Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Dehogynem intézkedik a rendőr!

2010.09.28. 11:48 :: SilentSound

Lehet, hogy Rii nem örül a véleményemnek, de a káromkodós részt leszámítva én is kitöltettem volna a kék-sárgát ilyen esetben, mert lehetnek kívülről nem látható sérülések is az autón, aminek a javítását különben az életben be nem hajtom a károkozón. Meg a szerencsétlen rendőrségnél az is baj, ha nem intézkednek, meg az is baj, ha igen. Bár a bírság kiszabására nem nagyon látok én sem különösebb okot a levél alapján, annak örülök, ha teszik a dolgukat.

Erre a postra reagálnék. Bár a szóban forgó fehér Ticos hölgyről sajnos semmit se tudok (idő közben meglett a szóban forgó hölgy - a szerk.), mégis ez a 2 poszt együttesen arra ösztönzött, hogy írjak neked. Pityi arra panaszkodik, hogy a rend éber őrei nem tesznek semmit, Robinn meg hogy nem tudnak mit tenni. Mind kettőre rácáfolok, íme a mi storynk:

Párom egy éjszakai szórakozó helyen dolgozik, és zárás után sokszor haza vissza az útba eső három kollegáját. Ezúttal viszont nagyon elhúzódott a zárás és ráadásul napközben sem tudott pihenni előtte, így elég fáradt volt. Mikor megérkeztek a második lakásához, távozáskor véletlen neki tolatott egy ott parkoló taxinak. Látta, hogy ott van, csak ahogy tolatott kifelé rosszul fordult és a taxi jobb hátulját a mi kocsink jobb hátuljával eltalálta.

Mivel még sosem volt balesett okozója, de elszenvedője sem, nagyon megijedt, és kollegái ráhatására elhajtott a helyszínről. Pár sarokkal arrébb hívott csak fel, úgy mintha megölt volna valakit. Mondtam neki, hogy nyugodjon meg, és hogy mennyen vissza, és hagyja ott az elérhetőségünket. Mire visszatért, természetesen a taxi tulaja már kint volt.

Azt a részt mellőzném, hogy hogyan és milyen stílusban beszélt a párommal, részben érthető, de akkor sem illendő. Mire én is a helyszínre értem, már a rendőrök is ott voltak, amin bevallom elégé meglepődtem, hiszen senki sem sérült meg, és a felelősséget barátnőm elismerte.

Kiderült az egyik szomszéd, aki szemtanúja volt a balesetnek kihívta őket. A helyszínen két fiatalabb rendőr volt, és közölték velem hogy ők nem illetékesek semmiben dönteni, azt csak az őrmester? Zászlós? (már nem emlékszek milyen rangú) úr teheti meg, de ő nincs most itt, mert vissza ment az Örsre a fényképezőgépért.

Beszéltem a taxissal is, felajánlottam, hogy megjavíttatom a kocsiját. De ő ragaszkodott a betétlaphoz. Mikor a 3. rendőr visszatért a helyszínre, vadul fényképezni kezdett, adatokat felvenni, és igyekezett a legkisebb tudomást venni rólam. Pedig számtalanszor megkérdeztem, hogy miért intézkedik, nincs sérült, és elismerjük a felelősségünket, és se ami se a vétlen fél nem hívta. Ő csak annyit mondott pár perc múlva, hogy neki hivatalból el kell járni, ha egy közlekedési balesetről tudomást szerezz.

Jegyzőkönyvet megírták adatokat felvették. Pár hét múlva kaptunk egy levelet a BRFKtól amiben 30.000 Ft pénzbírságot róttak ki ránk. Majd pár napra rá a biztosítótól, hogy az általunk okozott kár 200.000 valahány ezer forint és ezt vagy kifizethetem, egy összegben, vagy 2 bonusz fokozattal lejjebb sorolnak minket. Ebben csak annyi a vicc hogy a taxiban a kár annyi volt, hogy a lámpabúra betört, a lökhárítón meg egy horzsolás lett.

Direkt megkérdeztem egyik családtagomat, akinek autószerelő műhelye van, és szerinte az adott típushoz egy hátsó lámpa bontóból 8, újonnan 20 ezer, a lökhárítót meg elég lett volna polírozni, rosszabb esetben újra fényezni, ami 15 ezer. Az egész munkadíjakkal együtt is maximum 50 ezer forintos kár.

Szóval a rend éber őrei igenis tudnak intézkedni, akkor is, ha senki nem kéri vagy hívja őket. Sőt készségesek is mert még fényképező gépért is vissza mentek.

Nekünk meg egy apró koccanásból akkora kárunk keletkezett amekkora a kocsink értéke. Mellesleg a mi kocsink lámpaburája is betört és ugyan úgy lehorzsolod ott a lökhárítónk, sőt nekünk a lámpa alatt a kaszni is behorpadt, mégis a javítási költségünk a 10e Ft sem érte el..

122 komment

Címkék: közlekedés autó baleset rendőr sztereotípia büntetés taxi biztosítás cserbenhagyás lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szaGértő 2010.09.28. 11:57:15

Ha a rendőr már kint van, akkor intézkedési kötelezettsége van.

Ha valaki elhajt kocc után, én is kihívom őket.

így jártál...

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.28. 12:03:20

Ha nem értesz egyet a javítás költségével, szerintem azt támadhatod, de ha nincs a kezedben bizonyíték a sérülés mértékéről, akkor kár! A rendőri, meg a taxis eljárásáról meg annyit, hogy te elfogadnád attól a szóbeli ígéretet, aki elsőre elhajtott a helyszínről? Ugye, hogy nem. Amúgy meg örülj, hogy az otthagyás részért nem vették elő a feleséged, mivel ha nem szállt ki, megnézni, hogy ült-e az autóban bárki is, akár még cserbenhagyásért is elővehetnék.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.28. 12:04:31

ennyi helyesírási hibát ilyen rövid posztban is rég láttunk

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.28. 12:08:42

@xaba99: Mert most nem volt időm belejavítgatni. Ha tudnád mik szoktak érkezni... Gyakori például, hogy ellopják a vesszők 90%-át, a maradék 10% pedig nem jó helyen van. :) No de ennyit a helyesírásról, nem nyelvészblog ez.

Alikam 2010.09.28. 12:21:47

Komoly kollegái lehetnek. Hajts el! Az az! Biztos valami 4 elemis tirpákok...

Amúgy valszeg volt ott valami humbug, mert ez valóban túlbuzgó eljárás.

"Mivel még sosem volt balesett okozója, de elszenvedője sem, nagyon megijedt, és kollegái ráhatására elhajtott a helyszínről."

Hogy lehet egy apró koccanástól ennyire megijedni amúgy? Nem való vezetőnek az, aki ennyire bepánikol.
Megállni, otthagyni egy névjegykártyát aztán annyi.

A Taixs is egy tirpák volt, mert az, hogy én nekimegyek még nem jogosítja fel, hogy paraszt módon ugasosn,d e a taxisokat már ismerjük, úgyhogy nem meglepő.

A házlakó az meg ehh...

Ez olyan szappanoperás, mindenki barom, meg hülye volt ebben az esetben. Nem volt benne normális résztvevő.

SÜN 2010.09.28. 12:24:15

cserbenhagyás, örülj hogy megúsztad

Deluxe Rebirthedborned 2010.09.28. 12:29:21

Ma ismét tanultál valamit: nem hagyod ott a baleset helyszínét.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.28. 12:34:39

@SilentSound: nem téged akartalak minősíteni.
én mondjuk a helyedben ki sem javítgatnám... ;)

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.28. 12:35:39

@Alikam: "A Taixs is egy tirpák volt, mert az, hogy én nekimegyek még nem jogosítja fel, hogy paraszt módon ugasosn,d e a taxisokat már ismerjük, úgyhogy nem meglepő."

