Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ha ott a rendőr, miért nem irányítja a forgalmat?

2010.09.19. 10:56 :: SilentSound

Az alapvetően egy jó ötlet, hogy szeptember elejétől az iskolák környékén a zebráknál legyen valaki, aki időnként megállítja az autóforgalmat, hogy a gyalogosok, elsősorban gyerekek átkelhessenek biztonságban. Jockey nem is emiatt zabos, hanem mert erre a feladatra odaküldenek rendőröket, akiknek bár lenne idejük és lehetőségük rendesen forgalmat irányítani és csökkenteni a kialakult dugót, mégis csak annyit csinálnak, amit bárki más is meg tudna tenni.

Közlekedési problémával fordulok hozzátok, aminek tárgya a szerintem nem megfelelő rendőri intézkedés.

A kérdéses szituáció Kecskeméten van nap mint nap a Ceglédi út és Mátyás király krt. kereszteződésénél. Mivel Kecskemétnek ezen az oldalán nincs elkerülő, így minden reggel nagy mennyiségű gépkocsi érkezik Cegléd irányából a városba (441-es főút). Nyílván a kialakuló dugó ennek köszönhető, valamint annak, hogy ez az egyébként is forgalmas kereszteződés köt össze két városrészt, valamint az ipari részeket Kecskemét keleti és déli részein. Volna ugyan elkerülő utca is, ám oda teherautók nem hajthatnak be - persze joggal -, így csak néhány helyismerettel rendelkező személyautós teheti meg a kerülést.


Ehhez nem feltétlenül kell rendőr...

Természetesen a legnagyobb forgalom iskolaszezonban van minden évben, és ez most sincs másként. Én is naponta közlekedem az útvonalon, de a városból kifelé, így elkerülöm a dugót. Viszont azt tapasztalom, hogy a tanév alatt megjelennek a rendőrök a kereszteződésben és az ott lévő zebrán áthaladni kívánók kedvéért leállítják a forgalmat. Már ha nem áll éppen.

Ezzel semmi bajom, sőt. De a befelé igyekvő kocsik nagy számának, a rendőri intézkedés hiányosságának és az egyéb forgalmi akadályoknak köszönhetően (beljebb van egy vasúti átjáró, mely a Szeged-Budapest fővonalat keresztezi, ahol gyakran van piros) több, mint 2 kilométeres álló vagy épphogy csak araszoló kocsisor szokott kialakulni.


Az A pontig ér a kocsisor, a B pontnál állnak a rendőrök

És itt kezdődik a probléma, hogy ezt éber rendőreink nem képesek figyelembe venni. Ha már egyszer ott posztolnak és átengednek uszkve 20-30 gyalogost, akkor miért nem tudják a forgalmat is irányítani. Pont úgy, mint tették azt például a repülőnapon. Ehelyett azt látom, hogy kiflivel, zsömlével a kezükben vihorásznak egymással, és időnként átengednek egy-két gyalogost. Majd reggel 8 körül kocsiba pattannak és elhúznak ki tudja hová.

Mielőtt valaki megkérdezi, hogy miért nem teszek semmit ez ellen, elárulom, hogy már többször szóltam ki a lehúzott ablakon, hogy a forgalmat is kéne irányítani. Erre reakció semmi, egy kivételével, hogy nem az a parancs.

Értem én, hogy nem ez a parancs, de kiflit majszolni forgalomirányítás közben is lehetne. Ugyanúgy át tudná engedni a gyalogost, és közben tenne valamit azért, hogy a dugó megszűnjön, vagy kisebb legyen. Vajon ezt a felettese is így látná, ha tudná mi a helyzet? Akkor kiadna más parancsot? Például azt, hogy segítsd a közlekedést?

Talán ha több ilyet látnánk az elbújt civil autóból való traffizáson kívül, javulna a rendőrség megítélése. Bár lehet én vagyok a hülye és nagyok az elvárásaim egy szervezettel kapcsolatban. De egyenlőre olyan érzésem van, hogy egy horgászegyesület is többet tud tenni az emberekért, mint a rendőrség, mint szervezet.

90 komment

Címkék: közlekedés autó rendőr sztereotípia dugó zebra

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.19. 11:05:14

a dugó oka legtöbbször a rendőri forgalomirányítás

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.19. 11:13:23

@kolbászoszsömle: Az ilyen kijelentések miatt raktam be a sztereotípia kulcsszót a poszt végére. :)
Én egyébként ebben alapvetően nem értek veled egyet. Nagyon sokszor ha egy baleset, kiesett lámpa, vagy más ok miatt forgalomirányításra rendőrt küldenek egy nagyobb kereszteződésbe, akkor sokkal könnyebben át lehet rajta jutni, mint ha nem lenne ott senki és mindenki megy a saját hülye feje után. A rendőrt meg azért szidja mindenki, mert ahol a problémás helyeken irányítanak forgalmat. Nyilván nem lenne ott, ha nem lenne rá szükség, csak eddig a szűk látókörű egységnyi sugarú autós nem jut el agyban. Ráadásul sokan rá is tesznek egy lapáttal azzal, hogy leszarják, mit mutat a rendőr és az utasítása ellenére is mennek mint a vakegér. Erről 107! tudna mesélni elég sokat, csak mióta babázik, sajnos kevesebbet van itt...

