Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A hólánc dobozával kellett havat kotornom

2010.12.28. 17:50 :: SilentSound

Na ilyennel sem találkoztam még, mint amiről László írt, hogy egy utat majdnem végigkotornak, de a végén otthagyják a havat. Mi lehetett ennek az oka? Műszaki hiba? Vagy csak lejárt a munkaidő és visszafordult a hótoló vezetője?

Kedves kis történetet írok arról, amikor a hókotrós és saját hülyeségem félórás melót ér. Karácsonyi ünneplés után igyekeztem hazafelé tegnap a hóesésben az autópálya felé. Azt az utat kétféleképpen lehet megtenni, főúton 15 km, vagy egy kis mellékúton 2.

Voltaképp igazából fel se merült bennem, hogy a tegnapi időben a mellékúton menjek, de amikor elnéztem balra, döbbenten vettem észre, hogy el van kotorva, sőt mi több, jobb állapotban van, mint a főút. Befordultam, és valóban! Tökéletesen el volt tolva a hó, néhol még a beton is látszott.

Mentem is boldogan rajta 30- 40-nel (tényleg annyival, nehogy megcsússzak). Már majdnem végigértem, láttam az autópálya hívogató fényeit, amikor egyszer csak elfogyott előlem az út. Igen, a hókotró egyszerűen visszafordult.

Ráadásul úgy, hogy felemelte az ekéjét, és úgy ment húsz métert, így gyakorlatilag csak a keréknyom volt meg, a havat ott hagyta. Hiába fékeztem, hiába mentem lassan, simán felfutottam erre az utolsó 20 méterre. Mivel ez egy emelkedőn volt, még életmentőként gyorsan hátramenetet kapcsoltam, hátha lendületből le tudok jönni, de hiába, a két első kerék rögtön elsüllyedt a hóban, és beásta magát.

Kiszálltam, láttam, hogy kb kettő métert kellene hátra jutnom valahogy, onnan már jó az út visszafelé. Hólánc! Felraktam, elindultam, 20 centi után leesett. Kiderült, hogy nem jó. Nem rosszul raktam fel, már többször használtam hóláncot életem során, rutinnal, kb 3 perc alatt tudom felrakni. De ezt éppen még soha. Nem volt jó. Mi legyen? Se előre, se hátra...

Lakott terület kb fél óra séta a hófúvásban, és nem szívesen hagytam volna ott az autót, hátha jön még egy looser, aki szintén azt hiszi, hogy ha elkezdték elkotorni a havat, akkor bizony be is fejezték, és ő meg rám fut fel. Végülis volt nálam víz, elemlámpa, kb 15 liter benzin a tankban, amivel reggelig simán lehet fűteni, meleg ruha, és egy kis pogi a vendégségből, de ez a verzió se igazán nyerte el a tetszésemet.

Valamit ki kéne találni!

Végül mégis hasznát vettem a hóláncnak! A dobozával kiválóan lehet havat lapátolni! Ellapátoltam a havat a kocsi mögül, leterítettem a hóláncokat a kerék elé, és nagy nehezen letolattam a hókupacról.

Hogy mi a tanulság? Roppant egyszerű! Ha egy hókotró egyszer elindul egy úton, akkor ott felelősség van, joggal gondolhatja a sok autós proli, hogy végigment rajta. Kotorja szépen végig, ne hagyja ki az utolsó 300 métert. De ha nem kotorja végig, akkor egy centit se menjen felemelt ekével, mert mire a földi halandó (lent ülve) észreveszi, hogy elfogyott az út, már rég rajta van a mély havon. Csináljon szép nagy falat a hóból, hogy látni lehessen, itt a vége, tessék visszamenni!

Saját magam számára pedig az a tanulság, hogy ha egy kis úton elindult a hókotró, az még nem jelenti, hogy végig is ért, ilyen hóesésben legközelebb inkább kerülök. 

110 komment

Címkék: közlekedés autó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2010.12.28. 17:59:35

"Csináljon szép nagy falat a hóból, hogy látni lehessen"

Szerintem inkább ne. Egyébként ha ilyenkor hosszabb útra megyek, mindig ott figyel a csomagtartóban a jó öreg gyalásó.

Hurri Kán 2010.12.28. 18:09:52

25 botütést a hókotrósnak!

Marty Mcfly 2010.12.28. 18:09:53

Ilyen időjárási viszontagságok mellett nincs jó, vagy jobb út, ez merő álom, vagy bizakodás a lottó 5-ösben!
Aki mégis az autós verziót választja, türelmesnek kell lennie, és fel kell készülnie extrém szitukra!
Amúgy ez most vmi általános az országban, hogy nem nagyon akarják eltakarítani az utakat, de még városon belül sem!

Leadfoot 2010.12.28. 18:19:06

Rendszámot a hókotróra!

"streetfighter" 2010.12.28. 18:35:08

Ahol vendégségben voltál, ők nem tudtak volna segíteni, ha végképp nincs más megoldás?
Esetleg úgy jöttél el, hogy ide se jövök többet? :)

Hurri Kán 2010.12.28. 18:38:09

A hókotrós szabadidejében biztos biciGlis! A privát autója meg Suzuki :DDD

D4D 2010.12.28. 18:46:43

Mellékút 2 kilométer, főút 15 km? Milyen az a mellékút?

Egyébként nincs nagy logikája (látszólag), hogy hol kotornak előszőr, illetve hol nem kotornak.

craft75 2010.12.28. 18:51:58

"Hogy mi a tanulság?"
Az hogy ha bénázol a hóláncal, utána lehet keresni bünbakot, mondjuk a kotróst.

[mike] 2010.12.28. 19:10:41

megint egy hülye bmw-s...
A rendszámot legalább megjegyezhette volna a posztoló!

pharmanord (törölt) 2010.12.28. 19:38:54

Gyerekek most jöjjek megint a 86 os faberakásos patrolommal??? röhögve megyek át a hófalon de még a sületlen posztoló kocsiján is

lotaten 2010.12.28. 19:43:31

ha már ennyire okosak vagyunk, tudjuk olyan ugye nem fordulhatna elő, hogy élesben derül ki hogy átbasztak a hólánccal... más tanulság nincsen.

cork77 2010.12.28. 20:13:18

Kell egy kis mozgás mindenkinek!

pickapu 2010.12.28. 20:49:28

Feltúrt hófalba rosszabb lett volna belerongyolni. Főleg, ha már keményre fagyott.

Rock me Amadeus 2010.12.28. 21:41:13

Off:
ma láttam egy kerékpáros gázolást... mondjuk minek biciklizik valaki ilyenkor az rejtély.
Az autós ürge ment szépen a sávban, én mögötte és látom hogy a biciklist nem kerüli ki, hanem úgy ahogy van, elsodorja.
Mint kiderült, visszafagyott az ablakára a jég és nem látott semmit az autóban, de úgy ment.... Közben lámpa nélküli zebrákon is átment.
A kerékpárosnak nem lett semmi komoly baja, szerencsére jobbra dőlt el a hóba.

gmower (törölt) 2010.12.28. 21:56:32

Hát nagy kár, hogy erről nincs videó, mint az előző posztban, mindjárt kiderülne ki a hülye :)

Hogy mi a tanulság?

Hát az, hogy tél van, és aki fél egy kis hótól, az inkább maradjon otthon :) Ha nagyobb havat látsz, mint addig, akkor mi a francnak lassítasz az amúgy sem éppen eszeveszett 30-40-es tempóról? Emelkedőn ráadásul? Hát ezt sose nem fogom megérteni... :) Ha jól tudom sehol sem esett 20 centinél nagyobb hó, szél se volt jelentős mostanság, de biztos nagyon félelmetes hóakadályba ütközhettél :) Bár igaz, ami igaz, emelkedőn ha 5-el hajtasz még 5 centi is meg tud állítani, ha elég ügyes vagy :D

Csak az egyetlen baj, hogy tényleg vannak ilyen bénák, mint pl. az akihez még 25-én kellett lemásznom az autópálya úgy kb 2 méter mély árkába, mert a még éppcsak hókásássá váló pályán sem volt képes útonmaradni... De biztos itt is a hókotró volt a hibás, miért nem termett ott azonnal, ahogy elkezdett esni a hó, hát miféle munka ez kérem? :D

''autónepper.'' 2010.12.28. 22:11:21

@gmower: mért hókásás autópályán simán megyek 120-140tempót úgy hogy semmi jelentős dolog nem történik:D csak egy kis bátorság kell hozzá meg egy jó sofőr meg jó téli gumi....

mtamas80 2010.12.28. 22:38:34

@''autónepper.'': tegnap is az M5-ön úgy kellett levillogni az embereket. Ha nem mer menni, akkor ne üljön autóba, vagy legalább ne a belsőben bénázzon. Ráadásul alig maradt még meg az úton a hó.
Legjobb egy Corsa-s nő volt, aki 85-el ment a pálya közepén, a két sávot elválasztó szaggatott vonalat középre véve.

igazi hős 2010.12.28. 22:41:15

Ilyenkor a gumiszőnyeget kivenni és a hajtott kerekek alá tenni egyszerűbb, mint ásogatni, nem? Persze csak ha kivehető és nem valami plüss csoda, amit egy ilyen akció után ki lehet kukázni.

randomuser1 2010.12.28. 22:44:03

Én igazából nem értem az ilyen 30-40-el, nehogy megcsússzon embereket, nem tud hóban vezetni, fél a csúszástól, megtanulni nem akar, a megoldás egyszerű:
Kocsi letesz november végén, elővesz március elején, mindenki boldog.
főleg én, ha nem kell az ilyen majmocskákat kerülgetni az úton.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.28. 22:50:15

@XXXXXXX: Bazeg, milyen igaz!
Nemrég jót röhögtem, vagy inkább mérgelődtem, hogy leesik egy kis hó, és máris meg vannak bénulva az emberek, egyesek annyira lassan vezetnek, hogy kamionnal gyorsabb voltam náluk...Vicc.

[mike] 2010.12.28. 22:53:06

@igazi hős: majd próbáld ki egyszer :) És szólj, ha sikerült elindulnod :D

''autónepper.'' 2010.12.28. 23:21:17

@mtamas80: jaja... egy kis hó azt a sok faszopó megvan bénulva idiótábbak mint szoktak lenni :D:D:D de jó mert most lehet igazán szopatni a jó népet...ma is úgy levilogtam egy astrast szerintem leolvadt a lökhárítója:D:D:D

bounty123 2010.12.28. 23:22:15

"hátha jön még egy looser"

Az igazi loserség az, ha le se tudod írni helyesen angolul, hogy vesztes, de mégis menőzni akarsz vele.

fzs.1933 2010.12.28. 23:42:37

@mtamas80:
nem tudom mi van, de az elmúlt egy hét alatt három(!!!) corsával találkoztam , melynek gazdái nagyjából 10 és 20 között mertek menni a rettenetes alig havas úton! Két papa és egy nő volt. Ezek közül az egyik papa úgy, hogy a kétszer egysávos úton a terelővonalon mert csak haladni, míg rá nem dudáltam, hogy húzzon jobbra - jogos volt, mert így nagyon balesetveszélyes volt közlekedni :)
Úgy tűnik, hogy hóban a corsákat csak bénák vezetik (kivételek biztos vannak).

D4D 2010.12.29. 00:20:22

Dec 25-én jöttünk haza este a havazásban. Máriaremetei úton a nagy kaptatón előttem egy Corsa hirtelen lelépett a gázról (60-ról 40-re lassult. Nem tudom miért, mert ment tovább, nem fordult le, nem állt meg stb. Ezt még kb kétszer eljátszotta, utána leelőztem.

Ha már Corsa.....

jónévez 2010.12.29. 01:18:48

Hát, így én is jártam már a z Imrédy-n, bár elakadás nem lett belőle, csak több kilométer tolatás.
Nincs is ebben semmi csodálatos, mellékutat addig tolnak le sokszor első körben, ameddig okvetlen muszáj (az ottaniak ki tudjanak a tanyákról jutni, a vasúti megállóig el lehessen jutni, monnyuk a busszal -ha jár busz- más okvetlen fontos dolgok), aztán megy a kotró vissza a főbb utakra.

Axim 2010.12.29. 03:10:50

Érdekes olvasni a sok jóindulatú kommentelőt, akik kb már kitalálták, hogy a hetes bömössel, kilós fuxxal a nyakamban, friss jogsival belerongyoltam a hófalba, vagy átszabtak a hólánccal. Bárcsak bömössel mentem volna, akkor nincs gondom, mert a hátsó kerekek nem mentek fel a hóra... Hoppá... egyébként mondja meg valaki emelkedőn, hóesésben, sötétben, hogy 3, vagy 20 centi hó van az úton. 3 centin simán elmegy az autó 20ban elakad. Ennyi. Persze, mindenki megaistenkirály sofőr, aki nyilván padlógázzal átment volna mindenen. Na, visszafele, ilyen (terepjárós!!!) megasitenkirályokat, nem is egyet toltak kifelé az árokból. Egy ilyen megaistenkirály vert majdnem telibe a subaru foresterével, mert azt gondolta, hogy a négykerekes autó nem fog megcsúszni a havon. Én meg annyira béna szar vagyok, hogy bevezettem az autómat a mezőre, padlógázzal átmentem a havon, hogy a kedves barátom keresztbe tudjon csúszni ott, ahol én mentem (volna) eredetileg. Az a probléma, -és ez itt most a kommentelők között tökéletesen kiütközik) hogy ha leesik a hó, akkor az autósok egy része elfelejt vezetni. Na, velük kisebb a gond, mert ők mennek hússzal, és még ha fel is tartják a sort, nem okoznak balesetet. Viszont ha őbeléjük beleakad egy megaistnkirályénvagyokalefaszábbhóban gyerek, akkor kész is a baj... Mert a legnagyobb baj, amit a kedves kommentelők úgy tűnik, már el is felejtettek, hogy szombaton egész nap esett az eső, ami először ráfagyott az útra, aztán ráesett a hó. Nem tudom, nekem nincs röntgenszemem, hogy lássam, mi van a hó alatt.

Mlmjoc 2010.12.29. 08:21:15

@D4D: Minden befolyásos ember háza előtt kotornak!

Extrem hóesésnél egyébként megértené az ember. De itt esik 10cm hó, ami két nap múlva elolvad magától is.
Mert ha esne minden héten 80cm és nem tudják takarítani, akkor megértem.
Debrecenben 4-5 cm alatt nem mennek ki a gépek. 5cm-nél kimennek, elején a tolólapát, de csak homokot szór, nem tolja.
Ha eléri a 10 cm-t akkor leengedi a lapátot is. Kérdeztem tőlük h nem lenne hatásosabb ha hamarabb takarítanánk, és végig leengednék a lapátot?
Azt mondták de, hatásos lenne, de azt nem fizeti ki a város, mert úgy drágább a takarítás!:D:D:D

Marty Mcfly 2010.12.29. 08:51:05

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
én sem megyek vmi lassan, de mikor a kamionosnak zabszem a seggében és este, csúszós úton kezd a 4-es főúton előzgetni, na az olyan egyen szart!

thinker_ 2010.12.29. 09:39:00

azon mosolygok, hogy a sok okos kommentelő közül, hány járt volna ugyanígy :)

gmower (törölt) 2010.12.29. 09:56:58

@Axim: Természetesen csak kétféle ember létezik, az egyik aki már a hópelyhek megjelenésére is 20-al megy, és sose okoz balesetet, a másik meg aki tükörjégen is megengedett kétszeresével nyomja, és mindenféleképpen leesik az útról. Olyan még véletlenül sincs, aki fel tudja mérni, hogy mennyire csúszik, kanyarodik, emelkedik az út, és annak megfelelő sebességet választ, ez teljesen elképzelhetetlen.

Én nem felejtettem el, hogy szombaton eső esett, majd hó, mivel aznap sokat vezettem. Csak épp a posztban nem volt időpont (csak az, hogy tegnap :D) megadva ugyebár. Röntgenszeme másnak sincs, viszont ha egész nap eső esik, majd hó, azért számít rá az ember, hogy az eső nem szublimált el hirtelen. Másrészről a kormány, a fék és az ember feneke is elég jól visszajelez az út állapotáról. Harmadrészt a posztban semmiféle jégről nem tettél említést, nekünk meg a röntgenszemünk mellett sajnos a gondolatolvasás képessége sem fejlődött ki.

Egyébként ha jól értem itt egy autópályafelhajtó bevezető részéről van szó, így nem lepődnék meg, ha egyszerűen annyi történt volna, hogy a hókotrónak ki volt adva melyik utakat kell takarítania, amibe az autópálya nem tartozott bele, így megfordult még mielőtt az egyirányú szakaszra ért volna, ami ráviszi a pályára.

Emelkedőn pedig egy dolog van, amit rosszul lehet csinálni ha csúszik, az pedig a lassítás. Mindenképp lendületben kell maradjon az autó, és akkor 20 centin is elég könnyen át lehet menni. Nyilván ha közben van egy visszafordító hajtűkanyar, az megnehezítheti az ember dolgát, de ilyenről nem olvastam a posztban. Nagyon erős emelkedő sem lehetett, hiszen akkor simán kijöhetett volna az autó egy kis hátramenet fékkiengedés kombóra. Szóval akárhogyis próbálom elképzelni a dolgot, a posztban semmi olyan körülményt nem találtam, ami lehetlenné tette volna az átjutást, így csak arra tudok gondolni, hogy a sofőr nem volt a helyzet magaslatán.

Amúgy rendes hófúvás idején sokkal rosszabb körülmények alakulhatnak ki ennél, és a nagyon extrém eseteket leszámítva (amikor embermagasságú falat állít a szél hóból) azért akkor is lehet közlekedni. Legalábbis addig, amíg valami huszár bele nem akad 10 centi hóba :D

Mlmjoc: Ez mindenhol így van. Nálunk a mellékutakat 15 centiig nem takarítják. Mondjuk az idén esett már ennél több, de még akkor sem tolták le. Igazából engem nem zavar, jól letapossuk, -10 alatti hőmérsékleten szép kis jégpáncéllá áll össze, aztán legalább tudjuk értékelni, amikor kiérünk a főútra, hogy ott csak havas :D

Drdnght 2010.12.29. 09:58:54

@Axim: Nagyjabol egyet ertek, kiveve az utolso mondatot, nem latni kell ha csuszik hanem erezni. Ezen kivul a cammogassal se ertek egyet, az ut "allapota" (csuszik e vagy sem es mennyire) nem valtozik meterrol meterre lenyegesen. Baromi idegesito amikor pontosan erzed hogy (korulmenyekhez kepest) jol jarhato egy ut es elotted "pocsol" valaki, es latod hogy alandoan csak a fek pedalt pofozgatja mert remeg a laba hogy megcsuszik, a kanyarok elott meg 20 -ra lassit (persze fekkel mert eleteben nem hallott meg motorfekrol).

randomuser1 2010.12.29. 10:01:52

@Axim: Jaja, nem okoznak balesetet, monnyuk beáll elém hússzal, mert ő biztonságosan vezet, és a csúszó autó az rossz, el kell dobni. És amúgy is csak mezőpeterdről megy rokonlátogatóba biharkeresztesre, engem még vár hatszáz kilométer hegyekben, hóesésben, és marhára nem mindegy h milyen messze vagyok a céltól mikor lemegy a nap, de nembaj, hisz nem lehetünk mind egyformák, én járjak vonattal, mert az autóút a vezetni nem tudóknak van fenntartva gyakorlási cálzattal.

Marty Mcfly 2010.12.29. 10:14:25

@XXXXXXX:
értelek, de eléggé demagóg vagy!
nem kell ehhez ilyen időjárás, hogy vezetni "nemtudókba" botoljon az ember, ráadásul a fene nagy önbizalmad is addig fog tartani, amíg (ne adja isten) összetöröd magad, vagy jobb esetben csak a kocsit, mert egy kiszámíthatatlan anomáliát nem vettél számításba...

Marty Mcfly 2010.12.29. 10:20:14

ez olyan, mint bármely baleset, nem tudhatod, hogy megtörténik, hogy miért történik, és persze miért éppen veled történik...
én sem szeretem az előttem indokolatlanul tötymörgőket (adott esetben, ha úgy biztonságosan érzem, megelőzöm-de még ez sem lehet biztos, hogy nem történik-e vmi váratlan dolog); viszont nem háborgok miattuk, mert ha nekik így a biztonságos, tegyék csak, ráadásul jobb, ha 20-al csattannak, mintha 120-al!
Jó időben más... akkor lebüntetek minden lámát!!! :-)))

Kalányos Márió 2010.12.29. 10:22:45

Én inkább átrendezem az életem, és nem indulok neki hóesésben. Igaz, nyári gumim van. Viszont nem is akadok el, és itthon jó meleg van, forralt bor, miegymás! :)

randomuser1 2010.12.29. 10:33:24

@Marty Mcfly: törtem már autót, volt h konkrét hülyeségből, néha nem rajtad múlik, néha épp h csak egy apró figyelmetlenségen, pillanatnyi hihagyáson, meg persze szerencse is kell hozzá:)
Álltam már keresztbe, pördültem meg jégen, akadtam el hóban, ez mind része a tanulásnak.
Nem azzal a ténnyel van bajom h valaki hússzal megy, mert éppenséggel lehet indoka is rá, hanem azzal, h azért megy ennyivel, mert egyszerűen elképzelése sincs arról h mit kell tegyen ha megcsúszik, lassítania kell, kipörög a kerék, jégbordára szalad, stb..

Marty Mcfly 2010.12.29. 10:37:39

@XXXXXXX:
hát igen, ezért lenne jó az, amiről már volt poszt is, hogy vmiféle kötelező tréninget kéne az autósokkal csináltatni, legalább ilyenkor, extrém időben. Nem tudom, hogy lehetne kivitelezni, de haszontalan biztosan nem lenne!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.29. 10:41:03

Üdv

Nem értem a poszttolót
30-40-nel megy, majdnem beton uton és akkora a féktáv, hogy 20m-t még felrohan a hóra??

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.29. 10:49:30

@horex:
Jaj most látom csak
20m-t ráfutott, de csak 2m-t kellett volna tolatni
Nem értem akkor sem a szitut

Amugy meg az automata váltót b**a meg aki kitalálta. Télen használhatatlan
Van egy fokozat ahol nem kapcsol fel, tehát motorfék is van, max 20-30km/h, de hátramenetben ez nincs
Alig bírtam kikecmeregni egy vakondturásbol

J_W 2010.12.29. 10:59:11

Ezért kell biciGlivel járni, azzal nem akadtál volna el. :)

gmower (törölt) 2010.12.29. 11:01:37

@Marty Mcfly: Hát azért az érdekes, hogy én telente átlag 5-6 árokba, szántóföldre keveredett autósnál szoktam megállni első érkezőként (az idén szerencsére még csak egy volt, amiről korábban írtam), hogy történt-e valami baj. Minden esetben a körülményekhez képest lassú tempónál hagyták el az utat, így személyi sérülés egyszer sem volt, és az autókban sem esett "csak" néhány százezres kár. Amíg nem láttam saját szememmel, hogy ezeket hogyan hozzák össze, én is azt hittem, hogy "mer' biztos nyomta, mint a hülye", de nem, egyszerűen csak csinál egy túl hirtelen mozdulatot, amitől az autó kicsit megcsúszik, amit még könnyen ki lehetne korrigálni, mert a lehetőségeknél amúgy lassabban megy, de erre a lehető legrosszabb módon reagál, és már pördül is az autó. Én ezt látom, mások lehet, hogy mást :)

randomuser1 2010.12.29. 11:02:41

@Marty Mcfly: nemtom, akinek igénye van rá, megtanul vezetni valamennyire, akinek nincs, az nem, lehet az is elég lenne ha az autósiskolában elmondanák h az autózás társas tevékenység, ha odafigyelsz másokra, akkor neked is jobb lesz, meg a jobbtól tanulni nem szégyen, én is figyelgetem mások hogy csinálják, sok praktikus dolgot el lehet lesni az úton :)

gmower (törölt) 2010.12.29. 11:05:58

@XXXXXXX: Hát mondjuk neked sincs túl sok, ha már ennyiszer elrontottad :D

Marty Mcfly 2010.12.29. 11:11:29

@XXXXXXX:
hidd el, hogy elmondják az autósiskolában, hiszen ez a dolguk! De más mondani, mint csinálni! Hányszor mondták neked gyerekkorodban, hogy ne mássz a fára, mer leesel?! :-)
Én vtam ilyen vezetéstechnikai tréningen, eszméletlen, hogy már egy alkalom is mennyit tud jelenteni, és főleg a tapasztaltabb vezetők számára, mert az általad említett "ha nincs rá igénye" kategória nyílván egy másik történet!
Ne keverjük össze azokat, akik nyáron is lámák és akik éppen vezetni tanulnak/tanultak!

randomuser1 2010.12.29. 11:12:35

@gmower: dehogynem, már csukott szemmel tudok kéksárga bejelentőt tölteni :)

Axim 2010.12.29. 11:13:47

@horex: nagyon egyszerű, bár ezt valóban nem fejtettem ki rendesen. A hókotró úgy döntött, felemeli az ekét, megy még 20 métert, ott megfordul, és visszajön. Csak ahol felemelte az ekét, ott már eleve hagyott egy nagyobb adag havat, amellé a 20- 25 centi mellé, amit a szél összefújt. Most jönnek majd a kommentelők, hogy ezt miért nem láttam. Fogalmam sincs! Valószínűleg, mert az elkotort, és nem elkotort rész közt volt egy fél méter átmenet, ahol az ekét emelte, és szépen elsimította a havat.

Axim 2010.12.29. 11:15:37

@Marty Mcfly: Hungaroring, veztech tréning. Voltam, megéti azt a pár tízezer forintot.

Axim 2010.12.29. 11:18:40

@Marty Mcfly: Úgy van! Naggyon- naggyon hasznos! Főleg, hogy rájössz, mennyire (nem)tudsz vezetni. kb 10en voltunk, ebből a 10es csoportból hárman- négyen a pályán is úgy leblokkoltak a "vészhelyzettől", hogy fékezés és kormányzás nélkül rohantak bele a vízfalba...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.29. 11:20:17

@Axim:
OK csak nem értettem tisztán a szitut

Axim 2010.12.29. 11:21:18

@Marty Mcfly: Én is így élek... :-)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.29. 11:24:23

Régen a Népligetbe, vagy a Felvonulási térre ki lehetett menni akár barát/hozzátartozót is gyakorolgattatni
Télen csúszkálni egyet a síkos uton
A mai túlszabályozott világban már főbelőne a zsaru ha ilyet tennék

Axim 2010.12.29. 11:26:24

@''autónepper.'': Nagyon büszke lehetsz magadra, remélem, nem fogsz senkit megölni, mert neked olyan kurva sürgős, és a szerencsétlen csozit lesöpröd az útról is, nem csak a sávból...

Peetee 2010.12.29. 11:29:36

Kell 1 hólapát a kocsiba.
Sokszor használtam már, néha magamat kellett ásni, de inkább másokat, akik pici cipőben és őszi kabátban toporognak az autó melett, ami alól csak 1 kevés havat kellene kiszedni ,de kesztyű-sapka és ÉSZ nélkül elég nehéz.

1 hólapát 3,5perc és simán visszahúzható az útra a kocsi, amivel előtte 3 terepjáró 4órán át erőlködött.....

GONDOLKODNI EMBEREK!
Hólapátot a hátsó ülésre!!! Legolcsóbb 600ft, de 1200ért van összecsukható is, az 30*40*10cm helyen elfér, de 1mp-ként kb. fél köbméter havat mozgat meg!!!!!!!!!

Hurri Kán 2010.12.29. 11:33:28

@Peetee:
"de 1mp-ként kb. fél köbméter havat mozgat meg!!!!!!!!! "

Te levelezőn tanultál számolni?

Xezs 2010.12.29. 11:33:31

Szerintem a hókotró km órája vissza volt tekerve, és mikor ezt a vezetője észrevette, mérgében visszafordult :)

Reggie 2010.12.29. 11:37:21

2 napja a 3mas uton Gyongyos elott (ami autout), bekes 70-80-al poroszkarlva egyszer csak 5osben elkezdett kiporogni a kerek. (Ugy, hogy a kocsi kemeny 100 paci).

Mondjuk a takaritas eleg erdekes: Budapesten szinte teljesen el van takaritva a ho, sonedves az ut. M3 Godolloig nagyreszt eltakaritva, sonedves az ut. M3 Godollotol takaritva van, de hokasas, sozas nem elegseges. 3mas fout nincs takaritva. Gyongyos belvarosaban csak ott van takaritva, ahol nagyon meredeken kell fel vagy le menni.

Reggie 2010.12.29. 11:40:53

@gyvy: Lehet, hogy az osszecsukott lapat(rud nelkul) 1.2x0.9m feluletu. Ugy mar elkepzelheto:)

Hurri Kán 2010.12.29. 11:45:18

@Reggie:
Értem. Ez egy origami lapát és a lapja is összehajtható hogy elférjen :DDD

Reggie 2010.12.29. 11:51:55

@gyvy: Hogyne:) Szigoruan karbonszalas, hogy a finomszemcses vagy preselt ho kobmeterenkenti 300kgjanal se torjon ossze:)

Axim 2010.12.29. 12:00:59

@hor@gmower: Persze, a nagy többség normálisan tud menni. Egyébként nem tudtam, hogy a hó alatt van- e jég. Ezért vezettem úgy, hogy ne is tudjam meg, mert akkor már késő.

Egyébként ez egy sima átkötő volt, nem autópálya felhajtó. Még csak megyehatár sem. Nem értem, miért nem ment végig, tényleg 300 méter kellett volna.

Nem véletlenül tudom 3 perc alatt feltenni a hóláncot, rendszeresen kell különböző autókkal havas úton mennem, és nagyon szeretem is, nem hiszem, hogy komoly vezetéstechnikai hiányosságom lenne, persze az ember mindig tanul. Most például havat lapátolni. :-)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.29. 12:06:42

Siléc + tetőbox helyett tessék szívlapátot felkötni

Volt egy kollegám, az tél elején kucsma-bunda-kesztyű kocsiba fixen barakta
Attol még hogy fűt a kocsi, sose tudni hol akadunk el
Igaza volt

''autónepper.'' 2010.12.29. 12:30:27

@Axim: nekem van fuxom igaz nem 7es de 5ös bmw van :D

Reggie 2010.12.29. 12:39:24

@''autónepper.'': Ezt ha nem mondod akkor is tudjuk. :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.29. 12:46:25

@Peetee:
GONDOLKODNI EMBEREK!

Disznópörzsölő a hátsó ulésre és lehet havat olvasztani, de lehet fixre is épiteni a kerekek elé a lángszórófejeket

Hurri Kán 2010.12.29. 12:49:12

@horex:
Én szivargyújtóról működtethető hőlégfúvót használok :DDD

Reggie 2010.12.29. 12:57:36

@gyvy: A disznoporzsolo azert jo mert a jardan is segit utat vagni az emberek kozott:)

isti77 2010.12.29. 12:59:55

Valamiért már megint titok, hogy hol történt az eset, pedig biztos ismeri annyira (legalább a környéket), hogy meg tudja nevezni. Na mindegy.
Mellesleg érdemes hólapátot tartani az autóban, mert bár lehet, hogy van garázsod, de ettől függetlenül előfordulhat, hogy pár órát a szabad ég alatt kell hagynod az autót, és ilyenkor egy intenzív havazás után lehet, hogy hasznát veszed.

D4D 2010.12.29. 13:49:43

@Axim:
"Nem tudom, nekem nincs röntgenszemem, hogy lássam, mi van a hó alatt."

Én ezért szoktam üres egyenes szakaszokon, ahol gyanús, benyomni a féket, hogy érezzem, milyen hamar reagál az ABS. Reakciójából sok dolgot le lehet szűrni.

3 és 20 centi hó között ha nem tudsz különbséget tenni, bár ez sokszor helyszínfüggő is, de állításod szerint ismerted az utat, tehát ha 3 és 20 között nem tudsz különbséget tenni, akkor hóban inkább ne vezess! Komolyan.

D4D 2010.12.29. 13:52:20

@Mlmjoc:
Ahol lakom, ott 25. óta nincs eltakarítva. Ez önmagában nem baj. A baj az, hogy a 3-4 centis keményre fagyott jégbordák nehezítik a haladást. Sok helyen váratlanul megdobhatják az autót. Emiatt aztán a fosósok ott sem mennek csak hússzal, ahol amúgy lehetne.

D4D 2010.12.29. 14:05:22

@thinker_:
Ezelőtt két évvel én már jártam.

Utcánk vége emelkedővel csatlakozik a főúthoz, volt az utcában nagyjából 15-20 centi hó, de lehetett haladni benne, mert puha volt. Nem bírtam lendületből a főútra kanyarodni, mert pont jött a kotró. Túrt elém egy kb 30 centis buckát, amin megpróbáltam átmenni, sikertelenül. Akárcsak a poszternek, nekem is a levegőbe került a kerék, nem markolt talajt. Mivel ilyenkor általában a motor alsó borítása az, amely hajószerűen felúszik a hóra, ezért két dolgoz lehet tenni. Az egyik, hogy várunk, és a hő majd elolvasztja a kocsi alatt a havat, a másik, hogy lapáttal be kell nyúlni előlről tengelyvonalig, és ki kell a kocsi alól lapátolni a havat. Ilyenkor egy-két perc, és visszacsücsül a helyére, értsd talajt fog, és mehetünk. Előfordulhat, hogy a küszöbök alatt is el kell távolítani a havat.
Ezt nem mindenki tudja/meri megcsinálni, nem mindenki teszi be hátra novemberben a kis ásót, nem mindenkinek van bent télen nejlonszőnyege a térdepeléshez, nem mindenki tud lehajolni/térdelni a kocsija mellett.
A posztoló egy dolgot cseszett el: Még nem járt így.
Én azóta, ha kétesélyes a dolog, előremegyek lapáttal. 1-2 perc lapátolás csodákra képes, még egy több száz méteres szakaszon is.

D4D 2010.12.29. 14:14:13

@gmower: Hasonlóképp látom én is.

D4D 2010.12.29. 14:21:42

@XXXXXXX: BMW-re nem kell hólánc! Az megolvasztja a szenonnal maga előtt a havat! :))

(---Flúgos Buszos---) 2010.12.29. 17:57:28

@D4D: Az jó,hogy nekem a kocsimban vam egy spakli,mert nyáron fűnyírás után azzal takarítom ki az alját. Ezzel is lehet jól havat kaparni a kerék alól???

Csak azért kérdem,mert én hosszú útra havas úton csak 7,5 tonnással mentem,aminek nem számít a 30 centis hó,csak azért kérdem. Meg,ha elakadok,akkor a hátfallal megemelem a hátsó kerekeket,és kézzel kiszedem alóla a havat,aztán kihintáztatom.
Sokkal könnyebb nagy kocsival télen közlekedni.

tundrazuzmo (törölt) 2010.12.29. 19:53:14

Hólánc dobozával a havat kotorva,
Morcan dörmögtél a magad mogorva
Stílusában, a hófúvásban,
Hókotróra várva,
De hiába:

"Ó, égi kotró földi mása!
Merre kotorsz éjszakára?
Miért nem itt tolod a havat eképpen?
Hogy a villám cikázgatna az ekédben!"
:)

D4D 2010.12.29. 21:27:00

@Xezs: Béjemvébe az van nem? :))

@(---Flúgos Buszos---): :))
Eszembe juttattad egy cimbimet, kinek BX-e volt. Megálltunk egy helyen, mert mély volt a hó. Két kar szervízállásba, ezáltal a BX magasságba kb 15-20 centit nőtt, majd mentünk tovább.

Ő emelő nélkül is tudott kereket cserélni. Szervízállás, bak alá, motor le, lábait behúzta.

avus · http://avus.blog.hu 2010.12.29. 21:39:44

@Rock me Amadeus:

"mondjuk minek biciklizik valaki ilyenkor az rejtély"

Tudom, nehéz ezt elképzelni, de a hó beálltával nem szűnnek meg azok az okok, amelyek miatt az ember történetesen biciklire ül. Ilyen pl a munkahely. A jó k.rva anyjukat, nem tartanak 2 hónapos szünetet, hóban is be kell menni.

(---Flúgos Buszos---) 2010.12.29. 22:15:10

@horex: 30 centisben már csak a Lada Nivák járnak.

@D4D: Mindennek megvan a maga előnye!!! :)) Itt a te jó példád is rá.

apoa 2010.12.29. 23:57:37

@Axim: "Érdekes olvasni a sok jóindulatú kommentelőt, akik kb már kitalálták, hogy a hetes bömössel, kilós fuxxal a nyakamban, friss jogsival belerongyoltam a hófalba, vagy átszabtak a hólánccal. Bárcsak bömössel mentem volna, akkor nincs gondom, mert a hátsó kerekek nem mentek fel a hóra.."

Sztem ezeknek a nagyokosoknak talán még jogsijuk sincs.

min 2010.12.30. 01:17:24

Nekünk a vadi új hólánc elszakadt a fa..ba. Felraktuk, stimmelt, mentünk vele kicsit megálltunk megigazítottuk, húztunk rajta, feszült rendesen aztán kb. 100 méter után elszakadt. Szerencsére fél hólánccal leküzdöttük az emelkedőt.
Ilyen is van...

randomuser1 2010.12.30. 10:05:57

@''autónepper.'': egy világ omlott össze bennem, mindig azt hittem h ha majd tudok venni egy x6-ost szalonból, a fullos felszereltséghez jár hólánc.
színtiszta ezüstből:)

D4D 2010.12.30. 11:07:41

@Xezs:

Ne szó szerint olvasd!

Xezs 2010.12.30. 18:34:17

@D4D: Te komolyan gondolod, hogy az "sz" és az "x" kiejtése megegyezik?

D4D 2010.12.31. 00:07:17

@Xezs: Nézegesd az előzményeket is! Nem hiszem el, hogy nem esett le.

igazi hős 2010.12.31. 14:42:24

@[mike]: Nem írtam volna, ha nem próbáltam volna. "Haladni" fárasztó lenne, de egy jégbordán átmenni (nem tudtam kiállni a parkolóhelyről), vagy egy kijárt keréknyomból kimenni (nem tudtam bekanyarodni a házhoz, ahova mentem) sikerült már.

Vladimir Harkonnen 2011.01.01. 11:24:40

Nekem is volt hasonló élményem, csak már régen:
Frissen esett vagy 20 cm hó, Békésből próbáltunk hazajutni. Az út rendben volt látszott, hogy nem sokkal előttünk járt ott a hókotró, egyet még láttunk is szembe jönni. A meglepetés akkor ért, amikor Gyomaendrőd, és Mezőtúr között félúton belefutottunk a 20 cm-es hóba! A nyomokból látszott, hogy a kotró simán megfordult a megyehatáron!

lyken 2011.01.01. 21:27:46

@gmower: "Ha jól tudom sehol sem esett 20 centinél nagyobb hó, szél se volt jelentős mostanság, de biztos nagyon félelmetes hóakadályba ütközhettél :)"

Innen 10 km-re van egy falu, egy bekötőút visz be. A "nem jelentős szél" délután pár óra alatt másfélméteres havat hordott össze a földekről. Reggelre 2 kotróval sikerült eltisztítani, jelenleg 3-4 méteres kupacok vannak az út mellett ahova kitolták.
Attól, hogy nem láttál még ilyet, létezik a jelenség.

Xezs 2011.01.02. 00:03:38

@lyken: Sokan abból indulnak ki, hogy városban nincs ilyen, mert a szélfútta hó előbb-utóbb valami akadályba ütközik. Csak arról feledkeznek meg sokan, hogy sok falu környékén nincs más, mint a végeláthatatlan pusztaság és a szántók. Na itt az istennyila se fogja meg a havat, kivéve ha hófogót tesznek ki (azt hiszem úgy hívják azokat a fából eszkábált cuccokat, amiket a szántókon látni).

...Ahoj... 2011.01.02. 02:57:33

Vigyél magaddal valami rossz szőnyeget vagy akár a kocsiból is kiszedheted a padló szőnyegeit, lerakod a kerék elé, és gyönyörűen ki tudod szedni magad ilyen helyzetből.
Bár jobb egy normális kis szőnyeg ami masszívabb.

én inkább az ajtózár befagyásától kapok hülyét, telenyomtam jégoldóval, glicerrinnel mindkét zárat, ennek ellenére befagy és csak a csomagtartóból tudok előremászni.

Ki mit alkalmaz ilyen esetben, mit tegyünk a zárba?

D4D 2011.01.02. 13:20:55

@...Ahoj...:

Ajtózár.....

Nekem a teljes ajtó fagyott már be. Mind a négy! Négyajtós, úgyhogy előre se tudok mászni (nem férek át a lyukon).

A kilinccsel nem szokott gondom lenni.

...Ahoj... 2011.01.03. 00:13:27

@D4D: Patikában vegyél Glicerint (400 Ft) azzal kend körbe az összes ajtógumit, ez elvileg megakadályozza azt hogy a gumi összefagyjon.

A zárba én belenyomtam den.szeszt, Glicerint, meg jégolsó sprayt vagy 15 másodpercig, most legalább a soför oldali ajtó zárja nem fagy be, lehet ezt a hármat kell mixelni az a titka.

Nekem nem a lyuknál fagy be, mert a zárban el tudom forgatni a kulcsot sok esetben, hanem az a biszbasz ami felemeli az ajtónyitó pöcköt valahogy az fagy be teljesen mert bentről se bírom felrángatni az ajtónyitót, csak ha kiolvasztom menet közben.

Mindenesetre kiváncsi lennék szabályos -e az ami régebben volt,hogy minden ajtó le van fagyva és én a csomagtartóból bemászva autókázom? Ha megállít a rendőr és a csomgtartóból kiszállva adom oda a forgalmit azért megb..szhatnak? (mondjuk az ablakot se lehet letekerni sok esetben)

"streetfighter" 2011.01.03. 14:53:30

@...Ahoj...:
A glicerin azért is jó, mert ha így sem nyílik, akkor a tuningboltból már csak egy kis nitró kell, és végső estben kirobbantható az ajtó. :D

Mielőtt valaki jönne észt osztani:
Nitro-glicerin = glicerin-trinitrát (robbanóolaj)
A tuning "nitró" = dinitrogén-oxid
Tehát tudom, hogy nem ugyan az, de jó vicc!

2011.01.03. 16:16:52

@D4D: Így én is jártam régebben, de most már olyan 2 évente tél előtt körbefújom az ajtógumit szilikonspray-vel. Csak vigyázz, ne menjen az ablakra, mert állítólag olyan nyomot hagy rajta amit nem nagyon fogsz eltávolítani...

D4D 2011.01.03. 17:54:14

@...Ahoj...: @GSX-R:

Köszi!

Ajtózárra nincs ötletem. Nekem azzal nem volt még gond.

lyken 2011.01.04. 17:36:22

@Xezs: Évekig rakták ki a hófogokat, aztán megunták, hogy a falu kisebbsége elhordja tüzelőnek.

@...Ahoj...: "Ki mit alkalmaz ilyen esetben, mit tegyünk a zárba?"
Múlt héten porzott a tank. Beálltam kútra, hát azt hittem ott kapok hülyét. Befagyott a tanksapka. Beszaladtam, vettem WD-40-et. Én mindig ezt teszek a zárakba. Ősztől havonta egyszer spriccelek bele egy kicsit, eddig nem is volt soha probléma, pedig volt, hogy esőt kapott, aztán jött a hajnali fagy. Mostantól a tanksapka zárja is kap. Eddig sajna nem gondoltam erre. Arra azért vigyázni kell, hogy ne fújj be túl sokat, mert lefolyik a kocsi oldalán, begyüjti a létező összes koszt, amit utána csak zsíroldóval meg szivacsal tudsz leszedni.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása