Én is tapasztaltam már, hogy a kétkerekűek ott mennek, ahol épp látnak annyi rést, hogy elférjenek. Ez talán fokozottan igaz azóta, mióta álló kocsisorok között előremehetnek, mert egyesek szeretik a szabadabb szabályokat még szabadabban értelmezni. Zsolt rendszerint a szűk kocsibejáratnál szembesül ezzel a problémával, mert csak kicsit balra húzódva tud a kapura ráfordulni és kezd tele lenni a hócipője azzal, hogy neki kell odafigyelnie a szabálytalanul közlekedőkre.
A kerékpárosok és a robogósok tanulhatnának egy kis KRESZ-t, főleg azt, hogy attól, hogy elférnek szinte mindenütt, nem lenne muszáj mindenütt menniük. Vidéki nagyvárosban van az irodám, egy egyirányú utcában. Nem túl széles utca, de 2 autó éppen elfér egymás mellett, bár csak egy sáv van.
Az iroda udvarában van a parkolónk, ahová automata kapun lehet bejutni, mégpedig jobb oldalra kanyarodva. Mivel a kapu nem túl széles, ezért elég nagy szögben kell rákanyarodni, amihez az utca középvonalához közel kell menni, és úgy lehet csak rendesen, egy fordulóval beállni. Ráadásul elég sokszor parkolnak is az utca jobb oldalán, közel a bejáróhoz.
Sokadszor fordul elő velem, hogy megyek az autóval, igencsak időben jelzem a jobbra fordulási szándékomat, majd lassítok, és kezdenék kanyarodni jobbra, a közben nyíló kapu felé. Ha motoros, vagy biciklis jön mögöttem, az gyakorlatilag biztosan elkezd előzni jobbról, pedig feketén-fehéren látja az indexet, a kaput, mindent.
Legutóbb egy motoros még nekiállt mutogatni a középső ujjával, mert rádudáltam, hogy mi a fenét is csinál. Biztos meg volt sértődve, hogy jobbra merek kanyarodni. Robogós tempó. Ha siet a mögöttem lévő autós, szintén nemegyszer megelőz jobbról. Így hetente 4-5 alkalommal kerülök közvetlen balesetveszélybe, ráadásul úgy, hogy mindent teljesen szabályosan csinálok.
Ott tartok már, hogy legközelebb befejezem a fordulót, lesz, ami lesz... Legalább megint lesz mit írnom az "Autózz!"-nak.
Leadfoot 2010.11.01. 12:19:42
Mellesleg nem vagyok biztos benne, hogy áll a KRESZ a "balra húzódom, hogy jobbra kanyarodhassak" dologhoz.
szekőcei 2010.11.01. 12:21:19
(---Flúgos Buszos---) 2010.11.01. 12:28:37
Csak lökd fel,te jársz rosszul!!!!!!!!
(---Flúgos Buszos---) 2010.11.01. 12:31:43
Mindenkinek alanyi jogon járna ingyen bicikli!!!!!
SÜN 2010.11.01. 12:37:55
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.11.01. 12:38:27
D4D 2010.11.01. 12:40:41
Ha megy az index jobbra, akkor csak bal oldalról mehetnének el mellette.
[mike] 2010.11.01. 12:40:46
(---Flúgos Buszos---) 2010.11.01. 12:53:15
Fogadni mernék,hogy 10-ből ha 2-szer használta az irányjelzőjét,és így reklamál.
(---Flúgos Buszos---) 2010.11.01. 13:02:43
@SilentSound: Akkor nem olvastad el jól a szöveget,ha egyből nyílna a kapu,akkor nem tudná kerékpáros utolérni. Érdekes,engem senki nem tud utolérni,amikor a mélygarázsba kanyarodok.
Ezért mondom,mert nekem mindig mélygarászban áll az autóm,így napi szinten kanyarodok rá,és nincs ilyen problémám,szóval kicsit rugalmatlan a posztoló e téren. Nem kell mindig foggal-körömmel a KRESZ-be kapaszkodni.
Ilyen esetben,mint ez,előzékenyen megfogom magam,és elengedek minden ilyen egy nyomonhaladót,és utána kanyarodok be. Ennyi lenne,és nem írna ilyen posztot.
Én is tudnám mondani,hogy a személyautósok nem segítik elő a buszmegállóból a busz elindulását,pedig a KRESZ előírja!!!!!!!!!!!
TH 2010.11.01. 13:12:07
de azt sem értem, amit 1Fószer sem...hogy érik utol? Csak azért, mert lelassít, kapásból előzik? az tényleg szabálytalan, de az út totál baloldalára húzódva megkezdeni a jobbrakanyarodást sem sokkal jobb...
-d(-_-)b- 2010.11.01. 13:22:42
1. miért kell úgy bekanyarodni: mert a parkoló autók között pont egy kapubejárónyi hely van, oda pedig nem tudsz a jobbszélről befordulni.
2. hogy érik utol: pl. mögötte mennek.
3. az út bal oldaláról jobbra kanyarodni: tehát még egyszer: egyirányú, egysávos út, tehát sávon belül van.
Sávon belül egyébként kétnyomtávos járművet tilos előzni, szóval már ezért is bukta a robogósoknak.
kijafaxom 2010.11.01. 13:22:44
S ha mondjuk tíz autóval munkába igyekvő teszi ezt az irodák előtt az utcában nagyjából egy időben reggelente akkor laza öt percet várhatna bárki mosolyogva hiszen időnk van bőven.
Autóban,robogóval vagy biciklin netán gyalog hiszen a közlekedés ezzel jár és az előzékenységről,megértésről és kölcsönös toleranciáról szól.
Szeressük egymást gyerekek!
Tessék?? Kinek az anyja?!
:p))
(---Flúgos Buszos---) 2010.11.01. 13:30:21
@-d(-_-)b-: Nem hinném,hogy annyira gyorsak azon a környéken a biciklisek egyszer.
Nekem kicsit a rugalmatlanság jön le a posztból.
ex-dr. vuk 2010.11.01. 14:02:50
Mintha ezen mulna. Gondolom ezek szerint ennyi autos nem ismeri a kreszt, amennyi baleset van nap mint nap... Ezt a kresz dolgot tessek mar elfelejteni.
ex-dr. vuk 2010.11.01. 14:17:48
:-/
ex-dr. vuk 2010.11.01. 14:22:45
mr_x 2010.11.01. 14:23:19
31. §
(4) Ha a jármű méretei vagy egyéb ok miatt az (1)-(2) bekezdés rendelkezéseit megtartani nem lehet, a bekanyarodást fokozott óvatossággal - szükség esetén erre alkalmas irányító személy igénybevételével - és úgy kell végrehajtani, hogy a bekanyarodó jármű a többi járművet ne veszélyeztesse.
(5) Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik
a) jobbra vagy balra bekanyarodó járművel
- annak az útnak az úttestjén áthaladó gyalogos részére, amelyre a jármű bekanyarodik, továbbá
- az azonos irányból érkező villamos részére,
b) jobbra bekanyarodó járművel a kerékpársávon vagy az úttest mellett levő, attól jobbra eső kerékpárúton, gyalog- és kerékpárúton érkező jármű és gyalogos részére
mr_x 2010.11.01. 14:25:58
KRESZ szerint bicikliuton kozlekedo jarmu es jardan levo gyalogos jobbrol elozheti.
Mar csak az a kerdes hogy ki kozlekedhet bicikliuton :-)
(---Flúgos Buszos---) 2010.11.01. 14:31:40
Nálunk Hörmann kapu van a mélygarázsnál,így ha 30 méterről nyitom,akkor már simán lendületből be tudok menni a kaupn,nem tartok fel senkit.
Gondolom a posztolóéknál ilyen a régi vaskapura utólag szerelt elektronika van,így tényleg lassan nyílik a kapu. Kanyarodni meg úgy kanyarodik,mintha pótos Ifával lenne.
Szerintem lenne mit csiszolni azon a vezetéstechnikán,ha egy ilyen sima sebesség nélküli szituációt ilyen drasztikusan él meg,ahol még vészfékeznie sem kell 40-ről 0-ra.
D4D 2010.11.01. 14:38:32
ex-dr. vuk 2010.11.01. 15:06:26
Kovacsla 2010.11.01. 15:31:17
szaGértő 2010.11.01. 15:46:59
Kovacsla 2010.11.01. 15:52:46
Hurri Kán 2010.11.01. 15:52:51
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.01. 15:55:40
De mindegy, lényeg a lényeg: rencámot a biciglire!
Don Blasius 2010.11.01. 16:00:58
ex-dr. vuk 2010.11.01. 16:01:38
Ja, es remeljuk a kovetkezo bringan/robogon valamelyik rokonod ul, es egy masik autos ugyanigy gondolkodik, mint te.
szaGértő 2010.11.01. 16:28:47
Sokat nem lehet tenni ellene, mert a mamit elütni nem illik, és nem hajlandó eltakarodni.
Az esemény sűrű anyázásba szokott fulladni.
Monk 2010.11.01. 16:37:09
A posztban leírtak számomra is kicsit sántítanak. Megértem, hogy kicsit balra kell húzódni a kanyarodáshoz, szűk utcákban van ilyen, de hogy egyrészt annyira, hogy még egy autó is elférjen jobbról, másrészt annyi ideig, hogy előzgetni tudjanak, igen furcsa.
Kovacsla 2010.11.01. 16:43:45
Kovacsla 2010.11.01. 16:44:28
D4D 2010.11.01. 16:50:44
Láttam világot.
Olyan világokat is láttam, ahol annak volt elsőbbsége, aki előbb dudált. Függetlenül a tábláktól és a lámpáktól.
A hasonlatom arra vonatkozott, hogy előbb-utóbb a ciántól is meg lehet halni. A kanyarodó autó mellé történő bebújástól is, bár a cián tutibb.
D4D 2010.11.01. 16:53:24
mi nem foglalt még 2010.11.01. 17:11:36
Jobbra indexelőt jobbra nem kerülünk.
mi nem foglalt még 2010.11.01. 17:16:36
mr_x 2010.11.01. 18:07:56
En ilyenkor szoktam rajonni, hogy a fenyszorom piszkos es a nagynyomasu mosoval azonnal le kell tisztitani :-)
mr_x 2010.11.01. 18:12:27
En laktam olyan helyen ahol a szembesavbol kellett koppanasig jobbra tekerni a kormanyt a szomszed kapuja elott, majd amikor majdnem bealltam a helyere akkor koppanasig balra es ugy egy menetben be tudtam allni a haz ele.
A masik lehetoseg 5-6 tili-toli lett volna.
ex-dr. vuk 2010.11.01. 18:26:43
tundrazuzmo (törölt) 2010.11.01. 18:51:35
A robogós pedig nem tudja a KRESZT. Akkor sem előzünk jobbról egy jobbra kanyarodó járművet, ha csak ott van hely. Tapló paraszt robogós, fénysebességű biciglizsta sem kivétel.
De mindez a hézagos tudás következménye, úgyhogy következik egy kis gyorstalpaló robogósoknak és biciglizstáknak autófényekrül:
- Sárga villogó lámpa = index (.hu). Azért villog, mert nem mehetsz kerülheted ki a kocsit arról. A másik irányból igen.
- Ha mindkettő sárga villog, akkor nem előzöl, hanem vársz. Ha a kocsi nem mozdul, akkor óvatosan, szabályosan kikerülöd.
- Piros lámpa, hátul villan fel párosával = féklámpa. Azt jelenti, hogy ha közel jössz, akkor beütöd az arcodat a kocsi hátuljába.
- Fehér lámpa, hátul villan fel = tolatólámpa. Azt jelenti, hogy rossz helyen vagy. Mit lábatlankodsz egy tolató autó mögött. Ha nem takarodsz el gyorsan, akkor Náncsi néni palacsintázójában te leszel a menü.
- Piros lámpácska, sejtelmesen csillog kb. derékmagasságban = macskaszem egy nyitott kocsiajtón. Rossz kisgyerek voltál, rád nyitották az ajtót és büntetnek. Esetleg csak nem vesznek észre, de ez is a te bajod, miért vagy ott?
- Piros lámpa hátul, párosan világít folyamatosan = helyzetjelző. Azt a helyzetet jelzi, hogy ott egy autó, amely az összes csontodat eltöri, ha köcsög vagy, és szabálytalanul akarod előzni. Valamint erre akkor is van némi esély, ha egyáltalán nem vagy szabálytalan.
- Sárga/fehér/xenonszínű/kékesfehér lámpa elöl, párosan világít folyamatosan = tompított, vagy reflektor. Azt jelenti, hogy ott jön az autó, ne menj arra. Ha tökös gyerek vagy, és azt hiszed, hogy két motoros, akkor próbálj meg elmenni közöttük. Életre szóló élmény lehet, és lehet, hogy az utolsó.
Összegezve:
A robogóval és biliglivel úgyse lesz igazad sose, okos lehetsz, de erős nem.
tundrazuzmo (törölt) 2010.11.01. 18:56:53
Ez már politika. 8 évig ezt csinálta az ország...
Reggie 2010.11.01. 19:22:08
Kovacsla 2010.11.01. 19:59:18
"ha bal oldalt kozlekedo villamossal akar behajtani a kapun. Ezekbol egyik sem teljesul."
Ebbe sose lehetsz olyan biztos, itt pl. valaki lefényképezte a posztolót ;-)
www.flickr.com/photos/tiggamiru/2942474551/
Macibb
Reggie 2010.11.01. 20:45:27
megint 2010.11.01. 21:13:07
calamites 2010.11.01. 21:27:06
és valószínűleg nem is hajat, hanem agyat nyírt, de már nem először
egyittlakó (törölt) 2010.11.01. 21:45:25
Akkor menj előbbre és tolass vissza a kapura. Az egyértelmű lenne a mögötted jövő egysejtűek számára...
dr. HáziMacska 2010.11.01. 21:51:03
Clearvoyance 2010.11.01. 22:04:53
Aki észreveszi a gereblyét megáll. Aki meg nem veszi észre azt úgy pofán vágja, hogy egy életre megtanulja jobbról nem kolbászolunk jobbra indexelő autó mellett.
Ajánlom a "B" pontot figyelmükbe. A posztban nem csak, hogy akadályozzák, de veszélyeztetik is.
Az R. 36. §-a a következő (12) bekezdéssel egészül ki:
„(12) Ha a járműveknek útkereszteződésben, útszűkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állniuk – előre sorolás céljából –, kétkerekű motorkerékpárral, illetve kétkerekű segédmotoros kerékpárral az álló járművek mellett, vagy azok között, kétkerekű kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha
a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és
b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák.”
gelsystem 2010.11.01. 22:07:08
egyirányú uccában ilyen esetben csak és kizárólag neked van elsőbbséged:):):):):
.
...........éééééés, tolat az egész sor:):)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.11.01. 22:18:46
aki egy lassu, vagy majdnem allo, balr vagy jobbra indexelo kocsi mellett jobbrol, vagy balrol elmegy az idiota
/a mugy siman parkolni akarhat tolatva is, tehat mindenkeppen meg kell varni/
persze ha jobbra indexel es van hely balro valamint forditva nem problema
ne keverjuk ide a jardat, a gyalogost el kell engedni
ha az uttest szelere kerekparut van felvestve akkor bizony index ide vagy oda, azokat el kell elngedni/ kulon savot kepeznek ti./, akar a gyalogosokat, ha jarda van a garazs/udvar/bejaro es az uttest kozott
A80 2010.11.01. 22:19:37
Én se értem egyébként a posztírót, ha folyamatosan haladsz, akkor nem hinném, hogy jobbról megelőznek, itt inkább tökölésről van szó a bal szélén, és úgy gondolják, hogy a szőke nő összekeverte az indexet és rossz irányba indexel...
Hurri Kán 2010.11.01. 22:19:42
_John_Doe_ 2010.11.01. 22:36:28
Bocsánatot kért, én nem ütöttem meg, szerintem megjegyezte: jobbra indexelő kocsit nem előzünk jobbról.
Az idióta értetlenkedőknek: utolért, mert azon a helyen a gyalogosok miatt mindig lassítok, akkor is ha nem fordulok jobbra.
zoone 2010.11.01. 23:17:32
Arrol nem beszelve, h nem mindenki vagna jo pofat ahhoz, h "oktatjak". Konkretan az ilyen fenyitonek en meg a rokonai rokonait is kinyirnam, az osszes hazi kedvenccel es gyerekkel egyutt. Aztan lesz ami lesz. Lehet moralizalni.
Ezt uzenem.
Reggie 2010.11.01. 23:20:19
pakesz (törölt) 2010.11.01. 23:21:23
en pedig lattam mar anyokat korbetipegni megerkezes utan az autot... őrá meg az osanos bevasarlokocsit sem biztam volna ra, nemhogy 1 tonnat...
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.01. 23:22:54
_John_Doe_ 2010.11.01. 23:25:31
bblloogg 2010.11.02. 00:27:28
jobbra indexelő autó mellett akkor sem haladok el jobb oldalon, ha éppen áll. Lehet, hogy éppen most adott búcsúpuszit anyu apunak és már rúgja is ki a jobb oldali ajtót a kis lábával, hogy kiszálljon ... én meg beszállok az ajtóba, mi???
Neeem-neeem!
Nekem inkább azokkal az autósokkal van bajom, akiknek bizonyára komoly fizikai megterhelést jelenthet az irányjelző kar megpöccintése, ezért aztán irányjelzés nélkül történik a megállás, majd kocsiból kiszállás körülnézés nélkül... Olykor a háromsávos út közepén is kiszállnak a kocsiból minden jelzés, körültekintés nélkül (vezető is, meg utas is) hol azért mert meleg már a kabát, hol meg azért, hogy az álló kocsisor autói között gyalog át lehessen vágni a metrólejáróhoz...
egyittlakó (törölt) 2010.11.02. 00:30:19
Valóban? Akkor a "mindenki" meg maradjon otthon, ne veszélyeztesse a forgalmat. Nem gondolod tán, hogy csak a járművezetőknek kötelező figyelni? Jól vagy te összerakva, bringás?
Ami szöveged többi részét illeti, azért vagy ilyen erős, mert birkózó szart ettél?
egyittlakó (törölt) 2010.11.02. 00:41:39
És mit ad Isten: pont arra húz a bringás is az álló kocsisorok között...
Nekem a KRESZ nem tiltja az ajtónyitogatást az álló kocsisorban (veszély esetén ki kell szállnom). Ebből az a tanulság, hogy aki bringázásra adja a fejét, ne siránkozzon...
Mindenki vigyázzon a saját bőrére, ne bízza másra a dolgot.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.11.02. 00:43:24
az index kirakasa utan es a kanyarodas megkezdese elott meg egyszer meg kell gyozodni...
blablabla...
en igy is teszek
Don Juan Jr. 2010.11.02. 02:08:21
bikila 2010.11.02. 02:39:38
Mindenki vigyázzon a saját bőrére, ne bízza másra a dolgot.
+++ Azért nem baj, ha körülnézel, mert lehet, hogy nem bicaj, hanem egy 200-300kg körüli motor jön az álló sorok közt - és meg is teheti, akkor az ajtódat és magadat is megnézheted - hiába megy lassan. Persze a motoros sem jár jól, de a hozzáállásod nem az igazi...
Azért annyiszor nem adódik vészhelyzet, hogy ki kelljen pattognod a kocsiból a pirosnál, vagy rosszul gondolom? Vagy egy kabát levétele annak számít?
"Mindenki vigyázzon a saját bőrére, ne bízza másra a dolgot.Mindenki vigyázzon a saját bőrére, ne bízza másra a dolgot." - szóval ez Rád is igaz...
A poszthoz: ha a bringás/robogós éri utol a lekanyarodni szándékozót, akkor nem sok esze van, ha az index ellenére jobbról próbálkozik. Ha viszont a posztoló épp megelőz egy bringást a lekanyarodás előtt, akkor várhatna egy kicsit.
sargarigo 2010.11.02. 06:35:22
Több mint 20 éve vezetek,de nem volt bajom a motorosokkal.Ülj már át robogóra egy kicsit majd meglátod mennyi balfasz van az autósok között!!
Sanyi 2010.11.02. 06:49:30
nopánick (törölt) 2010.11.02. 07:15:06
egy PÁRHUZAMOS közlekedésre alkalmas út!
Aminek a vakegér éppen a bal sávjában van
és indexel..azaz SÁVOT VÁLT a mögötte jövő szemében.
Ekkor pedig NINCS elsőbbsége!!!!
Nem várható el a hátul lévőtől, hogy
- gondolatot olvasson és
- egy nyitott kaput keresgéljen
ha a tőle BALRA lévő sávban indexel valaki!!!
A helyzet egyértelműen sávváltásnak látszik.
....és az is.
Hiszen a jobbra kanyarodni a KRESZ szerint
JOBBRA HÚZODVA kell.
Aki így balra húzódva kezd neki a jobbra kanyarnak...az HÁTRÁNYBAN VAN!!!!!
Hiszen
- nem szabályos
- nem logikus
- nem felismerhető
műveletet végez éppen!!!!!
Úgyhogy ne pattogjon...hanem engedjen el mindenkit aki jobbra-hátra érkezik neki.
Mert, annak mindnek ELSŐBBSÉGE VAN
a (látszólag) sávváltóval szemben.
Puch Cavette 2010.11.02. 07:26:32
Tibike15 2010.11.02. 07:34:21
Másik megoldás, hogy leelőzőm olyan módon hogy a jobb visszapillantó szinte súrolja.
A biciklisnek persze egyik sem tetszik, de nem érdekel.
tyberius 2010.11.02. 07:46:23
guderian 2010.11.02. 07:51:13
Szóval másnak is vannak hasonló gondolatai és cselekszik is.
zsírvezér 2010.11.02. 07:54:30
Max respect és igazad van, manapság ez divat lett, mintha minimum 4 tengelyes teherautókkal forgolódnának....
Mert bizony a lelkesen ajánlgatott kresz elő írja mikor kell kis és mikor nagy ívben kanyarodni. Lehet, hogy Moszkvában már rád is lőttek volna :)
indapass90210 2010.11.02. 07:59:53
egy PÁRHUZAMOS közlekedésre alkalmas út!"
Aztakurva. Ha repülő is le tud rajta szállni, akkor meg kifutópálya?
indapass90210 2010.11.02. 08:02:28
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.11.02. 08:16:37
A robogósok tanulnak kresz-t.
A kerékpárosok TANULHATNÁNAK, ez a különbség.
tuono 2010.11.02. 08:21:33
Egyébként jobbról előzni?! Nekem nem jutna eszembe, inkább várnám a helyzet kiforrását... (azt is gondolhatják a hátul érkezők, hogy egy újabb hülye, aki jobbra indexel és balra húzódik le... nem ritka ez ugyanis)
Mocskos Kaviár 2010.11.02. 08:35:03
Én is majdnem írtam, tegnap. Sok robogós és motoros közlekedik pénisz módon. Vasárnap egy krosszmotoros előzött be jobbról egy kis buszmegálló öbölnél úgy, hogy a kocsisor ment ötven körül. Majd előttem átvágva átlépte a záróvonalat, ráment egy sraffozott területre és mintegy 100 km/h sebességgel elzúzott. Péniszsapka...
Mocskos Kaviár 2010.11.02. 08:35:39
Hurri Kán 2010.11.02. 08:37:00
@bikila: ajtónyitás előtt meg kell győződni annak veszélytelenségéről...
cheega 2010.11.02. 08:46:26
Deluxe Rebirthedborned 2010.11.02. 08:47:37
Toto26 2010.11.02. 08:59:44
Viszont, én miután kihúzódtam, rögtön rá is fordulok a kapubejáróra úgy, hogy éppen elférjenek a gyalogosok a járdán, a kocsim mögött pedig éppen elférnek az utcában közlekedő autók.
Vagy, megállok a kapubejárónknál, kinyitom a kaput, miközben elhaladnak mellettem balról az autók, és amikor a kapu kinyílt, és nincs forgalom, akkor szépen hátratolatok és megcsinálom a ráfordulást.
Egyszóval, ha a posztíró szerint elfér két kocsi egymás mellett, akkor valamelyik változat szerintem kivitelezhető lenne, és nem tartaná fel a mögötte jövő forgalmat.
PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.11.02. 09:01:38
sertésszamba:-/ malacmambó 2010.11.02. 09:04:58
PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.11.02. 09:05:33
gregibroki 2010.11.02. 09:06:34
gregibroki 2010.11.02. 09:10:45
bikila 2010.11.02. 09:11:53
+++Ezt ne nekem írd, hanem egyittlakónak.... :) - ha elolvasod amit írtam, akkor látod, hogy én is pont ezt mondom.
Annyiban félreérthető a hozzászólásom, hogy véletlen nem válaszként, hanem új hozzászólásként írtam és az elejére bemásoltam egyittlakó által írt szöveget, és az úgy tűnhet, mintha én írtam volna.
Polemius 2010.11.02. 09:11:56
Szabálytalanul, mert ugye jobbról kikerülni kimondottan csak a jobbra kanyarodót szabad.
Az új szabályok ugyan bizonyos esetben megengedik a kerékpárosoknak, hogy jobbról elhaladjanak a többi jármű mellett, de csak egy speciális esetben (jelzőlámpánál előre sorolhatnak, de csak ha ezt kimondottan engedik útburkolati jelek).
Hurri Kán 2010.11.02. 09:13:48
@gregibroki: és a legsegfejebbek is.
énisfélek 2010.11.02. 09:24:46
Ha a buszsofőrök nem lopnák az üzemanyagot, akkor elindulás után normális tempóban haladnának. Ha majd a buszok normális tempóban közlekednek (és nem 35-tel 50 helyett), akkor majd ki fogom engedni őket a megállóból.
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.11.02. 09:27:05
Hogy is fogalmazzak, hogy ne sértselek vérig. A két autó szélességű úton (ca. öt méter) melyik részed fájna, ha tényleg az út közepéről fordulnál arra a szerencsétlen kapura (ahogy írod is), így adva teret a többi közlekedőnek. Mert azt ugye te sem gondoltad komolyan, hogy a "középvonalához közel" fordulsz: ez esetben jobbról ötven centi, balról bő két méter lenne az autód mellett. Ennyire hülye ember nincs, aki jobbra index mellett azt az ötven centit nézné ki magának...
Bármennyire hihetetlen, de a körülötted zümmögő robogósok nem kamikaze pilóták, akik a császár megbízásából a te elpusztításodra törnek, még ha japán robogóik erre is engednek következtetni. Te helyet adsz, ők kikerülnek, ez ilyen egyszerű: nem kell kisajátítani az utat, és akkor nem születnek ilyen vicces reggeli bejegyzések sem.
Egy-két métert hagysz bal oldalon, ő elhalad melletted, te békésen befordulsz, a post írására szánt öt percet pedig értelmes dolgoknak szenteled.
mindenki boldog.
ujrakezdo · http://sisakhuzat.hu 2010.11.02. 09:27:32
Türelem. Ezt kellene mondogatnia mindenkink magában. Sokat segít. Higgyétek el.
Spikk 2010.11.02. 09:39:53
gregibroki 2010.11.02. 09:40:24
ujrakezdovel teljesen egyet értek mindenben; a postolóval meg abban, ha idegesíti egy kicsit, de ez van, lehet figyelni a tükörben, ha viszont emiatt nem tudsz bekanyarodni, meert folyamatosan feltartanak, akkor kezd meg a kanyarodást; ha bringazom és megyek a sorok között, felismerem, mikor akar vki kiszállni az álló autóból, mert figyelek, követek el szabálytalanságokat lehet, de nem várom el senkitől, hogy vigyázzon rám, ezzel azt érem el, hogy minden helyzeteben vigyázom magamra, attól még, hogy elsőbbségem van, tisztában vagyok vele, hogy csak akkor, ha megadják, stb.
ennyi, közlekedjünk. a konfliktusok meg emberek között zajlanak az utakon nem járművek között. nyílván senki nem írja le a pozitív élményeit bringásokkal, robogósokkal kapcsolatban (vagy elfelejti hamar, vagy nem veszi észre - nem adott meg elsőbbséget, de nem is lett belőle semmi vita, anyázás, vagy minek leírni a jót, hiszen annak alig van hírértéke)
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.11.02. 09:56:09
soldat 2010.11.02. 09:56:53
Aztán, ha lesz egy motoros vagy biciklis, aki (teljesen mindegy, kinek a hibájából) neked megy, majd lepattan az autódról és ide-oda verődik a kocsik és a járdasziget között, végül a mentő viszi el és élete végégig tolószékben ül, akkor elmondhatod, hogy Te aztán éltél a KRESZ adta lehetőségeiddel, jól megleckéztetted azt a faszt, meg is érdemelte.
(A vért majd mosasd le a kocsidról, a számlát küld a kórházba.)
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.11.02. 09:56:56
Hurri Kán 2010.11.02. 09:58:44
ujrakezdo · http://sisakhuzat.hu 2010.11.02. 10:00:20
ujrakezdo · http://sisakhuzat.hu 2010.11.02. 10:02:36
adventure 2010.11.02. 10:05:46
Orulj, hogy meg tudsz irogatni. Egy londoni autos.
Hurri Kán 2010.11.02. 10:10:41
adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2010.11.02. 10:11:07
Reméljük amikor ujra írsz, arról fogsz panaszkodni, hogy egy bunkó, tetű kerékpáros/robogós két olyan pofont lehúzott neked, hogy a fal adta a másikat, pedig te nem csináltál semmit, csak móresre akartad tanítani.
Üdvözlettel egy autós aki normálisan közlekedik és nincs tele kisebbrendűségi komplexusokkal amit a nála gyengébbeken (értsd, nő, gyermek, aggastyán) vagy gyengébb járművön (kerékpáros, motoros) közlekedőkön élne ki.
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.11.02. 10:14:07
gregibroki 2010.11.02. 10:35:12
GG81 2010.11.02. 10:36:44
"azta" 2010.11.02. 10:37:22
-1. - jól felkúrom mindig az agyam (ezért egyre kevesebbszer olvasom)
-2. - mindig eszembe jut, hogy azért kell megduplázott figyelemmel közlekedni ebben az országban, mert itt mindenki sajátosan kezeli a közlekedést, úgy, ahogyan az neki a legjobban tetszik. pl. az index villogása nem mindenkinek ugyanazt jelenti (és most hagyjuk a "köszönöm" jellegű vészvillogózást); hogy mások kitalálják, hogy te most éppen mit is akarsz csinálni - és persze tőled függetlenül - ezért ők majd vagy kikerülnek, vagy lepofoznak, stb.
a kedvencem:
@1 Fószer: "Fogadni mernék,hogy 10-ből ha 2-szer használta az irányjelzőjét,és így reklamál."
és ha te fogadni mernél, akkor ez így is van! eszem megáll!
jómagam egy csomószor ülök bringán, városban is pl. de a nem egyértelmű helyzeteknél inkább kivárok, az egyértelműeknél (villog az index!) pedig méginkább. nem olyan nagyon nehéz ez!
GG81 2010.11.02. 10:39:15
Hurri Kán 2010.11.02. 10:39:46
Akkor talán véget érne a sok idióta saját sérthetetlenségébe/ tévedhetetlenségébe vetett hite.
ujrakezdo · http://sisakhuzat.hu 2010.11.02. 10:39:47
gregibroki 2010.11.02. 10:48:25
guderian 2010.11.02. 10:58:53
kafferbivalybalamber 2010.11.02. 11:05:46
Na de ebből postot írni? Ennyi erővel a piaci légy etikáját is lehet elemezgetni.
gregibroki 2010.11.02. 11:14:49
gregibroki 2010.11.02. 11:31:51
GG81 2010.11.02. 13:23:38
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.11.02. 14:15:54
Egyébként igen, egyszerre két dologra is képes a vezetők többsége: indexel, és közben nem bénítja meg az egész utcát. hihetetlen.
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.11.02. 14:25:15
Igaz, nem is járok autóval.
TH 2010.11.02. 15:53:38
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.11.02. 15:57:30
ha egy autó jobbról el mer suhanni mellette, akkor ott nem pillanatnyi lassításról van szó, és nem is felezőhöz húzódásról. gondold csak át.
Laciii 2010.11.02. 18:39:15
Az a szerencséje, hogy ezt nem vizsgán csinálta, mert az oktató kibaszta volna, mint macskát szarni.
Ha egy autó elfér mellette akkor nem középre húzódik a faszkalap hanem bal szélre, ahonnan csak balra lehet kanyarodni, pont. Az hogy valaki a másik irányba indexel az meg jó kis megtévesztés.
A második hsz-ben máris helyesel a másik tudatlan, utána meg a harmadik ugyanezt balra.
Mi lenne ha nem a biciklisektől követelnétek hanem megtanulnátok azt a qrva KRESZt.
TH 2010.11.02. 19:49:50
Laciii 2010.11.02. 20:20:31
Persze, hogy nem, de a jobbról előzők (az autósok kivételével) már eléggé ki lettek osztva.
Értem, hogy ez az autózz blog, de engem autóban ülve is zavarnak a hülye autósok is, nem csak a hülye biciklisek meg gyalogosok. Legalább a szerkesztő felhívhatta volna a figyelmet.
Nem olvastam mindet, de a hozzászólások nagy részének a fikazzukabicikliseketagyatlanul.blog.hu-n lenne a helye, de ennyi önkritika nincs az emberekben.
Reggie 2010.11.02. 21:46:31
"(5) Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik
a) jobbra vagy balra bekanyarodó járművel
- annak az útnak az úttestjén áthaladó gyalogos részére, amelyre a jármű bekanyarodik, továbbá
- az azonos irányból érkező villamos részére,
b) jobbra bekanyarodó járművel a kerékpársávon vagy az úttest mellett levő, attól jobbra eső kerékpárúton, gyalog- és kerékpárúton érkező jármű és gyalogos részére,
c) balra bekanyarodó járművel
ca) az úttesten szemből érkező és egyenesen továbbhaladó vagy jobbra bekanyarodó jármű,
cb) az úttest mellett levő, attól balra eső kerékpárúton, gyalog- és kerékpárúton érkező jármű és gyalogos
részére.
(6) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg.
(7) Útkereszteződésen kívül történő bekanyarodásra az (1)-(2) és a (4)-(6) bekezdés rendelkezései az irányadók."
Eleve a (7) szamit, mert itt nincs utkeresztezodes.
Aztan korulnezni csak balra kell. Es jobbra kanyarodva csak a gyalog es kerekparuton kozlekedokkel kell foglalkoznod. Nem kell szamitanod arra, hogy jobbrol kerulnek vagy eloznek mert az TILOS!!!
Reggie 2010.11.02. 21:48:23
Tovabba a jardan,kerekparuton,kerekparsavon kozlekedokkel es az ut jobb szelen kozlekedo gyalogossal...
Perillustris 2010.11.02. 23:57:29
VS
A kerékpárosok és a robogósok tanulhatnának egy kis KRESZ-t.
Ennyit a köpködésről. :P
Perillustris 2010.11.03. 00:24:13
Itt mindenki nagyon ügyes, persze valahogyan mégis összejön évi 3-400 ezer káresemény a biztosítóknál (GYK: a csőtörés ebben nincs benne).
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.11.03. 06:50:13
"Pont azon a blogon teszik ezt, ami indulása óta arról szól, hogy mindenki faszkalap"
Te ugye a criticalmass.hu-ról beszélsz? :D
Perillustris 2010.11.03. 11:38:24
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.11.03. 11:56:05
Én meg csendben röhögök mindkét oldalon, max. néha baromira szégyellem, hogy engem is kerékpárosnak szoktak nézni az utakon.
Perillustris 2010.11.03. 12:41:47
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.11.03. 14:07:31
Perillustris 2010.11.03. 14:56:52
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.11.03. 19:06:51
ha nincs és egyértelműen előtte vagy, és egyértelműen jelzed a bekanyarodási szándékodat (=index) akkor nem mehet el melletted jobbról
Deszkás 2010.11.04. 13:33:18
Laciii 2010.11.04. 18:57:48
Egyértelműen jelzed a bekanyarodási szándékodat =/= index ! Ettől még persze jobbra indexelő mellett csak nagyon óvatosan megyünk el jobbról ha látszik, hogy hülye.
Egyirányúban balra húzódva (elmegy mellette autó is, szóval az bal oldal vagy nem felfestett sáv) jobbra kanyarodni BUKÁS KRESZ vizsgán.
Beküldő szerencsésen / borítékolva / térdelve kapott jogsit.
Alikam 2010.11.04. 20:08:58
popej 2010.11.06. 04:43:18
@nopánick: a kresz inkább ezt mondja:
Bekanyarodás
31. § (1) Az útkereszteződésben másik útra bekanyarodni szándékozó vezető a járművel
a) az útburkolati jelek által meghatározott forgalmi sávba,
b) útburkolati jelek hiányában
- jobbra bekanyarodás esetében az úttest jobb szélére,
- balra bekanyarodás esetében az úttest felezővonala mellé, illetőleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére
köteles - az útkereszteződés előtt kellő távolságban - besorolni. A bekanyarodási szándékot irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.
(2) Villamospályával ellátott úttesten, ha az (1) bekezdés b) pontjában foglaltaknak megfelelő besorolás a villamos forgalmát zavarná, a villamos elhaladásához szükséges területet szabadon kell hagyni. A kerékpársávot, továbbá egyirányú forgalmú úton az ellenirányba kijelölt autóbusz sávot a besorolás szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
(3) A járművel másik útra - ha közúti jelzésből más nem következik - jobbra kis ívben, balra nagy ívben kell bekanyarodni, úgy, hogy a jármű bekanyarodás után a menetirány szerinti jobb oldalon maradjon.
(4) Ha a jármű méretei vagy egyéb ok miatt az (1)-(2) bekezdés rendelkezéseit megtartani nem lehet, a bekanyarodást fokozott óvatossággal - szükség esetén erre alkalmas irányító személy igénybevételével - és úgy kell végrehajtani, hogy a bekanyarodó jármű a többi járművet ne veszélyeztesse.
cso zsi 2010.11.06. 19:02:35
Kis híján összeakadt a Rimi-s autóval.
Előtte a Corvin előtti parkolókat-járdákat robogta végig.
A mellettem álló kisgyerek viszont apukától érdeklődött a robis nemi identitása miatt, mert fiúnak vélte látni (olyan 30as manus volt), de a rózsaszín csuka megingatta...
zoone 2010.11.07. 08:51:06
Meg egyszer, csakis a kedvedert: a kozlekedesben - csakugy, mint az elet barmely mas teruleten - nem azonos kepessegu emberek vesznek reszt. Hiaba okoskodsz baratom, te sem vagy kulonb a tobbinel. Van valaki, aki mogotted haladva azt gondolja rolad, h bena vagy.
Szoval, ezt a kepessegbeli kulonbseget kell toleralnia minden kozlekedonek... de itt valahogy mindenki jobb a masiknal. Senki nem ismeri be a sajat hulyeseget. Most, hogy ledobtam hozzad az agyam, remelem celba ert az uzenetem... a tobbi sikagyu szamara is.
Birkozoszar? Minek? Nem kell kunszt ( kunszt=ero... csakis a kedvedert, hatha nem erted ezt sem ) ujratolteni idonkent?
Ja, eshat nem bringazok a varosban.
Perillustris 2010.11.07. 11:59:07
index.hu/bulvar/hirek/2010/11/07/bicikliseket_gazoltak_bekes_megyeben/
Perillustris 2010.11.07. 21:18:56
A kedves kerékpáros lehetett (volna) akár egy szabályosan járdán közlekedő is. Azaz egy 10 éves gyereket is ugyanúgy elgázolt volna.
Perillustris 2010.11.08. 08:18:02
(---Flúgos Buszos---) 2010.11.08. 15:21:42
Perillustris 2010.11.09. 09:02:06
index.hu/bulvar/hirek/2010/11/09/elutottek_egy_gyalogost_budan/
Deszkás 2010.11.09. 09:58:07
KolomparVinetu 2010.11.11. 14:30:37
Hangtalan halál.
KolomparVinetu 2010.11.11. 14:47:08
Felsorolom a tényeket:
1. EGYIRÁNYÚ utca.
2. Jobb oldalon végig állnak az autók.
3. A bejárót épp nem foglalják el a parkoló autók.
Na most kérdéseim:
1. Hány 3 m-nél szélesebb egyirányú utcát láttál, aminek ráadásul az egyik oldalát parkolónak használják?
2. Lehet-e ebben az esetben az úttest bal oldaláról kanyarodni? (Mivel parkoló autók állnak a jobbon, ezért már eleve középen haladsz, feltételezem)
További ínyencségek:
1. Ha ott egy autós elfér jobbról, az alighanem a szabadon hagyott kapubejáróban teheti meg.
2. Mit érdemel az a szervdonor, aki jobbra indexelő autót jobbról előz?
3. Kell(ene)-e számítania ilyen esetben jobbról elhaladó járműre?
TH 2010.11.11. 14:55:09