Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Felszerelték mögém a megállni tilos táblát

2011.01.08. 17:22 :: SilentSound

Volt már olyan sztori, amikor ideiglenes táblát raktak a sor mögé és úgy büntették végig az autókat, olyan is volt, amikor ide-oda forgatták a megállni tilost, ott is bírság lett a vége. András sem volt kivétel, az ő autója mögé egy új táblát szereltek fel, mindjárt kétszer akarták rajta leverni, hogy ilyen pofátlanul szabálytalan dolgot művelt.

Egyik este apró fehér papírt találtam az ablaktörlő alatt. Kisebb volt, mint a szokásos szórólapok, nagyjából A/6-os gyenge fénymásolat, BRFK fejléccel. Először ócska gyerektréfának gondoltam, aztán megnéztem, hogy lehetett-e valami oka büntetésnek. Azon a helyen sosem volt semmilyen pakolási tiltás. Egyszer régebben ugyanitt már bepróbálkozott egy centrumos parkolóőr, pedig csak a túloldali mellékutcákban van fizető övezet.

Ezúttal viszont egy megállni tilos tábla nőtt ki az utca végén. Nem volt túl feltűnő, mert meglevő oszlopra, egyirányú tábla alá csavarozták. Sárga csíkot nem festettek a járdaszegélyre, pedig az felhívná az autósok figyelmét a változásra.

A papír büntetési tételt nem tartalmazott, "csak" közigazgatási eljárással fenyegetett. Átálltam máshová az autóval, vártam a fejleményeket. Másnap a Fővárosi Közterület-felügyelet büntette 10 000 forintra az autókat ugyanott. Mások sem vették észre a táblát, folyamatosan tele van azóta is az egész utca.

Aztán jött egy papír a rendőrségtől, határozat eljárás megszüntetéséről. Megkérdeztem, hogy mi értelme van elindítani egy eljárást, ha egyből megszüntetik. Az ügyintéző válasza: mert nem indíthatnak két eljárást ugyanarra az autóra ugyanazon a helyen és napon. Micsoda? Mindjárt kettő?

Megkérdeztem, hogy mi a helyzet a másikkal, mert én csak egyről tudok. Kiderült, hogy majd azt is megkapom, 30 000 forintra büntettek. Fellebbezhetek 3000 forintos illetékbélyeggel, de mivel jó fejek, öt munkanapon belül ingyen is tehetek észrevételt írásban. Merthogy telefonon és e-mailben sem lehet, csak faxon vagy postán.

Elgondolkodtam, milyen észrevételt tudok tenni. Nem emlékeztem erre a tiltó táblára, de ez még nem mentene fel a hatálya alól. Nem voltam biztos benne, hogy ott volt már akkor is, amikor leparkoltam. Ha észrevettem volna, biztosan nem parkoltam volna oda. Esélyes volt, hogy esetleg azalatt került oda a tábla, hogy ott állt az autó, mivel a büntetés előtt két nappal parkoltam le.

Megkérdeztem az önkormányzatot, hogy mikor tették ki a táblát. A fővárosi közterület-fenntartóhoz irányítottak, ahol megtudtam, hogy a büntetés napján délelőtt! Az autó gps-nyomkövetője igazolja a parkolás pontos idejét, innentől kezdve eléggé egyértelmű az ügy kimenetele, nehezen fogják tudni megvédeni a bírság jogszerűségét.

Azt azonban máig nem értem, hogy miért kerül ugyanaz a szabálysértés az egyik hatóságnál háromszor annyiba, mint a másiknál. Szintén elképesztő, hogy semmi együttműködés nincs a táblát kihelyeztető fővárosi önkormányzat vagy a felszerelést végző cég és a büntetéseket kiszabó hatóságok között, így a rendőr vagy közterület-felügyelő a tábla felcsavarozása után néhány órával máris képes büntetni.

Mennyiből állna a tábla felszereléséhez odahívni a rendőrt, hogy jegyezze fel azt a 8-10 rendszámot, akik még szabályosan parkoltak le, hogy azokat ne büntessék meg?

47 komment

Címkék: autó rendőr büntetés parkolás tábla lehúzás közterület felügyelet

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ophélie 2011.01.08. 17:51:35

szánamas banda, engem a járdán szoktak halálba büntetni, azóta a forgalmas buszos úton parkolok a forgalmi sávban, büntetlenül.. idiotizmus netovábbja!

Don Blasius 2011.01.08. 17:52:40

Még jó, hogy volt GPS-es nyomkövető. És ezt elfogadták? És akinek nincs?
Arra lennék kíváncsi, mi nyomós oka (a pénzszerzésen kívül) volt rá a hatóságnak, hogy azt a táblát oda kihelyezzék, ha korábban nem kellett? És persze egyből büntetni, nem is csodálkozom.

man.of.the.street 2011.01.08. 18:00:14

Ne írják fel az ott parkoló autók rendszámát! Legyen türelmi idő a tábla kihelyezése után akár több nap vagy a megváltozott helyzetre figyelmeztető cetli az ablaktörlő alá. Esetleg a figyelemfelkeltő sárga csík felfestése. Ezek nélkül sima pénzszerzésnek tűnik a dolog.

pocok007 2011.01.08. 18:03:43

Ophélie, írd le a rendszámod és hogy hol szoktál parkolni, ígérem ha arra járok feljelentelek, hogy ne legyen hiányérzeted...

Általában a rendőrségnek fogalma sincs, mikor szerelték fel a táblát, ez a kommunikáció hiányára vezethető vissza az FKF Rt-től.

A Közterület-felügyelet csak bírságolhat, azzal mindenképp jobba jár az autós. Ha a rendőr feljelent, az egy tilosban parkolásért (akár tábla tiltja, akár járdán állsz, vagy engedély nélkül a mozgáskorlátozott helyen) fix 30 ezer.

furkóúr 2011.01.08. 18:10:45

@pocok007: te is egy nagy büdös paraszt vagy,feljelenteni,kibaszni a másikkal az megy...
szánalmas barom.
önkéntesrendőrevagy?

pocok007 2011.01.08. 18:12:51

@furkóúr:
nem, rendőr, de hogy megnyugtassalak, ritkán büntetek. Bár van, aki megérdemli...

Ophélie 2011.01.08. 18:15:23

kifejezetten nehezen jelentesz fel, ha nincs semmiféle megállást tiltó tábla...

furkóúr 2011.01.08. 18:16:41

@pocok007: egy kicsit elhamarkodtam a dolgot,bocsánat.csak nem szeretem a gonosz embereket,meg akik visszaélnek a hatalmukkal..:)

furkóúr 2011.01.08. 18:17:41

@Ophélie: feljelenteni bármiért lehet,max nem lesz belőle semmi..

furkóúr 2011.01.08. 18:22:45

..vagy jelentsd fel.rendőrt is fel lehet jelenteni,hogy a neten emberkedik,és fenyegetőzik,visszaél a vélt hatalmával..

Ophélie 2011.01.08. 18:25:30

haggyadmar, hol rendor ez.. :D

[mike] 2011.01.08. 18:33:06

Még szerencse, hogy a céges kocsin szlovák rendszám van... :D Lassan a babakocsira is azt fogok tenni, komolyan mondom... A héten is igazoltatni akartak :))) Az eljárás a szokásos volt: 2-3 autóval együtt kiintettek, meglátták a papírokat, azzal a lendülettel vissza is adták és jó utat kívántak :D

pocok007 2011.01.08. 18:43:40

@furkóúr:
sose élek vissza, és mint írtam, tényleg ritkán büntetek, sokszor semmi értelme, de ez persze függ a másik féltől is.
A szlovák rendszám tényleg jó módszer :-) abban nem is lesz változás, míg a két ország meg nem állapodik a büntethetőségről, azaz kiadják a rendszám tulajdonosának adatait.
Amúgy ha nem tiltja tábla, de a forgalmi sávban áll az autó "vészvillogóval", és nincs műszaki hiba, lehet büntetni.

Ki emberkedik? próbáltam a kommentelő kérdéseire válaszolni, akkor is, ha ez valakinek nem tetszik. Ha a tábla nem volt kint, mikor leparkolt, be lehet bizonyítani.
Meg rá kell kérdezni, van-e fénykép a szabálysértésről. Mert ha nincs, tagadni kell mindent.

Lanosbetyár 2011.01.08. 19:12:11

Ez jó dolog a táblával. Mi jártunk így. Leparkoltunk,kb. másik tíz kocsi mellé. Elmentünk vásárolni,mire visszamegyünk kocsi sehol. Egy másikat éppen raknak a "lopós autóra". Kérdeztük miért? A válasz itt tilos parkolni! Tábla? Ja az ott van elfektetve az árokban. Kiszedték mert aggatott valami közműveseknek. Az,hogy nem látható,nem baj! Attól még ott van,s érvényes! Na ezután ment az anyázás,s végül egy ügyvéd autós kolléga akinek szintén elvitték a kocsiját,helyre tette a dolgokat.Néhány órán belül visszahozták a kocsikat. Csak az idegek koptak,de nagyon.

Ophélie 2011.01.08. 19:14:14

@pocok007: "Amúgy ha nem tiltja tábla, de a forgalmi sávban áll az autó "vészvillogóval", és nincs műszaki hiba, lehet büntetni."
mire fel?

pocok007 2011.01.08. 19:16:56

@Ophélie:
Ne értsd félre, nem kötekedni akarok, de forgalom akadályozása miatt lehet. Nincs tiltva a parkolás, de engedve sincs. Szóval ha forgalmi sávban várakozol, lehet szankcionálni. Ugyanúgy a másodikként való parkolást is. És csak jótanács: újabban PDA-val fényképezik az autókat, 1 autó fél perc, és megy a közigazgatási bírság.

Ophélie 2011.01.08. 19:18:06

ezt értem, de ami nem tiltott (/) (X) az szabad, nem?

pocok007 2011.01.08. 19:25:05

elméletileg igen :-)
Példa: kötelező haladási irány egyenes, nincs tiltva a jobbra kanyarodás, mégsem lehet :-)
Sokan azzal érvelnek, nem tiltotta tábla a kanyarodást. De nem is engedte...
Ha nem buszsávban állsz, szerintem soha senki nem fog kötekedni.

pocok007 2011.01.08. 19:26:12

Nem tudom melyik útról van szó, így nem tudom, az utca elején milyen tábla van kint.
De a Közterület-felügyelet sokkal többször foglalkozik ezzel sajnos.....

furkóúr 2011.01.08. 19:47:11

@pocok007: hm..szerintem te annyira vagy rendőr,mint én néptáncos...
azzal árultad el magad:"Nincs tiltva a parkolás, de engedve sincs. Szóval ha forgalmi sávban várakozol, lehet szankcionálni. "
ez tuti kamu..ami nincs tiltva az szabad.te sztem egyszerűen hazudsz..

pocok007 2011.01.08. 20:20:08

és az esetek 99%-ban forgalmas főutakon az út elején (és minden kereszteződés után) van tiltó tábla.
Lezártam.

kamushamus 2011.01.08. 21:01:22

@pocok007: "Példa: kötelező haladási irány egyenes, nincs tiltva a jobbra kanyarodás, mégsem lehet"
Ez egy picit ellentmondásos,ha a kötelező haladási irány egyenes,akkor csak és kizárólag egyenesen lehet haladni nem?

[mike] 2011.01.08. 21:23:24

@pocok007: meeecsodaa ? Azon az úton, ahol nincs tábla, buszmegálló, alagút, kereszteződés stb. tehát minden feltételnek megfelel, miért lenne tilos megállni? Soha nem hallottam még ezt, hogy akadályozás miatt... Te fogod ott a helyszínen eldönteni, hogy akadályozok-e vagy sem? Jól mondod, ahol oka van, hogy nem lehet megállni, oda általában ki is teszik a táblát.... na de ahol nincs? Érdekesek ezek a soha nem hallott szabályok.

pocok007 2011.01.08. 21:30:57

@kamushamus:
neked ellentmondásos, de az emberek 70%-nak nem az sajnos. Ezzel szoktak érvelni...

pocok007 2011.01.08. 21:34:11

@pocok007:
abból indultunk ki, hogy "forgalmas, buszos úton parkolok a forgalmi sávban.." nekem ez nem életszerű (mármint az, hogy szabályos). De ehhez látni kéne a helyszínt. Szerintem tiltja tábla azt is, csak a kommentelő nem nézte.
Azt nem mondta, hogy a megállás vagy várakozás minden feltételének megfelel az útszakasz....ezért felesleges vitázni ezen.
De lényegében igen, ahol nem tilos, ott szabad.

Reggie 2011.01.08. 21:34:57

@[mike]: Pedig ilyen van. Pl ha ugy parkolsz, hogy veled egyvonalban a tuloldalt valaki mar parkol, es a ket kocsi kozott nem fer el masik jarmu(pl egy billencs). De ha ki tud kerulni es tovabb tud haladni, akkor nyilvan nem akadalyozod.

pocok007 2011.01.08. 21:39:35

@Reggie: igen. ebben az esetben meg kell lennie az 5.5 m-nek. :-)

Bogyoo85 (törölt) 2011.01.08. 22:03:27

És a rendőr honnan fogja tudni hogy a 2 autó közül melyik parkolt később, ezzel akadályozva a forgalmat? Vagy megbünteti mindkettőt?

D4D 2011.01.08. 23:10:53

"Mennyiből állna a tábla felszereléséhez odahívni a rendőrt, hogy jegyezze fel azt a 8-10 rendszámot, akik még szabályosan parkoltak le, hogy azokat ne büntessék meg?"

Autónként kb 30 ezerbe.

D4D 2011.01.08. 23:25:59

Amúgy a BKV-Figyelőn van egy 2010. dec. 27.-i poszt, amiben 400 felett járnak a kommentek. Ott egy közterület felügyelő alaposan kitárulkozik. Kb a 130. hsz-től a csávó olyanokat ír, hogy azóta a köztereseket nem tudom emberként értékelni, bár bízom benne a többi nem ilyen hülye.

Mondjuk ha egy ilyen alkalmas, akkor valószínűleg a többi sem akadémikus.

Integrált Szerverterror 2011.01.08. 23:43:09

A kedves poszter utolsó kérdésére csak annyit, hogy az ilyen táblafelszerelős rendszámírogatós hadművelethez legalább négy rendőr szükséges, amire a mostani helyzetben sajnos nincsen kapacitás.

Ha valaki nem tudná: azért kell négy, mert egy tud írni, egy olvasni, kettő meg vigyáz a zsenikre.

Hurri Kán 2011.01.09. 15:09:56

Ez helyileg hol történt?

Lipi1945 2011.01.09. 18:24:58

"kötelező haladási irány egyenes, nincs tiltva a jobbra kanyarodás, mégsem lehet"

Kötelező haladási irány táblához szokott lenni behajtani tilos tábla is.

Nemtudom ez, hogy van szabályozva, de ahogy figyeltem, a köt haladási irányos dolog a másik irányból egyirányú utcáknál szokott lenni, tehát van behajtani tilos.

A kanyarodni tilos tábláknál, pedig csak a kanyarodás van tiltva, tehát belehet hajtani az utcában, csak valami miatt onnan ahonna jövünk nem.

De mondom ez csak megfigyelés, ha hülyeség akkor szoljatok.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.09. 18:36:06

azert ezt a parkolas dolgot lehet ujra gondoplni\remlem nem hiszi senki csak a megallni tilos tabla tiltja a parkolast, megallast, varakozast. stb.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.09. 18:38:30

tenyleg csak elmeleti felvetes
de elofordulhat
mondjuk havonta hasznalom a kocsit es havonta nezek ra
kozben valami vltozik, bunttheto vagyk?
szoval kotelezo lecsekkolnom a kocsima x idonkent?
akar fel evre is elutazhatok
repulovel

karosszékely 2011.01.09. 18:56:21

@Lipi1945: "Kötelező haladási irány táblához szokott lenni behajtani tilos tábla is."

Nem feltétlenül. Pl. Erzsébet körút-Wesselényi u. sarok (a Blaha felé).

pocok007 2011.01.09. 19:16:53

@karosszékely:
majdnem az egész körút ilyen. A Király utcába nem lehet befordulni, ha az oktogon felé mész Pl, de igen, ilyen a Wesselényi utca is. vagy a József krt. Baross utca kereszteződése is. Ha a Petőfi híd felé mész, nem fordulhatsz be a Baross utcába. Nincs behajtani tilos, csak kötelező haladási irány tábla.

kamushamus 2011.01.09. 19:37:57

@pocok007: Sőt a Király utcából sem lehet egyik irányban sem jobbra/balra fordulni

pocok007 2011.01.09. 19:47:13

@kamushamus: jaja :-) állítólag lassítaná a forgalmat, azért. Persze sokan nem tartják be, ezért ha a statisztika miatt kell a csekk (bírság), odamennek a rendőrök. Ez főleg a Wesselényi utcánál figyelhető meg.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.01.10. 18:11:10

Üdv
Nekem egy mozgatható megállni tilost raktak az autó mögé reggel 5órakor és büntetni akartak/akarnak
Azóta is vívok, remélem eredményesen, Szombathellyel

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.01.10. 20:55:38

@hagyma: Van erre is valami törvény, ha jól emlékszem, hogy meddig használhatod a közterületet (most NEM a rendszám nélküli autókról van szó).












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása