Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Miért vakítanak el a motorosok?

2010.10.08. 10:12 :: SilentSound

Tier kérdésére elég egyszerű a válasz, tulajdonképpen ő maga is tudja. Főleg lakott területen kívül veszélyes a motorosok számára a közlekedés, kisebbek, sérülékenyebbek, ha buknak, akkor lehet, hogy többé fel sem kelnek a földről. Az tény, hogy távolságival még nappal is el lehet vakítani a többieket, éjjel pedig kifejezetten veszélyes, mert akkor aztán tényleg semmit nem lehet tőle látni, de be kell látnunk azt is, hogy sok olyan bamba ember ül autóba, aki enélkül simán észre sem veszi őket.

Augusztus 23. 23:00 körül, M3 autópálya. Nem különösebben extrém, inkább mindennapos dologról van szó, ami eddig azt tapasztaltam főként nappal fordul elő. Nevezetesen a motorosok távolsági fényszóróval közlekednek file-ról van szó. Azonban ahogy az időpont megjelölés is jelzi ezt, itt annyira nem volt nappal, - bár a Hold nagyon szépen világított és derült idő is volt, talán ez zavarta meg a droidot.

Szóval én békésen haladtam, haladgattam előre 130 km/h sebességgel és kamionelőzés közben egy üstököst látok megérkezni hátulról, ami nem volt más, mint a kb 180-nal közlekedő távolsági fényszórót végig bekapcsolva felejtő motoros felhasználó.

Előre leszögezem, hogy nem sztereotipizálom a motorosokat, kivétel nélkül lehúzódok ha a körúton a két sáv között jönnek (ezt néha még meg is köszönik). Előzékeny vagyok velük, stb. Azt is tudom, hogy a távolságira az az indok, hogy dehát őket nem látják.

Hát én így láttam. Éjszaka baromira zavaró az, amikor egy ilyen retardált, kretén barom állat felkapcsolva felejti véletlenül a távolságiját. Elég egyszer belenézni a visszapillantóba és már kész is az élmény.

A kérdés, hogy de mééééér?
Nem sejti, hogy ez veszélyes?
Faszfej ?
Szóval rendben van ez, hogy ilyen a morál, mert kell a vesedonor meg minden, de ezt akkor is túlzásnak érzem így éjszaka.

Kíváncsian várom a motoros indokokat, úgymint: dehátnemllááácccódunkvazzze, aznemiszavartégedfaszfej, kurrrvaaannyááááádhülyeköcsög,
hööööööööööööööönemtörténtsemmmiakkormeeeg???!!

158 komment

Címkék: motor biztonság közlekedés autó sztereotípia veszélyes autópálya fényszóró

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2010.10.08. 10:19:24

Nincsenek indokok. Nekik jobb, mert jobban látnak. Leszarják a dolgot. Mint mindenki, minden mást ebben az országban.

Hirdetes 2010.10.08. 10:20:27

Zavar? Ülj fel motorra és megtanulod a túlélési lehetőségeket.
Láttad, hogy jön. Ez volt a cél. Neki ez egyenlő a túléléssel.
Az autós hátsó ködlámpája nem zavar? Az pont 3x gyakoribb mint a motoros mögötted :D

Alikam 2010.10.08. 10:23:33

Jogos problémafelvetés - én is nagyon gyakran találkozok ilyennel, autósoknál is! - de egy valamire hadd hívjam fel a figyelmet.

Csalóka a dolog, mert a rosszul beállított tompított is hasonlóan kellemetlen mint a fényszóró:(

Ha szembejön egészen nyugodtan rá lehet villantani párat, ha a hátad mögött jön, akkor meg ködlámpázni vagy vészvillogózni.

Ettől függetlenül persze lehet, hogy valóban fényszóróval jött, akkor pedig sajnos egy büdös tirpák:(

CD-R80 2010.10.08. 10:27:31

Ugyanez nem csak motorosnál játszik. Autópályán a szembejövők is előszeretettel jönnek refivel elég gyakran. A mókás mikor a mögötted lévő teher is rávágja jelzésképpen a 4000000 wattos lámpasort. Ami nagy öröm de legalább ekkora sokk is tud lenni, mikor a visszapillantóba beleég a tükörképed. A másik oldala meg a városi hülye aki fel nem kapcsolná a lámpát mert ő még lát, a többi meg kifaszt érdekel.

CD-R80 2010.10.08. 10:32:56

@Hirdetes:Szerintem így épp csökkenti a túlélési esélyeit amúgy( ha már ennyire veszélyben van szegény lelkem).

Hirdetes 2010.10.08. 10:38:42

@CD-R80: Megértem, hogy nem érted.

"Éjszaka baromira zavaró az, amikor egy ilyen retardált, kretén barom állat felkapcsolva felejti véletlenül a távolságiját. "

Ahogy írták: u.a. Ködlámpa elöl hátul, utólagos xarul beállított Xenon. Ezeket is lehet ide írni. Pont 4x veszélyesebb ami elötted vakít el mint ami mögötted.

Mylo XX 2010.10.08. 10:42:38

Tetszik h mindjárt támadást vársz a motorosoktól, mintha azok nem is emberek hanem egy külön faj lenne. Képzeld én motorozom és autót is szoktam vezetni, szóval látom mind a kettő oldalt és szerintem nem vagyok egyedül. Találkoztam olyannal aki fenn felejtette a fényszórót vagy tényleg arra játszik h így talán észreveszik a vezetés közben mobiltelefonálók és olyanok akik csak valami csoda folytán kapták meg a jogsit. Velem megesett az is h nehezebb személyt szállítottam és ezáltal feljebb vitt a tompított és a sok marha állat folyamatosan villogott úgy elvakítva h majdnem árokba mentem. Ami itthon nagyon hiányzik az egy kis tolerancia és morál. Mindenki hisztizik mindenen de ha jobban belegondolunk ki nem okozott még kellemetlenséget akaratlanul a másiknak? Az h a motorosok meg próbálnak minél feltünöbbek lenni az szerintem pont h a sok negatív tapasztalatra épül. Én nem tartom magam szentnek, nem feltétlenül tartok be minden szabályt, de odafigyelek a többiekre, csak sajnos nem mindig viszonozzák... Volt olyan előzésem amikor az előttem haladó simán rámhúzta a kormányt amikor mellé értem, pedig már jó egy perce követtem, volt ideje a tükörbe nézni. És nem refivel mentem (lehet az kellett volna).
Kár általánosítani, jobban oda kéne figyelni és elnézöbbnek lenni... SZERINTEM

CD-R80 2010.10.08. 10:47:31

@Hirdetes: Pont ezt írtam én is.. Ami szembejön az is. A hátsó ködlámpa ugyanez de az azért nem vakít el a legtöbb esetben, bár ugyanbolyan zavaró. Igaz azt is díjazni szoktam, de sokan észre sem veszik szerintem vagy elfelejtik. Esett 3 csepp eső déli 12kor de azért még 200km-t megy bekapcsolt ködzáróval.

tundrazuzmo (törölt) 2010.10.08. 10:48:50

Miért vakítanak el a motorosok? Mert csodásan csillog _Henry_ Dévidzonos mocijuk, azért. :)

Hirdetes 2010.10.08. 10:53:08

"Ami itthon nagyon hiányzik az egy kis tolerancia és morál."

Fog is még a következő 40 éveben......

Ahamm 2010.10.08. 10:55:50

Itt most csak a motorosokról van szó, ne tévelyegjünk...

Régebben volt már itt téma ez:
autozz.blog.hu/2009/08/14/refivel_vakitanak_el_a_motorosok#more1308538

Azóta semmi sem változott, hacsak az nem, hogy most már láttam olyat, hogy 2 extra ködfénylámpát szerelt fel a motor a szélterelőjének két szélére... Az is vakított..

Láttam olyat is, hogy reflektoros mototrosra ráhúzta a kormányt...

Kérdem, kedves motorosok, melyik a jobb, hogy látszódj, vagy hogy megdögölj egy reflektor miatt?

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.10.08. 10:57:39

Az én motoromon speciel a tompított is vakítja valamennyire az előttem haladót, mert magasabbra van állítva, hogy lássak is valamit, ne csak 5 méteres szakaszt magam előtt. Sajnos nem annyira jó a foncsor kialakítása a gépemen.

Nappal pedig reflektorral közlekedek, sokszor pedig vészvillogóval, hogy minél több jelzést adjak azért, hogy észrevegyenek.

Viszont nem fúrom ki a kipufogót arra hivatkozva, hogy "így jobban hallanak az autósok".

Szóval kedves Posztoló, ezt nézd el a motorosoknak, a világítást nem jaszkarizásból "erősítik". Nem leszarásról van szó.

cso zsi 2010.10.08. 11:00:02

@Hirdetes: Zavar. Nappal, városban is, mert akkor is távfénnyel közlekedik, hogy őt lássák.
A hunyorgó vezető nem lát.

tundrazuzmo (törölt) 2010.10.08. 11:02:29

" Elég egyszer belenézni a visszapillantóba és már kész is az élmény.
A kérdés, hogy de mééééér?"

A kérdés tényleg jogos: miért nézel bele a visszapillantóba? Miért nem előre nézel, mint oly sok embertársunk? Hát hol a jó kis autópályás csőlátás?
:)

CD-R80 2010.10.08. 11:05:34

@Darren79: Az a baj hogy ezzel pont csak magadra vonod néhány emberke haragját vagy épp rajtad fog bosszút állni a napi sérelmeiért ,s esetleg rádhúzza a kocsit, vagy ő is lerefizik mikor megelőzted. A másik fajta meg ha atomvillanás történik mellette azt sem biztos veszi észre. Aki meg figyel így is -úgy is észre fog venni. Hidd el van aki egy teherautót nem vesz észre..

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.10.08. 11:10:36

@CD-R80:

Előfordul, de nem jellemző. Motoron nagyon ritkán anyázok, mert általában figyelemtlenségből szívatnak; ritka, amikor szándékosan befékeznek stb.

Nem száguldozok egyébként két keréken (na jó, nem nagyon, tehát nem megyek végig 150-nel a városon), de fontos, hogy lássanak, mert sokszor ignore-olnak. :)

randomuser1 2010.10.08. 11:11:18

nekem meg van egy retesz a tükrömön, megnyomom oszt nem vakít még a légvédelmi reflektor sem. aszittem alapfelszerelés minden özönvíz után gyártott autón :)

[mike] 2010.10.08. 11:13:30

Az tény, hogy sokan közlekednek így, de inkább nappal. Ámbátor egy-két autós kolléga is elszokott feledkezni magáról, úgy megszokja a nappali világosságot.... De!
Engem már számtalanszor levillogtak szemből, mert azt hitték, hogy refizek. Holott a moci csak egy kövér gázra emelte ki az elejét. Könnyű összetéveszteni, főleg, egy magasabbra állított lámpánál. Ha pedig valaki 0-ról folyamatosan húzza neki, akkor előfordul, hogy sokáig az eget világítja.

FDToth 2010.10.08. 11:25:50

Sajnos a legtöbb motoros tényleg így közlekedik, városban is. De sztem legtöbbször csak rosszul van beállítva a fényszóró.
Ez a jelenség nem is annyira zavaró, de az igen, hogy index-et egyáltalán nem használnak, főképp a kis robogósok nem.

Lacaca 2010.10.08. 11:27:04

Motoros vagyok nappal távolságival közlekedek, de csak nappal. Az éjszakai folyamatos rafire nincs magyarázat, nem is tudok azonosulni vele. Nappal 2 év alatt büdöspesten belül 2x baleseteztem a refi ellenére, nyílván nem tudhatom, hogy refi nélkül hányszor sikerült volna, szerintem a 2 is sok, figyelembe véve, hogy mindkétszer záról lépett át a kedves autós.

Alikam 2010.10.08. 11:27:57

@Darren79: le van szarva, hogy milyen célzattal erősítik.

Neked hogy esne, ha mögötted felkúrnám a fényszórót? Vagy mondjuk egy hummer szarul foncsorozott tompítottjával mennék?

Zavarod az előtted haladót, ha nem is ez a célod, mindenképpen kitűnik, hogy nem érdekel, pedig érdekeljen mert egyrészről hogy jössz te ahhoz, hogy zavarjad az előtted haladót(?), ki vagy te(?), másrészt egy rutintalan vezető esetleg megijed, és pont feléd rántja a kormányt amikor előznéd...

Alikam 2010.10.08. 11:38:04

Egyébként támadt egy olyan furcsa érzésem, hogy ha a motorosok betartanák a szabályokat, pl. nem mennének mozgó gépjárműsor között, betartanák a sebességhatárokat, nem úgy közlekednének mint a birkák, akkor ilyen reflektoros meg vészvillogós trükk nélkül is mindenki észrevenné őket...

Nem egyszer láttam már olyat, pl. a Lágymányosin, pest felé, hogy dugó, külsőből belsőbe akart sorolni az autós, index minden, mentek vagy tízzel, már meg si adták a ehlyet belsőben, az autós elkezdett volna besorolni erre egy motoros az autók között 3 másodperc alatt ott termett vagy háromszor annyival mehetett mint az autósor, és persze a szerencsétlen autós megijedt, hogy hopsz, a sávok között hirtelen tőle 5 méterre feltűnt egy bráner, aztán láttam, hogy visszarántja a kormányt, a motoros meg ment tovább szépen.

Na az ilyeneket kéne a töküknél fogva fellógatni...

Hurri Kán 2010.10.08. 11:43:01

Autósok között is van aki nem veszi vissza a refit, nem is beszélve a sok szarul beállított lámpáról. Nem kéne általánosítani.

(---Flúgos Buszos---) 2010.10.08. 12:03:22

@gyvy: Ilyenkor együttérzésből tőlem is megkapják a refit,csak hogy érezzék,fontosak számomra.

Hurri Kán 2010.10.08. 12:11:48

@1 Fószer: nézd, engem is idegesít, arról nem beszélve hogy veszélyes. Mondjuk olyanért még nem láttam büntetni, hogy összevissza áll a lámpa, nem beszélve az utólagos gagyixenonokról. Pedig egyszerű lenne: forgalmi helyszínen elvesz szigorított műszakira berendel.

CD-R80 2010.10.08. 12:19:41

@gyvy: Hál'istennek ilyen van. Egy ismerősömnek vették el ezért a forgalmit. Gagyixenon volt benne, hazakísérték a rendőrök majd magukkal vitték a forgalmit. Új műszaki kellett neki plusz a rendőrök is megbírságolták. Azóta neki is jó a gyári halogén.

Hurri Kán 2010.10.08. 12:24:31

@CD-R80: Ugye nem baj ha nem sajnálom meg? Ugyanezt bevezetném amúgy a hullaszállítóra fóliázott ablakú kocsikkal meg az üvöltő kipuffal felszereltekkel is.

PepeXVI 2010.10.08. 12:31:11

Sziasztok!

Én motoros (is) vagyok. Kivétel nélkül mindig napközben reflektorral megyek. A jobb láthatóságot szolgálja, és ne mondjátok, hogy napsütésben zavaróan vakít. Ahogy egy előző kommentelő írta, nekünk az életet jelenti hogy észrevesznek. A motort nagyon nehéz meglátni, ha a nap már alacsonyan van, ilyenkor is jól jön a refi. Természetesen amint kezd félhomály lenni, én azonnal visszaállok tompítottra. Szoktak néha villogni - nem érdekel, szoktak néha beszólni meg mutogatni - végképp nem érdekel.

Amúgy én chopperes vagyok, és mindig használok indexet még a legapróbb oldalra mozduláshoz is. Sorok között csak álló autóknál, illetve max 5-10 km/h-s sebességkülönbséggel megyek előre. Nem előzök lenduletből, várok, hogy pár másodperce legyen az autósnak észrevenni. Lehet úgy is dinamikusan motorozni, hogy az ember másokra is tekintettel van.
Az autósoktól pedig én nem várom el, hogy bármit is máshogy tegyen ha motorost lát, csak tudjam hogy mit csinál. (Index, ráutaló magatartás, határozott helyzetmegoldás.) Nagyon kevesen indexelnek az autósok közül, nekünk motorosoknak pedig ez hatalmas segítség lenne. Ennyit mondok: ha indexelsz, az én hülyeségem miatt biztosan nem fogunk karambolozni.

Na lehet dobálni rám a követket :)

Autószerető 2010.10.08. 12:38:07

Sokszor vakítanak a motorosok - igen, nappal is. Sokszor zavar, ha szarul beállított lámpájú autó jön mögöttem s kiégeti a szemem, vagy csak a terepjáróba tettek gagyi xenont, s úgy bevilágít az autómba, mintha röntgen lenne.
Kurvára zavar.
De leszarom. Nyomok egy elakadásjelzőt, majd jobbra indexelek - Előzz meg.
Megelőz és autózom tovább békésen.
Ha pedig szembe jön, igyekszem másra fókuszálni. Mit tehetek?

Hurri Kán 2010.10.08. 12:43:11

@Autószerető: azért ez a szembe jön máshová nézek, ez elég veszélyes. Érdemes ilyenkor refivel 2-3-at villantani, általában használ. Ha nem, akkor én is bekapcsolva felejtem. Meg akkor is ha valaki fölöslegesen megy ködlámpával előttem.

@PepeXVI: szerintem senki nem akar rád köveket dobálni. Nem mondom hogy én is minden szabályt mindig betartok, de úgy próbálok közlekedni, hogy ne csináljak mással olyat, amitől én kurva ideges lennék ha velem csinálják.

Sógi 2010.10.08. 12:55:08

@Mylo XX: Miért kéne elnézőnek lenni? Van szabály a lámpa beállítására / távolsági fényszóró helyes használatára. Aki nem tartja be a szabályokat, arra miért legyek tekintettel?

PepeXVI 2010.10.08. 12:55:57

@gyvy: Teljesen egyetértek, én is erre törekszem. A kövezésre pedig azért készültem, mert már megszoktam, hogy a neten mindig megy a szájkarate, és bármit mondunk is, valaki úgyis megsértődik rajta. Örülök ha itt/most nem :)

akos696 · www.focusauto.hu 2010.10.08. 12:58:01

Silent a cikk bevezetőjében leírta a lényeget. A sok bamba autós simán kihajt, bevág, bekanyarodik eléd, előtted, leszorít, csak, mert a napi gondjaival van elfoglalva, nem a vezetéssel. Arról nem beszélek, aki rossz szándékkal teszi, az ellen nem véd semmi. A motoros legfőbb túlélő esélye az, ha látják, észreveszik. Lehet, hogy kicsit vagy egyeseknek nagyon zavaró a nappali refi, de inkább mondja azt, hogy nézd a köcsög refivel jön, mint a családtagoknak a temetésen: sajnálom, nem láttam....
Ennyit megér nekem is, nappal refivel megyek, de este szembe nem jutna nem levenni. A kiegészítő fényszórók is arra szolgálnak egy motoron, hogy ne legyen olyan könnyű elbújni valami mögött, vagy holt térben. Lehet fujjogni, és anyázni, nekem az életem mindig fontosabb lesz, mint mások véleménye. Sajnos a kevesebb normális issza mindíg a többségi hülyék miatti kényszermegoldások által kibocsájtott levet. Sajna ez már mindig így lesz. Egy jó tanács:
Nem kell belenézni a lámpában akkor nem vakít (nappal).

Ja és a levélírónak csak gratulálni tudok, hogy ha ez a legnagyobb problémája, amit mindenképpen meg kellett osztani...

Hurri Kán 2010.10.08. 12:58:50

@PepeXVI: Nem lehet mindig mindenhol mindenkinek megfelelni. Én már régóta nem is akarok...

greggrant 2010.10.08. 13:00:06

Ilyennel én is találkoztam, 2x2 sávos úton jött mögöttem éjszaka a májermotoros távolságival. Közel s távol autó csak elvétve. Gondoltam, lelassítok és elengedem. 90-ről visszaveszem 75 körülre, hogy gyorsabban túllegyek rajta, de neeem, ő szépen beáll mögém, hogy bármely tükörbe nézzek, csak egy atomvillanást lássak. Tovább lassítok 60-ra, erre ő is. Így haladtunk egy percig, majd gondoltam, ha nem előzöl meg, akkor legalább haladjunk, nekem már úgysincs sok hátra, míg hazaérek, visszaálltam 90-re. Így haladtunk egész addig, míg el nem ágazott az út, és onnastól mindkét ága 2x1 sávos lett. Na itt egyből megelőzött az istenbarma, legalább 110-re felgyorsítva. Természetesen mögötte kapaszkodott a kiccsaj is, mert mér' ne, biztos neki akart vagánykodni, hogy 'hú de megszívatom ezt az ürgét itten, e!'
Magyarázatot nem találtam a tettére azon kívül, hogy nem volt teljesen komplett.

Hurri Kán 2010.10.08. 13:07:27

@greggrant: ilyenkor lehet nyomni egy padlóféket, utána vagánykodjon. Szoktam csinálni a városban a lökhárítómra tapadó pizzafutárokkal is. Egyszer az egyik elég nagyot esett...

bikila 2010.10.08. 13:13:20

Egész évben motorral járok a fővárosban.

Szerintem nem kell távolsági - a hülyék semmivel nem vesznek észre. Sajnos, vagy nem sajnos, motoron úgy kell vezetni, mintha nem látnának - mert sokszor nem is látnak.

Az óvatosság, a vezetéstechnikai képzettség és a kialakuló forgalmi helyzetek felismerése, vagyis az előrelátás a legnagyobb védelem egy motoros számára. Az összes protektor, stb. (ami természetesen kell!) csak ezután következik.

A gagyi xenon, meg a szarul beállított tompított, meg esőben a ködlámpa is pont ugyanilyen zavaró.

bikila 2010.10.08. 13:15:10

@gyvy: neked meg nem nagyon kéne vezeti, kezeltesd az agressziódat szépen.

Hurri Kán 2010.10.08. 13:18:27

@bikila: nem gondolom hogy a követési távolságra vonatkozó szabályok betartása alól bárki is fel lenne mentve. Az eset egyébként az 1. kerületben az Attila úton történt, direkt nem is mentem egyébként gyorsan mert sok a zebra, meg némelyik elég rosszul belátható (parkoló autók, növényzet), ilyenkor tényleg muszáj 3 cm-re a seggembe jönni?

greggrant 2010.10.08. 13:22:15

@gyvy: talán nem vagyok egyedül azzal, ha azt mondom, nem ér nekem annyit a büntetgetés, hogy utána hosszabb ideig szervízben parkoljon az autó a csomagtartó kinyithatatlanná deformálódása okán. Elég ha egyvalaki hülye, meg egyébként is, nem tudhatod, hogy mi lesz a következő irracionális húzása az ilyennek.

Hurri Kán 2010.10.08. 13:24:24

@greggrant: ha autó csinálja, hátul ott a vonóhorog, ha nem normális motoros, így járt.

Darkness45 2010.10.08. 13:28:45

Az én motorom egy túraendúró. A lámpikája egy átlag autós pont szemmagasságában található. (nincs direkt az égnek állítva :))

Sokan villognak, hogy vakítja őket, mert tényleg úgy tűnhet, hogy refivel megyek. Akkor villantok neki egyet,hogy ez csak sima lámpika és nincs porbléma. Általában megértik.

Lehet itt is ez az eset volt...egyébként engem is zavar ha refivel (ködlámpával) jön valaki. Ezt a ködlámpás divatot qvára nem értem egyébként. Jól néz ki az igaz...de kb ennyi. :DD

Lipi1945 2010.10.08. 13:37:23

@Darkness45: Szerintem attól, hogy magasabban van a lámpa, nem kéne neki vakítani. A zenyém is magasan van, mégse villog senki.

Darkness45 2010.10.08. 13:48:00

@Lipi1945: hogy qvára szakszerűen fogalmazzak...más a megszokott szembe beeső beesési szög...átfogalmazhatom úgy is, hogy lehet nem vakít csak más a megszokotthoz képest, ezért lehet hogy azt lehet gondolni, hogy...

Nah ez egy szépen sikerült mondat lett...

(---Flúgos Buszos---) 2010.10.08. 13:49:53

@gyvy: Ameddig a rendőrségnél zat mondják,hogy szerivizbe kell vinniük a Pathfndert,mert csak ott tudnak kicserélni egy hátsó helyzetjelző lámpát,addig sokat ne várj tőlük.

Pedig leírtam neki,hogy tény,az új kocsikban a tompítottat tényleg nehéz kicserélni,mert alig fér oda az ember keze,de egy hátsó izzót 5 parc alatt kicserélsz,írtam,ha kell szívesen segítek,másnap délelőtt szívesen kicserélem nekik ingyen,mert állítolag a szervizben 3 nap,és addig nem akarják,hogy kiessen a kocsi a munkából.

FDToth 2010.10.08. 13:54:17

látom páran írják h nappal is használják a távolságit. miért is? azért mert az autósok nem veszik észre őket? Nehéz kitalálni h a motoros melyik sávban jön mögötted, mert általában cikázik sávról-sávra, index nélkül.

Hurri Kán 2010.10.08. 13:56:41

@1 Fószer: való igaz, hogy mostani kocsiknál nehéz az izzót kicserélni, de beállítani annyira nem, az állítócsavarhoz általában hozzá lehet férni. Csak a sok gyökér nem fogja fel, hogy egy dolog hogy ő nem lát, de ezzel másokat veszélyeztet.
Olyat már elképzelni sem merek, hogy a közlekedési hatósággal közösen tartsanak ellenőrzést, és akinek a lámpája összevissza áll, annak segítsenek beállítani. Talán ha felhívják ennek a fontosságára a figyelmet, meg aki nem ért hozzá megmutatják neki hogy a saját kocsiján ez hogy működik, talán elgondolkozik az illető a dolog fontosságán.
Talán...

2010.10.08. 14:16:03

Pont a töketlen, reflektorral haladó motorosok sodorják veszélybe magukat, mivel tuti, hogy senki nem néz bele fél másodpercnél tovább, így nem tudja megállapítani, hogy milyen sebességgel közeledik a szervdonor. Azt meg, hogy merre kanyarodna (pl. rohadtul elnyomja az indexet is) főleg nem lehet megállapítani ennyi idő alatt.

akos696 · www.focusauto.hu 2010.10.08. 14:23:14

@FDToth: Ezért jó a motor, gyorsabban lehet vele haladni városban. De nem ez az elsődleges, hanem országúton, a kereszteződésben, vagy akár városban ne hajtsanak ki eléd féktávon belül. Nekem működik, refivel kitűnök a tömegből, ha meg zavarom is, az ebből a szempontból direkt jó, mert tényleg eljutott az agyáig, h jövök. Nem beszélve a motorost semmibe vevő szemből előzőkről, akik, ha azt látják egy lámpa jön szembe, akkor azt hiszik, hogy simson és 40-el jön.

kutyafej 2010.10.08. 14:23:35

Aki motorozik és már nyomta majdnem agyon a sok fasz autós, aki sávváltás előtt nem néz balra is, nem csak a tükörbe, nos az a saját nyomorult élete védelmében fogja használni. Azért , mert fél. Nem ok nélkül. Másodpercek alatt elhalad az autós mellett ellentétben a vakító autókkal. Tényleg ez a legnagyobb gond az utakon? Nem a béna és közveszélyes autósok adják a gondok zömét? Vagy azért rühelljük a motorost, mert kisebbség ez is??? Ismerős?

Hirdetes 2010.10.08. 14:25:02

@FDToth: Ezek szerint Te csak a cikázó motorossokat veszed észre más nem létezik....

@gyvy: "alán ha felhívják ennek a fontosságára a figyelmet, meg aki nem ért hozzá megmutatják neki hogy a saját kocsiján ez hogy működik, "
Ez q jó lenne! a videót is megnézném róla, milyen arcokat vágnak, hogy ezt lehet állítani :)

"talán elgondolkozik az illető a dolog fontosságán"
Na ezt tuti nem, gondolkodni áhh akkor elbillentené a belső tükröt ne zavarja.... a többi már bonyolult.

@Tüdő R. Ákos: A cél még mindig nem az hogy sebességmérőt játsz az autóban ülve hanem érzékeld ott van a motor és túlélje a motoros a közlekedést.
De Te biztos nem utálod őket: "töketlen, szervdonor"

Marcellusca 2010.10.08. 14:25:16

Szerintem Lacaca vo't. :)
Szerintem. :D

akos696 · www.focusauto.hu 2010.10.08. 14:25:22

@Tüdő R. Ákos: Persze, persze. Ha Te mondod, biztos így van., de nekem nem ez a tapasztalatom 20 év motorozás után.

bikila 2010.10.08. 14:29:01

@gyvy: Jól ismerem a helyet. Nnincs senki felmentve a követési távolság betartása alól, és egyáltalán nem védem azt a motorost/autóst, aki a másik seggében turkál menet közben, mert valóban hülye gyökér.

De aki ilyenkor ráfékez direkt, vagy erre biztat másokat, az sem különb semmivel - mert lealacsonyodott a másik szintjére.

Sőt ez még rosszabb is egy fokkal, mert direkt a baleset irányába sodrod a helyzetet - amiben nem biztos, hogy (csak) az sérül meg, akit "büntetni" akarsz.
Szállj ki a pirosnál, magyarázd el neki, vagy nyomjál le egy sallert, ha nem érti meg de ne öld/nyomorítsd meg.

Egy nagyobb furgonnal, teherautóval a seggedben nem mernéd megcsinálni, ezt a fékezgetést vagy tévedek? Mert néha azok is mennek mint a szélvész, nem ritkaság...

Próbáld ki motoron egyszer. Ha 50-es seb.korlátozásnál 50-55-tel mész, 2 percen belül lesz autó a seggedben, mert nem lát/érez, vagy nem vesz figyelembe. Akkor talán eszedbe jutna egyből, hogy nem a fékezgetés a megoldás ilyenkor...

Marcellusca 2010.10.08. 14:29:38

Mija f@sznak motoroztok, ha féltek, Kötsög motorosok?! :DDDD

kutyafej 2010.10.08. 14:32:19

@Marcellusca: Pont az ilyen arrogáns buzik miatt, mint te! Mert ebben az országban aki autóban ül, úgy érzi, hogy simán megölheti a másikat.

Darkness45 2010.10.08. 14:33:50

@Marcellusca: hogy nagy klasszikusokat idézzek, nos drága véreim.."ezért tart itt az ország, ahol tart..."

lyken 2010.10.08. 14:36:18

@greggrant: Ha mögötted jön, akkor lát plusz X területet amit bevilágítasz.

@gyvy: "ilyenkor lehet nyomni egy padlóféket, utána vagánykodjon. Szoktam csinálni a városban a lökhárítómra tapadó pizzafutárokkal is. Egyszer az egyik elég nagyot esett... " Nagyon király vagy. Arra nem gondoltál még, hogy ne mások kinyírásával vezesd le a frusztrációdat?

akos696 · www.focusauto.hu 2010.10.08. 14:37:59

Az ész nélkül motorozók engem is zavarnak, aki melegítőgatya-póló kombóban nyomják a gixxerrel a köröket a Mecsekben, és azokat is, akik üvöltő kipuffal húznak el az autók mellett. De ez a kisebbség. Miért jó ez az általánosítás? Rengeteg motorost ismerek és a nagy része teljesen normális, középkorú családapa, aki nem ma kezdte az ipart. Talán senki nem veszi észre, nem tűnik ki a forgalomból, csak el szeretne jutni valahova, anélkül, hogy bármi kirívót is tenne, ezért az átlag autósnak csak a nagyhangú, nagy gázzal közlekedő motorosok maradnak meg.

Megy az irigykedés, mert ő megteheti, hogy motorozik? Mert gyorsabb, és a dugó sem érinti annyira és mert szakadó eső kivételével százszor jobban érzi magát, mint az autós az autóban rohadva?

Hát kérem, mindenki előtt ott vannak a lehetőségek, lehet jobban keresni, motort venni, amennyit csak akar az ember? Ja, hogy a motor veszélyes? Igen az, de ebben a környező autósok is nagy szerepet játszanak, ezért kellenek az életmentő praktikák.

De ha sokkal többen járnának motorral, ami azért olcsóbb, mint autóval, a forgalmat is csökkenti a légszennyezésről nem is beszélve, akkor miért nem teszik az emberek, mint nyugaton? Ott nem kell refizni, mert látnak, lehúzódnak, elengednek. Mert mindenkinek ott áll a túra BMW a garázsban, vagy a robogó melóba járni, tudják milyen az.

Hurri Kán 2010.10.08. 14:41:25

@bikila: igazad van, csak éppen sok embernél a szép szó az kevés. Ha teherautó jön mögöttem az kevésbé zavar, mert egyrészt azok általában tudnak vezetni, másrészt magasan ülnek, ezért sokkal előbbre lát mint én és hamarabb tud reagálni. Ez egyébként tapasztalat, pár évet én is lenyomtam kisteherrel.
Sajnos abban is igazad van, hogy a tahóság az járműfüggetlen.

Hurri Kán 2010.10.08. 14:44:08

@lyken: nem frusztráció, másból nem ért.

FDToth 2010.10.08. 15:04:04

@Hirdetes: nem, én engedem a motorosokat, mindig figyelek rájuk, de ha én szabályosan közlekedem, akkor elvárom h a motoros is, és sávváltáskor használja az indexet. tudom, menő szokás itt H-n index nélkül mászkálni, de ez a primitívségünk miatt van. Attól h reflektoroztok nappal is, ugyanúgy nem fog titeket a legtöbb autós partnernek tekinteni. Amíg mindenki könnyűszerrel megszerezheti a jogsit, addig nem nagyon lesz változás. Az autósok rosszabbak, mint a motorosok, ez biztos, pedig 100%-ban autózok.
Amint már mondtam, én figyelek a motorosokra, biciklisekre, de engem zavar h használjátok a távolságit. pl. Attól h más nem indexel, attól még nem fogok én is úgy tenni... Kellene jó adag kultúra kis hazánkba közlekedés szempontjából .

Hirdetes 2010.10.08. 15:10:25

@FDToth: "Kellene jó adag kultúra kis hazánkba közlekedés szempontjából . "

Egyetértek, de ez kihalóban nem fejlődőben. Ahogy HOFI mondta még 30 éve "harácsolás az megy" ez látszik az utakon is az egyéni érdekek.
B@zdmeg ma azt láttam, hogy simán a terepgépjármű egyirányú utcába szembe forgalommal betépett mert nagy volt a sor 2 sarokkal odébb ugyanez sportgépjárművel kész vagyok tök szűk utca beláthatatlan parkoló autók mindkét oldalon... megírom a blogra :D

randomuser1 2010.10.08. 15:13:18

És akkor még nem is említette senki, a Nap, az annyira alattomosan és erősen vakít, szembe, meg néha oldalról, ha úgy tartja kedve, gyakran nem is látok miatta semmit, kéne már tenni ellene is valamit...

bikila 2010.10.08. 15:21:22

@gyvy: csak éppen sok embernél a szép szó az kevés.
+++ Ez igaz sajna. Szerencsémre motorral elég könnyen megtehetem, hogy távol tartom magam az ilyenektől. És ha egy mód van rá már előre próbálom kiszúrni, ki az aki így közlekedik és a közelébe sem kerülni.

Autóval ezt nehezebb mondjuk egy 2x1 sávos úton megtenni, ha szembe is jönnek állandóan...

Visszatérve az agresszióra - motoron tanultam meg, hogy nem éri meg más baromságán felidegelni magát az embernek, mert sokkal könnyebben hibázik olyankor és ez nagy baj okozhat.

p0wer 2010.10.08. 15:34:31

De ki az a retardált aki autópályán motorozik éjszaka?

Kósza 2010.10.08. 15:35:45

Nem találok szavakat,... nem is keresek. A poszt toló elmondott mindent magáról az utolsó mondatában!

cso zsi 2010.10.08. 15:46:51

@kutyafej: "Vagy azért rühelljük a motorost, mert kisebbség ez is???"
Kiváltságokkal.
"Ismerős?"
De mennyire.

@Marcellusca: Ahhoz képest, hogy nem is új fiúk a blogokon, nem ismerik a vigyorgót a hozzászólásod végén.

cso zsi 2010.10.08. 15:50:25

@p0wer: Az egy jó dolog. Autózni is az, hiszen jóval kevesebben vannak a problémások. Úgy 20 éve még én is kijártam az autópályákra éjjelente csak úgy, mert a kutyát nem zavarta, amit teszek.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.10.08. 15:52:27

létezik egyébként valami megoldás erre? mert engem kurvára idegesít amikor minden második fasz refivel meg ködlámpával jön mögöttem a kivilágított úton. valaki említett múltkor fényre sötétedő tükröt ilyen létezik?

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.10.08. 15:52:56

A megoldás egyszerű: hátsó ködlámpa fel, enyhén lassít, majd mikor megelőz, reflektor fel. Hadd tudja meg ő is, milyen ez az érzés!

(ha nem motoros, akkor meg követni, amíg lehet reflektorral - motorost ugye nincs esély autóval)

Szembejövőnek meg reflektor fel.

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.10.08. 15:55:02

@Hirdetes: Láttad, hogy jön. Ez volt a cél. Neki ez egyenlő a túléléssel.

Akkor ezentúl majd én is refivel közlekedek mindenhol, mert túl akarom élni. Végülis autóval is jobban látnak, ha refivel közlekedek. Retard!

Marcellusca 2010.10.08. 15:55:24

@cso zsi: Áhh, csak nevetek rajtuk. :)

De, hogy mindig ráharap valami hülye az ilyen beszólásokra ... :D

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.10.08. 15:56:56

@d'oh: "valaki említett múltkor fényre sötétedő tükröt ilyen létezik? "

Egyre több autóba rendelhető. Gondolom utángyártott is léátezik már.

ex-dr. vuk 2010.10.08. 15:57:39

@Alikam: Sajnos nem igy van. En nem szoktam refizni motorral, eleg gyakran tokegyedul megyek fouton es mellekutrol kihajt elem. Siman. Vagy nekiall szembe elozni. Egyik esetben sem mentem autok kozott sem gyorsabban a megengedettnel.
Most ket lehetoseg van: 1. nem lat - refizve latna, 2. lat, de leszarja.

Melyik a jobb? :D

LongJohnHolmes 2010.10.08. 16:00:53

@Kósza: Szerintem is így van :) Jobb lenne, ha az ilyenek nem vezetnének, akik egy kint felejtett reflektorról ilyen hosszan tudnak süketelni :)
Neked meg egy jó tanács posztíró: Máskor kicsit hajolj előrébb, amíg a megelőzésed megtörténik, és már nem is süt s szemedbe a fény. A szembejövők fényszóróját sem kell úgy bámulni, mint ha hipnotizálni akarnád vele magad.
Azokra az autókra, melyikeknek az egyik tompítottja vakít, folyamatos reflektorozással kell felhívni a figyelmét, hogy ideje lenne beállítani. Nehogy már én ne lássak, akinek jó az autója., vakuljon meg ő.

Kósza 2010.10.08. 16:06:03

@gyvy: Remélem nem szaporodsz te tahó önkéntesrendőr!

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2010.10.08. 16:06:10

Az a baj, hogy a Kresz viszonylag egyszerűen leírja azt, hogy hogyan kell az utakon közlekedni. Itt sok motoros azt írja, hogy azért megy nappal reflektorral, hogy jobban észrevegyék. Mit kell neki csinálni ahhoz, hogy ez számítson? Ha olyasmiről van szó, amit a kresz amúgy tilt (mint pl a mozgó autók közötti előremenetelt - álló kocsisor mellett szabad előre menni!) akkor ne legyen már szempont az, hogy mi az ő érdeke mással szemben..

phaszfej 2010.10.08. 16:10:36

Aki motorozik, az vállalja a veszélyt, éppen azért motorozik. Ha meg rinyál motoros létére, az buzi divatmotoros, aki csak látszatot kelt, hogy ő motoros. Olyanok, mint a turdefrancos göncben bicajozó buzik, hogy lássák, hogy ő mennyire komoly biciklista, mert napszemüvege van meg gumibilije a fején. Egy igazi motoros a sebességet szereti, azért motorozik. Pont leszarja a bukósisakot meg a faszomtudjamilyen prtoktyoros zubbonyt.

phaszfej 2010.10.08. 16:14:09

Nem autós van meg motoros meg biciklis. Hanem vannak a normális emberek, meg a buzik.

Kósza 2010.10.08. 16:16:28

@gyvy: ha ráklikkelsz a kommentem előtt a nickedre, akkor látod, hogy melyik kommentedre válaszoltam

Laciii 2010.10.08. 16:21:20

"Itt sok motoros azt írja, hogy azért megy nappal reflektorral, hogy jobban észrevegyék. Mit kell neki csinálni ahhoz, hogy ez számítson?"
Szabályosan 50-el haladni főúton. Ha egyszer vészfék után bekopogtatsz az eléd-hajtó vakbarom ablakán aki se a macisajtot se a motorod tompítottját nem látja utána te is használni fogod.

Hurri Kán 2010.10.08. 16:23:19

@Laciii: szomorú az hogy akit leírsz, annak mindegy hogy tompított vagy refi mert egyiket se látja.

énis 2010.10.08. 16:24:43

Nálunk nemrég volt bent egy motoros, hogy szeretné lejjebb állíttatni a fényszóróját, mert állandóan villognak rá, hogy ne reflektorozzon, pedig csak sima fényszóróval közlekedik.. Lejjebb állítottuk neki, mire visszajött, hogy nem lát semmit, mert nem világítja meg az utat előtte, igaz, már nem villognak rá!

kaskala 2010.10.08. 16:25:18

megmondom én,miért használják a refit.mert barmok.nincs más magyarázat..
néhány példa a közvetlen környezetemből,motorosoktól
mindenki kivétel nélkül beszámolt a balesetéről hogy:
"épp hogy csorgok 160-al az andrásin,és a szemét autós kijött elém"
vagy
"a sorok között mentem 80-al,a rohadék kijött elém"
szerintem mind barom.ha betartanák a kresz szabályokat,tized ennyi balesetük lenne.
legfőbb ok a gyorshajtás!

fidoone 2010.10.08. 16:26:22

Szerencsére már közeleg a tél...

énis 2010.10.08. 16:27:06

@phaszfej: ez hülyeség!
Aki a sebességet szereti, menjen ki pályára és ott húzza neki, ott meghalhat anélkül, hogy bárki másban kárt tenne..

énis 2010.10.08. 16:30:09

@fidoone: és mi lesz a futárokkal és a postásokkal, akik télen is nyomják motorral?

fidoone 2010.10.08. 16:35:22

Nálunk a postás a sört nyomja, az nagyobb baj.

Peetee 2010.10.08. 16:35:23

Mókuska, arra nem gondoltál ,hogy a motorbicikli lámpája kb. 1,5méter magasan van?
Az átlag személyautó meg 50-60cm magasan?

More....használd az eszed....

_wood_ 2010.10.08. 16:40:10

a posztba fölvetett kérdésekre - kicsit késve - reagálva:
azért mennek így, mert magasról szarnak a többi közlekedőre.
a kiherélt kipufogó ugyanez, csak ők az útvonaluk mellett lakók orcájába is kakkantanak.

mondom ezt kétkerekűként; nem vagyunk egyformák.
a motor a legtöbb motorosnak ugyanúgy nem sporteszköz, hanem megfizethető, praktikus közlekedési eszköz, mint ahogy az autó az autósoknak.

antiszockó péniszsapkák mindenhol vannak...

huspotyolo 2010.10.08. 16:45:52

@Peetee: Teljesen egyetértek, pont ezt akartam írni.

@kaskala: Aki 160al meg 80al megy az megérdemli. Ők még nem jöttek rá mi a motorozás, az egy dolog, hogy tudják vezetni.

phaszfej 2010.10.08. 16:45:58

@énis: ne legyél már ennyire fosós buzi

Pincehelyi 2010.10.08. 16:53:12

@Hirdetes: Akkor talán inkábbb ne motorozzon, ha "Ez volt a cél. Neki ez egyenlő a túléléssel".

Hirdetes 2010.10.08. 17:10:46

@Pincehelyi: Ok akkor nem fogok. Köszi a tanácsot.

freddyreal 2010.10.08. 17:18:18

éjszaka baromság, ez tény....de nappal nagyon is hasznos, én is mindig felkapcsolom a távolságit motoron, a tompítottat pedig autón, és sokszor ez sem elég. Tavaly felkapcsolt távolságival mentem városban 50-el (tényleg nem volt több, a rendőrségi jegyzőkönyvben is ez van, és a szemtanuk is ezt mondták), mégis elém fordultak, aminek a vége nyilt bokatörés, szalagszakadás, ficam, és kar törés lett. Ennél már csak akkor lettem volna észrevehetőbb, ha kék villogóm, és szirénám van...
Viszont amikor tompítottal jártam, nagyságrendekkel többször jöttek ki elém, és mindig azért maradt el a baleset, mert számítotam rá, hogy a legtöbb autós vaksi, fáradt, ideges.....hát a fentebb említett napon ez sem volt elég.

neked ugatok 2010.10.08. 17:18:29

akárki akármit mond, a legnagyobb baj az olyan önjelölt bosszúálló, rendszabályozó senkiházi férgekkel van, akik ide is írogatnak

- befékeztem mert a seggembe mászott
- ráhúztam a kormányt
- rányitottam az ajtót
- én is a seggébe másztam, rátoltam a reflektort, leszorítottam
- kiszálltam megvertem

mégis ki a faszom vagytok ti, hogy a felállított kettős mércétekkel ilyeneket tegyetek? helyben ítéletet hoztok és büntettek, mi jogotok hozzá?
én miért tudok 4 éve balesetmentesen motorozni a városban? bőven 10e km felett egy szezonban, és mellette autózom is.. nem reflektorozom, a kipuffogóm csak akkor hangos, ha én azt akarom, sőt, a dudám 2 éve nem működik!
defenzív vezetés, ezt kéne megérteni a reflektorozó, motort bőgető idiótáknak, hogy mit is jelent... nem csak azt, hogy elkerülöd a veszélyt, de azt is, ha jön egy tirpák reflektorral szembe, akkor nem azzal töltöd az időd, hogy visszareflektorozz, meg ráhúzd a kormányt, hanem hogy minél előbb túl legyél rajta, ha mögötted jön elengeded, vagy mitől lesz jobb, ha direkt kibaszol a másikkal? nem attól lesz jobb mindenkinek, hogy az ilyet beborítod az árokba... majd elcsapja őt véletlenül egy nyugdíjas, véletlenül, de direkt senkinek nincs joga...

és ez vonatkozik az összes szituációra, amikor a másik fél tanítani akar.. a gyerekeiteket tanítsátok inkább, és magyarázzátok el neki, hogy amit a gyökér csinált, azt nem szabad. és óvakodjanak az ilyenektől!

freddyreal 2010.10.08. 17:21:18

@phaszfej:
ugye azért érzed mekkora baromságokat beszélsz....tuti valami 15 éves tuningbuzi skodás vagy, aki életében nem beszélt még igazi motorossal, csak a hasonszőrű tuningbuzi robogos raj haverjaival, akik szerint az az igazi motoros, aki nem öltözik be, és 220-al megy városban.....szánalmas

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.10.08. 17:23:56

@Alikam:

Az előttem haladót zavarom így is, úgy is, mert motorozok. Egyébként egyszer szóvá tette egy autós, hogy nagyon erősen világít a fényszóróm. Elmagyaráztam neki az okot a lámpánál, és megértette.

Azon kívül mint az előbb olvashattad: gyári beállítás mellett nekem speciel a lámpám nem világít kellően előre, ezért kicsit feljebb is van emelve, tehát a tompítottam is esetleg a szemébe világít egyeseknek. Viszont nekem is látnom kell a sötétben.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.10.08. 17:26:12

@CD-R80:

Hidd el, hogy ha valaki a napi sérelmét ki akarja élni rajtam, az ki is fogja. El lesz ahhoz az is, ha 25 kph-val gyorsabban húzok el mellette. Nem a világításom lesz a legnagyobb problémája.

mxplanet 2010.10.08. 17:30:40

a motoron joval szarabbul latni refi nelkul

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.10.08. 17:30:54

Amúgy azt aláírom, hogy a refi nappal vakít. Engem is szokott zavarni. Autósoknál zavar, motorosnál pedig elnézem, mert ismerem az okát. Az autósok szerintem csak úgy felejtik.

"streetfighter" 2010.10.08. 17:32:54

@phaszfej:
"Egy igazi motoros a sebességet szereti, azért motorozik. Pont leszarja a bukósisakot meg a faszomtudjamilyen prtoktyoros zubbonyt."

Ez egy nagyon korlátolt megjegyzés volt.
Egyébként aki szerinted nem normális az buzi is egyben?

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.10.08. 17:33:21

@Peetee:

Milyen motorokon ültél te eddig? :))) Velocipéd-motoron? :))) Amúgy persze, tényleg magasabban van, mint az autóké.

Népi ellenőrzési iroda (törölt) 2010.10.08. 17:33:46

Azért ahogy elnézem kevés lelkileg kiegyensúlyozott motoros írogat ide. De valaki azt mondja már meg nekem, hogy miért van az, ha kiállsz a Szentendrei útra este, az autókat szinte nem is hallod - kötsög Koppányosokat kivéve - de KIVÉTEL NÉLKÜL AZ ÖSSZES MOTOROS jaszkarizik Békástól a Bogdáni útig?

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.10.08. 17:34:28

@gyvy:

Okos vagy. Csak nehogy valakinél egyszer egy análizálásra tervezett elektromos ösztöke legyen. :)

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.10.08. 17:37:27

@phaszfej:

Őőőőő... köszi, most már tudom, hol a helyem. Akkor én valami hibrid vagyok, mert buzi divatmotorozásból szeretem a kétkerekűmet is hajtani.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.10.08. 17:42:30

@Népi ellenőrzési iroda:

Na, azért a Szentendrein írhatnánk az ótósokról is... Meg pl. Váci út stb. Amúgy kérdésedre válaszolva: hosszú, széles szakasz.

mxplanet 2010.10.08. 17:48:54

@Peetee: használd már az "Eszed" "more" !
hiába van magasabban ha ugyanugy 3 méterrel eléd világít csak.

ostoba barom....

Reggie 2010.10.08. 17:55:31

@Darren79: Ez kb annyira indok mint a tesco xenon. Azert mert szar a motorod lampaja nem vakithatod el a tobbi kozlekedot. Esetleg vegyel binokularis ejjellatot es szereld a sisakra.

phaszfej 2010.10.08. 17:57:23

@"streetfighter":

Ne légy ostoba! Sokféle nemnormalitás van, amiből a buzi csak egy vállfaj. Ha azt mondom, van ehető és férges alma, nem következik belőle, hogy a nem ehető alma férges. Reductio ad absurdum. Tehát a kijelentésed egy abszurdum. Reméljük, te magad nem.

Reggie 2010.10.08. 18:24:22

@Darren79: Masik motor vasarlasa esetleg este taxi vagy busz igenybevetele. Talan megprobalkozhatsz a pupillatagitoval is mondjuk ugy nehezebb fokuszalnia a szemnek, de hatha bejon.

mxplanet 2010.10.08. 18:31:34

@Reggie: minden motoron szar..értsd már meg

Reggie 2010.10.08. 18:33:53

@mxplanet: Akkor sem indok, hogy elvakitsad a szembejovot.. ertsd mar meg.

Ahamm 2010.10.08. 18:42:30

@neked ugatok: jól beszélsz! Csak nagyon nehéz megtenni!

intruderjani 2010.10.08. 18:43:07

Elvakít baz+ ? Azt a három másodpercet,ami mögötted volt, túlélted. De legalább észrevetted. Ezért volt felkapcsolva, hogy észrevedd és/vagy azért, mert a motorkon elég trágya szokott lenni a pilács. Ennyi. Ne puffogjatok ezen rohadt vörös komcsik. Menjetek inkább a feri faszát szivattyúzni!!!

"streetfighter" 2010.10.08. 18:47:36

@phaszfej:
"buzi divatmotoros...vannak a normális emberek, meg a buzik...fosós buzi...díszbuzi"

Ostoba? :)
Gyújtemény a mai írásaidból.
Szerinted ez nem abszurdum? :)

mxplanet 2010.10.08. 18:49:06

@Reggie: sokkal több rosszul beállított tompitott fényszórós autó jön veled szemben mint motoros.

blogair · http://Nyerj.ax4.info/fm1487/Kattints-es-Nyerj/bab 2010.10.08. 18:56:48

Biztos azért maradt így mert 180-ról is vegyék észre.

Reggie 2010.10.08. 18:57:14

@mxplanet: a) ez nem mentseg es nem is indok arra, hogy szandekosan ugy allitja be hogy vakit.
b) eleve autosbol tobb jon szembe, igy konnyu.
c) a rosszul beallitott tompitottal jovo autosok is zavarnak, sot jelzem is nekik, de azert az nem mindegy, hogy valaki direkt allitja igy a lampat, vagy nem veszi eszre, hogy ideje lenne korrigalni a beallitast.

mxplanet 2010.10.08. 19:01:10

motoron elég könnyű lámpát állítani valóban..
meg a rezonancia.. :))

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.10.08. 19:25:39

Miért nem döntöd meg a belső tükröt, akkor nem vakít ;)

Whiplash · http://www.motoroshang.hu 2010.10.08. 19:27:34

Sziasztok! Cs. Péter vagyok a www.motoroshang.hu internetes motoros-rock rádiótól, és ma este 8 után erről a témáról beszélgetünk egy tapasztalt motoros túravezetővel! Kattanjatok ránk! www.motoroshang.hu

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.08. 19:37:03

@Whiplash: Utólag elérhetők a műsorok hanganyagai a honlapotokon? Pont nem leszek már számítógép előtt, mire elkezditek... :)

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2010.10.08. 19:41:42

Ja kérem: nem kell a belvárosban 130cal ótópályán meg 230cal közlekedni és akkor láétni fogják az istenbarmát. tompával is!

hha96 (törölt) 2010.10.08. 19:48:35

Fényre sötétedő visszapillantó nyerő dolog :)

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.10.08. 19:49:35

Szeretném felhívni a figyelmet a belső tükör két állására. Főleg autópályán, nagy sebességnél igen fontos, hogy lásd az utat. Ehhez használnod kell éjjel a távolságit. Amikor a hosszúfényeddel beéred az előtted haladót, átváltasz rövidre. Nem korábban, mert te nem fogsz látni semmit jóval a féktávodon belül sem. De a távolsági fény már távolról is zavaró lehet, ezért éjjel ugye célszerű a belső tükröt felpattintani éjjeli módba. Ekkor a hátul jövő fényét fogod látni, de korántsem olyan zavaróan, mint normál állásban. Mást meg amúgy sem akarsz nézegetni éjjel az országúton, mert ugye mindenki lámpával közlekedik.

Használjátok a tükör ezen funkcióját!

Más: autópályán az elválasztó hálót pont úgy találták ki, hogy távolságival sem tudod kiégetni a szembejövő szemét. Oldalról nem lehet rajta átlátni (persze ez csak sík terepen érvényes, dimbes-dombos szakaszon bizony kapcsolgatni kell). A magyar autópályákon sajnos még sík terepen is foghíjas az elválasztó háló, ha van egyáltalán (az új szakaszokon inkább van).

Whiplash · http://www.motoroshang.hu 2010.10.08. 19:52:50

@SilentSound: Ha adsz egy email címet akkor elküldjük

közlekedő edény 2010.10.08. 20:21:26

Engem mindig elvakít - és nem a szépségük. Akkor is ha nem max hangerőn nyomják a fényt. A sima is. Magasan van, meg még magasabbra teszik Ők lássanak. Oké.
Motorgyártók, haló. tervezettek a motorra olyan lámpát, ami lejjebb van, We have a teknolodzsi. Nem érdekel de akkor csúnya a motor, leszarom.

ulpinus 2010.10.08. 21:13:09

Már régen feltalálták a megoldást a problémára:
1.Végy 2nm fehér prizmát.
2.Ragaszd fel a járműved hátsó felületeire.
3.Véget ért az esti ingyen szolárium...
Innentől minden szentjánosbogár a maga szemét irtja, jöjjön utánad a láthatatlan fantom motoros, egy gagyi xenon afficionado, vagy ET középső ujja...

(nm=négyzetméter mielőtt Dr. Öveges és társai beizgulnak a vérszagra)

CD-R80 2010.10.08. 21:51:42

@ulpinus: Belülre vagy kívűlre kell ragasztani?:)
Ez így nem egyértelmű...:)

f.piszok 2010.10.08. 22:30:35

Mint gyakorló motoros mélysésegen szégyenkezem azon sportársak miatt akik fényszóróval, aránytalanul hangos kipufogóval közlekednek. Számomra nem érv, hogy észre szeretnék veteteni magukat, mert ha mindenki így közelekdne akkor a fényszórók tömegében és 100 Db+ hangerőben végül mégsem látszanának. Tessék szabályosan közlekedni, előzékenynek lenni, ésszel motorozni.
A motorozás akkor is lehet élmény ha nem hajszolják az ezredmásodperceket a közúton, lényegesen gyorsabb akkor is ha néha megvárunk egy-egy autóst aki nem vett észre/egyszerűen csak lassabb.

l69 2010.10.08. 22:44:40

@ulpinus: Hátul nem használhatsz fehér prizmát. Nem szabályos.

D4D 2010.10.08. 23:22:13

Nem olvastam végig a kommenteket, de két dolgot említek, ha volt, akkor bocs.

Járműfüggetlenül a közlekedők kb 40%-a magasra állított tompítottal jár, ami ugyanúgy vakít, mint a refi.

Annyi a félszemű hülye, hogy amikor egy lámpa jön szembe, rárefizek egy pillanatra, hogy ez most motor, vagy egy fasz, akinek csak jobb oldalt van lámpája.
Uttóbbiért itt és most minden motorostól elnézést és bocsánatot kérek, de nekem sem mindegy, ha egy lyukat észreveszek, akkor meddig húzhatom be a kocsit.

Véleményem szerint a motorosoknak sokszor nincs lehetőségük azonnal levenni a refit, mert esetleg rezonáltatja az aszfalt a motort, dönteni kell, fékkészenlétben a kéz, és hasonlók miatt szüksége van mindkét kezére-tíz ujjára.

mxplanet 2010.10.09. 02:11:38

@Turbék: úgy látszik még mindig magas a tompa agyadnak, hogy nem sebességfüggő! szopjadmárki.
@közlekedő edény:a terepjárók nem zavarnak, a kurva anyád!
@f.piszok:nekem gyárilag hangos a kipufogom folytva is.
te valami vespas vagy?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.09. 06:24:14

@Myta:
Hol van már a Zsiguli fejlett belső tükörrendszere...
Azt lehetett billenteni a f.szóró ellen

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.09. 06:32:28

A hulye kifogásra, "hogy nem látnak meg", "magasan van a f.szóró" stb.
A kb.30 motorozás alatt nekem soha nem volt ilyen problémám, nem is közlekedtem refivel.
Országuton mindig volt időm átkapcsolni tompára
Hulye kifogások
Ha valaki motorozott hegyekben, többször megjártam a Jugó hegyeket, és a reflektort nem kapcsolta le , azt rövid uton lebunkózták, esetleg a pofájába nyomtak párszáz watt Bosch-t
Szoval fasság bármire hivatkozni, jól beállitott tompitottal kell járni.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.09. 06:36:18

@horex:
kb.30 motorozás alatt =30 év...

f.piszok 2010.10.09. 08:53:49

@mxplanet: Amennyiben az R1-et vespának tekintjük ... A fényszóró használati "érvek" továbbra sem győztek meg. Egyébként sokkal jobbal látszanál ha a vészvillogókat is bekapcsolnád, eseteleg egy kék villogó, szigorúan felhajtott rendszámmal ugye?
Ez a taktika csak addig tűnhet működőnek amíg csak kis számú paraszt csinálja.

''autónepper.'' 2010.10.09. 11:23:07

pont leszarom hogy mögöttem távolságival jön valaki ezért kell fullra lesötétíteni a kocsit és még az oldalsó tükörbe se zavar ha az isten barma távolságival jön...;)

ám lehet hogy azért ment távolságival hogy lássad hogy motoros... mivel nekik gyengép a lámpájuk mint egy autónak szal azért gondolom nem haltál bele hogy azzal ment...

@D4D: ott a pont;)

Reggie 2010.10.09. 13:28:29

@''autónepper.'': Csak tudod a tavolsagi es a tompitott kozott nem pusztan a teljesitmeny a kulonbseg, hanem a feny iranyitottsaga is mas.

''autónepper.'' 2010.10.09. 13:36:34

@Reggie: persze hogy van mivel távolsági jobban fel fele hord... de mondjuk ha valaki mögöttem távolságival jön abból én szinte semmit nem érzékelek...

Reggie 2010.10.09. 13:58:47

@''autónepper.'': Hatulrol valoban nem jelentos a problema, de ha te epp a tuloldalt szembol jossz, akkor mar nem fogsz orulni neki. Az elso szelvedot csak nem sotetited:)

''autónepper.'' 2010.10.09. 14:04:16

@Reggie:ja hát szemből igen zavaró de mondjuk ez most autópályáról volt szó:) egyébként passatom az első szélvédő is meg volt félig sötétitve... bmwn 35centis csík van és minden ablakon 95% fólia van szal nem nagyon zavarnak a fények :DDDD

Reggie 2010.10.09. 15:00:35

@''autónepper.'': En az olcsobb valtozatot valasztottam: becsukom a szemem:D

De felreteve a viccet, en azon akadtam ki igazan, hogy direkt feljebb allitja a lampat, az pedig a szembejovot is zavarja.

''autónepper.'' 2010.10.09. 15:09:05

@Reggie: "En az olcsobb valtozatot valasztottam: becsukom a szemem:D":DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD ezen igen jót nevettem most:DDDDD

ja értem hát igen az igen zavaró tud lenni :S:S

j311 2010.10.10. 10:18:35

"távolsági fényszórót végig bekapcsolva felejtő"

Nyugodj meg, szándékosan volt távolsági fényen, nem csak úgy felejtette. Ilyen esetekben nyugodtan "felejtsd" úgy te is, miután elment melletted.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.10.11. 13:16:25

@Reggie:

Már vártam egy hasonlóan elmés megjegyzésre.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.11. 13:59:53

@horex: a mostaniakat is lehet, csak a sok "úúúrvezetőőőőő" már nem tudja milyen kallantyú mit csinál a kocsijában, meg amúgy is könnyebb ha a másik a hibás.

Take-it-Easy 2010.10.15. 16:58:13

@XXXXXXX: én meg betiltanám az autóvezetés közbeni tüsszentést. Milyen veszélyes már?! Közben becsukod a szemed! :)

Hogy a poszthoz is hozzászóljak: nappal én is megértem a karácsonyi kivilágítást, de éjjel, amikor az autók fényszórói is vakítanak... :((












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása