Nincs is annál jobb, mint amikor számítunk valamire, azt gondoljuk, hogy le van rendezve, meg van oldva, aztán jön a hidegzuhany. Tibornak volt szerencséje egy ilyen helyzetbe belecsöppenni és úgy néz ki, nem is nagyon tud sokat tenni ellene.
Autópálya külső sávjában 120 km/h-val haladtam. A leállósávból index és kigyorsítás nélkül elém hajtott egy IFA. Először fékeztem, mert engem épp előztek volna, aztán amikor láttam, hogy nem lesz elég, akkor megpróbáltam kikerülni. Nem sikerült, ütköztünk. Kijött a rendőrség, mert az másik fél nem ismerte el a felelősségét. Felvették a jegyzőkönyvet, amiben az szerepel, hogy az elindulás szabályait az IFA-t vezető nem tartotta be, és ő a felelős a balesetért.
Erre ma, másfél hónappal később kaptam egy szabálysértési határozatot, ugyanis nem megfelelően választottam meg a sebességet. Arra hivatkoznak, hogy a sebességet úgy kellett volna megválasztani, hogy minden olyan akadály előtt meg tudjak állni, amelyre az adott körülmények között számítani kell.
Volt egy külső tanú is, aki ugyanazt mondta, amit én.
Én a mai napig nem tudtam, hogy eljárás folyik ellenem, erről a határozatból szereztem tudomást. Az eljárás során nem hallgattak meg, védekezni nem tudtam.
Mi a véleményetek az esetről?
koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2011.02.15. 14:15:58
misi107 2011.02.15. 14:16:30
SÜN 2011.02.15. 14:25:58
GiXXXer 2011.02.15. 14:29:08
Így az IFÁ-s még abban is szabálytalankodott, hogy nem tartotta be az autópályán előírt legkisebb sebességet, nemcsak az "elsőbbség meg nem adása" szabálysértésben felelős!
Pályán jó látási viszonyok között minimum 60! Aki vagy ami ennél lassabb, az nem a te sarad. Ha őzet ütsz el, perelheted az autópálya-kezelőt, ha 60-nál lassabban közlekedő okoz balesetet, akkor őt!
alprazolam 2011.02.15. 14:30:11
dr. _mmm_ 2011.02.15. 14:30:27
Ez a rendőrség sara.. szerintem ne hagyd annyiban!
dr. _mmm_ 2011.02.15. 14:31:41
Hurri Kán 2011.02.15. 14:33:45
Geri1984 2011.02.15. 14:41:56
Amúgy anyagi károk? személyi sérülés??? Szerintem is simán beleférhet egy gondatlan veszélyeztetés... Bár megkérdezném azt is hogy mit keresett az IFA a leállósávban??? Jó könnyen kivédhető... Sőt mit keres egy IFA a pályán!!! Mennyivel tud menni 80-al???
GiXXXer 2011.02.15. 14:46:33
FELLEBBEZNI!
Keserű Imre (törölt) · http://jogiq.com 2011.02.15. 14:46:49
Ha a hatóság a kifogásod után is a határozatában ugyancsak téged hoz ki okozónak, akkor élj egy újabb kifogással, és a bíróságon személyesen elmondhatod, hogy mi történt, a tanút beidéztetheted, stb.
Keserű Imre (törölt) · http://jogiq.com 2011.02.15. 14:49:00
És még annyit, hogy szerintem egyértelműen az IFA-s az okozó, hiszen nem biztosította továbbhaladásodat, az irányváltoztatás, sávváltoztatás szabályait nem tartotta be.
Captain01 2011.02.15. 14:52:52
Amúgy tudsz majd fellebbezni?
A balesetben végül kit hoztak ki vétkesnek téged, vagy az IFA-st vagy fele-fele?
dr. _mmm_ 2011.02.15. 14:53:39
Ha jól emlékszem az is benne van a KRESZ-ben hogy elindulni, megállni, sávot váltani, csak körültekintés után, és csak úgy lehet hogy másokat nem veszélyeztetsz, illetve más a forgalomban szereplő résztvevőt nem kényszerítesz erős fékezésre, irányváltása stb.. na ezt az IFA-s nem tartotta be.
k/m 2011.02.15. 14:55:05
Keserű Imre (törölt) · http://jogiq.com 2011.02.15. 14:58:30
k/m 2011.02.15. 15:04:28
Rendszerint elmarad, és kiváló fellebviteli alap
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.02.15. 15:12:25
MekkMester 2011.02.15. 15:34:22
Én csak annyit tennék hozzá: D.A.S. jogvédelmi biztosító.
Napi egy kávé ára, és nyugodt(abb)an alhattok.
RaveAcE 2011.02.15. 15:42:51
Azon besírnék...
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.15. 15:54:46
Reggie 2011.02.15. 16:03:09
(---Flúgos Buszos---) 2011.02.15. 16:07:11
Mi az IFA??? Ideiglenes Forgalmi Akadály,így narancssárga viloogó kellett volna rá,hogy vadulhasson a leálló sávban.
Becsületsértés miatt is kérj pénzt,hogy rontják a hírneved egy kamu balesettel-
Lipi1945 2011.02.15. 16:12:03
Hogyafenébe ne kéne?
Ha jól emlékszem a szabály annyit mond, hogy olyan járgány ami nem tud önerőből 60al menni az nem mehet fel a pályára. De ez nem jelenti azt, hogy a pályán ne lehetne 60nál lassabban menni.
Arra nem kell számítani, hogy szabálytalanul indul el a leállósávból és bevág eléd, vagy szabálytalanul vált sávot, nem adja meg az elsőbbséget vagy ilyesmi.
De álló, vagy bármennyivel haladó járműre bizony számítani kell, és annyival kell menni, hogy ne menj neki.
De itt a sztori nem erről szól, ezt a szabályt nem lehet erre a szitura ráhúzni.
isti77 2011.02.15. 16:19:02
PepeXVI 2011.02.15. 16:22:34
Tudtommal 50 km/h az a 60, amiről beszéltek. Autópályán minimális sebesség márpedig van, a segédmotor például azért nem mehet autópályára, mert elvileg csak 40-nel tud menni, tehát nem képes az autópályás minimális sebességre.
Lehetséges, hogy a sebhatárok emelésével ezt is emelték, én még 50-ről tudok a tanulmányaimból.
Amúgy meg az IFA-s elmehet a peccsába...
Lipi1945 2011.02.15. 16:32:22
"37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos."
Akkor mégegyszer!
Olyan járművel ami nem tud 60al menni nem hajthatsz fel a pályára.
De ha már felhajtottál egy olyan járgánnyal ami tud legalább 60al menni, akkor azzal a járgányal te mehetsz akár 23 és fél km/órával, vagy bármennyivel.
Megállni viszont tilos, kivéve forgalmi indokból.
Tehát számítani kell olyan járgányra is ami 60nál lassabban megy és olyanra is ami áll.
Autópályán is érvényes a sebesség megválasztására vonatkozó szabály.
Reggie 2011.02.15. 16:34:44
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.02.15. 16:36:29
"37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos."
dzsaszper 2011.02.15. 16:36:34
Lipi1945 2011.02.15. 16:37:17
"(4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell."
Tehát ennek a szabálynak autópályán is eleget kell tenni.
De hangsújozom mégegyszer a postoló ezt a szabályt nem szegte meg, köze sincs az esethez.
Egyértelműen az ifás volt a hunyó.
dzsaszper 2011.02.15. 16:38:46
Lipi1945 2011.02.15. 16:39:44
dzsaszper 2011.02.15. 16:40:00
mohopasi 2011.02.15. 16:42:17
Lipi1945 2011.02.15. 16:44:44
Igen ez így van, énis ezt mondom. :)
man.of.the.street 2011.02.15. 16:45:25
Mert ha igen, akkor egyértelmű pénzszedés ismét.
A gyakorlatban mindkét félnek kiküldik, hogy fizessen, aki nem ágál ellene, az előbb-utóbb be is kell fizesse.
Próba szerencse...10-ből biztos bejön párszor.
Lipi1945 2011.02.15. 16:55:30
De asszem ez teljesen egyértelmű, nyilván nem direkt estél le az útról, akkor nyilvánvaló, hogy azért mert túl gyorsan mentél. Ha nekimész úton lévő dolognak akkor is nyilvánvaló, hogy azért mentél neki mert túl gyorsan mentél.
Csigorin 2011.02.15. 17:07:12
Tehat, ha latotavolsagon belul (a horizonton) feltunik valami, azt ki kell tudnom kerulni, illetve meg kell tudnom elotte allni.
Ezesetben viszont ez rohadtul nem errol szol. HA az ifa allt volna a leallosavon es meg se mozdul es a posztolo belerongyol, na AKKOR lenne ez az eset.
Igy viszont tiszta sor: savvaltasi, elindulasi szandekot nem jelzett, elsobbsegadasi kotelezettsegenek nem tett eleget az ifa, es mellesleg mar a masodik kamionos par napon belul aki b@szik hasznalni a tukret.
HakapesziM 2011.02.15. 17:32:46
huspotyolo 2011.02.15. 18:34:22
Simsonnal is lehetne mennyi erővel, viszi a 60-at lazán, az más kérdés hogy csak 40-el lehet.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.15. 18:38:51
HakapesziM 2011.02.15. 18:44:28
huspotyolo 2011.02.15. 18:52:11
Mindenesetre a poszthoz annyit, hogy egyértelműen az IFA a hunyó és remélem még meg tudja a posztoló lépni a jogi tanácsokat.
HakapesziM 2011.02.15. 19:02:03
"streetfighter" 2011.02.15. 19:30:02
Ezt is valami dilettáns "szakértő" állapította meg?
Reggie 2011.02.15. 19:50:47
Tamás24 2011.02.15. 20:06:08
Nem mentél gyorsan a baleset elkerülhetetlen volt az IFA-nak nem fogy el a leállósáv várhatott volna amíg biztonságosan kitudott volna jönni.
Magyarul erős fékezésre/irányváltoztatásra kényszerített téged ami balesettel végződött.
Rendőrök részéről ez ugyan az az indok mint a vadveszély tábla ha kint van és elütsz egy őzet te vagy a hibás és fizesd ki az állatot + a saját károd pedig tehetetlen voltál
dzsaszper 2011.02.15. 20:14:11
"Autópályán és autóúton, ha a 25. § (1) bekezdéséből más nem következik, kényszerítő ok nélkül 60 km/óra sebességnél lassabb haladást indokolatlanul lassú haladásnak kell tekinteni".
Az egy dolog, hogy 1989 előtt még létezett a hivatalos értelmezés fogalma, amivel éltek is a miniszterek, ma már alkotmányellenes lenne az ilyesmi... De mivel ez korábbi, alighanem lehet hivatkozni rá...
A 25. § (1) meg az útviszonyok, jármű és rakomány állapota, utasok, stb., sebesség helyes megválasztásáról szól, pont az a passzus ami miatt a poszt szerzőjét elő akarják szedni.
Na most, három eset van: vagy jeges volt a felhajtó, hatalmas kátyú volt stb. -- tehát az útviszonyok miatt ment olyan lassan, ekkor szimpla elsőbbségadás elmulasztása. Ha a jármű/rakomány állapota miatt ment lassan, akkor eleve fel se hajthatott volna. Ha pedig semmi nem indokolta, akkor indokolatlanul lassan is haladt és elmulasztott elsőbbséget adni.
dzsaszper 2011.02.15. 20:16:08
huspotyolo 2011.02.15. 20:21:42
Ennyi erővel lehetne az is hogy a belső sávot csak azok használhatják akiknek a pillanatnyi sebesség mérő órájukba 200 vagy ennél nagyobb szám van nyomtatva. Ez legalább helyben ellenőrizhető. (Digitális sebességmérősök besz**ták)
"-Oszt' viszi e a hatvanat?
-Ja..."
záporjózsi 2011.02.15. 20:22:58
Ezt akár be is lehetne terjeszteni a következő KRESZ módosításkor. Lehet, hogy mindenki lassabban menne, de legalább a férfi sofőrök rákészülnének az otthoni feladatokra és esetleg javulna a népszaporulat. :D
Reggie 2011.02.15. 20:27:18
NA YA! 2011.02.15. 21:04:36
A jegyzőkönyvben (Tibor szerint) megszületett az "ítélet", holott ott csak a tényeket kell leírni. A jegyzőkönyv alapján készítik a határozatot, ami megnevezi a felelőst (felelősöket). Hát Tibor, szerintem félreértetted a jegyzőkönyv tartalmát!
D4D 2011.02.15. 21:05:24
EZ EGY GECISÉG!
EZÉRT NEM ÁLLUNK MEG AZ IGAZOLTATÓ RENDŐRNEK SEM A PÁLYÁN! HA TÓTÁGAST ÁLL AKKOR SEM!!!
misitcom 2011.02.15. 21:08:42
huspotyolo 2011.02.15. 21:13:08
A csúsztatott palacsinta meg tényleg megy/fekszik nekem. NYAMI!! :-D
fotelagy 2011.02.15. 21:27:00
Reggie 2011.02.15. 21:27:47
Reggie 2011.02.15. 21:28:33
Reggie 2011.02.15. 21:30:32
Wroadd 2011.02.15. 21:32:27
Én is így jártam, csak én kikerültemn a teherautót, de elkaptam a szalagkorlátot. Teherautó el, én meg a "nem megfelelő sebesség megválasztása miatt" szívtam.
svájcinéger 2011.02.15. 21:45:44
A zsé szerint én voltam a hibás mert nem tartottam be a követési távolságot!!!
Akkor amikor ezt kimondta, úgy éreztem, hogy a hülyéknek mindíg igazuk van.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2011.02.15. 21:51:14
hátulról volt egy kis napocska. konkrétan lószart nem lehetett látni az ifa fék, és indexlámpájából, csak amikor már kicsit elkanyarodott és nem úgy sütött rá a nap. de a fényerő egy dinamós bringalámpa szinten volt.
svájcinéger 2011.02.15. 21:54:52
Elindulás,sávváltás?? Na ige, ez úgy lenne szabályos ahogy leírtad, de sajnos ezt sokan elfelejtik. Olyanról is hallottam ,hogy az aki az út szélléről ismét a forgalomba akart be akart kapcsolódni, index nélkül és tükör használat nélkül elindult, és a szabályosan közlekedőt aki épp abban a pillnatban haladt el mellette, úgy telibe vágta, hogy átrepült autóstól a másik oldalra és beleszált egy fába. AZ autó meg a térde a szerencsétlennek totálkáros lett, majd a bíróságon a gyökér szabálytalankodót vétlennek hozták ki, szintén vétlennek a sérültet is.Állítólag túl gyorsan ment az aki nekiment a fának.
Nem hittem el amikor hallottam a sztorit.Pedig igaz.
Biztos jó ügyvédje volt a töketlenkedő , bambuló és nem indexelő autósnak.
''autónepper.'' 2011.02.15. 21:56:39
KaPé 2011.02.15. 21:58:24
''autónepper.'' 2011.02.15. 21:58:55
svájcinéger 2011.02.15. 22:01:22
Én is meglepődtem, azt hittem ifák már csak Romániában gurulnak. De még mindíg jobb az itthon mint a lovasszekér.
Pista bá 2011.02.15. 22:08:41
mtamas80 2011.02.15. 22:32:17
MaCS_70 2011.02.15. 22:36:28
Sajnos nagyon-nagyon sok a rendőrség által hozott, aránytalan jogkövetkezményt tartalmazó, téves értékelésen vagy egyszerűen csak jogszabály téves ismeretén alapuló határozat.
A másodfok jelképes, ha bízunk az igazunkban, mindenképpen bíróság elé kell vinni az ügyet, ott van reális esély (sajnos nem garancia) a tényleges jogszolgáltatásra. (Igazságszolgáltatásnak ezért nem nevezném.)
Úgyhogy mindenképpen kifogás, végül irány a bíróság!!!
Üdv: MaCS
cso zsi 2011.02.15. 22:38:05
J. László egy bolsevik (törölt) 2011.02.15. 22:47:58
Az IFA DDR-gyártmány volt, Romániában egy sem futott 1990 előtt (ha csak valamelyik marha be nem vitte típusismeret hiányában).
egyittlakó (törölt) 2011.02.15. 23:18:10
Akkor mégegyszer!
Olyan járművel ami nem tud 60al menni nem hajthatsz fel a pályára.
De ha már felhajtottál egy olyan járgánnyal ami tud legalább 60al menni, akkor azzal a járgányal te mehetsz akár 23 és fél km/órával, vagy bármennyivel.
Ezt a paragrafust betartani kell, nem pedig értelmezni. Ha értenéd a szöveget, akkor nem magyaráznád félre. Mi az, hogy "ha már felhajtottál"? Meg hogy "ami tud legalább 60-al menni"? Aztán meg "23 és fél km/óra"...
Olvasd el figyelmesen, ott az áll: "amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos."
Érthető? Ha nem KÉPES legalább 60-al HALADNI, akkor nem mehet ott, ennyi.
Akkor még egyszer (ahogy mondod): a szabályokat betartani kell, nem pedig értelmezni.
anyahajókabinajtóhajtogató 2011.02.15. 23:19:14
ne hagyd magad
mcc 2011.02.15. 23:39:30
26. § (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.
Netuddki. 2011.02.15. 23:51:44
huspotyolo 2011.02.15. 23:56:46
Mindenesetre nem BKV-zok el a képviselőig és húzok sorszámot.
_______________________________________________
Ha nem értelmeztem a szabályt akkor nem is tudom betartani.
''autónepper.'' 2011.02.16. 00:03:49
2lehetőség láttom jön az ifás vadul elkezdek dudálni és fékezek erőteljesen!
3lehetőség kuplung erőtejes mozdulattal betolom a váltott 3.ba és padlógáz és hevesen előzöm az Ifát
4lehetőség és ez az én verzíóm veszel egy Bmw-t és mindig a belső sávba közlekedsz:DDD
''autónepper.'' 2011.02.16. 00:06:02
jónévez 2011.02.16. 00:09:01
Aki meg nem bírja a feszkót, ne menjen már autópályára, mert ott bizony elsősorban teherautók közleked(né)nek, (ui: elsősorban nekik építettük, hogy ne a városaitok nyugalmát zavarják),
D4D 2011.02.16. 00:12:59
5. Nyomod neki, hamarabb érsz, így már rég otthon vagy, mire az IFA elindul.
''autónepper.'' 2011.02.16. 00:29:46
digitális küllő 2011.02.16. 01:18:08
Reggie 2011.02.16. 02:24:02
gitáros 2011.02.16. 02:45:56
Persze, nyilván az IFA a hunyó, de:
1. variáció: ha korábban nem merte kikerülni az IFÁ-t (az őt előzni készülő miatt), akkor most mégis megpróbált kijönni a belső sávban jövő elé?
2. variáció: ha már szabad volt a belső sáv, mégis mennyire volt az IFÁ-tól, amikor észbe kapott, hogy muszáj beljebb húzódni?
+1 kérdés: mégis, mikor tűnt fel neki egyáltalán a teherautó?
Erőteljes rutintalanság/töketlenség is érződik itt.
Integrált Szerverterror 2011.02.16. 02:52:53
Így most a szabálysértési előadóval kell ugyanezt tenni. Bár nem tudom pontosan, vajon az hivatalos személy elleni erőszaknak minősül-e? Mert akkor az veszélyes, inkább fejbe baszni lapáttal párszor, majd elásni egy fűzfa alatt. Hogy árnyékot adjon.
Bocs ha enyhén agresszívnak tűnnék, kicsit rossz napom volt.
fakopács 2011.02.16. 06:10:09
Több ilyen történetet is tudok. Pintér akkor fog nagyot nőni a szememben, ha szétrúgja ezt a maffiát. Láttam már motoron karcolásokért - csak eldőlt a motor - 1 milliót felvenni és egy olyan autóst kihozni hibásnak aki állítólag megijesztette a motorost. Majd az értesítést rossz címre kipostázni az autósnak és a jogerőre emelkedés napja után azonnal kiadni a motorosnak a vétlenségről az igazolást hogy felvehessék a lóvét. Magyarország.
gergelyur 2011.02.16. 07:02:30
Andreas Baader 2011.02.16. 07:46:23
Amúgy meg: postás, rendőr, vasutas: hülye, hülyébb, leghülyébb!
Zee 2011.02.16. 08:05:29
Mondjuk a sofőröket sem kell félteni,én ingázok fehérvárra,és nem nagyon van olyan reggelem,hogy ne dudálnék le egy Moháról vagy Keresztesről féktávolságon belül elém kihajtó autóst úgy,hogy mögöttem majdhogynem GYőrig nincs egy autó sem :)
Valamiért jobban esik neki,ha kihajthat a másik elé.
lkjpoi 2011.02.16. 08:10:10
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.02.16. 08:28:05
Próbáld meg kihívni őket, amikor egy 10 fős c.... banda (Akarom mondani megélhetési nehézségekkel küzdő hátrányok, kitaszított..) körbeáll. Biztos, hogy egyből a lepattintó szakemberhez kapcsolnak, majd megbüntetnek, ha összevérzed a ruhájukat, amikor megszúrnak.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.02.16. 08:45:31
Persze ezekkel meg az lesz az Úri Közönség baja baj, hogy dugót okoz(hat).
tocibacsi 2011.02.16. 09:00:41
tocibacsi 2011.02.16. 09:02:37
Kazimír 2011.02.16. 09:44:32
KovA 2011.02.16. 09:45:33
2.) A KRESz olyan, hogy találsz benne paragrafust pro és kontra - ezért van az, hogy sokszor osztott felelősséget állapítanak meg.
Mert írva vagyon hogy elinduláskor sávváltáskor elsőbbséget kell adni meg holttér meg bizalmi elv meg minden, de az is, hogy úgy válaszd a sebességet, hogy váratlan akadályt ki tudj kerülni, vagy előtte meg tudj állni.
Ez azért is van, hogy lehetőleg ne egy ember hibáján múljon egy baleset, hanem kettő kelljen hozzá - így egy ember hibája lehetőleg ne okozzon balesetet.
3.) Mindig számítani kell mások hibájára (defenzív vezetés)
4.) Ha IFA-t látsz az út szélén mozgásban - gyorsulni és még csak nem is irányjelez légy mindenre elkészülve. Könnyen lehet, hogy egy svájcisapkás, zajtól félsüket, ráadásul mobiltelefonáló muki van benn szájában egy füstölgő cigarettacsikkel - ez nem ritka és igen veszedelmes fajta.
A kÖzutakon van ugyan KRESz, de kicsit a dzsungel törvényei is igazak rá.
Ha sokáig akarsz élni résen is kell lenned nem hagyatkozhadsz csupán holmi bizalmi elvre, hogy a sánta tigris majd nem ugrik rád egy bokorból...
Adott esteben az se segít rajtad, ha őt büntetik meg.
És az osztott felelősséget csak úgy lehet biztosan megúszni, ha te az adott helyzetben a körülményekhez képest láthatóan mindent elkövettél, hogy a balesetet elkerüld.
papugaja 2011.02.16. 10:41:39
DE!
Ha a műszaki sávban áll bármilyen jármű (műszaki hibás, rendőr, munkagép, UFO), én óvatosságból a belsőbe húzódom. Azért, mert előfordul, hogy a másik hirtelen elindul, vagy valaki kilép mögüle.
Persze van úgy, hogy nincs hová húzódni, mert a belsőben jönnek, de számítok a váratlanra, mert életek múlhatnak rajta.
Alikam 2011.02.16. 11:03:42
Szóval legyen tanulság a számodra, hogy ha valaki van a leállósávban, akkor ha közeledsz felé a külsőben, inkább lassíts egy kicsit, vagy húzódj a középső sávba.
Ettől függetlenül még a szabálysértési határozatot is erősnek tartom, elég lett volna ha figyelmeztetnek téged egy levélben, hogy máskor figyelj oda az ilyen körülményekre is.
Alikam 2011.02.16. 11:12:53
vasgyuszi 2011.02.16. 11:13:33
Alikam 2011.02.16. 11:14:29
Rohadt román nigger kamionos.
vasgyuszi 2011.02.16. 11:20:05
Alex2000 2011.02.16. 14:08:50
mohopasi 2011.02.16. 16:13:07
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.02.16. 21:22:35
nalunk kotelezo bemenni a belsobe
persze ha a forgalom engedi
cso zsi 2011.02.16. 23:26:23
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.02.17. 00:30:28
ha valaki all a leallosavban es megtehetem, tehat be tudok sorolni a belsobe
ezt akartam irni, de ha szovba kerult
felhajtonal nalunk nincs zarovonal, az nem udvariassag, hogy helyet adok a felhajtonak, vagy lassitassal, vagy gyorsitassal, vagy savvaltassal
elemi erdek, hogy a gyorsito vegen ne alljanak 0 sebesseggel a kocsik
balazst 2011.02.17. 10:12:22
csintapala (törölt) 2011.02.17. 10:12:58
Csak az IFA-s a hibás. Dé én is óvatos vagyok, ha a forgalom engedi, akkor még a belsőbe is behúzódok, ha látom, hogy valaki áll a leállósávon. Felhajtóknál dettó, ott már egyszer majdnem összetörtek így.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.02.17. 10:30:30
autópályán, sötétben, szakadó esőben a leállósávból becammogott elém egy IFA, világítás és index nélkül.
a belső sávban folyamatosan haladt a sor, nem tudtam hova menekülni. (gyk: az IFA pont besorolt, ezért a leállósávban sem volt már elég hely mellette.)
hála a jó gumiknak és fékeknek nem történt baj, de a gyógyszerem elgurult...
záporjózsi 2011.02.17. 12:00:34
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.02.17. 12:28:48
subtotal 2011.02.17. 21:30:04
A 400 traffipax-ot meg kell indokolni valamivel. Az elvont 3xmrdFt-t a BM költségvetéséből pedig valahogy pótolni kell.
Én hirtelen ezt gondolom...
VakondM 2011.02.18. 09:26:07
Jaja! ;)
VakondM 2011.02.18. 09:28:05
Mikor szoknak már le erről?
Tegnap is megyek 50el, kifordul én 15ig fékezek, refi, majd int, hogy mi a bajom..... Gondoltam a kövi lámpánál előremegyek megkérdezni, hogy tudta-e mi volt a bajom.
KolomparVinetu 2011.02.18. 11:35:23
"Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat
akadályozza.
Autópályán és autóúton külső kényszerítő ok nélkül 60 km/h sebességnél lassabb
haladást általában indokolatlanul lassú haladásnak kell tekinteni."
www.reginaautosiskola.hu/filebase/KRESZvaltkivonat.pdf
No meg van egy ilyen dolog a törvény (jelen esetben kresz) alkotásban, hogy nem feltétlen kell betűről-betűre a törvény/jogszabály/stb. szövegét venni, hanem a "törvényalkotó szándékát".
Jelen esetben nyilván nem azt akarta, aki ezt a szabályt hozta, hogy az egyébként 60km/h -ra képes járművel 40-nel döcögj a pályán.
apk 2011.02.20. 17:08:45
Mit keresett az IFA a leálló sávban? Műszaki hibája volt? Használta a figyelmeztető sárga jelzését? Volt közútkezelői hozzájárulása, hogy ott munkát végezhet? Ha egyik sem, akkor egyrészt nem igazán lehetett volna ott, másrész a sávváltásnak is megvannak a szabályai. A KRESZ rendelkezik ezekről is.