Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Sosem tudhatom, lesz-e másnap parkolóhelyem

2010.10.10. 18:02 :: SilentSound

Az 56-osok tere (ex-Felvonulási tér) az egyik utolsó, a belvároshoz közeli ingyenes parkoló, sokan használják P+R-ként jobb híján. Reklámügynök is itt szokta letenni az autóját, amikor épp nincs lezárva. Mert elég sűrűn előfordul, hogy valami rendezvény miatt nem lehet itt megállni, ami már csak azért is gáz, mert a környéken nem nagyon van hasonló lehetőség, amit B tervként lehetne alkalmazni...

Szétbaszaideg! Így is lehetne kezdeni a posztot, de természetesen ettől higgadtabb vagyok már. A fenti idegállapot félórával ezelőtt volt jellemző rám (szept. 29.). Azóta BKV-ztam..., úgyhogy ez változott :)

Májusban a munkahelyem környéke – a XIII. kerületben – parkoló övezet lett, ami önmagában azért felháborító, mert ide az emberek dolgozni járnak. Dolgozni járnak olyan cégekbe, melyek nem kevés iparűzési adót fizetnek az önkormányzatnak. Nem vásárolgatni, mozizni, szórakozni járnak ide, hanem profitot termelni, amely ugye minél több annál jobb az önkormányzatnak is. Hajlandó vagyok fizetni két órás ügyintézésért 2x240 Ft-ot, de 8-10 óráért nem. Tömegközlekedés kiesik, Dunakesziről járok dolgozni párommal, kettőnknek így éri meg.

Kénytelen voltam megbarátkozni a gondolattal, hogy a Felvonulási térről járok majd be. Ott szívesen hagyom az autót, párom a közelben dolgozik, kinéz az ablakon és látja, ha lopják sikoltozik. A nyár folyamán nem is volt ezzel semmi probléma, sokszor gyalog jártam át, a Dózsa György úton fel sem ültem a trolira.

Szeptemberben azonban lezárták a egyik részét a plakát kiállítás miatt. Ok, mondom van itt hely dögivel legfeljebb többet gyalogolok, jövök bringával, keresgélek a Kassák környékén kis utcákat stb. Közben rájöttem nem is olyan egyszerű ez. A Dózsa csúcsforgalomban elég büdös, korábban kell indulni.

Azonban nincs gyerek, nem kell oviba, iskolába vinni, ne sírjon a szám, belefér. Majd mielőtt a plakát kiállítás bezárt volna, két nappal korábban, lezártak a tér még egy részt. Még messzebb kellett mennem, bringa, fizetős parkoló, gyaloglás stb. Kezdett kissé bosszantani a dolog, már nagyon vártam, hogy eljöjjön a hétfő, amikor felszabadul az összes hely, nem kell korábban indulni, jut hely mindenkinek.

Bringán hideg volt már, este hét környékén, sötétben Káposztás és Dunakeszi alsó között pedig "kalandtúra" még lámpával is. A fizetős parkolás napokon keresztül nagyon drága, a tömegközlekedés meg hát..., akkor inkább a túlélőpróba bringával.

Eljött a hétfő, minden ok. Szépen lassan elfelejtettem, a reggeli küzdelmeket a közlekedéssel és a parkolással kapcsolatban. Ma reggel azonban gyanútlanul fordulok le Dózsáról a parkolóba és mit látok? Megállni tilos tábla és társai! Azt hittem felrobbanok, de lehiggadtam, fordultam, tovább mentem, de a következő behajtónál várt az előző meglepetés tesója. Kis híja volt, hogy ne váljak kordon döntögetővé. Miért merik ezt a helyet egyáltalán P+R-nek nevezni, két napig tudtam, tudtunk normálisan parkolni.

Az autók mennyiségét elnézve a Felvonulási téren, úgy gondolom akad a blog olvasói között pár aki itt parkoltatja autóját. Ki hogy éli meg, hogyan oldja meg ilyen helyzetben a parkolást? Hogyan lehetne elérni, hogy a számtalan felvonulás, rendezvény se a közlekedést, se a parkolást ne lehetetlenítse el? Hogyan lehetne elejét venni annak, hogy a munkába járó szerencsétlentől nem szedjenek parkolási díjat.

282 komment

Címkék: budapest autó parkolás útlezárás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

D4D 2010.10.12. 01:59:05

@ági anyu: Én is jártam vele, kaotikus volt! Ott felejtettem el ülni.

pakesz (törölt) 2010.10.12. 02:02:28

@ági anyu: jo hat Kápmegyeren is tuttira van hely, szoval csak az akarat hianyzik :)))
a 173e vegallomasanal tuttira van hely :) csak max meg egy jo 10 perces seta...
az Ujpest Varoskapunal meg szerintem 10 perc setara is lesz hely...

itt az idot es az arat nezik a tisztelt autosok, es -sajnos- megszoktak hogy a koltsegekben nincsen benne minden
hat puff neki ezen valtoztatnak most

pakesz (törölt) 2010.10.12. 02:05:59

@D4D: es ha a tudorakos vagy az asztmas szemevel nezem?
illetve amikor kozossegi helyeket szeretnenek kialakitani a belvarosban a parkolok helyen?
akkor nem ugy tunik, hogy kapunk 8 m2 helyet evi 2e Ft -ert ???
ez valojaban kibaszott olcso!!!

pakesz (törölt) 2010.10.12. 02:13:48

@D4D: egy kicsit dragitani kell az autozast, hogy azok akik a hataron vannak onkent es dalolva atszalljanak a BKVra
ezen nem kell filozni...
mindig lesz olyan aki kenyelembol nem fog atszallni, illetve aki a szomszedokkal osszefog es igy olcsobban kijon
lesz olyan aki fel a baciktol
lesz olyan akinek 3 ora lenne tomegkozlekedessel

en nem ezekrol beszelek, es legyen meg az akaratuk, hogy mehessenek autoval
csak FIZESSENEK!!!
nem azert mert kell a penzuk(na jo P+R -re jo lenne) hanem fokent azert hogy ok igazandibol tudjak bizoonyitani hogy nekik tenyleg annyira de annyira kell az az auto...

D4D 2010.10.12. 03:17:42

@pakesz:

"Jo hat Kápmegyeren is tuttira van hely, szoval csak az akarat hianyzik"
"a 173e vegallomasanal tuttira van hely csak max meg egy jo 10 perces seta"
"az Ujpest Varoskapunal meg szerintem 10 perc setara is lesz hely"
Érted, hogy mit beszélsz? Ha igen, akkor linkeld ide guglimapon a parkolókat, amiket felsoroltál!

A P+R nem arról szól, hogy 10 percet kelljen sétálni a P és az R között.
A P+R nem arról szól, hogy csalinkázol valahol a házak között, mert akkor a lakótelepek dupla forgalmi terhelést kapnak.

Belőled süt a gyülőlet azokkal szemben, akik autóval járnak.

Pedig nem ők a nagy környezetszennyezők.
hampage.hu/kozlekedes/eletkep39/img_4250.jpg
Menj el a Moszkva térre, nézz szét a Várfok utcában, olajat látsz a földön, centi vastagon. Nézegesd meg a 415-ösök hátulját, amik a 22-es megállójában állnak és becsüld meg, mennyi olajat folyatnak el naponta. (Van olyan, amelyik 12 liternél is többet!)

"en nem ezekrol beszelek, es legyen meg az akaratuk, hogy mehessenek autoval
csak FIZESSENEK!!!"
Ez innentől No Comment!

ági anyu 2010.10.12. 03:23:04

@D4D: A bizber néhány éve készült el Békás és Batyi között - be is volt tervezve a 4 perces követés, a rendszer tudja is - mégha nagy feladat is a végállomásnak - csak pl Csillaghegyen nem lehetne átengedni az autókat

ági anyu 2010.10.12. 03:25:09

@D4D: Ez most tipikusan az az eset részedről, mikor lenne megoldás, de "egyszerűbb" panaszkodni

reklámügynök 2010.10.12. 08:32:24

@fuckin frank: hú, ezt csúnyán elbaxtam, pedig hányszor találkozom ezzel a problémával nap mint nap (szóismétlés), hiszen korrektorokkal dolgzom nap, mint nap..., de gááz. szégyenlem magam, de tényleg

D4D 2010.10.12. 09:17:05

@ági anyu:
Nem lenne bajom, ha egy rendszám+övezet elküldésével tudnék parkolni, de nem fogok elmenni regisztrálni magam stb....

Nyugaton ehhez nem kell regisztráció, ahogy a pályamatricát is meg tudod venni egy rendszám elküldésével.

Sajnos a felesleges bürokrácia ellensége vagyok, és jottányit nem vagyok hajlandó arra önként áldozni, hogy eltartsak akár csak egy nyamvadt aktatologató pöcsöt ott, ahol egy szoftverrel meg lehetne a problémát oldani.

Az ok:
6-7 évvel ezelőtt megzacskóztak, 780 Ft pótdíj. Még én segítettem a majomnak (tényleg úgy nézett ki és beszélt), aki azt sem fogta fel, hogy 450 métert mentem mire működő automatát találtam (Naphegy). 780 Ft nem tétel, leparkoltam rajtuk már annyit jegy nélkül.

Bemegyek a cetlivel, kifizetem.

3-4 év múlva jön a levél, hogy így úgy.

A lényege: Ahol befizettem, a bünticetliről a humándroid nem bírt egy rendszámot beírni a klaviatúrán, én meg jóhiszeműen nem ellenőriztem, mivel háromszor betűztem le, és úgy nem ment.

Visszatérve a megoldáshoz, az autópályakezelő megoldotta.

reklámügynök 2010.10.12. 09:22:29

@D4D: "- fél, hogy összeszed valamit (orvosi egyetemre jár, biolabor gyakorlaton mintát vettek a kombinó üléséről, 173 fajta baktériumot tudtak kimutatni, ebből durván 120 volt az egészségre ártalmas)
- a BKV járművek tisztasága, ha ezek után leülsz, csak sötét ruhában tedd."

Egyik reggel a trolin ledobtam magam a 90 fokos ülésbe és a szemem megakadt a szembe lévő ülés alatti részen, - nem tudom hogy híjják szakszerűen azt a rész ami a kereket burkolja belülről, na mindegy - szóval ott volt egy maréknyi piros kocka + zöld gólyó valami sárgás trutyiban. Forgattam a fejem minden irányba, de aszemem sarkában mindig ott volt. Bazz, aznap párolt zöldséget hoztam ebédre..., de szar volt :(

pakesz (törölt) 2010.10.12. 09:30:27

@D4D: persze megertem en, a P+R az legyen 2 villamosmegallora(pl. Varosliget vagy Jaszai MAri ter), es lehetoleg fel percre a villamosmegallotol...
ahogy moricka elkepzeli :)))
amugy 173e -nel 5 percre van :) Ujpesten is van 5 percre...

de igazad van, bemondasra dontsuk el, hogy ki hasznaljon autot...
elvegre az sokkal korrektebb, mint amikor sajat zsebre megy a dolog nem?
lassan bemasolom, hogy eltunyult autostarsam is ertse a dolgot:
"nem azert mert kell a penzuk(na jo P+R -re jo lenne) hanem fokent azert hogy ok igazandibol tudjak bizoonyitani hogy nekik tenyleg annyira de annyira kell az az auto..."

ez egy ertekelesi szituacio, hogy az autos tenyleg BIZONYITSON, hogy kell neki...
mert itt a poszt tolonak sem kell annyira az auto, csak occon akarja meguszni

pakesz (törölt) 2010.10.12. 09:33:48

@pakesz: elnezest na...
nem megyek most oda megnezni hogy hol is van a parkolo de 5 percnyire olyan massziv mennyisegu van hogy az elkepzelhetetlen...

google map -en megneztem 173e esetere es van fel percre is
tehat van parkolo kint csak budos megvenni a BKV berletet :)

cso zsi 2010.10.12. 09:58:05

@pakesz: Nem halna le talán, ha 9 kocsis lenne a szerelvény. A heringkonzervben több szabad hely van, mint a reggeli HÉV-en. Egy előnye van, nem tudsz elesni, ha már sikerült felszállni.

cso zsi 2010.10.12. 10:03:01

@ági anyu: Kéne oda egy alul/felüljáró, mert a szemét autósok, akik nem költöztek ki az agglo-ba, onnan is kocsival akarnak kijönni. Elvileg van másik út is, de az fényes délben is használhatatlan.

@reklámügynök: Minden hányásban van répa. :))))

@pakesz: "Kápmegyeren is tuttira van hely, szoval csak az akarat hianyzik"
Igazándiból a metró hiányzik onnan. Mert a 14-es villamos az ritka, és kevés a feladatra.

cso zsi 2010.10.12. 10:10:54

@pakesz: Megnézted? A Pólus, vagy az Ázsia center parkolójáról beszélsz? Vagy hol tudsz ott nyilvános, P+R parkolót?

"persze megertem en, a P+R az legyen 2 villamosmegallora(pl. Varosliget vagy Jaszai MAri ter), es lehetoleg fel percre a villamosmegallotol...
ahogy moricka elkepzeli :)))
amugy 173e -nel 5 percre van :) Ujpesten is van 5 percre.."
Márpedig a P+R erről szól.
Tudod, mint "bezzegországban".
maps.google.com/maps?oe=UTF-8&q=amsterdam&ie=UTF8&hq=&hnear=Amszterdam,+%C3%89szak-Holland,+Hollandia&ei=rRe0TOedB8eCswbjitW_CQ&ved=0CCgQ8gEwAA&ll=52.371522,4.960788&spn=0.002263,0.004823&t=h&z=18

pakesz (törölt) 2010.10.12. 10:36:37

@cso zsi: igen a meses Amszterdam :)
"Day and night ticket costs depending on the area of town up to € 39,60. A week ticket for the entire city costs € 158,40. "

jo hogy beirtad hogy a poszt tolonak ez az uri muri Amszterdamban havi 170e lenne
latod mi is egyetertunk :)

D4D 2010.10.12. 10:41:17

@pakesz: Mennyi Amszterdamban a minimálbér? Köszönöm.

cso zsi 2010.10.12. 10:46:26

@pakesz: Az árban egy oda-vissza villamosjegy is benne foglaltatik, ha a P+R-t veszed igénybe. Ez de szar....

pakesz (törölt) 2010.10.12. 10:58:20

@D4D: mennyi Amszterdamban az adobevetel amibol tudnak P+R -t epiteni?
koszonom.

Yasashi Tanuki 2010.10.12. 11:02:46

@XXXXXXX: "a XIII ker tele van hatalmas parkolókkal ellátott paneltelepekkel, nagy okosan iderántottak annyi irodaházat h már az eget sem látni tőlük, mire a városvezetés fizetőssé tette az utcákat."

Helyben lakó ismerősöm mondta, hogy a környéken lakók lobbiztak éveken át, hogy legyen fizetős a parkolás a környéken, mert elegük lett abból, hogy nem tudtak megállni a házuk előtt.

pakesz (törölt) 2010.10.12. 11:06:18

@D4D: @cso zsi: jaaaaaaaaaaaaa hogy szerintetek en a P+R -t irtam volna be???

nem!
az a varosban levo parkolas volt...

itt a P+R
"The Park and Ride (P+R) parking facilities are located on the outskirts of Amsterdam near the ring A-10. The idea is that you park your car for a low fee of € 6,- per 24 hours, with the free unlimited 24 hours public transport ticket for people of the car (up to 5 people) and you continue your visit using good metro, tram or bus connections with the centre of Amsterdam."
azert leirjak azt az apro tenyt hogy A-10, ugye???
kb nalunk a leendo Munkaskorutnak felel meg (Bosnyak es Orson kivul olyan 2 m -re van meg kint!!!)

tehat ebben is egyetertunk hogy az altalatok felhozott pelda az amszterdami P+R -re egyertelmuve teszi hogy sem a Jaszai Mari ternel sem a Varosligetnel NEM SZABAD hogy P+R legyen!!!

egyre jobban kozeledik az allaspontunk, hozzatok meg peldakat nyugatrol :)))

pakesz (törölt) 2010.10.12. 11:09:55

@Yasashi Tanuki: cso zsi baratunk is arrafele lakik...
es annak ellenere hogy ellenerdekelt nagyon megerti a bejaro autozokat :)

en mar regota az autostarsaimat teszem felelosse ha dugoban allok, es varom mar nagyon hogy csoringerek ne dugositsanak, ennyi :)
jo ha a szoke kekszemuek kitiltasatol nem lenne dugo felolem mehet :)))

reklámügynök 2010.10.12. 11:17:05

Két fontos dolog kimaradt a posztból. Az egyik, hogy a lezárás minden előjel nélkül történt. Ha előre tudom, nem megyek már eleve oda autóval. A másik pedig, hogy a lezárás után két napig semmi sem történt a téren. Néhány autó továbbra is bent parkolt és tudom, hogy a rendezőket meglehetett dumálni (megbízható forrás), hogy beengedjenek autósokat, ha estig elhúzzák a belüket.

A következő megoldásoknak nagyon tudnék örülni.

1. Bringával végig, annak ellenére, hogy reggel 7-kor, este jó esetben 18 után tudok elindulni. 1-1 óra kerekezés. Ehhez viszont az kell, hogy Káposztásmegyeren végig normális a kerékpár út legyen, és Dunakeszi alsón össze legyen kötve a már meglévővel. Ahogy most áll ez a szakasz, az halál. Ha túlóra van, vagy intézni való, esetleg elkel hozni egy zsák cementet a barkács boltból ez nehezen kivitelezhető.

2. Autóval. A csomagtartóban, esetleg a tetőn a bringa. Káposztásig, Újpestig, Váci úti Tecskóig, onnan bringával. Káposztáson, Újpesten nem tudok olyan helyet ahol bátran lehet hagyni az autót. De kipróbálom, megírom milyen volt.

3. A második megoldás variálva BKV-val, bringa helyett. Nagyon jó lenne a használatarányos BKV bérlet, pl, csak a 14-es villamos vonalára érvényes.

4. Vonattal Rákosrendezőig, bringát felrakva, fizetve érte. Ebben az esetben sincs lehetőség a hétvégi bevásárlásra, csemperagasztót sem tudok venni az nap.

5. Vonattal Rákosrendezőig, majd BKV-val, esetleg gyalog.

+ P+R minden mennyiségben. Amiből most talán egy sincs. Számtalan variáció tudom, még nem próbáltam mindet végig. Beszámolok róla, ha meglesz.

Tudom, hogy itt mindenki arra gondol valami egyéni problémával van gond, szerintem nem. Jó tudom a csemperagasztó, meg zsák cement, bevásárlás erős sarkítás, hiszen ezek nem minden napos dolgok, előre lehet tervezni. De higgyétek el az 5 napból ha kettőre tervezel valamit, tuti lesz minimum + egy nap amikor valami váratlan becsúszik, pl. orvoshoz kell vinni a gyereket, megfájdul a fogad, kilyukad a bekötőcső stb.

A legnagyobb probléma azzal van, hogy az emberek túl sok időt töltenek a munkahelyükön, a munkájukhoz kötődő közlekedéssel. Manapság az ember 10-12 órát tölt el a munkahelyén. A maradék néhány órában még elintéz egy-két dolgot, amit sokszor autó nélkül nem lehet és úgy gondolja ezeket az apróságokat "elintézem, ha már úgyis a városban vagyok". Vége is napnak, pihenésre jó esetben marad 2x24 óra. Hadd ne legyen már olyan nagy bűn, ha a melóhelyem közelében szeretnék parkolni.

A tömegközlekedés munkáltató részéről történő támogatásáról csak annyit, hogy a cég még a futárunknak sem képes parkolót bérelni az irodaházban. Azoknak akik a kényelemről, a pénzről és fehérgallérosságról beszélnek: a kurv@ életbe, ne legyen már ez a szaros közlekedés/parkolás minden nap egy küzdelem, ne kelljen már minden nap felpaprikázva kezdeni a melót. Leszarom, fizetek, de kapjak már érte valamit. Lemondok a kényelemről, de akkor legyen már gyors. Tipikus a tegnap esti vezetés szakadás a 75-ös troli vonalán. Jött egy pótlóbusz, minden jelzés nélkül, az utasoknak kellett kitalálni, hova megy. Mikor megkérdeztem a sofőrt, azt mondta a 75-ös vonalán, felszáltam és a következő megállóban, (Dózsa György metró) kiderült az a végállomás. Volt egy kétségbeesett forgalom irányító, aki fel-alá rohangált és nem tudott tájékoztatást adni.

Jó pár ötlet elhangzott. Azért megnyugtatnám azokat akik kevésbé rajonganak az autóért, hogy nem vagyok autóbuzi, megtudok ám nélküle lenni, szeretek gyalogolni, bringázni, tömeg közlekedni is, ha azt kulturált körülmények között tehetem. Tiszta, télen nem megy a klíma, be lehet zárni az ablakot, a homless-ek pedig nem ott laknak, nyáron a fűtés ki van kapcsolva, és friss levegőt is lehet beengedni. Emellett, a sofőr nem szórakozik azzal, hogy megvárja míg odafutok az ajtóhoz - miközben négy-öt autó halálra akar gázolni a zebrán - és az orrom előtt bezárva az ajtót elinal. Simán eltudnám képzelni az életem autó nélkül. Már miért ne, hiszen csak öt éve van autóm. Tudom milyen BKV-val dolgozni, bevásárolni járni. Csak az a baj, hogy a tíz évvel ezelőtti állapothoz nemhogy javult volna a helyzet, hanem inkább romlot.

D4D 2010.10.12. 11:24:21

@pakesz:
Meggyőztél!

Holnaptól Bp-n is legyen akkora a bér, mint Amszterdamban, akkor annyi lesz az adóbevétel is, és lesz P+R.

Munkaadók - BÉREMELÉST! Magas bérekkel előre a P+R-ért!

D4D 2010.10.12. 11:25:21

@reklámügynök:
A 2-est azért nem javaslom, mert kb 3 hét alatt ellopják a kocsidat (persze ez mástól is függ, de minimum feltörik).

D4D 2010.10.12. 11:26:18

@reklámügynök:
A 4-es pont itthon egyenesen ismeretlen. Majdhogynem üldözik.

reklámügynök 2010.10.12. 11:29:53

@D4D: ezt, hogy érted? ennyire rossz a közbiztonság Újpesten?

pakesz (törölt) 2010.10.12. 11:45:14

@pakesz: tehat 160 * 4 = 640 es az atlagfizu az 1600 ajro azaz 40% !!!
nalunk az atlag az lehet 120e annak a 40% -a 48e

akkor tul is targyaltuk, legyen a varosi parkolas havi 50e!!! es ne legyen ingyenes parkolasi lehetoseg a Felvonulasi teren

jo hogy vannak meg korrekt emberek akik vigyazo szemeiket nyugatra vetik :)

D4D 2010.10.12. 11:53:16

@reklámügynök:
Hát Újpestet nem emlegetném egy lapon a New Hampshireben fekvő Hanoverel
(Aki nem olvasta Bill Bryson - Jegyzetek egy nagy országból c. könyvét: Gyakorlatilag nincs bűnözés, emberek nem zárják be a házukat)

Te esetedben nem a közbiztonság a veszélyes, mert autót loptak már el pl a Kossuth térről, sőt a XII. kerületi rendőrség utcai parkolójából is.

Nálad az lesz majd veszélyes, hogy pl egy Tesco parkolóban előbb-utóbb kifigyelik, hogy te onnan elbiciklizel.
Onnan már csak technológia kérdése pl a riasztód jelét levenni, illetve elszántság kérdése a belső teret kipakolni.

záporjózsi 2010.10.12. 11:59:51

@cso zsi: Az Allée-ben, az Árkádban és az Europarkban az Interspar van olyan jó, mint az Auchan, a Tesco vagy a Cora, de legalább nem is jelentősen drágább. A Mam(m)utban és a Duna Plázában a Match már messze nem olyan jó, ebben igazad van.
Az Europarkban a napi bevásárlás ingyen parkolással elintézhető, ha a 2 óra ingyenest azóta fel nem oldották.

reklámügynök 2010.10.12. 12:00:13

@D4D: Állj! Ebben az esetben akkor a P+R-nek sincs semmi értelme! Sőt bármilyen parkolásnak, bárhol kifigyelhetnek. Ugyanez történhet az 56-osok terén. Őrzött P+R-ről meg ugye nem is álmodhatunk. Na meg az őrzés is...

D4D 2010.10.12. 12:05:45

@pakesz:
Te írtad:
"The Park and Ride (P+R) parking facilities are located on the outskirts of Amsterdam near the ring A-10. The idea is that you park your car for a low fee of € 6,- per 24 hours, with the free unlimited 24 hours public transport ticket for people of the car (up to 5 people) and you continue your visit using good metro, tram or bus connections with the centre of Amsterdam."

P+R az A10 mellett, ahol 6€-ért álla z autód 24 órát, és ezért max 5 fő ingyen utazik ezalatt a városban a tömegközlekedéssel.

De más is fordítsa le, hogy hiteles legyen!

Nem 1600 az átlagkereset, mivel 1416€ a minimálbér.
www.google.com/publicdata?ds=z3ennpo156rm1e_&met=minimum_wage&idim=eu_country:NL&dl=hu&hl=hu&q=minim%C3%A1lb%C3%A9r+hollandia#met=minimum_wage&idim=eu_country:NL:HU

Budapest
Minmálbér: 257€, 5 napijegy: 1550 Ft x 5 = 7750 Ft, az 280-as árfolyammal 27€, azaz a minimálbér több mint 10%-a.
Hollandia: Minimálbér 1416€, 5 napijegy 6€, kevesebb mint 1%.

Így teszik vonzóvá a tömegközlekedést.

záporjózsi 2010.10.12. 12:07:51

@reklámügynök:
1: álmodhatsz.
2: lehet megfelelően őrizni, különösen a vidéki parkolókban, állandó, jó őr esetén.
3: az ingyenesek is be lesznek kamerázva, mondjuk lennének becsléseim, hogy a parkoló hány %-át lenne érdemes díjasítani és megfelelően őriztetni.

D4D 2010.10.12. 12:14:16

@reklámügynök:
Őrzött P+R Hűvösvölgyben van, ahol ha jól tudom, egy buszjegy áráért lehet parkolni. 175 férőhelyes, reggel fél hét tájt fogynak el a helyek.

Többet nem ismerek.

A Felvonulási jól be van kamerázva a liget miatt nagyobb is a jelenlét.

A 2-e pontod veszélye abban rejlik, hogy sokkal feltűnöbb, ha kiveszed a biciklit, és eltekersz, mintha kiszállsz és elsétálsz.

pakesz (törölt) 2010.10.12. 12:34:44

@D4D: de azt ugye felfogtad, hogy P+R Amszterdamban kint van a bus picsaban???
2 km -re a Bosnyak-Ors vonalatol KIFELE!!!

vagy ezt az apro tenyt sikeresen elnyomod hogy ne zavarjon?

záporjózsi 2010.10.12. 12:37:02

@D4D: Megismétlem: ott ezt a szolgáltatást a tömegközlekedési szolgáltatóknak kifizetik. Itt nem. Itt azt sem fizeti ki a főváros, amit megrendelt. Tessék a parkolási bevételekből a fővárosi tömegközlekedés üzemeltetésébe beszállni. 1 busz évente kb. 10-15 millióért fut. 1200 busz évente 12-18 milliárdért. Ezt érdemes összehasonlítani a közterületi fizető parkolás nyereségével.
Jelenleg az autókat a vonatnál megállítani csak külső finanszírozással lehet, mert bent nem olyan rossz a helyzet, hogy önként letennék...

pakesz (törölt) 2010.10.12. 12:39:10

@záporjózsi: az a baj ezekkel az autos fan -kel hogy nem kepesek rendszerben gondolkodni...

itt is csak egy-ket reszletet kapnak ki az amszterdami parkolasi rendszerbol es ott verik a tamtamot hogy milyen jol fenyesre van nyalva az autosok segge...
de a tobbit nem vallalnak pl. az 50e / honapos parkolasi dijat
persze legyen penz mindenre de mibol???
felolem elvehetik a 8, 9, 10, 11, 12 havi nyugdijakat is vagy az ovodakat fizetosse tehetik, de sajna a politikusok nem valllaljak ezt be :)

D4D 2010.10.12. 12:43:46

@pakesz: Sőt! Münchenben még kijjebb!

De ott VAN!

pakesz (törölt) 2010.10.12. 12:45:21

@D4D: minimalbert nezni hazai viszonyok kozott jol tudjuk hogy hazugsag...
ujszo.com/napilap/kozelet/2008/07/10/atlagber-nehany-orszagban-euroban

Átlagbér néhány országban (euróban)
Hollandia 2 739
Magyarország 976

igen!!!
egyuttesen koveteljuk hogy a havi parkolas 60e legyen pont mint Amszterdamban!!!

D4D 2010.10.12. 12:47:11

@záporjózsi:

" Itt nem. Itt azt sem fizeti ki a főváros, amit megrendelt. " - Erről nem az ingázó tehet. Ő csak szopik emiatt, meg más miatt.

D4D 2010.10.12. 12:48:45

@pakesz: Én próbálok rendszerben gondolkodni, csak itthon a rendszereket nem építik ki, viszont a bevételeket maximalizálni próbálják egy olyan nem kiépített rendszerből, ahol a rendszernek a profit a célja.

záporjózsi 2010.10.12. 12:54:05

@D4D: ...és? A BKV ettől nem fogja sem a gázolajat, sem a villanyt, sem a sofőrt olcsóbban kapni.

D4D 2010.10.12. 12:55:22

@pakesz:

Átlagbér néhány országban (euróban)
Hollandia 2 739 - 5 napijegy 6€ - épp fél százalék felett.
Magyarország 976 - 5 napijegy 27€ - majdnem három százalék.
Hatoda kellene legyen.

És vedd észre, hogy holland példánál maradva, azért ennyi, mert ennyiért leteszik az autót az ingázók, és nem mennek be a belső övezetekbe. Van viszont jól működő elővárosi vonat. És van Parkoló a vonatnál.

D4D 2010.10.12. 12:56:16

@záporjózsi: Látod az eredményét nap-mint nap. Dugónak hívják.

záporjózsi 2010.10.12. 13:00:03

@pakesz: Ott nincs (most nem kívántam csupa nagy betűkkel leírni, de megismétlem: nincs) olyan, aki ne tudna autót tartani és/vagy vezetni. Alapvetően nincs kényszer-BKV-s. Általában anyagi érdekük, néha józan belátásuk, hogy ne autóval közlekedjenek.

Az autósok itt azért sírnak nagy erőkkel, mert szerintük mindent belőlük finanszíroznak. Ha a pénzükért látványosan kapnak is valamit, akkor kevésbé sírnak. Jelenleg Magyarországon sok érdek fűződik ahhoz, hogy az autó státusszimbólum legyen és így ne legyen sikk letenni. Ez az érdek legkevésbé a mindennapi autósok jó részének az érdeke, akik a szabadon felhasználható idejük jelentős részét takarítják meg autózással (nem feltétlenül a klasszikus kiköltöző-ingázók).

pakesz (törölt) 2010.10.12. 13:05:08

@D4D: "5 napijegy 6€ "

egy aprosag felett elsiklottal...
nem 5 db napijegy jar, hanem 1 db otfos napijegy ami megbonthatatlan
ez elegge jelentos kulonbseg...
pl ha egyedul rakod le akkor rogton 6€ :)

D4D 2010.10.12. 13:15:51

@pakesz: Valószínűleg így van, de nem egyértelmű.

záporjózsi 2010.10.12. 13:17:17

@D4D: Így van. Kérdés, hogy mekkora folyamatos, üzemeltetési költség ellentételezést ér meg a fővárosnak az, hogy ne így legyen. Ehhez ráadásul most már jelentős beruházási sort kell mellékelni.

cso zsi 2010.10.12. 13:20:42

@Yasashi Tanuki: Hallottam róla. Mivel az apámék pár utcával odébb, a "belváros"-hoz közelebb laknak, náluk valóban akadt ilyen gond, hogy a 30 éve szokott helyére nem tudott parkolni.
Fizetős lett. Plusz majdnem minden utca fele "megállni tilos"-os. Pont ugyanúgy nem tud a "helyén" parkolni.

D4D 2010.10.12. 13:21:35

@záporjózsi:
" mert szerintük mindent belőlük finanszíroznak."

Kötelező gépjármű felelősségbiztosítás:
- Biztosító az ebből származó nyeresége után fizet be adót, illetve pár ember ebből a pénzből kapja a fizetését, és fizet belőle adót, illetve fogyasztása után ÁFÁt. Saccra a díj 2%-5%-a a költségvetésben landol, most nincsenek friss adataim.
- Telyesítményadó
- Üzemanyagban jövedéki adó, ÁFA
- Alkatrészekben ÁFA
- Regisztrációs adó
- Horribilis illetékek
- Műszaki vizsga
- Eredetiségvizsgálat (szart se ér)
- Parkolási díjak

Lakhelyemen egy alacsony forgalmú kúton 3-4 naponta fogy el 11 ezer liter gázolaj! számolj, ez mi bevétel!

D4D 2010.10.12. 13:23:08

@záporjózsi:
Semekkorát, mert itt egyedül az anyagi profit számít.

igazi hős 2010.10.12. 13:33:47

@D4D: Üzemanyagból befolyik 6-700 Mrd ebből egy részt a fuvarozók visszakapnak. Legyen amit felrsoroltál így együtt 1000Mrd beleértve az autószerelők SZJA-jáig mindent.
Elkezded sorolni az autózás közvetlen és közvetett költségeit is, vagy túl hamar elfogyna ez az összeg?

cso zsi 2010.10.12. 13:40:00

@pakesz: Amszterdammal kapcsolatban van még egy "apró" tény. Az, hogy nem nagy. Attól a P+R-től egy óra alatt besétálsz a belvárosba. A Bosnyákról is pont ugyanannyi. A különbség az, hogy a Bosnyáktól kifelé majdnem ugyanannyi séta vár rád, míg Amszterdamban már célba értél.
maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Piet+Heintunnel%2Fs114&daddr=Amszterdam,+Hollandia&hl=hu&geocode=FX4iHwMdabZLAA%3BFSkpHwMdN6FKAClN_N7pjwnGRzGQdB6NWt4ABA&mra=ltm&dirflg=w&sll=52.367267,4.919815&sspn=0.036214,0.077162&ie=UTF8&ll=52.378324,4.909172&spn=0.144819,0.308647&t=h&z=12
Még a körgyűrű is ott van, helyenként beljebb a városban.
Nálunk?
maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Bosny%C3%A1k+t%C3%A9r&daddr=Kossuth+Lajos+utca&hl=hu&geocode=FZ4W1QIdNKIjAQ%3BFUCx1AIddMciAQ&mra=ltm&dirflg=w&sll=47.493719,19.065356&sspn=0.020037,0.038581&ie=UTF8&ll=47.506534,19.084625&spn=0.160254,0.308647&t=h&z=12
Jussunk el bármivel is a körgyűrűig. Kb a Nagy Lajos (és folytatásai) vonalában kéne lenni még egy 6 sávos útnak, ami elvezeti a forgalmat, frekventált pontokon lehajtókkal, P+R-rel, mert ott még van elfogadható tömegközlekedés. Lehetne lábon álló pálya, a meglévő utak fölött. Pont, mint Amszterdamban. Mert nem csak a hülyeséget kell átvenni onnan.

pakesz (törölt) 2010.10.12. 13:56:20

@cso zsi: szerintem te a dzsointot akarod elsosorban nem?

hat hogy Nagy Lajos (a'la Bosnyak es Ors vonala) vagy a leendo Munkaskorut, ahhoz sokkal jobban le kellene ellenorizni :)

amugy ez igaz, kell oda plusz egy korgyuru...
de ha labon all es nincsen megszakitva, akkor lehet 2*1 sav is!!!
esetleg ha mar belemegyunk lehetne olyan is hogy csak szemelyautok vagy 3.5 tonna
mert ugy jelentosen olcsobb lenne!!!

záporjózsi 2010.10.12. 15:15:46

@pakesz: Sajnos a spanyol viaszt nem sikerült feltalálni. Csak egy kicsit kell keresni a neten...
www.freeweb.hu/jhoward/text/hungaria/hungaria.htm

záporjózsi 2010.10.12. 15:17:35

@D4D: ...akkor ez van.
Az, hogy mennyi gázolaj fogy hagy ne érdekeljen. Lehet megmondani, hogy a jelenleg az üzemanyagokból és egyéb bevételekből finanszírozott szolgáltatások közül mire nincs szükség.

cso zsi 2010.10.12. 16:01:41

@záporjózsi: Az "építendő Duna-híd"-ból a Lágymányosi elkészült 40 év alatt.
www.freeweb.hu/jhoward/text/hungaria/h67141.jpg

Jelmagyarázat:
1 - autópálya;
2 - autóút;
3 - forgalmi út;
4 - esetleges bõvítés;
5 - többszintû csomópont;
6 - építendõ Duna-híd

Deszkás 2010.10.12. 18:39:30

Hmm. Befelé jövet az UVH alatt van egy irányítótábla a P+R-ek felé. Miért nem ott rakja le a delikvens? Minek kell bejönni a városba?! Azért költözött ki, mert ott milyen szép és jó a levegő, de ide meg behozza a munkahelyünkre mások élőhelyére a bűzt a kipufogógázt? Azt mondja, ott, ahol eddig parkolt, munkába járt, és munkaügyből parkolt ott, minek akkor a fizetőssé tétel. Na kérem a belváros teljes területére igaz ez. Míg nem volt fizetős, sokan másodiknak is megálltak a sor mellett. Mióta fizetős, kevesebben jönnek be kocsival, van hely az uticél környékén, ha nem is az ajtóban.

Deszkás 2010.10.12. 18:41:45

@miako74: Munkáltatónak törvényi kötelezettsége a vidékről járó utazási költségeinek megtérítése, ha tömegközlekedéssel jár. Ez budapestieknek nem jár városon belül.

cso zsi 2010.10.12. 19:30:35

@Deszkás: Talán azért nem teszi le ott, mert abból csak a tábla igaz, ha még kint van egyáltalán.
Hogy, hogy nem, egy irodaház nőtt ki rajta. A maradék meg Volánbusz végállomás lett.

Deszkás 2010.10.12. 19:35:29

@jaafar: Ilyen türközés után a másiknak beszólni, hogy látszik, hogy magyar vagy? Hát igen. ez inkább rád igaz. Ügyeskedő magyar! Pfúj!

Deszkás 2010.10.12. 19:44:04

@cso zsi: Elég gáz akkor, ennyire sajnos nem ismerem, csak hogy 3 felé mutat és jelzi, hogy mennyi mennyi hely van arrafelé.

Deszkás 2010.10.12. 20:03:35

@Pista bá': Lehet, nem a cégnél kellene urgálniuk, hanem egy-két hivatalban. Utána lehet kirugdosni a munkatársakat,és bezárni a céget, majd elmenni a főnöknek is alkalmazottként dolgozni. (Nem megadni, amit a törvény előír?!)

D4D 2010.10.12. 20:29:34

@igazi hős:
" Üzemanyagból befolyik 6-700 Mrd "
- Ez tuti adat?

D4D 2010.10.12. 20:30:38

@záporjózsi: Lennének elképzeléseim, de már nagyon OFF

igazi hős 2010.10.12. 22:20:24

@D4D: 3 milliárd liter nafta, szorozd ki. Nem pontos, hisz a jövedéki adó fix (97/120 Ft/liter), de az ÁFA az aktuális árral arányos (ha mondjuk 350 az ár, akkor abból 70 ft az ÁFA). A 200 Ft/l állami bevétel nem túl merész becslés, és könnyű vele számolni. Egyébként a teljes jövedéki adóbevétel 1000Mrd felett lesz idén, de ebben a cigaretta és az alkohol is nagy összeggel benne van.

reklámügynök 2010.10.13. 09:01:38

@Deszkás: mi az az UVH? A városkapui metró melletti P+R-re gondolsz? Ma arra jöttem bringával, kb. 8 óra lehetett, egy üres helyet nem láttam, két autó körözgetett helyet keresve.
Egyébként nem arra szoktam bejönni, a Váci a Megyeri úti kereszteződés előtt halál, az első úti célom reggel pedig nem is arra van.
A másik, és ez a legbosszantóbb, mint már írtam, ha tudom: aznap nem lehet az 56-osok terén parkolni, akkor reggel már oda sem megyek autóval, valójában ez verte ki a biztosítékot nálam.

pakesz (törölt) 2010.10.13. 16:19:05

@Deszkás: "Mióta fizetős, kevesebben jönnek be kocsival, van hely az uticél környékén, ha nem is az ajtóban. "

azert johetne mar a masodik hullam, hogy az ottlakoknak is kelljen fizetniuk...
persze elobb az osszes eddig ingyenes helyet fel kell szamolni, ha jol tudom a fovarosi kezelesu utak rajta vannak mar a listan

es akkor a vegen ha betartatjak, akkor versenykepes lesz a tomegkozlekedes...

a P+R meg ne vicceljunk vele, meg kell nezni a kinti villamosok buszok kornyeket es kesz... ha van ott hely, akkor nagyon occova kellene tenni a P+R -t hogy hajlando legyen atulni, de jelenleg van sokkal jobb helye annak a penznek, pl. a buszpark csereje es bekamerazasa

pakesz (törölt) 2010.10.13. 16:24:16

@igazi hős: amugy nem ertem ezt a hatalmas nagy egyenlosegesdit az autosoknal...

miert kellene, hogy a budapesti utakra levo extra draga fenntartasi penzt a kecskemetiek jovedeki adojabol fizessek??
mert most szepen egybeszamoljak!!!
akkor is, ha pl. Kecskemet kornyeken egy folduton jar a delikvens!!!
szerintem ez sulyosan igazsagtalan, meg kellene a valos koltseget fizettetni mindenkivel
es bizony-bizony aki minden nap eldugositja Budapestet annak a jelenlegi osszes autos adoja egyaltalan nem fedezi az oaltala hasznalt eroforrasok erteket!!!

pakesz (törölt) 2010.10.13. 16:48:30

@reklámügynök: "A másik, és ez a legbosszantóbb, mint már írtam, ha tudom: aznap nem lehet az 56-osok terén parkolni, akkor reggel már oda sem megyek autóval, valójában ez verte ki a biztosítékot nálam."

cso zsi a megmondhatoja hogy en mennyire helyeseltem a rakparton hogy megszuntettek az ingyenes parkolast (a Margit hid pesti es eszaki reszen)

jojjon az ultimate megoldas ami mindkettonknek jo:
a Felvonulasi ternek a negyedet alakitsak ki fizetos parkolonak, a tobbit meg zarjak le az autok elol allando kiallitasra, max az ures teret nezzuk amikor eppen nem hasznaljak
igy te nem fogsz bosszankodni

en meg azert fogok orulni, hogy kevesebb auto fog bejonni a varosba

win-win szituacio, nagyon jo :)

reklámügynök 2010.10.14. 08:57:38

@pakesz: nekem tök mindegy, csak legyen végre rend :) Egyébként pedig szívesen itt hagynám ezt a várost, tízen egynéhány éve azért költöztem ide, mert nem volt máshol meló. Aki meg azt mondja "ne sírjon a szám, nem kellett volna kiköltöznöm", mondanám 6 évig laktam Pesterzsébeten, na onnan volt az igazi kaland bejárni a Angyalföldre. Pedig az is Budapest..., nem?

D4D 2010.10.14. 09:24:33

@reklámügynök:
Ennél csak az volt szebb, mikor a MArgit krt-ról hamarabb leértem Balatonra, mint előző nap Rákoskeresztúrra.

reklámügynök 2010.10.14. 09:56:08

@D4D: na erről nekem is eszembe jutott a tavalyi nyaralásom vége. Boccs, de ez már OFF: Aug. 20.-a előtt pénteken jöttünk haza Lelléről. másfél óra alatt elértük BP. határát (MO) kényelmesen. Hülye voltam, lejöttem a körgyűrűről. Ezután 2 óra alatt értem a XIII.-ba, akkor még ott laktam. Asszem az Air Race-t szervezték.

záporjózsi 2010.10.14. 10:04:05

@pakesz: A kifutó vasútvonalakon még nem járnak villamosok. Ott épülnek a P+R-ek, bekamerázva.

@reklámügynök: Augusztus 20-án Bp-n garantáltan csak BKV-val közlekedek. ;)

reklámügynök 2010.10.14. 10:17:42

@záporjózsi: alapból ide se jövök, de vannak dolgok, pl. a fenti. Nem tehetem le az autót a város határában telepakolva...

záporjózsi 2010.10.14. 10:37:48

@reklámügynök: Miért, itt olyan a közbiztonság? ;)))) A gáz inkább az, hogy nem vettük át a várható menetidő mutatókat, amelyek alapján az autósok eldönthetik, hogy merre menjenek. Van egy szánalmas próbálkozás az M0 esetében, de ott ért véget a lendület...

reklámügynök 2010.10.14. 10:49:20

@záporjózsi: igen, a közbiztonság miatt, de nemcsak a városhatárában persze. nagyobb biztonságban érzem az autót, ha egy erdő szélen hagyom...

pakesz (törölt) 2010.10.14. 11:24:44

@záporjózsi: bekamerazva...
ez megint egy jo kis kifogas mint a hugyos BKV ules nem?

belvarosban 30e/ho van bekamerazott teremgarazs...
sot ha a 6osrol jossz delrol, ott 15e !!!

pakesz (törölt) 2010.10.14. 11:41:53

@reklámügynök: ujpest felol?
ingatlan.com/kiado/teremgarazs/Budapest/IV._kerulet/Arpad_ut/4292034

15e
orzik, nem esik ra az eso...

en is azt mondom hogy legyen rend
1., 60e / ho legyen aki bejon a varosba
2., ottlakok is fizessenek havonta 10e -t a parkolasert
3., ebbol a penzbol tamogassak a BKV -t es epitsenek P+R -t, fele - fele aranyban

a P+R epitese azt jelenti hogy felepiteni + uzemeltetni

pakesz (törölt) 2010.10.14. 11:54:49

@pakesz: ja igen es ott van a fulkeforadalo es a megerosites...
nosza neki, igy van ez minden nyugati nagyvarosban, alljanak csak neki...

T. reklámügynök!
es olyan nem volt, hogy odamentel es nem volt ott az auto? mert hat ilyen is van nyugaton osztan BKVhacc ki pesterysebetre mert ott van a lerakat

pakesz (törölt) 2010.10.14. 11:55:28

@záporjózsi: na most epitenek P+R -t ? szerintem nem

reklámügynök 2010.10.14. 12:12:45

@pakesz: "T. reklámügynök!
es olyan nem volt, hogy odamentel es nem volt ott az auto? mert hat ilyen is van nyugaton osztan BKVhacc ki pesterysebetre mert ott van a lerakat " - mármint ezt

pakesz (törölt) 2010.10.14. 13:36:09

@reklámügynök: kimesz becsbe, mennel vissza az autodhoz, aztan kiderul, hogy elszallitottak?
mert vagy lejart a parkolojegy vagy mert helytelenul alltal meg

tudod a nagy parkolasi rendszernek amibol a P+R -t epitik, annak ez is a szerves resze...
hogy profitorientaltan megsarcoljak a kicsit is szabalytalankodo autosokat, hogy kint legyen occon P+R!!!

en csak azt szeretnem hallani, hogy igen ilyen aron is vallaljuk a rendet

pakesz (törölt) 2010.10.14. 14:14:08

tehat azt a 3 pontos dolgot bovitettem fel egy negyedikkel :)
ugyebar ne csak azt nezzuk amit mi kaphatunk a P+R rendszertol hanem azt is amibe belekerul :)

reklámügynök 2010.10.14. 14:32:15

@pakesz: Így már értem. Szerintem ez vállalható, főleg azok után, hogy nemrég kaptam közigbírságot, mert a taxi droszton megálltam 30 mp-re. Ez persze a rend őreinek megy állítólag. De akkor ez legyen mindenkire érvényes, mert ugye van aki eleve úgy indul neki a napnak az 30-50 millás autójával, hogy lesz egy plazma TV 150 ezerért, asszonynak bunda 300 ezerért, ebéd, vacsi 20 ezerért és 30 ezer lesz a parkolás. De akkor legyen, ne ússza meg ejnye-bejnyével, mert egy telefonjába kerül elintézni.
No meg a rendőrők akik nem olyan rég a Városligeti fasor és a Dózsa kereszteződősében, a zebránál a járdán állva mérnek egy BKV-s Skodával. Vagy a megyeri-híd leállósávján. Legyenek szívesek fáradjanak a kasszához!

cso zsi 2010.10.14. 14:55:06

@pakesz: Pont ezt ígérik egy-két éve. Lényeg, hogy "fizessenazautós".

@záporjózsi: Pécelen, meg Rákosvalamiken láttam, hogy csinálnak az állomás mellett tűrhető méretű parkolókat. De ugye nekem nem kell oda kivinnem a kocsit, hogy visszajöjjek tömeggel?

Anno a céges autómat egy hóbucka miatti helytelen megállás következtében a közteres elszállíttatta. A rendőrségi gyűjtőtelepen volt, oda is kellett csengetni a kasszába. Abból nem épült semmi. A hóbucka viszont olvadásig ott volt a parkolásra kijelölt helyen.

pakesz (törölt) 2010.10.14. 20:23:40

@cso zsi: nagyon helytelen, hogy azt a penzt masra koltik...
igy a fizetesi hajlandosagnak is adnak egy hatalmas nagy pofont...
es sajna nagyon ugy nez ki hogy nem fog itt semmi se valtozni

záporjózsi 2010.10.16. 20:21:53

@pakesz: Pillanatnyilag 4 kivitelezése folyik. 13-nak van engedélye, folyamatosan készülnek a kiviteli tervek. Több ezer férőhely készül.

@cso zsi: Épp ezért baromság pl. a Nagyvárad téri P+R felszámolása...

Deszkás 2010.10.18. 21:14:13

@D4D: És vajon a levegőben, amit beszív, abban hány fajta baktérium van? Vagy az iroda ajtaján, kilincsén?

Deszkás 2010.10.18. 21:20:42

@D4D: Ja igen, az Örsön volt egy nagy P+R az Árkád helyén. Azt kellett volna csinálni, hogy az Árkádban legyen ingyenes, ahogy most beljebb az Arénában az.

Deszkás 2010.10.18. 21:26:00

@D4D: És miért baj, ha egy parkolási szolgáltató tudja a számod? Küldesz egy SMS-t és kész. Én sokszor autópálya"matricát" is így veszek

Deszkás 2010.10.18. 21:41:20

@D4D: Na pont a Várfok utcában látható buszokat fogják hamarosan lecserélni a műszaki állapotuk miatt. És ezért mondják, hogy a sürgősen le kell cserélni a buszaink nagyon nagy részét.

Deszkás 2010.10.18. 21:45:36

@D4D: Súgok. Fogtam a telefonomat beírtam a parkolóautomata számát és elküldtem rá a rendszámom.Jött a visszajelzés, hogy ok. Ennyi volt. Mindez két hete itthon a VII. kerületben.

D4D 2010.10.18. 22:17:03

@Deszkás:
Sanszos, hogy az iroda
- Nincs se a szőnyeg, se a széke összehugyozva.
- Takarítják

D4D 2010.10.18. 22:18:45

@Deszkás:
Előzetes regisztráció nélkül?

Amúgy az utolsó mondatot olvasd el mégegyszer.

GG81 2010.10.19. 10:42:39

@cso zsi: van lemaradád, akkor ezekszerint nem 10-20, hanem 40-50 év!!!

ezen kéne elgondolkozni kedves autógyűlölők... előbb a feltételeket kellene megteremteni, aztán lehet tiltogatni. színvonalas bkv-t, elkerülőutakat, többszíntű csomópontokat, p+r-eket...

GG81 2010.10.19. 10:50:28

@D4D: vannak helyek, ahol működnek a dolgok és nem köteleznek semmi alternatívára, hanem lehetőséget nyújtanak.

divatos, hogy az ember lemondjon a saját érdekéről, a köz-nek... ott ezt a lemondást honorálják, jó tömegközlekedéssel és anyagilag is. itt kapzsilandben ilyet?

már akkor felzúdulás van, ha 1 (EGY), az autómentes napon felmerült volna, hogy forgalmival lehessen ingeyn bkv-zni! mert miazhogy nevegyen jegyet az ótós! jelzem egy napról lett volna szó, de a hőbörgők elintézték, hogy 1 napra se legyen kevesebb az autó a városban (mit közérdek), pedig kíváncsi lettem volna mennyien próbálják tényleg ki az autósok közül, ezen az 1 bemutató napon...

Arcade Macho 2020.10.15. 14:13:53

jelen pillanatban jelentem, hogy sikerult P+R -et csinalni Csikos kollega elott
sikerult a mesterterv, igaz 10 evet kellett ra varni

ahogy olvasgatom az elozo nickemet, buszken kijelenthetem, hogy en aztan megmondtam

beleolvastam hogy milyen eloremutato es okos meglatasokat tettem, hat konnyezek komolyan konnyezek, marmint az orom konnyei ezek hogy a Csikos kolleganak megmutattak hogy mi az az autos tulhasznalat












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása