Ha már ilyen ráhúzós levelet kaptam, bevezetésképpen elmesélem egy saját, pénteki történetemet. Egy ügyféltől mentem a másikhoz a Hegyalja út belső sávjában a Duna felé, összefüggő kocsisor volt mindkét sávban, de rendesen haladtunk. Mivel a híd előtt jobbra kellett kanyarodnom, amikor egy kicsit nagyobb lyukat láttam, kitettem jobbra az indexet, hogy akkor én most átsorolok.
Biztos ti is ismeritek azt az állatfajtát, amelyik ilyenkor nem elveszi a gázt, hanem lepadlózza. Na pont egy ilyet sikerült kifognom, de csak akkor kapott észbe, hogy veszít egy pozíciót ebben az életre-halálra menő versenyben, mikor már bőven átlógtam a sávjába, de azért látványosan megérkezett a seggembe, hogy otthon majd elmesélhesse úgy a sztorit, hogy az az idióta fél méterrel elé vágott be. Nyomtam neki azért egy megköszönő villogást is annak ellenére, hogy nem nagyon volt mit megköszönnöm...
Gondoltam, ennyivel kiélte magát, megnyugodott, hogy most biztos jól rám ijesztett, de stresszesebb emberrel volt dolgom. Átment a belső sávba és amikor az jobban megindult, akkor a nyomatékosítás kedvéért rám húzta a kormányt, majd azzal a lendülettel tovaszállt a városi forgatagban. Innen is csókoltatom a KEV-400 rendszámú (legalább könnyű volt megjegyezni) ezüst színű Corolla verso vezetőjét. De most jöjjön Ákos levele egy barátja sztorijával. Nos, neki egy még agresszívabb hülyével volt nézeteltérése.
Nem velem esett meg, hanem egy ismerősömmel (még friss) és igazából semmi különös nincs benne. Mégis az OKOT érdemes lenne megkeresni, mert szerintem ezzel a "fajtával" mindannyian szinte naponta találkozunk. (E/1-ben fogom írni, úgy jobban visszaadja.)
December 10, péntek este 8. M7-esen Budapest után kicsivel, 110-re beállok (100 a megengedett) a középső sávban. Messziről látszik már a nagy fehér béjenvé terepjáró a visszapillantóban, cikázik a sorok között. Engem jobbról előz, majd bevág elém és az előttem haladó közé, bőven úgy, hogy fékezzek (gondolom ez fel sem tűnik neki). Dudával és sok reflektorral honorálom.
Addigra ő már a belső sávban elhúz. Eltelik 10 másodperc, még látom magam előtt a belsőben és azt is látom hogy fékez, pedig üres a sáv. Mire odaérek azon a szakaszon csak "ketten maradunk", majd mikor egész közel vagyok, a belső sávból elém/rám húzza a kormányt. Ismételném hol járunk: autópályán, én 110-el, ő kábé 70-el. Padlófék. Most már a rendszámát is nézem: külföldi, német, "M"-el kezdődik. Majd miután kábé 50-re fékezek, elhúz a középső sávban.
Megint elmegy kábé 100 méterre, lassulni kezd. Gyanús. Lassítok én is és átsorolok a belsőbe, kábé 70-el (de még így is utolérem), megint rámhúzza. Balról betonfal, jobbról ő. Fékezek, most közel volt a csatt, átlógott az én sávomba és baloldalon betontömbök vannak.
Szerintem ezt ő is érzékelte, mert a "hirtelen sávváltás" után (tehát mikor rám/elém húzott), hirtelen vissza is ment. Ha nem teszi akkor az orrom pont a vezető ajtajában. Visszamegy a szélső sávba, sorol ki, én a belsőben közben felgyorsultam, megyek tovább.
Melléérek, azt várom, hogy üvölt és vörösen világít a kopasz feje. Ezeknek ilyenkor általában egy "nem odaillő elemet" szoktam küldeni (például egy puszit és egy mosolyt), mert azzal nagyon nem tudnak mit kezdeni, mivel azt várják, hogy vörös fejjel visszaüvöltök nekik én is. Ránézek: 40-es gyökér, izé... úr, nem üvölt, nem káromkodik, nem joggingos, nem kopasz, enyhén ősz, néz rám és ennyi. Lehajt, én egyenesen el.
Az egymilliós kérdés: MIÉRT?
Ha addig annyira sietett, miért volt ideje hirtelen "nem sietni"?
Hogy lehet valaki annyira hülye, hogy autópályán ilyen tempónál ezzel szórakozik?Hogy lehet, hogy aki láthatóan jól szituált (vagy csak úgy tesz és pont ez a baja?) és látszik rajta, hogy nem sík gyökér, üvöltőkipufogós, tehát látszik, hogy vitte valamire, az nem látja be, hogy itt 2 (vagy több) ember életével játszik.
Mit akar elérni? Balesetet nyilván nem fog (nem mer) okozni, de akkor meg? Autópályán nem szállunk ki verekedni úgysem, beszélgetni nem tudunk 100-al, nem is értem mire számít. És itt a "nem is értem" a lényeg. Az egyetlen ami történhet, hogy kicsit elszámolja magát és csattanunk, azt pedig mindketten bebukjuk.
A munkahely? Az asszony? A hitel? Vagy csak pont "nálam" szakadt el a cérnája?
Most nem csak erről a gyöké... emberről van szó. Nem értik meg az "ilyenek", hogy ez egy nagyon veszélyes játék? Kortól, nemtől, autótól függetlenül ennek nyertese nem lehet...
ember a holdon? 2010.12.14. 10:54:54
A többi már csak további hülyeség két buta embertől. Szóval mindkettőnek 1-es, leülhettek.
csubicsabi 2010.12.14. 10:55:37
Egymilliós kérdés: MIÉRT van az, hogy ha két hülye egymásra talál, akkor mindkettő a saját hülyeségét véli jogosnak?
igazi hős 2010.12.14. 10:56:52
igazi hős 2010.12.14. 10:57:26
cett · http://cettblogja.blogspot.com 2010.12.14. 10:59:26
gzozi 2010.12.14. 11:00:20
ember a holdon? 2010.12.14. 11:01:51
ember a holdon? 2010.12.14. 11:02:57
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.12.14. 11:13:07
Zozzancs · http://fitprogramokregivel.hu/c9 2010.12.14. 11:14:57
Mégis hogy képzeled hogy büntetőfékezel? Egyáltalán ez a cselekdet hogy jut el egyes emberek elméjéig? Normális vagy b@aszki!? Ez veszélyezetés.
Abban egyetértek, hogy f@szkorbács, villogó és duda annak aki tötymörög M7-en a középsőben, de nem büntetőfék. Autópálya - mond ez neked valamit? 50-nel sem csinál ilyet az _ember_, nem hogy 100 fölött. Ilyenkor mindig eszembe jut, hogy a következő köcsim valami öreg fos 4x4 lesz brutális méretű galytörővel, és ha egy ilyen paraszt besatuzik előttem, hát átmegyek rajta. A rendőrnek meg megmondom hogy féktávon belül bevágott elém.
cett · http://cettblogja.blogspot.com 2010.12.14. 11:17:54
amúgy meg: viszlát a pályákon. :D
Leadfoot 2010.12.14. 11:23:12
kafferbivalybalamber 2010.12.14. 11:39:22
randomuser1 2010.12.14. 11:42:07
csak egy dolog tolja fel az agyam:
"110-re beállok (100 a megengedett) a középső sávban"
:)
amúgy nem büntettek, úccse érti...
randomuser1 2010.12.14. 11:43:56
atompyka 2010.12.14. 11:46:03
Amúgy meg valóban: takaroggyakülsőbe!
CD-R80 2010.12.14. 11:51:59
CD-R80 2010.12.14. 11:54:29
Aztán néz bután majd egyszer mikor a bontóba adja be az autót..
toyotaska 2010.12.14. 11:57:19
Azt szoktam csinálni ha valaki direkt szórakozik velem,hogy amikor megelőztem lemosom a szélvédőmet :)))
Atesz. 2010.12.14. 12:02:51
Nincs több kérdésem. Ez olyan mondat volt, mint ha azt írta volna: "Megyek óvatosan 10-el a havas úton nyári gumival és a sok állat meg le akar előzni."
CD-R80 2010.12.14. 12:06:36
S 3 sávosban is a szélsőben mennek mindig..
:DDD
2010.12.14. 12:09:51
ez a haverod reszerol az a tipikus frusztralt mazsola, akinek a nap fenypontja, hogy felhajt az m7-re.
bunko allat volt a bmw-s, adom. de a haverod meseje lehet nem pontosan tukrozik az apro reszleteket, amik tovabb torzithatnak a kepen.
szoval a posztolo, na meg a haverja egyertelmuen hulyek.
2010.12.14. 12:12:55
min 2010.12.14. 12:29:27
schdl (törölt) 2010.12.14. 12:33:22
isti77 2010.12.14. 12:33:31
isti77 2010.12.14. 12:34:56
dzsaszper 2010.12.14. 12:39:03
Én ennél jóval finomabb megoldást szoktam választani a jobbra tartásra emlékeztetésre,
visszasorolok elé az ő tempójában, kiteszem az indexet jobbra (kb 2 villogás) majd elhagyom...
A jobbratartás elmulasztása önmagában is balesetveszélyes -- igaz, kevésbé mint a büntetőfék. Egy legalább háromsávos úton a tötymörgők előtt "verseny" szokott kialakulni, hogy jobbról vagy balról sorolnak-e be hamarabb elé. Már láttam pár holtversenyt kialakulni, amiből majdnem csatt lett.
A kedvenceim pedig a lakott területen 70-es / 80-as táblánál "önkéntes rendőr" 50-nel belső sávban közlekedők, a hétvégén nem eggyel találkoztam...
A büntetőfékezés
huspotyolo 2010.12.14. 12:42:50
Hungária körút, én így szeretlek :-D
dzsaszper 2010.12.14. 12:43:51
CD-R80 2010.12.14. 12:45:22
schdl (törölt) 2010.12.14. 12:58:32
CD-R80 2010.12.14. 13:02:04
huspotyolo 2010.12.14. 13:04:03
[mike] 2010.12.14. 13:06:22
CD-R80 2010.12.14. 13:09:49
@[mike]: Azért mert ott még azt hiszem ingyenes a pálya, és sokan csak hazajárnak az autóval a madaras feszkóból vagy melóból:))
little honey 2010.12.14. 13:15:48
És mélyen elszomorít, hogy az van kiírva az M7 világító tábláin, hogy "Jobbról előzni tilos" és nem az, hogy "Jobbra tartani kötelező".
Ha nem lennének ilyen középső sávos köcsögök, nem lenne jobbról előzés. Ez az ok, az előzés márcsak okozat - de persze ahogy itthon megszokott, az okozatot kezeljük nem az okot.
szs75 2010.12.14. 13:29:06
Hurri Kán 2010.12.14. 13:29:57
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.14. 13:33:50
Tetőmegafon bekapcs. 100W-tal leüvölteni a fejét, vagy csak olyan 20Hz-es hangot nyomni neki folyamatosan
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.14. 13:36:14
tele a középső ilyen kolbászoló barmokkal. őket én is jobbról előzöm,
Oszt te barom, miért nem balrol, ha már az ott kolbászol a középsőben
Bal kormányutközőt nem szerelted ki miko' átvetted a kocsidat?
ulpinus 2010.12.14. 13:38:21
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.14. 13:39:03
Kicsi szivem!
Te se tucc balra előzni, vagy ahhoz már nincs erő a kocsidban?
Teljesen megértelek,a legbelső sáv az a nagyfiúknak való, nem lurkóknak, az ott a férfiak sávja
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.14. 13:42:26
főleg nyáron, péntek este.
Sose tudtam megérteni, aki péntek dálután este megy és vasárnap este jön Balatonrol
Odafelé szombat hajnal vagy reggel
vissza csak hétfő hajnalban
Röhögök mikor a hiradóban mutatják a bedugult M7-et vasárnap
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.14. 13:47:01
Szegény szíjmelinda! Nyomják szíjmelindát!
ulpinus 2010.12.14. 13:54:12
Mondjuk aki arra lakik, és akkor ér véget a munkája Pesten...
De lehet kerülni a régi 7-esen, csak ha koccanás van a pályán (mint minden minden nyári péntek este, menetrend szerint), akkor ide terelnek és nem vagy előbbre.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.14. 13:58:29
schdl (törölt) 2010.12.14. 14:02:48
www.origo.hu/auto/20101214-szigorubb-rendori-ellenorzesre-szamithatnak-a-kerekparosok-2011tol.html
ROTFL
ON
little honey 2010.12.14. 14:03:34
kapufa:))) 170 LE-s BMW-vel szokott sikerülni bármelyik sávban előzni.
A jobbra tartási kötelezettség független attól, milyen autóval járok, és attól is Te milyennel jársz.
Hurri Kán 2010.12.14. 14:06:30
Ehheheheheheee... biztos lesz majd nagy felhéberedés....
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.14. 14:09:31
A francba a hulye "kötelezettséggel"
Ahol 3 sáv van ott kényelmesen megyek a megengedett max-xal
Nem tetszik előzél balra
Gondolod lemegyek a jobbszélsőbe 120-130 körül és elkezdem a folyamatos előzgetéseket?
2 sávoson is utazok belül, ha jön valaki 130 felett elengedem ha nincs kedvem gyorsabban menni, de nem poroszkálok a Zaprozsecek közt a jobbszélen
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.14. 14:12:23
Áhh, motor nem jácc, azzal csalás
:)
Én meg akkor kezdek hétfőn amikor akarok, igy nem is olyan hajnalban kell indulnom
De volt egy kollegám az mindig hátfőn jött a dinósárga 900-as Fiat Kupéval és reggel fél hétre bennt volt fitten
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.14. 14:15:12
Sunázni szabad a bringást?
ember a holdon? 2010.12.14. 14:15:39
Másrészt az auchan-ikea és az M1-M7 szétválása közt van 1.5km... ha 200m vagy számodra legyen 400m (az már ~14mp) neked nem elég a sávváltáshoz, mindegy milyen forgalomban, akkor add vissza a jogsid légyszi, jobb lesz mindenkinek
schdl (törölt) 2010.12.14. 14:16:55
Bladika 2010.12.14. 14:21:52
Ne mondja nekem senki, hogy a sasadi úttól az elágig középen kell menni.
Arról nem is beszélve, hogy én jobbról előzöm őket, előttem 5-6 szoros követési távon senki, ők meg görcsösen tolják egymás seggét a középsőben. Mint a buzik vonatoznak.
Idióta barmok vagytok mind akik ott közlekedtek, minden kifogásotok csak a vezetésre alkalmatlanságotokat mutatja.
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2010.12.14. 14:38:49
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.14. 14:41:36
Pfffff!
Kerüjj balra, bamba, ha férfi vagy!
Te hogy kerüsz a középső sávba?
Bladika 2010.12.14. 14:44:15
Szóval amíg fogalmad sincs a helyről és a helyzetről addig ne okoskodj bele.
Mondom ezt én "bamba"
(---Flúgos Buszos---) 2010.12.14. 14:50:14
little honey 2010.12.14. 14:59:27
Olvasd szorgalmasan a kommenteket, jót fog tenni.
SickBoy 2010.12.14. 15:05:16
Amúgy tényleg, a "Jobbról előzni tilos"-sal váltogatva kiírhatnák, hogy "Jobbra tartani kötelező". Csak úgy, hátha valaki elfelejti.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.14. 15:06:56
És még finoman szólitottalak a te "idióta barmozásodhoz" képest
Nem is örűsz?
Hát éppen ezt emlitettem krábban
Miért mennék ki a szélsőbe, ahol sokkal lassabban mennek, amikor én a max. megengedettel megyek középen?
Hogy előzgessek?
Ott a belső, aki gyorsabb akar lenni menjen ott
Másfelöl , bizonyára a világon sem voltál amikor én az M7-esen Martonvásárig már száguldoztam vidáman, csak ugy délután motorozásképpen
Ennyit a helyismeretröl
ulpinus 2010.12.14. 15:08:55
Nos a középső sáv azért sűrűbb, mert az válik ketté, tehát ott mindkét későbbi útirányba mennek autók.
Nos, mint írtam, a az Ikea után célszerű megkezdeni a besorolást a jobb szélről M7 felé (450m az elágazás előtt). Itt a Sasadi említését vegyük úgy, hogy nem is olvastam. Viszont az említett említett péntek délutáni szituációkban jobbra tartás nem létezik, mert minden sáv telített és 60-70 között csorog.
Arról meg, hogy valakinek egy autósorról miért azonnal egy homoerotikus tömegszex jelenet asszociálódik, Dr. Freud sokat tudna mesélni...
Bladika 2010.12.14. 15:19:29
Ezek szerint te is ott közlekedsz
"Hát éppen ezt emlitettem krábban
Miért mennék ki a szélsőbe, ahol sokkal lassabban mennek, amikor én a max. megengedettel megyek középen?"
1. mert ez a szabályos, amit rádbízok hogy betartod e
2. mert jellemzően nem mennek ott 100al a középsőben a külső pedig üres, ennek következtében a két belsőbb sáv tele
"Másfelöl , bizonyára a világon sem voltál amikor én az M7-esen Martonvásárig már száguldoztam vidáman, csak ugy délután motorozásképpen
Ennyit a helyismeretröl" Ezek szerint ennyi idő alatt sem sikerült abszolávlnod ezt a bonyolult forgalmi szituációt.
Bladika 2010.12.14. 15:23:53
"Nos, mint írtam, a az Ikea után célszerű megkezdeni a besorolást a jobb szélről M7 felé (450m az elágazás előtt)." Ez lenne a normális és így nem is lenne baj.
"Itt a Sasadi említését vegyük úgy, hogy nem is olvastam." Pedig itt a lényeg! Napjában
többször megyek az adott szakaszon és sajnos ez a pontos helyzet. Mindkét irányban.
"Viszont az említett említett péntek délutáni szituációkban jobbra tartás nem létezik, mert minden sáv telített és 60-70 között csorog. " Ha jobban megfigyeled ez nem igaz. Pont amiatt alakul ki ez a helyzet, mert a külső sávot szinte senki sem használja. Ha egyenletesen feltöltenék a sávokat akkor simán lehetne 100al menni, de mivel csak a középső és a belső használt ezért lassul a forgalom.
gyugyó 2010.12.14. 15:28:00
huspotyolo 2010.12.14. 15:32:31
Megoldásnak nem tudom mi lenne jó, sárga csekkel is csak a rendőrség/állam bevétele nő, amit tuti nem a közlekedés fejlesztésébe forgatnának vissza.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.14. 15:33:32
Irtam, max. megengedettel megyek a középsőben,ha a forgalom is engedi
Ha valaki elöttem jókedvében 80-nal megy, elmegyek mellette a legbelsőben és eszembe se jut anyázni, azért van a kormány azautóban
A jobbszélsőbe csak akkor megyek le ha úri kedvem ugy kivánja hogy lassan poroszkáljak
HA, amint írod, a két belső tele van, akkor lassitok, de nem megyek el jobbrol
Menjen elöttem amennyivel akar, majd eljön a helyzet amikor állva hagyom
Aki meg nem fér el a balsávban sem mert tele minden, az is lassitson és ne düdörögjön
Ennyi! Nincs mit beszélni róla többet
Én ilyen semmiségeken nem baszom fel az agyam
ember a holdon? 2010.12.14. 15:39:16
Különösképpen, hogy épp azzal magyarázzák a maximum betartását, hogy szabálykövetőek. Nos akkor kérem szépen őket, hogy ez esetben az összes szabályt tartsák be!
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.14. 15:43:12
Mert ha nem, akkor mire is volt jó? Jobbról én is előzök rendszeresen, csak az a különbség, hogy baloldali közlekedésben. Amit te csinálsz, egyszer visszafelé sülhet el, de akkor majd te fogsz rinyálni :)
Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.12.14. 15:45:11
A 60-as táblánál 60-al megy, a 30-asnál 30-al és ha vége van a korlátozásnak annyival megy amennyivel csak tud...ez utóbbit az, amit nem tudok megérteni...?
CD-R80 2010.12.14. 15:55:43
Plusz azt ne várja már senki hogy a nagyvárosok közelében a belső mindig üres legyen külön az ő számára.. A közlekedés társasjáték. Aki ráér bosszankodni amiatt, hogy valaki előtte megy a középsőben az nem siet.. Mellesleg ő akkor miért megy a középsőben?
Vannak balfékek az tény akit nem lehet kirobbantani a belsőből, de mire megjegyezném már el is felejtettem.. Azon a részen meg nappal én is mindig a középsőben mentem teherrel is a buszok meg a holiskellkimenniautósók miatt..
szaGértő 2010.12.14. 16:12:43
szaGértő 2010.12.14. 16:14:56
Bladika 2010.12.14. 16:20:02
szaGértő 2010.12.14. 16:32:43
Bladika 2010.12.14. 16:35:39
dzsaszper 2010.12.14. 16:38:31
dzsaszper 2010.12.14. 16:40:15
Amíg csak a jobbra tarts elmulasztása miatt cikázik valaki, addig szerintem nincs gond.
dzsaszper 2010.12.14. 16:41:20
kaskala 2010.12.14. 16:42:01
dzsaszper 2010.12.14. 16:43:02
szaGértő 2010.12.14. 16:45:30
xcomman 2010.12.14. 16:51:53
Reggie 2010.12.14. 17:11:12
(Mondjuk szerintem sokkal jobb ha az ember 1 meterrel elotte vag be jobbrol az ilyenek ele. Ugyan ugy rajon hogy baj van es meg fekeznem sem kell.)
emhaef 2010.12.14. 17:56:23
"streetfighter" 2010.12.14. 18:01:46
A posztban nem ez volt a lényeg, hanem a villogás, dudálás.
Ez nálam is ki szokta verni a biztositékot, ha nem tartom jogosnak.
Az előadott történetben nem tisztem eldönteni a jogosságot, de a tapasztalatom azt mutatja, hogy a sok kis pancser ilyen jelzésekkel szokta "megtorolni" a vélelmezett sérelmeit.
Régebben én is különböző retorziókkal "válaszoltam", de ma már próbálok magamon jobban uralkodni, hiszen az embert az is megkülönbözteti az állatoktól, hogy tud uralkodni az érzelmein. Vagy legalább próbálja meg! :)
tundrazuzmo (törölt) 2010.12.14. 18:04:32
1. Haladni? Akkor minek fékez?
2. Jól megnevelni? Menjen tanárnak!
3. Kapcsolatot teremteni? Fészbukoljon, járjon klubbokba!
4. Bizonyítani, hogy igaza van? Igaza max. addig volt, amíg a fékbe nem lépett...
tundrazuzmo (törölt) 2010.12.14. 18:07:29
1. Bérleted-e van a belső sávba? Vegyél egyet a külsőbe!
2. Angoloknál tanultál vezetni? Ez nem Anglia!
3. Félsz jobbra menni? Komenista-e vagy?
4. Rád nem vonatkoznak a szabályok? Tegyél próbát a gravitációval... lesz pofára esés!
SickBoy 2010.12.14. 18:11:16
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.14. 18:14:33
Kihagytad, lehet nem is gondoltál rá , pedig
-szopni akar
Ezek az önszopók
Annó és is ilyen kihaénnem voltam, kurvaanyáztam mindenkit,aztán egy ZIL egyszer "rendretanitott"
Azóta az ilyen hulyék nem izgatnak. Nekik is jön valahol egy ZIL vagy kamion
SickBoy 2010.12.14. 18:17:37
A büntetőfékező egyébként mit akar?
Kompenzálni a kisebbrendűségi komplexusát?
Jobbra tartani meg miért nem kell?
Az arany középút miatt?
@-)
csintapala (törölt) 2010.12.14. 18:20:00
Érdekes, hogy a sok hülye gyorshajtó csak ezt az egy kötelezettséget ismeri. És hogy a picsába, vagy hogy nem, de PONT te is egy büszke BMW-s vagy, 170 lóval. És még jobbról is előzöl. Most akkor ki a nagyobb fasz? Aki 3 sávból a középsőben megy, mert a jobb túl lassú neki, vagy aki gyorshajt, jobbról előz, meg még ki is oktatja a másikat az egyetlen általa ismert és elismert szabályból, a jobbratartásból?
tundrazuzmo (törölt) 2010.12.14. 18:21:20
Nem ilyen sarkosan, de ugyanez a véleményem. Szörnyű gyanúm az, hogy azért mennek középen, mert félnek, és így akarnak az út mindkét szélétől jó távol menni, nehogy leessenek az útról! :)
Zsola777 2010.12.14. 18:23:09
Azzal, hogy középen mész, egy autó még tel tud menni melletted balról, de jobbról nem (mert veszélyes és ezért szabálytalan is), így a 3 sávot kettőre csökkented. Szerinted melyikben lehet jobban haladni? Naugye, hogy háromban!
Azt meg nincs jogod megmondani, hogy más mennyivel megy, még akkor sem, ha más szabályt szegett vagy szegne. Mivel nem tartasz jobbra, ily módon erkölcsi alapod sincs megmondani, hogy más mennyivel menjen.
A villogást a KRESZ nem tiltja (a szembe jövők elvakításától eltekintve), a dudát pedig lakott területen kívül igenis lehet, szabad, megengedett használni az előzési szándék jelzésére! Hoppá! :)
Nem kell félreérteni, nincs ebben semmi személyes. Mégis sokan félreértik, idegesek lesznek tőle. Pedig nem kellene.
flimo13 2010.12.14. 18:25:34
csintapala (törölt) 2010.12.14. 18:26:30
Aha, bezzeg aki 180-nal megy, annak van joga meg erkölcsi alapja megmondani, hogy a másik jobbra tartson, mert az a szabály, ugye? Meg esetleg van joga meg erkölcsi alapja egy gyors jobbos előzésre is.
Szánalom ez a kettős mérce.
Stomi 2010.12.14. 18:30:07
"streetfighter" 2010.12.14. 18:32:10
Te tudsz szöveget értelmezni?
flimo13 2010.12.14. 18:32:58
Zsola777 2010.12.14. 18:33:35
Nincs kettős mérce, logika van, erre épültek a szabályok. De ki tartja be? Ha ő gyorsan mehet, akkor én se tartom be a szabályokat, vagy mi? Miért nem lehet normálisan viselkedni az utakon? Miért nem veszi észre magát a középen haladó, hogy ő is veszélyt okoz? A gyorshajtás csak egy tényező, a veszélyes helyzeteknek csak egyik okozója. A többi éppen a szabályok be nem tartása. Ezek közül egy a jobbra nem tartás. A szándékos akadályozást meg a KRESZ is tiltja.
Zsola777 2010.12.14. 18:35:54
ember a holdon? 2010.12.14. 18:40:04
Mint mondtam, bőven az Ikea után kényelmesen lehet sávot váltani.
@Stomi: a bmw-s hülye volt ez tény, mert fékezgetett, de ezt villantással és dudálással érte el nála a delikvens, akinek inkább fülét farkát be kellett volna húznia. BMW-s ingerküszöbe és IQ-ja meg alacsony. ennyi.
A többihez: arról nincs infó, hogy mekkora volt a belsőben a forgalom, valószínüleg ott is haladt autó és ezért előzött jobbról.
A külsőben való lassú sebességgel kapcsolatban, lehet, hogy te gyorsabban haladsz, de erre van a kormány (és index), hogy kikerüld, majd visszaállj.
Ha sokan mennek a külsőben, akkor értelemszerüen nem kötelező kimenni ha a te sebességed nagyobb, de jelen esetben nem erről volt szó, különben bömös kolléga nem tudott volna jobbról bevágódni.
ember a holdon? 2010.12.14. 18:41:44
szövegértelmezés 1-es..
tundrazuzmo (törölt) 2010.12.14. 18:41:52
Én SOHA nem előzök jobbról autópályán, és nem mászok senki hátuljába 2 méterre. Ez az én részem a játékban. A másik szereplő feladata az, hogy ha van mellette hely a szélsőben, akkor ott közlekedjen. ÉS ha villantok hátulról, mert el akarok menni mellette, akkor az első adandó alkalommal húzódjon le. A sebesség már csak rám és a rendőrségre tartozik, mert csak én és a rendőrség rendelkezünk számomra hiteles mérőberendezéssel. A másik autós nem.
Alf (törölt) 2010.12.14. 18:44:27
Ő kb 90-el ment a váci úton a külső sávban, rámgyorsított, mikor jeleztem, és villogott. Én visszahúzódtam a belsőbe, mert gondoltam, siet. Besoroltam mögé, és kanyarodnék le a dráva utcába, amikor a passatos, aki 200m-vel azelőtt még sietett, szépen lefékezett előttem és megállt az út szélén (megállni tilos) , hogy kitegyen valakit.
Tehát tudta, hogy 200m re meg fog állni, de képes volt levillogni, hogy elém menjen be, majd szabálytalanul megálljon, és nekem ki kelljen kerülni (közben zúgott mellettem a forgalom)
Vannak ilyen köcsögök, de vigyáztam, hogy ne húzzam fel magam.
Majdnem ugyanitt aznap este egy gyerek szeretett volna átmenni a váci úton (forgalom nem volt) és gyalogátkelő (aluljáró) kb 250 m-re. Ahogy megy át, egy porsche cayanne-os köcsög padlógázt adott tőle kb 200 m-re, hogy ráijesszen. szegény gyerek épphogy átért, a SUVos köcsög meg kb 150-re gyorsult a pirosig, amikoris satuzott.
Szóval ez van, vannak ilyen kifejezetten rosszindulatú emberek, akik akkor is ártanának, ha nem nyernek vele.
csintapala (törölt) 2010.12.14. 18:44:35
Mindenki foglalkozzon magával. A gyorshajtó se leckéztesse a másikat, meg fordítva se. De itt az a divat, hogy a gyorshajtónak van igaza, mert a jobbra tartás az überszabály, aztán aki kamiont mer előzni a belsőben 120-szal a "nagyfiúk" sávjában, az már csakis direkt akadályozó lehet és meg kell torolni.
schdl (törölt) 2010.12.14. 18:45:38
- miért érzi "büntetőnek", aki villog és
- miért értékelik egyesek gyilkossági kísérletként, ha villantasz? A fotonok roncsolják a szerveit, vagy mi? :D
flimo13 2010.12.14. 18:46:31
Mackósajt66 2010.12.14. 18:48:30
Az egyik havernak van egy leröttyent 30 éves Zsigulija gallytörővel az elején, ő már többször fogadkozott, ha neki mer valaki "büntetőfékezni", nem lesz jó a reakcióideje....:) (és még nem is ő lesz a hibás, ha valaki ok nélkül blokkol előtte)
Zsola777 2010.12.14. 18:52:56
Én azokat nem értem, akiket ha utolérek a belsőben, nem húzódnak ki (benéznek a középső tükörbe). Index, esetleg villogás, de ha értetlen, duda - ha már azt nem kiálthatom, hogy LEGYÉL SZÍVES TARTS JOBBRA! KÖSZI!
Szóval lehúzódik, eléérek, természetesen ki jobbra miközben távolodom tőle, de a tükörben látom, hogy visszahúzódik a belső sávba. Akkor aztán már a következő delikvenst tartja fel. Öbölátúúúúszás!? Nooormális?
"streetfighter" 2010.12.14. 18:58:55
A BMW-s össze vissza cikázott a kocsik között, polgárpukkasztó módon. (Én is szoktam néha, ezért tudom.)
Ebben az esetben lényegtelen a posztoló (ismerőse?) helyzete, abból a szempontból, hogy nem tartott jobbra.
Decemberben péntek este 8-kor a belsőben 110-zel nem tarthat fel senkit! Mondom ezt úgy, hogy nagy száguldozó vagyok. :)
Tehét le lehet szakadni a jobbra tartás eröltetéséről a poszbeli helyzetben, mert itt most nem ez a lényeg.
Balról is bevághatott volna a posztoló elé.
Zsola777 2010.12.14. 19:07:29
Bocs, hogy a BMW-st nem marasztaltam el, gondoltam, ez egyértelmű. Az ilyen viselkedés mellett a jobbra nem tartás elhanyagolható, de sajnos erről is beszélni kell a jobbról előzés kapcsán.
plephyl 2010.12.14. 19:09:00
én eddig olvastam :))))
"streetfighter" 2010.12.14. 19:10:35
Ha valakire villognak és dudálnak az értelemszerüen a másik nemtetszésének kinyílvánítása. Nem tud elküldeni a francba, mert úgy sem hallod, tehát így fejezi ki. Gondolom érthető. :)
Ha valaki szerintem indokolatlanul küld el a francba, azt én nem szeretem, de ezek szerint nem vagyok egyedül.
szaGértő 2010.12.14. 19:12:45
Innentől kezdve bárki gondolhatja bárhogy, de a bíróság a BH-t fogja figyelembe venni.
Zsola777 2010.12.14. 19:15:01
Akit ledudálnak, mindig csak arra gondol, hogy valaki megsértette, arra nem, hogy a közlekedés, forgalom szempontjából mit csinált _esetleg_ rosszul? Ja, hogy a szabályokat nem ismerik, ezért arra a következtetésre jutnak, hogy totálisan szabályosan jártak el, és csak sértés lehet?
"streetfighter" 2010.12.14. 19:15:13
Ne felejtsd el, hogy még ott volt a belső sáv is. :)
ember a holdon? 2010.12.14. 19:19:12
1. a poszt nem a belső sávról szólt.
2. a belső sáv ugyanúgy nem folyamatos közlekedésre való, mint 3 sáv esetén a középső
3. a 10-10 méterekkel kapcsolatban ismétlem magam, szövegértés 1-es. (lásd az előző hozzászólásomat 18:40:04-kor, és értelmezd.)
ember a holdon? 2010.12.14. 19:23:23
ezt tette az idióta bmw-s is, indulatból reagált, rosszul...
"streetfighter" 2010.12.14. 19:23:29
Hidd el a vezetési stílusomból kifolyólag van ebben tapasztalatom.
Nem akarom részletezni, mert hosszú lenne. :)
sipike.hu 2010.12.14. 19:24:08
Örülj, hogy élsz. Ennek a tagnak a pszichológusa ajánlotta, toroljon meg mindent azonnal, mert kiújulnak a merevedési gondjai, és otthon a 28 éves kicsike ismét kihívja a légkondi szerelőt, bár csak -10 fok van.
Kapaszkodj meg, a manager-tréningen erre tanítják őket valóban.
Veszélyesebb, mint a kigyúrt kopasz, mert hideg fejű, és elszánt.
jelentéktelen alak 2010.12.14. 19:29:15
1. mi francnak kell a középső sávban menni, ha van hely a szélsőben? Ez lehet ok arra, hogy a sokadikként, kihozza az állatból a vad állatot. Ha a reakció erősen eltúlzott is, van alapja.
Miután a barátod szabálytalan volt (gyorshajtó és jobbra tartást elmulasztó egyaránt) enyhén szólva provokatív másokon a szabályos közlekedést számon kérnie dudával, villogással, vágy bármivel.
Ha a barátod nem rendőr, akkor nem is kellene eljátszania az utakon.
2. A hülye M rendszámos mi francnak önkéntes rendőrködik? Miért kell nevelni a másikat az utakon? Vagy tegye a ki kék villogót -ha valódi rendőr- és büntesse meg a szabálytalan autóst, vagy törődjön bele, hogy más, más szabályokat hagy figyelmen kívül, mint ő.
"streetfighter" 2010.12.14. 19:29:41
Te vagy a tanító. :D
flimo13 2010.12.14. 19:29:45
D4D 2010.12.14. 19:32:55
Poszterkám, mit keresel a középsőben, ha jobbról simán körbeautóznak, akkor neked kellett volna jobb sávban lenned.
Tipikus érdi, aki nem képes jobbratartási kötelezettségének eleget tenni, de mekegni meg lámpázni tud.
D4D 2010.12.14. 19:34:02
Zsola777 2010.12.14. 19:34:34
Azt nem értem, hogy miért veszik személyes sértésnek? Csak mert szerintük betartják a szabályokat (lakott területen kívül előzési szándékra lehet használni), és fájó szembenézni önnön gyíkságukkal?
Vagy vegyük a posztban lévő BMW-st, aki agresszivitását itt tudja csak kiélni? Attól jobb lesz neki? Kisebbségi érzése van?
Miért szaladgál ennyi elmebeteg az utakon? :)
Jó, ez is csak költői kérdés volt, válaszolni rá nem is lehet. Pedig ott lenne a megoldás. Ha más nem, mindenki próbálja kitalálni, vajon mennyi a szerepe abban, hogy valaki jobbról előz, ha a seggében van, ha szlalomozik, netán a besorolásnál előre pofátlankodik. Az utakon az emberek személyes bajai valahogyan összeadódnak, és a vélt vagy valós igazságtalanságokat ott próbálják meg számukra igazságosan megoldani. Csakhogy ennek az eredménye torz, ezért kell ragaszkodni az egyszerű szabályokhoz, mint biztos pont. Nnna, nem filozofálok...
Mindenki vigyázzon magára! Jó8! :)
jelentéktelen alak 2010.12.14. 19:42:31
esef 2010.12.14. 19:43:20
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.14. 19:48:52
Ahogy előzni akartam mindig begyorsitott, aztán lemaratt bejött mögém és állandóan csengetet meg villogott rám
a szélső sávban, hogy mé nem megyek a belsőbe
Nekik mit koNpenzál a Favorit biciGli?
"streetfighter" 2010.12.14. 20:01:15
Én úgy értelmeztem az írásodat, hogy nem egyről beszélünk. :)
Akkor mondok egy példát.
Megyek az országúton saját jelentős tempómban. Utolérek 3 autót lassítok, mert kereszteződés jön, mindkét irányban elkanyarodó sávval. Figyelem egyikük sem akar elkanyarodni, mennek egyenesen tovább. Jól belátható az egész, a mellékúton senki.
Látom, hogy messzebb enyhén kanyarodik az út és a távolban jön egy autó. Nem fogok tudni szabályosan előzni. :(
Vissza 3. padló leelőzöm a zárón a szembe elkanyarodón keresztül az egész bagázst. Mikor az első mellé érek hallom, hogy folyamatosan dudál, elé normális távon vissatérve villog mint a barom. A szembe lévő elött bőven befértem.
Forrt bennem a düh, hogy miért dudált villogott az a szarházi. Mi köze volt az én szabálytalanságomhoz, SEMMI!
Semmi veszély nem vot!
Na ott a józan ész mentett meg a fékezéstől és a kekeckedéstől.
Szóval én a hasonlókra gondoltam. :)
jelentéktelen alak 2010.12.14. 20:05:04
Tudom, hogy gazdag ország Magyarország, de mi más oka lehet -azon kívül, hogy túl sok volt a pénz az útépítésre- hogy 3 sávosra csinálták az utat?
Ha Te a középsőben mész és onnan előzöl a belsőbe, akkor pont úgy mész, mintha 2 sávos úton mennél. De akkor minek a 3. sáv???
Miért fáj neked a külsőben menni a megengedett sebességgel és ha utol érsz valakit, akkor a középsőben megelőzni?
Pot úgy tennél tennél, mint eddig, csak egy kicsit jobbra.
Szóval? Miért is fáj???
Reggie 2010.12.14. 20:05:10
jelentéktelen alak 2010.12.14. 20:07:21
jelentéktelen alak 2010.12.14. 20:11:29
Az a baj, hogy én pl bár a külsőben megyek, de mikor utol érek valakit, aki a középsőben megy, akkor nem mehetek el mellette jobbról, mert pont olyan szabálytalan, mint a középsőben menni és veszélyes is. Tehát marad az, hogy a külsőből besorolok mögé, majd a belső sávba. Aztán megelőzöm, majd megint 2 sávváltással vissza helyemre a külsőbe.
Igen, ez feleslegesen bosszantó.
Mibe kerülne, nem a középsőben autózni?
elite beat agent 2010.12.14. 20:12:41
A többség nyilván attól tart, hogy nem tud vissza sorolni, és akaratán kívül elindul az M1-en (Ahonnan nem könnyű azért vissza keveredni az M7-re, valljuk be)
És nem alaptalan a félelem, mert mivel a középső sor tömve van a birkákkal, tényleg nem lehet visszasorolni. így akinek egy csöpp esze is van, és az M7-re igyekszik, az bizony ott a középső sorba sorol.
És az is igaz, hogy mindig van egy hülye, aki vagy soha nem járt még arra, vagy pont akkor kattan el valami az agyába. A kedvencem az, amikor az elágazás előtt 70 méterrel padlógázzal kerüli balról az M7-re igyekvőt a BMW ami utána az M1-en távozik.
Jó esetben.
Rossz esetben meg karambolozik a másik BMW-vel ami ugyanezt csinálja csak a másik oldalról. :)
CApa (törölt) 2010.12.14. 20:13:14
little honey 2010.12.14. 20:17:27
jobbrol előzni sem szoktam, mert veszélyes, és már elég öreg vagyok ahhoz, hogy túlélni akarjam a közlekedést, ne az igazamat keressem.
Ezzel együtt autópályán jobbra kell tartani függetlenül másvalaki gyorshajtásától. szóval nem mentséget kell keresni, hanme kihúzni a jobboldali sávokba.
jelentéktelen alak 2010.12.14. 20:17:57
Igazad van.
Az ilyen állat, mint a posztban a BMW-s egy közveszélyes gyilkos, aki többszöri probálkozára is hibázott -szerencsére.
Aki meg nem tart jobbra, az simán bunkó, mint az összes többi szabálysértő. Semmivel jobb, vagy rosszabb annál, mint aki lámpa nélkül közlekedik, vagy gyorsan hajt, stb.
Azt mondjuk túlzásnak tartom, hogy a szabálytalanság szabad választásunk, (amolyan önkéntes adó) de a többivel egyetértek.
Werwolf 2010.12.14. 20:26:28
amugy is csak kisfaszuak vesznek ilyen teherautot.:))
The_Genius 2010.12.14. 20:39:59
Viszont van egy álmom: HUMMER H1 gallytörővel, és az ilyen barmokat letolni. Nekimenni.
Aztán kiszállva pofánlőni gázriasztóval. Attól megnyugszik, és többet nem csinál direkt butaságokat.
Belegondolok, hogy az ilyen idióták ugyanezeket az életveszélyes manővereket a feleségemmel is megcsinálhatják, amikor bent ülnek hátul a gyerekek...
Ezeket le kell büntetni, meg kell nevelni, tanulják meg, hogy a közlekedés nem szórakozás. Vagy hulljanak el...
magyarul 2010.12.14. 20:47:06
Aki egy laza fékezést sok reflektorral honorál, annak előbb utóbb betörik az orra.
Lassítok én is és átsorolok a belsőbe (sic.!)
Bazmeg miért nem a külső sávban mész, jobbratarts van vagy mi.
Megérdemlitek egymást, a dudálás, a villogás meg a jobbra nem tartás is szabálytalan. Hülyegyerekek.
Zsola777 2010.12.14. 20:54:28
De röviden: faszság volt, amit csináltál, azért kaptad a dudát. Nem abba szólnak bele, hogy gyorsan mész, hanem abba, hogy _szerintük_ veszélyes volt. Még ha neked ez nem is tűnt fel.
Azt javaslom, egy-két hónapig vezess gyenge autót, akkor majd megérted, miért dudáltak. Nem azért, mert irigyelték tőled a gyors autót...
Stomi 2010.12.14. 20:55:16
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.14. 20:58:12
Csak annyira fáj nekem kimenni a szélsőbe mint neked a belsőben előzni
Korábban irtam, fassom se fog azért előzgetni, kivágni visszatérni, hogy te a középsőben szágulgyál
Kérdem ujból, te melyik sávban közlekedsz és miért?
Ha a jobbszélsőben, ne töröggy velem ha középen, akkor előzzél meg balra, ha a belsőben, akkor megint ne töröggy velem hogy a belsőben megyek
De mondhatnám rövidebben, ne töröggy velem hol közlekedek, van kormányod!
Wendriner Tódor Emánuel 2010.12.14. 21:00:10
Stomi 2010.12.14. 21:01:42
sipike.hu 2010.12.14. 21:08:49
Nem. Én légkondit szerelek...
Ha kell, ha nem. (Inast keresek! :) )
Azért örömmel látom, hogy kianyázzátok magatokat. Így talán kevesebb marad az utakra az indulatokból.
Zsola777 2010.12.14. 21:09:28
Egy egyszerű kérdésre válaszolj: szerinted melyik igényel kevesebb erőfeszítést a sofőröktől, ha csak egy oldalról (esetünkben balról) mehetnek el a másik mellett, vagy tetszés szerint balról és jobbról?
Ha elöl mész, kötelességed a mögöttes forgalmat is figyelemmel kísérni! Ha pedig így teszel, egyszerűbb, ha csak egy oldalról számítasz a gyorsabb autóra, nem pedig két oldalról.
Gáz, hogy ezt külön el kell magyarázni, tudnám, hol voltál az oktatáson!
Reggie 2010.12.14. 21:15:18
szürke_tag 2010.12.14. 21:21:26
www.konyvline.hu · http://konyvline.hu 2010.12.14. 21:32:14
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.14. 21:38:23
Egy egyszerű kérdésre válaszolj"
Haggyá má , ez nekem bonyolult kérdés
Kérdezzd úgy , I/N?
De hogy könnyitsek a helyzeteden az egyszerübb ha kétoldalrol előzhet
Mert a hulye aki nem tudja melyik a bal-jobb keze, egyszerűen elhuzza a kormányt valamerre és huuus, már meg is előzött
Én nem számitok arra, hogy hol előznek, nekem mindegy jobbrol vagy balról, szemembe huzom a műbőrkalapom és kapaszkodok a kormányba
A bólogató kutya meg igazat ad nekem!
Tornado86 2010.12.14. 21:41:07
Magyarán a más villogány üzemmód helyett ajánlatosabb a tükröket használni, na meg a logikát is, ahogy a mellékelt ábra is mutatja.
@Stomi:
Nagyon velem se, pedig én vagyok a nagydarab, nem a kocsim :)
fetyisob 2010.12.14. 21:42:18
Nem ertem ezt a paraszt magyar mentalitast!!!!!!!!!!!!!-van egy gyors sáv a gyorsaknak!!!es van egy a raéroknek! mi a faszert mennek emberek a gyorsba ha mehetnek jobboldalt is annyival!!az ilyeneknek kivanok jo sok vesegorcsot es akkor talizanak egy masik gyokerrel aki mutogat hogy itt bizza 100km/h val lehet menni es o 110km/h val megy- na az ilyen fasz megerdemli hogy sünt szarjon a posztoloval egyutt!!!!
Zsola777 2010.12.14. 21:45:03
Ha komolyan gondolnád, megkérnélek, hogy add vissza a jogosítványod!
fetyisob 2010.12.14. 21:54:15
szerintem a legtobb konfliktus helyzet ép az ilyen onkentes rendörök es kozveszelyes defenziv vezetok miatt alakul ki!
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.14. 21:56:13
A humoros résztöl eltekintve komolyn gondolom
De mondd el már te is, melyik sávban közlekedsz?
Ugye nem a középső vagy a belsőben?
A külsőben és ki-be, ki-be előzgecc mindig?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.14. 22:08:46
Szerinted semmi sem gáz, ami hülyeség :)
memot 2010.12.14. 22:12:11
Érdekes: Ausztriában néha kilómétereken keresztül üres volt a belső sáv, és amint kitettem az indexet, hogy egy sávot balra soroljak, a mögöttem jövőnek azonnal volt helye, hogy ő is eggyel balra menjen - így helyet adva nekem.
Németországban mondjuk ilyet nem tapasztaltam, akkora forgalom volt folyamatosan... :)
Mint gyorshajtó - nem vagyok rá büszke, de nekem "nincs útban" az autó, ha vezetek - úgy látom, hogy ha az emberek útközben nem szeretnének állandóan, mindenkit megtanítani vezetni, hanem némi előzékenységet próbálnának tanúsítani, akkor sok ziccer elkerülhető lenne. Gondolok itt a "megmutatom, h nem jössz be", és egyéb, nevelő célzatú megmozdulásokra. Érdekes, de én valahogy mindig észreveszem, hogy mögöttem valaki "meg fog érkezni", mert látom a tükörben. Akkor is, amikor a belső sávban 190-nel megyek! És nem idegesít, hogy van nálam gyorsabb, hanem elengedem, mert az ő dolga, és semmi közöm hozzá!
Ja és nem béjenvém van... :)
"streetfighter" 2010.12.14. 22:12:39
Abszolút nem volt veszélyes, csak szabálytalan, az meg csak rám és a rendőrökre tartozik.
Nem értem a célját. Azt hiszi, hogy legközelebb nem csinálok ilyet? Mire akar figyelmeztetni? Röhej. Csak felhúzzák az embert.
@Stomi:
Szerintem nincs jól. Mindenki törődjön a saját dolgával.
Zsola777 2010.12.14. 22:15:27
Ha nincs közel-távol senki, te akkor is köteles vagy a jobb oldali sávot használni.
Akkor lehetsz bejjebb, ha a külsőben lévőt előzöl - de amit ezt megtetted, vissza kell térned jobbra. Ez azt is jelenti, hogy aki mögötted jön, a szélső, majd a középső sávban, fizikailag nem tud elmenni melletted jobbra. Ha el tud menni melletted úgy, hogy nem zavarja a külsőben mögötted közlekedőt, akkor te nem tartottál jobbra, nem tartottad be a szabályokat.
Ha hiszed, ha nem, én ehhez tartom magam. Amint van lehetőség, a külső sávban megyek. Ha több autót kell előzni a belsőben, és köztük akkora a távolság, hogy nem férsz be, mehetsz tovább. Ha van akkora távolság, hogy beférsz a zavarásuk nélkül, ki kell menned. Akkor, ha mögötted nem jön senki (ugye figyelemmel kíséred a mögöttes forgalmat), a ki a külsőbe-be a belsőbe túl gyakran ismétlődne a közted és a külső sávban haladók sebességkülönbsége miatt, maradhatsz. De ha jön mögötted gyorsabb, és ki tudsz sorolni a többi zavarása nélkül, ki kell menned.
Én így közlekedek. Sűrű forgalomban már nem praktikus, egyrészt zavarnám a külsőket, másrészt problémás lenne visszasorolni, mert a többiek is haladnának. Ekkor vagy lassítok, és felveszem a külső sor (sűrű forgalomról beszélek most) tempóját, vagy gyorsítok, és megtartom a tempót a belsőben a szabályok és biztonság adta korlátokon belül.
És nem zavar, hogy tekergetnem kell a kormányt és használni az indexet, meg nézni hátra. Aki erre alkalmatlan, az ne vezessen.
Kielégítő volt a válaszom? Van-e benne hiba szerinted?
"streetfighter" 2010.12.14. 22:15:50
Te már csak tudod, hisz mindenkit lesöpörsz a kamilyonoddal. :)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.14. 22:18:18
SickBoy 2010.12.14. 22:22:17
A Gizi pedig igenis megkövetlei - még akkor is, ha nincs jelen, s valahol tudom, hogy nem lehet eltitkolni előle, ha másképp teszek –, hogy lesatuzzam Bucikát a KRESZ-t ilyen tapló módon figyelmen kívül hagyók előtt, egyrészt mert a hátfalat már '88 óta cserélni kéne, de erre nincs költség a családi kasszában, másrészt mert fontosnak tartja a közoktatást.
Azt viszont szigorúan ellenezte - legalábbis az elmúlt három héten keresztül kötelezően a kanapén történő éjszakai alvásból erre következtetek -, hogy ilyenkor mind a vérnyomásom, mind a fejem színét a zejrópailag elfogadott normák szerint ne b@sszam fel a születésem után fél órával elért színnél feljebb, amiről egyrészt nem tudom, honnan szerzett tudomást, másfelől viszont ismerve a Gizit és kiegyensúlyozott házasságunk alapjait, nem merek eltértni.
Szóval most kell, hogy szóljak, hogy az M1-M7 bevezető szakaszán nem azért b@szakszom 80-al a középsőben, mert kötekedni akarok, hanem pont, hogy ellenkezőleg: szeretnék végre a saját ágyamban aludni.
Nem a Gizivel, de ezen még egy büntetősatu sem segíthet.
Zsola777 2010.12.14. 22:30:26
Ha mindenki úgy közlekedne mint te, rengeteg baleset lenne, a záróvonal leszarása miatt frontális ütközés. Ezzel pedig vétlen autósokat is veszélybe sodorsz.
Nem tudhatod, hogy aki szembe jön, az nem éppen gyorshajt, vagy éppen kedve szottyan hozzád hasonlóan leszarni a záróvonalat, és akár egy-egy záróvonalon előzést létrehozni egymással szemben.
Ami szabálytalan, az bizonyos szinten veszélyes, ezért joggal várja el mindenki, én is, hogy a szabályokat betartva közlekedj. A gyorshajtás a te dolgod, ha nyílegyenes az út, nem jön szembe senki v. autópálya és belátod. De ha átléped a záróvonalat, az bizony veszélyes, ezért zavar.
Mert általában a vétlen autósok halnak meg. A hozzád hasonlóktól.
A baj, hogy nekem kell a számat járatnom, pedig tudnod kellene, mire valók a szabályok (nem, nem azért, hogy megszegjék).
Ehh, miért érzem azt, hogy feleslegesen járatom a számat? Te csak abból tanulnál, ha valakit kinyírnál vagy megnyomorítanál az úton. Esetleg magadat. Kár, hogy a vétlenek fizetik meg az árát, hogy felelősségteljesen kezdj viselkedni.
usernev 2010.12.14. 22:30:40
1/1975. (II. 5.) KPM—BM együttes rendelet
Tartalomjegyzék szinkronizálása
a közúti közlekedés szabályairól
(2) 40
Megállapította: 289/2009. (XII. 18.) Korm. rendelet 12. § (1). Hatályos: 2010. I. 1-től.
Járművel az úttesten – az előzés és kikerülés esetét kivéve – annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, állati erővel vont járművel, kézikocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel – ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik – szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók.
36. § (1) 5
Az utolsó mondatot beiktatta: 2/1984. (I. 29.) KM–BM együttes rendelet 21. § (1). Hatályos: 1984. VII. 1-től.
Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) — a (2)—(4) bekezdésben említett eseteket kivéve — a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
(2) 6
Megállapította: 28/2001. (II. 15.) Korm. rendelet 14. §. Hatályos: 2001. V. 1-től.
A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy — lakott területen — távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
Előző megváltozott bekezdésre ugrás Következő megváltozott bekezdésre ugrás
(3) 7
Megállapította: 289/2009. (XII. 18.) Korm. rendelet 15. § (1). Hatályos: 2010. I. 1-től.
A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van útburkolati jelekkel kijelölve, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban – a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával – bármely gépjárművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra – a balra bekanyarodás esetét kivéve – ráhajtani csak személygépkocsival és motorkerékpárral szabad.
(5) Ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő járműoszlopok alakultak ki, forgalmi sávot változtatni csak abban az esetben szabad, ha a vezető bekanyarodásra vagy megállásra kíván felkészülni.
(6) A párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten tilos
a) járművel az úttest felezővonalát — a balra bekanyarodás, illetőleg a megfordulás esetét kivéve — átlépni;
b) 9
Megállapította: 2/1984. (I. 29.) KM–BM együttes rendelet 21. § (2). Hatályos: 1984. VII. 1-től.
két járműnek — az egy nyomon haladó jármű melletti elhaladást kivéve — ugyanabban a forgalmi sávban egymás mellett haladni;
c) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt másik jármű mellett elhaladni.
Sanyi 2010.12.14. 22:31:10
Es orditottam vele korulbelul husz percet ugy, hogy a vegen elbogte magat. Nehez volt megallni, hogy pofan ne vagjam de tekintve, hogy vagy negyven kilo elonyom volt a csokahoz kepest es a teljes terulet be van kamerazva, nem lett volna jo vege.
Most eladtam a kocsit... Kovetkezo egy landcruiser lesz es akkor gallytorot veszek ra amivel barkit eltolok. Mi az, hogy buntetofek, ki a fasznak kepzeled magad? Onkentes rendor, te kotsog.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.14. 22:32:24
Amint van lehetőség, a külső sávban megyek
Nem!
Mindig a külsőben menj és ne töröggy velem mit kavircolok
Anyám-apám vagy nekem?
De a visszaolvasol, ugyanezt irtam
Ha lassu a kulső, megyek a középsőben vagy előzök a belsőben és ujbol kihuzódok
Ha a jobbszélső folyamatosan lassabb, maradok a középsőben és leszarom ha valaki erősködik
A kreszt ismerem, de a sok hulye "intelmét" nem tartom be mindig
a te véleményed szerint mindenki csak a külső sávban közlekedhetne
Szerintem meg nem
A kresz is emliti, mi a helyes ha a jobbszélső telitett
Na, mára zárok
Jókat nektek!
SickBoy 2010.12.14. 22:37:12
Zsola777 2010.12.14. 22:37:52
Johni Firpo 2010.12.14. 22:38:04
Zsola777 2010.12.14. 22:41:23
''autónepper.'' 2010.12.14. 22:44:03
''autónepper.'' 2010.12.14. 22:47:28
''autónepper.'' 2010.12.14. 22:48:57
SickBoy 2010.12.14. 22:53:46
ungaro 2010.12.14. 22:58:03
Laser11 2010.12.14. 23:00:22
Átfutva a kommenteket valakinél láttam, hogy a közlekedés sebessége csak rá + a rendőrre tartozik. Nagyon jó. Erről ez jutott eszembe:
" A társadalmi felelősség vállalás az, hogy egyének törődnek a saját tetteik a közösség többi tagjára gyakorolt hatásával. "
Ez néha jusson már eszébe mindazoknak akik 180-al, ill. agyatlanul közlekednek. Fel kéne fogni, hogy az ilyenek másokat veszélyeztetnek, akármennyire is hiszik azt, hogy ők kézben tartják az eseményeket. Jó volna azt hinni, hogy amikor elhagyja a szerencséje csak egyedül dobja fel a bocskort, de ez sajna nem így van.
Egy kis csemegézni való, a szunnyadó empátia hátha feltör:
www.youtube.com/watch?v=Er0ieKy5QyE
Anti Anyag (törölt) 2010.12.14. 23:00:57
Ki a faszomat érdekel az, ha mentálisan sérült mercis elhúz melletted 200-al. Ő fizet, nem én. Autópályán nem érdekes, más úton kifejezetten jó az ilyen, mert őt állítja meg a rendőr. Én nem is szeretek a sorban első lenni, de szerencsére mindig van aki siet, (nem pont mercis).
De itt nem erről volt szó, hanem veszélyeztetésről, én pld. utána is mentem volna a rendszámának (és az ürgének), nem feltétlenül kell a rendőr, megbeszéltük volna.
''autónepper.'' 2010.12.14. 23:03:43
"streetfighter" 2010.12.14. 23:05:25
He-he-he. Ez talán jó szöveg egy ész nélküli száguldozónak, de rólam lepereg, mert én nem az vagyok.
De inkább ne fárasszuk egymást, hiszen teljesen más a hozzáállásunk a témához. :)
''autónepper.'' 2010.12.14. 23:07:39
''autónepper.'' 2010.12.14. 23:10:44
''autónepper.'' 2010.12.14. 23:12:22
champy 2010.12.14. 23:14:45
Mit papoltok a jobbra-tartásról, mikor most szegitek meg a kötelező sebesség betartását?
Zsola777 2010.12.14. 23:15:01
(Azt meg sem kérdezem, hogyan kaptál jogosítványt.) Ja, és valójában mitől és mióta érzed azt, hogy a szabályokat leszarva kell közlekedned, tekintet nélkül másokra?
zfuly 2010.12.14. 23:15:50
Motorral megyek kifelé, békésen, váltok a középsőbe, a belső gyorsabb.
Hátulról villantás, majd kivédhetetlenül érkezik mellém egy BMW X5, amint a belső sávot előzi jobbról. Villantani mögülem villantott valaki (köszönet érte), az X5 cikázott tovább előre.
Utánamentem (motorral sem volt egyszerű, nem sportmotor). Jól szituált szőke nő volt, 150-170-nel hasított az AGIP kútig, onnan ki, majd a bevásárló központok felé tovább.
Vannak hülyék, na...
''autónepper.'' 2010.12.14. 23:16:34
Zsola777 2010.12.14. 23:19:05
Itt olvashatod: @Zsola777:
''autónepper.'' 2010.12.14. 23:19:39
Reggie 2010.12.14. 23:21:29
Zsola777 2010.12.14. 23:33:10
''autónepper.'' 2010.12.14. 23:34:19
am olyan már nekem is volt hogy sárga volt lámpa ment előttem egy csaj egy toyotával és satu féket nyomott és csak úgy tudtam elkerülni hogy ne csusszak bele hogy szembe sávba kikerültem ... mivel külsőbe is álltak ott nagy mákom volt:D
zfuly 2010.12.14. 23:35:16
''autónepper.'' 2010.12.14. 23:35:38
''autónepper.'' 2010.12.14. 23:38:19
zfuly 2010.12.14. 23:39:21
Volt idő, hogy jártam Németországban sokat, autópályán békésen gurultam 180 körül. Van ötletem arról, mi veszélyes és mi nem.
Az M1/M7 kivezetőn 3 sávban cikázni 150-170 körül 2000+ kilós autóval, este, páralecsapódásban, nos az veszélyes. Főleg: veszélyeztet másokat.
zfuly 2010.12.14. 23:42:35
Konkrétan azzal teremtett veszélyhelyzetet, hogy ~30-50 km/h sebességkülönbséggel kivágott a belsőből a középsőbe, ahová lassan húztam át a külsőből. Ha motoros ritmusú sávváltást csinálok, egyszerűen letarol. Fél méteren belül volt mellettem.
Előre menve másokat is hirtelen fékezésre, kitérésre kényszerített.
''autónepper.'' 2010.12.14. 23:46:20
D4D 2010.12.14. 23:46:34
"nekem kb 10 másodperc egy előzés ha lepadlózom úgy izomból a kocsit.."
- Nem megy egy hengered?:)))
Zsola777 2010.12.14. 23:47:40
tundrazuzmo (törölt) 2010.12.14. 23:53:17
" A társadalmi felelősség vállalás az, hogy egyének törődnek a saját tetteik a közösség többi tagjára gyakorolt hatásával. "
Ez néha jusson már eszébe mindazoknak akik 180-al, ill. agyatlanul közlekednek. "
Klasszikust csak pontosan idézünk. :)
Én ezt írtam: "A sebesség már csak rám és a rendőrségre tartozik, mert csak én és a rendőrség rendelkezünk számomra hiteles mérőberendezéssel. A másik autós nem."
Magyarázat: nem a 180-nal száguldásról szól a dolog, hanem arról amiről már több vita volt itt: Senkinek sincs joga feltartani a gyorsabb autót, arra hivatkozva, hogy az ő órája 130-at mutat, ezért a másik ne gyorshajtson.
Vettem a fáradságot, és végignéztem a 12 perces videót. EGYETLEN esetben sem az okozta a balesetet, hogy bárki 180-nal hajtott, hanem az, hogy nem tudott vezetni, és/vagy nem volt elég óvatos.
''autónepper.'' 2010.12.14. 23:54:33
@Zsola777: azt nem tagadom... most a hó miatt is láttam pár érdekes dolgot...
''autónepper.'' 2010.12.15. 00:03:00
tundrazuzmo (törölt) 2010.12.15. 00:03:13
Szerintem meg tényleg nem veszélyes. Egy JOBB autó menetstabilitása, tapadása, fordulékonysága, erősebb fékei, stb. FÉNYÉVEKKEL több biztonságot adnak. Ezt vitatni nem érdemes. Rátenni sem kell az életünket, de azért sokat segíthet. Németországban miért biztonságos 180-200-nál ugyanaz az autó? Mert nem veszi körül a sok tötymörgő balfék!
jelentéktelen alak 2010.12.15. 00:07:21
"Csak annyira fáj nekem kimenni a szélsőbe mint neked a belsőben előzni"
Csak az a különbség, hogy míg ami nekem fáj (a belsőben előzni) az szabályos, a te középsőben maradásod, meg szabálytalan.
Hogy kérdésedre válaszoljak...:
Természetesen, ha van hely, akkor a külsőben megyek. Pont ezért zavarsz engem a középső sávban. mikor utol érlek téged, te egy sávval beljebb vagy tőlem. De nem mehetek el tőled jobbra, mert az szabálytalan (van akinek számít ugyanis). Hanem be kell sorolnom mögéd, majd a belső sávba. A művelet után vissza két sávot.
Nekem kell dupla sávot váltanom, csak mert neked derogál az üres szélső sávban menni.
Én igyekszem szabályosan közlekedni. roppantul zavar, mikor egy szabálytalan miatt, nekem van extra teendőm.
Nem vagyok hatóság, nem fogom rajtad számon kérni, nem foglak büntetni, de a véleményem meg van. Aki ennyire szarik a másik emberre, az ne várjon másoktól sem jobbat.
Ismered a mondást? Amilyen az adjon Isten...
Zozzancs · http://fitprogramokregivel.hu/c9 2010.12.15. 00:07:52
Abszolút like gondolat - ki veti fel a szerveknél? :)
jelentéktelen alak 2010.12.15. 00:11:50
Ha valaki lassítás nélkül nem tud vissza menni a külső sávba, akkor nem is várom el tőle. Akkor sem, ha nincsen több sáv tőle balra.
De ha lassítás nélkül a külsőben is tud közlekedni, akkor mindenkinek ott a helye.
Persze mit várunk olyan hólyagtól, aki 100 helyett 110-el megy és büszke is rá. Aztán mikor más sérti meg a KRESZ-t akkor meg pampog.
Zsola777 2010.12.15. 00:24:23
Ha itthon is mindenki betartja a szabályokat, lesz olyan a morál, mint kint, menjünk gyorsabban. De amíg ilyen szar az egész, előbb mindenki tartsa be. Aztán beszélhetünk az enyhítésről.
jelentéktelen alak 2010.12.15. 00:40:59
:-)
Na persze. Nem is gondoltam, hogy magadra veszed... :-)
Ugyan mitől volnál jobb, ha te is teszel a szabályokra?
Reggie 2010.12.15. 00:44:28
jelentéktelen alak 2010.12.15. 00:45:43
"ember"! Még magad is alul múlod?
"ő nem veszélyeztet engem ? hogy pl 180aról 120ra kell vissza fékeznem ? ezt kéne végig gondolni hogy nem csak TI vagytok az úton"
Hát ezt tényleg nagyon át kellene gondolnod...
Ugyanis nem Ő veszélyeztet téged, hanem te Őt. Mióta szabad 180-al menni egy magyar autópályán????
Aki ilyen agyatlanul száguldozik, az játssza már meg magát. Még mindig nem a nyúl viszi ám a puskát..
jelentéktelen alak 2010.12.15. 00:48:42
Persze mindez nem indokolja azt amit a másik tett, de erősen jellemzi a hisztiző barátját a posztolónak...
Reggie 2010.12.15. 00:49:47
jelentéktelen alak 2010.12.15. 00:50:45
jelentéktelen alak 2010.12.15. 00:53:16
(vonatkozik mind két fél álláspontjára)
Érsd:
Ha nem nézek a tükörbe sávváltás előtt, akkor nem várom el, mástól sem, hogy nem hajt gyorsan.
Ha nem tartom be a sebességhatárokat, akkor nem várom el, hogy más betartja a sávváltás szabályait.
Vagy csak a másik legyen a szabályos??? Na ez a veszélyes és bunkó hozzáállás...
jelentéktelen alak 2010.12.15. 00:57:25
Reggie 2010.12.15. 00:58:34
jelentéktelen alak 2010.12.15. 01:04:00
A közlekedés legnagyobb veszélyét maga a sebesség jelenti. Ezt a veszélyt lehet ésszerű keretek között tartani. De mikor valaki jelentősen túllépi a sebességhatárt, az minden, csak nem az. Az ilyen eleve fokozott veszélyforrás. Persze pökhendiségből, kivagyiságból, butaságból kifolyólag (ki-ki válassza ki a neki megfelelőt) sosem fogják elismerni a notórius gyorshajtók.
A legnagyobb baj, hogy ők talán azt hiszik, hogy egy matrix-ban teszik amit tesznek, pedig érző, hús-vér emberek életével játszanak.
Sosem az a fő bűnös, aki picit hibázik, elnéz valamit, téved és emiatt a gyorshajtóval konfliktusba kerül. A gyorshajtó teremtett feleslegesen és aránytalanul nagy veszélyhelyzetet!
jelentéktelen alak 2010.12.15. 01:06:20
Mindenki hibázhat és hibázik is -még a gyorshajtó is.
Azért vannak a szabályok, hogy a hibákból fakadó károk ne legyenek olyan hatalmasok.
Reggie 2010.12.15. 01:08:00
jelentéktelen alak 2010.12.15. 01:13:15
A KRESZ-t meg lehet szegni, de a fizika törvényei számon vannak kérve.
Aki nem vezet inkorrekt és veszélyes tempóval, az lehet egy gázelvétellel tudja korrigálni más hibáját, míg a gyorshajtó csúszó , vagy csúszáshatáron fogja megközelíteni a másikat. innen pedig mese a gyorshajó tudása. Csak a szerencsén múlik, hogy nincsen baleset.
Na ez a veszélyes, nem csak a figyelmetlenség.
jelentéktelen alak 2010.12.15. 01:14:43
A legtöbb esetben a balesetért IS felelős a gyorshajtó IS.
Reggie 2010.12.15. 01:15:37
Zsola777 2010.12.15. 01:58:18
Reggie 2010.12.15. 02:44:09
[mike] 2010.12.15. 04:36:41
zfuly 2010.12.15. 04:50:32
De, sajnos veszélyhelyzetet gyakran maga a gyorshajtás idézi elő. A sávváltásnál (előzésnél) a szokásos sebességekre készül az autós, aztán jön valaki jóval a sebességhatár és a megszokott tempó felett.
Szerinted ki a hibás?
2010.12.15. 05:57:43
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.12.15. 06:48:10
Csak Norris 2010.12.15. 07:59:50
Köszönjétek meg egyébként a rend derék őreinek, hogy csak kaszálni akarnak, mert ugye a belső sávban folyamatosan haladókhoz nem elég kiállni a legtöbb helyen, hanem járőrözni is kellene. Kényelmesebb kiállni a trafival, és így előteremteni az előírt bevételt.
A kopasz köcsög audist meg nem büntetik, mert félnek tőle.
sterimar 2010.12.15. 07:59:53
Még le is írod, de nem jössz rá magad? Miért kell beállni a középső sávba? A Kresz jobbra tartási kötelezettséget ír elő!
Nagyon bosszantó amikor a külső sáv tök üres, de legalábbis nagyon sok hely van, mégis valaki úgy ragaszkodik a középső sávhoz, mint az életéhez. Mi van a középső sávban ami annyira vonzó?
Nyilván a BMW-s sem volt teljesen komplett, lehet, hogy aznap hagyta el a felesége vagy ki tudja.
Jerky_Master 2010.12.15. 08:03:29
_B_ 2010.12.15. 08:15:30
_B_ 2010.12.15. 08:30:20
Az említett 10 perc ~100km távolságnál érvényes, amugy kevesebb. Lehet utána számolni, hogy 110-es és 150-es(ez már elég durva) ÁTLAGGAL mennyi a különbség. És ez csak a pálya, oda még el is kell jutni, ami általában nem gyorshajtós rész:)
joszip 2010.12.15. 08:46:03
180-nal
100-zal
70-nel
Sük-sük, nák-nék?
Tomi1973Wien 2010.12.15. 09:15:14
Tomi1973Wien 2010.12.15. 09:19:30
pl. becs - szabadka ca. 450Km, normal esetben 4,5ora hatarral egyutt.... ha kifogok nehany barmot, azonnal 5,5 ora lesz belole....
bécs - offenburg laza 800km.... itt ugyanez a szitu... ergo, neha tenyleg nyomni kell, mert hiaba indulok el 10 perccel korabban, az ekkora tavon hamar elveszik, es 1 oraval meg nem indulok el hamarabb a sok kocsog miatt, inkabb letolom oket a picsaba....
krampam 2010.12.15. 09:36:57
krampam 2010.12.15. 09:40:16
jaj, hányszor belefutok ilyenbe. aztán villog/dudál a paraszt, mert elé mertem jönni. Igaz, hogy 50 helyett legalább 70-nel jön...
dzsaszper 2010.12.15. 09:52:04
Viszont náluk a jobbra tartsot sokkal komolyabban veszik és sokkal dinamikusabban vált sávot mindenki.
Ha többféle sebességgel haladnának egyszerre,, mint ahány sáv van, akkor jellemzően az kezdhet a következő előzésbe, akinél várhatóan nagyobb nagyobb a sebességkülönbség.
Ez kultúra kérdése, nálunk nincs kialakult közlekedési kultúra a sávok használatában, ami miatt sok a tötymörgő és a cikázó.
dzsaszper 2010.12.15. 09:55:39
időben visszakorrigáltam a belső sávba, így nem lett csatt...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.15. 09:58:40
40 km a különbség egy óra alatt. Ez a 110-el megtett út 36,4%-a. Nem elhanyagolható, jelentős rész, több mint a harmada...
hpty 2010.12.15. 10:54:42
Ez jó!
Egyébként Magyarországon az Si rendszer van, ahol meg a sebesség alapértelmezettje a m/s!
Vagyis ott 360 km/h a max. megengedett. :D:D:D
Zsola777 2010.12.15. 11:17:31
digitime 2010.12.15. 11:47:11
CD-R80 2010.12.15. 13:49:59
S persze ott aki cikázik azt jó eséllyel kapja ki a civilruhás rendőr vagy akár a vámos is egy parkolóba interjúra.. Persze gondolom aki itt ilyen nagy májer közlekedéspolitikai szakértő az ott szépen meghúzza magát:DD
Biztos a tudat teszi hogy nem itthon vagy, de ott is ugyanúgy vannak balfékek meg önkéntes rendőrők.
Legalábbis nekem volt párhoz szerencsém.
nefeledd 2010.12.15. 16:15:03
valóban a párhuzamos közlekedésben kötelező érvényű jobbra tartás van ,
de van az adott útszakaszon egy sebesség korlát ami mindenkire kötelező jellegű illetve a KRESZ külön említi ilyen esetekre a buszokat és a teher autókat is , akik nyilván valóan lassabban fognak haladni , továbbá a köznyelvben elterjedt "kalapos" "hétvégi" félős vagy egyéb jelzőkkel illetett autósokat akik nem használják ki a sebesség megengedett felső határát
a párhuzamos közlekedésnél ezek előzésére szolgál a belső sáv
Nem azoknak a gyökereknek akik egy nagy teljesítményű autóban száguldoznak és fel vannak háborodva a sebességhatárt betartókon.
Az tévedés , hogy óóódis bmw-s mercis, bár igaz az , hogy ezekben az autókban ül a legtöbb frusztrált nagyon sietek , de nem tudom megmondani miért egyén , hiszen a köznyelvbe valami oknál fogva beépült ez a tudat és nem véletlen . Viszont azzal , hogy valaki ilyen kocsit vásárol még nem lesz automatice bunkó. Egy szó mint száz a sebesség határ és a követési távolság betartása mindenhol a kulcs kérdés azután lehet a párhuzamos közlekedésben a jobbra tartásról beszélni.
krampam 2010.12.15. 17:12:44
sajnos nem csak az autós világban van így, de itt nagyon jól megfigyelhető. 1 méter előnyért bármit megtesznek. és ez analóg a sorban elédtolakodóval a postán, stb...
nem csoda, hogy itt tart ez az ország.
jelentéktelen alak 2010.12.15. 18:46:51
Flugos furgonos 2010.12.15. 19:13:42
Reggie 2010.12.15. 19:41:44
@Zsola777: Latom a lenyeget, epp azt mondtam, hogy lennenek akik nem a lenyeget latnak. Olvasd el meg egyszer, hogy mit irtam.
csintapala (törölt) 2010.12.15. 21:10:24
Nekem ezen kívül még a bizalmi elvet is elmondta, közvetlen azután, hogy megtanultam a sebességkorlátozó táblákat (is).
Természetesen kell használni a tükröt, meg fel kell mérni a közeledő autó sebességét, de ugye "minden közlekedő ismeri és betartja a közlekedés szabályait", tehát arra nem kell számítanom 130-as táblánál, hogy ami az előbb a tükörben még csak egy távoli kékesfehéren derengő xenon pötty volt, az 2 másodperc múlva már az ánuszomat fürkészi 5 centiről reflektorral.
jelentéktelen alak 2010.12.15. 22:32:45
Sokaknak túl sok lehetett az infó egyszerre, így csak bizonyos részeire emlékeznek.
Van akinek csak az rémlik, hogy jobbra kell húzódni, de elfelejti, hogy milyen tempóval közlekedhet. Van aki csak arra emlékszik, hogy milyen tempóval közlekedhet, de arra nem, hogy jobbra kell húzódni.
Így van ez a tükör használatával, meg a sávváltással is. Van aki emlékszik, rá, van aki nem. Hát nem érdekes? :-)
Én abból indulnék ki, hogy az kérjen számon valaki bármilyen szabályt, aki maga mindre emlékszik és mindet be is tartja. Nem volna érdemes kipróbálni, hogy a magunk dolgával törődjünk a másik helyet?
Vonatkozik ez a gyorshajtóra és a középső sávban maradóra is.
Én nagyon ritkán hajtok a limitnél gyorsabban és akkor sem sokkal gyorsabban. Így még soha nem sodort veszélybe a tükröt nem használó sávváltó. Talán ezért is mondom azt, hogy az ne akadjon ki a szabálytalan sávváltóra, aki maga szabálytalanul gyorsan hajt.
lehet azon vitatkozni, hogy melyik veszélyesebb, melyik pofátlanabb, de ebben úgysem lesz egyetértés. Inkább arra kellene fókuszálni mindenkinek, hogy ne a másiktól várja el a szabályos közlekedést, hanem saját magától!
D4D 2010.12.15. 22:48:33
"Van akinek csak az rémlik, hogy jobbra kell húzódni, de elfelejti, hogy milyen tempóval közlekedhet. Van aki csak arra emlékszik, hogy milyen tempóval közlekedhet, de arra nem, hogy jobbra kell húzódni."
Humoros és igaz. Sajnos én is ilyen vagyok (az egyik), bár mostanában egyre jobb a memóriám, és kezdem betartani a sebességhatárokat.
[mike] 2010.12.15. 23:50:47
Ja, hogy az a németeknél van? Bazz... mindig összekeverem.... :D:D
Reggie 2010.12.16. 00:10:14
_B_ 2010.12.16. 08:23:29
Tegyük hozzá a 150-es átlaghoz párszor csúnyán bele kell verni a 200-ba óra szerint.
_B_ 2010.12.16. 08:26:09
"streetfighter" 2010.12.16. 09:40:16
"Én nagyon ritkán hajtok a limitnél gyorsabban és akkor sem sokkal gyorsabban. Így még soha nem sodort veszélybe a tükröt nem használó sávváltó."
Ez aztán a komoly összefüggés! :D
És arra nem gondoltál, hogyha 130-cal előzől valakit az autópályán, a tükröt nem használó ugyan úgy neked mehet, mintha 150-nel haladnál.
Így sem, úgy sem tudod kivédeni, ha oldalról neked megy, vagy neked a limitig védőpajzsod van? :)
jelentéktelen alak 2010.12.16. 14:17:44
1. Nem csak az leírt, sebesség határokat tartom be, hanem figyelve a forgalmat, ha indokolt, akkor még a 50-90-110-130nál is tudok lassabban menni.
Így ha jelét látom annak, hogy valaki sávváltásra készül, akkor az nem fog tudni meglepni. :-)
2. Védő pajzsom nincsen, de mivel kisebb sebesség különbség, könnyebb korrigálni bármit is.
Az, ami neked komoly fékezéssel kerülhető csak el, részemről egy gáz elvétel.
100 körüli, de azonos sebességnél, ha mellettem van a bamba pilóta autója és húzza rám a kormányt, akkor is elég elvennem a gázt, hogy 3-4méterrel hátrébb legyek hozzá képest, mire sávot váltott.
De minél nagyobb sebesség különbséggel közelítek hozzá, annál nagyobbat kell fékeznem, ha így tesz és annál nagyobb az a távolság is, ami ilyen jellegű veszélyt hordoz.
Ezért van az, hogy ha 130al előz valaki egy 110-120-al haladót, abban nincs akkora rizikó, mintha 150-170-el teszi.
Nem lep, ha ezt is másként gondolod. Ugye szerinted ha a 100al haladót 300al előzöd, akkor nincs ideje eléd húzni a kocsit? :-)
jelentéktelen alak 2010.12.16. 14:21:02
A gyorshajtás pont annyira közre játszik abban, hogy baleset lesz a figyelmetlenségből, mint a figyelmetlenség, hogy baleset lesz a gyorshajtásból.
jelentéktelen alak 2010.12.16. 14:29:31
Nincs annál rémesebb, mint mikor 180+ -al előzök valakit, majd a kanyarban ott figyel a 130-as tábla. Lassuljak le addig 130-ra, és térjek vissza a külsőbe, ahol jön a lehagyott 150-el. Szép feladat. Legalább elő lenne jelezve!
Igaz, elvileg ö is le kellene lassuljon, de ritkán teszik.
Az utóbbi időben, ott sem megyek 140-150felett. Nincsen értelme.
Mielőtt Németországba mentem volna először autóval, megetették velem, hogy az autópálya ott maga a kánaán. Háááát, szerintem semmivel nem jobb, mint mondjuk a magyar pályák zöme, bár az tény, hogy a hálózat jobban lefedi az országot.
[mike] 2010.12.16. 14:59:40
jelentéktelen alak 2010.12.16. 15:52:50
"De ha megfigyeled, a svábok azért féldiszkréten be szokták tartani a sebességkorlátozásokat, főleg, amikor torlódásra figyelmeztet a tábla."
Ahhoz túl ritkán és túl keveset járok Németországban (csak átutazni szoktam rajta), hogy meg tudjam különböztetni német rendszámos német sofőrt, német rendszámos nem német soförtől.
Különbség meg biztosan van. Mindenütt van, miért pont ott nem lenne?
"streetfighter" 2010.12.16. 18:37:21
Azt hiszed nem tudom miről beszész? :)
Tudom én, csak vannak olyan helyzetek, amikor semmit nem érsz vele, hogy a megengedett sebességgel mész, mert akkor sem tudod elkerülni a balesetet.
Úgyhogy azért ne tulajdoníts természet feletti lehetőséget a sebességhatárok betartásától. :)
A kisebb sebesség nagyobb esély a baleset elkerülésére, ill. csökkenti a sérülések nagyságát, ha mégis bekövetkezik.
Ez is nagyon fontos, ezt nem vitatom. Maradjunk ennyiben.
Reggie 2010.12.16. 19:18:22
_B_ 2010.12.17. 08:22:46
Fizikai háttér:
És a mozgási energia hogy is van.... csak nem négyzetes?:)
A fékerő meg konstans(nagyjából).
Ahol már a légellenállással komolyan számolni lehet fékezéskor, az a nascar meg F1 csúcssebesség.
Flugos furgonos 2010.12.17. 19:11:47
Tron65 2010.12.17. 19:43:44
Amíg 1200-es zsiga kombival jártam, SENKI nem akarta rámhúzni a kormányt.
Reggie 2010.12.17. 21:01:13
De a legellenallas altal kifejtett ero keplete: F=cw*A*p/2*v^2
Tehat pl az en astramnal 0.34-es formatenyezoje van kb, 1035kg, 2m^2 homlokfelulettel ennel a sebessegnel 0.87m/s^2 a legellenallasbol eredo lassulas. Az autok fekrendszere 2.5-8m/s^2 lassulast tudnak okozni(en kocsimnal nem tudom mennyi pontosan), tehat a legellenallas erre 32-8.5% -ot tesznek ra. 130nal ez az ertek mar csak 0.52m/s^2. Azaz 170-nel a 130-hoz kepest nagyon jo fekerendszer mellett 4%-al no a lassulasod a legellenallas miatt, nagyon rossz fekrendszer mellett pedig 10%-al. Azert mar 4-10% plusz fekero sem elhanyagolhato.
Integrált Szerverterror 2010.12.18. 04:59:52
D4D 2010.12.18. 09:48:55
Hogy jön ide a lendület?
Integrált Szerverterror 2010.12.18. 17:22:49
D4D 2010.12.18. 17:34:35
Mozgási Energia?
Reggie 2010.12.18. 17:53:38
Reggie 2010.12.18. 17:55:53
Integrált Szerverterror 2010.12.18. 18:22:05
De tudjátok mit? Engem nem is érdekel az egész, fejezzük be!:D
_B_ 2010.12.20. 08:39:29
Ha 30km/h sebességkülönbség (ő 100, te 130). Legyen 5m/s2 a te féked, +0.5 a légellenállás. Így kb 1.5s idő kell a lassításhoz + kb 0.2-0.4s a reakcióidődnek..
170-ról 100-ra (5 + 0.9 m/s2) 3.3s + reakcióidő. És eközben ráadásul kb 40km-hval gyorsabban mész, mint az előbbi esetben!
s = v0*t + a/2*t^2 (a negatív)
130->100: 48m + reakcióidőre 11m
170->100: 124m + reakcióidőre 14m
Ezalatt lassúpajtás konstans 100-al halad előttünk, megtesz 41m, második esetben 92m-t feltéve hogy nem toltuk meg:)
18m vs 46m az a követési(elédvágási) távolság, ahol még fékezéssel elkerülheted a koccot. Azért nem mindegy
Alex2000 2010.12.22. 15:21:39