Rock me Amadeus 2010.09.19. 11:18:03

@kolbászoszsömle: aminek mi autósok vagyunk az okai, láttam épp egy hete egy fábiás nénit, aki simán elindult, amikor a rendőr szemben állt vele (tehát nem a vállát, hanem a mellét látta). Vagy a másik véglet, amikor jó fajta rendőrnéni irányítja a forgalmat nyáron miniszoknyában.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.19. 11:24:07

@SilentSound: @Rock me Amadeus: Svájcban ilyen sztereotípia nem tudna kialakulni...

Mellesleg a lámpák hangolva vannak egymáshoz.
E rendőr meg nincs a lámpához.
Tehát, amikor egy lámpás kereszteződésben mutogat, elbassza a zöldhullámot.

Ez Pécsett rendszeres volt pár éve.
Megy a lámpa, és mást mutogat a rendőr, úgyhogy a dugó egyre nőt...

misitcom 2010.09.19. 11:31:44

Éppen hasonló gondolatok kavarogtak a fejemben mint a poszt írójának.Szhely Tököly utca:Pár éve az iskolakezdéshez igazítva mindig kitámasztanak egy-két rendőrt és polgárőrt a zebrák környékére.A polgárőrök még arra is alaposan odafigyeltek, hogy mindig háttal álljanak a zebrának.Idén viszont megtört a jég.
Az önkormányzatnál lévő zebránál az egyik rendőr vagy a forgalmat állította le vagy a gyalogosokat tartotta fel,hogy az autók is tudjanak haladni.

egyittlakó (törölt) 2010.09.19. 11:37:16

posztoló: "egyenlőre"
:-)

Jó reggelt! A rendőr valóban parancsot teljesít. Ott kell keresgélned vagy reklamálnod (tehát nem itt kellene siránkoznod), ahol tele pofával azt ígérték, hogy rend lesz Magyarországon.
Az itt kommentelő parasztok közül senki nem tudja megoldani a problémádat, az illetékes majmok meg nem tudnak olvasni...
:-)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.19. 11:41:57

@kolbászoszsömle: Nem azt mondom, hogy minden esetben, minden rendőr jól irányít forgalmat. De ha épp be van állva a város, mert mondjuk a Blahánál nem működnek a lámpák, akkor amúgy is baszhatod a zöldhullámot bármelyik irányból.

Joe1 2010.09.19. 11:46:14

A rendőr azért van ott, hogy a gyalogosok biztonságosan átkeljenek a kocsisor ellenére. Ha forgalmat irányítanának attól még nem menne gyorsabban a sor, tök felesleges lenne. A reggelit kézből az utcán tudják csak megenni, ez azért nem irigylésre méltó. A poszt csak hangulatkeltésre jó, arra nagy szükség van mostanában - köszönjük!

Hurri Kán 2010.09.19. 12:18:00

Rendőr (tisztelet a kivételnek) nem azért van ott hogy csináljon is valamit. Példa: jópár hónapja Nyugati téri kereszteződésben szokásos délutáni őskáosz. 2 rendőr Mondeóban pöffeszkedik. Megkérdeztem őket, valamit mégis nem kéne csinálni? Válasz: mi nem vagyunk közlekedésiek...

D4D 2010.09.19. 12:34:41

@SilentSound:
A Blahánál amúgy is baszhatod a zöldhullámot, bár az Astoria felől 90-100-al el lehet csípni egy sárgát.

Reggie 2010.09.19. 12:35:53

Tul sok amerikai filmet neztel, azert hiszed, hogy a rendorok ertunk vannak... (Elarulom, magukert vannak)

D4D 2010.09.19. 12:47:38

@kolbászoszsömle: @SilentSound:

Mindkettőtöknek igaza van, és nem.

A rendőri forgalomirányítás minősége (hatékonysága) több tényezőtől függ:
- Rendőrök száma
Bajcsy-Andrássy-József Attila. A Bajcsy és az Andrássy végében szoktak állni a rendőrök, néha engednek a József Attilából a piros lámpa ellenére is, de oda már nem jut rendőr, úgyhogy magyarázhatod a gyalogosnak a rendszert, nem érti miért dudálod le, mert a gyalog nem néz az Andrássy felé.
- Rendőrök láthatósága
Áramszünet idején (3 tömb teljes sötétben) nem nyerő dolog mellény nélkül irányítani a Vérmező sarkán.
- Rendőrök helyismerete
Volt már olyan kereszteződés, ahol a lámpaprogram külön fázist ad a balra kanyarodóknak, de a rendőrök csak a két egyenes irányt engedték, miáltal balra csak töredéke tudott az autóknak elfordulni, hatalmas dugót termelve. Szóltam nekik, megköszönték, onnantól úgy csinálták.
- Rendőrök rutinja ill hozzáállása
Sajnos van olyan, hogy a rendőr összevissza mutogat, és a rutinos autós nem látja át, mit akar a rendőr. Nem egyszer a rendőr lezseren kezeli a jelzéseket, miáltal jelzései nem egyértelműek.
- Az autós
Hány olyan autós van, aki csak bámul a rendőrre, mert nem mer elmenni mellette....

kijafaxom 2010.09.19. 13:39:44

A parancs az parancs a rendőr meg nem gondolkodó lény.
Ha nagyon szúrja a szemed,hogy neki még jutott kifli a sarki pékségben,kelj korábban ehetsz te is no meg a dugó előtt elavászkodhatsz.
Eddig azt hittem a horgászok türelmes emberek...
A mindenkori megoldás ALUL/FELÜLJÁRÓ!!!!!!!!!!!
Necces helyeken akár ideiglenes jelleggel "occsóért" fából. A fikázni készülőket emlékeztetném arra,hogy anno a Nyugatinál remekül bevált. :p))

mr_x 2010.09.19. 14:18:23

Angliaban iskolakezdeskor es az iskolaido vegen un. "lollipop lady" (nyalokas holgy) szokott allni az iskolak korul a zebraknal (neha mas idoben mas zebraknal is). Ezek nem rendorok, hanem kozmunkasok, csak arra van joguk hogy megallitsak a forgalmat hogy a gyalogosok biztonsagosan at tudjanak kelni az uton.
A nevuket a kezukben tartott nyaloka alaku tablarol kaptak.
Sok angol sem tudja, hogy a tabla kozepen levo fekete csik arra van hogy oda a "lollipop lady" kretaval felirja az agressziv autos autojanak a rendszamat aki ellen aztan eljaras is indul.
Talan ilyet kellene Mo-on is bevezetni, nem a rendorok idejet rabolni, hanem mondjuk reszmunkaidoben munkanelkulieket foglalkoztatni.

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.09.19. 14:34:42

@kijafaxom:

Alul- ás felüljárón járni kizárólag az egészséges, fiatal- és középkorú gyermektelen emberek szeretnek. A többieknek nagy nyűg gyerekkel, babakocsival, tolószékkel vagy bottal átkelni rajta. Ha meg a gépjárműveknek épitesz, az egyrészt bazi drága, másrészt pedig nem megoldás a városban, mert a dugó később alakul ki.

D4D 2010.09.19. 14:35:09

@kijafaxom:
Vidéken sok helyen a polgárőrök csinálják ezt. Van ahol mellényes ürge hadonászik össze vissza, van ahol rendesen tárcsával, betanult mozdulattal állítja meg a kocsisort. Utóbbi szimpatikusabb.

D4D 2010.09.19. 14:35:38

@kijafaxom: Ezt nem neked szántam.

D4D 2010.09.19. 14:36:10

@mr_x:
Vidéken sok helyen a polgárőrök csinálják ezt. Van ahol mellényes ürge hadonászik össze vissza, van ahol rendesen tárcsával, betanult mozdulattal állítja meg a kocsisort. Utóbbi szimpatikusabb.

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.09.19. 14:36:38

@mr_x:

Egy másik bejegyzésnél az itt is irogató egyik idióta habzó szájjal volt engem felelősségre, hogy én hogy merek megállni a zebra közepén, mikor segitek valakinek átkelni, pedig nem vagyok rendőr.
Ott nálatok ilyen gondolom még a Dartmoorból frissen szabadult rablógyilkosnak sem jutna az eszébe...

kijafaxom 2010.09.19. 15:34:36

@zebraakcio:
Mindenképp z autóforgalmat vinném a föld alá ott a hol gyalogátkelőhely van illetve a kereszteződéseket aul-, ill. felüljárókon oldanám meg.
Dugó sosem lenne hiszen nem kell lámpáknál várni sem a keresztirányú forgalomra sem gyalogosokra.
Az ára pedig bagatell volna a feleslegesen elpöfögtetett üzemanyaghoz mérten megemlítve a a környezetvédelmet csakúgy mint a balesetek számának drasztikus visszaesését.
Hiszem és vallom,hogy ez a jövő útja.

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.09.19. 15:51:49

@kijafaxom:

Ez elég jó ötlet - feltéve, ha egyenesen akarsz menni. Viszont, ha már valahova le akarsz kanyarodni, akkor már kereszteződés kell. És mi van, ha nem kisívben jobbra akarsz menni? Akkor elég bonyolult aluljárórendszereket kell kialakítani, amire a városban nincs is hely.

Bizony, nehéz mesterség közlekedésmérnöknek lenni. :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.19. 16:04:05

Réges régen volt Bp-en egy rendőrnő, az tiszta pantomimet adott elő, élvezet volt nézni ahogy irányitotta a forgalmat és sip is volt közben a szájában
Szvsz ma már csak mellékesen tanitják ezt a zsaruknál
Rendőrsípot ki hallott az utóbbi időben?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.19. 16:16:28

@kijafaxom:
Az ára pedig bagatell volna a feleslegesen elpöfögtetett üzemanyaghoz mérten

Csak mig az egyiket te autós fizeted,a másik a "közös" pénzböl megy
A felüljáró rendszer olcsóbb, de a város szivében nehéz lenne kialakitani/nem Nyugati térre gondolok/

pd_ 2010.09.19. 16:26:47

Hát én azt hittem, a rendőrök "szolgálnak és védenek". Mondjuk az igaz, hogy sehol nem reklámozzák, hogy kit is.

Mellesleg Fehérváron is polgárőrök akcióznak a zebráknál. Még polgárőr feliratú mellényük is van, nagyon menők. :)

(---Flúgos Buszos---) 2010.09.19. 16:35:25

@SilentSound: Mikor még iskolába jártam,akkor a rendőr nálunk írta a rendszámokat,akik véletlenül rálógtak a 6 méter hosszú zebrára.

Nagy részük itt is pénzbeszedés,hogy Zebrán megállni tilos,még forgalmi okból is!

Ez a kereszteződés.www.kisalfold.hu/tudosito/ket_auto_koccant_marcalvaros_ii-n_-_fotoval/2174629/

mr_x 2010.09.19. 16:43:29

@zebraakcio: "Egy másik bejegyzésnél az itt is irogató egyik idióta habzó szájjal volt engem felelősségre, hogy én hogy merek megállni a zebra közepén, mikor segitek valakinek átkelni, pedig nem vagyok rendőr."
Angliaban ok nem civilek hanem "hivatalos szemely"

"Ott nálatok ilyen gondolom még a Dartmoorból frissen szabadult rablógyilkosnak sem jutna az eszébe..."
De igen, meglepoen sokan vannak, ezert van a fekete csik a lollipop lady kezeben tartott tablan hogy felirja a rendszamokat.

mr_x 2010.09.19. 16:45:55

@D4D: "Van ahol mellényes ürge hadonászik össze vissza, van ahol rendesen tárcsával, betanult mozdulattal állítja meg a kocsisort."
Itt csak kimaszik a 2m*2m meretu "holgy" az ut kozepere es feltartja a tablat.
Nem kell semmifele hadonaszas, eleg egyertelmu :-)

sfdrake 2010.09.19. 17:38:10

Ha az ott bedugul, vajon mit tud vele csinálni a rendőr? Jön a vonat áll a sor, terelje őket a Mátyás király körútra mikor nem is akarnak arra menni?

misi107 2010.09.19. 17:38:15

Hmmm.én tegnap futottam bele több száz szegedi autóssal a rendőri jelenlétbe,mert csinálni nem csináltak semmit.Valami rendezvény miatt lezártak két egymás melletti kereszteződést (nagyáruház és boldogasszony sgt..A rendőrök pusztán a jelenlétükkel akkora dugót csináltak,hogy a nagykörútig értek az autók.Miért?Mert beálltak középre és kedélyesen eldumáltak egymással,a többit meg leszarták.A kuka autósok meg várták,hogy akkor most irányítanak vagy dísznek állnak kint?Hát,ez utóbbi.Külön gratulálok neki,mert jobb lett volna,ha egyáltalán nincsenek ott,vaskordonnal lezárják az utat és annyi.Aztán aki abba belehajt megszokásból,így járt.Persze a Kossuth Lajos sgt-n a román testvérek megint bedugítottak mindent,de érdekes módon az senkit nem zavart,bár nem hiszem el,hogy egyikük se nézett ki az ablakon,pontosan előttük van.

kijafaxom 2010.09.19. 17:45:16

@horex:
Az üzemanagok árának kétharmadát a különféle adók teszik ki melyek (legalábbis elvileg bár számunkra nyomonkövethetetlenül) a "közös"-be folynak amiből az útalap is jócskán részesül nem beszélve az egyéb útdíjakról.
A város szívében sem elképzelhetetlen két vagy akár több szinten megoldani a közlekedést.
Leonardo da Vinci vagy Verne Gyula fantazmagóriáit a mai valóság messze felülmúlta.

Don Blasius 2010.09.19. 17:50:16

@SilentSound:
Sejtettem, hogy elő akarod csalni 107!-et, mert már rég írt ide. :)

Azért érdekes lenne a kiflit evő forgalomirányító rendőr; "nem magának intettem, csak a kiflit vettem a számhoz".

:))))

És bizony, ha az a parancs, akkor neki ott kell lennie. A rendőr sem jelentene itt olyan megoldást, hogy mindenki jól járjon. Jó lenne, ha a 441-es utat esetleg Kecskemétről északra el lehetne vezetni az M5-ös felé.

Rock me Amadeus 2010.09.19. 18:40:23

ha van kirakva megállni tilos a zebra előtt, sose állok meg a gyalogosoknak, nehogy emiatt büntessenek meg

kijafaxom 2010.09.19. 19:09:36

@V43-1052:
Egyetértek az általad leírtakkal én is az agglomerációban lakom és a főváros túlfelén dolgozom.
Éppen ezért nem akarok túllépni kicsiny hazánk határain sőt főként Budapest gondjaira keresünk (és gyártunk legalábbis elvben) megoldásokat,lehetőségeket.
Ezek egyike a folyamatos haladást elősegítő több pálya EGYMÁS FÖLÖTT melyet talán még megérünk de fiaink bizonyosan.
Sok-sok "ferihegyi gyorsforgalmi"aminek az eleje és vége meg a leágazásai is kellőképp kiépített úthálózatba torkollnak és persze parkolókat (feltűnt már a többszintes parkolóházak életképessége?).

min 2010.09.19. 19:40:42

@zebraakcio: Pl.az egérút vonala egészen a Lágymányosira vezető útig tökéletes példa az aluljáró elgondoláshoz.
ott végig lehetett volna vinni a föld alatt az utat és a felszínen elég lett volna egy kétsávos út bringaúttal, járdával, parkkal jóval kisebb forgalommal (volt róla szó de elvetették) de az ott élő okosoknak elég volt, hogy kicserélik az ablakokat minden útra néző lakáson. Az már egy dolog, hogy teljesen élhetetlen környezetük lesz az új 4 sávos út miatt...

Reggie 2010.09.19. 19:47:34

@min: es az andor utca keresztezodeseivel mit csinaltal volna a fold alatt? hogyan lehetne rakanyarodni az andor utcara? (Csak a nagyobbakra gondolok mint Tetenyi ut, Fehervari ut, Szeremi ut)

Reggie 2010.09.19. 19:51:05

Meg az arra sem art gondolni. Nalunk a 4es metro kilomete kerult annyiba mint svajcban az LHC kilometere. (Ugye az utobbi egy modern kutatointezet, az elobbi csak egy fostos metro)

min 2010.09.19. 19:53:03

Aki a közelbe megy az megy a fenti két sávon de aki a hídra tart és a többség oda tart az mehet a föld alatt. Ehhez nem kell sokat gondolkodni...

Reggie 2010.09.19. 20:01:42

@min: Szerintem ez csak ertelmetlen koltsegnoveles lenne. Raadasul a dugot nem nagyon csokkentene, mert a budafoki ut ugyan ugy be van allva a lagymanyosi iranyaban, ott ugyan ugy osszegzodik a forgalom, az alagutban levo levegot meg ugyis cserelni kell a felszin fele. Jo a zaj kevesebb lenne, de ennel olcsobb megoldas az ablak csere.

Mikrobi 2010.09.19. 20:03:08

Abban sem vagyok biztos, hogy kellene egyáltalán irányítani a forgalmat. A zebra azért van, hogy elsőbbséget adjon a gyalogosnak az úttesten való átkeléskor. A rendőrnek csak ott kéne állni és nyomatékosítani ezt a szabályt.

min 2010.09.19. 20:10:29

@Reggie: érdekes más városokban nem így gondolják de nem próbállak meggyőzni. Az ott lakók meg megérdemlik amit kapnak ha már ennyire szűk agyúak.

Reggie 2010.09.19. 20:14:01

@min: Ennek csak akkor lenne ertelme, ha egeszen a hidig menne az alagut, de azon a rovid szakaszon ertelmetlen. Ahol ilyeneket csinalnak, ott nem 1.5km az alagut.

Médiasas (törölt) 2010.09.19. 20:16:48

99%ban a rendőr a dugó oka. Sajnos. Múltkor édes jelenet volt. Rendőr szemben áll egyik kocsisorral a kereszteződés közepén. Két kézzel hátrafelé lenget, mint a reptéri irányítósrác, és ordít, hogy menjenek már. Aki meg mögötte (vagyis a mellkasával párhuzamosan ) akar haladni, eléugrott és ordított, hogy neki nem intett :) zéró fogalomirányító ismerete volt a marhának.

ave 2010.09.19. 20:23:21

>a dugó oka legtöbbször a rendőri forgalomirányítás

Tevedes. A rendori karjelzeseket nem ismero autosok az ok.

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.09.19. 20:42:45

@min:

Hát igen, de az egérúton nem az a tipikus belváros. Ott nehéz lenne ezt megcsinálni.

Egyébként én ha kiérek az egérútra, már megkönnyebbülök, mert egész normálisan lehet haladni, ritkán találkozom dugóval. Befelé más a helyzet, de azt meg megint csak a végpontok áteresztőképessége határozza meg.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.19. 20:53:28

@kolbászoszsömle: @zebraakcio: Kéretik a személyeskedő megjegyzéseket mellőzni, köszi.

has 2010.09.19. 20:59:17

A mai rendőr nem tud forgalmat irányítani, csak lesből trafizni a klímás kocsiból!!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.19. 21:01:25

@SilentSound: Így sosem tudom meg, hogy írjak-e limeriket zebraakcióról... :(

Szó, láss szabadságot! Nem gyúrlak ma rímekbe... :)

[mike] 2010.09.19. 21:03:40

@kijafaxom: én pedig azt hiszem, hogy az a jövő útja, hogy a magadfajtákat 3000 év közmunkára ítélik az épeszű emberek. Átgondoltad, hogy mit szóltál? A magyarok se úgy jöttek be a Kárpát-medencébe, hogy átfúrták a hegyet. Egyébként nem lepődtem meg, mert olvastunk már olyan kommentet is, amiben a tag kifogásolta, hogy miért nem a föld alá építették az M6-ost...
Szerintem ilyesmi rendszert kéne, ha már itt tartunk:
www.youtube.com/watch?v=zNSab3alh6k
Ha nem olvasnád el a videó címét, azt hinnéd, hogy az usában vagy 50 évvel később. De nem. Az a baj, hogy ez egy baromira tudatos, komplex városfejlesztési körkép része, mi pedig maximum arról lehetünk híresek, hogy tudatosan áruljuk az országot....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.19. 21:15:32

gyere mar ki felenk oszt szolja ki a rendornek az ablakon mi a dolga
muhhaha:)))))
na most elolvasom a kommenteket de ez kijott:)))
en ritkan rohogok, de most kellett
/utoljara akkor mikor azt olvastam, a biro elitel ha megallok a zebranal es intek a gyalogosnak, hogy mehet/
szoval hetente van valami jo itt:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.19. 21:20:00

felenk amugy minden iskola korzetben 20 mph a megengedett esetleg 25
a forgalmasabb helyeken meg siman szulok allnak ki stop tablaval ha osszegyulik par gyerek
ezt teszik lampas keresztezodesben is
persze csak zoldnel
dupla bizonsag
lampa nelkuli zebranal abszolute
ehhez nem kell rendor
bar... az iskola forgalmas idokben reggel es koradelutan kolbaszol ott egy serifauto a kornyeken

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.09.19. 21:26:51

"Erre reakció semmi, egy kivételével, hogy nem az a parancs. Értem én, hogy nem ez a parancs, de kiflit majszolni forgalomirányítás közben is lehetne."

Nem pontos. A helyes reakció így szólna: "Miért, a kiflimajszolás benne volt a parancsban?"

Merészség kellene hozzá, elismerem, hiszen ez egy demokrácia, ahol megtorlási jelleggel könnyen terelődik szó az izzókészletre és a láthatósági mellényre, mihely az állampolgár kifogásolni meri a szerv működését. Igaz, nálam mindkét kellék rendben van, de akkor majd kitalálnak valamit helyette, úgyis automatikusan nekik van igazuk a törvény előtt.

doszy 2010.09.19. 21:29:02

@[mike]: 00:40 és 00:46 környékén jó kis sorok vannak a lehajtónál.

kijafaxom 2010.09.19. 21:35:39

@[mike]:
Paradox egyéniség vagy ,igazi pszichopata eléggé ellentmondásos amit írsz és amit mutatsz.Sebaj,vagyunk őrültek egypáran.
A klip tetszett erről hadováltam.
A honfoglalósdi jó kis kaland lehetett (ékes példájaként időzavarodnak) hidd el fúrtunk volna ha a technika engedi de már 2010-et írunk és épp az 50 éves jövőképet taglaljuk.
A 3000 év hogy jött ki??
Mindenesetre bóknak veszem sőt szívesen bevállalnám...
Bár félő,hogy a század végére (ha még lesz emberiség)mindannyian hajóznak majd és a vízen lesz hely elég.
Ha mégsem akkor megyünk a víz alá...
Ott aztán forgalomirányhat a rendőr!
:p))

Reggie 2010.09.19. 21:38:29

@Androsz: Balaton ezaki partjan a nincs bekotve a biztonsagi ov volt a slager egy ideig. Ha egyedul vagy nem tudod bebizonyitani, hogy be volt kotve...

Lenny 2010.09.19. 21:43:39

Jogos a poszt. A rendőrség marketingjét nem 3 mondatot makogni képes díszpicsákkal, mint szóvívőkkel kellene erőltetni, hanem valahol lenről kezdeni.
Egyébként pedig normális európai országban a gyalogos még a zebrához sem ér és az autók lassítanak és átengedik. (lehet hőbörögni, időnként el kellene menni nyaralni a Balatonon túlra is).
Óriási büntetést kapnak, ha nem teszik ugyanis. De nemcsak azért.
Valószínűleg ezért sem tartunk és tartozunk oda.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.19. 21:59:59

@Reggie:
es komolyan mondod a rendor megallitott es a bkotott ov ellenere azt mondta nincs bekotve?
mese

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.19. 22:02:26

amugy felenk 3-an is ulhettek a kocsiban, ha a rendor latja, hogy nincs bekotve/ egyedul van/ akkor az nincs bekotbe
a bitro neki itel

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.19. 22:04:33

@Lenny:
nem kapnak oiasi buntetest
nem ez a lenyeg
figyelnek a masikra
ez egy
es a ketto
ha elutsz valakit, fejed folott par ev
tehat fokozottan figyelnek
egyresz a gyalogra, masreszt a sajat szabadsagukra
hat igy

Médiasas (törölt) 2010.09.19. 22:13:27

Gyöngyszem az volt, amikor a zsaru lengette a kis irányítóbotot, majd elhajította mozdulat közben. Megtapsikolták sokan...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.19. 22:40:32

@kijafaxom:
Ez igen szépen mutatna a Majakovszkij-Lenin krt. kereszteződésében
:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.19. 22:41:33

@hagyma:
a bitro neki itel "
Ércsük
:)

Timnorc 2010.09.19. 22:47:17

Az "uszkve 20-30 gyalogos" szerkezet helyett "20 uszkve 30 gyalogos" a helyes. Azt hiszem.

Latin tudósok! Vélemény?

[mike] 2010.09.19. 22:49:36

@kijafaxom: nem figyeltél eléggé, teljesen másról beszélünk / beszéltem. Mielőtt megállapítások teszel más elméjére, előbb tisztázd magadban a dolgokat....

@doszy: egy 4 órási körúthoz képest semmi apa... ez pedig hong kong :)

Reggie 2010.09.19. 22:59:08

@hagyma: Te aztan biztos tudod amikor itt elsz. Vagy nem is?
Egyebbkent baratommal tortent, neki elhiszem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.19. 23:04:06

@Reggie:
mit kell elhinnem?
hogy megallok a zebranal es udvariasan atengedem a gyalogolot
valaki meg nem all meg es en leszek a hibas?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.19. 23:05:26

a zebra amaerikaban is zebra:)
@horex:
ne farassz mar az eluteseimmel

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.19. 23:09:25

ja, az ovrol beszelsz
hat nekem hihetetlenul hangzik
nem latom az erdeket az ertelmet
ha megtortenik, amit egysxzeruen nem hiszek el, hogy a rendor hamis dolgot allit, akkor nagy baj van
nagyon nagy
nem hiszem hogy olyan hatalmas anyagi haszna lenne belole
lattam en mar karon varnyut
mikor belekotottek hogy nincs meg a teherkocsin az x millimeter a gumin
/tenyleg nem volt meg/
de el lehetett intezni nemi kp-vel, hogy ne vegyek le a rendszamot
de ez a z ov ez annyira kicsinyes, ha tenyleg be volt kotve, hogy nekem hihetetlen

Reggie 2010.09.19. 23:20:02

@hagyma: elarulom zsebpenzre mentek. probalkoztak az izzoval, az elsosegely dobozzal stb es minden stimmelt. amikor meg mar kimasztal a kocsibol a csomagtartoig, akkor mar nehez bizonygatni, hogy be volt kotve az oved... de a veszprem kornyeki rendorokkel vigyazni kell, elegge el vannak kanaszodva.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.09.19. 23:24:31

@Timnorc: Szerintem is így a helyes, de igazság szerint a latin szótár alapján az elterjedt változat is megengedhető. Mindegy, ez még mindig jelentéktelen a "vedd ki a zabszemet a seggedből" alakú hajhullató baromsághoz képest, ami úgy elterjedt, mint a herpesz.

kijafaxom 2010.09.19. 23:38:41

@[mike]:
Figyelmetlen IQ-nuku vadbarom vagyok aki leszarja a nálánál okostojáskodóbbakat.
Ne is foglalkozz velem többé inkább tedd rendbe a szexuális életed.

kijafaxom 2010.09.19. 23:39:32

@horex:
Az osztyapenkó szobor már belecsúszott az aluljáróba.... :p))

kijafaxom 2010.09.19. 23:46:15

@Timnorc:
USQUE... -végig az úton...
és az "os occipitale" a nyakszirtcsont
Na pont ennyire emlékszem pedig épp csak 30 éve tanultam az orvosi latint...
:p))

Reggie 2010.09.19. 23:50:01

@[mike]: Tenyleg te irtal ellentmodasos kommentet, nem kijafaxom ertette rosszul.

szakikám · http://autoolaj.hu 2010.09.20. 00:13:57

a rendőrök sokszor vannak ilyen szereptévesztésben sajna, egyszerűen nem értik mi lenne a dolguk, vagy nem mernek semmit pluszba csinálni mert utána tuti bajba kerülnek, idióta szabályaik vannak
sokszor látni, hogy a rendőr szeme láttára történik valami szabálytalanság és le sz sz**ja

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.09.20. 00:23:15

@szakikám: Ez én is nagyon utálom. És lehet, hogy nem azért nem csinálnak semmit, mert nem szabad, hanem mert nincs kedvük utána a papírmunkához. Ami nagyon fasza dolog, a rendőrség a papírmunka felszaporításával elérte, hogy a rendőrök leszarják a kisebb-nagyobb szabálytalanságokat. Tulajdonképpen nem értem, hogy akkor mit keresnek az utcán.

Tron65 2010.09.20. 09:07:56

X. ker. Gőzmozdony utca. Mindkét oldalon óvodák. Kimondottan a sok gázolás miatt lámpát szereltek fel.
Újabban ott posztol egy polgárőr reggelente.
De hogy minek?
Max, hogy rá tudja írni a jegyzőkönyvre: nem láttam semmit.
Mert csak ott van. Még azokra se szól rá, akik a (z autós) zöldön átjövő busz előtt kóricálnak át az úton úgy, hogy a busznak fékeznie kell.

safranek 2010.09.20. 09:33:07

Balaset a Köbányai úti vasúti híd alatt Hatalmas dugó, mindenki próbált a Könyvesről a Kőbányaira kanyarodni, de az meg nem bírta a forgalmat. Három rendőr támasztotta a rendőrautót. Nagyon pipa voltam, amikor oda értem végre a kreszteződéshez kiszáltam és megkérdeztem, miért nem irányítják a forgalmat? Azt válaszolták, hogy Ők nem közlekedésiek és nem irányíthatnak forgalmat, és száljak vissza a kocsiba és húzzak haza. Wazz....

Kalányos Márió 2010.09.20. 09:43:08

@hagyma: "amugy felenk 3-an is ulhettek a kocsiban, ha a rendor latja, hogy nincs bekotve/ egyedul van/ akkor az nincs bekotbe
a bitro neki itel"

Lehet, hogy nálatok szavahihető emberek mennek rendőrnek, és nem semmirekellő, más pályára alkalmatlan kispályás alakok...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.20. 09:44:44

@hagyma:
Nem a haverommal hanem velem esett meg
Megállitottak, öv bekapcsolva, kéri az iratokat,kikapcsolom, kotorászok zsebben, másik rendőr odajön "az öv nincs bekapcsolva"
Igaza volt, akkor MÁR nem
Ha nem is szó szerint, da nagyon határozottan elküldtem a picsába

Máskor szondáztattak, "mi van ha azt mondom, ivott?" kérdi a rendőr
Akkor menjunk azonnal vérvételre és a szondát pecsételje le, hozza magával,mondtam
"Na, menjen tovább"

Ez Mo.!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.20. 09:46:40

@safranek: Maffiozokat figyeltek, te meg felfedted őket
:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.20. 19:46:17

@sbronzo:
biztos itt is van kotsog
de ilyen piti ugybe mint ov nem mennek bele
ha tenyleg nincs bekotve akkor siman megallithat es tikett
@horex:
felenk ha gyanuja van tesztet csinal, persze ha a kerdes utan igennel valaszolsz akkor rogton szondaztathat
ha pozitiv akkor bilincs
be a rendorsegre es egy nagyobb komoly gepen teszt megint
ha tobb mint 0.008 akkor allamtol fuggoen 1-5 ora fogda
aztan birosag
iskola
buntetes
stb.

[mike] 2010.09.20. 19:48:45

@kijafaxom: "autóforgalmat vinném a föld alá ott a hol gyalogátkelőhely van"
Igen, ez logikus, mert sokkal olcsóbb megmozgatni százezer köbméter földet, mint építeni egy gyalogos felüljárót. Erre mondtam, hogy nem csodálkozok, mert olvastuk, hogy az M6-os miért nem a föld alatt megy. "illetve a kereszteződéseket aul-, ill. felüljárókon oldanám meg." Igen, értelek... A videóval nem ellentmondani akartam, hanem rávilágítani, hogy ott céltudatosan készült minden egyes négyzetméter. Nálunk egy probléma van, az pedig a hely szűkössége. Hol szeretnél ilyen csomópontokat kialakítani? Egy olyan burjánzó tumorban, mint a fővárosunk, ahol több mint kétmillió ember szeretne közlekedni valahogyan? Felszednek 50 méter villamossínt és félkarú, féllábú, félszemű kalóz lesz a városból. Okádhatnékom van, mikor be kell mennem a belvárosba és hálálkodok az égieknek, hogy nem kell ott laknom. Egy percig sem bírnám, komolyan... Nemrégiben történt, hogy volt valami cink a Váci úton, nem emlékszek pontosan, de a kettesről nem lehetett felmenni a nullásra sem(!!), mert olyan iszonyatos torlódás lett a végeredmény... Persze ez nem feltétlen tartozik ide. Ha érdekel ez a városfejlesztési téma, javaslom nézz utána Brazíliaváros történetének. 50 évvel ezelőtt kezdték építeni egy pusztában, mert nekik volt pár tízezer négyzetkilométer üres földjük. Meg lehet nézni a végeredményt. Kötelező tananyagként oktatnám minden, magát települési ismeretekkel rendelkezőnek mondó, pöffeszkedő bazári majomnak :))

Kalányos Márió 2010.09.21. 11:59:34

Én azt nem értem, hogy miért kell mindig ilyen célkitűzseket tenni, hogy az elkövetkező 10 évebn annyi szigorítás kell az utakon, hogy a felére csökkenjen a halálos áldozatok száma? Nem mindegy, hogy évi 800-an vagy 400-an halnak meg? 10 milliós lakossághoz ez elenyésző! Miért kéne felezni? Valaki úgyis mindig meg fog halni, ha nem közlekedésben, akkor kábszertúladagolásban, stb. Miért kell a aközlekedőket folyamatos csesztetés alatt tartani? Lehet hogy nyernek néhány emberéletet, de azt is figylembe kéne venni, hogy ez hány millió ember sanyargatásából nyerhető ki!

Tudom-tudom jöhetnek a demagógok, hogyha pont az a megmentett élet az én gyerekem lenne, akkor nem így gondolkodnék... Pedig nincs igazuk, mert ugyanígy gondolkodnék, csak közben örülnék is egy picit! ;)

D4D 2010.09.22. 00:37:38

@sbronzo:
Amit az arányokról írsz, abban egyetértek.

Az akciókat és célkitűzéseket is hülyeségnek tartom, de nem azért, hogy ne szorítsuk le a balesetek számát, hanem a kiváltó okot számoljuk fel. Képzéssel! Jelenleg a közlekedők harmada nem tud vezetni, 10 százalékuknak még bevásárló kocsit se adnék a kezébe.

Nekem is jöhetnek a demagógok a gyorshajtás stb szokásos hülye szabálykövető dumájukkal.

Kalányos Márió 2010.09.22. 10:16:16

@D4D: Oké, abban én is egyetértek, hogy inkább azt tanítsák meg, hogy kell kikerülni egy gyalogot elütés helyett, de azzal nem, hogy folyamatosan lassítják a gépjűrművek sebességét. A vége az lesz, hogy toljuk az autót, és akkor nem lesz halálos gázolás. Hurrá!

D4D 2010.09.22. 19:15:39

@sbronzo: Jogos!

Legszebb, amikor a környezetvédelemmel takaróznak egy-egy korlátozás érdekében, pl miért nem maradhat egy út 70-es.
70-el megyek 5.-ben, 1500-as fordulattal. 50-el megyek 4.-ben 1800-as fordulattal.

Zaj? Üzemanyag? (Terhelés szinte nulla)

Kalányos Márió 2010.09.23. 13:26:35

@D4D: Eluralkodott ez a lebutítós szemlélet a "fejlett" nyugaton! Persze mindent le lehet lassítani, butítani arra a szintre hogy a leghülyébb is megértse, boldoguljon vele, csak a többségnek nem tetszik, de az meg le van szarva...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása