Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Zöld lézerrel szórakozott az M3-ason

2011.03.13. 21:01 :: SilentSound

Évekkel ezelőtt nagy divat volt lézer pointerrel szórakozni, de Balázs levele alapján úgy tűnik, még mindig van, aki jó mókának tartja autópályán közlekedve is. Jó lehet, ha véletlenül valaki a tükörből kap egy adagot a szemébe.

Rég nem szólt szám, de most volt egy kis esemény, amiről lehetne pár szót beszélni. Kistarcsa irányába vezetett utam Szerdán /03.09/ este fél nyolc körül. M3-as kivezetőn vettem észre, hogy egy UFO bemért több információs táblát és zöld fénysugárral olvassa róla az adatokat. Több táblát is beolvasott, de nem tudtam rájönni hol bujkál.

Rákanyarodtam a nullásra, még mindig ott van valahol az UFO. Erre egyszer csak meglátom, hogy a mögöttem jövő dupla kerek lámpás Merciből világítanak. Annyira mérges lettem, hogy így veszélyezteti a közlekedésbiztonságot potenciálisan valami gyökér.

Lassítottam, hogy utolérjen, felvillantottam a ködlámpát párszor, aztán otthagytam. Legszívesebben ott helyben öt év villamosszékre ítélem, de ugye semmilyen jogköröm nincs bármiféle tevékenységhez. A nulláson meg nem állunk neki hősködni meg megállni kiszedni a kocsiból meg hasonlók.

Aki ilyen felelőtlenül veszélyeztet másokat, az úgyse olvas ilyen blogokat, kár neki most üzengetni, hogy világítson bele a saját szemébe, mikor egy forgalomtól elzárt területen 110zel hajt, aztán ha felépült akkor /vagy akár közben is/ gondolkodjon el a lehetséges mellékhatásokról.

115 komment

Címkék: közlekedés autó hülye veszélyes autópálya

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"streetfighter" 2011.03.14. 07:55:27

Balázs!
"A nulláson meg nem állunk neki hősködni meg megállni kiszedni a kocsiból meg hasonlók."

Hú, de kemény gyerek vagy.
Nem szeretnék veled konfliktusba keveredni, mert még kiszednél a gépjárművemből, de csak akkor ha mellékutcában, és egyedül vagyok ugye?

RangerJoe 2011.03.14. 08:15:28

Dobtak már a teherautó szélvédőjére a felüljáróról papírzacskóban szart is...

hawkeye 2011.03.14. 08:26:11

@D4D:

Sztem meg te vagy 1 big broki! :)

2011-ben annyi eszed nincs, hogy felfogd a zöld lézer hatásait a szemedre?

Tán nincs villany a tanyán, ahol élsz??? :)
Hogy utána tudnál nézni a neten?

Tudod, beírod a gugliba, hogy "ződ lézer hatása az emberi szemre".

Entert ne felejts el nyomni utána...! :)

D4D 2011.03.14. 09:06:22

@hawkeye:

Szörnyen műveletlen vagy, mert azt sem tudod, hogy ződ helyett zöldet kell írni.:)

A hatásával tisztában vagyok, viszont a trafi és a pointer közötti különbséget nem vágom, bár már tudom (GSX-R 2011.03.14. 01:30:42), hogy más technológia.

A posztoló azért egy fasz, mert
"Lassítottam, hogy utolérjen,"
- Feltartja a pálya forgalmát

"felvillantottam a ködlámpát párszor,"
- Ködlámpázik, de minek?

"A nulláson meg nem állunk neki hősködni meg megállni kiszedni a kocsiból meg hasonlók."
- Máshol sem állunk meg ilyenért.

"Aki ilyen felelőtlenül veszélyeztet másokat, az úgyse olvas ilyen blogokat,"
- Prejudikál

Fentieken túl a poszter megpróbálta a kapcsolatot felvenni a közlekedés rendjéért és az állampolgárok biztonságáért felelős erőszakszervezettel?

CD-R80 2011.03.14. 09:42:40

Kuva sok bölcs ember van, de biztos azért van ráírva hogy tilos szembevilágítani mert a lézer szelektálja hova megy és aszerint viselkedik. A gyufát begyújtja. de a szemet csak cirógatja.
Nem pont a gagyi piaci lézerről van szó, de megnézném a sok gyökér mit csinálna ha szembe kapná autópályán, vagy egy gyorsabb városi szakaszon.. Mellesleg nézzen bele aki annyira nem hiszi:D
Aki meg ilyennel szórakozik az kb. a vasúti felüljáróról követ dobáló cigógyerekkel van egy színvonalon..

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.03.14. 09:47:47

@D4D: Többen is említették, de ha nekem címezted, akkor én is válaszolok. :) A traffipaxos lézer meg e között elég nagy különbség tud lenni. Gondolom a teljesítmény meg a hullámhossz is számít. Annak idején még tanultam is ezeket a dolgokat, de ma már szerintem senki nem hinné el, hogy távközlési végzettségem van. :D

''autónepper.'' 2011.03.14. 10:27:08

@"streetfighter": ÉN MIÓTA AZON IMÁDKOZOK hogy egy ilyennel találkozzak aki ki akar szedni engem a kocsiból.... húúúú :P

@tundrazuzmo: na ezentúl már filmet se fogok nézni ha ilyen hatással van az embere!

[mike] 2011.03.14. 11:23:10

@D4D: ezt én sem értem.... Az M3-ason meg lehetett volna állni kiszedni? :D Csak a nulláson nem lehet ilyet? Jó tudni.

@''autónepper.'': nem félsz vazze? Ha sokáig keresed a bajt, akkor egyszer bele fogsz futni a fehérorosz karate válogatottba.... :D

pengusz 2011.03.14. 11:28:49

A vörös fénynek nagyobb a hullámhossza (tehát kisebb a frekvenciája), mint a zöld fénynek. Az fényhullámok energiája pedig a frekvenciájukkal egyenesen arányos. Ugyanolyan intenzitású fényhullámok esetén tehát a zöld fény energiája kisebb. Ebből következik, hogy a károsító hatása is kisebb.
Egyébként sokan helytelenül használják a lézer kifejezést pl. a lézerdiódák által kibocsájtott fényre. Valóban összetartó, és bizonyos mértékig koherens, de ettől még nem lesz lézer. A lézerhez elég komoly berendezés kell (egy tollban pl. nem férne el). Egy iskolai oktató gázlézer is kb. aktatáska méretű. (elég nehéz lenne velem szórakozgatni autópályán)
Ha belegondoltok egy traffipaxban lévő lézernek mekkora áramforrásra van szüksége, hogy mondjuk 1 km-ről pontos mérési adatokat szolgáltasson?
Biztos nem két gombelemre :)
Én régen jártam Quasar-ba, de soha nem hallottam róla, hogy bárkinek látáskárosodása lett volna a "lézertől" :D

pengusz 2011.03.14. 11:31:35

@pengusz: Bocs, rosszul írtam: a vörös fény energiája kisebb :D

''autónepper.'' 2011.03.14. 11:35:51

@[mike]: na azért csak nem :D:D:D:D azokkal azért még lehet én se bírnék el :D

(---Flúgos Buszos---) 2011.03.14. 12:05:37

@D4D: Raj lehet,ha ki akarja szedni az embereket az autóból,hogy moresre taníthassa.

Remélem ő lesz benne legközelebb a Híradóban,hogy egy román kamionos cső gázzal végigtepert a habtestén,és nyugodtan ment tovább,mintha mi sem történt volna,és másnap otthon venné csak észre,hogy koszos a hűtőmaszk,és behorpadt a lökös,és egyből aláfeküdne,és kinyomná,hogy a főnök meg ne lássa.

"streetfighter" 2011.03.14. 12:06:26

@''autónepper.'':
Még nem szálltak ki neked sosem a kocsiból?
Gondolom, akkor te is kiszállsz nem?
Én ki szoktam szállni, ha tudok ill. észre veszem, hogy a másik kiszáll.
Eddig egyszer nem vettem észre. :(

J_W 2011.03.14. 12:47:26

Ac Octaviákon az nappali menetfény. Az RS Octavián ugyanezt egy led sor szolgáltatja, tegnap meg is kért a rend éber őre, hogy ne ködlámpával menjek, ekkor felhívtam a figyelmét rá, hogy ez nappali menetfény, és a gyújtás ráadással kapcsol be. Mellesleg a rendőrök most vettek 50db ilyen autót.

''autónepper.'' 2011.03.14. 12:57:33

@"streetfighter": az a gond hogy én kiszállok DE ők sosem szálnak ki... szal egyszer várok egy olyanra aki végre kimer szállni ....

(---Flúgos Buszos---) 2011.03.14. 14:07:00

@J_W: Műszakilag egyiksem egy zseni,mert múltkor egyik arc megmagyarázta,hogy azért nem cserélnek a Nissan Pathfinderen hátsó helyzetjelző izzót,mert azt csak a márkaszervizben tudnak,és akkor már 2-3 napra kiesik a munkából az autó,mert a szakszerviz nem csinálja meg azonnal.
Visszaírtam neki,hogy másik héten hétfőn arra jövök haza biciklivel,és szívesen kicserélem nekik ingyen,de nem válaszolt utána.

Több hétig így jártak a kocsival,ami nem is járőr autó,amit azonnal küldenek balesethez,szóval pótolható,de azért ők ugatnak,ha nem ég valami a izzó a kocsin.

(---Flúgos Buszos---) 2011.03.14. 14:08:03

@''autónepper.'': Én már szálltam ki lámpánál........,hogy kidobjam a szemetet,és mindenki a sorban csak pislogott.

"streetfighter" 2011.03.14. 14:21:48

@''autónepper.'':
Ha kiszállsz, akkor soha nem fognak tudni kiszedni. :)
Mellesleg egy lesötétített BMW-hez kevesen mennek oda emberkedni.
Ha pedig oda mer menni, akkor már óvatosnak kell lenni, mert valószínűleg tud valamit.

"streetfighter" 2011.03.14. 14:24:33

@(---Flúgos Buszos---):

Nézd meg a rendőr Fordokat.
Szinte minden harmadiknak nem ég az egyik fényszórója. A multkor a fényszóró mellett még az egyik hátsó lámpája sem égett. :)

Inter Face 2011.03.14. 15:41:51

@''autónepper.'': Ha fenyegetnek, és nem tudom lazán kikerülni kocsival én kiszállok,de akkor már bajok lesznek :D Viszont nem szoktam okot adni erre. Idiótákkal sajnos összefutok néha, akik kifejezetten balhéra éheznek.Megkapják.

csakb 2011.03.14. 15:55:38

@pengusz: Akár hiszed, akár nem, ezekben a zöld pointerekben egy infra diódával pumpált szilárdtest-lézer van. Így néz ki, e:

en.wikipedia.org/wiki/File:Green-laser-pointer-dpss-diagrams.jpg

Az, hogy a Quasar-ban a < 1 mW-os lézerdióda nem ütötte ki a szemed, még nem jelenti azt, hogy ha belevilágítanak egy 25-50 mW-os (simán rendelhető neten, nekem 15 mW-os van) pointerrel az arcodba 10 m-ről, akkor ne szenvednél átmeneti, vagy akár tartós látáskárosodást. Az átmeneti is elég, hogy balesetet okozz.

Sajnos most kezd beszivárogni kishazánkba ez a hülyeség is, és sajnos itt sem fogják eltörni kezüket-lábukat a lézerező hülyegyerekeknek. :'(

Ajánlott olvasmányok:

www.laserpointersafety.com/news/files/category-eye-damage.php

Inter Face 2011.03.14. 16:10:04

A zöldlézer már nem menő.Itt a kéklézer 1wattos teljesítménnyel!Nem mW ,hanem watt.Ez már jedi felszerelés:D
Itt egy kis összehasonlítás egy hagyományos piros pointerrel:
www.youtube.com/watch?v=H-SduY4A2kE&feature=related

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.14. 18:20:52

@D4D:
sot egeszseges
nem hallottal meg a lezeres szemgyogyitasrol?
belenezel egy ilyen izebe es 2 diopriaval javul a szemed

''autónepper.'' 2011.03.14. 18:23:18

@"streetfighter": mondjuk az is igaz hogy kevesen mernek oda jönni így.... am nem keresem a balhét csak mindig megtalál :D:D:D

@Inter Face: jó de kb 1000ből 1 ilyen karate bajnok van mint te:DDD

közlekedési bűnöző (törölt) 2011.03.14. 19:15:57

Off: tudja valaki, hogy Győrben az Árkád melletti lámpánál (az amelyik a hídra enged felhajtani a nagy körforgalomból kihajtva Vámosszabadi irányába) lévő kamera az piros-lámpa áthajtást figyel, vagy csak forgalmat?

Egy teherautó mögött baktatva sikeresen átmentem a piroson pár napja... egyszerűen túl későn vettem észre a tgk takarásából... előtte zöld volt. :-(

lionking 2011.03.14. 19:29:47

@"streetfighter": jaj az egy Focus betegség.
Nekünk 3 havonta kiég valamelyik fényszóróizzó.
És mindegy, hogy 5e-s Osram vagy 300ft-os kínai.
Így maradt a 300ft-os kínai :)

Clearvoyance 2011.03.14. 19:37:33

Csillagászati lézermutató.
Mivel jól látszik a teljes sáv ezzel lehet oktatni.
Tudtommal nem lehet csak úgy boltban megvásárolni. Túl nagy a teljesítménye a szabadon forgalmazhatósághoz.
Én a Róna utcán találkoztam vele. Megfordult a fejemben, hogy hívom a rendőröket.

"streetfighter" 2011.03.14. 19:53:17

@közlekedési bűnöző:

Egy közlekedési bűnözőnek nem k..vára mindegy?
Rontod az imidzsed!

"streetfighter" 2011.03.14. 19:54:02

@lionking:

Ezek szerint Focust nem szabad venni?

Inter Face 2011.03.14. 19:57:26

@''autónepper.'': Nem is akadnánk össze ,mert szándékosan nem szoktam keresztbetenni ,és gondolom ok nélkül te sem ugrálsz ki :D A többség kis hazánkban nagyon gyáva,amit én elég elkeserítőnek tartok..

Inter Face 2011.03.14. 19:59:29

Feszszabályzó hiba lehet a gyakori égőkiégés oka.Lehet gyárilag vacak az összes

Schopenhauer 2011.03.14. 20:04:29

Ezekkel a nagyobb teljesítményű, nem "mutatópálcának" szánt zöld lézerekkel a gazdájuk is megjárhatja, nem érdemes velük szórakozni; lásd itt:
orvosilexikon.hu/module-News-display-sid-332.html

lionking 2011.03.14. 20:09:34

@"streetfighter": DEE
mint autó nagyon jó.
Nekünka második Focus, és a 6-ik Ford.
Ennek sem volt soha baja szinte, azt hiszem egy vízpumpa csapágy, meg épp két hete a kuplung munkahengere.. 6 év alatt ennyi. Persze a kötelező szervizeken túl.
Na bocs az off
aki zöld vagy bármilyen lézerrel szórakázik annak nőjenek közlekedési lámpák a gyomrában

Amúgy a trafis lézer az infrás, azaz nem látható fénnyel dolgozik, így nemigen van mód hogy vakítson...

lionking 2011.03.14. 20:12:51

@Inter Face: igaz lenne, ha mindneféle lámpa kiégne, de a nyamvadtnak kizárólag a tompítottja ég ki - a miénk a külön tompított/távfény megoldású, azaz 4 lámpás már.
Na jó persze volt már kiégett féklámpa vagy index égő, de ennyi idő alatt egy egy. Tompított meg 3 havonta.. az előző Focus is dettó ugyanez...

Inter Face 2011.03.14. 20:27:46

@lionking: Mert a tompított ég a legtöbbet , a többi sokkal kevesebbet, és nagyobb wattszámú is mint a többi.A hátsó piros 5wattos helyzetjelző is tovább bírja mint a tompított pedig ugyanannyit ég.Ja és indítózáskor ne égjen a pilács ,elvileg az sem tesz jót neki.Már nemtudom hol de olvastam,hogy be lehet szerelni a lámpa áramkörébe valami plusz "áramsimító" cuccot ami megszünteti az ilyen gondokat.

Wroadd 2011.03.14. 20:30:19

Megjött a "jóidő", kiszabadultak a "hülyegyerekek" is. Érezhető a hétvégi forgalomban is.

@streetfighter: A fókával eddig nem volt problémém, az izzó kiég néha. Ez van. Kiég az a Peugeotban meg a Golfban is. A Focusban én szoktam 5 perc alatt cserélni az izzót, legalább itt hozzáférek...

Szelid sunmalac 2011.03.14. 20:31:54

Azert ha egy ilyennel vilagitanak szembe, szarabbul jarsz: www.youtube.com/watch?v=Ng_ozrTW1_o&feature=player_embedded

Wicked Laser Torch, 4100 lumennel

Inter Face 2011.03.14. 20:34:19

@Clearvoyance: A zöld lézerekkel teli van a net ,szabadon árulják, szerintem nincs jogszabály által tiltólistán, de cáfoljatok meg. Gondolom megvárják míg néhány szerencsétlent megvakítanak velük ,utána majd betiltják. De ezzel is úgy vagyok ,hogy hülyék kezében bármi veszélyes tud lenni :D Itt a konnektor.. belenyúlok..tiltsák be az áramot!

lionking 2011.03.14. 20:35:10

@Wroadd: Ja legalább ebben sk cserélhető és nem fél nap meg szerviz :)
Amúgy annyira nem ég ki más autóknál A Citroënünkben eddig összesen 2 égőt kellett cserélnem. és csak 1 évvel fiatalabb.

Wroadd 2011.03.14. 20:52:14

@lionking: Nekem a fentiekkel volt tapasztalatom, azért írtam ezt a két márkát:)
Egyébként ha jól emlékszem, akkor a világítás elektronikáját a Peugeot szállítja a Fordhoz.. ;)

Clearvoyance 2011.03.14. 20:52:17

@Inter Face:
Szinte biztos, hogy le van korlátozva a kereskedelmi engedélye a teljesítmény függvényében.
Nem feltétlenül tiltva van, csak nem kap engedélyt ami túl erős.

közlekedési bűnöző (törölt) 2011.03.14. 21:22:02

@"streetfighter": well.... One hundred pounds is still one hundred pounds... :-)

min 2011.03.14. 22:11:34

Lézerről:
www.pfa.org.hu/pfauserfiles/File/Lezer_es_plazma_I.pdf

www.szgti.bmf.hu/opto/11_LezerSugBiz.htm#1-es%20oszt%C3%A1ly%C3%BA%20l%C3%A9zerberendez%C3%A9s

Illetve idézet egy AS oldalról:

"Régi vita a lézer használata az AS-ben. A vita azért tartott ki, mert
kézzel fogható magyarázat nem volt. Eddig.
Mai napon sikeresen meg tudtam vizsgáltatni 2 lézert is. A vizsgálat helye
a Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar Biofizika intézetében
történt a lézer laborban.
A vizsgált lézerek:
- G&P zöld lézer (GP461)
- minőségibb kínai vörös lézer.

A mért adatok:
- vörös lézer: 652nm, 1-2 mW, a jelzett adatok szerint működik, a
teljesítménye elmaradt a felírt teljesítménytől. Az eredményeket stabilan
hozta, műkését egy diódának köszönheti.

- zöld lézer: 532nm, 5mW van jelezve a modulon. Ez egy neodinium lézer. A
beméréskor hozta a jelzett teljesítményt, és a hullámhosszt is.

Mindkét lézer stabilan, egyenletesen működik. Kínai gagyi lézert nem
tudtam szerezni.

A nem hivatalos vélemény: célzásra csak úgy javasolt használni, hogy egy
diffúzort kell tenni mindkét lézer elé, ami biztonsággal csökkenti a
teljesítményt. Viszont ennek az áráról, és hozzáférhetőségéről nincs
infó, és nem is lesz (ez az én véleményem, majd részletezem a végén).

Esetek:
1. A vizsgálatot végző biofizikus egyszer a szemébe világított véletlenül,
és órákra kiesett a látótere, és nem látott. A lézer teljesítményéről nem
kaptam infót.

2. az intézet egyik professzora szintén egy vétlen szembe világítást
kapott, de egy erősebb (50-150mW) körüli lézerrel, neki maradandó
retinasérülése lett, végleges látótér kieséssel.

Véleményem:
Ahogy eddig is, ezután is tiltani kell a lézerek használatát, mert ez a
legegyszerűbb. Biztosan meg tudnám mondani, hogy a diffúzorokat hol és
mennyiért lehetne beszerezni, de nem fogom, hogy kizárjuk az emberek
esetleges vágyát a gányolásra. A minőségi lézereket pedig az emberek nem
fogják megvenni. A biofizikus azt mondta, hogy nem tűnnek veszélyesnek, de
biztonsággal ezt nem akarja mondani, és ő is inkább a tiltást sugallta. "

ohh_vazze 2011.03.14. 22:11:48

Jahh zavaro lehet a lezer, de engem specko jobban izgatnak az M0-ason a mai napig a belso savban 130-al cirkalo kamionok. Most legutobb egy becsi rendszamu busz tette ugyanezt. Tudom, hogy elotort emiatt belolem a paraszt, de megtanulta kb. 20 percig betartani az M0-an a sebhatart.... Tenyleg ki van a faszom veluk es emiatt a legszigorubb szabalyozast kovetelem ezen a tetu szakaszon. Ha kell meterenkent legyen meres es a kulfoldi rendszamok miatt minden kijaron egy skoda rs.... Bammeg amennyien ott elhullanak/elhullottak faszsag miatt....

"streetfighter" 2011.03.14. 22:12:58

@lionking:
Egy Toyota után meggondolnám, de soha ne mond azt, hogy soha. ;)

"streetfighter" 2011.03.14. 22:18:19

@közlekedési bűnöző:

Az biztos, de hozzá vagy szokva, nem igaz? ;)

dukeekud 2011.03.14. 22:19:23

@Inter Face:
Nehez ugy mert a dvd irokban olyan, vagy erosebb lezer van, mint amiket ugy altalaban arulnak. Ha betiltanak ezeket a 30-250 mw-os lezereket akkor a dvd irokat is bekene tiltani. Amugy 300 mw-ban hataroztak meg a veszelyes teljesitmenyt. Ott mar serul a szem, mielott a szemhejak reflexbol lecsukodnanak.

jonson 2011.03.14. 22:21:19

@Wroadd: Rosszul emlékszel :) sem a Focusban sem a 307 ben nincs világítás elektronika. De nem is ez a baj oka, hanem hogy mindkét autóban az üzemi feszültség 13V fölött van, a H7 izzókat meg 12.4V-ra tervezték. És ahogy nő ehhez képest az üzemi feszkó úgy nő a fényerő, és csökken az élettartam...

"streetfighter" 2011.03.14. 22:31:26

@''autónepper.'':

Csodálkozol?
Mikor hozzád hasonló egyének száguldoznak az utakon? :D

Wroadd 2011.03.14. 22:32:36

@jonson: Köszönöm, igazad van, ez a túlfeszültséges történet rémlik, kösz, hogy felvilágosítottál!

jonson 2011.03.14. 22:38:09

@Wroadd: :) egyébként az Opelnél ezt a problémát úgy oldották meg, hogy egy ellenállásvezetéket kötnek sorban a kiégős izzók elé. Szettben lehet venni, a Peugeot is ezt használja...

lionking 2011.03.14. 23:02:01

@dukeekud: csakazért abba a dvd íróba elég nehézkes belebámulni főleg ha a lemez is ott van, de még anélkül is egy kiadós szerelés
Ahhoz már roppant idiótának is kell lennie valakinek :)

odamondó 2011.03.15. 03:20:50

Aki ezen fosik legközelebb azon fosson, hogy a világ összes repterén "szokássá" vált pár idióta baromnak a lézeres világítgatás a pilóták szemébe...

Na ez leszállás közben kicsit komolyabb probléma mint egy autós.

közlekedési bűnöző (törölt) 2011.03.15. 07:17:00

@"streetfighter": Hát nem igazán. Le kell kopognom, de az utóbbi 5 évben együtt összesen nem fizettem hat számjegyű összeget büntetésekre...

"streetfighter" 2011.03.15. 08:00:51

@közlekedési bűnöző:

Akkor ügyes vagy, feltételezve, hogy igaz a nick neved. :)
Nekem volt egy évem 2009, hogy nagyon rám járt a rúd, persze nem vagyok a szabályok erős tisztelője.

cassio 2011.03.15. 08:11:02

@pengusz: na végre valakinek esze is van a kommentezök közt. Annyi esze nincs a többinek hogy rájöjjön, ahhoz hogy egy gyufat is csak belobbantson egy 'lézer' annyi energia kellene ami egy pointerben es 2 db AA ceruzaelemben nincsen. LOL ha meg valaki igazi lézergenerátorral játszik és az autoban egy komoly energiaforrast cipel... akkor...:) de erre kicsi az esely...

Buszvezető 2011.03.15. 08:33:21

Tegnap este a XVI. Szlovák úton a busz külső visszapillantó tükrén keresztül lézerezett a szemembe egy (vagy több) idióta. Szóltam a kollégáknak, hogy figyeljenek, ha még egyszer rámvillantottak volna, tuti felhívom a rendőrséget, de aztán eltűntek. Emlékeztem erre a posztra, gondoltam visszajelzek, hogy vagy ugyanaz az ember, vagy divat lett észak-Pesten ez a baromság.

Inter Face 2011.03.15. 09:00:09

@cassio: ajánlom figyelmedbe a belinkelt videokat.Vagy keress rá valamelyik videomegosztón. 1wattos kézilézer is kapható kereskedelmi forgalomban és nem kell hozzá aktatáskányi akkumulátor.

Hova mész? Jehova. 2011.03.15. 09:20:13

Senki sem vette észre, hogy a posztolónak SENKI nem világított a SZEMÉBE? A táblán észlelt lézer pötty nem fogja tönkretenni a szemét... De ő ködlámpázik. Tahó.

cassio 2011.03.15. 09:22:52

@Inter Face: igen de 1 watt 20m-rol sem vakithat meg teged! plane ha rendet teszunk a fejekben a lezer es a lezer szeru dioda koherens fenye kozt. Azzal az egy wattal csak kozelrol es sokaig direkt a retinara iranyitva lehet (esetleg) tartos szemkarosodast okozni

közlekedési bűnöző (törölt) 2011.03.15. 09:24:14

@"streetfighter": Hát én sem arról vagyok híres, hogy szögre betartok mindent... bár ahhoz az időhöz képest, mikor választottam ezt a nick-et, már sokkal kedvesebb vagyok :-)
(gyerek, család, hitel)

Amúgy igyekszem figyelni a yardokat, elég jól kiismertem őket (fél mio km alatt) és észre szoktam venni időben, hogy vadásznak. (Kopp...kopp...kopp- alulról, fán)

klacus 2011.03.15. 09:30:10

Azért a kézi lézerrel még nem fogja szétvágni se a táblát, se az előtte haladót. Ha a szemedbe villant az szar ügy, de erre van a napszemüveg. Igaz este egy kicsit szar, hogy nem látsz, de most már legalább értem azt a pár hülyét aki tök szürkületben is Rayban utánzat van a fején.

Ennyi erővel be kell tiltani a nagyítót, és a parabolatükröt is, mert a kettő kombójával acélt is lehet olvasztani.

Co2 2011.03.15. 09:42:25

@mtamas80: azért az első ködlámpa ne vakítson már el senkit, az oke hogy a hátsótól kifolyik a szemem amikor a hülye azzal megy előttem, de nekem még nem égett a retinám a mögöttem jövő ködlámpájától pedig van bennem vagy félmillió km és nem teherautóban ülök ;)

Démonmac1 2011.03.15. 09:47:12

Aki mindenféle lézerrel szórakozik, szembevilágítás és társai, attól el kell venni, és pár_szigorúan nevelő célzatú pofon_ kiséretében útjáraengedni.

Démonmac1 2011.03.15. 09:48:45

Az adatleolvasás más tészta:)
de szemembe ne világítón, köszi.

Donor 2011.03.15. 09:58:27

@Clearvoyance: Tudok 50W-os ipari lézert is, ha érdekel. Nincs semmi korlátozás, legfeljebb a pénztárcád.

gothmog 2011.03.15. 10:14:48

@cassio: Mennyire vagy biztos ebben? Ki is próbálnád?
Például fogunk egy ilyet:
www.youtube.com/watch?v=wiGMtUtMji8
és húsz méterről a szemedbe világítunk vele. Ez pont egy (1) watt.

Donor 2011.03.15. 10:15:13

@cassio: Néz utána a laser deffiniciójának: Koherens monokromatikus fénysugár. Ez a diódásra is igaz. És Tévedsz. 1W kilóméterekről is megvakít.

gothmog 2011.03.15. 10:15:49

@Donor: Ja, hát egy lézergravírozó 4M.-Ft-ért nem az a cucc amivel hülyegyerekek játszadoznának.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.03.15. 10:18:53

@FDToth: Ezt én is észrevettem már. Van hogy villogok is rájuk, nem használ. Tényleg nem értem, h miért így járnak...

gothmog 2011.03.15. 10:21:29

@gothmog: azt kifelejtettem, hogy a kísérlet alatt majd nyugtasson meg a gondolat, hogy szerinted a szilárdtest lézer nem is igazi lézer.

Donor 2011.03.15. 10:29:06

@gothmog: Arra írtam, hogy törvényi korlátozás nélkül vásárolható laser.

cassio 2011.03.15. 10:30:01

@gothmog: igen, latvanyos a kiserlet. s valoszinu igaz is. Evvel kapcsolatban ket megjegyzesem van: 1. a kepen lathato berendezes igaz 1000mW azaz 1w emisszioju de valoszinu azert a berendezes tobbet vesz fel ergo autoban nehezkesen hasznalhato (nem lehetetlen de nem valoszinu) ergo ceruzaelemrol biztos nem mukodik, s tovabba a lufikat latvanyosan eldurrantotta mert azok rendkivul vekony gumija erzekeny a legkisebb hore is. De azzal egyutt nem szeretnem a szemembe.
2. az itteni tavolsag alig volt 2-3m es mind az agyu mind a cel abszolut mozdulatlan volt es igy is kellett ido mig a ho kifejti hatasat. Gondold el, nem tiszta levegoben 100m tavolsagrol, szorodas stb, a legkisebb mozdulat is tobb 10cm-rt ugraltatja a fenypontot nehez valakit MEGvakitani. Persze kellemetlenkedni a forgalmat zavarni lehet.

gothmog 2011.03.15. 10:32:19

@Donor: Na igen, de ez valami mókolt cuccnak tűnik, nem olyen kereskedelmi terméknek, ami szabadon(?) megvásárolható.
www.wickedlasers.com/lasers/Spyder_III_Pro_Arctic_Series-96-37.html

(Ajánlanak hozzá biztonsági szemüveget is 29.99-ért)

gothmog 2011.03.15. 10:33:56

@cassio: Tehát akkor eléállnál? Csak egy watt.

cassio 2011.03.15. 11:15:01

@gothmog: @donor: nem a butasaghoz ragaszkodom, csak van gyakorlati tapasztalatom a tavkozlesbol. Itt akademikus vitat folytattok. Persze tudom hogy zavaro,s ha 3m-rol a nyitott retinaba vilagitasz vele tobb masodpercig valoszinu karositja a szemet. Egyetertek veletek az ilyen pocsoket seggbe kellene rugni mert veszelyezteti a forgalmat. Annyit jegyeztem meg hogy 100m-rol nem fog megvakitani csak ugy ha bevillant. De ettol meg elitelendo. Mit akartok meg??? Persze elvileg lehet tobb Wattos szarral is jatszani, meg lehet allo autobol is/vagy tripodrol celozni szembe jovo autokat csak nem valoszinu erre, ezeknek a pocsoknek van penze. Bar ki tudja..

gothmog 2011.03.15. 11:51:29

@cassio: tettél egy elég határozott kijelentést imhol:

"@Inter Face: igen de 1 watt 20m-rol sem vakithat meg teged! plane ha rendet teszunk a fejekben a lezer es a lezer szeru dioda koherens fenye kozt. Azzal az egy wattal csak kozelrol es sokaig direkt a retinara iranyitva lehet (esetleg) tartos szemkarosodast okozn"

Mekkora összegben volnál hajlandó fogadni erre, és rátennéd-e a szemed világát ezen állításodra? Velem lehet beszélni, legyen 30 méter, fél watt és csak addig nézz bele, amíg a szemhéjreflexed működésbe lép (pár tized másodperc).

cassio 2011.03.15. 12:01:40

@gothmog: figyelj abbna nem vitatkozunk hogy arthat-e a szemnek... a vita a gyakorlati megvalositasban van. Mozgo autobol mozgo autoba, a lezerfeny tobb ponton is szorodik (utoljara a ferde szelvedon amin meg egyeb szennyezodesek is vannak. Igen, nem szivesen neznek bele 30m-rol fel W-ba.De a vita nem errol szolt.

gothmog 2011.03.15. 12:08:43

@cassio: ...továbbá a szilárdtestlézerek is lézerek, annak hogy "lézer szerű dióda" semmi értelme.
:P

Kyrie Eleison 2011.03.15. 12:18:41

@GSX-R: Ilyen vakus viccet mi is csináltunk már egyszer, lakodalom volt egy kiskocsmában, főút mellett Görcsöny faluban a vége tábla előtt, ahol 110-zel rongyolnak be a népek a faluba...annyi satuféket százon...!:)))
Na, most jöhet a bunkózás!

Donor 2011.03.15. 12:24:34

@cassio: De szépen körülírtad, hogy van a cégnél optikai hálózat :D

Mindenesetre közeledik az álláspontunk.
A kulcstartós laserek általában 1-es osztályú cuccok. Ezekbe ha pillanatra belenézel véletlenül valóban semmi károsodás nem történik, de tartósan egyik lézerbe sem szabad belenézni.

en.wikipedia.org/wiki/Laser_safety#Class_2

Xezs 2011.03.15. 14:04:17

Régebben volt valami paraszt, aki ugyanezt csinálta a Ferihegyi repülőtéren, csak ő az utasszállítók pilótáival szórakozott.

Nem sok időbe tellett, hogy elkapják, rá is vertek pár év letöltendőt (ha jól emlékszem) (légi)közlekedés veszélyeztetése miatt.

Xezs 2011.03.15. 14:35:32

Amúgy túl sok ebben a posztban és az alatta levő kommentekben a tesztoszteron :) Mindenki kirángatna mindenkit, aki meg nem, az csak vágyik rá, hogy kirángassák. Mi van itt már, mindenki megőrült?

@pengusz: Szóval szerinted a DVD olvasóban levő lézerfejre is csak úgy rámondják hogy lézert bocsát ki? Eddig sehol nem olvastam, hogy azt tévesen nyilvánítaná bárki is lézernek.

Xezs 2011.03.15. 14:40:37

@cassio: Akkor ez itt kamu?

www.youtube.com/watch?v=znYi2rifq-M

Én laikus vagyok, csak kérdezek.

Reggie 2011.03.15. 15:44:48

Nem tudom, hogy kivel tortent ilyen, de nekem mar vilagitottak veletlenul a szemembe (persze kocsibol(X3)) zold lezerrel. Onnan lehet tudni, hogy veletlen volt, hogy a srac az oleben csavarozgatta(gondolom frissen tett bele elemet) es az olebe is nezett, mikozben en setaltam el a kocsi mogott es a visszapillanton keresztul a jobb szemembe vilagitott.
Az elmenyek: erosen dezoriental, nagyjabol ahhoz tudom hasonlitani, mint amikor nekifutasbol fejberugnak, csak nem faj, viszont a szememmel nem lattam kb fel percig, utana 10 percig sotet foltott lattam a latomezo kozepen.

Reggie 2011.03.15. 16:01:21

@Xezs: Nem kamu, egy 200mW-os lezer mar tud ilyet. Viszont 100mW optikai teljesitmenyhez kb 500mW elektromos teljesitmeny szukseges (405nm ill. 660nm eseten, a zoldnel rosszabb ez az arany), igy az elemeket gyorsan meriti.

pengusz 2011.03.15. 18:07:20

@Xezs: A hétköznapi szóhasználat gyakran hibás. A napokban rengeteget hallani rÁdióaktivitásról (pedig a rádió aktivitásának köze nincs hozzá), sugárfertőzésről (pedig a sugár BETEGSÉG nem fertőző), atomrobbanásról (az atomerőmű burkolatát szétveti a nyomás, de ez nem atomrobbanás) stb. stb.
Egy DVD lejátszóban mekkora távolság van a dióda-lemez-olvaso fej között? Max pár cm. Nos ezen a távolságon belül a lézerdióda által kibocsátott koherens fényhullámok valóban lézerhez hasonló tulajdonságokat mutatnak, de ha elvilágítanál vele 10-20 m-re, akkor már igencsak szórna, és nem nagyon olvasgatnál vele semmit a DVD lemezről.
Sőt ha utánanézel, akkor láthatod, hogy a félvezető lézerek erősen széttartóak, és csak részben polarizáltak.
Az általad felvetett probléma a hétköznapi és a tudományos szóhasználat közötti különbségek miatt van.

Gondolkodjatok már el egy kicsit: Ha egy 1.5V-os elemmel, 10-50 mW-os lézerdiódával ekkora energiát lehet előállítani, akkor egy lézergravírozó gépbe mi a fenének raknak 50W-os vízhűtéses CO2 lézert?

pengusz 2011.03.15. 18:10:27

@Reggie: Tehát 200mW-os lézerhez kell 1W elektromos teljesítmény (kb.). 1.5V-os elemet feltételezve az áramerősségre 0.6A adódik. Nem sok az egy kicsit? :D

Reggie 2011.03.15. 19:44:35

@pengusz: Nem sok. Egy AAA elem kapacitasa valamivel tobb mint 1Wh. Egy AA elem kapacitasa kb 3Wh.

Reggie 2011.03.15. 20:03:01

@Reggie: Ez egy uj AA elem zarlati arama kb 8 Amper. Raadasul valojaban ezeket a lezertollakat nem arra gyartjak, hogy folyamatosan bekapcsolva hasznald, hanem arra, hogy 30-60 masodpercig be van kapcsolva, aztan kikapcsolod kb ugyan ennyi ideig. Ezert sincs rajta hutoborda.

@pengusz:
- A lezerdioda fenyet az optikai meghajtokban fokuszaljak, a diodabol kilepve csak parhuzamositjat. Minnel nagyobb a fokuszalas elott a nyalab atmeroje, annal kisebb pontra lehet fokuszalni(persze csak egy pontig.
- A lezerfeny nem feltetlen polarizalt gaz vagy egyebb lezerek seten sem.
- A lezerdioda altal letrehozott lezerfeny valodi lezerfeny, a szettartasanak az az oka, hogy olyan kis feluleten lep ki a diodabol, hogy az mar optikai resnek minosul, igy elhajlik(diffrakcio a jelenseg neve). Ez raadasul a ket sikban eltero merteku, mivel teglalap alaku feluletbol lep ki es nem negyzetbol, erteke kb 15-30fok.

A lezergravirozoba azert kell jelentosen nagy teljesitmeny, mivel (tipustol fuggoen) jol reflektalo/nagy hokapacitasu/attetszo/stb feluletet is meg kell tudni munkalni ugy, hogy raadasul rovid idot tartozkodik a nyalab egy ponton. (Raadasul a sebesseg nem csak azt hatarozza meg, hogy mennyi ideig kell ra varni, hanem hogy milyen lesz a megmunkalas minosege.)
Az, hogy egy 100-200mW lezer a lufit meg a fekete cd tokot atviszi 10-30 masodperc alatt nem egy nagy durranas, viszont jo parasztvakitas.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.03.16. 13:15:05

A hülye poszt toló, ahelyett, hogy hátravillantott volna párat a kék stroboszóp-lézerjével...

pengusz 2011.03.17. 10:36:52

@Reggie:
madchemist.uw.hu/laser_elmelet.htm

Ezek alapján ez a pointer 3/b osztályba tartozik ugye? Gondolom ezt bárki gyárthatja/forgalmazhatja, mint pl. egy föld-levegő rakétát? :D
Én erősen kétlem, hogy ilyet simán lehet forgalmazni/gyártani.

A lézergravírozóra olyan példát írtam, ami pl. fém megmunkálására nem alkalmas, csak pl. fára, műanyagra, de még ehhez is ekkora teljesítmény kell.

A 0.6A áramerősséget meg arra írtam, hogy mivel szigetelik? Hogyan védik az áramkör többi részeit? 0.6A nem okoz károsodást a nyomtatott áramköri részekben/a diódában? Nem is beszélve a hő és mágneses hatásairól. Ezért írtam, hogy kicsit sok :D

Alikam 2011.03.18. 10:29:43

@pd_: én a xenon égőket egyszerűen betiltanám. Nem is értem mi szükség van rá civil autóknak?

Balu1 2016.08.30. 08:11:10

@D4D: Itt látszik egy 30 milliWattos, infra szűrő nélküli zöld lézer hatása, de lehetett kapni 200-400 mW-osat is.
Nyilván felelősséggel kell használni, abból nincs baj, de aki csak úgy vaktában világítgat a közlekedők szemébe, az előbb utóbb megjárja ha elkapják közlekedés veszélyeztetéséért. Itt a videó a 40 mW-os hatásáról:
www.youtube.com/watch?v=uHl5OrsmDio












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása