Tamás öltönyös majmokkal találkozott legújabb autópályánkon, akik nem villogtak kéken, nem szirénáztak (legalábbis Tamás erről nem tesz említést), csak nagyon menni akartak az A8-assal. Ő pedig pofátlanul képes volt pont akkor furgont előzni, nem számítva arra, hogy ezerrel megjön valaki. És persze csak idáig volt sietős, utána már egyáltalán nem. Kár, hogy a levélíró nem tud szájról olvasni, biztos lett volna mit kicsillagozni a szövegben!
A blogot olvasgatva megszokhatná már az ember, hogy semmin nem kell meglepődni a magyar utakon, ám nem hittem, hogy velem is megesik ilyen. Mentségemre legyen mondva, nem régóta rovom napi rendszerességgel kishazánk útjait, ez mindössze tavasz óta adatik meg nekem, de most hozott össze az első igazi futóbolonddal.
Éppen az M6-on haladva, Dunaújváros magasságában az előttem haladó furgont, félig már a belső sávban vettem észre, hogy nagy sebességgel érkezik egy fekete audi (A8 4.2 mint később kiderült). Visszahúzódtam a sávba és vártam, hogy elhaladjon, nem így történt. Az autó lelassított mellém érve, és a sofőrülésben ülő nagydarab öltönyös fickót látom, hogy hevesen magyaráz.
Teljesen kedvesen, még csak megrovó pillantást sem vetve (őszintén) intettem neki, hogy igaza van, menjen, övé a sáv, én közben folyamatosan lassítottam, mert közben beértük a furgont. Az „úriember” azonban nem tágított, hanem hevesen tovább magyarázott, folyamatosan lassítva mellettem, beszorítva a furgon mögé, majd az anyósülésen kezdett el kotorászni. Előkapott valami igazolványt (piros műbőr tok, abból a távolságból az esőben, akár a kutyája törzskönyve is lehetett volna benne, esélyem sem volt elolvasni) és elkezdte lobogtatni felém, tovább magyarázva.
Végül úgy döntöttem, ez a helyzet balesetveszélyes, elkezdtem kifelé indexelni a leállósávba és lassítani. A fickó egy darabig lassított velem, ekkor kissé már kezdtem ideges lenni, majd végül beletaposott a gázba és elhúzott. Ekkor figyeltem meg az autótípust, a rendszámát nem tudtam megjegyezni.
Tőlem lehet rendőr, kormányőr, fontos ember, vagy akármi de ne veszélyeztessen és ijesztgessen embereket az autópályán a saját komplexusaitól vezérelve, még akkor sem, ha netán hibáztam és nem kellő körültekintéssel, pontos sebességfelbecsléssel kezdtem meg az előzést és valóban akadályoztam őt a messze a megengedett sebesség fölötti tovahaladásban.
Tanulság nincs, csak hogy nagy az a bizonyos állatkert és alacsony a kerítés.
''autónepper.'' 2010.09.11. 11:29:06
[mike] 2010.09.11. 11:48:44
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2010.09.11. 12:01:40
Ha egyszer megyek 130-al az autópályán és elkezdek előzni egy lassú furgont, akkor NEM fogok visszahúzódni senki nálam gyorsabb száguldozó baromnak. Ha befejeztem az előzést, elengedem, ahogy tudom, aztán mehet isten hírével. Addig meg vár.
Persze, ha időben észreveszem a tükörből, hogy jön egy fekete német autó refivel mint állat, jól felfogott érdekem, hogy inkább elengedem, és utána előzök, a francnak van kedve ilyen tahóparasztokkal balhézni.
De szó sincs arról a hülyeségről, amit te írsz, hogy engedd el a gyorsabbat. Ezt gondolom még meg is tudod indokolni a KRESZ-ből, hogy akadályoztatás, netán én veszélyeztetem őt, amikor kimegyek őfelsége elé, aki 200-al repeszt.
Mintha csak azokról a motorosokról lenne szó, akiknek sír a szájuk, hogy nem vigyáznak rájuk az autósok, miközben elvárják, hogy 200-300-zal közlekedve is számítsunk rájuk, lényegében folyamatosan nézzük a visszapillantót és húzódjunk le, akár az árokba, csak ők elférjenek a felezőn.
Elnézést a normális motorosoktól.
cSa 2010.09.11. 12:07:23
cSa 2010.09.11. 12:08:57
szőketisza 2010.09.11. 12:13:47
Már nem 130 a megengedett sebesség autópályán?
2010.09.11. 12:15:18
[mike] 2010.09.11. 12:30:53
"streetfighter" 2010.09.11. 12:37:07
Ha visszament előle a posztoló, akkor utána mit áll neki mutogatni, okoskodni csomó ideig? Ha siet húzzon a francba! Nem tudom mit képzelnek az ilyen kisebbségi komplexussal megáldott seggfejek.
Én is találkoztam már hasonlóval.
Lóbált valami igazolványt. Kit érdekel? :)
''autónepper.'' 2010.09.11. 12:39:07
@cSa: ha te meg leped a másikat ott nem te vagy hibás ha nem Ő mert nem használja a kibaszott tükrét...
cork77 2010.09.11. 12:39:45
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.09.11. 12:40:26
''autónepper.'' 2010.09.11. 12:42:20
cSa 2010.09.11. 12:43:43
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.09.11. 12:47:07
''autónepper.'' 2010.09.11. 12:47:17
bounty123 2010.09.11. 12:49:47
Netuddki. 2010.09.11. 12:50:12
''autónepper.'' 2010.09.11. 12:50:15
tükörfúró 2010.09.11. 12:51:08
Aki nem tudja egy közeledő jármű sebességét felmérni, az alkalmatlan a gépkocsivezetésre, autópályán és 100feletti sebességgel pedig az emberek 98%-a nem tud vezetni, egyszerűen sosem tanult meg és nem is fog.
A kormányőr az tud, az egyetlen rendpr, aki speciális kiképzést kap, (naná, nem hüle a politikus egy képzetlen málészájú faxra bizni az életét) nem is totjázik 130al, csak ugye akik nem veszik észre azt sem, hogy jön valami villogva, akkora stresszben vannak a "csakhatiltertfogyaszt" kávédarálóikban mert átlépték a bűvös 100as határt...
szánalmas ez az ország
indapass90210 2010.09.11. 12:52:29
nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2010.09.11. 12:54:28
MaxVal BircaMan · http://maxval.co.nr 2010.09.11. 12:55:08
szőketisza 2010.09.11. 12:56:48
Esetleg fordulj azokhoz az „isten barmaihoz“, akik a KRESZT írták és jóváhagyták! Egyébként én inkább a minden szabályra szarókat nevezném „isten barmainak“.
toyotaska 2010.09.11. 12:57:04
Egyébként meg ami tipikus,hogy általában aki bebetonozza magát 130-ra az a kilóméterórát nézi. A kresz meg nem kilóméteróra szerinti sebességről szól. A legtöbb autó kb 8-10-12 %ot csal, kb 140-145 az amikor ténylegesen 130al mész. Mérd ki egyszer.
+ a trafik is ráhagynak általában valamennyit (azt hiszem pályán 140 v.145 től büntetnek). Én óra szerint 155-160 között megyek, nem lassítok soha trafisdobozok v. rendőrök előtt, de sose büntettek még meg pályán.
''autónepper.'' 2010.09.11. 12:57:34
Bali01 2010.09.11. 12:57:36
kodó tamás 2010.09.11. 12:57:47
peter3374 2010.09.11. 12:57:54
Ráadásul ezek a barmok szoktak beállni a középső sávba is 110-el és fel sem fogják, hogy miért villogsz mögöttük....
Persze nem azt mondom, hogy 160-al kell menni, de azért előzéskor ha jön mögöttük valaki a 130-at el kéne érni...
Tegnap megyek városon kívül kétsávos úton, végetér a 60-as korlát, megy előttem valami kis sárga játékautó a belső sávban, rávillantok semmi,. megint villantok, semmi, nekem kellett kikerülni a külsőben, de nagyon mutogattak az isten barmai benne, meg utána végig reflektorral, meg dudával jöttek...
Ők a hülyék és még nekik áll feljebb...
tükörfúró 2010.09.11. 12:58:07
egyábként számtalan itélet mondja ki, hogy a szabálytalanul érkező elől is le kell huzodni, ha valaki 150el megy, és ebből baleset lesz a felelőssége nem kizárólagos, az elsőbbség és az összes közlekedési szabály nem válik azonnal semmissé, ha valaki megszegi a szabályokat
olvastam én már olyan ítéletet is, hogy a kivilágítatlanul nagysebsséggel érkező autóval ütközést ugyan nem lehetett elkerülni,. de a másik autó vezetője nem győződőtt meg kellő gondossággal arról, hogy nem érkezik-e jármű, tehát a meghalt lámpanélkül gyorhajtó miatt igenis felelősség terheli..
na erre varjál gombot
Rocko- 2010.09.11. 12:58:11
Worm 2010.09.11. 12:58:32
Úgyis leolvassák a rendszámokat le-, és felhajtásnál, egy viszonylag egyszerű művelet kiszámolni, h az autó a két leolvasás között mekkora távolságot tett meg mennyi idő alatt. Ha túl gyorsan tette meg, már megy is a csekk:)
gorillka 2010.09.11. 12:59:31
Azt feltételezzük, hogy betartja a KRESZ-t.
Bizalom dolgában igazad van
@tükörfúró: nem az ország szánalmas, hanem a másokat leszaró, kihaénnem köcsögök, akik azt hiszik, azért mert Fittipaldi volt apukájuk a többi ember nem közlekedhet az utakon és az élet egyéb területén elszenvedett sérelmeiket a közúton szeretnék kompenzálni.
indapass90210 2010.09.11. 13:00:17
Neked annyi dolgod van, hogy a jobbratartási kötelezettségedet betartva elengeded a gyorsabb járművet.
''autónepper.'' 2010.09.11. 13:00:41
nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2010.09.11. 13:01:19
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.09.11. 13:01:21
gorillka 2010.09.11. 13:03:01
na erre varjál gombot "
annak lesz a végén igaza, akinek jobb ügyvédre van pénze, A6-os=jobb ügyvéd, trabant=kirendelt ügyvéd
szaGértő 2010.09.11. 13:03:17
cSa 2010.09.11. 13:03:18
''autónepper.'' 2010.09.11. 13:03:39
szaGértő 2010.09.11. 13:05:12
Na ezt beidéznéd, linkkel? Nem hiszem el.
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.09.11. 13:06:10
gorillka 2010.09.11. 13:06:38
Nekem mindig furcsa, hogy valaki arra büszke, hogy ő nem tartja be a szabályokat és még félnek is tőle az utakon...
kodó tamás 2010.09.11. 13:07:06
szőketisza 2010.09.11. 13:07:25
Igen. Ezért halt meg egy a Trabantjukkal szabályosan balra kanyarodó fiatal pár, mert annak idején a FIDESZ-es közlekedési miniszszter úr későn kelt fel és sietett egy parkoló átadására.
Egyébkén úgy tudom, hogy a sebességhatárt nekik is be kell tartaniuk, mindenesetre nem veszélyeztethetik mások életét, testi épségét.
toyotaska 2010.09.11. 13:07:47
Én nem értem ezeket a feljelentgetőket.
Még ha tényleg veszélyeztet se tudsz mit tenni.
isti77 2010.09.11. 13:08:12
De lehet. Csak nem szabad. Vágod, mi a különbség?
''autónepper.'' 2010.09.11. 13:10:26
szőketisza 2010.09.11. 13:11:00
És mások életét veszélyeztetheted, mert te úgy akarod?
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.09.11. 13:11:14
Azt feltételezzük, hogy betartja a KRESZ-t."
Neked viszont igazad van, nem jól idéztem. Más az ismeret, és a betartás.
toyotaska 2010.09.11. 13:11:25
Csak oda akartam kilyukadni hogy ha 130 al mehetsz nyugodtan haladj 140-145 ös tempóval óra szerint. Az mindegy, hogy az órát nézed vagy máshonnan tudod.
kodó tamás 2010.09.11. 13:11:59
bunkó · http://bunko.blog.hu 2010.09.11. 13:12:00
Érdekes, engem nem szoktak így letolni, talán azért, mert (legalább) kétszer pillantok a tükörbe sávváltás előtt, ráadásul tisztában vagyok azzal, hogy az autóm melyik sebességfokozatban hogyan gyorsul pl 120-ról.
toyotaska 2010.09.11. 13:12:18
''autónepper.'' 2010.09.11. 13:13:17
kodó tamás 2010.09.11. 13:13:33
''autónepper.'' 2010.09.11. 13:14:27
toyotaska 2010.09.11. 13:14:30
gorillka 2010.09.11. 13:14:46
kijafaxom 2010.09.11. 13:14:46
A stoptábla is akkor ér ha megadják az elsőbbséget.
"félig már a belső sávban vettem észre"
Hát nézd azt a kib...ott balos tükröt előzés ELŐTT jócskán!!!!!
Jövök a seggedbe 300-zal és ott döglünk meg mindketten.Az agyad előtt talán még átvillan a fejeden,hogy a hátulról jövő a hibás mindig(legalábbis a rendőrök és biztosítósok szemében)az komoly elégtétel lehet.
Apropó a "4.2"felirat kb.6 cm2 a rendszám picit nagyobb és azt nem sikerült leolvasni? Gratula.
tükörfúró 2010.09.11. 13:14:56
Ennek fejlében kifizetem a luxusadót, a 19literes fogyasztásomra a jövedéki adót, a bank és pénzszektornak a "luxusmárkát" büntető vastag hasznot hozó csillagászati kötelezőt, megveszem a 12ezres féktárcsa helyett a 89ezreset, evvel élénkítem a gazdaságot és munkahelyeket tartok meg, hozok élétre valahol a világon..
folytassam még?
Mindezést csak annyi fog történni, hogy elmegyek melletted.
És, ha letrafiznak, becsengetek azonnal instant 30-80 ezret, ami belemegy a rendőrség költségvetésébe, tehát több rendőr, több pénzért jobban vigyáz rád és szeretteidre..
Mindezért a sokmindenért cserébe annyi történik, te szépen megvárod a buzukiddal (egyéb 2liter alatti ill szívódiesel kávédarálólóddal) 130körül rezgő mutatóval a szélsőben poroszkálva amig elhaladok, és utánna arra mész, azt csinálsz amit akarsz.
nem nagy dolog, cserébe ennyi mindeért, ugye?:)
Egyébként az autó szervizmenüje nekem mutatja a valódi sebességet, amit a számítógép a navigáció GPS-ével is korrigál.
Tehát tudom, hogy csak akkor megyek 130al amikor a mutató olyan 140-145 közt áll valéahol, guminyomástól, miegyébtől függően.
Láttam olyan kiskategóriás autót, ami ilyenkor melletem haladva 150felett mutat....a tulajt tenkicsit meglepte ez, hisz neki az egy szuper autó, sokév hitelére, ereján felül vette természetesen..:)
Mióta erre (hogy kötelezően 7-12 százalékot csal az órája felfelé az európai kocsiknak kötelezően) rájötte, értem a sok majmot, miért rántja elém a sok "én szabályos vagyok" szerencsétlen életveszéályes módon 110-120 közt valahol.
Neki, az ő mutatója szerint már az a 130, tehát meggyőződése, hogy brmikor kimehet a szuttyogó tempójával, mert ennél gyorsabban "tilos menni"..
Hátnemnyert.
kodó tamás 2010.09.11. 13:15:08
szőketisza 2010.09.11. 13:15:50
Honnan veszed ezt a baromságot?
bunkó · http://bunko.blog.hu 2010.09.11. 13:16:36
Vagy legyünk tisztában az autónk VALÓDI sebességével, vagy kussoljunk a külső sávban.
feketebarany666 2010.09.11. 13:17:13
Kulon kategoria.
Patrick Bateman 2010.09.11. 13:17:32
''autónepper.'' 2010.09.11. 13:17:50
Paul Ignotus 2010.09.11. 13:18:32
Téged elmegyógyintézetbe kellene csukni... :(
gorillka 2010.09.11. 13:18:41
Utálom az ilyen szabályszegő barmokat? Igen
Megváltoztatnám a büntetési tételeket a záróvonalon előzve és/vagy gyorshajtva balesetet okozókra? Igen. Enyhíteném? Nem
Sonny_bp 2010.09.11. 13:19:20
Előzés előtt nézzd a visszapillantóba, ez alap.
Annyival megyek, amennyivel akarok, általában a büntetési határ alatt, 145 km/h.
Aki 130-al "lakik" a belső sávban, mert BAROM, az megérdemli, ha levillogják és jobbról előzik . . . habár az (is) nagyon veszélyes és kerülendő.
Mutogatós faszkalapokat hagyni kell, ebben igaza van a bloggolónak.
. . . ennyi . . .
toyotaska 2010.09.11. 13:19:26
kodó tamás 2010.09.11. 13:19:31
de nem tök mindegy az egész, hogy miért szeged meg a szabályt? amig nincs senki kárára magyarázd magadnak a kockázat számolgatást. vszínű igazad van hogy anynival gyorsabban mész (jo auto jo vezető stb) nem sokat kockáztatsz, de ez kit érdekel?
indapass90210 2010.09.11. 13:20:01
kodó tamás 2010.09.11. 13:21:12
toyotaska 2010.09.11. 13:21:56
kodó tamás 2010.09.11. 13:22:17
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.09.11. 13:23:12
''autónepper.'' 2010.09.11. 13:23:50
érdekes nekem meg lett a jogsim első héten mentem autópályán engem mért nem villogtak vagy mért szoritottak le? azért mert figyelek, nézem kibaszott tükröt meg többi autóst... nem érdekes? és az egy dolog hogy most pl 180 esetleg 200al megyek nagy dolog és? meg van meg felelő autóm meg van hozzá a tapasztalatom is akkor meg hol a gond? inkább sok balfaszt aki 10 óra 10percnél fogja a kormányt és a tükröt is csak a lakásába szokta használni NA AZ VESZÉLYES és ezt kéne észbe tartani !!!!
gorillka 2010.09.11. 13:23:53
Pénzért sem vehetsz meg mindent.
Abba meg ne menjünk bele, hogy kinek milyen autója van és milyen memóriája. :-)
Egy kis + info: az egyik európai autónkban a sebességmérő 100% annyit mutat mint a GPS. Ezt is tárold el.
kodó tamás 2010.09.11. 13:24:00
szőketisza 2010.09.11. 13:24:53
Te már akkor szált szegsz, ha a belső sávban 160-080-nal száguldozol.Milven "jogos" elsőbbségről hablatyolsz?
kodó tamás 2010.09.11. 13:25:45
bunkó · http://bunko.blog.hu 2010.09.11. 13:25:50
- sávváltás előtt legalább kétszer tükörbe nézni,
- jó előre indexelni,
- mögöttünk jövő autók/motorok sebességét megállapítani (ha fél kilométerre jön mögöttünk, AKKOR IS),
- autónk 120-ról gyorsulási képességével tisztában lenni, 4-es és 5-ös sebességfokozatban egyaránt.
Ha mindez nem megy, akkor tömeg-közlekedni.
szőketisza 2010.09.11. 13:26:40
tkazmer 2010.09.11. 13:27:21
@kodó tamás:
majd te eldöntöd hogy mennyivel megy nem? persze, hogy mindenki annyival megy amennyivel akar, nem tudom mi ebben a kérdés, a kockázatokkal mindenki tisztában, nyilvánosak és közismertek, nehogy már te akarj bárkinek bármit megszabni. ha nem előzöl, egyetlen dolgod van, hogy a jobboldali sávban haladj. közöd nincs hozzá, hogy melletted elmegy-e valaki, illetve ha igen, akkor mennyivel.
Patrick Bateman 2010.09.11. 13:27:25
indapass90210 2010.09.11. 13:28:00
''autónepper.'' 2010.09.11. 13:28:19
toyotaska 2010.09.11. 13:30:54
''autónepper.'' 2010.09.11. 13:31:06
@Rival: most pl én szabályt szegek attól neked mért kell?
:@gorillka: azért ez az álszent duma nem kéne...
kodó tamás 2010.09.11. 13:32:24
D4D 2010.09.11. 13:33:00
Most kivételesen nem a posztoló a hülye!
indapass90210 2010.09.11. 13:34:03
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.09.11. 13:34:15
Ez most hogy? :) Nem, amúgy az ecserin vettem, és Csoda Pityunál tanultam vezetni...
kodó tamás 2010.09.11. 13:35:06
kodó tamás 2010.09.11. 13:35:59
Rock me Amadeus 2010.09.11. 13:36:59
Tojó Jóska, remélem a temetési költség több lesz, mint a közig.bírság!
indapass90210 2010.09.11. 13:36:59
''autónepper.'' 2010.09.11. 13:38:03
kodó tamás 2010.09.11. 13:38:28
craft75 2010.09.11. 13:38:34
Ha előtted megy 131-el, beéred 200-al a belső sávban - hol is van neked elsőbbséged ?
Attól pedig hogy a gyorshajtó sosem hibás szabályod van, van egy erősebb - Mindig a hátsó autó a hibás - követési távolság.
Jelen esetben pedig te vagy hátul.
szőketisza 2010.09.11. 13:38:40
Addig rendben lenne a dolog, amig a pénztárcádat, a saját autód, illetve a testi épségedet, netán az életedet kockáztatod. De sajnos nagyon sok ártatlan ember hal meg nap mint nap az utakon, a hozzád hasonló, a szabályokra szaró, öntelt barmok miatt.
toyotaska 2010.09.11. 13:38:48
toyotaska 2010.09.11. 13:39:50
kodó tamás 2010.09.11. 13:39:57
bounty123 2010.09.11. 13:40:35
Ennek fejlében kifizetem a luxusadót, a 19literes fogyasztásomra"
Egy 2 milkós autó is bármikor tartja a 160-at autópályán, nem kell ahhoz luxusadó meg 19 liter.
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.09.11. 13:41:39
Ha pl. megállsz a sávomban vészvillogóval (ofcoz, nem te), és miattad átlépem a záróvonalat, nem kényszerítesz arra, hogy megszegjem? Természetesen nem lenne muszáj, vissza is tolathatna az egész sor, és választhatna másik útvonalat.
[mike] 2010.09.11. 13:42:52
A kommentelők _egyharmada_ szerint, ha reggeltől estig 130-cal megy a belsőben, akkor nála nem lehet gyorsabb autó sosem.... És érdekes, hogy ez pályán is megfigyelhető....
Szóval ez a poszt is csak olaj a tűzre, százezerszer lerágott csont. Több pályás sztorit nem kérünk !!! :)
kodó tamás 2010.09.11. 13:43:27
[mike] 2010.09.11. 13:44:09
indapass90210 2010.09.11. 13:44:39
''autónepper.'' 2010.09.11. 13:44:49
szőketisza 2010.09.11. 13:45:26
Gratulálok, te zseni!
kodó tamás 2010.09.11. 13:45:27
craft75 2010.09.11. 13:47:01
Látod milyen jó dolog az internet, minden nap tanulsz valami újat.
szőketisza 2010.09.11. 13:48:33
kodó tamás 2010.09.11. 13:48:45
toyotaska 2010.09.11. 13:49:27
www.rtlklub.hu/cikk/331059
"
A kereket cserélő román állampolgár ellen indítottunk eljárást, még hozzá büntető eljárásról van szó, közúti baleset okozása miatt. Az ő magatartása miatt egy súlyos sérüléses baleset következett be hétfő reggel”
kodó tamás 2010.09.11. 13:49:49
"szőketisza 2010.09.11. 13:38:40
@tkazmer: „mindenki annyival megy amennyivel akar, nem tudom mi ebben a kérdés, a kockázatokkal mindenki tisztában“
Addig rendben lenne a dolog, amig a pénztárcádat, a saját autód, illetve a testi épségedet, netán az életedet kockáztatod. De sajnos nagyon sok ártatlan ember hal meg nap mint nap az utakon, a hozzád hasonló, a szabályokra szaró, öntelt barmok miatt."
toyotaska 2010.09.11. 13:50:20
''autónepper.'' 2010.09.11. 13:50:35
''autónepper.'' 2010.09.11. 13:51:28
2010.09.11. 13:52:17
@kovi1970: Ez még hülyébb mentalitás. Utálom az ilyen önkéntes rendőr faszokat. Tipikusan az, aki (óra szerint...) 130-cal beáll a belsőbe, és nem mozdul onnan. Idióta. Ha én úgy döntök, hogy 200-zal megyek, akkor 200-zal megyek. Mint már írták is, majd a rendőr megbüntet, kifizetem, így jártam. De te neked ugyanannyi jogod van feltartani, és a belsőben autókázni, mint nekem 200-zal menni. Csak annyi hogy a belsőben autózás 6x veszélyesebb, mert én nem fogok egy ilyen gyökér után menni 300km-et, hanem leelőzöm jobbról, meg még 100 autós is leelőzi jobbról aki úgyszintén utoléri az önkéntes gyökeret (utána esetleg fékeznek is előtte egy szép nagyot). De ha nem lennél ott a belsőben, mindenki menne a dolgára akár 200-zal, és fele annyi balesetveszélyes helyzet sem lenne, mint amennyi lesz hála neked.
Bevallom, ha a forgalom engedi, 130 fölött szoktam menni pályán, de nem is vagyok felháborodva ha valaki kijön elém előzni. Megvárom, majd megyek tovább. De ha a barom ott is marad a belsőben, akkor nem szoktam finomkodni. Ha ő bunkó, én is tudok bunkó lenni.
indapass90210 2010.09.11. 13:52:18
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.09.11. 13:52:25
[mike] 2010.09.11. 13:53:03
GuyFawkes 2010.09.11. 13:55:15
Ezen azért érdemes lenne elgondolkodni az összes "mindenkitakaroggyonasávombólhakétszázzalmegyek" barátoddal együtt. Van jobbratartás, kötelező is, tökmindegy Pistike 110zel vagy 160nal rohad a belső sávban ha üres a külső. Ha meg ész nélkül nyomatni akarod az autód menjél oda, ahol nincs szabályozva. Egyébként meg még a 60 millás listaáras autóban is van fék. Nyilván, hogy lehessen rugdalni azt is.
"Ennek fejlében kifizetem a luxusadót, a 19literes fogyasztásomra a jövedéki adót, a bank és pénzszektornak a "luxusmárkát" büntető vastag hasznot hozó csillagászati kötelezőt, megveszem a 12ezres féktárcsa helyett a 89ezreset, evvel élénkítem a gazdaságot és munkahelyeket tartok meg, hozok élétre valahol a világon..."
Én egy ezresért veszem az XXL-es kotont, mindezért cserébe jól érzem magam esténként, és nem a nagyi gyűszűjével kell tötymörögnöm, és ezzel meg én hozok létre munkahelyet a világon.
Egyébként meg legyen vagyoni helyzet alapú büntetést, majd lehet rinyálni ha kimegy az 1-2 milliós csekk. Mert akkor még jobban vigyáznak a yardok a családra...
Előzéskor meg nem a sáv felénél keresem se a tükröt, se a váltót, se a pedált...
toyotaska 2010.09.11. 13:55:31
[mike] 2010.09.11. 13:56:17
''autónepper.'' 2010.09.11. 13:56:30
@Rival: na jó erre már téleg nem tudok mit mondani:D:D JA DE honnan tudod hogy mi van kezembe ha a kocsiba ülök?:D mert hozzám aztán nem lehet belátni :D
toyotaska 2010.09.11. 13:56:32
indapass90210 2010.09.11. 13:57:52
kijafaxom 2010.09.11. 13:58:14
''autónepper.'' 2010.09.11. 14:00:14
szőketisza 2010.09.11. 14:00:55
kijafaxom 2010.09.11. 14:01:16
''autónepper.'' 2010.09.11. 14:02:18
indapass90210 2010.09.11. 14:04:21
Meg a sittesek között is lehet elég.
Sőt, ez az űrkutatásban is probléma, hogy esetleg több éves összezártságban ne buzuljanak össze az űrhajósok.
De szerencsére itt mindig szólni szoktam, hogy miről ne feledkezzetek meg!
indapass90210 2010.09.11. 14:05:44
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.09.11. 14:07:02
@''autónepper.'': na jó, ez már kimeríti a szándékos szőrszálhasogatás tényállását... tengeralattjáróval közlekedek, és periszkópom van...
szőketisza 2010.09.11. 14:10:12
Ez egyszerűen nem igaz. Sokkal inkább az a valóság, hogy sok160-180-al repesztő idióta csak a belső sávot hajlandó folyamatos haladásra használni, azzal a mentalitással, miszerint „jövök, mindenki takarodjon az utamból!“
''autónepper.'' 2010.09.11. 14:10:48
kodó tamás 2010.09.11. 14:10:51
cso zsi 2010.09.11. 14:11:41
Jogot sem, arról csak hiszed.
Aki egy 180-200-zal haladó jármű "uralásakor" elfelejti, hogy az autója másodpercenként mekkora utat tesz meg, és a közlekedés többi résztvevője erre egyáltalán nem számíthat, az ne üljön lovaskocsi bakjára sem.
Nem tudjuk, merről merre haladt a posztíró, de ott van egy elég hosszú kanyar a pályán. Megkezdhette úgy az előzést, hogy még senki nem látszott a tükörben.
Mindenki más állni látszik. www.youtube.com/watch?v=8kXooSR66OY&NR=1
Tiszta balkanyar: video.vienna.at/video/35388/polizei-mochte-mit-horror-crash-video-schockieren
[mike] 2010.09.11. 14:11:59
kijafaxom 2010.09.11. 14:13:03
No meg két szomszédom is valódi pilóta,talán a biohullámok.... :p))
2010.09.11. 14:13:06
indapass90210 2010.09.11. 14:15:15
egyittlakó (törölt) 2010.09.11. 14:16:39
Az nem a te sávod, hanem a mindenkié, bunkó.
2010.09.11. 14:17:39
.
D4D 2010.09.11. 14:17:49
indapass90210 2010.09.11. 14:18:35
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.09.11. 14:19:32
Valamelyik fapadoson a tervek szerint nem lesz másodpilóta, akkor ott kivel lesz igazi a szerelem? :)
hower 2010.09.11. 14:20:19
2010.09.11. 14:20:35
Ülj le fiam, egyes. Menjél Kreszt bogarászni. Párhuzamos közlekedés, jobbra tartási kötelezettség és miegymás.
tkazmer 2010.09.11. 14:21:41
@szőketisza:
és rengeteg hal meg azok miatt, akik úgy gondolják, hogy fair dolog 110-zel nekiállni kamionokat előzni amikor 130-150 között halad a forgalom, akik bevésik magukat az m7esen a középső sávba és a világért ki nem mozdulnak onnan, és még sorolhatnám. ugyanúgy szabálytalan, ugyanúgy veszélyes, ugyanúgy elitélendő. ilyen helyzetben a legracionálisabb alkalmazkodni a körülményekhez, és nem feltétlenül a kresz 130km/h-hoz.
indapass90210 2010.09.11. 14:21:56
kodó tamás 2010.09.11. 14:27:45
azt az érzést is kívánom neked, amikor egy nő a sminkelést végzi a tükörben a belsősávban vezetés közben, befejezi, visszaállítja és meglát téged gyorsan közeledve. tudod mi a reakciója???? segítek. FÉKEZ EGY NAGYOT...
kodó tamás 2010.09.11. 14:30:12
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.09.11. 14:32:58
Akadályozás fogalma:
"Ha valaki a közlekedés más résztvevőjét annak szándéka szerinti menetében, mozgásában, továbbjutásában gátolja, hátráltatja, a célzottól eltérő közlekedési magatartásra kényszeríti." (KRESZ.)
A segítőkészségnek és az udvariasságnak kölcsönösnek kell lennie. A viselkedésünk ekkor sem lehet felelőtlen, mert udvariasak is csak akkor legyünk, ha a többi közlekedőt nem sodorjuk vele balesetveszélybe, ami fordítva is igaz. Ha valaki a KRESZT megszegi, a többi résztvevőnek is úgy kell viselkedni, hogy a balesetet elkerüljék. Ha mindenki a jogaihoz fog ragaszkodni, biztos nem kerülhető el a veszély. Nagyon fontos, hogy az időjárási, forgalmi, látási, és útviszonyoknak megfelelően közlekedjen mindenki.
"
kodó tamás 2010.09.11. 14:36:14
kodó tamás 2010.09.11. 14:37:18
tkazmer 2010.09.11. 14:38:55
amúgy szerencsés ha csak nagyot fékez és a kormányt nem rántja el. amúgy nem érdekel, hogy nagyot fékez, mert az én autóm jobban lassul mint az övé, és ha megfelelő követési távolságot tartok - miért ne tennék így - akkor fékezhet bármekkorát. mögöttem meg a gyorshajtásból kiindulva nem igazán vannak, ha mégis, akkor meg az ő fékük is elég jó.
kodó tamás 2010.09.11. 14:39:55
2010.09.11. 14:40:39
Alá tudom támasztani, hogy él az országban valaki, akinek ez a piroslap mutogatás a mániája.
Velem kb. két éve esett meg, az M7-esen felfelé az M0 leágazó után. Valami poroszkáló járművet előztem nem túl nagy tempóval, mert már a lejtő végén voltunk - az M1 felüljáró, illetve vasúti híd alatt ott a sebességkorlátozás - de azért valamivel a megengedett felett haladtam. Utolért egy fekete Mercedes, villog mint a szentjánosbogár. Befejezem az előzést, ami lehetett vagy 5 másodperc, félrehűzódok, de a Merci csak nem akar elmenni. Dudál, integet, hogy húzódjak le. Sem őrülteknek, sem trükkös tolvajoknak nem állok meg, úgyhogy nyugodtan megyek tovább a szélső sávban. Erre előkotor valami 6x9 cm-es piros műanyag tokot, és lobogtatja felém. Ekkor már biztosra vettem, hogy nem normális az ürge. Jobb az ilyet magára hagyni, inkább letértem a pályáról az áruházaknál. Csak jön utánam, míg az egyik lámpánál mellém nem tud állni. Mutatja, hogy engedjem le az ablakot - ajtókat bezártam és leeresztettem pár centire. Átkiabál, hogy felírta a rendszámom, ki fog csinálni mert veszélyeztettem a forgalmat, amit a hátsó ülésen utazó kollégái is tanusítani fognak. Természetesen egyedül ült az autóban, ő maga vezetett, így már biztosra vehettem, hogy őrült a fazon. Akkor felírtam a rendszámát, de mivel nem lett folytatása az ügynek, már nincs meg a jegyzet. A manusz egyébként busafejű, rövidre nyírt, sűrű, de már őszülő hajú öltönyös illető volt.
kodó tamás 2010.09.11. 14:42:38
a példát meg nem értetted de érdekel, mert a TE BELSŐ SÁVODBAN előtted fékez... és te leszel a hibás (ha túléled)
kodó tamás 2010.09.11. 14:44:28
vérengző kismalac 2010.09.11. 14:45:06
Elég adót fizetek, tehát annyi jár, hogy ne tartson fel senki!
A tükröt nem nézem, mert nem szoktak utolérni. Sávot nem váltok, mert bérelt helyem a van a belsőben. Nagyot derülnék, ha rám villogna valaki.
Egyszer valami rendőr csicska a skodájával utol akart érni! Megalázó volt még a feltételezés is. El lett intézve. ;)
Na a lényeg: ha jövök, akkor söprés!
kodó tamás 2010.09.11. 14:47:49
indapass90210 2010.09.11. 14:50:24
tkazmer 2010.09.11. 14:54:25
80 év felettiek nem szoktak a belsőben ragadni. sms-t, sőt emailt én is írok néha, de nem a belsőben 110-nél. a családosoknál fontosabb a család, minthogy nonstop a belsőben közlekedjenek kitéve magukat nagyobb kockázatnak. nem tudom miről beszélsz, az előbb egy belsőben sminkelő nőről volt szó, most meg már a fél ország a belső sávban közlekedik 120-szal, miközben 80 évesen sminkeli magát sms írás közben, ráadásul hátul párnát csapkodnak.
egyáltalán semmi közöm hozzá, hogy ki mit csinál az autójában, a lényeg, hogyha nem előz, akkor menjen a jobboldalon. én is így teszek.
"a példát meg nem értetted de érdekel, mert a TE BELSŐ SÁVODBAN előtted fékez... és te leszel a hibás (ha túléled)"
mondom fékezzen, egyrészt nekem jobb a fékem, másrészt ha megfelelő követési távolságot tartok, akkor fékezhet bármekkorát. igen, előttem, abban a sávban ahol én közlekedek. te még sosem mentél 200-zal? miből gondolod, hogy ha valaki 200-zal megy, az azzal számol, hogy a belső sáv egyértelműen és 10km-re előre eltakarodik előle? nyilván mindenki aki gyorsan megy számol vele hogy néha valaki előtte lesz, és nem fog eltűnni.
szőketisza 2010.09.11. 14:54:32
Szerintem ezek rossz példák, itt senki sem ilyen esetekről beszél. Ha „130-150 között halad a forgalom“ (gondolom a belső sávban), akkor nem valószínű, hogy bárki 110-zel kezdene előzésbe. Az M7-es csak egy viszonylag rövid, Bp.-re haladó oldalán 3 sávos, a külsőt általában lassú járművek foglalják el, de a száguldozni vágyóknak ott van a legbelső sáv. Mi a probléma.? Egyébként a halálos baleseteket nem az általad említett, kivételnek számítók okozzák, hanem a hozzád hasonló felfogású, felelőtlen autósok, akik szerint „ a legracionálisabb alkalmazkodni a körülményekhez, és nem feltétlenül a kresz 130km/h-hoz“.
indapass90210 2010.09.11. 15:00:14
feketebarany666 2010.09.11. 15:03:00
Alapbol jobbra tartas van, es a tukrot kell nezni autopalyan, szoval barminnyivel jonnek mogottet neked latnod kell, es kulonbenis a szelso savban a helyed.
''autónepper.'' 2010.09.11. 15:10:24
esef 2010.09.11. 15:19:54
Ti románok mindig a belső sávban cseréltek kereket. Ez valami népi sport?
bounty123 2010.09.11. 15:24:32
Aha szóval ha egy átalakított F16-ossal 800km/h-val jön valaki, azt is fel kell tudni mérni. Hol húzod meg a határt - 160, 180 esetleg 250? Ki kell, hogy ábrándítsalak, hogyha a szabályosnál nagyobb sebességgel mész, kijön valaki eléd és te belemész, téged fognak megbüntetni, te vagy a hibás.
Reggie 2010.09.11. 15:25:04
Semper Fidelis 2010.09.11. 15:25:06
Ott a gond fiacskám, hogy az autópályán a megengedett sebesség 130 km/h. Nem számítok arra, hogy mikor kimegyek előzni, akkor egy ökör 180-al jön a belsőben. Amóta pedig megszületett a fiam, aki 3 hónapos, azóta még zabosabb vagyok, ha valaki veszélyeztet autózás közben. Ha esetleg egy ilyen önjelölt fittipaldi belém jön hátulról, VAGY NE ADJ ISTEN büntetőfékez előttem, mert nem párologtam előle el időben, szóval, ha veszélyezteti a fiamat egy ilyen idióta, és lesz rá lehetőségem, a tefajta embert úgy elverem, hogy a tulajdon édesanyja is véreshurkának fogja nézni. A fiamért bármit megtennék, és ezt halálosan komolyan mondom. Úgyhogy hátrébb az agarakkal.
tkazmer 2010.09.11. 15:33:04
ha valaki úgy vezet, hogy nem alkalmazkodik a körülményekhez, arra tökéletesen ráillik, hogy nonstop 130-cal közlekedik a belső sávban, mert csak, ő nem fog holmi szabálytalankodókat elengedni.
és igen, vannak akiket nem érdekel, hogy 130-150-nel halad a forgalom mégis kijönnek és fékezhet a kocsisor (nem csak kamionokra gondolok), vannak akik csak úgy beállnak egy random lassú sebességgel egy sávba és a világért ki nem mozdulnak onnan, legfeljebb előzni, de akkor sem gyorsítanak, vannak akik fél km-rel a kamion előtt bejönnek a belsőbe, mert el nem tudják képzelni, hogy azon a fél km-en még 25 autó megelőzné őket, stb stb.
de az irreálisan lassan, illetve a nem a körülményeknek megfelelő sofőrök legalább akkora veszélyt jelentenek mint a gyorshajtók, ráadásul ők a közlekedés olyan résztvevőit is kényszerhelyzetbe hozzák, akik mondjuk úgy szabályosan közlekednek, és akik mellett a gyorshajtó legfeljebb csak elsuhan.
az, hogy sok balesetet a gyorshajtók okoznak, sok dologgal összefügg, olyanokkal is, mint szabálytalan előzés (hiszen főúton előzésnél nehéz 90km/h alatt maradni), a jobbratartási kötelezettség be nem tartása az előzött részéről, stb stb.
annyira nem egyszerű egyetlen baleset sem, hogy: gyorshajtás->baleset->hülye a gyorshajtó.
peter3374 2010.09.11. 15:49:50
A probléma azokkal a barmokkal van akik 111-el előzik a 110-el menő másikat és így tartanak fel, vagy megy már a másik mögött fél órája és pont akkor jut eszébe előzni, amikor közeledek a belsőben.
A többi idióta meg akik ki nem mennének a középső sávból, hányszor van olyan, hogy a belsőben jönnek a hülyék 180-al, a középsőben megy a barma 100-al és nem érti miért villogok...
(---Flúgos Buszos---) 2010.09.11. 16:01:05
Amit az Audis mutogatott,az az én piros kommunista kiskönyvem volt,amit pár hete loptak el tőlem.
Aki tud valamit,az kérem Silentnél jelentkezzen!!!!
szőketisza 2010.09.11. 16:06:45
Nem tudom, mivel személyeskedtem veled? Úgy tűnik nem olvasod el amit írtam, leragadsz a rögeszméidnél. Mindenesetre te semmilyen, a tiédtől eltérő véleményt nem vagy hajlandó tolerálni. Élj boldogan és legyen szerencséd a szabályokat negligálók táborában. Bár szerintem előbb-utóbb az ilyenek meglakolnak, csak nehogy ártatlanok is legyenek az áldozatok között.
közlekedő edény 2010.09.11. 16:19:35
kijafaxom 2010.09.11. 16:23:34
www.youtube.com/watch?v=go-h7qk9kFc
:p))
toyotaska 2010.09.11. 16:25:50
Azért linkeltem be mert valamelyik okos azt mondta hogy mindig a hátulról jövő a hibás . Erre belinkeltem ezt, hogy rohadtul nem mindig az.
Nszabi (törölt) 2010.09.11. 16:26:07
Nszabi (törölt) 2010.09.11. 16:27:30
Nszabi (törölt) 2010.09.11. 16:29:43
tkazmer 2010.09.11. 16:31:47
toyotaska 2010.09.11. 16:32:04
@Puckman Éliás: Ha jobbra tartok, hogy a picsába előzőm meg a jobb sávban haladót. Te ülj le gondolkodni egy kicsit mielőtt írni kezdesz. jobb sáv---előzés belsőben---újra jobb. Így megy ez. És 160 as tempóval nem szoktam kihúzódni ha vannak a külsőben, max ha látom a tükörben h jön valaki mondjuk 170 el. Elengedem és folytatom utána a belsőben az elhaladást.
kijafaxom 2010.09.11. 16:33:00
Érdekesmód ott evidens,hogy ha valakit utolérek akkor gyorsabb vagyok nála,mi több a tükröt sem csak sminkelésre,borotválkozásra használják hiszen ha csak ráközelítesz valakire az lehúzódva elenged.segít az előzésben.
Itthon meg jön a "dafke" kamu sértett önérzet és jobbra tartás helyett a betartás.
Büszke pali vagyok de mostanában egyre többször szégyellek magyarnak lenni...
Semper Fidelis 2010.09.11. 16:44:20
Az előbb belenéztem a fiam két gyönyörű szemébe, és megígértem neki, hogy bárkit, aki arcoskodás miatt veszélyezteti az életét, kettépek. Gondolkozzon minden nagyképű seggfej, mielőtt a volánhoz ül. EGY ÉLETRE tönkretehetitek mind a magatok, mind mások életét!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
soproni1 2010.09.11. 16:45:24
BKV reszelő 2010.09.11. 16:48:40
A.) LOPTAD A JOGOSÍTVÁNYT
B.) LIBÁÉRT VETTED
C.) JOGSI NÉLKÜL VEZETSZ
(Bocs, észrevettem és kikapcsoltam a CL-ot)
Ui.: a-c esetben is hülye vagy.
toyotaska 2010.09.11. 16:53:48
Még hülye is vagyok. Komolyan. De nem értem mit írsz.
Mi lepett meg?
Miért loptam/cseréltem/nincs jogosítványom???
min 2010.09.11. 17:25:40
Olyankor alkalmazkodjon a hirtelen megváltozott körülményhez ő! Ő tapossa a féket ne a szabályosan haladó és még véletlenül se álljon neki feljebb. Aztán ha befejezték az előzést mehet isten hírével amennyivel akar.
Ja és még valami. Senki nem kötelezheti a másikat gyorsabb haladásra. A szabályok betartásával mindenki annyival megy amennyivel biztonságban érzi magát vezetés közben.
min 2010.09.11. 17:32:04
D4D 2010.09.11. 17:34:17
Akkor kinek szűnik meg mije?
Neked az eszed szünt meg, mikor ilyen faszságot leírtál.
KaPé 2010.09.11. 17:36:24
min 2010.09.11. 17:45:02
min 2010.09.11. 17:46:06
min 2010.09.11. 17:48:07
cso zsi 2010.09.11. 17:55:40
CApa (törölt) 2010.09.11. 17:58:46
Ha valakinek akkora az eltérés, hogy 155-160-at mutat mikor valójában 130-al megy, akkor jobb ha máris viszi a bontóba, de legalább szervízbe. Sürgősen!
Aki meg hétköznapi autóval tartós 160-at meg, az igenis látens tömeggyilkos. Még a 210 lovas Omegával sem lehet 160 felett gázzal menekülni, csak fékkel. Pláne így van ez egy kis két literes vagy az alatti hétköznapi lélekvesztővel. Vagyis életveszélyes gyorsabban hajtani, mint amennyinél még menekülni tudsz egy zűrös helyzetből. Utoljára egy S80 4.4-ben éreztem ezt a tempót biztonságosnak, de az ugye 300 ló felett van. Ennyi erő kell a biztonságos 160-hoz, mert ez onnan még kilő mint egy rakéta... A legtöbb autónál még a 130 is túlzás kissé...
KaPé 2010.09.11. 18:08:13
D4D 2010.09.11. 18:10:08
Akkor próbáljuk meg lassabban:
Megy 'A' autós, 130 km/h-t mutat az órája, de ténylegesen csak 120-al megy.
Jön mögötte 'B' autós, 130 km/h-t mutat az órája, de ténylegesen 140-el megy.
Ebből kifolyólag 'B' utol fogja érni 'A'-t. Mire gondol 'B'? Arra, hogy ez a kis hülye ha nem képes 130-al haladni, akkor álljon már ki a sorból és engedje el a gyorsabbakat, mert feltartja a forgalmat.
Mire gondol 'A' vezetője? Arra, a te elméleted szerint, hogy ő 130-al megy, tehát a mögötte jövő nem rendelkezik semmilyen joggal, mert neki az órája 130-at mutat.
Érted már miért faszság amit leírsz?
Amúgy ha 50-es tempónál is 130-at mutatna az órád, akkor is hinnél az órádnak?
Rock me Amadeus 2010.09.11. 18:28:06
min 2010.09.11. 18:28:37
Akkor hát az emberek menjenek annyival amennyivel mert a hitelesített műszerek tulajdonképpen szarok.
Az egy dolog, hogy akinek nem pontos annak lehet, hogy nem az olcsóbb ugyan de nem gyári méretű gumikat kellett volna vennie.
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.09.11. 18:30:11
Aki 120-szal közlekedik, arra ugyanúgy vonatkozik a jobbra tartás, mint a 140-nel közlekedőre. Elvileg a 120-asnak semmi keresnivalója a belsőben, kivéve akkor, ha előz. Ha üres a külső, kitakarodik. Ez _ugyanúgy_ vonatkozik a 140-nel (180-nal, stb.) közlekedőre. Beéri a 120-ast (aki elvileg a jobb oldalon közlekedik), index ki balra, nézi, jön-e esetleg egy 180-as a belsőben, ha nem, akkor megelőzi a 120-ast. A manőver végén a 140-es IS kitakarodik a külsőbe (nem bevágva a 120-as elé közvetlenül). Ha a 120-as beér egy 110-est, megnézi, jön-e a 140-es, ha messze van még, elkezdi az előzési manővert. Ha közben a 140-es beéri, akkor pofája lapos, hiszen a 120-as éppen a 110-est előzi, és mivel nem akarja túllépni az általa hitt 130-at, nem megy gyorsabban. A 120-as befejezi a manővert, kitakarodik a jobb oldalra, majd a 140-es 120-ról visszagyorsítva 140-re megelőzi a 120-ast. Ezek után ő is kipaterolja magát a jobb oldalra. A 120-as nem veszélyeztetheti a 140-est azzal, hogy elévág, és ezzel fékezésre kényszeríti. Az viszont nem fékkényszer, ha már rég bejött a belsőbe, és a 140-es utolérte. A szabályok egyértelműek, nem tudom, mi a vita tárgya...
jelentéktelen alak 2010.09.11. 18:31:39
Ha autópályán előzni kezdek 130-as temoval, akkor...
1. Kiteszem az indexet.
2. Belenézek a tükörbe, hogy nem közeledik egy önjelölt donor.
3. Ha biztonságosan sávot tudok váltani akkor meg is teszem.
4. Ha már megtettem, akkor nem csámpázok vissza egy sokkal gyorsabb majom miatt (kivéve, ha az megkülönböztető jelzést használ).
5. Befejezem az előzést, a lehető legnagyobb sebességgel (ez ha minden körülmény engedi akkor ez 130km/h Magyarországon)
6. Miután befejeztem az előzést (meglátom a belső tükörben az előzött jármű teljes elejét) és lassítás nélkül vissza tudok menni a külső sávba, indexszel jelezve azt.
Ha közben utol ért egy ámokfutó, akkor ezek után mehet útjára.
Ha fékeznie kellett miattam, így járt.
Ha valaki, valakit veszélyeztetett ez alatt, akkor az a gyorshajtó, aki nem a szabályok és a forgalom követelményei szerint vezetett.
D4D 2010.09.11. 18:37:38
Próbálj meg keresni valakit, akivel együtt elemezhetitek mondatonként, esetleg szavanként. Addig is ha egy gyorsabb autó jön mögötted a belsőben, igyekezz kifele a külsőbe, mert a lassabb autóknak ott a helye. Akár 40-el, akár 260-al.
jelentéktelen alak 2010.09.11. 18:38:41
Tök hülyeség.
Senkit nem érdekel, hogy mivel méred a sebességet.
Mérheted akár az egység idő alatt elhagyott szalma bálák alapján is.
Egy a lényeg. SENKI nem mehet, SENKI nem mehet ma Magyarországon, autópályán 130km/h-nál gyorsabban, ha nem használ megkülönböztető jelzést.
Sehol nincsen megemlítve, hogy miként kell ezt mérni. Nem is a mérés a lényeg. Ennél gyorsabban senki nem mehet.
Indokolatlan lassú haladással nem lehet feltartani a forgalmat. Ennyi van a KRESZ-ben. Aki a megengedett max. sebességgel megy, az meg minden, csak indokolatlanul lassú.
Ezzel együtt, persze a jobbra tartással is foglalkozik a KRESZ, tehát ez nem magyarázat arra, hogy valaki a belső sávban poroszkál.
D4D 2010.09.11. 18:39:59
Volt olyan autóm, mely 80-nál hajszálpontosan 80-at mutatott, ekkor forgott 2000-t. 1500-as fordulatnál 65-70 között mutatott. 4000-es fordulatnál mutatott a km óra 130-at.
Akkor?
jelentéktelen alak 2010.09.11. 18:40:31
Ne vedd zokon, de ez is marhaság.
Nem a lassabb autóknak van a külső sávban a helye, hanem minden autónak ott a helye, ha az nem telített, vagy az autó éppen nem előzésben van.
Én tévedek?
jelentéktelen alak 2010.09.11. 18:41:47
Így van
D4D 2010.09.11. 18:46:53
Nem hülyeség. Olvasd végig lassan.
Ha mindkettő azt hiszi magáról, hogy szabályosan 130-al megy, akkor aki elől van, és nem engedi el a másikat, az szabálytalan, mert feltartja. Aki hátul van az szabálytalan, mert gyorshajt.
De az autóikban ülve mindketten 130-at látnak a km órán. Menet közben mindkettő csak a saját óráját látja, az alapján megy.
Ezért hülyeség az a nézet, hogy ha én 130-al megyek, akkor mögöttem kuss. Nem, a gyorsabb autót el kell engedni. Akár használ megkülönböztető jelzést, akár nem.
A szabályok betartásának kierőszakolása nem önjelölteké, van egy erre a célra létrejött erőszakszervezet, majd azok intézkednek.
Az absztrakt példám ennek a helyzetnek a fonákságát hivatott szemléltetni.
ne most 2010.09.11. 18:59:46
Talán jobb lenne, ha lenne egy 500 LE autód és 160-nál a kanyarban a hid előtt még nyomnál te is egy kövér gázt.
ne most 2010.09.11. 19:01:24
ne most 2010.09.11. 19:04:43
gyuszó 2010.09.11. 19:05:38
toyotaska 2010.09.11. 19:15:03
jelentéktelen alak 2010.09.11. 19:16:38
Azért hülyeség, mert rossz a megközelítés.
Alap, hogy a külső sávban megyek.
Ha utol érek egy lassabbat, akkor sávot váltok (a megfelelő módon) és megelőzöm. Aztán vissza a külső sávba.
Na most ha a mindkettőnk órája csal, mint ahogy a Te példád mutatja, ez nem gond. Ott a belső sáv (vagy egyéb lehetőség) a gyorsabb részére, hogy előzzön.
Ha meg a éppen a belsőben éri utol a lassabbat, akkor meg vár, hogy bejezze az az előzést.
Ha én a megengedett maximális sebességgel megyek, akkor is a külső sávban megyek, mert ott kell mennem.
A KRESZ nem csak a sebességgel foglalkozik, mással is.
De mielőtt autónepper helyeselni kezdene, a KRESZ a sebességgel is foglakozik.
A lényeg azonban, hogy a külső sáv használata, vagy a jobbra tartási kötelezettség, nem sebesség függő. Annak is ott kell mennie, aki fénysebességgel tép.
Úgy gondolom, hogy bárki, bárhol közlekedhet 0km/h és a megengedett max. sebesség között bármilyen tempóval.
De mindig a megfelelő módon! MINDIG.
jelentéktelen alak 2010.09.11. 19:17:44
Így van. A KRESZ is csak maximumot határozza meg!
Azon belül a Te megítélésed a helyes sebesség.
2010.09.11. 19:21:08
totalcar.hu/tanacsok/gumidoktor/2010/08/26/tengelyenkent_elterhetnek_az_abroncsok/
Nézd meg a méretváltót.
Gyökér!
2010.09.11. 19:21:57
2010.09.11. 19:22:40
min 2010.09.11. 19:25:14
szőketisza 2010.09.11. 19:29:52
Írd ki a homlokodra!
min 2010.09.11. 19:29:58
ne most 2010.09.11. 19:43:01
D4D 2010.09.11. 20:20:19
D4D 2010.09.11. 20:23:34
Olvasd végig az előzményeket is. Onnan indult a dolog, hogy:
min 2010.09.11. 17:25:40
... a gyorsabban haladónak onnantól, hogy átlépi a maxot megszűnik mindenféle elsőbbsége, jogossága.....
Ennek az állításnak a cáfolására hoztam fel az absztrakt példát.
"streetfighter" 2010.09.11. 20:29:53
Micsoda szar autójuk van ezeknek a svéd rendőröknek? Kb. 1.6-os?
jelentéktelen alak 2010.09.11. 20:32:18
Erre írtam, hogy teljesen mindegy, hogy mivel méred a sebességet. A KRESZ nem azt mondja, hogy a ... módon mért X km/h a megengedett maximális sebesség, hanem azt mondja, hogy X km/h a megengedett sebesség. A mérés mikéntje, a Te dolgod.
Aki viszont megszegi a szabályt -bármelyiket is- az ne kérje már számon a másikon a szabályokat!!!
Nem arra gondolok, hogy csal az órád és csak 130-at mutat, miközben Te 200-al mész. Mert a szabály nem az, hogy az órád, a GPS-ed, az informátorod, stb 130-at mutasson, hanem hogy 130-al menjél, ne gyorsabban.
Természetesen nem veszíti el az elsőbbségét aki átlépi a maxot, de nem is várhatja el morálisan másoktól azt.
Ha én szabálytalan vagyok, akkor a másik is lehet az. A másik meg nem biztos, hogy olyan módon lesz az, ahogy az nekem jó.
cso zsi 2010.09.11. 20:34:20
Nem előzheted meg.
jelentéktelen alak 2010.09.11. 20:35:29
Bocs, ez D4D-nek szolt...
indapass90210 2010.09.11. 20:40:06
jelentéktelen alak 2010.09.11. 20:41:07
Talán bosszantó, de ennek reális oka van.
A mentő pl azért megy 30-al, mert a szállított beteg állapota nem teszi lehetővé a kanyarok, fékezések, gyorsítások okozta erőhatást.
Ha megelőzöd -és mindenki más is- akkor jelentősen nagyobb a valószínűsége, hogy a mentő nem fog tudni egyenletes sebességgel tovább haladni. (Pl. neked meg kell állni a következő piros lámpánál, a mentőnek nem biztos, hogy kell)
Míg ha elől mehet 30-al, akkor jó eséllyel nem lesz előtte senki, aki miatt lassítani kell.
Daihelyon 2010.09.11. 21:00:25
Talákozz egy 16 tonnással szembe és ne tudd kikreülni!
Nem csak a tied és hozzád hasonló fasztparasztoké az autópálya! Ha én 110-el megyek és előzöm a kamiont és te beérsz 200-al, akkor megvárod! PONT!
Lacaca 2010.09.11. 21:11:57
Egyébként nincs olyan autó, ami szabályosan mehet pályán nálunk 130 fölött kék és hang nélkül.
Ferocious 2010.09.11. 21:12:35
"
Ott a pont nálad, az ilyen öntelt barmokkal így kell beszélni!! :)
Egy szaros Trabantal is lehet gyorshajtani csak éppen sokkal könnyenn is meghalni...
Senki se akarja a saját és autója képességeit túlszárnyalni (na meg a fizikát), mert hamar Szent Péter jobbján találja magát...
Lacaca 2010.09.11. 21:15:50
Lacaca 2010.09.11. 21:18:49
moncayo 2010.09.11. 21:19:01
min 2010.09.11. 21:19:51
Ferocious 2010.09.11. 21:25:06
Ha meg azért mész 110-zel, mert egy fillérbaszó köcsög vagy és sajnálod az üzemanyagot, akkor is lehet tömegközlekedni vezetés helyett (vagy otthon maradni)...
jelentéktelen alak 2010.09.11. 21:30:38
Miért is nem mehet 110-el az autópályán???
Mi is abban a veszélyeztetés???
Te tényleg komolyan is gondolod, amit leírsz?
Mert nagyon érdekelne, hogy mégis mi alapján jött ez ki belőled!
Rock me Amadeus 2010.09.11. 21:34:35
Ferocious 2010.09.11. 21:37:05
Ha azért megy 110-zel, mert fél, spórol, nem képes még a megengedett maximummal SEM haladni, akkor az ilyen fasz MINEK FIZET az autópályáért, miért nem megy a párhuzamos NEM fizetős közúton, ahol nem tartaná fel azokat, akik szeretnék kihasználni a KRESZ adta maximális sebességet??????
Na ezért borul el az elmém az ilyen barmok miatt, érted??
Sokkalta veszélyesebb autópályán az indokolatlan lassan haladás mint a gyorshajtás! És ez tapasztalat, mert az ilyen barmokat "büntető", szintén primitívbefékezős állatok miatt már én is majdnem megdöglöttem egypárszor!
Világos márt igy bazdmeg?
Ferocious 2010.09.11. 21:37:42
egyittlakó (törölt) 2010.09.11. 21:43:34
Ha közben utol ért egy ámokfutó, akkor ezek után mehet útjára.
Ha fékeznie kellett miattam, így járt. "
Németországban ez természetes dolog. Nincs villogás, dudálás, mutogatás. Ha a Porsche úgy érkezik, hogy éppen egy nyugdíjas figyelmetlen kerül elé, semmi gond, lassít. Nem fog hátulról belerongyolni, annyit nem ér az egész. Bárki tévedhet. Amúgy senki nem veszít semmit, ha lassítani kell néhány másodpercre. Az csak kis hazánkban van (tűnik) úgy, hogy saját magától elájult újgazdag köcsög vagy mozdonyszőke bűnöző megjátszhatja az agyát az autópályán. Ezt is csak addig, míg a kormány megengedi...
jelentéktelen alak 2010.09.11. 21:45:54
Erre a hangnemre nem adtam okot. Ha másként neked nem megy, akkor inkább ne is reagálj!
Semmi nem tiltja a 110-el haladást, sőt a lassabb haladást sem autópályán, hacsak tábla nincsen ezt meghatározni.
Azt nem te fogod meghatározni, hogy ki, miért hajt rá a pályára.
Én is szeretek a lehetőségek adta sebességgel menni. De ha lassabb van előttem, akkor várok.
Semmivel nem veszélyesebb az indokolatlan lassan haladás, mint a gyorshajtás. Sőt! Ha a gyorshajtás alatt, helyesen nem csak az abszolút gyorshajtást érted, akkor látnod is kell, hogy miért!
Ha előre nézel vezetés közben, akkor fel kell tudnod mérni, hogy szabad-e előtted az út. Ha egy lassabb megy előtted és nincsen módod megelőzni, akkor nyilván lassítanod kell. Az a veszélyes, ha valamiért nem így teszel, aminek a leggyakoribb oka a gyorshajtás. Mert gyorsabban mentél annál, hogy a belátható úton meg tudnál állni.
Nem kell a felelősséget elkenni! Kellő figyelemmel és higgadtsággal kell vezetni. Ez olyan őrdöngős dolog, bárki meg tudja csinálni.
Ferocious 2010.09.11. 21:46:10
Lacaca 2010.09.11. 21:47:36
Mehet valaki 110-zel azért is, mert mondjuk telefonál, és a kihangosító nem elég hangos, így lassít, ezáltal csökken az alapzaj, és hallhatóbbá válik a másik fél. Egyébként ha folyamatosan 110-zel halad valaki, akkor máris megérte pályán menni, mert a párhuzamos, nem fizetős úton nem mehet 110-zel, és a 70-nel haladó kamion mellett is nehezebben halad el.
Mesélj, hogy sikerült az ilyen barmok miatt 20 km/h sebességkülönbségnél majdnem megdögleni. Nyílván 130-caé haladtál, mert fölötte már szabályt sértettél, tehát aktív részese lettél volna az esetnek.
Egyébként ha ennyire bánt, hogy valaki lassabban halad, mint a megengedett, akkor az elméddel komoly prolémák lehetnek, és semmi esetre sem a poszttól borult el....
Önvédelmi módszer: ne olvass itt, és pesze autóba se ülj kormány mögé, maximum a második sorba.
Ferocious 2010.09.11. 21:52:07
"Semmi nem tiltja a 110-el haladást, sőt a lassabb haladást sem autópályán, hacsak tábla nincsen ezt meghatározni.
"
Ez igaz, de akkor minek megy az ilyen Istenbarma a fizetős úton?? Erre még nem válaszoltál...
"Azt nem te fogod meghatározni, hogy ki, miért hajt rá a pályára. "
Ez igaz, de akkor se tartson fel direkt ha már ilyen szerencsétlen féreg...
"Semmivel nem veszélyesebb az indokolatlan lassan haladás, mint a gyorshajtás"
Erről már nálunk sokkal okosabb emberek is megállapították, hogy nem igaz, igenis veszélyes lehet nagyon sok szituációban (nem írok esszét, nézz utána, ha érdekel).
"Nem kell a felelősséget elkenni! Kellő figyelemmel és higgadtsággal kell vezetni. Ez olyan őrdöngős dolog, bárki meg tudja csinálni.
"
Nem kentem el semmilyen felelőségget, tévedsz. Csak nem értem némelyek hozzáállását a közlekedéshez...
egyittlakó (törölt) 2010.09.11. 21:54:28
Ha nem tudnád, Németországban nincs sebességkorlátozás az autópályán, annyival mehetsz, amennyivel akarsz... igaz, ez nem neked való, mert közveszélyes vagy.
Különben eléggé feszültnek tűnsz, voltál már brunyálni ma?
Pepe135 2010.09.11. 21:54:54
Lényeg, hogy a csóka vagy 5 utcán át követett, mire leszorította az 1000-es unót,és hőzöngött, hogy veszélyeztetem, meg jogsi ugrik etc.
Nekem egy piros police feliratú tárcsát lebegtetett. Na mindegy, ráhagytam. idősebbet nem bántunk, meg hát vagy 200 lehetett a vérnyomása, azt meg a guta is megütötte volna.
Szerintem valami különleges csoport, esetleg NBH lehet.
Ferocious 2010.09.11. 21:56:25
"Semmi nem tiltja a 110-el haladást, sőt a lassabb haladást sem autópályán, hacsak tábla nincsen ezt meghatározni.
"
Lehet, de akkor minek megy a fizetős úton a baromállatja, mikor mehetne az ingyenesen is???
"Semmivel nem veszélyesebb az indokolatlan lassan haladás, mint a gyorshajtás"
Már nálam és nálad okosabbak is megmondták, hogy igenis veszélyes, sőt néha veszélyesebb, mint a gyorshajtás. Ha nem hiszed olvass utána.
Ferocious 2010.09.11. 21:58:57
Lacaca 2010.09.11. 22:00:33
Nem szeret 2x1 sávoson előzgetni. Mi közöd hozzá, hogy mennyivel, hova, miért megy? Kérdezi ugyan ezt tőled bárki? Nem.
Ő úgy ítéli meg, hogy 110-zel biztonságos, te meg menő vagy és nem hat rád a fizika, mehetsz 150-nal. Legfeljebb nem lesz időd átörökíteni a génjeidet. Majd valaki betölti az így keletkező hatalmas űrt.
jelentéktelen alak 2010.09.11. 22:03:09
Nem válaszoltam, mert érdekes. Ott megy és kész. Ne azzal foglalkozzál, hogy ki miért csinál valamit, ami egyébként teljesen szabályos! kezeld a helyzetet és kész! AZ a te dolgod és nem a miértek firtatása.
"Ez igaz, de akkor se tartson fel direkt ha már ilyen szerencsétlen féreg..."
Nem mindegy, hogy milyen módon teszi. Ha 110-el haladva a külső sávban, vagy a belsőben, de előzésben van, akkor nem nevezhető feltartásnak.
Ha indokolatlanul teszi ezt a belső sávban, akkor persze feltart, ami szabálytalan. Ez ellen tenniük kellene a rendőröknek, mint tenniük kellene sok minden más ellen is. Sajnos, nem tesznek. :-(
"Erről már nálunk sokkal okosabb emberek is megállapították, hogy nem igaz, igenis veszélyes lehet nagyon sok szituációban (nem írok esszét, nézz utána, ha érdekel)."
Nem egyszer olvastam már erről és nincsen egyetértés a szakértők között sem ebben.
Amiben egyet értenek, hogy a legveszélyesebb, a figyelmetlenség. Ha pedig valaki figyel, akkor le tudja kezelni a lassabb és a gyorsabb a gyorsabb által kialakult helyzetet is a közlekedésben.
"Nem kentem el semmilyen felelőséget, tévedsz. Csak nem értem némelyek hozzáállását a közlekedéshez... "
Nem is dolgod megérteni!
közlekedjél szabályosan és figyelmesen4 Ne másokkal törődjél és még kevésbé akarjál nevelni másokat!
A felelősség elkenés az, mikor a lassabbra kened a felelősséget, mikor a veszélyes ok a figyelmetlenség. Gondolj arra, hogy a lassabb helyett ott állhat is valaki az autójával!
Ferocious 2010.09.11. 22:04:17
"
Ha ez lebegne állandóan a szemem előtt, akkor inkább el sem indulnék otthonról...
Ne legyél már ilyen álszent idióta, én nem a két szélsőségről beszélek hanem arról, hogy ha valaki alkalmatlannak érzi magát az autópályán vezetni (Te írtad!), akkor ne tartsa fel azokat akik nem fossák össze magukat egy 140-es tempónál.
Ennyi.
Lacaca 2010.09.11. 22:06:22
Mindannyian jobban járnánk.
Ferocious 2010.09.11. 22:09:16
Engem komolyan érdekelne pedig ezeknek az embereknek a motivációja, hogy minek megy fel egy olyan útra, ahol nem is akarja kihasználni a sebességeket, esetleg még retteg is rajta annyival menni, ezért megy 130 helyett 90-nel. NAGYON sokat KELL sajnos vezetnem/utaznom, tehát ezt tapasztalatból/megfigyelésből állítom.
Ferocious 2010.09.11. 22:10:05
egyittlakó (törölt) 2010.09.11. 22:10:18
És mi a probléma, nincs otthon a barátod?
Ferocious 2010.09.11. 22:11:45
Lacaca 2010.09.11. 22:12:21
Hátha másodszor sikerül értelmezni
Reggie 2010.09.11. 22:12:28
Lacaca 2010.09.11. 22:13:20
jelentéktelen alak 2010.09.11. 22:14:57
Komolyan irigyellek téged. Olyan kevés gondod van, hogy marad energiád mások miértjeivel foglalkozni...
Nekem meg az a tapasztalatom, hogy jellemzően azokat zavarja a lassú, aki egyébként nem tartja magára nézve kötelezőnek a szabályokat és a megengedettnél gyorsabban megy. Kérdezhetném, hogy milyen alapon, de ennél sokkal nagyobb gondjaim is vannak az életben. Pl. hogy most kinyújtsam a lábam, vagy üljek tovább így.
:-)
egyittlakó (törölt) 2010.09.11. 22:15:09
Ferocious 2010.09.11. 22:16:25
Megértettem, de nem érdekel. Autópályán 130-al akarok haladni és nem leszek soha sem tekintettel azokra, akik erre személyautóval képtelenek. Ezeket nem segítem a forgalomban, tehetnek bármit is nem érdekel.
Értve?
Ferocious 2010.09.11. 22:18:20
Lacaca 2010.09.11. 22:18:22
Eddig érdekelt. Én nagyjából értem a körülöttem lévő vilgáot, persze van néhány folt. Pl a magadfajták "gondolkodása"
Ferocious 2010.09.11. 22:20:22
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.11. 22:20:54
Szerintem a poszttoló autós volt a 100,000-ik azon a sztrádán.
Ezért utánaeredtek hogy átadják az 1milla nyereményt, ez meg elmenekült
Illyen pehfógelt!
jelentéktelen alak 2010.09.11. 22:21:07
Nem kell tekintettel lenned senkire! Nem kell segítened senkit!
Ez nem elvárás. Az elvárás, hogy ne veszélyeztess senkit! közlekedj szabályosan és biztonságosan! EZ a te feladatod és nem jótékonykodás, meg a tolerancia.
pl. Ha valaki 110-el előzz előtted egy 70-el haladót, akkor amíg tart előzés, mész mögötte a biztonságos követési távolságot megtartva. Aztán mikor befejezte az előzést, felveszed a megengedett maximális tempót és mész tovább a dolgodra.
jelentéktelen alak 2010.09.11. 22:21:56
Lacaca 2010.09.11. 22:23:33
Ferocious 2010.09.11. 22:24:23
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.11. 22:26:41
Mér, van más út is?
Balaton-M7, Debrecen M3, Szeged M5, Bécs-M1
stb.
Nehogymá lenyomjon a sok hüje anyjuk, mi is megfizettük ennek az útnak az árát
Jogunk van itt menni!
Kategórizálni kellene, pl. csak 5éves jogsival lehessen 100-at menni, 7éves jogsival a sztrádára.
Lacaca 2010.09.11. 22:27:52
Ferocious 2010.09.11. 22:29:04
Van.
jelentéktelen alak 2010.09.11. 22:31:00
Nézd, abban van igazság, hogy tud lenni bosszantó, mikor valaki nem használja ki a lehetőségeket és az üres, jó belátható úton a limitnél lassabban megy. Teszi mindezt minden látszólagos indok nélkül.
Azok, akiknek nem jutott szelet a szocializációból, ilyenkor hisztizni kezdenek.
Szerintem velük is van annak esélye megértetni, hogy nem egy Matrix-ban élnek, hanem hús-vér emberek veszik körül a világukat, akik kevésbé, vagy sokkal más értékrendben élnek. Minden embernek joga a szabályok keretei között bármit tenni. Amihez senkinek nincsen, az ennek a jognak a megfosztása.
Tehát bármennyire bosszantó egy-egy szituáció, ez része az együttélésnek.
Vagy költözzön az ilyen egy lakatlan szigetre, vagy fogadja el!
Bár látom, hogy Te ezt érted. De Veled ellentétben, én tettem még kísérlet ezt megértetni vele is. Persze én is tudom feladni a dolgokat! :-)
D4D 2010.09.11. 22:31:04
www.youtube.com/watch?v=RQiTNLqgZ60
www.youtube.com/watch?v=WdeVCFIbTDk&feature=related
www.youtube.com/watch?v=cFikOE8-VSs
Ferocious 2010.09.11. 22:31:22
Nem azt írtam, hogy miért van az a pályán aki lasabban megy, hanem azt, hogy akkor minek fizet érte, hiszen mehetne pályadíj nélkül is a sztrádával párhuzamos közúton. Megint kiforgatod a szavaimat.
D4D 2010.09.11. 22:31:38
Ferocious 2010.09.11. 22:33:49
jelentéktelen alak 2010.09.11. 22:34:13
Ez esetben, nem a lassú haladás a gond, hanem a jobbra tartás elmulasztása.
Miért volna jogos, ha gyorsabban menne a belső sávban? Akkor is a külső sávban van a helye, ha fénysebességgel megy!
Kezdem elveszíteni a fonalat, hogy pontosan kivel is van bajod... :-)
jelentéktelen alak 2010.09.11. 22:35:09
110-el?? Hol?
Ferocious 2010.09.11. 22:36:40
jelentéktelen alak 2010.09.11. 22:36:47
Ennek örülök. Tudod vannak helyzetek, mikor egyet tud érteni két ember. máskor meg pont az a két ember vitázik valamin.
Jelen esetben, mi veled nem értünk egyet. Bár, ha jobban belegondolok, akkor inkább nem értük.
jelentéktelen alak 2010.09.11. 22:39:27
Hát ez az, én sem. :-)
Azt írtad, hogy logikátlan, ha valaki fizet azért autópálya díjat, hogy 110-el menjen. Mehetne 130-al is, de neki elég a 110. Akkor miért nem megy a párhuzamos úton?
Jól értettelek?
Mert ha igen, akkor érdekel, hogy van olyan autópályával párhuzamos út ahol mehet 110-el.
Amiről én tudok, ott 90 a limit ráadásul nem ritka a lakott terület, ahol jó esetben 50 a limit.
Ferocious 2010.09.11. 22:39:52
Tudod, amikor egy nap már 176-szor ragadok be a pirosnál, mert a vénállat nyugger nem képes nyomni a gázt, hát akkor elszakad nálam is a cérna...
Ferocious 2010.09.11. 22:42:04
Ferocious 2010.09.11. 22:43:00
jelentéktelen alak 2010.09.11. 22:43:16
Érthető, de ez sem ok a következtetéseidre.
Lacaca 2010.09.11. 22:43:26
Reggie 2010.09.11. 22:43:58
jelentéktelen alak 2010.09.11. 22:44:28
Mert te így rendelted?
Ugyan már. Le ne boruljunk hatalamasságod előtt?
Törődj bele, hogy nem vagyunk egyformák és éld boldogan az életed!
Ferocious 2010.09.11. 22:47:26
Reggie 2010.09.11. 22:48:31
Ferocious 2010.09.11. 22:49:56
Elfárdtam már hogy vitakozunk olyan dolgokon, amit alapvetően másként látunk. Inkább elteszem magamat holnapra, Nektek meg jó éjszakát!
jelentéktelen alak 2010.09.11. 22:51:20
lutria 2010.09.11. 22:54:58
Egyébként szerintem ha egy olyan rendőr vagy kormányőr akinek A8 4.2-es a szolgálati kocsija ennyire siet valahová az nem fog lelassítani és igazolványt mutogatni kilométereken át nevelési célból,hanem gázt ad és elhúz a dolgára.
Lacaca 2010.09.11. 22:58:17
jelentéktelen alak 2010.09.11. 22:58:56
Ahhoz az kellene, hogy legyenek ilyen rendőrök az utakon és legyenek motiválva is...
Rock me Amadeus 2010.09.11. 23:03:23
szőketisza 2010.09.11. 23:22:18
Apádra gondolsz?
laja321 2010.09.11. 23:52:28
A stílus maga az ember és bizony írtak itt olyanok akiknek a jogsiját, mint pszihológus, azonnal bevonnám! Találja ki, ki-ki mag, hogy kikre , kire gondoltam!
Aki így nyilatkozik a témában, az nagy valószinüséggel az utakon is így viselkedik és ez bizony mindenkire fenyegetést jelent!
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.12. 00:00:39
mert a vénállat nyugger nem képes nyomni a gázt,"
Ó, az ifjú donor! Siess várnak a vesédre, az agyadra senki
gorillka 2010.09.12. 00:01:11
Nem bántásból, félreértettél.
A BME Közlek. karán a KRESZ oktatás kezdődött ezzel a szöveggel ti. a közlekedés bizalmi kérdés...
cso zsi 2010.09.12. 00:16:59
Talán azért, mert
1. nem mindenhol van párhuzamos közút.
2. 90 km/h a szabályos max.seb.
3. ami lakott terülteken 50, azon kívül meg sokszor le van korlátozva 60-ra.
4. Minőségi különbségek vannak.
Ne legyen kötelező másnak 3 óra alatt megtenni a másfél órás utat, csak mert neked nem felel meg az ő sebessége.
Mit csinálnál azokban a szabad nyugati országokban, ahol 100-110 a max.seb. autópályán? Akad, amihez óceánon kell átkelni, de akad, ami a német határ túloldalán folytatódik.
cso zsi 2010.09.12. 00:34:00
ostván 2010.09.12. 01:17:05
Lehet 110-zel járni a pályán úgy, hogy nem zavarok senkit, nekem nem mutogatnak, nem akarnak levillogni, szóval nyugodtan közlekedek (ezt gyakorolom évek óta). A sebesség helytelen megválasztása veszélyes, de az eltörpül az agresszív vezetők által okozott problémákhoz képest.
kodó tamás 2010.09.12. 09:04:25
Rival · www.rivalcomp.hu 2010.09.11. 18:30:11 ebben minden benne van, gyengék is érthetik... szépen érthetően leírta a hsz.
Juzer 2010.09.12. 09:30:10
Közlekedési morál tényleg rossz. Győr fele mentem 145-150-el egy Ford Focussal, folyamatosan fékezgetni kellett, mert nem húzódtak vissza jobbra. Nem villogtam, nem dudáltam, türelmesen megvártam amíg elengednek.
Hazafelé az A6-ossal ugyanilyen sebességgel jöttem és alig volt ilyen problémám, pedig ott a távolságtartó tempomattal még nem is mentem közel hozzájuk.
Én csak annyit mondok, ha a jobb sáv üres és / vagy biztonságosan ki tudsz sorolni, akkor ott a helyed, a gyorsabb feltartásának semmi értelme. Én is kihúzódom még az A6ttal is, mert ez a szabály.
Én nem kényszerítek senkit veszélyes sávváltásra (takarodjá le szindróma), de ha lehet engem se kényszerítsenek felesleges fékezésre (megtanítalak te köcsög, hogy ne menjé gyorsan).
anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2010.09.12. 09:35:19
anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2010.09.12. 09:37:14
cso zsi 2010.09.12. 10:30:03
Ettől még a "hirtelen eléd vágok, besatuzok" esetén is a hátsót kezdik ki követési távolság be nem tartásáért.
Márpedig ami nincs, azt nem lehet betartani.
pengusz 2010.09.12. 10:48:48
Biztos a jogsiját mutogatta, hogy te is észbekapj: Mi a fenét keresel a belső sávban Suzukival :D
peter3374 2010.09.12. 11:07:46
de ehelyett mit csinálnak a hülye magyarok: az egyik csakazértsem gyorsít fel 130-ra mert nem és kész és egyébként is megmutatja a baromnak, hogy hogyan kell közlekedni, a másik meg csakazértsem lassít, mert mit képzel a hülyéje ő nem fog 130-al cammogni, peddig a cammogónak pár fillérjébe kerül, hogy felgyorsít a másik meg pár másodpercet veszítene csak.
de hát a magyar utakon autózók kb. 30%-a nem alkalmas a vezetésre...
szőketisza 2010.09.12. 11:12:49
Hazafelé az A6-ossal ugyanilyen sebességgel jöttem"
Talán mert szabálytalanul folyamatosan a belső sávot használtad és túllépted a megengedett sebességet!
nick: 2010.09.12. 11:24:51
nick: 2010.09.12. 11:26:38
azaz ennél többel nem mehetsz sehol, semmikor
kész, ennyi
nem túl bonyolult, ugye?
nincsen semmi de
CD-R80 2010.09.12. 11:43:26
indapass90210 2010.09.12. 12:02:42
szőketisza 2010.09.12. 12:12:33
Nem mindegy? A megengedett sebesség nem a LE-től függ! Ezt csak egyes hülye autótulajdonosok gondolják.
''autónepper.'' 2010.09.12. 12:37:32
D4D 2010.09.12. 12:54:42
D4D 2010.09.12. 12:58:03
Pedig ha van hely jobboldalt, el kell engedned!
D4D 2010.09.12. 13:00:20
Próbálták már?
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.12. 13:07:08
Komolyra fordítva a szót, itt most nem arról van szó szerintem, hogy egyenértékű lenne a tömeggyilkossággal 180km/h-val hajtani, hanem arról, hogy milyen jogon várja el valaki, hogy jobbra tartson a másik autós, ha ő meg leszarja a sebességkorlátozást. Nincs olyan, hogy a jobbra tartás alsóbbrendű szabály, mint a sebességkorlátozás. Ahol biztonságosan ki lehet sorolni, ott kötelező, és úgyszintén kötelező az is, hogy autópályán max. 130km/h sebességgel szabad közlekedni.
''autónepper.'' 2010.09.12. 13:08:56
''autónepper.'' 2010.09.12. 13:12:08
indapass90210 2010.09.12. 13:12:58
Vagy azt már pont emiatt el sem fogadnátok, hiszen bűnözők szerveiről van szó?!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.12. 13:14:30
indapass90210 2010.09.12. 13:15:30
Egyszer vezettem pulit, azt a jó kis elektromos magyr autót, hát ne tudd meg, a 40 már halálos iramnak tűnt.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.12. 13:19:46
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.12. 13:23:32
Hülye mazsola, gondolták a gyorshajtó németek, az oroszok már Wannsee-nél vannak
szőketisza 2010.09.12. 13:24:27
Gondolom, akkor téged négy trabantossal hozott össze a sorsod autópályán, egyetlen nap alatt. Mázlista.
nick: 2010.09.12. 13:25:28
tudod, annyira nem nehéz betartani a szabályokat - főleg, ha nem csak a volán mögött tudsz férfi lenni... :-P
''autónepper.'' 2010.09.12. 13:25:31
@SilentSound: nem kiforgatni akartam én nagyon jól tudom hogy szabályt szegek azzal hogy gyorsabban megyek... de volt már hogy engem is beért egy gyorsabb autós az legalább 240el mehetett és érdekes én elengedtem nem volt bennem az hogy hé én 200al megyek akkor ennyém belső sáv elengedtem és kész ettől nem lettem se kisebb se nagyon szerintem szal a sok okosnak ezt kéne felül bírálni... jah és ha elakarok menni mellette pont akkor akar át sorolni nem érdekes?
nick: 2010.09.12. 13:28:31
jó páran nem bírják kivárni, hogy a megengedett max sebességen megelőzzem a jobb sávban lassabban haladót - sokkal gyengébb autókkal is, mintha valóban azt hinnék, én nem tudnék menni többel
ők kapják a gázelvételt
ez a minimum, amit érdemelnek
remélem, most elég érthető voltam
nick: 2010.09.12. 13:29:12
ez túl bonyolult neked, hogy fel tudd fogni, vagy miért kérdezgetsz ennyit?!
''autónepper.'' 2010.09.12. 13:30:33
''autónepper.'' 2010.09.12. 13:31:33
nick: 2010.09.12. 13:35:22
sok kis paprikajancsi próbál cikázni, mikor stabil 100-110-zel megy a sor mindkét sávban
azért vág be féktávon belül index nélkül, hogy egy minimális előnyhöz jusson a kicsinyes lelke
aztán persze folyton csodálkozik, hogy miért szar az élete ilyen kisstílűként
mert ugye azért jól látható az összefüggés
nick: 2010.09.12. 13:36:12
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.09.12. 13:52:25
Akkor én ezennel csak gratulálni tudok neked, ha szerinted baromságot írtam...
indapass90210 2010.09.12. 13:58:49
''autónepper.'' 2010.09.12. 13:59:33
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.09.12. 14:08:39
+1
kijafaxom 2010.09.12. 14:10:10
Ha valaki felé féltégla repül elugrik előle ha viszont egy másfél-kéttonnás vasdarab 50-100-zal (és itt a sebességkülünbözetre gondolok!) akkor felfogja háttal mert "úgyisfékez" vagy "nemengedemmertén130-calmegyek" és ha két öntörvényű autós találkozik akkor ott ekkora tempónál HALÁLOSAN komoly egy autóstalálkozó...
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.09.12. 14:22:38
A szabály az szabály, és kész, nem vita tárgya. A jobbratartás az szabály az autópályán is, mint ahogy mindnenhol máshol. Ha mindenki betartaná a szabályokat, akkor nem lenne agresszív mutogatás sem, ennyire egyszerű.
De sajnos sokan _nincsenek tisztában_ azzal sem, hogy éppen szabályt sértenek (legyen ez jobbratartás elmulasztása, index, kanyarodás, stb.), így hiába mutogat/villog az ember, hogy pl. menjen már ki a külsőbe, nem érti, miért villog/dudál/mutogat a másik, és csak annyi jön le, hogy ez is egy agresszív állat.
Tehát ismétlem, alapvető probléma, hogy a szabálysértő nincs tisztában azzal, hogy éppen szabályt sért. Ez a legtöbb konfliktus alapja, és nem csak autópályán.
jelentéktelen alak 2010.09.12. 16:28:34
igaz. Annyival egészíteném ki, hogy a legtöbb szabálysértés éppen egy másik szabálysértőt háborít fel a legjobban.
Legalábbis ez eléggé jellemző.
Én pl jobbra szoktam tartani, így elég ritkán mutogatnak nekem.
Pont úgy ahogy be szoktam érni a KRESZ által meghatározott sebesség maximummal és mily meglepő; ritka, hogy a belső sávban feledkező miatt kelljen lassítani.
Nem azt állítom, hogy 0-ra csökkenthető a konfliktus a szabályos közlekedéssel, de azt igen, hogy jelentősen csökkenthető.
jelentéktelen alak 2010.09.12. 16:29:55
jelentéktelen alak 2010.09.12. 16:35:28
Az nyilván való, hogy a sebesség önmagában veszély forrás. Minél nagyobb a sebesség, annál több veszélyt hordoz magában.
De a fő gond -számomra- nem a veszély a magyar autópályákon 130+al közlekedő veszélye. A fő gond az, hogy illegális, inkorrekt.
Itthon bármit levehetek a polcról, és használhatom, vagy megehetem, ha étel.
Ugyanezt nem tehetem meg egy boltban, mert ott ki kell fizetni.
Nem lesz méreg az étel, ha nem fizetem ki, pont úgy jól lakom tőle, ha ellopom a boltból. De nem teszek ilyet, mert illegális és inkorrekt. Ugyan ezen okból tartom helytelennek a gyorshajtást is.
Veszélyes az így is úgy is. De Magyarországon még illegális is!
jelentéktelen alak 2010.09.12. 16:42:00
"n nagyon jól tudom hogy szabályt szegek azzal hogy gyorsabban megyek... "
Lehet, aki a belső sávban megy előtted lassan is nagyon jól tudja, hogy szabályt szeg.
Ha te megteheted, akkor ő miért nem???
Mi vagy te önkéntesrendőr, hogy számon kéred rajtuk a szabálytalanságukat?
Hagyjad őket vezetni úgy ahogy ők akarnak. Szabálytalanul. Pont úgy ahogy te is teszed!
jelentéktelen alak 2010.09.12. 16:51:21
Ott mentem a sok kamion mellett, amik között annyi hely nem volt, hogy keresztbe beférjek.
Erre egy bunkó mögém repül, sacra 200-rol villog, indexszel, dudál, mutogat, kb 1-1.5 méterre. Nem az első volt az nap. Szépen kitettem az indexszet jobbra, tempomat ki, és hagytam lassúlni az autót 130-rol 80alá, hogy valamelyik kamion mögé beférjek. 2 kamion ment így el mellettem, hogy ki tudtam sorolni mögé. Aztán még intettem is a hülye gyereknek, hogy mehet. Mégis mérges volt.
Még is várt az ilyen majom, hogy majd a kedvérét megszűnök létezni, vagy 130 fölé gyorsítok?
Ez volt egyetlen ilyen eset, hogy így felhúzott valaki. Általában nem veszek tudomást az ilyen majmokról. Tartom a tempómat és előzök tovább, amíg nem tudok kisorolni.
Tudom, hogy nem volt szép tőlem, de néha bárkinek elszállhat az agya. Mellesleg szabálytalan sem volt, hiszen sem nem fékeztem, sem nem tartottam fel jobban, mint indokolt. Lassítanom kellett ahhoz, hogy minél hamarabb el tudjam engedni, hát lassítottam. :-)
D4D 2010.09.12. 17:00:46
Saját órája szerint mindkét autó 130-al megy. Az első ténylegesen csak 120-al, mert csal az órája. A hátsó 140-el, mert annak is csal az órája.
Ezért kell mindenkinek visszahúzni jobbra, és elengedni a gyorsabbat. Természetesen vannak ésszerű határok, mindkét oldalon.
jelentéktelen alak 2010.09.12. 17:07:16
Én még nem találkoztam ilyennel. Amennyire én tudom, a gyártók szándékosan láttatnak többet az órán, mint a valós tempó (persze a műszer pontatlanságán túl).
Ellenkező esetben, nagyon komoly pereket kellene elszenvednie a gyártónak.
D4D 2010.09.12. 17:07:39
Az a baj, hogy az ilyen önjelölt szabálykierőszakolók nincsenek azzal tisztában, hogy ők is megszegik a szabályokat, sokkal durvábban.
D4D 2010.09.12. 17:09:31
Csak volt. Két éve ment nyugdíjba (bontóba), 23 évet élt és 488000 km-t.
D4D 2010.09.12. 17:11:35
De a fő gond -számomra- nem a veszély a magyar autópályákon 130+al közlekedő veszélye. A fő gond az, hogy illegális, inkorrekt.
A németeknél is vannak gyorshajtók, akik a 120-as korlátozást leszarják. Ott is oktattad őket esetleg?
jelentéktelen alak 2010.09.12. 17:13:31
Érdekes fogalmaid vannak a nyugdíjról... :-)
Remélem, nekem szebb nyugdíjas éveim lesznek és nem a kukacok fognak lakmározni az idő alatt a testemből!
jelentéktelen alak 2010.09.12. 17:16:23
Nem, sehol nem oktatok. Mindenütt igyekszem a lehető leggyorsabban, menni.
Sem oktató nem vagyok, sem rendőr. Nem én fogom felhívni a figyelmedet az utakon sem arra, ha túl gyors vagy, sem arra, nem a szélső savban vagy.
De aki ott a 120-as korlátozásnál megy 120+al, az pont úgy inkorrekt, mint aki Magyarországon teszi 130+al.
jelentéktelen alak 2010.09.12. 17:23:18
"Ott is oktattad őket esetleg? "
Maga a feltételezés is sokat sejtető.
Ezek szerint számodra normális és elfogadható, ha valaki tisztességtelen, vagy szabálytalan magatartást tapasztal, akkor oktasson. Fura, mert szerintem nem. Sosem állítottam, hogy így gondolom, de sokszor, hogy NEM így gondolom.
Akkor most ki is kettőnk közül az önkéntes rendőr???
jelentéktelen alak 2010.09.12. 17:25:04
Ebben egyetértek veled. Ha azzal vitatkoznék is, hogy melyik szabálysértés a durvább.
Az azért sok minden függő...
"streetfighter" 2010.09.12. 17:28:10
Azért nem szerencsés a kettőt összekeverni!
Aki direkt nem húzódik le pedig megtehetné, az önszántából feszültséget generál és eltakarítandó az autópályáról, ellentétben egy szinplán gyorshajtóval, aki csak haladni akar és nem agresszív!
De az ilyen belsőben demonstráló kis köcsögök sokunkból kihozzák "az állatot".
D4D 2010.09.12. 17:37:08
Bocsánat! Két kommentben kellett volna, mert ott igazából az érdekelne, hogy az itthoni önkéntes rendőrök külföldön is képviselik-e az igazságot.
cso zsi 2010.09.12. 18:06:46
15-ös gumival az óra pontos lesz, csak épp a fogyasztás "megnő", vagyis nem, csak az út hossza változott meg, holott az útvonalat egy méterrel sem módosította a megszokottól.
Sztríítfájterekék felteszik a 18-as felniket, akkora mint egy malomkerék. Mi történik a drasztikusan megnövekedett átmérőtől, és a 30-50 centi kerülethossz-növekedéstől?
"streetfighter" 2010.09.12. 18:23:55
"Sztríítfájterekék"
Ez kurva jó! :D
És mégis mit akartál mondani, hogy kék a színük? :D
jelentéktelen alak 2010.09.12. 20:31:27
Aki meg "simán gyorshajtó, nem csak feszültséget generál, de fokozza a közlekedés veszélyességét is. Az, hogy kiből, ki hozza ki az "állatot", az egyén függő.
Ln mivel ritkábban találkozok belsőben feledkezett nálam lassabbakkal, sokkal toleránsabb tudok velük lenni. Mint a sokadik gyorshajtóval. Pedig mindkettő szabálytalan és inkorrekt.
jelentéktelen alak 2010.09.12. 20:33:20
Csak van, ahol a rendőrök őket is büntetik.
Ferocious 2010.09.12. 20:43:10
Látom még mindig megy a hiszti ebben a témában... , pedig már azt hittem, hogy mindenki lehiggadt.
Majd ha végre megérem azt a napot, hogy többé senki sem fog a masikkal foglalkozni közlekedés közben, na az a nap lesz az igazi ajándék... és a sok önkéntes igazságosztó tetvet élve eltemetik az utak mentén... már nagyon várom...
Ferocious 2010.09.12. 20:49:02
jelentéktelen alak 2010.09.12. 21:25:40
Szerintem itt rajtad kívül mindenki higgadt.
Magyarországon sajnos senkit nem szednek ki sorból. Nem csak az önkéntes rendőröket, de a többi süvölvényt sem.
szőketisza 2010.09.12. 22:02:51
Erre válaszoltam:Apádra gondolsz?
24 óra kellett te hígagyú, hogy magadhoz térj a részegségedből és a 60 éve halott anyám ok nélkül meggyalázd. Dögölj meg mielőbb te hülye idióta!
"streetfighter" 2010.09.12. 22:13:16
"simán gyorshajtó, nem csak feszültséget generál"
Az nem generál semmit!
Ha valaki nem kötözködik, nem villog, nem önkéntes rendőrködik, akkor észre sem vesz. Elhúzok mellette és kész.
A bénábbak fel sem fogják. :) Olyan hülyék, hogy azt sem tudják, mi folyik körülöttük.
Azt rühellem amikor valaki nevel, villog. Olyan is van aki "fel akarja venni a kesztyűt". Azt mindig élvezem. :)
Mellesleg a te általad említett: "belsőben feledkezett nálam lassabbakkal" semmi gondom.
Arra rávillogok és lehúzódik.
Az a gond, aki DIREKT demonstrál a megengedett sebességgel a belsőben és nem akar lehúzódni, amikor le lehet.
jelentéktelen alak 2010.09.12. 22:38:39
Attól, hogy nem ismered el, a sebesség még önmagában is veszélyes.
Lehet ezt egy ésszerű keretek között tartani éppen erre hivatott a szabály.
Aki gyorsabban megy, mint az ésszerű (a szabályban foglalt maximum egy kritérium ehhez) az fokozottan és feleslegesen veszélyeztet másokat.
Teszi, mindezt illegálisan.
Nem rosszabb ő annál, akiről te írsz és demonstrál a belső sávban, csak annyival, amennyivel a veszélyeztetés rosszabb az akadályozásnál.
Nem akarom én mosni azokat, akikre ki vagy bukva. Teljesen egyet értek veled velük kapcsolatban. De azzal nem hogy ilyen elfogadó vagy a másik szabálytalannal.
Juzer 2010.09.12. 23:15:24
"Talán mert szabálytalanul folyamatosan a belső sávot használtad és túllépted a megengedett sebességet!"
Olvasni! "Én is kihúzódom még az A6tal is, mert ez a szabály."
Tehát NEM közlekedtem folyamatosan a belső sávban.
Továbbá óra szerinti 145 az a 130 mint már tanult kollégáim kifejtették és már ebbe nem is mennék bele mélyebben.
@nick: A jobbratartási kötelezettség is kötelező szabály, mégsem értik az emberek...
Amúgy miért itélitek el egyből a gyorshajtót? Te még sosem vitted terhes feleségedet szülni a kórházba, vagy nem siettél beteg édesanyádhoz? Esetleg egy fontos tárgyalásra, amiről egy frankó kis M0 dugó miatt lecsúsznál, de esetleg az embereid munkahelye függ tőle hogy időben odaérj? El sem tudjátok képzelni, hogy van ok amiért érdemes sietni? Ha toleránsabbak lennétek a másikhoz talán tényleg nem lenne ennyi konfliktus sem az utakon sem az élet egyéb területén.
"streetfighter" 2010.09.12. 23:16:34
Sajnos el kell ismernem, hogy a nagyobb sebesség veszélyesebb. Ezt nem vitatom, mert butaság lenne.
Azt viszont nem annyira fogadom el (max.20%-ban), hogy ezzel másokat különösebben veszélyeztetnék. Sajnos az tény, hogy a nyagyobb sebességü autót nehezebb irányítani.
Nyilvan a gyorshajtásnak is van egy bizonyos határa, ami tapasztalat, autó, és a körülmények függvénye. Aki ésszel autózik az ezeket betartja, csak hát emberek vagyunk és sajnos tévedhetünk. Remélem ez nálam soha nem fog bekövetkezni.
Mellesleg én azt vallom, hogy nagyon különbözőek a forgalomban résztvevők képességei és járműveik tudása, ezért a szabályokat "rugalmasan" lehet kezelni.
"streetfighter" 2010.09.12. 23:18:56
"még az A6tal is"
Miért az milyen autó? Valami mindenek felett álló? Miért kell ezt így kiemelni?
jelentéktelen alak 2010.09.12. 23:47:52
Ha tudnám, hogy te is úgy érted a leírottakat ahogy én, akkor most teljesen egyet is értenék veled.
De sajnos két értelmezése is lehet a postodnak.
Te úgy érted, hogy aki ügyes, az kicsit többet is engedhet magának, mint amit a törvény ír, de mindenki hozza ki magából a legtöbbet.
Én meg úgy gondolom, hogy el kell nézni az ügyetlennek s lomhaságát a te indokaid véget. De a törvény betűje legyen a rugalmasság határa.
Had hozzam példának a sebességet. Bár mindenre igaz, de ezen keresztül könnyebb szemléltetni.
Ma Magyarországon autópályán -ha nincsen mást meghatározó tábla, akkor- 130km/h a megengedett maximális sebesség.
Ez azt jelenti, hogy 0km/h és 130km/h sebesség között, szabadon választott milyen tempóval mész. Természetesen indokolatlan lassú haladással nem tarthatod fel a forgalmat, de mi az indokolatlan?
Te magad írtad le, hogy nem vagyunk egyformák. Tekintsünk most el olyan minden napos körülményektől, mint az út állapota, az időjárás, a forgalom, stb. Ezek ugyan mind erősen befolyásolják a helyes sebességet, de nem erről van most szó.
Ha valakinek a képességei -úgy az autója, mint a személyi- egy 100km/h sebességben jelentkezik a biztonsági határ, akkor annyival kell mennie.
Ha ő utol ér egy lassabbat, akkor 100km/h sebességgel előzheti meg, hiszen továbbra is 100 a biztonságos számára. Itt jön a képbe, hogy miként kezdhet a KRESZ szerint a sávváltásba. Mivel számára ez a lehető leggyorsabb, így az előzés ideje alatt, nem is indokolatlan az akadályozása.
Ha ugyan ekkor, ugyan ott a világ legjobb autóversenyző pilótája közlekedik a világ leggyorsabb autójával, akkor számára a biztonságos sebesség nyilván bőven 130km/h felett van. De mivel a szabály 130km/h-ban maximálta a közlekedők sebességét, neki ez szab határt és nem az egyéni képességei.
Ha te is így érted, amit az eddigi hozzászólásaid alapján kétlek, akkor végre egyetértünk.
jelentéktelen alak 2010.09.12. 23:48:38
Egyesek szerint, az... :-)
(bár ő szerintem nem így értette)
[mike] 2010.09.13. 01:30:29
Ferocious 2010.09.13. 08:15:30
A véleményem pedig változatlanul lesújtó a sok bénázó vénhülyéről...
anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2010.09.13. 08:26:40
Arra rávillogok és lehúzódik.
Vagy nem. Sajnos. Ilyenkor jobbról megkerülöm, mert már nem is villogok az ilyeneknek. Gyakran járok az M7-en. Az érdi emelkedőn folyamatosan ezt játsszák, teherautóval, bár ott nem lehetne előzni azzal, mégis megteszi 90-el. M1-M7 ki és bevezetőn is a szélső sáv üres állandóan, bezzeg a legbelsőben menni cool 80-90-el....
Még annyit, hogy valószínűleg én 160-170 ről lehet még hamarabb megállok mint a sok suzukis 110-130 ról....
cso zsi 2010.09.13. 09:10:22
Tudod, lefalazott kilincs, hátsó rendszám helyének kisimítása,és a rendszám valahová elrejtve, és a többi semmire sem jó módosítás. Bár azt mondják, az optikai tuning 10 lóerővel megnöveli az autó teljesítményét. Álló helyzetben is. :))))
Juzer 2010.09.13. 09:24:17
Pont azt akartam érzékeltetni, hogy nem gondolom úgy, hogy több vagy jobb lennék azért mert ilyen autóval van szerencsém közlekedni.
Látom már bekerültem a megfelelő skatujába a kocsi típusa miatt.
"streetfighter" 2010.09.13. 10:14:04
Ok. Maradjunk annyiban, hogy részben egyet értünk. :D
"streetfighter" 2010.09.13. 10:17:36
Én a szó szoros értelmében vettem. Tehát a belsőben FELETKEZETT.
Ha figyelmezteted, akkor észre veszi mágát és lehúzódik....remélhetőleg. :)
"streetfighter" 2010.09.13. 10:20:19
Nem is vettem magamra, mert tőlem nagyon távol áll az ilyesmi. :)
Én a "meglepetésautók" híve vagyok. :D
Szerintem te inkább a streetracer-re gondoltál nem?
"streetfighter" 2010.09.13. 10:26:18
Csak húztalak, de azért sajnos van benne valami, nemde?
Egyébként én bárki elől lehúzódok, ha nálam gyorsabban akar menni.
Csak az erőszakos seggbemászós, esetleg még messziről villogós vezetőket nem szeretem. Azok elől is azonnal lemegyek, csak aztán lehet, hogy nem tud elmenni mellettem. ;)
szőketisza 2010.09.13. 11:50:23
Azt mondod: “A véleményem pedig változatlanul lesújtó a sok bénázó vénhülyéről...“
Nos, ha egy kis szerencséd van, és az agresszivitásod nem visz előbb a sírba, te is megöregszel és te is lehetsz „bénázó vénhülye“. Ez ellen nincs garancia. Úgyhogy hátrébb az „agyarakkal“!
anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2010.09.13. 12:21:18
cso zsi 2010.09.13. 12:46:23
Ferocious 2010.09.13. 13:04:32
Nagyon sokat kell vezetnem és utasként is eltöltenem az utakon és sajnos személyes tapasztalataim (rosszak) vannak a már vezetésre alkalmatlan, szenilis, félvak, gyáva, stb. 60+ éves sofőrökről, akik tényleg csak akadályozzák a forgalom normális menetét. Tény viszont, hogy nagyon sok fiatal(lehet kezdő) sofőr is idegtépően béna, de nekik nem is 30-40-50 éve van jogosítványuk...
"Honnan veszed, hogy „vénhülye nyugger“ ment előtted?"
Egyszerűen csak látom, amikor megelőzöm őket, hogy 3 centire a kormánytól, meglilult ujjakkal szorítják a kormányt, miközben szédítő 47 km/h-val repesztenek a 90 km/h-ás szakaszon...
"Ugye hogy neked is rosszul esik, ha ezt valaki a te családod egyik tagjára is vonatkoztatja?"
Mentségeműl szolgáljon de én a saját anyámat és anyósomat is eltiltanám a vezetéstől (főleg anyóst), mer ön és közveszélyesek!
Ferocious 2010.09.13. 13:12:54
Komolyan érdekelne, hogy miért érzed ennyire sértőnek a "vénhülye" és "nyugger" jelzőket? Ezzel most megbántottalak, mert már te is ennyire öregnek érzed magad? Tényleg szeretném tudni.
Személyes tapasztalatom (méghozzá rosszak), hogy igenis rengeteg félős, szenilis, félvak, stb. vezetésre alkalmatlan öregember vezet, akik komolyan feltartják, veszélyeztetik, bosszantják a többi közlekedőt.
"Honnan veszed, hogy „vénhülye nyugger“ ment előtted?"
Onnan, hogy amikor megelőzöm, akkor látom a rettegő fejét ahogy markolja liluló ujjakkal a kormányt és 48 km/h-val "száguld" a 90 km/h-ás szakaszon...
Ferocious 2010.09.13. 13:13:34
szőketisza 2010.09.13. 13:48:36
Ferocious 2010.09.13. 14:11:30
Nem mentség, de én roppant türelmetlen és ideges ember vagyok, amihez társul egy nagyon pörgő, dinamikus habitus (tempó, beszéd, stb.) és lehet, hogy ezért kapok idegösszeomlást azoktól akiknek megalszik a tej a szájában. Ez pedig a közlekedésben is előjön és ezért ordítozok sokszor a belassult kollégákkal.
A hiba bennem van de már ez így is marad a temetésemig...
Ferocious 2010.09.13. 14:21:26
szőketisza 2010.09.13. 14:45:35
jelentéktelen alak 2010.09.13. 15:25:49
Töröma fejem, de nem jövök rá, miért pont 70 az alsó határ.
Pedig komolyan érdekel, mert már álltam is autpályán, talán álltam már a belső sávban is és tettem mindezt abban a határozott tudatban, hogy szabályos vagyok.
(Mikor álltam, akkor értelem szerűen 0km/h volt a sebességem. Ezért írtam, hogy 0-130 között bármennyi lehet.)
cso zsi 2010.09.13. 15:44:12
[mike] 2010.09.13. 15:57:25
[mike] 2010.09.13. 15:58:06
jelentéktelen alak 2010.09.13. 18:33:11
Attól, hogy jármű képes menni 70+ al, nem biztos, hogy a körülmények, adottak is hozzá.
(Ezek szerint megváltoztatták a szabályt, én 60km/h -rol tudtam, mint feltétel.)
jelentéktelen alak 2010.09.13. 18:36:38
Akkor neked is (bocs, csak később olvastam, hogy Te is erről írtál):
Ezt a feltételt a jármű kell teljesítse. De egy rakás olyan körülmény van, ami a járműtől független, mégis a sebesség csökkentését követeli meg.
Ez lehet akár a vezető személyes, tulajdonsága is.
Juzer 2010.09.13. 21:57:47
Ezzel tudok azonosulni. Mármint, hogy énse kedvelem ezt a típusú gyorsan haladót. Legyen akár gyorshajtó vagy csak gyorsabban haladó. Sajnos a tapasztalatlanabb sofőr esetleg megijed egy ilyen szituban és balesetveszélyes helyzetett teremt. Én meg csak szimplán rühellem :)
Nyomok ide egy offtopicot: Rendszeresen találkozom autópályán elromlott járművet kötélen vontató járművel, holott - legjobb tudomásom szerint - tilos és nem mellesleg rendkivül balesetveszélyes. Ti nem vettétek észre eme "parajelenség" elszaporodását? A legjobb amikor a leállósávban haladnak és elérik a fel-vagy lehajtó sávot, tudnak szép és nagyon kellemetlen meglepetést okozni.
Juzer 2010.09.13. 21:59:48
jelentéktelen alak 2010.09.14. 18:27:52
Ha jól rémlik, a legközelebbi kihajtóig vontatható elromlott jármű. mondjuk én nem tenném ki magam ennek, sem vontatóként, sem vontatottként.
Persze gondolom, te olyan szituról írtál, mikor az első kihajtón túl is megy a vontatvány. Na az nem csak érthetetlen, de -ha jól tudom- valóban tilos is.