Ezúttal nem valami kisregényt választottam nektek, hanem ga egészen rövid levelét, amolyan vitaindítónak. A kép viszont többet mond bármennyi szónál és egy ma is aktuális problémára hívja fel a figyelmet. Nagyon bosszantó tud ugyanis lenni, amikor egyik kamion percekig próbálja megelőzni a másikat, közben pedig feltorlódnak mögöttük az autók. Ezen a képen ennek szinte már a karikatúrája látható, azt gondolnám, hogy ilyen nincs. Pedig mégis. Egy időben felkapta a média ezt a témát, tervezték, hogy autóúton, autópályán megtiltják a nagy tehergépjárműveknek az előzést, aztán valahogy nem lett belőle semmi. Bónuszképpen pedig kivettem egy szót a lenti mondatból, kíváncsi vagyok, ki mondja meg először, hogy milyen nemzet felségjelzése volt a belső sávban hasító kamion fenekén?
Csak egy átlagos kép az M0-ról azzal kérdéssel , hogy mikor jön végre el az a nap, hogy betiltják a kamionok előzését és komoly büntetéssel díjazzák az ilyesmit sajnos nem látszik a rendszám de a legbelső sávban a fehér [...] volt.
Rock me Amadeus 2010.10.15. 21:20:49
Take-it-Easy 2010.10.15. 21:24:32
huspotyolo 2010.10.15. 21:27:10
szaGértő 2010.10.15. 21:28:49
Kovacsla 2010.10.15. 21:28:53
A helyzet az, hogy már ki vannak tiltva a legbelsőből.
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól
"36. § (3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van útburkolati jelekkel kijelölve, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával - bármely gépjárművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra - a balra bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival és motorkerékpárral szabad."
Macibb
Leadfoot 2010.10.15. 21:31:05
kijafaxom 2010.10.15. 21:32:00
Sosem tudtam értelmezni,hogy mi az indíttatás 1-2 kilométer sebességkülönbséggel előzni.
Ennél már csak az talányosabb,hogy az akit előznek miért nem segít legalább egy gázelvétellel??
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.15. 21:33:19
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.15. 21:37:05
Take-it-Easy 2010.10.15. 21:39:39
rcfan 2010.10.15. 21:40:04
Továbbá az is egyfajta taplóság, hogy egyik megy 90-nel, a másik a tachográfja miatt nem mer 92-nél gyorsabban menni ... 4 percig tart az előzés.
Taplóság... Vagy a 90-nél elkezdeni megelőzni 92-vel, vagy az, hogy az előzőtt jármű nem veszi le a tempomatot és nem lassít vissza az előzés ideje alatt 80-ra. Ezzep természetesen a 130-cal haladni akaró autóstársakat jól magukra haragítva.
szaGértő 2010.10.15. 21:40:41
Stiel 2010.10.15. 21:46:18
Take-it-Easy 2010.10.15. 21:46:43
szaGértő 2010.10.15. 21:47:38
CD-R80 2010.10.15. 21:49:04
A másik kérdésre meg a válasz, miért ne?:)
Ez bizti az M0 amúgy?
Take-it-Easy 2010.10.15. 21:50:25
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.15. 21:56:48
@CD-R80: Szerintem M0 keleti, újabbik szakasz.
Take-it-Easy 2010.10.15. 21:59:15
CD-R80 2010.10.15. 22:00:02
Take-it-Easy 2010.10.15. 22:00:13
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.15. 22:01:31
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.15. 22:03:57
CD-R80 2010.10.15. 22:04:13
KBM vagy mi a túró..
Már letiltottam szinte mindent..:(
misitcom 2010.10.15. 22:04:14
Te voltál?Ne tagadj!!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.15. 22:05:43
CD-R80 2010.10.15. 22:08:10
Látszik a jobboldali tükörben:)
misitcom 2010.10.15. 22:08:49
Ha 130-al megy ekkor mennyen a belsőbe,de ha csak 85-el akkor szakadjon ki a külső sávba.
szaGértő 2010.10.15. 22:10:10
D4D 2010.10.15. 22:10:22
szaGértő 2010.10.15. 22:11:25
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.15. 22:11:56
D4D 2010.10.15. 22:12:35
"Egy időben felkapta a média ezt a témát, tervezték, hogy autóúton, autópályán megtiltják a nagy tehergépjárműveknek az előzést, aztán valahogy nem lett belőle semmi. "
Bp-Tatabánya
Bp-Dabas
Bp-Gödöllő
Régi M0-á szinte teljes szakasza.
Ezeken a viszonylatokon tilos a kamionnal az előzés.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.15. 22:13:04
CD-R80 2010.10.15. 22:13:20
CD-R80 2010.10.15. 22:14:32
D4D 2010.10.15. 22:15:12
Osztrák cég Franciából Németbe fuvar, román rendszámú gépessel, olasz rendszámú póttal, és bulgár sofőrrel.
EU
D4D 2010.10.15. 22:16:06
Aki tudja a mobilját, csengessen rá!
@szaGértő: Ébreszd fel! Tudni akarjuk az eredményt!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.15. 22:16:15
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.15. 22:16:31
CD-R80 2010.10.15. 22:16:50
CD-R80 2010.10.15. 22:17:36
D4D 2010.10.15. 22:18:02
szaGértő 2010.10.15. 22:18:02
misitcom 2010.10.15. 22:18:06
Solo kapitány az ezeréves sólyommal.
CD-R80 2010.10.15. 22:18:31
szaGértő 2010.10.15. 22:18:35
D4D 2010.10.15. 22:19:42
misitcom 2010.10.15. 22:19:45
CD-R80 2010.10.15. 22:20:23
Meg mi a nyeremény amúgy? Egy kamion?:))
@SilentSound: spanyol?:)
D4D 2010.10.15. 22:20:34
Volt már.
A prímet a német autópályásoknál az vitte, aki a lábkörmeit vágta.
misitcom 2010.10.15. 22:23:36
Lényeg,hogy ne aludjon....Zavar a horkolás a pályán.
CD-R80 2010.10.15. 22:23:52
D4D 2010.10.15. 22:25:23
Vagy suttyomban bírod, hogy másodpercenként van 45683745623498756 db oldalletöltés?:)))
D4D 2010.10.15. 22:25:55
D4D 2010.10.15. 22:26:24
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.15. 22:26:55
CD-R80 2010.10.15. 22:27:06
D4D 2010.10.15. 22:27:33
misitcom 2010.10.15. 22:28:23
D4D 2010.10.15. 22:28:26
Horvát?
Szlovén?
Macedón?
Albán?
Görög?
D4D 2010.10.15. 22:28:55
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.15. 22:28:57
Rock me Amadeus 2010.10.15. 22:29:26
CD-R80 2010.10.15. 22:29:44
Litván vagy lett vagy észt?
D4D 2010.10.15. 22:30:23
Burkina Faso?
Marokkó?
CD-R80 2010.10.15. 22:31:11
Esetleg szlovén?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.15. 22:31:54
CD-R80 2010.10.15. 22:32:04
Nincs is ott kamion..
D4D 2010.10.15. 22:32:41
CD-R80 2010.10.15. 22:33:17
Esetleg klingon?:)
D4D 2010.10.15. 22:33:33
San Marino?
Andorra?
D4D 2010.10.15. 22:34:34
D4D 2010.10.15. 22:35:31
Rock me Amadeus 2010.10.15. 22:36:54
D4D 2010.10.15. 22:37:39
Norvég?
CD-R80 2010.10.15. 22:38:26
D4D 2010.10.15. 22:39:16
D4D 2010.10.15. 22:40:24
misitcom 2010.10.15. 22:40:43
D4D 2010.10.15. 22:42:45
CD-R80 2010.10.15. 22:43:03
D4D 2010.10.15. 22:45:26
Lassan végigmentünk Európán!
Liechtenstein?
Svájc?
Cseh?
CD-R80 2010.10.15. 22:52:57
D4D 2010.10.15. 22:54:26
Egyiptom?
Bolívia?
Madagaszkár?
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.15. 22:55:58
CD-R80 2010.10.15. 22:56:00
CD-R80 2010.10.15. 22:57:20
D4D 2010.10.15. 22:57:41
Tutira csak a pótos volt svájci rendszámú!
Svájcot már kínomban, OFF Spamként írtam. Előbb gondoltam volna Marokkót vagy Egyiptomot komolyan, mint Svájcot.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.15. 23:15:05
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.15. 23:19:25
"Hogy érzékeltessük a veszélyt, a New York-i ENSZ székház előtt ma három orosz lobogót is lenget a szél. Szlovénia és Szlovákia példáján felbuzdulva más területek is vérszemet kaphatnak, és Szlavónia, Szlovánia, Szlovékia, Szlávónia, Szlávékia, Szlavánia, Szlovavákia és Szláviónia néven újabb öntudatos, büszke, független államok alakulnak majd meg a véget nem érő szláv masszából. Nem tudjuk, a világ mikor elégeli meg ezt az ostoba – öndefiníciós zavarok tucatjaiból kiburjánzott – bohóckodást, mindenesetre a neoszláv államalapítók legendás kreativitását és intuícióját ismerve a ropogós országocskákat messziről felismerhetővé teszi majd a fehér-kék-piros trikolórba erőltetett hármas hegyorom, és az ókori mesebirodalmakra fókuszáló történelemkönyv. Érdekes tendencia továbbá, hogy hiába imádják fanatikusan a kurva hegyeiket, a jó ételekhez és az egyedi címerek megrajzolásának nézőpontjához magyar alföldekre van szükségük, amit szó és gátlás nélkül magukévá is tesznek."
gyuloltellensegeink.blog.hu/2010/05/04/a_szlovenek_1
gyuloltellensegeink.blog.hu/2010/05/11/a_szlovenek
:D
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.15. 23:21:17
"A szlovéneket még mi, profi gyűlölködők is igen nehezen tudjuk felfogni és megkülönböztetni az igénytelen szláv masszától. Annyi biztos támpontnak tűnik minden kicsit is hozzáértő Magyar számára, hogy aki az orosz zászlóba tett heggyel akarja eladni magát és „Szlo”-val kezdődik, nem lehet nép és állam. Evidens hát, hogy Szlovénia sem az."
:DDD
Rock me Amadeus 2010.10.16. 00:17:30
ex-dr. vuk 2010.10.16. 01:56:24
Don Blasius 2010.10.16. 02:22:56
Én már többször láttam iráni rendszámú kamiont az M0-on.
@KuKori:
Hát a szlovének is érdekesen vezetnek, legalábbis sztrádán. Rohadtul nem előzékenyek, ha sávot akarsz váltani, rád gyorsítanak, akárcsak a franciák. :P
Tornado86 2010.10.16. 04:24:41
Perillustris 2010.10.16. 07:23:13
albert1 2010.10.16. 09:24:49
Időkorláttal, szakaszokon, sávokra korlátozva persze lehetne. A képen is adja magát a megoldás. Kész kamiontetrisz. :) De általánosan nem lehet betiltani.
Kicsit olyan ez, mintha megkérnél néhány melóst, hogy költöztessék el a lakásodat, ők lassan cipelik a zongorádat a nekik ismeretlen lépcsőházban, te meg ott zümmögsz körülöttük, hogy mennyémá-engedjémá.
Jó, a paréj emberek azok mások, az igaz.
Legalább egy kamionos nem felejti kint magát és egyből visszamegy, nem mint a múltkori posztoló, hogy még az ötödik következő kamionig is kint marad, mert 100m-nél kisebb helyre fél besorolni.
2010.10.16. 09:33:40
Ígyígy. Plusz:
- ha nem előznek nem érnek oda pihenőbe, ami komoly büntit jelent nekik, mert egyszerre csak x időt vezethetnek.
- ha gyorsabban előznek, azt rögzíti a tachográf, amit szintén nem díjaznak.
- a kis sebességkülönbség pedig a különböző értéken maximalizált tachográfokból adódik.
Szerintem.
Persze lehet, hogy nincs igazam. :-)
Tornado86 2010.10.16. 09:44:21
@Perillustris:
Röviden és tömören úgy is nézhetjük, hogy ezzel pénz marad a zsebünkben.
@albert1:
Ki is fejtetted a mert megteheti álláspontomat.
Quentin, Montargis-ból (törölt) 2010.10.16. 09:45:35
"..nem mint a múltkori posztoló, hogy még az ötödik következő kamionig is kint marad, mert 100m-nél kisebb helyre fél besorolni."
Azé' az sem kimondottan egészséges, hogy valaki minden kis likba beugrál, hogy elengedje a sietős kreténeket, akik tojnak arra, hogy valaki nem akar a megengedettnél gyorsabban menni.
Tornado86 2010.10.16. 09:48:04
Bár hozzá lehet tenni, hogy a jómunkásember alkalmi kihágása megoldható egy szabadságos tachográffal.
Quentin, Montargis-ból (törölt) 2010.10.16. 09:53:23
Ha arra gondolsz, hogy pár percre kikapcsolja, akkor egyrészt nem tudom megoldható-e, másrészt azért kicsit sem feltűnő, hogy pár percig nem rögzít semmit, majd megint igen, utána nem és így tovább. :-D Ha meg egész úton kiiktatja, akkor meg nem volt sehol, de hol az üza?
Bár nem vagyok kamionos / fuvarozó vagy hasonló, csak tippelgetek. :-)
Tornado86 2010.10.16. 09:59:33
Röviden és tömören arról van szó, hogy van a sebességrögzítõ tachográf mellett egy szabadságos, ami nem rögzít semmit a kamion mozgásából, viszont igazolja, hogy elvileg a sofõr nem vezetett az elmúlt 48 órában tachográffal felszerelt jármûvet. Bár saját felelõsségre nyilatkozza ezt a sofõr, gyakran azért, hogy érjen oda idõben az áru.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.16. 10:18:24
Lipi1945 2010.10.16. 11:05:39
Tornado86 2010.10.16. 11:15:04
Ilyenkor van az, hogy szétteszed a kezed és megmondod, hogy átvetted a gépsárkányt a kollegától :) Ám ismerõs a dörgés tachográf témában.
jelentéktelen alak 2010.10.16. 11:31:18
Hogy ezen szabálytalanság ellen nem lép fel a rendőrség? Mely szabálytalanság ellen lép fel kellő hatékonyságal?
Még a gyorshajtást -amivel egyáltalán hajlandóak néha foglalkozni- azt sem képesek megfékezni a suta és lusta hozzá állásukkal.
jelentéktelen alak 2010.10.16. 12:17:09
Nem akarom védeni a svájciakat, mert ott is születik hülye. De annak lényegesen nagyobb az esélye, hogy a pilóta nem svájci -legalábbis nem 1-2 generációnál régebbről, mint hogy ősi bőrgatyás.
Mióta megindult a munkaerő vándorlás (pár száz éve) azóta folyik a -jobb szó híján- kultúra exportja is.
Itt Írországban függetlenül attól, hogy ír rendszám van az autón, elég jól beazonosítható, melyik tájon született a sofőr. Nem kell hozzá a bőrének, vagy a hajának a színét látni. Elég látni, hogy miként vezet.
Gondolom ez Svájcban sincsen másként.
(---Flúgos Buszos---) 2010.10.16. 13:18:10
Ott van nálatok az ócsai úton a holland Reining. Na,neki csak tandem szerelvényeik vannak. Példul a magyar sofőrök húzzák a holland pótokat!!!
@Don Blasius: Van is belőlük nagyon sok,leginkább a régi kamionjaikról lehet őket felismerni. Poros-lerohadt kocsik.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.16. 14:27:57
sutyerák 2010.10.16. 15:37:11
-segítenétek?
Quentin, Montargis-ból (törölt) 2010.10.16. 15:51:32
Aham. Nem tudtam, hogy ilyen is van (illetve, ha jól értem amit @...::: Flúgos Kamionos :::...: írt, lassan inkább már csak volt :-) )
Norbert_Hawk 2010.10.16. 16:03:32
(---Flúgos Buszos---) 2010.10.16. 16:43:53
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.16. 17:00:17
Ha van parkolóhely megállhat ott nyugodtan
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.16. 17:02:48
Mi tilos 75 óta?
sutyerák 2010.10.16. 17:18:41
sutyerák 2010.10.16. 17:19:46
(---Flúgos Buszos---) 2010.10.16. 17:42:28
CSak kanyarodásra szabad igénybe venni.
Tornado86 2010.10.16. 18:36:06
Szerintem meg egyformán sietnek mindenhol azzal a különbséggel, hogy egyiknek kopottabb, a másiknak kicsivel újabb a gumi a hajtott tengelyen.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.16. 18:39:33
[mike] 2010.10.16. 18:59:25
Timnorc 2010.10.16. 19:34:38
jelentéktelen alak 2010.10.16. 20:27:06
3. sávban teherautóval haladni. Kivéve, ha balra kanyarodáshoz készül fel...
cso zsi 2010.10.16. 20:43:41
"Bp-Tatabánya
Bp-Dabas
Bp-Gödöllő
Régi M0-á szinte teljes szakasza.
Ezeken a viszonylatokon tilos a kamionnal az előzés."
Az általad jelölt utakon csak helyenként tilos a kamionos előzés.
Sajnos.
D4D 2010.10.16. 21:12:58
CD-R80 2010.10.16. 21:41:18
Meg kuva nagy domb..
Előztem ott már személyautót is.
Aki meg ennyit nem bír ki az biciglizzen..:)
jelentéktelen alak 2010.10.16. 23:08:25
1, Nem a kamionok előzését kellene tiltani, hanem olyan autópályákat építeni egy tranzit országban, ami képes a forgalom zavartalan elvezetésére.
2, Úgy vasúti személy, mint a teherszállítást már régen versenyképessé kellett volna tenni a közúti közlekedéssel. Ez egy tranzit országban elengedhetelen szerintem.
3. A két határ és a határ és Bp között közlekedő kamionokat vasútra kellene tenni. Első lépésben olyan vonatok, útvonalak és menetrend kialakításával, ami önmagában is csábító, majd szabályozással kötelezővé tenni.
Ez utóbbit ma csak az várja el, aki utasként elégedett a MÁV teljesítményével mondjuk Miskolc - Nyíregyháza, vagy Esztergom - Vác, esetleg Győr - Pécs útvonalon.
gezakekazeg 2010.10.17. 09:25:28
gezakekazeg 2010.10.17. 09:27:24
Neked meg fingod sincs a mukodeserol baratom :)
gezakekazeg 2010.10.17. 09:28:01
Haladni tilos, elozni nem.
gezakekazeg 2010.10.17. 09:28:59
de haladni barmilyen jarmuvel is tilos. Jobbratartasi kotelezettseg, ha ismeros meg a kifejezes.
gezakekazeg 2010.10.17. 09:34:49
Erre gondoltam en is, amikor arrol beszeltem, fingja sincs rola...
2010.10.17. 10:16:06
Az ilyen kamionost a rendőrségünknek kellene úgy megbüntetni, hogy elterjedjen, ilyet nem érdemes csinálni. De azok meg max a nyílegyenes részen tudnak sebességet mérni, erre nem képesek.
2010.10.17. 10:22:21
jelentéktelen alak 2010.10.17. 12:45:27
Ez tetszik!
Te hogy szoktál előzni, ha nem haladsz közben? :-)
Szeretném én is megtanulni!
atila68 (törölt) 2010.10.17. 16:09:54
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.17. 16:49:39
pengusz 2010.10.17. 18:59:20
Mindennapos eset. Mert nekik kevés a 70/80 ezen a szakaszon, az előzni tilost meg amúgy sem veszik észre.
koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2010.10.18. 12:11:28
Palyan kulso savban min 60, kozepsoben min 90, belso savban min 110 sebesseg legyen eloirva. Aki szabalyosan megy az minimalis lassitassal tud tovabbhaladni, aki gyorshajt - mint en - az meg maradjon csondben, a szabalytalankodas nem tartozik az alapveto emberi jogok koze. ;)
Ket savosban persze nehezebb a helyzet.
Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2010.10.18. 14:44:59
1) na EZÉRT járok motorral, nem érintenek az ilyen problémák. Amit én motorosként ezen a fotón látok: nyílt, szabad út, négy járható sávval, közte három kamion :)
2) autósként: hámér? a jobbszélső sáv még szabad, nem? :))
3) amúgy jó ötlet megtiltani a kamionoknak autópályán az előzést, de belegondoltunk-e már abba, hogy ez kivitelezhető-e? Ha egyik utoléri a másikat, egymás seggébe ragadnak. Jön a harmadik, a negyedik. A végére az lesz belőle, hogy a Magyarországi kétsávos autópályák úgy néznek ki, hogy a külső sáv egybefüggő kamionsor mondjuk nyolcvannal, mert az elején megy (vánszorog) egy IFA. És mindenki másnak maradt a belső sáv annyival, amennyivel a leglassabb személyautó bír menni.
Tehát a külső sáv blokkolva, a belsőbe meg beszorul egy Lada 110-zel, és akkor haladjál. Ennek mi az értelme?
Ha megtiltanánk a kamionoknak autópályán az előzést, akkor mi MÁS képet lehet még elképzelni? Azt kéne megtiltani, hogy EMELKEDŐN előzzenek.
Írnék egy Merőben Más Ötletet: az országba érkező kamionokat feldobni vonatra. A vonat átszeli az országot, és ott ledobálja a kamionokat. Ezzel:
-környetetet kímélünk, hisz kisebb légszennyezés
-a kamionok nem zavarják a forgalmat
-kevesebb az alvó kamionos a közutakon
-a kamionosnak is jobb mert olcsóbb tömegesen átvonatozni mint sajátbenzinnel átkelni az országon
-a Magyarországon eltöltött 2-3 óra alatt kényelmesen lezuhanyozhat, megkajálhat, pihenhet, akármi, felkészülhet a továbbutazásra
-bevétel lenne a MÁV-nak.
De ez nyilván hülye ötlet, különben már megvalósult volna, nem?
nem...
nem?
Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2010.10.18. 14:47:34
Utálom, amikor megyek autópályán 140-nel, utolérek egy lekvárt, előzésbe fogok, tehát bemegyek a belső sávba (kétsávos M3-as), és akkor hátulról a seggemben terem egy állat 180-nal és villog. Mire föl? Ha siet, menjen amerre tud, oldja meg, de engem ne késztessen szabálytalanságra. Autópályán a 140 nem forgalomfeltartás.
Így tehát örvendezve olvasom, hogy van olyan gyorshajtó, aki "tudja, hol a helye".
Ezzel együtt: "a gyorshajtás ölhet - megéri?"
Perillustris 2010.10.18. 15:01:59
Inkább 10 euróért hagyják, hogy egy napig járja az országot egy - az utat a személyautókhoz képest 100 ezerszer jobban terhelő - kamion. Ami persze hamar tönkremegy, azaz újabb felújítás vagy építés szükséges. Ördögi kör. Kár, hogy a cehet mi fizetjük.
D4D 2010.10.18. 16:27:54
Régebbi az infóm, DE:
A MÁV-nak alig volt kamionszállító kocsija, gyanítom azóta sincs több.
3 óra alatt talán Hegyeshalomróűl felér a kamionvonat Ferencvárosba. TALÁN!
Máshol nagyon jól működik, az Alpokban pl. mikor Ausztriába beérek, ki van írva a lehajtó táblára még a menetrend is.
Perillustris 2010.10.18. 16:54:40
SzemSam 2010.10.18. 17:42:14
Egyrészt dolgoznak (az más kérdés, hogy szükség van-e ilyen sok árumozgatásra az országok között, de ez más téma). Ha ez a helyzet, el kell fogadni.
Amiről itt a vita megy: előzés. Legyen vagy ne legyen? Ha az autópályák egész hosszában megtiltják, akkor meg az lesz a baj, hogy a külsőben a 70-nel emelkedőnek veselkedő IFA mögött kilométeres sor torlódik fel, és a belsőben 110-zel száguldozó Suzukis minden héten beír ide, hogy a mögötte villogó BMW elöl nem tudott kimenni a külsőbe és halálfélelme volt, mert azok a szemét kamionok nem hagytak neki helyet, és tiltsuk be a kamionokat (ami többek között az ő paradicsomát is viszi a boltjába).
A kép egyébként szerintem az új 0-áson készült, ahol tudomásom szerint 80 a max. A belsőben (egyébként szabálytalanul) haladó kamion is biztos, hogy 80-nal ment, tehát szabályosan nem is lehetett volna megelőzni, ergo nem okozott időhátrányt. Ismét zárójelben: a 80 is szabálytalan, mert autóúton 70 a megengedett nekik, de a gyakorlatban ott is 90-nel szoktak menni. Miért? Mert ebből élnek. A cégek döntő többsége kilométer pénzt fizet, kb. 21 Ft-ot. Egy nap kb. 9 órát vezet, ha csak 3-mal több az átlagsebessége, mint a másiknak, az naponta 27 km x 21 Ft = 567 Ft, havonta húsz nappal számolva 11.340 Ft. A fenti kommentelők közül ki adja neki oda ezt a 11 ezer forintot? Vagy a másik eset, hogy siet a lerakóra. Mert mondjuk ha nem ér oda időben, akkor csak másnap szedik le az árút, így könnyedén akár fél napot is el lehet csúszni. Ki fizeti ki neki ezt a fél napot?
Egyébként én is szoktam találkozni kamion-kamion előzéssel, ami a közhiedelemmel ellentétben nem szokott hosszú percekig tartani, ki lehet várni. Ilyenkor arra szoktam gondolni, hogy siet, mert oka van rá.
Kíváncsi vagyok, hogy az anyázók közül ki nem előzne, amikor szép lassan utolér egy lassabb autót, de le van korlátozva 90-re. Menne utána Debrecenig?
Ja, nem vagyok kamionos.
Perillustris 2010.10.18. 23:41:25
Ez jelenleg a helyzet, de nem kell elfogadni.
pPanni 2010.10.19. 10:21:14
Kamionok baszkurálása:
1. Követési távolság figyelése kamerákkal a pályán (ha már úgyis kinn van trafi, matrica egyébfigyelő), így a besorolás személyautóval könnyebb
2. Kamionok vasútra rakása (na igen, ez sok pénzbe kerülne, vasútfejlesztés, menetrendek szigorú betartása, és nemcsak a fő tranzitvonalakon, mert nyilván a becsatlakozó vonalakon a késés betesz a fővonalaknak is)
3. Szigorú ellenőrzés lakott területeken
Amúgy a vasúti kamionszállítás a mai benzinárak mellett még nem éri meg, de ha valahol extra terhet raknak a közúti fuvarozásra ill. egyértelműen tilos a tranzit (Svájc), akkor már megéri. A vállalkozó az alkalmazottja idejét és energiáját nem díjazza ilyen kényelmi funkciókkal, mint vonaton való alvás.
CD-R80 2010.10.19. 10:50:06
Mondj már olyan autópályát ami a nagyobb városok környékén vagy a pályák elágazásánál kívűl 3-4 sávos..Mint pl az M1-M7 közös szakasza..
SzemSam 2010.10.19. 11:17:02
Én is szeretném, ha jóval kevesebb kamion lenne az autópályákon, szinte felüdülés hétvégén autózni.
Kirsten 2010.10.19. 15:49:08
Deszkás 2010.10.21. 18:29:41
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.21. 19:12:40
Deszkás 2010.10.21. 19:43:28
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.21. 19:46:04
Deszkás 2010.10.21. 19:55:26
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.21. 20:08:05
CD-R80 2010.10.21. 21:12:11
Én is azt tenném..
D4D 2010.10.21. 22:54:22
Előzés idejére át lehet lépni a limitet. Életveszélyt hárítasz vele el.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.21. 23:15:12
D4D 2010.10.21. 23:16:58
A döggel?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.21. 23:23:46
D4D 2010.10.22. 00:03:48
cso zsi 2010.10.22. 05:33:17
Életveszély elhárítására átléphetsz bizonyos korlátokat, de egy lakotton kívüli 90-nél a 110 az nem hivatkozási alap. Azt te magad idézted elő. Vagy nem mérted fel a lehetőségeket, és ezzel már vétettél.
@...::: Flúgos Kamionos :::...: 20 km/h sebességkülönbség nagyjából mindegyik úttípuson elegendő. Anno az okításokon sűrűn emlegették.
Csak tegnap este az M5-ösön 4-5 csigaversenybe botlottunk bele Szegedtől Bp-ig.
Nemzetiségfüggetlen, román is volt, magyar is. Mennyit is lehet nyerni 200-on, ha a kamionom 80 helyett 82-vel halad? Mennyit bukik ebből, ha megáll egy kúton pisilni?
CD-R80 2010.10.22. 09:57:42
Amúgy meg nagyon kevesen járnak 80-al.
Kirsten 2010.10.22. 20:44:36
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 20:55:27
cso zsi 2010.10.22. 21:12:56
CD-R80 2010.10.22. 21:18:09
Deszkás 2010.10.22. 21:21:15
Helyes válasz: Kb. 15-20 km/h.
Deszkás 2010.10.22. 21:22:06
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 21:22:48
Deszkás 2010.10.22. 21:24:30
Deszkás 2010.10.22. 21:25:52
Deszkás 2010.10.22. 21:28:27
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 21:32:52
Egyébként meg a 85-90 km/ó-s sebesség nem hiszem, hogy annyira kevés lenne. Attól, hogy 130 a megengedett, még nem kötelező. Ha tudja tartani a legkisebb megengedett sebességet (60 km/ó), akkor nem követ el szabálysértést.
D4D 2010.10.22. 21:40:59
Scania és a Daf
www.kamio.si/site/MyImages/daf%20kamion.jpg
truckswallpapers.files.wordpress.com/2008/12/scania_5.jpg
Anna-hegyen sötétben hogy döntöm el?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 21:43:16
D4D 2010.10.22. 21:45:54
" Nem lépheted át a limitet a puszta előzésért."
Ez (a szabály) azért faszság, mert ha egy barom csak 80-al mer menni egy forgalmas úton, akkor mögötte kell utazni Balinkáig, mert 90-el nem biztos , hogy a szembeforgalom enged előzni.
Amikor tanultam a KRESZ-t, akkor még benne volt, hogy a előzés esetén, amennyibben az előzés a szembeoldal igénybevételével jár, a sebességkorlátozás az előzés idejére átléphető, amennyiben az előzés biztonságos befejezése ezt megkívánja.
Nem szó szerint idézem.
Ezt kár volt kivenni belőle.
D4D 2010.10.22. 21:46:49
Sorold a tuti azonosítókat! A legközelebbi kamionos posztig igyekszem bevágni őket:)))
D4D 2010.10.22. 21:47:57
Deszkás 2010.10.22. 21:48:28
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 21:49:51
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 21:52:01
D4D 2010.10.22. 21:54:27
Sötétben a Mercit ismerem fel, meg a Magnumot. Sajnálom.
Igérem ezentúl csak világosban autózom.:))
cso zsi 2010.10.22. 21:55:54
cso zsi 2010.10.22. 21:57:44
cso zsi 2010.10.22. 22:12:16
Drasztikus a különbség. :)))))
www.djibnet.com/photo/147222555-ice-cream-bar.jpg
www.international-chocolates.com/i/mercichocolate2.jpg
Deszkás 2010.10.22. 22:12:28
Deszkás 2010.10.22. 22:16:27
Deszkás 2010.10.22. 22:17:54
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 22:20:01
Deszkás 2010.10.22. 22:27:09
Deszkás 2010.10.22. 22:28:33
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 22:30:35
Deszkás 2010.10.22. 22:41:25
Deszkás 2010.10.22. 22:42:15
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 22:46:07
Deszkás 2010.10.22. 22:58:52
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 23:02:40
Deszkás 2010.10.22. 23:10:00
D4D 2010.10.22. 23:11:52
Ez a Merci-Magnum király volt!!:))))))))))))))
Kresz könyvem nincs, érd be a becsületszavammal, hogy ezt így tanították nekem.
Ha végiggondolod, van is értelme.
Deszkás 2010.10.22. 23:12:31
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
Aki 1-2km-es sebességkülönbséggel előz autópályán az indokolatlanul zavar.
D4D 2010.10.22. 23:12:41
Deszkás 2010.10.22. 23:13:52
Deszkás 2010.10.22. 23:14:44
Deszkás 2010.10.22. 23:18:25
D4D 2010.10.22. 23:18:29
autozz.blog.hu/2010/10/06/ha_siet_induljon_el_korabban
Itt egy kicsit olvasd vissza magadat!
Részlet egy ottani kommentedből:
"Képtelen vagy ilyen esetben elvenni a lábad a gázról és motorfékkel lelassítani arra a sebességre, amivel előtted valaki előz, és szépen kivárod, amíg befejezi, lehúzódik, és akkor mehetsz megint tovább "
Lehet most már érted, miről pampogunk ott?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 23:21:18
D4D 2010.10.22. 23:22:54
Ha mégis rászánod magad, hogy megelőzd, akkor meg 5 km-es különbséggel esetleg még kinnt vagy, mikor jön szembe autónepper és rábasztál, mert te fékezni fogsz, holott a helyes döntés már az előzés megkezdésekor a tempó fokozása, majd, ha visszasoroltál, újra felveheted a 90-et, de ha kimész előzni, akkor ne az órát nézd, mert abba eddig már sokan belehaltak.
cso zsi 2010.10.22. 23:48:58
Utolérjük a 85--tel ballagó autóstársat. Ő nem autózza ki a megengedett maximumot, mert tatter/tanuló/velencei tükröt szállít.
Az előzéshez eleve kell 15-20 km/h sebességkülönbség, ami jelenleg elég borsos árú.
A megengedett sebesség feletti túllépés
Bírság összege
50 Km/ felett 100 Km/h sebességig
15 Km/h felett 30 Km/h-ig 30.000,-Ft
30 Km/h felett 45 Km/h-ig 45.000,-Ft
55 Km/h felett 60 Km/h-ig 60.000,-Ft
60 Km/h felett 75 Km/h-ig 90.000,-Ft
75 Km/h felett 90 Km/h-ig 130.000,-Ft
90 Km/h felett 105 Km/h-ig 200.000,-Ft
105 Km/h felett 300.000,-Ft
vs2.abplusz.hu/~alfaauto/index.php?option=com_content&view=article&id=104:birsag2009&catid=47:trafipax
Biztos, hogy jó móka?
D4D 2010.10.23. 00:05:24
Amikor országúton előzök valakit, akkor sose a kilométerórát nézem, hogy mennyivel megyek.
Valahogy jobban érdekel, hogy
- akit előzök, nem gyorsít-e rá
- az úton nem jelenik-e meg hirtelen egy akadály az előzött elött
- elhaladtam?, visszaférek?
Deszkás 2010.10.23. 10:52:54
Deszkás 2010.10.23. 10:54:41
Deszkás 2010.10.23. 11:01:02
Te nem vagy normális, ki kell most már jelentenem! Fel sem fogod, amiről beszélek, félremagyarázol mindent! Szó sincs arról hogy ne lennék képes megelőzni. Nem tudom, miből vetted ezt az ordas baromságot. Képes vagyok a megelőzésére, csak nem vagyok hajlandó, mert az előzéséhez meg kellene szegnem a sebességhatárt, amire nem vagyok hajlandó. Ha te megteszed, lelked rajta és majd magyarázd a rendőrnek, hogy szerinted életveszély, hogy neked 85-tel kell mögötte menned, ezért előzted a megengedett 90 helyett 100-zal. Szóval jó nagy marhaságot olvasol ki ebből. Szerintem ne menj pszichológusnak.
"Ha mégis rászánod magad, " Ha-val kezdődő mondatok értelmetlenek, értelmetlen bármilyen feltételezésbe belemenni, ezért a hozzászólásod ezen részére már nem is reagálok, értelmetlen.
Deszkás 2010.10.23. 11:03:11
Deszkás 2010.10.23. 11:05:39
D4D 2010.10.23. 11:13:55
Ott nem volt baj, hogy nem ment ki a külsőbe, csak dupla követési távra szabad kisorolni, itt meg az első lyukba kipasszíroztad volna.
Most akkor mi?
D4D 2010.10.23. 11:15:26
Egyébként ez nem pszichológia, vezetek egy pár kilométert, és látom.
D4D 2010.10.23. 11:17:07
D4D 2010.10.23. 11:17:51
Deszkás 2010.10.23. 14:26:30
Deszkás 2010.10.23. 14:28:05
"Egyébként ez nem pszichológia, vezetek egy pár kilométert, és látom."
Te rólam alkottál egy véleményt úgy, hogy nem ismersz, nem láttál még vezetni, ez pedig pszichológia.
Deszkás 2010.10.23. 14:31:34
Tévedés! Meg sem kezdheted az előzést, ha azt a KRESZ szabályainak - jelenleg a sebességhatár - megsértésével tudnád megtenni. És így szóba sem kerül a befejezés. Mondom neked, próbáld meg ott megelőzni a 85-tel haladót, ahol traffipax van, aztán majd magyarázd a rendőrnek, hogy te azért hajtottál gyorsan, mert a biztonságos befejezés az elsődleges. Jót fog röhögni a rendőr, amikor kiállítja a csekket számodra.
Deszkás 2010.10.23. 14:34:45
CD-R80 2010.10.23. 14:42:30
Deszkás 2010.10.23. 15:10:53
Deszkás 2010.10.23. 15:13:17
D4D 2010.10.23. 15:20:41
D4D 2010.10.23. 15:24:32
Deszkás 2010.10.23. 16:30:01
Deszkás 2010.10.23. 16:33:00
Deszkás 2010.10.23. 16:35:14
D4D 2010.10.23. 17:04:44
" Nem szabályos 1-2km/h sebességkülönbséggel előzni, mert feltartja a mögöttes forgalmat, ezt fogd már fel!"
Paragrafust!
atila68 (törölt) 2010.10.23. 17:08:59
Deszkás 2010.10.23. 21:26:31
Deszkás 2010.10.23. 21:27:49
D4D 2010.10.23. 21:49:01
A 34§-ben lenne amit szeretnél idézni, de nincs már benne. Régebben benne volt. Úgy oktatták régebben, hogy az előzésnek vannak feltételei, ezek közül az egyik volt a sebességkülönbség.
Kivették, az előzés közbeni sebességátlépés lehetőségével együtt.
További kellemes hétvégét!
cso zsi 2010.10.23. 22:57:06
D4D 2010.10.23. 23:25:24
D4D 2010.10.23. 23:26:35
És akkor még a sebességkülönbséget is tanították, de sosem volt számszerűsítve. Gumiparagrafus volt, mint a KRESZ-ünk java.
cso zsi 2010.10.24. 00:21:03
D4D 2010.10.24. 01:19:38
Deszkás 2010.10.24. 08:29:37
1, @Deszkás: 26§ (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.
2, Tessék, akkor egy másik szabály: 3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
Aki 1-2km-es sebességkülönbséggel előz autópályán az indokolatlanul zavar.
Tessék, beírtam még egyszer. persze ebbe is beleköthetsz, hogy szerinted indokoltan zavar ha kis sebességkülönbséggel előz a kamion, Ettől még nem lesz igazad.
D4D 2010.10.24. 10:10:50
Indokolatlanul lassan haladás az nem az, ha 80-al előz a kamion, amennyiben nincs tgk-val előzni tilos. A kamion eleve csak 80-al mehet. Miért lépje át előzés közben a sebességhatárt, mikor te sem vagy rá képes?
A személy és vagyonbiztonságot miben veszélyezteti az, ha féktávon kívül bejön eléd?
Alapfogalmakkal nem vagy tisztában.
Deszkás 2010.10.24. 11:01:59
Most is hülyeségeket hordasz össze, alapjában nem tudod értelmezni a szabályokat.
Igenis indokolatlanul lassú haladás, ha a kamion 80-nal előzi a másikat, ami kb ugyanakkora sebességgel halad.
"Miért lépje át előzés közben a sebességhatárt, mikor te sem vagy rá képes?"
Ebben két hazugság is van. Nem is tudom, minek állok szóba egy ilyen alantas, hazug alakkal, aki kiforgatja a másik szavait. Nem tudom, milyen alapon hazudod itt már sokadjára, hogy nem vagyok képes előzni. Azt mondtam, hogy képes vagyok rá, csak nem vagyok hajlandó úgy előzni, hogy megszegjem a sebességhatárt. És pont ezt várom el a kamionostól is! Ne szegje meg a sebességhatárt, ne tartson fel, ezért neki se kezdjen az előzésnek!
"A személy és vagyonbiztonságot miben veszélyezteti az, ha féktávon kívül bejön eléd?" Nem erről szólt a szabály. Tanuld meg értelmezni, amik a KRESZben szerepelnek. Leragadtál az összetett mondtad első felénél, holott ide annak második fele vonatkozik: "másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon." A 80-nal haladó teherautót 82-vel előző teherautó indokolatlanul akadályoz. Ez a lényeg.
D4D 2010.10.24. 11:21:43
"Igenis indokolatlanul lassú haladás, ha a kamion 80-nal előzi a másikat, ami kb ugyanakkora sebességgel halad."
- Erre egy másik posztban azt írtad, hogy kialakult a párhuzamos közlekedés.
""Miért lépje át előzés közben a sebességhatárt, mikor te sem vagy rá képes?"
Ebben két hazugság is van. Nem is tudom, minek állok szóba egy ilyen alantas, hazug alakkal, aki kiforgatja a másik szavait. Nem tudom, milyen alapon hazudod itt már sokadjára, hogy nem vagyok képes előzni."
- Gyúrjál szövegértésre, esetleg ha van gyereked, akkor kérd el a hatodikos nyelvtankönyvét, és a mondatelemzés fejezetnél üsd fel, vagy csak simán kérj meg egy okosabb embert,. hogy magyarázza el, mit olvasol.
Többedik alkalommal érzem úgy, hogy nem érted, amit olvasol. Ezt hívják funkcionális analfabetizmusnak.
" Azt mondtam, hogy képes vagyok rá, csak nem vagyok hajlandó úgy előzni, hogy megszegjem a sebességhatárt. "
- Én is ezt mondom, csak nem érted meg.
"Ne szegje meg a sebességhatárt,"
- Nem szegi meg
" ne tartson fel,"
- Megteheti
" ezért neki se kezdjen az előzésnek! "
- Ezt is megteheti, Majd befejezi, akkor kisorol, és te mehetsz utána tovább.
Egyébként a német pályákon, ahol szabad előzni kamionnal, ott ha előzéskor a kamion 80 helyett 90-el megy, inkább elnézik neki azt, mintsem egy 10 perces túlvezetést.
"másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon."
- Van indoka: előz.
"A 80-nal haladó teherautót 82-vel előző teherautó indokolatlanul akadályoz."
- Van indoka: előz.
Most abba nem megyünk bele (mivel nem érted meg), hogy a 82 az szerinted 82. Az előzést végző tgk saját km-órája szerint csak 80.
CD-R80 2010.10.24. 11:25:56
Csak nagyon kevesen járnak 80-al, de már írtam. A nagy többség 85-92 között halad. S a nagy többség nem 1-2km-el előz de neked ezt hiába magyarázná bárki. Másrészt meg a kamionos is mondhatná a személyautósnak hogy ne szambázzon előtte 80-al. Aki meg annyit nem bír ki hogy egy kamion előz előtte..
Egy kamion elég nagy hogy messziről lásd, gáz elvesz s még fékezned sem kell szerintem. De ez már tudomány. Senki nem garantálja a pálya átadásakor, sem a matrica megvételekor hogy 130-as átlagot fogsz tudni menni. Ha meg annyira sietős indulj el előbb. A 3,5t feletti meg hozzád képest erősen kötött szabályok között mozog így is, amikről kb. szerintem fogalmad sincs. Ne harcolni akarj mindig az úton. De ha egy kamion miatt lekésted a szappanoperát szólj s belinkeljük neked ahonnan letöltheted..
CD-R80 2010.10.24. 11:29:39
Ezzel egyetértek, még a BAG és a rendőr sem cseszteti az előző kamiont, pedig lehet ott halad közvetlen mögötte. Csak néhány korlátolt elme nem képes tolerálni ezt. Pedig ott a teherforgalom is nagyobb kicsit..
D4D 2010.10.24. 11:32:17
Én tegnap lemaradtam a 'V' című sorozatról.:)))
Deszkás 2010.10.24. 16:39:44
"- Gyúrjál szövegértésre, esetleg ha van gyereked, akkor kérd el a hatodikos nyelvtankönyvét, és a mondatelemzés fejezetnél üsd fel, vagy csak simán kérj meg egy okosabb embert,. hogy magyarázza el, mit olvasol.
Többedik alkalommal érzem úgy, hogy nem érted, amit olvasol. Ezt hívják funkcionális analfabetizmusnak."
Erre csak azt mondom, te fogalmazol rosszul, nem én értem félre. A nem vagyok képes és a nem akarom megelőzni két külön fogalom. Te úgy állítod be, mint ha én soha az életben nem előznék, mert nem vagyok képes rá a vezetői tudomásommal, ami nem állja meg a helyét. Lehet, te nem ezt akarod írni, de nem ezt írtad le. "Többedik alkalommal érzem úgy, hogy nem érted, amit olvasol. Ezt hívják funkcionális analfabetizmusnak." Ez így jelen esetben nem rám, hanem rád igaz.
"Én is ezt mondom, csak nem érted meg." Nem, nem ezt mondod. Fentebb olvasható, miért is mondom, hogy nem. Kevered a fogalmakat.
Deszkás 2010.10.24. 16:43:31
- Megteheti"
Nem, nem teheti meg, beidéztem a szabályt basszus, képtelen vagy felfogni?! És akkor én vagyok a funkcionális analfabéta, miközben te nem tudod megfelelően kifejezni magad és nem tudod felfogni a szabályt?
3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles úgy közlekedni, hogy .... másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
""másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon."
- Van indoka: előz."
Az 1-2km/h-s sebességkülönbséggel való előzés nem indok! Azt meg messze leszarom, hogy kinek az órája mennyit mutat. A lényeg itt a sebességkülönbség.
Deszkás 2010.10.24. 16:55:45
"Egy kamion elég nagy hogy messziről lásd"
Igen. Ha nem pont mondjuk úgy jön ki, hogy rendesen kell fékeznem, mint ahogy tette ezt velem múlt hétvégén egy kedves kamionos, aki utána percekig előzte a mellette / előtte lévőket. Ebben az esetben nem volt elég a motorfék.
"Ha meg annyira sietős indulj el előbb. " Nem volt annyira sietős, csupán feltartott percekre a kamionos, és nem csak engem, hanem többeket, akik mögöttem összegyűltek.
"amikről kb. szerintem fogalmad sincs." Pff Szerinted. Szerintem meg tudok róla egy-két dolgot. De ne menjünk bele megint a fals következtetésekbe, meg állításokba.
"Ne harcolni akarj mindig az úton. " Hát ez nagyon LOL! Én meg a harc az utakon?! Sosem szoktam harcolni. Nyugodt, fegyelmezett vezető vagyok. Csak hogy egy újabb téves állítást cáfoljak meg. (Harc az lett volna, ha dudálok rá, meg villogok, nem? Na de ilyet nem tettem, csupán mentem mögötte. Itt most csak azt beszéljük meg, miért volt szabálytalan.)
"De ha egy kamion miatt lekésted a szappanoperát szólj s belinkeljük neked ahonnan letöltheted.. " Ismét jött röhögtünk a poénodon, de nem kell. Mint mondottam, nem rohantam sehova. Kirándulni voltam, hazafelé tartottam és nem szoktam semmilyen V-műsorért rohanni. A letölthetési lehetőséget köszi, de ezen információkkal én is rendelkezem. Ezért sem szoktam rohanni.
Deszkás 2010.10.24. 17:03:00
Mit is nem értek meg? itt most arról beszélünk, hogy 1-2km/h-s sebességkülönbséggel előz. Az, hogy az egyik 80-nal a másik 82-vel halad, de csak óra szerint, és a GPS ehelyett 75 és 77-et mutat, teljesen irreleváns ebben az esetben. Nem az a lényeg, hogy mennyivel mentek vagy mit mutatott az óra, mennyi volt ez valóságban, hanem a sebességkülönbség. Nem tudom, minek keversz most itt megint azzal, hogy mit mutat az óra. Úgy érzem, semmi más célod nincs ezzel, mint félre vinni a beszélgetés / vita fonalát.
D4D 2010.10.24. 19:40:04
Szóűrakoztató, ahogy már lassan két hete rágod itt a gittet, mindazonáltal egyvalamit a figyelmedbe ajánlok:
A párhuzamos közlekedés nem varázsütésre alakul ki, mindig van első két autó, akik elkezdik kialakítani.
Ez olyan mint a számolás, 1-nél kezdődik, majd kettő, majd három, majd négy,.....
Deszkás 2010.10.25. 13:13:48
"streetfighter" 2010.10.25. 17:23:59
"Sosem szoktam harcolni. Nyugodt, fegyelmezett vezető vagyok."
Ez érdekes. Amikor az elfogyó sávból direkt nem engedsz be valakit az nem harc? ;)
Deszkás 2010.10.25. 19:35:27
Deszkás 2010.10.25. 19:36:22
start4 2010.10.26. 10:04:52
Én meg mentem utána, gondolván, hogy biztosan rossz a sebességjelzőm.
Megkülönböztető jelzést nem használt.
Egyet sem.
CD-R80 2010.10.26. 11:46:08
AKTROS 2011.11.21. 20:20:54
Csak egy átlagos kép az M0-ról azzal kérdéssel , hogy mikor jön végre el az a nap, hogy betiltják a kamionok előzését és komoly büntetéssel díjazzák az ilyesmit sajnos nem látszik a rendszám de a legbelső sávban a fehér [...] volt.
Szegyelje magat az a szemet akinek,eszebe jutott ez a baromsag!!! Mert ne elozhetne a kamionos?? Ti gyoker szemelyautosok, A ti szarjaitokat szalitjuk nap mint nap,,nektek van szuksegetek rank, a mindennapi kenyeretektol kezdve,a tamponon,az ovszeren keresztul,a szaros kolykeitek pelenkalyaig stb azt mind mi szalitjuk,.. A ti kenyelmetekert dolgozunk,es hanyagoljuk a csaladjainkat.. Most majd valaki tuti azt fogja ,irni h ki kenyszerit ha kamionoz:))??
Nem is errol van szo!!
Az aru surgos,a cegek nem turik a csuszast,kesest,,a kamionos, napi 9 orat vezethet> . Ha nem halad a sofor,jon a lekuras,akar kirugas.,,ha tulvezet az buntit von magautan,,,,
Keremszepen ,90nel gurul az autom,,nehogy mar Hegyeshalomtol Pestig 70 nel kovessem az elottem halado 7,5t teherautot.. vagy a 80-nal kozlekedo,szemelyautot melyben az ur ,,vagy a holgy ,"figyelmesen" telefonal!
Az ideg akkorara no bennem ,ilyenkor,hogy az leirhatatlan.
Azt alairom,hogy az M0 korgyurun ne elozzenek ,a teherautok, viszont mas palyakon haggyuk beken,a pilotakat,
Nagyon erdekes,h a Franciaknal,gond nelkul lehet elozni,ejjel nappal,kiveve eggyes rovid palyaszakaszokat..Hollandiaba,reggel 6:00-10:00 ig valamint 15-18 ig tilos az elozes,,azon kivul mindenki elozhet ,,meg ha csak 2km/h val gyorsabb is az autoja,mint elotte halado tarsanak.
Nem tunik senkinek kicsit erdekesnek az,hogy mi kicsi hazan ez az a hely ahol nem szol,egyebrol az elet,mint hogy gyuloljunk valaki,,akar a szomszedot,akar a zsidot,vagy a "GECI ROMANT" ismeros ugye ez a mondat???vagy ha eppen a utazunk akkor a HUJE KAMIONOST:((
Szep,,csak igy tovabb<...
AKTROS 2011.11.21. 20:27:45
dzsaszper 2011.11.22. 08:20:00
Amúgy, ha autóúton/autópályán 3 sávos szakasz kezdődik és kamionsort előzök, és nincs intenzív forgalom mögötte és nem is tol senki -- szóval, ha a manőver nem zavar senkit mögöttem --, akkor ki szoktam menni a legbelsőbe, hogy a kamionsorban haladóknak is esélyt adjak előzni. Hasonlóan ahhoz, mint amikor bemegyek egy sávval, hogy a gyorsítósávról könnyen be tudjon sorolni egy jármű.
Tapasztalataim szerint elég kevesen segítik elő a kamionok szabályos előzését így, pedig az egy gesztus és az együttélés elismerése lenne. Gondolom idő amíg ilyen szokások kialakulnak?
HakapesziM 2011.11.22. 10:14:12
Deszkás 2011.11.22. 19:42:30