Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Köpéssel nyomatékosította vélt igazát

2010.09.06. 08:24 :: SilentSound

Még egy ilyen pici országban is, mint a miénk, csodálatos dolog az emberek sokszínűsége, érdekes dolgok sülnek ki belőle, ha két különböző kultúra találkozik. Ez történt Jó estét esetében is, aki valami előemberrel futott össze két áruház parkolójának határmezsgyéjén.

Sose szoktam semmlyen blogba írogatni, inkább csak olvaslak titeket is, de most nagyon felidegesítettek, pedig elég sokat vezetek Pesten, és alapból türelmes típus vagyok. Ma este (Szept. 3.) a Fogarasi úti OBI-ból szerettem volna átmenni a mellette lévő Tescoba, amihez a kétparkoló közötti falnál balra szándékoztam fordulni. Ahogy a csatolt ábrán (bocs, de csak így tudtam csatolni) látszik nekem volt elsőbbségem. Ennek tudatában ktettem az indexet, és úgy gondoltam senkitől sem zavartatva befordulok.

Szemből jött ugyan egy valamilyen narancssárgás színű BMX X5 v X3 (nem figyeltem meg annyira), de mivel nekem volt elsőbbségem, és amúgy is nagyon lassan jött, gondoltam neki is kezdek a manővernek. Erre a BMW-s barátunk adott egy gázfröccsöt, majd az utolsó pillanatban lefékezett, mert addigra az orrom már bedugtam, én meg egy erőteljesebb dudálással fejeztem ki nemtetszésem mndeközben.

Mondom megint egy vakegér, de van ilyen, ám ő még tetézni szerette volna saját hülyeségét. A csóri kikerült, majd megállt pont mellettem és a letekert ablakon elkezdett üvölteni, megemlítve édesanyámat is mindeközben. Azt üvöltötte vörös fejjel, hogy ő egyenesen jött, úgyhogy én lépjek szexuális kapcsolatba kedves édesanyámmal, meg kölönben is mit képzelek, én mindeközben próbáltam rávilágítani, hogy mt is jelent az a kis piros-fehér háromszög, de ő csak vörös fejjel üvöltött, majd egyszercsak amúgy tovább növelve a beszéde irodalmi értéket, egyben nyomatékosítva, hogy nem csak a vizuális érzékelésével vannak gondok, de a beszédértéssel is hadilábon áll, leköpte a mellettem lévő szélvédőt, majd csikorgó kerekekkel továbbstartolt.

Persze felment bennem a pumpa, és egyből utána akartam fordulni, de aztán rájöttem, hogy egyrészt nem kellene lealacsonyodnom az ő szntjére, másrészt az én kicsi kocsimmal nehezzen vettem volna föl vele a versenyt, így inkább vettem pár sört és hazajöttem.

Kiváncsi lennék amúgy, hogy szerintetek utána kellett volna-e mennem és folytatni a beszélgetést az ő szintjén, esetleg egy két pofonnal nyomatékosítva a KRESZ tudásom, avagy úgy sem értem volna el velem semmt, legfeljebb megölöm még néhány agysejtjét, és még ettől is hülyébb lesz?

207 komment

Címkék: budapest közlekedés autó hülye erőszak kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

(---Flúgos Buszos---) 2010.09.06. 15:24:35

@horex: Nem tudod mi a címe annak a videónak,amiben a faszi KRESZ órán viccesen bemutatja az 5 vagy 6 fajta sofőrtípust???

Nem találom.

_ng_ 2010.09.06. 15:27:44

@_ng_: Apró kiegészítés:
Az ÉNY-ról érkező, ha balra kanyarodik, a szemből érkezőnek is köteles elsőbbséget adni -- bár ez közvetett módon benne volt a DK-i leírásában.
(Na, így már teljes a kép -- hacsak ki nem hagytam valamit...)

_ng_ 2010.09.06. 15:31:00

@_ng_: Mármint a szemből érkező egyenesen haladónak és jobbra kanyarodónak.

Na, nem ragozom tovább, úgyis érti mindenki.

Deszkás 2010.09.06. 16:13:42

@1 Fószer: Nem vettem észre. Én nem parkolok így. :D Ilyen autóval meg Auchanba járni?! Miért nem küldi el a házvezetőnőt?

cSa 2010.09.06. 16:27:32

@''autónepper.'': Sztem meg egolegyezgetés. "Mindenki olyan akar lenni mint én":)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.09.06. 16:39:06

Jó napooot!

Lehet, hogy egy kicsit össze fogom törni pár "irigy" kialakított meglátását (előítéletét) a BMW prémiumkategóriáról. Pár évvel ezelőtt rendőr megállított közúti jármű ellenőrzésre. Nézegette a bömös papírjait, hümmögött... Kérdezem tőle mi a baj főtörzs? Aszongya Hmm... nagyértékű autó...(520i E34)
Mondom eeeeeeeez nagyértékű?!?!?!?! Akkor a Suzuki swift az mi?! :DD
A bömös ára akkor lehetett kb. 700e - 800e között, a Suzukit egy évesen megvehetted 1,6 milkáért.
Persze rendőrünk fejében is az előítélet mocorgott rendesen.

Amúgy javaslom a Renault Espace tulajokra is tessék irigykedni. Pár hete autószerelőkkel elemezgettük, hogy egyes alkatrészek a Renault-hoz relatíve drágábbak, mint a BMW-hez. :))

Amúgy a közlekedési ismeretek hiányát, és az abból fakadó helyzetek alkotását tök felesleges egy-egy adott márkához kapcsolni. :))

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.09.06. 16:43:52

@Jó Estét:

"en egyszer havert felhivtam hogy jojjon ertem es hozon vontatokotelet... "

Mindig szokásom megkérdezni ha vontatni kell, hogy az aki vontatna vontatott-e már valaha. Illetve akit én húznék magam után ült-e már vontatott autóba. Pár apróságot mindig tisztázni kell ilyen jellegű ténykedés előtt.
- Ki fékezzen előbb, miért legyen mindig feszes a kötél, ha lazul a kötél mit csináljon aki vontat, ha gond van mi legyen az egyértelmű jelzés, háromszög az ablakba. Kihagytam valamit? :))

Jó Estét 2010.09.06. 16:56:46

@Mityu: igen, megtanultam ezt a lecket akkor en is, de hat akkor meg fiatal voltam, es boho, azota mar tobbszor vontattam es vontattak, es tenyleg felelmetes tud lenni neha, hogy nemely ember ugyanugy vezet, mintha nem lenne mogotte masik auto.

Amugy ilyenkor mi a szitu ha valakibe beleszall hatulrol a vontatott kocsi? ki a hibas? A vontatott, mert nem tartott kello kovetesi tavolsagot? :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.09.06. 17:23:35

@Jó Estét:

Szerintem 50-50 %. De mivel ismerve a jó magyar paraszt hozzáállást, évekig elhúzódó pereskedés a "legideálisabb megoldás". Pont ennek megelőzése miatt kell egyeztetni ki mit-hogyan-alkosson. Pl. olyanokra sem árt odafigyelni, hogy a kulcs a vontatandó autó gyújtáskapcsolójában legyen a kormányzár miatt, vagy arra, hogy a vontatott autón nincs szervo rásegítés... De a vontató kötél megfelelő teherbírása, a vontatható össztömeg, a vontatott autóban való személyszállítás tiltása sem elhanyagolható apróságok. :))

Jó Estét 2010.09.06. 17:46:51

@Mityu: aaa, folosleges elovigyazatossagok :D en mar egyszer ultem a traileren levo kocsiban is, lestek is a palyan a nepek, mert mi mindenkinek integettunk :)

dzsaszper 2010.09.06. 17:48:53

@_ng_: ilyen forgalmi helyzet elvileg (táblalopás illetve önkényes táblakihelyezés esetétől eltekintve) nem fordulhatna elő -- a kanyarodó főútvonalat kiegészítő tábla jelzi.
Ha ezt a hipermarket így alakította ki, akkor rájuk kell ereszteni a megfelelő hatóságot. NKH?

Tornado86 2010.09.06. 18:10:52

Egy valami hiányzik a posztolóból: egy adag tipikusan utcagyerekes csibészség. Az ilyenekre teszek magasbol, esetleg tudatom vele, hogy hol dudáljon, esetleg milyen dudára használja fel legközelebb ugyanezt a kalóriamennyiséget :)

Izomor Lánya 2010.09.06. 18:58:55

@dzsaszper: Szerintem itt nincs közútkezelő, mert nem közterület, ez a parkoló az OBI magánterülete... Ilyen helyekre ki is szokták külön tenni, hogy magánterület, de itt is a KRESZ szabályai érvényesek...

Azonban ha jól emlékszem, a kedves postoló rajza nem pontos, mert a TESCO felől (délnyugat) mintha egy STOP tábla lenne -- hogy a többi helyen mi van, azt nem tudom, de érdekes lenne, ha két helyről is lenne macisajt kiegészítő nélkül... Ha arra járok, megnézem mi is van.

Deszkás 2010.09.06. 19:30:16

@Mityu: "hogy a vontatott autón nincs szervo rásegítés..."
Ez csak akkor igaz, ha a motor nem megy. Viszont lehet az autót a váltó vagy kuplung hibájából is vontatni, ekkor a motor jár, szervo van.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.06. 19:34:11

hat ez alapjan a kep alapjan eleg erdekes egy kitablazas
persze ha igy van be kell tartani
bar en meg eletemben nem voltam nagyon olyan keresztezodesben megha parkolo is, hogy a ket egymasmellettinek legyen haromszoge
de eloben lehet ertenem

[mike] 2010.09.06. 19:47:01

@''autónepper.'': nyugi, az 525-ösöddel biztonságban vagy (az előítéletektől), mert úgy tűnik, hogy mostanra óriási többségben lettek az ikszötös tahók. Ilyet meg, hogy rádudálni... ááá... elképzelni nem lehet. Az irigykedés és a lehugyoznám szánalom között óriási különbség van.... Én pl. tudod kire vagyok irigy? Arra az öregúrra, aki szalmakalapban beleül (jó, legyen akkor x5) kocsijába tavasszal és hazamegy a nyaralásból ősszel, közben meg oda-vissza folyamatosan villognak rá, hogy miért megy 110-zel a belsőben, de ő neki fogalma sincs róla, (ha lenne is, telibeszarná) csak megnyomott valami gombot a sok közül, aztán az autó meg megy, de a szélsőben kicsit lassabbak a kamionok, így hát máshol megy... A sok villogó idegroncs pedig este hazaér és 4 oldalas levelet ír szájlentnek, hogy megint tele volt a pálya hülye béemvésekkel így, meg úgy, az öregúr közben hazaér, ül a hintaszékében és a perzsamacskáját simogatja, miközben teázik.... Na, akkor arra gondolok, hogy így szép megöregedni és igen, kurva irigy vagyok... :))

''autónepper.'' 2010.09.06. 20:06:31

@[mike]: nekem 530asom van :D:D:D de többivel egyet értek nagy részt.

1kutya 2010.09.06. 20:16:52

@''autónepper.'': egyszer végre tényleg egybe írhatnád az ilyeneket, mint "nagyrészt" stb. nem vagyok grammarnáci, meg ippeg qrvára nem érdekel és zömmel egyet is értünk, csak 1000-edszer már kibaxottul zavaró:-DDD

''autónepper.'' 2010.09.06. 20:19:17

@1kutya: jó kedvedért akkor nagyrészt egybe írom majd:D:D:D:D és am ja egyetértünk :D:D:D

tyberius 2010.09.06. 20:20:02

A minap tekerek haza szép nyugodtan a nagykörtén, elém került egy csaj, szintén bringával. Nem vagyok az a mindenáron előzgetős fajta, szépen beálltam mögé konvojba. Egyszer csak azt veszem észre, hogy a minket előző autó anyósüléséről kiüvölt valaki, hogy "fanatikusok!". Ezt így, nekünk. Egy pillanatra se köpni, se nyelni nem tudtam. Aztán visszaüvöltöttem, hogy "béemvés!" - ja, mert hogy propelleres autóban ült... na, szóval így oszlatjuk el az autómárkákkal kapcsolatos előítéleteket, szép apránként, napról napra... :)

demagofób 2010.09.06. 20:20:42

Na jó és kapcsolatba léptél?

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.09.06. 20:48:23

@Izomor Lánya:

"Szerintem itt nincs közútkezelő, mert nem közterület, ez a parkoló az OBI magánterülete..."

Akkor az OBI a közútkezelő szerepében felvonuló résztvevő. :))

20/1984. (XII. 21.) KM rendelet

az utak forgalomszabályozásáról és a közúti jelzések elhelyezéséről

jab.complex.hu/hjegy.php?docid=98400020.KMB

Az igazi Vaszilíj Zajcev 2010.09.06. 20:50:29

Faszkalap posztíró! Ezt írod: " egy erőteljesebb dudálással fejeztem ki nemtetszésem " Tudod, köcsögkém ezért simán összeverik ebben az országban az embert. Mentél volna utána, és legalább lerendeztétek volna egymást, barmok.

psr6 2010.09.06. 21:07:53

@''autónepper.'':

:) hát, ahogy olvaslak, kétlem, hogy rád bárki irigy lenne aki ismer :) Mindegy mibe ülsz, maradsz, aki vagy.

1kutya 2010.09.06. 21:18:16

@''autónepper.'': jó, akkor hogy is megy az új werda?:-DDD (egyébként irigyellek és dögöjjé meg):-DDD

szőketisza 2010.09.06. 21:53:16

@''autónepper.'':" ideje lesz felkeresnem egy pszichológust"
Inkább egy pszichiátert, de sürgősen!!

''autónepper.'' 2010.09.06. 22:02:14

@1kutya: :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD geci sírtam nevetésnél mikor elolvastam amit írtál:D:D:D:D
hát figyelj 218le 140nél le padlózom és csak húz húz és húz.... szombaton meg volt a fóliázás is de holnap megy ilyen kötelező szervizreh nem bízom a véletlenre.... de am még nincs sok tapasztalatom vele de már most szeretem idrive kicsit még viccel még de majd meg szokom:D:D:D (szombaton 2 órát tanulgattam azt a szart de még mindig nehéz:D)telet várom már hogy legyen hó kicsit...:$:D:D
de 100xor jobb mint a passat:) mit akarsz még tudni ?:D

''autónepper.'' 2010.09.06. 22:02:46

@szőketisza: az hatásosabb lenne szerinted?:D

Jerky_Master 2010.09.06. 22:26:22

BMW, béemvé, béemvés vezető
EZ MINDENT ELMOND!!
ennyi, no komment.
tejet önteni a szélvédőjükre, főleg nyáron, ez kell!

Jerky_Master 2010.09.06. 22:30:56

@''autónepper.'': a kivétel a bakancsom, a feszítővas, és a doboz tej, öcsisajt.
meg az, hogy nem vesz a kamera.
te meg betartod a szabályokat, mint a többi autós, akik viszont munkával keresték az autóra való pénzt.

Jerky_Master 2010.09.06. 22:32:25

@''autónepper.'': adócsaló vagy, vagy strici? :-D esetleg anyádék vették neked az ócskavasat, vagy nagynénédet b@sztad meg az örökségért? :-D

szőketisza 2010.09.06. 22:42:14

@''autónepper.'': Természetesen nem állt szándékomban téged megsérteni, mert végtére is a hozzászólásaid, bár sokszor provokatívak, de legalább szinesebbé teszik a polémiát.

''autónepper.'' 2010.09.06. 22:47:30

@szőketisza: nincs szándékomba provokálni senkit... de mondjuk olyan ember vagyok aki nap mint nap más autóval megyek... ez lehet 1.2fabia de lehet 4.2 audi is szal nekem meg vannak a tapasztalatim nagyrészt hogy ki hogy viselkedik egyes autókkal szembe... sajnos

_John_Doe_ 2010.09.06. 23:06:52

@''autónepper.'':
"szombaton meg volt a fóliázás is "

:)))))))))))))))

Azt hittem tökösebb gyerek vagy.

Kék ledeket megvetted már?

_John_Doe_ 2010.09.06. 23:07:46

@Jerky_Master:
Nem mindenki hülye és/vagy lusta.

''autónepper.'' 2010.09.06. 23:30:37

@_John_Doe_: faszomnak kell kék led tiszta undorító.... nem vagyok streetracer:D:D:D:D szerintem így néz ki jól de mindegy:)

kzolika 2010.09.06. 23:46:09

@''autónepper.'' 2010.09.06. 12:07:18

@Jó Estét: nem nekem egy fekete 530D"

Höhö, x-re már nem futotta a d elé? Ha már nincs x, legalább a d előtt is 5-nek kellene lennie. Csóró, igénytelen, nagyravágyó BMW-s. Szalonban a 710d-ről nem érdeklődtél? Persze felirat nélkül.

kzolika 2010.09.06. 23:46:38

rohadjon meg a blogmotor

duncan 2010.09.06. 23:46:45

@Tron65: van szerencsém minden hétvégén tapasztalni. Persze előbb túl kell élni a bejutást a Kétsávos Körforgalmon keresztül. Ahol persze csakis a belső sávból szabad (sokak szerint) kihajtani az áruház felé. Ha valaki le akarja biztosítózni a verdát, akkor a közvetlenül az épület sarkánál levő körforgalomban próbáljon egy teljes kört menni. Nincs ember, aki figyelne erre, amikor behajt az áruház FELÉ menet.

pakesz (törölt) 2010.09.06. 23:53:43

sosem lehet tudni mi lakozik a masiban, azetr jobb beken hagyni :)
ugyanez van forditva is, hiaba bomos bunko lehet hogy el lesz a segge verve ha izmoskodik :)

''autónepper.'' 2010.09.07. 00:04:46

@kzolika: az a pali :D:D:D azé nem vettem 530xd mert nem kell a négykerék-hajtású ötös akkor vettem volna quattro-t és nem egy hátsó kerekes autót kerestem volna te agyoniskolázott... és mivel nem nem szalonba vettem így eszembe se volt érdeklődni 710d-ről...

kzolika 2010.09.07. 00:16:01

@''autónepper.'': Mondjuk én szeretem azt a felsőbbrendűséget, amit az az egyetlen x ad még a többi BMW-s felett is.

tundrazuzmo (törölt) 2010.09.07. 00:39:12

- Autópályán lazán otthagy 180-nál, kopasz napszemüveges sofőr a pofádba röhög, na miaz?
- BMW XD

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.07. 00:40:25

Nyo, ahogy látom ma is kiszabadultak a marhák az istállóból :)
Úgy tűnik, az összes irigy lúzer megtanult kommentelni :D

tundrazuzmo (törölt) 2010.09.07. 00:45:48

@''autónepper.'': Én nem vagyok rád irigy!

Arra azért kíváncsi lennék, hogy miből telik számítógépre meg internetre...:)

Zsola777 2010.09.07. 01:27:22

Hogy is van? Aki BMW-vel jár, az ne csodálkozzon, hogy bunkó parasztnak nézik (aka aki kurvának öltözik...). Ha meg nem tetszik, vegyen másik autót! Ez bizony jár a lóerők és a "presztízs" mellé.

szakikám · http://autoolaj.hu 2010.09.07. 03:11:42

kellene egy kis morál az utakra (is)

Jerky_Master 2010.09.07. 07:48:29

@''autónepper.'': semmi közöm hozzá, csak jók a tippeim.
vegyél 12hengeres teherautó-szerű pickupot vagy limuzint, azzal a legjobb Budapesten, a dugóban, piros lámpánál "közlekedni", marha.

@Zsola777: a Mercedes-hez kevésbé, a Jaguarhoz még kevésbé. A magyar béemvés külön állatfaj.

admin1221 2010.09.07. 09:18:39

Sajnos annyira összekötődött a BMW márkanév a buta kis hajnélküli egysejtűekkel, amit én nagyon sajnálok, mert nem az autó tehet róla.
Ezért a BMW az első aki olyan autókat is gyárt már amiknek inteligenciája jóval tultesz a tulajdonosán (amit valljunk be nem nehéz).
A pénz összelopják, összedrogozzák rá, a KRESZ-t nem kell megtanulniuk (hogyan is tudhatnák, 1 agysejt nem sokra képes), csak a gázt kell nyomni azt hadd menjen...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.09.07. 09:20:20

1. A BMW-snek (az eredeti szövegben BMX-esnek —> "narancssárgás színű BMX X5 v X3" ) mindig igaza van.
2. Ha esetleg mégsincs igaza, automatikusan érvénybe lép az első pont.
3. A poszt toló a geci, mert nem tartotta oda az arcát a köpésre, hanem üveg mögé bújt.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.09.07. 09:22:14

@admin1221: A BMW konszern Magyarországra - a speciális vásárló réteg miatt - a jövőben külön extrával* fog szállítani autókat...
_____________
*köcsögduda

Nefarian 2010.09.07. 10:14:43

Nem nagyon értem, mitől ilyen különös dolog ez. Sehol nincs az leírva, hogy egy útkereszteződésben az alárendelt utat jelző táblák csak egymással szemben lehetnek. Persze, az a jellemző, a gyakori, de attól még nem kizárólagos.

A KRESZ szerint az elsőbbségadási kötelezettség szintjei:
- forgalomirányító rendőr
- lámpa
- tábla
- egyéb (jobbkéz-szabály, kanyarodási szabály)

Tehát, a jobbkéz-szabály az alap, ha tábla van, akkor az, ha van lámpa, akkor az, és végül bármit mutat a lámpa, ha van rendőr, aki irányít.

Jelen esetben a kanyarodási szabályt a tábla/felfestés felülbírálja, szóval a posztolónak volt igaza, a BMW-s meg egy barom.

Egyébként az áruházak parkolói veszedelmesek ilyen szempontból, kis híján belém is csattantak múltkor, mert a delikvens sajátosan értelmezte a jobbkéz-szabályt...vigyázni kell, mert a "nekem volt elsőbbségem" nem sokat vígasztal, ha összetörik az ember autóját.

Oleg Gontar 2010.09.07. 10:21:35

Nem kellett volna. Egyszer hasonlo esetben, meg elotte megalapozott hangulatban nekimentem a masik autojanak. Ez 20e f-ba kerult es semmi kielegulesi hozomanya nem volt.

igazi hős 2010.09.07. 10:39:36

@Nefarian: Azt hittem korábban kivesézték, de úgy látszik _ng_ munkássága nem ért el teljes eredményt. Akkor íme:
"Az Elsőbbségadás kötelező tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésben elsőbbséget kell adni a keresztező (betorkolló) úton - illetőleg, ha a jelzőtábla alatt az útkereszteződés alaprajzi vázlatát feltüntető kiegészítő tábla van, az ezen vastag vonallal jelzett úton (10. ábra) - érkező jármű részére." Azaz a veled szembejövőnek (kivéve a kanyarodó főút esetét) nincs elsőbbsége veled szemben. A jobbról és a balról érkezőnek igen.

dzsaszper 2010.09.07. 10:49:05

@igazi hős: és vica verza -- ha nincs főútvonal vagy "kereszteződés alsőbbrendű úttal" tábla kiegészítő táblával, akkor a macisajt ellenére nem számíthatsz elsőbbségre szemből.

Ezzel együtt a táblázás szerintem így is inkonzisztens, én magamtól kb 70-30-at mondanék az OBI mint útfenntartó és a posztoló között...

dzsaszper 2010.09.07. 10:49:57

@igazi hős: ha pedig kinn van a kanyarodó főútvonal vagy ennek piros háromszöges megfelelője, akkor 100% az OBI.

dzsaszper 2010.09.07. 10:53:12

@Nefarian: az nem zavar, hogy nincs kieg. tábla?
a tábla és a felfestés inkonzisztens, ebben az esetben szerintem a táblát kell követni, annak a szemantikáját meg már kifejtették...

blogsámán 2010.09.07. 14:36:09

@Nefarian: Ahogy azt @igazi hős: megírta. A lényeg, hogy tábla esetén (kieg tábla nélkül) csak a keresztező útvonalon jövőnek kell elsőbbséget adnod. A szemből érkezővel szemben a kanyarodási szabályok az irányadók, azaz ebben az esetben az egyenesen haladónak előnye van a balra fordulóval szemben.
Bár az is igaz, hogy pár hónappal ezelőtt már volt egy rekord mennyiségű kommentet termő post, ami olyan szitut taglalt, ami ennek kicsit ellentmond. Nem is tudom mi lett a vita vége. Ez pedig a pl. Haller u.-Üllői út kereszteződés. A Hallerről jövőknek jobbra kis ívben fordulóknak csak táblája van, lámpája nincs. A Fiumei út felől érkezőknek (azaz szemből) és balra fordulóknak viszont van lámpája. A kettő viszonyában vajon mi a helyzet? A többség, köztük én is azt mondtuk, hogy a lámpával átengedett forgalomnak van előnye (és a forgalom is eszerint viselkedik), míg asszem kpetya (tényleg vele mi van, mostanában nem találkoztam vele itt) szerint viszont a kanyarodási szabály szerint itt a jobbra kis ívben fordulónak van előnye. Az az igazság, hogy a KRESZ betűje szerint, mégha nem is tartom logikusnak és senki sem eszerint hajt a kereszteződésbe, valszeg neki volt igaza.

igazi hős 2010.09.07. 14:54:56

@blogsámán: Jaj, ezt ne vegyük elő, hogy egy kereszteződésnek számít vagy sem, és mekkora terelősziget kell, hogy két, független kereszteződés legyen belőle. Maradjunk annyiban, hogy a tervező szándéka valószínűleg az volt, hogy mindenki menjen a lámpája szerint, kivéve az Üllőire jobbra kanyarodók, ők menjenek amikor tudnak, de csak a többiek után. (Egyébként ott már Orzcy út.)

schdl (törölt) 2010.09.07. 15:09:28

Mi a jó k.... anyjukat képzelnek magukról, hogy HÉTKÖZNAP, ISKOLAIDŐBEN lezárják fél Budapestet egy kiba..... triatlon miatt?

index.hu/belfold/budapest/2010/09/07/fel_budapestet_lezarjak_a_triatlon-vb_miatt/

schdl (törölt) 2010.09.07. 15:10:16

Tilos megállni!:

2010. szeptember 7-én 20 órától 2010. szeptember 14-én 20 óráig a Budapest I.-V.-XI.,

- Akadémia utcában, a Vigyázó Ferenc utca és Roosevelt tér között,

- Széchenyi rakparton, az Arany János utca és Roosevelt tér között,

- Magyar Tudományos Akadémia parkolójában,

- Magyar Tudományos Akadémia szervízútján,

- Lánchíd északi buszparkolójának területén,

- Lánchíd déli buszparkolójának területén.

2010. szeptember 8-án 6 órától 2010. szeptember 13-án 4 óra 30 percig a Budapest XI., Budai alsó rakparton, a Lágymányosi híd és a Petőfi híd közötti szakaszon.

2010. szeptember 10-én 18 órától 2010. szeptember 13-án 4 óra 30 percig a Budapest I.-V.-XI.,

- Budai alsó rakparton, a Petőfi híd és a Halász utca között,

- Budafoki úton, a Bogdánfy utca és a Kondorosi út között,

- Hunyadi János úton, a Kondorosi út és a Szerémi út között,

- Hauszmann Alajos utcában, a Budafoki út és a Duna között,

- Hengermalom úton, a Budafoki út és a Duna között,

- Galvani utcában, a Budafoki út és a Duna között,

- Döbrentei utca teljes területén,

- Várkert rakpart teljes területén,

- Fátyol utcában, a Döbrentei utca és a Várkert rakpart között,

- Fogas utcában, a Döbrentei utca és a Várkert rakpart között,

- Műegyetem rakparton, a Petőfi híd és a Bertalan Lajos utca között,

- Ybl Miklós tér teljes területén,

- Lánchíd utca teljes területén,

- Öntőház utca teljes területén,

- Akadémia utcában, az Arany János utca és a Vigyázó Ferenc utca között,

- Pest alsó rakparton, a Március 15. tér és a Margit híd között,

- Pesti alsó rakpart – Margit híd északi felhajtójának teljes területén,

- Széchenyi rakparton, a Markó utca és a Kossuth Lajos tér között,

- Jászai Mari tér teljes területén,

- Kossuth Lajos tér teljes területén,

- Alkotmány utcában, a Kossuth Lajos tér és a Kozma utca között,

- Széchenyi rakparton, a Kossuth Lajos tér és a Roosevelt tér között,

- Október 6. utcában, a Zrínyi utca és a József Attila utca között,

- Sas utcában, a Szent István tér és a József Attila utca között,

- Nádor utcában, a Zrínyi utca és az Arany János utca között,

- Vigyázó Ferenc utcában, a Nádor utca és az Akadémia utca között,

- Mérleg utcában, a Roosevelt tér és a Nádor utca között,

- Dorottya utca teljes területén,

- Bogdánfy utcában, az Irinyi József utca és a Budafoki út között.

Lezárásra kerül:

2010. szeptember 7-én 20 órától 2010. szeptember 10-én 20 óráig, és

2010. szeptember 13-án 4 óra 30 perctől 2010. szeptember 14-én 20 óráig a Budapest I.-V.-XI., a Roosevelt tér, a József Attila utca és a Lánchíd közötti szakaszon, a Roosevelt téren 2 forgalmi sáv zárása (Forgalom a „Busz” sávban halad).

2010. szeptember 7-én 20 órától 2010. szeptember 14-én 20 óráig a Budapest I.-V.-XI.,

- Széchenyi rakpart teljes területe, az Arany János utca és a Roosevelt tér között,

- Magyar Tudományos Akadémia parkolójának teljes területe,

- Magyar Tudományos Akadémia szervizútjának teljes területe,

- Lánchíd északi buszparkolójának teljes területe,

- Lánchíd déli buszparkolójának teljes területe.

2010. szeptember 7-én 22 órától 2010. szeptember 8-án 4 óra 30 percig a Budapest XI., Dombóvári út teljes szakaszán részleges zárására kerül sor a forgalom fenntartása mellett.

2010. szeptember 8-án 10 órától 2010. szeptember 8-án 16 óra 30 percig a Budapest I.-V.-XI.,

- Dombóvári út, a Pázmány Péter sétány és a Budafoki út között,

- Dombóvári út, a Pázmány Péter sétány és a Vízpart utca között,

- Vízpart utca teljes szakasza,

- Budai alsó rakpart, a Lágymányosi híd és a Petőfi híd között,

- Pázmány Péter sétány, a Lágymányosi híd és a Petőfi híd között.

2010. szeptember 10-én 20 órától 2010. szeptember 11-én 4 óra 30 percig a Budapest I.-V.-XI., Belgrád rakparti felhajtója (Lánchíd déli oldala).

2010. szeptember 10-én 20 órától 2010. szeptember 13-án 4 óra 30 percig a Budapest I.-V.-XI.,

- Lánchíd teljes területe,

- Roosevelt tér teljes területe,

- József Attila utca, a Bajcsy-Zsilinszky út és a Roosevelt tér között (részleges zárás),

- Akadémia utca, az Arany János utca és a Roosevelt tér között (részleges zárás).

2010. szeptember 10-én 22 órától 2010. szeptember 11-én 5 óra 30 percig a Budapest I.-V.-XI., részleges zárásra kerül sor, a forgalom fenntartása mellett:

- Vízpart utca teljes szakasza,

- Dombóvári út, a Pázmány Péter sétány és a Budafoki út között,

- Pázmány Péter sétány, a Lágymányosi híd és a Petőfi híd között,

- Döbrentei tér teljes területe,

- Döbrentei utca teljes szakasza,

- Lánchíd utca teljes szakasza,

- Nádor utca, a Zrínyi utca és a Vigyázó Ferenc utca között,

- Vigyázó Ferenc utca, a Nádor utca és a Roosevelt tér között,

- Széchenyi rakpart, a Kossuth Lajos tér és a Roosevelt tér között,

- Széchenyi rakpart, a Jászai Mari tér és a Kossuth Lajos tér között,

- Kossuth Lajos tér teljes területe,

- Belgrád rakparti felhajtó (Jászai Mari tér) teljes területe,

- Jászai Mari tér déli oldala.

2010. szeptember 11-én 5 óra 30 perctől 2010. szeptember 11-én 9 óra 30 percig a Budapest I., Clark Ádám tér (az Alagút és a Lánchíd között zárva, a Fő utca és az Alagút utca járható), részleges zárással.

2010. szeptember 11-én 5 óra 30 perctől 2010. szeptember 11-én 11 óráig a Budapest I.-V.-XI.,

- Pázmány Péter sétány, a Lágymányosi híd és a Petőfi híd között,

- Lágymányosi híd budai lehajtója,

- Neumann János utca, a Bogdánfy utca és Pázmány Péter sétány között,

- Magyar Tudósok körútjának teljes szakasza,

- Magyar Nobeldíjasok útjának teljes területe,

- Hevesy György út teljes szakasza,

- Warga László utca, a Bogdánfy utca és a Magyar Tudósok körútja között,

- Goldmann György tér (a Petőfi híd északi, déli lehajtója) teljes szakasza,

- Budafoki út, a Bogdánfy utca és a Kondorosi út között,

- Hunyadi János út, a Kondorosi út és a Szerémi út között,

- Hauszmann Alajos utca, a Budafoki út és a Duna között,

- Galambóc utca teljes szakasza,

- Hengermalom út, a Budafoki út és a Duna között,

- Galvani utca, a Budafoki út és a Duna között,

- Kitérő út, a Hunyadi János utca és a Szerémi út között.

2010. szeptember 11-én 5 óra 30 perctől 2010. szeptember 11-én 18 óráig a Budapest I.-V.-XI.,

- Vízpart utca teljes szakasza,

- Dombóvári út, a Pázmány Péter sétány és a Budafoki út között,

- Budai alsó rakpart, a Lágymányosi híd és a Mozaik utca között.

- Döbrentei tér teljes területe,

- Döbrentei utca teljes szakasza,

- Várkert rakpart teljes szakasza,

- Fátyol utca, a Döbrentei utca és a Várkert rakpart között,

- Fogas utca, a Döbrentei utca és a Várkert rakpart között,

- Ybl Miklós tér teljes szakasza,

- Apród utca teljes szakasza,

- Lánchíd utca teljes szakasza,

- Öntőház utca teljes szakasza,

- Alagút utca, a Váralja utca és a Clark Ádám tér között.

2010. szeptember 11-én 9 óra 30 perctől 2010. szeptember 11-én 18 óráig a Budapest I.-V.-XI.,

- Clark Ádám tér teljes szakasza,

- Fő utca, a Clark Ádám tér és a Jégverem utca között,

- Pesti alsó rakpart, a Közraktár utca és a Dráva utca között,

- Pesti alsó rakpart – Margit híd északi felhajtó teljes szakasza,

- Pesti alsó rakpart – Margit híd déli felhajtó teljes szakasza,

- Széchenyi rakpart, a Jászai Mari tér és a Kossuth Lajos tér között,

- Újpesti rakpart, a Jászai Mari tér és a Katona József utca között,

- Jászai Mari tér déli oldala,

- Markó utcai felhajtó teljes szakasza,

- Kossuth Lajos tér teljes területe,

- Alkotmány utca, a Kossuth Lajos tér és a Kozma utca között,

- Széchenyi rakpart, a Kossuth Lajos tér és a Roosevelt tér között,

- Széchenyi utca, az Akadémia utca és a Széchenyi rakpart között,

- Mérleg utca, az Október 6. utca és a Nádor utca között,

- Október 6. utca, a Zrínyi utca és a József Attila utca között,

- Sas utca, a Zrínyi utca és a József Attila utca között,

- Nádor utca, a Zrínyi utca és az Arany János utca között,

- Vigyázó Ferenc utca, a Nádor utca és a Roosevelt tér között.

2010. szeptember 11-én 11 órától 2010. szeptember 11-én 18 óráig a Budapest I.-V.-XI., Pázmány Péter sétány, a Lágymányosi híd és a Petőfi híd között, részleges zárással.

2010. szeptember 12-én 5 óra 30 perctől 2010. szeptember 12-én 14 óráig a Budapest I.-V.-XI.,

- Pázmány Péter sétány, a Lágymányosi híd és a Petőfi híd között,

- Lágymányosi híd budai lehajtója,

- Neumann János utca, a Bogdánfy utca és a Pázmány Péter sétány között,

- Magyar Tudósok körútjának teljes szakasza,

- Magyar Nobeldíjasok útjának teljes szakasza,

- Hevesy György út teljes szakasza,

- Warga László út, a Bogdánfy utca és a Magyar Tudósok körútja között.

- Műegyetem rakpart, a Petőfi híd és a Bertalan Lajos utca között,

- Goldmann György tér (Petőfi híd északi, déli lehajtó) teljes szakasza,

- Egry József utca, a Stoczek utca és a Műegyetem rakpart között,

- Bogdánfy utca, az Irinyi József utca és a Budafoki út között,

- Budafoki út, az Irinyi József utca és a Kondorosi út között,

- Hunyadi János út, a Kondorosi út és a Szerémi út között,

- Hauszmann Alajos utca, a Budafoki út és a Duna között,

- Galambóc utca teljes szakasza,

- Hengermalom út, a Budafoki út és a Duna közötti szakasz,

- Kitérő út, a Hunyadi János utca és a Szerémi út között.

2010. szeptember 12-én 5 óra 30 perctől 2010. szeptember 12-én 18 óráig a Budapest I.-V.-XI.,

- Vízpart utca teljes szakasza,

- Dombóvári út, a Pázmány Péter sétány és a Szerémi út között.

2010. szeptember 12-én 5 óra 30 perctől 2010. szeptember 12-én 13 óráig a Budapest I.-V.-XI., Clark Ádám tér (Fő utca és az Alagút utca járható), részleges zárással.

2010. szeptember 12-én 13 órától 2010. szeptember 12-én 18 óra 30 percig a Budapest I.-V.-XI., Clark Ádám tér teljes szakasza.

2010. szeptember 12-én 5 óra 30 perctől 2010. szeptember 12-én 18 óra 30 percig a Budapest I.-V.-XI.,

- Budai alsó rakpart, a Lágymányosi híd és a Mozaik utca között,

- Döbrentei tér teljes területe,

- Döbrentei utca teljes szakasza,

- Várkert rakpart teljes szakasza,

- Fátyol utca, a Döbrentei utca és a Várkert rakpart között,

- Fogas utca, a Döbrentei utca és a Várkert rakpart között,

- Ybl Miklós tér teljes szakasza,

- Apród utca teljes szakasza,

- Lánchíd utca teljes szakasza,

- Öntőház utca teljes szakasza.

2010. szeptember 12-én 7 órától 2010. szeptember 12-én 18 óra 30 percig a Budapest I.-V.-XI.,

- József Attila út, a Roosevelt tér és a Bajcsy-Zsilinszky út között,

- Mérleg utca, az Október 6. utca és a Nádor utca között,

- Október 6. utca, a Zrínyi utca és a József Attila utca között,

- Sas utca, a Zrínyi utca és a József Attila utca között,

- Nádor utca, a Zrínyi utca és az Arany János utca között,

- Vigyázó Ferenc utca, a Nádor utca és a Roosevelt tér között.

2010. szeptember 12-én 12 óra 30 perctől 2010. szeptember 12-én 18 óra 30 percig a Budapest I.-V.-XI.,

- Pesti alsó rakpart, a Közraktár utca és a Dráva utca között,

- Pesti alsó rakpart – Margit híd északi felhajtó teljes szakasza,

- Pesti alsó rakpart – Margit híd déli felhajtó teljes szakasza,

- Széchenyi rakpart, a Jászai Mari tér és a Kossuth Lajos tér között,

- Újpesti rakpart, a Jászai Mari tér és a Katona József utca között,

- Jászai Mari tér déli oldala,

- Markó utcai felhajtó teljes szakasza,

- Kossuth Lajos tér teljes területe,

- Alkotmány utca, a Kossuth Lajos tér és a Kozma utca között,

- Széchenyi rakpart, a Kossuth Lajos tér és a Roosevelt tér között.

2010. szeptember 12-én 13 órától 2010. szeptember 12-én 18 óra 30 percig a Budapest I.-V.-XI.,

- Alagút utca, a Váralja utca és a Clark Ádám tér között,

- Fő utca, a Clark Ádám tér és a Jégverem utca között.

2010. szeptember 12-én 18 óra 30 perctől 2010. szeptember 13-án 4 óra 30 percig a Budapest I.-V.-XI., részleges zárással:

- Vízpart utca teljes szakasza,

- Dombóvári út, a Pázmány Péter sétány és a Budafoki út között,

- Pázmány Péter sétány, a Lágymányosi híd és a Petőfi híd között,

- Döbrentei tér teljes területe,

- Döbrentei utca teljes szakasza,

- Lánchíd utca teljes szakasza,

- Clark Ádám tér teljes területe,

- Nádor utca, a Zrínyi utca és a Vigyázó Ferenc utca között,

- Vigyázó Ferenc utca, a Nádor utca és a Roosevelt tér között,

- Széchenyi rakpart, a Kossuth Lajos tér és a Roosevelt tér között,

- Széchenyi rakpart, a Jászai Mari tér és a Kossuth Lajos tér között,

- Kossuth Lajos tér teljes területe,

- Belgrád rakparti felhajtó (Lánchíd déli oldala),

- Belgrád rakparti felhajtó (Jászai Mari tér) teljes szakasza, és

- Jászai Mari tér teljes területe.

Jó Estét 2010.09.07. 15:10:44

@igazi hős: sztem az mar 2 kulon keresztezodesnek szamit, nem egy helyen van ilyen amugy

schdl (törölt) 2010.09.07. 15:15:49

Bocsánat, nem akartam floodolni

nami70 2010.09.07. 15:36:12

@igazi hős: Azért nekem még mindig nem világos az eset, és nem kicsit zavar a KRESZ-ben szereplő "keresztező (betorkolló)" megfogalmazás. A háromszög miatt arról nem lehet szó, hogy egyenesen megy egy főút, és azt keresztezik mindenféle utcák, így szerintem a háromszög azt jelenti, hogy a kereszteződésbe betorkolló utakon közlekedők számára elsőbbséget kell adni, és így a szemből betorkolló úton jövőknek is. Azaz a kereszteződésbe kétféle út torkollik be: háromszöges, és nem háromszöges.
A háromszöges utak között elsőbbségadás a jobbkézszabály alapján, és a nem háromszöges utak között is a jobbkézszabály alapján.
Még érdemes lenne keresgélni a KRESZ tesztek között is, hátha van egy ilyen példa...

záporjózsi 2010.09.07. 15:44:41

@blogsámán: Hány sávba kanyarodik ott a forgalom? Nem úgy megy, hogy a jobbos a szélsőbe, a 2 balos a középsőbe és a belsőbe? Elvileg csak így kaphatott volna engedélyt és az Üllői ott 3 sávon megy át. Ehelyett a norcon a belső a belsőbe, a középső pedig a külsőbe kanyarodik balra. Mondjuk elég halvány a felfestés, lehet, hogy rosszul láttam.

@schdl: Országimázs. Ha mutatják a nagy TV-kben, akkor lehet látni a budapesti látképet, hátha a turista ide vonzódik ettől. Ezért volt idiótaság a Red Bull lemondása is, különösen, hogy az egy divatos esemény, a közönségében pedig van bőven fizetőképes kereslet. A triatlon ilyen szempontból valóban kevésbé releváns.

_ng_ 2010.09.07. 16:55:43

@nami70: A "betorkolló" jelző nem a kereszteződésre, hanem arra az útra vonatkozik, amelyen haladsz (ahogy a "keresztező" jelző is, hiszen keresztezni csak utat lehet, kereszteződést nem). A szemben lévő út pedig ugyanaz az út, amin haladsz, tehát nem lehet (a te utadba) betorkolló.
A "betorkolló" annyiban különbözik a "keresztezőtől", hogy a kereszteződés után nem folytatódik tovább (T alakú kereszteződés).

schdl (törölt) 2010.09.07. 17:01:20

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Annak sem örülnék, de teszem hozzá, hogy az legalább hétvégén volt, nyári szünetben. Nagy különbség.

schdl (törölt) 2010.09.07. 17:15:32

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Azzal sem értenék egyet, de azt legalább hétvégén csinálták, szünidőben...

_ng_ 2010.09.07. 17:17:57

@záporjózsi: Ha jó kereszteződést nézek a NORC-on, akkor az Orczyról balra egy sáv kanyarodik, ami a középsőbe ill. a belsőbe van vezetve (szabadon választható), a Hallerről jobbra kanyarodó pedig a külsőbe -- így az Orczyról balra és a Hallerról jobbra kanyarodók között elsőbbségi viszony nem áll fenn, mivel nem keresztezik egymás útját. Ha az Orczyról balra kanyarodó a középsőből a külsőbe akar sorolni (vagy a Hallerről érkező a középsőbe), azt a kanyarodás után, a sávváltásra vonatkozó szabályok szerint teheti meg.

_ng_ 2010.09.07. 17:34:08

@_ng_: Most látom, hogy az Orczyról a középső sávból is lehet balra kanyarodni, és az a sáv az Üllői külső sávjába vezet. Kérdés, hogy a lámpája nyilas vagy telezöldes. Valószínűleg nem nyilas, mert a középső sávhoz a jobb oldali lámpa tartozik, az meg a csak egyenesen menő sáv miatt nem lehet nyilas. Így a középsőből balra kanyarodónak a telezöldnél számítania kell a szemből jobbra kanyarodókra, és azoknak elsőbbséget kell adnia.

_ng_ 2010.09.07. 17:37:54

@_ng_: Azt viszont nem értem, hogy a balra kanyarodó sávhoz tartozó lámpán mi szükség van a kiegészítő lámpára. Vajon az mit mutat?

_ng_ 2010.09.07. 17:50:01

@_ng_: Hú banyeg, az a lámpa, ami az elzárt területen áll, nem is a balra kanyarodó lámpája, hanem a középső sávé. Még jó, hogy nem járok arra, tuti beszoptam volna.
Viszont akkor a kiegészítő lámpa valószínűleg a balra kanyarodást engedő NYÍL alakú lámpa, aminél elvileg szemből jövőkre nem kell számítani.
Hát, ez valóban rendesen el van cseszve.

igazi hős 2010.09.07. 18:10:01

@schdl: Csak nyugodtan, elfér. Én is láttam, hogy holnap is bringázni kell, mert ha kilövik a Budafokit, akkor esélytelen, hogy 5-re szülőin legyek, hacsak nem indulok fél-egy órával korábban.
@nami70: Szerintem a betorkolló a T kereszteződésekre (illetve a Wekerlén található mindenféle öt- és hatágú kereszteződésekre) vonatkozik. A szembelevő út nem másik út, hanem ugyanaz mint a tied, ezért (ismét kivéve a kanyarodó főutat) egyenrangú. Nehéz lenne olyan logikus esetet mondani, minél egy út két része nem egyenrangú.

igazi hős 2010.09.07. 18:22:20

@záporjózsi: Általánosságban egyetértek veled, de megbénítani egész Dél-Budát hétköznap? Hétvégén is okoz kényelmetlenséget egy sima futóverseny, de ez egy kicsit több mint kényelmetlenség, ráadásul 3 napos (+hétvége).

záporjózsi 2010.09.07. 20:36:36

@_ng_: Na hogy ne tévedj el:
Az Orczyról 3+1 sáv jön ki (kb. 2 helyén...). A +1 a jobbos, azt hagyjuk. A másik 3 lámpás. Van egy telezöld, ami után van kieg nyilas. A telezöldre indul mindenki, azaz a bal, a bal+egyenes és az egyenes. A tele hamar letilt, mert jön az ellenirány és a sárga vasaló. Általában már vérvörös, amikor még egy autó azért átmegy, így mindenki nyel egy nagyot és lelép a fékről...
Szerintem itt az lenne a helyes megoldás, hogy a középről a szélre vezetett sáv helyett középről középre vezetni, a felfestésen kívül macskaszemmel is. A telezöld ekkor is megmaradhat, de a sáv korrekt lesz.

záporjózsi 2010.09.07. 20:38:41

@igazi hős: Ha nem zárnának le minden hétvégén valamit, fel se tűnne. Itt inkább az a baj, hogy egy világbajnokság a sok vacak kis reklámfutkározás mellett egy ugyanolyan fölösleges terelésnek hat. Akik a többire is ráütik a pecsétet, nincsenek tisztában azzal, hogy az ilyen eseményekre kellene tartogatni a lezárásokat.
Ja, és nem vagyok triatlonista, sőt, az ilyen utcai eseményeket sem szeretem...

_ng_ 2010.09.07. 20:54:06

@záporjózsi: Ja, valahogy így képzeltem én is. Mindenesetre a középső balra kanyarodót valóban a középsőbe, a belsőt meg a belsőbe kellene vezetni, és megoldódna minden gond.

Jó Estét 2010.09.07. 21:52:47

@igazi hős: ott a metro, azt nem zarjak le :) Amugy ma voltam belvarosban kocsival, hat nem kell ide futoverseny, hogy lehetetlen legyen kocsival kozlekedni, tereles, felturas, lezaras, agyhalal, kb agyilag lefaradtam, mire fejben allandoan ujraterveztem az utvonalakat :)

igazi hős 2010.09.07. 23:14:56

@záporjózsi: Engem a Belváros nem érint, ha egy szombatra lezárják az Andrássyt vagy a Lánchidat, többnyire észre sem veszem itt kint.
De most a Lágymányosi környékét is megkeverik, pedig ott anélkül is bőven van torlódás és dolgozni muszáj. Mint írtam, engem nem érint a dugó, mert holnap és holnapután is bringával megyek (az eddiginél csak jobb idő lesz), de ha autóznom kellene, akkor nagyon fájna. Kíváncsi vagyok, hogy a rakpart lezárása hogyan hat majd a Budafoki útra, és ha az a szokásosnál is jobban beáll, akkor mi lesz a Szerémivel. (Nem mintha az járható lenne délutánonként.)
A durvább hétvégi lezárások szerencsére nem érintenek, de majd csak beírja egy újbudai az ezzel kapcsolatos "élményeit"

igazi hős 2010.09.07. 23:22:48

@Jó Estét: A metró nem igazi alternatíva: BKV egy óra irányonként (és drága, mert ilyenkor még nem veszek bérletet, anélkül viszont 6 jegy kell, a bliccelést meg kisstílű lopásnak tartom), az autó reggel 25 délután 50 perc, a bringa mindig 40 perc. A Belvárosba én sem megyek autóval.

Jó Estét 2010.09.07. 23:59:28

@igazi hős: jo, attol fugg merre mesz, en is sokszor vagyok kenyelmes es kocsizok vagy taxizok, ejszaka, ha mar 2en megyunk haza kb olcsobb a taxi, mint mondjuk 2nknek 4 jegy...

igazi hős 2010.09.08. 08:51:05

@_ng_: Akkor viszont nehéz lenne abból az irányból a Gyáli út felé kanyarodni, mert kb. 50 m marad a kisoroláshoz. Ami nem gond, ha üres a külső, de olyankor többnyire állnak a következő lámpánál (Heim Pál kórház előtt).

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2010.09.08. 13:12:50

@Babu2000: Es ha nincs neki masik, akkor pedig tessek gyalog menni? :o

záporjózsi 2010.09.09. 13:20:25

@igazi hős: 6 jegy helyett jobb a napijegy. :) A belvárosba akkor megyek autóval, ha átszállva is jóval lassabb lenne vagy ha sok csomagot viszek ki.
Nem lesz gond akkor sem a ki- és besorolással - vagy az Ecseri út - Gyáli út - M5 bevezető lámpát sem lehetne úgy működtetni. Ott kb. 30 m van a keresztbe átsorolásra és alapvetően keresztbe is szoktak menni.

igazi hős 2010.09.09. 15:56:27

@záporjózsi: Naponta ott jövök-megyek: rendszeres a dudaszó a keresztbe menők miatt, pedig ott más forgalom alig van, a legtöbben a régi Gyáliról kanyarodnak a felüljáróra és lámpánként csak 1-2 szembejövő van.

záporjózsi 2010.09.09. 20:46:17

@igazi hős: Mé', hány autó fér át egy zöldön? Ha a 2 piroson átmenőt is beleveszed, talán 6. Ehhez képest azért 1-2 autó %-ban sok. ;)

záporjózsi 2010.09.09. 20:51:15

@cork77: "egy két pofonnal nyomatékosítva a KRESZ tudásom"
...és már elvitték a fal Tesco oldaláról a STOP táblát? Mert ugye az volt a 3. elsőbbséget szabályozó tábla. Én ott 4 STOP szerint igyekszem közlekedni, mert tuti azzal az 1 hülyével akadok össze...

igazi hős 2010.09.09. 22:51:53

@záporjózsi: Nem tudom, hány autó megy ott át, de annak a kevésnek elég sok ideje van a besorolásra. A Gyáliról az Ecserire kanyarodóknak sok ideje van, a másik lámpa, a felüljáróra kanyarodó a rövid. Mivel csak a bringaúton járok, azt sem tudom, milyen sorrendben kap zöldet a két irány, csak a dudaszót hallom.

záporjózsi 2010.09.10. 09:43:28

@igazi hős: "A Gyáliról az Ecserire kanyarodóknak sok ideje van, a másik lámpa, a felüljáróra kanyarodó a rövid. ... milyen sorrendben kap zöldet a két irány, csak a dudaszót hallom. "
A Gyáli-Ecseri jobbos nagyon rövid, sor is szokott állni amióta a kerülőutat célforgalmasították. A két lámpa egymás után jól hangolt, mert az Ecserire annyi mehet fel, amennyi ki is tud ürülni. Ettől még az oda kevés. Jó kérdés, hogy érdemes-e bővíteni, lakos alig, így szerintem a nagyobb forgalomnak akadálya kevés van. Abból a szempontból viszont mindegy, hogy utána úgy sincs hova mennie...

"Mivel csak a bringaúton járok" Biztos terepjáróval, mert az ám a flash! :D

igazi hős 2010.09.10. 11:49:01

@záporjózsi: Azt hittem a kanyarodóknak addig van zöldje mint a gyalogosoknak, eszerint nem. (Így mára dudálást is értem.)
Sajnos vastag zöld karókat tesznek ki a bringaút közepére a kereszteződésekhez, még egy kispolákkal sem lehet beparkolni. Terepejáróval ki lehet kerülni a zöldön (majdnem füvet írtam) keresztül, de 50 m-enként kétszer padkázni?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása