Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Tényleg szabálytalanul kanyarodtam?

2011.01.31. 22:24 :: SilentSound

Zsolti a Váci út szervizútjáról kanyarodott balra, hisz tábla nem tiltotta, a lámpa is külön adott zöldet. Aztán jött egy rendőr és jól megbüntette ezért a tettéért. Ráadásul egyértelműnek tűnik, hogy nem kenőpénzt akart. Melyikük hibázott? Mert kettejük közül valaki biztosan.

A héten szerda este történt, hogy a képen látható helyről, a Váci út melletti szervizútról kanyarodtam balra, a nyíl mentén a Dagály utcára.

A kereszteződésben a lámpák 3 ütemben engedik a forgalmat, az egyik ütemben csak a Váci út mehet, a másikban csak a Frangepán (ami a Vácin túl Dagály utca), a harmadikban pedig csak a szervizút, kb. 5 másodpercig.

Utánam jött egy rendőrautó, és a Dagály utcában, kb. 200 méterrel a kereszteződéstől megállítottak. Azt mondta a rendőr, hogy szabálytalan voltam, én pedig mondtam, hogy szerintem szabályos voltam, mert nem tiltotta tábla a balra kanyarodást.

Kértem, hogy menjünk vissza, nézzük meg a táblát (onnan nem lehetett már látni), de erről hallani sem akart, azt mondta, hogy ha nem írom alá az elismerő nyilatkozatot, akkor feljelent. Az eredetileg 30.000-re tartott büntetést végül sikerült 5.000-re lealkudni, amiről csekket adott . Ő nem akart pénzt elfogadni, ezt egyértelműen kijelentette.

Szerintetek szabálytalan voltam?

139 komment

Címkék: budapest közlekedés autó rendőr büntetés kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rock me Amadeus 2011.01.31. 22:29:26

Hülye a posztoló rendőr!
Lehet, hogy lehet így kanyarodni, de én azért nem tenném.

Rock me Amadeus 2011.01.31. 22:30:09

Szóhoz se jutok egyébként.

Balage85 2011.01.31. 22:43:04

Tábla szerintem nem tiltja, de én se merném megtenni, mert ki tudja, hogy a váci másik irányából tényleg piros-e a lámpa. :D Én inkább elmentem volna jobbra és visszafordultam volna egyből. :) Mindenesetre szerintem a rendőr tényleg nem szarrá büntetni akart, hanem tanulópénzt szedni tőled. :)

onager73 2011.01.31. 22:46:46

szerintem a baloldali forgalomirányító lámpán lévő kötelező haladási irányt jelző tábla rád is vonatkozik. Tehát csak egyenesen és jobbra mehettél volna. De nem vagyok benne biztos 100%ig

Kowalski76 2011.01.31. 22:48:35

1. a rendornek mindig igaza van
2. kivetel erositi a szabalyt, lasd #1

Egyebkent ha a masodik foton lathato lampanal fordultal balra akkor sztem is szabalytalan voltal. A bal oldali lampan kotelezo haladasi iranyok vannak jelolve (egyenesen es jobbra). A jobb oldalon levo lampan nincs ezzel ellentetes ertelmu tabla, tehat mondhatja a rendor, hogy minden ut menten elhelyzett tablat figyelembe kell venni, a bal oldalit is belertve. sztem.

Zozzancs · http://fitprogramokregivel.hu/c9 2011.01.31. 22:52:42

Mert hogy a bal oldalt kintelvő tábla rád is vonatkozna? Nem hinném. A vácin külön sáv nélkül egy balost lenyomni nyilván baromság, ezért is a tábla az ott közlekedőknek.

Ebben a kereszteződésben szerintem kanyarodhatsz balra, eddig okés, de innen hova jutsz? Az az 1-2 méteres vácira merőleges "utca" az minek számít? Mert ha az tényleg egy utca, ami keresztben vezet a vácin, akkor arra nem ártana megint lámpa, függetlenül attól, hogy az az utca 2 méter hosszú, meg megint tábla, hogy mondjuk csak jobbra kanyarodhatsz, ami persze megint faszság, mert akkor meg azokra is vonatkozik a tábla, akik amúgy ebből a jobbról érkező utcából jönnek.
Meg amúgy is 2 méter hosszú utca nincs, így volt egy telizölded, miért ne mehettél volna balra?

Tibi88 2011.01.31. 22:56:48

Szerintem sávot válthattál volna balra, de akkor már abban a sávban van, ahonnan tilos balra kanyarodni...
nem egyértelmű, de hogy én is inkább 3 jobbossal mentem volna balra, az is tuti :)

amatőr 2011.01.31. 23:15:55

Kresz:
"Bekanyarodás

31. § (1) Az útkereszteződésben másik útra bekanyarodni szándékozó vezető a járművel

a) az útburkolati jelek által meghatározott forgalmi sávba,

b) útburkolati jelek hiányában

- jobbra bekanyarodás esetében az úttest jobb szélére,

- balra bekanyarodás esetében az úttest felezővonala mellé, illetőleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére

köteles - az útkereszteződés előtt kellő távolságban - besorolni. A bekanyarodási szándékot irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell."

Bekanyarodás előtt _időben_ be kellett volna sorolni a belső sávba, amire viszont már vonatkozik a kötelező haladási irány tábla. Úgy tűnik igaza volt a rendőrnek. 5000 Forintnál kisebb szám már nemigen van büntetésből, szóval még rosszindulatú sem volt.

(---Flúgos Buszos---) 2011.01.31. 23:18:00

Körút feelingje van ennek a kereszteződésnek,így nem ajánlott a balra kanyarodás a legszéléről.

Marad a fentebb verzió,amit@Balage85: ír. Ez a biztonságos meg a biztos is,ha felelősségteljesen vezetsz.

Szerintem az 5000 Ft-tal nagyon is jól jártál.Nézd úgy,hogy 25 000 Ft-ot spóroltál,így jobb lesz a lelkednek is.

tundrazuzmo (törölt) 2011.01.31. 23:25:46

Szerintem a Zsandár'k-nak volt igazuk. Ha a szervízút külön út, akkor is, meg ha jogilag a Váci része, akkor is.

Ne járj a Dagály utcában, ne járj a Váci úton, mindenkinek jobb lesz!
:)

Kniight 2011.01.31. 23:39:42

A rád vonakozó táblák az úttest jobb oldalán vannak, bal oldalon csak megismételhetők, megerősítésként kitehetők. Ha ezt a logikát folytatjuk, akkor a bal oldalon egy piros lámpád volt, tehát piroson is áthajtottál. Ez így marhaság.
Jobb oldalon egy macisajt van, meg telezöld. Mehetsz jobbra, balra, egyenesen, sőt még szerintem a vastag vácira is előrefele (hasonló csomópont van a rakpartoknál délbudán, csak szintkülömbséggel).
Sőt még vissza is fordulhatsz a Vácra 2x balra 90 fokkal (ugyanis ahol balra lehet kanyarodni, és nincs megfordulni tilos, ott meg szabad fordulni.)
5000-el olcsón megúsztad, egyébként költsék gyógyszerre :)

Kniight 2011.01.31. 23:46:42

Ja igen, ha telizölded van, akkor természetesen az egyenesen haladóknak, és a gyalogoknak előbbséget kell adnod, ha te kanyarodsz. Ha egyenesen haladsz, elvileg gyalogátkelőhelynek nem kell elsőbbséget adnod, mert azok pirosak; a többi esetlegesen kanyarodó jármű meg elsőbbséget fog neked adni.

D4D 2011.01.31. 23:52:41

Ezen a szakaszon a Váci út egyy speciális út, amit 'három külön úttesttel rendelkező út'-nak hívnak.

Ilyen úton a szabály azt írja, hogy a két széle egyirányú, a közepe kétirányú, a közepének elsőbbsége van a szélével szemben. Tilos a középső pályán várakozni.

A kanyarodási szabályairól most nem találok semmit, de régen ez szabályozva volt.

Integrált Szerverterror 2011.02.01. 00:44:18

Ha telizölded volt akkor az útburkolati jelek számítanak. Tehát ha volt hó lehet, ha nem volt hó nem lehet balra kanyarodni.

@amatőr: Pont hogy nem vonatkozik! Vagy szerinted a belső sávból egyenesen és jobbra is lehet menni?:D

Integrált Szerverterror 2011.02.01. 00:48:08

De hülye vagyok bazmeg. Hát a jobboldaliból kanyarodott persze hogy szabálytalan. De a baloldaliból nem! (havas úton)

-d(-_-)b- 2011.02.01. 01:58:38

@Integrált Szerverterror: Nem a jobboldali sávból kanyarodott.

-d(-_-)b- 2011.02.01. 02:00:46

@Kniight:
"ugyanis ahol balra lehet kanyarodni, és nincs megfordulni tilos, ott meg szabad fordulni."

VAgyis ahol nincs kitéve kötelező haladási irány balra tábla, ott lehet megfordulni is. Ha van kint olyan tábla, akkor nem fordulhatsz meg.

cork77 2011.02.01. 07:47:52

Nem látszik a havas úttesten DE: fel van festve, hogy a szervizútról CSAK jobbra és egyenesen szabad, lehet, engedélyezett továbbhaladni. Vagyis hülye a posztoló.

MekkMester 2011.02.01. 07:48:47

@onager73: hmm... szerintm csak a jobb oldali táblák vonatkoznak ránk, balól ugyan meg lehet erősíteni, de ha nincs jobb oldalon akkor smafu.
Egyébként nem mertem volna itt balra kanyarodni. :)

qwertzu 2011.02.01. 07:51:58

Nekem ugyan eszembe se jutna ott balra fordulni, de a második képet elnézve, szabályos voltál.
Kérdés: van ott kötelező haladási irányt jelző felfestés, amit a hó eltakart?

dzsaszper 2011.02.01. 08:29:04

@cork77: az elég szivatás így. A posztoló legalább le tudta alkudni a bírságot, a 30 rugó elég durván hangozna egy hó által takart útburkolati jel figyelmen kívül hagyásáért.

MNOP 2011.02.01. 08:29:11

Szép havas a kép, nem látszik a felfestés.
A kresz világosan kimondja, hogy kanyarodni jobbról jobbra, balról balra lehet.

metal · http://electric.blog.hu 2011.02.01. 08:32:57

@cork77: Ha nem látszik (és akkor sem látszott), akkor nincs is ott, tehát nem hülye a posztoló! Amúgy nem ismerem a helyet, nem tudom, hogy ott lehet-e balra kanyarodni.

RaveAcE 2011.02.01. 08:34:45

Berugratós a külön lámpa, de a 2 szervízúttal a Váci egy többsávos útnak szánít. Ergo a jobb szélsőből kanyarodott balra, ami szabálytalan.

nyjozsi2 2011.02.01. 09:03:16

Ennyi félremagyarázást.... A sok okoskodó járt arra egyszer is?
1. ott a szervízút padkával, korláttal és parkoló autók hadával van elválasztva a középső, 2x3 sávos úttesttől
2. az 1-es pont miatt eléggé nehézkes bárhová is sorolni a szervízúton a lámpa előtt, minthogy maradok ott ahol eddig közlekedtem
3. tök más ütemben kap zöldet a szervízút, mint a középső úttest
4. a szervízútról semmi nem tiltja a balra kanyarodást
5. jómagam ezt úgy szoktam volt ott megoldani, hogy zöld esetén bekormányzok és megállok mielőtt ráhajtok a középső sávra, majd sűrűn figyelve a tükröt akkor indulok, mikor a keresztező forgalom ténylegesen zöldet kap

Röviden, a posztoló nem csinálta szabálytalanul, de eléggé meggondolatlan volt. A sünök meg felsőbbrendűségüket hangsúlyozták.

miako74 2011.02.01. 09:07:24

Volt a Vágó Istvánnak egy műsora, amiben az autósok 70% megbukott volna KRESZ-ből. Ebben a szituációban teljesen szabályosan járt el a poszttoló. Tábla nem tiltja az útburkolati jel nem látható. Ha teli zöld volt akkor nincs miről beszélni.

Tron65 2011.02.01. 09:40:46

Üdv!
Pillanatnyilag miako74-gyel értek egyet!
Nemértem, a korábbi hozzászólük milyen alapon veszik be a dologba a VÁCI ÚT-ra, annak 3 sávos fő részére vonatkozó jelzőlámpa-tábla párost.
Az (szerintem) nem vonatkozik a szervízútra.
Oda csak az alsó kép jobb oldalán látható telizöldes, kiegészítő tábla nélküli lámpa érvényes.
Ennek alátámasztására egy keresztkérdés:
A szervízútról a váci út fősávjaira kikanarodhatok az említett helyen?
Ha a válasz IGEN, akkor jön a másik kérdés:
Ha onnan szabad balra-jobbra kanyarodni a vácira, akkor csak balra a dagályba mért nem?
A rém hasonló Andrássy úton a kereszteződések többségében még lám,pa sincs, csak síma 3szög.
Némelyik alatt kimondottan egyenes-balra kanyarodás kiegészítő gondolom azért, mert a jobbos utca egyirányú és arra nincs tábla, jogy jobbrabehajtanitilos.

Tron65 2011.02.01. 09:42:47

Bocsi a borzalmas helyesírásért!

Cheap Charli 2011.02.01. 09:46:51

@qwertzu:
Ha nem látszik, akkor nincs is ott. Ez alól egy kivétel van a zebra felfestés, mert azt minden esetben táblával is jelzik, tehát arról tudni fogod, hogy ott van.

Ha ott nem lehet balra fordulni akkor miért van telizöld lámpa, lehet hogy az út karbantartója erre figyelhetne, bár akkor most 5000 magyar forinttal kevesebb lenne a kasszában.

qwertzu 2011.02.01. 09:49:17

@cork77: Kösz.

Na így viszont kicsit más a leányzó fekvése. Mivel a hó alatt van felfestés, így lehet hogy szabályos volt a balkanyar, de a büntetés meg igazságos. A posztoló is tudta, hogy nem szabad balra kanyarodni, csak megpróbálkozott vele. Nehogy már azért lehessen balra kanyarodni, mert a főútról már eltakarították a havat, a szervízútról nem.

qwertzu 2011.02.01. 09:53:07

@btiborc: Maradjunk annyiban, hogy jog szerint a posztolónak ad igazat, a józan ész meg a rendőrnek.

blogsámán 2011.02.01. 09:54:04

@amatőr:
Az a helyzet, hogy ez a közlekedési szituáció szerintem baromira nem egyértelmű (még a kanyarodást leszámítva sem).
Ez az út ugyanis nem osztottpályás út, mert az definíció szerint:
"Osztottpályás út: olyan út, amelynek a két forgalmi irány céljára - egymástól járdaszigettel, növényzettel, zárt villamospályával vagy más hasonló módon elválasztott - két külön úttestje van." Itt pedig a járdasziget nem az ellentétes irányú forgalmat választja el, hanem az azonos irányút.Osztottpályás tipikusan az autópálya, vagy Bp-en például a Mogyoródi út. A Váci úton nem két úttest van, hanem 3, és erre vonatkozóan a 25. §-ban találunk szabályt:
"(4) Olyan úton, amelyen három, egymástól elkülönített úttest van, járművel a középső és a menetirány szerinti jobb szélső úttesten szabad közlekedni. Az ilyen út középső úttestjén kétirányú, a szélső úttestjein egyirányú forgalom van."
Ugyanakkor más szabály külön nem vonatkozik erre az út típusra.
Én hajlok arra, hogy ott van felfestés az úton, és akkor az mérvadó, egyebekben pedig szerintem hibáztak az út kezelői, mert feltehetőleg a szándék az volt, hogy azok a táblák, amik a középső úttestre vonatkoznak, azok vonatkozzanak a szélsőre is. Ezt csak azért gondolom, mert van ott egy kijelölt gyalogátkelőhely tábla is, és igen életszerűtlen, hogy a zebra csak a két úttestet elválasztó járdaszigetig tartson. Valószínűleg a Váci út széléig tart, ugyanakkor a szervízúton jobb oldalon nincs ilyen tábla.
Van viszont egy elsőbbségadás kötelező tábla,és pont erre mondtam azt, hogy nem egyértelmű (bár ezt már korábban számtalanszor kiveséztük). Ha ugyanis nem működik a lámpa, és a középső úttestről valaki jobbra akar kanyarodni, akkor valyon a szervízútról egyenesen továbbhaladni szándékozónak elsőbbséget kell-e adnia, vagy sem. Nyilván igen, de definíció szerint nem kellene, hiszen ugyanarról az útról beszélünk, csak ez egy olyan speciális út, aminek 3 úttestje van. Mivel azonban ugyanarról az útról beszélünk, ezért az elsőbbségadás tábla csak a keresztúton érkezőkkel szemben érvényes az azonos útról érkezőkkel szemben nem. Szóval szerintem ezt nem ártana egyértelműen szabályozni.

1kutya 2011.02.01. 10:00:02

már csak az a kérdés, hogy milyen autóval volt a poszt toló és milyennel a sün?

mert az fix, hogy a suzukis a hibás:-DDD

blogsámán 2011.02.01. 10:05:03

@blogsámán:
Az első, nyilas képen látszik is, hogy a zebra az út teljes szélességében fel van festve.

1kutya 2011.02.01. 10:08:27

már csak az a kérdés, hogy milyen autóval volt a poszt toló és milyennel a sün?

mert az fix, hogy a suzukis a hibás:-DDD

Mosquito 2011.02.01. 10:09:52

Az az út egy majd két sávra vált át! Egyenesen és csak jobbra lehet kanyarodni!! És fel is vannak festve az útburkolati jelek is hogy az egyik sávból csak egyenesen a másik sávból csak jobbra lehet kanyarodni! Ennyi..

Cheap Charli 2011.02.01. 10:10:00

@blogsámán: Ha ott zebra van, akkor bizony az út kezelője hibázott, mert lehagyta a táblát és akkor gyanítom, hogy nem csak a gyalogátkelőt, hanem a kötelező haladási irányt is. És akkor felmerül a kérdés, hogy miért telizöld a lámpa?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.02.01. 10:19:58

a nyugdíjfolyosító előtt, a buszmegálló után van az úttest jobb oldalán egy tábla, amin előre jelzik, hogy a dráva utcára tilos a váciról jobbra kanyarodni.
posztoló csak innen tudott szabályosan a szervízútra rákeveredni, tehát még azt sem mondhatja, hogy a felüljárón nem volt kitáblázva.
ergo, szabálytalan volt a balra kanyarodása.

Csigorin 2011.02.01. 10:28:52

Jogi szorszalhasogatas szerint, HA a szervizut baloldalara sorolt be akkor eppen kanyarodHATna balra (mar ha unja az eletet), mas kerdes hogy ha balra akar kanyarodni akkor mi a retekert megy a szervizuton?? mikor mehetne joval beljebb is...
Vagy ugyeskedni akart es leelozni a dugot (ezesetben fulladjon meg), vagy kezdo vezeto (en is az vagyok, kerultem is olyan helyzetbe hogy nem lattam at idoben a savokat es nem jo helyre soroltam). Csak mikor velem ilyesmi tortent, belattam hogy buktam a balkanyart, mentem tovabb elore varostnezni es kesobb jottem vissza arra az utra amelyikre terveztem.

VakondM 2011.02.01. 10:34:03

Már miért vonatkozna a másik úttest külső sávjára vonatkozó jelzőlámpa felett kötelező haladási irány tábla??? Akkor vonatkozna a jelzőlámpa hatálya is.
Gondoljuk már végig.... A szervízút külön úttest, külön forgalmi sávval vagy sávokkal és jelző lámpával, lámpákkal és külön kötelező haladási irány sávonként.

dzsaszper 2011.02.01. 10:40:27

@RaveAcE: a háromtestű útra ilyen szabályt nem találtam...
azt találtam, hogy a középső útttest kétirányú, a szélső úttest egyirányú, a középső úttesten várakozni tilos.

Melyik KRESZ-beli rendelkezésre utalsz?

dzsaszper 2011.02.01. 10:41:17

@Csigorin: vagy a szervízúton parkolt, és nemrég indult el... ez is elég életszerű :)

dzsaszper 2011.02.01. 10:44:18

@blogsámán: amúgy az egyirányú út/behajtani tilos utca nem szedi szét három útra a három úttestet? A háromtestű utat külön tábla nem jelzi, míg a fenti táblák nem úttestre, hanem útra vonatkoznak.

Csigorin 2011.02.01. 10:44:23

@dzsaszper: Valoban, ez nem jutott eszembe :)
Az viszont igaz, hogy ha a nyilak ugy vannak felfestve lent ahogy, akkor a lampanak is illik nyilas zoldnek lennie... Tovabba mint tudjuk az utburkolati jelet a lampa (sot, a tabla is) felulbiralja...

isti77 2011.02.01. 10:53:27

Én elég ritkán járok a Váci úton, ezért fejben nincs is meg a kérdéses kereszteződés, így megnéztem a geospace műholdtérképen.
geospace.hu/map/user/klubradio#lat=47536533&lng=19069508&zoom=19&currentmap=1

A lehető legjobban rázoomolva a kereszteződésre, ezen a képen nekem úgy tűnik, hogy ott egyáltalán nem lehet a Váci útról balra kanyarodni a Dagály utcába, se kifelé, se befelé, a sávok és a nyilak alapján a belső sáv is egyenesen halad tovább. Ennek fényében furcsa lenne, ha a szervízútról lehetne balra kanyarodni.

dzsaszper 2011.02.01. 10:55:07

@isti77: nekem nem lenne olyan furcsa. A középső úttest forgalmát jelentősen megfogná a balrakanyar, még külön sávból is -- ez a szervízút esetében nem probléma.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.02.01. 10:59:51

@isti77: @dzsaszper:

mint már az előbb írtam, van ott egy tábla, ami tiltja a balra kanyarodást...

dzsaszper 2011.02.01. 11:04:12

@xaba99: ha jól értelek, az a tábla amit írsz:
1. előre tájékoztatást nyújtó tábla. hasznos, de ez a tábla önmagában nem tud tiltani, a tiltás a kereszteződés előtt kell legyen
2. ráadásul amennyire csak a jobbra kanyarról tájékoztat előre, a balra kanyarról nem mond semmit. Ha balra kanyar tiltás lenne előre jelezve P betű alakú kanyarral javasolva, az már mondana valamit az ügyben, de akkor is kint kell legyen a tiltás a kereszteződés előtt közvetlenül is...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.02.01. 11:13:09

@dzsaszper: na, pont ilyen "P-betűs" tábla van ott.

Xezs 2011.02.01. 11:19:25

Fogas kérdés, az biztos. Azon el lehet vitatkozni, hogy jól van-e kitáblázva a helyzet, viszont az biztos, hogy ott egyáltalán nem lehet balra kanyarodni.

Ezt a nézetemet arra alapozom, hogy a Vácin a belsőből sem lehet balra kanyarodni (Norc-on látszik az útburkolati jel) akkor meg teljesen logikátlan lenne, hogy a belsőből nem lehet, de a külső szervizútról lehet balra fordulni.

Természetesen a Váci belső sávjait a posztoló nem láthatta és neki nem is dolga figyelni azokat, ha nem abban a sávban halad.

dzsaszper 2011.02.01. 11:19:39

@xaba99: szóval a másik jobb... így már inkább értem, de az a tábla csak tájékoztat egy másik jelzés tiltásáról előre. Tiltani csak a másik jelzés tud. Ráadásul a telezöld enged bármerre kanyarodni, az útburkolati jel hóban meg nem életbiztosítás.

A magam részéről a közútkezelőt kissé hanyagnak találom, a jelzések inkonzisztensek.

mohopasi 2011.02.01. 11:20:39

Szerintem meg kell köszönni a rendőrnek, hogy csak egy ötösre húzott le.

Xezs 2011.02.01. 11:20:54

*ha nem azokban a sávokban halad.

dzsaszper 2011.02.01. 11:21:17

@Xezs: már írtam, hogy egyáltalán nem lenne logikátlan, forgalomszervezési szempontok miatt. Az Andrássy úton nem forul elő ilyen helyzet, amikor csak a szervíz útról lehet balra kanyarodni? Az Oktogonról nem is beszélve :)

isti77 2011.02.01. 11:29:59

@xaba99: O.K.
dzsaszper: vannak olyan kereszteződések a Váci úton, ahol lehet balra kanyarodni. Az én logikámnak ellentmondana az, hogy balra kanyarodáshoz az út jobb oldalán lévő szervízutat kelljen igénybe venni, ettől függetlenül akár elő is fordulhat ilyen. Természetesen a közvetlenül balra kanyarodásról van szó, a jobbra kanyarodás utáni visszafordulás egy más dolog.

Xezs 2011.02.01. 11:34:35

@dzsaszper: Lehet hogy rosszul okoskodtam, elismerem. Viszont nézd meg a fenti linket, amit most küldtem.

tundrazuzmo (törölt) 2011.02.01. 11:53:08

@Xezs: "@xaba99: És bizony, hogy igazad van. Kivágtam a képet:"

Ott a pont mindkét X-szel kezdődő usernél! :)

És akkor a posztolónak: ugye megmondtam, hogy nekem van igazam...;)

Tron65 2011.02.01. 11:54:00

@Xezs: A kép klassz.
Viszont ez UTÁN a tábla után válik le a szervízút a Váciról.
Vagyis értelmezhető úgy is, hogy a Váci út fő úttestjéről tilos a balra kanyarodás (ami ott szépen jelezve is van a táblával), ezt csak a mellette lévő, vele párhuzamos útról lehet megtenni.
A szervízút meg a Vácival párhozamos.

Xezs 2011.02.01. 12:06:11

@tundrazuzmo: Viszont a nagy örömködésben felmerült egy kérdésem: mi a helyzet akkor, ha valaki a Petneházyról kanyarodik jobbra a Váci szervizútjára? Ő nem láthatja az általam linkelt táblát, mert az pont hogy a másik irányba van. A Petneházy a Lomb utcától már egyirányú, de a Váci és a Lomb között kétirányú, tehát kifordulhat onnan valaki a Vácira. Na ezt a dilemmát fejtsétek meg nekem :)

@Tron65: Szerintem nem.

pocok007 2011.02.01. 12:06:36

Onnan sose lehetett balra kanyarodni, tábla is tiltja, ennyi.

dzsaszper 2011.02.01. 12:25:08

@Tron65: a felvetésed mellett szól a kötelező haladási irány előre. Milyen más utcába lehetne jobbra kanyarodni?

cso zsi 2011.02.01. 12:30:29

@xaba99: Sajnos, mivel a Petneházyt újra kétirányúsították a Váci út, és a Lomb utca között, akár onnan is odakerülhetett. A képek szerint csak az útburkolati jel a mérvadó, ha a lámpa telezöld lenne. De ott egyenes, és jobbra irány van a zöld jelzésen is, úgy, mint a bal oldali jelzőtáblán. Talán az Andrássy úton van egy olyan kereszteződés, ahonnan engedve van egy ilyen balra kanyarodási lehetőség. Egyébként a lámpa csak azért van külön fázisban, hogy innen a szervizútról egyenesen, és jobbra lehessen haladni, a Váci úton haladók, és onnan a Frangepánba kanyarodók zavarása nélkül.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.02.01. 12:40:37

mindenesetre "illene" oda egy táblát kitenni.
a túloldalra jutott. mondjuk ettől függetlenül elég sokan állnak neki balra kanyarodni a frangepánra...

dzsaszper 2011.02.01. 12:47:16

kicsit nézelődtem a norc-on, az Andrássy úton, a Dózsa György út felől érkezve a Munkácsy utcára a középső úttestről nem szabad kanyarodni, de a szervízútról igen...

cork77 2011.02.01. 12:50:06

Nem olvasok vissza, lehet hogy azóta már írta más is a megoldást. Most voltam arra. Az úttesten valóban ott a felfestés, de fogadjuk el hogy havas volt. De nekünk még úgy tanították hogy ránk, autóvezetőkre, a JOBB oldalon elhelyezett forgalmi utasítások vonatkoznak. A bal oldalon csak megismételni szokták, ha nagyon széles úttestről van szó. Ergo: szerintem még mindig a posztoló a hülye ez esetben, nem a rendőr.

dzsaszper 2011.02.01. 12:56:50

@dzsaszper: közben megnéztem, nem a Petneházy előtt van a kötelező előre, bár számomra a helyzet akkor sem egyértelmű, a Petneházy felől érkezők esetében meg végképp nem...

Továbbra is tartom, hogy a tábla amit Xezs feltett, a KRESZ 15. szakasza alatti, tájékoztatást adó tábla, ami nem tilt semmit és nem ad utasítást. Kellene egy kötelező haladási irány előre vagy jobbra, vagy egy balra kanyarodni tilos tábla a szervízúton a kereszteződés előtt.

dzsaszper 2011.02.01. 12:57:50

@cork77: ezt most nem értem. azért hülye a posztoló, mert nem látott át a havon?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.02.01. 13:03:48

@dzsaszper: ha nem lát át rajta, akkor tolja el ;)

Xezs 2011.02.01. 13:09:58

@xaba99: Na igen, a túloldalon egyértelmű a táblázás. Mi a faszért nem lehet konzisztens módon kitáblázni valamit? Ha ez a vitatott oldal ugyanúgy lenne táblázva, mint a másik, most nem lett volna poszt.

cork77 2011.02.01. 13:13:58

@dzsaszper: nem. Azért mert nekünk a jobb oldali táblák mutatják a megfelelő irányt. De ha a baloldalit nézte - mert nincs jobb oldali - akkor is ő a hunyó.

dzsaszper 2011.02.01. 13:15:51

@cork77: szerintem ő a jobb oldali táblát nézte volna ha lett volna, és az útburkolati jelet nézte volna ha nem takarta volna a hó...

metal · http://electric.blog.hu 2011.02.01. 13:36:50

@cork77: De ha nincs jobb oldali tábla, az útfelfestés nem látszik, akkor kanyarodhatsz balra! Feltéve, hogy a lámpa telizöld.

Tron65 2011.02.01. 13:37:31

@dzsaszper: Hol látsz kötelező haladási irány előre táblát?

dzsaszper 2011.02.01. 13:41:28

@Tron65: Xezs norc-os képén nem sokkal az általa emlegetett tábla után. De mint közben utánanéztem, az nem a Petneházy utcának, hanem valószínűleg parkolónak szól...

"streetfighter" 2011.02.01. 13:48:05

@cork77:
Ebből az indokből süt a logika.

"streetfighter" 2011.02.01. 13:51:06

Én elég sűrűn járok arra, (a Váci úton nem a szervízúton), de az életösztönöm az súgná, hogy isten ments balra fordulni. :)

Tron65 2011.02.01. 13:53:40

@dzsaszper: Az a tábla az útkereszteződés UTÁN van és EGYIRÁNYÚ ÚT a neve.

Tron65 2011.02.01. 13:55:03

@"streetfighter": A Váci útON neis, mert tilos. Ebben a kereszteződésben legalábbis.
De most a szervízútról balrakanyarodás a kérdés.

Xezs 2011.02.01. 13:59:49

Csak azért írom mert dzsaszper tuti hogy erről beszél, te pedig egy másikról.

tundrazuzmo (törölt) 2011.02.01. 14:16:23

@Xezs: Hát ez szívás, ezért kell a tiltó táblát a kereszteződésbe tenni, és nem 2 utcával elé...

A Petneházy ellen nem véd. Bár a zsarugyerek mondhatja, hogy a Lomb utcából már a Frangepán közelebb van, de mi van akkor, ha éppen a Lombon jön be északról, aztán a Petneházyn kimegy, leparkol a szervízútnál - a norcon látszik, hogy tele van bankkal meg biztosítóval az az irodaház. Ha utána onnan indul tovább, akkor nem volt táblája...

Rendszámot minden balra kanyarodóra!

dzsaszper 2011.02.01. 14:38:00

@Tron65: itt a link:
kepfeltoltes.hu/view/110201/balkanyar_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A szervízúton, a kijelölt várakozóhely tábla felett van egy kötelező előre tábla. Arról beszélek.

Agyalap 2011.02.01. 14:50:57

@xaba99: Azért én megnéznék egy zöld lámpás képet is a kereszteződésről, mert előjelző táblával együtt sem egyértelmű a helyzet. Pontosabban szerintem egyértelmű - nem volt szabálytalan a balra kanyarodás, hiszen tábla nem tiltja (ezért is érdekelne, hogy telezöld van-e a lámpán).
Az előjelző táblát meg pont nem is láthatom, ha utána a Petneházy utcáról kanyarodok a Váci út mellé. Ha már a P betűre kitették a balra kanyarodni tilost, nyugodtan kitehették volna az említett sarokra is.

Ez az ámokfutás meg a bal oldali táblákkal nevetséges. Ha balra nézek, legfeljebb jobbkezes utca lesz a Frangepán, ha jobbra nézek meg magasabb rendű? A Vácin meg ha nagyobbat fordítok a fejemen jobbra, meg is állok elsőbbséget adni? Ne már...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.02.01. 15:13:10

Ismerem ezt a helyet. Szabálytalan voltál. Amikor nincs hó, akkor a nyilak is látszanak, amik az útra vannak festve.
@Agyalap:
Nem telezöldes lámpa, nyilak vannak rajta, ezért is kaptunk piros lámpás képet.

Tron65 2011.02.01. 15:15:18

@Xezs: Nem, ennek a szögletesebb változatáról, amit felfedezni vélek a topic utáni képen.
@dzsaszper: Az Általad linkelt fotóval az a gond, hogy azon a NYUFIG garázsának a KIhajtója látszik. Erre figyelmeztet a tábla, hogy oda nem kéne bemenni, mert mindenki szembejön.

Ha nem felejtem el, holnap fotómasinát ragadok és lekapom a Dagály sarkot rendes nappali fénynél.

Xezs 2011.02.01. 15:34:56

Valaki tegyen már fel egy zöld lámpás képet, csak a teljesség kedvéért.

blogsámán 2011.02.01. 15:59:15

@dzsaszper: Hát éppen ez az, hogy nem szedi szét. Olvasd el a KRESZ-ben a definícióját (olyan út, aminek 3 útteste van). Ugyanakkor a táblázás meg mégis olyan, mintha külön utakként viselkednének.
Ezt a fajta utat nem jelzi külön tábla, mert nincs is ilyen tábla tudtommal. Fel kell tudni ismerni.
Egyébként a Xezs által belinkelt fotón lévő előrejelző tábla nekem nem azt jelenti, hogy a Petneházynál térjek rá a szervízútra mert akkor a Frangepánnál lehet balra kanyarodni, hanem azt, hogyha a Frangepánnál akarunk jobbra kanyarodni, akkor a Petneházy-n forduljunk jobbra, majd az elsőn balra majd a Frangepánra balra fordulva lehet keresztezni a Váci utat. Már csak azért is gondolom így, mert a Vácin haladva tovább a Frangepán után látható egy hasonló tábla Kijárat-ot mutatva, amin elég jól visszaköszön a szervízút sematikus képe. Számomra ez azt jelent, hogyha azt akarták volna jelölni, hogy a szervízútról lehet balra fordulni, akkor azt sokkal felismerhetőbb ábrán jelezték volna.

blogsámán 2011.02.01. 16:01:04

@blogsámán: elszabtam. Helyesen: "...hanem azt, hogyha a Frangepánnál akarunk BALRA kanyarodni, akkor a Petneházy-n forduljunk jobbra, majd az elsőn balra majd a Frangepánra balra fordulva lehet keresztezni a Váci utat. "

dzsaszper 2011.02.01. 16:07:47

@Tron65: már írtam, első ránézésre összekevertem a Petneházyval. Túltárgyaltuk.

dzsaszper 2011.02.01. 16:11:43

@blogsámán: attól, hogy van ott 3 úttest, attól az még lehet 1 út is 3 testtel, meg lehet 3 út.
a definíció alapból az előbbi mellett szól, a táblák az utóbbi mellett. A tábla prioritást élvez elv alapján lehet 3 külön út is.

ezzel együtt, ha valaki a Petneházyról érkezik a szervízútra -- és miért ne érkezhetne -- az nem fogja látni a Váci út felőli tájékoztatást adó táblát.

Meg mondom, az a tábla nem tilt, nem ad utasítást, csak tájékoztatást ad, hogy lesz majd egy jelzés, ami tilt majd. A szervízúton meg beérték egy soványka útburkolati jellel, ami hóban nem látszik -- ki kellene tenni +1 táblát hogy a kereszteződés konzisztens legyen.

Xezs 2011.02.01. 16:24:36

@blogsámán: Van aki azt a táblát másképp értelmezi? Az sürgősen adja vissza a jogsiját :)

"streetfighter" 2011.02.01. 17:47:37

@Tron65:
Ó igazán? Nem mondod?
Ha nem szólsz észre sem veszem, hiszen az egész poszt arról szól.

záporjózsi 2011.02.01. 18:03:36

@newtehen: Az, hogy a hó alatt mi van, senkit nem érdekel. Ez egy egyértelmű táblázási hiányosság, amely félreértelmezhető helyzethez vezet, ezért helyesbíteni kell a közútkezelőnek.

Tompa001 2011.02.01. 19:56:12

Amennyiben a lámpa nem jelezte a haladási irányt és havas volt az aszfalt, szerintem szabályos voltál. Mellékes hogy mi van az útra festve, ha nem látható. Ha a lámpa nyilas akkor azért illenék megerősíteni egy táblával. És a rendőr megkülönböztető jelzéssel kanyarodott utánad, vagy szabálytalankodott mint Te (mert akkor írjon egy csekket magának is)? Szerintem csak azért fenyegetett a feljelentéssel, mert vagy lusta volt visszasétálni, vagy ő maga sem volt biztos abban, hogy igaza van. És ha van felfestés akkor a csekket állítsa ki a közútkezelőnek, hogy ilyen vitatható helyzetet teremt.

Tompa001 2011.02.01. 19:57:51

Még annyit, hogy biztos ami tuti én is 3x jobbra mentem volna.

ganyager 2011.02.01. 20:32:01

Szerintem jogos a rendőr büntetése. - Miért? - A képen látható bal oldali piros lámpánál van egy lehetséges kötelező haladási tábla, ami vagy egyenesen vagy jobra mutat, nos igen az a melleted lévő utra szánták. De ahogy te balra fordultál így olyan mint ha ellentétesen mentél volna a megengedett iránynak. ??? Szerintem.

D4D 2011.02.01. 20:48:30

@cork77:

Ha nem látszik, akkor nincs.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.02.01. 21:03:59

@Tompa001: ha jól emlékszem, 80-nal a szembejövő sávban, körülnézés nélkül, biztonsági öv nélkül.

záporjózsi 2011.02.01. 22:33:17

@ganyager: Mióta teszünk bal oldalra táblát (az ismétlők és a várakozást és behajtást szabályozók kivételével?

Xezs 2011.02.01. 23:01:11

@xaba99: Ja, egy korábbi posztban bevallja hogy szarul vezet aztán meg jön ide észt osztani :)

Isten ments, hogy valaki megfogadja a tanácsait :)

ági anyu 2011.02.02. 09:13:11

Nézegetem a norcon - a sávba nem egyenes-jobbra nyíl van?

ági anyu 2011.02.02. 09:13:55

@ági anyu: hmmm...lemaradt...felfestve

metal · http://electric.blog.hu 2011.02.02. 09:52:23

@ganyager: Ezt azért gondold át mégegyszer! Teljesen értelmetlen, amit írtál.

Cecan Basescu 2011.02.02. 09:52:27

@ági anyu: A baloldali sáv a felfestését illetően egyenesen halad tovább a szervizúton, a jobboldali pedig jobbra... A Vácin szemből még zöld a lámpa, amikor a szervizúti is zöldre vált, igaz nem szokott jönni nagyon senki, mivel az előző lámpa már megfogja őket.

dzsaszper 2011.02.02. 10:41:02

@ági anyu: a másik úttestnek szóló táblára gondolsz, vagy a szemközti irányból a szervízút táblájára?

apk 2011.02.02. 12:18:52

Sziasztok!

Én általában védem a kezelőket, de most nem. Az egyértelműség kedvéért a "szervíz úton" a jelzőlámpánál ki kellett volna tenni a balra kanyarodni tilos, vagy köt hal egyenes-jobbra táblát.
A Váci úti "szervíz út" amúgy is egy katasztrófa. Ha a Dózsa György felöl jössz rajta, a Csángó utcánál kapsz egy elsőbbségadás kötelezőt. Az is kap aki a Csángó utcából jön. Annak van elsőbbsége, aki a Váci útról eléd kanyarodik a hátad mögül, a parkoló autók takarásából.
Kérdem én, miért lehet a Váciról jobbra bekanyarodni a Csángó utcánál? Aki a Dózsa György felöl, a Dráva utcából, vagy a Pulszky utcából jön, az a legelején rátérhetne a szervíz útra. Akkor elkerülhetőek lennének a mindennapos konfliktusok. Sajnálom, hogy megbírságoltak.
Üdv, APK

_ng_ 2011.02.02. 14:10:27

A zöldet nem láttam, de a bal oldali piros nyilas, így valószínűleg a zöld is az.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.02.02. 16:54:04

@záporjózsi: Nem hiányosság. Mint említettem nem teli zöld van, zöld nyilacskák jelzik az irányt. És ott biza nincs balra nyilacska, csak előre.

gyuszó 2011.02.02. 18:05:24

szabad balrakanyarodni,nem tiltja semmi pont!!

ganyager 2011.02.02. 19:16:37

@záporjózsi: Bocsánat, nem úgy írtam ahogy gondoltam! - Természetesen nem úgy értettem, hogy a balra lévő táblát kellene nézni (ahonnan az autóból készült a kép)
Ami a képen bal oldalt látható tábla az a párhuzamosan haladó útra vonatkozik. ?

ganyager 2011.02.02. 19:18:20

De valószínű én is bekanyarodtam volna..., mert nincs tiltótábla.

Xezs 2011.02.02. 20:01:53

@ganyager: Olvass vissza, van egy tiltótábla, csak kicsit visszább a kereszteződéstől.

[mike] 2011.02.02. 22:09:26

@newtehen: és pont. De vazze.... Teljesen életellenes, hogy ott bárki is balra kanyarodjon 6 sávon keresztül, mikor látja, hogy a főútról sem lehet. Most függetlenül attól, hogy éppen nincsen tábla...

záporjózsi 2011.02.03. 06:11:28

@newtehen: ...és? A tábla azt jelzi, hogy ott mit szabad csinálni. Ha sárga villogóba megy a csomópont és hó van, akkor meg kész a káosz igaz?!
Enyhítő körülmény, ha előtte azon az úton van tájékoztató tábla. De vagy egy balkanyart tiltó, vagy egy kötelező haladási irány táblát ki kellene tenni.

@[mike]: A forgalomirányító jelzőlámpa többek között arra való, hogy az olyan élet elleni bűncselekményeket, mint a 6 sávon át balra kanyarodás, lehetővé tegye. Mint látható, a szervízút (Vajon miért?!) önálló fázissal rendelkezik. Ha önálló fázisa van, akkor elvileg lenne lehetőség megadni a balkanyart is. Valószínűleg kapacitásproblémák miatt tiltották le.

záporjózsi 2011.02.03. 06:13:09

@Xezs: Az nem lehet tiltó tábla, mert azt közvetlenül a kereszteződés előtt kell elhelyezni.

cso zsi 2011.02.03. 07:44:18

@apk: A Pulszkyból csak a Dózsa-Dráva felé, jobbra kanyarodhatsz. Ha bátor vagy, akkor megpróbálhatod a balkanyart. :)))

@[mike]: Önálló fázisa van, éppenséggel működik a dolog. A többség viszont bekanyarodik a Váci út vonaláig, és ott vár, hogy a háta mögött a Frangepán zöldet kapjon. Természetesen pont ugyanolyan szabálytalan ez is.

@Xezs: Sajnos az csak a tájékoztató táblán látszik, amit a Petneházy felől érkezők nem látnak.

De a városban pl. egy csomó Gyalogátkelőhely tábla hiányzik, főként a szélesebb, többsávos utakon.

dzsaszper 2011.02.03. 08:29:41

@Xezs:
1. a Petneházy felől érkezve nem látod
2. az egy tájékoztatást adó tábla, nem tiltó.

Xezs 2011.02.03. 09:43:42

Jólvan srácok, majd mondjátok meg a rendőrnek is mikor elkap, hogy az csak tájékoztató tábla.

Kíváncsi vagyok, mennyire fogja meghatni a dolog.

vape 2011.02.03. 12:39:57

Útburkolati jel van ott a valóságban, ami alapján tilos balra kanyarodni. Ez a hótól valóban nem látszott (esetleg).
A posztolónak ne legyen lelkiismeret-furdalása. Naponta átlag 10 percenként 1 autós legalább így próbál meg befordulni a Dagály utcába ott. Még akkor is, ha egy darab hópihe sincs az úttesten...

Allítólag 2011.02.05. 23:01:10

Ha útburkolati jel van a két sávban, akkor valahol besorolást jelző táblának is kell lennie,és ekkor már nem lehet hivatkozni a hóra. A jobb oldali lámpa csak telezöld lehet a jobb oldali gyalogátkelő miatt, a bal oldalinak viszont nyilasnak kellene lennie.
Sajnos mostanában olyan heyekre is telezöldes lámpát raknak ahova nyilast is lehetne, és még le is spórolják a kötelező haladási irány jelzőtáblát!
A kijelölt gyalogátkelőhely jelzőtáblát lámpás kereszteződésekhez pedig egyszerűen nem teszik ki.

záporjózsi 2011.02.07. 01:39:25

@Allítólag: Amikor arra jártam, nem láttam ott táblát. Pedig kellene. De az nem helyettesíti a balkanyar tiltását.

Tompa001 2011.02.07. 20:25:24

@xaba99: Igen jól emlékszel egy erős fékezésre kényszerítő, forgalmat feltartó autót előzve, félhomályban egy kivilágítatlan autóval szemben, megnövelt sebességgel, hogy a kivilágított autó előtt kényelmesen visszamenjek a saját sávomba. Az teljesen jogos, hogy nem néztem balra meg jobbra.

Tompa001 2011.02.07. 20:29:14

@ági anyu: Én csak egy elsőbbségadás kötelezőt látok a képen ami arra az útra vonatkozik.

GG81 2011.02.10. 11:56:33

@dzsaszper: sajnos más esetben is a besorolás rendje tábla alapján büntetnek, nem is olyan messze. kollégám járt pórul, amikor az árpádhídról budán lehajtva nem a pacsirtamezőre kanyarodott balra, hanem élesen visszafordulva a Duna felé... az előjelző ezt nem jelzi, mint pl. a Nyugatinál a Margithíd felé irányulva visszafordulhatsz az Oktogon irányába a felüljáró előtt...

GG81 2011.02.10. 12:04:37

@Xezs: oké, de még kikanyarodhatott az irodaépületnél jobbra kisívben és akkor nem látja ezt az előjelzőt... pont, onnan, ahová épp a P kanyar küldné szemből... :-)

GG81 2011.02.10. 12:15:10

@Tron65: pont a felüljárón készült kép nincs... hogy a középső úttest balra kanyarodás tiltása, kötelető haladási irányok hol vannak leszögezve... mert a linkelt P kanyaros kép egyértelműen a szervízútnak szól, hogy az irodaháznál jobbra, 2x bal és merőlegesen át a vácin... ahol a tábla van, ott még bőven leszálló ágban van a felüljáró.
az, hogy a kanyarodási tilalom tehát miről szól a kérdés. az útról vagy úttestről, gondolván itt az egyirányú szervízúttestre: "b) „Balra bekanyarodni tilos” (28. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésben megfordulni és balra bekanyarodni tilos;" tehát a teljes útkereszteződésben, tehát a szervízútról sem, hiába telizöldes. és tény, hogy lehetne nyilaszöldes, meg a lámpák fölé/alá is kirakhatnák a balra kanyarodni tilost! és akkor még mindig ott a kérdés, hogy mi van, ha épp az irodaháznál kanyarodott jobbra kisívben a szervízútra...? akkor nem látja az előjelzőt, amin egyértelműen beazonosítható a balratilosított kereszteződés. :-/

dzsaszper 2011.02.10. 13:21:06

@GG81:
1. hol látsz te ott besorolás rendje táblát?
2. annyiban jogos, hogy a besorolás rendjét jelző táblának az utasítást adó táblák közt lenne a helye, de szerintem a kijelölt gyalogos átkelőhely táblának is.

Kalányos Márió 2011.02.10. 15:56:05

poszthoz:
"Szerintetek szabálytalan voltam?"

Szerintem ha balra kanyarodsz a szervizútról, akkor rögtön előtted terem egy piros lámpa, ami a keresztutcának szól. Nekem eszembe sem jutna ott balra kanyarodni, de nagy az Isten állatkertje...

viktor134 2011.02.15. 00:35:22

az eset kulcsa, hogy telizöld-e a lámpa, mert ugye csak pirosat látunk a képen.

ha telizöld akkor mehet arra.

a nyíl az útra firkálva csak jelez, de nem utasít.

a tájékoztató tábla meg csak tájékoztat.

a kereszteződés nem szabályosan van kitáblázva, de az autós szabályos volt.

bíróságra járással ez az 5000 Ft is elkerülhető, mert a szabálysértési hatóság nem fogja ejteni az ügyet, hiszen egy rendőr már azt mondta, hogy az szabálytalan, és más esetekben ezt valaki elismerte.

az egy másik dolog, hogy én onnan nem kanyarodtam volna, inkább el a kútig, és ott fordulok ki és vissza.

CoIie 2011.02.15. 08:46:50

Ez 'vihar egy pohár vízben', hisz pár méterrel hátrébb ott van a balra kanyarodni tilos tábla! Kár, hogy a fotós nem vette bele a képbe!

dzsaszper 2011.02.15. 12:25:04

@CoIie: azóta kiraktak táblát, vagy arra a táblára gondolsz, ami a középső úttestnek szól?

CoIie 2011.02.15. 12:36:35

Nem hiszem, hogy új tábla lenne.
Az az útszakasz kb. 70m hosszú, a tábla ott van, ahol már éppen ráhajtottunk az útra, azaz a fotós mögött úgy 50m-re!
Sajnos erre emlékezni kell a lámpás kereszteződésnél, de egyébként is több szabály alapul az emlékezetre, külön nem nagyon ismételnek meg táblát ennek kivédésére! ;)

apk 2011.02.20. 18:28:43

@cso zsi: Igazad van, a Révész utcára gondoltam.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása