Ez a téma sem első ízben kerül elő, elég csak a szemeretelepi vasúti átjáróra gondolni. De nem ez az egyetlen és probléma ez a HÉV esetében is, amit Csaba hozott fel példaként. Hisz vasútállomásnál még lehet arra hivatkozni, hogy nem minden vonat áll meg a kisebb állomásokon és nekik időben szabaddá kell tenni az átkelőket, de a HÉV-nél vajon miért villog végig pirosan a sorompó, amíg a szerelvény az állomáson dekkol?
Most néztem a magyar királyi 1-en híradót, és volt szerencsém létni azt a hírt, hogy autósok átmennek a vasúti átjárón, miközben a fényjelző piros / sorompó zárva. Csak épp azt felejtették el megemlíteni, hogy néha (jó, nem csak néha, kb. mindig) indokolatlanul sokáig van tilos jelzés az átjárókban.
Lásd Budapest/Szerencs utca. Vonat indul a nyugatiból, némelyik megáll az említett utca előtt, és a sorompó már akkor zár, amikor a vonat még be sem érkezett az állomásra!
Vagy ostoros-vidám vásár / szabadföldi, itt hév jár. Volt már olyan, hogy 15 perc után feladtam, és megfordultam (igen, át a záróvonalon, járdaszigeten), mert hév nem ment semerre, de a sorompó zárva volt.
Tudom, abszurdisztán. Miért pont ez működne normálisan. Ezt a kérdést is meg lehetne piszkálni, vagy legalább írni róla ... szerintem. Mert az nem megoldás, hogy átmegyünk az átjárón, ügyesen, kerülgetve a sorompókat.
Az utolsó 100 komment: