Kaptok egy villámposztot most tőlem, de igyekszem azért egy beküldött levél beszerkesztését is beleszorítani a mai napba. Az talán nem újdonság sokak számára, hogy Magyarországon valahogy nem megy a különböző munkák összeszervezése. Kispesten a Nádasdy és a Hofherr Albert utcák kereszteződésénél is hetekig fel volt marva az aszfalt, az út egy része lekerítve, és nem történt semmi jó ideig. Aztán kb. két hete (ne kövezzetek meg, ha három) végre aszfaltot, felfestést és közlekedési lámpákat kapott a helyszín. Ma reggel pedig a következő látvány fogadott útban az iroda felé:
Az a nagy sárga izé ott a képen épp a néhány hete elkészült aszfaltot töri. Ez nem olyan, amitől felmegy az agyvizem és vérben forognak a szemeim, inkább értetlenül néztem ki a fejemből, hogy ezt így hogy sikerült megszervezni.
Nem csak az a baj, hogy így többe kerül (nem tudom, hogy állami pénzből történt a felújítás, vagy valamelyik környékbeli beruházó cég fizette), hanem az is, hogy ha már most elkezdik toldozni-foldozni az utat, akkor hamarabb tönkre fog menni és pillanatok alatt ugyanolyan lesz, mint amilyen korábban volt.
Nincsen valami olyan szervezet, ami az ilyen, egyébként nem kifejezetten összetett munkálatok ütemeit össze tudná szinkronizálni?
misi107 2010.09.30. 12:11:51
CD-R80 2010.09.30. 12:16:07
De az is lehet hogy csak műhiba történt és leaszfaltozták a Józsi lapátját. Most azt keresik.
Leadfoot 2010.09.30. 12:28:11
1. Szerintem épp az a baj, hogy túl sok szervezet van. Kis túlzással azt sem tudják, mit csinál a másik. NIF, NKH, Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ, a minisztérium, Magyar Közút, stb-stb. Tényleg rengeteg van. Egyszer egy konferencián volt szerencsém látni, ahogy néhány ilyen szervezet vezető beosztású munkatársa összevitatkozott, hogy X dolog melyikük feladata.
2. Ehhez jön még hozzá a közműszolgáltatók irdatlan bürokráciája. Tisztára, mintha még az "átkosban" lennénk. Iszonyatosan nehéz koordinálni velük a közművel érintett kivitelezéseket.
3. Az állami bürokráciát szerintem már említeni se kell. Bizonyos engedélyek megszerzése akkora tortúra, hogy félelmetes. Ez is nagyon belezavarhat az organizációba.
4. Az is lehet, hogy az új aszfalt nem lett megfelelő minőségű. Megcsinálták rajta a vizsgálatokat, és nem hozta az előírt értékeket. Elhiszem, hogy zavaró, ha kétszer építik, de hányszor halljuk azt, hogy Magyarországon mindent szar minőségben csinálnak meg? Nos, az bárhol előfordulhat, hogy valami hiba csúszik a kivitelezésbe.
cork77 2010.09.30. 12:56:27
RaveAcE 2010.09.30. 13:01:26
hawkeye 2010.09.30. 13:06:11
CD-R80 2010.09.30. 13:06:34
szaGértő 2010.09.30. 13:41:43
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.30. 13:44:17
Aki kiadja a bontási engedélyt/melyik iroda lehet?/ az nem tudja mikor teritették le az ujat?
MNOP 2010.09.30. 13:52:19
Ennek sincs felelőse, vagy csak túl nagy büdzsé lett jóvá hagyva a feladatra? úgy h nem lehet ellopni a plusz lét?
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.30. 13:52:50
1kutya 2010.09.30. 14:28:18
1kutya 2010.09.30. 14:29:26
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.30. 14:35:02
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.30. 14:37:51
Azért,mert ott az idézett utcában gyártották a Hofherr traktorokat és azok tették tönkre az utat
Ki kell tiltani Bp-röl a traktorokat
SÜN 2010.09.30. 15:55:12
1kutya 2010.09.30. 15:59:03
Don Blasius 2010.09.30. 17:58:56
jelentéktelen alak 2010.09.30. 18:42:51
Hát...
Ha Te is Írországról beszélsz, akkor kettő van belőle, mert én másikat ismerek.
Én egy olyan Írországot ismerek, ahol 1.5 évig épül egy kb 800méter hosszú útszakasz a városban, amiből 4méter széles az út (2 iránynak, busszal), kb 3,5-4 méter a 2 járda.
1 hónappal az átadás után, cserélték a csatorna lefolyó rácsait, ami persze nem került szintbe az úttal. Pár hétre rá, újra csinálták a keresztező utcák torkolatát, majd egy újabb hónap után megint, mert túl éles szögben maradt a padka.
Most egy évvel vagyunk az átadás után, de több helyen meg van süllyedve az út és ezt ráfoltozással orvosolták.
(Collage Road, Cork)
De sok hasonló példát tudnék mondani.
Szóval a munkák ilyen jellegű összehangolása, nem magyar jelenség.
bár mekkora árat is fizettek érte, nem Hungaricum. :-(
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.30. 21:14:36
-vízszintes
-párhuzamos
-derékszög
Azt hittem, jópofa humor. Nem az.
igazi hős 2010.09.30. 21:16:04
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.30. 21:43:27
Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.09.30. 21:57:17
D4D 2010.09.30. 21:58:55
Nem ismerem a konkrét helyszínt, de már láttam ideiglenes aszfaqltozást.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.30. 22:25:10
@KuKori: Hát most közlekedésbiztonságilag támadhatóvá teszem magam, de azok az ablaktörlők több, mint két évesek, valamikor még a válság elején vettem. ;) Egyébként ahhoz képest még mindig jobbak mint a mindenféle vacak noname teszkógazdaságosak újkorukban.
@Myta: Hát ott nehéz zöldhullámot kapni, mert szerintem 2km-en belül nemigen van másik lámpa. :D
@D4D: Nincs ott akkora forgalom, hogy ilyet csináljanak. Akkor nem lett volna felmarva meg össze-vissza kerítgetve hetekig korábban.
D4D 2010.09.30. 22:50:42
Nem ismerem a konkrét helyszínt, de ahol veszélyes lenne sokáig nyitva hagyni, ott már láttam ezt a megoldást alkalmazni.
Mondjuk te arra jársz, úgyhogy majd a jövő heti villámposztban fellebbented, miért csinálták:)))
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.30. 22:59:23
D4D 2010.09.30. 23:26:00
Lehet elbacták a közművet.
igazi hős 2010.09.30. 23:26:41
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.10.01. 00:32:46
@jelentéktelen alak: Hozzátok meg még nem jutott el egy sem. :D
Don Blasius 2010.10.01. 01:22:44
Ez igaz a magyar panellakásokra is. Ugye, hogy nem is kocka? :)))
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.01. 04:44:03
Á, ez senkinek nem érdeke... Ráadásul egy része az esetknek abból van, hogy elkefélik a melót, és azért kell újra felszedni a burkolatot...
...és ilyenkor hol marad a kötbér?!
szaGértő 2010.10.01. 09:15:56
reklámügynök 2010.10.01. 11:43:44