Tudom, hogy inkább munkaidőben szerettek hosszabb posztokat olvasgatni, de most legalább nem rontjátok vele a GDP növekedését. Tompa egy balesetet kezdett el leírni, közben aztán szép fokozatosan felhergelte magát. Első olvasatra kicsit zavaros volt számomra a levél, de aztán mellé tettem a térképet és úgy már egészen tiszta lett a szituáció. Azon persze lehet vitatkozni, hogy ki mennyire volt hibás, ha nem csak két szereplőről van szó, akkor pláne. Mindettől függetlenül más gyerekének a halálát kívánni szerintem nagyon nem szép dolog, akármilyen hülye is legyen valaki.
2010.11.11-én 6.30-kor az Fóton az Erkel Ferenc tér és Győrffy István út kereszteződéséhez érve, láttam, hogy a vasúti lámpa piros jelzést mutat, kikanyarodtam jobbra, és elkezdtem gyorsítani, hármas sebességbe kapcsolva a Ságvári utcából egy Ford típusú gépjármű kikanyarodott elém, és lassú tempóban kezdett gyorsítani.
A baleset helyszíne
A Ford üvegén keresztül a fényszórókat látva, meggyőződtem, hogy a szembejövő forgalom a József Attila utcai kereszteződés előtt tart. Ezek után, bár a Ford fékezésre kényszerített, mégis úgy ítéltem meg, hogy a lendületemmel végre tudok hajtani egy előzést. Félgázról lepadlóztam a pedált, sávot váltottam és 70-80 km/h sebességet elérve észre vettem a velem szemben haladó kivilágítatlan Toyota típusú gépjárművet. Azonnal blokkoltam az autómat és megpróbáltam elhúzni jobbra, remélve, hogy a már mellettem haladó Fordnak sem megyek neki. Ekkor bekövetkezett az ütközés.
Arra eszméltem, hogy valaki odaszólt, hogy megsérültem-e. Hallomásból értesültem arról, hogy ez, az ütközés utáni 5.-6. percben történt. Kiszálltam a kocsiból, elnézést kértem a Toyotát vezető sofőrtől, majd kb. 6.50-kor betelefonáltam az asztalos műhelybe, hogy ne számítsanak rám, mert balesetet szenvedtem.
A kiérkező helyszínelőkkel teljes mértékben együttműködtem. Még a helyszínen a mentőautóban odajött hozzám egy rendőr, aki aláíratott velem egy majdnem üres papírlapot (sajnos nem tudom mi állt rajta), mondván hogy diktáljam mi történt, ő majd írja (véleményem szerint ez nem teljesen szabályos, de abban a pillanatban az tettem amire utasítást kaptam). Általában be vagyok kötve, most erre a 3-400 méterre nem. Gondolom ezért nem kaptam az oldalamon berobbanó üvegből semmit. Agyrázkódással és teljesen átvágott alsó ajakkal kiszálltam a kocsiból.
Én úgy érzem, hogy ebben a balesetben nem csak én voltam az egyedüli hibás. Véleményem szerint, ha a Fordot vezető illető körültekintően kanyarodott volna ki, és a Toyotás is szabályosan közlekedik, akkor mindez elkerülhető lett volna.
És a problémám, hogy egyedül engem hoztak ki vétkesnek (70.000.- +4 hónap eltiltás) és valahogy másképp számolják az időt, mert a baleset időpontja 7.00 ra lett írva (gondolom, mert a látási viszonyok akkor már nem követelik meg a lámpa használatát). Persze lehet fellebbezni, ha van rá még kb 200.000-em. A rendőrt is fel lehet jelenteni, de melyik mentős fog ellene szólni, aztán még én leszek feljelentve rágalmazásért. Röhej.
Szóval a következtetésem:
1.) Soha nem írok alá semmit
2.) Ha kirabolnak és megkéselnek se hívok rendőrt, mert a végén én leszek a támadó.
3.) Ha valaki baleseti helyzetet idéz elő fékezés nélkül belemegyek mert úgy lesz nekem igazam
És menjenek a halálba azok a hülyék, akikkel a baleset óta találkoztam:
Az apuka, aki a Logan-t vezetve egy kereszteződéshez érve türelmesen vár 5-8 másodpercet és amikor a főúton odaérek a keresztutcához, akkor akar kikanyarodni elém.
A szerelő, aki bambán bámul, miután meg mertük nyomni a dudát, mert indexelés nélkül lelassított és lehúzódott jobbra (mi ezek után index, előzés), majd szintén indexelés, körültekintés és gondolkodás nélkül bekanyarodott balra egy hídra előttünk.
És az ordítozós hölgy is, akinek nem tűnik fel az autó elektronikai hibája, hogy amikor valaki egy keresztutcánál kinéz balra ne tévessze meg hirtelen a folyamatosan égő indexlámpája (a következő kereszteződésnél balra fordult és láttam hogy az az oldali működik miközben a jobb oldali még akkor is világított). Még szerencse, hogy csak a kocsi orrát raktam ki aztán meggondoltam magam a sebességét látva.
És kívánom, annak az astrásnak, hogy a gyerekét gázolják halálra, úgy ahogy ő közlekedett. Hisz ha egy sáv van akkor egy sor kocsi, és ha megáll a sor, hogy a gyalogost átengedje a zebrán, akkor nem kerülünk jobbról, hiába elég széles az aszfalt.
Na azt hiszem egyenlőre kiírtam a dühöm.
bhead 2011.01.29. 11:23:33
dr. _mmm_ 2011.01.29. 11:25:22
a toyotás sem tehet róla.. max Ö is hülye volt mert nem kapcsolta fel a lámpákat
Azért november elején majdnem 7kor már nincs vak sötét.
Te viszont gyorsan mentél.. ráadásul nem is győződtél meg hogy az előzés biztonságosan befejezhető.
Hogyhogy csak akkor vetted észre amikor már a ford mellet voltál?? Vagy épp ara figyeltél, hogy majd valami cifrát mutass a ford vezetőjének??
Leadfoot 2011.01.29. 11:30:21
Kicsit túl sok a "de", meg a "csak" a sztoriban.
70-80-nal megyünk lakott területen belül, de öv persze nincs.
Ha ennyire fel kellett gyorsítani az előzéshez, akkor a Ford talán mégse gyorsított olyan lassan (tippem: a posztoló fölkapta a vizet amiatt, hogy kijöttek elé, és idegből mindenáron meg akarta előzni a vétkest).
A balesetnek az ég világon semmi köze nincs ahhoz, hogy a Ford szabálytalanul kanyarodott ki elé, két teljesen elkülöníthető eset.
Talán még az "megadható", hogy a Toyota nem világított, bár ezt akkor lehetne megmondani, ha ismerné az ember a pontos körülményeket.
amatőr 2011.01.29. 11:35:30
Tudod mit? A végén olvasható fröcsögés miatt inkább letöltendőt...
Az egészért csak te vagy a hibás. Ha nem léped túl a megengedett sebességet, időben észreveszed a szembejövőt: nincs baleset. A poszt idegbeteg stílusából arra lehet következtetni, hogy a volán mögött is ilyen lehetsz. Azt kaptad amit érdemeltél, csak a baleset vélten résztvevőit sajnálom.
Tomchy 2011.01.29. 11:42:31
tundrazuzmo (törölt) 2011.01.29. 12:05:25
Mert az vagy. Ennyi.
tundrazuzmo (törölt) 2011.01.29. 12:12:36
"Ha kirabolnak és megkéselnek se hívok rendőrt, mert a végén én leszek a támadó."
Úgy hazudsz, mint a vízfolyás. Ezzel a hasonlattal azt sugallod, hogy nem te voltál a hibás. Pedig de.
Nem lehet az ilyen posztokat szűrni? Silent, miért bujtogatod a kommentelőket és az olvasókat ilyen sztorikkal? Jó érzésű ember hányingert kap, és dühöng, hogy ilyenek mászkálnak az utakon!
gerg0 2011.01.29. 12:16:17
Lipi1945 2011.01.29. 12:19:22
Bocs cimbi, de aki ilyen hülye, az menjen inkább gyalog!
A többit meg inkább nem is kommentelném.
Leadfoot 2011.01.29. 12:20:45
Amúgy vicces, hogy a sztori után még ő fröcsög, hogy a másik "baleseti helyzetet" idéz elő.
nyuszy 2011.01.29. 12:21:34
SereG 2011.01.29. 12:24:06
Szombatra azért elég erős ez a poszt ;D
Mindenekelőtt a posztírónak egy-két látogatást javasolnék Csernus doktornál, tuti hasznos lesz :)
Take-it-Easy 2011.01.29. 12:24:21
Azoknak, akik nem értik, hogy miért kell kivilágítani az autót, azoknak itt ez a poszt: azért, hogy idejében észleljék őket.
A posztoló hibás volt a balesetben, mert az ő felelőssége, hogy meggyőződjön arról, hogy az előzést be tudja fejezni és egy ilyen helyzetben sajnos nehéz kimagyarázni, hogy 70-nél nem láttam a szembe jövő kivilágítatlan autót...
Amúgy a rendőr mijafaszt akar a helyszínen egy agyrázkódást szenvedett embertől??!? Egyszerűen nincs olyan mentális állapotban, hogy bármiről is felelősen nyilatkozhasson... Nekem kétszer volt agyrázkódásom, az elsőnél azt sem tudtam megállapítani, hogy milyen hónap lehet... :((
''autónepper.'' 2011.01.29. 12:29:27
1:70-80ről ha én padlógázt nyomok több mint valószinü h be is fejezem az előzést tanulság? 60le autóval nem előzök 5.ből padlógázzal
2: aki nem vesz észsre egy szembe jövő autót onnantól fogva nincs miről beszélve LEGYEN AZ lámpa nélkül vagy lámpával közlekedő is (hozzá teszem ha a toyotásnak ment volna a lámpája és tegyük fel xenon lett volna benne akkor meg az lett volna a baja hogy úristen elvakított a xenonal)
3: ha az én életemet veszélyeztetted volna a hülyeségeddel több mint valószínű h ott helybe agyonverlek!
xerxesz 2011.01.29. 12:33:06
Valaki írta, hogy november elején 7-kor már nincsen sötét. Pontosan milyen idő is volt november 11-én? Esetleg ködös? Vagy felhős? Vagy ragyogó napsütés volt kialakulóban? Könyörgöm! Azt se tudja a kedves kommentelő, hogy mire reagál, de azért beírja.
És persze, a biztonsági öv ugyanaz a kategória, mint a lámpa. Ott meg a beíró hibázott.
Én beleraknám a KRESZbe a kötelező világítást. És büntetném is. A biztiöv benne van...
holex20 2011.01.29. 12:37:16
Csigorin 2011.01.29. 12:43:39
Hogy o kivilagitatlanul haladt, az veszelyhelyzetet okozott, ketsegtelenul, de a balesetert te vagy a felelos, ugyanis abban a pillanatban hogy kimondod hogy "ezert nem lattam hogy jon", elismerted hogy az elozes egyik alapfeltetele (belatom rendesen az adott utszakaszt) nem volt meg.
Csigorin 2011.01.29. 12:46:16
metal · http://electric.blog.hu 2011.01.29. 12:48:26
randomuser1 2011.01.29. 13:23:46
Reggie 2011.01.29. 13:37:40
A Ford-os pedig ha fekezesre is kenyszeritett akkor valoban nem adta meg az elsobbseget. De a fekezes utan ugy gondolod, hogy megis elozol, akkor a fordos nem kenyszeritett iranyvaltasra, igy az elozes teljes mertekben a te feleloseged.
P75 2011.01.29. 13:38:41
Olyan már sokszor volt velem, hogy előzés közben kikanyarodtak elém (iszonyatosan veszélyes helyzet, nem is merek mostmár előzni, ha van balról bekötőút, mert kis ívben kikanyarodásnál mindenki csak balra néz és már kanyarodik is), azt hittem, ez is egy ilyen sztori lesz.
Ez egy teljesen egyértelmű helyzet, csoda, hogy egy frontális karambolnál mindenki életben maradt. Kivilágítatlan autó is látszik a sötétben, főleg ha az én lámpám világít, muszáj látszania. Egyébként Fót teljes területén 40-es tábla van, szóval csoda, hogy a jogsiját csak ideiglenesen vonták be.
Pityubácsi 2011.01.29. 13:45:43
ő volt a fasz, ez tény.
de:
nekem is a púpom tele van azokkal a pöcsökkel, akik kikanyarodnak elém és 40-nel szédelegnek, ezt a kozmikus sebességet mintegy fél perc alatt elérve. egy esetben találják meg a gázpedált, ha elkezdem megelőzni őket.
a másik meg a tojotás töki, aki gondolom látta, hogy előz szemben valaki állat (posztoló) mégsem tol egy satut, hogy esetleg elférjen a szemből jövő. a lánlovagokponthu-n is csomó ilyen látható. olyan széles úton, ahol 3 és fél autó simán elfér, megpuszilják egymást, mert egyik fasznak sincs annyi esze, hogy fékezzen/lehúzódjon.
csók mindenkinek! :)
Reggie 2011.01.29. 13:46:30
pengusz 2011.01.29. 13:48:10
Hogy ez mekkora egy fasz!
Remélem az astrás olvassa a cikket, és bekopogtat hozzád.
Egy vétlen gyerek halálát kívánod a saját hibáid miatt?
Szerintem a 4 hónap kevés is volt neked, addig legalább nem veszélyeztetsz másokat, bár gondolom az autód nem jogsival megy, és azóta is furikázol biztonsági öv nélkül, lakott területen 80-nal, és ha megint történik valami, akkor megint nem te leszel a hibás.
"streetfighter" 2011.01.29. 13:49:36
Itt volt egy köcsög fordos, egy balfék toyotás, te pedig a hülye segg!
Te voltál a hibás annak ellenére, hogy a szembejövő nem világított, hiszen igen gyorsan haladtál és nem győződtél meg rendesen az előzés biztonságos feltételeiről.
A levél második felében meg rinyálsz, mint egy fürdős... Szánalom. :(
Elég jó a nick neved. Agyilag elég tompa vagy. :)
"streetfighter" 2011.01.29. 13:52:35
"Egy vétlen gyerek halálát kívánod a saját hibáid miatt?"
Azért ez nem egészen így van.
Olvasd el jobban!
Reggie 2011.01.29. 13:53:45
"streetfighter" 2011.01.29. 13:56:21
Csak nem te voltál? :D
Leadfoot 2011.01.29. 14:01:08
Ha sötét van, vagy akár szürkület, vagy ha borongós idő van (pláne ha esik), én mindig fölkapcsolom.
De városban, fényes nappal miért kéne?
Egyébként meg annyit még hozzá, hogy mivel valami főútról beszélünk, szinte biztos, hogy volt rendes közvilágítás.
Azt a kocsit észre kellett volna venni.
Láttam én már cifra eseteket az ilyen "átnézek a másik szélvédőjén" típusú körültekintés (körül nem tekintés) miatt.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.29. 14:29:36
- nem koti be magat
- kikanyarodnak ele, es ahelyett, hogy esetleg picit fekezne, inkabb gyorsit es belemegy egy
-teljesen felesleges elozesbe, ugy
-hogy nem is latja be rendesen a szembesavot
-majd felgyorsit varosban 80-ra
-es csodalkozik, hogy O a hibas mikor jon a karambol
/ gondolom, veszitettel volna 24 masodpercet, ha megvarod amig a Ford is felgyorsit es eleri az utazotempot, nem padlogaz/
orulj hogy nem lett nagyobb bajod, meg hogy nem okoztal sulyos serulest mert a sitten is elmelkedhetnel a dolgokon/
tankari 2011.01.29. 14:40:43
Flugos furgonos 2011.01.29. 14:47:54
Flugos furgonos 2011.01.29. 14:49:00
froton 2011.01.29. 14:50:12
xcomman 2011.01.29. 14:50:55
kis off, ezt csak a nepperke olvassa:
Mi a helyzet az 5össel? Mennyire megbízható, szervizelés ilyesmi? Lassan nekem is érik egy csere és gondolkodom rajta.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.29. 14:54:25
nyissatok magatoknak BMW fan topikot
itt kerem gepjarmuvekrol beszelgetunk
.lll. 2011.01.29. 14:56:33
.lll. 2011.01.29. 14:58:45
most irigykedsz,mer neked csak egy dodgeod van?:D
kamushamus 2011.01.29. 15:00:38
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.29. 15:11:02
ah, csak vicc vot
amugy pontiacom van
BMW-t ide nem veszek
xcomman 2011.01.29. 15:13:51
Amerikába kocsit is gyártanak? :)
Keserű Imre (törölt) · http://jogiq.com 2011.01.29. 15:17:45
Miért kellene 200.000 forint egy fellebbezéshez? Az általad elkövetett cselekmény szabálysértés, így az eljárásban a határozat ellen nem fellebbezéssel lehet élni, hanem kifogással, és teljesen ingyenes, csak be kell tartani a határidőt.
Miért írtad alá a rendőr által odaadott dokumentumot? Mivel a helyszínen már megállapították a rendőrök, hogy te vagy az okozó, meg van a törvény adta jogod ahhoz, hogy a vallomást megtagadd.
A rendőrt miért kellene feljelentened? Azt írta, amit diktáltál. (A helyszíni meghallgatás úgy szokott zajlani, hogy a vallomást tevő személyt kérdezik a rendőrök, a rendőr leírja, majd felolvassa, és aláíratja az érintettel. Azért van ez így, mert az emberek az ősrobbanástól kezdve kezdenék el a történetet, és olyan tényeket írnak le, amivel nem nagyon lehetne dolgozni a későbbiekben, valamint teljesen mentes lenne a szakmai nyelvtől.)
Keserű Imre (törölt) · http://jogiq.com 2011.01.29. 15:21:33
dr. _mmm_ 2011.01.29. 15:37:29
(tudom..tudom.. ilyen a filmekben)
pocok007 2011.01.29. 15:38:18
Az ilyenek miatt vannak a veszélyhelyzetek az utakon többségében. Gratulálok!
balambher 2011.01.29. 15:54:10
Tehát hétágra sütött a nap, ami már 10 perccel korábban felkelt. Olyankor elég jó látási viszonyok szoktak lenni.
balambher 2011.01.29. 15:55:38
theutat villám 2011.01.29. 16:01:37
Reggie 2011.01.29. 16:03:38
''autónepper.'' 2011.01.29. 16:22:58
''autónepper.'' 2011.01.29. 16:25:38
CD-R80 2011.01.29. 16:33:32
A másik autón keresztül néz ki hogy szembe jön-e valami előzés előtt..
Szerintem előbb kellett volna elindulni melóba s nem másokat veszélyeztetni nehogy lecsessze a főnök..
De nagy pofa az van mellé..
DOGMAN · http://kutyasagok.blogspot.com 2011.01.29. 16:54:15
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.29. 17:11:41
A toyotás hülye volt, ez tény, de a posztoló túltesz mindenkin.
70-80-nal lakott területen öv nélkül, plusz előzni nem tud. Az már csak hab a tortán, hogy felelősségérzete nincs, ha még megkérdi, hogy miért ő a vétkes...
Más gyerekének a halálát kívánni pedig...inkább nem is írok semmit.
''autónepper.'' 2011.01.29. 17:25:20
D4D 2011.01.29. 17:31:50
metal · http://electric.blog.hu 2011.01.29. 17:33:22
daniferi 2011.01.29. 17:47:58
Inter Face 2011.01.29. 18:04:43
(---Flúgos Buszos---) 2011.01.29. 18:12:24
(---Flúgos Buszos---) 2011.01.29. 18:14:18
Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2011.01.29. 18:17:08
xcomman 2011.01.29. 18:31:13
sajna 2011.01.29. 18:53:50
Ennél komolyabb dolgokat is fikáznak!!!
Először kérdezd meg. hogy érdekel-e a problémád!!
Ez van ma sajnos!
Én is megfertőződtem, mivel a mi fajtánkat, még a pokolban se kell őrizni, mivel visszahúzzák egymást, ha szökni akarnak (kivéve én):DDD meg tisztelet a kivétel kb 1/100000000-ék.:((((((
''autónepper.'' 2011.01.29. 18:58:34
SzLacika 2011.01.29. 19:26:05
Küldjél neki privát üzenetet bammeg.
Én meg Enzo Ferrarit akarok venni, van valakinek tapasztalata????
Ja de csak úgy 40 év múlva...
sajna 2011.01.29. 19:35:22
SzLacika 2011.01.29. 19:36:15
[mike] 2011.01.29. 19:59:30
''autónepper.'' 2011.01.29. 20:00:17
thinker_ 2011.01.29. 20:09:26
Reggie 2011.01.29. 20:20:50
SzLacika 2011.01.29. 20:27:12
Csak a márkatársad kissé mosolyt csalt az orcámra azáltal, hogy egy olyan posztnál kezdi el taglalni a bmw vásárlási tanácsokat, ahol közel s távol szó nincs bmwről, vagy autóvásárlásról. Ergo csak a száját jártatja, hogy világgá kürtölhesse az 1-1,5 év múlva esedékes bmw5 vételi szándékát. Ez vicces. Na ennyi a sztori :)
''autónepper.'' 2011.01.29. 20:53:20
P75 2011.01.29. 20:53:25
[mike] 2011.01.29. 21:31:46
subtotal 2011.01.29. 21:32:52
csak ha értelme is van.
A poszthoz:
én 1 évben csak párszor kelek olyan korán vagy fekszem olyan későn, hogy 7 óra előtt úton legyek, úgyhogy a poszt írója rám nem veszélyes hajnal hasadtakor.
Giraffa 2011.01.29. 22:32:04
"Általában be vagyok kötve, most erre a 3-400 méterre nem."
Övet bekötni, előzés feltételeiről meggyőződni nincs időnk erre a kis távolságra, de azért nyomjuk neki... :)
Tibike15 2011.01.29. 22:37:44
Fóton egyébként van néhány eszement kereszteződés, ahol nagy ívben kikanyarodni szinte lehetetlen. Ezek a körforlgalmat nem is ismerik, pedig már feltalálták és használják is máshol.
marcinátor (törölt) 2011.01.29. 22:50:53
"Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására."
Felhívnám a figyelmet a "hirtelen" szóra. Tehát az elsőbbség megadásába simán belefér, ha a másik felet enyhe fékezésre, vagy irányváltozására kényszerítjük.
Ez a 3-400 méter nem teljesen tiszta. Annyit ment volna összesen? Akkor minek előzgetni? Vagy később bekötődött volna az öv? Hát persze...
Blogger Géza 2011.01.29. 23:14:04
lanyi 2011.01.29. 23:21:48
Remélem, tanul az esetnől.
Ellenkező esetben úgy is járhat, mint szegény stólbuci.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.29. 23:23:50
teljsen egyertelmu, hogy itt tulajdonkeppen arrol volt szo, hogy eppen csak a gazrol kellett volna levenni a labat par masodpercig
a kikanyarod, telen, hidegmotorral, nem fogja 2mp alatt felporgetni 100-ra a kanyar utan, mert jon egy idiota, aki emiatt veszit 3 mp-et
elkepzelem a fejet, minek jossz ki elem kocsg, padlogaz
bumm
es meg posztot ir
hihhetetlen
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.29. 23:25:59
szenon 2011.01.29. 23:38:41
englandboy 2011.01.29. 23:40:55
englandboy 2011.01.29. 23:42:37
hipokrita 2011.01.29. 23:45:15
Inkább tiltottak volna el örökre... járj busszal, akkor nincs stressz, és mégis odaérsz. Előbb-utóbb. :)
hpty 2011.01.29. 23:46:08
Ez ugyanúgy nem befolyásolta a végkifejletet, mint hogy rendesen kifújta-e az orrát, vagy kitörölte-e a seggét!
Aki fasz, az övvel, öv nélkül, lámpával vagy anélkül is az!
Integrált Szerverterror 2011.01.30. 00:04:20
Tiszta ezoterika! Vagy mi...
hpty 2011.01.30. 00:14:08
De akkor igyon valami ücsit, az is üdvözítő!
Integrált Szerverterror 2011.01.30. 00:44:42
xcomman 2011.01.30. 00:46:22
@''autónepper.'': Ezek azok a dolgok amiknek én pl nem örülnék :) Megszoktam, hogy a mostani bömösben csak akkor világít valami, ha tényleg gáz van nem pedig random.
SÜN 2011.01.30. 00:49:20
Ленина · http://szanalmas.hu 2011.01.30. 00:49:34
Hát megérdemled a sorsodat.
dan72 2011.01.30. 00:56:40
szepi79 2011.01.30. 01:26:30
a fickó novemberben kapott 4 hónap eltiltást. és a poszt végén nekiáll káanyázni azokat, akikkel AZÓTA találkozott. Namost én nem vagyok matekszakos, de sztem november 11 +4 hónap az kb. alaphangon március 11.
kérdés, hogyan is találkozott a posztoló ezekkel?
azonkivül persze, hogy egy tipikus sakkfigura (gyk sötét paraszt), akitől egy életre meg kéne vonni a jogsit (bár, ahogy fenti ábra is mutatja, ez őt nem zavarja annyira, mint kellene)
Integrált Szerverterror 2011.01.30. 01:26:48
Tavaly nyáron Vonyarcvashegyen ugyanígy csaptak el egy egerszegi gyereket. Ráadásul zebrán:(
TH 2011.01.30. 01:31:32
Elképesztő, hogy a hülyeségnek milyen szintjei vannak. És mást akar kihozni hibásnak, egész döbbenet.
Ennek az embernek
1) lehet, hogy inkább a börtönben lenne a helye
2) jogsit egy életre kéne elvenni tőle.
A astrás gyerekének elgázoláshoz meg inkább nem is írok semmit, mert Silent kénytelen lenne kimoderálni, ha leírnám, hogy én miket kívánok a poszt drágalátos írójának.
Integrált Szerverterror 2011.01.30. 01:31:34
szepi79 2011.01.30. 01:36:12
Integrált Szerverterror 2011.01.30. 02:02:41
szgy 2011.01.30. 02:21:24
"aki nem vesz észsre egy szembe jövő autót onnantól fogva nincs miről beszélve LEGYEN AZ lámpa nélkül vagy lámpával közlekedő is"
tényleg. nem is kell világítás a kocsikra.
sok ész kell ehhez. pl. szürke kocsi szürke aszfalton néha még nappal is összemosódik.
nem akarom a posztolót védeni de elég sokan vannak akik tetű sebességgel képesek kikanyarodni akár 70-es, 90-es utakra is, és még csak nem is akarnak gyorsítani. aztán meg csodálkoznak mikor mutogatok miután alig bírom elkerülni a karambolt. szerintem ezek fel sem fogják a távolságot, sebességet.
chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.01.30. 02:27:53
ZBR 2011.01.30. 02:43:34
Mit is mondjak, a tény az tény. Nehezebb a kivilágítatlan autót észrevenni. De egy szabálytalan előzésnél ez nem lehet kifogás.
Gyorshajtó paraszt posztoló, önkéntes alapon javaslom, hogy még legalább 10 évet tegyél
rá a 4 hónapodra, a saját érdekedben is.
Ja, amúgy a biztonsági üveg az olyan, hogy nem fáj, ha berobban. De, ha be lettél volna kötve, lehet, hogy a baleset után fél perccel magadnál lettél volna és akkor a csúnya rendőr nem kúr át a palánkon. (Valójában egyébként se kúrt át.)
@Easyke:
Az agyrázkódásnak vannak fokozatai. Nekem még nem volt, de gyanítom, hogy enyhe fokú agyrázkódásnál még allright minden.
Sck: 2011.01.30. 04:57:47
Sck: 2011.01.30. 05:07:32
picikisköcsög 2011.01.30. 07:08:12
picikisköcsög 2011.01.30. 07:17:06
bocs, azért lehet, hogy november 11-én reggel 6.45kor én bekapcsolom a fényszórót. Sőt, még jun. 11-én is, mert már rutinból, 3 méteres odébállásoknál is csinálom. Hogy miért? mert van egy (íratlan?) szabály: látni ÉS LÁTSZANI! Ha szerencséd van, akkor a másik hülyesége ellenére is életben maradhatsz! Sokat járok Erdélybe, és volt olyan eset, amikor a szekérről lelógó farudak végétől 1 méterre álltam meg (mármint a szévédőmmel), mert b@sztak kitenni valamit a végére (sötétben). De igaz az is, hogy amikor ott is kötelezővé tették a láthatósági mellényt, az ügyes székelyek (és ez nem vicc!) még a ló homlokára is ráapplikálták valahogy a fényvisszaveró csíkot. Először néztük is, mi a franc az! És mielőtt jönne, hogy "na ilyenek a románok..." jelzem, hogy a fenti utakon M.országon Békés és Csongrád megyében ugyanúgy b@sznak a láthatóságra, és jó néhány biciklis a reflexeimnek meg a szerencséjének köszönhette, hogy hazaért!
victor vacendak 2011.01.30. 07:20:02
picikisköcsög 2011.01.30. 07:23:44
Bár itt jelen idő még aktuális, csak a mondat értelme miatt...
klacus 2011.01.30. 07:44:21
Ha jönnek szemből nem kell előzni. Ha meg vaksi vagy akkor sem. A többi meg hab duma... Minden szart meg lehet magyarázni valahogyan.
továbbá
"70-80 km/h" jól értem, hogy lakott területen? Szerintem olcsón megúsztad, elképesztő hogy másban keresed a hibát.
Örülj neki, hogy nem Borsodban csináltad, egy kivilágítatlan 1200-el. Ott nem úsztad volna meg egy agyrázkódással...
Mila76 2011.01.30. 07:44:26
Ajánlom neki a KRESZ-t 4 hónapig lesz ideje megkeresni az előzés feltételeit.
Az ilyen köcsögök miatt hal meg a normálisabbja. Mit gondolsz te gyökér ok nélkül, a te bosszantásodra fékezget az előtted lévő, vagy a forgalom végett???
Az sajnálom hogy nem egy úthengert nem vettél észre "kocsi üvegén keresztül"
És még az ilyen posztol.....
amenta 2011.01.30. 08:11:48
Engem is rohadtul kiakasztanak azok az idióták (ezt most ne vedd magadra) akik nem képesek felkapcsolni a lámpát, valamiért. Mivel nincs semmi, amivel ezt indokolhatni lehetne, ellenben ha fel van kapcsolva, az sokat segít.
Egyrészt mint mondtam nappal is látszol, messziről, valamint látszik az, hogy mész, nem pedig parkolsz.
hawkeye 2011.01.30. 08:37:30
"Hülye a posztoló!"
És annyira, hogy még a száját se tudja befogni, s csendben lapítani, örülve, hogy ennyiből megúszta... :(
Allítólag 2011.01.30. 08:45:23
Ebben az esetben sajnos mindhárom szereplő autós "balfasz" volt, de törvényileg csak a posztolón verik el a port.
Biztos itt mindenki hülyének tart majd, de -miért kell kikanyarodni egy mellékútról valaki elé, még ha szabályos is az eset, ha utána a közelben senki nem jön? Ez sajnos nem egyedi eset, és ezek a delikvensek utána 30-cal poroszkálnak és láthatóan ráérnek.
-miért kell rossz látási viszonyok között kivilágítatlanul közlekedni, ha annyira spórol miért kocsival jár?
Egy két hozzászóló véleményét pedig egyszerűen nem osztom: az időjárás pontos ismerete nélkül biztos, hogy egy kivilágítatlan autóst eszre lehet venni?
biztos, hogy a közvilágítás működött? Ha működött biztos minden lámpatest világított, ugyanis itt Magyarországon sokszor csak akkor javítanak meg egy közvilágítási hibát, ha már teljes sötétség van.
Villalárva 2011.01.30. 08:49:47
Villalárva 2011.01.30. 09:00:07
Villalárva 2011.01.30. 09:04:02
kafferbivalybalamber 2011.01.30. 09:10:03
Erre persze mindenki más a hibás, csak a barom nem.
911 Turbo 2011.01.30. 09:18:57
_B_ 2011.01.30. 09:19:09
Beül 3-400m-re a kocsiba, és neki muszáj azt 80-90-el megtenni lakott területen.
Bármi történik, ő vétlen, hiszen khurvajól tud vezetni mint látjuk.
Rock me Amadeus 2011.01.30. 09:33:30
lionking 2011.01.30. 10:07:20
Azt a kis távot a lassan cammogó Ford mögött is csak fél perc max 1 pec megtenni.
Ismerem az ilyen lelkű autóst.
Megelőz, mert rohadt sürgős neki, aztán előttem satufék, és bekanyarodik jobbra. Szerintem ott durranjon ki az összes gumija még a pótkeréké is az ilyennek.
türelmetlen idegbajos népek.
pengusz 2011.01.30. 10:34:38
Szerintem ez elég egyértelmű...
Vagy ezt hogy lehet másképp értelmezni?
ZON 2011.01.30. 10:34:56
thinker_ 2011.01.30. 10:38:27
subtotal 2011.01.30. 11:01:43
subtotal 2011.01.30. 11:07:10
Misa76 2011.01.30. 11:08:12
nopánick (törölt) 2011.01.30. 11:11:41
Mert SENKI MÁS NEM HIBÁZOTT!!!
Ő nem győződött meg az előzés feltételeiről!!!!
A kikanyarodó nyilván nem hibás, hiszen nem kellett miatta hirtelen fékeznie, tehát az elsőbbséget megadta.
A szembejövő sem, ha még egyébként nem volt már sötét, lakteren belül nem köteles világítani az ilyen vakmajmok kedvéért...
Az pedig, hogy
- nem volt bekötve
- 70-80-al előz lakteren
Kristálytisztán jelzi,hogy a csávó nem csak vak, hanem alapállásban is egy felelőtlen barom.
Valaki más 2011.01.30. 11:12:25
"streetfighter" 2011.01.30. 11:19:38
Maradj csak lárva, nehogy kifejlődj, mert így is elég korlátolt vagy!
Hobbes 2011.01.30. 11:19:40
1, 40-es táblánál 80
2, előzési szabályok megsértése
3, veszélyeztetés
4, baleset okozása
és még neki áll följebb.
Én bedobok egy ezrest, ha van még 199 jelölt és összejön a két kiló, fellebbezzük meg súlyosbításért :-)
''autónepper.'' 2011.01.30. 11:19:53
bounty123 2011.01.30. 11:23:53
Ez a baleset is bizonyítja, hogy ez mekkora butaság. Ja és egyébként nem mellesleg szabálytalan is.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.30. 11:24:01
Melyik???
"streetfighter" 2011.01.30. 11:25:59
Ezért kell biciklizni!
És még egészséges is. :)
indapass90210 2011.01.30. 11:28:27
"streetfighter" 2011.01.30. 11:28:53
Milyen saját hibája miatt kívánja?
Olvasd már el vazze!
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.01.30. 11:32:40
örökre el kellett volna venni a jogsiját.
örüljön neki, hogy nem ölt meg senkit sem, ne még neki álljon feljebb.
a forgalom rendes felmérése nélkül lakott terülteten belül 70-80-nal előz, és nem érti, miért ő a hibás?
és persze másnoknak kíván rosszat?
dögöljön meg az ilyen, mielőtt mást ölne meg...
''autónepper.'' 2011.01.30. 11:33:52
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.30. 11:37:47
...na mindegy, ehhez az kellene, hogy visszaállítsák a halálbüntetést :)
@''autónepper.'': Még egy hülyével több? :)
Bruhahaha 2011.01.30. 11:52:48
Lakott területen 70-80-nal egy 3-400 méteres út miatt. Zárt osztályra kellene téged beutalni, nem kórházba.
Remélem legközelebb egy fával találkozol előzés közben, nem egy másik autóval. Majd viszek egy szál virágot a sírodra...
Bruhahaha 2011.01.30. 11:57:04
Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.01.30. 12:08:23
dan72 2011.01.30. 12:30:44
somogg (törölt) 2011.01.30. 12:36:15
dan72 2011.01.30. 12:36:29
Az elején hősünk alapvetően agresszív, türelmetlen, rosszindulatú. (Legalábbis vezetés közben.)
Aztán beüti a fejét, és egy ideig türelmes, előzékeny, együttműködő. Elnézést is kér a másik sofőrtől.
Egy idő után elmúlik az agyrázkódása, és magához tér...
Tompa001 2011.01.30. 12:43:25
Szóval még egyszer köszönöm a hozzászólók kb7%-nak, hogy nem vontak le röhejes konzekvenciát, úgy értelmezték az esetet ahogy volt és érdemben hozzá tudtak szólni. A maradék 93%-nak sajnálatára üzenem, hogy a megkülönböztető jelzéseit NEM használó rendőrautónak tegnap nem sikerült elütnie engem a zebrán. Csernushoz meg járjon az aki nem tud egy szöveget értelmezni. És kérdem én mennyire fogtok örülni nekem, ha előttetek haladok 20al, mert akkora sebesség mellett bármilyen helyzetben meg tudok állni?
Szűcslaci 2011.01.30. 13:01:05
somogg (törölt) 2011.01.30. 13:08:14
"És kérdem én mennyire fogtok örülni nekem, ha előttetek haladok 20al, mert akkora sebesség mellett bármilyen helyzetben meg tudok állni?"
Remelem magyarorszagon is eljon az ido amikor az ilyem kreteneknek baleset okozasa nelkul is jar majd a bunteto pont a jogsijaba vaszelyes vezetesert. Addig meg figyelj, ha leszall a lila kod, legalabb ne olj meg senkit!
porthosz 2011.01.30. 13:08:38
A leírásból elég egyértelmüen látszik hogy te voltál a hibás a balesetben, szóval szerintem felesleges reklamálnod, örülj hogy ennyivel megusztad.
Az egy másik problémakör, hogy volt néhány másik szabálytalan autós is, akik felhuztak idegileg és valószinüleg ez erősen közrejátszott a balesetben.
DE:
Ha engem otthon felhúz a szomszéd, aztán idegesen autóba ülök és ott ezen rágódva beleszaladok az árokba mert elbambultam, akkor nem mondhatom azt a rendőrnek, hogy de büntessék meg a szomszédot is, mert miatta voltam ennyire begőzölve...
Egyébként igen, lehetne még kivesézni a következőket is:
-Magyarországon, index és normálisan beállított fényszoró (nem vakit, nem félszemü, nem távolsági az egyik stb.), sötétben, szürkületkor, ködben, esőben felkapcsolt világítás nem menő az autósok között, ezzel szemben a ködfényszoró télen-nyáron, éjjel-nappal vonatozva is felkapcsolva menő...
-Más elé féktávon belül kikanyarodni, majd keresni a kettest és 2 perc alatt 30-ra gyorsítani menő (főleg vidéken, pesten ilyenkor azért általában erősen odalép a gáznak a kikanyarodó).
De mindezek már egy másik topic témái lennének
atila68 (törölt) 2011.01.30. 13:27:28
a válasz a címben feltett kérdésre igen egyszerű:
Mert elkúrtad!
plephyl 2011.01.30. 13:48:22
aki 3-400 méteres út alatt előzget, az gondolkozzon el egy kicsit.
nem hárítani kell a felelősséget, hanem elvállalni.
thinker_ 2011.01.30. 13:51:32
gmower (törölt) 2011.01.30. 13:58:30
Másik a világítás fontossága. Én azok közé tartozom, akik mindig világítanak, és azt sem bánnák, ha kötelező lenne. Már csak a megszokás miatt is jobb: beül az ember, beköti magát, felkapcsolja a lámpát, kuplung kinyom, motort indít. Megálláskor egyesbe kapcsol, kuplungot kinyomva tart, lámpa le, motor kikapcs, kuplungról fékről leszáll, kiköt, kiszáll. A berögzült szokás miatt így soha semmi nem felejtődik el, valamint pont olyan gyorsan megy, mintha néhány rész ki lenne hagyva...
A konkrét eseményt illetően viszont csak és kizárólag a posztoló a hibás. A kikanyarodó, mivel hirtelen fékezésre, irányváltásra nem kényszerítette, az elsőbbségadási kötelezettségének teljes mértékben eleget tett, így ez a része a történetnek a baleset bekövetkeztének szempontjából irreleváns. Persze idegesítőek az ilyenek, ha már kikanyarodik, legyen kedves mielőbb felgyorsítani a megengedett tempóra.
Aztán jön az előzés. A térkép szerint a Ságvári utca és az Engels utca között kb. 75 méter van, további 100 méter a József Attila utca. Nehéz elképzelnem, hogy az előzést meg lehett volna oldani anélkül, hogy annak végrehajtásához az Engels utcai kereszteződést igénybe ne vette volna a posztoló, így eleve előzni tilos volt (hacsak nem jelzett főútról van szó, ez a térképet nézve nem túl valószínű), ha pedig csak az Engels után kezdett a manőverbe, addigra már nem csak az előtte lévő szélvédőjén keresztül lett volna ideje körülnézni.
Amúgy is érthetetlen a történetben, hogy sávváltás után 70-80-ra felgyorsult az előzendő autó mellett, és közben nem vette észre a szembőljövőt. Itt már teljesen mindegy, hogy ki volt-e világítva, mert bár amíg egy másik autó mögött haladt a posztoló valóban rejtve maradhatott számára, de a sávváltás megkezdésekor már ilyen közelről (50-100 méternél nem lehett több) látnia kellett, hacsak nem vak, vagy teljesen másra figyel.
Tamáss 2011.01.30. 13:58:51
TH 2011.01.30. 13:59:37
1) rosszul mérted fel a helyzetet
2) rossz döntést hoztál
3) túllépted a megengedett sebességet
4) nem vetted észre a szembejövőt (ha fejen állsz is, akkor is a te hibád ez is)
5) "meggyőződtem, hogy hirtelen fékezés helyett egy előzéssel meg tudom oldani a helyzetet"
Ez nettó hülyeség. rosszul győződtél meg róla
6) nem voltál bekötve (ez távolságtól függetlenül fontos)
És akkor arról még nem is beszélek, hogy 750 méterért mi a faszomnak indítod be a kocsit, ahelyett, hogy odagyalogolnál?
----
Igen, a szembejövőnek világítania kellett volna, de erre nem lehet várat építeni. Ha nem győződtél meg 100%-osan, hogy az előzést biztonságosan végre tudod hajtani, akkor az egyértelműen a TE sarad.
A kikanyarodó szintén nem volt hibás, hiszen a leírásodból kiderül, hogy nem vészfékezésre, hanem csak lassításra kényszerített volna, ha nem kezdesz előzésbe, ezt pedig a KRESZ nem tiltja.
Szóval ne azt várd a kommentektől, hogy megerősítsenek az ostobaságodban, hanem, próbáld meg elfogadni, hogy ez esetben te voltál a hülye. TE, és nem más. Könnyebb másra fogni, de felesleges.
És utsó: tényleg, hogy vezetsz, ha bevonták a jogsidat?
TH 2011.01.30. 14:00:46
Reggie 2011.01.30. 14:03:31
kamushamus 2011.01.30. 14:03:53
Reggie 2011.01.30. 14:08:44
TH 2011.01.30. 14:10:39
subtotal 2011.01.30. 14:14:06
Bővebben itt:
magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/02/latszani_es_latni_buntetni
Aztán beszélhetünk arról, hogy égjen-e akkor is, mikor nem feltétlenül muszáj.
De én engedékeny vagyok, tőlem mehet a lámpa folyamatosan, de akkor rakassunk villogót a gyalogosokra is kötelezően. Viccen kívül rengeteg gyalogosgázolást meg lehetne előzni.
Erről meg itt:
magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol
pengusz 2011.01.30. 14:15:13
@"streetfighter": De nem érted, hogy egy ártatlan gyerek halálát kívánja? Engem ilyen esetben nem érdekelnek az előzmények. Ha kiirtanád a családomat, akkor is max a te halálodat kívánnám, de nem a gyerekedét.
Reggie 2011.01.30. 14:25:41
"streetfighter" 2011.01.30. 14:40:30
A posztoló írta:
"És kívánom, annak az astrásnak, hogy a gyerekét gázolják halálra, úgy ahogy ő közlekedett. Hisz ha egy sáv van akkor egy sor kocsi, és ha megáll a sor, hogy a gyalogost átengedje a zebrán, akkor nem kerülünk jobbról, hiába elég széles az aszfalt."
Te írtad:
"Egy vétlen gyerek halálát kívánod a saját hibáid miatt?"
Tehát nem a saját hibája miatt kívánja, hanem az astrás baromsága miatt.
De lépjünk túl a dolgon. :)
A kívánság tartalma felháborító és abszurd, de itt most nem erről volt szó.
SereG 2011.01.30. 15:03:45
"És kérdem én mennyire fogtok örülni nekem, ha előttetek haladok 20al, mert akkora sebesség mellett bármilyen helyzetben meg tudok állni? "
Miért kell egyik végletből a másikba pattogni? A vezetés nem erről szól, nem engedheted meg magadnak azt a luxust, hogy ennyire merev légy. De persze arról sem szól, amit a poszt szerint elkövettél.
"Csernushoz meg járjon az aki nem tud egy szöveget értelmezni."
Nem, az magyar tanárhoz járjon.
Aki viszont mások szemében a szálkát is, a sajátjában meg a gerendát sem látja, az nyugodtan mehet Csernushoz. Persze nem ragozom, hogy képletesen írtam, te úgyis elsiklasz a részletek felett.
Önigazolásul ideológiákat gyártasz, a hibádat és a felelőtlenséged mások vélt hibájával gondolnád csökkenteni.
Hát fogadd el: lehet, hogy más is hibázott: a pék, a hentes, a tanár, a szemből érkező autós, vagy az eléd kikanyarodó, aki azt merte hinni, hogy 50-nel mész, és ő fel tud előtted a megengedett sebességre zárkózni. Cserébe ő be volt kötve, és esze ágában sem volt beláthatatlan helyen előzgetni, nem pláne 70-80-nal gyorshajtani. Ez viszont SEMMIBEN sem csökkenti a te felelősségedet.
"Megnéztem, 750 métert akartam menni. A fényviszonyokról annyit, hogy nagyon párás volt az idő, vizes az aszfalt, és nem volt még nappali világosság (7.00kor már igen). Az 50es sebességkorlátozás mellett, 50km/h -nál, miután a bizalmi elvre építve meggyőződtem, hogy hirtelen fékezés helyett egy előzéssel meg tudom oldani a helyzetet, tettem meg a gyorsítást és a sávváltást."
Minden egyes alkalommal, amikor ezt leírod, esetleg fűszerezve az övvel, meg a másik autó szélvédőjén keresztüli tájékozódással, egyetlen dolgot írsz le és tudatosítasz itt mindenkiben:
"Seggfej vagyok gyerekek, és ezt reklámozom is újra, és újra."
Nem hiszem el, hogy ezt nem bírod felfogni és elfogadni...
A gyerekhalállal kapcsolatos kívánalmaidra meg legszívesebben nem is reagálnék, leírták előttem, mennyire szánalmas. De azért hozzáteszem, hogy az egész helyzetből és a kapálózásodból is bőven látszik, mennyire kicsinyes, önző sutyerák vagy, ebbe meg bőven beleférnek ezek a rosszmájú, aljas kívánságok. És nem, nemlényeg, hogy milyen dühös vagy, mielőtt ezzel védekeznél.
Légyszi' gondolkozz el egy helyközi bérleten :)
D4D 2011.01.30. 15:06:06
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2011.01.30. 15:17:56
Úgy előzni, hogy csak sejtésed van a helyzetről, egyértelműen életveszélyes. Ezt nem tudomásul venni, vagy megpróbálni azzal legitimálni, hogy az előtted haladó túl lassan ment, nem bölcs dolog. Ha túl lassan megy, és nem látsz, akkor te is lassan mész, amíg nem kerülsz olyan helyzetbe, hogy lásd mit csinálsz. Ez ennyire egyszerű.
Úgy tűnik, még mindig nem érted, hogy csak a mázlidon múlt, hogy nem öltél meg senkit. Nem a döntéseiden múlt.
Tök mindegy, hogy mennyire idegesít téged a lassan haladó autós, ha nem bírod ki ezt a lelki gyötrelmet, inkább hagyj mást vezetni, aki képes ezt elviselni.
ZBR 2011.01.30. 15:31:02
Egyesült Királyság.
@Tompa001:
"És kérdem én mennyire fogtok örülni nekem, ha előttetek haladok 20al, mert akkora sebesség mellett bármilyen helyzetben meg tudok állni?"
Azt kétlen, hogy 20-szal meg tudnál állni bármilyen helyzetben. 5-10-15 körül talán igen. Azért vicces, hogy te írsz erről, amikor úgy látszik fingod nincs a sebességhatárokról. Egyébként igen, azt hívják relatív gyorshajtásnak, ha nem az útviszonyoknak megfelelően vezetsz.
vlgymir 2011.01.30. 15:31:33
Nekem ez sajnos azt sugallja, hogy autostarsamnak az a benyomasa, hogy o mindent jol csinalt, aztan hirtelen egy oda nem illo autos ele kerult, es kesobb raadasul egy szembejovo megakadalyozta az elozesben, az kizarolag ellene van.
A poszt szerzojenek sajnos fogalma sincs arrol, hogy az adott esetben kizarolagosan o volt a hibas, mert hibat hibara halmozott. Persze lehet okolni a masik ket autost is, mondjuk miert kanyarodott ki, miert nem varta meg, amig ofelsege elvonul, vagy a Toyotas, aki rossz idoben volt rossz helyen, o miert nem maradt otthon aznap?
Mindenkit ovjon a josors az ilyen barmoktol.
vlgymir 2011.01.30. 15:42:15
1. De igen megertem, sajnos sok bolondnak van jogositvanya, aki egyszeruen nem torodik masokkal, es ez bizony veszelyes.
2. Estenkent javaslom vezetestechikarol szolo konyvek olvasgatasat, kulonos tekintettel az elozes helyes vegrehajtasara.
3. Nyugodtan kozlekedhetsz elottem akarmennyivel, engem nem zavar.
3. Orulok neki, hogy eletben vagy, es van eselyed tanulni az esetbol, de erre csak akkor van mod, ha nem csak a 7%-ot hallgatod meg, hanem magadba is nezel.
''autónepper.'' 2011.01.30. 15:54:59
@pengusz: és akkor téleg mondhatnám h a suzukis volt a hibás:DDDDDDDDDDD
vlgymir 2011.01.30. 15:55:08
dan72 2011.01.30. 15:55:31
WTF? Mi az a bizalmi elven alapuló meggyőződés?
''autónepper.'' 2011.01.30. 15:56:30
TH 2011.01.30. 15:56:36
vlgymir 2011.01.30. 15:57:53
vlgymir 2011.01.30. 15:59:07
TH 2011.01.30. 16:03:39
Egyébként a bizalmi elvet remélemm mindenki érti: azt jelenti, hogy feltételezzük a többi közlekedőről, hogy betartja a közlekedési szabályokat. Ez fontos elv, de abban bízni, hogy reggel 7 körül BIZTOSAN ki lesz világítva a szembejövő, és ezért nem meggyőződni arról rendesen, hogy jönnek-e szembe: ez nem bizalmi elv, ez ön- és közveszélyes közlekedés.
Ha a baleset éjjel történik, akkor egyértelműen hibás a ki nem világított jármű is, de ez aztán nagy vigasz, ha összeütköznek...
dan72 2011.01.30. 16:06:40
"streetfighter" 2011.01.30. 16:07:28
Hát nem az, hogy azt feltételezem, hogy a városban mindenki 50-nel jön, ahogy pár segg itt leírta.
Nem bízni kell, hanem nézni!
vlgymir 2011.01.30. 16:12:48
"streetfighter" 2011.01.30. 16:18:16
:)
TH 2011.01.30. 16:19:56
@dan72: pontosan. :-)
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.01.30. 16:21:45
"hogy demonstráljam mennyi hülye szaladgál az utakon."
kezdve veled.
"A fényviszonyokról annyit, hogy nagyon párás volt az idő, vizes az aszfalt, és nem volt még nappali világosság (7.00kor már igen)."
ne vágd jobban magad alatt a fát!
köszönjük a rend éber őreinek, hogy kivontakl téged 4 hónapra a forgalomból.
metal · http://electric.blog.hu 2011.01.30. 16:31:34
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.01.30. 16:37:03
''autónepper.'' 2011.01.30. 16:46:10
"streetfighter" 2011.01.30. 16:51:05
Azt sem lehet kizárni, hogy neki az volt, hiszen ez nem volt a posztban. :)
Bruhahaha 2011.01.30. 16:53:06
''autónepper.'' 2011.01.30. 17:04:38
"streetfighter" 2011.01.30. 17:06:34
Itt nem azon van a lényeg, hogy ő mit csinált, mert mindenki tévedhet, sok minden összejöhet szerencsétlenül. Nem is volt szerencsére súlyos az eset.
Itt az a lényeg, hogy utána főleg másokban keresi a hibát, nem tart önvizsgálatot és von le konzekvenciát a történtekből.
Sőt a végén másokat szapul, amiko ő maga is hasonló hibát követett el. Azt felejti el, hogy a kivülállók szemében ő pont ugyan olyan, mint neki a poszt végén általa szídott vezetők.
Ennek a posztnak ez volt a fő mondanivalója a szememben.
Sajnos mindenkinek lehet rossz napja, és okozhat balesetet, de nem mindegy, hogy utána hogy viselkedik.
"streetfighter" 2011.01.30. 17:08:52
Mindegyiket rá kell beszélned, hogy adják el és vegyenek béjemvét.
Akkor talán megússzuk. :D
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.30. 17:08:58
És gondolom ez az élet más területein is így van.
Öcsém...
lugoka 2011.01.30. 17:22:49
lugoka 2011.01.30. 17:33:10
pengusz 2011.01.30. 18:46:20
aktualis.bmw-cmobil.hu/kerekparok/kerekparok_cruisebike_r.html
De vannak komolyabbak is, ez csak olyan városi bringácska :D
CD-R80 2011.01.30. 19:46:23
Várom a következő kommentjét amiben leírja hogy bezzeg nyugaton..:D
''autónepper.'' 2011.01.30. 23:08:09
bazzeg már kezdem elegem lenni ezekből rizsrakétákból valamelyik nap egy accord type-s próbált ott bealázni engem ...Szentmihályin a lámpánál mellettem volt láttam hogy srác nagyon készül gondoltam megmutatom mit tud a német technika(tudtam hogy allúl maradok a benzinessel szemben....) na mindegy lenyomott(nem kicsit) de előttem ment fel a pályára pechjére de azért nagyobb tempónál már nem ment úgy neki és gödöllőnél megunta szerintem hogy fartúrósat játszok és nyomot egy vészvílogót és elengedett :D
@pengusz: nincs BMW bringám:D:D:D BMW AZ AUTÓ nem biciGli gyártó...:D:D:D:D:D:D:D::D:D
''autónepper.'' 2011.01.30. 23:12:15
Reggie 2011.01.31. 02:14:39
Kalányos Márió 2011.01.31. 07:49:43
Szerencsére suzit ellopták, és most dízel Astrával alázom az ilyen janikat 200 felett, és feleannyi fogyasztással.
"streetfighter" 2011.01.31. 08:04:17
Amikor '94-ben a GTI-ből átültem egy 300km-es út erejéig a volt főnököm 525-ös autómata BMW-jébe majd elsírtam magam. :)
Nyomtam egy padlót, aztán gondolkodott 1-2 mp.-ig és elindult. Addigra az én kis "rizsrakétám" már leelőzte volna az elöttem haladót. Ma talán már gyorsabbak, de nem biztos.
Mellesleg autópályán ritkán járok és akkor sem padlón. Néha hajtom csak meg 200 fölé. Ha valaki direkt kekeckedik, akkor veszem a lapot, de az ritka és nem nyomom sokáig.
Egyébként a tied igazi utazó autó, más kategória, az enyémben akkor (200km) már túl nagy a hangzavar. :)
A Type S viszont 2.4-es tehát nem kis motor, de én is elengedem aki nagyon nyomul. :D
"streetfighter" 2011.01.31. 08:07:21
Melyikkel a 150 lőerőssel?
Velem is erősködött egy DTI, de hiába. ;)
Kalányos Márió 2011.01.31. 08:09:59
''autónepper.'' 2011.01.31. 09:27:13
@"streetfighter": persze de azért a tiéd az kézi váltós meg az úgy mond egy élmény autó... városba én sosem gyorsulgatok senkivel mert nem arrra találták ki az enyémet....de ha lenne mondjuk egy civic type-rem azért én is lepörgetném néha:P
isti77 2011.01.31. 10:52:49
"És kívánom, annak az astrásnak, hogy a gyerekét gázolják halálra, úgy ahogy ő közlekedett. "
Ilyet pedig még akkor sem kívánunk másnak, ha nagyon mérgesek vagyunk rá. A saját halálát sem, a gyerekéét meg pláne nem, te elmebeteg idióta.
Mindenki hibás mindenben, csak te nem, igaz? A legröhejesebb, hogy gyakorlatilag elismered a felelősségedet, legalábbis részben: "Én úgy érzem, hogy ebben a balesetben nem CSAK én voltam az egyedüli hibás", de azért szemetek a rendőrök, hogy megbüntettek. Egyébként csak te vagy a hibás, rosszul mérted fel a helyzetet, miután felhúztad magad azon, hogy valaki ki mert menni eléd (nem írtad, hogy hirtelen kellett fékezned, így feltételezem, hogy nem okozott vészhelyzetet a Fordos), belekezdtél egy indokolatlan, nagy sebességű büntetőelőzésbe, amit nem tudtál befejezni. Be is fékeztél volna a Fordos előtt, ha nem így alakulnak a dolgok?
Én nem kívánok neked a fentiekhez hasonlót, de annak örülök, hogy legalább 4 hónapig eggyel kevesebb idióta lesz az utakon.
mohopasi 2011.01.31. 10:55:44
MNOP 2011.01.31. 11:51:49
Ki vagy te, hogy eléd nem lehet kikanyarodni? Az előzés után jött volna a büntetőfék?
És még ide jön panaszkodni, ember esze megáll!
Agyalap 2011.01.31. 11:58:56
Valaki hülye, agresszív, majd balesetet okoz, de nem látja a hibát, kikéri mások véleményét.
Miután megkapja, azt is kideríti, hogy a hozzászólók több mint 90%-a hülye, csak ő nem traktor.
Komolyan életképtelen...
LordAzazel 2011.01.31. 12:02:57
Kicknick 2011.01.31. 12:56:57
KolomparVinetu 2011.01.31. 15:50:32
Az astrasnal arról volt szó, hogy végigelőzött egy kocsisort, ami állt a zebrán áthaladók miatt, majd át a zebrán. Ilyet én is nem egyet láttam, és ha nem is a gyereke, de ő maga megdögölhetne valóban.
VÉLEMÉNYVEZÉR1000 2011.01.31. 16:44:50
Elég már ebből az miért én vagyok a hibás jellegű posztokból!
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.01.31. 17:28:29
Reggie 2011.01.31. 19:28:40
Captain01 2011.01.31. 22:15:40
"44. § (1) A forgalomban részt vevő járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani."
Esetleg amiatt lehet ő a hibás hogy gyorsan ment, de lehetett volna annyi esze a posztolónak hogy azt mondja, hogy a kivilágítatlan toyotás miatt gyorsított, hogy betudja fejezni az előzést, dehát annyi esze se volt hogy be kösse magát. Megérdemelte volna hogy több napra kórházba kerüljön, és persze ki fizesse az orvosi ellátást.
Amúgy meg kedves posztoló, örülj hogy életben vagy!!!
D4D 2011.01.31. 23:35:18
Amúgy ha sötét van, akkor van közvilágítás, feltéve, ha nem Esztergomban vagyunk.
metal · http://electric.blog.hu 2011.02.01. 08:26:57
"streetfighter" 2011.02.01. 11:50:44
Szerintem a toyotások ultrahanggal tájékozódnak, ezért nincs szükségük fényre. :)
\\\'Doni\\\' 2011.02.01. 15:35:38
D4D 2011.02.01. 20:52:01
Ultrahang csak a Corollűkban, Aurisban van.
Az Avensis és a Camry esetében programozható az útvonal, tehát még szenzor sem kell, a Prius meg már akkor tudja hova kell mennie, mikor nyitod az ajtaját, mert abban már alfa-hullám érzékelő van.
VÉLEMÉNYVEZÉR1000 2011.02.02. 22:59:42
Oké akkor élnék a lehetőséggel!
Szeretnék egy olyan posztot, amely sok autós számára tartalmaz hasznos információt, mint pl:
-lassan 1 éve kötelező tartozék az európai baleset bejelentő lap. Erről pl. szerintem nem sokan tudtak, és ha nincs, akkor a rendőr figyelmeztethet, helyszín bírságolhat, vagy feljelenthet.
-sokan tévedésbe vannak a vezetői engedély ORVOSI érvényességével kapcsolatban:
A vezetői engedély hátoldalán a 11-es rublikában van benne, hogy a gk. vezető meddig jogosult orvosilag gk. vezetésre.
Ezzel kapcsolatban minden esetben szabálysértési feljelentéssel kell élni az intézkedő rendőrnek és nem lehet figyelmeztetni.
Sokan benézik ezt, és ha lenne egy jó poszt fényképpel+nyilakkal meg minden, akkor sok kellemetlenségtől, büntetéstől lehetne megkímélni, azt akit megtéveszt az, hogy a jogsi fényképes oldalán lévő dátum azt jelzi, hogy az okmány meddig jogosít személyazonosításra.
-Érdekes lenne számomra egy olyan poszt is, amelyben benne lenne, hogy a kötelező tartozékokon kívül mi van benn még hasznos tartozékként. Pl.:
-aksis kompresszor
-aksis kerékanyacsavar lehúzó
-vonatókötél /ki mire esküszik?/
-bikakábel, kotyogós cső, benzintölcsér, páramentesítő spray, stb... stb...
Reakkuról egy tartós tesztet is szívesen látnék.
A reakku elvileg egy olyan fogyasztó/töltő, amellyel az akkumulátor szulfátosodását meg lehet akadályozni.
Az elszúlfátosodás miatt nem tudja idővel a kocsit beindítani az akkumulátor mert elgyengül, és ezért kell 3 évente 20.000 Ft-ot kidobni egy új akkura, holott ennek a szerkezetnek köszönhetően elvileg egy döglött /elszúlfátosodott/ aksit is rendbe lehet hozni ezen 5.000 Ft-os magyar szerkezet segítségével.
Elvileg 3 szorosára lehet kitolni vele egy aksi élettartamát. 9 év egy aksival nem lenne rossz. De ha már a fele igaz akkor is megérte megvenni.
Egy érdekes posztot lehetne csinálni abból, hogy a szerk. dolgozói összeszednének 10 lemerült, de ép aksit.
Feltöltenék savval, majd beruháznának egy ilyen 5.000 Ft -os kis szerkezetre és letesztelnék, hogy 10 aksiból hányat bír működésre az cucc.
-kettős üzemmel /benzin - gáz /kapcsolatban is lehetne egy posztot készíteni, és sok tévhitet el lehetne vele kerülni. PL:
-a gáztól beég a szelep
-a gáz árát hamarosan duplájára emelik, mert megnő rá a kereset
-az olajat sűrűbben kell cserélni gázüzemben, mert a gáz száraz, és nem ken, nem úgy mint a benzin. Holott ebből csak az az igazság, hogy a gáz kb. 100-150 fokkal magasabb hőfokon ég. etc.etc....
Tehát lehetne itt számos posztot csinálni szerintem, amit érdeklődéssel olvasnának az itt lévők.
béke......................................
"streetfighter" 2011.02.03. 07:59:47
Szerintem te eltévedtél.
Ez a blog nem erről szól, annak ellenére, hogy érdekesek a felvetések. Ezeket a szakirányú autós blogokban keresd. Nem reklámozok senkit. :)
Ennek a blognak a főcíme:
Éld túl a hülyéket. Leszorítottak, nem adták meg az elsőbbséget? .....
Tehát más a téma.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.02.03. 08:43:53
VÉLEMÉNYVEZÉR1000 2011.02.04. 00:45:41
Elérhetőséget megköszönném, vagy akár azt, hogyha ctrl+c + ctrl+v segítségével megtennéd helyettem és elküldenéd neki.
VÉLEMÉNYVEZÉR1000 2011.02.04. 00:54:18
de azé" kösz!
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.02.04. 08:35:29
TH 2011.02.04. 09:34:19
D4D 2011.02.05. 00:05:10
Sűrű szembesor esetén durván 6-10 autót nem lehet észlelni, ez függ az előttünk haladótól.