Az 56-osok tere (ex-Felvonulási tér) az egyik utolsó, a belvároshoz közeli ingyenes parkoló, sokan használják P+R-ként jobb híján. Reklámügynök is itt szokta letenni az autóját, amikor épp nincs lezárva. Mert elég sűrűn előfordul, hogy valami rendezvény miatt nem lehet itt megállni, ami már csak azért is gáz, mert a környéken nem nagyon van hasonló lehetőség, amit B tervként lehetne alkalmazni...
Szétbaszaideg! Így is lehetne kezdeni a posztot, de természetesen ettől higgadtabb vagyok már. A fenti idegállapot félórával ezelőtt volt jellemző rám (szept. 29.). Azóta BKV-ztam..., úgyhogy ez változott :)
Májusban a munkahelyem környéke – a XIII. kerületben – parkoló övezet lett, ami önmagában azért felháborító, mert ide az emberek dolgozni járnak. Dolgozni járnak olyan cégekbe, melyek nem kevés iparűzési adót fizetnek az önkormányzatnak. Nem vásárolgatni, mozizni, szórakozni járnak ide, hanem profitot termelni, amely ugye minél több annál jobb az önkormányzatnak is. Hajlandó vagyok fizetni két órás ügyintézésért 2x240 Ft-ot, de 8-10 óráért nem. Tömegközlekedés kiesik, Dunakesziről járok dolgozni párommal, kettőnknek így éri meg.
Kénytelen voltam megbarátkozni a gondolattal, hogy a Felvonulási térről járok majd be. Ott szívesen hagyom az autót, párom a közelben dolgozik, kinéz az ablakon és látja, ha lopják sikoltozik. A nyár folyamán nem is volt ezzel semmi probléma, sokszor gyalog jártam át, a Dózsa György úton fel sem ültem a trolira.
Szeptemberben azonban lezárták a egyik részét a plakát kiállítás miatt. Ok, mondom van itt hely dögivel legfeljebb többet gyalogolok, jövök bringával, keresgélek a Kassák környékén kis utcákat stb. Közben rájöttem nem is olyan egyszerű ez. A Dózsa csúcsforgalomban elég büdös, korábban kell indulni.
Azonban nincs gyerek, nem kell oviba, iskolába vinni, ne sírjon a szám, belefér. Majd mielőtt a plakát kiállítás bezárt volna, két nappal korábban, lezártak a tér még egy részt. Még messzebb kellett mennem, bringa, fizetős parkoló, gyaloglás stb. Kezdett kissé bosszantani a dolog, már nagyon vártam, hogy eljöjjön a hétfő, amikor felszabadul az összes hely, nem kell korábban indulni, jut hely mindenkinek.
Bringán hideg volt már, este hét környékén, sötétben Káposztás és Dunakeszi alsó között pedig "kalandtúra" még lámpával is. A fizetős parkolás napokon keresztül nagyon drága, a tömegközlekedés meg hát..., akkor inkább a túlélőpróba bringával.
Eljött a hétfő, minden ok. Szépen lassan elfelejtettem, a reggeli küzdelmeket a közlekedéssel és a parkolással kapcsolatban. Ma reggel azonban gyanútlanul fordulok le Dózsáról a parkolóba és mit látok? Megállni tilos tábla és társai! Azt hittem felrobbanok, de lehiggadtam, fordultam, tovább mentem, de a következő behajtónál várt az előző meglepetés tesója. Kis híja volt, hogy ne váljak kordon döntögetővé. Miért merik ezt a helyet egyáltalán P+R-nek nevezni, két napig tudtam, tudtunk normálisan parkolni.
Az autók mennyiségét elnézve a Felvonulási téren, úgy gondolom akad a blog olvasói között pár aki itt parkoltatja autóját. Ki hogy éli meg, hogyan oldja meg ilyen helyzetben a parkolást? Hogyan lehetne elérni, hogy a számtalan felvonulás, rendezvény se a közlekedést, se a parkolást ne lehetetlenítse el? Hogyan lehetne elejét venni annak, hogy a munkába járó szerencsétlentől nem szedjenek parkolási díjat.
[mike] 2010.10.10. 18:30:01
jelentéktelen alak 2010.10.10. 19:12:57
Én már jártam úgy, hogy egy 20perces munkához, 1órán át kerestem parkoló helyet egy sokkal kisebb, de sokkal rosszabbul szervezett városban, mint Budapest. Nem ingyenes helyet, helyet.
Mit szólna a post-oló ha Tokioban dolgozna? Egy heti bére nem fedezné egy napi parkolását... :-)
Hurri Kán 2010.10.10. 20:03:25
miako74 2010.10.10. 20:07:56
Don Blasius 2010.10.10. 20:15:59
Helyközi bérletnél 86%-ban köteles téríteni. A helyit már nem köteles és így gáz, mert az tényleg sok, és két embernek így már mindenképpen jobban megéri.
babapa 2010.10.10. 20:23:05
A Dózsa György út - Városligeti fasor sarkán lévő irodaházban dolgozok, és én is szembesülök ezzel mindennap. A legváralanabb pillanatokban tudják minden szar miatt lezárni, néha napokra, néha hetekre.
Megoldás lehet: menni egy kört a Városligeti fasor szervizútján, hátha éppen akad egy hely. Vagy a Városligeti fasoron a Király utca felé haladva, a Bajza utcától kicsit vissza van egy foghíjtelken kialakított parkoló, 600 Ft-ért egész nap lehet parkolni.
Off: a buszparkoló csak az Időkerék felőli végén van kitáblázva, így aki a másik végéről támad (mert egyébként semmi nem tiltja), az ezt nem látja, leparkol, és ez 3.000 Ft-jába kerül, mint ahogy én is jártam. De ez már egy másik történet...
randomuser1 2010.10.10. 20:23:21
igazi hős 2010.10.10. 21:18:36
yxcvbnma 2010.10.10. 21:21:23
Én a leírásból azt veszem ki, hogy a posztoló a lehel-dózsa sarok környékén dolgozhat, vagy Váci Dózsa sarok környéki valamelyik irodaházban.
Esetleg Káposztásmegyerig kocsi, onnan meg 14-es villamos? Már ha persze van BKV bérleted.
Vagy vonattal Rákospalota-Újpest állomás, onnan 14-es villamos.
Vagy vonat Rákosrendező, onnan meg 1~2 km séta. Nem sokkal több séta, mint a Felvonulási tér-XIII.
A Felvonulási térnek a lezárása meg szerintem is idegesítő dolog, Az 56-os emlékmű előtt is minek az a nagy szabad placc? Miért van az is állandóan lezárva?? Konteó megközelítésből arra tudok gondolni, h azért zárják le mindenféle mondvacsinált indokkal, hogy menjél beljebb,és vegyél parkolójegyet...
Rock me Amadeus 2010.10.10. 21:28:33
Reggie 2010.10.10. 22:02:18
@Rock me Amadeus: Ha mar nalatok a gondolkodast mar betiltottak...
tundrazuzmo (törölt) 2010.10.10. 22:30:14
A posztolónak meg: a 13. kerületben Váci úti teszkó lehet a nyerő, onnan kékmetró.
jaafar 2010.10.10. 22:39:19
akos696 · www.focusauto.hu 2010.10.10. 22:53:58
D4D 2010.10.10. 23:04:52
A Fővárost mostanra szakértők irányítják, és a P+R helyzetet szerdáig rendezik.
Kedvencem még a témában, mikor a vízszerelő az árajánlatban leírja a tételeket, mi-mennyi, és szerepel benne:
Parkolás: 3200 Ft/nap
Egy hetes munkánál mennyi is az?
tundrazuzmo (törölt) 2010.10.10. 23:15:29
Bár ott lehet, hogy a vízszerelőt gátőrnek hívják...:)
igazi hős 2010.10.11. 00:09:37
Mennyibe kerül egy heti szakember? Számla nélkül is min 150, számlával 300 ezer, egy hetes munka anyagköltsége is több százezer. Nem a parkolástól drága, ha vidéken laksz, akkor a kiszállásban simán fizetsz ennél többet, még a pizzafutár is drágább.
miako74 2010.10.11. 00:39:24
zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.10.11. 02:08:53
Innentől már tudtam, ki a hülye.
Autóval bejársz az agglomerációból, idebüdösítesz a városiak orra alá és még csodálkozol, hogy nem tetszik nekik és mindent megtesznek, hogy ne csináld?
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.11. 07:21:59
KI kell tiltani az autókat, mint a traktorokat.
Bkv és biciGlivel kell járni
Persze a fehérgalléros Reklámügynöknek ez nem smakkol
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.11. 07:31:08
Parkolás: 3200 Ft/nap"
Ócsó! 4800Ft/nap a Belvárosban
Azt mondja a kliens, hát vigye haza az autót, miután lepakolt
Ja, autóval oda és haza, majd bkv-vel ujbol vissza, ha estleg szerszám-anyag kell +ban akkor mi van?
Nem is vállaltam be a munkát
Megjegyzem az Andrássy úton a November 7 térig MÉG ingyenes a szervízút
Volt hogy 1 órát keringtem, mig le tudtam tenni az autót, ott parkol kerületi engedély hiánya miatt
Év végétöl az "egyenlőség jegyében" megszüntetik a felvonulási térrel együtt
Mennyenek az anyjukba, rohadt vérszívók!
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.11. 07:48:58
Az Élmunkás hid alatt , az elvetélt kormányzati negyed helyén 640Ft/nap /állitólag/ a parkolás
Azt szeretem, amikor azt mondják, "nadehát Londonban" "nadehát Tokióban is"
Kinem szarja le, mi van ott!?
Itt nincs annyi pénze az embereknek hogy kifizetni tudják.
A másik
Sírni a környezetszennyezés miatt
Nézzünk már körbe a tűzhányók és a vörösiszap áradat után.
Nyaranta lezárják a Városligeti sétányt a "tiszta levegő" örve alatt, Belvárosban korlátozzák az autókat
Az a füst vagy CO, nem száll ugyanugy oda?
Fasság az egész!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.11. 09:05:38
Alikam 2010.10.11. 09:07:05
Azt hiszem nagyon sok ember, csak kényszerből csinálja ezt, és nagyon sok, legszívesebben nagy ívben elkerülné ezt a retkes várost.
Dester 2010.10.11. 09:11:41
Tron65 2010.10.11. 09:19:56
FELVONULÁSI TÉR!
Szerintem teljesen normális, hogy ott időnként rendezvények vannak, emiatt lezárják egyí részét.
A maradék időben pedig megengedik, hogy ingyen parkolhassanak az autók.
Ha már térlezárás, akkor inkább azt kellene feszegetni, hogy egyes "társaságok" milyen alapon rendeznek gyűlést az Astorián, a Deák téren, a Blahán és hasonló helyeken, ahol e miatt az UTAT kell lezárni és a közlekedést elterelni (már ha egyáltalán lehet elterelni a Rákóczi út forgalmát).
igazi hős 2010.10.11. 09:20:52
randomuser1 2010.10.11. 09:46:18
TH 2010.10.11. 10:00:00
igazi hős 2010.10.11. 11:05:31
@XXXXXXX: Egyébként meg belvárosi irodába minek autóval járni?
jaafar 2010.10.11. 11:21:01
De látom, neked már megint az fáj, hogy másnak lehet, neked nem. Le sem tagadhatod, hogy magyar vagy.
ave 2010.10.11. 11:25:39
Faszom a videki helykovetelozokhoz.
Sulyadot Mucsajrocsogenek fizeti, de koveteli, hogy legyen parkolohelye, mert o dolgozik. Mindenki mas is dolgozik, kepzeld el.
fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2010.10.11. 11:32:28
Amúgy meg - tudom, hogy ez nagyon megmondósan hangzik, de tényleg! -, ne építsd fel az életedet az autódra. Nem kell Dunakeszire költözni, és az 56-osok terénél lakni. Ez a hosszú távú megoldás.
fagzal 2010.10.11. 11:40:12
2. Lehet keresni munkát Dunakeszin.
3. Lehet keresni munkát olyan helyen, ahol lehet parkolni.
4. Be lehet járni vonattal.
5. Lehet bérelni mélygarázsban helyet.
Számtalan opció!
dan72 2010.10.11. 11:40:41
Sztávrosz_ (törölt) 2010.10.11. 11:43:21
Rosszindulatú Vászka 2010.10.11. 11:48:33
www.westend.hu/hu/info/parkolas
A Dunapláza udvari parkolója viszont 5000 HUF/hó
www.dunaplaza.hu/cikk/parkolas
Az is kötsögség volt, hogy a pesti alsó rakpartot fizetőssé tették, az utolsó nagy PR parkoló volt.
dukeekud 2010.10.11. 11:50:05
Nem ertem mi a problemaja a posztolnak, ha nincs penze ra, hogy autoval jarjon, akkor ne jarjon autoval, ez ilyen egyszeru. Nekem nincs penzem hogy helikopterrel jarjak, ezert nem jarok azzal, es nem irok rola cikket.
Koltozz kozelebb a munkahelyedhez, vagy valalj helyben munkat.
dan72 2010.10.11. 11:51:11
Hurri Kán 2010.10.11. 11:51:35
Pista bá' 2010.10.11. 11:51:45
Mit csináljon akkor az az ember, aki örül a nettó 120 ezres fizetésének? Mert sok ilyen van.
Egy ismerősöm a feleségével pont ugyanilyen helyzetben van, csak ők Veresegyházról járnak be szintén a XIII. kerületbe, egy munkahelyen dolgoznak mindketten hasonló fizuért. Kedves munkaadójuk még a jogszabály alapján számukra járó bérlet hozzájárulást sem adta meg nekik. Azt mondta a HR, hogy járni ugyan jár nekik, csak nem kapnak. De ha sokat ugrálnak miatta, akkor meg fogják találni a módját, hogy kirúgják őket és felvegyenek helyettük két budapestit, úgyis sorban állnak a jelentkezők, stb...
Ismerősék így most autóval járnak a Váci úti TESCO parkolóba, onnan meg gyalogolnak 3 km-t a munkahelyükre, mert ilyen fizu mellett nem akarnak kettőjüknek +20 ezerért bérletre is költeni a 2 db 120 ezres fizetésből, ha már úgyis autót kell használniuk. Ezzel a módszerrel megoldják a havi bejárást 30 ezer forintból ketten.
Ha mindketten tömegközlekednének, az 60 ezernél is több lenne. A fizetésük 1/4-e, ugyebár.
Szóval tényleg lehet itt jönni Londonnal meg Tokióval, csak hol vannak itt olyan fizetések ÉS emellett hol van itt normális tömegközlekedés?
pakesz (törölt) 2010.10.11. 11:55:49
elvegre a nep azt akarja hogy legyen...
megvan a 2/3 vagy 4/3 is hozza mar csak az akarat kellene
pakesz (törölt) 2010.10.11. 12:00:35
nem az a P+R
amugy menjen el a tisztelt poszt tolo a 173e vegallomasahoz, mert ha onnan jon be na az mar tenyleg P+R
mondjuk ott nehanyszor jon ellenor es az +10e havonta, nem olyan hogy max leszallitanak aztan legyaloglom a 2 megallot, vagy ez lenne az igazi gond?
Loana 2010.10.11. 12:01:07
Nem tudom, hol van pontosan a posztoló munkahelye, de pl. bejárhatnak Újpestig, ott lehet parkolni, aztán metró / villamos / 20 vagy 30-as busz... uram bocsá az autótartás költségeibe bele lehet kalkulálni a parkolás költségeit is.
Démonmac1 2010.10.11. 12:01:53
Igenis kellene biztosítani parkolóhelyeket a dolgozóknak.(én pl az összes bicikliutat télen kinevezném parkolóhelnyek:)
bár ha rajtam múlna nem is lenne olyan:)
Pista bá' 2010.10.11. 12:03:14
Tényleg nem képesek néhányan felfogni, hogy egyes Bp. környéki helyeken egyszerűen NINCS munka helyben?
Vagy szerintük ezek ez emberek viccből utaznak napi kétszer másfél órát, hogy a 100-120 nettójukat megkapják?
Ezeknek az embereknek melyik tetszik jobban az alábbi 2 alternatívából:
1) Mindenki, aki olyan helyen lakik, ahol nincs munka, költözzön Budapestre. (Hányan laknak majd itt akkor és mennyire lesz élhető a város?)
2) Aki az agglomeráció kis falvaiban lakik, az ne büdösítsen itt be az autójával, hanem maradjon otthon. Ha nincs munka, legyen "segílyes", majd eltartjuk mi.
3) Járjon csak be az illető Veresegyházról tömegközlekedéssel havi több, mint 35 ezerért. Nem baj, ha így egy munkanapja indulástól hazaérésig 14 óra, (átlag 11 óra a 8 helyett a multinál túlórapénz nélkül+3 óra utazás) a 120 ezres fizetéséből meg szinte csak 80 ezer marad és így óránként kb. nettó 500.- Ft-ért dolgozik, megérdemli.
Nos?
kokavec 2010.10.11. 12:04:20
pakesz (törölt) 2010.10.11. 12:19:29
csak hat en a 173as vegallomasat
a sok burzsuj kocsog lakotelepi ugyis autoval megy be, a csoringer agglomerek kihasznalhatnak ezt a TENYT
csak mint emlitettem igy nem tudnak megsporolni a BKV berletet :(((
mert szinte biztos vagyok benne hogy egy notorius "BKV berletet 2 megallora nem veszek de amugy draga es szar a BKV hiszen autoval mennyivel occcoobb" mentalitasrol van szo...
Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.10.11. 12:20:46
rohadjatok bele az autótokba, tiltsák be a parkolást és kész.vagy legyen óránként 1000000000 ft
determ 2010.10.11. 12:28:49
Összesen több, mint 20.000Ft volt. Lehet, hogy ők többet keresnek, de ennyivel nem. Ezt itthon szerintem bőven 10 alatt megúsztam volna a legdrágább részeken is.
Más kérdés, hogy ott NEM MUSZÁJ BEMENNI a belvárosba, mert 1 buszjegy áráért parkolhatsz 1 napot a város szélén, ahonnan valamilyen közlekedési eszköz (metró, villamos) hamarabb elhoz, mintha kocsival próbálkoznál a belvárosi dugóban.
Ehhez két feltétel kell:
- Sok, gyors, kulturált tömegközlekedés,
- P+R parkoló tömbök, akárcsak panelházak. (Nem 100 parkolóhely, hanem 1000-es nagyságrend).
Azt hiszem ezek közül egy sem adott nálunk. Köszönjük meg a városvezetésnek.
determ 2010.10.11. 12:30:59
Erre lenne ugye az optimális megoldás, amit az előbb írtam, a kettő kombinációja. Csak nálunk ezt (sem) sikerült megvalósítani.
MVMV 2010.10.11. 12:31:44
Mint az emberek többsége, aki autóval jár dolgozni, és nem a céges/bérelt mélygarázsba áll be minden nap.
Mindenki írjon posztot arról, hogy ahova megy a belvárosban, milyen nehéz parkolnia? Mert ez a cikk nem a P+R hiányról szól, ami valós probléma lenne, hanem a szerző kényelmességéről.
kis hangya 2010.10.11. 12:33:49
TH 2010.10.11. 12:37:39
Hurri Kán 2010.10.11. 12:38:13
Eddig irodaházakon meg plázán kívül más nemigen épült, de hátha...
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2010.10.11. 12:38:22
radirpok123 2010.10.11. 12:39:32
"Tömegközlekedés kiesik, Dunakesziről járok dolgozni párommal, kettőnknek így éri meg."
Dunakesziről igen jó a vonatközlekedés, ráadásul pont a XIII. kerületen megy keresztül. És a munkáltató megtéríti a vonatjegy 80%-át (nemtom pontosan mennyit, de nagyságrendileg ennyit). Ezen kívül bringát, rollert, görkorit is lehet vonaton szállítani...
Hurri Kán 2010.10.11. 12:39:58
az irodaház kevesebb parkolóhellyel épül fel mint amennyi kéne, mert így olcsóbb és a jelenlegi építésügyi szabályozás lehetővé teszi.
TH 2010.10.11. 12:41:16
Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.10.11. 12:45:48
dunakeszi kifejezetten jól közlekedhető vonattal, nyugatiból meg van metró.
de a nagyurak nem ereszkednek a nép közé
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.10.11. 12:45:54
szerintem a posztoló abban a hitben lehet, hogy ott is fizetős a parkolás.
nem szívesen hagyom egyébként a kocsit ilyen óriásparkolókban, sokkal könnyebben feltörik mintha egy lakóház előtt állna, inkább sétálok 10 perccel többet vagy + 2-3 megálló.
Borcsika 2010.10.11. 12:46:21
2. Vonat? Esetleg. Nehogymá olcsóbb legyen az autózgatás anyszival, mint a vonat. ott is lehet romantikázni.
Aki a belvárosban akar parkolni, annak legyen vaskos pénztárcája, és jegyezze meg, egyre kijjebb fogja tolni a főváros a fizetős területek szegélyét, úgyhogy lassan be lehet állni a tömegközlekedők sorába, és nem ilyen marhaságokon dühöngeni.
Szánalmas.
Hurri Kán 2010.10.11. 12:47:14
Borcsika 2010.10.11. 12:47:54
szánalmas népség.
engem gyíkká változtatott 2010.10.11. 12:48:08
szerintem a sztoriban az a legfelháborítóbb, hogy vannak még ingyenes parkolóhelyek a belvárosban. foglalod a 2x5 méteres helyet a szaroddal, ez luxus, nem a tied a hely, fizess érte.
nem jár alanyi jogon, hogy lefoglalj közteret. én sem sátrazok a városligetbe ingyen, mert a városliget nem az enyém és a sátrazás nem oda való. a parkolóhely nem a tied, a piripócsi autód meg nem a belvárosba való. válassz.
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2010.10.11. 12:49:54
Hogy sírna, ha hirtelen az összes autós elkezdene "tömegközlekedni"! :) Hányadik buszra/metróra férnél vajon fel, ha egyáltalán sikerülne...
cso zsi 2010.10.11. 12:50:05
30-40 évvel ezelőtt is jártak be az agglo-ból akkori 50-esek, akiknek még a gyerekei is Pestre jártak be iskolába. Akkoriban nem a kiköltözés volt a divat, hanem a beköltöztetés a lakótelepekre.
Az észosztók mélyedjenek magukba, aztán nézzenek már egy kis családfát, hogy mióta is városi népek.
Borcsika 2010.10.11. 12:50:59
cso zsi 2010.10.11. 12:51:48
bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.10.11. 12:52:08
Engem is közelről érint a probléma, mert szintén a XIII. kerületbe járok agglomerációból.
Ami bosszantó, hogy a fizetőssé váló parkolók teljesen kiürültek. Például a Dagály fürdő környéke most tök üres. Egyértelmű, hogy eddig az irodaházakban dolgozók parkoltak ott és most az ő életük lett feleslegesen megnehezítve. Az irodaházak aljában persze van valamennyi parkoló aranyáron.
Én úgy oldottam meg, hogy vonattal jövök rákosrendezőig, onnen meg gyalog kb 25-30 perc az Árpád hídig. Így a tízezres BKV bérletet sem kell megvenni, másra úgysem használom.
A Teve utcai rendőrpalota környéke még fizetős, de szemben a József Attila Színház környéke és a Szegedi út környéki panelek körül ingyenes a parkolás, igaz reggelente elég zsúfolt lett a parkolózóna bővítése óta. Itt a jó érv: a zsúfoltság miatt majd ott is fizetőparkoló lesz nemsokára...
Hihetetlen egy rendszer ez. De most már legalább alkotmányos!! Pedig semmi sem változott.
dekás dezső 2010.10.11. 12:52:08
Borcsika 2010.10.11. 12:54:24
Hurri Kán 2010.10.11. 12:54:42
Ezt nem érdemes felhozni, mert úgysem fogják fel...
bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.10.11. 12:54:51
Azért a bringaszállítás elég húzós a vonaton, és nem is olcsó. Igazából őrzött bringatárolók kellenének a vasútállomásokon, hogy ne kelljen a bringát minden nap haszacűgölni a vonaton, hanem ott lehessen biztonságosan hagyni éjszakánként.
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2010.10.11. 12:56:53
cso zsi 2010.10.11. 12:58:42
Némelyik "elit", vagy "luxus" házban, ahol nem csóróék laknak, igen sok üres hely van, és nem azért, mert reggel 7-kor százával hajtanak ki a garázsból.
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.10.11. 13:01:05
bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.10.11. 13:08:01
Mitől luxusházak azok? Az újépítésű már luxusnak számít nálad?
Csirke72 2010.10.11. 13:12:20
A mai emberek ugy csinálnak, mintha autóval születtek volna. Dunakeszin is van tömegközlekedés. Idöben el kell indulni és akkor bárhova be lehet érni.
BKV!
dukeekud 2010.10.11. 13:13:24
Csirke72 2010.10.11. 13:13:45
Skoda 120 müszakival megsugom 100 felett van.
40.000 ért mehetsz kavicsot dobálni a dunapartra:(
Csirke72 2010.10.11. 13:15:20
Igazad van. Söt ki le nem szarja, hogy ö profitot termel, amiböl ugyis csak a tökésnek van haszna, de nem a belvárosnak:)
Mindenki profitot termel, hogy tuléljen:)
Csirke72 2010.10.11. 13:16:40
cso zsi 2010.10.11. 13:17:52
telkoe 2010.10.11. 13:18:02
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.10.11. 13:18:14
cso zsi 2010.10.11. 13:20:04
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.11. 13:20:25
@Csirke72: Remélem akkor is ilyen nagy lesz a szád, ha emiatt 600 Ft lesz egy kiló kenyér, és 1100 Ft egy vonaljegy, 20000 a BKV bérlet, és 300.000 Egy családi ház gázszámlája egy hónapra... Csudijó lesz, ugye, hülyegyerek? Vagy Neked mindegy, úgy is Apuék fizetik, mi?
bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.10.11. 13:21:48
"több helyen is meg lehet állni autóval és tovább menni BKV-val"
Ez a lehető legdrágább megoldás. Nem is értem, hogy miért ezt nyomatják folyton.
"Idöben el kell indulni és akkor bárhova be lehet érni"
Az a baj, hogy a gyerekekért is időben kell menni az oviba, bölcsibe. Nem adhatod be már reggel 6-kor, hogy aztán este 6-kor érte menj.. De ez csak egy példa a sok közül. Gondolom senkinek nem az az életcélja, hogy eltömegközlekedje drága idejét.
@dukeekud:
"En meg itt lakok, mennye anyadba profitot termelni. "
Ezzel teljesen egyetértek! Nem Budapestre kellene koncentrálni minden irodaházat és munkahelyet. Én ezeket az irodaházakat sújtanám parkolófoglalási díjjal, nem az ott dolgozókat. Hátha akkor az olcsóbb vidékekre is orientálódnának.
Reggie 2010.10.11. 13:27:11
bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.10.11. 13:28:11
"Tenyleg nem tudod folfogni, hogy a belvarosi parkolohely nem vegtelen es penzbe kerul azt hasznalni?"
Te ezt tényleg elhiszed? Már rég nem erről szól a budapesti rendszer.
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2010.10.11. 13:31:05
Igen. És akkor majd 3x annyi tömegközlekedési eszköz lesz, mert a drágább üzemenyagtól még jobban fog menni a BKV-nak..!
Szelid sunmalac 2010.10.11. 13:35:43
Ezek ellenere rohadtul meg tudom erteni a posztolot. Aztan most szoljon be minden nagyokos es hozzon nekem peldakat.
telkoe 2010.10.11. 13:36:34
Szelid sunmalac 2010.10.11. 13:39:06
záporjózsi 2010.10.11. 13:39:08
bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.10.11. 13:39:59
Hungária körút+egérút nem megoldás?
cso zsi 2010.10.11. 13:41:40
Amennyiben tehertrolik járnak majd a búzamezőtől a malomig, onnan a sütődékhez, akkor talán...
De addig nézzük meg, hogy egy kiló kenyér mennyi üzemanyagot "fogyaszt".
bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.10.11. 13:41:57
Szerintem meg ez az alap. Itt kezdődne az életszínvonal, és a dolgozóbarát munkahely.
hegyilany 2010.10.11. 13:42:46
Hurri Kán 2010.10.11. 13:44:43
bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.10.11. 13:44:45
A vonatot jó esetben fizeti a munkaadó.
Hurri Kán 2010.10.11. 13:46:44
záporjózsi 2010.10.11. 13:48:35
@Csirke72: Nekem csak az a bajom, hogy a környéken van egy rakás ingyenes parkoló. Nem kötelező használni, csak ne sírjon, hogy nincs. Ha azért sírna, hogy miért nem áll meg a vonat a Dózsa fölött és lehet átszállni a trolira, az meg nem ez a blog...
bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.10.11. 13:48:39
Kilépéskor visszamenőleg kipereled abból a valóságos munkaadóból.
Reggie 2010.10.11. 13:48:54
telkoe 2010.10.11. 13:50:59
Hurri Kán 2010.10.11. 13:51:30
Szelid sunmalac 2010.10.11. 13:51:36
@bogancs: Probaltam. Ha a Hungaria vagy a Lagymanyosi bedugul, akkor szoptam.
Egyebkent a vonatot akkor fizeti jo esetben, ha mashova vagy bejelentve. Akkor viszont az osszes papirt, orvost minden egyebet ott kell intezni mukaido utan.
Egyebkent aki jon a kulfoldi peldakkal, azt megkernem, hogy konkretumot irjon. Pl ilyet: kilenc! eve Munchenben gyakornokkent kerestem 1200 eurot netto. Iden! Munchentol 30 kilometerre levo kisvarosbol jartam be, ahol a palyaudvarnal ingyen parkolas volt, majd vettem egy jegyet ket felnottnek es egy gyereknek 3,20-ert ,amit 24 oran keresztul hasznalhattal az osszes agglomeracios vonatra es belvarosi metrora. 13 metro es vonatvonal van, ami mind a belvarosig kozlekedik. Tehat felszalltam 22 perc alatt a belvarosban leszalltam es maris utazhattam tovabb 8 kulonbozo metroval.
Az arbol huzzunk parhuzamot az atlagfizetes es BKV jegyar alapjan.
Erre kerek ellenpeldat itt Budapesten.
bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.10.11. 13:52:03
Nemnem! Ilyenkor elindul egy inflációs spirál és a végén minden legalább két-háromszorosába kerülne.
Borcsika 2010.10.11. 13:52:22
Hurri Kán 2010.10.11. 13:52:47
cso zsi 2010.10.11. 13:52:55
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.10.11. 13:53:16
salgótarjáni sarkán meg hármas koccanás, de olyan szint hogy kb összeértek a lökhárítók erre a 3 társaság az út közepén vitatkozik, a háromból 1,5 sávot elfoglalva. ilyenkor a guta tud megütni... ja és 5 kilométerrel többet "mentem" (araszoltam) mintha az Erzsébet hídon át megyek.
bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.10.11. 13:53:39
"Gyakorlatilag nincs europai nagyvaros ahol a belvarosi parkolas ingyenes. "
Ez OK! De a XIII. kerület Rákos patak nehezen nevezhető belvárosnak.
ziza133 2010.10.11. 13:53:40
Parkolás: 3200 Ft/nap"
??? Ebben mi a fura?
Szelid sunmalac 2010.10.11. 13:54:40
Altalanos iskola mi? :)
bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.10.11. 13:55:00
"jó, és éljél meg közben 3 évig abból a pénzből, amit majd talán megnyersz."
Ha nem perelsz, akkor is abból élsz nem? Ha meg nyersz, az talált pénz.
telkoe 2010.10.11. 13:57:05
telkoe 2010.10.11. 13:59:28
randomuser1 2010.10.11. 13:59:34
Hurri Kán 2010.10.11. 14:00:25
@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
ez az, ami itt nincs. Meg hiába is magyaráznád, a sok troll úgysem igen érti meg. Pedig ha jól számolom, 22 munkanappal a közlekedés belekerül nagyságrendileg 80 euróba három embernek. Ez még abszolút értékben sem sok, nem beszélve a fizetésekhez viszonyítva.
liksoft 2010.10.11. 14:00:43
Menj tömegközlekedéssel. - De az ami van, nem használható.
Fizess, ha autózol. - Ha majd parkolót építenek rajta, és nem zsebbe megy.
Legyen ingyenes a BKV. - Ez a legrosszabb!
........
Esetleg egy megoldás:
Szentendrei és Ráckevei hév összekötése. 2-es Metró a Délitől az alagútban kimehetne Kelenföldre, és tovább Budaörsre, Gödöllői Hévvel összekötve. 3-as Metró mindkét végét meghosszabbítani BP határig, illetve a reptérig. A belvárosi fizető parkolásból Metrók mellé parkolóházakat építeni. Aki itt parkol, az a parkolójeggyel (esetleg két vonaljegy ára, vagy bérlet) ingyen utazhat BKV-n. Kihajtani csak a jeggyel, vagy forgalmival lehet, ha elvesztette jegyét (őrzött parkoló!). BP vonzáskörzete is BKV ellátású legyen. Parkolótárcsák (külföldön bevált) használatával a parkolás első 15-20 perce ingyenes legyen (sokszor kell pakolni, valakit kirakni, vagy felvenni - több idő a jegyet megvenni, így a valós parkolás most hosszabb, nem "pörög" a parkolóhely). A vonaljegy ára meg tükrözze a szolgáltatást (tehát fizetni kell érte, mert szolgáltatást veszünk igénybe) - most talán 80-90 forint lehet értékítéletem szerint :(.
Lehetne mit tenni, finomítani. De tuti, hogy minél gyorsabban, és csak a fentiek összehangolásával, a mostani totális átalakításával. Remélem sikerül, szurkolok a felelősöknek! :)
Hurri Kán 2010.10.11. 14:01:05
Reggie 2010.10.11. 14:01:30
cso zsi 2010.10.11. 14:02:51
Ez egy kétmilliós meló mellett nem tétel.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.11. 14:06:56
Zárójelben megjegyzem, hogy ha pld. a kenyér árát viszonyítod az üzemanyagéhoz, akkor az eddigiek alapján 10% üzemanyag ár emelés 20-25% pékárú ár növekedést eredményezett, ami ott maradt az üzemanyag árának csökkenésekor! (nem a tecsó kenyérről beszélek, hanem a pékségek árairól)
Az meg amit az utca fűtéséről írsz, tipikusan a távfűtéses panelekre igaz, mert mint feltűnt vidéken már majdnem mindenki fával fűt... Leülhet egyes, csúszni meg a jég szokott, amin most elhasaltál. :-(
Borcsika 2010.10.11. 14:08:37
ziza133 2010.10.11. 14:09:45
Igen. Es, meg mindig nem ertem ebben mi a fura? A parkolas, benzinpenz, anyag, munka, mind benne van az arban.
cso zsi 2010.10.11. 14:11:09
Anno egy haszna volt, a fémesek el tudták lopni a ketrecet.
igazi hős 2010.10.11. 15:03:51
Reggie 2010.10.11. 15:14:34
Azok a szazalekok pont hogy forditva vannak, legfeljebb azt teveszt meg teged, hogy nem minden uzemanyag ar emelkedesnel no a pekaru ara.
Raadasul, ha valaki gazzal csak foz meg vizet melegit, es nem fut, akkor nem tudom hogy lesz 300000 a havi gazszamla. Most megprobalhatod elmagyarazni, hogy az uzemanyag 47%-os dragulasatol 1000%-os gazar novekedes lesz, de kar veszodnod vele.
záporjózsi 2010.10.11. 15:23:16
liksoft 2010.10.11. 15:27:56
Ha ez mehet, akkor a BKV átalakítása is. Nem EGY cégről szól a dolog, hanem BP és környezetének lakosairól, az ország közel egy harmadáról. Lehet, hogy nem jók esetleg az ötleteim, de mint aki lakott a Moszkva térnél, a Nyugati térnél és most Pest mellett, talán nem túl elvetemültek. Ja, kénytelen vagyok bejárni, átjárni Pesten, sőt ott parkolni is, mert munkám miatt legtöbbször nem tudok BKV-val közlekedni.
pakesz (törölt) 2010.10.11. 15:28:40
ezt en mindig ugy szoktam mondani, hogy a belvarosi autozoknak...
a tobbinek lehetne kevesebb is, ne feledjuk vannak leszakado kistersegek ahol nem alternativa a vasut ami naponta 2szer jar!!!
ott csak ugy tudnak egyaltalan ELJUTNI a munkahelyig ha autoba ulnek
ez nem a poszt tolo esete amugy...
a poszt tolo occon es gyorsan akarna meguszni es termeszetesnek veszi, hogy neki lesz ingyen parkolohelye...
hat rabaszott de kemenyen mint az a masik csoka is aki a Vigszinhaz kornyeken sirt hogy nincsen parkolohely a kicsi lakasocskaja elott...
az en erdekemet meg ki a bus f@sz fogja nezni aki havonta 2szer megyek at a belvaroson es a tobbi goreny miatt belassulok...
pedig ha mindenki ugy hasznalna az autot ahogy en akkor tok jo lenne minden :)
záporjózsi 2010.10.11. 15:48:38
Mondj egyet! Tudtommal a települések mintegy 0,3%-ára nem jut el naponta legalább egyszer a busz. Valószínűleg a napi 2 járattal megközelíthető települések száma is 1% alatti, az összlakosság pedig nem közelíti meg a legkisebb Bp-i kerület lakosainak a számát.
pakesz (törölt) 2010.10.11. 15:56:34
de leirtam nem az agglomeracio es nem ez az eset!!!
tudod videken nem biztos hogy a vasut vonalan talalnak allast mert ott nem ugy van hogy minden vonat a munkahelyre(fovarosba) vezet
na szo mi szo ott normalisan kozlekedni tenyleg csak autoval lehet :) de az nem szennyezi par szazezer ember tudejet :) es ott nincsen parkolasi gond sem :)
cso zsi 2010.10.11. 16:14:18
pakesz (törölt) 2010.10.11. 16:14:48
ott van az osan a szavoja parkban, oda villamossal siman ki lehet kommandozni, ott a 7es buszcsalad vonalan a teso, van az 1es vonalan is valami nagy bevasarokozpont eszak budan...
del-pest nem megy szorri :)
de van egy csomo ahova ki lehet buszozni villamosozni, tehat aki nem ohatja a dog draga belvarosi kenyeret megvenni megvan az alternativa, amugy meg 10e ma mar egy kenyersutogep, igy a pekekkel jonni tobb mint vicc manapsag ...
ja es melyhutoben is elall a kenyer
az van, hogyha HASZNAL valaki VALAMIT (jelen esetben felig belvarosi parkolo == Felvonulasi ter) akkor fizesse meg a koltseget
en panelben a napokban szentsegeltem a sok kocsogon hogy elfoglaljak elolem a helyet!!!
legyen ejszakankent 100 Ft a parkolas es menjen vegig minden ejszaka egy guglis auto, oszt szamlazzanak ev vegen, de a sok csoringer ne urizaljon az autojaval, mert ugy konnyu hogy mas fizeti helyette a koltsegeket
igazi hős 2010.10.11. 16:26:40
cso zsi 2010.10.11. 16:36:08
Valahol a 31-es úton tudok olyan helyet, ahol, ha kenyeret veszek, akkor az még 3 nap múlva is ehető. Kétnaponta veszünk pékárut, és még így is van, hogy a kukának vettük, vagy megint pirítós/bundás kenyér lesz belőle.
záporjózsi 2010.10.11. 16:55:29
@cso zsi: Cím? :)
pakesz (törölt) 2010.10.11. 17:02:34
egy kisse tuloz :)
amugy meg igenis dragabb kell hogy legyen a belvarosi let mert nem lehet annyira konnyen megallni
mert most is dragabb csak jelenleg mas fizeti az ottaniak helyett :)
ugyanez van pepitaban a poszt toloval is csak o agglomer
o sem ohajtja fizetni a sajat koltseget...
es a tomegkozlekedes meg draga, de hat mit lehet erre mondani?
hogy a tomegkozlekedes aranytalanul draga mert ha bejon es mas fizeti helyette a parkolohelyet akkor annal mennyivel dragabb a tomegkozlekedes :)))
reklámügynök 2010.10.11. 17:51:00
igazi hős 2010.10.11. 19:33:39
gozos 2010.10.11. 20:45:51
Németországban ezzel szemben az a szokás, hogy az utsó megállója a metrónak olyan helyen van (külvárosban), ahol LEHET PARKOLNI - hogy ne autóval akarj a belvárosba tömörülni, mert csak nehézkes átszállásos módon érnéd el uticélodat.
Vidékről bejárva Árpád hídnál a metrónál parkoltam én is sokáig, és metróval mentem a Népligethez a munkahelyemhez. Aztán a XIII. kerület ezen része is fizetős lett. Azóta nincs BKV bérletem és a munkahelyemig autóval megyek.
Furcsa ország a mienk. Ahol a parkolási pénzből elvben már egy évtizede P+R parkolóházak épültek ... Lásd Centrum és társai.
D4D 2010.10.11. 21:50:48
Az elv! Egyébként ha 2 autóval jönnek, akkor már napi 6 rugó!
Mi az a Kubatov lista?
D4D 2010.10.11. 21:57:43
Én ma nem tudtam, mennyi időt leszek anyukámnál (beteg), ezért letettem ingyenes helyre a kocsit.
Anyukám övezethatáron lakik Budán, de így is 2 buszmegálló volt, és 'csak' 40 perc.
480 Ft/óra, ha bedobsz két órát, akkor az egy ezres, de ha azt mondja a muter, hogy jól van, aludni akar, menjek a francba és 5 perc után kidob, akkor kibasztam egy ezrest az ablakon. Ez mondjuk a kissebbik baj, bár fáj.
Ha bedobok két órát, és mondjuk közben rosszul van, ki kell hívni az ügyeletet, akkor utána még akár a kórházba is csak a bilincslevétel után tudom bevinni.
----------------------------------------------------------------------------
Amióta a Lövőház és Keleti Károlyban kinyírtak egy csomó, amúgy fizetős parkolóhelyet, azóta a közterületesek a Marczibányin belekötnek még az élő fába is.
D4D 2010.10.11. 22:03:55
Azért jár autóval, mert olcsóbb, kényelmesebb, gyorsabb.
Persze ha téged zavar, hogy sokan járnak ide dolgozni, akkor nézz körül Budaörsön (Ingyenes a két helyijárat, 288 és 289). Uszoda, Sportcsarnok, Új iskola, Új Óvoda....
Mindez abból, hogy sok ember jár oda dolgozni, és oda adóznak a cégek.
HA zavar az ide dolgozni járók büdösítése, akkor költözz Apajpusztára, ott tiszta a levegő.
D4D 2010.10.11. 22:14:02
A Duna feletti kapacitás majdnem fele, és ebbe már akkor a Nullást is beleszámoltam.
D4D 2010.10.11. 22:18:25
megintallunkvazze.blog.hu/2010/10/07/23_perc_helyett_masfel_ora_tajekoztatas_nelkul
D4D 2010.10.11. 22:21:18
Összeomlana a tömegközlekedés. PL a Békásmegyer- Szentendre felöl jövő Hévet képtelenség sűríteni. Így is 100% feletti kihasználtsággal jár.
igazi hős 2010.10.11. 22:23:23
index.hu/belfold/2010/valasztas/valasztasi_trukkozesrol_is_poenkodott_kubatov/
Hozzám együtt jön a két kőműves (plusz a platóm a betonkeverő és pár apróság), pedig a parkolás ingyenes, viszont a benzin nem az. A főnökasszonyuk külön autóval jön, de csak pár percre áll meg, amíg kiosztja a munkát és felveszi a pénzt. :-)
A "nem tudom mennyi ideig fogok parkolni" legjobb megoldása a mobilparkolás, persze csak ha nem felejti el lekapcsolni az ember, különben elég drága tud lenni.
D4D 2010.10.11. 22:24:34
Vigyázz, kész, pánik c. film? Cetli a kocsi ablakán: A rádiót már kilopták.
D4D 2010.10.11. 22:30:21
Budaörs-Autópálya Auchannál kell felmenni, nem a Károly Királyon-Egér út-Szerémi-Hungária-M3.
Esetleg Hungária-Mogyoródi-Miskolci-Csömöri.
igazi hős 2010.10.11. 22:37:19
D4D 2010.10.11. 22:37:21
Még a DEM időben München előváros-Hauptbahnhof 2,40 DEM volt a vonaljegy (vagy 2,70?) és 40 perc alatt be lehetett érni.
Akkor keresett fater 6000 DEM.
Lehetett kombóban menni, azaz kocsi és metró. A Neuperlach metróvégállomáson akkora volt a P+R, hogy a busz megállt a másik végén is.
D4D 2010.10.11. 22:38:54
Az arányok. Münchenben nem tétel a parkolási díj, itthon sokszor komoly érvágás.
cso zsi 2010.10.11. 22:41:12
cso zsi 2010.10.11. 22:42:36
D4D 2010.10.11. 22:42:44
Jobban nem megyek bele, de már megvan miért több az emelés, mint a benzináremelés.
cso zsi 2010.10.11. 22:47:09
D4D 2010.10.11. 22:48:35
D4D 2010.10.11. 22:56:45
Te mikor ültél utoljára Héven? Mikor jártál utoljára Békáson?
A Hév állomás melletti rész reggel nagyon hamar megtelik (P+R), már 6:30 körül nem nagyon vanhely.
A lakótelepről reggel folyamatosan jkönnek ki a kocsik. Telente a hideg motorok kipufogófüstjétől sokszor 5 méter alá megy a látótávolság velük szemben.
A 11-es út és a Szentendrei út autóforgalmát vedd hozzá.
És elviselhetetlen a Hév, ismerek olyan embert, aki naponta azzal jár.
Jaj! Majd elfelejtettem! A Hévre szállnak még fel Békás után is. Csillaghegy, Rómaifürdő, Aquincum, Kaszásdűlő.
Szállj le egy napot a biciklidről és BKV-zz!!!!
reklámügynök 2010.10.11. 23:14:54
pakesz (törölt) 2010.10.11. 23:20:55
ki lehetne probalni, csak akkor a Szentendrei HEV mellett levo ut tok ures lenne, ergo GYORSABBAN mehetne rajta a busz, mint a HEV...
buta a hozzaallas, kb annyira mint amikor eloadjak, hogy este este 10kor ha mindenki leoltana a villanyt akkor lehalna az elektromos rendszer :)))
az elektromos rendszer megfektetese egyebkent sokkal realisabb veszely...
igazi hős 2010.10.11. 23:53:13
A békási P+R helyzetet csak kollégám leírásából ismerem, szerinte nem vészes, igaz a panelek között rakja le az autót.
Azt mondod a Szentendrei járhatatlan, egyetértek, de ez nem pont a nagyobb P+R mellett szól?
Múlt kedden leszálltam és BKV-ztam (esett az eső és az autó szervizen volt), 40 helyett 70 percbe telt a munkába jutás. Igaz bringán nem tudok újságot olvasni, de a plusz óra nem éri meg, szar dolog vidéken lakni :-(
pakesz (törölt) 2010.10.12. 00:10:05
ha jelentos emberaradat atmenne a jelenlegi dugos autos kozlekedesbol a BKVra, akkor sokan ugy latnak, hogy elfogyott a dugo igy beszallnanak generalni egy kis dugot :)))
ez igy megy, kereslet-kinalat :)
ha a kinalati oldal korlatozott, akkor az arszinvonal mesterseges emelesevel lehet csak az egyensulyi allapotot elerni
D4D 2010.10.12. 00:20:37
Ha nem lenne autó, akkor tény, suhannának a buszok. Honnan veszünk buszt? Egy olyan csuklós busz alapáron 80 MFt körülről indul, de hát ha új járművet állítunk be, akkor az legyen Euro5-ös.
Hozzáteszem, Hév szerelvény se sok van.
Persze rögtön varázsütésre kitisztulnak a BKV járművek, és nem kell külön BKV-s nadrágot tartanom, mert bátran leülhetek a buszon héven.
A panelok között nem P+R. Zugló pontosan a panelok közé beparkolók miatt szeretné fizetőssé tenni a parkolást az Örs, illetve a Mexikói környékén. Helyi újságban olvastam tavaly nyáron, nem tudom lesz-e belőle valami.
Minden a hatalmas P+R mellett szól, de azt kell belátni, hogy önmagában nem elég a tömegközlekedés megléte, annak vonzónak kell lennie mind az idő, mind a kényelem, mind az ár tekintetében.
Nagyon sokszor kifejtettem már, az agglóból két ember egyértelműen jobban jár, ha kocsival jár.
Elvétve találok olyan viszonylatot, ahol a tömegközlekedés gyorsabb, mondjuk én a reggeli monstre dugókat kihagyom, mert megtehetem. Mondjuk autóval rugalmasan ki tudom őket kerülni, bár nem mindet.
A saját autómban nem fogok vizeletbe ülni, ha ne adj isten mégis, akkor az azt jelenti, hogy már nagyon öreg vagyok, és prosztatagond van.
Tőlünk sokan azért járnak autóval Bp-re dolgozni, mert nem akarnak 1,5+1,5 órát állni, akkor inkább ülnek ebben az időben.
A poszthoz még:
Emlékszem még rá, mikor egy politikust megkérdeztek, hogy mit szólna hozzá, hogyha a parlament előtti téren fizető lenne a parkolás, és oda ki kellene mennie pénzt dobálni az automatába.
Felháborodottan hördült a mikrofonba, mi az hogy neki fizetni? Hát ő itt dolgozik, miért fizetne?
A politikus pártállása mindegy.
Sok kommentelő egyébként afelett a momentum felett is átsiklott, hogy a poszter nem egymaga ül az autójában.
D4D 2010.10.12. 00:28:56
Viszont ha nem tudok megállni a vasútállomáson, akkor a vasút áll meg mindenki házánál?
Esetleg 15-30-45 percet kell gyalogolni a vonathoz?
Esetleg minden utcából megy busz a vasútállomásra?
A P+R a modern elővárosi és agglomerációs közlekedés része.
Süket duma azt feltételezni, hogy P+R nélkül létezhet elővárosi vasút.
Komoly igények vannak a P+R parkolókra. És ha van, akkor sokan élnek is vele.
Ajánlom nézelődj reggelente a II. kerület Völgy utcában a Heinrich István utcai villamosmegállónál. A teljes utcát P+R-nek használják, mert a végállomáson levőben kevés a 175 hely.
pakesz (törölt) 2010.10.12. 00:39:23
ilyenrol minek kell egyaltalan beszelni? ki mondta ezt? ez egy veglet, amit nehany meregzoldon kivul csak a megrogzott autot-a-seggem-ala ervelok vesznek elo
"A panelok között nem P+R. Zugló pontosan a panelok közé beparkolók miatt szeretné fizetőssé tenni a parkolást"
Ors vezer tere/Pillango ltp elegge nem P+R!
azokat a varos szelen kellene felepiteni, amugy 173e ott van, van a Savoya-parkban is egy csomo parkolo...
csak onnan bejutni aldozatot jelentene...
ez van, az autos urasagok ha mar beulnek az autoba, akkor nem nagyon akarnak BKVzni sokat...
inkabb hoborgnek hogy hugyos az ules es hogy nincsen valodi P+R
ismetelnem magamat:
"ez igy megy, kereslet-kinalat :)
ha a kinalati oldal korlatozott, akkor az arszinvonal mesterseges emelesevel lehet csak az egyensulyi allapotot elerni "
ennyi...
jelenleg az van, hogy pont forditva ulunk nehany helyen a lovon, hiszen pl. sokaig segitettek az autosokat hogy a Duna - parton illetve a Felvonulasi teren INGYERT parkolhassanak...
igy generaltak a forgalmat, na legalabb most tesznek ellene, en orulok neki, csak jobb lenne minel elobb MINDENKIT megsarcolni olyan aranyban amilyenben hasznalja...
pl. az ottlakokkal is a parkolast megfizettetni rendesen
pakesz (törölt) 2010.10.12. 00:43:50
"II. kerület Völgy utcában"
miota van vasut a Volgy utcaban?
amugy nem hinnem hogy az agglomeracioban a vasut mellett nem lehetne megallni...
ha esetleg megis csak ez lenne a helyzet be kell menni a pogimesterhez es jol racsapni a farkara, hogy miert nem epit P+R -t
az van -tobbedszerre ismetlem el- hogy a poszt tolo azert nem kint all meg a 173e vegallomasanal mert 2 BKV berlet az mar 20e havonta, es azt nem akarja kifizetni!!!
de szentul hiszi hogy az autozas az milyen occo es a tomegkozlekedes az draga szar...
persze ha nem fizeti meg az egyik OSSZES koltseget ez van :)))
D4D 2010.10.12. 01:14:51
"miota van vasut a Volgy utcaban?"
www.bkv.hu/villamos/61vissza.html
" 2 BKV berlet az mar 20e havonta, es azt nem akarja kifizetni!!!
de szentul hiszi hogy az autozas az milyen occo es a tomegkozlekedes az draga szar...
persze ha nem fizeti meg az egyik OSSZES koltseget ez van :)))"
11300 Volán bérlet, 9800 BKV. 40 rugó kettejüknek.
Kocsival:
maps.google.hu/maps?f=d&source=s_d&saddr=Hunyadi+J%C3%A1nos+utca&daddr=Felvonul%C3%A1si+t%C3%A9r&geocode=Fdrx1gIddCAkAQ%3BFUD61AIdTiUjAQ&hl=hu&mra=me&mrcr=0&mrsp=1,0&sz=15&sll=47.510418,19.085784&sspn=0.01516,0.027595&ie=UTF8&t=h&z=15
40 km/nap, 4 liter benzinnel (10 l/100) 20 munkanap az 80 liter, 80x350=28000, de ha a kocsija csak 6 litert eszik, akkor már csak 16800 KETTEJÜKNEK!
"az autozas az milyen occo es a tomegkozlekedes az draga szar..." Így van, és az árollót a parkolás irreális drágításával próbálják zárni, a tömegközlekedés vonzóvá tétele helyett.
"inkabb hoborgnek hogy hugyos az ules es hogy nincsen valodi P+R"
Hát P+R nincsen. Az ülés nem mindig hugyos, de a hugom például már a kombinón sem ül le, mert
- fél, hogy összeszed valamit (orvosi egyetemre jár, biolabor gyakorlaton mintát vettek a kombinó üléséről, 173 fajta baktériumot tudtak kimutatni, ebből durván 120 volt az egészségre ártalmas)
- a BKV járművek tisztasága, ha ezek után leülsz, csak sötét ruhában tedd.
Tulajdonképpen ugyanazt szeretnénk, de míg te a brutális parkolási díjakban látod a megoldást, én egy versenyképes, valódi alternatívát mutató közösségi közlekedésben.
"A panelok között nem P+R. Zugló pontosan a panelok közé beparkolók miatt szeretné fizetőssé tenni a parkolást
Ors vezer tere/Pillango ltp elegge nem P+R!"
AzÖrsön van egy metróvégállomás, gondolom tudod.
zugloportal.info/kozerdeku/482-parkolas-zold-szemuveggel.html
ági anyu 2010.10.12. 01:28:09
ági anyu 2010.10.12. 01:29:46
ági anyu 2010.10.12. 01:33:33
ági anyu 2010.10.12. 01:38:54
még a Savoyáig sem kell bemenni. Camponánál bitang nagy parkoló van temérdek buszkapcsolattal, plusz vonattal
pakesz (törölt) 2010.10.12. 01:41:37
en is pont ezt pofaztam!!!
hogy TUL OLCSO az autoval valo kozlekedes...
es hogy kell hogy dragitsak, akkor ebben egyet is ertenenk :)
pakesz (törölt) 2010.10.12. 01:49:40
igy is hozza lehet allni, csak ki fizesse?
"- fél, hogy összeszed valamit (orvosi egyetemre jár, biolabor gyakorlaton mintát vettek a kombinó üléséről, 173 fajta baktériumot tudtak kimutatni, ebből durván 120 volt az egészségre ártalmas)"
ismeros a helyzet... rokon orvosi egyetem alatt nyers tojast kezdett el enni...
nem relevans... fokent hogy olyanokat is olvas az ember fia, hogy a billentyuzeten tobb bakterium van mint a vececsesze alatt :)))
"Tulajdonképpen ugyanazt szeretnénk, de míg te a brutális parkolási díjakban látod a megoldást, én egy versenyképes, valódi alternatívát mutató közösségi közlekedésben."
nem mondtam en hogy csak a parkolast kellene megsarcolni!!!
irtam masnak mar, hogy 500 Ft -os benzindij legyen Budapesten, technikailag szerencsere mar megoldhato :)
"Az Örsön van egy metróvégállomás, gondolom tudod."
persze kedvesem ezt tudom...
a Bosnyak megfeleloje...
en mit is ugattam? a 7e vagy 173e? tudod bkv.hu
amugy ott van a Godolloi HEV miert nem arra szallnak fel?
mert idoben es penzben elonyosebben jonnek ki... ennyi... ok sporolnak
namarmost figyeljel...
nekem kifejtettek, hogy jott az erdelyi kiscsako es agglomer lett, es milyen faszom sokba kerul a bejaras, es hat kenytelen dizeles autot venni...
erre mondtam, hogy akkor ez egy felhivas volt egy bozgorozasra :)))))
D4D 2010.10.12. 01:55:12
"hogy TUL OLCSO az autoval valo kozlekedes..."
Attól függ honnan nézed. HA buszról, akkor igen. Ha mopedről, akkor nem.
D4D 2010.10.12. 01:57:12
Mert 3 telefonszámom van, van ami másik nap másik embernél cseng, ami állandóan nálam van, annak a számát meg nem adom meg. Azt a számot talán ha 15 ember tudja.
D4D 2010.10.12. 01:58:15
És felújítanák a pályát, a biztbert, esetleg átdolgoznák a fordítási protokollt a Batyin, és nem a Batyin állna a tartalékvonat, hanem a Margit hídnál fent.
D4D 2010.10.12. 01:59:05
pakesz (törölt) 2010.10.12. 02:02:28
a 173e vegallomasanal tuttira van hely :) csak max meg egy jo 10 perces seta...
az Ujpest Varoskapunal meg szerintem 10 perc setara is lesz hely...
itt az idot es az arat nezik a tisztelt autosok, es -sajnos- megszoktak hogy a koltsegekben nincsen benne minden
hat puff neki ezen valtoztatnak most
pakesz (törölt) 2010.10.12. 02:05:59
illetve amikor kozossegi helyeket szeretnenek kialakitani a belvarosban a parkolok helyen?
akkor nem ugy tunik, hogy kapunk 8 m2 helyet evi 2e Ft -ert ???
ez valojaban kibaszott olcso!!!
pakesz (törölt) 2010.10.12. 02:13:48
ezen nem kell filozni...
mindig lesz olyan aki kenyelembol nem fog atszallni, illetve aki a szomszedokkal osszefog es igy olcsobban kijon
lesz olyan aki fel a baciktol
lesz olyan akinek 3 ora lenne tomegkozlekedessel
en nem ezekrol beszelek, es legyen meg az akaratuk, hogy mehessenek autoval
csak FIZESSENEK!!!
nem azert mert kell a penzuk(na jo P+R -re jo lenne) hanem fokent azert hogy ok igazandibol tudjak bizoonyitani hogy nekik tenyleg annyira de annyira kell az az auto...
D4D 2010.10.12. 03:17:42
"Jo hat Kápmegyeren is tuttira van hely, szoval csak az akarat hianyzik"
"a 173e vegallomasanal tuttira van hely csak max meg egy jo 10 perces seta"
"az Ujpest Varoskapunal meg szerintem 10 perc setara is lesz hely"
Érted, hogy mit beszélsz? Ha igen, akkor linkeld ide guglimapon a parkolókat, amiket felsoroltál!
A P+R nem arról szól, hogy 10 percet kelljen sétálni a P és az R között.
A P+R nem arról szól, hogy csalinkázol valahol a házak között, mert akkor a lakótelepek dupla forgalmi terhelést kapnak.
Belőled süt a gyülőlet azokkal szemben, akik autóval járnak.
Pedig nem ők a nagy környezetszennyezők.
hampage.hu/kozlekedes/eletkep39/img_4250.jpg
Menj el a Moszkva térre, nézz szét a Várfok utcában, olajat látsz a földön, centi vastagon. Nézegesd meg a 415-ösök hátulját, amik a 22-es megállójában állnak és becsüld meg, mennyi olajat folyatnak el naponta. (Van olyan, amelyik 12 liternél is többet!)
"en nem ezekrol beszelek, es legyen meg az akaratuk, hogy mehessenek autoval
csak FIZESSENEK!!!"
Ez innentől No Comment!
ági anyu 2010.10.12. 03:23:04
ági anyu 2010.10.12. 03:25:09
reklámügynök 2010.10.12. 08:32:24
D4D 2010.10.12. 09:17:05
Nem lenne bajom, ha egy rendszám+övezet elküldésével tudnék parkolni, de nem fogok elmenni regisztrálni magam stb....
Nyugaton ehhez nem kell regisztráció, ahogy a pályamatricát is meg tudod venni egy rendszám elküldésével.
Sajnos a felesleges bürokrácia ellensége vagyok, és jottányit nem vagyok hajlandó arra önként áldozni, hogy eltartsak akár csak egy nyamvadt aktatologató pöcsöt ott, ahol egy szoftverrel meg lehetne a problémát oldani.
Az ok:
6-7 évvel ezelőtt megzacskóztak, 780 Ft pótdíj. Még én segítettem a majomnak (tényleg úgy nézett ki és beszélt), aki azt sem fogta fel, hogy 450 métert mentem mire működő automatát találtam (Naphegy). 780 Ft nem tétel, leparkoltam rajtuk már annyit jegy nélkül.
Bemegyek a cetlivel, kifizetem.
3-4 év múlva jön a levél, hogy így úgy.
A lényege: Ahol befizettem, a bünticetliről a humándroid nem bírt egy rendszámot beírni a klaviatúrán, én meg jóhiszeműen nem ellenőriztem, mivel háromszor betűztem le, és úgy nem ment.
Visszatérve a megoldáshoz, az autópályakezelő megoldotta.
reklámügynök 2010.10.12. 09:22:29
- a BKV járművek tisztasága, ha ezek után leülsz, csak sötét ruhában tedd."
Egyik reggel a trolin ledobtam magam a 90 fokos ülésbe és a szemem megakadt a szembe lévő ülés alatti részen, - nem tudom hogy híjják szakszerűen azt a rész ami a kereket burkolja belülről, na mindegy - szóval ott volt egy maréknyi piros kocka + zöld gólyó valami sárgás trutyiban. Forgattam a fejem minden irányba, de aszemem sarkában mindig ott volt. Bazz, aznap párolt zöldséget hoztam ebédre..., de szar volt :(
pakesz (törölt) 2010.10.12. 09:30:27
ahogy moricka elkepzeli :)))
amugy 173e -nel 5 percre van :) Ujpesten is van 5 percre...
de igazad van, bemondasra dontsuk el, hogy ki hasznaljon autot...
elvegre az sokkal korrektebb, mint amikor sajat zsebre megy a dolog nem?
lassan bemasolom, hogy eltunyult autostarsam is ertse a dolgot:
"nem azert mert kell a penzuk(na jo P+R -re jo lenne) hanem fokent azert hogy ok igazandibol tudjak bizoonyitani hogy nekik tenyleg annyira de annyira kell az az auto..."
ez egy ertekelesi szituacio, hogy az autos tenyleg BIZONYITSON, hogy kell neki...
mert itt a poszt tolonak sem kell annyira az auto, csak occon akarja meguszni
pakesz (törölt) 2010.10.12. 09:33:48
nem megyek most oda megnezni hogy hol is van a parkolo de 5 percnyire olyan massziv mennyisegu van hogy az elkepzelhetetlen...
google map -en megneztem 173e esetere es van fel percre is
tehat van parkolo kint csak budos megvenni a BKV berletet :)
cso zsi 2010.10.12. 09:58:05
cso zsi 2010.10.12. 10:03:01
@reklámügynök: Minden hányásban van répa. :))))
@pakesz: "Kápmegyeren is tuttira van hely, szoval csak az akarat hianyzik"
Igazándiból a metró hiányzik onnan. Mert a 14-es villamos az ritka, és kevés a feladatra.
cso zsi 2010.10.12. 10:10:54
"persze megertem en, a P+R az legyen 2 villamosmegallora(pl. Varosliget vagy Jaszai MAri ter), es lehetoleg fel percre a villamosmegallotol...
ahogy moricka elkepzeli :)))
amugy 173e -nel 5 percre van :) Ujpesten is van 5 percre.."
Márpedig a P+R erről szól.
Tudod, mint "bezzegországban".
maps.google.com/maps?oe=UTF-8&q=amsterdam&ie=UTF8&hq=&hnear=Amszterdam,+%C3%89szak-Holland,+Hollandia&ei=rRe0TOedB8eCswbjitW_CQ&ved=0CCgQ8gEwAA&ll=52.371522,4.960788&spn=0.002263,0.004823&t=h&z=18
pakesz (törölt) 2010.10.12. 10:36:37
"Day and night ticket costs depending on the area of town up to € 39,60. A week ticket for the entire city costs € 158,40. "
jo hogy beirtad hogy a poszt tolonak ez az uri muri Amszterdamban havi 170e lenne
latod mi is egyetertunk :)
D4D 2010.10.12. 10:41:17
cso zsi 2010.10.12. 10:46:26
pakesz (törölt) 2010.10.12. 10:58:20
koszonom.
Yasashi Tanuki 2010.10.12. 11:02:46
Helyben lakó ismerősöm mondta, hogy a környéken lakók lobbiztak éveken át, hogy legyen fizetős a parkolás a környéken, mert elegük lett abból, hogy nem tudtak megállni a házuk előtt.
pakesz (törölt) 2010.10.12. 11:06:18
nem!
az a varosban levo parkolas volt...
itt a P+R
"The Park and Ride (P+R) parking facilities are located on the outskirts of Amsterdam near the ring A-10. The idea is that you park your car for a low fee of € 6,- per 24 hours, with the free unlimited 24 hours public transport ticket for people of the car (up to 5 people) and you continue your visit using good metro, tram or bus connections with the centre of Amsterdam."
azert leirjak azt az apro tenyt hogy A-10, ugye???
kb nalunk a leendo Munkaskorutnak felel meg (Bosnyak es Orson kivul olyan 2 m -re van meg kint!!!)
tehat ebben is egyetertunk hogy az altalatok felhozott pelda az amszterdami P+R -re egyertelmuve teszi hogy sem a Jaszai Mari ternel sem a Varosligetnel NEM SZABAD hogy P+R legyen!!!
egyre jobban kozeledik az allaspontunk, hozzatok meg peldakat nyugatrol :)))
pakesz (törölt) 2010.10.12. 11:09:55
es annak ellenere hogy ellenerdekelt nagyon megerti a bejaro autozokat :)
en mar regota az autostarsaimat teszem felelosse ha dugoban allok, es varom mar nagyon hogy csoringerek ne dugositsanak, ennyi :)
jo ha a szoke kekszemuek kitiltasatol nem lenne dugo felolem mehet :)))
reklámügynök 2010.10.12. 11:17:05
A következő megoldásoknak nagyon tudnék örülni.
1. Bringával végig, annak ellenére, hogy reggel 7-kor, este jó esetben 18 után tudok elindulni. 1-1 óra kerekezés. Ehhez viszont az kell, hogy Káposztásmegyeren végig normális a kerékpár út legyen, és Dunakeszi alsón össze legyen kötve a már meglévővel. Ahogy most áll ez a szakasz, az halál. Ha túlóra van, vagy intézni való, esetleg elkel hozni egy zsák cementet a barkács boltból ez nehezen kivitelezhető.
2. Autóval. A csomagtartóban, esetleg a tetőn a bringa. Káposztásig, Újpestig, Váci úti Tecskóig, onnan bringával. Káposztáson, Újpesten nem tudok olyan helyet ahol bátran lehet hagyni az autót. De kipróbálom, megírom milyen volt.
3. A második megoldás variálva BKV-val, bringa helyett. Nagyon jó lenne a használatarányos BKV bérlet, pl, csak a 14-es villamos vonalára érvényes.
4. Vonattal Rákosrendezőig, bringát felrakva, fizetve érte. Ebben az esetben sincs lehetőség a hétvégi bevásárlásra, csemperagasztót sem tudok venni az nap.
5. Vonattal Rákosrendezőig, majd BKV-val, esetleg gyalog.
+ P+R minden mennyiségben. Amiből most talán egy sincs. Számtalan variáció tudom, még nem próbáltam mindet végig. Beszámolok róla, ha meglesz.
Tudom, hogy itt mindenki arra gondol valami egyéni problémával van gond, szerintem nem. Jó tudom a csemperagasztó, meg zsák cement, bevásárlás erős sarkítás, hiszen ezek nem minden napos dolgok, előre lehet tervezni. De higgyétek el az 5 napból ha kettőre tervezel valamit, tuti lesz minimum + egy nap amikor valami váratlan becsúszik, pl. orvoshoz kell vinni a gyereket, megfájdul a fogad, kilyukad a bekötőcső stb.
A legnagyobb probléma azzal van, hogy az emberek túl sok időt töltenek a munkahelyükön, a munkájukhoz kötődő közlekedéssel. Manapság az ember 10-12 órát tölt el a munkahelyén. A maradék néhány órában még elintéz egy-két dolgot, amit sokszor autó nélkül nem lehet és úgy gondolja ezeket az apróságokat "elintézem, ha már úgyis a városban vagyok". Vége is napnak, pihenésre jó esetben marad 2x24 óra. Hadd ne legyen már olyan nagy bűn, ha a melóhelyem közelében szeretnék parkolni.
A tömegközlekedés munkáltató részéről történő támogatásáról csak annyit, hogy a cég még a futárunknak sem képes parkolót bérelni az irodaházban. Azoknak akik a kényelemről, a pénzről és fehérgallérosságról beszélnek: a kurv@ életbe, ne legyen már ez a szaros közlekedés/parkolás minden nap egy küzdelem, ne kelljen már minden nap felpaprikázva kezdeni a melót. Leszarom, fizetek, de kapjak már érte valamit. Lemondok a kényelemről, de akkor legyen már gyors. Tipikus a tegnap esti vezetés szakadás a 75-ös troli vonalán. Jött egy pótlóbusz, minden jelzés nélkül, az utasoknak kellett kitalálni, hova megy. Mikor megkérdeztem a sofőrt, azt mondta a 75-ös vonalán, felszáltam és a következő megállóban, (Dózsa György metró) kiderült az a végállomás. Volt egy kétségbeesett forgalom irányító, aki fel-alá rohangált és nem tudott tájékoztatást adni.
Jó pár ötlet elhangzott. Azért megnyugtatnám azokat akik kevésbé rajonganak az autóért, hogy nem vagyok autóbuzi, megtudok ám nélküle lenni, szeretek gyalogolni, bringázni, tömeg közlekedni is, ha azt kulturált körülmények között tehetem. Tiszta, télen nem megy a klíma, be lehet zárni az ablakot, a homless-ek pedig nem ott laknak, nyáron a fűtés ki van kapcsolva, és friss levegőt is lehet beengedni. Emellett, a sofőr nem szórakozik azzal, hogy megvárja míg odafutok az ajtóhoz - miközben négy-öt autó halálra akar gázolni a zebrán - és az orrom előtt bezárva az ajtót elinal. Simán eltudnám képzelni az életem autó nélkül. Már miért ne, hiszen csak öt éve van autóm. Tudom milyen BKV-val dolgozni, bevásárolni járni. Csak az a baj, hogy a tíz évvel ezelőtti állapothoz nemhogy javult volna a helyzet, hanem inkább romlot.
D4D 2010.10.12. 11:24:21
Meggyőztél!
Holnaptól Bp-n is legyen akkora a bér, mint Amszterdamban, akkor annyi lesz az adóbevétel is, és lesz P+R.
Munkaadók - BÉREMELÉST! Magas bérekkel előre a P+R-ért!
D4D 2010.10.12. 11:25:21
A 2-est azért nem javaslom, mert kb 3 hét alatt ellopják a kocsidat (persze ez mástól is függ, de minimum feltörik).
D4D 2010.10.12. 11:26:18
A 4-es pont itthon egyenesen ismeretlen. Majdhogynem üldözik.
reklámügynök 2010.10.12. 11:29:53
pakesz (törölt) 2010.10.12. 11:45:14
nalunk az atlag az lehet 120e annak a 40% -a 48e
akkor tul is targyaltuk, legyen a varosi parkolas havi 50e!!! es ne legyen ingyenes parkolasi lehetoseg a Felvonulasi teren
jo hogy vannak meg korrekt emberek akik vigyazo szemeiket nyugatra vetik :)
D4D 2010.10.12. 11:53:16
Hát Újpestet nem emlegetném egy lapon a New Hampshireben fekvő Hanoverel
(Aki nem olvasta Bill Bryson - Jegyzetek egy nagy országból c. könyvét: Gyakorlatilag nincs bűnözés, emberek nem zárják be a házukat)
Te esetedben nem a közbiztonság a veszélyes, mert autót loptak már el pl a Kossuth térről, sőt a XII. kerületi rendőrség utcai parkolójából is.
Nálad az lesz majd veszélyes, hogy pl egy Tesco parkolóban előbb-utóbb kifigyelik, hogy te onnan elbiciklizel.
Onnan már csak technológia kérdése pl a riasztód jelét levenni, illetve elszántság kérdése a belső teret kipakolni.
záporjózsi 2010.10.12. 11:59:51
Az Europarkban a napi bevásárlás ingyen parkolással elintézhető, ha a 2 óra ingyenest azóta fel nem oldották.
reklámügynök 2010.10.12. 12:00:13
D4D 2010.10.12. 12:05:45
Te írtad:
"The Park and Ride (P+R) parking facilities are located on the outskirts of Amsterdam near the ring A-10. The idea is that you park your car for a low fee of € 6,- per 24 hours, with the free unlimited 24 hours public transport ticket for people of the car (up to 5 people) and you continue your visit using good metro, tram or bus connections with the centre of Amsterdam."
P+R az A10 mellett, ahol 6€-ért álla z autód 24 órát, és ezért max 5 fő ingyen utazik ezalatt a városban a tömegközlekedéssel.
De más is fordítsa le, hogy hiteles legyen!
Nem 1600 az átlagkereset, mivel 1416€ a minimálbér.
www.google.com/publicdata?ds=z3ennpo156rm1e_&met=minimum_wage&idim=eu_country:NL&dl=hu&hl=hu&q=minim%C3%A1lb%C3%A9r+hollandia#met=minimum_wage&idim=eu_country:NL:HU
Budapest
Minmálbér: 257€, 5 napijegy: 1550 Ft x 5 = 7750 Ft, az 280-as árfolyammal 27€, azaz a minimálbér több mint 10%-a.
Hollandia: Minimálbér 1416€, 5 napijegy 6€, kevesebb mint 1%.
Így teszik vonzóvá a tömegközlekedést.
záporjózsi 2010.10.12. 12:07:51
1: álmodhatsz.
2: lehet megfelelően őrizni, különösen a vidéki parkolókban, állandó, jó őr esetén.
3: az ingyenesek is be lesznek kamerázva, mondjuk lennének becsléseim, hogy a parkoló hány %-át lenne érdemes díjasítani és megfelelően őriztetni.
D4D 2010.10.12. 12:14:16
Őrzött P+R Hűvösvölgyben van, ahol ha jól tudom, egy buszjegy áráért lehet parkolni. 175 férőhelyes, reggel fél hét tájt fogynak el a helyek.
Többet nem ismerek.
A Felvonulási jól be van kamerázva a liget miatt nagyobb is a jelenlét.
A 2-e pontod veszélye abban rejlik, hogy sokkal feltűnöbb, ha kiveszed a biciklit, és eltekersz, mintha kiszállsz és elsétálsz.
pakesz (törölt) 2010.10.12. 12:34:44
2 km -re a Bosnyak-Ors vonalatol KIFELE!!!
vagy ezt az apro tenyt sikeresen elnyomod hogy ne zavarjon?
záporjózsi 2010.10.12. 12:37:02
Jelenleg az autókat a vonatnál megállítani csak külső finanszírozással lehet, mert bent nem olyan rossz a helyzet, hogy önként letennék...
pakesz (törölt) 2010.10.12. 12:39:10
itt is csak egy-ket reszletet kapnak ki az amszterdami parkolasi rendszerbol es ott verik a tamtamot hogy milyen jol fenyesre van nyalva az autosok segge...
de a tobbit nem vallalnak pl. az 50e / honapos parkolasi dijat
persze legyen penz mindenre de mibol???
felolem elvehetik a 8, 9, 10, 11, 12 havi nyugdijakat is vagy az ovodakat fizetosse tehetik, de sajna a politikusok nem valllaljak ezt be :)
D4D 2010.10.12. 12:43:46
De ott VAN!
pakesz (törölt) 2010.10.12. 12:45:21
ujszo.com/napilap/kozelet/2008/07/10/atlagber-nehany-orszagban-euroban
Átlagbér néhány országban (euróban)
Hollandia 2 739
Magyarország 976
igen!!!
egyuttesen koveteljuk hogy a havi parkolas 60e legyen pont mint Amszterdamban!!!
D4D 2010.10.12. 12:47:11
" Itt nem. Itt azt sem fizeti ki a főváros, amit megrendelt. " - Erről nem az ingázó tehet. Ő csak szopik emiatt, meg más miatt.
D4D 2010.10.12. 12:48:45
záporjózsi 2010.10.12. 12:54:05
D4D 2010.10.12. 12:55:22
Átlagbér néhány országban (euróban)
Hollandia 2 739 - 5 napijegy 6€ - épp fél százalék felett.
Magyarország 976 - 5 napijegy 27€ - majdnem három százalék.
Hatoda kellene legyen.
És vedd észre, hogy holland példánál maradva, azért ennyi, mert ennyiért leteszik az autót az ingázók, és nem mennek be a belső övezetekbe. Van viszont jól működő elővárosi vonat. És van Parkoló a vonatnál.
D4D 2010.10.12. 12:56:16
záporjózsi 2010.10.12. 13:00:03
Az autósok itt azért sírnak nagy erőkkel, mert szerintük mindent belőlük finanszíroznak. Ha a pénzükért látványosan kapnak is valamit, akkor kevésbé sírnak. Jelenleg Magyarországon sok érdek fűződik ahhoz, hogy az autó státusszimbólum legyen és így ne legyen sikk letenni. Ez az érdek legkevésbé a mindennapi autósok jó részének az érdeke, akik a szabadon felhasználható idejük jelentős részét takarítják meg autózással (nem feltétlenül a klasszikus kiköltöző-ingázók).
pakesz (törölt) 2010.10.12. 13:05:08
egy aprosag felett elsiklottal...
nem 5 db napijegy jar, hanem 1 db otfos napijegy ami megbonthatatlan
ez elegge jelentos kulonbseg...
pl ha egyedul rakod le akkor rogton 6€ :)
D4D 2010.10.12. 13:15:51
záporjózsi 2010.10.12. 13:17:17
cso zsi 2010.10.12. 13:20:42
Fizetős lett. Plusz majdnem minden utca fele "megállni tilos"-os. Pont ugyanúgy nem tud a "helyén" parkolni.
D4D 2010.10.12. 13:21:35
" mert szerintük mindent belőlük finanszíroznak."
Kötelező gépjármű felelősségbiztosítás:
- Biztosító az ebből származó nyeresége után fizet be adót, illetve pár ember ebből a pénzből kapja a fizetését, és fizet belőle adót, illetve fogyasztása után ÁFÁt. Saccra a díj 2%-5%-a a költségvetésben landol, most nincsenek friss adataim.
- Telyesítményadó
- Üzemanyagban jövedéki adó, ÁFA
- Alkatrészekben ÁFA
- Regisztrációs adó
- Horribilis illetékek
- Műszaki vizsga
- Eredetiségvizsgálat (szart se ér)
- Parkolási díjak
Lakhelyemen egy alacsony forgalmú kúton 3-4 naponta fogy el 11 ezer liter gázolaj! számolj, ez mi bevétel!
D4D 2010.10.12. 13:23:08
Semekkorát, mert itt egyedül az anyagi profit számít.
igazi hős 2010.10.12. 13:33:47
Elkezded sorolni az autózás közvetlen és közvetett költségeit is, vagy túl hamar elfogyna ez az összeg?
cso zsi 2010.10.12. 13:40:00
maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Piet+Heintunnel%2Fs114&daddr=Amszterdam,+Hollandia&hl=hu&geocode=FX4iHwMdabZLAA%3BFSkpHwMdN6FKAClN_N7pjwnGRzGQdB6NWt4ABA&mra=ltm&dirflg=w&sll=52.367267,4.919815&sspn=0.036214,0.077162&ie=UTF8&ll=52.378324,4.909172&spn=0.144819,0.308647&t=h&z=12
Még a körgyűrű is ott van, helyenként beljebb a városban.
Nálunk?
maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Bosny%C3%A1k+t%C3%A9r&daddr=Kossuth+Lajos+utca&hl=hu&geocode=FZ4W1QIdNKIjAQ%3BFUCx1AIddMciAQ&mra=ltm&dirflg=w&sll=47.493719,19.065356&sspn=0.020037,0.038581&ie=UTF8&ll=47.506534,19.084625&spn=0.160254,0.308647&t=h&z=12
Jussunk el bármivel is a körgyűrűig. Kb a Nagy Lajos (és folytatásai) vonalában kéne lenni még egy 6 sávos útnak, ami elvezeti a forgalmat, frekventált pontokon lehajtókkal, P+R-rel, mert ott még van elfogadható tömegközlekedés. Lehetne lábon álló pálya, a meglévő utak fölött. Pont, mint Amszterdamban. Mert nem csak a hülyeséget kell átvenni onnan.
pakesz (törölt) 2010.10.12. 13:56:20
hat hogy Nagy Lajos (a'la Bosnyak es Ors vonala) vagy a leendo Munkaskorut, ahhoz sokkal jobban le kellene ellenorizni :)
amugy ez igaz, kell oda plusz egy korgyuru...
de ha labon all es nincsen megszakitva, akkor lehet 2*1 sav is!!!
esetleg ha mar belemegyunk lehetne olyan is hogy csak szemelyautok vagy 3.5 tonna
mert ugy jelentosen olcsobb lenne!!!
záporjózsi 2010.10.12. 15:15:46
www.freeweb.hu/jhoward/text/hungaria/hungaria.htm
záporjózsi 2010.10.12. 15:17:35
Az, hogy mennyi gázolaj fogy hagy ne érdekeljen. Lehet megmondani, hogy a jelenleg az üzemanyagokból és egyéb bevételekből finanszírozott szolgáltatások közül mire nincs szükség.
cso zsi 2010.10.12. 16:01:41
www.freeweb.hu/jhoward/text/hungaria/h67141.jpg
Jelmagyarázat:
1 - autópálya;
2 - autóút;
3 - forgalmi út;
4 - esetleges bõvítés;
5 - többszintû csomópont;
6 - építendõ Duna-híd
Deszkás 2010.10.12. 18:39:30
Deszkás 2010.10.12. 18:41:45
cso zsi 2010.10.12. 19:30:35
Hogy, hogy nem, egy irodaház nőtt ki rajta. A maradék meg Volánbusz végállomás lett.
Deszkás 2010.10.12. 19:35:29
Deszkás 2010.10.12. 19:44:04
Deszkás 2010.10.12. 20:03:35
D4D 2010.10.12. 20:29:34
" Üzemanyagból befolyik 6-700 Mrd "
- Ez tuti adat?
D4D 2010.10.12. 20:30:38
igazi hős 2010.10.12. 22:20:24
reklámügynök 2010.10.13. 09:01:38
Egyébként nem arra szoktam bejönni, a Váci a Megyeri úti kereszteződés előtt halál, az első úti célom reggel pedig nem is arra van.
A másik, és ez a legbosszantóbb, mint már írtam, ha tudom: aznap nem lehet az 56-osok terén parkolni, akkor reggel már oda sem megyek autóval, valójában ez verte ki a biztosítékot nálam.
pakesz (törölt) 2010.10.13. 16:19:05
azert johetne mar a masodik hullam, hogy az ottlakoknak is kelljen fizetniuk...
persze elobb az osszes eddig ingyenes helyet fel kell szamolni, ha jol tudom a fovarosi kezelesu utak rajta vannak mar a listan
es akkor a vegen ha betartatjak, akkor versenykepes lesz a tomegkozlekedes...
a P+R meg ne vicceljunk vele, meg kell nezni a kinti villamosok buszok kornyeket es kesz... ha van ott hely, akkor nagyon occova kellene tenni a P+R -t hogy hajlando legyen atulni, de jelenleg van sokkal jobb helye annak a penznek, pl. a buszpark csereje es bekamerazasa
pakesz (törölt) 2010.10.13. 16:24:16
miert kellene, hogy a budapesti utakra levo extra draga fenntartasi penzt a kecskemetiek jovedeki adojabol fizessek??
mert most szepen egybeszamoljak!!!
akkor is, ha pl. Kecskemet kornyeken egy folduton jar a delikvens!!!
szerintem ez sulyosan igazsagtalan, meg kellene a valos koltseget fizettetni mindenkivel
es bizony-bizony aki minden nap eldugositja Budapestet annak a jelenlegi osszes autos adoja egyaltalan nem fedezi az oaltala hasznalt eroforrasok erteket!!!
pakesz (törölt) 2010.10.13. 16:48:30
cso zsi a megmondhatoja hogy en mennyire helyeseltem a rakparton hogy megszuntettek az ingyenes parkolast (a Margit hid pesti es eszaki reszen)
jojjon az ultimate megoldas ami mindkettonknek jo:
a Felvonulasi ternek a negyedet alakitsak ki fizetos parkolonak, a tobbit meg zarjak le az autok elol allando kiallitasra, max az ures teret nezzuk amikor eppen nem hasznaljak
igy te nem fogsz bosszankodni
en meg azert fogok orulni, hogy kevesebb auto fog bejonni a varosba
win-win szituacio, nagyon jo :)
reklámügynök 2010.10.14. 08:57:38
D4D 2010.10.14. 09:24:33
Ennél csak az volt szebb, mikor a MArgit krt-ról hamarabb leértem Balatonra, mint előző nap Rákoskeresztúrra.
reklámügynök 2010.10.14. 09:56:08
záporjózsi 2010.10.14. 10:04:05
@reklámügynök: Augusztus 20-án Bp-n garantáltan csak BKV-val közlekedek. ;)
reklámügynök 2010.10.14. 10:17:42
záporjózsi 2010.10.14. 10:37:48
reklámügynök 2010.10.14. 10:49:20
pakesz (törölt) 2010.10.14. 11:24:44
ez megint egy jo kis kifogas mint a hugyos BKV ules nem?
belvarosban 30e/ho van bekamerazott teremgarazs...
sot ha a 6osrol jossz delrol, ott 15e !!!
pakesz (törölt) 2010.10.14. 11:41:53
ingatlan.com/kiado/teremgarazs/Budapest/IV._kerulet/Arpad_ut/4292034
15e
orzik, nem esik ra az eso...
en is azt mondom hogy legyen rend
1., 60e / ho legyen aki bejon a varosba
2., ottlakok is fizessenek havonta 10e -t a parkolasert
3., ebbol a penzbol tamogassak a BKV -t es epitsenek P+R -t, fele - fele aranyban
a P+R epitese azt jelenti hogy felepiteni + uzemeltetni
záporjózsi 2010.10.14. 11:50:23
pakesz (törölt) 2010.10.14. 11:54:49
nosza neki, igy van ez minden nyugati nagyvarosban, alljanak csak neki...
T. reklámügynök!
es olyan nem volt, hogy odamentel es nem volt ott az auto? mert hat ilyen is van nyugaton osztan BKVhacc ki pesterysebetre mert ott van a lerakat
pakesz (törölt) 2010.10.14. 11:55:28
reklámügynök 2010.10.14. 12:11:01
reklámügynök 2010.10.14. 12:12:45
es olyan nem volt, hogy odamentel es nem volt ott az auto? mert hat ilyen is van nyugaton osztan BKVhacc ki pesterysebetre mert ott van a lerakat " - mármint ezt
pakesz (törölt) 2010.10.14. 13:36:09
mert vagy lejart a parkolojegy vagy mert helytelenul alltal meg
tudod a nagy parkolasi rendszernek amibol a P+R -t epitik, annak ez is a szerves resze...
hogy profitorientaltan megsarcoljak a kicsit is szabalytalankodo autosokat, hogy kint legyen occon P+R!!!
en csak azt szeretnem hallani, hogy igen ilyen aron is vallaljuk a rendet
pakesz (törölt) 2010.10.14. 14:14:08
ugyebar ne csak azt nezzuk amit mi kaphatunk a P+R rendszertol hanem azt is amibe belekerul :)
reklámügynök 2010.10.14. 14:32:15
No meg a rendőrők akik nem olyan rég a Városligeti fasor és a Dózsa kereszteződősében, a zebránál a járdán állva mérnek egy BKV-s Skodával. Vagy a megyeri-híd leállósávján. Legyenek szívesek fáradjanak a kasszához!
cso zsi 2010.10.14. 14:55:06
@záporjózsi: Pécelen, meg Rákosvalamiken láttam, hogy csinálnak az állomás mellett tűrhető méretű parkolókat. De ugye nekem nem kell oda kivinnem a kocsit, hogy visszajöjjek tömeggel?
Anno a céges autómat egy hóbucka miatti helytelen megállás következtében a közteres elszállíttatta. A rendőrségi gyűjtőtelepen volt, oda is kellett csengetni a kasszába. Abból nem épült semmi. A hóbucka viszont olvadásig ott volt a parkolásra kijelölt helyen.
pakesz (törölt) 2010.10.14. 20:23:40
igy a fizetesi hajlandosagnak is adnak egy hatalmas nagy pofont...
es sajna nagyon ugy nez ki hogy nem fog itt semmi se valtozni
záporjózsi 2010.10.16. 20:21:53
@cso zsi: Épp ezért baromság pl. a Nagyvárad téri P+R felszámolása...
Deszkás 2010.10.18. 21:14:13
Deszkás 2010.10.18. 21:20:42
Deszkás 2010.10.18. 21:26:00
Deszkás 2010.10.18. 21:41:20
Deszkás 2010.10.18. 21:45:36
D4D 2010.10.18. 22:17:03
Sanszos, hogy az iroda
- Nincs se a szőnyeg, se a széke összehugyozva.
- Takarítják
D4D 2010.10.18. 22:18:45
Előzetes regisztráció nélkül?
Amúgy az utolsó mondatot olvasd el mégegyszer.
GG81 2010.10.19. 10:42:39
ezen kéne elgondolkozni kedves autógyűlölők... előbb a feltételeket kellene megteremteni, aztán lehet tiltogatni. színvonalas bkv-t, elkerülőutakat, többszíntű csomópontokat, p+r-eket...
GG81 2010.10.19. 10:50:28
divatos, hogy az ember lemondjon a saját érdekéről, a köz-nek... ott ezt a lemondást honorálják, jó tömegközlekedéssel és anyagilag is. itt kapzsilandben ilyet?
már akkor felzúdulás van, ha 1 (EGY), az autómentes napon felmerült volna, hogy forgalmival lehessen ingeyn bkv-zni! mert miazhogy nevegyen jegyet az ótós! jelzem egy napról lett volna szó, de a hőbörgők elintézték, hogy 1 napra se legyen kevesebb az autó a városban (mit közérdek), pedig kíváncsi lettem volna mennyien próbálják tényleg ki az autósok közül, ezen az 1 bemutató napon...
Arcade Macho 2020.10.15. 14:13:53
sikerult a mesterterv, igaz 10 evet kellett ra varni
ahogy olvasgatom az elozo nickemet, buszken kijelenthetem, hogy en aztan megmondtam
beleolvastam hogy milyen eloremutato es okos meglatasokat tettem, hat konnyezek komolyan konnyezek, marmint az orom konnyei ezek hogy a Csikos kolleganak megmutattak hogy mi az az autos tulhasznalat