Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Miért engem hoztak ki vétkesnek?

2011.01.29. 11:04 :: SilentSound

Tudom, hogy inkább munkaidőben szerettek hosszabb posztokat olvasgatni, de most legalább nem rontjátok vele a GDP növekedését. Tompa egy balesetet kezdett el leírni, közben aztán szép fokozatosan felhergelte magát. Első olvasatra kicsit zavaros volt számomra a levél, de aztán mellé tettem a térképet és úgy már egészen tiszta lett a szituáció. Azon persze lehet vitatkozni, hogy ki mennyire volt hibás, ha nem csak két szereplőről van szó, akkor pláne. Mindettől függetlenül más gyerekének a halálát kívánni szerintem nagyon nem szép dolog, akármilyen hülye is legyen valaki.

2010.11.11-én 6.30-kor az Fóton az Erkel Ferenc tér és Győrffy István út kereszteződéséhez érve, láttam, hogy a vasúti lámpa piros jelzést mutat, kikanyarodtam jobbra, és elkezdtem gyorsítani, hármas sebességbe kapcsolva a Ságvári utcából egy Ford típusú gépjármű kikanyarodott elém, és lassú tempóban kezdett gyorsítani.

A baleset helyszíne

A Ford üvegén keresztül a fényszórókat látva, meggyőződtem, hogy a szembejövő forgalom a József Attila utcai kereszteződés előtt tart. Ezek után, bár a Ford fékezésre kényszerített, mégis úgy ítéltem meg, hogy a lendületemmel végre tudok hajtani egy előzést. Félgázról lepadlóztam a pedált, sávot váltottam és 70-80 km/h sebességet elérve észre vettem a velem szemben haladó kivilágítatlan Toyota típusú gépjárművet. Azonnal blokkoltam az autómat és megpróbáltam elhúzni jobbra, remélve, hogy a már mellettem haladó Fordnak sem megyek neki. Ekkor bekövetkezett az ütközés.

Arra eszméltem, hogy valaki odaszólt, hogy megsérültem-e. Hallomásból értesültem arról, hogy ez, az ütközés utáni 5.-6. percben történt. Kiszálltam a kocsiból, elnézést kértem a Toyotát vezető sofőrtől, majd kb. 6.50-kor betelefonáltam az asztalos műhelybe, hogy ne számítsanak rám, mert balesetet szenvedtem.

A kiérkező helyszínelőkkel teljes mértékben együttműködtem. Még a helyszínen a mentőautóban odajött hozzám egy rendőr, aki aláíratott velem egy majdnem üres papírlapot (sajnos nem tudom mi állt rajta), mondván hogy diktáljam mi történt, ő majd írja (véleményem szerint ez nem teljesen szabályos, de abban a pillanatban az tettem amire utasítást kaptam). Általában be vagyok kötve, most erre a 3-400 méterre nem. Gondolom ezért nem kaptam az oldalamon berobbanó üvegből semmit. Agyrázkódással és teljesen átvágott alsó ajakkal kiszálltam a kocsiból.

Én úgy érzem, hogy ebben a balesetben nem csak én voltam az egyedüli hibás. Véleményem szerint, ha a Fordot vezető illető körültekintően kanyarodott volna ki, és a Toyotás is szabályosan közlekedik, akkor mindez elkerülhető lett volna.

És a problémám, hogy egyedül engem hoztak ki vétkesnek (70.000.- +4 hónap eltiltás) és valahogy másképp számolják az időt, mert a baleset időpontja 7.00 ra lett írva (gondolom, mert a látási viszonyok akkor már nem követelik meg a lámpa használatát). Persze lehet fellebbezni, ha van rá még kb 200.000-em. A rendőrt is fel lehet jelenteni, de melyik mentős fog ellene szólni, aztán még én leszek feljelentve rágalmazásért. Röhej.

Szóval a következtetésem:

1.) Soha nem írok alá semmit

2.) Ha kirabolnak és megkéselnek se hívok rendőrt, mert a végén én leszek a támadó.

3.) Ha valaki baleseti helyzetet idéz elő fékezés nélkül belemegyek mert úgy lesz nekem igazam

És menjenek a halálba azok a hülyék, akikkel a baleset óta találkoztam:

Az apuka, aki a Logan-t vezetve egy kereszteződéshez érve türelmesen vár 5-8 másodpercet és amikor a főúton odaérek a keresztutcához, akkor akar kikanyarodni elém.

A szerelő, aki bambán bámul, miután meg mertük nyomni a dudát, mert indexelés nélkül lelassított és lehúzódott jobbra (mi ezek után index, előzés), majd szintén indexelés, körültekintés és gondolkodás nélkül bekanyarodott balra egy hídra előttünk.

És az ordítozós hölgy is, akinek nem tűnik fel az autó elektronikai hibája, hogy amikor valaki egy keresztutcánál kinéz balra ne tévessze meg hirtelen a folyamatosan égő indexlámpája (a következő kereszteződésnél balra fordult és láttam hogy az az oldali működik miközben a jobb oldali még akkor is világított). Még szerencse, hogy csak a kocsi orrát raktam ki aztán meggondoltam magam a sebességét látva.

És kívánom, annak az astrásnak, hogy a gyerekét gázolják halálra, úgy ahogy ő közlekedett. Hisz ha egy sáv van akkor egy sor kocsi, és ha megáll a sor, hogy a gyalogost átengedje a zebrán, akkor nem kerülünk jobbról, hiába elég széles az aszfalt.

Na azt hiszem egyenlőre kiírtam a dühöm.

234 komment

Címkék: közlekedés autó baleset veszélyes előzés biztonsági öv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hobbes 2011.01.30. 11:19:40

Na számoljunk:

1, 40-es táblánál 80
2, előzési szabályok megsértése
3, veszélyeztetés
4, baleset okozása

és még neki áll följebb.

Én bedobok egy ezrest, ha van még 199 jelölt és összejön a két kiló, fellebbezzük meg súlyosbításért :-)

''autónepper.'' 2011.01.30. 11:19:53

@xcomman: hát az biztos:) de minél több elektronika van egy autóba annál több a hiba lehetőség sajnos:S

bounty123 2011.01.30. 11:23:53

"Általában be vagyok kötve, most erre a 3-400 méterre nem."

Ez a baleset is bizonyítja, hogy ez mekkora butaság. Ja és egyébként nem mellesleg szabálytalan is.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.30. 11:24:01

@ZBR: "Van tőlünk nyugatabbra olyan ország, ahol lakott területen, közvilágítás mellett nem kötelező felkapcsolni a lámpát."

Melyik???

"streetfighter" 2011.01.30. 11:25:59

@''autónepper.'':

Ezért kell biciklizni!
És még egészséges is. :)

indapass90210 2011.01.30. 11:28:27

A posztolóról csak annyit, hogy a név kötelez!

"streetfighter" 2011.01.30. 11:28:53

@pengusz:
Milyen saját hibája miatt kívánja?
Olvasd már el vazze!

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.01.30. 11:32:40

a posztoló nem szimplán hülye, hanem eg barom állat.

örökre el kellett volna venni a jogsiját.

örüljön neki, hogy nem ölt meg senkit sem, ne még neki álljon feljebb.

a forgalom rendes felmérése nélkül lakott terülteten belül 70-80-nal előz, és nem érti, miért ő a hibás?

és persze másnoknak kíván rosszat?

dögöljön meg az ilyen, mielőtt mást ölne meg...

''autónepper.'' 2011.01.30. 11:33:52

@"streetfighter": :D húúú belegondoltál abba ha én biciGlis lennék mi lenne ott?:D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.30. 11:37:47

@xaba99: tényleg, mi lenne, ha nem is a jogsiját vették volna el, hanem...

...na mindegy, ehhez az kellene, hogy visszaállítsák a halálbüntetést :)

@''autónepper.'': Még egy hülyével több? :)

Bruhahaha 2011.01.30. 11:52:48

Kér, hogy nem én voltam a Toyotás, mert akkor tuti kinyírtalak volna.

Lakott területen 70-80-nal egy 3-400 méteres út miatt. Zárt osztályra kellene téged beutalni, nem kórházba.

Remélem legközelebb egy fával találkozol előzés közben, nem egy másik autóval. Majd viszek egy szál virágot a sírodra...

Bruhahaha 2011.01.30. 11:57:04

@Bruhahaha: aztán a rendőr állapítsa meg, hogy a balesettől halt-e meg vagy a "segítségnyújtástól" - megmentve mások testi épségét és talán életét

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.01.30. 12:08:23

@Pityubácsi: Nehogy már a toyotás legyen a hibás, hogy nem törte össze a saját kocsiját a másik hülyesége miatt! Amúgy meg ha a posztolónak volt annyi lélekjelenléte, hogy el akarta kerülni az ütközést, akkor miért nem balra rántotta a kormányt? Ott tuti nincs autó (mondjuk nem tudom, ott árok, járda, kerítés vagy mi van).

dan72 2011.01.30. 12:30:44

@picikisköcsög: Én is bekapcsolnám, de nem feltétlenül számítok arra, hogy az összes többi autós is úgy teszi - még városon kívül sem, ahol elvileg kötelező lenne.

somogg (törölt) 2011.01.30. 12:36:15

ha a posztolo 3-400 meterre ment akkor hova eloz 70-80-nal lakott teruleten? Hulye turelmetlen fasz. Neha vezetek magyarorszagon, talan ausztriaban es olaszorszagban van meg ennyi turelmetlen kreten.

dan72 2011.01.30. 12:36:29

Egyébként a poszt egy fordított Jekyll és Hyde sindrómát ír le:

Az elején hősünk alapvetően agresszív, türelmetlen, rosszindulatú. (Legalábbis vezetés közben.)

Aztán beüti a fejét, és egy ideig türelmes, előzékeny, együttműködő. Elnézést is kér a másik sofőrtől.

Egy idő után elmúlik az agyrázkódása, és magához tér...

Tompa001 2011.01.30. 12:43:25

Így végigolvasva a kommenteket, szeretném megköszönni annak a pár embernek, aki végigolvasta, értelmezte és értékelhető hozzászólást írt az esethez. A poszt végén lévő felháborodásom csak azért írtam, hogy demonstráljam mennyi hülye szaladgál az utakon. Elismerem és sajnálom, tényleg erős túlzás egy gyerek halálát kívánni, de ha én le tudok lassítani és megadni a gyalogosnak az elsőbbséget, nem értem hogy másnak miért nem sikerül, valamint biztos rosszul érintene ha az én gyerekemet ölnék meg egy ilyen blődség miatt. Valamint nem fogok minden baleseti körülményt előidéző hülyébe gondolkodás nélkül belemenni, ígérem. Nem állítottam hogy én nem voltam hibás. Csak azon háborodtam fel, hogy a rendőrség nem az igazi körülmények alapján hozott ki egyedüli felelősnek. Az tényleg szerencse, hogy nem történt nagyobb baj. Megnéztem, 750 métert akartam menni. A fényviszonyokról annyit, hogy nagyon párás volt az idő, vizes az aszfalt, és nem volt még nappali világosság (7.00kor már igen). Az 50es sebességkorlátozás mellett, 50km/h -nál, miután a bizalmi elvre építve meggyőződtem, hogy hirtelen fékezés helyett egy előzéssel meg tudom oldani a helyzetet, tettem meg a gyorsítást és a sávváltást.
Szóval még egyszer köszönöm a hozzászólók kb7%-nak, hogy nem vontak le röhejes konzekvenciát, úgy értelmezték az esetet ahogy volt és érdemben hozzá tudtak szólni. A maradék 93%-nak sajnálatára üzenem, hogy a megkülönböztető jelzéseit NEM használó rendőrautónak tegnap nem sikerült elütnie engem a zebrán. Csernushoz meg járjon az aki nem tud egy szöveget értelmezni. És kérdem én mennyire fogtok örülni nekem, ha előttetek haladok 20al, mert akkora sebesség mellett bármilyen helyzetben meg tudok állni?

somogg (törölt) 2011.01.30. 13:08:14

@Tompa001: ugy tunik nem tanultal semmit az esetbol, tovabbra is felbasz ha valaki, megitelesed szerint, lassan megy:

"És kérdem én mennyire fogtok örülni nekem, ha előttetek haladok 20al, mert akkora sebesség mellett bármilyen helyzetben meg tudok állni?"

Remelem magyarorszagon is eljon az ido amikor az ilyem kreteneknek baleset okozasa nelkul is jar majd a bunteto pont a jogsijaba vaszelyes vezetesert. Addig meg figyelj, ha leszall a lila kod, legalabb ne olj meg senkit!

porthosz 2011.01.30. 13:08:38

@Tompa001:

A leírásból elég egyértelmüen látszik hogy te voltál a hibás a balesetben, szóval szerintem felesleges reklamálnod, örülj hogy ennyivel megusztad.

Az egy másik problémakör, hogy volt néhány másik szabálytalan autós is, akik felhuztak idegileg és valószinüleg ez erősen közrejátszott a balesetben.

DE:
Ha engem otthon felhúz a szomszéd, aztán idegesen autóba ülök és ott ezen rágódva beleszaladok az árokba mert elbambultam, akkor nem mondhatom azt a rendőrnek, hogy de büntessék meg a szomszédot is, mert miatta voltam ennyire begőzölve...

Egyébként igen, lehetne még kivesézni a következőket is:
-Magyarországon, index és normálisan beállított fényszoró (nem vakit, nem félszemü, nem távolsági az egyik stb.), sötétben, szürkületkor, ködben, esőben felkapcsolt világítás nem menő az autósok között, ezzel szemben a ködfényszoró télen-nyáron, éjjel-nappal vonatozva is felkapcsolva menő...

-Más elé féktávon belül kikanyarodni, majd keresni a kettest és 2 perc alatt 30-ra gyorsítani menő (főleg vidéken, pesten ilyenkor azért általában erősen odalép a gáznak a kikanyarodó).

De mindezek már egy másik topic témái lennének

atila68 (törölt) 2011.01.30. 13:27:28

Nem vesztegetnék több időt a kelleténél,
a válasz a címben feltett kérdésre igen egyszerű:
Mert elkúrtad!

plephyl 2011.01.30. 13:48:22

a posztíró súlyosan frusztrált, nyugodjon meg és csak utána üljön kocsiba. mindezt jóindulatból mondom.

aki 3-400 méteres út alatt előzget, az gondolkozzon el egy kicsit.

nem hárítani kell a felelősséget, hanem elvállalni.

thinker_ 2011.01.30. 13:51:32

@subtotal: sebaj, nekem mindig fel van kapcsolva. nem hiszem, hogy ez bármikor is zavaró lenne. inkább világítsak, mint ne. arról nem is beszélve, hogy a régi 740-esemen ki sem lehetett kapcsolni a lámpát. ugyanis svédben mindig kötelező a tompított. persze idáig mi még nem jutottunk el. inkább arról vitázunk, hogy minek égjen ha nem kell.

gmower (törölt) 2011.01.30. 13:58:30

Ismét kiderült, hogy az öv bekötése mennyire fontos, főleg a rövid, lakott területen belül megteendő úton. Bekötött öv mellet ilyen tempójú ütközés esetén egy karcolás sem keletkezik a bent ülő embereken, nemhogy eszméletvesztés, agyrázkodás, szétrepedt száj...

Másik a világítás fontossága. Én azok közé tartozom, akik mindig világítanak, és azt sem bánnák, ha kötelező lenne. Már csak a megszokás miatt is jobb: beül az ember, beköti magát, felkapcsolja a lámpát, kuplung kinyom, motort indít. Megálláskor egyesbe kapcsol, kuplungot kinyomva tart, lámpa le, motor kikapcs, kuplungról fékről leszáll, kiköt, kiszáll. A berögzült szokás miatt így soha semmi nem felejtődik el, valamint pont olyan gyorsan megy, mintha néhány rész ki lenne hagyva...

A konkrét eseményt illetően viszont csak és kizárólag a posztoló a hibás. A kikanyarodó, mivel hirtelen fékezésre, irányváltásra nem kényszerítette, az elsőbbségadási kötelezettségének teljes mértékben eleget tett, így ez a része a történetnek a baleset bekövetkeztének szempontjából irreleváns. Persze idegesítőek az ilyenek, ha már kikanyarodik, legyen kedves mielőbb felgyorsítani a megengedett tempóra.

Aztán jön az előzés. A térkép szerint a Ságvári utca és az Engels utca között kb. 75 méter van, további 100 méter a József Attila utca. Nehéz elképzelnem, hogy az előzést meg lehett volna oldani anélkül, hogy annak végrehajtásához az Engels utcai kereszteződést igénybe ne vette volna a posztoló, így eleve előzni tilos volt (hacsak nem jelzett főútról van szó, ez a térképet nézve nem túl valószínű), ha pedig csak az Engels után kezdett a manőverbe, addigra már nem csak az előtte lévő szélvédőjén keresztül lett volna ideje körülnézni.

Amúgy is érthetetlen a történetben, hogy sávváltás után 70-80-ra felgyorsult az előzendő autó mellett, és közben nem vette észre a szembőljövőt. Itt már teljesen mindegy, hogy ki volt-e világítva, mert bár amíg egy másik autó mögött haladt a posztoló valóban rejtve maradhatott számára, de a sávváltás megkezdésekor már ilyen közelről (50-100 méternél nem lehett több) látnia kellett, hacsak nem vak, vagy teljesen másra figyel.

Tamáss 2011.01.30. 13:58:51

Hát, akármit is hozol fel mentségedre, Te voltál a hunyó.. Úgy sose előzünk lendületből hogy nem tudod 100%-ra jönnek-e szembe.. Ellenben megúsztad volna egy kis anyázással miért megy ilyen lassan és ennyi. Legközelebb majd kétszer megnézed jönnek-e szembe mielőtt kivágsz.

TH 2011.01.30. 13:59:37

@Tompa001: gratulálok, továbbra sem sikerült megértened, hogy CSAK TE VOLTÁL A HIBÁS.
1) rosszul mérted fel a helyzetet
2) rossz döntést hoztál
3) túllépted a megengedett sebességet
4) nem vetted észre a szembejövőt (ha fejen állsz is, akkor is a te hibád ez is)
5) "meggyőződtem, hogy hirtelen fékezés helyett egy előzéssel meg tudom oldani a helyzetet"
Ez nettó hülyeség. rosszul győződtél meg róla
6) nem voltál bekötve (ez távolságtól függetlenül fontos)
És akkor arról még nem is beszélek, hogy 750 méterért mi a faszomnak indítod be a kocsit, ahelyett, hogy odagyalogolnál?
----
Igen, a szembejövőnek világítania kellett volna, de erre nem lehet várat építeni. Ha nem győződtél meg 100%-osan, hogy az előzést biztonságosan végre tudod hajtani, akkor az egyértelműen a TE sarad.
A kikanyarodó szintén nem volt hibás, hiszen a leírásodból kiderül, hogy nem vészfékezésre, hanem csak lassításra kényszerített volna, ha nem kezdesz előzésbe, ezt pedig a KRESZ nem tiltja.
Szóval ne azt várd a kommentektől, hogy megerősítsenek az ostobaságodban, hanem, próbáld meg elfogadni, hogy ez esetben te voltál a hülye. TE, és nem más. Könnyebb másra fogni, de felesleges.

És utsó: tényleg, hogy vezetsz, ha bevonták a jogsidat?

TH 2011.01.30. 14:00:46

@gmower: ehh, megírtam a kommentemet, közben te mindent összefoglaltál, amit az esetről lehetett. :-)

Reggie 2011.01.30. 14:03:31

@Tompa001: Akkor orulnenk neked, ha maskor korulneznel rendesen. Az oktatod biztos szivesen elmondja ujra, hogy hogyan kell, vegyel potorakat.

kamushamus 2011.01.30. 14:03:53

@Tompa001: Öreg te olyan ellentmondásokba bonyolódsz,hogy én már azt hiszem ,hogy ez egy kitalált, kamu sztori.Ha meg tényleg igaz akkor egyszerűen egy igazi pöcs vagy.

Reggie 2011.01.30. 14:08:44

@TH: Gondolom nem helyszinen vonjak be a jogsit, hanem amikor megjon a hatarozat. Addig pedig honapok telhetnek el.

TH 2011.01.30. 14:10:39

@Reggie: Úgy értelmeztem, hogy már megjött a határozat. Ha nem, akkor természetesen igazad van.

subtotal 2011.01.30. 14:14:06

@thinker_: tudod mit, én annak örülnék, ha odáig eljutnánk itthon, hogy akkor égjen hibátlanul, mikor tényleg kell.
Bővebben itt:
magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/02/latszani_es_latni_buntetni

Aztán beszélhetünk arról, hogy égjen-e akkor is, mikor nem feltétlenül muszáj.
De én engedékeny vagyok, tőlem mehet a lámpa folyamatosan, de akkor rakassunk villogót a gyalogosokra is kötelezően. Viccen kívül rengeteg gyalogosgázolást meg lehetne előzni.
Erről meg itt:
magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol

pengusz 2011.01.30. 14:15:13

@''autónepper.'': Elképzelem, ahogy a suzukidról leveszed a bringádat... :D

@"streetfighter": De nem érted, hogy egy ártatlan gyerek halálát kívánja? Engem ilyen esetben nem érdekelnek az előzmények. Ha kiirtanád a családomat, akkor is max a te halálodat kívánnám, de nem a gyerekedét.

Reggie 2011.01.30. 14:25:41

@TH: En szerintem a baleset es a hatarozat megerkezese kozotti idoszakban vezetett. De ki tudja, nyilvan ha nem igy van nem fogja megmondani.

"streetfighter" 2011.01.30. 14:40:30

@pengusz:
A posztoló írta:
"És kívánom, annak az astrásnak, hogy a gyerekét gázolják halálra, úgy ahogy ő közlekedett. Hisz ha egy sáv van akkor egy sor kocsi, és ha megáll a sor, hogy a gyalogost átengedje a zebrán, akkor nem kerülünk jobbról, hiába elég széles az aszfalt."

Te írtad:
"Egy vétlen gyerek halálát kívánod a saját hibáid miatt?"

Tehát nem a saját hibája miatt kívánja, hanem az astrás baromsága miatt.

De lépjünk túl a dolgon. :)
A kívánság tartalma felháborító és abszurd, de itt most nem erről volt szó.

SereG 2011.01.30. 15:03:45

@Tompa001:

"És kérdem én mennyire fogtok örülni nekem, ha előttetek haladok 20al, mert akkora sebesség mellett bármilyen helyzetben meg tudok állni? "

Miért kell egyik végletből a másikba pattogni? A vezetés nem erről szól, nem engedheted meg magadnak azt a luxust, hogy ennyire merev légy. De persze arról sem szól, amit a poszt szerint elkövettél.

"Csernushoz meg járjon az aki nem tud egy szöveget értelmezni."

Nem, az magyar tanárhoz járjon.
Aki viszont mások szemében a szálkát is, a sajátjában meg a gerendát sem látja, az nyugodtan mehet Csernushoz. Persze nem ragozom, hogy képletesen írtam, te úgyis elsiklasz a részletek felett.

Önigazolásul ideológiákat gyártasz, a hibádat és a felelőtlenséged mások vélt hibájával gondolnád csökkenteni.
Hát fogadd el: lehet, hogy más is hibázott: a pék, a hentes, a tanár, a szemből érkező autós, vagy az eléd kikanyarodó, aki azt merte hinni, hogy 50-nel mész, és ő fel tud előtted a megengedett sebességre zárkózni. Cserébe ő be volt kötve, és esze ágában sem volt beláthatatlan helyen előzgetni, nem pláne 70-80-nal gyorshajtani. Ez viszont SEMMIBEN sem csökkenti a te felelősségedet.

"Megnéztem, 750 métert akartam menni. A fényviszonyokról annyit, hogy nagyon párás volt az idő, vizes az aszfalt, és nem volt még nappali világosság (7.00kor már igen). Az 50es sebességkorlátozás mellett, 50km/h -nál, miután a bizalmi elvre építve meggyőződtem, hogy hirtelen fékezés helyett egy előzéssel meg tudom oldani a helyzetet, tettem meg a gyorsítást és a sávváltást."

Minden egyes alkalommal, amikor ezt leírod, esetleg fűszerezve az övvel, meg a másik autó szélvédőjén keresztüli tájékozódással, egyetlen dolgot írsz le és tudatosítasz itt mindenkiben:

"Seggfej vagyok gyerekek, és ezt reklámozom is újra, és újra."

Nem hiszem el, hogy ezt nem bírod felfogni és elfogadni...

A gyerekhalállal kapcsolatos kívánalmaidra meg legszívesebben nem is reagálnék, leírták előttem, mennyire szánalmas. De azért hozzáteszem, hogy az egész helyzetből és a kapálózásodból is bőven látszik, mennyire kicsinyes, önző sutyerák vagy, ebbe meg bőven beleférnek ezek a rosszmájú, aljas kívánságok. És nem, nemlényeg, hogy milyen dühös vagy, mielőtt ezzel védekeznél.

Légyszi' gondolkozz el egy helyközi bérleten :)

D4D 2011.01.30. 15:06:06

90 új komment! Nem olvasom végig, de ha van esetleg valaki, aki szerint nem a hülye poszter a hülye, azt szívesen leoltom, csak linkeljétek a hsz-jét!

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2011.01.30. 15:17:56

@Tompa001: nekem anno az oktatóm elég szemléletesen mondta: ha valamit nem látsz, kiszállsz, kitapogatod.

Úgy előzni, hogy csak sejtésed van a helyzetről, egyértelműen életveszélyes. Ezt nem tudomásul venni, vagy megpróbálni azzal legitimálni, hogy az előtted haladó túl lassan ment, nem bölcs dolog. Ha túl lassan megy, és nem látsz, akkor te is lassan mész, amíg nem kerülsz olyan helyzetbe, hogy lásd mit csinálsz. Ez ennyire egyszerű.

Úgy tűnik, még mindig nem érted, hogy csak a mázlidon múlt, hogy nem öltél meg senkit. Nem a döntéseiden múlt.

Tök mindegy, hogy mennyire idegesít téged a lassan haladó autós, ha nem bírod ki ezt a lelki gyötrelmet, inkább hagyj mást vezetni, aki képes ezt elviselni.

ZBR 2011.01.30. 15:31:02

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Egyesült Királyság.

@Tompa001:
"És kérdem én mennyire fogtok örülni nekem, ha előttetek haladok 20al, mert akkora sebesség mellett bármilyen helyzetben meg tudok állni?"
Azt kétlen, hogy 20-szal meg tudnál állni bármilyen helyzetben. 5-10-15 körül talán igen. Azért vicces, hogy te írsz erről, amikor úgy látszik fingod nincs a sebességhatárokról. Egyébként igen, azt hívják relatív gyorshajtásnak, ha nem az útviszonyoknak megfelelően vezetsz.

vlgymir 2011.01.30. 15:31:33

En is csak csatlakozni tudok azokhoz, akiknek az arossz erzese van, hogy a kedves poszt ironak nemhogy a posztot nem szabadott volna megirnia, de nem lenne jo, ha a tovabbiakban is sokat tartozkodna az utakon. Az elejen med sajnaltam is egy kicsit, merthogy megserult szegeny, de aztan jott a jokivansagaival, meg a tortenetekkel, hogy mindenki mas manjen a halaba.
Nekem ez sajnos azt sugallja, hogy autostarsamnak az a benyomasa, hogy o mindent jol csinalt, aztan hirtelen egy oda nem illo autos ele kerult, es kesobb raadasul egy szembejovo megakadalyozta az elozesben, az kizarolag ellene van.
A poszt szerzojenek sajnos fogalma sincs arrol, hogy az adott esetben kizarolagosan o volt a hibas, mert hibat hibara halmozott. Persze lehet okolni a masik ket autost is, mondjuk miert kanyarodott ki, miert nem varta meg, amig ofelsege elvonul, vagy a Toyotas, aki rossz idoben volt rossz helyen, o miert nem maradt otthon aznap?
Mindenkit ovjon a josors az ilyen barmoktol.

vlgymir 2011.01.30. 15:42:15

@Tompa001: Jajj, most latom, hogy a posztironk is olvassa a kommenteket. Jol ki is olsztott minket. Azt hiszem en is a 93%-ba tarozom, aki nem kepes megerteni sajnalatra melto heyzetet, es azt sem, hogy ot nap-mint veszelyeztetik masok.
1. De igen megertem, sajnos sok bolondnak van jogositvanya, aki egyszeruen nem torodik masokkal, es ez bizony veszelyes.
2. Estenkent javaslom vezetestechikarol szolo konyvek olvasgatasat, kulonos tekintettel az elozes helyes vegrehajtasara.
3. Nyugodtan kozlekedhetsz elottem akarmennyivel, engem nem zavar.
3. Orulok neki, hogy eletben vagy, es van eselyed tanulni az esetbol, de erre csak akkor van mod, ha nem csak a 7%-ot hallgatod meg, hanem magadba is nezel.

''autónepper.'' 2011.01.30. 15:54:59

@...::: Flúgos Kamionos :::...: :D:D:D:D:D de h is nagy forma bringás lennék:D:D:D

@pengusz: és akkor téleg mondhatnám h a suzukis volt a hibás:DDDDDDDDDDD

vlgymir 2011.01.30. 15:55:08

Meg egy dolog: 750 meter, az egy kicsit kevesebb, mint ket kor az atletikai palyan futasbol. Az is jo kerdes, hogy mi a fenenk kellett autoba ulni 750 meterert, de lehet, hogy messzebbrol jott hosunk, csak 750 meter volt hatra. Namost 750 metert 10 km/ora sebesseggelnagyjabol 4 es fel perc alatt teszi meg az auto. Ha 70 km/oraval megyunk, akkor mar perc alatt ott leszunk a celnal. Az en kerdesem, hogy mia fenenek is kellett az utolso percben elozni? Vagy ugy volt elkepzelve, hogy hirtelen megelozod, aztan ugyanolyan hirtelen lelassit, es megall, es ezzel aztan a masik autost is felbosszantja?

dan72 2011.01.30. 15:55:31

"miután a bizalmi elvre építve meggyőződtem, hogy hirtelen fékezés helyett egy előzéssel meg tudom oldani a helyzetet,"

WTF? Mi az a bizalmi elven alapuló meggyőződés?

''autónepper.'' 2011.01.30. 15:56:30

@D4D: fúúú hallod tesó kezdek féni tőlled:D:D:D:D:D agresszív toyotás :D:D:D

TH 2011.01.30. 15:56:36

@dan72: nem érted? meggyőződött róla, hogy bízik benne, hogy meg tudja oldani. :D

vlgymir 2011.01.30. 15:57:53

@dan72: Jo kerdes. Mi az, hogy bizalmi elv a kozlekedesben?

vlgymir 2011.01.30. 15:59:07

@TH: Ja. Koszi a magyarazatot. Mostmar en is bizom benne, hogy ertem :-)

TH 2011.01.30. 16:03:39

@dan72: @vlgymir:
Egyébként a bizalmi elvet remélemm mindenki érti: azt jelenti, hogy feltételezzük a többi közlekedőről, hogy betartja a közlekedési szabályokat. Ez fontos elv, de abban bízni, hogy reggel 7 körül BIZTOSAN ki lesz világítva a szembejövő, és ezért nem meggyőződni arról rendesen, hogy jönnek-e szembe: ez nem bizalmi elv, ez ön- és közveszélyes közlekedés.
Ha a baleset éjjel történik, akkor egyértelműen hibás a ki nem világított jármű is, de ez aztán nagy vigasz, ha összeütköznek...

dan72 2011.01.30. 16:06:40

@TH: Értem. Akkor ez esetben "bizalmi elvre építve meggyőződtem, hogy..." = helyesebben: "arra tippeltem, hogy..."

"streetfighter" 2011.01.30. 16:07:28

@vlgymir:
Hát nem az, hogy azt feltételezem, hogy a városban mindenki 50-nel jön, ahogy pár segg itt leírta.
Nem bízni kell, hanem nézni!

vlgymir 2011.01.30. 16:12:48

@"streetfighter": Hat igen. Ezert kerdeztem en is. Szerintem abban bizni, hogy masok szabalyosak es figyelnek, olyan, mintha az oroszlannal talalkozva abban bizol, hogy nem ehes.

TH 2011.01.30. 16:19:56

@vlgymir: Ha ebben nem bízna az ember egy alapvető szinten, megállna a közlekedés. Szóval bízni kell, de figyelni is és észnél lenni, hogy tudjunk reagálni, ha valaki NEM tartja be.

@dan72: pontosan. :-)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.01.30. 16:21:45

@Tompa001:
"hogy demonstráljam mennyi hülye szaladgál az utakon."

kezdve veled.

"A fényviszonyokról annyit, hogy nagyon párás volt az idő, vizes az aszfalt, és nem volt még nappali világosság (7.00kor már igen)."

ne vágd jobban magad alatt a fát!

köszönjük a rend éber őreinek, hogy kivontakl téged 4 hónapra a forgalomból.

metal · http://electric.blog.hu 2011.01.30. 16:31:34

@Tompa001: Hol van 7%, aki veled ért egyet? Én egyet se láttam:)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.01.30. 16:37:03

@metal: a bizalmi elv alapján megbecsülte, hogy annyian vannak. ;)

''autónepper.'' 2011.01.30. 16:46:10

@Tompa001: megszeretném kérdezni hogy a környéken volt suzukis? mert lehet miatta volt az egész:S:D:D:D:D:D

"streetfighter" 2011.01.30. 16:51:05

@''autónepper.'':
Azt sem lehet kizárni, hogy neki az volt, hiszen ez nem volt a posztban. :)

Bruhahaha 2011.01.30. 16:53:06

@metal: az a baj, hogy legalább 7% szerint másokat összetörni, mert barom hülye valaki, az normális és megengedhető cselekedet. Nem lenne baj, ha bevezetnék pszichológiai alkalmassági vizsgát, pl. műszaki helyett- nagyobb értelme lenne kiszűrni az ilyen állatokat, mint megtanulni, hogy működik a porlasztó..

''autónepper.'' 2011.01.30. 17:04:38

@"streetfighter": téleg.... na... tudtam én:D suzukisok miatt van mindig minden! 2012 világ vége is miattuk lesz!

"streetfighter" 2011.01.30. 17:06:34

@Bruhahaha:
Itt nem azon van a lényeg, hogy ő mit csinált, mert mindenki tévedhet, sok minden összejöhet szerencsétlenül. Nem is volt szerencsére súlyos az eset.
Itt az a lényeg, hogy utána főleg másokban keresi a hibát, nem tart önvizsgálatot és von le konzekvenciát a történtekből.
Sőt a végén másokat szapul, amiko ő maga is hasonló hibát követett el. Azt felejti el, hogy a kivülállók szemében ő pont ugyan olyan, mint neki a poszt végén általa szídott vezetők.
Ennek a posztnak ez volt a fő mondanivalója a szememben.
Sajnos mindenkinek lehet rossz napja, és okozhat balesetet, de nem mindegy, hogy utána hogy viselkedik.

"streetfighter" 2011.01.30. 17:08:52

@''autónepper.'':
Mindegyiket rá kell beszélned, hogy adják el és vegyenek béjemvét.
Akkor talán megússzuk. :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.30. 17:08:58

@Tompa001: Basszus, még ezek után idejössz, és mentegetőzöl? Nem vagy semmi. Ugye te az a típusú faszkalap vagy, aki soha az életben nem rontott még el semmit, ha mégis, akkor mindig más a hibás? Abba még nem sikerült ugye belegondolnod, hogy mi van akkor, ha a toyotás netán megsérül, esetleg meghal? Téged barátom nemcsak a vezetéstől kellene eltiltani, hanem elmegyógyintézetbe kéne zárni, olyan 80-90 évre. És nem azért, mert szándékosan balesetet okoztál, hanem azért, mert nem vagy képes belátni, hogy te vagy a hibás, és másokat okolsz a saját hülyeségedért, és felelősségérzeted nulla.
És gondolom ez az élet más területein is így van.
Öcsém...

lugoka 2011.01.30. 17:22:49

@Yooha: Ha jól nézem a térképet ott olyan 40-60centis kibetonozott árok van és kocsibehajtók. (elhúzhatta volna balra) Sajnos Fóton túl sok ilyen pöcs van:(

lugoka 2011.01.30. 17:33:10

@Tompa001: Akkor beállnék a 93%ba. Annyi ilyen pöcs miatt kellett már Fóton satuznom teherautóval mert nem jutott el az agyáig, hogy azért megyek lassan meg indexelek balra mert talán bicklis vagy gyalogos megy előttem az úton akit kikerülnék és lassítás nélkül 70-80al előzött meg, hogy én egy életre vettem volna el a josidat a kocsiddal eggyütt, hogy véletlenül se ülhess bele legközelebb.

pengusz 2011.01.30. 18:46:20

@''autónepper.'': Nincs véletlenül BMW bringád? :D

aktualis.bmw-cmobil.hu/kerekparok/kerekparok_cruisebike_r.html

De vannak komolyabbak is, ez csak olyan városi bringácska :D

CD-R80 2011.01.30. 19:46:23

@...::: Flúgos Kamionos :::...: De még itt veri a nyálát hogy mennyi pöcs van az utakon, de bezzeg ő aki még akár munkába menet is el tud vezetni 800m-t ő aztán tud mindent.
Várom a következő kommentjét amiben leírja hogy bezzeg nyugaton..:D

''autónepper.'' 2011.01.30. 23:08:09

@"streetfighter": aahhh bele gondoltál milesz egy suzukisból ha beül egy bmwbe?:D akkor meg azért lesz világ vége:D:D:D:D
bazzeg már kezdem elegem lenni ezekből rizsrakétákból valamelyik nap egy accord type-s próbált ott bealázni engem ...Szentmihályin a lámpánál mellettem volt láttam hogy srác nagyon készül gondoltam megmutatom mit tud a német technika(tudtam hogy allúl maradok a benzinessel szemben....) na mindegy lenyomott(nem kicsit) de előttem ment fel a pályára pechjére de azért nagyobb tempónál már nem ment úgy neki és gödöllőnél megunta szerintem hogy fartúrósat játszok és nyomot egy vészvílogót és elengedett :D

@pengusz: nincs BMW bringám:D:D:D BMW AZ AUTÓ nem biciGli gyártó...:D:D:D:D:D:D:D::D:D

Reggie 2011.01.31. 02:14:39

@''autónepper.'': Ezek az autopalyan eroskodok nagyon viccesek. Kb. birjak 10 percig, folyamatosan megmutatjak, hogy jobban mennek, aztan rajonnek, hogy mennyi benzinuk fogy es gyorsan felhagynak vele. Mindezt annak ellenre, hogy en haladni akarok nem versenyezni. Na ezek ellen van egy nagy hatotavolsagu teszterem, ugyhogy ha van lezerzavarojuk akkor nyomjak is rendesen a satut. En meg csak rohogok:)

Kalányos Márió 2011.01.31. 07:49:43

@Reggie: Nekem volt egy sport swiftem amivel néha megmutattam a népnek az autópályán, hogy mit tud egy suzuki, de tényleg nem lehetett sokáig nyomulni, mert 45 literers tankkal, és 20 literes fogyasztásnál (190-200 km/h) nem túl gazdaságos a janizás.
Szerencsére suzit ellopták, és most dízel Astrával alázom az ilyen janikat 200 felett, és feleannyi fogyasztással.

"streetfighter" 2011.01.31. 08:04:17

@''autónepper.'':
Amikor '94-ben a GTI-ből átültem egy 300km-es út erejéig a volt főnököm 525-ös autómata BMW-jébe majd elsírtam magam. :)
Nyomtam egy padlót, aztán gondolkodott 1-2 mp.-ig és elindult. Addigra az én kis "rizsrakétám" már leelőzte volna az elöttem haladót. Ma talán már gyorsabbak, de nem biztos.
Mellesleg autópályán ritkán járok és akkor sem padlón. Néha hajtom csak meg 200 fölé. Ha valaki direkt kekeckedik, akkor veszem a lapot, de az ritka és nem nyomom sokáig.
Egyébként a tied igazi utazó autó, más kategória, az enyémben akkor (200km) már túl nagy a hangzavar. :)
A Type S viszont 2.4-es tehát nem kis motor, de én is elengedem aki nagyon nyomul. :D

"streetfighter" 2011.01.31. 08:07:21

@sbronzo:
Melyikkel a 150 lőerőssel?
Velem is erősködött egy DTI, de hiába. ;)

Kalányos Márió 2011.01.31. 08:09:59

@"streetfighter": Én nenm erősködök, mert 210-nél tilt a computer, de legalább nem eszi ki a tankot mint a Suzuki. Ezzel lehet tartósan 180-nal haladni. Igen a 150 lovas.

''autónepper.'' 2011.01.31. 09:27:13

@Reggie: vagy rájuk szól az asszony hogy mit csinálsz BÉLA széthajtod az ótót:DDDDD az jó pofa lehet:D:D:D olcsóba vetted?:D

@"streetfighter": persze de azért a tiéd az kézi váltós meg az úgy mond egy élmény autó... városba én sosem gyorsulgatok senkivel mert nem arrra találták ki az enyémet....de ha lenne mondjuk egy civic type-rem azért én is lepörgetném néha:P

isti77 2011.01.31. 10:52:49

Ahogy már többen is leírták előttem, ha 70-80-ra kellett gyorsítani az előzéshez (lakott területen?!?), akkor az a Fordos nem mehetett annyira lassan.

"És kívánom, annak az astrásnak, hogy a gyerekét gázolják halálra, úgy ahogy ő közlekedett. "
Ilyet pedig még akkor sem kívánunk másnak, ha nagyon mérgesek vagyunk rá. A saját halálát sem, a gyerekéét meg pláne nem, te elmebeteg idióta.
Mindenki hibás mindenben, csak te nem, igaz? A legröhejesebb, hogy gyakorlatilag elismered a felelősségedet, legalábbis részben: "Én úgy érzem, hogy ebben a balesetben nem CSAK én voltam az egyedüli hibás", de azért szemetek a rendőrök, hogy megbüntettek. Egyébként csak te vagy a hibás, rosszul mérted fel a helyzetet, miután felhúztad magad azon, hogy valaki ki mert menni eléd (nem írtad, hogy hirtelen kellett fékezned, így feltételezem, hogy nem okozott vészhelyzetet a Fordos), belekezdtél egy indokolatlan, nagy sebességű büntetőelőzésbe, amit nem tudtál befejezni. Be is fékeztél volna a Fordos előtt, ha nem így alakulnak a dolgok?
Én nem kívánok neked a fentiekhez hasonlót, de annak örülök, hogy legalább 4 hónapig eggyel kevesebb idióta lesz az utakon.

mohopasi 2011.01.31. 10:55:44

Tényleg fura elképzelés.. Szóval lakott területen belül előzött 70-80-nal, pofánkapott egy szembejövőt, és csodálkozik, hogy egyedül őt hozzák ki hibásnak. Értem én.

MNOP 2011.01.31. 11:51:49

Én még azt is el tudom képzelni hogy rögtön indulás után jeges szélvédő mögül nézett kifelé és nem látta a szembe jövőt 80-as tempónál.
Ki vagy te, hogy eléd nem lehet kikanyarodni? Az előzés után jött volna a büntetőfék?
És még ide jön panaszkodni, ember esze megáll!

Agyalap 2011.01.31. 11:58:56

Mekkora sz@r!
Valaki hülye, agresszív, majd balesetet okoz, de nem látja a hibát, kikéri mások véleményét.
Miután megkapja, azt is kideríti, hogy a hozzászólók több mint 90%-a hülye, csak ő nem traktor.
Komolyan életképtelen...

LordAzazel 2011.01.31. 12:02:57

hihetetlen, hogy balesetet okoz valaki és még neki áll feljebb. szerinte mindenki hibás, csak ő nem mikor a napnál is világosabb, hogy ő volt a hibás, ő okozta a balesetet.

Kicknick 2011.01.31. 12:56:57

Ugyanitt frissen szervizelt Fiesta szp llapotban eladó :D

KolomparVinetu 2011.01.31. 15:50:32

@pengusz: Szerintem ezt kicsit benézted.
Az astrasnal arról volt szó, hogy végigelőzött egy kocsisort, ami állt a zebrán áthaladók miatt, majd át a zebrán. Ilyet én is nem egyet láttam, és ha nem is a gyereke, de ő maga megdögölhetne valóban.

VÉLEMÉNYVEZÉR1000 2011.01.31. 16:44:50

Új, érdekes, mindeni számára fontos posztot szeretnénk!
Elég már ebből az miért én vagyok a hibás jellegű posztokból!

Captain01 2011.01.31. 22:15:40

Sztem, nem teljesen a posztoló volt hibás, hiszen November közepén 6.30-kor még sötét van és ügye a KRESZ szerint:
"44. § (1) A forgalomban részt vevő járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani."
Esetleg amiatt lehet ő a hibás hogy gyorsan ment, de lehetett volna annyi esze a posztolónak hogy azt mondja, hogy a kivilágítatlan toyotás miatt gyorsított, hogy betudja fejezni az előzést, dehát annyi esze se volt hogy be kösse magát. Megérdemelte volna hogy több napra kórházba kerüljön, és persze ki fizesse az orvosi ellátást.
Amúgy meg kedves posztoló, örülj hogy életben vagy!!!

D4D 2011.01.31. 23:35:18

@Captain01: Ha az a Toyota akku nélkü áll az út szélén, ez akkor is belegangolt volna, hiosz az előtte levő autón keresztül nézte a forgalmat.

Amúgy ha sötét van, akkor van közvilágítás, feltéve, ha nem Esztergomban vagyunk.

metal · http://electric.blog.hu 2011.02.01. 08:26:57

@Captain01: @D4D: Ma reggel(kb. akkor kelhetett a nap, mint november elején) 6.45-kor (felhős, párás, szutyok időben) Budakeszin jött szembe velem egy kivilágítatlan gép (pont Toyota volt), az autó simán érzékelhető volt. Ráadásul itt linkelték már valamikor az aznapi időjárás jelentést, és akkor szikrázó napsütés volt, ami a pirkadat fényviszonyait nagyságrendekkel javítja.

"streetfighter" 2011.02.01. 11:50:44

@metal:
Szerintem a toyotások ultrahanggal tájékozódnak, ezért nincs szükségük fényre. :)

D4D 2011.02.01. 20:52:01

@"streetfighter":
Ultrahang csak a Corollűkban, Aurisban van.

Az Avensis és a Camry esetében programozható az útvonal, tehát még szenzor sem kell, a Prius meg már akkor tudja hova kell mennie, mikor nyitod az ajtaját, mert abban már alfa-hullám érzékelő van.

VÉLEMÉNYVEZÉR1000 2011.02.02. 22:59:42

@xaba99:
Oké akkor élnék a lehetőséggel!
Szeretnék egy olyan posztot, amely sok autós számára tartalmaz hasznos információt, mint pl:
-lassan 1 éve kötelező tartozék az európai baleset bejelentő lap. Erről pl. szerintem nem sokan tudtak, és ha nincs, akkor a rendőr figyelmeztethet, helyszín bírságolhat, vagy feljelenthet.

-sokan tévedésbe vannak a vezetői engedély ORVOSI érvényességével kapcsolatban:
A vezetői engedély hátoldalán a 11-es rublikában van benne, hogy a gk. vezető meddig jogosult orvosilag gk. vezetésre.
Ezzel kapcsolatban minden esetben szabálysértési feljelentéssel kell élni az intézkedő rendőrnek és nem lehet figyelmeztetni.
Sokan benézik ezt, és ha lenne egy jó poszt fényképpel+nyilakkal meg minden, akkor sok kellemetlenségtől, büntetéstől lehetne megkímélni, azt akit megtéveszt az, hogy a jogsi fényképes oldalán lévő dátum azt jelzi, hogy az okmány meddig jogosít személyazonosításra.

-Érdekes lenne számomra egy olyan poszt is, amelyben benne lenne, hogy a kötelező tartozékokon kívül mi van benn még hasznos tartozékként. Pl.:
-aksis kompresszor
-aksis kerékanyacsavar lehúzó
-vonatókötél /ki mire esküszik?/
-bikakábel, kotyogós cső, benzintölcsér, páramentesítő spray, stb... stb...

Reakkuról egy tartós tesztet is szívesen látnék.
A reakku elvileg egy olyan fogyasztó/töltő, amellyel az akkumulátor szulfátosodását meg lehet akadályozni.
Az elszúlfátosodás miatt nem tudja idővel a kocsit beindítani az akkumulátor mert elgyengül, és ezért kell 3 évente 20.000 Ft-ot kidobni egy új akkura, holott ennek a szerkezetnek köszönhetően elvileg egy döglött /elszúlfátosodott/ aksit is rendbe lehet hozni ezen 5.000 Ft-os magyar szerkezet segítségével.
Elvileg 3 szorosára lehet kitolni vele egy aksi élettartamát. 9 év egy aksival nem lenne rossz. De ha már a fele igaz akkor is megérte megvenni.
Egy érdekes posztot lehetne csinálni abból, hogy a szerk. dolgozói összeszednének 10 lemerült, de ép aksit.
Feltöltenék savval, majd beruháznának egy ilyen 5.000 Ft -os kis szerkezetre és letesztelnék, hogy 10 aksiból hányat bír működésre az cucc.

-kettős üzemmel /benzin - gáz /kapcsolatban is lehetne egy posztot készíteni, és sok tévhitet el lehetne vele kerülni. PL:
-a gáztól beég a szelep
-a gáz árát hamarosan duplájára emelik, mert megnő rá a kereset
-az olajat sűrűbben kell cserélni gázüzemben, mert a gáz száraz, és nem ken, nem úgy mint a benzin. Holott ebből csak az az igazság, hogy a gáz kb. 100-150 fokkal magasabb hőfokon ég. etc.etc....

Tehát lehetne itt számos posztot csinálni szerintem, amit érdeklődéssel olvasnának az itt lévők.
béke......................................

"streetfighter" 2011.02.03. 07:59:47

@VÉLEMÉNYVEZÉR1000:
Szerintem te eltévedtél.
Ez a blog nem erről szól, annak ellenére, hogy érdekesek a felvetések. Ezeket a szakirányú autós blogokban keresd. Nem reklámozok senkit. :)
Ennek a blognak a főcíme:
Éld túl a hülyéket. Leszorítottak, nem adták meg az elsőbbséget? .....
Tehát más a téma.

VÉLEMÉNYVEZÉR1000 2011.02.04. 00:45:41

@xaba99:
Elérhetőséget megköszönném, vagy akár azt, hogyha ctrl+c + ctrl+v segítségével megtennéd helyettem és elküldenéd neki.

VÉLEMÉNYVEZÉR1000 2011.02.04. 00:54:18

rágoogliztam és megvan...
de azé" kösz!

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.02.04. 08:35:29

@VÉLEMÉNYVEZÉR1000: egyébként a jobb felső sarokban a sárga csekket tudom a figyelmedbe ajánlani. ;)

TH 2011.02.04. 09:34:19

@VÉLEMÉNYVEZÉR1000: remélem, ilyen témák nem kezdenek el itt megjelenni...ez eléggé profilidegen lenne itt szerintem, van 1000 más hely a célra, például a totalcar.hu jut eszembe így elsőnek...

D4D 2011.02.05. 00:05:10

Ma hazafele azt probálgattam, hogy mi a különbség, ha az előttem haladón keresztül, illetve ha rendesen az előttem haladó bal oldala mellett végigpillantva mérem fel az előzéshez a helyet.

Sűrű szembesor esetén durván 6-10 autót nem lehet észlelni, ez függ az előttünk haladótól.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása