Sandokan az M5 autópálya bevezető szakasza, a Nagykőrösi út kapcsán tette fel a címben szereplő kérdést, mert szerinte ha a városból kifelé menő irányban engedik 70-nel haladni a forgalmat, akkor a központ felé is engedni kellene, pedig korábban a hunyadi utcai felüljárótól, most a zajvédő falak építése miatt még hamarabb ötvenre kell lassítani. A rendőrség pedig be is tartatja ezt a szabályt, nagyon gyakran mérik itt az autók sebességét, ahogy egyébként tették azt tegnap délután is, amikor az elsősegély oktatásra igyekeztünk épp. A helyszínt ismerve szerintem azért van ez így, mert a pesterzsébet felőli oldalon van szervizút, a Kispest felől viszont nincs. De ennyi erővel a Hungária utat is végig ötvenre lehetne korlátozni, pedig van jópár hetvenes szakasz rajta. Ti mit gondoltok? Van, aki tudja ennek a megoldásnak az okát?
A rend éber őrei gyorshajtáson kaptak. Nem nagy ügy. Sajnos rövid időn belül kétszer is és mindkétszer szinte ugyanazon a helyen. Budapesten a Nagykőrösi úton (M5 autópálya kivezető) a városba befelé igyekvő oldalán, valamikor júliusban. Igen, tudom biztosan nem volt türelmem sorban állni amikor az észt osztogatták, jogos... Mindkétszer 69 km/órás sebességgel "száguldottam" 50 helyett, így 30.000-es csekket kaptam, kétszer.
A párom örült, mit mondjak én is... A kérdésem viszont a következő: az autópálya városi szakasza ezen a részen (Nagy Sándor József utca - Határ út között kb.) befelé 50-es kifelé 70-es sebességkorlátozás alá esik. MIÉRT?
Jelenleg éppen építkeznek, de mivel évek óta arra járok ezért tudom, hogy az építkezés előtt ugyanez volt a helyzet. Mindkét oldalon viszonylag közel vannak a lakóházak, ez nem lehet indok. 2 normál sáv. Mindkét oldalon plusz buszsáv. Bőven lehetne befelé is 70-nel menni (vagy kifelé is csak 50-nel).
Tegnap délután én is jártam arra, akkor is ott állt a háromlábú, esőköpenyben
Hogyan lehet az, hogy teljesen azonos (legalábbis szerintem) feltételekkel rendelkező út egyik oldalán többel v. kevesebbel lehet menni mint a másikon? Azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy évek óta nem láttam itt balesetet (Én sajnos láttam... - a szerk.), de a mókus örs szinte minden nap kint figyel, szorgalmasan "Szolgál és Véd"... Ja és ne mondja nekem senki, hogy a büntetés nem visszatartó erő.
Azóta mintha tojásokon mennék és minden bokorban kamerát látok... Akinek nem esik jól elmenni a postára 30 ropival a zsebbel, az ott nagyon vigyázzon és tartsa be az értelmetlen 50-et! Köszönöm a türelmet.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.05. 12:41:28
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.05. 12:43:37
'Jogos' az 50 ott pár 100méterrel a lámpás kereszteződés elött. A másik oldalt nem ismerem.
Nem lehet megcsinálni hogy majd a lámpa elött 5m-rel legyen csak 50
Vagy félreértem a szitut?
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.05. 12:46:16
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.05. 12:54:52
A trafitol?
MekkMester 2010.10.05. 12:59:35
FDToth 2010.10.05. 13:00:21
kipróbáltam. még nem jött csekk.
Ahamm 2010.10.05. 13:02:04
De ugyanilyen helyzet van az M3-on a 24-es kőnél, kifelé 100-as korlát, befelé 120-as korlátozás...
Lipi1945 2010.10.05. 13:02:29
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.05. 13:04:20
Lacaca 2010.10.05. 13:05:35
Egyébként befelé a lakóházak lényegesen közelebb vannak, kifelé van a háromsávos és a házak között még egy út, ami egyébként úgy emlékszem sima 50-es.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.05. 13:11:20
"streetfighter" 2010.10.05. 13:14:00
Elképesztő beszari hozzáállás.
Sandokant én nem így ismertem meg.
Igaz, az kalóz volt és nem egy úrvezető. :)
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.10.05. 13:14:33
budapest felé - gondolom - azért több, mert sokan úgysem nyomják a gázt az emelkedőn, és egészen 80-ig lassulnak.
oszamaci 2010.10.05. 13:18:08
Hátha elég sűrűn jársz arra akkor láthatnád, hogy kifelé nincsenek lakóházak. A legtöbb ingatlanon cég van és ami a legfontosabb van szerviz út. Ez neked azt jelenti, hogy a buszsáv mellett van egy zöld sáv szép széles aztán a régi út ami két sáv aztán járda aztán házak.Ez befelé nincs. És a wekerlei házak ablakai egy járdányira vannak az úttól.
Ha neked a 2 rész közti távolság nem tünik fel akkor ne vezess autót mert potenciális tömeggyilkos vagy aki nem lát.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.05. 13:19:28
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.05. 13:20:28
:)
Lacaca 2010.10.05. 13:22:01
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.10.05. 13:22:47
Lipi1945 2010.10.05. 13:23:13
jelentéktelen alak 2010.10.05. 13:23:45
Nagyobb városok bevezető útjainál jellemzően a kifelé igyekvő forgalmat felgyorsítják, hogy aki ki akar menni, az minnél hamarabb tehesse, ezzel kicsebb a városban a zsúfoltság.
A befelé igyekvőket, meg korábban lassítják, mert a befelé áramló forgalom feltorlódhat és ez egyes vakegerek számára, akik nem néznek/látnak előre, veszélyforrás. Kisebb sebességel kisebb baleset lehet egy ráfutásos belesetből.
Ez általában van így. Nem tudom, hogy az adott helyen mi lehet az oka,de szerintem valami ilyesmiben keresendő.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.05. 13:24:05
Mi a tökömnek érkezzek meg oda padlógázzal,'
Indulás-érkezés csikorgó/füstölő gumikkal,zene csak a basszus tuc-tuc zene, kéz kilóg műarany csuklólánccal
Mert az utak királyai igy közlekednek
Lacaca 2010.10.05. 13:25:01
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.05. 13:26:22
@Lipi1945: Gondoltam rá, csak nagy a dőlése, meg néha van egy-egy masszívabb bokor is az útban... ;P
"streetfighter" 2010.10.05. 13:30:36
De azért a Sandokanos rész nem volt rossz?
Lacaca 2010.10.05. 13:31:29
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.05. 13:31:52
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.05. 13:33:39
Mennem kell VISSZA melózni, most nem guglizom ki
:)
Francba,belenyúltam egy betonvésésbe :(
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.05. 13:34:55
Meg persze napszemuveg este is és hátracsapott bézbólsapka
Tron65 2010.10.05. 13:36:03
Minden ez fölötti bónusz.
A Rákóczi úton is lehetne menni 70-nel menni. Meg az összes budapesti hídon.
Lacaca 2010.10.05. 13:37:11
"streetfighter" 2010.10.05. 13:40:19
Ne téveszd össze a posztolót Oszama Bin Ladennel, hiszen az a te rokonod.
"streetfighter" 2010.10.05. 13:42:16
Tapasztalatból beszélsz?
acel 2010.10.05. 13:45:24
Marcellusca 2010.10.05. 13:47:09
Talán az lehet, hogy azon az oldalon közelebb vannak a házak (nincs szervizút), mint a másik oldalon és merőlegesen torkollanak be a keresztutcák. Viszont itt is van buszsáv, amit lehetne használni gyorsításra.
Egyébként én szoktam ott vigyázni, mert az urbanlegend szerint sűrűn mérnek ott, és nincs szükségem 30ezres csekkre. :)
Viszont nagy előszeretettel tolnának le az útról.
De nem hagyom magam. :)
Maradok a középsőben (mer' ugyi az számít külsőnek) és hadd menjenek a belsőben, hamár olyan sürgős. :)))
És szinte mindig utolérem őket a Könyves Kálmán kereszteződésnél. :D
Hamár sebesség-korlátozás: körkérdés: Mi értelme van kb. 150-200m-en megengedni a 70-es sebességet?
Megyeri úton van ilyen, mind Káposztásmegyer felé, mind a Váci út irányába.
A Lidl-kereszteződéstől az Óceánárok utcai lámpákig (és a másik irányba is) engedik a max 70-et.
Mi értelme?
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.05. 13:50:57
@Marcellusca: Itt is van a Nagykőrösin olyan talán 30 méterre, hogy 50-70-50, ha jól rémlik.
igazi hős 2010.10.05. 13:51:21
Szóval szerintem van értelme a különböző sebességnek, arról nem is szólva, hogy kifele egyre gyorsul a tempó és nem fogja vissza semmi, míg befele a Határ útnál vagy az Ecserinél reggel biztos megfog a lámpa.
Tzupi 2010.10.05. 13:54:07
Nekem most nem dereng semmilyen korlátozás, mióta kész van (vagy azóta valamit benéztem nagyon :DDD).
Marcellusca 2010.10.05. 13:56:16
igazi hős 2010.10.05. 14:08:14
Lacaca 2010.10.05. 14:09:29
jaafar 2010.10.05. 14:12:22
Pasas 2010.10.05. 14:24:42
Kicknick 2010.10.05. 14:29:53
D4D 2010.10.05. 14:56:49
Hati_x 2010.10.05. 15:00:59
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.05. 15:04:08
D4D 2010.10.05. 15:09:33
hampage.hu/trams/51-es/
Bocs az OFF-ért
Hati_x 2010.10.05. 15:16:57
@D4D: egy pirospontot beírhatsz magadnak :)
Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.10.05. 16:28:45
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.05. 16:33:14
sgarde 2010.10.05. 16:39:35
kijafaxom 2010.10.05. 16:44:35
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.05. 16:56:56
Reggie 2010.10.05. 16:58:24
Amugy a trafizasi szokasok valtoztak. Mar ejjel is mernek. Pl !!hetfon hajnali haromkor!! az M1/M7 kivezeto szakaszan a tesco feluljaros korforgalma alol mertek. (forgalom elol elzart teruleten allva)
ajanlott irodalom ezzel kapcsolatban: www.utv.hu/technikai_sportok/uj_traffipax_szokas
Peetee 2010.10.05. 17:02:28
Ha 70es tábla lenne ott, Te sem kaptál volna csekket. Kib@sztak egy 50est, és megb&sznak minden második arrajárót, aki nem 49es megy egy 3 sávos nyílegyenes úton.
MERT OCSMÁNY FÉRGEK, azért van ott 50es tábla.
jaafar 2010.10.05. 17:02:52
kijafaxom 2010.10.05. 17:14:18
Lehetséges nem tudom-de biztosat más sem tud...
A Nagykőrösi végében a Határ-úti felüljáró alatti részt szerettem volna nemrégiben kibérelni.Ennek kapcsán derült ki,hogy pont ott húzódik a két kerület határa nagyjából (!) 2/3-1/3 arányban. Azért csak nagyjából mert a földmérés és az odavágó térképek még nem készültek el az M5 építése óta!
Bambano 2010.10.05. 17:27:48
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.05. 17:32:48
2010.10.05. 17:55:39
Amikor elkészült ez az út, még csak a Határ útig ért, és a Wekerlei utcákról is rá lehetett kanyarodni, és BUSZ sáv sem volt. Úgyhogy a bejövő forgalmat szépen jó messze a lámpás kereszteződéstől lecsillapították.
Azóta lett buszsáv, a wekerlei bekanyarodás már lehetetlen, és az út is tovább folytatődik a Határ út felett egy felüljáróban, a Hungáriáig, természetesen azon a szakaszon szinte végig 70-es táblákkal.
Az 50-es tábla kintfelejtődött, névleg a zajterhelés miatt (ami hülyeség, 70-nel szinte semmivel sem zajosabb egy autó, mint 50-nel), gyakorlatilag egyetlen okból: kellemesen lehessen trafipaxolni és pénzt beszedni.
A zajvédó falak megépülte után persze az utolsó álindok is megszűnik majd, de higgyétek el, a korlátozás maradni fog.
Hurri Kán 2010.10.05. 17:58:56
ampelmann 2010.10.05. 18:08:48
"streetfighter" 2010.10.05. 18:26:18
Hol gyorsabban, hol méggyorsabban.
Vannak helyek, ahol nagyon kell figyelni a trafikat, de az az igazság, hogy az élethez szerencse is kell, mert mindent nem lehet észrevenni. :)
Ha esetleg lefotóztak, akkor meg gyakran nem sikerül és ki sem küldik. Nekem már sokszor volt ilyen.
tundrazuzmo (törölt) 2010.10.05. 18:27:22
Kifelé Budapestről az M5-ön kell menni, befelé az M3-mon. :)
Az Ócsa-Gödöllő szakasz pedig a túl sok benzin elfogyasztására való...:)
"streetfighter" 2010.10.05. 18:29:53
Szerintem nem vagy az, ha ilyen baromságokkal traktálod az embereket.
Erich von Däniken 2010.10.05. 18:36:42
Te idióta, hát itt is? Kurvára sikeres lehetsz, mit ne mondjak.
Gyerekek, csináljatok valamit ezzel az állat spammerrel, köszi.
Lacaca 2010.10.05. 18:40:00
Sandokan66 2010.10.05. 18:48:01
Amit cafolnek: a kifele meno oldalon is vannak lakohazak, ahogy a befele oldalon is van pl. benzinkut is. Ez szerintem nem indok. A lampara ravezeto magyarazat is santit, hiszen az 50-es tabla 1km-rel hamarabb mar kint van. A szandekos forgalom gyorsitas-lassitas, nos abban lehet valami bar nem emlekszem, hogy pl. az M3-nal is igy lenne? Mindenesetre a zajvedo fal epitese utan erdekes lesz a helyzet. Marad-e az 50-es tabla es a nagy kasza vagy sem...?
KiDs 2010.10.05. 18:48:16
Az M5 bevezető 50/70-re meg ott a válasz a felvezetőben (és nincs igaza Sandokan-nak): a keleti oldalon nincs szervízút, kb. a Hunyadi felüljárótól a Vekerle házai közvetlenül a járda mellett állnak.
Szépség a történetben, hogy az út átadásakor (198x) már felmerült, hogy kéne ide zajvédő fal, még terv is született rá (tervezőként közöm volt hozzá), de a megépítésre sosem került sor.
Sandokan66 2010.10.05. 18:50:52
KiDs 2010.10.05. 18:54:09
Forgalomtechnikusok??
(Ha már volt a kérdés, bocs, nem olvastam végig minden kommentet)
T3raYon 2010.10.05. 19:06:33
Az M5 bevezető az -szerintem- más.
Minden reggel arra járok és nagyon sok kvázi türelmetlen autóst látok akik képtelenek lassítani azért az 1 percért amivel hamarabb érnek a felüljárós elágazáshoz vagy lámpához. (a buszsávban 100al elszáguldó f...okról most nem is beszéltem)
A szervízút az egy dolog, hogy kifele van befele nincs, de befele ott van még a buszsáv is befele, sőt, az 50es táblánál pediglen buszmegálló, illetve van legalább 1 mellékutca lekanyarodás is. Komplex környék és az autópályától jól bevadult autósoknak nem is árt a nyugtató periódus mire beleszoknak újra a városi tempóba.
Annyiszor leírták már, de persze a hőzöngők sohasem hallják meg: próbáljuk ki 70-ről és 50-ről A) megállítani az autót B) vészhelyzetet, mint mondjuk egy defekt v. megcsúszás, farolás korrigálni. Ég is föld!
Utoljára: a sebességkorlátozásnak lehet például forgalomszervezési oka is. Maradva az M5-nél az új és régi M0 közötti 100 korlátozás például: a lassabb tempó _bizonyos határok_ között MEGEMELI AZ ÚTSZAKASZ KAPACITÁSÁT. Kicsit bele kell gondolni, a lassabb tempóval ugyan kicsit tovább tart átérni az autóval, viszont CSÖKKEN A KÖVETÉSI TÁVOLSÁG, ezáltal több autó fér el 1km-en! (ld 5km/óra dugó: maximális kapacitás, sok autó fér be... ...ez persze már extrém).
Sok más mellett a városba bevezető úton lehet ez is megfontolás.
Jelszó: néha azért gondolkodni is szabad.
F173 2010.10.05. 19:09:32
igazi hős 2010.10.05. 19:59:38
igazi hős 2010.10.05. 20:09:18
sgarde 2010.10.05. 20:09:29
Bocsánat!
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.05. 20:16:24
De nem hagyom magam. :)"
Igy vagyok én is
Homlokba a műbőrkalappal, bólogató kutya az ablakban, mondom is az asszonynak
"ugye asszony mi nem sietünk, szágulgyon a sok hülye"
és tolok egy 2-es menekülőt a Zaprozsecbe
D4D 2010.10.05. 20:22:53
Minimalabstand
''autónepper.'' 2010.10.05. 20:47:42
''autónepper.'' 2010.10.05. 20:50:32
T3raYon 2010.10.05. 21:06:06
A követési távolságot azért szokás egyszerűen másodpercben mérni, mert ezt kicsit egyszerűbb a gyakorlatban alkalmazni, mint fejből tudni, hogy mennyi is az adott sebességben távolságban. (úgy jön ki, hogy 1mp helyzetfelismerési idő plusz 1mp fékrálépési idő)
A csökkenthető követési távolságról megvan a véleményem, szinte senki sem tartja be a két másodpercet de aztán ha baj van persze mindenki belecsúszik az előtte menőbe.
Konkrétan 100km/h-nál a 2mp az 28métert (kerekitve) jelent, 130km/h-nál pedig 36-ot (majd két kocsihosszal több!).
Tehát ha mondjuk mindenki szabályosan betartja és nem számolunk kamionokkal a sávban (1 kocsira 5 métert veszünk) akkor 1km-en 100as tempónál 1000/(28+5) = 30 autó fér el, mig 130as tempónál 1000/(36+5) = 24.
Ne keverjük a szezont a fazonnal.
Jelszó: gondolkodni azért még szabad.
T3raYon 2010.10.05. 21:10:36
2mp az 56méter 100-nál és 72méter 130nál (elfeledtem 2-vel szorozni)
100nál 16 autó fér el 1km-en 130nál 13
elnézést.
D4D 2010.10.05. 21:20:08
igazi hős 2010.10.05. 21:33:30
@T3raYon: Nem felejtettél el szorozni a sebességgel? Tudod ezek az autók mennek, különben nem áteresztőképességről (ami a percenként áthaladó autókról szól), hanem parkolóhelyek számáról beszélnénk. Tudod: szezon-fazon.
"gondolkodni azért még szabad." :-)))))
''autónepper.'' 2010.10.05. 21:35:27
sikitomi 2010.10.05. 21:48:09
De, hogy a poszthoz is hozzászóljak: amióta eszemet tudom 50 volt befelé, én arra tanultam vezetni és bezony keményen szólt az oktatóm, hogy erre nagyon figyeljek, mert a rendőrök állandóan mérnek a nagykőrösin. Viszont egy általánossági kérdés: miért mérnek annyit a rendőrök? Ok, (nagyon) sokan csak a bicikliseknek tulajdonítják a sebességjelző táblákat, de én itt Írországban nem találkozom ennyi traffipax-szal, mint otthon, hogy lépten nyomon. Vannak fix kamerák és ennyi. Azon kívül mindenki szépen megy az 50 helyett 70-el (vagy a másik véglet 20-al). Itt 2 pontocska és 80€ jár érte és havonta több millió pontot kiosztanak, mégsincs semmi értelme. Otthon akkor lenne esetleg?
igazi hős 2010.10.05. 22:20:24
''autónepper.'' 2010.10.05. 22:33:16
Perillustris 2010.10.05. 23:25:57
igazi hős 2010.10.05. 23:38:57
Clearvoyance 2010.10.05. 23:39:37
Inkább azért, hogy szoktassák az alacsonyabb sebességhez. Pályáról városba érve hihetetlenül lassúnak tűnik a tempó és az ember automatikusan is gyorshajt ha nem figyel.
Anhaszen-Pa-Aton 2010.10.06. 08:57:53
Ferocious 2010.10.06. 09:17:16
Agyalap 2010.10.06. 10:46:12
Kitették az építkezés meg 50-es táblákat, majd mikor véget ért klasszul ott is hagyták őket. Azóta is ott figyel minden tábla.
A zajvédő fal viszont nagyon hasznos - a háromlábú baráttal be is állnak a végeihez a rend derék őrei.
Agyalap 2010.10.06. 10:47:23
Ahamm 2010.10.06. 11:13:22
hm...
aha!
Perillustris 2010.10.06. 13:46:01
labi 2010.10.08. 11:16:53
Ha befele áll meg a forgalom (ami gyakrabb), akkor a sok jóképességű a hirtelen beállás miatt lekoccolja az előtte áldogálót, ezért kell már lassatani a forgalmat.
Megjegyzésként:
Lakott területen belül nem az 50 a büntetés, hanem a 70 az ajándék. :)
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.10.08. 17:31:34
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.10.08. 17:35:39
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.10.08. 17:41:47
Clearvoyance 2010.10.09. 09:53:15
Azt aztán jómagyar módra csinálták.
Borítasz befelé, egyszercsak a semmiből ott egy 50-es tábla, 30 méter után meg a 80-as. Legalábbis amíg készült. De mi a jó édes anyjukért nem takarták le az 50-est este?
BVSC-hez állandó trafi kéne. Belsőbe felszalad a delikvens 80-al, de ha lentről is "csak" +30-al jön a kanyarban összecsókolnak.
A szélsőben meg az a tuti amikor mennél a egyenesen, melletted meg elzúz a barom zárón keresztül eléd...
Agyalap 2010.10.12. 17:54:58