz jár arra, kapja a zöldet, kimegy, fél perc múlva indulhat a két balra kanyarodó sáv. Ekkor nem lenne ütközésveszély. De szerintem a mostani helyzet ennél veszélyesebb szitukat eredményezhet.
Megoldás lenne az is, ha az elcseszett villamoshálózatot végre fejlesztenék, a 14-es továbbmenne a Lehel tértől a Deák felé. Így nem lenne akkora szükség a 105-ös buszra sem. Magasabb színvonalú kötöttpályás közlekedés esetén valószínűleg kevesebb autós is lenne, és jóval kevesebb flikkflakkszerűen felfestett buszsáv kellene. De ez Budapesten álomvilág, tudom. :(
Don Blasius 2010.09.05. 13:37:58
Akkor meg inkább elmennék a Papp Károly utcáig és onnan jobbra. :)
ZsZ 2010.09.05. 13:38:53
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.05. 13:45:45
Tudom, kösz
De nem lenne egyszerübb ha a marhaságokkal nem szarnák el a forgalmat?
Odaérek a Domushoz, már vissza sem tudok fordulni a Csángó felé.
Esetleg ha hamarabb észreveszem a dugót, még a Hun utcánál elsomfordálhatok balra és keringek
Don Blasius 2010.09.05. 13:47:15
Mondjuk bejön az, hogy ebben az esetben a villamos és a busz tarthatják fel egymást. Sehogy se jó. Azon is el lehetne gondolkodni, szükség van-e arra, hogy a 105-ös busz a Hungária krt-Vágány utca útvonalon érje el a Dózsát, nem lehetne esetleg ugyanúgy a Lehel-Dózsa útvonalon, mint a másik irányba? Ott talán nem lenne ennyire gáz a helyzet.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.05. 13:50:30
a 14-es továbbmenne a Lehel tértől a Deák felé"
Na, azmegigyhogy?
Nyugatinál mint fogaskerekű a felüljárón?
Alatt az autóknak sem lehet menni egyenesen a Bajcsyra
Ott is van/volt/ egyravaszság, a felüljárórol lehajtva nem lehetett jobbra sorolni és fordulni az Alkotmányra
Talán már csak szaggatott van, de korábban azonnal kiugrott az oszlop mögül a zsaru
''autónepper.'' 2010.09.05. 13:54:24
@...::: Flúgos Kamionos :::...: :P
ZsZ 2010.09.05. 13:55:43
ZsZ 2010.09.05. 13:58:23
Úgy már a villanyos is be tud gurulni.
fezoGT 2010.09.05. 14:17:44
Igazából meg járhatna a 105 ugyanúgy mint kifele irányban és csak a Dózsánál forduljon el balra. Az így kieső útvonalon jár annyi viszonylat hogy az bőven elegendő...
Kerülőútnak addig is a Szegedi-Gömb-PapKároly a tuti, ott a legnagyobb dugóban is simán átférsz legkésőbb a 2. lámpán.
Don Blasius 2010.09.05. 14:22:22
Dózsáig menjen a sínen, onnan meg úgy emlékszem van buszsáv a trolik miatt amúgy is.
fezoGT 2010.09.05. 14:27:43
De hát mit lehet csinálni ennyi kocsival?
Kniight 2010.09.05. 14:39:33
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.05. 16:35:34
Az életben nem járt a 14-es a Deákig!
Befordult valahol a Visegrádi u-ba a Váci útrol és a Kádár u-i végállomásrol ujbol a Vácira, Ujpest felé,valamely járat, talán a 12-es , meg Angyalföld felé
A Marx téren soha nem volt villamos közlekedés
A Bajcsy elején volt egy hurok fordulóval a Bihari J. u-n keresztül a mai 49-47-es végállomása, ami most a Madách-Deák téren van
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.05. 16:49:48
elbontanák a nyugati téri felüljárót és sima lámpás kereszteződés lenne."
Hozzátenném hogy nagy baromság lenne
Igy legalább át lehet suhanni a feluljáron
Miért kellene lebontani?
Visszaállitani a régi körforgalmat?
Esetleg az Ilkovits büfét is fel lehetne épiteni ujra
/már aki nem fiatalka , az ismerte :)/
Én még motoroztam a macskaköves MArx téren a körforgalomban :))
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.05. 16:51:01
kedves nosztalgia
video.xfree.hu/?n=west2006%7Cfdbc45129e2781035576762895b7dc98
Don Blasius 2010.09.05. 16:53:44
Azon a felüljárón sem lehet mindig suhanni. :P Nem kell mindent visszaállítani, ami akkor volt, viszont sokat lendítene a város tömegközlekedésén, ha a villamosjáratok tényleg átszelnék a várost. Mint Prágában.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.05. 17:23:37
Háát, fene sem tudja, mi lenne a jó
Én kórosan nem birom a bkv-t, ezért nem támogatom és nem támogatom az autók korlátozását, a sétálóutcákat stb.
Ha a Váci utbol visszavennének egy-egy sávot behalna a forgalom, bár maradna 2, mint a Lehelen
D4D 2010.09.05. 17:37:09
Volt villamos a Marx téren.
hampage.hu/trams/kadar.html
hampage.hu/trams/vaciutesujpest/nyugati.html
tundrazuzmo (törölt) 2010.09.05. 17:43:50
1. Mi a francnak oda egyáltalán buszsáv?
2. Mi a francnak kanyarodik ott - egyedüli balra kanyarodó buszként - a 105-ös busz? Miért nem jár arra, amerre a 32-es (Örs felé menő irány)? A 14-es vonalára a Béke térnél lehetne átszállni, az 1-es vonalára pedig a Reiter Ferenc vagy Vágány utcai megállóban.
Az útvonalak egyébként itt megszemlélhetők:
www.bkv.hu/hu/nappali_vonalhalozat/nappali_vonalhalozat
3. Miért kanyarodik egyáltalán, miért jár arra a 105-ös busz? Miért nem megy egyenesen a Lehel úton, és kanyarodik később balra? Pl. a Dózsán? BTW az ottani balkanyar megszűnhetne, lehet balra kanyarodó buszsáv helyette.
tundrazuzmo (törölt) 2010.09.05. 17:51:23
Ez éppenséggel forgalomgyorsítás volt. Nyugati térnél a balkanyarban rendszeresen beragadtak a villamossínen, és rengeteget lassítottak!
A Pozsonyi, mint hídra felhajtó sáv állandóan blokkolta a híd külső sávját, itt viszont a lezárás szerintem sem megoldás, mert így most a Pannóniából jönnek ki jobbkanyarral az érintettek - igaz lámpával ütemezve.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.05. 19:22:11
Érdekes link, de nem mond ellen amit mondtam
A Marx-Berlin-Nyugati teret soha nem keresztezte a Váci felöl villamos, pláne nem a 14-es
A képen látható leágazás a Körút felé, de irja is , a Vácirol hurok vágány a Kádár u-án keresztül vissza
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.05. 19:26:02
beragadtak a villamossínen.."
Hulye indok/persze nem részedröl/ mert a többi megmaradt balkanyarban is be tudnak ragadni
felhajtó sáv állandóan blokkolta a híd külső sávját"
Ujabb hulye indok,mert a rakpart felöl ugyanugy jönnek az autók, de a Pozsonyirol elöbb le kell menni a felső rakpartra és vissza a Jászainál
Tehát a híd sávja egyáltalán nincs mentesitve!
Reggie 2010.09.05. 19:46:08
cso zsi 2010.09.05. 20:08:12
"Bezzeg a mi időnkben"....
Mondjuk 40 évvel ezelőtt simán elhajthattál volna engem is gyufáért, de azért én is tudom, hogy
"Nekem a 44-ik utca sarka
olyan, mint a Kresz Géza vége,
ahol fordul a villamos."
Mindezt élőben, még a középajtós (ajtós??? fenét, felcsapórácsos) pótkocsikról, meg a Bengálikról. Mert a 14-es azzal járt.
Átjárhatóság volt a 47-49-es, és az újpesti-angyalföldi villamosok között, mert a Visegrádi utcáról vezetett ki sín, és a Budai Nagy Antalból is, a körúti vágányokra. Régen a 47-49 az még a Marx téren fordult vissza, feltartva a körúti forgalmat, de ezt te is tudod.
Villamos kéne a Vácira, kb úgy, ahogy régen is volt, nem csak a 14-est meghosszítani. A felüljáró elbontása ugyanakkor generálja azt a problémát, ami a Üllői-Körút sarkon van.
Tegye fel a kezét, aki tud a Nagykörúton közvetlen balra kanyarodási lehetőséget a Nyugati térin kívül. Minden más helyen a környező mellékutcákra van ráterelve a sugárirányú utakra való kanyarodási lehetőség. Talán az elborult agyú vezetés tehetne az összes ilyen helyre körforgót (átszelő villamossal, annak elsőbbségével, mint rég), hátha meghal a város teljesen.
Lehel-Róbert sarok. 20-30 éve is gázos volt, és minden egyes felújítás csak rontott rajta. Egy francos buszjárat, és a építkezésekkor nem módosított járda miatt szív naponta sok autós, egy frekventált kereszteződésben. (A Kacsóh felüljáró "felújítása" is megérne egy misét, hogy akkor nem kétsávosították.)
A busz miért nem megy tovább a Lehelen a Dózsáig, vagy miért nem megy ugyanúgy, mint a 32-es? A Kika előtti megálló ne legyen már érv. Ahol a Vágányban a 32-esről át lehet szállni másra, ott a 4-esről (bocs, már 105-ös) is.
cso zsi 2010.09.05. 20:10:44
ReSet79 2010.09.05. 20:19:56
D4D 2010.09.05. 21:18:07
D4D 2010.09.05. 21:20:33
A Pozsonyi esetében a troliközlekedés szenvedte meg azt, hogy a Pozsonyiról lehetett egyenesen a hídra menni. Mivel a Pozsonyinak a végén elsőbbséget kellett adni a felhajtónak.
apoa 2010.09.05. 21:21:49
apoa 2010.09.05. 21:22:52
D4D 2010.09.05. 21:23:23
D4D 2010.09.05. 21:25:12
apoa 2010.09.05. 21:34:13
cso zsi 2010.09.05. 21:34:48
vanek ur 2010.09.05. 22:12:10
A különlámpa megoldás lehet, főleg hogy a másik irányban van a busznak ilyen, a vezető kéri le a különzöldet kis jeladóval. Sajnos ritkán van alkalmam megfigyelni, mi ilyenkor a lámpaváltás, de ugyanekkor a szembejövő busz is kaphatna zöldet. Ha két busz találkozik, ők ketten már csak el tudják dönteni melyik menjen előbb, és nem fognak összeütközni.
vanek ur 2010.09.05. 22:17:51
Bécsben a Ringen (kb. a mi kiskörútunk) belül nincs átmenő forgalom, csak engedéllyel lehet behajtani (ott lakók + áruszállítás). Az átmenő forgalmat pedig még inkább a külső gyűrűkre terelték. Prágában a belvárosban hasonló a helyzet.
Forgalomlassítás, behajtási díj, sétálóutcák párosítva a megfelelő elkerülő utakkal, P+R hálózattal és a jól szervezett közösségi közlekedéssel. Igazából csak a "hogyan"-t kellene kitalálni Budapesten is.
fezoGT 2010.09.05. 22:25:14
De most hogy a Szabolcs utcai kórház már rég bezárt azért lehetne ott a Vágányon szélesiteni, legalább a bringautat+járdát biztonságossá kéne tenni.
Sákif za morro? 2010.09.05. 22:31:58
(---Flúgos Buszos---) 2010.09.05. 22:38:42
"Járom az utam,a macskaköves utam...."
fezoGT 2010.09.05. 22:55:59
www.norc.hu/pano/IHY9Idqx/
Ennek mi értelme van de komolyan??? (azt mondanom se kell ha a balra kanyarodók miatt visszatorlódik a forgalom egészen a szűkületig, az egyenesen menők lexarják ezt a felfestést, megjegyzem teljes joggal...)
cso zsi 2010.09.05. 22:58:42
Helyette viszont van egy város alatti autópálya, és nem kell 70 kilométeres kerülőre kényszerülni, mint minálunk.
Grigorij 2010.09.05. 22:59:23
A Béke tér felől ugyanis a két sáv enyhe jobbra húzással marad kettő, miközben a villamospályán jöhet a 105-ös.
A kereszteződés előtt a busz vissza a kanyarodó sávba, lehetőleg az autósok elé, mert a egyenesen haladó, enyhén jobbra húzott sáv ezen a részen kettős záróvonal, és csak később, az egyenes részen lesz felszaggatva.
A busznak pedig azért kell visszajönnie, mert állhat bent villamos. És persze a busz balra kanyarodó sávja előbb kap egy picit zöldet, hogy az autósok előtt fordulhasson.
EURÓPAI és CIVIL megoldás, kivéve a levélíróhoz hasonló prosztó bunkóknak nem, és a kettős záróvonalat egyszerűen átlépő és többszörös balesetveszély okozó - busznak és a jobbról szabályosan besorolónak nem adnak elsőbbséget... - számtalan suttyónak...
Szemből hasonló a dolog, a buszt felvezetik a villamospályára, a kereszteződés előtt lehozzák a balra kanyarodók ELÉ és az egyenes zöld előtt elengedik, hogy kényelmesen átmehessen a túloldali megállóig.
Egyszerű és praktikus!
A műanyag szarságokat pedig a levélíró félék miatt szerelhették fel...
cso zsi 2010.09.05. 23:04:48
cso zsi 2010.09.05. 23:13:25
A Béke tér irányából viszont midig is nagy volt a balra (a felüljáró felé) kanyarodó forgalom. Ebből elvettek egy sávot a busznak, ami napszaktól függően 8-10 percig üres. A balra kanyarodni szándékozók így még jobban feltartják az egyenesen haladni vágyók forgalmát.
Mindezt lehet tetézni a kocsiszínből kiálló villamosokkal.
ReSet79 2010.09.05. 23:13:56
fezoGT 2010.09.05. 23:18:50
Mivel itt szélesiteni nem lehet, el kell terelni a 105ös útvonalát, ez az egyetlen megoldás. És menjen csak közös pályán a vilivel amíg lehet, ennek örülnének az átszállók is.
1kutya 2010.09.05. 23:35:12
Jó Estét 2010.09.05. 23:37:15
ReSet79 2010.09.05. 23:49:59
fezoGT 2010.09.05. 23:55:12
Ha nincs torlódás persze betartja mindenki, de ha ott áll az egyenesen menő sáv tök üresen (miközben zöld) csak azért mert 50m-el előrébb balra még piros, hát bizony marha nehéz megállni a tiltott részen való áthajtást.
vauvauvau 2010.09.06. 00:27:16
Ha a sínen maradna az sem megoldás, mert a balra kanyarodáshoz nincs külön sáv- a sínek egyenesen vagy jobbra folytatódnak.
vauvauvau 2010.09.06. 00:28:46
OK, de a műanyag olcsóbb. Igazad van, ez a két dolog a megoldás.
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.09.06. 01:09:36
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.06. 02:21:23
Ez a megoldás, amiről a post szól, meg sem a szabálytalankodást nem előzi meg, sem a helyzetet nem könnyíti meg...
lionking 2010.09.06. 07:14:26
Pont egy ilyen balfasz poszttoló miatt ütköztem egy eszmetárssal.
Megkérdem én finoman, kinek van elsőbbsége abban az esetben, ha én szabályosan a bizbaszokat kikerülve azon túlmenve sorolok ki a balra kanyarodó sávba, és jön a balfasz posztoló eszmetársai közül valaki, és megy neki az autóm bal oldalának, ELSŐBBSÉGE BIZTOS TUDATÁBAN???
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.06. 07:57:06
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.06. 07:58:05
min 2010.09.06. 08:38:24
cso zsi 2010.09.06. 09:02:43
maps.google.com/?ie=UTF8&hq=&hnear=Budapest,+Magyarorsz%C3%A1g&ll=47.525638,19.077901&spn=0.000819,0.001725&t=k&z=19
cso zsi 2010.09.06. 09:05:59
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.09.06. 09:15:01
Aztán látom, hogy milyen egybites agyú barmok vannak itt, akik még büszkék is rá, hogy átmennek egy kettős záróvonalon, amelyiket még forgalomterelő bólyákkal is megerősitettek.
Úgyhogy szomorúan elismerem, hogy sajnos szükség van a betontömbökre. De néha még az sem elég.
min 2010.09.06. 09:25:22
Tehát adtak a szarnak egy jó nagy pofont budapesti módra.
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.09.06. 09:26:56
min 2010.09.06. 09:28:21
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.09.06. 09:29:00
Ööö, talán ha a villamos megáll a megállóban, akkor nem tudja átugrani?
min 2010.09.06. 09:39:21
avc 2010.09.06. 09:41:22
min 2010.09.06. 09:41:26
min 2010.09.06. 09:44:53
Önjáró Talajgyalu 2010.09.06. 09:46:43
szmoker (Homo Trollicus) 2010.09.06. 09:49:25
Hát most sikerült.
cso zsi 2010.09.06. 09:58:20
metal · http://electric.blog.hu 2010.09.06. 10:00:39
ex-dr. vuk 2010.09.06. 10:00:51
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.06. 10:05:18
Ja, tőlünk nyugatra meg keletre
Mi egy unikum vagyunk itt középen
/nemigen ismerem a külföldi közlekedést/
Yótubén néztem a vietnami közlekedést,mindenki mindenfelé és mégsincs gond
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.06. 10:08:57
Megoldották ezt is de valamely főhulye elvetette
upload.wikimedia.org/wikipedia/hu/c/c7/Ikarusz260sinautobusz.jpg
ex-dr. vuk 2010.09.06. 10:13:43
Tudom tudom, a buszra nincs szukseg autos savra a dugo miatt meg igen. Nem is szoltam semmit.
min 2010.09.06. 10:21:13
Miért kell központilag generálni a dugót? Mellesleg sose értettem azt, hogy mi a rákért kell úgy általánosságában párhuzamosan közlekedtetni a buszt és villamost ugyanazon a vonalon. Sok példa van erre Bp-en.
egy atlag 2010.09.06. 10:23:21
Önjáró Talajgyalu 2010.09.06. 10:26:07
Önjáró Talajgyalu 2010.09.06. 10:29:16
Egyébként az a nyúlfarknyi kihajtó buszsáv ott a VEKE ötlete nyomán (járjanak a buszok a villamossínen dugó esetén) keletkezett. Az ötlet persze jó, a megvalósítás meg igazi hungarikum.
pfekete101 2010.09.06. 10:29:40
A posztolo egy nagy barom.
Nevem Earl 2010.09.06. 10:30:51
Engem az jobban zavar, hogy aki nem jár arra túl gyakran, az utolsó pillanatban veszi észre a sávelhúzást, ami nagyon zavaró és veszélyes is.
Önjáró Talajgyalu 2010.09.06. 10:35:28
M11an 2010.09.06. 10:41:10
M11an 2010.09.06. 10:43:58
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.06. 10:53:40
kreaKtiv 2010.09.06. 11:39:38
ezt a kettös záróvonalat pont leszarja mindenki + a balos piroslámpán is 4-5-en átficcennek még.
www.youtube.com/user/drPagi33?feature=mhum#p/u/0/zGkF_nmEU2k
www.youtube.com/user/drPagi33?feature=mhum#p/u/3/UNJ-LnLKxIc
ex-dr. vuk 2010.09.06. 12:25:49
Na pont ez a baj, hogy mindenhol kaosz van.
Alapjaiban kene valtoztatni, a kocsikazas nem fenntarthato (akarhogy is szervezed, hatart szab a ter. tudod, fizika :))
kreaKtiv 2010.09.06. 12:28:02
www.youtube.com/watch?v=KQih86cK0Gw
www.youtube.com/watch?v=ln67frUz0s0
kreaKtiv 2010.09.06. 12:34:12
www.youtube.com/watch?v=hv9apZ1YbqY
www.youtube.com/watch?v=8kJ86PokEkg
zoleee23 Hát én sírtam a nevetéstől xD-->> · http://koponyeg.hu/jatek/b80188e9 2010.09.06. 13:01:23
cso zsi 2010.09.06. 13:41:00
D4D 2010.09.06. 13:42:13
D4D 2010.09.06. 13:49:17
Olaszországban a tömött autópályára besorolok egy 40 m-es gyorsítósávból, de ott nem áll a sor elején a szőkekalapossuzikis.
/Bocs a szőkéktől és a kalaposoktól, valamint a Suzukisok kb felétől/
min 2010.09.06. 14:54:37
cso zsi 2010.09.06. 15:00:01
metal · http://electric.blog.hu 2010.09.06. 15:06:10
cso zsi 2010.09.06. 15:23:40
european 2010.09.06. 16:18:21
ex-dr. vuk 2010.09.06. 16:20:35
(javaslom a kiserlet megtekinteset, ahol autok egy sima korben mennek egymas utan. spontan torlodas alakul ki, pedig sem lampa, sem zebra, sesemmi nincs. tecson megtalalhato)
ex-dr. vuk 2010.09.06. 16:23:10
kreaKtiv 2010.09.06. 17:00:51
D4D 2010.09.06. 17:50:12
Ha egy kis faluban a főtérre teszel egy lámpát a kereszteződésbe, és minden forgalmat keresztülvezetsz ezen a kereszteződésen, és az egyik iránynak csak 8 percenként ad a lámpa zöldet, akkor szerinted a dugó a sok autótól van ugye?
A dugóért mindig a közlekedésszervezés a felelős, lévén a közlekedésszervezőknek az lenne a feladata, hogy a keletkezett forgalom elvezetéséről gondoskodjanak, ne annak felesleges duzzasztásáról.
kreaKtiv 2010.09.06. 18:10:35
http://www.youtube.com/watch#!v=3daQkIPxAdM
ex-dr. vuk 2010.09.06. 19:20:41
Masrol beszelsz. Az igaz, hogy szar kozlekedesszervezessel is lehet keves autoval dugot csinalni, de ha kurvasok autovan akkor akarmit csinalsz, zsenialis lehet a kozlekedesszervezes, de akkor is dugo lesz. Erted? Szerintem az autok mennyisege elegge hataron van mar...
www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M
cso zsi 2010.09.06. 19:52:57
Arra azért kíváncsi lennék, hogy ott a szabályos besorolást hogy képzelték el, ha a legbelső az autóké, a következő pedig buszsáv. Vagy csak tíz méter buszsáv, és azután két balrakanyarodó az autósok számára is? De holnap megnézem személyesen.
lionking 2010.09.06. 20:13:05
Tehát, ha én a zárás végén balra átsorolok, akkor nekem ott nem kell a záróvonalat átlépő balfaszokra -elvileg- számítani.
Pont olyan ez, mint azok a tapló barmok, akik reggel befelé az M3 bevezetőn a leálló sávban nyomulnak, és amikor a normálisan a sávban haladók a kihajtóhoz érnek, akkor még ők kell hogy vigyázzanak, mert a balfaszok jönnek a leállósávban és ÁTLÉPIK OTT IS A ZÁRÓVONALAT mikor az amúgy normális közlekedők sorolnának ki a lehajtáshoz.
Mégis Te szerinted itt kinek van elsőbbsége? Sőt normális az ilyen balfasz?
lionking 2010.09.06. 20:14:55
lásd feljebb én szabályosan átsorolok, a busz ha jön persze van elsőbbsége, de az NEM onnan jön, ahonnan nem várhatok-elvileg- járművet.
vanek ur 2010.09.06. 20:21:13
Aktuális trend-e, hogy Európa nagyvárosai - a történelmi városmag miatt - egyszerűen nem bírják el azt az autómennyiséget, ami az utóbbi 30 évben rázúdult? Erre jön az, hogy az egyéni közlekedéssel ugyanannyi embert nagyságrenddel nagyobb környezetszennyezéssel lehet elvinni (a környezetvédelmet lehet trendinek nevezni). Akármi miatt is, egy biztos: csökkenteni kell az autók számát a belvárosokban. Ennek egyik fele, hogy különböző intézkedésekkel (pl. parkolási díj, dugódíj, szűkített vagy lezárt utak) "elüldözik" az autósok egy jó részét. A másik fele, hogy megfelelő alternatívát biztosítanak: a tranzitforgalomnak kerülő utat, a bemenőknek a város szélén P+R parkolót, onnan meg jó közösségi közlekedést.
Mi kb. 25-30 évvel vagyunk elmaradva Európától, nálunk még az a nagy szám, aki a szomszéd utcába is autóval megy.
D4D 2010.09.06. 20:25:06
Zárjuk le a Margit mellé a Szabadság- és aLánchidat is. A maradék hiodakon meg legyen egy sáv, az is váltakozó irányban. Majd utána visítsunk, hogy nagy a forgalom, és a közlekedésszervezéssel már nem lehet mit elérni.
Személyeskedni fogok, pedig nem kenyerem, előre is elnézést!
Barom.
vanek ur 2010.09.06. 20:26:11
Egyről beszélünk: van mód arra, hogy az átmenő forgalom ne a várost terhelje.
D4D 2010.09.06. 20:27:36
- visszatolatott, tiltja valami?
- megkülönböztető jelzést használ
--> hiába a duplazárón jött át, ha mire konfliktusotok keletkezik, ő már teljes terjedelmében a belső sávban van, neked meg terelővonalat kell lépned......
D4D 2010.09.06. 20:33:32
"Aktuális trend-e, hogy Európa nagyvárosai - a történelmi városmag miatt - egyszerűen nem bírják el azt az autómennyiséget, ami az utóbbi 30 évben rázúdult?"
- Máshol megbírkóznak vele (Bécs, München, Verona, Firenze) csak ahol az utóbbi 2 hünapban voltam.
"Erre jön az, hogy az egyéni közlekedéssel ugyanannyi embert nagyságrenddel nagyobb környezetszennyezéssel lehet elvinni (a környezetvédelmet lehet trendinek nevezni)."
- Láttál már BKV buszt? Füstölni is?
"Akármi miatt is, egy biztos: csökkenteni kell az autók számát a belvárosokban."
- Ez igaz
"Ennek egyik fele, hogy különböző intézkedésekkel (pl. parkolási díj, dugódíj, szűkített vagy lezárt utak) "elüldözik" az autósok egy jó részét. A másik fele, hogy megfelelő alternatívát biztosítanak: a tranzitforgalomnak kerülő utat, a bemenőknek a város szélén P+R parkolót, onnan meg jó közösségi közlekedést."
- A kettőt csak együtt szabad alkalmazni, különben tönkremennek sokan a belvárosban, mint ahogy mennek is. Ha valahova nem jutok el, oda nem megyek.
apoa 2010.09.06. 21:23:38
cso zsi 2010.09.06. 21:55:08
Amszterdamban meg a városban van a pályákat összekötő körgyűrű, és mindössze ~35 km. Bárhol felmész rá, és tévedésből rossz felé indultál, pár perc alatt a célnál vagy. nálunk egyszerűbb földkörüli pályára állni, mint "végig"menni az M0-on. Az elmúlt pár (munka)napban azt hiszem nem volt baleset nélküli reggel a déli "öngyilkos" szakaszon.
cso zsi 2010.09.06. 22:09:01
Nagy cégek, akik főként irodaházakban enyésztek, már évekkel ezelőtt elkezdtek kivonulni, némelyikük Bp-ről is. Felhúztak pár irodaházat itt is, ott is, de amikor egy kétemeletnyi cég elvándorol 3-400 emberrel, az érvágás a bérbeadónak, a környező üzleteknek, így a helyi önkorminak is.
D4D 2010.09.07. 00:25:02
Ismerősöm kapott olyan árajánlatot fürdőszoba átalakításra, amiben volt falazás, vízszerelés, csempézés, PARKOLÁS 36000 Ft,.....
ex-dr. vuk 2010.09.07. 11:17:57
Biciklivel ugyanaddig tartott az ut, mint szokott. :D
Toto27 2010.09.08. 11:39:10
Rengeteg olyan helyet tudnék mondani ahol simán átrongyolnak az autóstársak a záróvonal-forgalomtól elzárt terület-záróvonal kombinációkon. Vagy csak a sima buszsávos záróvonalon.
Baromira idegesítő hogy utána még nekem kell elsőbbséget adva nehezen sávot váltani. Sokszor be sem akarnak engedni..
Aztán a másik dolog az indexelés hiánya v. későn kitétele.. viszont kezdek rájönni, hogy bizony néha nagyon is van értelme az utolsó pillanatban kitenni! Miért? Mert ha sávváltásnál még előtte rendesen indexelek, furcsa mód abban a pillanatban az addig 2-3 autónyi hely rohamosan elkezd csökkenni...
Ami viszont még nagyobb szemétség: Főútról szeretnék balra kanyarodni. Kiteszem az indexet balra és közeledek a kereszteződéshez, miközben várom hogy a szemből érkezők közt legyen egy kis szünet.. Jön szembe egy autóstárs, egyre lassabb, nem indexel viszont azért még elég gyors és kevés a hely ahhoz hogy ne rántsam be előtte az autót... Majd amikor a kereszteződéshez ér, az utolsó pillanatban kiteszi az indexet balra, és vígan befordul előttem. Ha előbb kitette volna, simán befordulhattam volna előtte, mert két balra kanyarodó közül annak van elsőbbsége aki előbb ért oda.....