Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Munkaszervezésből egyes

2010.09.30. 12:00 :: SilentSound

Kaptok egy villámposztot most tőlem, de igyekszem azért egy beküldött levél beszerkesztését is beleszorítani a mai napba. Az talán nem újdonság sokak számára, hogy Magyarországon valahogy nem megy a különböző munkák összeszervezése. Kispesten a Nádasdy és a Hofherr Albert utcák kereszteződésénél is hetekig fel volt marva az aszfalt, az út egy része lekerítve, és nem történt semmi jó ideig. Aztán kb. két hete (ne kövezzetek meg, ha három) végre aszfaltot, felfestést és közlekedési lámpákat kapott a helyszín. Ma reggel pedig a következő látvány fogadott útban az iroda felé:

Az a nagy sárga izé ott a képen épp a néhány hete elkészült aszfaltot töri. Ez nem olyan, amitől felmegy az agyvizem és vérben forognak a szemeim, inkább értetlenül néztem ki a fejemből, hogy ezt így hogy sikerült megszervezni.

Nem csak az a baj, hogy így többe kerül (nem tudom, hogy állami pénzből történt a felújítás, vagy valamelyik környékbeli beruházó cég fizette), hanem az is, hogy ha már most elkezdik toldozni-foldozni az utat, akkor hamarabb tönkre fog menni és pillanatok alatt ugyanolyan lesz, mint amilyen korábban volt.

Nincsen valami olyan szervezet, ami az ilyen, egyébként nem kifejezetten összetett munkálatok ütemeit össze tudná szinkronizálni?

34 komment

Címkék: budapest közlekedés autó útfelújítás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

misi107 2010.09.30. 12:11:51

És ez meglep?Szegeden állítólag bizottság is van rá,hogy összehangolja a munkákat.Ezt olyan jól megoldották,hogy kb.1-1.5 éve állandósultak a dugók,mert amit az egyik cég megcsinált,azt pár nap múlva a másik már bontja is.Ha egyáltalán befejeznek bármit is,mert úgy áll itt a villamos sín felújítás és az új vonal építése mint pesten a négyes metró...

CD-R80 2010.09.30. 12:16:07

Ebben semmi meglepő. Ez azért kell mert így ha ott is összegányolják a jó utat fel sem fog tűnni hogy utána a fel nem újított milyen rossz.
De az is lehet hogy csak műhiba történt és leaszfaltozták a Józsi lapátját. Most azt keresik.

Leadfoot 2010.09.30. 12:28:11

Az építőiparban dolgozom, úgyhogy egy picit belelátok a dolgokba:

1. Szerintem épp az a baj, hogy túl sok szervezet van. Kis túlzással azt sem tudják, mit csinál a másik. NIF, NKH, Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ, a minisztérium, Magyar Közút, stb-stb. Tényleg rengeteg van. Egyszer egy konferencián volt szerencsém látni, ahogy néhány ilyen szervezet vezető beosztású munkatársa összevitatkozott, hogy X dolog melyikük feladata.

2. Ehhez jön még hozzá a közműszolgáltatók irdatlan bürokráciája. Tisztára, mintha még az "átkosban" lennénk. Iszonyatosan nehéz koordinálni velük a közművel érintett kivitelezéseket.

3. Az állami bürokráciát szerintem már említeni se kell. Bizonyos engedélyek megszerzése akkora tortúra, hogy félelmetes. Ez is nagyon belezavarhat az organizációba.

4. Az is lehet, hogy az új aszfalt nem lett megfelelő minőségű. Megcsinálták rajta a vizsgálatokat, és nem hozta az előírt értékeket. Elhiszem, hogy zavaró, ha kétszer építik, de hányszor halljuk azt, hogy Magyarországon mindent szar minőségben csinálnak meg? Nos, az bárhol előfordulhat, hogy valami hiba csúszik a kivitelezésbe.

cork77 2010.09.30. 12:56:27

@CD-R80: egy darab lapátért nem szednék fel, de valószínűleg innen is fúrnak egy alagutat a lent rekedt chilei bányászokért! :-)

RaveAcE 2010.09.30. 13:01:26

Ez volt az Oktogonon is, amikor felújították a sörutat. Sztem csak napok voltak az aszfaltozás és a feltörés közt...

hawkeye 2010.09.30. 13:06:11

@Leadfoot: Tedd hozá, hogy a "hivatalos" közműtérképek háromnegyede nem a valós helyzetet tükrözi a talajban lévő műtárgyakról... :(

CD-R80 2010.09.30. 13:06:34

@cork77: persze, de azóta a Józsit sem látta senki..:)

szaGértő 2010.09.30. 13:41:43

@CD-R80: Lent vigyáz a lapátra biztos. :D

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.30. 13:44:17

Volt valha egy törvény hogy egy elkészült utat meddig nem szabad felbontani
Aki kiadja a bontási engedélyt/melyik iroda lehet?/ az nem tudja mikor teritették le az ujat?

MNOP 2010.09.30. 13:52:19

Ebben is a demszkigábor a hibás?
Ennek sincs felelőse, vagy csak túl nagy büdzsé lett jóvá hagyva a feladatra? úgy h nem lehet ellopni a plusz lét?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.30. 13:52:50

Én csak azt szeretném megkérdezni, hogy miért nem lehet állami rendelettel kényszeríteni a közműszolgáltatókat arra, hogy ha pl. egy faltól-falig kivitelezés/felújítás van, közműalagutat legyenek kötelesek kiépíteni és abban vinni a vezetékeiket, csöveiket, satöbbi.

1kutya 2010.09.30. 14:28:18

@KuKori: khmmm... hol is élsz te valójában?:-DDD

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.30. 14:35:02

@1kutya: :D Most nem erről van szó, de ha már rákérdeztél, itt az új/teljesen felújított utaknál a járda alatt fut minden közmű és minden lámpához letették az érzékelő hurkot, hogy automata legyen. Logikusan. Pedig ez egy debil nemzet amúgy, mégis meg tudták csinálni.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.30. 14:37:51

Látom találgat csak mindenki miért kellett feltörni
Azért,mert ott az idézett utcában gyártották a Hofherr traktorokat és azok tették tönkre az utat
Ki kell tiltani Bp-röl a traktorokat

SÜN 2010.09.30. 15:55:12

bennfelejtett nokia doboz .. na, van ilyen!

1kutya 2010.09.30. 15:59:03

@KuKori: áhhh.. nem debilek azok, csak már 8 éves kortól degradálják a zagyukat a viszkivel meg a kilkeny-vel:-DDD

Don Blasius 2010.09.30. 17:58:56

XX. kerület, Vágóhíd utca. 3 éve újították fel, egész jó lett. Erre most több, mint 3 hónapra lezárták, mert rájöttek, hogy az új szennyvízgyűjtő csatorna alatta fog futni, ezért szét is kapták, mindent eltereltek. 3 éve ezt nem lehetett tudni? Dehogynem, csak valaki még így jut extra melóhoz extra pénzért.

jelentéktelen alak 2010.09.30. 18:42:51

@KuKori:

Hát...

Ha Te is Írországról beszélsz, akkor kettő van belőle, mert én másikat ismerek.

Én egy olyan Írországot ismerek, ahol 1.5 évig épül egy kb 800méter hosszú útszakasz a városban, amiből 4méter széles az út (2 iránynak, busszal), kb 3,5-4 méter a 2 járda.

1 hónappal az átadás után, cserélték a csatorna lefolyó rácsait, ami persze nem került szintbe az úttal. Pár hétre rá, újra csinálták a keresztező utcák torkolatát, majd egy újabb hónap után megint, mert túl éles szögben maradt a padka.
Most egy évvel vagyunk az átadás után, de több helyen meg van süllyedve az út és ezt ráfoltozással orvosolták.
(Collage Road, Cork)
De sok hasonló példát tudnék mondani.

Szóval a munkák ilyen jellegű összehangolása, nem magyar jelenség.
bár mekkora árat is fizettek érte, nem Hungaricum. :-(

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.30. 21:14:36

@jelentéktelen alak: Az első dolog, amit megtanítottak, hogy három dolgot ne is keressek itt:

-vízszintes
-párhuzamos
-derékszög

Azt hittem, jópofa humor. Nem az.

igazi hős 2010.09.30. 21:16:04

Egy megjegyzés: az utat magánvállalkozás építteti, az új Aldi építésének feltétele volt a kereszteződés rendbetétele. Nem tudom hogy áll az boltépítés (pedig naponta kétszer elmegyek ott), de egy cég biztos mindent megtesz, hogy nyitásra a kereszteződés is rendben legyen, hisz ha nehéz arra menni, akkor kevesebb ember megy arra és kevesebben mennek be vásárolni. Persze egy hivatal még packázhat (vagy akár valós oka is lehet, ahogy Leadfoot írta).

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.30. 21:43:27

Mellesleg honnan telik Silentnek BOSCH ablaktörlőre, főleg válság idején?! :P :D Gyanús, nagyon gyanús.

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.09.30. 21:57:17

Ezt a pechet még zöldhullámot se kaptál :(

D4D 2010.09.30. 21:58:55

Az se kizárt, hogy csak ideiglenesen aszfaltozták le, hogy kissebb legyen a torlódás, mert valamelyik közműhatóságnál sokáig tartott a passziánszbajnokság.

Nem ismerem a konkrét helyszínt, de már láttam ideiglenes aszfaqltozást.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.30. 22:25:10

@igazi hős: Igen, nekem is volt egy ilyen tippem, hogy gyanúsan készül ott egy Aldi is a korábban szinte nulla forgalmú túloldalon, ezért is írtam bele a zárójeles részt. :)

@KuKori: Hát most közlekedésbiztonságilag támadhatóvá teszem magam, de azok az ablaktörlők több, mint két évesek, valamikor még a válság elején vettem. ;) Egyébként ahhoz képest még mindig jobbak mint a mindenféle vacak noname teszkógazdaságosak újkorukban.

@Myta: Hát ott nehéz zöldhullámot kapni, mert szerintem 2km-en belül nemigen van másik lámpa. :D

@D4D: Nincs ott akkora forgalom, hogy ilyet csináljanak. Akkor nem lett volna felmarva meg össze-vissza kerítgetve hetekig korábban.

D4D 2010.09.30. 22:50:42

@SilentSound:
Nem ismerem a konkrét helyszínt, de ahol veszélyes lenne sokáig nyitva hagyni, ott már láttam ezt a megoldást alkalmazni.

Mondjuk te arra jársz, úgyhogy majd a jövő heti villámposztban fellebbented, miért csinálták:)))

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.30. 22:59:23

@D4D: Délután visszafelé egy bazinagy gödör volt ott kb. 2 négyzetméteres területen az út szélén, elkerítve.

D4D 2010.09.30. 23:26:00

@SilentSound:
Lehet elbacták a közművet.

igazi hős 2010.09.30. 23:26:41

@SilentSound: "2km-en belül nemigen van másik lámpa" Szerintem sajnáltassuk egy kicsit magunkat, vidékieket, hogy alig van lámpa, hátha Myta megvigasztal :-))))))))

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.10.01. 00:32:46

@KuKori: Á, csak a rendes magyar mérnökök mind ott dolgoznak.

@jelentéktelen alak: Hozzátok meg még nem jutott el egy sem. :D

Don Blasius 2010.10.01. 01:22:44

@KuKori:
Ez igaz a magyar panellakásokra is. Ugye, hogy nem is kocka? :)))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.01. 04:44:03

"Nincsen valami olyan szervezet, ami az ilyen, egyébként nem kifejezetten összetett munkálatok ütemeit össze tudná szinkronizálni?"
Á, ez senkinek nem érdeke... Ráadásul egy része az esetknek abból van, hogy elkefélik a melót, és azért kell újra felszedni a burkolatot...
...és ilyenkor hol marad a kötbér?!

szaGértő 2010.10.01. 09:15:56

@Don Blasius: A derékszög veszélyes, mert 90 fokon forr. :)

reklámügynök 2010.10.01. 11:43:44

Ugyanez van a XIII. kerületben. A Párkány és a Révész utca kereszteződésében pár hónapja csatorna rekonstrukciós munkákat végeztek. Szépen leaszfaltozták, most feltörték valamiért az aszfaltot újra, a Párkány utca megint zsákutca lett. Nyugaton a felelősöket már rég lecsüccsentették volna. Nigériában vagy Kínában már ki is végezték volna őket.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása