Én Tibor helyében az egész parádé végén tuti nem dudáltam és villogtam volna rá egy ilyen baromra, mert ki tudja, mire képes, ha a kamionos ennyire vissza tudta szivatni. Elmebeteg az ilyen folyamatosan fénykürtölő-dudáló, kamionra személyautóval ráhúzó ember. De itt ezen már nem lepődik meg senki. Az is gáz, hogy ez így van.
A közlekedési kultúra újabb gyöngyszemének voltunk ma tanúi. A történetke főszereplői: egy román rendszámú Merci terepjáró és két magyar kamion. Időpontja ma (12.21.) este az M5-ösön Pest felé, a Kecskemét utáni súlykontroll pont után.
Az említett jármű előtt haladtunk, mikor elértünk a kontrollponthoz, ahol 100-as tábla van kirakva. Kihúzódtam és lelassítottam, így a terepjáró elénk került. Korábban már villogott ránk, mikor mi az előttünk lassabban előző kocsi miatt nem tudtunk gyorsabban menni... Nagyon sietős lehetett már akkor is... Mikor meglátta a mindig ott álló rendőrautót jókorát fékezett, majd elhúzott.
Nem telt bele egy perc, mikor újra utolértük főhősünket, aki ezúttal beszorult egy másikat előző kamion mögé. Nagyon nem akarta felfogni, hogy a kamion akkor se fogja hamarabb befejezni az előzést, ha ő a seggét a földhöz veri. Ezt folyamatos villogtatással adta a kamionok tudtára, és folyamatosan próbált elmenni mellettük sőt köztük is!
Erre a kamion még lassabbra vette a tempót, ezzel tovább hergelve amúgy is ideges delikvensünket. Ekkor már enyhe vigyor ült ki az arcunkra. :) A visszasorolás a külsőbe is igen lassan akart csak menni, időként úgy tűnt meg is gondolja magát a kamionos, végül aztán visszament a másik elé.
Amikor aztán befejeződött az előzés, a Mercis úgy gondolta eljött az ő ideje egy kis revansra. Rá-ráhúzta az autót a kamionokra, bement közéjük, és elkezdett büntetősatukat nyomkodni úgy, hogy a kocsi két végétől nem voltak messzebbre másfél-két méternél a kamionok. Ezt 80-85-ös tempónál. Eddig csak itt blogon olvastam ilyen viselkedésről. Rengeteget vezetek itthon és külföldön egyaránt, de ilyet még nem pipáltam...
Eddigre majdnem melléjük értünk a belső sávban. Erős volt bennem a félsz, hogy ebből baj lehet. Gondolkodtam mi lenne a jobb... gyorsan elhúzni ameddig a külső sávban játszanak egymás életével, vagy inkább várni kockáztatva, hogy én megyek beléjük ha történik valami.
Végül vártam... Jól tettem, mert a következő pillanatban kivágott közülük és elhúzott. Kürttel és refivel adtam tudtára, hogy milyen ügyes-okos a helyzet kezelése terén, majd békésen folytattuk utunkat Budapest felé.
Trolllll 2011.01.03. 20:39:05
''autónepper.'' 2011.01.03. 20:53:36
sok kis faszopó feltartja a gyorsabbakat!!
Trolllll 2011.01.03. 20:57:10
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2011.01.03. 20:59:08
Egyébként meg renccámot a kamionokra!
Leadfoot 2011.01.03. 21:01:05
Ez a gyengém... aki ilyet csinál, az szerintem gyakorlatilag bevallja, hogy az IQ-ja 60-nál nem lehet sokkal magasabb.
Trolllll 2011.01.03. 21:01:09
Leadfoot 2011.01.03. 21:02:00
FDToth 2011.01.03. 21:02:50
Ha én meg tudom csinálni azt, hogy a belsőben előzök, de előttem nem haladnak sokkal gyorsabban az előzendő gépjárműnél és jönnek mögöttem, akkor lemegyek. Miből áll 5 sec-re lemenni és visszamenni?
Tegnap is Szentendrére vezető úton, 11-es, 90-nel lehet menni. Belősben 70-nel mászkál egy wagonr (megint suzuki...) kiteszem a bal indexet, nem dudálok, nem villogok, várom, hoyg lemenjen, de semmi. kénytelen voltam jobbról megelőzni, de azért megköszöntem az együütműködését egy vészvillogóval. az ilyeneket kellene büntetni jobban, nem pedig a gyorshajtókat. Ki kellene szűrni a béna, logikátlan, határozatlan vezetőket!!!
ex-dr. vuk 2011.01.03. 21:02:53
Leadfoot 2011.01.03. 21:04:11
:-DDD Ne röhögtess már vazz'. A román terepjárós VIP, persze.
Ma már szabálytalan lenne ez az egész manőver, de amit a kamionok csináltak, az december 21-én még tök szabályos volt. Ha valakit idegesít, vegyen be pár szem Xanaxot!
Trolllll 2011.01.03. 21:05:36
Szabályos? Mióta szabályos az, amikor valakit szándékosan feltartanak?
Leadfoot 2011.01.03. 21:08:55
Ez kb. olyan, mintha a boltban mindenkit magad elé engednél a pénztárnál.
Egy ilyen helyzetben én is arra várok, hogy az előttem lassabban haladó befejezze az előzést, és mehessek.
Egyébként az volt a "legviccesebb" esetem, mikor mentem éjszaka az M5-ön. Éppen egy kamion előzött másik kettőt, és már az elöl haladó mellett volt, mögötte én. Tehát mellettem kamion, előttem kamion. És akkor megérkezik valaki a seggembe, és villog.
Gondolkoztam a megoldáson:
1. Fékezek, és bemegyek a kamionok mögé.
2. Belerántom a szalagkorlátba.
3. Bemegyek a kamion alá, mint az Olaszok hihetetlen kalandjai Leningrádban c. filmben.
4. Megnyomom a TURBO BOOST gombot, és átrepülöm a kamiont.
Leadfoot 2011.01.03. 21:10:18
Ilyen erővel a kamionos meg megmutatta, hogy szabályosan előzőre nem villogunk.
Trolllll 2011.01.03. 21:10:48
Leadfoot 2011.01.03. 21:15:30
Szépen megvárod, ameddig befejezi. Ha meg nem bírod elviselni az ezzel járó feszkót, akkor vannak mindenféle nyugtatók, a gyógyszeripar manapság már csodákra képes. Vagy nem kell vezetni, és kész, idegbeteg hülyékre nincs szükség a forgalomban.
Rock me Amadeus 2011.01.03. 21:19:44
Don Blasius 2011.01.03. 21:23:23
Szerintem a 11-esen 70-nel belsőben menő Wagon R esete nem azonos a posztolóéval. Neki is joga van előzni, meg veszélyes is lenne mondjuk 130-nál kiugrani a 90-nel menő mögé. Én sem ugrálok ki a külsőbe, ha nálam jóval lassabbat (pl kamion) előzök. Esetleg rá szoktam gyorsítani, hogy hamarabb befejezzem az előzést és kihúzódhassak biztonságosan, mert tényleg nincs szándékomban a sietőseket feltartani. Itt azonban erre sem volt lehetőség.
@Troll-ibusz:
Eddig nem tiltották az előzést, nyilván nem volt szándékos, csak idegesítő. Egyetértek a kamionok előzési tilalmával, de szerintem helyenként kellene előzési lehetőséget biztosítani a kamionoknak is. Ki kellene építeni több szakaszon a 3. sávot. Tudom, az sok pénz és még több nokiásdoboz. :P
Trolllll 2011.01.03. 21:23:37
@Rock me Amadeus: Igen, szerencsére az összes fasszopó tetves buzi köcsög kamionos letakarodik a jó qrva annyába, és nem fogja feltartani azt, aki tényleg siet.
Leadfoot 2011.01.03. 21:24:22
De legalább valami alapja lesz a villogásnak ilyen esetben. Hatása persze nem lesz, de legalább még jobban megerősíti az országúti trollokat abbéli hitükben, hogy nekik mennyire nagyon igazuk van mindenben. :-)
''autónepper.'' 2011.01.03. 21:25:41
Trolllll 2011.01.03. 21:27:32
Leadfoot 2011.01.03. 21:28:11
Mert a kamionos ugye hobbiból van az úton általában...
"Valami rémlik, hogy az előzéshez kell megfelelő sebességkülömbség."
Ilyen a KRESZ-ben tudtommal nincs.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.01.03. 21:30:22
Trolllll 2011.01.03. 21:30:30
1kutya 2011.01.03. 21:32:05
tovább nem is kellett olvasnom!
bár mindjárt jön Tornádó barátunk és megmagyarázza, hogy romániában mindenki normálisan vezet és nem azért hal meg hetente 5-10 román (aka. olasz, spanyol, német, osztrák, román rencámú autóval közlekedő) autóstársunk a magyar utakon, mert köcsögök, hanem mert a magyarok bunkók!
aki gyakran közlekedik a 4-42-47 viszonylatban az érti...
Don Blasius 2011.01.03. 21:34:23
A legelső posztom is egy hasonlóan viselkedő ML Merciről szólt. De rájöttem, hogy lehet, hogy ez típushiba, zárlatos a refije és villog, valamint buktat a fékje kegyetlenül és emiatt úgy néz ki, mintha büntetősatuzna. :)
Leadfoot 2011.01.03. 21:34:50
Trolllll 2011.01.03. 21:37:00
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2011.01.03. 21:40:15
A kamion meg a megengedett maximális sebességgel előzött. Az nem feltartás. Hogy utána szívatta az ideges- betegest? Na azzal nem értek egyet. De hát ugye csak azt lehet, aki alkalmat ad rá...
lotaten 2011.01.03. 21:42:55
ügyes vagy.
Trolllll 2011.01.03. 21:43:32
Itt egy szóval nincs írva, hogy balesetveszély volt, csak annyi, hogy a posztolónak kisebbségi komplexusa volt, és nekiállt dudálgatni.
schdl (törölt) 2011.01.03. 21:46:45
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2011.01.03. 21:46:53
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2011.01.03. 21:49:25
Trolllll 2011.01.03. 21:52:41
flander 2011.01.03. 21:59:24
Csak az a szomorú, hogy nektek mind jogsitok is van :S
Ez nem túl megnyugtató.
miako74 2011.01.03. 22:01:04
Borcsika 2011.01.03. 22:01:24
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2011.01.03. 22:06:36
@flander: Hát, üdvözlünk köreinkben. Ide találtál, ide tartozol... :D Egyébként ki mondta, hogy van jogsink? :D
Reggie 2011.01.03. 22:08:25
Reggie 2011.01.03. 22:10:00
2011.01.03. 22:13:07
Ugyanígy vagyok vele, ilyenkor legszívesebben egy aknavetővel lelőném. Várom hogy az előttem szambázó végre letakarodjon a külsőbe, és megjön emberünk aki "majd ő megmutatja" alapon nekiáll villogni... Ilyenkor kell ablakot mosni. :)
@Troll-ibusz: Ha valaki komplexusos, az te vagy meg a villogó idióta haverjaid. Stroboszkópnak képzeled magad?
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2011.01.03. 22:13:45
Alikam 2011.01.03. 22:14:44
randomuser1 2011.01.03. 22:14:58
loading 2011.01.03. 22:15:31
Szerintem kevesebb autómentőre és koporsósra lenne utána szükség arrafelé.
Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2011.01.03. 22:15:49
Gyanítom te még sosem dudáltál le senkit és ha keresnéd sem találnád meg a reflektort ugye? Négyen voltak az esetnél ebből egy volt fasz...a posztoló dudált meg refizett, a kamionosok értették miért, a posztolónak jól esett, a mercis meg le van szarva. Magyarázd már el, ez téged mi a huncut pékfaszért is zavar? És még az ilyen csillagos barmok beszélnek kisebbségi komplexusról...veled is csak többen vagyunk az utakon cseszed...
ex-dr. vuk 2011.01.03. 22:16:00
"előzéshez kell megfelelő sebességkülömbség"
igen, kell. ez a megfelelo sebessegkulonbseg egy nullanal nagyobb epszilon. ellenkezo esetben nem beszelhetunk elozesrol, csak egymas mellett kocsikazasrol ;)
Trolllll 2011.01.03. 22:16:48
Trolllll 2011.01.03. 22:18:35
@vuk_: Szerintem inkább maradj meg a biciglizésnél, az való neked...
Alikam 2011.01.03. 22:19:31
Trolllll 2011.01.03. 22:20:34
"streetfighter" 2011.01.03. 22:20:55
Itt egy idegbeteg mercis, és amikor már megy végre a francba, akkor dudál meg villog rá búcsuzóul, hátha meggondolja magát. :)
Nagy az Isten állatkertje.
Alikam 2011.01.03. 22:21:58
Egy kettőre rend lenne az utakon, hidd el...
Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2011.01.03. 22:23:08
Tudod mikor lenne önkéntesrendőr? Ha leszorítja a pályáról és helyben tarkón lövi. Ezzel a szánalmas önkéntesrendőr dumával azok a szánalmas idióták dobálóznak állandóan, akik még azért sem mernek szólni, ha a hentesnél oldalas helyett teveszart kapnak zacskóban...
ex-dr. vuk 2011.01.03. 22:24:03
meg mindig nem lattuk az idezett paragrafust, ami minimalis elozesi sebessegkulonbsegrol ir.
addig ne trollkodj amig nincs meg :)
bunkocska 2011.01.03. 22:25:31
Ez a levillogom, ledudálom, csakazért is megmutatom ez leginkább nálunk Magyarországon szokás. Sajnálatos, hogy sokan még azt hiszik, a bunkó lassú minek megy rossz helyen. Kicsit változtatni kellene a vezetési kultúrán, nem egyszer szeltem át európát, és nem egy ferrarival találkozom az útakon, akik szintén betartják a sebbeséget, nem villognak, nem dudál, hanem szápen megy és megvárja amíg a másik előz... Érdekes módon be tudja tartani a sebességhatárt is...
BUÉK mindenkinek.
Üdv.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.03. 22:25:42
Egyébként még előzhetnek ezek a nagy szarok? Nem arról volt szó, büdöskamionos nem előz?
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.03. 22:26:40
(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2011.01.03. 22:27:49
ugyanezt tudják ám otthon is. volt szerencsém egy bukarest-brassó utat egy helyi sofőr mögött oda-vissza túlélni. a spannom azt mondta, hogy szerencsés vagyok, amiért tudok aludni a kocsiban, mert neki legalább 10x volt halálközeli élménye.
Francois27 2011.01.03. 22:30:18
Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2011.01.03. 22:32:03
randomuser1 2011.01.03. 22:33:15
"streetfighter" 2011.01.03. 22:37:14
Az utolsó akciójára nem volt semmi szükség. Ezért egy segg!
Leonard Zelig 2011.01.03. 22:39:25
jónévez 2011.01.03. 22:40:31
Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2011.01.03. 22:41:01
tőled is megkérdezem, négyen voltak a helyszínen egyből egy fasz...akkor mégis kit zavar. Téged, a monitor mögül? Nagyobb hangsúlyt kap a posztoló villogása, mint a büntetőfékezés O.o
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.03. 22:42:07
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.03. 22:42:51
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.03. 22:44:41
A Te szóhasználatod aztán szép...:-) Mindegy, tudod én mindenkihez érdemei szerint szólok..Legalább annyit elismertél, hogy a hivatásos sofőrök ,hogy is fejezzem ki cizelláltan neked, nem a társadalom krémje..Sok munkakerülő, sírógép..
metal · http://electric.blog.hu 2011.01.03. 22:45:36
Talán te voltál a román troll?
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.03. 22:45:55
jónévez 2011.01.03. 22:47:16
Csak olyan autópályán tilos, ahol csak két sáv van egy oldalon, ott is csak reggel 6-tól este 10-ig.
Francois27 2011.01.03. 22:47:45
NemzetköziKockázatközösség 2011.01.03. 22:49:47
Ott a pont. Az áruszállítás fontosabb, mint hogy Józsikám két perccel hamarabb érjen haza a sunájához. Ne legyen már az, hogy egy kamion 70-nel megy 200 kilométert, mert beszorul egy mazsi mögé.
De a kamionosok a sztoriban azért köcsögök voltak, lássuk be.
jónévez 2011.01.03. 22:50:54
A szóhasználatról: olvasd el, amire válaszoltam, utána az én szavaim, aztán láthatod, szép-e a szóhasználatom, és a tiéd mennyire nem volt az.
tundrazuzmo (törölt) 2011.01.03. 22:51:01
Mi, hogy nem a posztról szól a komment?
A többieké sem, nem kell izgulni...
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.03. 22:51:02
"Erre a kamion még lassabbra vette a tempót, ezzel tovább hergelve amúgy is ideges delikvensünket. Ekkor már enyhe vigyor ült ki az arcunkra. :) A visszasorolás a külsőbe is igen lassan akart csak menni, időként úgy tűnt meg is gondolja magát a kamionos, végül aztán visszament a másik elé."
Akinek ez tetszik, mit lázad azon, ha a mergás villogott? Az olyan zavaró? Szerintem kicsit zavaróbb a belsőben szemétkedő kamion.
Én kérek elnézést, de a villogás az ő dolga, de a feltartás már mást is érint..
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.03. 22:53:18
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.03. 22:57:17
vodiikka 2011.01.03. 22:58:47
Nem szoktam ide irogatni de örömmel tapasztalom hogy a közlekedéskultúra kis hazánkban nár a román magasságokba emelkedik... Ennek örömére idehányom a véleményem, talán sikerül pár embernek agyérgörcsöt okozni..!!!
Van itt egy-két nem gyengén gyökér emberke. Troll-ibusz és a hasonló vadbarom... Gratulálok minden hasonszőrű IQ bajnoknak és mindenki másnak is aki szerint pl. a kamionos előzés betiltása üdvözlendő dolog. FYI az olyan szarul küzlekedő nemzetnél mint pl. a németek szabályozva van hogyan és meddig előzhet egy kamion, ha ez nem sikerül akkor jön a yard és büntet. És láss csodát MŰKÖDIK! Na sok gyökés emberke akkor tanulásra fel... A nagy magyarkodásunkban azért még van mit tanulni más nemzetektől...
Szép napokat!
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.03. 23:00:24
Vu, de ja vu 2011.01.03. 23:00:27
Akkor sürgess, ha kifizeted pl. a szilveszteri kátyúkáromat...
Ebben a "kurvaországban lassan alig lesz út, ahol a megengedett sebességgel para nélkül lehet haladni, de MINDIG jön valami tuskó, aki először bejön a seggembe, aztán harsány dudaszóval nyom egy "kövéret" a zsír verdájának, hogy - ha jó napom van - pont telibe verje azt a sor kátyút, ami miatt én lassítottam. És persze még ekkor is az én anyámat, nem-e... de...
hangyagya 2011.01.03. 23:01:15
Na jó! A és B között eltelhet kicsivel több idő és ha rendszám van a kocsimon akkor a féknek és a gáznak is működnie kell, tehát ahogy többen említettétek: lassítok, majd gyorsítok újból. Hát ja, ez lenne az ideális társasjáték, de azért ideges akkor szoktam lenni, amikor a kamionos bruttó tömegének teljes tudatában úgy csapja ki elém a gépet, hogy ha épp akkor pislogok, nem tudom megúszni hogy én legyek a hátsó matricája, esetleg a manőver emelkedőn jut eszébe, ahol teljesen nyilvánvaló hogy csak a tetején van esély befejezni a manővert, egyébként pedig ilyenkor egymást is tudják szívatni szerencsétlen ostobák. Nem kívánom, hogy a kamionosoknak tiltsák meg az előzést, de nem véletlenül találták ki a KRESZ-ben a szabályokat és az általam tapasztalt esetek 90%-ában ezek szépen le vannak sz@rva. Nem voltam ott, nem láttam az esetet, ezért nem tudom hogy sík út volt vagy emelkedő, kicsapta a vonatot vagy régóta előzött már amikor a mercis megérkezett, stb., de számomra nem is lényeges, mert általános dologról beszélünk, ugyanis a kamionosok ezzel igenis hogy visszaélnek.
Ezúton említem meg két kamionos családtagomat is, akik az esetre annyi kommentet adtak, hogy vagy fáradt volt a kormányos és nem nézett tükörbe, vagy iszonyatosan sietett, de a tacho miatt nem mehetett gyorsabban (ilyenkor az az idő is számít, amit egy pihenő WC-je előtt váratlan sorbanállással töltesz). Érdekes, bennük a bunkóság fel sem merült, tehát valszeg Ők nem csinálnának ilyet, sőt szemembe nézve mondták, hogy használják a tükröt és a mögöttük lévő sebességét is fel szokták mérni, akármennyire sietnek. Ugyanakkor szerintük is valódi szívás, ha egy 130-al haladó sor megy a belső sávban kb 5 percig, és senkinek nem jut eszébe, hogy Ő is ki akarja már kerülni a lassabb kollégát, vagy Kozári Manci nénit a kispolszkival.
Nincs igazság én mondom, de a szándékos szívatás jelzi az alacsony IQ-t, nem az, ha valaki siet.
Kard 2011.01.03. 23:03:21
"streetfighter" 2011.01.03. 23:07:04
Az észerüség és a konfliktus kerülés a lényeg. Ha már elmenőben van, akkor mi értelme tovább hergelni?
Ha meg élvezi, akkor fogja be a pofáját és ne itt sírjon!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.03. 23:07:45
rooklin 2011.01.03. 23:07:59
Ez egyrészt messze a reális reakcióidőn belül van, másrészt még ha Usain Bolt vezeti a kamiont, akkor is cseszheti egy Merci-satu ellen. Kár ilyen irreális számokkal rontani a sztorit.
Vu, de ja vu 2011.01.03. 23:13:58
Senki - MONDOM SENKI - nem kényszeríthet arra hogy az ő úri kedvéért szabályt szegjek, amíg előre le nem tette a tarifát, tehát siethet ő bármennyire, minél jobban tolakszik, annál nehezebben jut előre:-)
Nem vezetek ugyan kamiont, de nem szoktam agyérgörcsöt kapni a 90 vs 92 előzésektől, neki ennyit lehet, de sietni is joga van, ráadásul a végcélnál szvsz Miskolc-Bp távon sem hoz többet 5-10 percnél 3 kamion letarolása...
Traffit mindenhova, belőni a megengedett!15-re, aztán hulljon a férgese!!!
A törvények nem ismerik a szabályok áthágásához való jogot, így az hogy "aki akar siessen" csak addig érvényes, ameddig a szabályosan közlekedőknek ez nem teher!
Akkor jönne el az igazi Kánaán, ha a rendőr egész nap ideges (idegbeteg/agresszív) sofőrökre vadászna, nem a 30-as tábláknál hűsölne a 34-gyel száguldozókra vadászva...
"streetfighter" 2011.01.03. 23:14:20
Akire állandóan dudálnak meg villognak, hogy nem halad, annak minek 200+ lovas kocsi? Fa..hosszabbítónak?
csintapala (törölt) 2011.01.03. 23:16:35
Nem.
"streetfighter" 2011.01.03. 23:20:40
06.00-22.00-ig a kétsávos utakon igen!
NemzetköziKockázatközösség 2011.01.03. 23:21:02
Ez igaz, de ettől még nincs joga másokat maga elől a külsőbe lezavarni akkor, amikor egy egész sor előz. Márpedig ezek a kollégák ezért villognak. Ahogy írta valaki, a közértben se engedem magam elé. Majd ha befejeztem az előzést, kimegyek.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.03. 23:21:11
Ez "de nem szoktam agyérgörcsöt kapni a 90 vs 92 előzésektől, " szabálytalan. Nem csak szemétség, de a KRESZ is tiltja..A megfelelő sebesség különbség legyen meg. Nem volt meg, a merci villogott és még a kamionos szívatja? Érdekes hozzáállás...
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.03. 23:23:00
7,5T felett, szerintem de..Hála a jó istennek. A kevés jó újdonságok egyike..
Reggie 2011.01.03. 23:25:47
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.03. 23:26:43
gabexka123 2011.01.03. 23:30:25
hangyagya 2011.01.03. 23:32:31
azért sugárkezelted, mert egyetértesz a vendettával?
csintapala (törölt) 2011.01.03. 23:35:01
Úgy van. Tehát a
"Nem tilos a kamionoknak előzni Január 1.-től?"
kérdésre az a válasz, hogy NEM, csak a kétsávos autópályákon és autóutakon 06:00 és 22:00 között.
NemzetköziKockázatközösség 2011.01.03. 23:35:14
Normális országban igazad is lenne. De ugye itt aki lezavar, az mind a szülő feleségét viszi a bábához, vagy Obamával fog tárgyalni, és azért siet. Sajnos ezt eljátszottuk.
hangyagya 2011.01.03. 23:36:31
Azért ilyenkor egy ujjal csak megmutatod neki Te is, nem?
Vu, de ja vu 2011.01.03. 23:40:40
40-en túl, 50 felé, két gyerekkel és 370Ft-os benzinnel kinőttünk a boyracerek világából:-)
Amúgy nem látszik rajta a 200+ ló, tipikus öreguras autó:-)))
Aki haladni akar, az vegyen 1.2-es turbót vagy 1.4 16 V-t:-D
Tudok egy eladót, garantált 80 ekm van benne, motorgenerálra vár egy éve, mert a törlesztő mellett nem 'fussa'...
romesz 2011.01.03. 23:41:14
Gyakran elofordul velem is, hogy utolerek egy ilyen kamiont neha tobbet is egyszerre. En is kicsit mergelodok, de amint elmegy elolem a kamion nem avval foglalkozom, hogy milyen modon buntessem meg. Hanem egybol utamra megyek. Az ilyen butetest kioszto kispocsi autosoktol elvennem az autojukat mig nem tanulnak meg viselkedni.
nopánick (törölt) 2011.01.03. 23:42:41
Az egyik amikor úgy kezdték egymást előzni, hogy MÉG nem is láttam, oly messze voltam...
Ekkor nyugisan kivárom, amíg befejezik, így jártam és kész.
A másik amikor a bunkó-tuskó kamionnak már a közelében vagyok de a barom bevág elém és elkezd előzni, nekme meg jócskán fékezni kell! (gyakran megtszik ezt úgy is, hogy mögöttem amúgy üres a pálya km-ken át..)
Nos, ilyenkor ha csak tehetem szakítok időt a drága kamionos társra...
Nyugisan kivárom az előzése végét, mást úgysem tehetek még!
Aztán nem túl nagy tempóval beállok elé.
Bekészítek egy 3.-at, ez már elég jól gyorsít 80-90-ről...és elkezdek szépen lassulni előtte... egészen 70 környékére.
(készen az elszakadásra, ha túl közel kerülne, de nem szoktak, mert csak 70 körül kapcsolnak, hogy szívatva vannak... )
Ekkorra viszont lazán elbukja, azt amit a pofátlan előzéssel szerzett.
Ő remélhetőleg felfogja miért volt,
én meg jól esően viszont genyó voltam legalább, ha már szívatott...
Vu, de ja vu 2011.01.03. 23:46:42
Nem értem, hogy pár perc előnyért miért kell megtagadni az evolúciót és őstulok módjára viselkedni...
Nem hiszed el, elém is vágott már kamion, céges autóval (a traffi-mentes korszakban) én is kinyomtam a szemét minden vállalati autónak... aztán lassan kezdett minden ráérőssé válni.
Ismerős: "Otthon hazavárnak"!
Ha nem így gondolod: "Már várják a vesédet"...
Melyikkel jobb azonosulni?
csintapala (törölt) 2011.01.03. 23:46:50
romesz 2011.01.03. 23:48:16
Majd akkor felfogod hol a hiba valojaban.
hangyagya 2011.01.03. 23:50:54
Soha nem tudom, hogy fogjak hozzá kiszámolni a következőket, pedig ki kéne, hogy lássuk min mérgelődünk (segíts):
- a kamionos egy előzés kihagyásával mekkora időhátrányba kerül, ha 92 helyett 87-el megy egy lassú kolléga mögött pl 5 percig?
- a feltartott autósnak mekkora üzemanyagtöbblettel jár az újbóli kigyorsítás
Egyéb szempontokat is kiszámolhatunk (a fékbetétkopás költségét azért ne! :))
Így mindenki kiszámolhatná, hogy adott útjába belefér-e egy udvariasság időben, vagy anyagilag.
romesz 2011.01.03. 23:54:01
NemzetköziKockázatközösség 2011.01.03. 23:56:48
Azt számold ki, hogy a forgalomsűrűség függvényében mennyi időt veszít, ha mindig csak olyankor kezd előzni, ha x méternél távolabb vannak csak a belsőben. A válasz függ a megelőzöttek átlagsebességétől is persze, ahogy írtad.
gabexka123 2011.01.03. 23:56:56
romesz 2011.01.03. 23:58:53
huspotyolo 2011.01.04. 00:01:26
Az lehet hogy a "köcsög kamionos" letakarodik (legalábbis a magyar), de a többi mazsola aki idáig elfért 90-100as tempóval a külsőben (és nem bérelte ki a belsőt), az előtted fog szöttyögni a BELSŐBEN 100-al, nem lesz gyorsabb a közlekedés így se, főleg ha egymást érik a kamionok. Vagy ha nem a 100as tempó fog aggasztani, hanem az amikor két kamion közül kiugrik eléd, mert előtte a villogósok beterelték oda és minél hamarabb ki akar jönni.... Nem tudom ki fog jobban járni, de kamionosok is sz**nak, sietősök se siethetnek.
hangyagya 2011.01.04. 00:02:18
Egyébként egyetértek, hogy felesleges villogni, de ha 40 évesen még én sem látom be az okosenged frázist...
Ha jól értem, arról beszélsz, hogy bántó számodra a rádvillogás és attól meg te kapod fel a vizet. Szerintem amikor pont benne vagy a helyzetben és legalább te érted, hogy itt nem mehetsz jobban és gyorsabban, de átlátod hogy szegénykém nincs ezzel tisztában, neked kéne félretenned a vendetta igényedet és ráhagyni. Nekem ilyenkor nem fáj az a refi és marha bölcsnek tudom magam érezni, amikor tudom hogy én voltam az, aki nem hagyta elmérgesedni a helyzetet, ő pedig nevetséges lesz 13 másodperc múlva.
nopánick (törölt) 2011.01.04. 00:05:01
92-87=5 és így 5/60*5=0,416
azaz 416 métert veszít az 5 perc alatt
HA naponta 20 ilyen (óránként ~2) esete van, akkor egész nap bukik 8,32 km-t...
Amit 90-es tempóval csak ~5,5 percet jelent neki! egy 1000 km-es úton.
Szóval cirka max. napi 5 percért szívatnak...
De!
A kiindulásod téves...max 2 km/h a különbség köztük a gyakorlatban. Ami csak 167 métert jelent, a 20 alkalomra 3,34 km-t, 2,5 percet...
Szóval, csak duma, hogy a szegény kamionos mennyit veszít, ha nem előz bunkó módon...
...max napi 2-5 percet, a cirka 900 km-en.
Az 5 km/h óra különbség se sok napi szinten.
Ha végig 87-el kell mennie, mostantól a 92 helyett, akkor 10 óra alatt bukik 50 km-t.
Ami 87-el cirka 35 perc idő veszteség lesz.
A napi 870 km-en...
hangyagya 2011.01.04. 00:05:14
Már csak a szándékos rosszindulatot kéne kiküszöbölni valahogy és észre kéne venni, mikor mérgesedik el egy helyzet.
Hát ezt jól megoldottuk! :)
NemzetköziKockázatközösség 2011.01.04. 00:11:30
1. Megvárod őket a külsőben. Ekkor beszorulhatsz az előtted menő mögé sok percre is, ha sűrű a forgalom, és cammoghatsz.
2. Bemész (még biztonságosan) a belsőbe, és 140-nel előzöl. Tuti rád fognak villogni, amikor utolérnek.
Egyik se optimális.
romesz 2011.01.04. 00:16:51
Gyakran megyek hosszu utra es talalkozom ilyen jelenseggel. Hosszutavon nem rossz a kamionosokkal jo viszonyban lenni, mar csak azert is mert gyakran beszelnek egymassal radion es bizony keresztbe tudnak tenni az ilyen merciseknek. Szoktam hallgatni a radiomon ahogy megbeszelik a buntetest vagy azt, hogy mikent segitik a jol kozremukodo autost.
nopánick (törölt) 2011.01.04. 00:17:17
Bemész..De!
Tempósan gyorsítasz és óra szerint 155-el előzöl!
Óra szerint 155-nél még nincs közig bírság a gyorshajtásért (nem is készül kép)
Az utolérőknek vélhetően nem kell fékezniük sem miattad, de ha mégis akkor sem szívatod fölöslegesen 130-al és túl sokáig őket.
NEM szorulsz be a lassú sor mögé :-)))
Szóval van ésszerű-célszerű megoldás is, csak akarni kell.
Netuddki. 2011.01.04. 00:17:46
Aki meg siet az inkább hívja ki a mentőt, ha az asszony szülni készül. Ugyanis akkor sem mehet gyorsabban mint a megengedett. A mentőautóban pedig legalább el tudják látni a zasszony baját...
NemzetköziKockázatközösség 2011.01.04. 00:21:22
Pontosan ezt szoktam csinálni okos enged alapon. De nem segít, ha van három kamion egymás után, bemenni közéjük már veszélyes is, nemcsak beragadsz, és mindig van, akinek ez a 155 kevés. Ráadásul szabálytalanságra kényszerülök.
megint 2011.01.04. 00:25:06
nopánick (törölt) 2011.01.04. 00:25:32
130 valós a KRESZ szerint, ami kmóra szerint úgy 135 általában (GPS-el kimérhető)
De, nemárt tudni, hogy 130+20+2=152 amíg NEM készül fotó és nem lesz bünti...
(kivéve ha netán megállítós-kiszedős mérés lenne éppen)
A 152 valós az kmóra szerint 155-160, autótól függően.
Szóval kmóra alapján vezetve
- a KRESZ szerint szabályos és biztosan trafi mentes tempó 135-140
- a gyakorlatban büntetlen tempó 155-160
Megjegyzés: ha még gyorsabb valaki
akkor az óra szerinti ~175-ig 30 eFt a tarifa
közig bírságként
nopánick (törölt) 2011.01.04. 00:28:33
Az kmóra szerinti 155-160-nál már hidegen hagy ha hátul ideges...de nem is szoktak azok lenni.
Csak némely nagy audis bunkók...
(az enyém konkréte 6-al mutat többet, így nálam 158 a limit amíg felgyorsulok ilyenkor)
Netuddki. 2011.01.04. 00:30:32
Naná, hogy a 2-es. Aztán ha villog? Leszarom, vagy még komótosabb leszek. Miért kéne "biztosítani" neki az utat? Az ilyen gyökér miért képzeli magát különbnek? Jobb kocsija van? Több fizetése? Fontos embernek képzeli magát? Vagy csak lenézi a többi birkát? Lófszt! tartsa csak be ő is a szabályokat. Ennyi. Én ugyan nem fogok rendőrt játszani, de a nyilvánvalóan szabálytalankodót se fogom segíteni. Ettől függetlenül jobbra tarts van és ha éppen előttem nincs senki és elhúz mellettem, de ha pofátlan módon ki akarja kényszeríteni, hogy jogtalan előnyre tegyen szert akkor bizony morcos leszek...
Kard 2011.01.04. 00:39:28
Nem nem értek egyet a vendettával ezért is írtam, hogy elszakadt a cérna.
Én pl. ezt az egy szándékos esetet kivéve _sosem_ villogtam le senkit még ha nagyon nagy sebességről kellett lelassítanom 120-130-ra is (igen volt idő amikor fiatalabb voltam, a törvények is mások voltak és jobban toltam neki), mert alapvetően én voltam a szabálytalan és nem az aki 130-al kimegy előzni.
Netuddki. 2011.01.04. 00:39:37
Ha beleállnak az ember seggébe, akkor a legtöbb normális ember kényelmetlenül érzi magát, hogy fenntartja a mögötte jövőt. Erre próbál rájátszani aki így akar jogtalan előnyhöz jutni. Pedig a hátul jövő még a KRESZ-t is megszegi amikor az előtte lévőt így kényszeríti a sebességi korlát átlépésére vagy haladási irányának a megváltoztatására.
Tehát csak semmi hirtelen mozdulat ilyen helyzetekben, nyugodtan fejezzük be amit elkezdtünk, ne is zavartassuk magunkat. Gondoljunk arra, hogy az ilyen villogó barmok ellen ez az egyetlen megoldás (lusta rendőrökön kívül persze). Minél többen tesznek így annál hamarabb megszűnik ez a viselkedés, ha előbb utóbb rájönnek nem éri meg...
Vu, de ja vu 2011.01.04. 00:41:20
Az hogy egy ember - akinek már a neve sincs meg - ezt mondta a tévében, nem köti a trafisokat...
Én ismerek olyat, akinek városban 55-ről kiment a bünti, megreklamálta, de mondták hogy maga a kapitány adta utasításba, hogy ennyi a 'tolerancia'...
Múltkor igazoltattak és beszélgetni kezdtünk - esse vót bunkó, érdekes - és elmondta a közeg, hogy bizony szolgálati kocsival is összeszedték a 30ezres közig bírságot 62-vel:-)
Úgyhogy szerintem aki tutira megy, az autópályán nem érinti a 140-et...
Én tuti hogy nem... van egy útszakasz ahol sose szok' trafizni, ha tesztkört megyek (javítás, gumicsere stb után), arra karulok...
Idejét se tudom, hogy mikor mentem 150 fölött... persze amíg újdonság volt, addig...
Vu, de ja vu 2011.01.04. 00:44:55
Nem jártam arrafelé kocsival, de állítólag német-ajkú területen ilyenért már kivesznek a forgalomból...
Szerintem jogosan!
nopánick (törölt) 2011.01.04. 00:47:41
----
Hazudsz/hazudott....mivel...
A közig bírság a törvény erejénél fogva
50+15+3=68 km/h alsó határral indul
(normál lakteren)
Ígyhát 51-67 között csakis szabálysértési lehetett az a bírság, ha igaz volt.
pakesz (törölt) 2011.01.04. 00:50:19
gondolom nem artott volna azert megtiltani a 85nel kevesebbel menoknek hogy felhajtsanak, de hat ami kesik nem mulik
pancel 2011.01.04. 00:51:41
1) A kamionok (nagyon kevés megbuherált példány kivételével) 89-nél leszabályoznak, tehát ha kinyomod a szemét, akkor sem tudsz vele többet menni.
Ezért előz úgy a kamion ahogy előz.
2) Azért egy 40 tonnás gördülő tömeget nem olyan egyszerű móka, hogy megfékezem és utána visszagyorsítok, ugyanis egy ilyen visszagyorsítás általában 1-1,5 liter plusz gázolajba kerül (egyenletes tempónál ~35 literes átlagfogyasztással számolhatsz), ez ha óránként megcsinálod kétszer, akkor máris potyára elfüstöltél 20 liter gázolajat, és a napi vezetési távolságod usque 50 kilométerrel kevesebb (mert ugye a kötelező pihenésed is csúszik).
Továbbá a kamionosnak sem érdeke, hogy bárkit feltartson, viszont idegileg nagyon fárasztó tud lenni ha néhány okostojás úgy érzi, hogy megbünteti őt (utána meg csodálkozik ha a szerelvény áttolja őt a szalagkorláton, mindezt a legkisebb erőlködés nélkül).
Nem védek senkit, de amíg a vezetési kultúránk olyan amilyen, addig lesznek bunkó kamionosok és bunkó személyautósok is.
Kis respect hiányzik csak...
Mayday 2011.01.04. 00:56:00
romesz 2011.01.04. 00:59:33
Netuddki. 2011.01.04. 00:59:36
Állandóan csak a mutyizás, ügyeskedés, egymás nyakán tipródás. Rossz vége lesz még ennek...
nopánick (törölt) 2011.01.04. 00:59:42
1. erősen túl becsülöd a gázolajat...1,1,5 deciliter lesz az csak
2. nekem is benzin a felgyorsítás!
90-130 és 1,5 tonna...
3. ha nem érdeke, akkor mi a lószarért is vág be mégis elém, főleg amikor MÖGÖTTEM amúgy is üres az út! he?
Ja tudom, mert bunkó...!
pakesz (törölt) 2011.01.04. 01:02:53
NemzetköziKockázatközösség 2011.01.04. 01:09:50
Simán meg lehetne csinálni, hogy olyan 30 km-enként, tereptől függően, egy-egy hosszabb lejtőn kint legyen egy "kamionnal előzni mégiscsak szabad" tábla. Kecske és káposzta. Azokon a részeken mi személyautósok is lehetünk toleránsabbak akkor velük.
Vu, de ja vu 2011.01.04. 01:10:57
Vagy a szabálysértési bírság nem bírság???
Legalább annyit könyörülj, hogy ne hazugozz le... mondjuk tévedek vagy rosszul tudom:-)
Tényleg "csak" szabálysértési bírságot lehet kapni... ha igaz:-o
huspotyolo 2011.01.04. 01:12:20
Megnyugtatlak nyergesnél az tényleg 1,5 liter.
hangyagya 2011.01.04. 01:12:58
Vu, de ja vu 2011.01.04. 01:15:35
Erre varrjál gombot!!! Ekkora hazugságot:-D
hangyagya 2011.01.04. 01:17:26
pakesz (törölt) 2011.01.04. 01:17:31
ott van a vasuti palya lehet azon is szallitani, csak ez az occo
es azert is occo mert toketlen modjara nagyon occon hagytak ezt a politikusok
ideje valtoztatni ezen, ez az elso lepes tokeletes, en nem akarom hogy ilyenre menjen el plusz penz az en adombol
dobjak ossze azokat az elozo savokat a kamionosok es szallitmanyozok, ha tenyleg annyira fontos nekik
huspotyolo 2011.01.04. 01:17:52
www.youtube.com/watch?v=Xm43GBxTrRQ
:-D
romesz 2011.01.04. 01:28:05
szerintem vedd meg a konyvet
NemzetköziKockázatközösség 2011.01.04. 01:29:18
Akkor nem az adódból fizeted majd, hanem drágább lesz az áru, amit veszel. (A vasút fenntartása sincs ingyen, és nem is megy mindenhová.)
Én 30 km-enként szívesen beengedek egy-egy kamiont a belsőbe. Ennyit kibírok.
hangyagya 2011.01.04. 01:31:14
Hát megnyugodtam, hogy a vendetta nem biztos, hogy divat lesz. Köszi :)
romesz 2011.01.04. 01:32:25
A kamionosok eleve tobbet fizetnek az uthasznalatert. Ha kulon kell meg valamiert fizetni akkor szerinted ki fogja ezt az osszeget megis kifizetni.
Megsugom neked, mindig a vasarlo fizet mindent.
Majd szepen megemelik a szallitasi koltseget es a kisember aprankent osszedobja az extra kiadasra a penzt.
pancel 2011.01.04. 01:33:53
Egy előzés átlag két perc, ami egy meglassítás esetén félidőben aktív gyorsításból áll, tehát az az 1-1,5 liter az stimmel, hidd el!
40 tonnát kell felgyorsítani, amelynek még a légellenálása is jóval nagyobb.
Az előzésbe azért kezd bele, mert ha megvárja, hogy egy kilométerről odaérj, az újfent csak a szerelvény megfékezésével jár.
Félreértés ne essék, nem ellened ágálok, mint írtam csak kis respektáció hiányzik a közlekedőkből.
Pakesz: Az alapötlet teljesen jó, viszont jó Magyar szokás szerint ismételten túllihegve vettük át más országok rendeleteit.
Kint ez néhány országban úgy működik, hogy:
1) 20 km sebességkülönbségnél már nem tilos az előzés.
2) 7,5 tonna össztömeg felett él az előzési tilalom, amely emelkedő előtt feloldásra kerül, emelkedő tetején újból érvénybe lép.
3) az előzött jármű köteles elősegíteni az előző jármű manőverét úgy, hogy az egyik jármű számára se járjon fékezéses sebesség korrigálással.
hangyagya 2011.01.04. 01:39:29
pakesz (törölt) 2011.01.04. 01:51:28
ok megerto vagyok, legyen csak dragabb az osszes aru, de ne tamogassak a roman meg ukran aruk Nyugat-Europaba jutasat az en adombol
@romesz: "A kamionosok eleve tobbet fizetnek az uthasznalatert. Ha kulon kell meg valamiert fizetni akkor szerinted ki fogja ezt az osszeget megis kifizetni.":
te meg szimplan tudatlan vagy
amit a kamionosok fizetnek az KOSZONOVISZONYBAN NINCSEN a VALOS KOLTSEGGEL
azert irtam nagy betukkel mert fontos
autopalyat kamionra mereteznek
ugy adjak at hogy hany kamion megy at rajta es amortizalja le, autokat nem szamitjak
csodalom hogy autos blog es senki nem fejtette ki a tudatlanoknak ezt a TENYT
romesz 2011.01.04. 01:57:25
Rossz felfogas. Ha kamionnal keresned emg a mindennapi betevot nem igy latnad a dolgot.
@hangyagya: nem arra gondoltam, hogy megkellene trefalni, hanem ha elofordulna egy-ket ilyen eset mindjart lenne egy-ket Darwin dijas autos.
hangyagya 2011.01.04. 02:00:24
Eddig csak kézi tekerős diavetítőn láttam, de ezzel az ódon zenével teljes a retro.
pakesz (törölt) 2011.01.04. 02:02:40
amit irsz az lehet a kovetkezo lepes hogy bizonyos sebessegkulonbsegnel lehessen megis elozni, illetve az is megfelelo megoldas lenne, ha a lassu jarmuveket kitiltanak az autopalyarol, es indokolatlan lassan hajtas is ugyanugy vaskos buntetesre szamitana, persze ehhez a mentalitason is kellene valtoztatni, mert sajna meg 30 evvel ezelotti...
ezt kifejtenem: az autopalyat ugy kellene felfogni mint egy befektetest, es nem mint egy alkotmanyos alapjogot
akinek lassu az autoja az mehet amugy is az eredeti uton neki nem kell felmennie
de aki az autopalyat mint befektetett toket rossz hatasfokkal hasznalja fel, azt buntessek
ha a kamion eloz akkor azt ha lassabban megy egy jarmu akkor azt is
amugy az a 20km/h kulonbseggel eloztem az bizonyithato? tehat amikor az eroforrast minel jobban szeretnenk felhasznalni es buntetni szeretnenk a renitenseket akkor a buntetesi/szamonkeresi procedura elegge egyszeru lesz akkor? szerintem nem, de mondom nem alapjog hanem befektetes :)
hangyagya 2011.01.04. 02:05:20
A kecskés mesét javaslom tovább adni, szerintem tanulság szempontjából zseniális. :) A mesében szereplő két kicsi kecskéhez hasonló emberek IQ-ja, akik úgy gondolják soha nem kell engedni és majd erővel oldanak meg dolgokat, 60 alatt van, az tuti.
szóval eccervóthónemvót
Közepes személyautóval szabályosan főúton haladva, szemből keresztbe kanyarodott egy kocka ssangyongg az ott lévő iskola elé. Vészfékezés után visszamentem én is a suli elé, ahol a kérdőre vont sofőr közölte hogy azért vágott elém, mert nem voltam udvarias, és nem engedtem el (eddig máshogy ismertem a KRESZ-t) Ezen akkor még felháborodtam, mire közölte, hogy ha akarta volna, át is megy rajtam úgy, hogy kivágnak a sz@r kis kocsimból. Amikor megkérdeztem, hogy visszafelé milyen gondolatokkal üljek be a 20 tonnásomba, és mit tegyek ha meglátom az autóját, elfordult. Mellesleg a gyereke úgy búcsúzott tőle, hogy "mondtam apa, hogy baj lesz".
sokan nem gondolnak bele a következményekbe, de neki még a gyereke is vágta.
Szerintem ez a post csakis arról szól, ki hogyan reagál egy ilyen helyzetben és az hová vezet.
peace! :)
pakesz (törölt) 2011.01.04. 02:07:39
vagy nekem szemely szerint miert kellene az ukran termeloket es a nemet vasarlokat tamogatni?
ugye felfogtad a helyzetet amugy?
hogy mestersegesen alacsonyan van tartva valaminek az ara es e miatt nagyon sokszor vasuton szallitanak
persze ezt ukran nemet viszonylatban nezzuk fokent
pakesz (törölt) 2011.01.04. 02:09:34
hangyagya 2011.01.04. 02:12:47
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.04. 02:50:25
romesz 2011.01.04. 03:00:42
Rengeteg arut a hazai uzletekbe szallitanak. Szerintem te kiabalnal a leghangosabban ha hirtelen tobbet kellene fizetned mindenert.
Reggie 2011.01.04. 04:38:51
D4D 2011.01.04. 04:46:42
tundrazuzmo (törölt) 2011.01.04. 06:08:21
Sok lúzer előttem simán "becsalogatja" maga elé a kamiont, a legrosszabb, amikor látom is ezt, mert előttem teszi. Mi kell hozzá: tötymörgés a belsőben 110-zel, az érzés létrehozása a kamionosban, hogy soha nem ér haza, ha megvárja mire elmegy mellette ez a balfék, és a dinamikus vezetés teljes hiánya.
10-ből 8 személyautó ilyen tötymörgős, a másik kettő fényévekről felismerhető, annyira érzi az utat, és a kocsit, és az aktuális helyes viselkedést. Nem gyorshajtó, nem tolakszik, hanem biztonságosan, másokat tiszteletben tartva, és mások számára maximálisan előrejelezhetően HALAD az úton, nemcsak gurul.
Reggie 2011.01.04. 06:25:14
metal · http://electric.blog.hu 2011.01.04. 07:42:19
Alex2000 2011.01.04. 08:42:00
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.04. 08:42:34
Azonnal elveszti a megrendelőit..(Még a kiskocsis fuvarosaim is egyre kevesebbért viszik az árut, /km.)Majd ezt is benyelik szépen, mint mondjuk az én cégem is 5 éve ugyanazon az áron dolgozik, a plusz kiadás a haszonból megy le..
Most ez van. Nem jó, de ez van..
Szerintem is a közúti fuvarozást a minimumra kel visszaszorítani, csak azt szabadna közúton vinni, amire nincs más mód.Ha másért nem, hát a környezetszennyezés miatt..
cso zsi 2011.01.04. 08:42:53
Dehogynem.
@Stylebyme blog: "Nem tilos a kamionoknak előzni Január 1.-től?"
@...::: Flúgos Kamionos :::...: "De"
A szabályosan 130-cal haladó autós számára mekkora különbséget jelent egy 12, vagy 7,5 tonnás kamion 80-nal a belsőben?
Amíg egy IFA vagy hasonló felmehet a pályára, egy modernebb erőtartalékokkal rendelkező autószállító ott fog mögötte kullogni 68-cal?
gigamad.hu/magazin/elozesi_tilalom_a_nehez_tehergepkocsikra_atgondoltak
Rémlik valakinek a nyári kamionstop?
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0800190.KOR
Tele volt az út a kivételezettekkel.
De itt a legutolsó, karácsonyközeli korlátozás:
www.mkfe.hu/hirek.php?2768
"2010 decemberében Magyarországon a „kamionstop”, azaz a 7,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárművekre vonatkozó közlekedési korlátozás szombatonként 22:00 órakor kezdődik, és vasárnaponként 22:00 óráig tart (karácsonykor ettől eltérő korlátozás lesz). A kamionstop a téli menetrend szerint él: ez annyit tesz, hogy egészen március 1-jéig a hétvégi és ünnepnapi korlátozás hazánkban nem vonatkozik az EURO-3-as vagy annál magasabb környezetvédelmi besorolású azon tehergépkocsira, mely éppen nemzetközi fuvarfeladatot teljesít.
A fentiekkel összhangban tehát a decemberi korlátozás az alábbiak szerint alakul itthon:
december 4. (SZO) 22:00 órától december 5. (V) 22:00 óráig
az EURO 3-as és annál magasabb besorolású, nemzetközi fuvarokra nem vonatkozik
december 11. (SZO) 22:00 órától december 12. (V) 22:00 óráig
az EURO 3-as és annál magasabb besorolású, nemzetközi fuvarokra nem vonatkozik
december 18. (SZO) 22:00 órától december 19. (V) 22:00 óráig
az EURO 3-as és annál magasabb besorolású, nemzetközi fuvarokra nem vonatkozik
december 24-én (P) 22:00 órától 24:00 óráig, és
december 25-én (SZO) 08:00 órától december 26-án (V) 22:00 óráig
az EURO 3-as és annál magasabb besorolású, nemzetközi fuvarokra nem vonatkozik"
Hurri Kán 2011.01.04. 08:46:25
cso zsi 2011.01.04. 09:00:11
Az M5-M0-M1 vonalon haladó török-román-bolgár-jugó az ide nem hoz semmit.
nopánick (törölt) 2011.01.04. 09:22:43
Nem igazán becsülöm túl, ez a munkám.
Egy előzés átlag két perc, ami egy meglassítás esetén félidőben aktív gyorsításból áll, tehát az az 1-1,5 liter az stimmel, hidd el!
40 tonnát kell felgyorsítani, amelynek még a légellenálása is jóval nagyobb.
----
Dehogynem ... az említett 35 literes fogyasztás az 3,5 deci/km, a 2 km-re ez helyből 7 deci ..gyorsítás nélkül is.
Ha felmegy 60 literre gyorsításkor a fogyi
akkor az 6 deci/km azaz a 2km-en 5 deci többlet...ami CSAK 0,5 liter és nem 1,5 liter...
A 1,5 liter többlethez 110 literes fogyasztás kéne gyorsítás közben...
azon a 2 kilométeren.
nopánick (törölt) 2011.01.04. 09:24:26
Ja, 2 percet írtál az nincs 2 kilométer.
Szóval még kevesebb nafta kell...mondjuk 3-4 deci.
phaszfej 2011.01.04. 09:53:32
CD-R80 2011.01.04. 10:49:41
Amelyik meg itt azt írja hogy kamionokra van csinálva az autópálya..
Gondolkodj már..
Te örülnél ha az étterembe gyerekasztalok lennének? Biztos adnál borravalót, nem?
Nagy hangú gyökerek akik max vezetni tudnak, de közlekedni nem..
2011.01.04. 11:06:19
CD-R80 2011.01.04. 11:21:29
Mellesleg a rendszámoknak meg max. tájékoztató jellege van, de nem utal nagyon a pilóta nemzetiségére..
De majd úgyis megmagyarázzák ezt akik csúszópénzzel letették a B jogsit, s már a tescoig is el mernek menni egyedül a FAIR matricájukkal. (itt nem rád gondoltam @cso zsi :)
rekszem 2011.01.04. 11:23:02
A másik ismerősöm haverja meg a csuklós buszt akarta megállítani, hogy jól szájonvágja a sofőrt valami vált vagy valós vétségért. A bmw-vel besatuztt a busz, csak pechje volt, mert a sofőr nem volt szívbajos és fék nélkül telibeverte a kocsit. a buszon valakinek eltört a keze, így a gyereknek lett egy rommá tört kocsija, plusz eljárás indult ellene közveszéj okozása és súlys testi sértés miatt. Nem tudom mit kapott érte, mert amikor hallottam még nem volt meg a tárgyalása.
aztán haramaik ismerősömék elé is befékezett a bmw-és a sztrádán, mert szeinte lassan ment ki a belsőből (kamion sort előztek) pedig ő ugye villogott is. Nos.. ismerősömék elrántották a korményt, szalagkorlátot fogtak, borulás, mentőhelikopter, meg minden, de igazából megúszták. A bmw-és lelépett, de később elkapták és jól segve is tetoválták cserbenhagyás miatt.
rekszem 2011.01.04. 11:24:32
Xezs 2011.01.04. 11:44:10
A 80 az már enyhe (vagy talán súlyos, nem emlékszem) szellemi fogyatékosságot tükröz, a 110 viszont enyhén átlagon felüli IQ-t.
Szóval ha intervallumot adsz meg, az egy maximum 5 egységnyi intervallum legyen.
atila68 (törölt) 2011.01.04. 12:05:09
cso zsi 2011.01.04. 12:30:11
Főleg úgy, hogy a román traktor mögött holland pótos van, és hasonlók. De ugye ismerünk hazai kamionos céget is, akinek megszaporodtak a román rendszámú járművei, és mégis a Nagybani piac körül látni őket sűrűn.
Ugyanakkor éjjelenként a Hungárián szlovák rendszámú, de valódi szlovák teherautók vonulnak konvojban. Magyar teherautó Szlovákiában? Az nem átmenőzik, hanem célfuvarba megy, mert olyan drága ott a pályázás, hogy egyes fuvaroztatók még azt is megpróbálják elkerülni. Persze az áru az érjen célba annyi idő alatt, mintha pályán menne a sofőr. Pékáru, napi-kétnapi fuvarban. Éjjeli indulással, hogy délelőtt már újra itthon, a hazai délutáni fuvarra készen álljon a sofőr, és a kocsi.
Vu, de ja vu 2011.01.04. 12:54:11
Egy Tisza-parti faluban mutogatott egy izlandi sztahanovista egy iü. szakértői véleményt: IQ-57. És önállóan eszik, iszik, beszél (hülyeséget)...
Állítólag egy jól kiképzett németjuhász is 40 közeli "emberi" IQ-t tud felmutatni, ugyanúgy nem tud írni-olvasni, számolni viszont jobban... csak nem ismeri a mutatós órát:-DDD
''autónepper.'' 2011.01.04. 13:00:02
Take-it-Easy 2011.01.04. 13:07:09
Bármit is szívsz, szerintem sürgősen állj le a cuccról, mert feleslegesen és extrém módon agresszívvé tesz...
CD-R80 2011.01.04. 13:14:52
dekás dezső 2011.01.04. 13:16:05
- gondolta a kamionos.
Reggie 2011.01.04. 13:48:35
Amugy a buntetofekrol jut eszembe: www.youtube.com/watch?v=iw8p43Cb4VM
Geri1984 2011.01.04. 13:50:12
Nem olvastam végig az összes kommenteket csak az elejét. Véleményem szerint:
1. Aki siet arra ugyan úgy vonatkozik a 130km/h, mint a többiekre.
2. Kamion-kamion előzés tiltása, nagy baromság. Éppen azért mert a sok villogó 150-160al száguldozni akaró miatt van baleset.. ők csak megnyugodhatnak hogy most már nem kell számolni (elméletileg) kamionnal a belsőbe!
3. Úgy gondolom ha 130-al előzök egy autót vagy kettőt, akkor a k édes anyját annak aki villog... nem kényszeríthet fékezésre vagyis az ő kedvéért nem fogok kimenni jobbra befejezem az előzést aztán mehet a pokolba.
Milyen jogon villognak, meg dudálnak egyesek egy 130-135el haladó autóra aki épp előz? a siet szó nem szerepel a kreszben mentség gyanánt a gyorshajtásra! Na most lehet szidni... :)
Reggie 2011.01.04. 13:52:47
Geri1984 2011.01.04. 13:57:01
Természetesen mehetsz 200al,pénztárcád bánja senkinek semmi köze hozzá, mind addig, amíg nem érsz utol egy szabályosan előzőt. Magadnak okoztad, azt hogyha beragadsz mögé 130-140el. És ha arra "kényszeríted hogy soroljon jobbra és lassítson, azzal TE vagy az, aki feltart valakit a haladásban!!!! a jobbra tartás nem arról szól hogy aki nem tud menni 200al az maradjon kint jobboldalon!
Geri1984 2011.01.04. 13:58:19
Reggie 2011.01.04. 14:00:20
megint 2011.01.04. 14:14:23
[mike] 2011.01.04. 14:48:43
Az erősködőknek: nagyapám mesélt már egyet s mást a hungarocamionos időkből, volt hogy konvojba mentek, az agresszív nyugatnémet mercis pedig nem ért oda hamarabb... hiába mentek több száz km-t egyhuzamban :D usb40középen megbeszélték a dolgokat... és legalább elfoglalták magukat. És gyakran mentek párban. Nem voltak azok az ijedős fajták, volt minden a fülkében, mi szem-szájnak ingere :D Ezt csak zárójelben, még mielőtt valaki nagyon belelendülne a küzdelembe.
diessel 2011.01.04. 15:06:33
kérdezném hogy a NAvigácio sorsolással mi a helyzet?? vagy már ki lett sorsolva??
ha merci van a posztban akkor miért van az elsö képen bmw?
a bmwsek nem is szoktak ilyet csinálni ;)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.01.04. 15:17:41
diessel 2011.01.04. 15:24:26
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.01.04. 16:00:03
Trolllll 2011.01.04. 16:02:50
...Ahoj... 2011.01.04. 16:35:26
Tótéknál tankoltam 95-öst.. Kéket (olmosat)
Nem volt kiírva énmeg nekiestem az első kútnak hát ez ment bele.
Ezért megbüntethet a rendőrség?
Hurri Kán 2011.01.04. 16:37:16
Nem.
Vu, de ja vu 2011.01.04. 18:42:53
Xezs 2011.01.04. 19:34:10
Aki szerint meg a kamionosok semmit se csinálnak, az szerintem kamionozzon 1 hónapot és megtudja milyen mikor hulla fáradtan azt se tudod hogy melyik városban vagy és hol fogsz legközelebb lefürdeni. Meg van nekik valamiféle időbónusz, amitől elesnek, ha nem szállítanak időben, szóval az idő nekik fontos tényező. Mindennek tetejébe sok frusztrált ember rajtuk tölti ki a dühét. Mondom ezt annak ellenére, hogy szerintem is paraszt dolog 2 km/h-s sebességkülönbséggel előzni egyik kamionnak a másikat. Én nem irigylem őket, nincs az a pénz, amiért én kamionosnak mennék.
@Az átok visszaszáll!!!: Én nem mondtam, hogy egy 57-es IQ-val nem képes valaki egyedül enni vagy inni. De az 57 ettől függetlenül már súlyosan retardáltnak számít.
Vu, de ja vu 2011.01.04. 20:26:23
Igen sok ember van, aki először komolyan próbálja venni - nincs bamba képe, mély-vidéki akcentusa, a kérdésekre értelmesnek tűnő válaszokat ad... egy darabig -, aztán majdnem mentő viszi el a jóhiszeműt agyvérzéssel, mire leesik neki, hogy ez csak egy 'mentálisan közveszélyes degenerált beltenyészet':-(
Ergo: ha tudna írni-olvasni, simán jogsit adnának neki... márpedig ami ordítóan hiányzik belőle: a felelősség-érzet...
+Bónusz: NEM tud írni-olvasni, de van bizonyítványa, így elvileg szerezhetne jogsit, ha megértené és értelmes választ tudna adni a tesztlap kérdéseire...
De a könyéken gjmű-oktató nemigen maradna (épeszű, ép autóval)...
Pont ezért érzem át az IQ-ra vonatkozó, látszólag bagatell megjegyzést: nem kizárt, hogy akár 80 alatti IQ-val is nem egy emberke vezet a forgalomban, egyel ma is találkoztam: román rendszámos bömbi, ónos szitálásban, úgy lő ki, hogy a vonalat nem szívesen lépi át, így majd' leviszi a tükrömet... nem baj, hogy mindenki max. 60-nal halad és szemmel láthatóan csúszkálnak a bátrabbak...
v8maniac 2011.01.04. 20:35:30
Csak azért regisztráltam, hogy hozzászólhassak.
Tudom farok vagyok, de én autópályán 170-180-nal megyek.
Viszont soha életemben nem villogtam vagy dudáltam le senkit. Se előzésért se másért.
Ha látom, hogy előttem tökölnek, lassítok, megvárom amíg befejezik, majd elhúzok mint a szél.
Engem a kamionok sem zavartak soha. Ha öt percig előz, akkor öt percig. Úgyis előbb teszem meg az adott utat mint az autósok 99%-a.
Szóval íme, olyan is van, aki gyorsan megy de nem villog.
Aki ráadásul messziről villog anélkül, hogy látná mi és mennyien vannak előtte az szerintem egy frusztrált pöcs.
Ja és nem szoktam sietni. Azért megyek gyorsan mert amúgy rohadtul unalmasnak találom az autópályákat.
Xezs 2011.01.04. 21:02:19
Igen, nagyon sok hülye van, mikor pl. én KRESZ vizsgáztam, volt egy cigány csaj aki harmadjára jött vizsgázni és akkor is elkésett, így bebukta. Aki azt nem képes megjegyezni, hogy hányra kell jönni attól mit várunk? Na meg a KRESZ vizsga is egy vicc. Kb. 10 perc alatt jöttem ki róla hibátlan eredménnyel, a szemét húgom meg előttem vagy 3 perccel, pedig direkt versenyeztünk. A többi meg ott gürcölt, nem tudom mit nem értett, mert halál egyszerű volt az egész vizsga.
Ettől függetlenül ha valaki nem hülye, még akkor is lehet közveszélyes, mert bár tisztában van azzal, hogy mit tesz, de leszarja mert gazdag/köcsög/politikus stb.
Szóval nem csak a hülyék vezetnek szarul, de az esetek többségében igen.
Xezs 2011.01.04. 21:03:44
"streetfighter" 2011.01.04. 21:12:13
Hasonló vagy mint én. ;)
Csak én annyira unalmasnak találom az autópályát, hogy ha nem muszáj, nem is használom és inkább országúton száguldozom. :)
2011.01.04. 21:31:14
De ettől függetlenül szinte soha nem villogok. Akkor szoktam, mikor tényleg ki lehetne menni a külsőbe de emberünk a belsőbe szambázik...
v8maniac 2011.01.04. 22:57:17
Tornado86 2011.01.04. 23:03:47
Röviden és tömören egy büdös oltyán vezette a Mercit. Kár, hogy hiányzik a rendszáma, de rájuk vall ez a magatartás. Mellesleg a májusban elém szédülõ Dacia bihari rendszámmal bír.
@grozy:
Cukrot neki!
@schdl:
Fõleg ha figyelembe vesszük, hogy 1-1 kamionnál lassabban fut fel a fék mint a kicsiknél, bár összetett a dolog.
@"streetfighter":
Nagy bizony az az állatkert és túl gyakran döglik be a villanypásztor.
@Geri1984:
Villogásnál kimaradt egy eset, amikor partner és nem tapló: ha bár gyorsabban halad mögötted, de azt jelzi villantással, hogy jön mögötte egy küldetésben levõ jármû. Egyébként bár át-átlépem a max. megengedett sebességet és igyekszek nem lassítani a gyorsabbat, azért kifogok pár elégedetlent, hosszan lámpázni viszont csak akkor szoktam, ha valami nagy butaságot csinált az elõttem levõ (pl. figyelmetlenül és nálam jóval lassabban menve gyorsítás nélkül váltott sávot) és nem tette ki bocsánatkérésként az elakadásjelzõt vagy fel a kezét. Ha pedig már messzirõl indexel, úgyis kiengedem, hadd menjen, villantással vagy azt jelzem hogy engedem, vagy ha kint felejti magát, hogy elaludt :)
@v8maniac:
Hagyd, nekem is 170-175-180 a sztrádatempóm. Bár a messzirõl villogás informatív is lehet.
Tornado86 2011.01.04. 23:10:31
Mondjuk elõztem már meg 90el menõ IFA-t is, lehet tuning a vas valami Merci, DAF vagy Renault motorral és váltóval, hisz 1 gramm füst nem jött ki belõle :) Szóval a kamionos szabályt rossznak tartom sok szempontból, azt hiszem valami olyasmi lenne az optimális, hogy biztonságos körülmények között el lenne szabad engedniük a gyorsabb kamionost a leállósávon (de csak ott, lassítón vagy gyorsítón nem) ahol nincs min. 3 sáv. Profik azok a srácok, megoldják hogy ne legyen baj belõle. Mellesleg a legtöbb vérprofinak (ami nem egyenlõ a tehetségtelen önjelölt Fittipaldi-val), így nekem is, pont a bénáktól van frásza.
v8maniac 2011.01.04. 23:14:18
Egy darabig megyek az ilyen mögött és ha nem megy le, elmegyek mellette jobbról. Persze maximálisan figyelve, minél rövidebb idő alatt és amennyire csak lehet jobbra húzódva.
Xezs 2011.01.04. 23:20:49
Én sosem értettem, hogy mi a fasznak viaskdni az utakon, vannak ennél sokkal fontosabb dolgok is a világon (pl. egy sör legurítása, vagy hancúrozás az asszonnyal).
@Tornado86: Megvesztél? Leállósávot nem véletlenül zárnak el a forgalomtól és nem véletlenül lehet csak indokolt esetben igénybevenni.
Tornado86 2011.01.04. 23:28:03
Brainstorming, vazze :) Szabályozni meg lehet az ilyesmit, pl. legyen a forgalmat így segítõ kamionos 100m-el 1-1 lerobbant autó mögött visszasorolni a külsõ sávra. Amúgy ha belegondolsz, másképp indirekt módon drágul a fuvarozás, szóval közgazdász fejjel is meg kell nézni a dolgot. A képlet egyszerû: hamarabb kerül az árú a boltba, hamarabb lehet elkezdeni eladni, adott esetben nem kell túlórát fizetni 1-1 alkalmazottnak stb, stb, stb.
kisvagány 2011.01.05. 00:19:39
Jelentkezzen már aki nem látott még az autópályán lassan (mondjuk kb. 80 km/h) haladó bármilyen járművet! Mert én minden alkalommal találkozok több ilyennel is. Na ezeket a jövőben nem előzhetik majd meg a teherautók. Aki ezt a szabályt kitalálta az egy idióta. Egy ilyen jármű hány kamiont fog összegyüjteni maga mögött a Nyíregyháza-Budapest viszonylatban? Amikor majd 25-30 kamion megy a külső sávban 85-tel,mert nem előzhetik meg az előttük haladó "bármit", hová fognak kihúzódni a villogó sietősek elől azok akik betartják a kreszben előírt sebességhatárokat?
Már látom a képet:
Hétfő délelőtt 11 óra, M3-as autópálya
Nagyapa a 40 éves bogárhátújába gyüjti a kilómétereket a pályán. A tempó 83 km/h. Az érzékszerveinek és a biztonságérzetének valamint az autójának megfelelő tempóban. Mögötte mondjuk 21 kamion sorakozik már, ami figyelembe véve a szerelvények hosszát és a követési távolságokat kb. 1km hosszú sort eredményezhet. A belső sávban a megengedett 130 km/h-s sebességel közlekednek az autók amikor utoléri őket Dr. Nagyon Sietek ( Mindenki Húzzon Előlem nevelt fia ) aki éppen önhatalmúlag kivonja magát a kresz hatálya alól. Mire mindenki megtalálja majd a helyét a külső sávban a kamionok között és Dr. Nagyon Sietek újra a gázra léphet becslésem szerint min. 90 másodperc (!) telik majd el.
És ha már itt tartunk, akkor javaslom a következő. Ne álljunk meg részeredményeknél! Járuljunk hozzá, hagy a jövőben aki siet nyugodtan hagyja figyelmen kívül az "elsőbbségadás kötelező" és a "stop" táblákat is valamint a forgalomirányító fényjelző készülékek piros jelzését is. Persze csak akkor, ha villognak és dudálnak. Így a vonatok is észlelhetik majd, hogy ők sietnek. Így időben utat engedhetnek ők is.
Nevetséges, hogy azok a leg felháborodottabbak akik figyelmen kívül hagyják a korlátozásokat, mert ők sietnek.:)
Én sem vagyok szent, de nem vagyok felháborodva ha valaki a szabályok betartásával közlekedik előttem, legyen az személyautó vagy teherautó. Türelemmel kivárom,amíg rám kerüla sor. A nevében is benne van: KÖZÚT !:D
kisvagány 2011.01.05. 00:26:13
Xezs 2011.01.05. 00:33:43
Ezt a felvetésedet nem gondolhatod komolyan.
Xezs 2011.01.05. 00:36:28
Tornado86 2011.01.05. 00:42:55
Mondtam, hogy brainstorming :) Valamint nézd meg ezt: www.youtube.com/watch?v=zWwK0eClp6Y . Szólj nyugodtan, ha nem érted, mit mond. Ami biztos az az, hogy 2x2 sávos szakaszon is van megoldás arra, hogy adott esetben 1 IFA ne lassítson be 200 kamiont, amelyek pl. az M7esen nagy arányban Szlovéniába, Olaszországba vagy del-Franciaországba mennek lepakolni. 200km 60-65ös átlaggal a reális 80 körüli helyett 30-45 perc veszteség. És van amikor azért ér oda 11-12 órával vagy akár még többel hamarabb az árú, mert megelõzi a 90el menõ kamionos a 88al menõt.
P.S. 3,5 t felett is ugyanoda korlátozzák a kamionokat mint 7,5 felett.
metal · http://electric.blog.hu 2011.01.05. 07:59:08
kisvagány 2011.01.05. 08:23:17
Aha, a személyautók és a motorkerékpárok meg csak 130-al mehetnének. Akik kivillogják a szabályosan közlekedőket a belső sávból azok nyilván ufo-k,akikre a fizika törvényei sem vonatkoznak.:)
esef 2011.01.05. 09:30:34
Bár én csak a Bp.-Székesfehérvár távon megyek sokat a pályán, nekem sem mindegy, hogy 50 perc alatt vagyok lent, vagy padlógázzal/villogva/idegesen/horror fogyasztással 35 perc alatt. Éppen ezért soha nem sietek.
hangyagya 2011.01.05. 10:07:05
hangyagya 2011.01.05. 10:20:28
Azért amit írsz, az egy teljesen másik probléma, valódi fajgyűlölő hozzáállással. Figyelsz kicsit? Itt vagy még? Itt kamionos szivatott súlyfölénnyel, majd kisautó visszaszivatott abban bízva, hogy a kamionos nem megölni akarta, hanem csak lelki sérült lett a refizéstől. Először az egyik volt hülye, utána a másik. Neked, milyen módszereid vannak lehűteni magad a közlekedés viszontagságai közepette? Komolyan félek, hogy így magadban is kárt okozhatsz, hiszen nem becsövezett kocsival mész, ha jól sejtem. És tényleg nem akartalak bántani, peace!
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.05. 10:29:37
Remélem, neked nincs beleszólásod a szabályok módosításába:-))
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.05. 10:35:19
hangyagya 2011.01.05. 10:37:03
@kedves admin: van magyarázat a törlésre? a felvetésben nem volt sértő, szorosan a témához kapcsolódott, a számok jók voltak, a válasz IQ-ja rendben volt.
hangyagya 2011.01.05. 10:41:14
cso zsi 2011.01.05. 11:36:52
Tavaly nyáron az M3-on egy román kisbusz megtette. Amikor csattantak mögötte, akkor elpucolt a helyszínről.
A kamion meg előzhet továbbra is, éjjel-nappal, ha külön tábla nem tiltja.
A korlátozás ugyanis csak a 7,5 tonna fölöttiekre vonatkozik.
Azt hiszem, nem az a plusz 5-10 tonna fog "nehezemre esni", ha kivasal.
hangyagya 2011.01.05. 11:44:29
Így képzelem el, amikor valaki sértésnek veszi a refit:
Első stáció
"EZ AZ ÉN AUTÓM/AUTÓPÁLYÁM ez meg le akar kényszeríteni"
1. aki előzni akar, csak hátulról jöhet
2. aki siet, előzni akar
3. siettél már?
Második stáció:
jótékony tanításképpen próbáljuk megmutatni hogyan is kell jól csinálni - "úgy kell menni, ahogy én, meg is mutatom, hidd el így a legjobb több szempontból is, kis butus"
1. a maga tempójában mindenki siet(!) valahová
2. belátható és igaz, hogy 200>150>130>90
3. Mind kimehetnek az útra a mai KRESZ szerint
4. két sávos autópályán kizárólag két különböző sebesség lenne jogos
5. előzékenység nélkül csak a pont 200-al haladóknak volna esélye eljutni a célba, a többi csak 90-el haladhatna
harmadik stáció:
Később, miután nem érkezik "igen mester, tényleg így a legjobb" jelzés a mögöttünk haladótól, agresszíven megtoroljuk néhány perc ráéréssel a siető kis paraszt refivel leadott hadüzenetét, aki nem indult el korábban és most bajban van. Na de akkor legyen még nagyobb bajban, "figyu csak, már nem is vagyok biztos benne, fog-e a fékem... sürgősen meg kell győződnöm róla..."
1. nincs idő megbeszélni a sietség okát (és nem is rám tartozik, értelmetlen beleszólnom)
2. egyébként hogyan adhatná tudtomra?
3. miért feltételezem hogy csak rosszindulat vezérelheti?
4. miért kezdem azonnal büntetni?
5. mi a valós oka annak, hogy feltartom?
EZT NEM CSAK KAMIONOSOK CSINÁLJÁK!
Miért nem vesszük inkább mondjuk szánalmasan könyörgő kérésnek a refit? Akkor kivételes hatalmunk kegyéből adódóan vethetjük oda jobbra kitérő irányváltoztatásunkat (esetleg türelmes várakozásunkat a külső sávban) a hátunk mögött könyörgő szánalmas pondrónak, nemes lelkünk és bölcs elménk vitathatatlan jeléül. (eddig lájk?) Ha meg sietek, végiggondolhatnám, hogy ha hosszú sor van mögöttem, jó néhány perc múlva tud csak kijönni szerencsétlen, hát én vetem neki oda a kegyet. Amikor hálásan visszasorol a külsőbe, újból hiperűr sebre kapcsolhatok.
Alátámasztó történet:
néhány éve dec 24-én karácsonyfa vásárlás után 11:00-kor a lépcsőházam elé érve síró anyuka kért meg a karjában zöld és lila arcú eszméletlen kisgyerekkel, vigyem be a MÁV kórházba, nincs idő megvárni a mentőt. 1.3-as cseppkadett megmutatta, hogy kell szembeforgalommal villogva-dudálva sort előzni a Szerencs utcában, 160-al menni M3-ason, piros lámpán átmenni a városligetben, záróvonalon bekanyarodni a Dózsa György úton. Mindenki csak egy "paraszt kis kadettes" karácsonyi sietségét látta, sőt egy zöld állólámpás Merci meg is akarta mutatni, mennyivel gyorsabb az ő kocsija és mennyivel jobb a fékje a belső sávban. Egy kis cselezés után végre elmentünk mellette, látnotok kellett volna az arcát, amikor meglátta az utasaimat.
[mike] 2011.01.05. 12:11:41
hangyagya 2011.01.05. 12:36:34
Mindenhol úgy mentem, hogy azért ne csak a szerencsén múljon. A Mercis mellett elhúztunk egyszer, de külső sávon megelőzött és emberkedni kezdett. Saját hülyeségétől óvandó lassítottam és amikor nyugodtra magyarázta/mutogatta magát, megelőztem. Akkor váltott döbbentre. Én végig eszemnél voltam.
Szélsőséges a példa, de a toleranciáról és a rosszindulat feltételezéséről ez is szól annyira, mint hogy ki veszi hadüzenetnek a refit. Nekem ez a post erről szól.
Xezs 2011.01.05. 13:30:20
Én nem biztos, hogy bevállaltam volna, és nem szívtelenségből mondom ezt.
hangyagya 2011.01.05. 13:54:34
Az hogy esett volna, ha akkor Téged előzlek az M3-on? Akkor jó, ha közömbös, de sokaknak már ez a sértés. 80-as IQ mi? :D
A közlekedésben talán az okozza a legtöbb gondot, hogy nincs idő tisztázni a helyzeteket és mindenki egyből rosszra gondol. A KRESZ sokak számára elfogadhatatlan és be nem tartandó szabálygyűjtemény. Valakinek csak megtanulhatatlan :))
[mike] 2011.01.05. 16:05:22
"streetfighter" 2011.01.05. 16:48:18
Én is szívesen segítettem voln, de a szembe sáv zárón keresztül és a piroson áthajtás az durva!
Én mindig azt szoktam mondani. Aki nincs hozzászokva a "száguldozáshoz", az ne csinálja, mert abból csak baj lehet.
Én mikor elutaztam 2 hétre repülővel, és nem vezettem utána sem még 1 hétig, azután visszavettem a tempót 1-2 napig.
Iszonyatosan kell figyelni mindenkire, hiszen nem számítanak rád. Ez főleg a városban a többsávos utakon a helyezkedéseknél gyakori. :(
2011.01.05. 17:00:01
Asszem nálam se lett volna kérdés hogy segítek-e. Zokon venném ha azért meghalna egy gyerek, mert a mentő nem ért ki időben, és senki nem vitte be a kórházba előtte... Bár inkább ne kerüljek ilyen helyzetbe, mert a pénztárcám bánná... Rohadt sok a bekamerázott kereszteződés, traffipax. Ráadásul amilyen mázlim lenne, tuti épp egy rendőrt sikerülne levillognom városba 130-cal.. :D
...Ahoj... 2011.01.05. 18:39:23
Az hogy derül ki hogy katalizátoros? 86-os Nissan datsun az az?
hangyagya 2011.01.05. 18:40:56
hangyagya 2011.01.05. 18:43:03
illetve nem kíséret, hanem felvezetésnek hívják, megkérdeztem.
Xezs 2011.01.05. 20:27:03
Pont vagy 3 napja láttam egy ilyet, röhögtem is rajta. Könyves Kálmán-Gyáli kereszteződés, egyenesen menő sávok feltorlódva a Népliget felé, pirosnál várakoznak. Paraszt sofőr kivág (típusra nem emlékszem) a jobbra menő sávba, ami üres, majd úgy a lámpától számítva a 3. vagy 4. helyre beteszi a gépjármű orrát, mintha ez lenne a legtermészetesebb. Gyalog voltam, nem vártam meg a végét, de ez esetben bevallom, én nem engedtem volna be. Várja ki mindenki a sorát, ez elvárható szerintem mindenkitől. Ha meg haldokló gyereket vitt volna, akkor az a minimum, hogy felcsapja a kocsit a járdaszigetre és úgy előzi meg az egész sort, hogy a zebrára érkezik (vagy piroson megy át) szóval nem volt ez más, csak sunyi trükközés.
hangyagya 2011.01.05. 23:50:24
Minden vidéki utamon többször fordul elő az ilyesmi, már csak felolvasom magamban a forgatókönyvet és röhögök az egészen. Úgy intézem, hogy baleset nélkül túl legyek rajta és megyek tovább. Amikor hazaérek, végiggondolom, hogy ha az indulataim vezéreltek volna, hány rohadt nagy balesetet okoztam volna, amiben esetleg én is ott maradhattam volna...
és még egy gondolat: nem érzem magam lúzernek ha valakit elengedek, de a tolakodás ki tud hozni a sodromból. Megkérdeznék egy közlekedés pszichológust erről, teljesen tanácstalan vagyok
"streetfighter" 2011.01.06. 09:10:25
"Amikor hazaérek, végiggondolom, hogy ha az indulataim vezéreltek volna, hány rohadt nagy balesetet okoztam volna, amiben esetleg én is ott maradhattam volna..."
Én nem értem, hogy ti hol vezettek, mert velem ilyenek nagyon ritkán történnek. Ilyet már más is írt, de azt sem értettem.
Nem egy helyen (Bp. és környéke) autózunk, vagy mi?
Én inkább arra gondolok, hogy sok autósnak alacsony az ingerküszöbe, vagy túldimenzionálja a helyzetek súlyosságát.
CD-R80 2011.01.06. 10:19:56
S egy-két faroktól eltekintve senki nem áll neki büntetőzni, ott is csak miután körbenézett s nem lát hatóságnak látszó bármit.
Mellesleg az abroncsaid mivel érkeznek?
Hajóval?:D
Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.01.06. 12:22:20
nekem a bmw-sekekl gyűlik meg állandóan a bajom, posztoltam is egyet a tiszteletükre
lacitoday.blog.hu/2011/01/04/bmw_14
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.06. 12:25:14
Sosem hallgatjátok a híreket, hány emberéletbe került már a kamionok előzése? Ugye nem mondjátok azt,hogy mindegy,hogy egy előző 40 tonnás vagy egy előző 2 tonnás okoz-e balesetet? Ha a nulláson soha többet nem előzhetnek, már megérte, akármibe is kerüljön ez nekünk, mert tucat ember fog élve maradni, erre mérget is vehetnek a nagy ellenzők...A te példád a rossz, egyébként, mert ott, Németországban sem előzhet a kamion két sávon, te is tudod. Három sávon, kijelölt helyen igen. Ez ellen semmi kifogásom, itt sem! Legyen meg, hol előzhetnek, jól átgondoltan, de az biztosan nem a nullás..Én csak ezért támogatom ezt, mert aki látja ott mit művelnek, egy életre megtanulja! Amikor arra járok, szinte minden reggel látom, amint 5 méter követési távolsággal mennek, tempomattal és közben egy őrült meg előzi őket, kettővel! Vagy mikor a busz előzi, életveszélyesen a kamion sort, mert nem tud közéjük kimenni..Sorolhatnám..Halálos kombinációk..
Vu, de ja vu 2011.01.06. 12:39:31
www.globalcar.com/datasheet/
De szerintem nem az...
CD-R80 2011.01.06. 12:39:59
Mellesleg hová sietsz a nulláson? Ott nagyrészt 80 a max.. De általánosságokat mindenki tud mondani.
Személyautóval is vannak ott ökrök akik félnek ha már 60-al mennek s azt nézik nehogy a falra menjenek. Vagy épp a huppanónál ami mellesleg kanyarban is van mennek be a kamion mellé mert 3-al többel megy akkor ő már előzhet.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.06. 14:16:26
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.06. 14:22:50
metal · http://electric.blog.hu 2011.01.06. 14:42:20
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.06. 15:14:38
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.06. 15:27:18
metal · http://electric.blog.hu 2011.01.06. 19:18:05
"streetfighter" 2011.01.06. 19:30:39
"Te magad melyik táborhoz is tartozol?"
Egyikhez sem!
Szerintem nem csak ez a két tábor van.
Fenntartom, aki havonta (félévente)életveszélyes helyzetbe keveredik, azzal baj van.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.06. 20:14:05
...Ahoj... 2011.01.07. 10:46:09
CD-R80 2011.01.07. 12:20:39
De néhány dolgot nem látsz át. Ha tovább emelik a fuvarozók díját és a fuvardíjak maradnak azzal majd pont a balesetveszélyt fogják növelni, de biztos erre is lesz valami remek megoldásod:))
Clearvoyance 2011.01.08. 15:40:39
Karbantartás kérdése.
kisvagány 2011.01.09. 01:55:56
Először is szeretnélek megnyugtatni, nincs beleszólásom a szabálymódosításokba.:)
Másodszor kijelentem amiről itt Te is és még sokan mások beszélnek, hogy a kamionok 10-15 pecig előznek az nagyon erős túlzás. Nyilván tovább tart mint amikor egyik személyautó előzi a másikat márcsak a járművek hossza miatt is, de a 10-15 perces előzés az "városi legenda", egyszerűen nem létezik. Fiktív példa.:D
Harmadszor, egy teherautó amelyik 80 km/h-val megy nem igazán veszélyezteti a sávváltással a szabályosan 130 km/h sebességgel közlekedőket, csak a gyorshajtókat.
Negyedszer, extrém esetek pedig vannak, a héten is láttam több olyan személyautót ami 70 körüli tempót diktált az M3-n (köztük egy bmw 530D ).
Remélem elolvastad, és átgondolod mégegyszer.:)
Miért ne előzhetne egy teherautó, ha azt a forgalom lehetővé teszi?
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 10:09:55
"Harmadszor, egy teherautó amelyik 80 km/h-val megy nem igazán veszélyezteti a sávváltással a szabályosan 130 km/h sebességgel közlekedőket, csak a gyorshajtókat."
Szerintem jogosítványod sincs, ha ilyet leírtál..50 km/órás sebesség különbségről beszélsz! Szerintem fejezzük be..Előbb tedd le a jogsit.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.09. 10:38:38
"streetfighter" 2011.01.09. 11:00:14
Nincs igazad!
Kisvagánynak van igaza!
Miért is ne előzhetne egy kamion, ha azt a forgalom lehetővé teszi?
Az 50Km/h különbség nem olyan nagy autópályán. Egy normális vezető (figyel, gondolkodik) által simán kezelhető kell legyen.
Most ezek a barmok megint hoztak egy olyan döntést amivel átestek a ló túloldalára.
Képzeld el, ha egy farok 70-nel halad a pályán, akkor egy 7,5t felettei sem előzheti le normál időben! Abszurd!
Itt is az van mint a közlekedés más területén. Pár barom miatt szivatnak mindenkit.
Mellesleg még kamionos ismerősöm sincs, nem azért védem őket. Azt a pár idióta barmot, akik a gondokat okozzák, azokat kell megfingatni, és nem mindenkit! Csak akkor dolgozni is kéne, az meg már nem nyerő. :(
metal · http://electric.blog.hu 2011.01.09. 11:07:00
metal · http://electric.blog.hu 2011.01.09. 11:09:49
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.09. 11:10:29
CD-R80 2011.01.09. 11:29:08
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 11:34:35
Ezen kívül:
Fogjátok fel, amit már leírtam, elsősorban nem a dugók, a feltartás miatt támogatom a tiltást, hanem a balesetek miatt. Ha szánnék most rá több időt, megkeresném nektek a statisztikákat, amik megmutatják mennyi halálos kimenetelű baleset résztvevői a kamionok, amikben a legtöbb esetben, sőt mondhatom soha, nem a kamion vezetője sérül meg..Ez a tiltás nekünk nagyon jó, és a kamionoknak szinte semmi gondot nem jelent.Csak műbalhé az egész. Miközben emberéleteket óv.. A legnagyobb elvi sebességük a és az autópályák legkisebb megengedett sebessége közt mennyi is a különbség? Ugye nem akarjátok azt sugallni, hogy a kamionokat többször fogják feltartani, mint ahányszor a kamionok tartanak fel minket??? Nevetséges, ezerszer le lett itt is vezetve, a kamionok fél órákkal(annyi sincs) érnek korábban a célhoz, ha előzhetnek, ami semmi, de amit kockáztatnak és a bosszúság amit a személyautósoknak okoznak, a többszöröse..Kiegészítésnek teljesen jó, amit majd be is fognak vezetni, adott helyen, emelkedőkön, ahol nem balesetveszélyes, kamionnal előzni szabad tábla és kész.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.09. 11:39:32
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 11:45:43
Most ehhez számoljuk hozzá a személyautók és a teherautók arányát és rájöttök az a 9% hatalmas szám!
2003-as adatot találtam: személyautó:2.777.000 kerekítve és teherautó, most kapaszkodj:362.000!Közel 8szor több személyautó! Most nézzük újra, mennyi a teherautók által okozott balesetek száma? Majdnem 10%, miközben egynyolcad annyi a teherautó..Ehhez nem kell kommentár..Ha meg nem vagytok meggyőzve, olvassatok utána,hogy ezekből a balesetekből mennyi a halálos és a legtöbb pedig autóúton, előzésből lesz..Szóval tőlem bosszankodjanak a kamionosok, de mivel a családom nagy része vezet, a feleségem is fog, én örülök a szabálynak.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 11:49:45
CD-R80 2011.01.09. 11:49:49
@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Azok amúgy is csak digitálisan vezetnek és max 30méterre látnak előre:D
Ezért használják a ködlámpát is gyakrabban:D
CD-R80 2011.01.09. 11:52:25
Mellesleg a matricán láttál feliratot hogy végig 130-al fogsz tudni menni?
Indulj el előbb.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 11:52:35
Amikor azt mondjátok, hogy nem hosszú egy ilyen előzés:
www.youtube.com/watch?v=R8DjCvrYWiA&feature=related
Főleg Te nézd streetfigter! Elképzelem, amint Te mész mögötte! Át is ugranád, de Te ezt nem tűrnéd!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.09. 11:56:55
A statisztikádhoz meg annyit, hogy esetleg azt is nézd meg, hogy a 9 százalékból hány baleset előzés miatt, és nem elalvás, stb. miatt.
D4D 2011.01.09. 11:57:52
Aabroncs: Neked abban van igazad, hogy a kamion-kamion előzés tovább tart, mint egy BMW-Suzuki előzés.
Többiek: Abban van igazatok, hogy egy barom miatt most 50 kamion is feltorlódhat.
Nézzük honnan jött ez a szabály:
A német pályákon, ahol nincs sebességkorlátozás, elég vad dolog 230-al ráesni egy 80-al haladó kamionra. A kamion vezetője hiába tekint hátra, 230-al az autó másodpercenként kb 80 métert tesz meg. Ha azt vesszük, hogy egy kamion kb 5 másodperc alatt vált sávot, úgy kiszámolható, hogy a kamion vezetőjének durván fél kilométerre kellene hátrafele látnia. Ez képtelenség.
A szabály mellett szól még, hogy Németország egy magasfokon motorizált ország, ahol az autópályák napközben mindig telitettek, és egy hirtelen 200-ról 80-ra fékezés a fékezés mögött kilométerekkel képes egy fél órás dugót okozni. Amely dugók esetleg újabbakat okoznak, amennyiben egy kereszteződést is sikerül bedugítani.
Lássuk be, hogy 130-ról 80-ra le lehet fékezni nagyon hamar, és ezzel a tempóval közeledve látható az autó a szerelvényből.
Magyarországon főleg az M0-áson történnek kamionbalesetek, előzésből, de ott viszont az út a ludas, egyszerűen az M0-n nem fér el két kamion egymás mellett. Bár aki már járt Olaszországban, például a Firenze felé vezető autópályán, az még a régi alagutak idejében láthatott olyanokat, hogy azok alapján a mi régi nullásunkon három kamionnak is el kell férnie. Konkrétan az alagútban én a céges G Astrával nem mertem a lakókocsis mellett elmenni, elöttünk 200 méterre a kamion kamiont előzött.
A nulláson történő kamionbalesetek mindenkit irritálnak, ezért a gondoskodó állam most előállt a megoldással. Mit csinált közben rosszul? Azt, hogy hazánkban 60-al kell menni autópályán, aki 61-el tud menni sík úton tartósan, és nem esik az egyéb kitiltottak közé, az vígan mehet a pályán. Tehát a Zsuk is.
Egy Szeged Budapest távot Zsukkal megtéve, belátható, hogy a kamionok, akik nem előzhetnek, igencsak hosszú sorokban gyűlnek fel mögöttünk.
Aki felhajt a pályára, és ebbe a sorba kell felhajtson, majd a 60-al haladó sorból szeretne kitörni, azt viszont megfosztottuk a gyorsítás lehetőségétől, így 60-al bevágódva a belső sávba egy komoly akadályt jelent hirtelen mindenkinek. Főleg, ha egy olyan járműről van szó, ami előzhet, de nem képes érdemben a 90-es tempó átlépésére, pl egy lakókocsis szerelvény.
Ami viszont a szabály mellett szól:
Rendszeresen használtam az M1-es pályát Bp-Herceghalom viszonylatban. Az autópályán rendszeresen nem tudtam még 130-al se sokszor haladni, mert sok belsősávimádó 110-el kapaszkodik a Sasfészeknél felfele.
5-ből 3 alkalommal kamion előzött kamiont, és ilyenkor csak 80-al tudtam haladni.
Ugyanez a táv a régi úton néha gyorsabb. Ott stabilan lehet (nem szabad!) menni 120-al, leszámítva a körforgalmakat, mindezt pályadíj nélkül.
Hosszabb megtett szakasznál ezek az akadályok elenyésző ideig állnak fel, és nem befolyásolják érdemben az eljutási időt. Egy 40-50 kilométeres szakaszon viszont az eljutási időt akár 20%-al is növelheti a több darab kamionelőzés.
Igazából nem tudom, hogy pártoljam-e az új szabályozást. Közlekedésbiztonsági értéke véleményem szerint nulla.
Sokkal jobban járnánk, ha a nulláson a már eddig meglévő tilalamat tartattnák be tűzzel-vassal, mert ott egyértelműen van biztonsági hozadéka (lenne).
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.09. 11:57:54
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 12:00:51
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.09. 12:02:56
Én? Nem inkább te?
"Neked mennyit hoz egy előzés időben, a célodig: Hát nekem mennyit ront egy 130-ról 90-re lassítás?"
Ez pont a másikat leszarom azért, hogy nekem jobb legyen felfogás.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 12:04:25
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 12:06:50
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.09. 12:09:54
Asszem itt befejeztem, megint rájöttem, hogy veled nem érdemes vitatkozni, már nem először. És tényleg én vagyok a hülye, hogy nekiálltam veled vitatkozni...Komolyan mondom, olyan vagy, mint egy nő, csak neked lehet igazad, a többiek le vannak szarva :)
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 12:11:40
Csak arra reflektálnék, hogy baleset megelőzésben mit hoz, ha nem előzhetnek két sávoson..Érdemes megnézni a követési távokat!!! Életveszélyesek!!
Részemről a téma lezárva, mert valójában nem kérdés, hanem tény, hogy ez a szabály jó. Kiegészítik majd, egy-egy táblával,hogy hol előzhetnek és kész.
CD-R80 2011.01.09. 12:21:17
Műkörmöshöz?:DDD
Igazi fasza munkamorálod lehet..
Xezs 2011.01.09. 12:24:34
Tehát nem kicentizve egy autónyi helyet, hanem jó nagy adag ráhagyással, hogy satufék esetén is meg tudjon állni a kisautó.
Az már persze gázos, ha a 2 kamion közti kisautó balfaszkodik, és nem előz.
Sokszor egy szabályt nem azért gondolnak rossznak az emberek, mert önmagában rossz, hanem mert a többség nem tudja normálisan alkalmazni (szellemi vagy egyéb adottságaiból kifolyólag).
De én azt mondom, várjuk meg, hogy milyen helyzeteket eredményez ez a gyakorlat, addig kár találgatni, hogy jó vagy rossz.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 12:26:03
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 12:29:04
kamionos..
CD-R80 2011.01.09. 12:29:15
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.09. 12:30:37
Xezs 2011.01.09. 12:32:03
És most ne jöjjön nekem senki se a jól karbantartott tuningladájával, mert az is csak egy roncshalmaz, korából kifolyólag.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 12:34:06
Xezs 2011.01.09. 12:35:10
Egy kamionosnak mit számít az, hogy 88-cal, vagy 90-nel halad? Ez pitiánerség, akárhogy is nézem, és semmiképp sem tekinthető rohanásnak.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 12:38:42
Komolyan, már nevetnem kell ezen:-)))
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 12:41:05
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 12:42:29
www.youtube.com/watch?v=PjHFbLG-gMQ&NR=1
Xezs 2011.01.09. 12:44:25
SZerintem ez egyszerűen csak egyfajta "kinek-nagyobb-a-farka" verseny: aki előrébb van, annak nagyobb.
Kisebbségi komplexus.
D4D 2011.01.09. 12:49:42
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 12:51:46
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 12:53:22
Nem Magyar,de...
D4D 2011.01.09. 12:56:41
Ha valaki előz egyet, aki lassabb (78), és ezt gyorsan megteszi (90), akkor inkább félrenéznek.
Ha valaki 78-at 80-al előz, tuti kiviszik (parkolóba és megbírságolják).
Ha valaki 70-et előz 80-al, akkor a 70-estől érdeklődnek, miért 70-el megy.
Ha valaki 90-el előz 70-et, akkor mindketten szopóra kerülnek.
Hetente jár kint kamionnal. Ez a megfigyelése.
CD-R80 2011.01.09. 12:58:43
D4D 2011.01.09. 13:03:59
www.youtube.com/results?search_query=gigaliner&aq=f
www.youtube.com/watch?v=krKrT6nVlF4
Németek ezzel kísérleteznek.
D4D 2011.01.09. 13:09:20
Azt is vegyük figyelembe, hogy 80 helyett 75-el esetleg egy parkolóval előbb kell kiállni pihenőzni, ami akár 30 kilométer. Zuhany nem nő minden bokorban.
Ilyenkor a következő napot -30 km-el kezdi. Esetleg emiatt nem ér oda ahova megy.
Túlvezetésért nagyon kemények a büntik, keményebbek mint előzésért.
Eddig amit hallottam, 4 percért (Úgy, hogy 4 perccel később érte el a parkolót, tehát megállt pihenőre) kapott egy szlovák gyerek 400€-s 'csekket'.
D4D 2011.01.09. 13:11:44
A régi Rynart-os flottában voltak olyanok, amik üresen mentek 150-el. Üres póttal legyorsultak vele egy Fabiát.
Nem a lomhaság a gond, hanem ha rakottak, akkor az esetleg meginduló tömeget nem lehet megfogni.
Külön szabályt rakott vagy üres kamionra nem lehet hozni.
D4D 2011.01.09. 13:13:28
Általában mindenki, ezért ritkán alakulnak ki a fellistázott helyzetek.
"streetfighter" 2011.01.09. 13:48:15
Miért vágna be elém egy kamion?
Itt nem erről van szó, hiszen ezek nem szoktak csak úgy bevágni. Ez inkább személyautókra jellemző.
Egy értelmes sofőr azt érzékeli, hogy jóval elötte egy kamion előzni készül és bőven van ideje lassítani.
Itt nem extrém hélyzetekről beszélünk!
Félre értés ne essék! Én nem pártolom, hogy a kamionok egymást előzgessék 2Km/h sebességkülönbséggel. De legyen lehetőségük a jóval (10-15Km/h) lassabb járművet leelőzni. Ennyi.
A "forgalom lehetővé teszi" nálam azt jelenti, hogy nincs nagy forgalom, és nem tart fel senkit tűrhrtetlen (1-2 percen túl)
idejü előzéssel.
Én az általánosító és "mindent" tiltó szabályozásnak nem vagyok híve.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 15:00:45
Itt nem erről van szó, hiszen ezek nem szoktak csak úgy bevágni. Ez inkább személyautókra jellemző."
Mintha más világban autóznál..Az én tapasztalatom és jó néhány ismerősömmel dumáltam erről az új szabályról, (nem ismerek rajtatok kívül senkit aki ne ünnepelné,) szóval határozottan az, amiket a videókon látni..Kicsi követési távolság, életveszélyes kamionsor, amitől nem tudsz kihúzódni jobbra, és igenis a lassú kamiont úgy szokták megelőzni, hogy a legtöbbször, ha csak fél percet kéne várnia egy lyukra, ahhoz,hogy ne tartson fel, a legtöbb nem vár...
Nézzük ezt:
"de legyen lehetőségük a jóval (10-15Km/h) lassabb járművet leelőzni. Ennyi."
Ez mennyi is lehet autópályán? Mennyi a legkisebb megengedett és mennyi a kamion legnagyobb megengedett? Írd már ide,hogy lássuk, miért is kockáztatunk és tartunk fel?
2011.01.09. 15:02:03
2011.01.09. 15:05:54
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 15:07:48
Szerintem meg kellene érteni, hogy emberek nem kerülhetnek veszélybe olyan indokokkal, amiket itt olvasok..Elképesztő, hogy azt olvasom, van aki szembe állítja egy fuvar érdekeit emberéletekkel..A fuvaros érdekeit, aki ezenközben fizetésért dolgozik, hátköznapi emberek érdekeivel, és egyenlőség jelet tesz..Számomra ez felfoghatatlan demagógia..Aki fizetésért a munkáját végzi, tegye ezt a szabályokon belül..Vagy plusz pénzhez lehet jutni előzéssel vagy a követési távolság be nem tartása ennyi üzemanyagot spórol?? Higgyétek el, amint kiegészítik azzal a szabályt,hogy táblát tesznek ki,hol előzhetnek, minden rendben lesz és fele annyi baleset lesz, amiben előző kamion a felelős.
Xezs 2011.01.09. 15:23:44
Azzal viszont egyetértek, hogy autópályáról ki kéne tiltani az olyan járművet, ami nem tud mondjuk minimum 80-nal vagy 90-nel menni.
CD-R80 2011.01.09. 15:31:35
egy kommentelő 2011.01.09. 15:44:34
"Higgyétek el, amint kiegészítik azzal a szabályt,hogy táblát tesznek ki,hol előzhetnek, minden rendben lesz és fele annyi baleset lesz, amiben előző kamion a felelős."
Te, megmondanád nekem, hogy hogy néz ki ez a tábla? :)
Ja, és nem vagyok kamionos, csupán próbálok józanul gondolkodni.
D4D 2011.01.09. 15:50:33
Viszont így másnap 30 km-el többet kell teljesíteni, de megint van egy szopás, akkor megint 30 km lemaradás, ami már összesen 60. Itt lép be az, hogy a gyár bezár, és esetleg hiába aktív már a kamionos (lejárt a pihenő), áll a gyárkapu elött, mert azt majd csak 4 óra múlva nyitják ki.
Lehet erre azt mondani, hogy álljon meg ott, ahol lejár a vezetési ideje, de nem állhatnak meg mindenhol, a kissebb parkolókból ki vannak tiltva, sok parkolóban meg nincs állandó mozgás, egyes cégek azt is előírják, hogy bizonyos rakománnyal hol állhatsz meg.
Utóbbira példa egy haverom, aki egy autógyári kísérleti kütyüt vitt Szlovákiából Hollandiába. Megkapta térképen az útvonalat, bejelölve rajta, hol állhat meg.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.09. 15:55:09
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 16:16:32
@egy kommentelő: Látom nem nézed a videókat..Nem is vezetsz? Ha azt mondod a nulláson nem veszélyes a kamion előzés, akkor nincs miről beszélgetni..Sokkal veszélyesebb, mint bosszantó...Minden nap van egy hír, ebben a kis országban, egy kamionbalesetről..A legtöbb autóúton vagy a pályán..
egy kommentelő 2011.01.09. 16:25:13
És igen, veszélyes az előzés az M0-son, mert az az út úgy el van baszva, ahogy van. DE ha jól tudom, akkor végig kint az előzni tilos tábla. És mégis nagyban leszarják. Gondolod, hogy az új tilalmat nem fogják?
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 16:43:43
"Aki meg normális, az tud BIZTONSÁGOSAN is előzni. Nem hiszem, hogy őket kell büntetni 1-2 hülye miatt. "
Ez pedig a fő demagóg duma, szó nem igaz belőle, ugyanis ezek az előzések feleslegesek, szinte semmi eredményt nem hoznak, percekért veszélyeztetnek. A fele játék, poén, verseny! Nekem is van ám kamionosom, jó pár..Őrület egy ilyen hivatkozás: "De hozhatsz akármilyen szabályt, ezekkel akkor sem fogsz tudni mit kezdeni." Szerinted akkor nem kell tenni semmit???? Mostantól bárhol rögzítheti egy kamera..
Mindegy, kezd ez a vita parttalan lenni, mert nem indokoljátok meg, mi a haszna számunkra, ha előzhetnek, csak pufogtok..Családok halnak, de ti 10-20 percekről beszéltek, amihez csak előbb kel indulni, jobb útvonalterv kell, sorolhatnám. Sztem fejezzük be...
egy kommentelő 2011.01.09. 16:45:15
Ja, most ugrott be, hogy ezek szerint te rosszul értelmezted a posztot. Itt autópályás előzésről van szó, de te kevered a sima országúti előzésekkel :)
egy kommentelő 2011.01.09. 16:54:49
Érdekes meglátásod van, mert szerintem nagyon kevés olyan baleset van, amelyet kamionelőzés okoz, és valaki meghal, pláne nem családok. Persze autópályáról beszélünk.
Abból a megjegyzésedből, miszerint "induljon el hamarabb" nekem az jött le, hogy halványzöld fogalmad sincs a kamionozásról.
kisvagány 2011.01.09. 16:55:56
Eddig nem akartam ezzel előhozakodni, de ha már így "ráérztél" erre a jogosítvány dologra, akkor elmondom, hogy az én jogosítványom végig van pecsételve, és megvan a kisgéphajó vezetőim is, meg a nehézgépkezelőim. Ez utóbbit még Tiszafüreden szereztem egy 18 éves helybeli lánynál 1992-ben.:D
A tréfát félretéve, minden kategóriát használok A-tól E-ig. Évente kb. 100 ekm-t vezetek, ami nem túl sok ( ismerek olyat aki 160 ekm-t tesz meg évente ), de azért akad tapasztalatom bőven nekem is.
A végén még mondanék valamit az elfogultságról. Személyautóval évi 25-30ekm-t, teherautóval 60-70ekm-t, motorral 5-8ekm-t teszek meg évente. akkor most mikor is vagyok elfogult? Vagy mindíg a "másik" kategóriát utálom?
Kedves Aabroncs felebarátom, velem nagyon mellényúltál! :D
Ajánlom figyelmedbe D4D hozzászólását 11:57:52-kor!
kisvagány 2011.01.09. 16:58:04
A sors úgy hozta, hogy ebből kellene megélnem...
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.09. 17:15:32
@egy kommentelő: Autópályáról és autóútról beszélünk. Nekem az jött le, nem is tudod miről szól az új szabály, amiről beszélünk!
"Érdekes meglátásod van, mert szerintem nagyon kevés olyan baleset van, amelyet kamionelőzés okoz, és valaki meghal, pláne nem családok"
Ez meg LOL..Szerinted ez nem igaz?? Leállsz vitázni, de utána sem olvasol?? Szerinted miért hozták ezt a szabályt??? Nem halnak csalások? Hányat mutassak?? Guglizz már egy kicsit...
Mondom, befejeztem veled, nem vagy partner, ne haragudj..Azt sem tudod mit beszélsz, már elnézést!Neked még a jókedvű kamionos is poén, ugye! Nem kívánok neked semmit...Csak egy ilyen jókedvű kamionost..
kisvagány 2011.01.09. 17:56:51
Nem hinném, hogy az itt kommentelő emberek a nevemre vagy az arcomra lennének kíváncsiak, inkább a véleményemre. Ha kíváncsi vagy a jogsimra privátban elküldöm.:D
D4D 2011.01.09. 18:05:45
CD-R80 2011.01.09. 18:18:20
Neked van egy b jogsid max meg kamionosod:D de faszán tudsz mindent a fuvarozásról. Ellenben a te szakmád csak a tiéd. Értelek.
Csak ne akard bemagyarázni mindenkinek. Mellesleg ha gondolod áttérhetünk a te szakmádra is. Ha megoldás kell szólj, mert biztos vannak problémáid.
Arról meg hogy ki a demagóg...
CD-R80 2011.01.09. 18:20:08
D4D 2011.01.09. 18:20:25
maps.google.hu/maps?f=d&source=s_d&saddr=Ismeretlen+%C3%BAt&daddr=47.506239,18.763635+to:47.436809,18.8924863+to:47.3698111,19.1234859+to:47.35793,19.21319+to:47.575598,19.0486983+to:47.5417921,19.0412235+to:47.6221655,18.864513+to:Ismeretlen+%C3%BAt&geocode=FW7d1AIduDIeAQ%3BFT_j1AIdc08eASmtnvMSQHNqRzGgvP7qKMQAEw%3BFQnU0wIdxkYgASlVT9WkR-BBRzHBw_DpKMQAEw%3BFVPO0gIdHc0jASk3mEb0GelBRzFAvxHrKMQAEw%3BFeqf0gIdhislASnFAPkspOtBRzGgSBPrKMQAEw%3BFS7y1QId-qgiASklyA5-ltlBRzGwXhrrKMQAEw%3BFSBu1QIdx4siASnvwt5vZ9lBRzGgZP_qKMQAEw%3BFRWo1gIdgdkfASlZ7jCcUndqRzFAbWbqKMQAEw%3BFQoQ2QIdKhseAQ&hl=hu&mra=dpe&mrcr=0&mrsp=7&sz=13&via=1,2,3,4,5,6,7&sll=47.628264,18.886356&sspn=0.060158,0.110378&ie=UTF8&ll=47.586715,18.983002&spn=0.48165,0.883026&t=h&z=10
Itt hova csinálsz jobb utitervet?
D4D 2011.01.09. 18:25:30
A jó kedvűt nézd meg alaposabban! Nem olyan veszélyes mint kinéz, mert a csávó közben figyeli az utat. Amikor Jani bá a
Suzukiban szendvicset eszik az M7-esen, az sokkal veszélyesebb.
D4D 2011.01.09. 18:29:07
Na ebből valóban sok baleset van.
Xezs 2011.01.09. 22:07:41
@CD-R80: Erre meg annyit tudok mondani, hogy ha ilyen nehéz a kamionos élete, akkor menjen, dolgozzon mást, ami sokkal könnyebb.
@D4D: Most erre mit mondjak? Nem kell kicentizni a dolgokat és kész. Ha napi 8 órát vezethet, akkor számoljon 7 és fél órával vagy héttel, aztán ha csúszás van, bőven belefér. Számtalan oka lehet egyébként annak, hogy nem éri el a pihenőt, lehet baleset, ideiglenes forgalomkorlátozás, stb. Ezek tavaly is előfordultak, valahogy mégis megoldották a kamionosok. hadd ne sajnáljam már őket.
egy kommentelő 2011.01.09. 22:46:41
Az a gond, hogy akik itt verik a nyálukat, hogy miért előznek, azoknak halvány fogalmuk sincs a kamionozásról, ahogy látom, neked sem. Csak azt látjátok, hogy mennek az úton, és előznek. Én sem tudok mindent a szakmáról, de van néhány kamionsofőr ismerősöm, és tőlük hallottam egyet s mást.
D4D 2011.01.10. 00:02:50
"Erre meg annyit tudok mondani, hogy ha ilyen nehéz a kamionos élete, akkor menjen, dolgozzon mást, ami sokkal könnyebb."
Erre meg annyit tudok mondani, hogyha gőzöd nincs a kamionosok életéről, akkor ne ítélkezz felettük.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.10. 09:01:46
Az pedig, hogy miként nyilatkozol egy a bakról kiszállt, menet közben táncoló idiótáról, mert fél percenként előre néz, tolál röhej! Kérdezlek, a FÉKET bazzeg, hogy nyomja meg, ?????????? Ha átmenne a családodon, mi??? Teljes elvakult elfogultság..
@Xezs: Ne küzdj velük, olyan elfogultak, hogy az már vicc..Arra még mindig nem válaszoltak, mennyit nyerünk egy kamionos előzéssel, amiért életeket kell áldozni..(amiről van statisztika, még ha itt tagadni is próbálja mind)..Még a bakon kívül táncoló pilóta is rendben van, csak nehogy a kamionosok se ggéből ki kelljen húzni a nyelvüket:-)))Úgy látom ők a kiválasztottak..Valamiért felettünk állnak..
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.10. 09:11:48
metal · http://electric.blog.hu 2011.01.10. 10:12:59
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.10. 10:16:54
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.10. 10:18:09
Végszónak:-)
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.10. 10:21:53
A teherautók a második, pedig nyolcad annyian vannak az utakon. Az előzés pedig kimondottan előkelő helyen van..Egyébként ezt azért lehet ám tudni, ha nem elfogult az ember és hallgatja a rádiót, minden baleseti hírben van kamion!!!
No szép napot..
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.10. 10:26:57
http://helyszínelők.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=108&Itemid=261
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.10. 10:27:26
metal · http://electric.blog.hu 2011.01.10. 11:41:40
"streetfighter" 2011.01.10. 15:03:32
Hááát ezen jót röhögtem!
Te beszélsz elfogultságról te kamion(os) gyűlőlő. :D
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.10. 18:00:34
D4D 2011.01.10. 18:27:35
" Kérdezlek, a FÉKET bazzeg, hogy nyomja meg, ??"
EZ JOGOS!
Azért feltételezem, hogy ha lett volna előtte autó, akkor nem csinál ilyet.
Amúgy minden szempontot összevetve, ami itt a vita folyamán elhangzott, én inklább nem értek egyet az előzési tilalommal, viszont rugalmasabban szabályoznám a kérdést a jelenleginél.
A mostani előzési tilalom előtt (amikor is szabály mondja ki az előzési tilalmat), táblákkal tiltották az M1-en pl Tatabánya Budapest viszonylatban az előzést. Felesleges ecsetelnem, hogy egy tábla überel egy szabályt.
Ha döntési helyzetben lennék, akkor az autópályákon 1500, de minimum 2000 méterenként lennének LED táblahidak, ahol nem zöldségeket írogatnának ki, hanem ha a forgalmi helyzet, illetve az útviszonyok megkívánják, mindentől függetlenül el lehetne rendelni gombnyomásra előzési tilalmat, sebességkorlátozást, és hóesésben továbbhaladási tilalmat (csak a fő dolgokat említsük).
Sokkal jobb lenne, mint a jelenlegi rendszer, ahol pl 500 méteres látótávolságnál "Használja a hátsó ködlámpát" felirat van.
D4D 2011.01.10. 18:32:43
Statisztikákról Winston Churchillnek volt egy jó mondása, nem idézem, mert feltételezem, hogy ismered.
Xezs 2011.01.10. 18:48:15
@D4D: Nem ítélkeztem. Csupán lehetőségeket vázoltam fel.
CD-R80 2011.01.10. 19:13:04
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.10. 19:40:19
CD-R80 2011.01.10. 20:03:27
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.10. 20:05:03
1kutya 2011.01.10. 20:09:26
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.10. 20:19:35
D4D 2011.01.10. 20:56:40
Ha unod a tömjént, akkor esetleg ellenpontként kommentelhetek 'Flúgtalan kamiontalan' néven, kizárólag a te kommentjeid ellenkezőjét.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.11. 09:52:21
"CD-R80 2011.01.09. 11:52:25
@Aabroncs: Esetleg közlekedni tanítsd meg őket ne csak vezetni.
Mellesleg a matricán láttál feliratot hogy végig 130-al fogsz tudni menni?
Indulj el előbb. "
KolomparVinetu 2011.01.11. 12:09:51
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.11. 17:52:01
CD-R80 2011.01.11. 18:21:22