Na jó, túloztam, csak a 21%-áig. És akkor még nem tudjuk, hogy az eredeti hirdetésben tényleg a valós számok szerepeltek-e... Elsőként íme Ákos levele.
Találtam egy hirdetést feltünően kedvező árú Audi S3-ra, amiről gyorsan kiderült, hogy visszatekert km óráról van szó. Csatoltam az eredeti képeket, ha gondolod kirakhatod egy kis figyelmeztetésképp, hátha elveszi a nepper kedvét. Amúgy az autó is szépen mutat :)
A magyar hirdetés (és már el is tűnt hirtelen az eredeti helyéről):
Kattints rá és nagyobb lesz
Kattints rá és nagyobb lesz
Aztán két napra rá naivhülye is küldött valamit, ami egy fokkal kisebb pofátlanság, de még mindig az, bizonyára leharcoltabb autóról van szó. Esetleg mivel magyar mindkét hirdetés feladója, másból is adódhat a kisebb különbség, a fantáziátokra bízom. Mindenesetre így vegyetek használt Audit. Vagy akármilyen más típust.
Ez a baj a budaörsi út ###. alatt lévő autókereskedéssel. És ez a baj a magyar "rendőrséggel". A szemét kényszerfoglalkoztatott mocsok banda nem igaz, hogy erről nem tud. Ha én kiszúrom, csak úgy... Azt régóta tudjuk, hogy nagy bajok vannak itt, de azt nem túl régóta tudjuk egészen biztosan, hogy ez így is marad. Pedig igen. Sajnos ennek az országnak annyi. És ezt - a nem teljesen hülyék - bizony elég régóta sejtik.
A tulajdonosnál (finanszírozó cég): 136.000 km
Kattints és nagyobb lesz
Budaörsi út ###. autókereskedés (szemét, tolvajbanda): 116.000 km
Kattints és nagyobb lesz
A képek elég egyértelműek, nem? Ilyenkor mi van? Tudom, semmi. Senki nem tud semmit. Megfoghatatlanok (igazából persze nem, de valós szándék híján azok). Elküldöm még egy-két helyre, hátha...
Nem a kereskedéssel van bajom, azok olyanok amilyenek. A teljesen feleslegesen, a családom rovására fenntartott - inkább a fiamra költeném a rájuk fordított pénzemet, adóforintjaimat - állami kalóz csapat, a "rendőrség" tétlensége zavar.
A Winklernek már küldtem, de talán itt lesz a legjobb helyen. Te talán tudsz/mersz tenni vmit. Én ennél többet nem (se nem tudok, se nem merek).
''autónepper.'' 2010.12.04. 23:30:55
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.12.04. 23:37:12
"streetfighter" 2010.12.04. 23:39:11
Én nem vennék 30.000 Km-nél többet futott használt autót.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.04. 23:40:39
''autónepper.'' 2010.12.04. 23:41:35
@"streetfighter": hát olyan meg kevés van ...
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.12.04. 23:42:44
Egy fiatal, jó állapotúnak látszó vasban is lehet 200.000 km és hát ugye attól, hogy jól néz ki szemre, műszakilag már lehet szar. Meg ugye kevesebb km- el többet lehet érte kérni.
De nemrég te is mondtad, sokszor nem is tudod, valójában milyen állapotban van az eladandó ótó.
Nem a futott km- el van a baj, hanem a visszatekeréssel. Meg azzal, hogy átlapolgárnak ez kell.
Rock me Amadeus 2010.12.04. 23:42:51
Jó, azt mondom, hogy lehet, hogy csak ötöde, de mindössze 80.000 km az eltérés.
Taxis haverom 600.000 km-rel adta le kereskedésbe a kocsiját, alig fizettek érte valamit (épp ők hümmögtek a km miatt), következő héten már fent volt 170.000-rel a használtautón.
Használtautót csak magánszemélytől (személyes találkozó sokat segít, tiszta tekintetű ürgétől kell venni)!
A szervízkönyv a km óra állásához hasonlóan nem ér semmit!
"streetfighter" 2010.12.04. 23:45:40
1-2 évest talán még ki lehet fogni, csak ne legyen összetörve, ne legyen dízel, de legyen min. 180 Le.
Mint a mesében. :)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.04. 23:46:33
''autónepper.'' 2010.12.04. 23:46:43
2010.12.04. 23:47:40
www.hasznaltauto.hu/auto/peugeot/306/peugeot_306_break_xn-4331854
11 éves taxi 188.000 km-rel.
Nagyon nem megy ez a szakma manapság. (Persze lehet nem kezdetektől taxi ez a kocsi, és megkövetem magam, ha belekeverem ok nélkül a témába)
"streetfighter" 2010.12.04. 23:47:48
Úgy, hogy újonnan vettem. :D
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.12.04. 23:49:39
''autónepper.'' 2010.12.04. 23:50:03
2010.12.04. 23:50:45
Engem majdnem becsomagoltak, mikor próbautat követően (és egy suttyomban elvégzett aknára állás után) nemet mondtam.
2010.12.04. 23:51:46
Csalás!
2010.12.04. 23:52:31
''autónepper.'' 2010.12.04. 23:53:47
"streetfighter" 2010.12.04. 23:55:08
Eddig két használt autóm volt. Mind a kettőt magánszemélytől vettem. 1-2 évesen 15.000 Km sem volt bennük. Hiba nélkül használtam mindkettőt kb. 130.000 km-ig. Természetesen japánok voltak. :)
Rocko- 2010.12.04. 23:55:37
egyébként én használt Audit vettem. franc se tudja, h pörgették az órát v sem. tán mert nem volt rá szüksége, ugyanis nem mért. :D
nem bántam meg.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.04. 23:56:11
TH 2010.12.05. 00:00:01
D4D 2010.12.05. 00:00:34
''autónepper.'' 2010.12.05. 00:01:28
"streetfighter" 2010.12.05. 00:02:54
Mivel megrendelésre hozták, az országban még nem is volt az újabb típus, kipróbálni sem lehetett ( ezekből nincs bemutató autó) nem valószínű, hogy használták volna. 4 hónapot vártam rá. Mikor átvettem volt benne 4 Km. :)
D4D 2010.12.05. 00:04:17
A kocsinak a motorja viszont kifogástalan állapotú, azóta eljutottunk 280 ezerhez, és jobban megy, mint a nála fiatalabb, amiben csak 130 ezer km van, tuti 130!
Akkor megmondtam az eladónak, jó kocsit felesleges tekergetni.
ravens01 2010.12.05. 00:04:43
''autónepper.'' 2010.12.05. 00:04:47
100xor elmondtam nem egy olyan passat van körülöttem ami mondjuk németből 450-550ezer km jött be és magyarországon 125ezr km talált uj gazdát SZINTE MIND...
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.12.05. 00:06:12
Az én Audimat 2006-ban vettem 153.000 Km-rel. Egy szót sem hittem belőle. Mit ad isten egy évre rá megáll egy ember és bejön a műhelybe és azt mondja, itt az Autóm pótkulcsa és a szervizkönyve, meg minden:-))) Akár el is vihette volna az autót. Kint állt az út mellett és megismerte. Valamikor az övé volt és véletlen nála maradt a cucc. Rendes volt, behozta. Kapaszkodjatok meg:
A szervizkönyv utolsó bejegyzése mielőtt Magyarországra jött volna 2002.03- Akkor volt 238.000 km az autóban!!!!
No comment..
soproni1 2010.12.05. 00:06:47
A suzukinál mindegy, hogy 99 ezer vagy 199 ezer.
Az megy és kész.
Rocko- 2010.12.05. 00:08:06
porthosz 2010.12.05. 00:08:08
Ugye, magyar igények vásárlói részről:
-130 lóerős 1.9tdi full extrás
-max 5 éves
-lehetőleg öreg úrtól garázsban tartva, aki csak a sarki boltba járt vele
-futott km: maximum 20 ezer
-ár: maximum 2 milla
A legrosszabb az egészben, hogy sokan el is hiszik hogy ilyen létezik...
Ez pont olyan mint eljárni az "olcsóbb" kútra tankolni. Több ismerősőm van, aki budán eljár a savolya parki auchan kúthoz tankolni, mert ott 6 forinttal olcsóbb a benzin. Az nem számit hogy egyébként 8 km-ert kell odáig autóznia, tehát oda vissza 16 és ami a legszebb az egészben, hogy csak 5000ért tankol. Igy a benzin árán spórol ~80 forintot, cserébe ~300 forintot fogyaszt az autója ezen a távon. Eredmény -220 ft, de ezt nem lehet nekik megmagyarázni....
gokart87 2010.12.05. 00:08:28
TH 2010.12.05. 00:08:33
Pont ilyen dumával akart egyébként egy prágai kereskedő Svájcból behozott kocsit eladni, de találtunk a szervizkönyv egy eldugott, hátsó oldalán egy 15ezerrel magasabb óraállást, mint amit a kocsi mutatott...
Így végül egy másik kocsit vettem, ami ilyen érdekes módon az előző tulajdonos előtt állt egy évet. Itt tudomásul vettem, hogy akkor a kocsiban még van +20ezer km, az ár így is jó volt, úgyhogy azt vettem. De ha 20ezerrel többet mutatott volna a kocsi, akkor sem haboztam volna jobban...
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.05. 00:08:55
D4D 2010.12.05. 00:09:43
Macccy 2010.12.05. 00:11:20
Ellenben, hála és köszönet az ilyen "nyomozásért"! Kéne egy szégyen adatbázist csinálni, a telepek nevével, címével, vagy telefonszámával (ha más nincs) csoportosítva, statisztikákkal. Hol mennyi ilyet szúrtak ki az olvasók! :) Mint Tesco-éknak a 'hiperárak.hu' :))
TH 2010.12.05. 00:11:46
TH 2010.12.05. 00:14:10
''autónepper.'' 2010.12.05. 00:14:32
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.12.05. 00:14:52
''autónepper.'' 2010.12.05. 00:17:10
TH 2010.12.05. 00:19:51
500ezret futott autót az 500ezres futásteljesítménynek megfelelő piaci áron kell adni...és igen, tudok pár régi Merci modellt, amit félmillió km-el simán megvennék, ha pont arra vágynék...:D
De a mai autók motorját tudtommal nem tervezik ennyire hosszútávra, ezért nyilván nem merném megvenni, mert tartanék tőle, hogy a motor nem sokáig fogja bírni a gyűrődést.
Macccy 2010.12.05. 00:22:24
''autónepper.'' 2010.12.05. 00:23:00
TH 2010.12.05. 00:23:11
TH 2010.12.05. 00:23:45
''autónepper.'' 2010.12.05. 00:25:27
Macccy 2010.12.05. 00:25:45
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.12.05. 00:27:44
TH 2010.12.05. 00:29:08
Vagy 200-ra...talán az reálisabb.