Az nem, de az, hogy otthagyta a helyszínt, az már eléggé. Én sem hiszem, hogy szépen beszéltem volna vele! És valószínűleg az emberek 99%-a se virág nyelven kommunikált volna.

FDToth 2010.09.28. 12:39:43

Egyetértek a rendőri intézkedéssel. Így kell ezt csinálni! Bárcsak minden bűnöst így megbüntetnének! (nem a politikusokra gondolok, hanem monnyuk futballhuligánok, stb.)
Én is egyszer koccantam vkinek hátulról. Névjegy otthagy, felhívott az illető, találkoztunk, én szorgalmaztam a betétlap kitöltését. rendőri intézkedésre nem került sor, mivel beismertem. egyértelműen én voltam a hibás. CASCO díj emelkedett, be kell nyelnem azt az évi pár 10 ezer plusszt.

hawkeye 2010.09.28. 12:45:36

Poszthoz:

1. Nem sunnyogunk el az általunk okozott baleset helyszínéről, még ha csak anyagi kár van, akkor sem. Ettől kezdve minden rondaság, amit a taxistól kaptatok, jogos.

2. Annak ellenére, hogy a taxis nyilván biztosítási csalást követett el. Szinte mindegyiknek van ugyanis a biztosítóknál csókos kárbecslője, aki a baksisért jócskán felturbózza a kárértéket.
(Saját tapasztalat, egy autókereskedőnek összekenődött a hátsó lökhárítója az én gumibakomtól, egy spray meg egy rongy lehozta, de ő ragaszkodott a betétlaphoz, nem tudtam miért, aztán a biztosítóm több mint háromnegyedmillió forintot fizetett ki neki. Most a tavasszal bukott meg az egész banda.)

Szal ilyenekből indulj ki...!

Leadfoot 2010.09.28. 12:47:52

Ami a kár nagyságát illeti: a posztolónak nem tök mindegy? Oké, ha kevés pénz lenne, akkor esetleg kifizethetné, és maradhatna a bónusz.

Viszont ha nem fizeti ki, teljesen mindegy, mert mindenképp két lépcső lefelé a bonus/malus rendszerben.

Azon meg nem kell csodálkozni, hogy ennyi lett. Ha beviszed egy szervizbe a kocsit kárt felvetetni (pláne ha márkaszerviz), ott nem fognak polírozást beírni. Fényezés (pláne ha valami bonyolultabb szín) + a lámpa, és simán ki tudnak jönni ilyen összegek.
De röntgen szemed sincs, hogy feltárd szemrevételezéssel az esetleges rejtett sérüléseket (még akkor sem, ha a leírás alapján ilyen nem valószínű, de a posztírók néha tódítanak egy kicsit).

Kifizeted a 30 ropit meg benyeled a -2 bónuszt, és neked, a barátnődnek meg a tulok kollégáinak ez volt a tanulópénz.

Deluxe Rebirthedborned 2010.09.28. 12:48:51

@hawkeye: te is hülye voltál

Most megtanulhatod a következőt: bármilyen kicsi is a sérülés, azonnal ott helyben több(!) jó minőségű fotót csinálni.

isti77 2010.09.28. 12:57:05

"ennyi helyesírási hibát ilyen rövid posztban is rég láttunk"

Kétségtelen, de a szerkesztő is ott van a szeren: "szóba forgó", szóval ő inkább ne is kezdje el javítgatni.

A poszt érdemi részéhez csak annyit, hogy talán a rendőrök sem végezték volna annyira lelkesen a munkájukat, ha már az első nekifutásra felébred a barátnőd lelkiismerete, és el sem megy a helyszínről. Arról nem is beszélve, hogy akkor fel sem jelentették volna, tehát a rendőrség eleve nem játszott volna. Mindegy, utólag könnyű okosnak lenni, de a bírságot nyugodtan megköszönheti a suttyó kollégáinak.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2010.09.28. 12:58:08

@xaba99: Az se jobb megoldás, mert én pl. eleve végig sem olvasom a posztot, ha egy agyhalott írta. Egyszerűen nem tudom komolyan venni. Ugyanez igaz a kommentekre is, lásd "autónepper", aki tőlem lehet hatalmas arc és vicces figura, de egyszerűen fáj olvasni, amiket ide kapar...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.28. 12:58:27

@isti77: Az gépelési hiba volt, ki ne tépd már a szívemet puszta kézzel érte. :P

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.28. 13:08:11

Mi a tanulság? Ha már egyszer otthagytad a baleset helyszínét, egy ideig nem menj vissza! :DD

Amúgy meg tényleg szép történet, szinte mindenki hülye benne :)

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2010.09.28. 13:15:57

@...::: Flúgos Kamionos :::...: mivel ott volt a csaj (?) munkahelye, ezért ezt nehéz lesz kivitelezni :P

(---Flúgos Buszos---) 2010.09.28. 13:16:09

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Tényleg butaság volt tőle,hogy a taxis kollégákra hallgatott.

Annyi szemtanú láttára képes volt otthagyni a helyszínt,erre meg külön gratula a barátnődnek KOMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jár érte a nyeremény!!!!!!!!!!!!!!!!!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.28. 13:17:50

@Pál a postoló: Akkor legalább autócserét kell kivitelezni :))

svinjahond 2010.09.28. 13:25:10

Az elgépelési hibáktól függetlenül, a post és a szituáció érthető volt. Véleményem szerint, amennyiben nincs személyi sérülés úgy a cserbenhagyás nem áll meg, (hiszen nincs kinek a "baleset" helyszínén segítségnyújtást elmulasztani.) Mindenesetre, a károkozás után adataink hátrahagyása - ÉS MINDKÉT JÁRMŰ ÉS KÖZVETLEN KÖRNYEZETÜK KÖRBEFÉNYKÉPEZÉSE/VIDEOZÁSA NÉLKÜL - elhagyni a "tetthelyet" iszonyat patkány viselkedés, amit csak nagyon "döcögve" magyaráz a szokatlan szituáció okozta ijedt/felindult állapot! Nos, a taxisok szinte kivétel nélkül sötét, félbűnöző állatok (NEM ELŐÍTÉLET: SAJÁT TAPASZTALAT!) viszont senki ne felejtse el, hogy ebben a sztoriban a taxis a sértett fél!
Az már más kérdés, hogy utána miből jött össze az a kétkilós kárérték! A rendőrök csak tették a dolgukat, kár őket bántani. Minden eset egyedi és velük szemben is irreális elvárás, hogy soha nem hibázhatnak. Ők is csak emberek! Részrehajlóak viszont nem lehetnek! Ha ez utóbbi az eset kapcsán bizonyítható, akkor mehet a feljelentés a Belgrád Rakpartra, a Fővárosi Ügyészségre.
Valaki írta itt korábban, hogy lehet vitatni a kár összegét, meg meg lehet a kárbecslést támadni, háát... nem tudom mekkora az esély a pozitív kimenetelre. A kétszázat - ha tényleg csak annyi a sérülés - nagyon eltúlzottnak tartom. Normálisan gondolkodva, azt mondanám: ez a tanulópénz! NEM HAGYJUK EL A HELYSZÍNT, KIVÉVE "VIS MAIOR" ESETÉT, HA PL. AZ ÉLETÜNKÉRT FUTUNK!
Senkit nem akarok szándékos bűncselekmény elkövetésére sarkallni, de én amekkora "marha" vagyok, lehet, hogy utólag egy-két hónap múlva, egy csendes őszi éjszakán EGYENLÍTENÉK: tényleg okoznék szépen, csendben egy kétszázas kárt annak tetű biztosítási csalónak. (Tippek: pillanatragasztó az összes zárba, kromofág a tetőre, majd mindenre ami fényezett, egy "combosabb" krumpli a kipuffogóba, fínoman falconbökni az összes kereket, nagy X-eket húzni vídiahegyű fúróval mindkét szélvédőre, PUR-habot nyomni a hűtőrácsok közé, lefújni nitrólakkal a hátsólámpákat, csomót kötni az ablaktörlőkre, eláztatni a tárcsafékeket teflonos olajzóspray-vel, végül az első fényszórókat kátrányos alvázvédővel kezelni.) Na, 200 közelében járunk már?? :)

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.28. 13:33:10

@svinjahond: Én írtam, és azt is hozzátettem, hogy csak akkor van értelme, ha bizonyítani tudja a sérülés mértékét (gondolom nem tudja)! Amúgy az a 200 nem tűnik annyira komoly összegnek egy márkaszerviztől, simán elszámolnak ennyit egy lámpacserére, plusz karosszéria munka, plusz fényezésre.

@nális coitus 2010.09.28. 13:51:24

1) posztoló kibaszott bunkó, nem tud helyesen írni
2) a párja egy kibaszott hülye, mert összetör egy autót és lelép
mivel gondolom autót vezet, ezért elmúlhatott 18 éves, tehát a teljes felelősséget vállalnia kell tetteiért
3) a taxis kapott 100-et a "javításért", bontóban meg megvették a cuccot, ez tiszta ügy, de ez még nem ment fel a felelősség alól

Az eszem megáll, hogy az reklamál, aki lelép a helyszínről a károkozás után. Ezért tart itt az ország!

CD-R80 2010.09.28. 13:53:38

Elszámolnak ennyit bőven márkaszervízben az tuti. Ilyenkor meg főleg, mivel a biztosító elfogadja. Nekünk egy elem fényezésénél 9500-as munkadíjat számoltak. Óránként. Plusz a festék 70e. Ennyiből egy autót át lehetne fújni szerintem, nem csak egy elemet ami egy db. lökhárító volt. Plusz a végén összesöprik a szemetet, lemérik, s azt is hozzáadják aranyáron. Persze lehet itt csöppent vissza valami a taxis bácsinak is, de anélkül is kihozzák ennyire.

CD-R80 2010.09.28. 13:56:46

@svinjahond: Igazán kultúrált megoldásaid vannak.

@nális coitus 2010.09.28. 14:03:50

@CD-R80: Nekem is '98-ban a biztosítós felvette javításra (kalapálásra) a kb.8x20 cm-es elemet. Szóltak a szervizesek neki, hogy ne kalapáltassa már, mert az új fele annyiba kerül, mint a munkadíj. Ezek a kárszakértők ott vannak a top-on, tisztelet a kivételnek.
A mostani autómat 10 naposan törték össze, ott viszont a kárszakértő szinte fillérre megmondta a kárösszeget (gondolom megbeszélték a márkaszervizessel). Nem véletlen, mert a biztosító, ami állta a cehet belga volt.

Hózentróger 2010.09.28. 14:06:02

Az én autóm lökhárítóját is meghúzta valami gyökér a minap. Nem veszélyesen, polírral lehet javítani a dolgon, de azért látszik szépen. Névjegykártya persze sehol. Most azt mondom ám, hogy egy ilyen lökösmeghúzás dologból semmit nem csináltam volna, ha legalább otthagyja a számát. Felhívtam volna, és mondtam volna, mivel ilyen böcsületes volt, hívjon meg egy sörre, aztán ennyi. Ő is örült volna, nem vesztette volna el a becsületét, nekem is jó érzés lett volna, a kocsin alig látszik valami, stb.. Igy viszont, csak a bosszúság maradt.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.28. 14:06:48

@Deluxe Rebirthedborned: A faszt, el kell húzni onnan kurva gyorsan :P

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.28. 14:07:09

@svinjahond: Te egyenlítenél? Az ő autóját törték össze, az ő autóját hagyták ott. ezek után még te egyenlítenél?

svinjahond 2010.09.28. 14:09:16

@metal: na ja. Ezek szerint én nem vagyok tisztába a jelenlegi javítási költségekkel. Biztosan azért, mert a saját verdáimat is ezeréve megismert autószerelőkhöz hordtam, ha csak lehetett.
@@nális coitus: teljesen egyetértünk. A kárösszeget elszámolták, osztoztak, az alkatrész besétált a bontóból... Tipikus!
No, meg a nyálverés is, hogy annak áll feljebb, aki a tényleges hunyó a történetben. Ez is hungarikum! :(
@CD-R80: Köszi, igyekszem. ;) a csirkemell szeletről és a tejről még nem is írtam, igaz az csak nyáron "üt"... :)

fzs.1933 2010.09.28. 14:14:13

Nem egészen értem, hogy miért kaptak bírságot a rendőrségtől...
Mi lehetett a határozatban?
Vagy egyszerűen kiszállási díjat fizettettek a vétkes féllel?
Egyszer egy idióta berakta a robogóját közvetlenül az autóm mögé, úgy, hogy beszálláskor sem láttam. Persze, hogy leborítottam, de nem érdekelt, elismertem, igen, én hajtottam bele. Bejelentőlap kitöltve, stb. Biztosítónál lerendezve, de az erős lenne, ha ezért még hatósági bírságot is kapnék!

svinjahond 2010.09.28. 14:14:35

@metal: ááá, dehogy! Csak azért merült fel bennem az EGYENLÍTÉS ötlete, mert - kövezzetek meg érte - de POFÁTLANUL SOKNAK TARTOM azt a kétszázat. Azért is írtam, hogy NORMÁL ESETBEN azt mondanám: a 30 ropis bünti, meg a bónuszvesztés TANULÓPÉNZ!
Na, pont ezért a kétszázért írtam, hogy a takszisok túlnyomó része sötét, félbűnöző állat.

Az előbb már felvilágosítottatok arról, hogy a 200 nem is sok. Én olyan max. 60-80-ra tippeltem volna, de mondjuk kilóig belefér.
A helyszín elhagyása tényleg gusztustalan, de ezt én is írtam.

svinjahond 2010.09.28. 14:20:35

@fzs.1933: sajnos ez a Rendőrségi Törvényből fakadó kötelezettség, amire a sztoriban a "kékek" hivatkoztak is: ez a hivatalból eljárás elve. Ha a hatóság tudomására jut egy bűncselekmény - illetve bizonyos szabálysértések is ide tartoznak! - a hatóság saját hatáskörében KÖTELES eljárni. Ez sajnos nem olyan "szeretem/nem szeretem" szitu!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.28. 14:22:24

@náthásp: Óhh, ahányszor ezt átéltem... Persze én, ha véletlenül ilyet csinálok, hát hagyjak ott cetlit, meg mifene... Meggondolom.

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.28. 14:31:14

@svinjahond: Lehet, hogy le volt boltolva. Ezt nem tudhatjuk, de ha ténylegesen a szakszerviz csinálta, akkor a 200 simán benne van (egy új kocsira a gyári lámpa simán 50 körül megy szakszervizben, ha nem több). Az lehet, hogy szakszerviz számlázta, bontóból javítva, és a különbségen feleztek, de ez az a kategória, amit sose tudsz bizonyítani!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.28. 14:32:24

Valszeg a jardok a taxis haverjai voltak, és akadt egy haver szerelő is, aki a kontódra rádobott vagy 150-et a számlára.

@nális coitus 2010.09.28. 14:38:04

@náthásp: Nekem egy pár hónapos autómat húzta meg egy kislány, aki tovább is ment, annak ellenére, hogy éppen benne is ültem a kocsiban. Nem tudtam megfordulni, ezért elvesztettem szem elől. Rendőrség, feljelentés, rendszám, típus, szín, mindent tudtam. Persze a rendőrök próbáltak rám "hatni", hogy felesleges, ne raboljam az idejüket. 3 órát vártam a folyosón, mire felvettek egy feljelentést (amit saját kezűleg én írtam meg), fotó is készült, amire plusz két órát kellett várni.
Fél évig tartott a "nyomozás", mire megjött a határozat, mely szerint a kislány kapott egy 5000 Ft-os büntit. De ekkor már nem érdekelt az egész, eltelt fél év, 3-szor kellett ezalatt bemennem az örs-re elmesélni a sztorit. Szerintem nagyobbat szívtam az egésszel, mint ha leszartam volna már az elején az egészet.

svinjahond 2010.09.28. 14:51:29

@metal: Egyetértünk. Ma nem az a bűn, amit elkövetnek, hanem amit bizonyítani is lehet.

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.28. 14:56:41

@svinjahond: Nem is biztos, hogy ez bűn, mivel bontóból nem tudja hivatalosan (biztosító által elfogadottan) javítani. Tehát ha szabályszerűen megjavíttatja, akkor is ennyibe fáj a biztosítónak, meg a posztolónak is. Ezért lehetett jó megoldás, ha ki tudtak volna egyezni, de annak a feltétele, hogy nem lép le a kedves károkozó. Ezek alapján csak magának köszönheti a bajt!

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.09.28. 15:09:48

Tipikus nő vagyok, ezért van nekem hátul tolatóradar. Beeeeeeeeeeeeep! Szemét taxis!

@nális coitus 2010.09.28. 15:11:36

@Myta: Nekem elöl is van, de az csak figyelmeztet, nem állít meg!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.28. 15:45:37

Nekem se elöl, se hátul és ha nem vagyok benne 5 centire biztos, koccig parkolok :) Eddig még senkinek nem vertem le plazúrt, nekem se jött le még soha :)

mr.editor 2010.09.28. 15:49:55

Lehet 200E a kár simán. Nekem most fényezték a hátsó lökhárítót márkaszervizben 72E HUF volt. (Nissan Note) Persze nem én fizettem, hanem a biztosító.
Plusz egy lámpa, munkadíj, stb, ha merci volt simán megvan a 200E.

Peetee 2010.09.28. 16:11:31

Miután a féreg taxis lebiztosítózta a kocsit, a zsaruk kaptak fejenként egy 20ast Deák Ferenccel.
A taxis meg elrakta a maradék 130ezret, a kocsi meg még most is törött lámpával jár, majd a műszaki előtt lopnak egyet valahonnan; vagy visszaadja így a lízingcégnek...

Nevetséges. Mikor nekem volt balesetem, az oldallégzsák kinyílt! Ott is voltak rendőrök azok meg nem akartak intézkedni....mert akkor hetek-hónapok. Végül embereket kellett küldenem a gyerekre, aki nem akarta elsimerni utóbb az egyértelmű felelősségét 8STOP-tábla).

Nevetséges ez az ország; nevetséges rendőrséggel....

Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.09.28. 16:11:45

A taxis ismerte a rendőröket.
Ennyi.

kijafaxom 2010.09.28. 16:17:13

" sőt nekünk a lámpa alatt a kaszni is behorpadt, "
Na most vagy ez kamu vagy a törött lámpabúra és horzsolt lökös.
Vagy??
:p))

flea 2010.09.28. 16:31:59

@metal: igazad lenne, ha nem magától ment volna vissza. De ha visszament, mégis miért szidja? Hogy addig nem volt ott? :)

Persze értem én, ideges lett, hogy nem lesz meg a tettes, aztán mikor mégis meglett, akkor kieresztette a gőzt. Azért belátod, hogy ezért nem kell megdicsérni.

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.28. 16:35:10

@flea: Megdicsérni nem kell, csak megérteni.

lilike13 2010.09.28. 16:40:22

Arra nincs lehetőség, hogy, mielőtt leadnak egy posztot, a nagyon durva helyesírási hibákat kijavítsák? Mert ebben is van bőven...

plomplom 2010.09.28. 16:50:24

egyszer hívtam rendőrt, mert aki nekem jött, nem ismerte el a felelősségét. kijött két kis mitugrálsz egyenruhás paprikajancsi, bocsánat de ez a helyes kifejezés, talán borotválkozniuk sem kellett még, amire jegyzetelgettek azt egy csak lelassító járőrkocsiból adták ki nekik, tolluk nem volt, azt egy taxistól kunyeráltunk, a másik autó vezetője szemmel láthatóan piás volt, kérdeztem a magasabb rangút hogy pld egy szondáztatás esetleg? azt mondja nincs nála... az hogy hatan állták körbe az escort-ot? az nem rá tartozik. aztán kijött a végzés hogy nem állapítható meg hogy ki a felelős. biztos én sordódtam ki a belső kanyarodó sávba. aha. a már akkor bekamerázott kálvin téren. aha...

és azt én sem értem, hogy miért nem tökmindegy a szerzőnek, hogy hány milliót hoztak ki javításra, 2 osztály esés 'sztán kész.

bounty123 2010.09.28. 16:52:13

Esetemben 650 ezret számolt el a márkaszerviz a biztosító felé javításért egy jobb hátsó törés okán. Szerencsére nem én voltam a károkozó, de ha ezt nekem zsebből kellett volna javítani, fele ennyiből bőven simán megcsináltatom. Igaz, hogy gyári minőségű is lett a cucc.

indapass90210 2010.09.28. 16:57:52

@mr.editor: naná, hogy megvan. Ott indul, hogy 10 rugó az óradíj. Plusz ÁFA. Namost ha 6 csavar fogja a lököst, az 6*5 perc kicsavarni. Mert 5 perc a munkaegység. Visszacsavarni ismét 6*5 perc. Vagyis 12.500 HUF 6 csavar ki- és becsavarása.

fzs.1933 2010.09.28. 17:05:00

@svinjahond:
tehát, ha valakit lekoccolok és véletlenül arra jár egy rendőr, akit odaint a vétlen, akkor nekem még valamiféle szabálysértési bírságra is számítanom kell??? Na neeeee!!!
Arról nem is beszélve, hogy ez hol volt szabálysértés???

Máskor meg, ha lelécel valaki, miután meghúzott egy autót, a rendőrök elhajtanak a pics@ba, hogy nem foglalkoznak ilyennel!
F@sz ki van már ezzel az idióta magyar mentalitással!
Ez utóbbit ne magadra értsd!
Az a dinnye is minek hajtott el? Az ember vállalja a tetteinek következményeit!

Bocs mindenkitől!

Blogger Géza 2010.09.28. 17:06:00

Simán kerülhet ennyibe a javítás márkaszervizben. Ahhoz meg joga van, hogy ott javíttassa.

Az tényleg érdekes, hogy pontosan miért rótták ki a pénzbírságot.

Uzi 2010.09.28. 17:06:27

Ha nem is minősülnek ezek az esetek Mo-on cserbenhagyásnak (ha csak anyagi kár van), azzá kellene tenni. Talán több névjegykártyát találnának az emberek egy meghúzás után az ablaktörlőjük alatt... Mekkora tapló dolog azért a párezer forint kötelező biztosítás növekményért elhajtani...
Neken egyszer éppen hogy beletolattak a lökhátítómba, alig látszott, de pont a fényszórómosónál deformálódott el annyira, hogy nem tudott rendesen visszacsukódni a kupakja. Új lökhátítót tettek fel, 2 ezer Eur fölött lett volna a számla.

fzs.1933 2010.09.28. 17:06:33

Silent: Arra azonban még mindig kíváncsi lennék, hogy a rendőrségi határozatban mi is állt!

fzs.1933 2010.09.28. 17:11:22

@Uzi:
hogy lenne szabályozva? Aki hagy névjegykártyát, az cserbenhagyó-e vagy sem? Hiszen ott is "van", meg nem is!
Aki meg elhajt, azzal úgysem foglalkoznak így sem...

107! 2010.09.28. 17:12:25

Nem kevés rendőr szívta már meg a jóindulatot ilyen esetben.

Kihívnak, mert nem tudnak megegyezni. Vagy mire oda érek, vagy mikor elmesélem, hogy ki a hunyó már el is állnak az intézkedéstől. Illetve csak szeretnének, mert akkor már nem lehet.
Még amikor suliba jártam azt tanították, hogy négy feltétel megléte esetén elég a kárbejelentő kitöltése.
- Személyi sérülés nem történt,
- Rendelkezik minden fél KGFB-vel,
- Az okozó elismeri a felelősségét
- És egyik félnél sem állt fent ittasság.
Na ez ma már nincs. Ha kihívnak, és ott találom őket, akkor meg kell csinálni a helyszínelést.

Több társam is bedőlt annak a dumának, hogy "biztosúr megegyezünk, elismerem a felelősségem... ha jegyzőkönyvez, még bírságot is kapok, így is van elég bajom..." A kolléga bedől, nem intézkedik. Csak akkor lepődik meg, amikor pár hét múlva keresik rajta a jegyzőkönyvet. Ugyanis az emberünket kiokosították idő közben. Elmondták neki, hogy miket kell mondani ahhoz, hogy megússza és ezért a biztosító megkeresi az esethez kiküldött járőrt, illetve annak a jelentését. Mivel nincs ilyen, mehet fegyelmire. Csupán a jó szándékból.
Tudom, most jön a duma, hogy lustaságból, meg mert nem szeret dolgozni... De nekem az a fél óra megér annyit, hogy később ne szoruljon a hurok a nyakam körül. Más hibájáért nem tartom a hátam. Ha valaki balesetet okoz, és még meg sem tud egyezni, az viselje a következményét.

Jelen poszt írójának a tanulság: Feltételezem, ha nem hajt el a kedvesed, akkor nem telefonálnak be a kapitányságra, és fű alatt el lehet intézni az ügyet a taxissal.

Ja. Bónusz besorolás. Nagy tragédia! :-) Negyed éves szinten emelkedik 2000 Ft-al a biztosítás? Ki ne fizessétek a kárt! Erre való a biztosító!

fzs.1933 2010.09.28. 17:14:56

@107!:
értem, hogy el kell járnotok, de azt áruld már el, hogy mi a fenéért küldhettek ki 30ezres büntit!?
Pontosabban mi lehetett a jogalapja, mert vagy lehúzás, vagy a posztoló elhallgat valamit.

Uzi 2010.09.28. 17:16:56

@fzs.1933: Példának a német törvényben így szabályozzák (ott cserbenhagyás):
www.autobild.de/artikel/ratgeber-recht_59867.html

30 percig ott kell várnod, úgy kezdődik

fzs.1933 2010.09.28. 17:20:17

@Uzi:
sajnos nem tudok németül, a lényeget összefoglalnád, ha kérlek?

Azért nem lenne túl durva bűncselekményi rangra emelni?

fzs.1933 2010.09.28. 17:22:51

@fzs.1933:
bocs, előbb beszéltem, aztán gondolkodtam.
Vétség a cserbenhagyás, ha ...

Uzi 2010.09.28. 17:24:03

Szóval pénzbírságtól három évig lehet kapni cserbenhagyásért, parkoló autóban okozott kár is annak minősül.
szóval ha kárt okozok:
-megfelelő ideig a helyszínen maradni (30 perc ajánlás)
-megpróbálni megtalálni a tulajt (pl bemondatod bevásárlóközpontban)
- ha így sem lesz meg cetlit hagyni ÉS bejelenteni a balesetet a rendőrségen

fzs.1933 2010.09.28. 17:27:27

@Uzi:
a megoldás keresésével egyetértek,
de azzal, hogy ezt (mármint egy autóban okozott kárért) börtönbüntetéssel is fenyegessék...
Gondold el, hány idős emberrel lenn tele a börtön?

xcomman 2010.09.28. 17:28:38

@Uzi: Varhatod itt mikor lesz ilyen...

Iromanyra sokat meg nem reagalnek, mert tenyleg bannolas lenne belole. Roviden annyit, hogy nem sajnalom a posztolot egy cseppet sem.

Uzi 2010.09.28. 17:32:22

A konkrét eset amúgy 6-12 hónap jogsielvétel és kb. 5 évig priuszt jelentett volna a hölgynek No-ban

Uzi 2010.09.28. 17:36:09

@fzs.1933: a letöltendő a sérülttel járó eseteknél van, de ott nagyon is jogosan. Vagy jelenős anyagi kárnál

107! 2010.09.28. 17:44:01

@fzs.1933:

Kisebb fokú szabálysértés. Ennyi a normája! Mellesleg örülhet neki, hogy az elhajtásért nem vonták felelősségre! Szerintem a legnagyobb szemétség a világon. Hibázott, vállalja a következményét.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.09.28. 17:47:40

Jó napoooot! :)

A kutya elásva ott van, hogy különbséget kell tudni tenni a cserbenhagyás és a segítségnyújtás elmulasztása alapesetek között.
Az egyes közlekedési események minősítéséről nem csak a KRESZ, hanem a Btk. is megemlékszik (186. §, 187. §).

A rendőri intézkedésről pedig illik tudni, hogy ha azt az intézkedő rendőr elkezdte, azt kötelessége be is fejezni. Az intézkedésről feljegyzés, majd ha úgy ítélik meg határozat is születik. A határozatban foglaltakban szokott szerepelni indoklás, illetve jogszabályi hivatkozások.

Csak ugye a felnőtt magyar állampolgároknak mindent a szájába kell rágni, de még úgy is nehezen fogja fel mi a stájsz.

Nefarian 2010.09.28. 17:50:54

Egy kicsit pontosítsunk:

Közlekedési baleset esetén, ha az elkövető nem győződik meg arról, hogy személyi sérülés történt-e, az:
- Ha NEM TÖRTÉNT személyi sérülés, akkor cserbenhagyás VÉTSÉGE;
- Ha történt személyi sérülés, akkor Segítségnyújtás elmulasztása BŰNTETTE áll fenn.

Nah, most: az illető nekitolatott a parkoló autónak. Utána, ha kiszállt, látta, hogy az autóban nincs senki, majd elhajtott, akkor ez NEM cserbenhagyás, mivel MEGGYŐZŐDÖTT róla, hogy nincs személyi sérülés. Mivel visszatért a helyszínre, és elismerte a felelősségét, a rendőri intézkedés indokolatlan LENNE. DE: mivel elhagyta a helyszínt, a rendőrök pedig a visszatérése előtt a helyszínre értek, nekik a CSERBENHAGYÁS tényállását kellett feltételezniük, és a helyszínelést, mint intézkedést foganatosítaniuk. A rendőrök tökéletesen jártak el, mert az intézkedés megkezdésekor még nem tudhatták, hogy az elkövető egyszercsak visszatér a helyszínre! A posztíró kedvesének ÓRIÁSI szerencséje, hogy visszament, és a rendőrök nem a cserbenhagyás gyanúja miatt megkezdett eljárást foganatosították (előállítás és társai), hanem szabálysértéssé "minősítették vissza" az esetet. Csak mondom: ha a taxis esetleg az autóban aludt volna, és az ütközéstől beveri az orrát, és eltörik, akkor a hölgy ellen most BŰNTETTI ELJÁRÁS FOLYNA, és börtönbüntetéssel kéne szembenéznie! Ehhez képest a 30 rugó és a -2 pont igen jutányos "tanulópénz".
A helyes eljárás az lett volna, hogy vár pár percet az autónál, meggyőződik, hogy nincs sérült, ha nem jön oda a tulaj, akkor hagy a szélvédőn egy névjegykártyát, aztán a többit lerendezik. Egy koccanás miatt egész éjjel a tulajra várni az autónál nem életszerű.
Egyébként a kollégáinak meg gratula az "okos" tanácsért...

fzs.1933 2010.09.28. 17:53:48

@107!:
@Mityu:
meg többiek!

Mielőtt szétszednétek, nem akarom védeni a vétkest!
Csak furcsállanám, ha olyanért jönne bünti, ami nem történt meg!
Említettem volt, hogy talán valamit nem közölt!

Mityu!

sajna nincs annyi szabadidőm, hogy az összes jogszabályt átolvassam és értelmezzem! :)
És én ezzel nem élek vissza! Tudom, ha nem tudom, akkor is büntethető vagyok! :)

Puch Cavette 2010.09.28. 17:56:01

Ha mar irta valaki, bocs az ismetlesert. Nem vagyok jartas a temaban, de a kotelezo felelossegbiztositas, ugy tudom, nem csak az autot ert kart foglalja magaba. A taxisnak az autoja a munkaeszkoze, ami - ha a fenyezest nezzuk - ket napra munkakeptelenne tette ot. Nem ketelkedem benne, hogy a karszakertovel is "jo a viszony", de ha a biztosito a keresokeptelensegeert is kartalanitja, markaszervizes javitassal szamolva realis lehet a 2 kilo.

Globetrotter2014 2010.09.28. 17:56:26

íyg a sztoriból ítélve kb mindenki jó volt, csak a posztoló votl egy ótvar kötsög. Meghőúzol egy fillérvadászt, akinek ez akár az anyagi csődöt is jelentheti. Ha kicsit jobban lesérted, simán bedől az egész vállakozás (törlesztő részeletek tagségi díj miegyébb uyagnúgy ketyeg). Cserbehagyod, majd csodálkozol hogy az ürge fel van háborodva. Kijönnek a rendőrök, és még intézkednek is (ami ritka hogy ilyen jól és iylen gyorsan teszik). Figyelj itt egyetlen egy xarjankó volt és az ti voltatok, sajnálom nézz szembe a tényekkel.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.09.28. 18:04:46

@fzs.1933:

Ezért írtam ott, hogy a "HATÁROZAT" tartalmaz "INDOKLÁS" részt is. Ott szépen le van írva, hogy az ügyben eljáró mi alapján hozta a határozatot, és milyen jogszabályokat, enyhítő/súlyosbító tényeket vett figyelembe. :)

PiBá 2010.09.28. 18:06:19

Amikor hasonló esetet hoztam össze, kiszálltam, megnéztem, mit okoztam, megállapítottam, hogy ezt bizony jól elszúrtam, a névjegyemre ráírtam, hogy bocs és keressen. Keresett, kitöltöttük, ment a szervízbe.
Voltam annyira úr, hogy nem gondolom, hogy a pár éves autóját az én hibám miatt bontóból kellene foltozgatnia.

Helyerírási rekordnak nem semmi a történet :) Nincs valami helyesírásellenőrző a szövegszerkesztődben?

Spiro 2010.09.28. 18:07:09

@107!:

Engem motorommal egy hónapja gázolt el egy autós (külföldi). Felelősségét rögtön elismerte, és tanú is volt.

Kértünk rendőri intézkedést, gondolva arra, hogy külföldi károkozó esetében ez nem árt, ha van, hiszen még a zöldkártyáján lévő biztosítóról sem hallottam .

Egy órányi várakozás után, újbóli érdeklődésre azt közölték, hogy nincs járőrkocsijuk, és várjunk még 1,5-t (közben 2 rendőrkocsi ment el mellettünk, de mi hiába csápoltunk azt híve, hogy miattunk jöttek, mentek tovább).
Eddigre a cipőmből már önteni lehetett a vért, így megbeszéltük telefonon a rendőrrel, hogy bevánszorgunk inkább a kapitányságra (a sérült motoron közlekedés, kis túlzással artista mutatványnak is jó volt).

Beértünk a kapitányságra, ahol az ajtóban álló koma azt közölte, hogy 2,5 órát kell várni. Lehívattuk vele azt, akivel telefonon beszéltünk.
Aki finoman rábeszélt minket (2,5 órás várakozást kilátása helyezve), hogyha meg tudunk állapodni a felelősségben, töltsük ki a baleseti bejelentőt, és ne kérjünk rendőri intézkedést.
Továbbá felhívta a figyelmemet, hogy sérüléseim kórházi ellátása esetén ne azt mondjam, hogy közlekedési baleset volt, mert akkor kihívják őket intézkedni, ami szintén 2-3 óra lesz.

Mivel fájdalmaim felülbírálták harci kedvemet, ezért elkullogtam (illetve elpöfögtem).

Ezúton köszönöm meg a gyors, hathatos rendőri segítséget. Tényleg métereket lendített rajtam.
Szóval, lehet, hogy a rendőröknek intézkedniük kell, de én nem ezt tapasztaltam.

Ezt csak tetézi, hogy az elég jelentős kárösszeget saját zsebből kellett előre megfinanszíroznom, mert 1,5 hónap alatt nem sikerült a Román biztosítónak még válaszolnia sem.

Uzi 2010.09.28. 18:14:08

@Spiro: Családtagnak 9 hónap múlva fizettek bulgár kötelezőre. Ott volt rendőri intézkedés és szerencsére a saját casco finanszírozta előre, az önrészre kellett csak sokat várni.

Spiro 2010.09.28. 18:38:26

@Uzi:
Remélem ez nem tart addig, mert akkor gyalog indulok neki felkutatni a Román biztosítót (aki állítólag a Generáli lánya). :-))

Én a fentiekből levontam a tanulságokat.
Legközelebb rögtön mentőt hívok, és addig hentergek a porban, jajgatva, amíg ki nem jönnek, mert akkor tuti lesz rendőri intézkedés is.

szaGértő 2010.09.28. 18:39:23

@Spiro: Na ilyenkor nem rendőrt kell hívni, hanem mentőt. Ugyanis az majd kihívja a heylszínelőt, és gyorsabban jön.

Egyébként személyi sérülés esetén kötelező rendőrt hívni.

Parajpuding 2010.09.28. 18:53:25

1. Nekem a legutóbbi tapasztalatom az volt, hogy - bár - kifejezetten kértük ketten is (többes baleset volt) a rendőri intézkedést, a BRFK ügyeletese azt megtagadta!!!
2. Ha valóban ez volt a kár, akkor érdemes feljelentést tenni a taxis ellen valahogy biztosítási csalás miatt, ugyanis a biztosító a lehető legkisebb összeget ajánlja fel, hacsak nem a kárszakértővel bizniszelt a tetű.
Tapasztalatból mondom, hogy egy lökhárító javítása - mégha felveszik teljes fényezésre is -, illetve egy lámpacsere (nem xenonos) munkaóradíjjal tokkal-vonóval nem lehet több 50 ezer forintnál!!! Még akkor sem lehet sokkal több, ha a javítási időre bérgépjárművet, vagy kiesett bért számoltat a taxis. Ami pedig nem egyszerű, főleg ha tudjuk, hogy a taxisok papíron nem, vagy alig termelnek nyereséget. Számlával sem fizet a biztosító többet, mert azt a szakértői felülbírálhatják!!! Utána legfeljebb a károsult elmehet bíróságra a biztosító ellenében.
Ilyenkor a biztosító (a kártól függetlenül) ugyis visszasorol a bónusz-malusz rendszerben, oszt kalap. Egy buznyákot sem szabad kifizetni helyette.

infrablue 2010.09.28. 18:55:28

A taxisnak, vagy bárkinek, akibe csak épp beletolatnak tök igaza volt. A helyszínről elmenés ijedtemben nagyon nem való, a javíttatás felajánlása pedig elfogadhatatlan, mivel kívülről nem állapítható meg a sérülés mértéke. A "kicsit polírozni kell" meg hasonló bontós ajánlatokat a saját autón kell kipróbálni. Nekem tolatott 1 hónapja egy autó, kb hasonló módon. Az elkövető itt is elkezdte nyálas ujjal pucolgatni az én autóm karcolásait, mondván alig látszik....Barátságosan kitöltöttük a papírokat, 199 khuf lett a vége, és mellesleg futómű állítás is lett belőle, pedig "alig látszott" A rendőrség szereplése egy ilyen ügyben több variációt mutat az 1 szelvényes lottó5-nél.

infrablue 2010.09.28. 19:00:15

@Parajpuding: Ja igen, a tolatós ember előtt 2 hónappal egy motoros jött rám, én álltam (nem épp megálltam). Lökhárító fényezés ahogy te is meséled, na ez 95kHUF volt minden tetűség és nyerészkedés nélkül. Szóval az 50 rugód biztos igaz, csak nem minden autóra.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.28. 19:06:57

" Ő csak annyit mondott pár perc múlva, hogy neki hivatalból el kell járni, ha egy közlekedési balesetről tudomást szerezz."
Ja, muszáj megbaszniuk valakit, mert abból van a pénz. Ez ki van adva nekik.

Amúgy amikor én hívtam a saját (itt is volt róla post) sokkal súlyosabb balesetemhez őket, akkor meg alig akartak kijönni.
Végülis, azért fizetjük őket, hogy ha véletlenül nincs nálunk izzókészlet, akkor baszogassanak.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.28. 19:23:55

@Alikam:
Megállni, otthagyni egy névjegykártyát aztán annyi."
HA jóindulatú a vétlen fél
Névjegyem van egy zsákkal mástol, majd ha aláirjuk a balesti papirt mindketten, akkor ANNYI.

fzs.1933 2010.09.28. 19:26:34

Jóvanna! Nem értettem a rendőrségi büntetést.
De ezután igyekszem jó lenni! :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.28. 19:33:02

sokszor haza vissza az"
és se ami se a vétlen fél nem hívta."
Ezmiazés hoyg?
A poszttoló még mindig sokkban lehet

nagyon megijedt, és kollegái ráhatására elhajtott a helyszínről.
Szegény Stól Buci is igy csinált

a lökhárítót meg elég lett volna polírozni
hátsó lámpa bontóból 8, újonnan 20 ezer,

Ja , a jó családi szerelő
Bontobol szerviz nem szerel, ha nem tetszik tessék fellebbezni

Polirozni mit?
Meglepte a hajnali dér?

együtt is maximum 50 ezer forint
Ja , a ti károtok meg annyi mint az autótok értéke, illetve a végén irod hogy 10ezer

Poszttoló-poszttoló, még mindig az erdőbe jársz? A medve erősebb!

Alikam 2010.09.28. 19:37:10

@horex: ehh, ha már ott hagyok egy névjegykártyát, akkor abból következik, hogy jóindulatú vagyok.

Mi értelme lenne egy fals névjegykártyát odatenni? Semmi. Én nem nyerek rajta, akármilyen rosszindulatú is legyek, akkor meg minek túráztassam magamat kockáztatva, hogy esetleg amíg szöszmötölök valaki lenézi a rendszámot?

A poszthoz, azért a hozzászólásokat olvasva elég cifra a helyzet. Gyakorlatilag ezek szerint a rendőrség előnyben részesíti a károkozót a kárt elszenvedővel szemben. Ehh, meg kéne újítani ezt az egész bandát...

D4D 2010.09.28. 19:41:59

Cserbenhagyásos baleset. Örülj, hogy a cserbenhagyásért nem büntettek meg!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.28. 19:43:44

@fzs.1933:
Közlekedési szabálysértés
/gondolom/

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.09.28. 19:45:04

@horex:

Csak nehogy meglepetés érjen...

"Kitöltése nem jelenti a felelősség elismerését!"

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.09.28. 19:46:52

@horex:

"Bontobol szerviz nem szerel, ha nem tetszik tessék fellebbezni"

Melyik nem? :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.28. 19:48:48

@Alikam:
Nem tudhatod hogy figyelnek-e, mint ebbe az esetben is
Odaraksz egy névjegykártyát, a "figyelő" meg is nyugszik nem is emlékszik már a rendszámra

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.28. 19:52:28

@Alikam:
rendőrség előnyben részesíti a károkozót a kárt elszenvedővel szemben"

Itt éppen azért sír a posztos, mert a b.nőjét marasztalták el

jelentéktelen alak 2010.09.28. 20:23:18

Mi itt gond?

A cserbenhagyó meg lett büntetve.
Akit cserben hagytak, az meg kárpótolva lett.

Olyan szép ez a történet, hogy mindjárt könnyezem...

Tanulság:
Meg kell tanulni vállalni a felelősséget a tetteinkért! Ha ott maradt volna a csaj, a taxis talán elfogadta volna a KP-t. Mivel elhajtott, elveszítette minden hitelét.
Így a rendőrök szemében is volt egy áldozat és egy jellemtelen, felelősséget kerülő ember. A Taxis meg, jogosan nem alkudozott azok után, hogy ott lett hagyva.
A lakó, aki hívta a rendőrséget, a legvalamire valóbb ember a történetben.
Látta a balesetet és azt is, hogy a károkozó elhajt. A minimum, hogy megjegyzem a rendszámot és ha lehet az arcot is. Esetleg fotó, videó mellékelve és hívom a rendőrséget, meg az áldozatot, ha tudom.
Úgy érzem, minta adó volt a viselkedése.
Az külön öröm, hogy van eset, mikor rendőr végzi a dolgát! Mégsem hiába fizetitek az adót...

Kgfb · http://biztositaskotelezo.hu 2010.09.28. 20:36:30

Vissza is vonhattad volna a felelősséged elismerését, még ha a baleseti bejelentőn el is ismered, akár másnap. A károsult, csak biztos akar lenni, ezt rendőri intézkedés mellett nem teheted meg... ott kell maradni, elismerni a felelősséget, biztosító kifizeti a kárt, neked 2 év drágább lesz a kgfb.

molnisz 2010.09.28. 20:55:50

@FDToth: Az egyik ismerősöm egy koccanás után otthagyta az elérhetőségét névvel.
Az elszenvedő fél nem vette fel vele a kapcsolatot, hanem az otthagyott névvel telefonszámmal elment a rendőségre és feljelentette a károkozót.

vadalma16 2010.09.28. 21:01:16

egy BP-i márkaszervízben simán lehetett ennyi a javítás, főleg ha ismerős volt a kárszakértő (löksi belülről megrepedt, csere, lámpa csere, lökhárító tartók, ha a sárvédő is kapott kicsit, akkor fényezés, ha metál, akkor jár a H. ajtó hozzáfényezése, annak szét-összeszerelése, annak a kilincsének fényezése, diszléc fényezése, a 10.000 HUF+ÁFA óradíjról nem is beszélve... plusz ha gyöngymetál a 15% felár a festésben stb...) az a műhely, ahol a posztoló ezt 18 ezerért megcsináltatta volna, meg hóóóótbiztos h. nincs szerződésben egyetlen biztosítóval sem.... plussz ha összetörik a kocsimat, akkor hadd ne kérjek már rá bontott lámpát (ha csak nem olyan idős az autó, h. a biztosító avultat, akkor jóóóóóóó lesz a bontott is..:D) nem kellett volna se szó- se beszéd elhúzni. ha meg sokallja az összeget, tegyen panaszt a biztosítónál. a szakmának jót tesz, ha minél több csaló bandát buktatnak le. plusz ha a posztolónak behorpadt a löksi, meg a sárvéső, az nem hiszem, h. csak polírozni valót okozott volna....

2010.09.28. 21:06:58

Márpedig van Ticobűnözés!

tejfogubandi 2010.09.28. 21:27:08

2 dolog :
1.:ha a rendőr kimegy akkor már muszáj neki intézkedni.

2.: Ha baleset van akkor nem festenek nem vesznek semmit a bontóból hanem mindent cserélnek hiszen ingyen van. (te is ezt csinálnád)

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.09.28. 21:34:06

Átgondoltam, azért elég durva dolog elhajtani a helyszínről!!! Ha nekem jön valaki mindig bennem van a félsz, hogy vajon ki száll ki a kocsiból. A szervizben töltött várakozási időt és az oda -vissza autózást, azt nem fizeti ki senki! Csak akkor állapodnék meg a károkozóval, ha cascora meg tudnám csináltatni a kárt.

mozikiller 2010.09.28. 21:57:29

A bónusz ugrott megérdemelten. Szidjunk inkább mást. A taxisnak meg igaza volt, hogy lehúzta a szemét biztosítót. Én is ezt tenném. Legalább valami visszajönne a sok befizetett pénzből.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.09.28. 22:13:08

Ma láttam, hogy egy kisebb mellékutcában két azonos színű Nissan tulaja vadul vitatkozik egymással egy két rendőr jelenlétében. Úgy tűnik összekoccantak. Ott is ment a fényképezés, kárfelmérés.

Hát, elmentem mellettük, de SEMMIT nem láttam a két autón.

Rögtön eszembe jutott, hogy tavaly egyszer mentem le a parkolóba a kocsihoz, a szemközti lépcsőházból meg vadul integetett valaki, meg óbégatott. Kérdeze mi van, azt mondja nekimentek a kocsimnak, felírták a rendszámot. Lefagytam, mert az autó mellett haladtam el előzőleg, hogy halljam mit mond az ember, nem láttam semmit az autón. Mondja lejön. Elmeséli, hogy parkolásnál AZ a Kia belehajtott az autóba, nagyot csattant. Nézem az Escortomat, hosszas keresés után egy hajszálrepedést csak felfedeztem a lökhárítón némi narancs festék társaságában. Nézem a Kiát, gyakorlatilag félig le volt fittyedve a lökhárítója. Megköszöntem az embernek a fáradozást, legyintettem aztán elhajtottam.

Ha nem mondja mit történt, az életben soha észre nem veszem.

Bakker, a Nissanosok meg rendőrt hívtak, pedig aztán TÉNYLEG semmi nem látszott a két autón.

apukád 2010.09.28. 22:55:46

Cserbenhagyás. A postoló örüljön, hogy nem ugrott a jogsija. Enyhítő, hogy visszament, de vajon honnan tudná a károsult, hogy az-e a jelentkező, aki a kárt tényleg okozta?
Sokan azt hiszik, az a cserbenhagyás, ha folyik a vér és elmegy. Az a segítségnyújtás elmulasztása, amiért akár sit is jár. Ezért a josi. Szóval, ennek tudatában tessenek gyorsan elhúzni a parkolóból koci esetén. Mert ha valaki felírja a rendszámot, az fél év BKV.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.28. 23:25:52

Egyébként megjegyezném, hogy a Baleseti Bejelentő nevű nyomtatványon rajta van kisebb betűkkel, "kitöltése nem jelenti a felelősség elismerését".

Ennyi, ebből pedig lehet matekozni :)

www.moveoneinc.com/newsletter/2006_06/baleseti_bejelento.jpg

ostván 2010.09.29. 10:01:05

Már jártam úgy, hogy aki visszajött, elismerte, hogy nem ő vezette a kocsit. De legalább volt kivel papírozni (jobb híján).

Uzi 2010.09.29. 10:09:48

@Gee Halen: Egy repedt lökhárító azért messze van a gyári állapottól, egy új autónál az súlyos százezreket jelent eladásnál. Persze ha 200 Euro értékű autóval jársz, akkor ez nem számít.

főboszorka45 2010.09.29. 10:27:41

Na egy éve én is elnéztem a macit a Roosewelt térnél, és elütüttem egy Tigrát... Az VW Kombim ép maradt ( kisebb horpadásoktól eltekintve+ összetört a dísztárcsa, de a Tigra ott maradt, tengelytörése lett... Yardot a srác kívánságára kihívtuk...Nekem semmi bajom nem volt velük, korrektül intézkedtek, még a kék-sárga papír kitöltésében is segítettek. Ez az este apűm temetése előtti napon volt, ki voltam amúgy is, ez rátett még egy lapáttal. A rendőrök adtak még egy fél literes vizet is, hogy megnyugodjak...Mondtam ,akkor nekik mi lesz? Azt modnták, erre a célra van .... Fura... Nekem cascóra javítottak, annak ellenére, hogy ki lehetett volna kalapálni az első sárvédőt, meg a lökhárítót, mondta a kárszakértő, hogy mindenből új+fényezés. A régi, jól beált szerelőm mindent elintézett a biztosítóval, én kifizettem az önrészt, 50 ezret a javításért, máig nem tudom, mennyi lett az én autómnál a vége.A Tigránál csaknem félmilla lett, ezt persze a biztosító kifizette, trélestől, stb...Azóta sem láttam a srácot, és a Tigrát sem.A rendőrök meg tényleg kellettek, forgalmat iránytani, így is kellett vennem új háromszöget, mert egy taxis elütötte...Bírság és sérülés nem volt, csak a bónuszom ugrott kettőt vissza... Mindegy, ez van, előferdül, azóta egy életre megjegyeztem, hogy ott van maci...

CD-R80 2010.09.29. 10:33:21

@főboszorka45: Vannak normális rendőrök is akik nem felejtik el hogy ők is embörök.

hawkeye 2010.09.29. 14:48:46

@Deluxe Rebirthedborned:

Zseniséged figyelmébe ajánlom, ha már engem lehülyéztél, hogy a bónusz akkor is, és annyit ugrik mínuszba, ha a kár csak 100 Ft.

Fényképek meg természesen készültek, de én nem járok feljelentgetni senkit, mint a Zebra.

Ennyi, egyébként meg szép napot, okostojás!

Clearvoyance 2010.09.29. 23:14:17

Tisztességes tanulópénz volt.

Clearvoyance 2010.09.29. 23:21:50

@Gee Halen:
A nissanosokkal vigyázni kell.
A múltkor is láttam, hogy egy autó sávot akart váltani a kanyarban index nélkül de egy pofátlan nissanos pont ott volt a másik sávban és akadályozta. És még volt képe a nissanosnak nyomni a dudát miután beleállt a fékbe...

Andrássy, Hősök tere, jobb-bal duplasávos kombó.
Kicsit ironikus, hogy mielőtt indultam volna megemlítettem az asszonynak, hogy itt vigyázni kell mert elég gyakori, hogy a sok hülye nem tudja melyik sáv hova megy...

dr. _mmm_ 2010.10.01. 12:39:54

Aki ennyire gerinctelen, hogy kárt okoz másnak majd sunnyogva elmenekül az menjen az anyába és ne ide jöjjön reklamálni...

Én tuti pofán is vertem volna párszor..

MrKiraly 2010.10.04. 14:27:22

Sztem, azok utan hogy karokozas utan lelepett az asszony (meg ha vissza is ment)nem sok jo varhato 1 amugy is tamadasra kesz taxistol...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása