Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Miért előzhetnek még mindig a kamionok?

2010.10.15. 21:15 :: SilentSound

Ezúttal nem valami kisregényt választottam nektek, hanem ga egészen rövid levelét, amolyan vitaindítónak. A kép viszont többet mond bármennyi szónál és egy ma is aktuális problémára hívja fel a figyelmet. Nagyon bosszantó tud ugyanis lenni, amikor egyik kamion percekig próbálja megelőzni a másikat, közben pedig feltorlódnak mögöttük az autók. Ezen a képen ennek szinte már a karikatúrája látható, azt gondolnám, hogy ilyen nincs. Pedig mégis. Egy időben felkapta a média ezt a témát, tervezték, hogy autóúton, autópályán megtiltják a nagy tehergépjárműveknek az előzést, aztán valahogy nem lett belőle semmi. Bónuszképpen pedig kivettem egy szót a lenti mondatból, kíváncsi vagyok, ki mondja meg először, hogy milyen nemzet felségjelzése volt a belső sávban hasító kamion fenekén?

Csak egy átlagos kép az M0-ról azzal kérdéssel , hogy mikor jön végre el az a nap, hogy betiltják a kamionok előzését és komoly büntetéssel díjazzák az ilyesmit sajnos nem látszik a rendszám de a legbelső sávban a fehér [...] volt. 

267 komment

Címkék: közlekedés autó sztereotípia kresz teherautó előzés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Take-it-Easy 2010.10.15. 21:24:32

A válasz: elég nagy szívás lenne, ha az összes kamionnak a leglassabb kamion sebességét kellene felvennie... Mondjuk hogy három sávból hármat kamion foglal el, az durva. Legalább a legbelsőből ki kellene tiltani őket.

huspotyolo 2010.10.15. 21:27:10

A legbelső sávot kéne csak tiltani szerintem. Ha meg mégis betiltanák akkor a notórius középső sáv fanokat is büntessék az M7-esen. Azt se veszik észre ha külsőbe jövök 145el és ki kell mennem a legbelsőbe majd vissza a legkülsőbe. Egy "szuperman" jeles kocsit vezető.

Kovacsla 2010.10.15. 21:28:53

@Easyke:
A helyzet az, hogy már ki vannak tiltva a legbelsőből.
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól
"36. § (3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van útburkolati jelekkel kijelölve, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával - bármely gépjárművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra - a balra bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival és motorkerékpárral szabad."

Macibb

kijafaxom 2010.10.15. 21:32:00

Román! Vagy magyar...
Sosem tudtam értelmezni,hogy mi az indíttatás 1-2 kilométer sebességkülönbséggel előzni.
Ennél már csak az talányosabb,hogy az akit előznek miért nem segít legalább egy gázelvétellel??

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.15. 21:37:05

@Macibb: Na bevallom, ezt én sem tudtam. Mondjuk nem is szoktam ilyen monstrumokat vezetni. :)

Take-it-Easy 2010.10.15. 21:39:39

@Macibb: köszönöm. Ismét tanultam valamit. Ezért szeretem olvasni ezt a blogot :)

rcfan 2010.10.15. 21:40:04

Őket is meg kell érteni, haladni akarnak. Némelyikük azonban igencsak tapló módon teszi.

Továbbá az is egyfajta taplóság, hogy egyik megy 90-nel, a másik a tachográfja miatt nem mer 92-nél gyorsabban menni ... 4 percig tart az előzés.

Taplóság... Vagy a 90-nél elkezdeni megelőzni 92-vel, vagy az, hogy az előzőtt jármű nem veszi le a tempomatot és nem lassít vissza az előzés ideje alatt 80-ra. Ezzep természetesen a 130-cal haladni akaró autóstársakat jól magukra haragítva.

Stiel 2010.10.15. 21:46:18

@szaGértő: Szőrös? - Nem. - Akkor rum!

szaGértő 2010.10.15. 21:47:38

@SilentSound: Bár ha a nulláson dörgöl, akkor esélyes a szlovák is.

CD-R80 2010.10.15. 21:49:04

TIR ország felségjelzése van rajta. Azon belül is a narancs színnel jelölt megyéből. Amúgy meg tudtátok hogy érhet meglepetés magyar rendszámú kamionnal? Ha esetleg nem beszél magyarul a pilóta..
A másik kérdésre meg a válasz, miért ne?:)
Ez bizti az M0 amúgy?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.15. 21:56:48

Még mindig nem találta el senki az országot. :)
@CD-R80: Szerintem M0 keleti, újabbik szakasz.

CD-R80 2010.10.15. 22:00:02

Ha azt mondom Magyarország akkor nyertem?:)

Take-it-Easy 2010.10.15. 22:00:13

Hihi, vagy jobbkormányos angol, és komolyan azt hitte, hogy nyerő az az oldal...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.15. 22:03:57

A legbelső (harmadik) sávból eleve ki vannak tiltva a kamionok, a második sávban meg miért ne előzhetne? Neki is haladnia kell, a személyautósoknak meg senki se mondta, hogy végig 130-cal lehet menni. Az csak a megengedett MAXIMUM.

CD-R80 2010.10.15. 22:04:13

Baszki valami szabotálja az oldalbetöltést..
KBM vagy mi a túró..
Már letiltottam szinte mindent..:(

misitcom 2010.10.15. 22:08:49

Nem az a baj,hogy hol megy,hanem mennyivel.
Ha 130-al megy ekkor mennyen a belsőbe,de ha csak 85-el akkor szakadjon ki a külső sávba.

szaGértő 2010.10.15. 22:10:10

@Easyke: Azért, mert fehér a kamion? :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.15. 22:11:56

@CD-R80: Francba, erre nem is gondoltam...na, majd legközelebb behajtom a tükröket is :)

D4D 2010.10.15. 22:12:35

@SilentSound:
"Egy időben felkapta a média ezt a témát, tervezték, hogy autóúton, autópályán megtiltják a nagy tehergépjárműveknek az előzést, aztán valahogy nem lett belőle semmi. "

Bp-Tatabánya
Bp-Dabas
Bp-Gödöllő
Régi M0-á szinte teljes szakasza.
Ezeken a viszonylatokon tilos a kamionnal az előzés.

CD-R80 2010.10.15. 22:13:20

Esetleg holland? :)

CD-R80 2010.10.15. 22:14:32

Asszem Silent elaludt..:)

D4D 2010.10.15. 22:15:12

Amúgy a jelzésnek (nemzetiségnek) semmi köze már.

Osztrák cég Franciából Németbe fuvar, román rendszámú gépessel, olasz rendszámú póttal, és bulgár sofőrrel.

EU

D4D 2010.10.15. 22:16:06

@CD-R80:
Aki tudja a mobilját, csengessen rá!
@szaGértő: Ébreszd fel! Tudni akarjuk az eredményt!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.15. 22:16:15

@CD-R80: Nem aludtam el, csak várom a helyes megfejtést, mert még mindig nem írta be senki. ;)

CD-R80 2010.10.15. 22:16:50

@D4D: Kicsit akkor eltévedt a csávó:) Vagy túltankolta magát..:)

D4D 2010.10.15. 22:18:02

@CD-R80: A multi logisztikai cégek már így játszanak.

misitcom 2010.10.15. 22:18:06

@SilentSound:
Solo kapitány az ezeréves sólyommal.

D4D 2010.10.15. 22:19:42

Ha nem török, akkor spanyol. Azok is nyomják.

CD-R80 2010.10.15. 22:20:23

@szaGértő: Az hol van?:)
Meg mi a nyeremény amúgy? Egy kamion?:))
@SilentSound: spanyol?:)

D4D 2010.10.15. 22:20:34

@misitcom:
Volt már.
A prímet a német autópályásoknál az vitte, aki a lábkörmeit vágta.

misitcom 2010.10.15. 22:23:36

@D4D:
Lényeg,hogy ne aludjon....Zavar a horkolás a pályán.

CD-R80 2010.10.15. 22:23:52

Mostmár csak a cseh maradt, esetleg a szerb.. Vagy photoshoppal odatettetek egy brazil kamiont kínai sofőrrel..?

D4D 2010.10.15. 22:25:23

@SilentSound: Mondd már a megfejtést!

Vagy suttyomban bírod, hogy másodpercenként van 45683745623498756 db oldalletöltés?:)))

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.15. 22:26:55

Még mindig nem találta ki senki. :)))

misitcom 2010.10.15. 22:28:23

Görög biztosan nem lehet,mert vagy sztrájkolnak,vagy nincs üzemanyag.

D4D 2010.10.15. 22:28:26

Megette! Ezért újra tippelek:
Horvát?
Szlovén?
Macedón?
Albán?
Görög?

Rock me Amadeus 2010.10.15. 22:29:26

Bolgár volt, kérem Silent a navigációt, amit nyertem.

CD-R80 2010.10.15. 22:29:44

@D4D: Az már volt:)
Litván vagy lett vagy észt?

D4D 2010.10.15. 22:30:23

Botswana?
Burkina Faso?
Marokkó?

CD-R80 2010.10.15. 22:31:11

@D4D: :)
Esetleg szlovén?

CD-R80 2010.10.15. 22:32:04

Meg amúgyis, ha fehér akkor az furgon..
Nincs is ott kamion..

D4D 2010.10.15. 22:32:41

Örmény vagy azeri.

CD-R80 2010.10.15. 22:33:17

U.S Army-s?
Esetleg klingon?:)

D4D 2010.10.15. 22:33:33

Monaco?
San Marino?
Andorra?

D4D 2010.10.15. 22:34:34

@CD-R80: Vagy romulán! esetleg Borg. Akkor az ellenállás hasztalan.

CD-R80 2010.10.15. 22:38:26

Sima orosz? Az amelyik nem fehér..

D4D 2010.10.15. 22:39:16

Litván lett észt?

misitcom 2010.10.15. 22:40:43

Jöhet a barkóba? Növény?

D4D 2010.10.15. 22:42:45

Dán, az még nem volt!

CD-R80 2010.10.15. 22:43:03

Mostmár tuti elaludt Silent:)

D4D 2010.10.15. 22:45:26

@CD-R80:
Lassan végigmentünk Európán!
Liechtenstein?
Svájc?
Cseh?

CD-R80 2010.10.15. 22:52:57

@D4D: Ennyi.. Mindenki bealudt..:)

D4D 2010.10.15. 22:54:26

@CD-R80: Én még vagyok és várom a megoldást!

Egyiptom?
Bolívia?
Madagaszkár?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.15. 22:55:58

@D4D: Éééééééés ott a pont, miután D4D előszedte a világatlaszt, csak bekerült a felsorolásba Svájc! :) Ott náluk persze ez nem történhetne meg... ;P Na akkor most jó éjszakát nektek! :)

CD-R80 2010.10.15. 22:56:00

@D4D: De ha bealudt aki tudja, akkor már csak holnap tudjuk meg..

CD-R80 2010.10.15. 22:57:20

Bakker, egy világ omlott össze bennem.. De legalább vége a megasztárnak is..:)

D4D 2010.10.15. 22:57:41

@SilentSound:
Tutira csak a pótos volt svájci rendszámú!

Svájcot már kínomban, OFF Spamként írtam. Előbb gondoltam volna Marokkót vagy Egyiptomot komolyan, mint Svájcot.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.15. 23:15:05

Szlotákiát miért nem írta senki? :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.15. 23:19:25

@KuKori:

"Hogy érzékeltessük a veszélyt, a New York-i ENSZ székház előtt ma három orosz lobogót is lenget a szél. Szlovénia és Szlovákia példáján felbuzdulva más területek is vérszemet kaphatnak, és Szlavónia, Szlovánia, Szlovékia, Szlávónia, Szlávékia, Szlavánia, Szlovavákia és Szláviónia néven újabb öntudatos, büszke, független államok alakulnak majd meg a véget nem érő szláv masszából. Nem tudjuk, a világ mikor elégeli meg ezt az ostoba – öndefiníciós zavarok tucatjaiból kiburjánzott – bohóckodást, mindenesetre a neoszláv államalapítók legendás kreativitását és intuícióját ismerve a ropogós országocskákat messziről felismerhetővé teszi majd a fehér-kék-piros trikolórba erőltetett hármas hegyorom, és az ókori mesebirodalmakra fókuszáló történelemkönyv. Érdekes tendencia továbbá, hogy hiába imádják fanatikusan a kurva hegyeiket, a jó ételekhez és az egyedi címerek megrajzolásának nézőpontjához magyar alföldekre van szükségük, amit szó és gátlás nélkül magukévá is tesznek."

gyuloltellensegeink.blog.hu/2010/05/04/a_szlovenek_1
gyuloltellensegeink.blog.hu/2010/05/11/a_szlovenek

:D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.15. 23:21:17

@KuKori:

"A szlovéneket még mi, profi gyűlölködők is igen nehezen tudjuk felfogni és megkülönböztetni az igénytelen szláv masszától. Annyi biztos támpontnak tűnik minden kicsit is hozzáértő Magyar számára, hogy aki az orosz zászlóba tett heggyel akarja eladni magát és „Szlo”-val kezdődik, nem lehet nép és állam. Evidens hát, hogy Szlovénia sem az."

:DDD

Rock me Amadeus 2010.10.16. 00:17:30

az Mészöly Kálmánnal szólva Svejc!

ex-dr. vuk 2010.10.16. 01:56:24

@Macibb: igen ezt nemreg valtoztattak (jan 1), mert motorkerekpar (igen helytelenul) nem volt benne.

Don Blasius 2010.10.16. 02:22:56

@D4D:
Én már többször láttam iráni rendszámú kamiont az M0-on.

@KuKori:
Hát a szlovének is érdekesen vezetnek, legalábbis sztrádán. Rohadtul nem előzékenyek, ha sávot akarsz váltani, rád gyorsítanak, akárcsak a franciák. :P

Tornado86 2010.10.16. 04:24:41

2 szó a kérdésre a válasz: mert megtehetik. A többit megvitatjuk, miután sikeres tanúbizonyságot tettél a kellõ szociális érzékenységrõl.

Perillustris 2010.10.16. 07:23:13

Ha nem előznének, romlottan kapnátok a zőccségeket, a tejet, mire a bótba érbe a négyes ájfón, mások már az ötöst vennék.

albert1 2010.10.16. 09:24:49

De abba is gondoljunk bele, hogy mi van a 2 sávos autópályán akkor, ha a külső sávban valami rozogány 70-nel röfög? Valahogy csak meg kéne engedni megelőzni...

Időkorláttal, szakaszokon, sávokra korlátozva persze lehetne. A képen is adja magát a megoldás. Kész kamiontetrisz. :) De általánosan nem lehet betiltani.

Kicsit olyan ez, mintha megkérnél néhány melóst, hogy költöztessék el a lakásodat, ők lassan cipelik a zongorádat a nekik ismeretlen lépcsőházban, te meg ott zümmögsz körülöttük, hogy mennyémá-engedjémá.

Jó, a paréj emberek azok mások, az igaz.

Legalább egy kamionos nem felejti kint magát és egyből visszamegy, nem mint a múltkori posztoló, hogy még az ötödik következő kamionig is kint marad, mert 100m-nél kisebb helyre fél besorolni.

2010.10.16. 09:33:40

@Perillustris:
Ígyígy. Plusz:
- ha nem előznek nem érnek oda pihenőbe, ami komoly büntit jelent nekik, mert egyszerre csak x időt vezethetnek.
- ha gyorsabban előznek, azt rögzíti a tachográf, amit szintén nem díjaznak.
- a kis sebességkülönbség pedig a különböző értéken maximalizált tachográfokból adódik.

Szerintem.
Persze lehet, hogy nincs igazam. :-)

Tornado86 2010.10.16. 09:44:21

Kimaradt amúgy a "Just in time" a számításból, mivel logisztikai lánc is van a világon, gatyázásnak viszont nincs helye.
@Perillustris:
Röviden és tömören úgy is nézhetjük, hogy ezzel pénz marad a zsebünkben.
@albert1:
Ki is fejtetted a mert megteheti álláspontomat.

Quentin, Montargis-ból (törölt) 2010.10.16. 09:45:35

@albert1:
"..nem mint a múltkori posztoló, hogy még az ötödik következő kamionig is kint marad, mert 100m-nél kisebb helyre fél besorolni."

Azé' az sem kimondottan egészséges, hogy valaki minden kis likba beugrál, hogy elengedje a sietős kreténeket, akik tojnak arra, hogy valaki nem akar a megengedettnél gyorsabban menni.

Tornado86 2010.10.16. 09:48:04

@Quentin, Montargis-ból:
Bár hozzá lehet tenni, hogy a jómunkásember alkalmi kihágása megoldható egy szabadságos tachográffal.

Quentin, Montargis-ból (törölt) 2010.10.16. 09:53:23

@Tornado86:
Ha arra gondolsz, hogy pár percre kikapcsolja, akkor egyrészt nem tudom megoldható-e, másrészt azért kicsit sem feltűnő, hogy pár percig nem rögzít semmit, majd megint igen, utána nem és így tovább. :-D Ha meg egész úton kiiktatja, akkor meg nem volt sehol, de hol az üza?

Bár nem vagyok kamionos / fuvarozó vagy hasonló, csak tippelgetek. :-)

Tornado86 2010.10.16. 09:59:33

@Quentin, Montargis-ból:
Röviden és tömören arról van szó, hogy van a sebességrögzítõ tachográf mellett egy szabadságos, ami nem rögzít semmit a kamion mozgásából, viszont igazolja, hogy elvileg a sofõr nem vezetett az elmúlt 48 órában tachográffal felszerelt jármûvet. Bár saját felelõsségre nyilatkozza ezt a sofõr, gyakran azért, hogy érjen oda idõben az áru.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.16. 10:18:24

@Tornado86: Egyrészt csak a régebbi, korongos tachográfnál oldható meg, másrészt pedig ez is körülményes, mert ha pl. a kamion nem a cég telephelyén alszik, akkor ellenőrzéskor felmerül az a kérdés, hogy ki vezette az elmúlt néhány órában a kamiont. Merugye elindult pl. Magyarországról Spanyolországba, eljutott pl Ausztriáig, utána a sofőr szabin volt, de a kamion valahogy eljutott Spanyolországba. Ez valahogy kicsit feltűnő lenne :)

Lipi1945 2010.10.16. 11:05:39

Ez egy ausztrál roadtrain, csak épp nem hosszában hanem keresztben rakták rá a pótkocsikat. :D

Tornado86 2010.10.16. 11:15:04

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Ilyenkor van az, hogy szétteszed a kezed és megmondod, hogy átvetted a gépsárkányt a kollegától :) Ám ismerõs a dörgés tachográf témában.

jelentéktelen alak 2010.10.16. 11:31:18

A képen látható szitu, már 1975 óta tilos. Hogy mégis létezik? hát persze. Ki nem szeg szabályt?
Hogy ezen szabálytalanság ellen nem lép fel a rendőrség? Mely szabálytalanság ellen lép fel kellő hatékonyságal?

Még a gyorshajtást -amivel egyáltalán hajlandóak néha foglalkozni- azt sem képesek megfékezni a suta és lusta hozzá állásukkal.

jelentéktelen alak 2010.10.16. 12:17:09

@SilentSound:

Nem akarom védeni a svájciakat, mert ott is születik hülye. De annak lényegesen nagyobb az esélye, hogy a pilóta nem svájci -legalábbis nem 1-2 generációnál régebbről, mint hogy ősi bőrgatyás.

Mióta megindult a munkaerő vándorlás (pár száz éve) azóta folyik a -jobb szó híján- kultúra exportja is.

Itt Írországban függetlenül attól, hogy ír rendszám van az autón, elég jól beazonosítható, melyik tájon született a sofőr. Nem kell hozzá a bőrének, vagy a hajának a színét látni. Elég látni, hogy miként vezet.
Gondolom ez Svájcban sincsen másként.

(---Flúgos Buszos---) 2010.10.16. 13:18:10

@SilentSound: Nem minden a pótkocsi felségjelzése!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ott van nálatok az ócsai úton a holland Reining. Na,neki csak tandem szerelvényeik vannak. Példul a magyar sofőrök húzzák a holland pótokat!!!

@Don Blasius: Van is belőlük nagyon sok,leginkább a régi kamionjaikról lehet őket felismerni. Poros-lerohadt kocsik.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.16. 14:27:57

Megincsak a kamionosokkal van a baj!

sutyerák 2010.10.16. 15:37:11

Hahó! Egy fórumtársam keres olyant aki bíróság előtt megálló KRESZ tanácsot tudna adni.
-segítenétek?

Quentin, Montargis-ból (törölt) 2010.10.16. 15:51:32

@Tornado86:
Aham. Nem tudtam, hogy ilyen is van (illetve, ha jól értem amit @...::: Flúgos Kamionos :::...: írt, lassan inkább már csak volt :-) )

Norbert_Hawk 2010.10.16. 16:03:32

Véleményem szerint ROMÁN kamionos süvít el a legbelső sávban.

(---Flúgos Buszos---) 2010.10.16. 16:43:53

@sutyerák: Írd le mi a tény,és úgyis ír aki tud valamit.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.16. 17:00:17

@sutyerák:
Ha van parkolóhely megállhat ott nyugodtan

sutyerák 2010.10.16. 17:18:41

@1 Fószer: kösz,de csak annyit írt a segélyt kérő amit én.

(---Flúgos Buszos---) 2010.10.16. 17:42:28

@horex: Ha 3 sáv van,akkor a legbelsőből alapjáraton ki van tiltva a 3,5 tonna feletti tehergépjárművek.
CSak kanyarodásra szabad igénybe venni.

Tornado86 2010.10.16. 18:36:06

@Norbert_Hawk:
Szerintem meg egyformán sietnek mindenhol azzal a különbséggel, hogy egyiknek kopottabb, a másiknak kicsivel újabb a gumi a hajtott tengelyen.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.16. 18:39:33

@Tornado86: Jaja, ezért jó a régi, kopott gumikkal belövetni a tachográfot, és utána rátenni az új gumikat :)

[mike] 2010.10.16. 18:59:25

@...::: Flúgos Kamionos :::...: ott a pont. Egyébként meg a pótkocsi rendszáma nem sokat nyom a latban, a traktorét kéne nézegetni.

Timnorc 2010.10.16. 19:34:38

Az még érdekes, hogy valami veszélyes árut szállít.

jelentéktelen alak 2010.10.16. 20:27:06

@horex:
3. sávban teherautóval haladni. Kivéve, ha balra kanyarodáshoz készül fel...

cso zsi 2010.10.16. 20:43:41

@D4D:
"Bp-Tatabánya
Bp-Dabas
Bp-Gödöllő
Régi M0-á szinte teljes szakasza.
Ezeken a viszonylatokon tilos a kamionnal az előzés."
Az általad jelölt utakon csak helyenként tilos a kamionos előzés.
Sajnos.

D4D 2010.10.16. 21:12:58

@cso zsi: Hozott adatok. Kamionos barátom mondta.

CD-R80 2010.10.16. 21:41:18

@cso zsi: Sajnos azt is tedd hozzá hogy ahol ott lehet előzni ott 3 sáv van.
Meg kuva nagy domb..
Előztem ott már személyautót is.
Aki meg ennyit nem bír ki az biciglizzen..:)

jelentéktelen alak 2010.10.16. 23:08:25

Többszörösen rossz szemléletet látok a dolog mögött.

1, Nem a kamionok előzését kellene tiltani, hanem olyan autópályákat építeni egy tranzit országban, ami képes a forgalom zavartalan elvezetésére.

2, Úgy vasúti személy, mint a teherszállítást már régen versenyképessé kellett volna tenni a közúti közlekedéssel. Ez egy tranzit országban elengedhetelen szerintem.

3. A két határ és a határ és Bp között közlekedő kamionokat vasútra kellene tenni. Első lépésben olyan vonatok, útvonalak és menetrend kialakításával, ami önmagában is csábító, majd szabályozással kötelezővé tenni.

Ez utóbbit ma csak az várja el, aki utasként elégedett a MÁV teljesítményével mondjuk Miskolc - Nyíregyháza, vagy Esztergom - Vác, esetleg Győr - Pécs útvonalon.

gezakekazeg 2010.10.17. 09:27:24

@Tornado86:

Neked meg fingod sincs a mukodeserol baratom :)

gezakekazeg 2010.10.17. 09:28:59

@gezakekazeg:
de haladni barmilyen jarmuvel is tilos. Jobbratartasi kotelezettseg, ha ismeros meg a kifejezes.

gezakekazeg 2010.10.17. 09:34:49

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Erre gondoltam en is, amikor arrol beszeltem, fingja sincs rola...

2010.10.17. 10:16:06

@gezakekazeg: Nem igaz, hogy nem lehet azt a k. KRESZ-t elolvasni. Nem, ráhajtani is tilos a nagy dögökkel. Csak személygépkocsival és motorkerékpárral lehet ráhajtani, kivéve a balra kanyarodást.
Az ilyen kamionost a rendőrségünknek kellene úgy megbüntetni, hogy elterjedjen, ilyet nem érdemes csinálni. De azok meg max a nyílegyenes részen tudnak sebességet mérni, erre nem képesek.

2010.10.17. 10:22:21

Az aranyos, hogy megy itt a szöveg, hogy miért előzhetnek, mikor ez a 3. sávban előzést jelent ami most is tiltott.

jelentéktelen alak 2010.10.17. 12:45:27

@gezakekazeg: :-))))

Ez tetszik!

Te hogy szoktál előzni, ha nem haladsz közben? :-)

Szeretném én is megtanulni!

atila68 (törölt) 2010.10.17. 16:09:54

Soha nem értettem a kamionosokat, hogy a TEMPOMAT ISTENE miért ír felül náluk minden szabályt és vágja sarokba a józan észt?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.17. 16:49:39

@atila68: A normálisabb kamionosok ilyen hosszabb előzéskor lelassítanak, csak a hülyébbek nyomják orrba-szájba, pedig nem sokat nyernek vele. Más kérdés, hogy ha sok kamion megy egymás mögött, és a akit előznek lelassít akár 1-2 km/órával, akkor a mögötte lévők is elkezdik előzni...

pengusz 2010.10.17. 18:59:20

M0-n elég sok helyen kint van a tehergépkocsival előzni tilos tábla. Szarnak rá. Sőt az M6-os lehajtójánál (Csepel felől M7 felé tartva)simán előzésre használják a jobbra lekanyarodó sávot. Végig 60 van kitéve abban a sávban, és vissza lehet jönni a nullásra. A 100-as tábla után látom, hogy jobbról elém kerül egy kamion :D
Mindennapos eset. Mert nekik kevés a 70/80 ezen a szakaszon, az előzni tilost meg amúgy sem veszik észre.

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2010.10.18. 12:11:28

Szerintem rossz oldalarol akarjuk megfogni a problemat. Nem a kamionnal van a gond, hanem a sebessegevel.

Palyan kulso savban min 60, kozepsoben min 90, belso savban min 110 sebesseg legyen eloirva. Aki szabalyosan megy az minimalis lassitassal tud tovabbhaladni, aki gyorshajt - mint en - az meg maradjon csondben, a szabalytalankodas nem tartozik az alapveto emberi jogok koze. ;)

Ket savosban persze nehezebb a helyzet.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2010.10.18. 14:44:59

Hozzászólnék a fotóhoz:
1) na EZÉRT járok motorral, nem érintenek az ilyen problémák. Amit én motorosként ezen a fotón látok: nyílt, szabad út, négy járható sávval, közte három kamion :)
2) autósként: hámér? a jobbszélső sáv még szabad, nem? :))
3) amúgy jó ötlet megtiltani a kamionoknak autópályán az előzést, de belegondoltunk-e már abba, hogy ez kivitelezhető-e? Ha egyik utoléri a másikat, egymás seggébe ragadnak. Jön a harmadik, a negyedik. A végére az lesz belőle, hogy a Magyarországi kétsávos autópályák úgy néznek ki, hogy a külső sáv egybefüggő kamionsor mondjuk nyolcvannal, mert az elején megy (vánszorog) egy IFA. És mindenki másnak maradt a belső sáv annyival, amennyivel a leglassabb személyautó bír menni.
Tehát a külső sáv blokkolva, a belsőbe meg beszorul egy Lada 110-zel, és akkor haladjál. Ennek mi az értelme?
Ha megtiltanánk a kamionoknak autópályán az előzést, akkor mi MÁS képet lehet még elképzelni? Azt kéne megtiltani, hogy EMELKEDŐN előzzenek.
Írnék egy Merőben Más Ötletet: az országba érkező kamionokat feldobni vonatra. A vonat átszeli az országot, és ott ledobálja a kamionokat. Ezzel:
-környetetet kímélünk, hisz kisebb légszennyezés
-a kamionok nem zavarják a forgalmat
-kevesebb az alvó kamionos a közutakon
-a kamionosnak is jobb mert olcsóbb tömegesen átvonatozni mint sajátbenzinnel átkelni az országon
-a Magyarországon eltöltött 2-3 óra alatt kényelmesen lezuhanyozhat, megkajálhat, pihenhet, akármi, felkészülhet a továbbutazásra
-bevétel lenne a MÁV-nak.

De ez nyilván hülye ötlet, különben már megvalósult volna, nem?
nem...
nem?

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2010.10.18. 14:47:34

@koc: VÉGRE EGY NORMÁLIS GYORSHAJTÓ!
Utálom, amikor megyek autópályán 140-nel, utolérek egy lekvárt, előzésbe fogok, tehát bemegyek a belső sávba (kétsávos M3-as), és akkor hátulról a seggemben terem egy állat 180-nal és villog. Mire föl? Ha siet, menjen amerre tud, oldja meg, de engem ne késztessen szabálytalanságra. Autópályán a 140 nem forgalomfeltartás.
Így tehát örvendezve olvasom, hogy van olyan gyorshajtó, aki "tudja, hol a helye".
Ezzel együtt: "a gyorshajtás ölhet - megéri?"

Perillustris 2010.10.18. 15:01:59

@Laci Today: A vasúti iparágból is ki lehet venni sok pénzt, de az autópályaépítéseknél megvalósuló korrupció mértékét jócskán alulmúlja. Éppen ezért nem nagyon erőltetik a vasúti teherszállítás fejlesztését, a közúti visszaszorítását (utóbbit adminisztrációs és/vagy anyagi terhekkel).

Inkább 10 euróért hagyják, hogy egy napig járja az országot egy - az utat a személyautókhoz képest 100 ezerszer jobban terhelő - kamion. Ami persze hamar tönkremegy, azaz újabb felújítás vagy építés szükséges. Ördögi kör. Kár, hogy a cehet mi fizetjük.

D4D 2010.10.18. 16:27:54

@Laci Today:
Régebbi az infóm, DE:
A MÁV-nak alig volt kamionszállító kocsija, gyanítom azóta sincs több.

3 óra alatt talán Hegyeshalomróűl felér a kamionvonat Ferencvárosba. TALÁN!

Máshol nagyon jól működik, az Alpokban pl. mikor Ausztriába beérek, ki van írva a lehajtó táblára még a menetrend is.

Perillustris 2010.10.18. 16:54:40

@D4D: Lásd az előtted lévő hozzászólást. Tudatos munka ez.

SzemSam 2010.10.18. 17:42:14

Tudom, nem leszek népszerű a véleményemmel itt, de azért a lassabban haladó autókat (kamion, busz) is meg lehet érteni.
Egyrészt dolgoznak (az más kérdés, hogy szükség van-e ilyen sok árumozgatásra az országok között, de ez más téma). Ha ez a helyzet, el kell fogadni.
Amiről itt a vita megy: előzés. Legyen vagy ne legyen? Ha az autópályák egész hosszában megtiltják, akkor meg az lesz a baj, hogy a külsőben a 70-nel emelkedőnek veselkedő IFA mögött kilométeres sor torlódik fel, és a belsőben 110-zel száguldozó Suzukis minden héten beír ide, hogy a mögötte villogó BMW elöl nem tudott kimenni a külsőbe és halálfélelme volt, mert azok a szemét kamionok nem hagytak neki helyet, és tiltsuk be a kamionokat (ami többek között az ő paradicsomát is viszi a boltjába).
A kép egyébként szerintem az új 0-áson készült, ahol tudomásom szerint 80 a max. A belsőben (egyébként szabálytalanul) haladó kamion is biztos, hogy 80-nal ment, tehát szabályosan nem is lehetett volna megelőzni, ergo nem okozott időhátrányt. Ismét zárójelben: a 80 is szabálytalan, mert autóúton 70 a megengedett nekik, de a gyakorlatban ott is 90-nel szoktak menni. Miért? Mert ebből élnek. A cégek döntő többsége kilométer pénzt fizet, kb. 21 Ft-ot. Egy nap kb. 9 órát vezet, ha csak 3-mal több az átlagsebessége, mint a másiknak, az naponta 27 km x 21 Ft = 567 Ft, havonta húsz nappal számolva 11.340 Ft. A fenti kommentelők közül ki adja neki oda ezt a 11 ezer forintot? Vagy a másik eset, hogy siet a lerakóra. Mert mondjuk ha nem ér oda időben, akkor csak másnap szedik le az árút, így könnyedén akár fél napot is el lehet csúszni. Ki fizeti ki neki ezt a fél napot?
Egyébként én is szoktam találkozni kamion-kamion előzéssel, ami a közhiedelemmel ellentétben nem szokott hosszú percekig tartani, ki lehet várni. Ilyenkor arra szoktam gondolni, hogy siet, mert oka van rá.
Kíváncsi vagyok, hogy az anyázók közül ki nem előzne, amikor szép lassan utolér egy lassabb autót, de le van korlátozva 90-re. Menne utána Debrecenig?
Ja, nem vagyok kamionos.

Perillustris 2010.10.18. 23:41:25

@SzemSam: "Ha ez a helyzet, el kell fogadni."

Ez jelenleg a helyzet, de nem kell elfogadni.

pPanni 2010.10.19. 10:21:14

Németországban 25 éve is már a külső sáv volt a kamionoké, kis piros Ladánkkal kaland volt 2 közé bepréselődni a 120-szal repesztő nyugatnémet személyautók elől. Mondjuk azóta ott kicsit fejlődött a 3-4sávos hálózat, majdnem külön pályája van a kamionoknak.

Kamionok baszkurálása:
1. Követési távolság figyelése kamerákkal a pályán (ha már úgyis kinn van trafi, matrica egyébfigyelő), így a besorolás személyautóval könnyebb
2. Kamionok vasútra rakása (na igen, ez sok pénzbe kerülne, vasútfejlesztés, menetrendek szigorú betartása, és nemcsak a fő tranzitvonalakon, mert nyilván a becsatlakozó vonalakon a késés betesz a fővonalaknak is)
3. Szigorú ellenőrzés lakott területeken

Amúgy a vasúti kamionszállítás a mai benzinárak mellett még nem éri meg, de ha valahol extra terhet raknak a közúti fuvarozásra ill. egyértelműen tilos a tranzit (Svájc), akkor már megéri. A vállalkozó az alkalmazottja idejét és energiáját nem díjazza ilyen kényelmi funkciókkal, mint vonaton való alvás.

CD-R80 2010.10.19. 10:50:06

@pPanni: Igen, arról nem is beszélve hogy minden km-nél frissitőt osztogatnak nekik fiatal lányok hiányos ruházatban..:) Sőt ott a rendőr is csak azért van hogy cukorkákat osztogasson a szabályosan közlekedőknek, amit aztán a pályalehajtón be lehet váltani bármire..

Mondj már olyan autópályát ami a nagyobb városok környékén vagy a pályák elágazásánál kívűl 3-4 sávos..Mint pl az M1-M7 közös szakasza..

SzemSam 2010.10.19. 11:17:02

@Perillustris: Egyetértek, de az itthoni infrastruktúrával ez a közeljövőben sajnos nem fog megoldódni.
Én is szeretném, ha jóval kevesebb kamion lenne az autópályákon, szinte felüdülés hétvégén autózni.

Kirsten 2010.10.19. 15:49:08

ha a kamionok nem előznék egymást akkor torlódnának. azért mennek 1-2 km/h különbséggel mert le vannak szabályozva. ha eléri a tetejét hiába nyomja. ennyi.

Deszkás 2010.10.21. 18:29:41

@whoknows: 1-2km/h-s sebességkülönbséggel ne előzzön!

Deszkás 2010.10.21. 19:43:28

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Mert nincs meg a megfelelő sebességkülönbség. Én sem előzöm meg azt, aki lakott területen kívül 85-tel megy.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.21. 19:46:04

@Deszkás: Miért, mekkora a megfelelő sebességkülönbség?

Deszkás 2010.10.21. 19:55:26

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Semmiképpen sem az, amivel órákig tart az előzés.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.21. 20:08:05

@Deszkás: Örákig? Max. fél perc és megvan. De ez általában kevesebb...

CD-R80 2010.10.21. 21:12:11

@Deszkás: Ellenben akkor téged sokan fognak megelőzni az előtted haladóval együtt:)
Én is azt tenném..

D4D 2010.10.21. 22:54:22

@Deszkás: Így lesz sor.

Előzés idejére át lehet lépni a limitet. Életveszélyt hárítasz vele el.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.21. 23:15:12

@D4D: Ja, sose értettem azokat, akik fél óra alatt előzik meg személyautóval a másik személyautót, mert annyira be akarják tartani a kreszt. Nálam előfordul, hogy kb. 130-140-nel előzök, hogy hamarabb befejezzem.

D4D 2010.10.22. 00:03:48

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Tegnap az Anna hegyre olyan 110-120-al felfele letolt a román, ha jól láttam akkor DAF. Nem hinném hogy üres volt, mivel a lejtőt nagyon tisztelte, a Cora oldalon lefele csak 70-el engedte. Ez hogy csinálta?

cso zsi 2010.10.22. 05:33:17

@D4D: Nem lépheted át a limitet a puszta előzésért.
Életveszély elhárítására átléphetsz bizonyos korlátokat, de egy lakotton kívüli 90-nél a 110 az nem hivatkozási alap. Azt te magad idézted elő. Vagy nem mérted fel a lehetőségeket, és ezzel már vétettél.
@...::: Flúgos Kamionos :::...: 20 km/h sebességkülönbség nagyjából mindegyik úttípuson elegendő. Anno az okításokon sűrűn emlegették.

Csak tegnap este az M5-ösön 4-5 csigaversenybe botlottunk bele Szegedtől Bp-ig.
Nemzetiségfüggetlen, román is volt, magyar is. Mennyit is lehet nyerni 200-on, ha a kamionom 80 helyett 82-vel halad? Mennyit bukik ebből, ha megáll egy kúton pisilni?

CD-R80 2010.10.22. 09:57:42

@cso zsi: De csak neked tűnik csigaversenynek a 130 után..
Amúgy meg nagyon kevesen járnak 80-al.

Kirsten 2010.10.22. 20:44:36

pihenőidőben pisilnek. amúgy mondom, menjen mögötte órákig? képzeld el ha senki sem előzne mekkora sor lenne mindenhol. akkor várhatnál a kalapos nagypapára amig százzal megelőzi az x km-s sort... legyél türelmes, csak fél perc az életedből.. :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 20:55:27

@D4D: Nemtudom hogy a DAF-on lehetséges-e, de egyes típusoknál (pl. Scania) megoldható, hogy kiiktassa a sebesslgkorlátozást, és akkor ezek az autók képesek 130-140-nel is menni.

cso zsi 2010.10.22. 21:12:56

@CD-R80: Valóban. GPS szerint 83-ra kellett lelassulnunk, hogy ne érjük utol azt a két kocsit, ami elé kirántotta a nyergest a román.

Deszkás 2010.10.22. 21:21:15

@...::: Flúgos Kamionos :::...: 4. kérdés: Legalább mekkora sebességkülönbség szükséges az előző és az előzendő gépjárművek között, hogy az előzési út ne legyen túl hosszú?
Helyes válasz: Kb. 15-20 km/h.

Deszkás 2010.10.22. 21:22:06

@D4D: Ez egyáltalán nem igaz. Milyen életveszélyt okoz az, ha nem előzöm meg? Hülyeséget ne beszélj már!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 21:22:48

@Deszkás: Mennyi az a túl hosszú? Sima úton még érthető, de autópályán...

Deszkás 2010.10.22. 21:24:30

@whoknows: Nem arról van szó, hogy soha senki ne előzzön. Arról van szó, hogy 1-2kmes sebességkülönbség esetén ne előzzön senki.

Deszkás 2010.10.22. 21:25:52

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ez így szerepel a KRESZ tesztben, onnan idéztem be.

Deszkás 2010.10.22. 21:28:27

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Egyébként autópályán is érthető, mondjuk úgy, hogy nem tartod fel vele jelentős ideig a mögöttes forgalmat. Márpedig ha 15km/h-s sebességgel mondjuk 10sec, 1-2km/h-s sebességkülönbség esetén 1 percig tart az előzés, az már feltartás, tehát túl hosszú úton előzik egymást.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 21:32:52

@Deszkás: A hatályos kreszben sehol sem találtam, az hogy holmi tesztben mit írnak az egy másik dolog.

Egyébként meg a 85-90 km/ó-s sebesség nem hiszem, hogy annyira kevés lenne. Attól, hogy 130 a megengedett, még nem kötelező. Ha tudja tartani a legkisebb megengedett sebességet (60 km/ó), akkor nem követ el szabálysértést.

D4D 2010.10.22. 21:45:54

@cso zsi:

" Nem lépheted át a limitet a puszta előzésért."

Ez (a szabály) azért faszság, mert ha egy barom csak 80-al mer menni egy forgalmas úton, akkor mögötte kell utazni Balinkáig, mert 90-el nem biztos , hogy a szembeforgalom enged előzni.

Amikor tanultam a KRESZ-t, akkor még benne volt, hogy a előzés esetén, amennyibben az előzés a szembeoldal igénybevételével jár, a sebességkorlátozás az előzés idejére átléphető, amennyiben az előzés biztonságos befejezése ezt megkívánja.
Nem szó szerint idézem.

Ezt kár volt kivenni belőle.

D4D 2010.10.22. 21:46:49

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Sorold a tuti azonosítókat! A legközelebbi kamionos posztig igyekszem bevágni őket:)))

D4D 2010.10.22. 21:47:57

@Deszkás: Olvasd el mégegyszer!

Deszkás 2010.10.22. 21:48:28

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Nem is erről beszélünk! Arról, hogy lehet-e előzni 1-2km-es sebességkülönbséggel.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 21:49:51

@D4D: Ha ezt tanulni kell, akkor már régen rossz! Ezt zsigerből kellene vágni minden közlekedőnek! :DD

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 21:52:01

@Deszkás: Pont ezért írta, amit írtam, ugyanis amíg tartja a 60-at, addig nem tartja fel a mögöttes forgalmat.

D4D 2010.10.22. 21:54:27

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Sötétben a Mercit ismerem fel, meg a Magnumot. Sajnálom.

Igérem ezentúl csak világosban autózom.:))

cso zsi 2010.10.22. 21:55:54

@D4D: Azért szeretnék látni egy beszkennelt Kresz-könyvet, amiben ez valaha is szerepelt leírva.

cso zsi 2010.10.22. 21:57:44

@CD-R80: Na ugye? Azt a 50km/h különbséget el kellett ám emészteni. Nem ugyanaz, mint a körúton 50-ről 30-ra lassulni.

Deszkás 2010.10.22. 22:12:28

@D4D: Akkor magyarázd meg, milyen életveszélyre gondolsz! Mert nekem valahogy nem jön le, akármeddig olvasok vissza. Arról volt szó, hogy ha 85-tel megy valaki előttem, azt nem előzöm meg. Hol itt az életveszély?

Deszkás 2010.10.22. 22:16:27

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Miért ne tartaná fel? A gyorsabban haladókat igenis feltartja. Az nem feltartás, ha 130-cal előz és a 140-nel érkezik mögé valaki. De kérdezd meg streetfightert! Szerinte az is feltartás, ha a Hungárián a belsőben megyek 70-nel és ő gyorsabban menne. De abban az esetben nincs feltartás. De igenis feltartás, ha valaki autópályán 80-90-nel előz és mögötte 130-cal jönnek. (Múlt hétvégén velem is eljátszották, hogy féktávolságon kívül bejött elém kamion előzni a pályán, és percekig mentem mögötte, mert 4-5 kamiont is megelőzött egy szuszra 90-100-zal. Ez szerinted nem feltartás? Na ne már!)

Deszkás 2010.10.22. 22:17:54

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Egyébként meg a 60 a minimum sebesség, amivel fel lehet hajtani az autópályára. Ettől még 60-nal, vagy 70-nel történő előzés feltartás olyankor, ha mögötte gyorsabb járművek közlekednek.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 22:20:01

@Deszkás: De akkor ennyi erővel ha valaki 125-tel előz, az is feltartás, nem? Vagy ha sima úton 80-nal megy.

Deszkás 2010.10.22. 22:27:09

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ha 125-tel előz, az is felfogható feltartásnak. De feltartás vagy párhuzamos közlekedésre vonatkozik. Sima úton mit csináljon az, aki csak 80-nal tud menni? Nincs hova lehúzódni!

Deszkás 2010.10.22. 22:28:33

@Deszkás: Illetve nem párhuzamos közlekedésre, hanem inkább több sávos utakra.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 22:30:35

@Deszkás: Ez megintcsak nincs benne a kreszben. Elhiszem, hogy idegesítő az ilyen előzés, de a kresz szerint nincs semmi akadálya.

Deszkás 2010.10.22. 22:41:25

@...::: Flúgos Kamionos :::...: 36§ (2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ...

Deszkás 2010.10.22. 22:42:15

@Deszkás: Ezek szerint pl kamionnal nem is lehet, csak egyesével előzni.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 22:46:07

@Deszkás: Ennek mi köze a sebbességkülönbséghez? Eddig tudtommal arról volt szó :)

Deszkás 2010.10.22. 22:58:52

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Meg a feltartásról. Mert azért nem szabad kis különbséggel előzni, mert feltartod a mögöttes forgalmat, zavarod a gyorsabban haladó járművek közlekedését.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 23:02:40

@Deszkás: A 36§ (2)-ben arról van szó, hogy egyszerre csak egy autót szabad előzni. Mi köze ennek a feltartáshoz és a sebességkülönbséghez?

D4D 2010.10.22. 23:11:52

@cso zsi:

Ez a Merci-Magnum király volt!!:))))))))))))))

Kresz könyvem nincs, érd be a becsületszavammal, hogy ezt így tanították nekem.

Ha végiggondolod, van is értelme.

Deszkás 2010.10.22. 23:12:31

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Tessék, akkor egy másik szabály: 3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles

c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.

Aki 1-2km-es sebességkülönbséggel előz autópályán az indokolatlanul zavar.

D4D 2010.10.22. 23:12:41

@Deszkás: A mentalitásodban:)))

Deszkás 2010.10.22. 23:13:52

@...::: Flúgos Kamionos :::...: 26§ (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.

Deszkás 2010.10.22. 23:14:44

@D4D: Szóval nem tudod megmagyarázni, mire is írtad. Vettem, hogy félrebeszéltél.

Deszkás 2010.10.22. 23:18:25

@D4D: Vagy vegyem úgy, hogy az életveszély, hogy a KRESZ szabályok betartásával vezetek és nem előzöm meg a 85-tel haladót, mert nem vagyok hajlandó a sebességhatárt átlépni? Ne tedd magad nevetségessé!

D4D 2010.10.22. 23:18:29

@Deszkás:
autozz.blog.hu/2010/10/06/ha_siet_induljon_el_korabban

Itt egy kicsit olvasd vissza magadat!

Részlet egy ottani kommentedből:
"Képtelen vagy ilyen esetben elvenni a lábad a gázról és motorfékkel lelassítani arra a sebességre, amivel előtted valaki előz, és szépen kivárod, amíg befejezi, lehúzódik, és akkor mehetsz megint tovább "

Lehet most már érted, miről pampogunk ott?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.22. 23:21:18

@Deszkás: Ha valaki gyorsabban megy, mint a megngedett LEGKISEBB sebesség, akkor hogyan akadályozhatja a többieket?

D4D 2010.10.22. 23:22:54

@Deszkás: Az az életveszély, hogy nem vagy képes egy 85-el haladót megelőzni. Ez a mentalitás az önbizalom teljes hiányára enged következtetni. Az ilyen vezetőnek minden mozgás az úton eseményszámba megy. Volt ilyen ismerősöm, egy 20 perces néptelen országúti útról 40 percig tudott mesélni.

Ha mégis rászánod magad, hogy megelőzd, akkor meg 5 km-es különbséggel esetleg még kinnt vagy, mikor jön szembe autónepper és rábasztál, mert te fékezni fogsz, holott a helyes döntés már az előzés megkezdésekor a tempó fokozása, majd, ha visszasoroltál, újra felveheted a 90-et, de ha kimész előzni, akkor ne az órát nézd, mert abba eddig már sokan belehaltak.

cso zsi 2010.10.22. 23:48:58

@D4D: Azért merőben más helyzetről beszélünk. "Egyéb úton" a tgk 70-nel, szgk 90-nel mehet, tehát probléma nélküli az előzés.
Utolérjük a 85--tel ballagó autóstársat. Ő nem autózza ki a megengedett maximumot, mert tatter/tanuló/velencei tükröt szállít.
Az előzéshez eleve kell 15-20 km/h sebességkülönbség, ami jelenleg elég borsos árú.
A megengedett sebesség feletti túllépés
Bírság összege
50 Km/ felett 100 Km/h sebességig
15 Km/h felett 30 Km/h-ig 30.000,-Ft
30 Km/h felett 45 Km/h-ig 45.000,-Ft
55 Km/h felett 60 Km/h-ig 60.000,-Ft
60 Km/h felett 75 Km/h-ig 90.000,-Ft
75 Km/h felett 90 Km/h-ig 130.000,-Ft
90 Km/h felett 105 Km/h-ig 200.000,-Ft
105 Km/h felett 300.000,-Ft

vs2.abplusz.hu/~alfaauto/index.php?option=com_content&view=article&id=104:birsag2009&catid=47:trafipax

Biztos, hogy jó móka?

D4D 2010.10.23. 00:05:24

@cso zsi: És akkor utazol mögötte?

Amikor országúton előzök valakit, akkor sose a kilométerórát nézem, hogy mennyivel megyek.
Valahogy jobban érdekel, hogy
- akit előzök, nem gyorsít-e rá
- az úton nem jelenik-e meg hirtelen egy akadály az előzött elött
- elhaladtam?, visszaférek?

Deszkás 2010.10.23. 10:52:54

@...::: Flúgos Kamionos :::...: LOL! Úgy, hogy vannak nála gyorsabbak. A minimális sebességgel feltartod a maximális sebességgel haladókat.

Deszkás 2010.10.23. 10:54:41

@D4D: Továbbra sem értelek. Ott abban az esetben nem jelentős sebességkülönbségről beszélünk/beszéltünk, itt meg igen. Érdemes a hozzászólás előzményeid és az ott megbeszélt körülményeket is figyelembe venni.

Deszkás 2010.10.23. 11:01:02

@D4D: "@Deszkás: Az az életveszély, hogy nem vagy képes egy 85-el haladót megelőzni. Ez a mentalitás az önbizalom teljes hiányára enged következtetni. "
Te nem vagy normális, ki kell most már jelentenem! Fel sem fogod, amiről beszélek, félremagyarázol mindent! Szó sincs arról hogy ne lennék képes megelőzni. Nem tudom, miből vetted ezt az ordas baromságot. Képes vagyok a megelőzésére, csak nem vagyok hajlandó, mert az előzéséhez meg kellene szegnem a sebességhatárt, amire nem vagyok hajlandó. Ha te megteszed, lelked rajta és majd magyarázd a rendőrnek, hogy szerinted életveszély, hogy neked 85-tel kell mögötte menned, ezért előzted a megengedett 90 helyett 100-zal. Szóval jó nagy marhaságot olvasol ki ebből. Szerintem ne menj pszichológusnak.

"Ha mégis rászánod magad, " Ha-val kezdődő mondatok értelmetlenek, értelmetlen bármilyen feltételezésbe belemenni, ezért a hozzászólásod ezen részére már nem is reagálok, értelmetlen.

Deszkás 2010.10.23. 11:03:11

@D4D: Ez így elég rossz felfogás. De látom, téged a legfontosabb szabály nem érdekel, a sebességhatár. Ez a különbség kettőnk között. Míg én betartom ezt a szabályt, te szar erre is. Na az ez életveszély, nem az, hogy mész mögötte nyugodtan.

Deszkás 2010.10.23. 11:05:39

@D4D: Szóval igen. Inkább utazunk mögötte, mint sem ugorjon jó pár ezresem. Lehet, hogy te megengedheted magadnak, hogy egy 85km/h-val haladó autó előzéséért fizess a rendőröknek.

D4D 2010.10.23. 11:13:55

@Deszkás: A sebességkülönbség irreleváns. A két helyzet ugyanaz, féktávon kívül került be a jármű, lassabb volt.

Ott nem volt baj, hogy nem ment ki a külsőbe, csak dupla követési távra szabad kisorolni, itt meg az első lyukba kipasszíroztad volna.

Most akkor mi?

D4D 2010.10.23. 11:15:26

@Deszkás: Ha mindenki így gondolkozna, akkor 70-el vonatoznánk az utakon.

Egyébként ez nem pszichológia, vezetek egy pár kilométert, és látom.

D4D 2010.10.23. 11:17:07

@Deszkás: Nem azt írtam, hogy nem érdekel a sebességhatár, hanem azt, hogy előzés közben a sebességhatár nem prioritás, mert az előzés biztonságos befejezése az elsődleges. Utána lehet ELŐTTE menni 90-el, míg ő jön mögöttem 85-el.

D4D 2010.10.23. 11:17:51

@Deszkás: Ez a komment tiszta kerékagy.

Deszkás 2010.10.23. 14:26:30

@D4D: Teljesen más a helyzet, ezt is elmondtam. Mondjam el még egyszer? Ott két sávban haladtak kialakult párhuzamos közlekedésben 3500kg alatti gépjárművek. Megérkezett valaki mögéjük nagy sebességgel. Egyébként tegnap beidéztem oda is egy szabályt, miért nem kell kimennie. Nézd meg! Itt viszont nincs szó kialakult párhuzamos közlekedésről, ezért ide teljesen más szabályok vonatkoznak, főleg hogy 3500kg feletti jármű előz. Ennyi. Remélem ezt már így megérted.

Deszkás 2010.10.23. 14:28:05

@D4D: 70km/h-val haladó autót simán lehet előzni a megengedett maximális sebességgel.

"Egyébként ez nem pszichológia, vezetek egy pár kilométert, és látom."
Te rólam alkottál egy véleményt úgy, hogy nem ismersz, nem láttál még vezetni, ez pedig pszichológia.

Deszkás 2010.10.23. 14:31:34

@D4D: "előzés közben a sebességhatár nem prioritás, mert az előzés biztonságos befejezése az elsődleges."
Tévedés! Meg sem kezdheted az előzést, ha azt a KRESZ szabályainak - jelenleg a sebességhatár - megsértésével tudnád megtenni. És így szóba sem kerül a befejezés. Mondom neked, próbáld meg ott megelőzni a 85-tel haladót, ahol traffipax van, aztán majd magyarázd a rendőrnek, hogy te azért hajtottál gyorsan, mert a biztonságos befejezés az elsődleges. Jót fog röhögni a rendőr, amikor kiállítja a csekket számodra.

Deszkás 2010.10.23. 14:34:45

@D4D: Egyéb "érv"? Vagy azok elfogytak? Esetleg megcáfolni nem tudod, az nem megy? Miért nem tudod felfogni, hogy ha a max sebesség 90km/h, akkor nem előzheted meg a 85-tel haladót, mert a 90km/h-s előzéshez nincs megfelelő hosszú út, ezért hozzá sem kezdhetsz, és meg sem szegheted a 90km/h-s sebességhatárt? Tudom, szerinted első a befejezés. Csak azt felejted el, hogy amit nem kezdhetsz el, azt be sem fejezheted.

CD-R80 2010.10.23. 14:42:30

@Deszkás: Én azt nem értem hogy a kamion zavar 83-al,de a másik autó 85-el nem..

Deszkás 2010.10.23. 15:13:17

@CD-R80: Ezt hol olvastad? Valamit nagyon félre értesz. Kamionos előzésről autópályán beszélünk. És ott szóba sem került soha a sebessége, hanem sebességkülönbségről beszéltem meg előzési időről. A 85-tel haladó autóról pedig 2x1 sávos országúti haladásáról.

D4D 2010.10.23. 15:20:41

@Deszkás: A kialakult párhuzamos közlekedésnél is van sebességkülönbség mikor megérkezel.

D4D 2010.10.23. 15:24:32

@Deszkás: Ha ilyen szabálybaszó vagy, hogy nem vagy képes 10 másodpercre 90 helyett 100-al menni, akkor faszt izgat a sebességkülönbség, ha féktávon kívül jön be, SZABÁLYOSAN TESZI, úgyhogy kussban tűrd el míg kisorol ha befejezte az előzést!

Deszkás 2010.10.23. 16:30:01

@D4D: Nem szabályos 1-2km/h sebességkülönbséggel előzni, mert feltartja a mögöttes forgalmat, ezt fogd már fel!

Deszkás 2010.10.23. 16:33:00

@D4D: Arra a postra ez a szabály érvényes: KRESZ 36§: (5) Ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő járműoszlopok alakultak ki, forgalmi sávot változtatni csak abban az esetben szabad, ha a vezető bekanyarodásra vagy megállásra kíván felkészülni.

Deszkás 2010.10.23. 16:35:14

@D4D: Szerintem tépd össze a jogsidat és menj el újra KRESZ tanfolyamra, mert akkora baromságokat beszélsz, hogy az csoda!

D4D 2010.10.23. 17:04:44

@Deszkás:
" Nem szabályos 1-2km/h sebességkülönbséggel előzni, mert feltartja a mögöttes forgalmat, ezt fogd már fel!"

Paragrafust!

atila68 (törölt) 2010.10.23. 17:08:59

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Sajnos százból egy hülye bélyeget nyom a többi kilenvenkilencre is.

Deszkás 2010.10.23. 21:26:31

@D4D: Már beírta ide. Nem fogom többször, keresd vissza!

D4D 2010.10.23. 21:49:01

@Deszkás: Nem írtad be. Legalábbis nem ezen a nicken. Amiket beidéztél, mind másról szól.

A 34§-ben lenne amit szeretnél idézni, de nincs már benne. Régebben benne volt. Úgy oktatták régebben, hogy az előzésnek vannak feltételei, ezek közül az egyik volt a sebességkülönbség.

Kivették, az előzés közbeni sebességátlépés lehetőségével együtt.

További kellemes hétvégét!

cso zsi 2010.10.23. 22:57:06

@D4D: Szerinted mikor vették ki ezt az "engedélyezett sebességtúllépést"?

D4D 2010.10.23. 23:25:24

@cso zsi: 91-ben még tanították.

D4D 2010.10.23. 23:26:35

@cso zsi:
És akkor még a sebességkülönbséget is tanították, de sosem volt számszerűsítve. Gumiparagrafus volt, mint a KRESZ-ünk java.

cso zsi 2010.10.24. 00:21:03

@D4D: A sebességkülönbséget már '79-ben is tanították. 2002-ben sem volt szó engedélyezett túllépésről, amikor a hivatásos jogsit személyszállítóival bővítettem.

D4D 2010.10.24. 01:19:38

@cso zsi: De ha ma megnézed a 34§-t, akkor a sebességkülönbség sincs már benne.

Deszkás 2010.10.24. 08:29:37

@D4D: De beírtam, max szerinted nem érvényes ide, és hozod a kifogásokat.
1, @Deszkás: 26§ (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.
2, Tessék, akkor egy másik szabály: 3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles

c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.

Aki 1-2km-es sebességkülönbséggel előz autópályán az indokolatlanul zavar.
Tessék, beírtam még egyszer. persze ebbe is beleköthetsz, hogy szerinted indokoltan zavar ha kis sebességkülönbséggel előz a kamion, Ettől még nem lesz igazad.

D4D 2010.10.24. 10:10:50

@Deszkás: Egyik sem szól előzés közbeni sebességkülönbségről, amikbe itt kapaszkodsz, az egytől egyig szamárság.

Indokolatlanul lassan haladás az nem az, ha 80-al előz a kamion, amennyiben nincs tgk-val előzni tilos. A kamion eleve csak 80-al mehet. Miért lépje át előzés közben a sebességhatárt, mikor te sem vagy rá képes?

A személy és vagyonbiztonságot miben veszélyezteti az, ha féktávon kívül bejön eléd?

Alapfogalmakkal nem vagy tisztában.

Deszkás 2010.10.24. 11:01:59

@D4D: Szerinted egytől egyig szamárság, szerintem meg az szamárság, amiket te írsz!
Most is hülyeségeket hordasz össze, alapjában nem tudod értelmezni a szabályokat.
Igenis indokolatlanul lassú haladás, ha a kamion 80-nal előzi a másikat, ami kb ugyanakkora sebességgel halad.
"Miért lépje át előzés közben a sebességhatárt, mikor te sem vagy rá képes?"
Ebben két hazugság is van. Nem is tudom, minek állok szóba egy ilyen alantas, hazug alakkal, aki kiforgatja a másik szavait. Nem tudom, milyen alapon hazudod itt már sokadjára, hogy nem vagyok képes előzni. Azt mondtam, hogy képes vagyok rá, csak nem vagyok hajlandó úgy előzni, hogy megszegjem a sebességhatárt. És pont ezt várom el a kamionostól is! Ne szegje meg a sebességhatárt, ne tartson fel, ezért neki se kezdjen az előzésnek!

"A személy és vagyonbiztonságot miben veszélyezteti az, ha féktávon kívül bejön eléd?" Nem erről szólt a szabály. Tanuld meg értelmezni, amik a KRESZben szerepelnek. Leragadtál az összetett mondtad első felénél, holott ide annak második fele vonatkozik: "másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon." A 80-nal haladó teherautót 82-vel előző teherautó indokolatlanul akadályoz. Ez a lényeg.

D4D 2010.10.24. 11:21:43

@Deszkás:

"Igenis indokolatlanul lassú haladás, ha a kamion 80-nal előzi a másikat, ami kb ugyanakkora sebességgel halad."
- Erre egy másik posztban azt írtad, hogy kialakult a párhuzamos közlekedés.

""Miért lépje át előzés közben a sebességhatárt, mikor te sem vagy rá képes?"
Ebben két hazugság is van. Nem is tudom, minek állok szóba egy ilyen alantas, hazug alakkal, aki kiforgatja a másik szavait. Nem tudom, milyen alapon hazudod itt már sokadjára, hogy nem vagyok képes előzni."
- Gyúrjál szövegértésre, esetleg ha van gyereked, akkor kérd el a hatodikos nyelvtankönyvét, és a mondatelemzés fejezetnél üsd fel, vagy csak simán kérj meg egy okosabb embert,. hogy magyarázza el, mit olvasol.
Többedik alkalommal érzem úgy, hogy nem érted, amit olvasol. Ezt hívják funkcionális analfabetizmusnak.
" Azt mondtam, hogy képes vagyok rá, csak nem vagyok hajlandó úgy előzni, hogy megszegjem a sebességhatárt. "
- Én is ezt mondom, csak nem érted meg.

"Ne szegje meg a sebességhatárt,"
- Nem szegi meg
" ne tartson fel,"
- Megteheti
" ezért neki se kezdjen az előzésnek! "
- Ezt is megteheti, Majd befejezi, akkor kisorol, és te mehetsz utána tovább.

Egyébként a német pályákon, ahol szabad előzni kamionnal, ott ha előzéskor a kamion 80 helyett 90-el megy, inkább elnézik neki azt, mintsem egy 10 perces túlvezetést.

"másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon."
- Van indoka: előz.
"A 80-nal haladó teherautót 82-vel előző teherautó indokolatlanul akadályoz."
- Van indoka: előz.

Most abba nem megyünk bele (mivel nem érted meg), hogy a 82 az szerinted 82. Az előzést végző tgk saját km-órája szerint csak 80.

CD-R80 2010.10.24. 11:25:56

@Deszkás: Ezt elvárhatod, de max dudálj neki..
Csak nagyon kevesen járnak 80-al, de már írtam. A nagy többség 85-92 között halad. S a nagy többség nem 1-2km-el előz de neked ezt hiába magyarázná bárki. Másrészt meg a kamionos is mondhatná a személyautósnak hogy ne szambázzon előtte 80-al. Aki meg annyit nem bír ki hogy egy kamion előz előtte..
Egy kamion elég nagy hogy messziről lásd, gáz elvesz s még fékezned sem kell szerintem. De ez már tudomány. Senki nem garantálja a pálya átadásakor, sem a matrica megvételekor hogy 130-as átlagot fogsz tudni menni. Ha meg annyira sietős indulj el előbb. A 3,5t feletti meg hozzád képest erősen kötött szabályok között mozog így is, amikről kb. szerintem fogalmad sincs. Ne harcolni akarj mindig az úton. De ha egy kamion miatt lekésted a szappanoperát szólj s belinkeljük neked ahonnan letöltheted..

CD-R80 2010.10.24. 11:29:39

@D4D: Egyébként a német pályákon, ahol szabad előzni kamionnal, ott ha előzéskor a kamion 80 helyett 90-el megy, inkább elnézik neki azt, mintsem egy 10 perces túlvezetést.

Ezzel egyetértek, még a BAG és a rendőr sem cseszteti az előző kamiont, pedig lehet ott halad közvetlen mögötte. Csak néhány korlátolt elme nem képes tolerálni ezt. Pedig ott a teherforgalom is nagyobb kicsit..

D4D 2010.10.24. 11:32:17

@CD-R80:
Én tegnap lemaradtam a 'V' című sorozatról.:)))

Deszkás 2010.10.24. 16:39:44

@D4D: "- Erre egy másik posztban azt írtad, hogy kialakult a párhuzamos közlekedés." Abban az esetben több autó előzött és haladt egymás mögött. Itt egy teherautó halad egyedül és előz, az nem párhuzamos közlekedés. Ezért mondom, fogalmad sincs a KRESZ-ről, melyik szabály mikor és miért vonatkozik oda.

"- Gyúrjál szövegértésre, esetleg ha van gyereked, akkor kérd el a hatodikos nyelvtankönyvét, és a mondatelemzés fejezetnél üsd fel, vagy csak simán kérj meg egy okosabb embert,. hogy magyarázza el, mit olvasol.
Többedik alkalommal érzem úgy, hogy nem érted, amit olvasol. Ezt hívják funkcionális analfabetizmusnak."
Erre csak azt mondom, te fogalmazol rosszul, nem én értem félre. A nem vagyok képes és a nem akarom megelőzni két külön fogalom. Te úgy állítod be, mint ha én soha az életben nem előznék, mert nem vagyok képes rá a vezetői tudomásommal, ami nem állja meg a helyét. Lehet, te nem ezt akarod írni, de nem ezt írtad le. "Többedik alkalommal érzem úgy, hogy nem érted, amit olvasol. Ezt hívják funkcionális analfabetizmusnak." Ez így jelen esetben nem rám, hanem rád igaz.

"Én is ezt mondom, csak nem érted meg." Nem, nem ezt mondod. Fentebb olvasható, miért is mondom, hogy nem. Kevered a fogalmakat.

Deszkás 2010.10.24. 16:43:31

@D4D: " ne tartson fel,"
- Megteheti"

Nem, nem teheti meg, beidéztem a szabályt basszus, képtelen vagy felfogni?! És akkor én vagyok a funkcionális analfabéta, miközben te nem tudod megfelelően kifejezni magad és nem tudod felfogni a szabályt?

3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles úgy közlekedni, hogy .... másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.

""másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon."
- Van indoka: előz."
Az 1-2km/h-s sebességkülönbséggel való előzés nem indok! Azt meg messze leszarom, hogy kinek az órája mennyit mutat. A lényeg itt a sebességkülönbség.

Deszkás 2010.10.24. 16:55:45

@CD-R80: Csak a lényeget nem értetted meg te sem. A kérdés az, miért ne előzzenek a kamionok. Így van? Erre mondom, hogy mikor 1-2km/h-s sebességkülönbséggel ne előzzenek még autópályán se. Ha megvan a megfelelő sebességkülönbség, akkor felőlem mehet, tehát ha 70-nel haladót előz 80-nal, akkor menjen.
"Egy kamion elég nagy hogy messziről lásd"
Igen. Ha nem pont mondjuk úgy jön ki, hogy rendesen kell fékeznem, mint ahogy tette ezt velem múlt hétvégén egy kedves kamionos, aki utána percekig előzte a mellette / előtte lévőket. Ebben az esetben nem volt elég a motorfék.
"Ha meg annyira sietős indulj el előbb. " Nem volt annyira sietős, csupán feltartott percekre a kamionos, és nem csak engem, hanem többeket, akik mögöttem összegyűltek.
"amikről kb. szerintem fogalmad sincs." Pff Szerinted. Szerintem meg tudok róla egy-két dolgot. De ne menjünk bele megint a fals következtetésekbe, meg állításokba.

"Ne harcolni akarj mindig az úton. " Hát ez nagyon LOL! Én meg a harc az utakon?! Sosem szoktam harcolni. Nyugodt, fegyelmezett vezető vagyok. Csak hogy egy újabb téves állítást cáfoljak meg. (Harc az lett volna, ha dudálok rá, meg villogok, nem? Na de ilyet nem tettem, csupán mentem mögötte. Itt most csak azt beszéljük meg, miért volt szabálytalan.)
"De ha egy kamion miatt lekésted a szappanoperát szólj s belinkeljük neked ahonnan letöltheted.. " Ismét jött röhögtünk a poénodon, de nem kell. Mint mondottam, nem rohantam sehova. Kirándulni voltam, hazafelé tartottam és nem szoktam semmilyen V-műsorért rohanni. A letölthetési lehetőséget köszi, de ezen információkkal én is rendelkezem. Ezért sem szoktam rohanni.

Deszkás 2010.10.24. 17:03:00

@D4D: "Most abba nem megyünk bele (mivel nem érted meg), hogy a 82 az szerinted 82. Az előzést végző tgk saját km-órája szerint csak 80. "
Mit is nem értek meg? itt most arról beszélünk, hogy 1-2km/h-s sebességkülönbséggel előz. Az, hogy az egyik 80-nal a másik 82-vel halad, de csak óra szerint, és a GPS ehelyett 75 és 77-et mutat, teljesen irreleváns ebben az esetben. Nem az a lényeg, hogy mennyivel mentek vagy mit mutatott az óra, mennyi volt ez valóságban, hanem a sebességkülönbség. Nem tudom, minek keversz most itt megint azzal, hogy mit mutat az óra. Úgy érzem, semmi más célod nincs ezzel, mint félre vinni a beszélgetés / vita fonalát.

D4D 2010.10.24. 19:40:04

@Deszkás:
Szóűrakoztató, ahogy már lassan két hete rágod itt a gittet, mindazonáltal egyvalamit a figyelmedbe ajánlok:
A párhuzamos közlekedés nem varázsütésre alakul ki, mindig van első két autó, akik elkezdik kialakítani.

Ez olyan mint a számolás, 1-nél kezdődik, majd kettő, majd három, majd négy,.....

Deszkás 2010.10.25. 13:13:48

@D4D: Nem én rágom a gittet. Elmondtam, miért nem szabályos, te nem tudtad elfogadni.

"streetfighter" 2010.10.25. 17:23:59

@Deszkás:
"Sosem szoktam harcolni. Nyugodt, fegyelmezett vezető vagyok."

Ez érdekes. Amikor az elfogyó sávból direkt nem engedsz be valakit az nem harc? ;)

Deszkás 2010.10.25. 19:35:27

@"streetfighter": Nem. :D Az a saját helyem megtartása. :D

Deszkás 2010.10.25. 19:36:22

@D4D: Ja, még valami. Párhuzamos közlekedés esetén mit keres a belsőben a kamion?

start4 2010.10.26. 10:04:52

Múltkor lekaptam egy szolgálót és védőt, M0 déli szakaszán (ahol 80-as tábla van) kicsit többel, mint 110 km/h-val ment.
Én meg mentem utána, gondolván, hogy biztosan rossz a sebességjelzőm.

Megkülönböztető jelzést nem használt.
Egyet sem.

CD-R80 2010.10.26. 11:46:08

@start4: Abból még akár csekk is lehet..

AKTROS 2011.11.21. 20:20:54

Miért előzhetnek még mindiga kamionok?
Csak egy átlagos kép az M0-ról azzal kérdéssel , hogy mikor jön végre el az a nap, hogy betiltják a kamionok előzését és komoly büntetéssel díjazzák az ilyesmit sajnos nem látszik a rendszám de a legbelső sávban a fehér [...] volt.
Szegyelje magat az a szemet akinek,eszebe jutott ez a baromsag!!! Mert ne elozhetne a kamionos?? Ti gyoker szemelyautosok, A ti szarjaitokat szalitjuk nap mint nap,,nektek van szuksegetek rank, a mindennapi kenyeretektol kezdve,a tamponon,az ovszeren keresztul,a szaros kolykeitek pelenkalyaig stb azt mind mi szalitjuk,.. A ti kenyelmetekert dolgozunk,es hanyagoljuk a csaladjainkat.. Most majd valaki tuti azt fogja ,irni h ki kenyszerit ha kamionoz:))??
Nem is errol van szo!!
Az aru surgos,a cegek nem turik a csuszast,kesest,,a kamionos, napi 9 orat vezethet> . Ha nem halad a sofor,jon a lekuras,akar kirugas.,,ha tulvezet az buntit von magautan,,,,
Keremszepen ,90nel gurul az autom,,nehogy mar Hegyeshalomtol Pestig 70 nel kovessem az elottem halado 7,5t teherautot.. vagy a 80-nal kozlekedo,szemelyautot melyben az ur ,,vagy a holgy ,"figyelmesen" telefonal!
Az ideg akkorara no bennem ,ilyenkor,hogy az leirhatatlan.
Azt alairom,hogy az M0 korgyurun ne elozzenek ,a teherautok, viszont mas palyakon haggyuk beken,a pilotakat,
Nagyon erdekes,h a Franciaknal,gond nelkul lehet elozni,ejjel nappal,kiveve eggyes rovid palyaszakaszokat..Hollandiaba,reggel 6:00-10:00 ig valamint 15-18 ig tilos az elozes,,azon kivul mindenki elozhet ,,meg ha csak 2km/h val gyorsabb is az autoja,mint elotte halado tarsanak.
Nem tunik senkinek kicsit erdekesnek az,hogy mi kicsi hazan ez az a hely ahol nem szol,egyebrol az elet,mint hogy gyuloljunk valaki,,akar a szomszedot,akar a zsidot,vagy a "GECI ROMANT" ismeros ugye ez a mondat???vagy ha eppen a utazunk akkor a HUJE KAMIONOST:((
Szep,,csak igy tovabb<...

AKTROS 2011.11.21. 20:27:45

@D4D: EZ mese,,ha akkora sulya volt,,hogy lefele ,nem engedte gurulni,az autot,100al, az a DAF keptelen 90nel magmaszni egy nagyobb emelkedot! Gondolok itt 24t rakomanyra.

dzsaszper 2011.11.22. 08:20:00

@Macibb: ott a pont.

Amúgy, ha autóúton/autópályán 3 sávos szakasz kezdődik és kamionsort előzök, és nincs intenzív forgalom mögötte és nem is tol senki -- szóval, ha a manőver nem zavar senkit mögöttem --, akkor ki szoktam menni a legbelsőbe, hogy a kamionsorban haladóknak is esélyt adjak előzni. Hasonlóan ahhoz, mint amikor bemegyek egy sávval, hogy a gyorsítósávról könnyen be tudjon sorolni egy jármű.

Tapasztalataim szerint elég kevesen segítik elő a kamionok szabályos előzését így, pedig az egy gesztus és az együttélés elismerése lenne. Gondolom idő amíg ilyen szokások kialakulnak?

HakapesziM 2011.11.22. 10:14:12

Ez a tiltás jellegzetes hazai megoldás volt. Onnan kellene megközelíteni a kérdést, hogy milyen járművel szabad felhajtani a pályára. Kamionnal szabad? Szabad. Akkor miért nem előzhet, természetesen az előzés általános szabályainak a betartásásval? Továbbá sosem jó egy szabály amely valakinek kedvez, jelen esetben a személyautósoknak, míg a másik nem nyer vele semmit, csak hátrányt szenved. Hát mit csináljak ha utólérem, mondjuk a Posta jellegzetes zöld járművét? Mert ezek - feltételezem üzemanyag takarékosság miatt 70-75-tel hajtanak. Senki nem gondolhatja komolyan, hogy kísérni fogom akár 200 km-t. Eztuán is megelőzöm, csak most már kockáztatom a bírságot. Úgysincs elég gondunk. Aztán csodálkozik a nagyközönség, mikor az agyonszabályzott, a sok korlátozástól frusztrált sofőr az árokba szédül. Ekkor meg a kipihentség hiányáról beszélnek, holott ma már a nagytöbbség betartja a vezetési és pihenőidőket. Sosem egyeztetnek a szakmával, láthatóan teljesen hozzánemértő emberek alkotnak szabályokat. Hát ki az aki azt gondolta, hogy mikor percre be kell tartanunk az időnket, majd a tájban gyönyörködő, lakókocsis, nyugdíjas német turistát fogom kísérgetni, aki 70-90 között váltogatja a sebességét, majd én ehhez alkalmazkodom, lassítok-gyorsítok 40 tonnát, elfüstölöm a gázolajam, elkések lerakóról, felrakóról, hajóról stb. Ma is úgy megelőzöm, mint a huzat!

Deszkás 2011.11.22. 19:42:30

@AKTROS: "pelenkalyaig" A többi már szóra sem érdemes. Azért ne előzzetek, mert feltartjátok a sok autóst, aki gyorsabban is tudna közlekedni. Ti meg 90-nel előzgetitek egymást a pályán. Írod, hogy miért kell 70-80-nal menned mások mögött. Én meg visszakérdezek, milyen gyakori ez? És nekem miért kell az autópályákon kilométereken át várnom, hogy végre elhaladhassak két egymást előző kamion mellett, az előzés után? De kérdezem, ha nektek 70 a megengedett az M0-on, akkor ha én 80-85tel megyek, miért toltok? Miért előztök, ha tilos és sebességet is túlléptek? Ennyire megéri nektek?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása