Ha egy baleset halállal végződik, az sosem örömteli dolog, sokkal szigorúbban kell a hatóságoknak is eljárniuk ilyen szomorúan végződő ügyekben. Ákos szerencsére nem volt részese a balesetnek amiről írt, viszont több, mint két órán át ült az autójában a lezárt autópályán a hidegben, ami szerinte elkerülhető lett volna. Ti mit gondoltok?
Tegnap este (10.31) sajnálatos esemény tanúja voltam az M7-esen. Budapest felé a fehérvári Auchan leágazás és a következő seregélyesi elágazás között egy autó felborult, a sofőr kiesett az autóból és meghalt. Amiért írok az nem a baleset, meg hogy miért nem volt bekötve a sofőr.
Tehát a szituáció: hulla belül a szalagkorlát mellett, nyomok a belső és középső sávban (itt ugye már 3 sáv van), kocsi fejtetőn a középső sávban kissé átlógva a jobb szélsőbe, a leállósáv szabad. Páran megálltak segítséget nyújtani, többen a leállósávot használva továbbhaladtak. Közben a szinte nyári forgalmat bonyolító M7 teljesen megtelt az előző lejáratig, három sávban sokszáz (-ezer?) autóval.
Percek alatt a helyszínen a teljes mentő stáb, ekkor zárták le a leállósávot az oda parkoló tűzoltó és egyéb autók. És sok száz, ezer ember ott volt este, hidegben, a vége felé már nagyon idegesen, az autóban 2 óra 15 percen át. Másfél óra után egyre többen dudáltak egyet-egyet.
Kérdéseim:
Miért nem lehet a nyomokat nagyon gyorsan rögzíteni úgy, hogy a baleset által nem érintett leállósávot gyorsan átadhassák a forgalomnak? A helyszínelést lehet tovább folytatni és ha kell egy kis időre újra leállíthatják a forgalmat. Az Auchannál leterelték az autósokat, a bentrekedteket el lehetett volna ereszteni talán fél óra alatt, aztán nyugodtan dolgozhattak volna az üres pályán.
Ha látták, hogy teljes útzárra van szükség, miért nem lehetett a veszteglő sort hátulról lebontani, visszafordítva az Auchan lejárón át kivezetni. Ezt amúgy a sor végéről sokan megtették. Miért csak akkor nyitották meg a leállósávot, amikor a helyszínelés régen véget ért és már minden el volt takarítva?
Miért integetett a rendőr igen hevesen 2 óra 15 perc után, hogy menjünk már, menjük már? Miért nem a helyszínelőket süregette? Miért kell Magyarország legforgalmasabb 3+1 sávos autópályáját egy nagyon forgalmas hétvégén több mint 2 órára teljesen lezárni, amikor a baleset mikéntje, súlyossága ezt szerintem nem követelte meg?
mqqq 2010.11.02. 13:22:15
cett · http://cettblogja.blogspot.com 2010.11.02. 13:28:00
csak tudod én pl. kéthetente megyek siófok-miskolc útvonalat oda-vissza, és volt már amikor a rendőrök faszoskodásából 7 órás út lett... kifogsz 1-2 ilyen kétórás szórakozást és máris erősen szopóágon vagy...
nyugaton kijön 3-4 sima (nem helyszínelő) rendőr, 2 lefotóz lekameráz mindent, a másik 1-2 pedig addig is tereli a forgalmat. ezek után ha kell jönnek a helyszínelők, de addigra a cucc egy részét a 2 sima rendőr már lefotózta, és amit lehetett arébb is rakta és mehet a forgalom normálisan...
Deluxe Rebirthedborned 2010.11.02. 13:30:55
RaveAcE 2010.11.02. 13:31:23
De a kutyát nem érdekli. A tűzoltó is terelhetne, de más dolga van. Mentő részéről fel sem merül. A zsernyák meg inkább nézelődik.
mqqq 2010.11.02. 13:40:44
qwertzu 2010.11.02. 13:47:54
SÜN 2010.11.02. 13:50:27
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.02. 13:58:57
Ezt én sem értem, hogy minek kell nanyi ideig nyomokat rögzíteni, meg vizsgálgatni, főleg ilyen esetben, ahol egyértelmű, hogy ki a hibás.
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.11.02. 14:01:31
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.11.02. 14:03:55
2010. október 31., vasárnap 21:24
[Lánglovagok.hu] BELFÖLD
Kiesett a felboruló személygépkocsiból egy férfi vasárnap kora este az M7-es autópályán. Varga Norbert tű. hadnagy, a székesfehérvári tűzoltóság szolgálatparancsnoka elmondta: a Siófok felől Budapest irányába tartó Peugeot a 62-es főút lehajtója előtt a belső szalagkorlátnak csapódott és a középső sávban fejtetőre borult. Az autóban ülő férfi kiesett a kocsiból, és olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette. A Peugeot-ból a mentők egy súlyosan sérült nőt szállítottak kórházba. Az autót a tűzoltók állították kerekeire.
Tron65 2010.11.02. 14:08:03
Csak elállták éppen azok, akiknek az egyik feladatuk a forgalom biztosítása lett volna.
zazooo 2010.11.02. 14:21:55
gondolkodjunk már hápogás előtt könyörgöm... óvoda nagycsoport...
Normális vagyok? 2010.11.02. 14:46:57
(---Flúgos Buszos---) 2010.11.02. 15:14:32
Amúgy a Tűzoltóautókkal nem lehet a belsőbb sávokban megállni a roncs után???
Egy rendőr meg kitudja bólyázni a balesetet, és tellegegtni a szélsősávba,hogy arra birkák,arra menjetek!!!!
CD-R80 2010.11.02. 15:14:39
CD-R80 2010.11.02. 15:18:41
zazooo 2010.11.02. 15:20:50
még erősebb gyakori kérdés, hogy ez mennyire motivál a szabályok későbbiekben történő betartására.
dr. _mmm_ 2010.11.02. 15:23:01
Lezárunk mindent, és akkor NEM KELL BIZTOSÍTANI az elhaladó forgalmat.. lehet nézelődni meg a haverokkal bratyizni..
Tzupi 2010.11.02. 15:25:11
1kutya 2010.11.02. 15:28:18
ha a kb. 20 perccel korábban induló kollegák nem telefonálnak ránk, hogy gödöllőnél hajtsunk le a pályáról, mert teljes pályazár van, akkor hozzájuk hasonlóan 3 órát állunk a 3-ason, mert mikor mi odaértünk a lehajtóhoz (mondom: 20 perccel a balaset után!!!) még egy nyamvadt sün sem volt ott, hogy kitereljen mindenkit (nem egy autó húzott el mellettünk, bele a tömegbe).
mi 8-ra hazaértünk, de szerencsétlenek majdnem éjfél után. nem irigyeltem őket...
Tornado86 2010.11.02. 15:29:39
Ezek szerint Németország nem nyugat :)
CD-R80 2010.11.02. 15:34:41
CD-R80 2010.11.02. 15:36:42
Néhányan biztos elhiszik neki, hogy ott ilyen meg sem történhet.
TH 2010.11.02. 15:57:04
TH 2010.11.02. 15:58:43
de kétségtelen, hogy itt páran nagyon okosak, és nagyon tudják, hogy mit hogyan kellett volna csinálni. Biztos sokat nézték a Helyszínelőket. :)
Csigorin 2010.11.02. 16:09:03
Miert kell feltetlenul egy nagy szopas melle meg tobbezer kisebbet is kiosztani?
Plane autopalyan ahol az ember nem keves penzt fizet azert hogy gyorsan es haboritatlanul jusson el A-bol B-be!
TH 2010.11.02. 16:17:36
Marcellusca 2010.11.02. 16:18:16
Ja és csak ismételni tudom magam:
Marcellusca 2010.10.30. 17:53:57
"Tudjátok mit a magyar autósoknak?
Lóf@szt!
Nem autópályát!
Egy órát (10km-t) araszoltam délelőtt az M3-ason.
Mondjuk, addig sem volt leányálom.
Közben hallom a rádióban: Baleset az M5-ösön, az M7-esen és az M3-ason. :(
Abból tudtam meg, hogy még 7km-t kell araszolnom. :)
A hatvani le- és felhajtó között (55-ös km-szelvény) volt a csatt (rádió szerint 8 ótó, mondjuk volt ott annyi összetörve), amihez már a 45-ös km-táblától elkezdődött a dugó.
Szóval: lóf@szt az autósoknak, nem ótópályát!
Addig, amíg nem tanulják meg helyesen használni.
És még itt akarta bevezettetni Árpa a "No speed limit" akcióját! MUHAHA!"
Marcellusca 2010.11.02. 16:20:22
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.02. 16:31:23
dr. _mmm_ 2010.11.02. 16:37:42
Marcellusca 2010.11.02. 16:38:32
Teli tankkal. Be van tárazva. :)
Úgyhogy még egy kamion sem akadály! :D
MNOP 2010.11.02. 16:40:24
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.02. 16:41:01
[mike] 2010.11.02. 16:41:33
A két óra egyébként elég kulturált idő. Kamionos borulásoknál nem ritka a 8-10 órás műszaki mentés, mire talpra állítják, meg átfejtik a veszélyes anyagot. Nem oly régen Szendehelyen jártam, ahol szintén kamion borult és beszélgettem az egyik rendőrrel, aki reggel negyed 7 óta volt kint forgalmat irányítani. Ez olyan este 8 körül lehetett...
TH 2010.11.02. 16:41:34
CD-R80 2010.11.02. 16:43:23
Ha valahol, akkor Németországban lehet szívni nagyot a pályákon(esetleg piknikezni), s ott még baleset sem kell hozzá mindig. De az lehet még nagyon keletre van.
TH 2010.11.02. 16:46:46
Marcellusca 2010.11.02. 17:01:46
A németekről mondják, ha nincs stau a pályán, máris csinálnak. :DDDD
CD-R80 2010.11.02. 17:09:57
misitcom 2010.11.02. 17:26:01
Az semmi!Én még azt is tudom,hogy van közöttük egy,akinek bármikor bekaphatod.
Deszkás 2010.11.02. 17:42:17
Igazából azt tudnám erre mondani, hogy le kell zárni az előző lehajtónál a pályát. Tehát egy rendőrnek kapásból ez legyen a dolga. És utána fordítsa vissza vissza a többit szépen egy sávban.
Deszkás 2010.11.02. 17:50:19
hha96 (törölt) 2010.11.02. 18:05:04
kiad 2010.11.02. 18:16:25
miako74 2010.11.02. 18:40:03
miako74 2010.11.02. 18:42:27
Верховина 2010.11.02. 18:53:20
Én is álldogáltam több mint 2 órát egyik november este, mert gyalogost gázoltak Aba környékén. Ott simán mehettünk volna, mert 1 óra alatt elvitték onnan a teherautót, meg a testet is, mégse engedtek.
Don Blasius 2010.11.02. 19:27:09
Ja, én is láttam már párszor. A semmire kezdett el valaki fékezni, aztán mögöttük mindenki. Szépen lelassult a sor több kilométerre. Nyáron is kikaptuk a dugót München előtt, ha nem találjuk ki, hogy kirándulunk egy kicsit dél felé, akkor álltunk volna ott több órát az tuti. :P
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.02. 19:46:51
D4D 2010.11.02. 20:06:33
Nem olvastam a kommenteket végig. Van mentős haverom, van rendőr haverom.
A mentős, mikor már bent a dög (így mondja), akkor még indulás előtt fotóz a Lánglovagoknak, sokszor kiérkezés és betegellátás között is.
A rendőr próbál minél kevesebbet dolgozni, és igen, ha zárnak, akkor nem kell csináljon semmit, valóban bratyiznak, barátnőjüket hívják és pl 'geci barma megdöglött, most itt szopok miatta a pálya közepén, később tedd a csirkét a sütőbe'
Magyar sajátosság, hogy halált nem mindenki állapíthat meg, noha van a tesztlapon kérdés, 'Mikor tekinthető halottnak...'.
-----------------------------------------------------------
Fejlettebb országokban a nyombiztosítás mellett elsődleges szempont, hogy az autópálya forgalma fenntartható legyen, ezért már az előző kijáratnál zárnak ha kell, és a beragadtakat megfordítják. Ilyen esetekre a német pályák mellett az UMLEITUNG táblák már előre ki vannak téve, a fényhíd meg írja, melyik terelést (pl U 72) kell használni.
www.verkehrsportal.de/images/zeichen/42/42_460.gif
Fejlettebb országokban, mikor egy M§-áson pl lerobban egy autó, akkor azt az első lejáróig leviszik, nem pedig körberakják babákkal.
Tudok olyanról, aki durrdefektet kapott az autópályán, a rendőr nem engedte, hogy elkezdje kicserélni, mert jön a tréler. Mondja neki nincs pénze trélerre. Mondta a rendőr, nem baj, a pályáról ingyen leviszik, és majd ott kicseréli. A leállóban kereket cserélni öngyilkosság.
További bonyodalom, hogy nálunk a helyszín leírása, sokszor a rajz elkészítése többször negyed órás folyamat, addig Németországban már 1998-ban Laptoppal (amiben teljes térkép volt), rögzítettek balesetet. A rendőr 3 egérkattintással elkészítette az unokatestvérem balesetének (ráfutásosban volt áldozat) a helyszínrajzát.
Családtagom tavasszal Olaszországban érte utol a sor végét, a kiérkező rendőr (mindenki külföldi, értsd nem olasz volt) elvette mindenki papírját, csinált 3 fényképet, majd mondta, hogy előre 12 km múlva (minden résztvevő járóképes maradt) a benzinkúton írják meg a papírokat, mert ott van kávé, nem esik az eső, és a forgalom is halad. A rendőr kiérkezésétől számítva, a benzinkútra bevonulással együtt is 31 perc múlva mindenki úton volt.
''autónepper.'' 2010.11.02. 20:09:28
Tornado86 2010.11.02. 20:49:33
Ennyi, hisz ott is emberek laknak.
@TH:
Szeretem én ám az ilyen okosokat, bár az tulajdonképp nem rossz hogy visszaterelik a zsaruk a forgalmat a legközelebbi kijáratig, ha pedig kell egy újabb jármû, az meg tudja közelíteni a helyszínt szembõl a lezárt, tehát üres sztrádán, amennyiben persze a logisztika engedi. Ellenkezõ esetben marad a dekkolás.
2010.11.02. 21:09:28
D4D 2010.11.02. 21:57:34
Most panaszolta el a szomszédom, hogy megbüntették, mert egy egyirányú utcában forgalommal szembe közlekedett.
A szitu:
Budakörnyéki település (rokona van ott), ahol az utcák egy része szűk, ezért az önkormányzat kitalálta, hogy az utcák felváltva lesznek egyirányúak, egy utca befele, egy utca kifele.
Az eső szarrá mosta a hátsó utcát, 40 cm mély vízmosás húzódik az utcában, ÖK-nak többször be lett jelentve. A hátsó utca szintén egyirányú, azaz a tömb megkerülése csak egy bizonyos irányba lehetséges.
Aki ott lakik, az egy se megy ki hátra kerülve, mert tudják milyen szar az utca, két hónapja (tehát azóta biztosan szar!) még a helyi orvosi ügyeleti kocsi is komolyabb károkat szenvedett.
Ő pont fennakadt, megállítják, igazoltatás, stb. Mondja a rendőrnek, mivel nem szeretne itt lakni 3-4 hónapig, míg a közbeszerzés lezajlik, és esetleg tavasszal leaszfaltozzák az utat, hát ezért jön ki erre, mint mindenki más.
Le akarták venni zsebre 5 rugóra, de kiröhögte őket.
Erre a rendőr feljelenti.
Azt mondja 25 perc alatt írta meg a rendőr a feljelentést, illetve újabb 10 perc volt, mire lefotózta az autóját.
Megkérdezte 18 perc után a rendőrtől, melyik betűvel vannak gondjai.
Azt mondta, hétvégén lefotózza az utcát, és az illetékes önkormányzattal meg megcsináltatja a kocsija elejét.
TH 2010.11.02. 22:36:25
az én megjegyzésem nem rád vonatkozott.
tundrazuzmo (törölt) 2010.11.02. 23:13:17
Bezzeg a BKV-nál meg tudnak oldani úgy egy mozgólépcső-leállítást, hogy a biztonsági őr odaáll a kezdő végére, aztán nem enged senkit rálépni. Aztán amikor az utolsó utas is véget ért a mozgólépcsőn, akkor leállítja.
Miért nem lehet így útzárat csinálni? Parasztrendőr 1. megcsinálja az útzárat a leterelésnél, parasztrendőr 2. pedig kb. 5-10 perc alatt kihajtja a baleseti területről az embereket a leállósávon. Utána mehet a dzsembori, mert senki sem akadályozza a helyszínelést, a sok "hülye" közlekedő meg mehet a leterelés felé - lassan, de legalább folyamatosan.
tundrazuzmo (törölt) 2010.11.02. 23:21:48
Jelentem én betartom. Igaz, hogy csak a 60-as táblánál, de akkor is...:)
Nem vagyok vicces? Nem is viccből mondtam. És az sem vicces, hogy ilyen helyekre kimegy a SÜN pénzesfotózni.
D4D 2010.11.02. 23:27:38
"Hányan tartják be a 80-at autópályán, amikor sávelhúzásos terelés van?"
A múltkor betartottam az M1-en a 60-at is! Majdnem lebombázott hátulról egy Maruti!
Perillustris 2010.11.02. 23:54:46
LOL - Pontosan mennyi is az a nem kevés pénz?
@D4D: Annyi haszna tán volt, hogy nem fúj majd az ugyanezt a szabálytalanságot elkövető bringásra. Persze a sajátját mindenki képes megindokolni. :P
Tornado86 2010.11.03. 00:54:18
Ez teljesen tiszta, szóval nyugi.
D4D 2010.11.03. 06:46:46
Számítottam valami hasonló kerékagyas megjegyzésre. Figyelmed elkerülte, hogy a történetben szereplő gépjármű FIZIKAILAG KÉPTELEN volt szabályosan közlekedni, míg ez a biciklis futároknál és társaiknál SZELLEMI KÉPTELENSÉG miatt áll fenn.
TH 2010.11.03. 08:07:29
Perillustris 2010.11.03. 08:24:56
Miután a kerékpárosoknak szemrebbenés nélkül javasol a többség akár háztömbnyi kerülőt az - amúgy autóforgalom miatt - egyirányú utca elkerülése végett, nem értem, mi akadályozta meg FIZIKAILAG kedves szomszédodat abban, hogy szabályosan leparkoljon egy-két utcával odébb. A "beteg, rokkant nagyit" most hagyjuk ki az érvekből.
De nincs ezzel baj, nyugi, régóta szajkózom: a saját szabálytalanságát mindenki kicsinyíti, mindenki megmagyarázza.
"FIZIKAILAG KÉPTELEN volt szabályosan közlekedni"
BTW meghatároznád ennek a definícióját? LOL
CD-R80 2010.11.03. 08:44:48
Azt se felejtd el hozzátenni, hogy ezt ki is számlázzák keményen. Egy volt munkatársam járt így. Kb. 100m-t vitte el a vontató s perkált érte 220Eurót.
"Tudok olyanról, aki durrdefektet kapott az autópályán, a rendőr nem engedte, hogy elkezdje kicserélni, mert jön a tréler. "
Én már cseréltem kereket a leállón németben. A rendőr meg sem állt, s nem csak egy ment el mellettünk. Igaz inkább örültem ennek, a fenti eset ismeretében. Hozzá kell tenni szerencsére hideg volt eléggé, gondolom ezért nem erőltették a kiszállást.
A többit meg hagyjuk..:)
Sonkatekercs 2010.11.03. 10:47:18
ember a holdon? 2010.11.03. 15:06:27
Viszont:
1. "a baleset mikéntje, súlyossága ezt szerintem nem követelte meg?"
B@zd+, egy ember meghalt, ez nem elég súlyos?
2. "Miért csak akkor nyitották meg a leállósávot, amikor a helyszínelés régen véget ért és már minden el volt takarítva?"
Ha nincs eltakarítva, akkor érkezett volna egy poszt, hogy a qrva ótópálya kezelő még csak el sem takarította a szétszóródott darabokat valami baleset után én meg belementem, defektet kaptam stb-stb...
ember a holdon? 2010.11.03. 15:11:45
nem kevés pénzt? idén kb 37000ft volt egy évre, a heti meg 1100-1200.. ha ez neked sok, akkor ne járj rajta..
egyébként meg mi köze ennek ahhoz, hogy baleset van és várni kell??
cso zsi 2010.11.03. 15:42:56
Mondjuk, addig sem volt leányálom.
Közben hallom a rádióban: Baleset az M5-ösön, az M7-esen és az M3-ason. :(
Abból tudtam meg, hogy még 7km-t kell araszolnom. :)
A hatvani le- és felhajtó között (55-ös km-szelvény) volt a csatt (rádió szerint 8 ótó, mondjuk volt ott annyi összetörve), amihez már a 45-ös km-táblától elkezdődött a dugó."
Nekünk is kijutott belőle.
Amelyik rádiótól vártam a híradást, az akkor mondta be, amikorra már eltakarítottak szinte mindent.
@D4D: "A rendőr próbál minél kevesebbet dolgozni, és igen, ha zárnak, akkor nem kell csináljon semmit,"
A baleseti helyszín környéki kijáratnál állt egy rendőrautó, villogva, a forgalommal szemben, a forgalomtól elzárt területen.
Ha ezt egy-két kijárattal korábban teszi, nem áll ott a tömeg.
Nem tudtuk megítélni távolról a baj mértékét, mert először egy tréler, majd egy MKJ-t nem használó mentő csorgott el a leállón.
"Természetesen" megjelentek a luxusterepjárósok, Audik, BMW-k "P" és "E" rendszámmal, majd a román rendszámosok, később fű-fa-bokor is.
Majd a pihenőn keresztülhajtó, 4 autó előnyt szerző idióták is.
D4D 2010.11.03. 17:40:00
Kerékagy! Melyik betűvel vannak gondjaid?
"az - amúgy autóforgalom miatt - egyirányú utca"
JÁRMŰFORGALOM.
"az utcák egy része szűk, ezért az önkormányzat kitalálta, hogy az utcák felváltva lesznek egyirányúak, egy utca befele, egy utca kifele."
Egy olyan helyen, ahol az ÖK kitábláz egy faszságot, amihez az utca másik végén nem léteznek a feltételek, nos egy olyan helyen senki nem szól a brinyiglisekre, ha szembe mennek, mivel az utca napi autóforgalma a kb 15-20 ház lakóinak reggeli elmeneteléből, illetve esti hazajöveteléből áll.
Ellenben a Dob utcába ne jöjjön be szembe.
"FIZIKAILAG KÉPTELEN volt szabályosan közlekedni"
A kerékpárosok meg szellemileg képtelenek. mit nem értesz ezen? Magyarázzam el, hogy az egyirányú utca egy olyan vízmosásba vezet, ahol talán lánctalpassal el lehet menni? Tanulj meg olvasni, ha már kötekedni megtanultál.
---------------------------------
Mivel az elmúlt időben egy kibaszott észérvet nem láttam/olvastam tőled, szerintem as jövőben hanyagoljuk a kétoldali kommunikációt, mert nem akarod soha megérteni, mit mond a másik. Specialitásod, hogy kiragadsz félmondatokat, melyeket sokszor eleve ferdítve idézel, eredeti szövegkörnyezetükből áthelyezed máshova, és egy neked tetsző dolgot sulykolsz ezen elferdített baromságokat alátámasztandó.
Nem lehet veled érdemben értelmesen vitázni, mert csak a kétkerékagyú faszbuziságokat fújod. Az, hogy ha nem figyelnénk oda nap mint nap a sok fasszopó kerékbuzira, akkor naponta döglene meg közülük 10-20, az nem ér be a csökött nyúltagyadba.
Ha ma egyszer sem fékeztem vagy kormányoztam volna a biciklisek faszságai miatt, akkor a 8-ból talán kettő úszta volna meg sérülésmentesen, 2 meg valószínű belehalt volna. El fogjátok érni a nagy köcsög dumátokkal, hogy egyszer véletlenül elütök egy ilyen buzi majmot, mikor szabálytalanul jön szembe, esetleg este mikor lámpa nélkül megy, akkor majd leküldöm a szántásba.
Mellesleg ismerek olyan kijelölt, az úttal párhuzamos kerékpárutat (amit használnod kell!), ami 1 kilométer múlva egy kőkerítésben ér véget. Szabályosan ott úgy tudsz elmenni, ha megkerülöd az intézményt (jelenleg már csak 40 centis a gaz, a pollenhullatók már nem virágoznak, a patak se ér már ki a falig), ami egy olyan jó 3 kilométeres terepen bicikli cipelés. Esküszöm, legközelebb a KMB-vel megbüntettettetek egyet. Tudom, hogy megteszi, csak szépen kell kérni. Esetleg a kommentjeidet átküldeni neki e-mailben!
Szóval ha úgy érzed, hogy agykapacitásod fejlődött, és az érvelési készséged legalább az általános 4. osztályét eléri, akkor szólj, és megpróbálunk újra beszélgetni, addig hanyagolj!
Perillustris 2010.11.03. 20:09:39
"az - amúgy autóforgalom miatt - egyirányú utca"
JÁRMŰFORGALOM."
Nem-nem. Az egyirányú utcák döntő többsége az autók miatt egyirányú. Persze az autósoknak kedvező változtatás már minden járműre vonatkozik. Éppen ezért helyes a lehető legtöbb helyen a kerékpárosok részére biztosítani a kétirányú közlekedést, de ez némiképp OFF.
"nos egy olyan helyen senki nem szól a brinyiglisekre"
Ugyanazt a blogot olvassuk?
"Magyarázzam el, hogy az egyirányú utca egy olyan vízmosásba vezet, ahol talán lánctalpassal el lehet menni? "
Tehát nem vitatod el a szabályok önkényes felülbírálásának lehetőségét, amennyiben ez szubjektív-objektív indokokkal magyarázható. Mármint persze az autóstól nem vitatod el, hiszen ha egy - nyilván szellemileg képtelen - kerékpáros dönt úgy, hogy szerinte jobb neki, ha adott esetben megsért egy szabályt, akkor az már csúnya dolog, és elítélendő. (Mindkét esetben abból induljunk ki, hogy a tudatos szabálysértést figyelmesen, vagyon- és életbiztonságot nem veszélyeztetve követik el.)
"hanyagoljuk a kétoldali kommunikációt"
A poszt alatt nem kétoldali kommunikáció zajlik, s bár biztos jobb lenne neked, ha hozzászólásaidat kizárólag támogató kommentek követnék, sajnos továbbra is kénytelen vagy eltűrni a reagálásomat (melyekre természetesen neked nem kell válaszolni).
"Az, hogy ha nem figyelnénk oda nap mint nap a sok fasszopó kerékbuzira, akkor naponta döglene meg közülük 10-20, az nem ér be a csökött nyúltagyadba."
Ez, gondolom, a "kibaszott észérvek" égisze alá tartozik. Gondot jelent, hogy a közlekedés során kiemelten kell figyelni? Igen, főleg a barmok miatt. Most licitáljunk? 5 évig jártam az elcseszett Váci úti kerékpárúton, az évi kb. 200 nap, oda-vissza ugye 400. Oldalanként 3-3 életveszélyes kereszteződés van, az ugye 1200. Összesen kb. 6000 érintkezés. Elsőbbségem dacára nap mint nap szinte állóra kellett fékeznem szinte mindegyiknél, hogy a roppantul sietők ne menjenek keresztül rajtam. Nyilván megtettem több ezerszer, hogy ne "dögöljek" meg, hiszen én húznám a rövidebbet. Ez persze nem kegy akkor sem, ha én vagyok az erősebb járművel. S ez csak 1 kilométeres szakasz volt.
"1 kilométer múlva egy kőkerítésben ér véget"
Akkor vajon mitől párhuzamos (onnantól)? LOL
Amúgy meg lepereg a személykedésed, csak magadat jellemzed. :P
D4D 2010.11.03. 20:52:20
Megy ez neked! Megspórolhattunk volna egy kör szalonanyázást, ha egyből ezt az érvrendszert veszed elő.
Abba egyetértek, hogy a kerékpár mehessen minél több helyen szembe a forgalommal, de ezt ne csak kieg tábla, hanem felfestés is jelezze, mint a Sujtás utcában.
www.norc.hu/embed.aspx?id=1ce6bd725204b1f4dd9f799a89adf12a&ppa=342.5&r=232.8&vla=5.8&lz=22.5&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf
"nos egy olyan helyen senki nem szól a brinyiglisekre"
Az utcában.
"Tehát nem vitatod el a szabályok önkényes felülbírálásának lehetőségét, amennyiben ez -->OBJEKTÍV!!!<-- indokokkal magyarázható."
- És akkor itt nézzünk szét az okok között. Az, hogy arra rövidebb, meg miért kelljen biciklivel 3 háztömbnyit kerülni, az nem objektív ok, illetve nem ok.
Az, ha egy helyen a járműforgalom lehetetlen valami miatt, akkor az szerintem két lehetőséget vet fel. Ezek közül az egyik, hogy megfordulok és másik utat keresek, illetve amennyiben egyirányú úton vagyok, megvárom, míg megépítik az utat, és el tudok rajta menni. Utóbbira kicsi az esély. Ugyanez kerékpárral, ha a kerékpárút járhatatlan, akkor le kell menni az úttestre, de csak akkor! Nem úgy, ahogy a közelmúltbeli posztban a 2/a úton tekerő.
" Mármint persze az autóstól nem vitatod el, hiszen ha egy - nyilván szellemileg képtelen - kerékpáros dönt úgy, hogy szerinte jobb neki, ha adott esetben megsért egy szabályt, akkor az már csúnya dolog, és elítélendő."
- Amennyiben objektív, jól meghatározható körülmények vannak, akkor senkitől sem vitatom el. A szellemi képtelenség ott teljesedik ki, amikor a kerékpárosnak nem tudom elmagyarázni, hogy éjjel nem tesz jót az egészségének, ha lámpa és mellény nélkül az én sávom közepéig imbolyogva teker (velem szembe jön, az út szélétől imbolyog az én sávom közepéig, még macskaszem sem volt rajta).
Három figyelmeztetés után a negyedik alkalommal kerékpárral együtt az árokban kötött ki a delikvens, következő héten volt lámpája, mellénye, és megtanult egyenesen tekerni. Ez tehát egy példa a szellemi képtelenségre. Leszűrhető, hogy tudatos neveléssel (nem Waldorf elvek mentén, inkább makarenkoi módszerekkel) a dolog javítható.
Autót lámpa nélkül szintén nem tolerálom, kérdezd meg azokat, akik bal oldali tompított nélkül jönnek velem szembe! Vakító élményben van részük.
(Mindkét esetben abból induljunk ki, hogy a tudatos szabálysértést figyelmesen, vagyon- és életbiztonságot nem veszélyeztetve követik el.)
Még a feltételezésed ott sántít, hogy a kerékpárosok legirritálóbb szabálysértése (már nem a piros, azt mostanában tisztelik), az egyirányúban szembe felbukkanok, illetve a járdáról úttestre oda-vissza váltás, az sajnos általában önveszélyes.
Tegyük hozzá, a szabályozás sajnos provokálja a fonák helyzeteket. Legékesebb példa erre a zebra melletti kerékpárútátvezetés, ahol a kerékpárosnak kell elsőbbséget adni.
"Ez, gondolom, a "kibaszott észérvek" égisze alá tartozik...."
Nem! Ez azért kellett, hogy felébresszem azt a Perillustrist, akivel jókat lehet csörtézni, mert logikusan érvel.
Amúgy ne licitáljunk, viszont ha találunk egy helyet, ahol rendszeresen veszélyben van az, aki a szabályt próbálja (nem kell életünk árán is betartani a szabályt!) betartani, akkor az esetet publikáljuk itt a blogon, és tegyünk javaslatot a mások által publikált esetekben is.
------------------------------------------
Részemről nincs harag, de próbálj konstruktív maradni. Légyszives.
Perillustris 2010.11.03. 21:34:16
Itt a lényeg. A legirritálóbb szót használod te is. S tényleg: az általad felsoroltak miatt elvétve történik baleset. S nem csak azért, mert figyelmes közlekedők megmentik a bringást, bár kétségkívül ennek is szerepe van ebben.
"Az, hogy arra rövidebb, meg miért kelljen biciklivel 3 háztömbnyit kerülni, az nem objektív ok, illetve nem ok."
Emlékeztetnélek, hogy a szomszédodnak néhány méter gyaloglás helyett "engedélyeztél" egy tudatos szabálytalanságot. (Ahogy egy bringás is, egy autós is könnyen lehet gyalogos.)
D4D 2010.11.03. 22:04:40
Szerintem van különbség aközött, mikor egyszerűen lusta a delikvens körbetekerni, illetve aközött, mikor lehetetlen körbetekerni.
pengusz 2010.11.04. 10:30:14
Perillustris 2010.11.04. 11:31:27
Deszkás 2010.11.04. 13:00:47
D4D 2010.11.04. 20:57:39
Amúgy sejtettem, hogy nem hagyja ki, viszont tiszteljük elvhűségéért.
Mellesleg az eredeti komment arról szólt, hogy a yard egy szabálysértést is 30 percig könyvel, mit várjunk akkor egy halálos kimenetelű balesetnél.
Perillustris 2010.11.04. 22:30:13
@Deszkás: Nem erről van szó.
D4D 2010.11.04. 22:37:17
subtotal 2010.11.05. 00:13:16
A cikkhez. Sajnos akármilyen eset is van, az élet nem áll meg, amennyiben lehetséges, azonnal engedjék tovább a várakozókat.
A németeknél pedig: a TMC komolyan működik a naviban, beszól hogy 1km múlva stau. A rádiókban 10 percenként forgalomjelentés. Nem szarral gurigáznak. El kéne menni tréningre oda.
Akik pedig féltik a mentősök, rendőrök életét, azok miért nem záratják le felújításoknál a pályát, a pályamunkásoknak miért elég egy sávelhúzás.
Deszkás 2010.11.05. 09:01:40
Aztán van olyan rádió, ami 15percenként mond közlekedési híreket.
CD-R80 2010.11.05. 09:11:08
Magyarországon egy normális rádió nincs ami országosan fogható lenne...
Deszkás 2010.11.05. 10:02:23
CD-R80 2010.11.05. 10:20:32
Deszkás 2010.11.05. 12:13:25
cso zsi 2010.11.05. 14:32:59
Normális, ÉS országosan fogható adó nincs.
Marad a "normális, VAGY országosan fogható".
Deszkás 2010.11.05. 19:04:54
Deszkás 2010.11.05. 19:07:15
D4D 2010.11.05. 19:43:26
Az éremnek két oldala van. Ha a melós a záráson belül marad, és jó a zárás, akkor nehéz elütni.
Deszkás 2010.11.05. 21:07:54
D4D 2010.11.05. 21:18:50
Tűzgolyó 2010.11.07. 22:00:32
www.langlovagok.hu/kepek/5548_kirepult-a-felborult-szemelyautobol-egy-ferfi-az-m7-esen