Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Bosszúból szorította le a kék villogós?

2010.10.16. 21:36 :: SilentSound

Nagyon úgy tűnik, hogy Panni egy olyan tipikus helyzet külső szemlélője volt, amikor két hülye megtalálja egymást, aztán beindul az adok-kapok, kölcsönös szivatás...

Csináltam már néhány képet a közutakon, amiket aztán valahogy mégsem küldtem be, nem is írtam még Neked soha, de ma olyan dolog történt, ami nálam már kicsapta a biztosítékot.

Az M3-on jöttem Pest felé, ahogy teszem ezt minden munkanapon. Az M0 felhajtójánál jártam fél7 körül. Sikerült kényelmes tempóban előzve, a sebességhatár túllépése nélkül a belső sávban haladnom, mert a mögöttem jövő furgon elég távol volt. Azt ugyan láttam, hogy a mögötte levő autó nagyon siet, mert folyamatosan reflektorozott és a bal kerekei szinte a füvön voltak (igen, simán látszott abból az elég nagy távolságból is).

A furgon 130-cal jöhetett, nagyon lassan közeledett hozzám (csodálkoztam is, miért nem jön gyorsabban, ha egyszer tolják) és pont akkor ért viszonylag közel, amikor én kényelmesen le tudtam húzódni.

Ekkor hallottam meg valahonnan a hátam mögül a szirénázást. Fogalmam sem volt, honnan jött, mert semmi villogást nem láttam. Miközben a furgon és a hátsójába tapadó autó elment mellettem, leesett a dolog: a furgonost toló, reflektorozó autó RR rendszámú (egyébként Renault) volt és az anyósülésen ülő éppen akkor tette fel a tetőre a mágneses villogót. Szóval akkor ők kezdtek szirénázni!

Szerencsétlen furgon nagyon csúnyán megfizetett, amiért a belső sávban 130-cal ment és kb 1500 méteren keresztül feltartotta a megkülönböztető jelzés nélkül nagyon siető rendőröket. Leszorították, akkor már szirénázva és villogva, gondolom, később találtak valamit, amibe beleköthetnek és megbüntethetik, hogy bosszút álljanak rajta, amiért betartotta és velük is betartatta a szabályokat.

Alapban én azt vallom, hogy aki autópályán be akarja tartani a sebességhatárt, tartsa, de tegye azt a külső sávban. De ha 130-nál egy láthatóan civil, láthatóan rendőr megpróbálna letolni, akkor lehet, hogy azt gondolnám, csak provokál; kíváncsi, hogy átlépem-e a 130-at, esetleg várja, hogy átlépjem, hogy megbüntethessen. Persze, a furgonnak le kellett volna húzódnia, az lett volna a megoldás, de egy ilyenért bosszút állni, nem rendőri túlkapás ez?

289 komment

Címkék: közlekedés autó hülye rendőr büntetés autópálya

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.17. 15:33:52

@jelentéktelen alak:
jo, hat feltetelezgethetunk
en meg azt feltetelezem, hogy a villogo, mar elotte mukodott a szelvedo mogott, / ezt latta fenykurtnek a posztolode a furgonos cseszett ra
ezert kellett kirakni
hat a megallitas szabalya nalunk az, hogy bekapcsolja mogotted a villogot, akkor a leheto legrovidebb uton, termeszetesen a szabalyokat betartva felre kell huzodni, lehetoleg olyan helyre ahol nem zavarod a forgalmat
az elkepzelhetetlen, hogy egy benzinkutig kisergessenek
ha a fenyjelzes nem eleg, mert bambulsz, radnyomjak a hangjelzest is
ugy veszem ki a furgonos is igy jart el es kihuzodott a leallosavba
leszoritasrol szo nincs
ez gy nagy csusztatas!!!!!!!!
akkor szoritanak le ha nem akarsz megallni

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.17. 15:34:41

@Csigorin: Lakotton belül szabad a belsőben menni bármikor, de csak az engedélyezett max. közelében.
Viszont a rendőrnek megkülönböztető nélkül be kell tartania a KRESZ-t... ---> Hogyan érhette utol? Csak nem túllépte a 130?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.17. 15:35:19

@ColT:
pereld be ha 150-el megy megkulonbozteto jelzes nelkul:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.17. 15:40:09

@ColT:
ja amugy itt naponta megesik, hogy 45-50-el elsuhannak mellettem/ a max 35/ a belsoben
siet valahova, de gondolom a helyzet nem eletveszelyes, a forgalom megengedi a sebesseget, a szirenaval csak feltartana a kozlekedoket, mert itt olyankor illik megallni
sose jutna eszembe, hogy feltartsam 35-el, mer annyit ir a KRESZ

jelentéktelen alak 2010.10.17. 15:41:24

@hagyma:

Van olyan ország, ahol van értelme megtenni. Olyan helyen valahogy nagyobb a rend az utakon (is).

megint 2010.10.17. 15:43:02

"betartatta a szabályokat", érdemes volt neki, gondolom jól megvágták az önkéntes rendőrünket, mindig ilyen levelek jönnek erre a blogra, sok láma rendőrt játszik az utakon, és még csodálkoznak ha ők járnak szarul.

casey rybak 2010.10.17. 15:46:28

@jelentéktelen alak:

te tudod mi az a közúti veszélyeztetés??
mert látom fogalmad sincs.olvass,utána szólj,okosabb leszel.

casey rybak 2010.10.17. 15:47:33

@ColT:
te azt honnan tudod ő mennyivel ment?nem vagy te traffipax,sem a kilóméterórás nem hiteles.foglalkozz magaddal.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.17. 15:50:34

@jelentéktelen alak:
van olyan orszag, ahol civilek merik a rendoroket?
khm

jelentéktelen alak 2010.10.17. 15:51:30

@hagyma: Nézd! Az eset Magyarországon történ, tehát a magyar szabályokból kell kiindulni!

Magyarországon a megkülönböztető jelzés a villogó és a sziréna együttes használata.
A szabályos megállítás nem úgy néz ki, hogy mögötted villogtat, majd mikor félre állsz ő is megáll mögötted -mint pl. az USA-ban.
A magyar szabályok szerint a megállításhoz az kell, hogy melléd érjen, majd megállásra utasító jelzést adjon.
A történet szerinti esetben, azt úgy kivitelezhette volna, hogy a megkülönböztető jelzést bekapcsolva, utat szerez magának a belső sávban és a furgon mellé érve, jelzést ad a vezetőnek, hogy álljon meg.
Nem pedig utol éri a furgon, majd rámászik, villog neki, idegesen cikázik mögötte a sávban, majd EZEK UTÁN bekapcsolja a szirénát és J2-en ülő kegyeskedik kitenni a villogót is.

Ez nem más, mint veszélyes hiszti és visszaélés.

jelentéktelen alak 2010.10.17. 15:53:00

@hagyma: Több is. :-)

Miért? Melyik országban nem vonatkoznak a rendőrökre a törvények?

casey rybak 2010.10.17. 15:53:06

@jelentéktelen alak:

de rosszul tudod ember..
lehet mögötted is,előtted is..nézz utána és utána szólalj meg.

jelentéktelen alak 2010.10.17. 15:55:24

@casey rybak:

A veszélyeztetést simán kimeríti, ha valaki tartósan veszélyesen megközelíti az autómat nagy sebességnél.
A követési távolság be nem tartása a veszélyeztetés egyik formája.
Az amit a köznyelv úgy hív hogy tol az autópályán, az veszélyezetetés.
De kérdezzél még nyugodtan! Sosem késő tanulni! :-)

CD-R80 2010.10.17. 15:57:10

@jelentéktelen alak:"A magyar szabályok szerint a megállításhoz az kell, hogy melléd érjen, majd megállásra utasító jelzést adjon."
Ezt honnan vetted?:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.17. 15:58:44

@jelentéktelen alak:
ha ez igy van, mait nem igazan hiszek, akkor az nagyon sulyos hiba
ha melle kell menni, de zt ketlem

a rendorokre meg fokozattaban vonatkozik a torvenyek betartasa, de ahhoz hogy feljelentsem mert ugy gondolom 150-el ment az autopalyan ahhoz mernem kene
ezt kerdeztem, hogy ez hogy mukodik?
tovabbra is fenntartom, ha autopalyan egy rendor szirena nelkul elhuz mellettem akar 100-al is, gondolom siet, de nem tartja szuksegesnek a szirenazast
eszembe sem jutna jelentgetni

casey rybak 2010.10.17. 15:59:39

@jelentéktelen alak:
ne haragudj de hülyeséget beszélsz:)
az nem veszélyeztetés,csak köv. távolság be nem tartása..ennyi..két külön dolog..szab.sértés vagy b.cs.

nincs ilyen,hogy az egyik formája:)
butaságot beszélsz:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.17. 16:00:28

@CD-R80:
sot a mellemenest kifejezetten kerulni kell, arra akkor kerulhet sor ha nem akar megallni
de az mar uldozes es akkoris esszel

casey rybak 2010.10.17. 16:03:44

@jelentéktelen alak:
beszélgess rendőrrel,ügyésszel,bíróval vagy lapozd fel a magyar közlönyt,de a törvényi tényállás még köszönő viszonyban sincs ezzel a történeti tényállással,látszik,hogy laikus vagy.nem baj,csak ne hangoztass marhaságokat.

Reggie 2010.10.17. 16:09:27

@ColT: A postiro csak tippelte a 130-at. Lehetett az 120 vagy 125 is, mivel csak a sajat orajat latja, es az is felfele csal mint koztudomasu. Ha esetleg lenne hitelesitett meroeszkozzel keszitett dokumentum, ami igazolja, hogy 130 felett volt, na akkor lehet pampogni.

gyuszó 2010.10.17. 16:35:25

@HAJRÁ NÉMETEK: egy tolvaj magyaráza hogy lopni bűn!!! ha-ha!!

jelentéktelen alak 2010.10.17. 16:37:34

@CD-R80: @hagyma:

Vissza vonom az állításomat! Nem találok arra utaló szabályt, hogy a rendőr ellenőrzés céljából, miként vehet ki a forgalomból. Bár anno azt tanították, hogy tárcsával kell kiintegetnie az ablakból, ez akár változhatott is 20eve.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.17. 16:42:04

@jelentéktelen alak: hat azt hiszem a tarcsas dolgon mar tul vagyunk:)
de az otthoni szabalyokat en sem ismerem
de gondolom, ha valaki kovet, szirenazik es nem akar megelozni akkor valoszinu meg akar allitani

jelentéktelen alak 2010.10.17. 16:47:03

@hagyma: Engem Svédországban jelentettek fel, hogy túl gyors vagyok, pedig a limitet sem léptem át. Ezt onnan tudom, hogy mikor megállított a rendőr, akkor ő mondta, hogy a többi közlekedő túl gyorsnak vélt és feljelentettek.

Aztán az ottani ismerősömtől tudom, hogy ez ott szokás és a hatóságok utána is járnak minden ilyen esetnek. Elég, ha a gyorsabb, gyorsabb a többieknél és már megy is a telefon. Szerinte szerencsém volt, hogy villogtam le senkit és nem másztam senkire, mert az főben járó vétek arra.
De azt is megtudtam tőle, hogy aki egy civilt nem jelent fel így, az is feljelenti a rendőrt, ha megkülönböztető jelzés hiányában véli túl gyorsnak a tempóját.
De van tudomásom egy skót rendőrről is, aki így bukott le -nem egy eset után.

Egyébként nyilván nem arról van szó, ha a rendőr 130 helyett 131-el megy.
Meg nem is arról, mikor mindkét autó órája 130-at mutat, de a rendőr mégis gyorsabb.

Olyan esetekre kell gondolni, mikor valaki 130 helyett 160+ al megy. Az már szemmel látható, hogy ott nem mérési pontatlanság az ok.

Reggie 2010.10.17. 16:47:04

@jelentéktelen alak: Azt is lehet, hogy megeloz megkulombozteto jelzesekkel, es elkezd lassitani. A kresz szerint nem elozheted meg, ugyhogy kenyszerulsz lelassitani.

anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2010.10.17. 16:51:16

@min: Na akkor legközelebb kapaszkodj a kormányodba mert megleplek.... :)

A rendőrök nem bunkók, bár van köztük olyan is.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.17. 16:52:12

Nem olvastam se a posztot, se a kommenteket, de annyit tudok, hogy mindennek a motoros az oka. Tehát rencámot a biciglire!

jelentéktelen alak 2010.10.17. 16:56:10

@Reggie: Az OK,

De arra nem találok sehol szabályt, hogy mikor kell "csak megállnom" mögötte, és mikor félre állnom.

Több olyan esetről is tudok, mikor megállítják a forgalmat, de nem azért mert az elől haladó adataira kíváncsiak, hanem mert üres útszakaszt/sávot akarnak valamiért létre hozni.

Most már tényleg érdekel, hogy mely szabály és miként rendelkezik a szóban forgó megállításról!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.17. 17:00:21

@jelentéktelen alak:
hat svedorszagban sosem jartam, de remelem nem igy van
nem ugy ismerem az ottani viszonyokat, hogy a feljelentok orszaga lenne
inkabb zarkozottak
na, engem itt eleg sok minden foglalkoztat, de hogy a sheriff mennyivel megy el mellettem, szirenazva vagy annelkul a legkevesbe sem

az teny ha valami amokfutot latnek lehet en is felhivnam a 911-et de ilyen 10-20 merfolddel gyorsabban megyek, azert sosem

misitcom 2010.10.17. 17:11:24

@...::: Flúgos Kamionos :::...: "Nem olvastam se a posztot, se a kommenteket,"

Na ezért tart itt ez az ország!

jelentéktelen alak 2010.10.17. 17:14:42

@casey rybak:

Csak neked a Wikipédiáról:

"186. § (1) Aki a közúti közlekedés szabályainak megszegésével más vagy mások életét vagy testi épségét közvetlen veszélynek teszi ki, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."

Márpedig, aki a követési távolságot annyira nem tartja be -ahogy azt a köznyelv szerint letol- az az elől haladó életét vagy testi épségét veszélyezteti.

Nem arról van itt szó, hogy xméter követési távolságnak csak a 85%-a van meg, hanem mikor 130km/h-s tempónál, 0,5-1 méter a követési távolság. Ezt nevezik tolásnak. De szerintem ezt te is tudod, csak keresed a fogodzót.

Reggie 2010.10.17. 17:21:00

@jelentéktelen alak: En sem. Tuti valami eldugott rendeletben lesz.

min 2010.10.17. 17:24:45

@anonymoushun: Hát nagy meglepetést nem tudsz eszközölni már mert idővel totális közönnyel vérteztem fel magam:-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.17. 17:25:50

hat en nem tudom
bevallom egyetlen amerikai kresz konyvet nem olvastam, de tudom ha szirenazik mogottem egy rendorkocsi belenezek a tukorbe es jol latom, hogy elozni akar vagy megallitani
elozo esetben lehuzodok, mondjuk nar jo regen mert kocsikkal korabban halom es megallok elengedem
/ez lehet mento tuzolto stb is.
ha megallitani akar, akkoris lehuzodok ahova tudok, megallok, leallitom a motort es varok , ulve a seggemen
hat ennyi
nem kellett hozza eldugott jogszabalyokat kutatnom
logikus

Reggie 2010.10.17. 17:28:29

@jelentéktelen alak: a francokat, ez is a kreszben van benne:

"6. § (2) Ha a rendőr a forgalmat nem útkereszteződésben irányítja,

a) a járművek megállítására

aa) karjának vagy fehér szegélyű piros tárcsának függőleges feltartásával, piros vagy fehér fény körbeforgatásával, illetőleg síppal ad jelzést,

ab) menet közben a megkülönböztető fényjelzést használó gépkocsiból, illetve motorkerékpárról ad jelzést, karjának, fehér szegélyű piros tárcsának, piros vagy fehér fényű lámpának fel-le mozgatásával, illetőleg hangszórón vagy a megállásra felhívó szövegű felirattal;

b) a megkülönböztető fényjelzést használó gépkocsiból vagy motorkerékpárról, illetőleg rendőrségi helikopterről hangszórón keresztül adott, a követendő közlekedési magatartásra vonatkozó utasításának megfelelő módon kell az úton közlekedő jármű vezetőjének eljárnia."

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.17. 17:31:20

@Reggie:
ezt talan ideje lenne modernizalni:))))
ez tobb mint vicc

Co2 2010.10.17. 17:45:59

szerintem meg az M0 felhajtójától kapásból 100-as tábla van, még bőven a shell kút előtt ki van csapva pont az M0-ról érkezők meg a BP. tábla miatt..hova is rohantatok ott 130-al a belső sávban kényelmesen? ;)

jelentéktelen alak 2010.10.17. 17:48:06

@Reggie:

Köszi. Akkor nem tudtam túl rosszul a dolgot...

FDToth 2010.10.17. 18:04:31

És mi van fordított esetben? Ha a belsőben megy egy rendőrautó, megkülönböztető jelzés nélkül, de nem akar lemenni előled? Velem egyszer megtörtént, M1-es, a kivezető utáni szakaszon (ahol folynak a munkálatok), külsőben haladok, 100-150 méterrel előttem a belsőben egy Nissan Partol rendőrsági autó, 80 a max, majd a feloldás tábla, én az előttem levőt előzőm, hamar fent vagyok 130-135km/h-n, de a rendőrautó még mindig a belsőben halad(külsőben mellette senki), lassan gyorsul. Mögé megyek, de semmi, így jobbról megelőztem. Tükörből néztem h lesz-e vmi, de semmi, továbbra is halad a belsőben, mellett üres külső. Barom.

edisdead 2010.10.17. 18:17:32

Jobbra tartás? Ja, az smafu.

jelentéktelen alak 2010.10.17. 18:27:12

@edisdead:

Szeretem az ilyen hozzászólásokat! :-)

Valaki leírja, hogy ült az étteremben és ette a lecsót. Erre jön egy-két nagyokos és leordítja, hogy miért állva ettél!?

Most is ez a helyzet.

Le lett írva, hogy ELŐZTEK!!!
Erre jöttök azzal, hogy jobbra tarts, meg menjen a külső sávban...

BRAVO!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.17. 18:41:44

@jelentéktelen alak: Ja akkor bocs, az kimaradt. Akkor viszont teljesen jogtalan a rendőr villogása, mert előzve sem lépheti túl a 130-at a furgon.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.17. 18:43:12

@tükörfúró: "ám, evvel feltartja és veszélyezteti a gyorsabban haladót és a környező forgalmat."
Mi a fasszal veszélyezteti, h nem hagyja gyorshajtani? Kötelezi, hogy menjen a seggébe, vagy mi? :D LOL

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.17. 18:48:41

@jelentéktelen alak:
tudod ez a
kenyelmes tempoban eloztem
kenyelmes tempoban lehuzodni
nem a legjobb kifejezesek
persze kinek mi a kenyelmes

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.17. 18:50:14

@ColT: ha 130-al nem tudja a belsoben megelozni a kulsot, akkor nem kell bemenni....

jelentéktelen alak 2010.10.17. 18:58:45

@hagyma:
A post író ment kényelmes tempóban!
Ne keverd össze a 3 szereplőt!

Ha nem tartok fel vele senkit, akár 3km/h sebességgel is előzhetem a belső sávban a külsőben 2km/h-vel haladót.

A post író nem tartott fel senkit, mert amíg ő kényelmesen tempóban előzött, a mögötte lévő furgon, még nem érte utol.

Ha folyamatos kocsisort előztek -ami nekem ebből a megfogalmazásból több, mint valószínű- akkor a furgonos sem tartott fel senkit, hiszen előzésben volt és -ha hihetünk a postolónak- 130km/h sebességgel tette, aminél gyorsabban nem tehette.

Mivel folyamatos volt a lassabb kocsisor, kimenni sem volt hová.

sasmadar 2 2010.10.17. 19:01:06

Sok okos:)
Rendőrségnek nincs "rr"rendszáma,Vám és Pőrség illetve Büntetésvégrehajtás!
A vámosoknak van csak "rönó":)

Megkülönböztető jelzés-fény,hang együtt-nélkül elmehetnek a faxba,nem kell megállni!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.17. 19:14:52

@jelentéktelen alak:
na jol van ezt a vonalat inkabb haggyuk....
a cim mar nem igaz
senki nem lett leszoritva
nincs bizonyitva, hogy bosszubol nem lett leszoritva
innentol mirol beszelunk?

@samadar 2:
olyan 14-en irtak le elotted

dtk74 2010.10.17. 19:14:53

1500 méteren keresztül nem megyünk a belső sávban Kivéve, ha a külsőben ezen a másfél kilométeren egybefüggő kocsisor halad 130 km alatt, ezért végig előzésben vagyunk. Amennyiben nem így van, jobbratartási szabály szerint, kihúzódunk.
Utálom a bunkókat, akik el akarják dönteni, hogy ÉN szabályosan menjek-e, és hozzá is segítenek a döntéshez azzal, hogy nem húzódnak le. Ha a haldokló anyjához siet majd valamelyik, és feltartja egy önjelölt 130-as, akkor is legyen elnéző, és mondja, hogy nem haragszik, mert aki nem tartja be a 130-at, az ezt érdemli.
Egyébként a kisteherautókknak 110 km/h autópályán a megengedett.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.17. 19:16:22

@dtk74:
azert erdekelne mit is neveztek otthon a furgnnak
onnan el lehetne donteni milyen sebesseg vonatkozik ra

THK 2010.10.17. 19:19:32

@jelentéktelen alak:
"mikor valaki 130 helyett 160+ al megy. Az már szemmel látható, hogy ott nem mérési pontatlanság az ok" - dehát pontosan erről van szó!!

A furgon 99%, h haszonjárműként, teherautónak volt vizsgáztatva, azaz nem 130, hanem csak 80 km/h számára a megengedett sebesség autópályán!

Így pedig joggal inthették ki a jelentős sebességtúllépés miatt...

dtk74 2010.10.17. 19:25:59

rosszul írtam, 80 km/h a határ. Egyébként van Toyota Yaris Verso Van-om, és hosszú-magas Citoren Jumperem. Az egyik 2500 Kg össztömeg alatti, a másik fölötte van. Emiatt a kisebbikkel mehetek 130-al, a nagyobbikkal pedig csak 80-al, pedig mindkettő dobozos áruszállító, köznyelvben furgon. Ez a különbség.

zed911 2010.10.17. 19:26:27

"Vannak szabályok amiket be kell tartani ha tetszik ha nem ha egy 6000ccm-es autóban ülsz vagy csak egy 1000-esben.
Én leszarom a kurvára sietősöket."

Először is nem vagy rendőr nem avatkozhatsz be a forgalomba ilyen téren, másodszor is te is szabálytalan vagy. Veszélyezteted a haladást, közvetlen balesetveszélyt okozva ezzel, de még a kreszt sem ismered ezért idézek egyet:

"(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza"

kiemelném újra

"megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza"

Nincs jogotok eldönteni, hogy más betartja e a sebességhatárt vagy sem. Ha hátúlról belédmegy és baleset lesz elég csúnyán megbaszhatnak téged is, mert csak annyit mond direkt ráfékeztél. Találj tanúkat... Valamint te 2 szabályt is megszegsz azzal, hogy feltartod ő meg csak egyet.

"3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon."

A rendőr meg jogosan büntetett, már ha büntetett.
Na most lehet anyázni, de akinek ez nem tetszik az adja le a jogsiját és menjen gyalog...

THK 2010.10.17. 19:32:36

@dtk74:
de a legszebb, h nem csak a Jumpert, de pl. egy Vitot, Trasitot, vagy Transportert is vizsgáztathatsz személyautóként, amikor továbbra is 130 km/h vonatkozik rájuk, pedig azok is 2.5T megengedett tömeg fölöttiek - viszont PONT UGYANAZ az autó teherautóként vizsgáztatva már csak 80-al haladhat...

zed911 2010.10.17. 19:46:51

@jelentéktelen alak:
"Csak neked a Wikipédiáról:

"186. § (1) Aki a közúti közlekedés szabályainak megszegésével más vagy mások életét vagy testi épségét közvetlen veszélynek teszi ki, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."

Márpedig, aki a követési távolságot annyira nem tartja be -ahogy azt a köznyelv szerint letol- az az elől haladó életét vagy testi épségét veszélyezteti.

Nem arról van itt szó, hogy xméter követési távolságnak csak a 85%-a van meg, hanem mikor 130km/h-s tempónál, 0,5-1 méter a követési távolság. Ezt nevezik tolásnak. De szerintem ezt te is tudod, csak keresed a fogodzót. "

Ezzel az a baj, hogy pont fordítva is lehet értelmezni. Mivel nem tartod be a szabályokat szándékosan feltartod a gyorsabb járművet és nem húzódsz le jobbra ezzel ponthogy te okozol baleseti helyzetet. És ilyen esetben még dudálni is szabad a kresz szerint.
Na erre mit lépsz?

20km/órás sebességtúllépés 30 ezer forint neked meg 3év mert hülye vagy és még önbíráskodsz is.

zed911 2010.10.17. 19:54:14

@jelentéktelen alak:
Nagyon okosnak hiszed magad, de az látszik a hozzászólásaidból, hogy egy ütnivaló vaskalapos fasz vagy aki annyira nem előzékeny, hogy lehúzódjon jobbra, ha jön mögötte egy gyorsabb autó.
Én ilyen esetben megállítanálak és addig verném a hülye fejedet a kreszkönyvel amig kívülről nem fújod.

Azzal, hogy valaki 20-al többel megy mint a tábla azzal nem veszélyeztet, de azzal igen ha feltartod szándékosan. Te i di óta f sz!

leaping cat 2010.10.17. 20:01:43

@dtk74: már mások is idézték, de mégegyszer, 3500 kg-ig akár teherautó, akár személygépjármű, mehet 130-cal, az aktuális KRESZ szerint.

Anteovin 2010.10.17. 20:11:33

@misitcom: Szerintem mindenki húzzon le a jobb oldalra. Aki gyorsabban tud menni, hadd menjen. (arra gondolok, hogy más és más a kilóméter órák kalibrálása. Az Opelnél a 130 csak 115 valós km/h volt, a Passat pontosabban mér.) Ha beállítom a tempomatot, az végig tertja a sebességet. Zavar, ha valaki előttem 5-tel kevesebbel megy, és nem akar lehúzódni!

jelentéktelen alak 2010.10.17. 20:11:49

@THK:

Te mely szabályra gondoltál?

Én ezt találtam (kiemelés tőlem).

"26. § (1) Az egyes járművekkel - ha e rendelet másként nem rendelkezik - legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:

a) személygépkocsival, motorkerékpárral, 3500 KG MEGENGEDETT LEGNAGYOBB ÖSSZTÖMEGET MEG NEM HALADÓ GÉPKOCSIVAL

aa) autópályán 130 km/óra,"

De még véletlenül sem említ teherautót.

jelentéktelen alak 2010.10.17. 20:15:27

@zed911:

Persze, hogy fordítva is igaz. De kérdés, hogy ki követi el a veszélyeztetést. Az aki lassan megy és ezzel felbőszíti a mögötte haladót, vagy az aki a rossz reakcióval veszélyes műveletbe kezd?

Mert ügye nem arról beszélünk még mindig, hogy valaki bevág a másik el és/vagy hirtelen erősen fékez ok nélkül. :-)

dtk74 2010.10.17. 20:18:40

@THK: ez így van, a szabályok gyakran hülyék

jelentéktelen alak 2010.10.17. 20:23:50

@zed911: most látom, hogy mennyire megkedveltél! :-)

Na pubikám, akkor követelj meg másokon bármilyen szabályt, ha te is szabályos vagy!

Ha meg te is szabályos keretek között fogsz közlekedni és beéred a 130al, akkor nem is fogsz olyan valaki utolérni, aki ott 130al előzz épen.

Ha meg szabályt idézel akkor idézd azt teljesen, különben még butábbnak tünsz, mint amilyen vagy!

Had segítsek! csak neked kiemeltem a lényeget.

"(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; HA PEDIG A FORGALOM OLYAN SŰRŰ, HOGY A KÜLSŐ FORGALMI SÁVBA VISSZATÉRNI NEM LEHET NEM LEHET,A BELSŐ FORGALMI SÁVBAN FOLYAMATOSAN IS HALADHAT."

Hogy is tanácsoltad?
Na most lehet anyázni, de akinek ez nem tetszik az adja le a jogsiját és menjen gyalog..

te meg vegyél új cipőt, kelleni fogy a sétához! :-)

dtk74 2010.10.17. 20:27:01

igaz, 2010-től egységesítették a sebességhatárokat 3500 Kg. össztömegig, bár eddig sem foglalkoztak vele legtöbben (mert volt olyan része a 26. paragrafusnak, hogy 2500 kiló fölött 80 km/h a max a pályán).

Simet 2010.10.17. 20:48:10

Ha valaki gyorsabb, azt engedd el.
Mit nem lehet ezen érteni?

Reggie 2010.10.17. 20:54:06

@Simet: Dehat magyarok vagyunk, basztatni kell a masikat nehogy neki jobb legyen! :)

jelentéktelen alak 2010.10.17. 20:54:33

@Simet:

Ha nincsen mód az elengedésre, akkor nem tudod elengedni. mit nem lehet ezen érteni?

Haaat111 2010.10.17. 21:30:45

Hááááááát, azért csak ne rántsd le a rendőrökről a keresztvizet.
Az RR vagy VÁM-os, vagy BV-s. Ha Renault, akkor meg szinte biztosan VÁM-os.

De most, hogy mondod...
1. Mit keres egy tehergépjármű a belső sávban?
2. Mit keres ott 130 km/ó sebességgel?
3. Ha mindenki szabályosan közlekedik, honnan veszed azt a 130-at?

zed911 2010.10.17. 21:35:04

@jelentéktelen alak:
Én nem erre a konkrét példára írtam, hanem általánosan, de látom nem fogtad fel...

Simet érti a lényeget.

zed911 2010.10.17. 21:37:11

@zed911: "Én leszarom a kurvára sietősöket."

Ez a probléma.
Meg, hogy kurva kamionnal kimegy előzni 80-nal te meg jösz mögötte 130-cal. Na attól megy fel a pumpa de nagyon...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.17. 21:43:51

@zed911: de az is lenyeg, ha en a belsoben megyek, mert a kulso tok telitett
es ott 60=65 mph-val mennek/ vagy eppen le van zarva/
es nekem 70 a megengedett, akkor sem meggyek 80-nal tobbet ha 13-an vannak a seggemben, mert nem fogok szablytserteni es fizetni
viszont ha van hely kimegyek a kulsobe es elengedem a gyorshajtokat

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.10.17. 21:49:29

Én a román rendszámú kisteherautóknál érzem azt, hogy náluk még nem ismerik a jobbra tarts szabályt. Lehet, hogy nincsenek még a többsávos autópályákhoz hozzászokva?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.17. 21:56:06

@Myta:
van egysavos autopalya is?

@zed911: hat bizony ha a kulsoben valaki 60-al megy vay 70-el, a kurva kamion meg fogja elozni 80-al
Te meg megvarod meg visszasorol
amugy otthon 80 a kamionoknak a max?
itt allamtl fuggoen 70-75 az szgk-nak, kamionnak 65 talan
tehat a kulonbseg lenyegesen kisebb, igaz a sebessegi korlat is alacsonyabb
mindenesetre foleg ejjel itt a kamionok ugy dongetnek 70-80-al mint a szel

jelentéktelen alak 2010.10.17. 21:56:58

@Haaat111:

1, Miért nem előzhet ott?
2, Miért nem mehet 130-al, ha nem haladja meg 3,5tonnát?

jelentéktelen alak 2010.10.17. 22:06:16

@zed911:

Nem vagyok gondolat olvasó.

Zavaros gondolatokhoz egyáltalán nem értek.

Ha adott egy autópálya, amin 130 a limit, akkor én ott 130-al megyek (GPS szerint 127-132között). Tök mindegy, hogy ez milyen érzéseket ébreszt benned, akkor is.

Mivel az is szabály, hogy a külső sávban kell menjek, ott megyek. Akár tetszik ez neked, akár nem, nem érdekel.

Ha előttem lassabbak mennek, akkor meggyőződve a biztonságos sávváltás lehetőségéről, bele kezdek az előzésbe. Ezt a belső sávban fogom tenni.

Akkor megyek vissza a külső sávba, ha bejeztem az előzést és ott lassítás nélkül tudok haladni tovább.
Ez pedig teljesen független attól, hogy jön-e valaki mögöttem, milyen gyorsan szeretne menni aki mögöttem jön, vagy mekkora a vérnyomása.
Egyetlen dolog tántoríthat ettől a magatartástól, ha a mögöttem lévő megkülönböztető jelzést használ.

Úgy gondolom, hogy ezzel én betartom a szabályokat!
Ha ezzel valakit akadályozok, hát így járt. Teszek rá magasról. Azért teszek rá, mert ő viszont következésképen szabályt szegett. Innentől viszont nem érdekel. Nem, nem büntetem. Csak nem veszek róla tudomást.

jelentéktelen alak 2010.10.17. 22:08:39

@hagyma:

"van egysavos autopalya is?"

Esetenként lehet.

Ha pl. valamiért le van zárva a többi sáv, akkor attól az még autópálya... :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.17. 22:14:31

@jelentéktelen alak: ha minden sav le van zarva akkoris autopalya az tenyallas
sot mar akkoris autopalyanak hivjak mikor meg el sem kezdik epiteni

jelentéktelen alak 2010.10.17. 22:27:59

@hagyma: Igen, egyetértünk.
A KRESZ szerint ügye az az autópálya, aminek a felhajtóján, vagy az elején ott van autópálya tábla.
Ha építik, vagy tervezik, még ritkán van ilyen tábla. :-)
De ha már kint van, akkor lehet lezárva néhány a sávokból. Ha egyetlen sáv marad a közlekedők számára, akkor bizony egy sávos a pálya.

Te pedig azt kérdezted, hogy van egysávos autópálya is? :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.17. 22:38:17

@jelentéktelen alak: amire a valasz, hogy nincs
csak idolegesen a tobbi sav le van zarva
jelentos kulonbseg
a savok attol meg ott vannak csak eppen nem lehet kozlekedni rajtuk idolegesen
ergo legalabb 4 savosak/2x2/ plusz minimum 1-1 leallo

Doktor Kotász 2010.10.17. 23:32:02

Először is, aki nem tartja be a jobra tarts szabályt, hanem 128-al beáll a belsp sávra, és hápog, ha jön valaki hátulról, azt büntetni, mint állat.

Másodszor az érintett szakaszon van egy 100 kmh-ás sebességkorlátozás, tehát a poszt beküldője ugyanúgy nem nézte a táblákat, mint a furgonos.

pit001 2010.10.18. 05:24:27

Nos az RR az nem rendőrségi rendszám, hanem a VPOP rendszáma. Valószínű nem azért állították meg mert 130-cal ment a belső sávban. Ennyit a hírről......

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.18. 06:59:23

@THK:
A furgon 99%, h haszonjárműként, teherautónak volt vizsgáztatva, azaz nem 130, hanem csak 80 km/h számára a megengedett sebesség autópályán!"

Az volt már hogy ez nem igaz?

Amugy meg a civil rsz-os rendőr teherató állitotta meg a hamis jelzésekkel menekülni akaró szgkv-t, ez a való igazság

Azmiaz hogy "reflektorozó"?
Fényszórózó, reflektálni az visszaverődés, Vagyis macskaszemeit villogtatva
tolta az RR-es a tehert?

CharlieBrown 2010.10.18. 07:18:08

RR-00-00 - RR 49-99 -ig: BV
RR-50-00 - RR 99-99 -ig: VPOP

Simet 2010.10.18. 07:31:15

Az esetek 99%-ában gázelvétel és kisorolás elég.
Ha a külső sávban 2km-re van egy autó, azért még kimehetsz, még akkor is ha jelentéktelen vagy.
Nem hiszem el, hogy az rr-es kocsi egyből el kezdett villogni. Valószínű, hogy a sokadik kihúzódási lehetőség elszalasztása után.
Nézzétek a tükröket, azt is megvettétek a kocsival.

Simet 2010.10.18. 07:34:13

@hagyma: Fel kéne venni a forgalom ritmusát.
Ha szédülsz a belső sáv sebességétől, sorolj ki a külsőbe.

Krumpli 2010.10.18. 07:54:36

Klasszikus jobbra tartási probléma. Jogos a bünti, kivéve, ha lehetősége sem volt a lehúzódásra, de ha volt, akkor jogos, még akkoris ha 130-al ment.

Crocuta 2010.10.18. 08:10:07

Érdekes, hogy az ebben a témában születő hozzászólások egy idő után eltolódnak a "takarodjon mindenki a belső sávból, ha jövök 180-nal" felé...
Ahogy nézem, már rég nem az eredeti témáról folyik a vita :)
Így OFF-olok én is egy kicsit :)
A 130 km/h autópályán a megengedett maximális sebesség, ha emlékeim nem csalnak, nem pedig az előírt minimum. Így aki nem tud, nem mer (objektív és szubjektív okoknál fogva) gyorsabban menni, annak is van joga az erre vonatkozó szabályok betartása mellett előzni.

jelentéktelen alak 2010.10.18. 09:47:26

@Simet:

"Ha a külső sávban 2km-re van egy autó, azért még kimehetsz, még akkor is ha jelentéktelen vagy."

Akkor neked is.

Ha lassitas nelkul ki tudok menni, akkor ki is megyek. Nem azet, mert jonnek mogottem, hanem mert ott a helyem.
Ha viszon ehhez a muvelethez lassitanom kell, akkor nem megyek ki. Miert kellene nekem lassitanom???
Lassitson az, aki addig hajtott tul gyorsan.

Mas a helyzet, ha nem tudok a limit szerint haladni a belso savban. Ennek ket oka lehet. Elotem is megy valaki es miatta nem, akkor nem huzodok ki, mert szeretnem ot is lehagyni.
Vagy ha az ut/idojarasi korulmenyek indokoljak lassabb tempot. Akko persze elengedem azt, aki batrabb.

jelentéktelen alak 2010.10.18. 09:50:15

@Crocuta:

""takarodjon mindenki a belső sávból, ha jövök 180-nal" felé..."

Mert akik igy gondoljak, azok szerint mindenki MASNAK be kell tartani a szabalyokat. De csak mindenki MASNAK!

Ostoba, nagykepu, onkentesrendor mind.

CD-R80 2010.10.18. 09:52:23

www.youtube.com/watch?v=wpb9GLSjS60

Régi, de attól még ugyanaz. Max a seb. határ lett több..

csunyadiszno 2010.10.18. 13:19:54

Senkinek sem az a baja, hogy valaki max 130km el előz és nem hajlandó gyorsabban megtenni ezt, hanem, hogy csakazért is benn marad a belsőben, mert "márpedig itt ez a megengedett legnagyobb sebesség, senki sem fog gyorsabban menni". Pár hónapja csinálta ezt városban elöttem egy transporter a belsőben 37-40 km között kilómétereken át, amíg meg nem toltam kicsit:) Érdekes, rögtön le tudott húzódni.

zed911 2010.10.18. 14:33:23

@csunyadiszno: erről van szó, de ha már ott tartunk, mikor is kezdhet előzésbe egy jármű?
Ha őt már nem kezdték meg előzni.

Az ok, hogyha 500 méterrel hátrébb van a gyorsabb jármű, és mihelyst van hely lehúzódik, ilyen van, szabályos is, de amikor direkt bentmarad az a probléma. erről beszélünk.
Meg egy mozdulat elengedni a másikat, erre a sok parasztja direkt kelti a balesetveszélyes helyzeteket, azért mert más épp gyorsabban megy.

107! 2010.10.18. 17:28:15

Az RR NEM rendőr!!!!

misitcom 2010.10.18. 18:51:50

@107!: Köszi,hogy erre a fontos részletre rávilágítottál!Hogy nem vette eddig ezt senki észre?

CharlieBrown 2010.10.18. 23:21:32

@misitcom: észrevette, ti nem vettétek észre, vagy nem olvastatok vissza. féltucatszor leírtuk.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása