Az tudjuk, hogy ha más korlátozó tábla nincs, akkor lakott területen belül 50-nel, azon kívül 90-nel lehet menni. De mi van, ha olyan úton érünk be egy városba, ahol nincsen lakott terület kezdetét jelző tábla? Jollytall ezt a kérdést feszegeti egy kicsit nektek. Én pedig boldog újévet kívánok minden olvasónak!
A közelmúltban volt egy sebességhatáros kérdés. Az juttatta eszembe egy régi megfigyelésemet:
A Kresz nem ismeri az egymásba ágyazott települések fogalmát. Ha pl. az ember a Váli völgyben behajt Tabajdra (Lakott település kezdete), majd átér Alcsútdobozra (újabb lakott terület kezdete) és végül kilép Alcsútdobozról (Lakott terület vége), akkor az országúton van és nem újra Tabajdon (az már vagy 5Km-re van mögötte), azaz újra 90-nel lehet menni. Hasonló a helyszet Verőce és Kismaros határán és még sok más egybeépült településpár esetén.
A baj ott van, hogy kihasználva a Kresz azon lehetőségét, hogy a Lakott terület kezdete tábla alá kirakott sebességhatár az egész településre igaz, több helyen így akarnak egy adott településrészt is védeni. Ilyet láttam Vácon ("Belváros") és a pesti Kis-Duna partján is. Eddig nincs is baj, az ember belép Budapestre, aztán belép az üdülőterületre és megy 30-cal.
Viszont az üdülőterület végére nem azt tették ki, hogy Budapest kezdete (ez lenne a helyes), hanem, hogy a lakott terület vége (mellé még a teljesen értelmetlen 30 vége táblát is). Így az előző bekezdés logikája alapján az ember az országúton van és 90-nel mehet.
Ne tessék azt mondani, hogy "mindenki tudja, hogy a Belváros az nem egy település", mert vannak külföldiek is, meg a Kresz sem ír a tábla jelentéséről (van ahol nincs is neve, csak rajz).
Tehát ha valakit Észak-Budán lefotóznak 80-nal, csak azt kell mondani, hogy a soroksári Dunapartról jön, volt egy lakott terület vége tábla, így joggal hihette, hogy 90-nel mehet. Mivel végig kövezett úton haladt, és a Kresz szerint oda kötelező kitenni a Lakott terület kezdetét, ilyen pedig nem volt, nem lehet az 50-et számon kérni. Azért megnézném mit ítél egy bíró egy ilyen perben.
Ja és mielőtt a kedves kommentelők a szellemi képességeimről nyitnának élénk vitát: Nem javaslom senkinek, hogy Budapesten 90-nel menjen, csak arra akartam rámutatni, hogy táblákat kirakni sem egyszerű szabályosan.
magabo 2010.12.31. 16:13:45
Zsola777 2010.12.31. 16:32:00
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.31. 16:44:50
Ha jól értem, akkor ezen a helyen van egy lakott terület-vége tábla, utána meg Budapest kezdődik, de nincs lakott ter. kezdete tábla? Vagy most mi van?
szs75 2010.12.31. 16:49:19
Nem ártana betenni egy képet, hogy pontosan melyik lakott terület vége tábláról beszélünk.
cork77 2010.12.31. 17:00:25
jollytall 2010.12.31. 17:02:35
Igen, jól érted. Kint van egy lakott terület vége tábla, semmi több. Budapest igazából nem kezdődik, mert ez Bp közepe.
A norc.ro-n megtaláltam a képet, de nem sikerült linkelnem, vagy betennem a képet. Aki jobban ért ehhez, a norc.ro, Bp. 1203 Vizisport u 11-nél jól látja és talán be tudja linkelni.
Bladika 2010.12.31. 17:13:46
Perkele 2010.12.31. 17:14:57
szaja · http://gayvagynemgay.blog.hu 2010.12.31. 17:19:14
Bladika 2010.12.31. 17:21:50
prokee · http://blog.prokee.hu 2010.12.31. 17:27:43
Erre linkelj valami hivatalos rendelkezést is, mert szerintem zöldség.
Minden autópálya-lehajtó előtt, ahol 40-es van, szét kéne táblázni, hogy 110-90-70-50, aztán 40?
Nemár...
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.12.31. 17:31:21
prokee · http://blog.prokee.hu 2010.12.31. 17:34:42
kepfeltoltes.hu/view/101231/vizisport_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=1203+Budapest,+V%C3%ADzisport+utca+11,+Magyarorsz%C3%A1g&sll=47.43261,19.091256&sspn=0.010959,0.033023&g=1203+Budapest,+V%C3%ADzisport+utca,+Magyarorsz%C3%A1g&ie=UTF8&hq=&hnear=Budapest,+Budapest+XX.+ker%C3%BClete,+V%C3%ADzisport+utca+11,+Magyarorsz%C3%A1g&ll=47.434735,19.095826&spn=0.005479,0.016512&z=17
Bladika 2010.12.31. 17:35:45
Bladika 2010.12.31. 17:36:31
prokee · http://blog.prokee.hu 2010.12.31. 17:36:49
OK, kíváncsi vagyok arra a jogszabályra, amiben ez le van fektetve.
Pár éve nagy nehézségek árán előkotortam azt a (talán) rendeletet, ami a táblák kihelyezését szabályozza, mert arra voltam kíváncsi, egy oszlopon hány tábla lehet max.
Elárulom, három, de amiről ti írtok, szerintem nem volt benne.
A Kreszben sincs.
Akkor viszont hol lehet?
metal · http://electric.blog.hu 2010.12.31. 17:37:32
A poszthoz annyit, hogy elméletileg igen, ha tényleg úgy van a táblázás, ahogy a posztoló írta, akkor 90-el lehet menni mindenhol a városban. De azért senki ne gondolja, hogy ezt egy Bp nagyságú városnál valamelyik bíró elfogadja érvként. Egy kis falunál viszont simán megállhat a dolog (több kis falun is van hasonló).
prokee · http://blog.prokee.hu 2010.12.31. 17:39:03
"Pedig így van!"
Értem. Hivatkozás a megfelelő jogszabályra?
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.12.31. 17:39:32
Bladika 2010.12.31. 17:46:15
jab.complex.hu/hjegy.php?docid=A0400083.GKM
jab.complex.hu/hjegy.php?docid=98400020.KMB
Most néztem át ezt a kettőt. Mi van még ebben a témában?
szs75 2010.12.31. 17:46:35
prokee · http://blog.prokee.hu 2010.12.31. 17:49:12
Nem vagyok.
www.pecel-hivatal.hu/ppmh/epites/0740701.htm
Elolvastam, szó nincs ilyesmiről.
KRESZ:
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.kpm
Itt sincs.
További boldogújévet, viszlát.
prokee · http://blog.prokee.hu 2010.12.31. 17:49:53
A túloldali a lényeg, az a vége tábla. Amit háttal látsz, a nyitó :)
mtamas80 2010.12.31. 17:50:04
mtamas80 2010.12.31. 17:53:07
szs75 2010.12.31. 17:53:40
Perkele 2010.12.31. 17:58:30
jogos, max 40 km/h. elnéztem, elismerem
mehetünk inni :)
boldogabb évet
szaGértő 2010.12.31. 18:01:24
Flugos furgonos 2010.12.31. 18:38:28
Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.12.31. 18:54:34
a lakott terület vége táblával ami még budapest határán belül van.fehér.
amúgy a kersezteződés feloldja ha 50 es nél nagyobb tábla van és nincs kint nagyobbat megengedő.
a reptéri úton is 90 el lehet(ne) menni ha sokan nem pöcsölnének 60 nal.
Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.12.31. 18:58:04
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.31. 19:03:26
pont illik ev vegere
mintha hujek gyulekezete nem ertene, mi es miert van
[pedig erti csak nem akarja]
jo uj evet jo szurkolast, rendszamot aZ uj evre
schdl (törölt) 2010.12.31. 19:06:14
szcsongor 2010.12.31. 19:06:38
szaGértő 2010.12.31. 19:31:02
szaGértő 2010.12.31. 19:36:27
repecs 2010.12.31. 19:36:28
MekkMester 2010.12.31. 19:36:29
Mindnyájotoknak kívánok nagyon boldog, eredményes, balesetmentes új esztendőt!
Tiszta utat és zöldhullámot! :)
szaGértő 2010.12.31. 19:45:59
csikosarpi 2010.12.31. 19:47:06
kovego 2010.12.31. 20:00:15
Az autópálya kezdete és a 100-as tábla közt lehet akkor 130-al menni?
szaGértő 2010.12.31. 20:01:43
kovego 2010.12.31. 20:03:32
kovego 2010.12.31. 20:05:16
BUÉK! jövőre csak jobb jöhet!
XGyurmaX 2010.12.31. 20:08:16
XGyurmaX 2010.12.31. 20:17:10
itt látszik hogy a 70 es bizony Budapesten van:
www.google.hu/search?hl=hu&source=hp&q=balatoni+%C3%BAt+t%C3%A9rk%C3%A9p&aq=1&aqi=g3&aql=&oq=balatoni+%C3%BAt&gs_rfai=
XGyurmaX 2010.12.31. 20:19:30
maps.google.hu/maps?hl=hu&q=budapest+t%C3%A9rk%C3%A9p&um=1&ie=UTF-8&hq=&hnear=Budapest&gl=hu&ei=YyweTfv7Ioyv8QO30rGZBQ&sa=X&oi=geocode_result&ct=title&resnum=1&ved=0CBcQ8gEwAA
Reggie 2010.12.31. 20:20:12
Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.12.31. 20:24:48
Más:
BÚÉK mindenkinek, ha még nem lenne lerágott csont.
Irgum burgum 2010.12.31. 20:52:23
A 7-es(!) úton kifelé valahol az Egér út környékén van egy Budapest vége tábla. A Tétényi fennsíkon egy rövid szakaszon ismét Budapest, majd a szoborparknál vége.
Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.12.31. 20:59:59
www.google.hu/search?hl=hu&source=hp&q=balatoni+%C3%BAt+t%C3%A9rk%C3%A9p&aq=1&aqi=g3&aql=&oq=balatoni+%C3%BAt&gs_rfai=
Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.12.31. 21:05:34
Tudni illik van zöld budapest tábla fehér betükkel az van van mindenhol.És fehér tábla fekete betükkel pirossal áthúzva az van mindenhol ahol rámész a 70 es útra.
Labasmaz 2010.12.31. 21:20:37
algi 2010.12.31. 23:57:18
Allítólag 2011.01.01. 00:54:05
Pont ezt akartam én is írni.
@algi: Igen az csak itt is elmondták néhányan, hogy a táblákat nem felülbírálni kell,hanem betartani. Tehát döntsem el, hogy mit bírálhatok felül és mit nem?
Mikor lesz végre már hogy a táblát kihelyezőt is baszogatják nem csak a mezei autóst?
Mistral1011 2011.01.01. 00:54:29
Bizony nem! És de igen :-)
Attól lesz lakott, hogy ott laknak. És attól lesz 50 a max sebesség, hogy kint van a tábla. Akár a sivatag közepén, ember és ház nélkül is :-(
Ha tábla vége, onnan országút, punktum. A jog és a kresz nem ismer olyat, hogy "de hát nyilvánvaló, hogy ott laknak..."
D4D 2011.01.01. 01:08:04
BULK
VUÉL
Bazmeg! BUÉKL!
Nem emegy ez mártmenekem.
Az ember, aki mindent elhisz 2011.01.01. 01:19:21
A KRESZ ELVILEG egzakt dolog.
algi 2011.01.01. 06:54:26
Vagy vehetjük azt az irányelvet, hogy mindig a szigorúbb jelzést kell figyelembe venni, ha nem egyértelmű. Nincs tábla ugyan, ami jelezné, hogy lakott területen vagy, de a lakott terület nyilvánvaló, akkor az ember a szigorúbbat, a lakott területet fogja alkalmazni.
Ez persze nem mentség a logikátlan táblafelhelyezések alól. Nekem igazából ezektől a "zóna" tábláktól áll égnek a hajam. Mert ki az, aki matematikailag garantálja, hogy egy zóna minden egyes ki- és bejáratánál lesz a zóna határára figyelmeztető tábla? Igenis úgy kellene kitáblázniuk dolgokat, mintha az űrből csöppent volna oda minden autós. Legalábbis forgalmas helyeken.
indapass90210 2011.01.01. 07:34:12
záporjózsi 2011.01.01. 09:25:09
- Budapesten a Fővárosi Önkormányzat a közutak kezelője a fő-és tömegközlekedési útvonalakon, a kerületek az egyéb utakon. Az országos közutak települési átkelési szakaszai itt jellemzően a főváros kezében vannak. Érdekes pl. az M0 valami külterületi lehajtója, ami megépült, de 1 évig nem helyezték forgalomba.
- A többi településen a települési átkelési szakaszok az állami közútkezelőhöz tartoznak, a többi a helyi önkormányzathoz.
Budapesten elvileg van naprakész táblanyilvántartás. Elvileg.
@Gyurma73: Osztapenko.:)
@kovego: Igen. Miért, mit vártál? Ott az ellenkező irány is 130. Semmi nem indokol kevesebbet.
Marcellusca 2011.01.01. 09:49:17
Ha Hódmezővásárhely felől megyünk Szegedre, a 47-es főúton, akkor a város határában kint van a lakott település kezdete tábla, viszont beljebb, Szeged-Baktóról jövet, a Baktói utca végén ott a Szeged-Baktó végét jelző, lakott település végét jelző tábla.
Tehát, ha valaki onnan kanyarodik rá a 47-esre, akkor mindkét irányban szabályosan halad 90-nel, lakott területen (Szeged) belül. :D
maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=1203+Budapest,+V%C3%ADzisport+utca+11,+Magyarorsz%C3%A1g&sll=47.43261,19.091256&sspn=0.010959,0.033023&g=1203+Budapest,+V%C3%ADzisport+utca,+Magyarorsz%C3%A1g&ie=UTF8&hq=&hnear=Budapest,+Budapest+XX.+ker%C3%BClete,+V%C3%ADzisport+utca+11,+Magyarorsz%C3%A1g&ll=47.434735,19.095826&spn=0.005479,0.016512&z=17
Marcellusca 2011.01.01. 09:51:48
Meg a KBM is!
Na, talán majd így:
maps.google.hu/maps?hl=hu&tab=wl
Marcellusca 2011.01.01. 09:54:27
Aki akarja kigúglizza! :P
A cím: Szeged, Baktói utca 2.
Ott az utca vége, amiről beszélek. :)
nopánick (törölt) 2011.01.01. 10:07:56
Mert a limit tábla feloldói között a laktervége tábla NEM szerepel. Csak a kereszteződés kezdete és a saját feloldó táblái...
pl. az említett M5 kivezetőn.
konrada 2011.01.01. 10:41:48
Persze előfordulhat az, hogy lelopják, legázolják (vagy csak simán balfék a forgalmász). Ezért pótolni kell a lehető legrövidebb időn belül. (Emiatt fordul elő, hogy az adott területen mozgó útőr gépkocsijában nincs teszem az Csajátröcsöge vége tábla, úgy a lakott-terület táblához hasonló méretű, de épületeket ábrázoló piktogrammal kerül ki a tábla.)
Mindenesetre a hiányát érdemes jelezni az adott területet kezelő diszpécserének, mert mint írtam, emberek dolgoznak ott is, és lehet trehány az útőr, de előfordulhat, hogy sokadrendű út esetén 1 hét is, hogy legközelebbi ellenőrzés odaérjen. Addig meg a saját biztonsága miatt is érdemes felvenni az arra járónak a telefont.
D4D 2011.01.01. 11:32:44
A Poszthoz.
Jogilag lehet menni 90-el. Gyakorlatilag fel lehet érni ésszel, hogy az lakott terület.
A komolyabb bajt ott látom, hogy a lakott terület táblákat sok helyen 20 éve helyükön hagyták, közben pedig épült a táblától kifelé 15 utca.
Az is baj, hogy sok helyen a mező közepére le van már szúrva, persze itt egyből jön a szerv és mér.
Solymár-Pilisszentiván viszonylatban a táblákat tavaly nyáron vagy 4-szer rakták át. Solymár felöl jelenleg van egy 60-as, amit 10 méter múlva a kereszteződés felold (PEMÜ után), de sok barom azt hiszi, csak 60 a megengedett, és akkor sem megy többel, mikor lehetne.
Mondjuk a kérdés megfordítva úgy néz ki, hogyha az X utcán hagyom el a várost, akkor a régi egyesen Tatabányáig csak 50-el? Erre utóbbira hirtelen nem jut eszembe konkrét utcanév, de tudtommal meg lehet csinálni.
VakondM 2011.01.01. 12:21:19
Azóta orvosolták!
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2011.01.01. 12:37:25
nopánick (törölt) 2011.01.01. 13:07:21
De, vajon sebesség növelő-e egy lakter vége tábla, ha előtte limit 40 tábla volt pl.
és a laktervégéig semmi nem oldotta még...?
Akkor az a limit 40 meddig érvényes ?!
A laktervége tábláig ?
vagy
az első kereszteződésig/feloldó tábláig
ami már a laktervége után lesz valahol..majd?
záporjózsi 2011.01.01. 17:05:28
@nopánick: Viszont a kereszteződés igen.Ott pedig van kereszteződés.
[mike] 2011.01.01. 23:59:51
Felixblog.hu 2011.01.02. 10:27:43
Emlékeim szerint az ÚT 2-1.119 Közutakon folyó munkák elkorlátozása és ideiglenes forgalomszabályozása című műszaki előírás rendelkezik erről. (Neten nem találom, de spirálos kiadványként már volt a kezemben - a Magyar Útügyi Társaság adja ki. Pár napon belül utánanézek.)
Tény, hogy ez ideiglenes forgalomterelésről szól, de az alapelv hasonlatos lehet: az észlelés és a tábla közötti útszakaszon vélhetően kb. ennyi lassulás érhető el motorfékkel. Feltételezem, azt nem kell elmagyaráznom, miért kerülendő, hogy sebességkorlátozásnál az autósoknak aktív fékezéssel kelljen felvenni a kívánt sebességet.
Zsola777 2011.01.02. 10:36:14
ex-dr. vuk 2011.01.02. 13:01:31
"Azért megnézném mit ítél egy bíró egy ilyen perben." - na ez az aminek semmi koze sem a kreszhez, se a valo elethez, se mas biroi iteletekhez. Hivhatjuk randomnak.
mi nem foglalt még 2011.01.02. 15:24:03
akkor egyértelmű a dolog.
lakott területnek minősül a lakott terület kezdetét és végét jelző tábla közötti szakasz.
magyarul ha volt lakotterület végét jelző tábla, addig jogszerint lakotterületen kívül vagyok amíg nenm lesz egy lakotterület kezdetét jelző tábla.
tök mindegy hogy vannak e házak vagy nincsennek.
záporjózsi 2011.01.02. 16:38:26
Az úton folyó munkák melletti 20-30-40-ek pedig nincsenek feloldva. Miért?
jónévez 2011.01.02. 19:46:48
Valóban van rá szabály, hogy egy lépcsőben mekkora legnagyobb "sebességcsökkentést" lehet sebességkorlátozás táblával előírni, az azonban 40km/h-es lépcső.
Ha annál nagyobb sebességcsökkentésre van szükség, akkor több lépcsőben kell, 20(legalább) és 40(legfeljebb) Km/h közti lépcsőkben.
Ha valakit érdekel pontosan: 20/1984 KM rendelet IX. fejezetében találja.
Felixblog.hu 2011.01.02. 19:53:25
Köszönet, akkor nem kell keresnem.
Egyébként a pontos szövegezés: "Ha a szükséges sebességkorlátozás és az úton egyébként engedélyezett sebesség közötti különbség a 40 km/óra értéket meghaladja, a sebességkorlátozást legalább két lépcsőben, legalább 20 km/óra, legfeljebb 40 km/óra lépcsőben kell elrendelni."
Eszerint a műszaki irányelv az optimálisnak ítélt 20 km/órás sebességcsökkentés mellett tör lándzsát, amit megértek, és egyet is értek vele.
jónévez 2011.01.02. 20:11:00
A 40-es felső lépcső azért (is) logikus, mert hát a lakott terület kezdetét sem előzi meg egy 70km/h-s sebességkorlátozó tábla, mégis betartható az időben lassítás (márha akarjuk, ugye...)
dzsaszper 2011.01.03. 12:40:23
Ennél tudok amúgy szebbet is: zöld alapon fehér Budapest táblát a lakott terület kezdetén, a párja lakott terület vége...
Amúgy a városrészre egyszerűbb lenne egy sebességhatár zóna táblát kitenni és feloldani...
záporjózsi 2011.01.03. 14:13:59
@dzsaszper: A lakott területen belül hatályos egyéb szabályozást is ki akarod táblázni?
koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2011.01.04. 10:09:32
Ha egy ilyen településen én beülök az autóba, akkor honnan kell tudnom, hogy azon a táblán ami mellett nem haladtam el, milyen sebességkorlátozás van? Vagy van-e egyátalán?
dzsaszper 2011.01.04. 13:17:01
A sebességhatár-zóna szerintem korrektebb megoldás egy városrészre de nem egész városra érvényes speciális korlátra. Mint pl. Budapest-Margitsziget (ami ugye leginkább a BKV buszra és a kerékpárosokra érvényes), vagy amennyire értem, Vác-Belváros stb.
Ugyanis a zóna feloldása esetén még mindig lakott területen belül maradsz.
Míg a városrész vége esetében ha nincs kinn a város lakott területének a kezdete, akkor a tábla jelentése szerint a városból is kiértél.
dzsaszper 2011.01.04. 13:18:32
a tipikus galaxis útikalauzbeli helyzet Arthur Denttel és a vogonokkal...
záporjózsi 2011.01.04. 14:34:11
Az én olvasatomban ez annyit jelent, hogy a lakott terület kezdete tábla helyett tennéd ki. Ha nem, akkor én kérek elnézést.
A helyi önkormányzat rendeli el a lakott terület egészére érvényes sebességkorlátozást?
@koc: Az első csekkből.
dzsaszper 2011.01.04. 14:38:11
dzsaszper 2011.01.04. 14:38:44
záporjózsi 2011.01.04. 14:44:28
Elvileg az NKH-nak kell(ene) határozatot hoznia. Más kérdés, hogy ki kezdeményezheti és kinek a véleményét veszik figyelembe. (Önkori kezdi, a közútkezelő véleményez + az önkori határozat kihirdetésre kerül a helyben szokásos módon és ellene fel lehet szólalni a most átalakult közighivataloknál.)
dzsaszper 2011.01.04. 14:53:38
a városrész kezdete + sebességkorlát, illetve a városrész vége táblák helyett sebességhatár zóna kezdete és vége táblákat tennék ki.
Ami a táblák kirakását illeti, erről az ügymenetről nem tudtam... Demszkyék is a közlekedési hatóságnál kezdeményezték a munkagéppel behajtani tilos táblákat?
záporjózsi 2011.01.04. 17:33:00
Ami a zónás tábla problémája, hogy a Tempo30 egy elfogadott forgalomszabályozási kategória. (nem Tempo20, nem Tempo40, stb.) Ezt föllazítani azért problémás, mert jobb helyeken a Tempo30 együtt jár a jobbkézszabállyal is. Ez mondjuk a Margitszigeten kevéssé problémás. :) Ha egy településrészben emelni kell, akkor érdekes kérdés, hogy mivel szabad és lehet élni, logikus lenne a településnév + sebességkorlátozó tábla vagy a zöld közigazgatási tábla után egy fatornyos falu + bebességkorlátozó tábla. A nem emelt sebességű részen meg fatornyos falu simán. (Erre van durvább példa vidéken: 20-as táblával csillapított falu közepén ugyanaz a településnév és megköszönő tábla...)
Válasszuk szét Budapestet és a többit. Budapesten az FKF minden fővárosi út kezelője, Demszky kicsit jobban kézben tudja tartani, emellett az nem a telelpülés egész területén az összes járműre érvényes korlátozás.
dzsaszper 2011.01.04. 17:46:05
Idézem a posztot:
>>>
A baj ott van, hogy kihasználva a Kresz azon lehetőségét, hogy a Lakott terület kezdete tábla alá kirakott sebességhatár az egész településre igaz, több helyen így akarnak egy adott településrészt is védeni. Ilyet láttam Vácon ("Belváros") és a pesti Kis-Duna partján is. Eddig nincs is baj, az ember belép Budapestre, aztán belép az üdülőterületre és megy 30-cal.
Viszont az üdülőterület végére nem azt tették ki, hogy Budapest kezdete (ez lenne a helyes), hanem, hogy a lakott terület vége (mellé még a teljesen értelmetlen 30 vége táblát is). Így az előző bekezdés logikája alapján az ember az országúton van és 90-nel mehet.
<<<
Én erre a felvetésre reagáltam -- a településen belül egy városrész korlátját akarják alacsonyabbra állítani, és nem arra, amikor egy település egészének korlátját akarják szabályozni...
záporjózsi 2011.01.05. 11:45:26
dzsaszper 2011.01.05. 13:03:26
De itt már egész másról beszélünk, mint az eredeti problémafelvetés...
záporjózsi 2011.01.05. 14:43:15
Peetee 2011.01.11. 14:55:13
Ha vidéken nincs falu végén jelző tábla, akkor a következő (5-15km-re lévő) faluba mindenki 50el megy át?
Nem.
Sajnos ezt az elvet szeretik alkalmazni a rendőrök is. Úgy megb@sznak a falu vége után 2-3km-el, hogy csak nézel!!!!
csikosarpi 2011.01.11. 19:29:00
A Budaörsi útról ráhajtasz 7-es útra (alias 70-es) ott bizony vége Bp-nek, tábla is van róla.
Ezek után bármelyik (szinte bármelyik) kereszteződésében lekanyarodsz róla, van egy Bp. kezdete tábla. Ha visszafelé jössz a kereszteződésben az alárendelt útról, akkor meg látsz egy Bp. vége táblát. A legszemléletesebb az első (kifelé jobb oldali) SHEL kút, mert csak a benzinkútra tudsz kimenni a kihajtásnál, és ott a Bp. kezdete, majd vissza a Bp. vége tábla.
Tehát az előző rövidke hsz. arról szólt, hogy a 70-es út (budapesti szakasza) a KRESZ szabályai szerint nem lakott területen van. Illetve az MO szakasza feletti felüljáró meg mégis (tábla is van róla :) ).
Aztán meg még arról is írtam, hogy én úgy hallottam, hogy az út éppen emiatt tán nem is a Bp-i közútkezelő hatáskörébe tartozik. Lehet, hogy rosszul tudom, de igazából ez nem érdekes, és nem is érdekel :) .
Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.01.11. 20:35:54
nem lakott területről volt szó hanem Budapest területéről.És mivel hogy budapest megye is egyben a Budapesti megye határ bizony Diósdon van!! tehát Budapest területén szabályosan lehet 90 el menni az lehet hogy a lakott terület határa nem esik egybe a KÖZIGAZGATÁSI HATÁRRAL DE ATTÓL TE MÉG BUDAPESTEN MÉSZ!!!
A BUDAPEST KÖZIGAZGATÁSI HATÁRA ZÖLD ALAPON FEHÉR PETÜ!!!!
puffancs 2011.01.12. 08:40:29
záporjózsi 2011.01.13. 11:07:27
dzsaszper 2011.01.13. 14:36:27
Ehhez csupán az kellett, hogy ne legyen hova lehúzódni a mögöttem igen sietősen közlekedő rohammentő elől, és hogy ne okozzon közvetlen balesetveszélyt. A rohammentő akkora szirénázást csapott, hogy vagy 3-4 kereszteződésben -- (egyik kinti kerületben, eléggé ritkásan) már minden jármű állva várta hogy elhúzzuk a csíkot :)
Lévén a járgány nem igazán bírt 105 felé gyorsulni, így nagyobb rekordot nem tudtam beállítani...