Benne vagyunk a biztosítás átkötési szezon véghajrájában, jön az utolsó hét, amikor még válthattok (aki még nem tette meg, kalkulálhat díjakat és átszerződhet itt is), ezért KP becsülettel kicsillagozta a szóban forgó cég nevének a közepét, hogy rá ne jöjjünk, melyikről is van szó. Hogy kicsit kiegyenlítetté tegyem a mérleget, annyit mindenképpen hozzátennék a sztorihoz, hogy nekem is volt már velük dolgom két alkalommal (nem csak autó kapcsán), mindkétszer gyorsan és korrekt módon ment a kifizetés. Itt most sajnos valami elcsúszott, ahogy nekem lejött, leginkább a kárszakértő hibájából. Ami persze levélírónkat valószínűleg hidegen hagyja, ő csak azt szeretné, ha ki lenne cserélve végre a szélvédője, amire külön biztosítást is kötött.
Alább olvashatják esetem egy drága kaviccsal - és hazánk egyik legnagyobb biztosítójával.
Október 27-én délelőtt az általam jól ismert Budapest-Sopron útvonalon autóztam hazafelé Sopronba, amikor a 85-s út nagycenki szakaszán utolértem egy termetes kamiont, amit mintha az ördög küldött volna, mert még mielőtt alkalmam lett volna megelőzni, valószínűleg az út széléről egy alattomos kis kavicsot perdített az első szélvédőm alsó részére. A szélvédőm pillanatok alatt elkezdett repedni felfelé. A repedés egyre nagyobbra nőtt, mire elértem Sopronba (kb 15 km) már a szélvédő majdnem feléig felkanyarodott a repedés. Nagyszerű... Más sem hiányzott.
A kép most is csak illusztrációKaptam már korábban is kavicsot a szélvédőmre, még talán a korábbi autómmal, de az csak egy gyufafejnyi nagyságú krátert ütött. Ki is lehetett javítani egész szépen, és miután a javítást végző szakember megtudta, hogy az Al***nz biztosítónál van a KGFB-m, mondta, hogy évente egy kőfelverődés-javítást (5000 Ft erejéig) fedez a kötelezőm. Kértem hát számlát a javításról, bevittem a biztosítóhoz, ki is fizették kérdés nélkül. De ez most repedés. Ezt ki nem javítja semmilyen szakember.
Viszont eszembe jutott, hogy éppen az ilyen eseteket fedezendő, a tavaly KGFB-újrakötéskor rábeszéltek egy "Kiegészítő szélvédő-biztosításra", ami pont a hasonló, csak cserével javítható esetekben nyújt segítséget, bizonyos értékhatárig. Van önrész, meg amúgy sem fedezi az összes költséget, de legalább valami.
Másnap fel is hívtam az Al***nz telefonos ügyfélszolgálatát, elmondtam mi történt, és hogy van ilyen "Kiegészítő szélvédő-biztosításom" a kötelezőhöz, mi a teendőm? Az ügyfélszolgálatos hölgy sajnálkozott a történteken, és segítőkész volt: ha olyan szervízben javíttatom/cseréltetem a szélvédőt, aki partnerük, semmi teendőm, beviszem az autót, és a javítással egyidőben a szervíz intézi a kárbejelentést/ügyintézést.
Intézhetem én is, de így egyszerűbb. Kérdeztem, Sopronban van-e szerződött partnerük. A hölgy kis keresés után felsorolta a soproni szervízpartnereiket. Sajnos VW-csoportba tartozó szervíz nem volt a listában, Seat-mat pedig nem szerettem volna máshová vinni, miután eddig csak szakszervízben járt. Visszakérdeztem, hogy a Walter Sopron Kft-t (VW csoport) nincs-e a listában mégis? A hölgy mondta, hogy sajnos nem találja, de érdeklődjek náluk is, hátha mégis. Rendben.
Felhívtam hát a Walter Sopron Kft-t, nekik is elmondtam mi történt, és kérdeztem ők tudnak-e ilyen kárügyintézést intézni az Al***nz-nál. Igen, tudnak, nem közvetlen partnerek, de tudnak. Nagyszerű. Kérdeztem, mire van szükség, közölte a hölgy, hogy a biztosítási kötvényre, vagy legalább a számára. Mivel azt nem hordom magamnál, (minek tenném?), valószínűleg Budapesten van, egyelőre holtvágány, de megköszöntem, amint megvan, jelentkezem.
Visszaérve Budapestre (a repedt szélvédős autómat Sopronban hagyva), néhány nappal később megkerestem a kötvényt (és konstatálva hogy az Al***nznál a kötvényszám megegyezik a szerződésszámmal, ami rajta van a legutóbbi KGFB-csekken is...), felhívtam újra a Walter Sopron-t, hogy foglaljak szervíz-időpontot, immár a "kötvényszám" ismeretében. Remek, de ők csak CASCO-ra tudnak ilyen szélvédőkárt intézni, ilyen "Kiegészítő szélvédő-biztosítást" még nem kezeltek soha, inkább intézzem mégis én az Al***nz-nál, és majd utána vigyem az autót. (No comment)
No, vissza a kályhához, felhívtam az Al***nz telefonos ügyfélszolgálatát ismét (november 11-et írunk, délelőtt), hogy akkor szeretnék szélvédőkárt bejelenteni, "Kiegészítő szélvédő-biztosítás" terhére. Újfent sajnálkoztak a történeken, felvették az adatokat, kaptam kárszámot, amin érdeklődhetek (akkor még nem gondoltam h kívülről is tudni fogom), és egy ígéretet, hogy a "kárszakértő kolléga" 1 munkanapon belül jelentkezik, egyeztethetünk majd időpontot a szemléhez, és ő fogja indítani az ügyintézést.
Megkérdezte azt is, hol lehet megtekinteni az autót, mire bediktáltam a soproni címünket, hiszen az autó úgyis otthon áll amíg "törött a szemüvege". Kérdeztem, az autót mikor vihetem majd szervízbe?, mert jó lenne mielőbb megjavíttatni, főleg hogy az adatok felvétele közben szembesültem vele, hogy december közepén műszakiztatni is kell az autót, amin a repedt szélvédővel nem megy át az amúgy nagyjából hibátlan állapotú autóm. A hölgy készségesen válaszolta, hogy a "kárszakértő kolléga" mindent el fog mondani. Rendben, megköszöntem, és vártam hogy hívjon a "kárszakértő kolléga".
Az egy munkanap eltelt, jött a hétvége, aztán a következő hét, és nem történt semmi. Nosza, felhívtam ismét a telefonos ügyfélszolgálatot (november 15, hétfő), és immár a kárszám birtokában érdeklődtem, vajon hogy áll az ügy, mire várok - merthogy várok. A hölgy kis keresés után közölte, hogy igen, látja az adatokat, a hozzárendelt "kárszakértő kolléga" nevét is, de mást semmit.
Egyeztette a telefonszámomat (nem mintha nem lenne meg nekik legalább 3 rendszerben), de az is stimmelt. Biztos ami biztos megadtam a céges számom is, ezen már ne múljon. A hölgy elnézést kért, és megígérte, hogy e-mailben jelzi a "kárszakértő kolléga" felé, hogy jelentkezzen szemle időpont-egyeztetésre. Rendben, megköszöntem, és vártam tovább.
Eltelt újabb két nap, és mivel még mindig nem történt semmi, immár gyanakodva felhívtam újra a már jól ismert kék számot (november 13, szerda), érdeklődve, vajon történt-e valami. Esetleg a "kárszakértő kolléga" megnézte az autót a házunk előtt, hiszen a repedés bárki számára látható, és megy is minden a maga útján, csak nem tájékoztattak? De nem. A kárszám bediktálása után ugyanis kiderült, hogy a hölgy látja a kárbejelentést, azt is hogy hétfőn már érdeklődtem is, és e-mailben tájékoztatták a kollégát, de azóta sincs semmi friss info.
Kérdeztem, mit lehet tenni, mire bíztatóan jelezte, hogy értesíti a "kárszakértő kolléga" felettesét is, hogy "sürgős az ügy", és keressenek meg. Persze, "sürgős az ügy", dehát ők mondták hogy 1 munkanap, nem én találtam ki... De rendben, megköszöntem, gondoltam felettesi nyomásra most már csak történik valami előrelépés, és vártam tovább.
Teltek a napok, figyeltem minden hívást, nehogy elmulasszam a "kárszakértő kolléga" jelentkezését, de semmi.
Miután eltelt 11 nap (7 munkanap) a kár bejelentése óta, november 22-én újra telefont ragadtam, és már emlékezetből navigálva az ügyfélszolgálat menüjében, ismét naivnak tűnően érdeklődtem, vajon mi történt...? Kis keresgélés után a hölgy ismét elmondta, hogy látja a kárbejelentést, a korábbi két érdeklődésem és a kárszakértő, valamint a felettese értesítésének tényét is, de mással nem szolgálhat. Annyit tud tenni, hogy újra értesíti a kárszakértő kollégát és a felettesét is.
Mire - már kevésbé naivan - közöltem, hogy ez már megtörtént, és semmi eredménye. Ő mást nem tud tenni, a kolléga most is terepen van (honnan tudja vajon?), ha visszaér látni fogja a levelet, és hogy "sürgős az ügy", és keresni fog. Rendben - mondtam -, mikor? Számíthatok rá, hogy még ma, de legkésőbb holnap? Hát... Megismételtem a kérdést. Hát, ma már nem valószínű, hacsak este nem keres, de másnap valószínűleg keresni fog. Rendben.
Most is megköszöntem a segítségét (nem mintha segített volna), és elhatároztam, hogy adok nekik még 1 munkanapot, és ha addig sem történik semmi, akkor az érdeklődés helyett panaszbejelentéssel fogom keresni őket. Ha annak sem lesz eredménye, akkor pedig az ügyvédemmel...
Néhány háttérinformáció: 5 éve az Al***nz biztosító - ezidáig elégedett KGFB ügyfele vagyok. Soha nem volt díjelmaradásom, sem balesetem - vagyis eddig az Al***nz-nak csak fizettem (leszámítva a korábbi 5e forintos kőfelverődés-javítást, lásd korábban). Nem ők a legolcsóbb biztosító - sőt, de mindenhol azt hallani, baj esetén ők aztán tényleg, és gyorsan, és nagyon. Ha ez valóban így van - márpedig mire hagyatkozhatna az ember, mint mások benyomására és a közvéleményre - akkor ez megér néhány plussz ezrest.
Gondoltam eddig. De a biztosítás nem csak arról szól, hogy fizetek, arról is - legalábbis úgy tudom - hogy baj esetén intézkednek, és ha a biztosítás fedezi a kárt, megtérítik. Tény az is, hogy KGFB-váltási időszak van, mindenki az ügyfeleket hajkurássza két kézzel. De azért talán a "kárszakértő kollégák" annyira mégsem.
És nem arra várok, hogy elbíráljanak bármit, vagy kiállítsanak valamilyen nyomtatványt. Nem. Magyarország egyik legnagyobb és legnevesebb biztosítójától csak azt várom, hogy a kárbejelentésem nyomán a tisztelt "kárszakérő kolléga" felhívjon, és megbeszéljük, mikor szemrevételezi az amúgy közterületen, jól látható módon sérült autómat. Immár 11 napja.
De legalább még van néhány napom biztosítót váltani.
(folytatása következik, ha lesz valami fejlemény végre)
Az utolsó 100 komment: