Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A fizető parkolási övezetek legalja

2010.12.16. 10:23 :: SilentSound

Azt már biztosan tudjátok, hogy mivel Magpet boltja az V. kerületben volt hosszú ideig, ezért parkolási téren maradandó lelki sérüléseket szenvedett és volt már egy pár posztja ebben a témakörben. Én legutóbb tavaly nyáron jártam a most tárgyalt helyen, akkor még ingyenes volt, ráadásul sárban-latyakban sem kellett áztatni a cipőmet. Azóta ez a helyzet erősen megváltozott, ami nem kizárólag az időjárásnak köszönhető. A posztíró ráadásul úgy berágott, hogy nem csak hogy alaposan dokumentálta a helyszínt fotókkal is, de a végén még egy nagyítható, feliratokkal ellátott panorámaképet is találtok, fő az alaposság!

Ritkán szeretem a fizető parkolást. Többnyire akkor, ha helyén kezelik, és vagy szolgáltatást kapok érte, vagy ha mint valóban indokolt "forgalomszabályozó eszközzel" szembesülhetek vele.

Itt már régen fizetős

Amikor nagyon nem szeretem, akkor ezek közül egyik sem valósul meg. A legszebb példák azok a helyek, ahol az idegenforgalom és az általa hozott bevételek egekbe szökése a cél, aztán valamiért mégis megpróbálják az autósokat ezzel az eszközzel távol tartani. Személyes kedvencem Gödöllő, ahol a kastély előtt már régen fizetős a parkolás, hogy igazán szép legyen, még vasárnap is!

Az emberek nem hülyék, megálltak a kastély oldalában, egy földes (télen dágványos) placcon. No de Gödöllő önkormányzata se hülye, gyorsan emelték a színvonalat, adtak az infrastruktúrának: az oldalsó dágványpakolóhoz is kikerült a zóna tábla, valamint a dágvány mélyére a parkolóóra!

Dágvány parkoló, már ez is fizetős

A mellette található kis utcácska persze zsúfolásig van azoknak az elvetemülteknek az autóival, akik az amúgy is borsos belépőt nem kívánják 6-800Ft-os parkolódíjjal is megfejelni.

A szomszéd utcában zsúfoltság

Egyáltalán: egy Gödöllő méretű helyen minek van fizető parkolás???

Vasárnap is hullik a forint

Áldozatok a dágványparkoló órájánál

Kiépített parkoló

Dágványpanoráma
Kattints rá és nagyobb lesz!

152 komment

Címkék: autó parkolás lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurri Kán 2010.12.16. 10:40:47

Hát szabályozni kell a forgalmat. Nyilván a kastély csak korlátozott számú látogatót tud fogadni és ez az első szűrő.

borso 2010.12.16. 10:43:29

az egész ország csak a lehúzásról szól ha nem vetted volna ezt észre, miért lenne Gödöllő ettől különb?

dr. _mmm_ 2010.12.16. 10:48:53

Most ezt nem igazán értem.

Kastélyt megnézni nem munkaidőben szoros beosztással megy az ember. Hanem szabadidőben kényelmesen. Akkor miért is nem lehet tömegközlekedni?
Ez a tipikus semmisemjo dolog. Kényelmes ember még a klotyóra is kocsival akar menni.. Nem próbáltál még beállni a kastély pénztárához kocsival??

tapasti 2010.12.16. 10:55:30

Ha az ember hajlandó 5-6 percet sétálni, akkor bőven akad ingyenes parkolóhely Gödollőn…még!!!

szaGértő 2010.12.16. 10:55:58

@woodooman: Linkeld már be légyszíves a gödöllői helyi járatok menetrendjét. És ha 10 percenként jár akárhonnan, akkor pampoghatsz.

Én speciel semmire nem vagyok hajlandó várni 10 percnél tovább.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.12.16. 11:05:57

Felteszem nem egyedül mész a kastélyba, tehát minimum 4000 Ft csak a 2 belépő, és akkor még nem számoltam az odautazás költségeit, és azt hogy esetleg lecsúszik valami a torkodon a büfében.

Emellett érjen már meg neked párszáz forintot hogy meg tudsz állni közvetlenül előtte.
Ha pedig nem, akkor néhány száz méterre van normális ingyenes parkoló is, nemcsak "dágványparkoló". Egy kis séta nyilván nem fog megártani.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.12.16. 11:07:54

@szaGértő: Kíváncsiságból megnéztem, hogy mennyi idő alatt jutok el BKV-val a kastélyhoz otthonról. Oda-vissza kb. 4 óra és 20 perc, amiben valahogy 5km gyaloglás is van. Nem félek a gyaloglástól, csak ennyit a tömegközlekedésről. És akkor fene tudja, mennyit kell várni, ha épp elmegy az orrom előtt valami busz vagy hév. Autóval szintén oda vissza 70 perc. Menjen tömegközlekedéssel kastélyt nézni -8°C-ban, akinek két anyja van.

Верховина 2010.12.16. 11:08:07

@woodooman:

Sajnos a tömegközlekedés nem alternatíva. Nem biztos, hogy olcsóbb, de cserébe legalább lassú és kényelmetlen. Igaz, nem vagyok pesti, de ha kisebb városban jobban megéri autózni, nem hinném, hogy a Nagyfaluban máshogy lenne.

Fizetős parkolónak szvsz akkor van értelme, ha az ótós kap is valamit a pénzéért. Például vigyáznak a gépsárkányra. Vagy legalább a befolyt pénzt valami normálisra költenék, pl. útfelújításra. De mivel nem így van, nem fogok a parkolócég főnökének adakozni, hogy végre megvehesse a hőn áhított Q7-est...

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.12.16. 11:11:01

@Верховина: Gödöllőn nincsenek "parkolócégek", az önk.-é a parkolási bevétel.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.12.16. 11:14:07

@SilentSound: és pont a fizetős parkolásnak köszönhető, hogy ha autóval szeretnéd megközelíteni, és lusta is vagy, akkor a bejárathoz közel meg fogsz tudni állni.

A nagyságrendileg 10 ezer forintos kiruccanáshoz képest az a párszáz forint már csaknem elhanyagolhatónak tekinthető.

blogollol · http://hasznoslinkek.blogspot.com/ 2010.12.16. 11:15:31

Sokkal többet lehetne keresni egy kerékbilincses kocsival, az összes kis utcában szabálytalanul parkoló kocsit megbüntetve napi 500.000 Ft simán bejönne 25.000 Ft-jával csak 20 kocsira már megvan. A képen a terepjáró és a Picasso is szabálytalanul parkol, nincs 5m a saroktól illetve a padkán/járdán van 2 kereke, ahogy a mögötte állóknak is. A józsefvárosi önkormányzat már rájött erre és a Köztársaság tér körül köröznek a bilincselő kocsik. Tegnapelőtt láttam egy egész sort megbilincselve a színház mellett.

dr. _mmm_ 2010.12.16. 11:19:37

@szaGértő: Mondjuk Bp-ről megy a gödöllői hév. Hétvégén 15 percenként jár. Ami nem az elviselhetetlen kategória.
Az hogy Te nem vársz 10 percnél többet semmire az a te egyéni problémád. Ha én ilyen utat tervezek akkor próbálom a programot is igazítani a menetrendhez, így még 5 percet sem kell várni.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.12.16. 11:22:55

@woodooman: vagy a Keletiből óránként 3 vonat átlagban.

qwertzu 2010.12.16. 11:31:01

@woodooman: Félóránként jár.
A tömegközlekedés megfelelő pl. Budapesten belül hétköznapi közlekedésre, de ha el akarunk jutni egyik városból a másikbavalahol az országban, akkor az alsó hangon kétszeres idő. Ha szeretnénk 2-3 célpontot is elérni különböző városokban, az pedig kivitelezhetetlen kocsi nélkül.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.12.16. 11:34:56

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Szerintem itt Magpetnek nem az a baja, hogy ő lusta, marha sokat jár túrázni gyalog is, kerékpárral is meg minden, nem az a wc-re is kocsival típus. Sokkal inkább a lehúzás a gond, hogy van ott egy mocskos-sáros placc, ahol a semmiért szednek pénzt ok nélkül. Mikor ingyenes volt, akkor is volt sok szabad hely.

És bár ezt SzaGértő kommentjére reagáltátok, de hozzászólnék ehhez is, hogy milyen sűrűn jár a HÉV vagy vonat Gödöllőre. Igen, lehet, hogy megy 15-20 percenként, az Örsről meg a Keletiből. De nagyon sokan nem a pályaudvaron laknak.

dr. _mmm_ 2010.12.16. 11:35:57

@qwertzu: Jogos.. Cinkotáról indul.. én csak az Örsről indulást néztem.

Én csak arra világítok rá, hogy nem fontos a kastély előcsarnokáig kocsival menni. Van más alternatíva is.

Elképzelhető, hogy azt is akarják szűrni, hogy pl. 8 fő esetleg 4 kocsival mentek oda.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.12.16. 11:45:11

@SilentSound: bár nem tudom hol laksz, és nem tudom hol számoltad ki, de azt a 4h20'-t kezeld némi fenntartással...

télen hóesés/ráolvadás után hol nem mocskos-sáros a placc?

ági anyu 2010.12.16. 11:47:29

Ha az emlékezetem nem csal, pl. Keszthely "belvárosában" is kell még vasárnap is fizetni a parkolásért

qwertzu 2010.12.16. 11:48:56

@woodooman: Én életem során baromi sokat utaztam tömegközlekedésen. Bár van kocsim, hétköznap BKV-val járok. De hétvégi kirándulásra tömegközeledéssel menni az egyszerűen nem logikus. Minimum kétszer annyi idő bárhova eljutni.

ZON 2010.12.16. 11:51:13

@woodooman: a nyíregyházi mit csináljon ?
Másrészt, amíg a jövedéki adóból vagyonokat húz le rólam gondoskodó államunk, ne így próbáljon lebeszélni az autózásról sem ő, sem egy önkormányzat.

ági anyu 2010.12.16. 11:51:19

@szaGértő: Ha tudod a menetrendet, akkor nem kell várni

Hurri Kán 2010.12.16. 11:53:39

@ági anyu: És mint tudjuk, ma Magyarországon a menetrendet szentírásként tiszteli és betartja úgy a MÁV, mint a BKV...

Vedd már ki a kezed a biliből...

terror 2010.12.16. 11:56:50

@szaGértő: Budapest-Godollo vonalon a buszok 10-20 percenkent jarnak, a vonatok pedig 12-30 percenkent. Aztan ott van meg a Godolloi HEV is, 15-20 percenkent.

Mindharom megoldasnal lehet igazodni menetrendhez, es akkor nem kell varni se. Persze oda lehet menni direkt ugy, hogy lekessed, es akkor mondhatod, hogy nem vagy hajlando varni, inkabb autozol, aztan majd parkolsz a fuben.

A legtobb seta egyebkent a vonattol 1km. Baratok kozott is 10-15 perc, vagy ha gyerkoc is van, akkor legyen 20.

Miert is kene helyi jarat, max. 10 percenkent?

De ez most csak egy pelda, nyilvan aterezzuk a problemat, hogy mindenhova autoval kell menni.

Godollo is aterezte, csak nem a legszebben oldotta meg.

dr. _mmm_ 2010.12.16. 11:57:52

@ZON: Gondolom a nyíregyházinak pont a 800-1000Ft-os parkolás a a legnagyobb tétel..

Amúgy ha nem akarsz fizetni a parkolásért 2 megoldás van:
a. mész gyalog (BKV, MÁV, stb)
b. leparkolsz messzebb ahol nem fizetős

Nem tudom ezen mit kell agyalni még...

dr. _mmm_ 2010.12.16. 12:00:59

@qwertzu: Vannak helyek ahova akár logikus is lehet. Itt pl a hév megálló 100 méterre van a kastélytól.

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2010.12.16. 12:02:47

Nagy meglepetés nem ért, amikor a kommentekből kiderült, hogy a posztoló hülye és a WC-re is kocsival akar menni. :))
Nagyon vicces, hogy ha egy közterületi parkolás címén üzemelő ordas lehúzásról van szó, akkor páran ebben azt látják, hogy valaki lusta, és kocsival akar beállni a kastély pénztárához. Pedig a szövegértés szerintem nem bonyolult feladat.
Ma például olyan lusta köcsög autós vagyok, hogy bringával jöttem dolgozni, mert sokkal jobb, mint autóval. De ha a családomat cipelem kastélyt nézni a fagyban, akkor ez nem alternatíva.
De mindegy is, aki szerint minden autós rossz és mindenki más jó, azt nem tudom és nem is akarom meggyőzni semmiről. Járjon BKV-val, ha így lett megírva.

oszamaci 2010.12.16. 12:03:04

Örüljünk, hogy ilyen szép képeken hivta fel a posztoló a önkorm figyelmét hogy hova kell kiterjeszteni a fizető övezetet.

terror 2010.12.16. 12:03:24

@SilentSound: Az Ors-nel van P+R (~150 ferohely, mert 2 is van), vagy a metro vonalan van tobb is. Azt szoktak mondani az emberek, hogyha lesz P+R, ok aztan leteszik az autot.

Nem ertem, most akkor mi van?

@gyvy: Ezek a jaratok azert eleg megbizhatoan mukodnek. Nyilvan osszehasonlithatatlan egy Budaorsre tarto 40-es jarattal, ami a dugo miatt nem tudja tartani a menetrendet.

Technikai problema meg barhol lehet. Autoval is. Meg dugoban ulve vajon miert nem zavar, hogy elcsuszik a "menetrend"?

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.12.16. 12:03:56

@qwertzu: itt szó sincs arról, hogy ne lehetne autóval menni.
A kastély bejáratához közeli parkolóhelyek száma azonban véges.
Körülbelül 5 perc gyaloglásra azonban remek ingyenes parkolóhelyek is vannak.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.12.16. 12:08:41

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Korábban sem volt kihasználva az a véges számú parkolóhely.

Hurri Kán 2010.12.16. 12:09:35

@errorka: Hétvégén elég ritkán van dugó (Nyár, vasárnap, M7 meg ilyeneket most hagyjuk).

Amikor 5-ből 4- szer van technikai probléma az már elég idegesítő.

Délután- este egy csomó busz a városban szarik a menetrendre, sokkal hamarabb elhagyja a megállót mint ki van írva és tök jó ott szobrozni emiatt 10-15-20 perceket.

Tudom, az én kurva nénikémet hogy nem megyek ki 10 perccel hamarabb. De akkor megint ott vagyok hogy mi a büdös lófasznak a menetrend.

Egyébként minden járat mint tudjuk pontosan, időben jön.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.12.16. 12:10:25

@magpet: mondd már el hogy mennyibe került a kis családod elcipelése? ahhoz képest földhöz vágott volna az a plusz 500 Ft?

Ha nem fizetős a parkoló, akkor ESÉLYED SINCS ott megállni a kis családoddal együtt, és dagonyázhattok míg eljuttok a bejáratig.
Ez nem ér meg neked 500 Ft-ot?
Akkor ott van az ingyenes megoldás is, amire láthatóan rá is jöttél.

Jó lenne végre felfogni, hogy nincs mindenhol végtelennek tűnő számú parkolóhely, főleg az ilyen frekventált helyek közvetlen közelében.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.12.16. 12:12:07

@SilentSound: annyira van kihasználva, hogy még jóeséllyel legyen helyed ha odamész. Azért nem üresen szokott az tátongani...

metal · http://electric.blog.hu 2010.12.16. 12:14:08

Nem értem miért pampog itt bárki is! Azt akarják, hogy nem menj oda, és ne ott költsd el a pénzed. Hát akkor menj másik kastélyba, oda, ahol boldogan fogadnak.

terror 2010.12.16. 12:14:42

@gyvy: Tehat amikor dugo van, akkor arrol nem beszelunk, amikor nincs, akkor viszont kapja be a BKV meg a MAV, mert folyton kesnek a jarataik, meg 80%-ban technikai bajai vannak (forrast tudsz mutatni?) es akkor mar inkabb auto, hisz' ugysincs dugo :)

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.12.16. 12:15:51

@gyvy: igen, a tömegközlekedés olykor nem a menetrend szerint történik.
Autóval még néhány helyen fizetni kell a parkolásért.

Választhatsz, nem kötelező egyik sem.

Hurri Kán 2010.12.16. 12:16:03

@errorka:
én most a hétvégéről, ill. az esti időszakról beszéltem amikor alapesetben nincs dugó. Dyslexiás -e vagy?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.12.16. 12:17:21

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Idén kétszer voltam csak ott, úgyhogy nagy átlagot nem tudok számolni, mindkét alkalom hétvége volt, bőven volt azért hely. Most meg azért ha megnézed a fotókat, szinte töküres, ami azt jelenti, hogy szívnak az oda látogatók, de az önkormányzat nem járt sokkal jobban. Ellenben lehet, hogy máskor inkább mennek máshová, mert ilyenek az emberek, érdekes helyből meg azért szerencsére akad választási lehetőség.

Hurri Kán 2010.12.16. 12:17:56

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: neked is csak pont a lényeget nem sikerül felfogni. Nem baj, nézzél Spongyabobot, kb. az való neked.

dr. _mmm_ 2010.12.16. 12:18:38

@magpet: Javaslom nyáron ne vidd a családodat szentedére fagyizni.. ott is fizető a belső rész, még hétvégén is.. igaz megállhatsz a külső részen.. de akkor gyalogolni kell a tikkasztó melegben... patthelyzet...

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.12.16. 12:19:44

@metal: itt azt akarják, hogy menj oda, és minél több ember oda tudjon menni. Azaz ne egy autó foglalja el a helyet egész nap, és ha végzett a kastélyban, akkor álljon tovább, a további városnézéshez már ne ezt a helyet használja, hogy Magpet is odaférjen kis családjával.

SickBoy 2010.12.16. 12:20:48

Ha már odamentél kocsival, akkor csak azért nem fogsz visszafordulni, mert fizetős a parkoló (s igen valószínű, hogy nem fogsz elkezdeni messzebb nem fizetős parkolóhelyet keresni) vagyis fizetsz, vagyis plusz bevétele van az önkormányzatnak.
Nem túristabarát, lehúzós dolog, s az külön szép, hogy milyen igényesen néz ki, de ha márvánnyal volna kikövezve és fűtenék az utcát a kastély előtt, akkor sem tartanám elegáns megoldásnak.
Nem ejrópai, azé'.

záporjózsi 2010.12.16. 12:20:54

@gyvy: Gödöllő felé hétvégén ritkák a késések. A BKV-n hétköznap is.

@szaGértő: Jó, azért linkelteted be, hogy tudj alkalmazkodni. De ha időre odamész, nem kell 10 percet várni. El lehet dönteni, hogy mennyit ér meg pár száz méter gyaloglás kiváltása. Az, hogy a dzsindzsát is kijelölték az jó kérdés. Azt már meg sem merem kérdezni, hogy egy turisztikai (=alkalomszerűen látogatott) objektumnál lehet-e regisztrálatlanul SMS-ben parkolni.

@ZON: Üljön fel a miskolci IC-re és szálljon át Füzesabonyban vagy valahonnan busszal. Viszont ha Nyíregyről bemegy autóval, akkor a kb. 4 órás tartózkodásban 800 Ft belefér. Ha nem, nyugodtan megállhat máshol is.

@SilentSound: Ettől még az érintett területek jelentős részéről értelmesen elérhetők az átadópontok. Ha csak nem valamilyen extrém helyen laksz, elég könnyedén megoldható.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.12.16. 12:21:09

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Kezdek gyanakodni, hogy a gödöllői önkormányzatban dolgozol. ;))

Верховина 2010.12.16. 12:21:44

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:

Pláne. Akkor a szolgálati A6-osokáért nem vagyok hajlandó fizetni.:))

dr. _mmm_ 2010.12.16. 12:23:07

Mellesleg.. családi jegy 3600Ft.(+benzin +kocsi kopás) Weboldal szerint kb 90-100 perc alatt végiglátogatható.. tehát 2óra vagyis 420FT parkolásról beszélünk.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.12.16. 12:24:33

@SilentSound: érdekes helyek mellett egyre inkább divat a parkolás fizetőssé tétele, ugyanis a kapacitás véges.
Ez nem gödöllői specialitás attól tartok.

záporjózsi 2010.12.16. 12:25:36

@woodooman: Tényleg vacak dolog Szentendrén sétálni a családdal... Parkolóhely mindig van a belváros közvetlen közelében - ingyen. Ha fizetősbe állsz ott sem iszonyú áron van. 1-2 gombóc fagyi...

@SilentSound: Inkább ez a gond, a parkoló díjszabása nem áll arányban az általa nyújtott szolgáltatással. Persze ezen lehetne segíteni úgy, hogy aki megveszi pl. a 4 órányi parkolást az tovább is maradhat, viszont a múzeumban a befizetett összeg legalább egy részét belépőre válthatja. (bón) Sajnos ezzel az SMS parkolás lehetősége tud csökkenni.

záporjózsi 2010.12.16. 12:26:31

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Olyan kevés a kastlyban a látnivaló, hogy 2-3 óránként pörögnének az autók?

metal · http://electric.blog.hu 2010.12.16. 12:26:33

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Nem, ha azt akarnák, akkor biztosítanának elég parkolóhelyet, és én azt az 500-800Ft-ot mondjuk fagyira költeném! Meg szívesen ajánlanám másnak is, de így nem megyek oda, nem fizetem ki a belépőt, nem veszek relikviát, se kaját a büféstől. Helyette elmegyek olyan helyre, ahol szívesen látnak, és ezt azzal is kifejezik, hogy biztosítanak parkolóhelyet, és nem próbálnak meg lehúzni ilyen szemétkedéssel.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.12.16. 12:26:44

@Верховина: jó, akkor maradj otthon, a benzin adójából ugyanis sokkal több a6 kijön, annyit segítek :D

záporjózsi 2010.12.16. 12:27:28

@woodooman: A kastélykertre simán számolhatsz +1 órát ha vannak gyerekek.

záporjózsi 2010.12.16. 12:28:33

@metal: Nem lehet ott "elegendő" parkolóhelyet biztosítani. Fizikailag nem fér el.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.12.16. 12:28:42

@metal: szóval plázákba jársz. Az se rossz...

záporjózsi 2010.12.16. 12:29:14

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: ...akkor miről beszélünk? 500 Ft-ról?

dr. _mmm_ 2010.12.16. 12:30:00

@záporjózsi: szerintem te félreértetted.. pontosan tudom Szentendrén hol fizető és hol nem.. csak tanácsoltam valamit..

+1 óra.. te jó isten még 200FT

záporjózsi 2010.12.16. 12:33:30

@woodooman: Jó, csak ott pont van ingyenes közvetlenül a belváros mellett.

záporjózsi 2010.12.16. 12:35:10

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Hát... Ha elég messziről jön, akkor kb. ennyi az üzemanyag költség +- toleranciája.

dr. _mmm_ 2010.12.16. 12:42:41

@záporjózsi: ja.. ott is kb. 5 perc sétára..

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2010.12.16. 12:45:20

@metal: körülbelül erről szeretett volna szólni a poszt. Ha nem is értette meg mindenki, az mindenképpen nagy öröm számomra, hogy nullánál többen fogták fel, mi a bajom a jelenséggel. A többieknek:
1. Aki mindenhova értelmetlenül autóval megy, az buta.
2. Ahol nincs hely (belváros), ott van értelme a fizető parkolásnak.
3. Ahol az idegenforgalomnak kéne pörögnie, és még hely is van, ott a fizető parkolás csak lehúzás.
4. Az autó nem jó mindenhova. A BKV nem jó mindenhova. A kerékpár nem jó mindenhova. Aki egy biten ábrázolja a közlekedést ("pl. minden autós hülye és fizessen a parkolásért", vagy épp "a lúzerek járnak BKV-val, autózni kell!") az szűk látókörű.

Marcellusca 2010.12.16. 12:45:27

@gyvy:
"...mi a büdös lófasznak a menetrend..." - Hogy tudd mihez viszonyítani a késést! :D

lidi400 2010.12.16. 12:47:01

Bár nem értek egyet a gödöllői megoldással,de Európán is előfordul, hogy a látogatott helyeken fizetni kell a parkolásért. Pl. Granada, Alhambra és Svájc, Mainau-sziget. Igaz, ott rendesen karbantartott parkolók vannak, viszont esély sincs máshol hagyni a kocsit. És egyik helyre sem 100 forint a belépő.

Hurri Kán 2010.12.16. 12:47:23

@Marcellusca:
Így van. Most menjél és magyarázd el ugyanezt Ági anyunak is. Ha sikerült lehet jönni cukorért :DDD

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.12.16. 12:53:30

@magpet: mégis hogyan kéne megoldani, ha mindenki a bejárat közelében akar várakozni jó sokáig, és nem hajlandó 5 percet sem gyalogolni mert sár van és kölkökkel van, vagy egyéb indokkal?

HA ingyenes lenne mindenhol, akkor teli lett volna a bejárat közelében azokkal, akik így a közeli kis utcában tették le a vasat, ezért te NEM tudtál volna megállni köpésnyire a bejárattól.

Ez az opció így is adott, de így van még egy lehetőséged: fizetsz egy jelképes összeget, amiért cserébe a bejárattól köpésnyire hagyhatod az autódat, ha ilyen-olyan okból nem szeretnéd a környező ingyenes lehetőségeket kihasználni.

Örülök hogy segíthettem a tisztánlátásban.

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2010.12.16. 13:00:34

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: most akkor én is segítek Neked a tisztánlátásban, mert láthatóan nem érted a dolgot.
Ha egy helyen van értelme, akkor legyen fizetős. De egy kisváros szélén árválkodó kastélynál, ahol mindig van bőven hely, ott simán lehúzás. A kérdéses napon mindenféle ádventi rendezvények voltak, ezért volt viszonylagos zsúfoltság.
Nagyon szívesen sétálok párszáz métert, ha kell. Sőt, ha nem muszáj, nem is megyek autóval sűrű területre. Nem a parkolási díj miatt, hanem mert magamtól így érzem normálisnak. De hogy egy töküres mocsárban történő parkolásrét fizessek, az nekem sehogy sem tetszik.

Szerintem ez nem bonyolult. Ha Neked mégis, akkor elnézésedet kérem, hogy felkavart a poszt, nem akartalak összezavarni. :)

metal · http://electric.blog.hu 2010.12.16. 13:03:35

@záporjózsi: Nem mond már, hogy télen annyian járnak kastélyba, hogy nem férnének el az autók!

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Nem nyert, kb. 10 éve voltam utoljára plázában.:)

Te nem vagy véletlenül a gödöllői önkormányzat alkalmazottja? Nagyon véded a mundért!

záporjózsi 2010.12.16. 13:03:48

@woodooman: Annyi azért nincs...

@Marcellusca: A gödöllői HÉV-en meg fogsz lepődni.

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2010.12.16. 13:03:51

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: bocsánat, a kérdésedre, miszerint hogyan kellene megoldani. Egy ötlet: a dágványos placcot leönteni betonnal, csinálni belőle egy ingyenes parkolót. Jöhet a sok látogató, vegyenek belépőjegyet, kajáljanak a szomszédos étteremben, stb. Biztos vagyok benne, hogy ha valakinek nem ketyeg óránként 210Ft-ja a SEMMIre, akkor boldogabban költ el mondjuk még 1-2000Ft-ot a VALAMIre.
Ebből pedig az önkormámynzatnak bevétele van. Persze bonyolult, és nem azonnal csörög a forint. Jó magyar szokás szerint ne lássunk el holnapig, hanem ha ma az utunkba téved egy hülye, akkor gyorsan vegyük el a pénzét!

dr. _mmm_ 2010.12.16. 13:04:42

@magpet: Esetleg azért IS vezették be a fizetős parkolást, mert -mint már korábban mondtam- esetleg 8 ember 4 kocsival ment. És így 200 látogatóra akár 80-100 parkolóhely kellene.

metal · http://electric.blog.hu 2010.12.16. 13:05:20

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Mondjuk úgy, hogy ha van hely a bejáratnál, akkor odaállsz, ha nincs, akkor kicsit távolabb állsz meg. És nem érzed, hogy le akarnak húzni. Ez olyan nehéz?

záporjózsi 2010.12.16. 13:05:31

@metal: Nem mondom. Azt sem, hogy ez így jó. De nekem még sosem jutott eszembe oda autóval menni. Minek?! Max. megállok valamilyen szép, tágas helyen és onnan besétálok.

záporjózsi 2010.12.16. 13:06:05

@woodooman: Számold meg, hogy hányan parkolnak 200 m sugáron belül...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.12.16. 13:07:13

@woodooman: Szerintem elég visszatartó erő 8 embernek az üzemanyagár, hogy ugyanonnan ne négy autóval menjenek. Akit ez nem tart vissza, azt a parkolási díj se fogja.

Marcellusca 2010.12.16. 13:09:06

@magpet: Szerintem ne erőlködj! :)
Nem fogják (akarják) megérteni. :(

záporjózsi 2010.12.16. 13:10:58

@SilentSound: Az a gáz, hogy igen. Mert azt kifizetni már gáz, meg minek is...

dr. _mmm_ 2010.12.16. 13:11:01

@záporjózsi: miért is kéne megszámolni??

dr. _mmm_ 2010.12.16. 13:13:22

@magpet: Mellesleg pontosan értem mire akarsz rávilágítani.
De engem speciel sokkal jobban zavar, hogy ha pl a 10 éves keresztfiam fel akarom vinni a halászbástyára megnézni a budapesti látképet akkor fizetni kel.. azért hogy kinézhessél.

záporjózsi 2010.12.16. 13:15:07

@woodooman: Azért, mert ha nincs annyi, hogy megtöltse a rendelkezésre álló parkolóhelyeket, akkor a díjnak sincs értelme. A parkolási díj ugyanis arra való, hogy biztosítson szabad parkolóhelyet. De nincs kapacitásbeli probléma, akkor nem kell alkalmazni.
A megoldás itt az lehet, hogy ahogy metal javasolta, a parkolási díjat azokban az időszakokban szedjék be, amikor tényleg szabályozni kell. A dágványost meg le kell burkolni.

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2010.12.16. 13:18:29

@woodooman: egyetértek. Az összes olyan lehúzást gyűlölöm, aminek alapja annyi, hogy van egy hely/dolog, majd oda kivonul XY (vagy akár egy önkormányzat), és kitalálja, hogy mától ezért pénzt szed. Építsen valamit, tegyen hozzá valami szépet, szabályozzon értelmesen forgalmat, stb. De amikor nyilvánvalóan kizárólag a pénz beszedése a cél, azt nem szeretem. Persze én vagyok a rugalmatlan. :)

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2010.12.16. 13:20:11

@Marcellusca: tudom, de olyan vicces! :)
A kommunikációból pedig mindig tanul az ember. Akkor is, ha a beszélgetőtárs nem akadémikus, vagy ha történetesen szövegértési nehézségekkel küzd. :)

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.12.16. 13:28:17

@magpet: "A kérdéses napon mindenféle ádventi rendezvények voltak, ezért volt viszonylagos zsúfoltság."

és mégis meg tudtál állni a bejárat közelségében jelképes összegért. Mi a probléma?

Jobban szeretted volna ha nincs erre lehetőséged?

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.12.16. 13:30:20

@metal: arra nem gondoltál hogy éppen azért van ez így, mert a bejáratnál már NEM VOLT elég hely, azt ugyanis elfoglalták egész napra egyesek, ezért mindenki már csak kicsit távolabb tudott megállni?

Ez a lehetőséged most is megvan.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.16. 13:48:43

Teljesen jogos a gödöllői intézkedés
Elmondom miért
Gödöllő kulonosen a kastély körrnyéke egy szép város volt friss levegővel
Az utóbbi időben a ravasz bp-i autósok azt csinálták, hogy ne kelljen parkolást fizetni, a kocsijukat kivitték Gödöllőre és onnan mentek a dél-pesti munkahelyükre hév-bkv-val

Ezt mégse hagyhata a "Központ" és +állapodott gödöllővel hogy igy sarcolják az autósokat
Naaa!

metal · http://electric.blog.hu 2010.12.16. 13:51:01

@horex: legalább olyan hihető, mint HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA indoklása:)

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2010.12.16. 14:01:20

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: szerintem Te Silent-től kaptál valami szép ajándékot, hogy pörgesd a blogot, mert ennyire nem lehetsz értetlen.
Nem a fizetősben álltam meg. Nem esett nehezemre párszáz méter séta. Ettől függetlenül sáros rohadásban parkolópénzt szedni szerintem gusztustalan.
De szerintem hagyjuk, mert sose fogod megérteni. Keress valami egyszerűbb olvasnivalót! :)

dr. _mmm_ 2010.12.16. 14:08:42

@záporjózsi: Fogalmazzunk úgy hogy akkor nem volt. Nem tudhatod, és én sem tudom hogy éves átlagban mi szokott lenni a parkolási helyzet.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.12.16. 14:14:52

@magpet: örülök hogy meg tudtál állni, és még fizetned sem kellett érte.

Ha tényleg érdekel hogy miért kell ott fizetni a jelenleg nem éppen ideális körülmények ellenére, akkor nyilván nem ide írsz, hanem az üzemeltetőnek, akitől minden bizonnyal értelmesebb választ kapnál, mint egy ilyen színvonalas blog kommentelőitől.

De te ezt választottad, meg is kaptad.

Верховина 2010.12.16. 14:17:17

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:

Valóban... De ha már a benzinárban benne van az A6-os, miért fizessek még egyet(?) az önkormányzatnak is?:D Ossztozzanak csak meg az Ódin;) Vagy az önkormányzat inkább BMW-fan?

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.12.16. 14:17:57

@SilentSound: most te lehülyézted a saját látogatóidat?

az mennyivel jobb mint dágványban díjat szedni?

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.12.16. 14:19:53

@Верховина: Fizetni akkor fizess, ha képtelen vagy 50 m-t gyalogolni. Aki pedig képtelen, az örüljön, hogy meg tud állni e csekély összeg fejében.
Anélkül ugyanis nem tudna.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.12.16. 14:20:51

@woodooman: ha van a normál parkolóban hely, akkor mi a gond? ott meg lehet állni, nem kell a dágványba menni ugyanannyiért.

Ha pedig nincs, akkor indokolt a fizetős terület kibővítése.

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2010.12.16. 14:26:29

@SilentSound: nem, a blogot hülyézte le. A kommentelőket nem. Persze ha a kommentelők között előfordul a blog gazdája, vagy az aktuális "WC-re is kocsival járok" poszt szerzője, az kivétel, mert azok is hülyék. Ne legyél már ennyire értetlen! :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.16. 14:42:27

@lidi400:
Svédben meg a házad elött csinálnak ingyen parkolót, ha van kocsid ha nincs
Ha van, viszed magaddal és sehol nem kell fizetned
Ilyen a svéd model

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.16. 14:45:41

Hol lehet megtalálni, milyen távolságokra kötelező egymástol teelpiteni a prk.automatákat?
Kezd elegem lenni a fölösleges gyaloglásoktol
És ezt most nem hulyeségböl kérdem.

Hurri Kán 2010.12.16. 14:48:09

@horex: A sóhivatalban, a kéménybe kifüggesztve találod a rendeletet :)

Nem vagyok benne biztos hogy létezik ilyen előírás.

babel 2010.12.16. 14:48:27

Én ahhoz a döntéshez szeretnék gratulálni, hogy fizetőssé tették a pesti alsó rakparton a parkolást. Két hetente járok arra, 5 és 6 között. Elég sok az üres hely, bizonyos szakaszokon senki. Korábban alig volt hely ott. Nem csodálnám, ha ezek az autók, most beljebb állnának meg, mert ha itt is, meg ott is fizetni kell, akkor én is inkább közelebb állnék meg a célomhoz, ezt diktálja a logika, és a takarékosság is, hiszen amíg oda-vissza megyek gyalog a kocsitól a célig, azt is ki kell fizetnem. Ennyit a parkolj és gyalogolj -elvről. Áldozatul esett a lehúzásnak. Persze, ahogy az ott parkoló autók számát elnézem, van egy olyan érzésem, hogy a parkolóórák kihelyezése, karbantartása sem térül meg ennyiből, azt is a máshol lehúzott pénzekből fizetjük mi, autósok. Tehát még egyszer: Gratulálok!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.16. 14:51:04

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
Igazad van
Az emberek olyanok szok lenni, hogy már rég megunta a kastélynézegetést és minden látnivalót, de csakazértsem megy az autójával arrébb hogy más is odaférjen

Te valami közlekedésszervező szóvivő lehecc
azok nyilatkoznak mindig arrol hogy azé kell a park.dij hogy pörögjenek az autók
Én meg szemét, addig maradok amig az ügyeimet el nem intézem.
A park.dijtol nem fonak az autók gyorsabban odébbállni, mint a helyzet mutatja

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.16. 15:20:59

@gyvy:
Valahol 50m-t olvastam, most nincs energiám guglizni rá
Egy korábbi posztban emlitettem, hogy marhára mérgesit amikor seközel-távol egy automata sincs

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.16. 15:23:41

@babel:
fizetőssé tették a pesti alsó rakparton a parkolást."

Nehogymár az autós besunnyogjon ingyé a városba!
Kezdtem szidni az V.ker önkormit, de kitünt fővárosi terület
és egészen a Dráva u-ig fizetős

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.16. 15:24:57

Hozzátenném,megszunik az Andrássy szevizútja és a Felvonulási tér ingyenessége is

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.16. 15:30:14

@magpet:

4. Az autó nem jó mindenhova. A BKV nem jó mindenhova. A kerékpár nem jó mindenhova. Aki egy biten ábrázolja a közlekedést ("pl. minden autós hülye és fizessen a parkolásért", vagy épp "a lúzerek járnak BKV-val, autózni kell!") az szűk látókörű.

Kifelejtetted magadat a szűk látókörüek közül
1. Aki mindenhova értelmetlenül autóval megy, az buta.

Te döntöd el, hogy mi az értelmes meg mi a nem?
Aki egy megállót bkv-zik az milyen szerinted?

Nem kell a másikkal foglalkozni,hadd autózzon, ő dolga.

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2010.12.16. 15:38:41

@horex: én is erről próbáltam beszélni. :)

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2010.12.16. 15:40:41

@horex: a szűk látókörömhöz annyit, hogy felőlem bárki autózhat, motorozhat, bringázhat, gyalogolhat. Csak azt nem szeretem, ha fölösleges szopatás megy. Hogy az most épp parkolódíj egy üres dágványban, vagy egy két hely közepére parkoló egy darab barom, igazából mindegy.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.16. 15:58:36

@magpet:
Akkor bocs, félreértettelek.

fére vagy félre, mi a helyes?

romesz 2010.12.16. 15:58:52

Ez igy ahogy van marhasag.

elevel olcsobban kellene a parkolasi dijat megszabni, talan 50 forintos ora dijjal.
A mellek utcaban pedig betiltani a parkolast vagy azt is kiepiteni es nem saror parkolasert szamolni fel a dijat.

pPanni 2010.12.16. 16:01:24

Gödöllőn pl. a kastélytól nem túl messze a hév túloldalán is (a "belvárosban") fizetős a parkolás, szombaton mindenképp, lehet, h vasárnap is (rég voltam). Nyilván volt valami okuk rá, gondolom a felduzzadt agglomerációs lakosság miatt kellett, akik pl. ügyet intéznek Gödöllőn, vagy vásárolnak. Megnőtt az átmenő és a kiránduló forgalom is, az utakat meg az önkörmányzat javítgatja.
Én kezdek beletörődni, hogy többé-kevésbé minden turistacélpontnál fizetni kell a parkolásért, és ott általában van is hely, ellenben a közeli ingyenes utcákban meg nincs. Ezen kívül olyan helyeken nem túl intelligensen parkolnak (azaz egy suv is be akarja magát préselni egy twingo-nyi helyre, szóval a kocsit is félthetem, hogy meghúzzák/zúzzák/törik, meg idegesen mélázhatok azon, hogy arra sétálnak-e a közterületesek, és kapom a mikuléscsomagot, mert 2,3 cm fűfelületre álltam, és nem volt meg a 2,673m távolság a szemközti tujától... Akkor inkább az 500 Ft..

Верховина 2010.12.16. 16:24:50

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:

Ha 50 méterre ingyé' és legálisan parkolhatok, akkor nincs gond. Csakhogy a fizetős parkolók elenyészó hányadának van a közelében akár 300 méterre is ingyen parkoló. Erre azért odafigyelnek;)

palotas 2010.12.16. 17:25:31

Nos nem olvastam végig a hozzászólásokat, csak néhányat szemezgettem ki. Az számomra is meglepő, hogy vasárnap is fizető a parkoló. Viszont szerintem NEM kimondottan a kastélylátogatók ellen van a fizetés (bár az országban és a világban majdnem mindenhol fizetősek a látványosságok előtt a parkolók), hanem a Pestre ingázó P&R parkolót keresők ellen. Ugyanis a kastéllyal szemben van a Művház, ami előtt egy közepes méretű parkoló van. Ott kb 2éve vezették be a fizetést, mert akkor ott DUGIG voltak az autók. (ugye autóbusz pályaudvar, HÉV megálló és egyszerűen tömegközlekedési központ van itt)
Mikor kiszorultak onnan az autók elkezdtek a Kastély mellé és egyéb helyekre állni. Ezt észrevéve pár hónap után egyből kikerült a fizető zóna az adott sáros placcon is.
Én azt nem értem, hogy (M)Agyarországon miért nem épülnek nagyobb iramban P&R parkolók a nagyobb közlekedési csomópontoknál?
Egyébként hasonló a helyzet Hatvanban is a Kastély előtt ahol található egy nagyobb parkoló rész, a buszpályaudvarral és a polgármesteri hivatallal együtt.

Reggie 2010.12.16. 18:01:49

Ha fizeto ovezetben ugy parkolok, hogy leveszem a rendszamtablat, akkor a kocsit kerekbilincselhetik vagy elszallithatjak? (valaki nem tudja, hogy ez melyik rendeletben van szabalyozva?)

Hurri Kán 2010.12.16. 18:05:31

@Reggie:
Elvileg közterületen nem tárolhatsz rendszám nélküli autót, lejárt műszakival is max. 30 napig, bár valamit most ezen is mintha változtattak volna.
A kerékbilincselésnek a rendszám hiánya nem akadálya (persze ott, ahol lehet kerékbilincselni).

Vagy a Kresz-ben találsz rá szabályozást, ill. települési önkormányzati rendeletben amely a közterület használatát szabályozza.

metal · http://electric.blog.hu 2010.12.16. 18:18:54

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Ha tényleg azok (és csak azok) ellen van ez, akik oda parkolnak, majd elmennek máshova ügyet intézni, akkor miért nem ingyenes az első két óra a kastélybelépővel? A válasz egyszerű, azért mert ez nagyrészt pénzlehúzás!

Reggie 2010.12.16. 19:14:17

@gyvy: "59. § (3) Azt a hatósági jelzéssel nem rendelkező járművet, amely a közúti forgalomban csak ilyen jelzéssel vehet részt, főútvonalon tilos, mellékútvonalon - közterület-használati engedély nélkül - legfeljebb 10 napig szabad tárolni. Az úton e rendelkezések megszegésével tárolt járművet a rendőrség, a közterület felügyelet, a közút kezelője - a tulajdonos költségére - eltávolíthatja."

Tehat KRESZ szerint 10 napig lehet rendszam nelkul mellekuton. Viszont ez hogy jon ossze a fizetos ovezettel?

Hurri Kán 2010.12.16. 20:31:49

@Reggie:
Te kérdezted, hogy mi van, ha fizetős övezetben, stb., úgy.
Ahol ott a tábla hogy bilincselhetnek ha nem veszel parkolócetlit, valószínűleg fognak is. Nem gondolnám hogy a rendszám hiánya ennek akadálya lenne.

Alikam 2010.12.16. 21:10:20

@woodooman: azért kell rajta agyalni mert ezek közterületek.

Amit az önkormányzatoknak kéne redbe tartaniuk, de attól,hogy nekik ez a kötelességük, még közterületek, ergo neked, nekem is ugyanannyi jogom van ott lenni mint bárki másnak.

A közterület kisajátítását csak különleges indokkal lehet végrehajtani és a parkolás nem az.

Igern, biztos van valami kiskapu ami miatt még sem hivatkozhatsz arra, hogy közterület, de logikailag ez abszurdum.

De tudod mit? Fizetek én a parkolásért, csak akkor legyen normális, rendszeresen karbantartott parkoló.

A legtöbb embernek ezzel van a problémája. Fizetsz de nincs szolgáltatás. Mert az egyetlen amit a fizetségedért kapsz, hogy nagy kegyesen megengedik, hogy közterületen megállhass.

Autót meg nem azért tartok fenn és adózok utána boldog boldogtalannak, hogy letegyem 2 kilométerrel odébb.

Ha már van autó a seggem alatt, akkor annak az előnyét is ki szeretném használni, hogy házhoz mehetek vele.

Lobster1978 2010.12.16. 21:27:53

Két dolgot szólnék a témához, mint tősgyökeres gödöllői.

1 - Ha nem fizetős akkor legalább egy részét elfoglalják olyanok akik nem akarják az autót a belvárosi fizetősparkolókban hagyni. Akár ingázók, akár bejárósok...stb

2 - Az önkorm itt is (tisztelet a kevés kivételnek) pénzhajhász görényekből áll.

Igazság szerint a kastély környékén mindig nagy pénzek tűnnek el, így volt ez régen amikor még ott melóztam de gyanítom manapság sem változott nagyon.
A fizetőparkoló némileg jogos, de az ára az kissé kötsög.

Szerintem.

D4D 2010.12.16. 21:38:22

@woodooman:
1/1 Pilisszentlászló, Felszabadulás u. Szentendre, Izbégi elágazás 12:37 12:54 0:17 0:17
szabad- és munkaszüneti napokon
1/2 Szentendre, Izbégi elágazás Esztergom, autóbusz állomás 13:11 14:35 1:24 0:25
Naponta
1/3 Esztergom, autóbusz állomás Budapest, Árpád híd autóbusz állomás 15:00 16:10 1:10 0:25
szabad- és munkaszüneti napokon
1/4 Budapest, Stadion aut. pu. Gödöllő(Palotakert), benzinkút 16:35 17:21 0:46
munkaszüneti napokon

Íme a vasárnapi volán menetrend. Jól látható, hogy Pilisszentlászlóról eljutni Gödöllőre röpke négy és fél óra.
Autóval:
maps.google.hu/maps?f=d&source=s_d&saddr=Pilisszentl%C3%A1szl%C3%B3&daddr=G%C3%B6d%C3%B6ll%C5%91&geocode=FUky2AIdqr4hASkZrh6Hk35qRzGweR4MKcQABA%3BFeVH1gIdYzonASlrZWgfF8lBRzEAGh4MKcQABA&hl=hu&mra=ls&dirflg=t&sll=47.64774,19.16841&sspn=0.240543,0.441513&ie=UTF8&ll=47.627455,19.168396&spn=0.240637,0.441513&t=h&z=11
Matrica nélkül is csak 52 perc.

Egyéb érvek a tömegközlekedés mellett?

Hurri Kán 2010.12.16. 21:40:34

@D4D: Olcsó, környezettudatosabb, kényelmesebb (nem kell a vezetésre koncentrálni), nincs parkolási díj :DDDD

D4D 2010.12.16. 21:41:08

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:

"Felteszem nem egyedül mész a kastélyba, tehát minimum 4000 Ft csak a 2 belépő, és akkor még nem számoltam az odautazás költségeit, és azt hogy esetleg lecsúszik valami a torkodon a büfében.
Emellett érjen már meg neked párszáz forintot hogy meg tudsz állni közvetlenül előtte."

Tehát ott hagyok 5-6 ropit, de e mellett még lehúznak párszáz forintra parkolás címén.

D4D 2010.12.16. 21:45:01

@woodooman:
" Mondjuk Bp-ről megy a gödöllői hév. Hétvégén 15 percenként jár. Ami nem az elviselhetetlen kategória."

Az a 15 jó lesz 30-nak is. 25 perc alatt kocsival fent vagyok!

Addig nem elviselhetetlen, amíg nem az orrod elött megy el.

D4D 2010.12.16. 21:47:27

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
Hétvégén a vonat is félóránként megy. És oda vissza 1400 fejenként. Ennyiből (Ez majdnem 5 liter gázolaj) már szinte kocsival is megvan. És azzal le tudunk menni öten.

D4D 2010.12.16. 21:53:34

@errorka: Az Örsre 150 P+R parkoló annyira komoly, mint a sziget teljes területére kerékpárral behajtani tilos tábla.

D4D 2010.12.16. 21:57:04

@woodooman: Nem elegánsabb lenne ingyen parkolni, 4000-es családi jeggyel?

D4D 2010.12.16. 22:00:42

@woodooman: 8 ember 4 kocsival ment.

Várjál csak! Lehet házaspárok voltak?

Kötelező hétvégén négyesével csavarogni járni?

D4D 2010.12.16. 22:03:17

@horex:
"Teljesen jogos a gödöllői intézkedés
Elmondom miért
Gödöllő kulonosen a kastély körrnyéke egy szép város volt friss levegővel
Az utóbbi időben a ravasz bp-i autósok azt csinálták, hogy ne kelljen parkolást fizetni, a kocsijukat kivitték Gödöllőre és onnan mentek a dél-pesti munkahelyükre hév-bkv-val"

Velem nem babrálnak ki. Holnaptól Százhalombattára viszem a kocsit.

ági anyu 2010.12.16. 22:19:27

@gyvy: Na, azért annyira nem rossz a helyzet. Hét közben én csak tömegközlekedem, megoldható - de nem erről volt szó a posztban

Reggie 2010.12.16. 22:33:59

@gyvy: A bilincseles nyilvan nem hiusul meg, de mi alapjan allapitjak meg a tulajdonost es irjak meg a buntit? Mert ezt viszont lehetetlenne teszi a kerekbilincs. Raadasul flexxel vagy a kerek leeresztesevel eltavolithato.

Reggie 2010.12.16. 22:37:46

@D4D: A tomegkozlekedesben meg az a jo, hogy lehetoseget ad betegszabi kivetelere. Ugyanis a sok gothos paraszt is felszall a jarmuvekre, hogy megfertozzenek mindenkit.

SzemSam 2010.12.16. 23:44:19

Egy kis pontosítás illetve segítség a kastély látogatóinak:

- a képek a kastély oldalában készültek, ahol egyelőre még nincs szilárd burkolat. A főbejáratnál kulturált, aszfaltos parkoló van. Az oldalában sokáig ingyenes volt, de inkább oda álltak az emberek, ezért lett fizetős
- ha valaki HÉV-vel akar jönni, a Szabadság téri megállótól 1 perc séta a főbejárat
- ha valaki hétvégén nem szeretne fizetni, álljon meg kocsival a megálló másik oldalán lévő parkolóban (szombat déltől hétfő 8-ig ingyenes). Onnan 1 perc 10 mp séta a főbejárat
- a Műv. háznál lévő parkoló szombat déltől hétfő 8-ig ingyenes, munkanapokon 8-18-ig 10 Ft az első 90 perc. 1 perc 30 mp séta.

Idén tavasszal a kertet felújították, ami még tartalmasabbá teszi a látogatást.
Jövő év első felében az Uniós tárgyalások miatt csak korlátozottan lesz látogatható a kastély.

metal · http://electric.blog.hu 2010.12.17. 08:46:45

@gyvy: És, ha te leveszed a kerékbilincset, majd visszapattintod a rendszámot, akkor honnan fogja tudni, hogy ki vitte el a bilincsét?

fatal 2010.12.17. 08:51:54

@horex: Dehogy kapsz ingyen parkolóhelyet svédben a házad előtt :D Kemény pénzeket fizetnek ám azért havonta, ha saját lakás. Ha nem saját lakás akkor meg a méregdrága bérleti díjban van benne.

záporjózsi 2010.12.17. 09:14:42

@palotas: "Én azt nem értem, hogy (M)Agyarországon miért nem épülnek nagyobb iramban P&R parkolók a nagyobb közlekedési csomópontoknál?"
Ki fizeti az építést? Ki fizeti az üzemeltetést? A "nem is olyan sok az" pár tíz vagy százmillió forint, az üzemeltetés is sokmilliós.

@Reggie: Valóban. A vizet pedig kétszer kell megmosni fogyasztás előtt, természetesen antibakteriális szappannal.

@D4D: Az orrod előtt elmenés ellen a menetrend ismerete és a közlekedni tudás sokat segít. Viszont ha te nem azzal mész, legalább lesz ülőhelyem és az adódból még finanszírozod is. Lécci menj inkább a Pécs-Szeged útvonalon, mert úgy több bevétel van a fogyasztásodból.
Az, hogy belinkelsz egy volános menetrendet azt jelenti, hogy nem tudsz tömegközlekedni. Nem baj, szabad ilyet is. Sőt, gyorsabb sem lesz a HÉV + metró + HÉV útvonal. Ettől még...

@Lobster1978: Így van.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.17. 13:27:10

Ilyen Pécsett a belvárosban is volt, a 6-os mellett... Halál gödrös, földes dzsuva, eső esetén 20 centi mély pocsolyák és sár, de ott virított a parkolóóra...

lotht 2010.12.17. 17:42:51

Késő tavasszal Siófokon dolgoztam, éjjel, kb. 1-3 óra között. Üres parkoló a helyszín mellett, 7/24-es díjfizetési kötelezettséggel.
Noormális?

Reggie 2010.12.17. 20:13:54

@záporjózsi: Persze. Sot az is veletlen egybeeses, hogy amiota nem tomegkozlekedek, azota nem elszek beteg egyik telen se...

D4D 2010.12.17. 21:42:23

@záporjózsi:
"miért nem épülnek nagyobb iramban P&R parkolók a nagyobb közlekedési csomópontoknál?"
Ki fizeti az építést? Ki fizeti az üzemeltetést? A "nem is olyan sok az" pár tíz vagy százmillió forint, az üzemeltetés is sokmilliós."
HA az autómentes belváros közérdek, akkor a köz. Pártok, egyházak fenntartására ad a költségvetés, erre is adhat.

" Az orrod előtt elmenés ellen a menetrend ismerete és a közlekedni tudás sokat segít."
- Ez így egy kicsit erős, de legalább demagóg is.

" Viszont ha te nem azzal mész, legalább lesz ülőhelyem és az adódból még finanszírozod is. Lécci menj inkább a Pécs-Szeged útvonalon, mert úgy több bevétel van a fogyasztásodból."
- Nem kell könyörögni, amúgy is kocsival megyek. Eszembe nem jutna vasárnap kastélylátogatóba busszal vagy hévvel menni. Viszont majd oda megyek, ahol nem kell fizetni.

"Az, hogy belinkelsz egy volános menetrendet azt jelenti, hogy nem tudsz tömegközlekedni."
- Nem is akarok. Ha tömegközlekedni akarnék tudni, akkor annak a mikéntjét nem a kisujjamból kellene kiszopni, hanem a tömegközlekedési szolgáltatók 'pitiznének', hogy vegyem őket igénybe.

" Nem baj, szabad ilyet is. Sőt, gyorsabb sem lesz a HÉV + metró + HÉV útvonal. Ettől még..."
- Nagyon jól tudom, hogy Gödöllőre megy HÉV. Abból viszont amit belinkeltem, világosan látszik, mennyire piacképes a tömegközlekedésünk. Semennyire.
Nem kell mellet verni arra, hogy miért nem a HÉV menetrendet nézem. Arra kellene mellet verni, hogy az internetes menetrendi tudakozó végre egy adatbázisban kezeli a buszt, a vonatot, a BKV-t, a hév vonalakat, a libegőt, a sífelvonót, a görkorcsolyát, a strandpapucsot, satöbbi.

Amíg egy olyan településről, ahol csak volán van, megpróbálok a keresőben eljutni valahova, evidens, hogy a volánnal próbálkozok. Mellesleg az sem vall sok észre, hogy az Izbégi elágazás mh-ről Esztergomon keresztül kell Budapestre menni, és ez egy cégen belüli (Volánbusz Pilisi üzemigazgatóság) keresés.

Meglátva a 4 és fél órás utat biztos egyből tovább töröm magamat, hogy tömegközlekedhessek. Elmondom, megláttam, és sírva röhögtem.

No de Pilisszentlászló Gödöllő

Busz Szentlászlóról 12:30 körül van, azzal a 13:00-kor induló HÉv-et el lehet érni. 13:40 Batthány tér, 13:50 Metró (maxiimális gyaloglással), 14:10 érkezés az Örsre. 14:30 Hév, 15:10 körül Gödöllő.
Ezeket fejből írtam.

Most megnézem:
Volán 12:35, Szentendre érk 13:00, Hév indul 13:03, Batthány érk 13:44, 13:50 metró. 14:05 Örs érkezés. 14:26 Hév indul, érkezik Gödöllőre 15:13.

Akkor ki nem tud tömegközlekedni?
Autóval, ha pályán megyek, akkor 40 perc körül ott vagyok, nem kettő és fél.

Remélem a kettő és fél órás menetidőt nem írod a tömegközlekedni nem tudásom számlájára, sokkal inkáébb a tömegközlekedésünk piacképességét méltatja.

""Az, hogy belinkelsz egy volános menetrendet azt jelenti, hogy nem tudsz tömegközlekedni.""
- Ezen röhögnöm kell!

Perillustris 2010.12.18. 23:42:45

Tök egyszerű a megoldás. Fizető parkolást mindenhová! Országosan. :P

záporjózsi 2010.12.19. 14:43:01

@D4D: Örülök, hogy nem tömegközlekedsz. Nem veszed el előlem a helyet. :D Tömeg sem lesz a kastélyban. Ez is jó.

@Reggie: Valahogy én ezzel együtt sem az évszakok szerint leszek beteg...

atila68 (törölt) 2010.12.19. 18:31:56

Bármivel közelíted meg Budapest felől Gödöllőt, két felnőttnél már tuti a gépjármű a gazdaságosabb.
A különbözet mehet a parkolásra, így a kényelem pedig pediglen amit ez a megoldás nyújt, a város ajándéka.

atila68 (törölt) 2010.12.19. 18:34:34

Jáj, cséplem a szót, az egyiket (értelemszerűen) tessenek ignorálni, kiskezicsókolom.

1kollo1 2010.12.21. 00:03:36

aztarohadt...arra még nem jöttetek rá h kb minden turisztikai látványosság közvetlen közelében fizetős a parkoló?? és nem csak magyarországon, egész európában ez van....eszméletlen...

Több embernek itt az a problémája h nem kap semmit, nincs szolgáltatás, ezért nem is akar fizetni:
Közel állsz meg a bejárathoz, nem kell annyit gyalogolnod, EZ szolgáltatás.

Amúgy nem nagyon értem h azon a párszáz forinton miért akadtok fenn...

CD-R80 2010.12.21. 09:12:17

@1kollo1: Általában az zavarja az embereket ha egy bombatölcsért vagy egy elrobbantott aknamezőt neveznek ki parkolónak és szednek érte pénzt.:)

1kollo1 2010.12.21. 11:19:04

@CD-R80: Értem, de konkrétan arról a parkolóról ezt nemnagyon lehet elmondani. Régebben egy sártenger volt az egész, most leszórtak vmi zúzott követ az útra meg a parkolóhelyekre és most a fűre tilos állni (lagalábbis ott középen az a piramis szerű építmény köré).

Magtévesztő ez a fénykép mert télen nyilván nem szép, latyak, koszos lett a hó meg itt-ott már kilátszik a fű (nem egységes) és ez azt a hatást kelti h nincs karbantartva. Pedig nyáron amikor szépen elkülönül a parkoló rész és a fű (ami zöld, nincs kiégve és jól karba van tartva) akkor sokkal szebb látvány.

Nekem amúgy jobban tetszenek az ilyen stílusú parkolók, nem kell mindent leasztfaltozni meg kibetonozni csak azért h el lehessen mondani h "igen erre a parkolóra költöttek". Lehet egy zúzott kő+fű kombináció is tökéletes.

De én még mindig nem értem h azon a pár száz forinton miért kell úgy fennakadni, főleg ha pl családdal mész, nem éri meg neked h a gyerek ne az árokba szálljon ki a kocsiból meg h kicsit kénylmesebb legyen az egész kirándulás?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása