Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Drága tréfa az elforgatható tábla

2010.10.27. 13:53 :: SilentSound

Ismerős volt nekem egy peches parkoló sztorija, mintha már láttam volna ilyet, aztán beugrott, hogy hol láttam. Itt, ezen a blogon, még áprilisban.

A Pécsett élők nagy része bizonyára tisztában van azzal, hogy vasárnap délelőtt a Vásár és a Plaza környékén hol szabad és hol nem szabad megállni. Nos, mi, és még többen mások is, nem ismerjük fejből a megállni tilos táblák elhelyezkedését, ezért történhetett meg az alábbi eset:

Leraktuk az autót az út mellett, egy olyan helyen, ahol már egyébként állt a parkoló kocsisor. Megnyugodva vettük tudomásul, hogy nincsen ránk vonatkozó tiltó tábla egyik oldalon sem, illetve ami van, az a másik irányba tiltja a parkolást, mindkét oldalon. Kevesebb, mint egy óra alatt visszaértünk az autóhoz, ahol meglepődve néztünk egymásra: ez a tábla még nem így állt, amikor mi leparkoltunk.

Ezzel párhuzamosan megtaláltuk a feljelentésről szóló értesítőt is a szélvédőn. Természetesen a gyanúnkat leellenőrizendő megvizsgáltuk a táblát, ami legnagyobb meglepetésünkre teljes mértékben elforgatható, így ahogy akarom, úgy áll éppen, tehát valaki elforgatta azt, mielőtt leparkoltunk. Az autójukhoz épp abban az időben visszaérő 4 különböző személy is csatlakozott megdöbbenésünkhöz: ők is biztosak voltak benne, hogy szabályosan parkoltak!

Fotókat is készítettünk a vicces tábláról, ezeket mellékelem is. Kihívtuk a rendőröket is, de sajnos érdemben nem segítettek.

Utólag persze már gyanús lehetett volna, hogy miért van azon az oldalon, a forgalommal szembeni irányban kirakva tábla, de eszembe nem jutott volna, hogy valaki elforgatta azt, ezért egy percig sem vontam kétségbe a hatályát, és úgy érzem nem is kötelességem ellenőrizni ezentúl minden táblát, hogy annak valóban úgy kell-e ott állnia...

A rendőrség érdemben nem segít, levelezzünk majd Szombathellyel, ahonnan jön a bünti... A Közlekedési Felügyelet elirányított a Holdinghoz, akié a tábla, de ott is annyi a válasz, hogy hát igen ez előfordul, nem tudnak mit csinálni. Tényleg ez van, és nem tehetek semmit? A "hülye a posztoló" kommentek mellett építő jellegű segítséget is szívesen fogadok. :)

84 komment

Címkék: autó rendőr büntetés parkolás kresz tábla lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szaGértő 2010.10.27. 14:02:46

Visszaforgatod, lefotózod, reklamálsz. Amikor te odaértl, akkor se volt, meg amikor visszaértél, akkor se. :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.27. 14:07:22

@szaGértő: Az a baj, hogy a feljelentéshez meg lesz csatolva egy olyan, amin úgy lesz forgatva. A tavaszinál is valami ilyesmi volt, hogy a büntetés pillanatában úgy volt, az számít.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.10.27. 14:14:05

@SilentSound: ennél már csak akkor az a jobb, ha viszik a mobil táblát.
kiteszik, lefényképezik a sort, megfogják a táblát, aztán viszik a következő utcába...

Take-it-Easy 2010.10.27. 14:29:51

Ennyit a jogbiztonságról. Kamerát kell raknod a kocsiba, amely nem csak "előrefelé" vesz menet közben, hanem "hátrafelé" is figyel parkolás közben?! Megáll az eszem...

bounty123 2010.10.27. 14:30:54

Aha, mert az úttest jobb oldalán esélyes, hogy hátrafelé fordítva fognak táblát kirakni.

Take-it-Easy 2010.10.27. 14:30:59

Vagy a másik verzió a flex+ásó megoldás: leparkolsz, táblát tőből leflexeled, ásóval hánysz rá egy földkupacot oszt csókolom...

napalm 2010.10.27. 14:31:09

ezen már csak az akkus sarokcsiszoló segít.
kivágni az ilyen táblát aztán jól van.
majd máskor két oszlopra rögzítik és nem lehet elforgatni.
felháborító.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.10.27. 14:33:07

@SilentSound: nem, ennek a továbbfejlesztett változatára, amikor a büntetések kiszórása után már viszik is a táblát a következő helyre ;)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.27. 14:37:38

@bounty123: Bal oldalon is lehet megállni tilos vagy várakozni tilos tábla, mert az csak arra az oldalra vonatkozik, amelyik oldalon van. De hogy rögtön bele is kössek magamba, ilyen nyilván csak egyirányú úton lehet, ez meg nem az, ha jól gondolom. :)

@Easyke: Aki nem tart a kocsiban flexet és ásót, az meg nem sikeres ember. :)

@xaba99: Na egy ilyet ledokumentálhatna nekem valaki egyszer, mert abból jó nagy balhét csinálnék. Mondjuk ez igazán videóval jó. Ez a poszt is úgy lett volna jó kis lebutatót, ha kamera rögzíti, hogy jön az ember, megfordítja a táblát, aztán írogatja a feljelentéseket.

Alex2000 2010.10.27. 14:38:42

Nekem vagy egy gyanúm, hogy pont a díjbeszedők keze van a dologban.... Sajnálom ez Magyarország így kell gondolkodni.

qwertzu 2010.10.27. 14:41:29

Tipikusan az a helyzet, amikor szép lehetsz de okos nem. Egy megoldást látok: fellebbezel, majd a következő vasárnap délelőtt kiballagsz egy kamerával, és várod hogy megismétlődjön a dolog. Ezzel talán lehet kezdeni valamit. (Ne vegyék észre hogy veszed amit csinálnak)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.10.27. 14:43:00

@SilentSound: szerintem nem lehetne mit csinálni. ha kint a tábla, büntethetnek...

(---Flúgos Buszos---) 2010.10.27. 14:43:03

@SilentSound: Micsoda????????????????

Vontatókötél,oszlop körbeteker,aztán ki kell húzni.Látszik a táblán,hogy nem sok minden tartja a földben.

4-en mgefogják,oszt bedobják a szántóföldre.

Készít fénykép,és akkor egy állítás-egy tagadás lesz,csak ott 4 tanu lesz,hogy a tábla nem volt ott,KRESZ-ben meg nincs,hogy neked a szántóföldön fekvé táblát is figyelni kell.

Úgy kell ezt csinálni a csoportosan Pécsen is,mint a BKV-nál.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.27. 14:45:19

@xaba99: Dehogynem lehetne, azért ha volna egy ilyen videó és körbeküldeném a médiában a nagyobbaknak, nagy port lehetne vele kavarni, ami erős nyomásgyakorlást jelent és aztán sokkal könnyebb fellebbezni. :)

''autónepper.'' 2010.10.27. 14:53:17

én is mindig biztos vagyok abba hogy szabályosan parkolok és mindig kiderül hogy NEM!

egyébként most a posztban a gyalogosok voltak a hibásak!!!!!!

GaTa 2010.10.27. 14:57:41

@SilentSound:
nem akarok kötekedni, de én márciusban jártam úgy vagy 5-6 autóstársammal, hogy Pécsett, a Móricz Zsiga körtér környékén - mert ilyen is van itt! :D - beálltam egy zsákutcába a jobb oldalra a járdára két kerékkel, mert ott volt hely, és a másik oldalán az utcácskának állt a megállni tilos!-tábla. Természetesen a fene sem figyelte, hogy a tábla alatt lévő rozsdafolt az a jobb oldalra mutató, fehér alapon fekete nyíl, mely szerint a tábla hatálya oda - is - esik.
Beszoptuk. Csúnyán. Én 16 rongyra.

qwertzu 2010.10.27. 15:02:39

@GaTa: Ha nem jelzik külön táblával vagy felfestéssel, hogy felállhatsz a járdára, akkor mindenképpen szabálytalan vagy, semmilyen tábla nem kell hozzá.

1kutya 2010.10.27. 15:06:55

kocsiba zsák estrichtbeton, kanna víz, gyalogsági ásó... tábla köré gödörásás, bebetonozás...

köv. héten kimegy és röhögve konstatál, hogy az egységsugarú díjbeszedő köcsög próbálja a táblát elfordítani:)

esetleg kamerával felvesz, jútyúbra kirak:-DDD

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.10.27. 15:10:46

@1kutya: autó mögött elhelyezett, kör alakú, fehér alapon szürke átlós csíkos tábla sem rossz.

1kutya 2010.10.27. 15:10:58

@''autónepper.'': meg a biciGlisek, meg a motorosok:)

bár utóbbiban nem vagyok teljesen biztos, de hogy Lacaca ott volt az hétszentség!:-DDD

peter256 2010.10.27. 15:19:05

@napalm: Miért jó, ha parkoláskor sima a bőr a talpamon? Vagy mire kell a sarokcsiszoló?

''autónepper.'' 2010.10.27. 15:19:08

@1kutya: :DDDDDDDDDDDDD egyébként tuti :d

peter256 2010.10.27. 15:22:10

Szerintem valaki meg akart állni ott, és megforgatta a táblát, hogy hivatkozhasson rá, ha meg akarják büntetni. Nem hiszem, hogy a közlekedésfelügyelet szórakozna ezzel.

Nálunk a 30-as övezet táblát forgatják el rendszeresen, máshol ki is szedik, hogy a főúton lévő dugót nagygázzal kikerülhessék.

xcomman 2010.10.27. 15:31:18

@''autónepper.'': Az hagyjan, multkor a yardok is ramszoltak, hogy alljak mar be rendesen :D

Azt a tablat addig hagytam volna ott amig meg nem buntetnek hasonlo modon. Lehet allatozni,de ez mar tenyleg parasztsag.

''autónepper.'' 2010.10.27. 15:34:36

@xcomman: rám meg mindig úgy néznek mint ha gyilkos lennék... lehet nem tetszik nekik hogy 2 helyre állok :DDDDD egyébként meg büntetett a sün hadosztály?

@1kutya: SUZUKISOKAT KIHAGYTUK!

Tron65 2010.10.27. 15:39:59

@SilentSound:
"ilyen nyilván csak egyirányú úton lehet, ez meg nem az, ha jól gondolom. "
Nem kell gondolnod, benne van a KRESZ-ben.
(valahol, most hirtelen nemtalálom)
A táblát a menetirány szerinti jobb oldalon kell elhelyezni vagy a forgalmi sáv felett.
A menetirány szerinti BAL oldalon elhelyezett táblák kizárólag egyirányú út esetén érvényesek és csak arra az oldalra (ezek ugye a megállni és várakozni tilos táblák)
Innen kezdve GaTa sztorija is érdekes, hogy az egyik oldalra kihelyezett táblát kiegészítővel teszik érvényessé a másikra.

isti77 2010.10.27. 16:12:09

Kétirányú úton mióta helyeznek el táblát a menetirány szerinti bal oldalon?
Lehet, hogy valaki vicces kedvében volt, valakik viszont nagyon nem ismerik a KRESZ-t. Ha én úgy találnám a táblát, ahogy a második képen van (az út jobb oldalán, mégis háttal), egyből elkezdenék gyanakodni, hogy vagy bementem egy egyirányú utcába szemből, vagy a tábla áll másképp, mint ahogy rendeltetve lett.
Ennyi erővel azt is beszopnád, ha valaki a jelzőlámpa búráit felcserélné, és felülre tenné a zöldet, alulra a pirosat? Az sem lenne gyanús?

metal · http://electric.blog.hu 2010.10.27. 16:30:08

@SilentSound: Nem igaz! A parkolás pillanatában számít, hogy hogyan állt. Fellebezz, legyen fényképed, hogy forgatható. Ha jól vettem ki, nem egyedül voltál, tehát még tanúd is van, hogy el volt fordítva (esetleg a többi autó rendszáma meg van?). Szerintem bíróság előtt simán nyerhető!

Tornado86 2010.10.27. 16:41:36

@isti77:
Röviden és tömören lehetetlen nincs csak tehetetlen ember :) Bár mondjuk láttam már nem egyirányú utcában vagy útszakaszon az út baloldalán táblákat, igaz sebességkorlátozás volt vagy épp elõzést tiltó tábla.

blogsámán 2010.10.27. 16:50:04

Nem szoktam minősíteni, de szerintem ez a hülye a postoló tipikus esete megint. Két oldalra csak egyirányú utcába szoktak azonos irányba forgatva megállni tilos táblát kitenni, mert egyébként a bal oldalon eleve tilos megállni. Okos ember ezt a KRESZ-ből vezeti le, a postolónak ehhez kellett egy kis segítség, a büntit fogja fel tanulópénznek.
Egyébként nem lennék ennyire szigorú, de a képeket elnézve nincs egy szemernyi sajnálat sem bennem. Aki ott képes a képen látható módon hosszú kocsisorban leparkolni az szarjon sünt. Épeszű ember szerintem ott akkor sem parkolna, ha egyébként nem tiltaná semmi. nem ismerem a környéket, de a postban mintha szerepelne valamiféle Plaza a környéken. Nincs ott elég parkoló?

kijafaxom 2010.10.27. 17:00:09

Számomra teljesen egyértelmű (és kicsit sem egyedi) a történet.
Jópofa megérkezik a családdal.leparkol a tilosban és "elintézi",hogy érvényét veszítse a tábla aztán elé,mögé beparkolt pár rutintalan.
Yard érkezik és "hülyék vagyunk de ennyire nem" felkiáltással,kaján vigyorral visszafordítják a táblát normál állásba aztán mindenkit +ba..nak a következő kereszteződésig.
Ez a trükközés nem jött be,nincs az a bíróság aki eltörölné a bírságokat mondván,hogy nem a túloldali táblák hatályosak ezen az oldalon aki mégis azt hitte az mellékelje a jogsit a fellebbezéshez...
:p))

Secnir 2010.10.27. 17:03:45

khm
van olyan, hogy pl. kétirányú utcában csak az egyik irányban van sebessékorlátozó tábla.
szigethalmon pl. asszem a hévállomás környékén
értelme nem sok van, ne kérdezzétek.
amúgy baloldalt is lehet tábla, olyat több helyen láttam.
annak se sok értelme van.

misitcom 2010.10.27. 17:09:01

A posztolo által leírt módon kitéve mi értelme van a táblának?Forgalommal szemben úgysem lehet megállni,ha van tábla,ha nincs.
Max. akkor lett volna szabályosan kihelyezve,ha egyirányú utca lenne.De akkor meg a forgalommal szembe kellett volna közlekednie.Ez így mindenhogyan bukta.

randomuser1 2010.10.27. 17:45:38

hehe, kanyarban parkolni, úgy h rálógsz az útra az álmoskönyv szerint lefittyedt tükröt és nem várt karosszériajavítást hoz...

(---Flúgos Buszos---) 2010.10.27. 18:03:50

@Tornado86: Nálunk csináltak ilyet,hogy 30-as övezet a lakótelep,és 10 méterrel arrébb bal oldalra kiraktak egy 30-as táblát+építkezés.

Ha tudnátok a KRESZ-t,akkor elolvashattátok volna,hogy a bal oldalra kitett tábla az a jobb oldalit erősíti meg,pl. vasúti átjáró előjelző tábla. Önmagában a bal oldalra kitett tábla a kétirányú helyzetben nem ér semmit,olyan,mintha ott se lenne.

Deszkás 2010.10.27. 18:04:12

@Easyke: pff. Ebben az országban a tegnap napi bejelentések után milyen jogbiztonságról beszélsz?!

Reggie 2010.10.27. 18:39:35

Leveheto rendszamtabla kell.

D4D 2010.10.27. 18:41:05

@SilentSound:
"büntetés pillanatában úgy volt, az számít."

No komment!

D4D 2010.10.27. 18:45:51

Amúgy ha egy kieg táblát raknának alá, akkor nem kéne forgatni. Ja akkor a beszedhető sáp is kevesebb.

Tornado86 2010.10.27. 18:53:37

@1 Fószer:
Azt viszont nem említettem egy szóval se, hogy jobb oldalról hiányzott :)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2010.10.27. 18:56:29

Nálunk szűk utcában vicces gyerekek a behajtani tilos táblát forgatták el. Visszaforgattam, mert nem volt poénos, hogy aki ismerős, szívrohamot kap, amikor egy idegen szembetép vele.

Hossza telefonálgatásomba került, mire kerítettem egy illetékest, hogy küldjenek már ki valakit egy vödör betonnal (mert az volt a gond, hogy laza volt a tábla, ki is emelhettem volna), még mielőtt baleset lesz belőle.

metal · http://electric.blog.hu 2010.10.27. 19:39:28

@SilentSound: Tudom, csak kapkodtam, és nem sikerült jól leírni, hogy az első mondatot válaszoltam neked, a többit a posztolónak próbáltam üzenni.

metal · http://electric.blog.hu 2010.10.27. 19:43:36

@Tornado86: @blogsámán: @kijafaxom: @misitcom: De ki a faszt érdekel(bocs!), hogy nem lehet balra kitenni táblát? Ahogy az adott pillanatban kinn volt, úgy nem korlátozta a megállást, ennyi. A többi senkit nem érdekel, és ha van tanú, meg fénykép, akkor ezt simán kell nyerni bíróságon.

metal · http://electric.blog.hu 2010.10.27. 19:48:33

A képeket megnézve amúgy a posztoló simán ráállt a fűre, na azért teljesen jogosan vágták volna meg! Na ez is mutatja, mennyire debilek voltak a közteresek, mert nem a biztos büntit választották, hanem belementek egy simán bukható történetbe.

1kutya 2010.10.27. 21:04:46

@metal: "ne lépj a fűre! inkább szívd el!":-DDD

Reggie 2010.10.27. 21:16:23

@metal: Lehet hogy ez az a bunteto csapat volt aki a tablas szabalysertesekre lettek kikepezve, es nem a fuvon parkolasra. Azert nem tudhat mindegyikojuk mindent:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.27. 22:01:45

szerintem itt meg tabla nelkul is tilos megallni

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.27. 22:44:30

Nem értem miröl van szó, de én is jártam igy
Fellebbezni mig birja a nyomtató
Elengedték!

cso zsi 2010.10.27. 23:20:29

@GaTa: Ez zöldség.
"15. § (1) A járművek megállását vagy várakozását tiltó jelzőtáblák:

a) „Megállni tilos” (60. ábra); a tábla azt jelzi, hogy - a forgalmi vagy műszaki okból szükséges megállást kivéve - megállni, valamint várakozni tilos;
...
(3) Az (1) bekezdésben említett jelzőtáblák alatt - a tábla síkjára merőlegesen - elhelyezett kiegészítő táblán nyíl jelezheti, hogy a tilalom hatálya a táblától kezdődően vagy a tábláig áll fenn (a nyíl iránya a korlátozás alá eső terület felé mutat, 62. ábra), illetőleg a tábla előtt és után egyaránt fennáll (63. ábra)."
http://www.complex.hu/jr/gen/gp2_299_97500001$BKPM__21_62$BBMP_0.png

Az úttest túloldalára nem mutathat, hiszen előre-hátra mutat.
A büntit a járdázásért kaptad.

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.10.27. 23:29:18

Már én is jártam így, hogy megálltam egy ilyen elforgatott tábla után és nekem jöttek hátulról. Én elvileg szabálytalankodtam, tilos helyen álltam a mögöttem jövő meg nekem jött. Ki volt a hibás? Az autóm könnyebb sérüléseket szenvedett, amit aztán megcsináltattam cascora.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.27. 23:31:18

@Myta: Szívás, mert álló autó sosem lehet hibás, még akkor sem, ha az autópálya kellős közepén áll.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.27. 23:34:32

@horex:
Te hori
ezen a helyen ami orszagut kinezetu 2x1 savos
kanyar van
meg fu meg arok
meg egy megorditott kerek tabla
te elhiszed, hogy nem tudta, itt megallni tilos?
strucc
azt is nehezen hiszem, hogy a vasar es a plaza kozeleben ne lenne parkolo
de ha egyszer meg van forditva akkor eljatszom a hulyet
honnan is gondolhattam volna ajajjjaj

lecet

Traff7 2010.10.28. 01:46:46

@hagyma: így van, ha nem vásározni megy az ember,s ráér 10 körül kinézni, akkor már van hely a Plaza parkolóban, ha meg korábban akkor párszáz forintot megér az hogy beállok a vásártéri parkolóba...

szaGértő 2010.10.28. 07:54:33

@SilentSound: Ez a gáz, hogy a büntetés pillanata számít, nem a parkolás pillanata.

Mondjuk, ezért (is) jó a kamera :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.28. 08:01:27

@xaba99:
Én spec. igy közlekedek
Van 2 stop táblám és egy ingyenes parkolásra kijelölt terület táblám

Ha menni akarok kirakom a keresztező utakra a stoptáblát, aztán beszedem és megyek tovább, igy van minden kereszteződésben előnyöm
Ha parkolni akarok akkor a parkoló táblát teszem a kocsi mögé
:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.28. 08:12:04

Érdekelne, ennyi autós közül senki nem látta ki forgatta a táblát, ki fotózgatott

Az kissé hihetetlen hogy a tábla az ut jobb oldalán menetiránynak háttal állt volna, mint a képen
Ha meg már kijön a rendőr, ha nem is intézkedik érdemben, jkv-t fel lehet vetetni vele

Frigyesmester 2010.10.28. 09:11:46

Józsefvárosban rendszeresen el vannak forgatva a jelzőtáblák – de senki nem törődik vele. Tömeges jelenség, és nemcsak a megállni tilos táblák, hanem a kötelező haladási irány, illetve a behajtani tilos táblák is rendszeresen el vannak forgatva; lehetőleg úgy, hogy aki szabályosan közelít a kereszteződéshez, az még véletlenül se láthassa meg időben a jelzést. Ezen és más blogon is jelent meg írás és komment a Józsefvárosi Rendészet „mocskos módszereiről” – kezdve a filmforgatás vagy felújítás miatt megállni tilos tábla kihelyezése után 10 perccel a teljes parkoló kocsisor végigcsekkeléséről; vagy a Szigony utcában zajlott csatornacsere kapcsán ideiglenesen kitett megállni tilos tábla alól úgymond eltűnt kiegészítő tábla hiánya miatt végigbírságolt több tucat autós esetéről. Vagy például amikor a parkolást engedő tábla alól átmenetileg hiányzik az a kiegészítő tábla, mely engedi a járdára (félig vagy teljesen) történő parkolást – és érdekes, csak addig hiányzik a kiegészítő tábla, amíg az utolsó megcsekkelt autó után is be van fizetve a Rendészet számlájára a sarc (pl. Palotanegyed vagy SOTE Klinikák környéke). És nem egy megállni tilos tábla váltogatja az irányát Józsefvárosban is.

Xaba99 2010.10.27. 14:33:07
Silentsound 2010.10.27. 14:37:38

A „büntetések kiszórása után viszik is arrébb a táblát” módszer rendszeres Józsefvárosban – egy másik blogbejegyzés kapcsán volt erről komment (nemcsak tőlem), illetve egyszer én is írtam egy „összefoglalót” a Józsefvárosi Rendészet „módszereiről”. Érdekes, az nem volt közlésre alkalmas – vagyis úgymond nem lett belőle ügy csinálva.

Nekem mondjuk tömegével vannak videófelvételeim a józsefvárosi KRESZ táblák „fordulatairól”. De itt a blogon egyrészt le lettem hülyézve azért, mert kamera van az autómban, másrészt ki lettem oktatva, hogy ha „nincs hozzá gyomrom, akkor nem kell olvasni…”. És ha jól emlékszem, akkor egy másik blogon fotósorozattal spékelt írás is jelent meg a Szentkirályi utcában a Józsefvárosi Rendészet hordozott mobil megállni tilos tábláról, illetve a kihelyezése után 10 perccel történt csekkezés-sorozatról.

Kicknick 2010.10.28. 11:06:14

@Frigyesmester: csinálj saját blogot
Amúgy minek a pusztában parkolni? És minek a pusztában a megállni tilos?

Alikam 2010.10.28. 11:16:59

Hááát, óvatosabbnak kell lenni. Amúgy ahogy én tudom, csakis a szabályosan kihelyezett táblák számítanak.

Tehát ha el van forgatva, ketté van vágva, el van hajlítva, azok nem érvényesek, persze abban az esetben, ha te ezt be tudod bizonyítani!

És ez a lényeg! Ha gyanús, akkor lefotózod, ennyi.

xcomman 2010.10.28. 11:17:12

@''autónepper.'': Meg nem kaptam buntetest, pedig mar 4 eve vezetek:) Egy volt amikor lejart a zoldkartyam, de akkor batyam kerte el a kocsit. Szoval ot buntettek meg :D

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2010.10.28. 11:45:58

A feljelentes nem jelent automatikus buntetest. Meg 2008 vegen 2-szer is kaptam ilyen feljelentos cedulat, egyikbol sem lett semmi.

napalm 2010.10.28. 12:15:25

@peter256:
a flex egy márka.
a flex a sarokcsiszolók családjába tartozik.
hát ezért.
mint ahogy sokan minden láncfűrészre azt mondják stihlfűrész.
pedig nem.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.28. 14:58:47

@Kicknick:
Amiért a pusztába kell kiáltani a szót

@napalm:
láncfűrészre azt mondják stihlfűrész"

Meg fésüre hogy stilfésű

Perillustris 2010.10.28. 16:52:48

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Azért ez közel sem ennyire kőbe vésett.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.28. 17:00:04

@Perillustris: Nem, de ez esetben szerintem egyértelmű.

fzs.1933 2010.10.28. 20:55:11

Amúgy ezután a visszapillantó tükörben mindig ellenőriznem kell a hátam mögött lévő táblákat, hátha mégis rám vonatkozik??? :)

zoldbeka55 2010.10.29. 10:49:16

Anyukám a Természettudományi Múzeum környékén járta meg, bár ott nem tudom,hogy el volt-e forgatva a tábla, de mindenesetre nem volt látható, annál inkább látható volt viszont a kerékbilincs, ami várt, amikor visszatért a kocsihoz. Egy dolog ez a történet, de még rengeteg hasonló van olyan is, mikor nem látszik a tábla. Mikor vizsgázni készültem anno forgalomban, az útvonalon külön tanultam meg a nem látható, de jelenlévő táblákat fa mögött például stb. Nyilván ezekre a táblákra szükség van és nem viccből kerültek oda, nem tudom, hogy ki foglalkozik velük, gondolom valami alvállalatnak az alvállalata, de azt is törvényben ki kéne kötni, hogy a tábláknak láthatónak kell lenni és elforgathatatlannak, mozdíthatatlannak, ha mégsem az, akkor az üzemeltető javíttassa ki, ha nem teszi, akkor bírság neki is...

metal · http://electric.blog.hu 2010.10.29. 14:00:41

@zoldbeka55: "zt is törvényben ki kéne kötni, hogy a tábláknak láthatónak kell lenni és elforgathatatlannak, mozdíthatatlannak,"

Ki van! Amelyik tábla nem látható, az nincs ott! Ezt kellene végre mindenkinek megérteni, és ha ilyenért büntetik, akkor reklamálni. Készítesz egy fényképet, hogy miért nem látható a tábla (pl. fa takarja), és kész, máris van bizonyítékod, amivel nyerhetsz. A forgatható táblánál már nehezebb, mert azt kell bebizonyítanod, hogy amikor oda álltál (elmentél mellette), akkor meg volt fordítva, de pl. egy tanúval ez sem lehetetlen. A legszarabb az, ha mondjuk egy szabálytalanul parkoló autó miatt nem látod a táblát, mert azt tényleg gáz később bizonyítani!

NoOne 2010.11.01. 07:38:02

Ha jól látom ez az útszakasz valahol itt (maps.google.com/maps?q=46.049864,18.208158&num=1&t=h&ie=UTF8&ll=46.049974,18.208594&spn=0.022636,0.038581&z=15) van. A Pláza parkolója ilyenkor egyébként tömve van, nem véletlenül állnak meg olyan helyre az autósok, ahol egyébként (remélem) nem állnának meg. Ettől függetlenül abszolút a "gondatlanság" tipikus esete, és nem valószínű, hogy a helyi rendőrök "direkt" műve lenne.

chubby1 2011.05.17. 14:09:20

Ez a parkolás teljesen szabályos.
Ne feledjük ugyanis, hogy a megállni tilos tábla a kresz szerint az úttestre vonatkozik. Tehát ha csak megállni tilos alatt fél kerékkel az úttesten, fél kerékkel a padkán (földön) állunk, az szabályos.
Ha nem lehetne így sem, akkor tettek volna egy kiegészítő táblát egy kis döntött kocsival, hogy még az útpadkán is tilos a megállás.
Így viszont, hogy nincs ott, nyugodtan megfellebbezhető bármilyen büntetés.

Perillustris 2011.05.17. 16:06:49

@chubby1: Tehát a megállni tilos tábla az úttestre vonatkozik. Ebből - szerinted - az következik, hogy félig viszont el lehet foglalni.

chubby1 2011.05.17. 20:51:50

@Perillustris: Kövezz meg, de igen. A kiegészítő tábla hiánya miatt el lehet foglalni félig az úttest sávját. Lehet, hogy a szabályalkotás nem megfelelő, megoldhatták volna máshogy is, de mindenki megragadja a parkolás lehetőségét is. Számtalan ilyen van. Én is ezt nézem. Mindig igyekszem úgy parkolni, hogy a legkisebb mértékben zavarjam csak a haladást. Többek között a taxisokat se hatja meg. Mindenki ki tudja kerülni a másikat, ebben a helyzetben én is így teszek, mivel látom a táblán, hogy félig úton van és szabályos. (Esetleg sajnos)

D4D 2011.05.17. 23:21:56

@chubby1:

Ha teljesen a padkán állsz, akkor szabályos.

chubby1 2011.05.19. 15:54:21

@D4D: Ha így van, akkor még örülök, hogy egyszer sem büntettek meg ezért. Persze figyelek arra is, hogy járdára ne álljak sose, ha padkán vagyok is.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása