Friss kommentek

  • PIi: @amatőr: Amúgy csak viccelek. Válaszoltál úgyhogy úgy látszik igazad van. Ezek szerint én tévedtem... száműznöm kell magam ... (2021.07.13. 12:07) Mit keresnek teherautók a belső sávban?
  • kincsőrző: Kicsit megkésve, de a kérdést az FMSZ 1.12 döntheti el. "Az olyan úton, ahol a KRESZ 155. és 156. sz. ábra szerinti útburk... (2021.01.04. 18:16) Fogalmuk sincs, kié az elsőbbség
  • Arcade Macho: jelen pillanatban jelentem, hogy sikerult P+R -et csinalni Csikos kollega elott sikerult a mesterterv, igaz 10 evet kellett... (2020.10.15. 14:13) Sosem tudhatom, lesz-e másnap parkolóhelyem
  • Koszpek Ferenc: @városjáró: :) Bocsánatot kérek, FB posztban volt a link. ...na de ha már... :D Jelenleg Debrecen autósainak idegeit tépem ... (2020.06.09. 19:15) Járda, forgalomtól elzárt terület vagy parkoló?
  • Arcade Macho: igyekezni kell feltartas nelkul a belso savban menni, de ha nagy a forgalom akkor ugyse fog tudni a 180as versenyzo sokat n... (2019.08.06. 12:29) A belső sáv joga
  • Rugovicsvalagba: @MiKE: A KRESZ nem ismer olyant, hogy szervizút. Vagy szilárd burkolatú az út, vagy nem. Ha a két kereszeződő út szilárd bu... (2019.07.05. 01:34) Jobbkezes vagy nem?
  • Reactor: Nincs ezen mit csodálkozni, a Balkán közelebb van hozzánk, mint London vagy Helsinki. Az utak mentén gyűlő szemétkupacokon ... (2019.05.06. 20:39) Szemét szemetelők

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Hülye autósok, hülye biciklisek!

2010.11.19. 11:38 :: SilentSound

Sok poszt született már autós vs. kerékpáros témában, voltak köztük pozitívak, de többségében épp az ellenkezője. András nem először kel ki magából a kétkerekűek miatt, akik a KRESZ-re fittyet hányva közlekednek, veszélyeztetve a többi közlekedőt. De hogy ne legyen egyoldalú a történet, érdemes más szemszögből is vetni egy pillantást a közlekedésre. A lenti szövegbe beszúrt, fejkamerával készült videóra amargo hívta fel a figyelmemet. Érdekes kontraszt. Lehet, hogy nem mindig a más közlekedési eszközt használó a hülye?

Fel kéne venni a kapcsolatot biciklis fórumokkal is, hátha ők tudják a magyarázatot, hogy miért van ennyi barom köztük. Írtam már 2x is a Gellért-hegy környéki biciklistákról, akiknek a KRESZről sajátos felfogásuk van. Még mindig.

Az egyirányú ménesi úton a családi vacsora után kipakoltam öreganyámat, indulok haza, a fekvőrendőrön megemelkedő kocsim fényeiben egy egészen közeli árny tűnik fel. Megállok, nézem, ez bizony egy biciklis, szembe a sötét egyirányú úton, lámpa nélkül. Mire lehúztam az ablakot és utánakiáltottam valszeg már nem hallotta, annyira közel volt mikor észrevettem, eltekert addigra. Az irónikus, hogy múltkor 50méterrel arrébb akarta elüttetni magát az az idióta, akiről már írtam.

Így látja egy kerékpáros

A villányi úton bkv-s busz engedte át a gyalogosokat, akik neki balról indultak el. Egy biciklis forma pedig a busz mellett jobbról eltekerve majdnem elcsapta őket, konkrétan ha nem hőköl hátra az első átkelő, összeakadnak, így viszont a barma kitért jobbra, és továbbtekert. Őt sem érdekelte, hogy utánakiabálnak...

Ma meg a belgrád rakpartról kanyarodok a vámház körútra a külső sávban. A vámház körúton valóban van biciklisáv. Mindkét oldalon egy. A kereszteződéseknél meg csak a biciklis jel van felfestve a két << nyíllal. Így nem számítottam arra, hogy a kanyarodásom végeztével egy biciklis fog velem SZEMBEN hajtani, a forgalmi sávom közepén. Ráadásul csúcsforgalom volt, vazzeg.

Ez meg ott tekert szembe a forgalommal, a sáv kellős közepén. Mellettem, mögöttem jöttek. Teljesen mindegy mit akarok az ilyennel csinálni, ha kipattanok a város közepén a kocsimból akkor azt fél perc alatt megfújják. Az meg rohadt idegesítő, hogy a biciklis meg egy szempillantás alatt eltűnik a szemem elől...

Még mindig nem fogom fel, hogy mi a büdös francot gondolnak ezek a 2 keréken közlekedő idióták, nem az övék a világ! Hihetetlen hogy már 2 posztot is írtam róluk, akkor még hittem benne, hogy csak kivételes esetekkel találkoztam, de ilyen nincs, ennyi közveszélyes őrült (mert mi van ha a 80éves papi megijed és berántja a zsigát a villamosmegállóba?) márpedig nincs sem az autósok, sem a motorosok között.

Egy biztos, mostanra megváltozott a biciklisekhez való hozzáállásom.

166 komment

Címkék: közlekedés autó hülye sztereotípia kerékpár kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2010.11.19. 18:17:18

@atomboy: Én ismerem a nickedet több fórumból is. (index pl.)

ex-dr. vuk 2010.11.19. 18:18:28

@FDToth:
haha a mediaban sok hulyesegrol volt mar szo :D Kezdve onnan, hogy azt harsogtak, hogy egyiranyuban a kerekparos mehet visszafele, csak azt felejtettek el mondani, hogy csak ha tabla engedi.
Ugyanilyen baromsag, hogy kismotorral szabad menni kerekparuton - ujabb feligazsag: csak lakott teruleten kivul.

Sose higyj a medianak, megtanulhatnad mar.

thinker_ 2010.11.19. 18:25:11

teljesen egyetértek a poszttal.

FDToth 2010.11.19. 18:29:21

atomboy és vuk:
Szóval. nem írtam h tilos lenne kerékpárnak átmenni a zebrán. nem tudom honnan veszitek. viszont ajánlom nektek h írjátok be gugli-ba hogy" zebrán kerékpár" és onnan kiderül, hogy "zebrán az elsőbbség csak a gyalogosokra vonatkozik. Tehát biciklisekre csak akkor,
ha a zebránál leszállnak és tolják a biciklit"

Szerintetek?

atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2010.11.19. 18:39:21

@bonifac: Azt hittem, hatizsakomrol. :)

@FDToth: Ugyanezt irtam en is, nincs kulonbseg. Azert emlitettem a "tilos"-t, mert a helyi ujsag ugy irta, mintha tilos lenne, mar kezd faraszto lenni a media felrehordasa... (Bocs)

ex-dr. vuk 2010.11.19. 18:42:20

@FDToth: ezzel egyetertek.
Csakhogy eleg sokan harsogjak azt, hogy "szabalytalan attekerni a zebran" - mi ezt cafoltuk. Nem szabalytalan csak elsobbseged nem lesz.

FDToth 2010.11.19. 18:48:14

" zebránál nem száll le a bicikliről... annak nem jár az elsőbbség"
erre vuk:
"melyik jogszabaly tiltja a zebran attekerest"
majd atomboy
"nem tilos kerekparral atkelni a zebran"

Hol írtam én azt, hogy tilos átkelni??? Tudjátok értelmezni azt amit olvastok? szerintem nem nagyon.
lényeg a lényeg, hogy a biciklisnek akkor van előnye zebrán, ha leszáll és áttolja.

1kutya 2010.11.19. 19:01:32

@vuk_: neked tényleg annyi eszed van, mint egy 6 hetes rókakölyöknek!

bolháid vannak?:-DDD

1kutya 2010.11.19. 19:33:33

@...::: Flúgos Kamionos :::...: a biciGlist a rencámra szerintem jobb! bár jobban fáj (mármint a biciGlisnek):-DDD

''autónepper.'' 2010.11.19. 19:50:42

@1kutya: bazzzeg gyere totalcara megy a száj karate:D egyedül nem bírok velük :D

1kutya 2010.11.19. 19:53:09

@''autónepper.'': az nem jó! az halmozottan hátrányos helyzetű, annak segílykét kő osztani! pazarlás...:-DDD

''autónepper.'' 2010.11.19. 20:04:39

@1kutya: :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D geci egyébként kajjak gondolj bele milyen cím szó alapján kapná a segélyt :D:D:D:D egyékbént ja észre vettem hogy ott dumálunk :D

2010.11.19. 20:41:36

Olvasgassatok esténként lefekvés előtt hatályos KRESZ-t már légyszives.
Kerékpárosoknak kifejezetten az 54§-t ajánlom.
Szép kereken leirja, hol és hogyan közlekedhet a biciklis. A zebra nincs köztük, tehát zebrán nem tekerhet biciklis. Tolja csak szépen át, és akkor még elsőbbsége is lesz.

CD-R80 2010.11.19. 20:49:03

@FDToth: Én meg úgy tudom 12 év alatt binyiuglivel ki se mehet közútra..
Max a járdán flangálhat..

CD-R80 2010.11.19. 20:49:43

Meg rendőrállamot mint csehben pl...

nyuszigonosz 2010.11.19. 21:54:19

@CD-R80: rendörállam a cseheknél?
Mióta? És te honnét véled tudni?

D4D 2010.11.19. 21:58:51

Vannak új kommentek? Vagy csak a mantraismételgetés megy?

CD-R80 2010.11.19. 22:03:42

@nyuszigonosz: Litván ismerősöm mesélte még Boszniában mikor vietkongokat kergettünk Kuala Lumpur felé...
Nem kell mindent szó szerint venni, de ott hamarabb eljár a rendőr "tolla" mint itt.. s csak példaként hoztam fel.. A sok kis kifogást, meg nyafogást csekkel kell jutralmazni nem csak traffizni..

D4D 2010.11.19. 22:07:03

Tegnap egy biciklis életét a szemből jövő busz mentette meg, mert ő látta a biciklit és refizett, hogy én is megláthassam.
Helybeli barom volt, aki az újtelepre minden este részegen és (hátsó)lámpa nélkül teker. Tegnap nálunk sűrű szitálás volt este, ha nincs esze a buszosnak, akkor lehet elütöm.

Ma nem fog részegen hazatekerni lámpa nélkül! Vittem villáskulcsot, és hazahoztam az első kerekét!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.19. 22:09:35

Hülye a posztoló, minek száguldozik? :)

1kutya 2010.11.19. 22:18:02

@D4D: azt hittem van annyi eszed, hogy az utolsó felesét hozod el! tudod: amitől berúg:-DDD

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.11.19. 22:36:50

Viszonylag sokat közlekedek a városban, de még nem volt konfrontációm kerékpárossal :)

kop-kop-kop

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.11.19. 22:46:20

@1kutya:
Egész nap azon gondolkoztam, mit csináljak vele!

Megverni, feljelenteni nem akarom. a verést nem élné túl, a büntetést nem bírná kifizetni.

Ez jutott eszembe.

FDToth 2010.11.19. 23:00:30

@CD-R80: sok mindent nem lehet, de általában ugye a szülő törődik a gyerekével... mindegy, azért remélem nem ütök el egy szabálytalan kerékpárost sem.

ex-dr. vuk 2010.11.19. 23:03:21

@CD-R80:
rosszul tudod. csak fouton az uttesten nem kozlekedhet, viszont fout jardajan emiatt igen (mas jardakon nem).

(---Flúgos Buszos---) 2010.11.19. 23:38:58

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Szevasz Apa!!!

Mi a szitu,lesz végre renCám a CSamping biciklimre??? Valamivel elkell mennem a buszoméert.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.20. 00:07:15

@vuk_:
Hülyeséget ne terjessz,igy is sokan hallgatnak rád

Kreszt ismered? Nem!
"A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia."
Már sokadszor nyomod ezt a marhaságot, ugyhogy
indiccs egy MeaCulpát légyszi.

Ingyen kreszkönyvet a bringásoknak!

igazi hős 2010.11.20. 00:08:06

@hawkeye: Nagyon jó! Netán tudod kiről szól?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.20. 00:32:04

@vuk_:
Hulye szabály
Mi van ha egy 5-10 éves nem főuton bringázik?
Normális ez amikor fogalma sincs a közlekedésröl,sőt semmiröl?

16 év alatt nem engedném a közúton a bringázást

igazi hős 2010.11.20. 00:38:31

@qwertzu: Kedden balra kellett egy főútra (SilentSound kedvéért: az Adyra) kanyarodnom. Sokan jöttek balról, de -gondoltam- semmi gond: balra mellettem zebra, előtte gyalogosok. Még a két oktató autó sem állt meg a gyalogosoknak (mindkettőben volt tanuló), ahogy azok sem akik jobbra kanyarodtak.

@horex: Nem ragadtad ki egy kicsit a környezetéből ezt a mondatot? Mintha ez a kerékpárútról illetve lakott területen kívüli balra kanyarodásról szólna, zebráról szó sincs. (54/4)

igazi hős 2010.11.20. 00:44:22

@horex: 5-10 éves még szülővel bringázik, azt hiszem ez nyilvánvvaló. És miért ne tehetné: ahol apa megáll ott ő is, egyébként meg megy mögötte. Kell ennél több? Ha apa sem ismeri a szabályokat, az persze gebasz van, de akkor mindegy a gyerek kora.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.20. 00:46:21

@igazi hős:
Nem, zebrárol nincs szó tényleg, ez hiányossága a kresznek

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.20. 00:49:28

@igazi hős:
éves még szülővel bringázik, azt hiszem ez nyilvánvvaló"
Kreszböl ez egyáltalán nem nyilvánvaló
Ne jólnevelt gyerekeket és "jólszituált "családokat láss csak

ex-dr. vuk 2010.11.20. 01:20:47

@horex:
az mar a szulo felelossege, hogy a gyerek mit tud es mit nem, es mikor engedik ki a hatso udvarbol biciklivel.
Mint ahogy az is, hogy gyalog mikortol mehet el a boltba. A gyaloglast is betiltanad 16 ev alatt? :D
Mindenki annyi mindent betiltana... En 14 evesen mar eleg komoly kerekparos multtal rendelkeztem, igaz Kalocsa nem volt tul forgalmas, de azert nem is falu.
Szoval ovatosan ezekkel a betiltasokkal.

2010.11.20. 06:14:37

Büntethető bicajosokat! Rencámot! Toleránsabb autósokat! Kevesebb hülye gyalogost, kresz oktatást általánosba!

igazi hős 2010.11.20. 09:01:36

@horex: "Kreszböl ez egyáltalán nem nyilvánvaló" Épp annyira, mint hogy jogosítvány kell az autóvezetéshez. Ha apuci odaadja a 15 éves kölyöknek az autókulcsot, akkor lelke rajta, a felelősség KRESZ-ben nevesítve az övé. Ahogy akkor is (igaz a BTK/PTK alapján), ha hagyja hogy egy kiskölyök egyedül kimenjen a forgalomba. Az hogy mindkettőre van példa, nem jelenti, hogy a szabály rossz, inkább a betartatás gyenge.

ex-dr. vuk 2010.11.20. 09:16:14

@horex: orulok, hogy sikerult kiragadnod egy mondatot, de talan olvasd el az elotte levo felteteleket is. Ezeknek egyutt van ertelmuk :)

Húzzunk bele! 2010.11.20. 10:49:50

@XXXXXXX: Mi az a kerékpárláncolaj?
Olyan nincsen, bicikli boltokban kaphatók is jók minden másba, pl motorcsónakéba, vagy motorba. De múltkor az Obiban is árulták ugyanazt más kiszerelésben és más csomagolásban ugyanazt a olajat WD40.

Húzzunk bele! 2010.11.20. 10:50:55

@Pörög a lufi: Eddig is bünthetőek voltak a kerékpárosok.

Húzzunk bele! 2010.11.20. 10:58:20

@domeq: "Nem akarom megverni. De én autóval járok és a bicajosnak jobban fáj, ha figyelmetlenségből ütöm el."

De azért még verd meg, hátha nem fáj neki eléggé.

Húzzunk bele! 2010.11.20. 11:08:39

@''autónepper.'':"ne is haragudjatok de pont leszarom a kurva biciGliseket simán kikanyarodok eléjük simán ledudálom őket és direkt úgy szoktam megállni a lápánál a járda mellet hogy VÉLETLENÜL se tudjon elmenni mellettem mert utána csak feltárt... és ha ez nem tetszik neki és még szövegel csapkodni próbál tuti hogy eltöröm a lábát ....AZÉRT MERT KURVA BICIGLIS NEM VALÓ AZ AUTÓK KÖZÉ .... és abba mivan hogy az autós kicsit oda gyorsított mikor mentek át a gyalogosok? vazze már piros volt nekik szedjék a lábukat.... jah és különben is nem tudom hogy mért iylen kamikazze minden biciGlis mikor ha elbassza őket valaki tuti ott döglik meg... tudom majd minyá jönnek az okosok hogy én vok a bunkó meg a köcsög bmw de ez így van basszák megmagukat "

Nem értem mit rikácsolsz itt, szállj be a dobozodba és üssél el valakit, aki épp kerékpározik a környékeden, és hagyd ott. Legközelebb 10 év múlva találkozunk veled itt, bár amilyen jól felszerelt egy börtön, még internet is lehet.:D

isti77 2010.11.20. 11:19:15

Jó volt a videó. Hát igen, nagyjából egyformán paraszt mindenki, az meg, hogy mindenkit csak a másik suttyósága zavar, emberi tulajdonság.
Biztos "nem egyértelműek" a táblák és egyéb jelzések, mint a csütörtöki balesetnél a Lágymányosi hídnál. Erre most nagy divat hivatkozni. Végül is csak egy kötelező haladási irányt jelző tábla van a lámpa tetején, meg "CSAK 1 DB BEHAJTANI TILOS TÁBLA" (idézet a "szakértőtől"). Sorompó tényleg nincs, a k.rva életbe.
De az ilyen balf.szoktól, akik vakon követik a GPS-üket, akár betonfal is lehetett volna.
Na, ez off volt, sorry.

Marcellusca 2010.11.20. 11:34:02

Ez de sz@r összeollózás.

Hülye szegediek, szegedi hülyék! :D

Az utolsó snitt, két mondatával viszont abszolút egyetértek!!!

qwertzu 2010.11.20. 11:47:56

@igazi hős: A gyalogosaknak is meg kéne tanulni átkelni a zebrán:
Határozottan elindulok a zebra felé. Körülnézek, hogy féktávon belül ne lépjek ki senki elé és megyek. Ha nagyon folyamatos a kocsisor akkor lelépek a zebra szélére. Valahogy mindig megtalálják a féket. :)

Hurri Kán 2010.11.20. 12:04:20

Ezt fos filmet minek rakták be? Teljesen életszerűtlen.

Összes bringás köcsög, az is marad.

Húzzunk bele! 2010.11.20. 12:55:52

@gyvy: "Ezt fos filmet minek rakták be? Teljesen életszerűtlen.

Összes bringás köcsög, az is marad."

Te véletlenül nem vagy tagja a náci egyesületnek, mert ilyen szélsőséges véleményről csak arra tudok gondolni.

Reggie 2010.11.20. 12:59:27

@Húzzunk bele!: Abban igaza van, hogy eletszerutlen a film. A valosagtartalma kb annyi mint egy sci-fi-nek, filmet meg az utobbibol is csinalnak...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.20. 14:30:24

@bonifac:
Szoval anyázzuk a szegedieket is?
:))

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.20. 14:33:36

@atomboy:
Szegedbicaj nekem nem kresz törvény

De el lett döntve már hogy tévedtem, tényleg nincs a kreszben a zebra ilyen vonatkozásban

Nekem Rogán főtörvénybenyujtó úr a polgim, majd javaslom neki hogy ezt a részt, meg a kisgyerek biciklizését is korrigálják a kreszben

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.20. 14:40:05

@atomboy:
Van köztuk egy ami vicces is lehetne , ha nem komoly lenne
"Elsőbbségadás kötelező kivéve kerékpár"

Ha ugy gondolják hogy ez jó, mennyen csak a bringás és ne adjon elsőbbséget, majd gipszágyban megtanulja a rendet

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.20. 15:08:10

@vuk_:
Mindenki annyi mindent betiltana... En 14 evesen mar eleg komoly kerekparos multtal rendelkeztem,"

A sok tiltást én sem szeretem
Hogy neked olyan korodban volt tapasztalatod azt te csak most gondolod
Nekem is volt, aztán nekimentem eg yálló autónak mert csak az orrom elé bambultam és letört a fogam

16 év alatt ne kerékpározhasson az uton sehol, de ezt is kreszvizsgához kötném
Teljes jogú résztvevője a forgalomnak, miért kellene eltekinteni a vizsgátol?
Tud menni egy komoly bringa akár
max. 50 km/h-val is
Azt meg ne bizzuk a papára hogy majd ő vigyáz a gyerekre
Hogy vigyáz rá?
Indulás elött aszongya a lurkónak,hogy gyere utánam, aztán a lurkó meg ugy gondolja egyszer hogy másfelé megy mert ott egy játékbolt és megvan a baj

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2010.11.20. 15:10:02

@horex: A szegedi hülyéket lehet. (De nem a szegedi bringásokat. Nem általánosítunk.)

Az általánosítás egy logikai hiba, mégis mind elkövetjük. (Mert a sztereotipiáknak van alapja.)

Aki tud angolul, elolvashatja a logical fallacy-k nagyon jó és vicces összefoglalását egy novellában. www1.asknlearn.com/ri_Ilearning/English/631/elang-ilearning/page3a.htm

bocs az offért.

ex-dr. vuk 2010.11.20. 15:17:28

@horex:
meg szerencse, hogy nem te alakitod a torvenyeket...
16 evesen ne biciklizhessen az uton, de 17 evesen mar akar harom es fel tonnaval is mehet barhova. Ugyan mar.
Mar kismotorra is 14 evesen kaphatsz jogsit. Nekem is megvolt akkor. Az, hogy hogy vezeted az pedig nem kortol fugg hanem gondolkodastol.

Kismotorral SOHA nem volt balesetem (eltekintve attol, mikor kb 15km/h-val elcsusztam a felfagyott kanyarban, azt is mar 25+ evesen..Biciklivel az elmult 26 evben (amiota bringazok) alig volt balesetem, talan 1-2 valamikor 15 eve.

De amugy ilyen erovel korhatarhoz kothetnel szinte barmit...
Ez pont ugyanaz az eset, hogy legpuskahoz nem kell engedely, de a soretes shotgunhoz igen (meg oktatas is). Vajon miert van kulonbseg?

Hurri Kán 2010.11.20. 15:28:21

@Húzzunk bele!:
Lenne egy tiszteletteljes kérésem: küldd már el nekem a ma Magyarországon törvényesen működő náci egyesületek listáját, mert én egyet sem ismerek...

Amúgy eléggé magadra vetted, hát istenem, van ilyen...
Rosszul sikerült a tegnapi este a Capellában?
Vagy még nem szívtad el a mai fűadagodat? Hát lehet nyereg nélkül kéne biciklizned, az csökkentené benned a feszültséget valamelyest...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.20. 21:26:05

@vuk_:
Szoval te egy akárhányéves kissrácot alkalmasnak tartasz arra hogy egyxedül bringázzon az uton
OK
3.5 tonna lehet 17 évesen lehet?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.20. 21:50:02

@vuk_: "Mar kismotorra is 14 evesen kaphatsz jogsit."
Hát ez az! Hogy van jogsija. De egy jogsi nélküli kisgyerektől mit vársz? Szerintem olyan 13-14 éves korhatár normális lenne.

Devil 2010.11.20. 21:59:07

Azt lattátok hogy 2:14-nél a gyalogosok simán piroson kelnek át?

igazi hős 2010.11.20. 22:05:51

@Reggie: Miért is sci-fi? Szerinted az autósok nem követik el ezeket a KRESZ sértéseket? Atomboy szép csokrot gyűjtött össze.
Abban persze igazad van, hogy nem ezek a jellemző autós szabálysértések (kivéve a behajtani tilos), másokat (sebességhatárok, parkolási szabályok) sokkal sűrűbben megszegünk.

ex-dr. vuk 2010.11.20. 22:27:27

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Es attol, hogy egy tanfolyamon megtanulja a kreszt erettebb lesz a kozlekedeshez? Ezen mulik? Autohoz is kell jogsi, es nezd meg mennyi kreten van az uton. Es ok mar nem 14-16 evesek, raadasul. Kurvara nem jogsifuggo.
Ha normalis szulei vannak valakinek, akkor egy gyerek 6 evesen mar ismeri a szamara szukseges tablakat (gyaloglashoz ami kell), 8-10 evesen pedig mar akar mindet. Vagy te nem tanitod a gyereked ilyesmire? A 2.5 eves unokaocsem tudja, hogy a jardan kell menni, es keresztezodesnel megallunk es csak szulovel tovabb.

@horex: "3.5 tonna lehet 17 évesen lehet?" ezt a kerdest nem annyira ertem, de szerintem a valasz az, hogy igen, B kategorias jogsival 3.5 tonna ossztomegig (vagy 9 szemelyesig) vezetheto auto, akar konnyu utanfutoval. Szerintem ezek utan 8 evesen nyugodtan biciklizhet barki egy kisutcaban :)

Xezs 2010.11.20. 23:01:37

Ilyen témában mindig is ment a pro és a kontra, én csak a saját tapasztalataimat írom le:

Nagyságrendekkel több szabálytalankodó biciklist látok, mint autóst. A piroson szinte kivétel nélkül mindig átmennek, a biciklivel/kismotorral behajtani tilos táblával jelzett gyalogos aluljáróba állandóan behajtanak (ja, ide a kismotor is!) és úgy egyáltalán, leszarják nem csak a mások, de a SAJÁT testi épségüket is.

Ettől függetlenül igaz, hogy a szabálytalanság járműfüggetlen. Csak a nagyságrend nem mindegy.

Xezs 2010.11.20. 23:10:55

@horex: A hab a tortán, hogy KRESZ szerint a zebrán csak és kizárólag TOLNI szabad a kerékpárt, rajta ülni TILOS.

Xezs 2010.11.20. 23:29:31

@isti77: Na pont azon morfondíroztam, hogy az a felhajtó hogyan is van kitáblázva. Nagy ritkán járok arra és akkor is busszal, szóval nem láttam. Azok alapján amiket leírsz, egyértelműen a sofőr volt a balfasz ebben az esetben.

ex-dr. vuk 2010.11.21. 01:19:10

@Xezs: ezt hol olvastad? Ugyertem hivatalos helyen (kresz jogszabalyok), media nem erdekel.
A zebran hosszaban autoval sem szabad atmenni, vagy csak biciklivel? Autot is tolni kell olyankor, ugy szabalyos?

Reggie 2010.11.21. 05:06:41

@igazi hős: A film azert scifi szamomra, mert nem kulso megfigyelokent keszult. Barki csinalhat filmet, hogy kocsival/kamionnal/kerekparral/villamossal/barmivel de szep szabalyosan megy. Viszont ha felmesz az utv.hu -ra es random nezel egy belvarosi kamerat, akkor barmelyik piroson 90% feletti arannyal mennek at a kerekparosok. Egyszer szanj ra 2 orat es meg fogsz lepodni.

CD-R80 2010.11.21. 08:55:00

@vuk_: ""3.5 tonna lehet 17 évesen lehet?" ezt a kerdest nem annyira ertem, de szerintem a valasz az, hogy igen, B kategorias jogsival 3.5 tonna ossztomegig (vagy 9 szemelyesig) vezetheto auto, akar konnyu utanfutoval."

Én úgy tudom két évig nem húzhatsz utánfutót..

terror 2010.11.21. 11:06:02

carcam.hu/2010/11/a-tulszabalyzott-varos/

Hajra 100% szabalykovetok :) Szerintem szivesen adnak meg kamerakat, ha valaki ugy erzi :)

Xezs 2010.11.21. 13:57:46

@vuk_: A KRESZ-ben van egy ilyen rész:

"A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia."

Én ebből indultam ki. Meg egyébként is, járdán semmi keresnivalója nincs a biciklinek, akkor meg hogy kerülne a zebrára? Járdáról lépünk zebrára, nem?

"54. § (1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - a lakott területen kívüli úton, a főútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni.
(2) Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni."

Ez alapján pedig nem igazán sok hely van, ahol indokolt és szabályos lenne a járdán (és ebből kifolyólag a zebrán) való kerékpáros közlekedés.

Reggie 2010.11.21. 14:07:22

@Xezs: Atomboy altal linkelt kepeken talalhato helyen is tilos szerinted? Mert ott gyalog es kerekparut van, tehat a jardan kell kozlekedni, es ket jarda kozott az utat zebraval felfestett teruleten kell keresztezni. Tehat tiltva nincsen, csak gyakorlatban igen ritka az olyan szituacio, amikor szabalyosan kozlekedve kell a zebrara hajtani kerekparral(ket jarda kozott).

terror 2010.11.21. 14:57:14

@Xezs:

1. Ez meg mindig lakott teruleten kivuli foutra vonatkozo KRESZ idezet.

2. Mi a helyzet ott, ahol a jardara huznak egy sarga csikot, ettol mar tokre szabalyos, sot mi tobb, elviekben kotelezo is a hasznalat, utana nincs kerekparos atvezetes.

Az egyik "pillanatban" elvarjak, hogy a jardan tekerjen az ember, utana csodalkoznak, hogy ott is jardara megy, ahol nem kene.

Elbaszarintott egy intezmeny ez. Az egyiranyu utcak megnyitasanak media altali kommunikalasahoz hasonlithato :/

Ettol fuggetlenul aki a zebran atrepeszt, abbol valahogy hianyzik a tulelesi oszton.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.21. 15:10:21

@vuk_:
Magyarul C kategoriát lehet letenni 17évesen?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.21. 15:12:50

@Xezs:
Ha ezt pontosan beidézed paragrafus szerint elhiszem
Én is ezt mondtam korábban,de nincs rá tiltás a kreszben

atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2010.11.21. 15:16:37

@Xezs: "Nagyságrendekkel több szabálytalankodó biciklist látok, mint autóst. "
Ebbol is lehet kovetkeztetni, hogy a szeparalt kerekparuton kozlekedo szabalyos kerekparosokat nem lehet eszrevenni. Es meg csodalkoznak, hogy miert kerulom az ilyen szarokat...

''autónepper.'' 2010.11.21. 15:24:25

@Húzzunk bele!: csak azért nem ütöm el mert féltem a kocsit plus nincs kedvem egy hülye miatt se börtönbe mennem :D

Xezs 2010.11.21. 15:30:05

@Reggie: Járda alatt én a gyalogutat értem. A gyalog- és kerékpárút az más tészta, ott sokszor el is van választva a kettő egy sárga vonallal. Sőt, ilyen gyalog- és kerékpárutak esetében a zebra mellett van egy sárgával megszaggatott kerékpáros átkelő.

Szóval akkor úgy fogalmazok, hogy gyalogúton nagyon ritkán van bármi keresnivalója bicajnak.

@errorka: Ha elfogyott a kerékpárút, leszállsz és tolod, vagy mész ki az útra és tekersz tovább. Ilyen helyzet pl. a Gyáli úti vasúti gyalogos aluljáró esete. Odavezet a kerékpárút, majd jön a gyalogos aluljáró, ahol tábla tiltja a biciklizést (érhető okból, hiszen elég veszélyes a gyalogosokra nézve a száguldozó biciklis). Itt hivatalosan le kéne pattanni és áttolni a bicajt, ennek ellenére a gyakorlatban száguldozó őrültek elől kell elugrálni odalent a gyalogosoknak. Van aki még kismotorral is lemegy.

@atomboy: Ez olyan dolog, hogy a szabályosan közlekedő autóst sem veszed észre, mert az a természetes. Nem teljesen értem, mit akartál mndani, de ha kifejted akkor talán megértem.

Xezs 2010.11.21. 15:36:22

@errorka: Miből gondolod, hogy amit idéztem, az csak főútra vonatkozik?

A teljes pont ez (54. §-ból):

4) Kerékpárral

a) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá

b) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni

nem szabad.

A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.

A főútvonal csak és kizárólag az a) pontban van megemlítve. Amit én linkeltem, az már teljesen más bekezdés a 4-es pontból. Semmi köze az a) bekezdéshez.

Bár tény, hogy nyomorékul van odaírva, mert sem egy saját pontot nem kapott, sem egy saját bekezdést.

így aztán sokan hozzáolvassák az a) bekezdéshez, mint te is.

Xezs 2010.11.21. 15:44:34

Javítok (NAGYBETŰVEL) az érthetőség kedvéért:

*A főútvonal csak és kizárólag az a) BEKEZDÉSBEN van megemlítve. Amit én KORÁBBAN BEMÁSOLTAM, az már teljesen más bekezdés a 4-es pontból. Semmi köze az a) bekezdéshez.

Bár tény, hogy nyomorékul van odaírva, mert sem egy saját pontot nem kapott (MONDJUK 5-ÖST), sem egy saját, NEVESÍTETT (BETŰJELZÉSES) bekezdést. TEHÁT KÜLÖN BEKEZDÉSBEN VAN, DE NEM KAPOTT SAJÁT BETŰJELZÉST, MONDJUK C-T.

Mike007 · http://lookatmylife.blog.hu 2010.11.21. 15:49:13

Több dologra reagálva, én 14évesen többszörös országos bajnok voltam továbbá ek,eb,vk,vb dobogókkal és győzelmekkel rendelkeztem kicsit több rutinnal kezeltem már akkor a drótszamarat mint egy két autós az autóját... persze ez egy véglet elismerem. Most már főleg autósként járom a budapesti utakat, autósként már több konfliktusom volt bringással. Bringásként sosem volt konfliktusom autóssal. Igen, a bringás a gyökér félrészeg KRESZ-t nem ismerő idióták... főleg éjszaka. És félig meddig bringásként figyelek a bringásokra, de ezek marhák és igenis komoly szankciókat kéne kiszabni. S amit régóta fújok, hogy komoly szondáztatást a biciklisek körébe is!!!!!!!!!! Nem normális hogy pocsolya részegen flangál éjszaka a városba kivilágítatlanul. Piros lámpás gyalog átkelős videó részlethez annyit, hogy még zöldbe indult el ha videón látható autós meg egy paraszt igazán meglehet várni amíg átér pár másodpercről van szó... de lehet én látom rosszul. Krekács Miklós voltam tisztelettel!

atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2010.11.21. 16:15:00

@Xezs: Arra celzok, hogy a kozuton haladva latjak egymast. A szeparalt kerekparutnal serul a latni es latszatni elv.

terror 2010.11.21. 16:30:21

@Xezs: Erre azt tudom mondani, hogy autoval is elerkezhetsz olyan helyre, ami veszelyesnek mondhato, megsem szallsz ki es tolod at az autot. (Sot, sokan a sebesseghatarokat sem tartjak be, de most ez mindegy.)

Veszelyes forgalmi helyzeteknel amugy a veszelyforrast kell megszuntetni, es nem pedig a kozlekedo feleket kenyelmetlenkedesre kenyszeriteni.

A legjobb pelda erre az Oroshazan kialakitott "keros infra". Veszelyes volt az atvezetes - ami mar a tervek publikussa valasakor nyilvanvalo volt, es tiltakozas volt ez ellen, keszultek videok, kepek, volt kontakt az illetekesekkel, szart se ert -, ugyhogy kitablaztak, hogy aki arra bringazik, az szalljon le, es tolja at. Sokan megtettek, ugy is volt gazolas. Eddig minimum 8 baleset volt az atvezetesnel (ennyirol tudok). Semmit nem csinalnak amugy azota se, de a lenyeg, hogy most legalabb ha valaki ott atteker, akkor mar o a hibas.

Amiert ezt leirtam, hogy a "nagy Budapest"-hez kepest egy "videki kis falu"-ban nem lehet azt elerni, hogy a gepjarmuforgalom karara tortenjenek lepesek, akkor hogy varhato el ez a fovarosban?

Lenyeg a lenyeg, a kenyelmetlenseget az ember igyekszik megszuntetni/elkerulni. Ha a kenyelmetlenseg abbol all, hogy vasuti atkelo elott 400 meterrel 40-re lassitson egy tabla miatt, akkor nem fog 40-el menni, ha pedig bringat kell tolni, akkor azt nem fog. Kinek mi a kenyelmetlen...

Foutvonal vs nem foutvonal. Ha elkezdenek irni foutvonalrol meg lakott teruleten kivulrol, es folytatodik az iras, akkor szerintem logikus, hogy nem lakott teruleten belulre vonatkozik, hacsak nem emlitik. Itt viszont nem emlitettek.

Trollkodas: A te ertelmezesedben a "nem szabad" is egy kulon pont kene hogy legyen. Akkor meg nem tisztazott, hogy mi nem szabad :P

Eloszor leirjak mit nem szbaad, utana szeparaltan leirjak, hogy hogyan kell megoldani az adott szituaciot.

Pont ilyen szar a szeparalt bringautas/bringagyalogos megoldas is, lakott teruleten belul :P

Xezs 2010.11.21. 17:39:03

@errorka: Keress rá itt: net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM

Itt jobban látszik a tagolás, amit nem tudok bemásolva megtartani.

Az a baj egyébként ezzel a résszel, hogy vitára ad okot. Sokkal körültekintőbben kellett volna megírni és akkor nem lenne az, hogy én így értelmezem, te meg úgy.

"nem lehet azt elerni, hogy a gepjarmuforgalom karara tortenjenek lepesek"

Miért érzem úgy, hogy ezt csak egyfajta sértődöttség mondatja veled? Nagyon sokszor van olyan, hogy épp az autósoknak lesz kényelmetlenebb egy változtatással, legfeljebb nem tudsz róla. Sőt, gyalogosoknak, főleg babakocsival közlekedő anyukáknak (!) sokszor még kényelmetlenebb.

Azt meg nem szabad feltételezni, hogy valaki nem fog lassítani 40-re, vagy nem fog leszállni ha épp le kell. Ha mindenki így gondolkodna, hogy úgysem szabályos senki sem, akkor senki sem tartana be semmit, aztán megnézhetnénk magunkat.

szegedbicaj 2010.11.21. 18:39:59

Ehhez a posthos hogyan kapcsolódik a videó? A videó éppen arról szól, hogy nem a biciklis a szabálytalan, vagy az autós, hanem a szabálykövetés független a járműtől, hanem az embertől függ, és bemutat pár olyan szitut, mikor olyasmi műveleteket művelnek autósok, melyekkel a kerékpárosokat szoktak "vádolni". Ez ennyi, és nem több.

CSI

terror 2010.11.21. 19:25:01

@Xezs: Vannak ennel nagyobb bajok is a KRESZ-ben, maradjunk ennyiben :)

Ragozhatnam meg a temat (hogy pl. mi a fontosabb: a lekopott sarga atvezetest keresni egy keresztezodesben, vagy a forgalmat nezni), de igazabol nincs sok ertelme.

Meg kell probalni vigyazni a masikra, es nem art tisztaban lenni azzal, hogy a bringagyalog hasznalata bar kotelezo, de felulbiralhato.

Ha meg van bringaut, es egy kerekparos epp nem azon megy, akkor annak valoszinuleg oka van, es nem kell kemenykedni 1.5 tonnaval a 15 kilo elleneben.

Es persze nem beszaguldani ezekbe a keresztezodesekbe, egyik fel reszerol sem.

Forgalomcsokkentes...

Ha megnezed, akkor pl. megbukott a forgalomcsokkento tervezet (ido elott megbuktattak), a Margit hidat elsokent a gepjarmuforgalomnak adtak at (itt egyebkent mar kemenykednek nehanyan, mert zokon veszik, hogy valaki bringaval is at mereszel menni), a szmog tema felett allandoan elsiklas van, csak amikor mar nagyon borzaszto a helyzet, akkor irnak rola, de akkor is megy a lamazas. A szmogriado tervezeten Alkotmanyellenesen enyhitettek, stbstb.

Kb. hetente halalra gazolnak szabalyosan kozlekedo embereket a zebrakon, napi 40+ ember hal meg a szmogra visszavezethetoen. Van korlatozas? Nincs. Pedig a sulyosan es a konnyebben serulo illetve a "csak" lebetegedoket meg nem is szamoltuk.

Ezzel most allitsd szembe azzal, hogy a Margit hidnal egy kerekparos (vagy pizzafutar, mar nem lehet kovetni, annyi szala volt a sztorinak) nekiment egy gyereknek (aki nem halt meg), egybol kikerult a "toljadvazeg" tabla, buntettek a rendorok (kesobb nem buntettek), stb. A gyalogok mar a hidfeljaronal anyaztak a kerosokat, ahol meg lehetett tekerni, es ami amugy egy bringagyalog, tehat az atadas elott nagy boldogsagban setalgattak/tekertek egyutt az emberek.

Szoval furcsa dolgok zajlanak ebben a varosban meg a fejekben.

Es meg nagyon nagyon sok mindenrol lehetne irni e temaban (10-12 masodperces gyalogzoldek 4-5 savra ugy, hogy meg kanyarodnak is rad kozben, az aluljarokrol, ahova nem lehet felszini zebrat tenni - pl. Blaha), de akkor mar nagyon elkanyarodnank.

Nem sertodes ez, hanem talan inkabb szomorusag meg csalodottsag...

A kozlekedo felek (auto, bringa, motor, gyalog es mindegy egyeb) igen nagy szazaleka szabalytalankodik. Azok is, akik azt hiszik magukrol, hogy nem. Fentebb linkeltem egy videot, ahol magukat szabalyosnak velo gepjarmuvezetok kaptak kamerat az autoba, es bizony kiderult, hogy megsem szabalyosak.

Tedd mellejuk azt a 75%-ot, akik sajat bevallasuk szerint szabalytalankodnak. Nem sok marad :P

(Megjegyzem, hogy tegyek a tuzre: szabalytalansagbol is van ami gaz, es van, ami lovaglas a szabalyokon. Peldaul az elobb emlitett videoban is lathato, hogyha a buszsavba visz a kanyar, akkor onnan valahogy ki kell jonni. Ez egyebkent, hogy visszakanyarodjak, pont olyan, mint amikor a bringagyalog zebraban folytatodik...)

D.Tomi 2010.11.21. 20:44:36

Nekem legutóbb integetett egy kerékpáros aki éjszaka jött szembe. Vagy ismert vagy erősebbnek ítélte a fényerőmet az ő 0 fényerejének :)!

ex-dr. vuk 2010.11.21. 21:17:30

@Xezs:
az idezet fasza, csak legyszives elolvasni a felteteleket is hozza.
Igen, jardarol nem kerulhetsz zebrara a kresz szerint, de sok kerekparutat egyenesen zebrara vezettek. Ennek sem artana vegetvetni... Meg ugy altalaban a jardan vezetett kerekparutakat kene megszuntetni varoson belul, MINDENHOL. Maris nem lenne gond a zebrazassal.
(egyebkent autoval jarhato utcat is vezettek ra zebrara szegeden, ott is tolni kell a kocsit?..)

ex-dr. vuk 2010.11.21. 21:18:32

@horex: tudom, hogy direkt ertetlenkedsz. B-vel 3.5 tonnaig lehet vezetni. (legalabbis regen igy volt, de 2.5 tonna biztosan - azt hiszem, hogy ebben a szituacioban az a +- 1 tonna mar nem szamit)

domeq 2010.11.22. 09:46:45

@vuk_: Szerintem meg tehetsz egy szívességet. Törekszem arra, hogy normálisan vegyek részt a közlekedésben. De ha hibámon kívül egy zebrán tekerő bringást ütök el, az neki fáj majd. Nem érzek különleges vágyat a bringások verésére. Semmi bajom velük, aki hülye és hülyén teker, azt majd elütik. Én vigyázni fogok nehogy belém jöjjenek.

Xezs 2010.11.22. 19:18:41

@errorka:

"Meg kell probalni vigyazni a masikra" - egyetértek

"Ha meg van bringaut, es egy kerekparos epp nem azon megy, akkor annak valoszinuleg oka van" - nem értek egyet

"nekiment egy gyereknek (aki nem halt meg), egybol kikerult a "toljadvazeg" tabla" - egyetértek a határozattal, túl szűk ott a járda a felújítás miatt

Asszem a lényeg az, hogy mindenki figyeljen a másikra, és ne találjon ki mondvacsinált okokat a szabálytalankodására.

terror 2010.11.22. 22:07:10

@Xezs: Kozlekedsz aktivan a keros infrakon? Egyszeruen nem biztonsagos rajtuk a kozlekedes. Es ha valami nem biztonsagos, akkor igencsak durva (talan alkotmanyellenes is), hogy kotelezove teszik.

Abbol kiindulva amit irsz, ahol szukek a savok, ott ki kene szallitani az autobol az embereket, es tolni kene. Nemde? A Nagykoruton is van 1-2 ilyen hely, nagy sikere lenne a dolognak.

Egyebkent ezt arra irtam, hogy tortenik egy 8 napon belul gyogyulo seruleses eset, nevezzuk balesetnek, es egybol szigor van. Ezzel szemben mas esetekben teljesen normalis, hogy az emberek meghalnak az utakon es a korhazakban meg otthonaikban meg az utcan, es senki nem csinal semmit. Szerinted ez normalis dolog?

GG81 2010.11.25. 11:08:16

@atomboy: az utolsó kép (Batyi)... a kék tábla előtt már jóval kint van a 10-es korlátozó... a buszmegállónál...

GG81 2010.11.25. 11:10:47

@horex: nem kell rosszaság... elég a tapasztalatlanság, a bizonytalan úttartás, egy úthibán megdobódik a bringa és jobb esetben csak elesik, de a kocsik közé is borulhat...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása