Károly egy egészen hétköznapi, mostanában igen gyakori jelenségre hívja fel a figyelmet. Van elég sok olyan nap, amikor mocskos, nyálas, párás, ködös időben kell autóznunk. Meglepően sokakat nem zavar, hogy őt csak 30 méterről fogják észrevenni, a lényeg, hogy ő nagyjából lát, hisz nincs sötét. A posztíró nem tér ki ezeknek az ellentétére, akik a legkisebb ködszitálásnál lakott területen belül, 1km látótávolság mellett is feltolják az első-hátsó ködfényt, vakuljon a paraszt. Ők is megérnének egy misét.
Nem egy konkrét esetet írnék le, hanem egy számomra kifejezetten idegesítő (emellett szerintem felettébb veszélyes) jelenséget, ami ráadásul nem is szabály ellenes, amit végképp nem értek.
Mégpedig azt, hogy mennyien nem hajlandóak bekapcsolni a lámpájukat, még az ilyen szürke, esős, havas időben sem, kifejezetten rossz látási viszonyok között. Nem értem, hogy egy ilyen fontos szempont, miszerint előbb vagy később látom meg azt a két tonna vasat ami felém jön nyolcvannal, hogy-hogy nincs komolyabban szabályozva.
Persze lehet mondani, hogy városban lassabban megyünk (nem igaz, itt is megyünk simán 80-nal, 90-nel), viszont itt nagyobb is a forgalom, több az esély veszélyhelyzetek kialakulására, és egyébként is: mire jó a többi szabály ha nem veszem észre időben a másikat.
Persze nem azért írok, hogy meggyőzzön valaki miért nem kell a lámpa (nem fog), csak rettentően idegesít, és még csak nem is villoghatok rájuk, hisz nem kötelező. Azért persze néha nem bírom megállni :) ilyenkor bambán néznek, hogy mi van.
A legjobb, hogy általában a szürke/fehér/ezüst stb színű autók szeretnek terepszínben rejtőzködni. És igen volt már ebből veszélyes helyzetem, pedig se gyorsan, se keménykedve nem vezetek, próbálok minden szabályt betartani, beengedek mindenkit az ésszerűség keretein belül stb; stb; stb.
De miért veszélyezteti valaki az én testi épségemet, csak hogy lazábbnak (?) tűnjön, vagy hogy tovább tartson az égő (ilyet is hallottam, na ennél szánalmasabbat el sem tudok képzelni, főleg az x millás autók esetén).
Csatolva két kép amelyet csak úgy vaktában lőttem, különösebb rákészülés nélkül, de szerintem így is remekül demonstrálják a problémát.
Zolás 2011.01.05. 21:11:47
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.01.05. 21:12:06
1. Egyetértek, igazad van.
2. Hülye a posztoló, nehogy már odafigyeljek ilyesmire, hogy lámpakapcsolás.
Rock me Amadeus 2011.01.05. 21:12:44
Hülye a posztoló rendőr!
Amúgy csak a lámpa miatti -1 lóerő miatt burkolóznak csak sötétségbe.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.05. 21:13:38
"...és még csak nem is villoghatok rájuk, hisz nem kötelező."
Hülye-e a posztoló?
Ilyet találtam a kreszben: "44. § (1) A forgalomban részt vevő járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani."
"streetfighter" 2011.01.05. 21:18:48
"korlátozott látási viszonyok között"
Ez igen tág fogalom.
Egyesek fényes nappal sem látnak. :)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.05. 21:22:48
Szekuriti Blogger · http://szekuriti.blog.hu 2011.01.05. 21:25:07
Kovacsla 2011.01.05. 21:40:08
Amilyen időjárás hetek óta van (felhős, párás, sáros, ködös, havas, mikor milyen), meg tulajdonképpen reggel sokáig van szürkület, utána meg kora délután újra kezdődik, lényegében folyamatosan teljesül a korlátozott látási viszonyok esete. De ha véletlenül nem kötelező, egészséges ember egészséges életösztönnel azért törekszik a látni és látszani nemes elvére :)
cork77 2011.01.05. 21:45:23
"streetfighter" 2011.01.05. 21:55:30
A helyzetjelző az nem a nappali menetfény. :(
BettyBoopyy 2011.01.05. 21:58:16
BoGyesz 2011.01.05. 21:58:22
Ez egyébként nem csak itt idegesítő, hanem Japánban is, ahol még rám is villognak nappal ha felkapcsolom a világítást, jelezvén hogy "felkapcsolva hagytam".
Én éjjel-nappal felkapcsolt világítással közlekedem, még szikrázó napsütésben is.
D4D 2011.01.05. 22:07:08
A szembejövő messziről villogtatja a refit, integet, megáll.
Én is megállok, mert esetleg baleset, döglött szarvas, kidölt fa stb...
- Lámpakapcsolót is szereltek bele, vagy azért felárat kellett volna fizetni?
Kérdezte tőlem.
Én akkor megtanultam.
1kutya 2011.01.05. 22:15:07
nem értem hogy nem lehet észrevenni, hogy alig éri el az indexkapcsolót, vagy majd kiveri a szemét a kék pilács a műszerfalán (a tompított fel nem kapcsolást még csakcsak tolerálom, mert nekem is van a tulajdonomban olyan autó - daihatsu - amin semmilyen visszajelző nem jelzi, hogy a városi fel van é kapcsolva avagy sem).
1kutya 2011.01.05. 22:19:05
én kötelezővé tenném, mint a harmadik féklámpát. életeket menthet...
''autónepper.'' 2011.01.05. 22:29:30
egyébként a suzukis volt a hibás!
Troll-libusz (törölt) 2011.01.05. 22:48:06
De inkább befogom, mert még kimoderálnak...
Don Blasius 2011.01.05. 22:59:02
Mostani és az előző autómat is taknyos kési ősszel vettem. Valahogy automatikussá vált, hogy motor indítás után egyből kapcsolom a pilácsot. :) És jól jön, mert sokszor hagyom el a lakott területet és akkor így nem felejtem el. :)
hangyagya 2011.01.05. 23:07:11
Don Blasius 2011.01.05. 23:40:35
Gyári adatokat vagy annál kedvezőbbet hozza világítással is fogyasztásban. Nekem változó, hogy mennyit bír az izzó, a Tungsram kibír egy évet is, igaz én 30 ezret megyek évente. :)
De égvehagyott világításra van figyelmeztető hangom és szerintem a legtöbb autóban ez már alap.
Egyébként vannak országok, ahol nappal és városban is kötelező (Szlovákia, Horvátország). És jövő évtől már csak automatikus nappali menetfényjelzővel felszerelt autót szabad forgalomba helyezni az EU területén, úgy tudom.
2011.01.05. 23:52:02
Egyébként meg villogjatok csak nyugodtan a "sötéteknek", néha velem is megesett már hogy elfejtettem felkapcsolni.
A múltkor éjszaka városban helyzetjelzővel mentem, és fel se tűnt mert kivilágított környéken mentem, a műszerfal dolgai meg világítottak így is. Több mint 5km után villogott végre egy szembejövő teherautós, addig senki nem volt képes szólni. Bezzeg anyázni biztos anyázott mind...
fezoGT 2011.01.05. 23:55:14
huspotyolo 2011.01.05. 23:57:20
2011.01.05. 23:58:57
hangyagya 2011.01.06. 00:01:32
Szerintem ha el vagy gondolkodva, a figyu hanggal is égve hagyod. Hang helyett kéne egy robot kar, ami homlokon vág kiszállás előtt :)
Nekem már annyira automatikus hogy odanyúlok a kapcsolóhoz, mint hogy pisilésnél a tűzoltás előtt elő kell venni, utána pedig nem felejtem lehúzva a zippzárat :)
Az EU-s direktívákban ezt szeretem: némelyik jó.
2011.01.06. 00:02:20
hangyagya 2011.01.06. 00:03:13
huspotyolo 2011.01.06. 00:05:03
Viszont fater C4-esén már vagy 4x-5x kellett cserélni közel 2 éven belül (ezalatt 200ezer ment bele).
fezoGT 2011.01.06. 00:07:30
huspotyolo 2011.01.06. 00:08:16
huspotyolo 2011.01.06. 00:09:21
2011.01.06. 00:12:35
hangyagya 2011.01.06. 00:12:43
Hogy szem
hangyagya 2011.01.06. 00:14:15
2011.01.06. 00:15:24
hangyagya 2011.01.06. 00:16:28
2011.01.06. 00:17:16
fezoGT 2011.01.06. 00:17:18
Mosquitoo 2011.01.06. 00:17:42
(---Flúgos Buszos---) 2011.01.06. 00:18:13
Ha vesztek szemüveget,akkor látni fogjátok a szembejövőket ilyen szituban,mint ami a képen is látható.
hangyagya 2011.01.06. 00:24:51
A villogásnak már annyi jelentése van és minden országban más. Itthon is azt veszem észre, hogy a sok jelentés közül félreértik. Elsősorban "húzzáköcsög" jelentést kapott. Egyszer még a szerv is megtoszott "a fénykürt szabálytalan használata lakott területen" tényálladékának fennforgása miatt. 3000 forintért mentettem meg a szembejövőket a büntetéstől :P
Ophélie 2011.01.06. 00:25:03
bounty123 2011.01.06. 00:26:46
2011.01.06. 00:30:46
Külföldön csínján vele, ki tudja ott mit jelent...
Egyszer német autópályán akartam bemenni a belsőbe, indexelek, erre 2-3 villogás hátulról a belsőből. Már majdnem húztam be az autót, mikor leesett hogy ez Németország, és itt beengedésre nem használják. Következő pillanatban kb. 230-cal elment mellettem egy Audi Allroad Quattro. :D
hangyagya 2011.01.06. 00:32:05
fezoGT 2011.01.06. 00:32:12
De mivan akkor, ha egy gyalog vagy biringás már nem veszi észre ezt sem (mert csak a fényekre koncentrál) és féktávon belül nekivág a nagyvilágnak? Tudom az ilyen ne menjen sehova, de ha mégis...
hangyagya 2011.01.06. 00:35:57
hangyagya 2011.01.06. 00:40:01
A másik véglet, amikor valaki retinapusztító fényárral jön szembe, pedig csak halogén, meg csak ködlámpa, meg led, meg strobi van rajta merúgynézkijól.
Tisztelt közlekedési rendőr urak! Hogy nem láttam még ilyet kikapni a sorból?
huspotyolo 2011.01.06. 00:57:02
@hangyagya: Ezt még nem láttam, de majd továbbadom a lámpa nélküli szembejövőknek.
Amúgy meg fogyasztani nem literbe fog a lámpa, mert nagyon elhanyagolható az üzemanyag fogyasztással való kapcsolat. Kevesebb fogyasztáshoz vegyen LED-es izzót, sokkal kevesebb áramot vesz fel.
kitfisto 2011.01.06. 01:36:40
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.01.06. 07:02:50
100x kitárgyaltuk, hogy sokkal többet fogyaszt az autó világitással és ha automata váltós akkor csak sötétben szabad felkapcsolni a lámpákat
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.01.06. 07:08:03
Megint mindenki "egyénben" gondolkodik
Országosan mennyi a többletsfogyasztás?
Másfelöl meg elég ha minden második ember gyujtya csak fel
Akinek ég az látja azt is akinek nem és forditva
Aztán másnaponként majd cserélünk
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.01.06. 07:14:11
Én a napokban villantottam egy rendőrnek hogy bejöhet elém
/gondoltam jól jöhet egyszer :)/
Az meg vészvillogózott
Gondoltam, köcsög ne villogj, emeld fel a kezed, ahogy itt olvastam
szaGértő 2011.01.06. 07:55:23
metal · http://electric.blog.hu 2011.01.06. 08:19:57
@''autónepper.'': Az én autómon ténylegesen érezhető (2-3dl/100km) a fogyasztásnövekedés, ha használom a világítást. De eszembe nem jutna rossz látási viszonyok között nélküle közlekedni, mert ha emiatt lezúzzák a kocsimat (és nézzük azt a jó esetet, hogy senki nem sérül meg), akkor is évek spórolását bukom el rajta.
hangyagya 2011.01.06. 08:39:56
Utána felsegítem, elkísérem a szemészhez (is).
Ne abból induljunk már ki, hogy te mit gondolsz arról, hogy engem mennyire vakít! A túl sok és erős fény azért biza' veszélyforrás.
hangyagya 2011.01.06. 08:45:58
egyébként pedig nem a biztonsággal kéne spórolni
Az önkormányzatok a közvilágítással, a közintézmények (kórház, stb.) a fűtéssel, világítással azért nem spórolnak, mert nem fűződik hozzá a **döntéshozó személyeknek** anyagi érdeke.
Rife67 2011.01.06. 08:51:02
Nekem mindig fel van kapcsolva, ráadásul az Octavia-ban valamiért ez jól van megoldva. Ha tompítottan hagyom a kapcsolót, akkor ha kiveszem a kulcsot, kialszik minden fény. Másnap nem kell kapcsolgatni. Ha csak helyzetjelzőn, akkor sipákol.
Hurri Kán 2011.01.06. 09:07:38
Félelmetes mennyi ökör van.
akos696 · www.focusauto.hu 2011.01.06. 09:12:08
"streetfighter" 2011.01.06. 09:25:01
"Egyszer német autópályán akartam bemenni a belsőbe, indexelek, erre 2-3 villogás hátulról a belsőből. Már majdnem húztam be az autót, mikor leesett hogy ez Németország"
Miért nálunk bementél volna? Igencsak kezdő lehetsz.
Ez mindenhol a figyelmeztetés jele autópályán!
Egyébként a tükör az nem dísznek van és kéne használni.
A nagy sebesség nem kifogás, max. ha Bugatti vagy Ferrari jön közel 300-zal.
nyjozsi2 2011.01.06. 09:28:14
- "csak két falu között megyek, minek kapcsolgatni"
- "sokat fogyaszt"
- "lesz...rom"
- "olyan rohadt menő vagyok, hogy nehogymá ilyet használjak"
Általában bambán bámulnak és semmi sem történik. A módszerem az, hogy látványosan, időben elhúzva leveszem a lámpát majd visszarakom.
További világítós agyatlanság: nem kapcsolja fel a reflektort, mert sokat fogyaszt, de persze egerészik 60-70-nel. Szinte lehetetlenné teszi az előzést, mert nem látod, mi van előtte (pláne, ha nem vagy nagyon ismerős arrafelé). Néha megunom az ilyet, félig kiemegyek mögüle és ráhúzom a refit, hogy legalább én lássak.
Kicsit off:
@Rife67: akkor kiégett mind a két pici helyzetjelző izzód... Az Octavia azt csinálja, hogy ha rajta hagyott piláccsal kulcs ki, akkor elöl-hátul helyzetjelzőn hagyja. További extra fícsör (vagy bug), hogy ha az index kintmarad valamelyik irányba és úgy kulcs ki, akkor csak azon az oldalon hagyja fent elöl-hátul a helyzetjelzőt.
"streetfighter" 2011.01.06. 09:33:34
Te nem szoktál olvasni út közben?
Szerintem jobb mint aludni.
Hurri Kán 2011.01.06. 09:38:32
Áááá, ha én vezetek akkor is sokszor becsukom a szemem. Egyszerűen nem bírom nézni amit egyesek művelnek az utakon :DD
záporjózsi 2011.01.06. 09:52:32
pengusz 2011.01.06. 09:54:31
Délutános műszakból hazafelé jövet sokszor látok ilyet. Az a lényeg, hogy ő lát
Rodgers Kapitány 2011.01.06. 10:16:03
ez valahogy bennem maradt (a kezifek kivetelevel a Zoktatásbol)
MINDIG villogok a szembejovoknek ha piros lampanal mogem all kiszalok es pofazok.
ja es lampa le fel kapcsolgatas mukodni szokott. magam is ezt a modszert hasznalom.
jo post kuggyétek szet a parasztoknak mert need.
Rife67 2011.01.06. 10:19:57
Ez lehet, hogy egy új fícsör. Mint az, hogy tavaly júniustól kivették az anyósülés biztonsági öv figyelmeztetést.
randomuser1 2011.01.06. 10:26:46
Tornado86 2011.01.06. 10:35:17
1-2 dl/h, nem több.
kida 2011.01.06. 10:38:08
én vagyok a hülye posztoló. a képekhez csak annyit, hogy az elsőn 3 (!) azaz három kocsi jön lámpa nélkül, amit én az eredeti képen is csak zoomolva bírtam felfedezni. Az utána jövők lámpái mégis jól láthatóak még ezen a kicsinyített verzión is. Szerintem ez mindent elmond.
Én személy szerint semmilyen spórolós érvet nem tudok elfogadni, meg azt sem, hogy jaj majd véletlen bekapcsolva hagyom mikor kiszállok, meg ilyenek. A biztonsággal spórolni három forintot primitívség, más biztonságán spórolni meg egyenesen vérlázító geciség.
Szemüvegem pedig már van tehát elvileg ugyanolyan jól látok mint bárki más, én is ösztönből kapcsolom a lámpát indításkor, és jelzésként szoktam alkalmazni a két-három gyors le-fel kapcsolást (tompítottal, na nem úgy tűnt mintha értették volna
(---Flúgos Buszos---) 2011.01.06. 10:40:28
Klímát azt a város nem veszi meg a buszhoz alapból,de elhúzhatóablak meg azért nincs rajta,mert alapból ők klímával szeretnék eladni,így azért vannak azok a lepkefing nyíláok.
Ezek a hővédős sötétített üvegek lennének inkább,amivel lehetne csillapítani a hőt az utastérben,vagy mikor a busznak kiállása van,akkor lenne egy fedett rész,ahol legalább nem sütné bezárva egy óráig,így nem egy szaunába kellene beülni.
randomuser1 2011.01.06. 10:44:30
nyjozsi2 2011.01.06. 10:44:51
Nap 2011.01.06. 10:45:01
Egyszer ugyanígy jártam, megyek az úton, látom, hogy a szembejövő lekapcsolja a lámpáját, majd újra fel. Mondom, mi van, ég a lámpám. Lenéztem a visszajelzőre, sötét. Felkapcsoltam. Megköszönni már nem volt időm, mert addigra elsuhant mellettem.
Ez egyértelműbb jelzés, mint a villantás.
Troll-libusz (törölt) 2011.01.06. 10:54:49
misi46 2011.01.06. 11:07:46
80%a nem kapcsol lámpát!
Tornado86 2011.01.06. 11:24:42
Szerintem inkább heti 1 flakon :)
@Troll-libusz:
Aztán ha a tõsgyökeres helsinkiekkel is anyanyelvi szinten fogsz majd szót érteni, te leszel a finntroll. :)
Troll-libusz (törölt) 2011.01.06. 11:27:08
huspotyolo 2011.01.06. 12:50:30
Én csak pár troll-t nem szeretek:
Trafik kont Troll, meg Ticketkon Troll!
:D
ON
Szelid sunmalac 2011.01.06. 13:01:59
dzsaszper 2011.01.06. 13:29:49
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.06. 14:45:28
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.06. 14:50:21
Egyébként, aki szerint kiég az izzó:nos utólagos, gagyi xenon három éve és, mikor a motor jár..Én is fixen felkapcsolt csillárral járok. Sosem égett ki. Mondjuk a mai autók közt van néhány típus, ami falja az izzókat, de ezek modern, drága autók..Természetes:-)) Főleg a franciák csodái:-))
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.06. 14:58:06
leaping cat 2011.01.06. 15:02:38
B Tomi 2011.01.06. 15:06:17
"44. § (8) Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani."
Úgyhogy én villogok is a sötéteknek...
Sequoyah 2011.01.06. 15:09:07
igazi hős 2011.01.06. 15:13:15
phaszfej 2011.01.06. 15:13:21
kultúrpesszimista 2011.01.06. 15:15:28
Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2011.01.06. 15:18:47
kultúrpesszimista 2011.01.06. 15:19:10
Nem "ez miatt", hanem emiatt, te sült paraszt!!!
Szelid sunmalac 2011.01.06. 15:20:55
Globetrotter2014 2011.01.06. 15:22:00
bgd75 2011.01.06. 15:22:35
Az 1MFt-os helyszíni bírság azért kicsit kemény így másodikra...
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.06. 15:24:09
kultúrpesszimista 2011.01.06. 15:24:27
Igaz, elütöttem. 100e Ft-ot akartam írni.
Globetrotter2014 2011.01.06. 15:25:55
Ja igen és pont a napplai fény kötelezetővé tétele miatt, kezd elterjedni a ködfényszóró helyébe berakott nappali fény. Mer'hogy takarékos... Kicsit olyan mint a könryzetevédelem bu*i aki havonta egyszer fürdik hogy óvja a környezetet (de a szagm miatt persze nem a sajt környezetét :) )
Szelid sunmalac 2011.01.06. 15:26:19
kultúrpesszimista 2011.01.06. 15:26:54
Nem gondolnám. Nem bekapcsolni a sima lámpákat lehet figyelmetlenségből, tucatnyi bocsánatos okból. A ködlámpa bekapcsolása viszont TUDATOS aktus, gyakorlatilag nem történhet véletlenül, figyelmetlenségből. Aki ilyet tesz indokolatlanul, ha nincs köd, azt keményen büntetni kéne.
kridli 2011.01.06. 15:29:03
károly szántana 2011.01.06. 15:29:18
egy ismerösömnek kiégett a mercijében az izzó. két hét múlva újra látom, még mindig ki van égve. rákérdeztem, miért nem cseréli ki. aszonta. azért nem, mert csak a lámpatesttel együtt tudják cserélni, az meg párszáz ezerbe kerülne
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.06. 15:30:18
Szelid sunmalac 2011.01.06. 15:31:33
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2011.01.06. 15:31:44
Másik dolog, hogy a rendőrnek nem túl nagy szakmai kihívás arról beszélgetni a megállított autóssal, hogy mikortól van rossz látási viszony.
Másrészről a legcélszerűbb a fényszórót mindig felkapcsolva hagyni, mert az elsődleges célja az, hogy engem lássanak. A nyolcvan éves gyengén látó és halló néni talán nem lép ki az ember elé.
Én így megyek, az utóbbi két évben egyszer kellett egy helyzetjelzőt cserélni.
kultúrpesszimista 2011.01.06. 15:32:01
Nagy tévedésben vagy! Pont a magadfajtákról beszélek. Ugorj neki mégegyszer a KRESZ szabályoknak! És engem nagyon zavar, ha ég a ködlámpa LENN! Hidd el, másokat is! Lófaszt irigy az, aki refizik neked, hogy kapcsold le. Már a 80-as években sem volt nagy szám egy első ködlámpa.
phaszfej 2011.01.06. 15:32:44
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.06. 15:34:13
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2011.01.06. 15:36:04
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2011.01.06. 15:39:04
Cinkes 2011.01.06. 15:49:31
No name est omen 2011.01.06. 15:52:25
Rosszul emlékszem, hogy a motor folyamatosan hajtja a generátort? Mert akkor teljesen mindegy, hogy fel van kapcsolva a lámpa vagy sem, nem fog változni a fogyasztás.
Pedig már rádióműsorban is hallottam, hogy azzal lehet takarékoskodni ha le van kapcsolva a lámpa.
quinine911 2011.01.06. 15:59:30
quinine911 2011.01.06. 16:00:35
Walter Melone (törölt) 2011.01.06. 16:04:13
"mozgó járművet ki kell világítani."
ennyi lenne.
_petya 2011.01.06. 16:06:01
quinine911 2011.01.06. 16:07:21
No name est omen 2011.01.06. 16:07:32
_petya 2011.01.06. 16:13:56
G+ 2011.01.06. 16:16:08
Nagyon sokszor próbáltam így, 10-ből jó ha ketten észbe kapnak.
Amúgy nekem is ég éjjel nappal a tompított.
Globetrotter2014 2011.01.06. 16:16:11
randomuser1 2011.01.06. 16:16:23
pfekete101 2011.01.06. 16:16:31
Szerintem minden autoban maximalni kene a fenyszorok fenyerosseget, amit a muszaki vizsgan bemernek.
Erdőtársulás 2011.01.06. 16:18:21
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.06. 16:23:09
Globetrotter2014 2011.01.06. 16:24:36
igazi hős 2011.01.06. 16:24:40
_petya 2011.01.06. 16:26:56
_petya 2011.01.06. 16:28:51
No name est omen 2011.01.06. 16:34:09
Abból indultam ki, hogy a jármű halad ahol nyilván a kívánt gyorsulás eléréséhez szükséges teljesítmény (nomeg, hogy ezt hányasban szeretnénk)határozza meg a fordulatszámot és nem a generátor. Arról nem is beszélve, hogy egy fényszóró nem fogyaszt többet 60W-nál ami egy 80Le-s autó maximálisan leadott teljesítményének 0,001% (kissé leegyszerűsítve) nem mondanám jelentősnek.
SBSB 2011.01.06. 16:34:57
Ezen felröhögtem.
quinine911 2011.01.06. 16:36:01
2108face 2011.01.06. 16:40:46
MacPhisto 2011.01.06. 16:42:05
Úgyhogy mindig égnie kéne, tűző nappal is...
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.06. 16:44:11
quinine911 2011.01.06. 16:46:59
De gondolom ez a rendőrön is múlik, gondolom a legtöbb úgy van vele hogy "ennyiért" lusta megállítani az autóst.
hegyilany 2011.01.06. 16:53:06
hegyilany 2011.01.06. 16:54:53
_petya 2011.01.06. 16:55:00
pernahajder Campbell 2011.01.06. 17:21:22
The Lizard 2011.01.06. 17:23:28
"_petya 2011.01.06. 16:28:51
@...::: Flúgos Kamionos :::...: Az első ködlámpa, (gyári) tutira nem vakít, le világít a földre az autó mellé két oldalra"
Nem azért tilos mert vakít, hanem mert figyelem elterelő és ezért balesetveszélyes...
...és megerősítem, büntetnek az indokolatlan használatáért.
Szerintem d z írta a lényeget:
"Másrészről a legcélszerűbb a fényszórót mindig felkapcsolva hagyni, mert az elsődleges célja az, hogy engem lássanak. A nyolcvan éves gyengén látó és halló néni talán nem lép ki az ember elé."
Én is használom éjjel-nappal.
Globetrotter2014 2011.01.06. 17:43:42
Mi a fenéért lenne figyelemelterelő? Halványabb mint a rendes lámpa. Akkor kost tiltsuk be a külön fényszórós lámpákat mind? (lásd pl Alfa 159, vagy kerekláámpás BMW-K).
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.06. 17:48:22
LOL! Milyen ködlámpákat láttál eddig? Mert én csak olyat, ami erősebben világit a tompítottnál :)
ügyfélszolgálatos 2011.01.06. 17:49:13
"streetfighter" 2011.01.06. 17:51:08
"Nem azért tilos mert vakít, hanem mert figyelem elterelő és ezért balesetveszélyes..."
Ó, igazán? Ezt még nem hllottam.
Kifejtenéd bővebben?
Csak a miheztartás végett: az első szabályosan beszerelt és működő ködlámpáról beszélünk!
Az, egyértelműen nem vakít. Akit vakít, azt még az asszonya fehér valaga is vakíthatja, ugyhogy vigyázzon, hogy hova dugja...
No1kamionos 2011.01.06. 17:52:40
fda 2011.01.06. 17:53:26
Szerintem esőben, ködben, szürkületben, rossz látási viszonyok esetén kötelező. Márha valaki marha a saját élete és kocsija biztonsága érdekében nem kapcsolja fel magától, hanem törvénnyel kell erre kényszeríteni.
Gyarló Hintaló 2011.01.06. 17:54:20
kérdem én aki 30 méterről vesz észre valakit, az hogyan kapott jogosítványt??????????
fda 2011.01.06. 17:56:22
Én meg utálok nagyot fékezni, mert szar a fék és fékezés után leesik a tükör és kikapcsol a rádió. Úgyhogy elém ne lépj, mert továbbra se fékezek a zebra előtt ahol a kislányod megy át az úton.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.06. 17:56:22
(---Flúgos Buszos---) 2011.01.06. 17:57:41
Én spórolni fogok,még a műszerfal világítást is ki fogom kötni,nehogy má világítson.
bájgúnár 2011.01.06. 17:57:54
Igy kezdődik a Kresz fejezet a járművek kivilágitásáról!A rendőröknek kellene kiemelni a bénákat!
tundrazuzmo (törölt) 2011.01.06. 17:59:23
Világítást ne csak sötétben kapcsolj!
Sötétben ne csak világítást kapcsolj!
Csak ne sötétben kapcsolj világítást!
Világítást? Sötétben? Ne...
???
Csak.
!!!
Kapcsolj!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.06. 18:00:57
fda 2011.01.06. 18:02:15
Sok spórolós értelmes ember van, aki a milliós kocsiját és az életét kockáztatja azért cserébe, hogy háromévente 599-ért izzókészletet kell vennie a SPARban.
Egyébként az én autóm motorja 100LE, az kb. 75kW Azaz 75000 Watt. Na ehhez kell hozzáadni kb. 120W fogyasztást, kb. ennyit fogyaszt mindenestől egy tompított. A nagyságrenk összevetése alapján látható, hogy a pórolás évente több csepp benzin is lehet akár.
"streetfighter" 2011.01.06. 18:11:19
Ez még a szerencsésebb helyzet. ;)
nemtommi 2011.01.06. 18:34:05
Ilyenkor örülök, hogy nincs fegyverviselésim...
The Lizard 2011.01.06. 18:35:44
"streetfighter" 2011.01.06. 17:51:08
@The Lizard:
"Nem azért tilos mert vakít, hanem mert figyelem elterelő és ezért balesetveszélyes..."
"Ó, igazán? Ezt még nem hllottam.
Kifejtenéd bővebben?
Csak a miheztartás végett: az első szabályosan beszerelt és működő ködlámpáról beszélünk!
Az, egyértelműen nem vakít. Akit vakít, azt még az asszonya fehér valaga is vakíthatja, ugyhogy vigyázzon, hogy hova dugja..."
Én is azt mondom, hogy NEM vakít! :)
Azért figyelem elterelő, mert Te is azt nézed, hogy a barom miért világít vele, és az ő lámpáját nézed az eléd lelépő nyugdíjas mami helyett...
Reggie 2011.01.06. 18:43:13
hipokrita 2011.01.06. 18:44:05
Másrészről. Azokat, akik mondjuk 50% fölötti látóviszonyoknál ködlámpáznak (akár, mint azt gondolom más is tapasztalja, fényes nappal is, de még idegesítőbb sötétben), mert az milyen menő, komolyan szankcionálni kellene.
"streetfighter" 2011.01.06. 18:53:19
"Azért figyelem elterelő, mert Te is azt nézed, hogy a barom miért világít vele, és az ő lámpáját nézed az eléd lelépő nyugdíjas mami helyett..."
Hát, basszus, ezt az indokot én nem tudom elfogadni.
Akinek ez, a mamókáról eltereli a figyelmét, annak más gondja van, de vezetni nem engedném az biztos!
Az ilyen balfékek miatt tiltják be az autópályák melletti plakátokat.
Elképesztő, hogy a hülyék miatt szív mindenki! (nem a plakátokra, hanem az egyébb szigorításokra gondolok)
"streetfighter" 2011.01.06. 19:01:20
Én mindig a saját használatomból indulok ki. Bocs!
Ott az általad leírt dolog nem játszik, hiszen én csak szürkületben vagy rosszabb látási viszonyok között, de NEM sötétben helyzetjelzővel együtt használom csak Bp.-en, éppen a jobb láthatóság kedvéért. :)
seekthedragon 2011.01.06. 19:03:15
The Lizard 2011.01.06. 19:03:30
Sok embernek nem szabadna vezetnie: idősek, szemüvegesek, nők, fiatalok, gyakorlatlanok, hétvégi autósok...
Csak nekünk szabadna meg a buszosoknak-kamionosoknak! :)
Sajnos ez nem megoldható, és a szabályokat úgy kell megalkotnunk, hogy mindenki vezethessen, aki egy alap követelménynek (legyen jogsija) megfelel. A demokrácia így működik...
Mivel a közlekedést nem lehet hülye-biztosra megcsinálni, muszáj mindenkinek nagyon-nagyon figyelnie vezetés közben. A balesetek többsége megelőzhető lenne, ha a VÉTLEN fél is jobban figyelt volna előtte...
Reggie 2011.01.06. 19:19:22
hangyagya 2011.01.06. 19:21:17
Azzal egyetértek, hogy minden kocsin lassan már az ablakmosó feltöltéshez is a legtapasztaltabb szervizest kell odahívni :)
Flugos furgonos 2011.01.06. 19:26:22
"@"streetfighter": egyetértek...
Sok embernek nem szabadna vezetnie: idősek, szemüvegesek, nők, fiatalok, gyakorlatlanok, hétvégi autósok...
Csak nekünk szabadna meg a buszosoknak-kamionosoknak! :)" No meg a furgonosoknak :D
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.06. 19:27:58
hazug fidesznyik (törölt) 2011.01.06. 19:30:24
Azért, mert ez itt az új Magyarország...
Valaki azt mondta (hazudta), hogy rend lesz. Na ezt azóta is várom, pedig csak néhány száz elmebeteg barmot kellene kiszedni a forgalomból, és minden megváltozna.
hazug fidesznyik (törölt) 2011.01.06. 19:32:00
"streetfighter" 2011.01.06. 19:35:34
Lehet, azzal a különbséggel, hogy én nem látnék semmit. :)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.06. 19:36:09
feketebarany666 2011.01.06. 19:37:11
Tehat nem lehet vakito senkinek.
A hatso az viszont zavaro nagyon, az tenyleg csak kodben kell.
"streetfighter" 2011.01.06. 19:38:04
Lehet ironizálni, de akit egy ködlámpa úgy elvakít, hogy ezért elüti a mamikát a zebrán, hááát erre nem mondok semmit.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.06. 19:43:29
LOL!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.06. 19:46:37
Reggie 2011.01.06. 19:53:41
szgy 2011.01.06. 20:56:35
kida 2011.01.06. 21:20:12
igazi hős 2011.01.06. 21:21:41
igazi hős 2011.01.06. 21:24:27
Reggie 2011.01.06. 21:55:36
thinker_ 2011.01.06. 22:15:18
"streetfighter" 2011.01.06. 22:31:37
Szomorú, ha ez a legnagyobb erénye.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.06. 22:32:35
''autónepper.'' 2011.01.06. 22:51:27
''autónepper.'' 2011.01.06. 22:52:00
Hurri Kán 2011.01.06. 22:55:54
Nem az, hanem egy szörnyen frusztrált alak aki szerintem legalább 6 éve nem látott közelről egy jó nőt ;)
''autónepper.'' 2011.01.06. 23:12:28
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.06. 23:16:31
Hát igen. Megoldhatatlan feladatba kezdett :)
''autónepper.'' 2011.01.06. 23:25:52
Reggie 2011.01.06. 23:33:16
igazi hős 2011.01.07. 00:03:04
2011.01.07. 00:11:28
Majd ha átmegy az ilyen hülyék nyakán egy kamion, utána ráírjuk a fejfájukra h. "üzemanyagot spóroltak". Röhej.
De a fillérbaszók kedvéért kiszámoltam. Ha 8 litert zabál az autóm (lámpa nélkül), és évi kb. 30 000km-et megyek vele, az 2400 liter benya. Ha 360Ft a benzin, az 864 000 Forint. (baszki, ennyit tankolok el csak a sajátomba évente? A kurvaélet, kár volt kiszámolni :D)
Ha mondjuk mindig ég a lámpám, és ez egy deci pluszt okoz (ami marhaság, ennyivel nem eszik többet, de túlozzunk egy kicsit) az 2430 liter benzin évente. Azaz a sötétet, akik lámpa nélkül mászkálnak, megspórolják 30 liter benzin árát, ami olyan 10 000 Ft. Ezen kell spórolni, mikor mint látjuk majdnem egy millát tankolunk el évente, az autó megint több millió forint?! És akkor még ott van az a tény, hogy ami nálam átlag (30 000 km évente) az ha jól tudom jóval a magyar átlag fölött van. Egy átlagos úrvezető jó ha 5000Ft-ot megspórol. Ennek fényében tessék kapcsolgatni a lámpákat. Aki ennyire fillérbaszó, ne autózzon.
''autónepper.'' 2011.01.07. 00:15:12
2011.01.07. 00:21:07
''autónepper.'' 2011.01.07. 00:25:29
2011.01.07. 00:31:00
''autónepper.'' 2011.01.07. 00:54:19
D4D 2011.01.07. 00:55:56
Nem hiszem el, hogy százon két deci benzin ennyire fontos tétel egy élettel szemben.
Elég baj az, hogy a tetű önkormányzatok és útfenntartók a villanyon és a festéken spórolnak.
Innentől már inkább a gyalogosgázolós poszthoz tartozik, de ide is illik:
Ma este 17 óra körül a Szanatórium utcai (Budakeszi) zebránál semmit sem lehetett látni, csak a szembe jövő busz két tompított lámpáját.
Ha a közvilágításban legalább a zebráknál nem spórolnánk, akkor egyszer az újév hajnali eset lehet elkerülhető lett volna, másrészt az állam jó példát mutatna az ilyen fillértoszásból inkább sötétben kuksolóknak.
huspotyolo 2011.01.07. 01:40:59
@2108face: "Utálom felkapcsolni a világítást, mert a karbis Samarámban nem állít utána alapjárati motor és rezegni kezd a kocsi ha felnyomom."
Rezeg alapjáraton ha lámpa fel van kapcsolva?! Ladán még szerintem belenyúlhatsz az alapjáratba, ajánlom tedd meg, vagy vidd el szervizbe. Gugli barátod "hányja kifele" a 'samara alapjárat' szavakra a megoldásokat javaslatokat. (kipróbáltam) Nevetséges, de tényleg! :-D
Tornado86 2011.01.07. 02:38:49
A kocsik generátora nem dinamó :)
Globetrotter2014 2011.01.07. 09:11:56
No name est omen 2011.01.07. 10:30:34
A 80Le az nem 60W hanem 60kW tehát az ezerszerese, mellesleg egy 60W-os benzinmotor hogy tudna elég delejt termelni a 110w-os fényszóróhoz (én 1 db-al számoltam) és ha egy fényszórónak többszöröse lenne a teljesítménye akkor azt írnák rá, nem? Az igaz, hogy a 60kW a csúcsteljesítmény ami ritkábban fordul elő mint az izzóknál, de nem nagyon tudok olyan autót elképzelni aminek nincs legalább 2kW a teljesítménye alapjáraton. És ha 1-2dl többletet okoz ami ki van zárva akkor 40-80Ft-al többet fizetsz 100km. Nem mondom igazán jelentős vagyon.
Globetrotter2014 2011.01.07. 10:35:08
No name est omen 2011.01.07. 11:01:38
De azért a 2-es matekból és fizikából is megvolt és el nem tudom képzelni, hogy tudna néhány ilyen minimális fogyasztó fél liter fogyasztást produkálni. A klíma van vagy 2000W ami kb az összes izzó, hifi stb. tízszerese ezek alapján az 5 liter többletfogyasztást jelent amikor hűt?
Globetrotter2014 2011.01.07. 11:11:20
No name est omen 2011.01.07. 11:25:07
Globetrotter2014 2011.01.07. 11:32:40
No name est omen 2011.01.07. 11:44:25
Ezt mondom én is a manuális klíma is csak akkor fogyaszt amikor hűt vagy fűt. Amikor a klíma max. megy akkor elképzelhetőnek tartok 2-4l fogyasztást, ami nyáron 0,5-1l is lehet 100km-en.
nyuszigonosz 2011.01.07. 11:56:22
3 csepp benzinért nem kapcsolja be valaki a lámpát?! Mert spórol?!
Tudjátok mit? Az olyan szerencsétlen ne menjen még a vécére is kocsival, meg a 100 méter "nagy távolban" lévö oviba iskolába hurcolja a gyerekeit...
Hogy párásak az ablakai mert spórol a fütéssel, klímát be nemkapcsol mert 2 csepp benzinjébe kerülne, a drága CD s rádiót azonnal beépíti de soha nem kapcsolja be, mert többet fogyaszt a kocsi, ezt a sok hülyeséget én már mind hallottam és a fejem csóváltam, de hogy a lámpát rossz látási viszonyoknál kispórolni?!
Minek az ilyen embernek az az autó?!
Még a szamaras szekeret is valahogy ki kell világítani?!
_B_ 2011.01.07. 12:45:31
Elektromos bicajjal húzzatok kocsit, meglátjátok hogy aránylik ez a teljesítmény az autó megmozdításához és mozgában tartásához szükségeshez:))
Hurri Kán 2011.01.07. 12:48:00
Sokan számolgatták itt, hogy mennyi a világítás esetleges többlet fogyasztásigénye: gyakorlatilag elhanyagolható.
Na most aki ilyen szinten van és ennyire így közelíti meg saját és mások biztonságát, az szerintem baromi gyorsan felejtse el az autózást...
igazi hős 2011.01.07. 12:53:42
Rahsid 2011.01.07. 12:57:28
igazi hős 2011.01.07. 13:03:32
No name est omen 2011.01.07. 13:45:34
a 80Le 60kW a lámpa 1db 60w tehát pont az ezrede
ezért írtam 1 izzót. Egy pár izzó tehát az ötszázada. Ha egy autó 100km-t áll :D égő lámpával akkor lemerül az akksi. A 10-20km/h sebesség tényleg nem túl gyors, de ha a dugóban állsz illetve fékezel-gyorsítasz akkor nem a lámpa okozza a többlet fogyasztást hanem a gyorsulás. És az a 3dl is amit mondasz 120Ft marhára nem éri meg spórolni rajta.
Reggie 2011.01.07. 15:12:57
igazi hős 2011.01.07. 15:54:05
_B_ 2011.01.07. 16:10:03
holex20 2011.01.07. 18:23:42
igazi hős 2011.01.07. 20:29:19
Ugye nem kell győzködjelek, hogy ha két egyforma, de eltérő maximális teljesítményű autóval ugyanúgy mész, akkor az aktuális teljesítményük egyforma? Ebből következik, hogy a fogyasztásuk is azonos (mielőtt belekötne valaki: mindkettő benzines, hiszen gázolaj csak traktort hajt) feltéve, hogy azonos hatásfokon működnek.
fda 2011.01.07. 21:18:42
A fenti 120W / 75kW = 0,0016 azaz 0,16%
Amikor csak alapteljesítménnyel jár a motor, akkor számoljunk pl. 20LE-vel, az 15kW:
120W / 15kW = 0,008 azaz 0,8%
A fenti két szám kb. a két véglet az én esetemben, és mindkét véglet a tizedszázalék nagyságrendben van.
Mennyit is jelent ez benzinben? Számoljunk az egyszerűség kedvéért 10 literes fogyasztással. Ekkor ugye 1 kilométerre 1 deci benzin kell. Ennek a néhány ezrelékét teszi ki a fenti pluszfogyasztás. Mennyi is az? 1 deci benzin 35 forint, annak pl. az 5 ezreléke: 17 fillér. Ennyibe kerül nappal a lámpák okozta pluszbiztonság.
Szorozzuk vissza: egy 100 kilométeres úton ez tizenvalahány forint.
_B_ 2011.01.08. 14:05:37
Kb. 30LE szükséges a "normális" közlekedéshez egy 1t tömegű kocsival. Számítást lásd fda-nál
Gondolj csak a 24LE trabira, a 100km/h álomhatár volt vele. A nagyvárosi közlekedésről ne is beszéljünk. Többet nyersz ha csak félig tankolod a kocsit, mintha nem kapcsolnád be a villanyt.
igazi hős 2011.01.09. 00:17:37
Legyen 150W a lámpa által felvett elektromos teljesítmény, és 30% a hő->áram átalakítás hatásfoka (benzinmotor hatásfoka 40% - a generátor és egyebek vesztesége). Ekkor 40 MJ fajfővel és 0,73 kg/l sűrűséggel számolva egy óra alatt: 150 W * 3600 s / ( 40 MJ/kg * 0,73 l/kg * 0,3 ) = 0,06 l/óra, bő 20 forint a "villanyszámla" óránként. Azaz ha városban 5 óra alatt teszel meg 100 km-t, akkor az 3 dl benzint, ~100 forintot jelent, ha az országúton 100-zal mész, akkor 20 forintot. Ha városi maximum sebességgel, 50-es átlaggal számolok, akkor 100 km = 2 óra, azaz 0,12 l. Legyen 8l a városi fogyasztás, ez 1,5%-ot jelent. A valóság ennél nyilván rosszabb, hisz az 50-es átlag csak álom.
fda 2011.01.09. 00:27:50
Helló én ezt írtam:
"Szorozzuk vissza: egy 100 kilométeres úton ez tizenvalahány forint."
Te meg ezt számoltad ki:
"ha az országúton 100-zal mész, akkor 20 forintot."
Nagy eltérés tehát nincs a becsléseink között.
Természetesen aki a budapesti dugóban üldögél a kocsijában (példád szerint 100km 5 óra alatt) annál rosszabb számok jönnek ki. Ő mindenképpen dupláját fizeti annak, mint aki ott használja a kocsiját, ahol érdemes.
A lényeg, hogy abban egyetérthetünk, az autó üzeméhez képest jelentéktelen pénzbe kerül a lámpák adta plusz biztonság.
jónévez 2011.01.09. 22:53:42
Az igazság azonban az, hogy a benzines (otto) motorok hatásfoka általában 25%-nyi, modern (és azonfelül drága) otto-motorok közelítik (de el nem érik) a 30%-ot. A 40% a JÓ dízel-motor hatásfoka... (ez ronthatja a számolás végeredményét)
A motorbenzinek viszont nem 40, hanem 44MJ-t adnak kg-onként. (ez viszont javítja a végeredményt)
Mindenesetre, ez apró tévedésektől eltekintve kb jó az eredmény, nagyjából 2/3-4/5 liter benzinbe kerül óránként egy személyautó kivilágítása, attól függően, hogy elöl mekkor égők vannak.
És mindegy (nagyjából), hogy mennyivel mész, mert az óránkénti fogyasztása a lényeg, ha már wattban számolunk.
A végkövetkeztetésed is helyes: akinek a biztonsága, a láthatósága, az élete (és a másoké) nem ér meg üzemóránként 25-35 Ft-ot, az annyira felelőtlen, hogy tényleg kár autóznia. Cigarettára többet költünk (már akik dohányzunk) óránként 30 ft-nál...
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.10. 09:35:15
koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2011.01.10. 12:00:37
koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2011.01.10. 12:10:10
dzsaszper 2011.01.10. 12:29:46
igazi hős 2011.01.10. 12:57:22
@Aabroncs: Ha tudod az autód átlagteljesítményét, akkor azt is tudod, hogy mennyi hasznos munkát végez egy óra alatt. (Mérnökember számára nem létezik teljesítmény, mérni csak munkát lehet, azt idővel osztva lesz átlagteljesítmény.) Ennek egy része az autót mozgatja, másik részével világítasz. Amit kihagysz, hogy a 10 l-t 100 km-re számolod, pedig a lámpád időben állandó teljesítménnyel világít, ezért nem mindegy, hogy országúton mész 100-zal (1 óra), vagy városban 25-tel (4 óra). Másrészt a generátor hatásfoka nem 100%, azaz a 160W-nál nagyobb lesz a mechanikai teljesítményigény. (De hogy 90% vagy 50%, azt végképp nem tudom, ráadásul terhelésfüggő.) Ja, a 10 l 0,5%-a nem fél liter csak fél deci, ennél azért több a valóság.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.10. 14:51:29
Alapjáraton megmérni? Az üzemanyag szűrő előtt én le tudom bontani és megnézem mondjuk 10 perc alapjáraton, meleg motorral, csillárral és nélküle.Na?
igazi hős 2011.01.10. 21:23:16
- motor hatásfok fordulatszám és terhelésfüggő (azaz nagyon eltérhet a valós érték az alapjáraton mérttől),
- generátor hatásfoka szintén függ a fordulatszámtól és a terheléstől (azaz lehet, hogy közepes fordulaton 500W elektromos fogyasztás alig kerül többe mint alapjáraton 160W),
- elég kis mennyiséget kéne elég pontosan mérni, @jónévez: számaival is 1 dl/óra alatti fogyasztásról van szó.
Maradjunk annyiban, hogy akár átlagteljesítményből számolunk, akár energiából (illetve utóbbi esetben inkább becslünk, mert több adatot elég pontatlanul tudunk), az eredmény elég alacsony ahhoz, hogy egyértelmű legyen: a világítás nem olyan drága, mint amennyire hasznos.
huspotyolo 2011.01.10. 23:52:12
KolomparVinetu 2011.01.11. 10:59:12
Volt már az idei télen, hogy nem vettem észre időben a balról érkező, kivilágítatlan koszos, ezüst Mondeót a szürkületben, mert a parasztján kívül mindenki világított, amit - nyilvánvalóan - jóval hamarabb észreveszel, és elég csak egy pillanatra az adott irányba nézni.
Nem lett semmi, csak satuzás, meg némi mutogatás, de kicsin múlott.
Nem értem, hogy ez mért jó egyeseknek... 800Ft hella H7 vs. 3-5.000.000 értékű jármű...
pernahajder Campbell 2011.01.12. 09:17:51
alexander77 · http://www.lefolyo.hu 2011.03.11. 12:05:24