TH 2010.12.05. 00:30:33
Egyébként ennél már csak azt merném kevésbé megvenni, ami TÉNYLEG egy idős hölgy tulajé volt...néhányan közülük igen durván nyomorítják meg szegény autójuk életét...;-)
Macccy 2010.12.05. 00:30:46
(nem a kutyát!)
Zsola777 2010.12.05. 00:31:35
Ha visszatekert órájú autót találnak többször is ugyanattól a kereskedőtől, be kellene vonni az engedélyét. Az egyéni eladókat is keményen büntetni, ha volt róla tudomása (és kellett, hogy legyen).
Ilyenkor hol vannak a politikusok? Áhhh.... ezért tart itt az ország. És azt is tudom, ki a hülye :)
''autónepper.'' 2010.12.05. 00:33:45
@Macccy: azért mert egyszer hülye voltál és átbasztak egy autóval nehogymár azt akard hogy éhen hajjak :S
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.12.05. 00:34:46
12 évig használtuk, és akinek eladtam 4 éve, azóta is jár vele. Elnyűhetetlen a motor... csak hát a doboz, amiben van, az nem... :(
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.12.05. 00:35:19
''autónepper.'' 2010.12.05. 00:35:51
Zsola777 2010.12.05. 00:38:39
''autónepper.'' 2010.12.05. 00:40:35
Macccy 2010.12.05. 00:42:25
TH 2010.12.05. 00:43:46
@''autónepper.'': egyébként én nem azt akarnám, hogy éhen halj, hanem azt gondolom, hogy ha büntetnék a visszatekergetést, és nem lenne regadó, akkor ez jelentősen lenyomná az árakat, de ettől még a kereskedő haszna nem veszne el...csak az árak közelebb lennének mondjuk a németországi árakhoz...kereskedőkre szükség van, mert sokan lusták maguknak vevőt keresni, mások meg szívesebben mennek kereskedésbe, van annak egy csomó előnye.
Az nyilván nem megy, hogy egyvalaki elkezdi nem tekergetni az órát, mert akkor rövid úton éhenhal. De ha mindenki kénytelen abbahagyni (vagy legalábbis a többség), akkor minden gond nélkül menne tovább az élet, alacsonyabb autóárak mellett.
''autónepper.'' 2010.12.05. 00:45:44
Zsola777 2010.12.05. 00:50:09
A nepperek (se!) meg ne mások kárára gazdagodjanak!
@Macccy: Persze, de ezért tart itt az ország. Ezért gondolják sokan, hogy lelépnek, és ezért kell beletörődnünk a hasonló szarságokba. Nekem már elegem van abból, hogy sokan nem fizetnek adót, okoskodnak, kiskapuznak, ebben a témában meg egyszerűen csalnak. És nincs, aki megállítsa őket, mert töketlen, pénzéhes az összes politikus. A rendőrök meg nem érdkeltek, amíg akár jutalékot is kapnak abból, hogy félrenéznek (tisztelet a kivételnek).
Az a baj, hogy az ilyen helyzeteket túlreagálja a kormány, aztán jönnek a baromságok, és már ettől lehet félni. Ettől én is. De lehet ezt jól is csinálni.
Szóljatok, ha lesz a posztban lévő esetekben feljelentés vagy valami eredmény! Komolyan érdekel!
TH 2010.12.05. 00:50:27
De végül sikerült eladnom egy VISZONYLAG normális áron...4 hónap alatt...
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.05. 00:54:19
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.05. 00:56:18
''autónepper.'' 2010.12.05. 01:01:54
@TH: ez így van...ha kell pénz legalább 100ezerel kell olcsobban kitenni mint a többi és akkor meg veszik hamar;)
@Zsola777: felesleges veled veszekednem...mert nem egy véleményen vagyunk....
Macccy 2010.12.05. 01:05:10
@''autónepper.'':
"azért mert egyszer hülye voltál és átbasztak egy autóval nehogymár azt akard hogy éhen hajjak :S"
Nem basztak át. Az egyiket "leszarom mennyi a kilométer benne" kijelentéssel vettem, a másiknál pedig a számlákkal kitömött szervízkönyv döntött. És nem, nem akarom, hogy éhen halj, komolyan nem, de ha nem csak spammelsz, hanem valóban ezzel keresed a kenyered, ne várd, hogy bárki is tisztelje a "szakmád".
Németországban gondolod, hogy lassabb a használt autó piac, vagy meg is áll? Azért, mert vastagon találni 6-7 éves autókat 200+ ezer kilométerrel? Ugye nem?
Zsola777 2010.12.05. 01:11:03
De az tény, hogy az órát visszatekerni egyszerűen tisztességtelen, az autó valós értékénél többet kap az eladó, többet fizet a vevő.
Ja, hogy (affene, hát nem elragadtattam magam? bocs :)) jelenleg egy autóra 200e km-t mondva a kutyának sem kell, magasak az elvárások? Majd beáll a piac, a megtisztuláshoz ezt be kell vállalni.
Ha ebből élsz, visszateker(tet)sz, téged nem zavar, jól megélsz belőle, ellene vagy a változásnak. Ha eladsz, de nem tekersz vissza, akkor meg nyilván zavarna, hogy mások több autót eladnak a visszatekerés miatt.
bounty123 2010.12.05. 01:11:14
TH 2010.12.05. 01:14:22
jaja, egyetértek Macccyval, működhetne ez nálunk is normálisan. Csehországban pl. az tartja a német árakhoz közeli szinten a használt kocsikat, hogy magánszemély számára is csupán pár órás adminisztrációt jelent cseh rendszámot és forgalmit szerezni a külföldről behozott kocsira. Így a lustábbak megveszik itt, a szorgalmasabbak meg kimennek érte Németországba (a jobb utak, a gondos tulajok és a nagyobb választék miatt megéri), de az árak nincsenek úgy elszállva, mint Magyarországon.
Macccy 2010.12.05. 01:14:54
Abban az egyben viszont egyetértünk, hogy vásárláskor JELENLEG (sok visszatekergetés vagy sem) a kilométer számláló alacsony állása fontos az átlag magyarnak és Én sem tudnám eladni a szervízkönyves, számlás autóm (még mindig gyűjtöm a számlákat) a közel 330 ezer (!) kilométerével! Az sem számít, hogy 11 év alatt tette meg. Ez van. .. Viszont nem is akarom ...
Macccy 2010.12.05. 01:16:42
TH 2010.12.05. 01:17:46
akos696 · www.focusauto.hu 2010.12.05. 01:18:53
TH 2010.12.05. 01:20:40
Zsola777 2010.12.05. 01:25:17
Macccy 2010.12.05. 01:26:24
Naaa, várj, azért nem kell túlmisztifikálni Németországot sem! Bár sok helyen jobbak az utak és több a pénzük is, de ők sem vigyáznak sokkal jobban a kocsikra, inkább leadják 5-6 évesen! Olyan lelakott-ledobott autóik vannak néhol, huuuu ... Persze ami már kereskedésbe került és ott hirdetik, azok legtöbbje ragyog ott is, de úgy idehaza is kivakarja a legtöbb telep.
Szóval csodák ott sincsenek, csak kevesebben csalnak az adattal.
balambher 2010.12.05. 01:26:28
MP 2010.12.05. 01:26:42
Macccy 2010.12.05. 01:33:14
Hja, ez van. Mindenki pár hónap alatt akar kaszálni, sok ár azért ilyen röhejes!
NAGYON OFF
TC-n volt szó az ülésfűtésről, X típus itthon 50 ezer forinttól kezdődik, igaz ugyan hogy beépítéssel, de maga a termék németből megrendelve 18-20 ezer forint csupán! Nem semmi haszonkulcs, mi? :) Főleg ha azt vesszük, hogy nagy tételben még kedvezményesebben is beszerezhető ...
Kard 2010.12.05. 01:33:53
D4D 2010.12.05. 01:34:13
Vizsgán kérik a kilométeróra állást, pontosan! Az enyimet le is fotózták.
2010.12.05. 01:37:20
Zsola777 2010.12.05. 01:38:00
@D4D: Köszi, tehát akkor csak adminisztrációs kérdés az egész. Mire várunk? Kinek érdeke fenntartani ezt az állapotot? A neppereken kívül, persze.
Macccy 2010.12.05. 01:38:12
Igen, ezen is elgondolkodtam már, túl kevés kilométerrel egy rosszul menő pizzéria futárja is használhatta, városban saroktól sarokig, hidegen, nyélgáz nehogy kihűljön a kaja! :)
@MP:
:) ... Igen ...
D4D 2010.12.05. 01:39:18
A) De akkor minden autónak felfutna a kilométeróra állása, tehát a piac meggyógyítaná magát, viszont megszűnne (talán) a túlárazás, és esetleg a hülye emberek is végre km helyett állapotra vennének autót.
B) Azt a rendszert is biztosan ki lehetne játszani, csak akkor éppenséggel folyamatosan 'szinten' kellene tartani az órát, nem lenne elég egyszer eladásnál 'beszabályozni'.
D4D 2010.12.05. 01:41:26
Mellesleg tőlem szívesen vennének az utcában hárman is autót (LEhet majd versenytárgyalást kell az Avensisre kiírni), mert látják, hogy minden szervízt megkap. A km órám hallatán csak azt szokták megkérdezni, hogy mikor alszom.
CApa (törölt) 2010.12.05. 01:41:43
Az se jó ha keveset futott, meg az se ha sokat. A Zemberek nem normálisak...
Hetekig hirdettem apósom 12 éves, full extrával (kivéve bőr) rendelt, kifogástalan szalonállapotú Ford Escort Ghia autóját, 75 000 km-el. Egyetlen telefonos érdeklődő volt, az is azt véleményezte látatlanban, hogy biztos átfordult már párszor a számláló...
Pedig túrót. Én rendeltem, én hoztam ki a szalonból, após meg nyaranta ment vele pár ezer kilométert.
De nem kellett senkinek, pedig végül már annyiért volt kint mint a lelakott, sok százezret futott alapváltozatok. Aztán az egyik nyaralószomszédot sikerült meggyőzni, hogy elvigye...
[mike] 2010.12.05. 01:42:13
2010.12.05. 01:42:55
D4D 2010.12.05. 01:44:12
2010.12.05. 01:47:09
CApa (törölt) 2010.12.05. 01:49:46
Gondolom neked nem kellett volna, mert biztos visszatekerte az öreg...
Macccy 2010.12.05. 01:51:23
Nos nem azt mondom, hogy el kell hinni! De ez sem 100% lehetetlen! (ebben igaza volt "autónepper" -nek, hogy az állapotát meg kell nézni)
Mert gondolj bele: ha egy falusi/községi 70 éves néni/bácsi a tulajdonosa! 10 kilométerre járt vele munkába az utolsó 4 évben, az oda-vissza (10x2x20x12x4=) szűk 20 ezer kilométer 4 éves koráig. Aztán a néni/bácsi nyugdíjas lett már 8 éve, azóta mondjuk max havonta egyszer állnak ki vele, lemossák, évente két utazás az unokákhoz és egy a temetőkre halottak napján ...
Szóval én azt mondom nem teljesen lehetetlen, csak kevéssé életszerű ÉS a trükköző, hazudozó csalók miatt pedig sajnos nehezen hihető!
D4D 2010.12.05. 01:53:47
Én mikor néztem, akkor találtam egy Avensist, 6 éves, 71 ezer kilométerrel. Ezért ki vesz dieselt? Amelyik nem volt ott a 200 környékén, azt nem vettem meg én sem.
Macccy 2010.12.05. 01:56:46
Sajnos ... :(
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.05. 01:59:39
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.05. 02:04:39
CApa (törölt) 2010.12.05. 02:16:28
A bevásárló autónkat meg megtartjuk, évi 3000 km futással úgyse kell majd senkinek. Bezzeg ha területi képviselő hajtaná évi 50 ezret, mindjárt kapós lenne.
CApa (törölt) 2010.12.05. 02:21:42
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.05. 02:24:18
tenyleg nem tudom
felenk eleg jol kovetheto egy kocsi eletutja es ha emlekeim nem csalnak, es ritkan csalnak, akkor itt letoltendo bortont is kaphat a tekero, legyen az civil, vagy nepper
xenuka 2010.12.05. 02:49:37
Ezt nyilván tudja a gyár is mert etteől s zervíztől lát évi pl VW 30.000-es szervízt és se egy darab gyári légszűrőt se fékbetétet se olajat nem kért a saját Márkaszerszervíze!
Ez a bazdmeg!
Ez OTT már 2008-óta biztos így megy!
teddybear01 2010.12.05. 04:08:39
Erről az autóról tudom, hogy van benne legalább 300 ezer km, de a félmillió sem lepne meg. Céges áruszállítóként kezdte, két üléssel.
Aztán mikor leselejtezték az egyik melós megvette, és visszaalakította személyautónak.
teddybear01 2010.12.05. 04:09:37
Erről az autóról tudom, hogy van benne legalább 300 ezer km, de a félmillió sem lepne meg. Céges áruszállítóként kezdte, két üléssel.
Aztán mikor leselejtezték az egyik melós megvette, és visszaalakította személyautónak.
teddybear01 2010.12.05. 04:11:06
Erről az autóról tudom, hogy van benne legalább 300 ezer km, de a félmillió sem lepne meg. Céges áruszállítóként kezdte, két üléssel.
Aztán mikor leselejtezték az egyik melós megvette, és visszaalakította személyautónak.
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.12.05. 05:34:15
mi a bolt abban, (lásd a POST-ban szereplő audit), hogy behozza kintről 110km-rel 21450euro-ért, idehaza meg eladja 17200euroért...
most akkor ez vagy a máltai szeretetszolgálat szolgáltatása, vagy valakinek sok a feles euroja -.-"
anyahajókabinajtóhajtogató 2010.12.05. 06:47:04
közlekedési bűnöző (törölt) 2010.12.05. 06:56:02
Az autó egy Lada Samara, a tulaj pedig a 82 éves öregapám, aki max teplomba menni vette elő vasárnaponta, kivéve, ha nekem kellett...
A piaci érteke meg kb. nulla, ha ugyan nem negatív... :-)
stleon 2010.12.05. 07:07:42
www.hasznaltauto.hu/auto/volkswagen/vento/volkswagen_vento-1995592
Népi ellenőrzési iroda (törölt) 2010.12.05. 07:20:01
Népi ellenőrzési iroda (törölt) 2010.12.05. 07:21:47
kzolika 2010.12.05. 07:27:37
kzolika 2010.12.05. 07:31:03
Ha ritka típus, akkor azalatt a 4 km alatt is megkóstolták a Lagermax vagy a Hödlmayr telepen. Legalábbis én ott láttam egy-két autópakolást, meg olyan bucira tört autókat a műhelyben, hogy ihaj.
kzolika 2010.12.05. 07:39:41
Shawher 2010.12.05. 07:39:52
Ki fogja ezt nekem elhinni? Tekertessek előre 100000 km-t?
Shawher 2010.12.05. 07:40:26
Ki fogja ezt nekem elhinni? Tekertessek előre 100000 km-t?
kzolika 2010.12.05. 07:43:16
pancel 2010.12.05. 07:50:17
Mindegy, én benyaltam, azóta hiba nélkül beleraktam még 85-öt. :)
CernaGeza 2010.12.05. 08:11:28
Különben aki házhoz megy (nepperhez) a pofonért az mit várt?
robian 2010.12.05. 08:15:19
Fantomász 2010.12.05. 08:17:56
Öt számjegy varázsa. Sejtettem hogy az valójában 227 lesz, de megkerestem az előző tulajt, aki elmondta hog ynem, 327. Mindegy.
Ahhoz képest egész elviselhető állapotban van :)
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.12.05. 08:40:41
Ez a megoldás. Nincs további probléma. Minden műszakin rögzíteni kell az óra állást és kész.
ae2 2010.12.05. 08:40:51
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.12.05. 08:46:23
Ismerősnek meg egy ismert autótelepen az eladásra bevitt 0 km-es autójával elkezdett az átvételnél rodeózni a kereskedő, ember ráugrott, kérdezi, mit csinálsz, állat?????
Kereskedő gyerek meg azt mondja, hát ki kell próbálni, nem kopog, zörög? LOOL
Ember az autóban nincs km, most nyertük!! :-))
Képzelhetitek a murván állítólag nyomott a gyerek egy pörgő kerekes driftet:-))No nem ott adták el a nyeremény autót...Kínáltak nekik egy millával a piaci ár alatt :-))
fogand (törölt) 2010.12.05. 08:59:08
A keleti kocsik óta már 25 éve eltelt, de még mindig abban a hiszemben élnek, hogy egy autó 100.000 felett szar, motorgenerálozni kell, ha nem volt 7500 km-ként cserélve a motorolaj, akkor szét van kopva, stb.
Azt el sem tudják képzelni, hogy normálisan szervizelve voltak ezek az autók (nem úgy, mint minálunk, hogy a haver okosba megcsinálja az olajcserét a volánnál lopott olajjal az új autón - de ez is azért, mert sokszor a márkaszervíz sem jobb), időnként jobb állapotban van egy ilyen 4-500ezres autó, mint nálunk egy 100.000 alatti.
Sajnos a magyarok műszaki kultúrája alacsony, itt simán 10.000 kilómétereket autóznak úgy, hogy rossz valami a kocsin, az alkatrészeknek meg csak az ára számít.
Ez bele van az emberek fejébe ivódva és egyszerűen nem lenne használtautópiac, ha kiraknák a kocsikat 400.000 km-rel.
szaGértő 2010.12.05. 09:06:01
motoszka 2010.12.05. 09:13:27
A legidegesítőbb, hogy ennyire amatőr módon. Komolyan van olyan gyökér aki visszatekeri és ugyanazzal a fotóval hirdeti meg újból? Az ilyen tényleg megérdemli, hogy köpködjenek rá!
Sanya69 2010.12.05. 09:15:51
Bikfenc 2010.12.05. 09:18:29
A kilométerórák nagy része már digitális, (LCD panelen jelenik meg a szám)
Nem lehetne megoldani gyárilag, szoftveresen, hogy csak egy irányba működjön, azaz ne lehessen visszatekerni? Tehát úgy jön ki a futószalagról, hogy a visszatekerést nem lehet vele megcsinálni.
?
Nagyon naív vagyok, vagy már a gyárban is visszatekerik?
tomi67 2010.12.05. 09:19:02
nyuszigonosz 2010.12.05. 09:26:17
Meg sajnos a vásárlók sokban az elöidézöi ennek a tekergetésnek.
Szóval annak, hogy valamikor elkezdödött ez a tekergetés:
Mind olyan kocsit keresnek, ami pár éves csak,minden extra benne van, de szinte nem kerül pénzbe, nagyon keveset futott, garázsolt, öregúr - idös hölgy tulajjal...
Aztán ha tényleg lenne ilyen, nem kell, merthogy abban meg kevés a futott km.
Meg azért szeretném tudni, ki volt az aki kitalálta, hogy egy kocsi minimum 20 ezret fut egy évben és ha nem, akkor biztosan tekerve volt...
Ez is hülyeség: a fele kocsi sokkal kevesebbet fut egy évben, sokak 4-5-ezret csak, mások viszont sokkal többet, majd a háromszorosát az obligátoris 20 ezernek. Úgyhogy honnét van ez a megrögzött 20 ezer km/év ?
ady50 2010.12.05. 09:33:21
Válasz erre Az idős hölgy volt a megkímélt ha jól értem, ugye??? :-D
Tsakazertish 2010.12.05. 09:33:54
motoszka 2010.12.05. 09:34:53
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.05. 09:39:35
Az a legnagyobb baj ezzel a tekergetéssel, hogy ha megveszik az autót utána nem igazán tudni, hogy mit, mikor kell(ene) cserélni (pl. olaj, szűrők, vezérlés, stb.).
"-Róka, te kergeted azt a nyulat?
-Dehogy tekergetem, csak el akarom kapni!"
:D
D4D 2010.12.05. 09:41:50
tenyleg nem tudom" - Lassan már az se! Az utcámban lakik egy buszos, már neki is benzines autója van.
Egyébként a diesel fogyasztása (nekem) a városban a legnagyobb dugóban is csak 7 liter köré megy fel. Ha elgurul a gyógyszerem a városban, akkor sincs 8.
A benzines a városban ha olyan a szitu, akkor akár 14 is lehet.
Egy diesel általában kilométerfaló, ezért még magyar viszonyok között is jobban van karbantartva mint egy benzines.
Egy dieselt ha beindítok, két perc múlva tudom, milyen a motorja.
D4D 2010.12.05. 09:44:13
Bicske, autósbolt.
Bejön a pali, megveszi a legolcsóbb olaj-levegő stb szűrőt és olajat a Suzuki akármihez, majd kér egy áfás számlát a Suzuki Ligeti Kft nevére.
D4D 2010.12.05. 09:45:36
D4D 2010.12.05. 09:50:39
A dieselnek a rövid hideg utak a halála. Ezért SEM veszünk meg dieselt kevés kilométerrel. Dieselnél évi 25 ezerrel kell minimum számolni. Az alatt nem éri meg 'traktort' tartani.
saetta26 2010.12.05. 09:51:17
Valami ilyesmi lenne a megoldás, szerintem is.
Ha gyerekeket csokilopásért benn lehet tartani órákig a rendőrségen, akkor autós CSALÁSÉRT nyugodtan 2 nap kalodát is lehetne adni.
Kér ezen ennyit gondolkozni, szervezette, előre megfontoltan, másokat jelentősen megkárosítani komolyan üldözendő (és a megfelelő bírsággal a rendőrség számára mindeképpen jövedelmező) tevékenység kellene legyen.
-----
Amúgy a konkrét képek, példák esetében:
(a) Az S3-as AUDI-t jóval olcsóbban árulták, mint az eredeti kinti (sok kilométeres) ára...
(b) A másodiknál tényleg nem volt nagy különbség
(c) Nem értem, hogy a második képnél miért kellett le vágni a tetejét - nem láthatjuk az árat?
D4D 2010.12.05. 09:51:35
D4D 2010.12.05. 09:53:14
D4D 2010.12.05. 09:56:06
- HA kiveszem a kulcsot, akkor nem látszik a km-állás.
saetta26 2010.12.05. 09:56:08
- Én vettem a Baumgartnernél egy "kicsit elől esztétikailag sérült" és javított Twingo-t sok éve...
- Aztán találtam a kocsiban valahol egy sztámlát 600ezer Ft-os javításról...
- Aztán vki elmagyarázta, hogy a Twingo-kat simán használgatták biztopsítási csalásokra, mert mindig áttették egy másik autóra a hibás idomot...
hm...
D4D 2010.12.05. 09:57:55
A komputercsatlakozóra teszel egy műszert, XYZ menűpont alatt pedig beírod a számbillentyűkkel az új állást. Ez a művelet kb 3 percet vesz igénybe.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.05. 09:59:08
D4D 2010.12.05. 10:02:33
"utána nem igazán tudni, hogy mit, mikor kell(ene) cserélni (pl. olaj, szűrők, vezérlés, stb.)."
- Vásárlás után olajcsere, szíjak csere, vezérlés csere, szűrők csere, fékek átnéz, folyadékok csere.
Rock me Amadeus 2010.12.05. 10:03:37
Amúgy a használtautós hirdetések fele nem is tartalmaz km-óraállást.
Rock me Amadeus 2010.12.05. 10:03:38
Amúgy a használtautós hirdetések fele nem is tartalmaz km-óraállást.
dr. _mmm_ 2010.12.05. 10:05:36
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.05. 10:09:33
Gyíkhúsos szendvics 2010.12.05. 10:14:58
fogand (törölt) 2010.12.05. 10:17:28
D4D 2010.12.05. 10:32:48
Nem tudnék nyugodtan menni úgy, hogy nem a saját szíjaim stb van benne. Vezérműszíjra hatványozottan igaz.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.05. 10:37:43
Hurri Kán 2010.12.05. 10:38:07
saetta26 2010.12.05. 10:38:39
Szerencséd volt, hogy alapos voltál. De megjegyzem, úgy, hogy "csak ez a típus jöhetett szóba", nem szabad kocsit venni...
Vagy vmi sántít a történetben (pl. volt pont ilyen cégautó is, és lehetett volna a privátba így alkatrészt szerezni... nem feltételezem, csak hirtelen ezt tudnám elképzelni, miért csak egy (mem is feltétlenül jó) típus jöhet szóba...
Én régen nézegettem csak Focust, de azért mert csak az tetszett... Végül vettem újat, mert nem bíztam abban, hogy nem vernek át a használttal.
Azóta is azt használom, és naygon meg vagyok vele elégedve.
De ha egyszer mágis használtat veszek, akkor azt inkább úgy, hogy egy MEGBÍZHATÓ SZERELŐT megkérel, hogy szóljon, ha van egy jó állapotú, alap biztonsági dolgokkal felszerelt, keveset használt autó jó áron... Francia-német-olasz... (olasz nem).. japán..
Mindegy, ha JÓ az az autó...
Üdv:
S.
cindbl 2010.12.05. 10:40:11
imadom, amikor jottok ezekkel a baromsagokkal. mi lenne, ha az 500k km-et futott gepet nem 4 millaert akarnad eladni, hanem 800k-ert? lenne ra piac, csak nem huznad le pofatlanul a vevot. ennyi. ireknel/angoloknal siman kiirjak, hogy 250k miles, es megis megveszik. ja, hogy ott nem 8k euroert, hanem 800-ert adjak? hat igen... annyit er.
es bizony, en siman csuknam le azokat, akik ezt csinaljak.
árvíz miatt zárva (törölt) 2010.12.05. 10:40:25
dízel turbo 3 ezres kvatró.
Mekkiméltem mer eladó, vigyásztam rá, 4 éves 6ezer km.terel.
Garásban tartotam menvolt törve.
ára. 9.6000. ezer
cson 2010.12.05. 10:44:18
D4D 2010.12.05. 10:52:07
"40 ezret futott 10 éves diesel autót, "
Ez jobb volt mint a rádiókabaré!
És igen! Sajnos vannak ilyenek. Nem autók! Vevők.
dr. _mmm_ 2010.12.05. 10:54:16
Na jó félretéve a viccet.. lehet a márkakereskedő okoskodott valamit.. nem ez lenne az első este
Clearvoyance 2010.12.05. 10:54:57
:) Ez jó.
2010.12.05. 11:02:39
Lucky Larry Silverstein 2010.12.05. 11:08:27
dr. _mmm_ 2010.12.05. 11:16:03
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.12.05. 11:17:47
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.12.05. 11:19:34
terrer 2010.12.05. 11:25:45
Hurri Kán 2010.12.05. 11:26:42
dr. _mmm_ 2010.12.05. 11:43:57
kigyurt álat 2010.12.05. 12:03:29
kafferbivalybalamber 2010.12.05. 12:03:39
Remélem, előbb-utóbb azért megy a dutyiba legalább néhány.
nyuszigonosz 2010.12.05. 12:27:00
Akkor meg milyen autóneppertöl vennél?
Azthiszed máshol nincs tekergetés?
''autónepper.'' 2010.12.05. 12:29:18
@bounty123:milyen bűnözésről beszélsz?
@Macccy: magyarul te is elismered hogy lehetetlen eladni....
@kigyurt álat: és?:) 1000másik meg vesz tőllem ...:)
@cindbl: talán mert 800ért nem tudnám meg venni? és ha igen? mondjuk meg veszem 800ért egyébként az autó piaci értéke 4 millió akkor miértadjam odamondjuk olcsóban mikor eltudom adni mondjuk 3.8ért is? ennyire nincs üzleti érzéked?:D
''autónepper.'' 2010.12.05. 12:36:56
kzolika 2010.12.05. 12:38:50
Ha 1.3 16V és klímás, 5 ajtós, akkor tuti tudok rá vevőt.
''autónepper.'' 2010.12.05. 12:40:01
''autónepper.'' 2010.12.05. 12:42:44
''autónepper.'' 2010.12.05. 12:44:27
cindbl 2010.12.05. 12:45:23
az auto piaci ertek annyi, amennyiert megveszik. ha szerinted 4M, de senki nem veszi meg, akkor neked nincs uzleti erzeked, mert annyit adtal erte. 3.8-ert meg azert tudod eladni, mert atvered a vevot. ez nem uzleti erzek kerdese, ez pusztan gerinc.
az nekem nem erv, hogyha visszatekerem az orat, es azt hazudom, hogy keveset futott, akkor el tudom adni 1.5x annyiert. tudod ilyenkor nem ennyi a piaci erteke, csak hazudsz egy jonagyot, es atversz embereket. ertem en, hogy ez neked termesztes, csak masnak ne kelljen ezt elfogadni. es ne hivatkozz uzleti erzekre.
''autónepper.'' 2010.12.05. 12:48:28
Hurri Kán 2010.12.05. 12:49:21
''autónepper.'' 2010.12.05. 12:49:47
''autónepper.'' 2010.12.05. 12:50:27
svinjahond 2010.12.05. 12:53:44
*
Rögtön beugrott, miként szálltam ki tavaly nyár végén a "nagykorú" olasz vasamból. Digitális műszerfalas volt a "szentem": szerettem is, nagy volt, szép és kényelmes (szervó, digitklíma, plüssbelső, könyöktámaszos ülés), de egyre nehezebben nyeltem a nyűgjeit (és az ezzel járó sokasodó költségeket). No mindegy, "betoltam" egy főváros környéki használtautós telepre és kötöttünk előszerződést, amiben megbíztam a céget a verda eladásával mindössze annyit kötöttem ki, hogy mi az a minimum zsé amit látni akarok érte, meg hogy nyilatkoztassák le a vevőt a 15 napon belüli átírás érdekében, hogy szabaduljak biztosítástól, meg a gépjármű adótól. "Fájdalmas búcsú", majd othagytam a gépet, aztán pár napra rá böngészgetve a használtautóponthu-t, mit ad a sors, rábukkantam a "dögömre"! ;) Csak nem úgy, ahogy átadtam: hirtelen első tulajdonossá léptem elő :) lett rendszeresen vezetett szervizkönyv is, továbbá 129 ezer kilométert futott!
Így aztán nem is csodálkoztam, hogy 90-nel volt drágábban kirakva, mint amennyiért én lemondtam róla. (Nos, valóban 129 ezret mutatott a "total km", de tudni kell erről a "krokodilról", hogy kétszázezrenként újra nulláról indul, ahogy ezt EGYSZER már nálam is megtette.) Az én lelkiismeretem mindenesetre tiszta, hiszen én közöltem a kereskedővel, hogy 329 van benne és megmutattam azt a billentyűkombinációt is a műszerfalon, ami együtt benyomva kiírja, hogy hányszor fordult már körbe a total.km számláló. (Ez nálam 01 volt.) Persze még azon a héten elvitték a gépet a meghírdetett áron, nem is alkudtak én meg mehettem a pénzemért.
(A nepper röhögve mesélte, hogy a vevő még külön örömködött is a digit műszerfalon, hogy ebben biztosan annyi van amit kiír, "mert ezt nem lehet fúrógéppel visszatekerni". A balek állatja! :D Dőltem-borultam, lilultam a röhögéstől...)
Nem is tudom, merjek-e legközelebb itthon használt autót venni? (Mert újat úgyse bírnék, a hiteltől meg fázom...)
2010.12.05. 12:56:07
anyahajókabinajtóhajtogató 2010.12.05. 12:56:17
Azt nem írtam, hogy 2003-ban vettem az autót és az, hogy körbe volt fényezve mert valószínűleg szállítás közben megsérült csak 2006-ban eladás előtt derült ki. Már eladtam, zseniálisan ráéreztem a válság kezdetére és a kifogástalan 35.000km-es 5 literes fogyasztású 4 éves autót lecseréltem egy (akkor) 9éves turbós benzines 940es volvora :) ... Mondjuk azt meg imádtam csak sajna lezúzták.
Most egy alteával "szopok". Az autó kifogástalan csak éppen közel 4 év alatt kiperkáltam a vételárat (ennyit törlesztettem) úgyhogy most csak az autó értékével (2,4 - 2,6M Ft) + egy 3 kilóval tartozom a banknak. Ami külön hervasztó, hogy ebből egy millió az akkori 140Ftos és a mostani 208-215 Ft-os Svájci Frank árfolyam különbözete...
Ja a thaliámat meg 2001-ben ellopták. Pont a törlesztés végén, casco persze nyista:(
Szopás a köbön!
cindbl 2010.12.05. 12:56:50
vedheted magad akarhogy, ha tekered az orat, akkor csalo vagy, es bortonben kellene megrohadnod. ilyen egyszeru. sajnos amig ezt sokan elfogadjak, hogy ez igy van, nem is fog valtozni, es addig csak kullogunk majd a vilag masik fele utan.
meg egyszer mondom: en latom, hogy kulfoldon (anglia/irorszag) es sokkal becsuletesebben megy. biztos itt is van csalas, de nagyjabol forditott az arany, mint otthon (1:10 10:1).
es azt se mondd, hogy ha kiakadok rajta, akkor nem kell hasznalt autot venni. az nem merult fel benned, hogy nem kell visszatekerni? ez miert olyan nehez? nem erdekel, hogy nem tudod eladni, igy is mocskos az osszes hasznaltauto kereskedo (most akartam eladni az automat, max a felet akartak annak adni, amiert egy maganember megvette).
''autónepper.'' 2010.12.05. 13:04:11
nem érdekel hogy enm tudom eladni? na én meg pont leszarom hogy visszatekert autót veszel meg;) ezép olyan mint ha egy sörözőbe bemész és vizezett piát kapsz....
kigyurt álat 2010.12.05. 13:05:13
ati27 2010.12.05. 13:08:24
Persze kis kiegészítés: 1 svéd mil azaz "mérföld" 10 km! Nézzünk csak meg egyet részletesen: www.blocket.se/alvsborg/Hyundai_I10_1_2_Aut__Sense_31005790.htm?ca=16&w=1
Ez egy 2009-es i10. "belevertek" 4000mil-t azaz 40 ezret egy év alatt. Hihető? Igen. Ezt otthon mennyire tekernék vissza? 4000-re? Az tuti.. Nnnaaa ezért (is) léptem le otthonról. Használtam vettem itt kocsit? Igen! 160 ezer kilóméterrel egy 10 évest? Igen.
cindbl 2010.12.05. 13:10:07
es azert, mert a kocsmaban esetleg vizezet piat kapsz, az nem ment fel teged azalol, hogy atversz masokat. rohadjon rad a muanyag lakat a bortonben :)
Hurri Kán 2010.12.05. 13:10:13
És ennek mennyi az ára átszámolva, ill. hogy viszonyul az ottani keresetekhez?
''autónepper.'' 2010.12.05. 13:11:28
''autónepper.'' 2010.12.05. 13:12:38
mrzigi 2010.12.05. 13:16:33
"ezép olyan mint ha egy sörözőbe bemész és vizezett piát kapsz."
Tudod, hogy mennyire vannak szívatva az italt kiszolgáló helyek, mennyire el kell számolniuk a piával ?
Majd ha te, a hozzád hasonlók (a parlamentiek is!) szépen dutyiban csücsültök mint sokszoros visszaeső csalók, na akkor lesz itt szép világ.
Addig meg nyomathatod itt a "mert NEKÜNK ÚJRA ELKEL ADNI " meg nekünk is élni kell valamiből rizsát ... hogy is szokták mondani? Nem kényszer ám azon a pályán lenni, el lehet ám menni havat lapátolni is!
Úgy mellesleg magától is ki fogtok halni szépen (akár a zenei kiadók), hála az internetnek.
Aki el akarja adni a kocsiját az szépen felteszi a használtautóra, aki venni akar meg szépen felmegy oda és megveszi (csak onnan csak magánszemélytől vettem eddig, és sosem volt gond a kocsival).
FELESLEGESEK VAGYTOK! Bocsi :p
2010.12.05. 13:18:44
@gyvy: Egy svéd melós ha jól tudom, olyan 10-15 ezer svéd koronát visz haza havonta.
''autónepper.'' 2010.12.05. 13:19:10
mrzigi 2010.12.05. 13:23:41
Ami egyből ki is derül, ha nincs a nevére átíratva az autó ... illetve elbeszélgetés közben úgyis egyből lejön, hogy krvára nem vezette 100 km-t se (sőt a típus-szériához sem konyít) ...
Hurri Kán 2010.12.05. 13:24:09
''autónepper.'' 2010.12.05. 13:27:25
kzolika 2010.12.05. 13:28:41
''autónepper.'' 2010.12.05. 13:32:13
kzolika 2010.12.05. 13:34:15
mrzigi 2010.12.05. 13:34:16
Ez annnnnnnyira gyenge, hogy még a dedóban sem vennék be ....
Komolyan.
Csak az embereknek még jobban a fejébe kell verni, hogy
CSAK TULAJDONOSTÓL VEGYEN AUTÓT !!!
Más neve van a forgalmiban?
Csalás lesz!
Meg átvágás, az ő kárára.
És akkor a sok csaló autónepper szépen más munka után néz ... vagy ajvékol hogy nem megy és éhen hal.
Ennyi.
ati27 2010.12.05. 13:34:48
Google a jóbarátod! Amig bepötyögted a kérdést, annyi idő alatt találtál volna egy valutaváltó oldalt. De kedves vagyok! Most olyan 29 körül van a SEK. Azt a kérdést meg nem nagyon értem hogy jön ide az átlagkereset? Az autó ára nagyságrendileg ugyanaz a nagyságrend. Vagyis ha jobban megnézzük akkor magyarosrszágon drágább! Ugye magasabb ÁFA, reg adó, átírási költség. Ugye "Svéd" típusú adórendszer. Ja és itt egy kocsi átírása kb. annyi hogy ráírod a tulaj nevét, címét, személyi számát. Beballagsz a postára, ja bocs az sincs itt mert az általában egy vegyesboltban van, és a posti küldeményekkel az ottani dolgozók: értsd: eladó, pénztáros foglalkozik. Szóval bemész a boltba rányalsz erre a formanyomtatványra egy 6 vagy 9 koronás bélyeget, és megvan az átírás (azaz ha ezt megtetted pár napra rá kapsz egy levelet, hogy a tied a kocsi) Ja, és ez a központi adatbázis sem egy ötletelés. Itt szabadon lekérdezhető rendszám alapján a kocsi "története" milyen hibák kifogások voltak a vizsgán. (Ja és mindezt természetesen a neten keresztül. Kb ennyi.
kzolika 2010.12.05. 13:35:18
Hurri Kán 2010.12.05. 13:37:27
Mert az nem mindegy.
freemind93 2010.12.05. 13:44:33
D4D 2010.12.05. 13:45:11
cindbl 2010.12.05. 13:47:25
ugyhogy remelem, hogy mindenki, akitol veszel valamit, jol at fog kurni, mert te ezt akarod. kulonben nem vennel tole semmit :)
''autónepper.'' 2010.12.05. 13:47:32
@mrzigi: vicces srác vagy:d neked minden csalás?:D még jóhogy csak itt vannak okos tojások :D
zeitgeist-korszellem 2010.12.05. 13:48:52
Akkor tekerjem előre az órát mert túl kevés a km benne?
''autónepper.'' 2010.12.05. 13:50:01
@cindbl: jójó....gondold ezt:D:D:D:D
ati27 2010.12.05. 13:50:30
Akkor sem értem. Mert ennek semmi köze a témához. Legalábbis nem látok logikai összefüggést a kocsi ára és a kereset között. Ezek a dolgok (autó, műszaki cikk) kvázi ugyanabba az ártartományban mozognak mindenütt. Lehet némi eltérés 20-30%(ami jelentős) de nem nagyságrendi. Más kérdés, hogy a kereset különbségek nagyrészt azért vannak, mert bizony a gazdagabb országok nagyságrendileg magasabb értéket termelnek egy főre levetítve. Tudom, erre majd nyomjátok az ellenpéldákat, de akkor is így van.
mrzigi 2010.12.05. 13:51:40
"vagy:d neked minden csalás"
Nem CSAK nekem, hanem kb mindenkinek ... beleértve a PTK-t és egyéb kapcsolódó jogszabályokat is !!
Hurri Kán 2010.12.05. 13:52:20
Valóban kicsit off, talán annyiban nem hogy esetleg ha kint nyúlsz bele egy rossz választásba, talán kevésbé dönt anyagilag romba mint itthon.
bunkóbéemvés 2010.12.05. 13:53:40
A magyarnak az kell, hogy a kmóra 10ezret mutasson, és a bőr kormány meg a váltó szép legyen. Emellett a kocsi maga rohadhat és lóghat a bele. Viszont ha tiptop autóról van szó, de kopott a kormány, az már nem kell, mert tuti körbejárták vele a földet 10x. Hülyék.
Én úgy vettem a kocsimat, hogy tudtam 50e-el vissza van pörgetve. És akkor mi van? Át lett vizsgálva, teljesen frankó a verda. Küldjem vissza, mert 50-et tekertek rajta? 3 éve egyszer sem voltam vele szervizben hiba miatt!!! De Ti csak nézegessétek a km órát, és örüljetek magatoknak, milyen fasza okos gyerekek vagytok...
Ahelyett, hogy a sérülésmentesként árult előzőleg összehajtogatott autókat értékesítő állatokat küldözgetnének, mert az tényleg gusztustalan, és büntetném is, fejbelövéssel. Márcsak azért is, mert ő is annak az életét veszélyezteti, aki elhiszi, hogy sérülésmentes volt a kocsi.
freemind93 2010.12.05. 13:56:00
ugyan, valaszd mar ki melyik kategoriaba tartozol szted...
btk 318. § (1) Aki jogtalan haszonszerzés végett mást tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart és ezzel kárt okoz, csalást követ el.
(2) A büntetés vétség miatt két évig terjedő szabadságvesztés, ha a csalás kisebb kárt okoz, vagy a szabálysértési értékhatárt meg nem haladó kárt okozó csalást
a) bűnszövetségben,
b) közveszély színhelyén,
c) üzletszerűen
d)
követik el.
(3)
(4) A büntetés bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztés, ha
a) a csalás nagyobb kárt okoz,
b) a kisebb kárt okozó csalást a (2) bekezdés a)-c) pontjában meghatározott módon
követik el.
(5) A büntetés egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztés, ha
a) a csalás jelentős kárt okoz,
b) a nagyobb kárt okozó csalást a (2) bekezdés a)-c) pontjában meghatározott módon
követik el.
(6) A büntetés két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztés, ha
a) a csalás különösen nagy kárt okoz,
b) a jelentős kárt okozó csalást a (2) bekezdés a)-c) pontjában meghatározott módon
c)
követik el.
(7) A büntetés öt évtől tíz évig terjedő szabadságvesztés, ha
a) a csalás különösen jelentős kárt okoz,
b) a különösen nagy kárt okozó csalást a (2) bekezdés a)-c) pontjában meghatározott módon,
c)
követik el.
kafferbivalybalamber 2010.12.05. 13:57:19
Amúgy már kezd külön iparág is kialakulni a magadfajta csalók ellen. Lefoglalózzák a kocsit, jó alaposan, 1-2 millióval. Dokumentálják a kocsit fényképekkel, különös tekintettel a kilométerórára. Azután kiderítik a valós kilométerállást, és közlik a nepperrel, hogy most akkor vagy visszaadja a foglaló dupláját, vagy bíróság, börtön.
Persze szép nagy darab emberek ezek is.
Nekem tetszik, egyik gazember a másik ellen.
Rock me Amadeus 2010.12.05. 13:57:54
mrzigi 2010.12.05. 13:59:58
szellemileg szerényen szalasztott barátom, nem az a gond, hogy 120 vagy 170 ezer van benne ... a megkárosítás ott van, hogy akinek tényleg 100 vagy 80 van benne (mint ahogy elég sok példát írtak itt fentebb) nem tudja valós áron eladni, mert a sok csaló miatt
1) eleve olcsóbb a keveset futott autók ára
2) nem hiszik el, hogy tényleg csak annyi van benne, ezért nem kapja meg a kímélt autójáért annak árát
Aki meg vesz, az meg át van b.szva, nem tudja mikor kell mit cserélni.
Van amit 80-170 ezer után kell ugyebár ... és ha 110-et mutat az óra, akkor mi van?
És ha már volt is cserélve benne?
Tudod, németeknél működik, ott az ilyen mocskos autónepperekkel szépen elbánnak.
Itt is csak (politikai) AKARAT KÉRDÉSE !!!
bunkóbéemvés 2010.12.05. 14:08:08
Az egész amit leírtál éppen azért van, mert a sok idióta a kmórát nézi, de ezt se veszed észre. Németben ugyan úgy tekergetik az órákat mint itthon, rossz embernek próbálod megmagyarázni, hogy nem, szóval inkább ne erőltessük a külfölddel példálózást "szellemileg öntelten szalasztott kistáska" LOL :DDDDDDDDDD
freemind93 2010.12.05. 14:11:34
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.05. 14:12:08
ati27 2010.12.05. 14:13:27
Csak azt nem értem, ha van ilyen törvény azt miért nem alkalmazzák? Itt jön a rendőrség szerepe. Persze egyszerűbb olyanért büntetni a földi halandót, mint pl egy vasúti kereszteződés (jelzőőrös fajta) egy település szélén. Ami kicsit trükkösen van megoldva, ugyanis az átjáró elé helyezték ki a helységjelző táblát, majd innen 100 méterre kezdődik valóban a település! Ugye a kreszben
ilyen esetben 30km/h a megengedett.(vagy csak volt?). No az kedvenc pénzbegyűjtő hely a rend őreinek. Az már csak egy "apróság" hogy ezt a vonalat már 10 éve megszüntették, mivel a pálya alkalmatlan a vasúti közlekedésre.. No amíg az ilyen apróságok működnek, addig a nepperek is biztonságban vannak...
cindbl 2010.12.05. 14:17:30
az, hogy te kinn is "autonepperekkel" uzletelsz, az a te dolgod. viszont kinn siman kiirjak, hogy az auto futott 220 merfoldet (angliaban/ireknel).
tomi67 2010.12.05. 14:18:13
T:30-9545199
790-et szeretne érte, de szerintem alkudható, Szentendrén megtekinthető
etzel 2010.12.05. 14:19:38
2. Lízingcéges autóknál évi 50.000 a minimum futás, ettől függetlenül lehet jó, mert garantáltan volt szervizben és inkább többet csinált rajta a szerviz, mint az előírt minimum (nekik is élni kell valamiből)
3. Magyarországon az emberek hülyék. Nepper ismerős, eladja a VW Borat 135.000 km-rel, két napra rá megy vissza a vevő, hogy ugyan pörgessük már vissza 55-re, mert a szomszéd is vett egy ugyanilyet, csak 80e km-rel. No comment.
4. Használtautó kereskedésben, fővárosi autópiacon egyszerűen tilos venni autót. Mégis, még mindig hány kereskedő van. Azért, mert sokan vesznek náluk, tehát megélnek. Márkakereskedések használtautó részlegeinél (általában) sokszor sokkal jobb autót kapunk olcsóbban. Egyszerű: minél olcsóbban akarják beszámítani az autót, piaci ár alatt 100e-ért kirakják és a jó autó két napig sincs náluk. (Toyota Mayer pl.) És az az eladó, aki nem akar bajlódni a használt verda eladásával az új vásárlása miatt ÉS nem számít neki az, hogy piaci ár alatt számítják be, általában nem sajnálja a szervizre sem a pénzt.
tomi67 2010.12.05. 14:22:38
"megveszem" egybe írjuk, igekötős ige, ne égesd tovább az autónepper társadalmat! :)
tomi67 2010.12.05. 14:23:36
Sajnos már nincs fent, 2 kommenttel feljebb ott a számom
mrzigi 2010.12.05. 14:24:09
Á, gondoltam hogy nem fogod a többszörös árnyalt jelentést felfedezni a szóösszetételben, nem is volt elvárás veled szemben.
A sok idióta meg azért nézi a kmórát, mert nem ért az autókhoz, nincs (megbízható) autószerelő ismerősük akivel megnézessék ... ők csak egy kocsit akarnak venni, ami elgurul velük egy előre meghatározott ideig.
És amire előre meghatározott mennyiségű pénzt akarnak költeni. Mert pl 110 ezer van benne és ha megvoltak a 80 ezres cserék, akkor most 170 ezerig nyugtuk van a nagyjavításokkal.
Ha valójában már 190 van benne, és a 170 ezres cserék nem voltak meg, akkor pedig megeshet, hogy igen durva dolgok fognak történni ennek hiányából (buta példák a vezérműszíj, szelepek ...) ééééérteeed ???
Nem? Hát, sajnállak.
A stílusod, nos az leginkább a durva szövésű pokrócra emlékeztet engem ...
bunkóbéemvés 2010.12.05. 14:25:30
3 mondatból leszűrtétek, hogy suttyó vagyok és üzletelek, bóknak veszem és örülök neki :D
Angliában kiírják, mert nem olyan retardáltak az emberek, hogy kmóra alapján döntsék el egy autó állapotát.
Nem mellesleg ha nem lennétek Ti is olyan suttyók mint én, el tudnátok különíteni azokat, akik röhögnek a markukba, mert eladtak egy visszatekert szart, és azokat, akik örülnek, hogy el tudtak adni egy jó autót, bár visszatekerve, de mindenki jól járt.
Amúgy meg ha veszel egy autót, alap, hogy cseréled az olajakat, szűrőket, szíjakat. Onnantól kezdve tudod, mikor kell legközelebb. Ez az érv sem bizonyult helytállónak :)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.05. 14:25:52
Egyébként is, már megszokhattad volna! :DD
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.05. 14:27:39
''autónepper.'' 2010.12.05. 14:27:49
bunkóbéemvés 2010.12.05. 14:28:43
Az általad definiált vásároló vegyen suzukit 80ezerért, és elmegy vele víz alatt is 500e km-t.
dr. _mmm_ 2010.12.05. 14:30:25
Ott igazolni kell, hogy JOGOD van árulni a kocsit. Meghatalmazás stb. Akkor pedig kiderül mi is a szitu.
bunkóbéemvés 2010.12.05. 14:32:04
"Ő kezdte azzal, hogy visszaütött"...
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.05. 14:35:09
mrzigi 2010.12.05. 14:35:42
A példára természetesen véletlen sem akarsz válaszolni ...
Fizeted a motor generált, ha az általad 190-ről 110-re visszatekert autó (aminek mondjuk 170-nél lett volna a vezérműszíj vagy lánc cseréje előírva) 20 ezer után megadja magát ???
Persze, hogy nem!
Nem elég, hogy lopsz, csalsz, hazudsz ... de ezzel utólag még igen sok költségbe, meghibásodásba kergeted az autót vevő tulajt.
Na ez viszont már a szándékos károkozás tényállását meríti ki !
És lehet ám magyarázni a bizonyítványod ... a (le)bukás bizony igen nagy gáz.
nyehehe 2010.12.05. 14:35:55
bunkóbéemvés 2010.12.05. 14:38:02
@nyehehe: no comment :)
bunkóbéemvés 2010.12.05. 14:41:36
Mondom, legfontosabb, hogy azok között kéne különbséget tenni, akik romot árulnak ilyen formán, és akik jó állapotút, pusztán azért, hogy ne ez alapján hagyja ott józsibá' a kocsit, holott Ő is jól járna vele.
bunkóbéemvés 2010.12.05. 14:43:12
freemind93 2010.12.05. 14:45:32
az auto allapota termeszetesen nem egyenesen aranyos a km ora allasaval. de nehogy mar az orat allitsuk a lathato (mely szakertelemtol fuggoen valtozik) allapothoz, es ne az llapotot arnyaljuk a valos futassal!
Ne aggodj, valoszinuleg en se fogok szart venni. Te se veszel szart. Szoval szerinted mindenki jol jar, szertintem meg sokan szopnak. Megvan a kulonbseg?
@''autónepper.''
gondolom leesik, a rad vonatkozo resz a fentiekbol. de hogy ertsd: az, h le lehet amortizalni egy autot 20,000 km-en, nem jelenti azt, h a jol karbantartott 200,000-km est vissza kell porgetni.
2010.12.05. 14:46:29
mrzigi 2010.12.05. 14:48:29
Á, kerülöd a választ! Helyes! Így talán kevésbé kellemetlen számodra a beöntés ...
Ha arra a válaszodra gondolsz, hogy akinek nincs pénze az ne vegyen autót, látszik mennyire el vagy tévelyedve.
Lássuk a példámat. Van pénze, megveszi a 110 ezer km-es kocsit, lecseréltet olajat, generátornál szíjat ... de a motort ugyan miért bontatná meg egy vezérmű miatt ??
Arra még van 60, ha óvatos 50 ezer kilométere ... azaz lenne, ha TE nem verted volna át a fejét.
Mert kifizetné a cserét, ha tudná, hogy kell ... de hála áldásos tevékenységednek nem tudja. Gömbcsukló, fékrendszer ...
Velem kerülnél szembe a bíróságon, még a gatyádat is leperelném rólad ... közúti veszélyeztetés miatt még le is csukatnálak pár évre.
Szóval hajrá, csináld, egyszer még összetalálkozhatunk ;)
freemind93 2010.12.05. 14:50:05
"@gyilkosbéemvés: aki nincs benne az nem is érti... "
nem lehet, h ertik, csak nem fer bele az ertekrendjukbe?
Hurri Kán 2010.12.05. 14:50:19
Egy kicsit segíts nekem: melyik autó motorját kell megbontani vezérműszíj cseréjéhez?
Magam nem tudok ilyenről, de ez nem jelenti azt hogy ne lenne ilyen típus.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.05. 14:50:59
Tudod, ha nem találták volna fel a színes tévét, akkor mindenki megelégedne a fekete-fehérrel, mert nem hiányozna nekik a színes...
freemind93 2010.12.05. 14:52:18
bunkóbéemvés 2010.12.05. 14:55:03
Jaffar 2010.12.05. 14:56:30
bunkóbéemvés 2010.12.05. 14:59:18
Ja és nem utolsó sorban, ehhez nem kell hozzáértőnek lenni, főleg nem autószerelőnek :)
bunkóbéemvés 2010.12.05. 15:02:09
kafferbivalybalamber 2010.12.05. 15:07:49
Az ellenségem ellensége pont ugyanolyan aljadék, mint a nepperek. Egy frászt a barátom.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.05. 15:09:04
És az is egyértelmű, hogy innen indult az egész.
"Ettől függetlenül én maradok annál a jól működő eljárásnál, hogy kinézek egy kocsit ami tetszik, elviszem szervizbe..."
Igen, a legtöbben így csináljuk, de van ám sok nem hozzáértő, és többnyire ők veszik meg ezeket az autókat, akik elhiszik, hogy annyi km van az autóban, amennyi, és örömmel nyugtázzák, hogy vettek egy jó állapotú autót, amit nem kell szervizbe vinne (mer' 60 ezernél még minek). Aztán 2 hónap múlva elszakad a szíj, és kuka az egész autó. Na, akkor ki a hibás?
cindbl 2010.12.05. 15:21:46
igen, szerintem is rengeteg olyan autokereskedo van, aki csak azert tekeri vissza a km orat, hogy en jol jarjak vele, es jo autot vegyek meg...
mrzigi 2010.12.05. 15:22:15
"Maradjunk annyiban, hogy rohadt okos vagy, nagyon kemény"
Igen, ebben maradhatunk.
És azt sem mondanám, hogy te hülye lennél.
Nem, nem hülye, hanem immorális.
És a szégyen, hogy nem érzed, ez, hogy immorális, mennyire durva szitokszó.
Nem győzöm ezért eléggé szidni a legdurvábban morál és erkölcsromboló liberálisokat ...
bunkóbéemvés 2010.12.05. 15:28:28
@mrzigi: szerinted én mennyire szarom le, hogy Te mit gondolsz rólam? :)
@...::: Flúgos Kamionos :::...: Továbbra is azt mondom, hogy pénz nélkül ne vegyen használt autót senki. Továbbá semmilyen használt cikket nem veszek anélkül, hogy ne vizsgálnám meg. Akkor miért pont az autóval teszek kivételt amin az életem múlhat? Költői kérdés azok felé, akikre hivatkozol, hogy nem értenek hozzá.
Ha mindenkiben tudatosulna, hogy a használt jelző arra utal, hogy az autó előélete ismeretlen, az előző tulaj kiléte szintén, és ezáltal a használat formája és a karbantartás minősége is, akkor nem venne senki átvizsgálás nélkül autót. Ez lenne a normális akkor is! ha nem lenne visszatekerve az óra, és akkor is, ha 20e km van egy autóban. Ja, hogy az átvizsgálás pénzbe kerül? Kanyarodjunk vissza: Pénz nélkül nem veszek autót.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.05. 15:37:11
És továbbra is fennáll a kérdésem: "Aztán 2 hónap múlva elszakad a szíj, és kuka az egész autó. Na, akkor ki a hibás?"
subtotal 2010.12.05. 15:39:41
Németországban meg vettem egyet első tulajtól (18 éveset), számlával és szervizkönyvvel igazolt kilométerrel. Éves 13 ezer kilométer átlagos futással. Most októberben meg egy másikat szintén teljesen korrekt papírokkal és kilométerrel a bátyámnak.
Egyiket sem bántam meg, de azért a német módi jobban tetszik. Maradok is annál, hogy onnan fog jönni a többi is.
Az autóimra már most megvannak a vevőim, pedig egyik sem eladó még. :)
Az a gáz, hogy a magyar kereskedők kintről hozzák a szemetet és neked kell szemezgetned, hogy melyik rohadt melyik nem.
Példának okáért egy 300ekm-es CR motor akárhol is futott, már komoly kockázatokat tartalmaz. Akármennyire is karbantartották és vigyáztak rá. Az alatt viszont kereskedő nem hoz be autót, mert nem éri meg neki. Mert hiába hozna be egy 120-at futottat és tenné ki, mikor a 300-al behozottak is oda vannak visszatekerve és több százezerrel kevesebbért kelletik magukat, alig látható vagy eltüntethető kopásnyomokkal.
Jelenleg az választja el szerintetek a korrekt kereskedőt az inkorrekttől, hogy a visszatekert órájúból a szarrátört romot vagy a viszonylag egyben lévőt árulja? És ez tényleg jólvan így? Nem belülről kellene elkezdeni a tisztulást?
Vagy egy külföldről behozott és visszatekerten többet lehet keresni még így nyomott áron is, mintha egy valós kilométerest árulnátok mondjuk a német ár + költségek + haszon-nal?
Mert ha ez a helyzet, kedves "autónepper", akkor nem kell itt magyarázni a bizit.
freemind93 2010.12.05. 15:41:14
Nem gondolod kisse immoralis igy itelkezni?
"Nem győzöm ezért eléggé szidni a legdurvábban morál és erkölcsromboló liberálisokat ..."
Bar utobbi kommenteddel maximalisan egyetertek, ezt mint maximalisan liberalis teszem. :) A kozosseg erdekeinek tisztelete nem all ellentetben az egyeni szabadsag lehetosegetol.
bunkóbéemvés 2010.12.05. 15:42:10
mrzigi 2010.12.05. 16:04:16
"Aztán 2 hónap múlva elszakad a szíj, és kuka az egész autó. Na, akkor ki a hibás?"
Erre ugyanúgy nem fogsz választ kapni az illetőtől, mint arra, hogy ha a pcsúcs nem 70 ezret bír még ki csere nélkül (3-4 év ... tatánál 10), hanem 2 ezret (fél misi körül egyes kocsiknál) ... akkor azt ki fizeti ?
És akkor még az igazán durvaságokról nem is esett szó, pl ki nézetne meg alaposan egy 2 éves 20 ezres futóművet (átlag Pistabáról beszélünk ugyebár) ... és ha már 150 ezer volt benne, mert szaladgálós nem flottás céges kocsi volt ???
Törik, szakad, (neadjisten halálos)balesetet okoz ... ki a hibás?
Hisz ő most vette, megkímélt, 20 ezer van benne ...
Azért vannak a szabályok, hogy betartsák és betartassák őket !!!
Lehet csalni, lopni, hazudni nepperek ... de aztán tessék szépen VÁLLALNI a következményét, és nem sunnyogni. Átkúrtad a fejét? Át. Ezért lett balesete? Ezért. Te vagy a felelős? Igen. Ennyi.
@freemind93:
immorális-e úgy ítélkezni valaki felett, hogy a morál fogalmát sem ismeri? Nos, igen, akárcsak az felett, aki arra hivatkozik, hogy dehátő nem látta az előzni tilos táblát. Ott volt? Ott.
A nem tudás (pl hogy 90 a max a lakott területen kívül) nem mentesít a felelősség(re vonás) alól.
A közösség érdeke pedig igen is fontosabb, mint az egyéni érdekek.
"A többség érdeke a keveseké felett". Páran talán tudják, kit idéztem :)
Kevesek érdeke volt a túlmagasított, túltöltött iszapgát.
A többség érdeke, meg hogy ne öntse el őket a vörös veszedelem.
Tessék, ez a végeredménye mindig, amikor a kevesek érdeke fölé kerekedik a többség érdekének !
Zsola777 2010.12.05. 16:14:29
subtotal 2010.12.05. 16:15:35
bunkóbéemvés 2010.12.05. 16:18:16
@mrzigi: nagyon intelligens vagy le a kalappal. Tényleg egy ilyen blogon próbálod bizonygatni szellemi felsőbbrendűséged, miközben ismeretlenül alkotsz véleményt másokról? Hol is kezdődik az intelligencia? :) Ismersz egy szót /biztos utána néztél gugliban mielőtt leírtad, nehogy hülyeséget írjál/ és annak negált verzióját, majd ezeket ismételgetve igyekszel a lelki nyugalmadat megteremteni azáltal, hogy másokkal megpróbálod elhitetni milyen értelmes ember vagy? :D
bunkóbéemvés 2010.12.05. 16:20:11
vérengző kismalac 2010.12.05. 16:24:05
Basszus, te gyilkos is vagy meg béemvés is, akkor neked már rég a börtönben lenne a helyed.
freemind93 2010.12.05. 16:25:40
Az idezet (ST, poen:) nem mont ellen a liberalizmusnak, ennyi erovel viszont a kommunizmus tisztan levezetheto belole.
Az sem azert bukott meg, mert erdendoen rossz lenne, hanem mert az emberek akik alkalmaztak nem tudtak elni vele (immoralis emberek rontottak el, bar az mindenkeppen vizsgalando, hogy a rendszer milyen hatekonysaggal szuri az immoralitast). Ugyan ez igaz a gatra is: egyes immoralis dontesek eredoje lehet. Megint nem kapcsolnam ossze semmilyen elvvel.
sztem mar nagyon offok vagyunk, nem akarom folytatni, de elolvasom ha meg reagalsz.
subtotal 2010.12.05. 16:29:15
Csak még se behízva, se kopaszra borotválva nem vagyok és még susi bemcsit is meg kell venni. Lehet ezek átalakítanák a tudatom is és nem moralizálnék azon, hogy mennyire baszom át azt, akivel üzletelek.
bunkóbéemvés 2010.12.05. 16:36:26
Tudod, az autóm típusa egyenlő azzal, hogy babakocsis kismamákat gázolok zebrán, óvodás csoportokat pedig járdán :)
@subtotal: ha ezek a paraméterek, akkor még nekem is gyúrnom kell rá :( Először adsz, aztán elveszel, szemét alak.. :D
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.05. 16:41:55
prfact 2010.12.05. 16:42:41
Egyszerű lenne, de az államnak mi lenne ebben a biznisz?
Az egyszerű állampolgárok nem vásárolnának autót mert újra nem telik használtnál meg félnének a 200 - 300+ ezer kilométertől ami benne van, így kevesebb benzin fogyna aminek 70%-a adóbevétel.
Másrészt, ha valós kilométerrel árulnák kevesebbért megy el és ebből az állam is kevesebbet tud lecsípni illeték címen.
[mike] 2010.12.05. 16:42:47
vérengző kismalac 2010.12.05. 16:44:43
Ha ehhez vagy hozzá szokva, akkor jó helyen jársz.
Itt mindig megkaphatod a magadét. :)
[mike] 2010.12.05. 16:44:59
Aranyszabály: minden annyiba kerül, amennyiért el lehet adni... nem hallottad még?
vérengző kismalac 2010.12.05. 16:47:57
De türelmetlen vagy! :D
bunkóbéemvés 2010.12.05. 16:51:55
bunkóbéemvés 2010.12.05. 16:55:22
Hurri Kán 2010.12.05. 16:56:42
Csak sokakból ezzel a nickkel pavlovi reflexeket váltasz ki :)
bunkóbéemvés 2010.12.05. 17:00:12
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.12.05. 17:00:13
Hurri Kán 2010.12.05. 17:02:37
freemind93 2010.12.05. 17:09:32
cindbl 2010.12.05. 17:39:39
es valoban, annyiba kerul, amennyiert el lehet adni. de ha ezt ugy erik el, hogy meghamisitanak egy ket parameter, akkor annak semmi koze ahhoz, hogy mennyit er. ugye ebben egyet ertunk?
prfact 2010.12.05. 17:39:41
Ez az attitűd annak a párja, hogy: "magas az adó ezért el kell csalnom a felét" és annak, hogy "nem veszek jegyet a BKV-n mert a libsik szétlopták". Hosszú távon ez a biztos út a balkánhoz való "felzárkózáshoz". Az állami ellenőrzést kellene erősíteni és ezzel párhuzamosan csökkenteni a terheket, persze ahol ekkora az inaktív szavazóképes lakosság aránya ott ez nem prioritás sajnos.
TH 2010.12.05. 17:47:48
TH 2010.12.05. 17:50:20
CD-R80 2010.12.05. 17:52:41
Azok semmi felelősségérzetével s minden rohadt, utált tulajdonságával együtt.
Jaaa, és nem kérek válaszkommentet..
tundrazuzmo (törölt) 2010.12.05. 17:54:55
Tele van az autópiac "nyugdíjastól", "idős házaspártól", "női tulajdonostól" vásárolható autókkal, amelyek pusztán azért léteznek, mert a hülye vevők a km óra alapján döntenek, és ehhez kell egy mese.
Talán az összes autó, amelyben használtam 100-200 ezer km felett volt, és soha nem volt vele bajom, mert tudtam, hogy mit kell nézni. Ja, és autószerelő haver segített a vásárlásban.
tundrazuzmo (törölt) 2010.12.05. 18:00:46
Aszongya, akkor visszatekerem mínusz százezerre, aztán azt öt évig kell hajtani ahhoz, hogy elérje a vadiúj állapotot. És még a gumik is nőni fognak az autón, a benzint meg ki kell belőle szívni, mert termeli...
tundrazuzmo (törölt) 2010.12.05. 18:03:33
Jó neked, ha van pénzed japán magánszemélyektől autót venni!
Xezs 2010.12.05. 18:49:27
jaafar 2010.12.05. 18:54:36
Véleményem szerint az óratekerés megvalósítja a csalás tényállását. Btk. 318. § (1) Aki jogtalan haszonszerzés végett mást tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart és ezzel kárt okoz, csalást követ el.
Úgy tudom, hogy a regisztrációnál feljegyzik a km állást. Állítólag már a műszaki vizsgánál is. Akinél eltérés van, meg kell nézni, hogy ki volt a tulaj. Az a felelős.
Érdemes lenne precedens eljárást indítani. Ingyen vállalnám a képviseletet.
jaafar 2010.12.05. 18:57:20
pengusz 2010.12.05. 19:03:47
"streetfighter" 2010.12.05. 19:23:43
Az autó volt japán, az eladó az kínai volt.
csintapala (törölt) 2010.12.05. 19:25:50
jaafar 2010.12.05. 19:27:33
pengusz 2010.12.05. 19:38:19
"Ez elég életszerűtlen." Pedig látod, hogy itt is sokan bizonygatják ezt :) A szegény nyomorgó nepperek :D
Esetleg a gyártó cég nem perelhetne hitelrontásért?
Egyébként érdekes lenne milyen indokok alapján nem minősítenék bűncselekménynek az óravisszatekerést :D
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.05. 19:40:00
Eredetileg ez a blog a hülyékről szólt, de most már idetaláltak ők is, és magyarázzák a bizonyítványukat, és emiatt a normális emberek kerültek a háttérbe. Ez van, de szerintem annál szórakoztatóbb a blog, mert ennyi hülyeséget máshol nemigen olvashatsz :DDD
Hurri Kán 2010.12.05. 19:41:14
Hát igen :DDD
És regisztrácijósadót a biciklire ! :)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.05. 19:43:28
Fiatalítás és a vevői igények kielégítése! Ugyanis ugyanazt az autót fiatalabban meg lehet vásárolni, mint amilyen, és nagy az igény a keveset futott autókra :)
Másrészt pedig ha az óratekergetés bűncselekmény volna, akkor a nőknél a ránctalanítást is büntetni kellene :)))
plephyl 2010.12.05. 19:57:23
csalóknak minimum brutál pénzbüntetés, visszaesőknek börtön!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.05. 19:58:53
amenta 2010.12.05. 20:25:37
jaafar 2010.12.05. 20:26:02
Viszont, ha valaki visszatekert órájú autót vesz, pl nem cserélteti ki a vezérlést, mert úgy gondolja, hogy már megtették pl a 120,000km-es szervíznél. Látja, hogy van benne 130,000km, miért is cserélné? Majd egyszer csak elszakad a vezműszíj, szétveri a motort. Itt jogos lenne a kártérítés. Azt mondaná a rendőrség, hogy polgári peren érvényesítse az igényt. De mire oda érne a per, már fel lenne számolva a cég.
Na azért kéne az ilyen kereskedések ellen büntető eljárást kezdeményezni. Főleg, ha folytatólagosan követik el, ráadásul üzletszerűen.
Xezs 2010.12.05. 20:29:45
2010.12.05. 20:51:52
CD-R80 2010.12.05. 21:05:54
Én a kisnövésű emberekre gondoltam..
CD-R80 2010.12.05. 21:09:19
Ilyen itt nincs s nem is lehet.
@plephyl:
Plusz kártérítés esetleg..
Hurri Kán 2010.12.05. 21:11:22
Úniót a lányokkal :DD
kzolika 2010.12.05. 21:31:37
Egy orvos Mo-on is ugyanúgy beteget gyógyít, mint Svédországban vagy Angliában.
Vagy: egy multi magyar leányánál ül Józsi. A multi mondjuk 20 országban jelen van Európában, müncheni központtal. A kp csak koordinál, az ottani tevékenységvégzést egy ottani leány végzi. Ergo a kp nem termel. Ellenben mondjuk a magyar leány szinte egyetlenként a leányok között a tavalyi válságévben 150e EUR/dolgozó nyereséget csinált, a kp meg csak mindenféle service feeket számlázgat ki. Mégis Hans keres a kp-ban 10e EUR-t, Józsinak meg geci hálásnak kell lennie, hogy kap bruttó 5 kilót és napi átlag két túlórája van.
engem gyíkká változtatott 2010.12.05. 21:33:41
ha 1 kereskedésben 1 autón látszik, hogy FAKE, akkor ez számomra az összes többi autóról is kiállítja a bizonyítványt. és én még nem láttam nemcsaló kereskedőt. ha valaki tud ilyet, írja csak meg ide nyugodtan.
így persze sokkal kevesebb jelölt marad a vásárlásnál, de ez van, elkönyvelem, a kevés maradékból választok. azért nem veszek szart, mert esetleg csak szar kapható.
D4D 2010.12.05. 21:53:49
D4D 2010.12.05. 21:54:41
"de mivel törvény nem tiltja addig nincs gond"
Itthon!
Egyenlőre!
D4D 2010.12.05. 22:00:03
D4D 2010.12.05. 22:03:58
"
Tudod, ha nem találták volna fel a színes tévét, akkor mindenki megelégedne a fekete-fehérrel, mert nem hiányozna nekik a színes..."
Sajna a nepperek vízfestékkel kenegetik a képcsövet.
Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.12.05. 23:29:15
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.05. 23:35:36
850?
amenta 2010.12.06. 00:23:34
2010.12.06. 07:06:17
Ha szerinted igen, vagyis mindegy lenne neki a 200k, akkor lesd meg a fent leírtakat más márkákkal. Szerintem igen érdekes számok jönnek ki.
Alex3000 2010.12.06. 08:42:17
lancgd5 2010.12.06. 19:50:35
a csalás tényállását. A hatóságnak nem is nehéz bizonyítani....persze ha van feljelentő, aki végigcsinálja az ügyet.
pengusz 2010.12.06. 23:06:52
Gondolom erre is van igény a vásárlók részéről és jóízűen fogyasztják a romlott élelmiszert :D
little honey 2010.12.07. 10:15:29
Harley 2010.12.07. 14:49:25
Szerintem ez a nap mondása ,köszönet a szerzőnek : - Flúgos Kamionos - :)
Kösz, bearanyoztad a napomat !
Nos ha már ennyien véleményeztek a " az óra tekerés " nemes művészetében , akkor el kell benneteket szomoritanom ,ezt biz nem a magyar találta ki ,hiába is oly büszkék erre egyesek :( .Nos már a nyolcvanas években a patinás német ( nyugat ) Auto Motor und Sport-ban hirdették az eljárást ,szerényen "Tacho einstimmung -nak deklarálva a khhm. eljárást.
Hogy hogyan lehetne kikerülni az ilyen csalást ,nos kötelezően rögziteni kellene a törzskönyben a külföldi számlán lévő km.adatot ,mert lássatok csodát valamiért nyugaton szigoruan rögzitve van az eladáskori állás .Hogy ez miért nem sürgős a hivatalos szerveknek ,na miért ?
Ha nagy értékü autót akarsz venni ,ne légy smucig ,vidd el márkaszervizbe ,kérj hivatalos állapot lapot ,megjegyzés rovatba irasd be,hogy hivatalos eljárás miatt kéred . Ha erre a vevő nem hajlandó ,akkor bukta neki , de ha mégis csodákat láthatsz majd leírva ,állapot , km ,stb. tekintetében .
CD-R80 2010.12.07. 14:53:19
Mert majdnem ugyanaz a dolog, csak kicsit más..
Hurri Kán 2010.12.07. 14:55:22
Ez mekkora! Kész vagyok :DDDD
@CD-R80: ez ma már nem mindenhol számítana egyértelmű válóoknak :DD
CD-R80 2010.12.07. 14:56:53
Harley 2010.12.07. 15:09:52
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.08. 15:28:27