Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Figyelembe kell venni?

2011.03.18. 08:21 :: potha

Első blogposztomként csak egy könnyed falatot választottam, nehogy már az első munkanapon megerőltessem magam. Tompa már egyszer küldött egy ennél velősebb, hosszabb sztorit, most azonban csak egy képpel lepett meg minket. Túl sok mindent nem fűzött a leveléhez, mondanivalójának lényege ennyi: Figyelembe kell venni a tábla utasítását ebben az esetben? Véleményem szerint egy balesetnél, ez komoly vitákat szülhet. Szerintetek?

 Neked is van egy jó sztorid? Írd meg nekünk!

98 komment

Címkék: közlekedés veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1kutya 2011.03.18. 08:30:12

reggelit!

ez azért van így elhelyezve, hogy a vakondokok és a nyulakok is lássák és be tuggyák tartani a közlekedési szabályokat!:-DDD

schnee 2011.03.18. 08:37:30

Ez sokkal izgalmassabb kérdés lenne, ha még havazna is :D

Take-it-Easy 2011.03.18. 08:41:23

A táblát elvileg jól látható helyre kell kitenni. Ebből fakadóan az én olvasatomban ez a tábla nincs ott. Viszont: ez a tábla amúgy is a körforgalomra vonatkozik és mivel később még egyszer kint van a körforgalmat előjelző tábla, így a felborult tábla nem jelent "olyan nagy kárt".

skyrangr 2011.03.18. 08:43:13

Nem, csak a "rendesen álló" tábla van érvényben.
Anno, a forgalmi vizsgán mondta a vizsgabiztos, hogy attól, hogy a utat jobbról elsőbbségadás kötelező tábla védi 10 utcán keresztül, de egyet elloptak/leesett/stb, akkor azonnal jobbkézszabály lép életbe, ennek elmulasztása azonnali bukást jelent,
ugyanis nem hivatkozhatsz arra, hogy tegnap még ott volt a tábla.
Kresz azt tartalmazza, hogy a tábláknak, és az úttestre felfestett jelzéseknek megfelelően kell közlekedni.
Gondolom ebbe nem tartozik bele az út szélén heverő tábla :D

1kutya 2011.03.18. 08:46:30

@Take-it-Easy: erről jut eszembe, hogy elméletileg ez egy jól látható tábla ilyentén formában.

a repülőgép pilótáinak!

nem Ferihegy környékén van ez valahol?:-DDD

nyuszy 2011.03.18. 08:52:09

@Take-it-Easy:
Az egy elsőbbségadás kötelező és egy kötelező haladási irány jobbra.
Fekvő tábla esetén a kereszteződés egyenrangúvá válik, szóval nem szerencsés ez így.

2011.03.18. 08:55:58

Ha ótópályáról ellopják az autópályát jelző táblát és nincs sebességjelzés, akkor mennyivel mehetek? Csak nehogy a trafi átálljon ilyenkor.

Marcellusca 2011.03.18. 09:03:00

@Take-it-Easy: Az a kidőlt tábal nem a körforgalomhoz vezető útra vonatkozik.
Hanem az abba beletorkollóba.
Úgyhogy nem biztos, hogy volt előjelző tábla. :P

záporjózsi 2011.03.18. 09:04:02

Figyelembe kell venni, csak nincs joghatálya. :D
Aki a védett úton közlekedik, annak úgy kell közlekednie, mintha nem lenne védett úton. Aki az alárendelt úton közlekedik, annak úgy érdemes közlekednie, mintha a tábla ott lenne, de természetesen ha KRESZ szerint hajt, akkor nem érheti szó a ház elejét. Max. legázolja valami nagy és sokkerekű.

qwertzu 2011.03.18. 09:09:43

Nyilván nem kell figyelembe venni, ez így jobbkezes kereszteződésnek látszik. No persze a dolog akkor válik érdekessé, amikor a másik útnak van egy főútvonal táblája. Na ilyenkor ki a felelős egy balesetért?

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.03.18. 09:24:10

@merjünknagyotálmodni: ha nem "veszett el" a "lakott terület vége" tábla, akkor 90. Ha az is elveszett (elvitték a riszájkling matadorok) akkor 50. Illetve az utolsó sebességkorlátozó, ami érvényben van. Ha szerencséd van, akkor még akár 70 is lehet. szerintem :)

Верховина 2011.03.18. 09:41:28

Ez azoknak a motorosoknak szól, akik 250-nel bedöntik a kanyarban a gépet. Így legalább tudják, hogy ottan elsőbbséget kellett volna adni.:D

Csigorin 2011.03.18. 09:47:20

Turot, az a betorkollo utra vonatkozik egyertelmuen, ami nekem gyanusan bicikliutnak nez ki.
Szvsz sajat erdekemben meg eletosztonbol is bicajjal megadnam az elsobbseget egy lathatolag fouton jovo autonak...

Timnorc 2011.03.18. 09:48:08

@donfuligjimmy:

Teljesen más témát vetettél fel. Olyat, amit már korábban részletesen megvitattunk.

De először a véleményem az alap témához:
Ha egy elsőbbség adás kötelező táblát eltüntetnek, pl. ellopnak, akkor a jobb-kéz-szabály lép életbe. Erről részletesen Dr. Kovács Kázmér, ilyen ügyekre szakosodott jogász is véleményt alkotott egy másik konkrét ügy kapcsán.

Ami pedig donfuligjimmy hozzászólását illeti:
Mivel - sokak téves véleményével ellentétben - a lakott terület vége tábla nem oldja fel a lakott területen elhelyezett sebességkorlátozó tábla hatályát, ezért nem szükséges a lakott terület vége tábla "elveszése" az általad vázolt lehetőség fennállásához.

metal · http://electric.blog.hu 2011.03.18. 10:00:31

@qwertzu: Olyankor az útkezelő a hibás, mivel hülyeséget táblázott ki.

potha 2011.03.18. 10:07:11

@nyuszy: Nekem is ez az aggodalmam, így hogy a tábla fekszik, máris elsőbbsége lett az ebből az irányból érkezőnek.

Megborul a rend, és lehet csattanni.

-d(-_-)b- 2011.03.18. 10:09:21

Nem kell figyelembe veni. Már akkor sem kéne, ha állna az oszlop, de a tábla el lenne fordítva úgy, hogy az úttal párhuzamosan álljon.

Benne van a kreszben.

Spaddrone 2011.03.18. 10:10:35

Jobbkézszabàly, jobbkézszabàly, az odàig rendben is van, de ha én meg a föuton jövök (tegyük fel hogy ott àll a tàbla és nem fekszik), akkor én honnan tudjam, hogy én most a jobbrol érkezönek elsöbbséget kell adjak?

Zozzancs · http://fitprogramokregivel.hu/c9 2011.03.18. 10:13:42

Akkor egy rövid történet:
Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy kicsike kis falu a Mecsek közepén. Nem sokan jártak arra, hiszen "zsákfalu" volt, alig ezres lélekszámmal. Hogy hogy nem, történt egyszer egy motorbaleset. Két kis Simson találkozott. Az egyik a falu főutcáján haladt, teljesen szabályosan, a másik pedig kihajtott elé a környék egyetlen mellékutcájából. Esés, kisebb személyi sérülés, és rendőr-kihívás következett. Rendőr uram konstatálta a helyzetet, majd megállapította, hogy a főúton haladó a vétkes, mivel a kereszteződésben nincs elsőbbség adás kötelező tábla. Jobban mondva jelen pillanatban nincs, mivel ogrefalva lakói azt bizony eltulajdonították.
A két motoros helyi lakos, évtizedek óta róják a kihalt utcákat... mind a kettőt.

Timnorc 2011.03.18. 10:20:46

@Zozzancs:

Ugyan nem szokványos, ám teljesen normális, és egyébként idevágó történet.
Ez a szabály, még ha furának is tűnik.

Kalányos Márió 2011.03.18. 10:33:09

@záporjózsi: "Aki a védett úton közlekedik, annak úgy kell közlekednie, mintha nem lenne védett úton."

Ez hülyeség, mert nem kell látnia, hogy nincs macisajt a mellékutcában.

Ha védett úton közlekedek, akkor nem lassítok le minden kereszteződésnél, hogy vajon ott is van-e macisajt tábla. Ha az elsőnél van, akkor a többinél is lennie kell! Ha még sincs, akkor egyenrangú útkereszteződés következik amit külön táblával jeleznének nekem, vagy főútvonal tábla végével, stb.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.18. 10:38:05

Üdv
Elfelejtitek emliteni a kötelező haladás kieg.táblát
Napi hir hogy szembe hajtott megint egy őrült a sztrádán és 3 halálos lett a vége
Mi van ha ennél a táblánál, ami nincs, szembe megy valaki a forgalommal?

Reggie 2011.03.18. 11:06:04

@horex: baleset.

@Zozzancs: Ha kint van a foutvonal tabla, akkor elegge tamadhato az itelet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.18. 11:11:14

Szerintem nem, mivel az autóból nem látható, és nem döntheted el, hogy most csak le van b*va (mondjuk direkt szedték ki, és forgalmi rend változás van), vagy holnap akarják felállítani, satöbbi.

Persze a rendőrök lazán ráhúznák erre is, hogy ménemláttad, ha épp' büntethetnékjük van, és téged lenne egyszerűbb.

misi46 2011.03.18. 11:12:06

@horex: Azért a záróvonalat (még) nem lopták el!

Marcellusca 2011.03.18. 11:38:52

@Take-it-Easy: Asszem megnyugtat a tudat, hogy leadtad a zótódat. :DDDD

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.03.18. 12:00:21

@Timnorc: bevallom férfiasan, nem a KRESZ könyvet szoktam olvasgatni elalvás előtt, így azt írtam le, amit nekem annó tanítottak. De most pótoltam a mulasztást, és után nanéztem.
Tudod mit? Igazad van. Nem írja. Ugyanakkor azt sem írja, hogy a kereszteződés feloldaná.
Ennek fényében azt a vízfejet (minisztériumot, önkormányzatot, céget, akárkit) jól meg lehetne b***ni, aki nem rakta ki a "lakott terület vége" tábláknál az útra vonatkozó sebességkorlátozást jelző táblákat, ugyanis én nem nagyon találkoztam ilyenekkel (pedig járok eleget vidéken). Természetesen az kivételt képez, ahol a sebességkorlátozó tábla a "lakott terület kezdete" táblával _EGY_ oszlopra lett kihelyezve, ugyanis ebben az esetben ugyebár a korlátozás csak a "lakott terület vége" tábláig van érvényben. Ennek fényében, ha van egy 30-as tábla a "piripócs vége" előtt, és nincs másik, vagy azt feloldó, akkor a következő sebességkorlátozó/feloldó tábláig _szerinted_ 30-al lehetne csak haladni ?

Akkor mit jelent az 1/a/ac pont ... szerinted?

26. § (1) Az egyes járművekkel - ha e rendelet másként nem rendelkezik - legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:

a) személygépkocsival, motorkerékpárral, 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival

aa) autópályán 130 km/óra,

ab) autóúton 110 km/óra,

ac) lakott területen kívül egyéb úton 90 km/óra,

ad) lakott területen 50 km/óra,

forrás: net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM

Timnorc 2011.03.18. 12:26:46

@donfuligjimmy:

Ne kezdjük már ezt újra a legelején!

autozz.blog.hu/2010/10/19/feloldja_a_sebessegkorlatozast_a_telepules_vege_tabla

A fenti posztban tényleg alapos munkát végeztünk. Ha elolvasod megtudsz mindent.
Pl. ki lett megkeresve a szakhatóságnál, és , hogy ő mit nyilatkozott stb., stb..

Egyégként 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 14. § (6) bekezdése kimondja, hogy a kereszteződés, pontosabban annak kezdete mit old fel.

És igen... Ha lakott területen belül sebesség korlátozó táblával korlátozva van a sebesség, és ez a bizonyos korlátozó tábla nem a lakott terület kezdetét jelző táblával együtt van elhelyezve, a korlátozó tábla alatt vagy nincs kiegészítő tábla, vagy nem rövidebb távolságot jelöl, feloldó tábla sincs, továbbá kerszteződés sincs, akkor...
akkor igen is - mivel a lakott terület végét jelző tábla nem oldja fel a sebességkorlátozást ezért - szabálytalan lenne felgyorsítani.

Ja és még valami:
Igen is sok helyen látni Magyarországon lakott terület vége tábla előtt néhány tucat centiméterrel feloldó táblát.
Sőt, más - genfi, illeve bécsi kresz-egyezményt velünk együtt aláíró - eu-s országban pl. 70-es táblát követően, szintén néhány tucat centiméterrel a lakott terület kezdetét jelző tábla előtt feloldójel van.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.03.18. 12:43:11

@Timnorc: nab**dmeg, tényleg feloldja a kereszteződés. Ezt hogy nem vettem észre O.o
A többit szóra sem méltatom, nem akarok munkát adni a moderátor(ok)nak.

dr. _mmm_ 2011.03.18. 12:44:49

Egy pofátlan kérdés:
ide volt ideje beküldeni a fényképet.. vajon az illetékes közútkezelő is megkapta? Mert lehet Ők nem is tudnak róla...
Lehet tegnap este valami csillagharcos arra járt és kidöntötte..

Timnorc 2011.03.18. 12:48:09

@donfuligjimmy:

Sebaj. Én sem a kresz olvasásával töltöm napjaimat. Max. ha ilyen posztok alkalmával szóba kerül, akkor nézek utána dolgoknak.

Amúgy több olyan érvényben lévő szabály, avagy vélt, ámde nem létező szabálynak hitt dolog van, amivel kapcsolatban sokan tévedésben vannak.
Erre jó példa ez, nevezetesen, hogy a lak.ter.táblák mit oldanak s mit nem.

''autónepper.'' 2011.03.18. 12:48:21

baszátok meg most mesélek egy sztorit!:D

Reggel bementem az mc donaldsba.... jöttem ki az autós drivból ott 2 lampa van az egyik balra a másik jobbra kanyarodik.... jobbra kanyarodó részbe beállok de láttam én hogy előttem lévő A vectra elég távol állt meg a lámpához na mindegy mondom magamba tuti valami fasz lesz de nem foglakoztam vele elkezdtem matatni a zacskóba mikor látom hogy kikerül minket egy autó és be áll a vectra elé na elkezdek dudálni igen hevesül erre az a fasz kibassza a vészvilogót és elkezd enni na itt eldurant az agyam mellé mentem néz a hülye paaszt de mivel nem lát be ügye.... lehuztam az ablakot és elkezdtem osztani erőtejesen a hülye gyereket ( mellette volt egy nő is meg hátsó ülésen egy vénasszony) mikor végeztem húzom fel az ablakot elkezdet anyázni na megint elöntötte a vér az agyamat kiszálltam oda mentem mondtam neki megismétled amit az előbb mondtál? nem válaszolt lebasztam egyet neki erre a hülye idióta még magára ejtette a kajáját is ...:D:D:D:D:D:D:D nyugisan vissza sétáltam a kocsihoz és elindultam és megreggeliztem :) tanulság nem állunk meg lámpa előtt enni és nem szidjuk másnak az édesanyját mert megjárjuk!!!

Hotyhogy 2011.03.18. 13:05:36

Ha észrevesszük véletlenül ezt a földön fekvő táblát, akkor jó figyelembe vennünk a jelentését. Ha feleslegesen is követjük annak utasítását, akkor is csupán a biztonságosság térfelén maradunk.

Ám ha észre vételünk ellenére nem vennénk figyelembe, akkor nem biztos, hogy a biztonságosság oldalán maradunk, hiszen elképzelhető, hogy a tábla valamily hivatalosan előre nem tervezett esemény vagy cselekmény útján került a földre.

A legjobb tehát mindenre gondolva és készen a tábla utasítását követnünk, már ha azt mi éppen észre vesszük. Ajánlatos sűrgősen jelentenünk is ezt a látszólagos rendellenességet az ide tartozó hatóságnak.

Az is lehetséges, hogy ők tudnak erről és hanyagok voltak, vagy tudomásukra hozva általunk, hanyagok lesznek és ott hagyják azt még hosszú ideig.

Utóbbi állapot esetén rúgdosni is kellene ám keményen annak a hanyag hatóságnak a seggét, mivel hogy az ilyen egy rendetlen, harmadik világivá teszi az országot.

Take-it-Easy 2011.03.18. 13:07:42

@Marcellusca (I'm happy): na-na-naaa!! Nem szemtelenkedünk! Egyszerűen arról van szó, hogy ezen a fotón számomra nem látszik jól, hogy mi van a macisajt alatti táblán, így vélelmeztem, hogy a körforgalom van leképezve és hogy a tábla a főútvonal mellett.... ehh, mindegy.
Viszont vesztettél egy kitűnő navigátort :DDD

DeluxeTroll1 2011.03.18. 13:10:01

@''autónepper.'': egy B rendszámos Marutiba mióta nem lehet belátni? :D :D :D

''autónepper.'' 2011.03.18. 14:18:04

@DeluxeTroll1: :D:D:D:D meglehet azt is oldani :DDDDDDDDDDDD

Marcellusca 2011.03.18. 14:19:22

@Take-it-Easy: Óóóóó, jaaaajjjj, mos' mi leszen vélem? :DDDD

gecófecó 2011.03.18. 14:19:40

Nem, ha jót akarsz magadnak, akkor igen......

hawkeye 2011.03.18. 14:32:40

@''autónepper.'':

Ezt álmodtad?

Mert beszaribb vagy te annál, hogy ezt így eljátszd...

Legalábbis ahogy a fekete BMW-s cseréptejesedényeket ismerem... :)

DeluxeTroll1 2011.03.18. 14:44:09

@hawkeye: neppert ne báncsad, nagy span

''autónepper.'' 2011.03.18. 14:51:49

@hawkeye: de hogy vagyok beszari :D:D:D nem ismersz akkor még:D:D:D:d

@DeluxeTroll1: így van tesó vagy:P

1kutya 2011.03.18. 14:55:10

@''autónepper.'': melik mekdonáccnál vót? csakhogy el tudjam kérni a kamera felvételeit, hogy feltőccsem a jútyúbra!:-DDD

''autónepper.'' 2011.03.18. 15:10:30

@1kutya: :DDDDDD Miskolci mcdonaldsnál volt de szerintem nincs kamera felvétel :D de én is szívesen vissza nézném:D:D:D de kajjak kurvára felbaszott...

záporjózsi 2011.03.18. 15:11:11

@sbronzo: Az instabil háromszöget, négyszöget meg az oktogont azért csinálták olyanra amilyen, hogy a hátoldala felől is lehessen tudni, hogy mi az. Főútvonal tábla hatálya alatt természetesen jogosan feltételezhető, hogy az elsőbbséget szabályozó jelzés az alárendelt úton megtalálható. Szintén feltételezhető, bár valamivel kétségesebb, hogy egy korábbi útkereszteződés alárendelt úttal táblát nem ismételnek meg, csak jön az alárendelt út esetében az elsőbbséget szabályzó tábla. Ez utóbbi esetében nagyon humoros, amikor betonoszlopon helyezik el és alig látszik, ellenben nincs előtte útkereszteződés alárendelt úttal tábla. Abban az esetben amíg nem egyértelmű, hogy a másik út alárendelt, addig jobbkezes. Van pár ilyen az országban - persze Budapest sem kivétel.

"streetfighter" 2011.03.18. 15:20:54

Elég vicces felfogás ez a jobbkezessé válik a kereszteződés, ha nincs tábla.
Vannak utak amik EGYÉERTELMŰ főutak a kialakításukból adódóan. Ha ott ellopják az elsőbbség adás kötelező táblát, akkor simán kijöhet és én vagyok a hibás?
Ez már nem is vicces, hanem szánalmas és hihetetlen is egyben. Ilyen nincs!

Kardics 2011.03.18. 15:25:30

Fekvő rendőr után fekvő tábla? Következőre majd a záróvonalat is vastagon festik, hogy döccenjen ha átmész rajta.

Kalányos Márió 2011.03.18. 16:29:54

@záporjózsi: "Az instabil háromszöget, négyszöget meg az oktogont azért csinálták olyanra amilyen, hogy a hátoldala felől is lehessen tudni,"

Szóval Te nem csak az összes táblát ismered, meg a hiányukat, hanem hátulról is stírölöd őket? :D

Érdekes lehet mögötted menni, ha minden kereszteződésben megállsz, és megvizslatod vajon ott is van-e macisajt...
Szerintem neked nincs is jogsid, hanem gyalog közlekedsz a belvárosban.
De annyira precíz vagy, hogy még így is képes voltál megtanulni a KRESZ tankönyv össszes betűjét, amit természetesen a gyakorlatban nem tudnál alkalmazni, de a blogon jól mutat a sok okoskodás! ;D

apoa 2011.03.18. 17:11:57

Ha jól tudom, ilyen esetben a közút kezelőjét lehet perelni, ha a kidöntött tábla miatt baleset következi be.(pl.a védett út táblával jelzett főútvonal, így az azon haladó joggal bízhatott abban, hogy elsőbbsége van a kereszteződésben).

Kalányos Márió 2011.03.18. 17:21:26

@"streetfighter": "Vannak utak amik EGYÉERTELMŰ főutak a kialakításukból adódóan."

Nem csak a kialaításuk miatt, hanem ha az utadba kerülő első jobbos utca macisajtos, akkor a többi is az lesz, egészen addig amíg fel nem hívják a figyelmed rá, hogy egyenrangú útkereszteződés következik. Szépen is néznénk ki, ha mondjuk a Váci úton minden kereszteződésnél be kéne nézni jobbra...

1kutya 2011.03.18. 17:35:47

@Kardics: "nem fal az a záróvonal, csak ha rendőr áll mellette!" ismerős?:-DDD

1kutya 2011.03.18. 17:39:55

@''autónepper.'': meliknél? a 3-as kivezetőbelinél (csaba vezér u, vagy miaszösz)?

qqwweerrttzz 2011.03.18. 17:56:36

@1kutya: mivel a Búza tér 1.-nél egyirányú útra lehet kihajtani, így nincs ott nincs balra és jobbra kanyarodó sáv, sőt lámpa sincs, és a Miskolc Plaza Szentpáli u. 2-6.-nál nincs McDrive, így kizárásos alapon a Soltész N. K. u 152. :)

Amúgy én se tudtam hogy az ott ilyen utca, ez segített: mcdonalds.hu/RestaurantLocator.aspx

Reggie 2011.03.18. 17:59:59

@sbronzo: Nem okoskodas, csak neked haladja meg az ertelmi kepesseged, hogy az elsobbsegadas kotelezo tablat es a stop tablat megismerd hatulrol...

Kalányos Márió 2011.03.18. 18:03:44

@Reggie: Felismerni nem kunszt, csak ahhoz le is kell lassítani, hogy meg is tudj állni, ha nincs. Ez a lassítás felesleges a felsőbbrendű úton. Az okot pedig már leírtam.

potha 2011.03.18. 18:06:42

@sbronzo: Különben is, állandóan lassítgatni, utána felgyorsítani üzemanyag pazarlás, több káros anyag kibocsátás, és a fékbetétek is kopnak :D

Reggie 2011.03.18. 18:13:38

@sbronzo: Ahhoz, hogy eldontsd, hogy vedett utvonalon vagy-e eleg 1-2 keresztezodest megnezni, mivel ha ez valtozik akkor lesz erre figyelmeszteto tabla. Pl. pont erre talaltak ki az egyenrangu utak keresztezodese nevu figyelmezteto tablat.

Kalányos Márió 2011.03.18. 18:29:28

@Reggie: Jé, pont ezt írtam délelőtt...

Erre: @sbronzo: válaszolt @záporjózsi:

mohopasi 2011.03.18. 19:24:17

Milyen tábla? Nincs is ott tábla...

1kutya 2011.03.18. 19:38:14

@qqwweerrttzz: én is sejtettem, csak biztos, ami biztos rákérdeztem:)

no akkor jövő héten, ha arra járok, megkérdezem már, hogy nem láttak é egy kopaszkigyúrt, köcsög feketebéjemvést hepciáskodni a parkoló kijáratánál!:-DDD

misinator 2011.03.18. 20:33:32

Amikor vizsgáztam vezetésből 87'-ben Miskolcon, történt táblaváltozás.
Az egyik begyakorolt vizsgaútvonal volt a feladat, még vagy két kereszteződés volt hátra, amikor döbbentem láttam /amúgy is tiszta sík ideg voltam/, hogy kiraktak az utca végén egy jobbra kanyarodni tilos táblát. Balra fordulva meg zsákutca...
Megálltam jó pár méterrel a kereszteződés előtt s nekiálltam "Y"-ban megfordulni.
Az addig az oktatóval csevegő vizsgabiztos majdnem letépte a fejem, hogy mit művelek!?
Amikor mutattam a táblát, nem hitt a szemének: az előttem levő is azon az útvonalon vizsgázott, de még nem volt(?) ott a tábla szerinte.
Amúgy azt az útvonalat imádták a vizsgabiztosok: a kezdőponthoz visszatérve utoljára keresztezni kellett egy nagy forgalmú 2x2 sávos, középen dupla villamosvágányos utat.
Ott nagy vérengzéseket tudtak rendezni...

RaveAcE 2011.03.18. 20:48:01

@1kutya: Liszt Ferenc reptérre gondoltál?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.03.18. 21:50:24

Kit érdemesebb hülyézni? A posztolót, vagy aki kitette a posztot? :DDD

''autónepper.'' 2011.03.18. 22:03:53

@1kutya: :D:D:D:D:D:D annál mecinél volt ami a 2 benzinkút között van.... szal meg volt a mai napra is a boldogság hormon adag:DDDDDDDDD

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.03.18. 22:12:51

@potha: Jajj, de naccsávó lett valaki! :DDDD

Hurri Kán 2011.03.18. 22:27:21

Ez jó mer ha részegen vezetek és éppen megfejelem a műszerfalat ezt a táblát akkor is látom :DDD

''autónepper.'' 2011.03.18. 22:28:51

@gyvy: de hülye vagy:DDDDDDDDDDDDDD

@potha: akkkor vazze félni kell tőllled:D:D:D

Hurri Kán 2011.03.18. 22:36:33

@''autónepper.'':
Nem kell tőle félni, állandóan iszik, azt se tudja kit moderál ki :DDDDD

potha 2011.03.18. 22:40:57

@gyvy: Ma még csak 2 páleszt meg 2 pohár bort ittam, úgyhogy csitt :D

De jóccakát :)

''autónepper.'' 2011.03.18. 22:48:52

@gyvy: jah akkor max a piás üveget emelgeti?:D:D:D:d

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.03.18. 22:51:55

@potha: Most mire kell felvágni? Az én építő jellegű kommnetjeim nélkül ez a blog nem itt tartana ahol, úgyhogy a jogdíjat majd ne felejtsd el átutalni :))))

Hurri Kán 2011.03.18. 22:53:49

@''autónepper.'':
Nem tudom, személyeskedésbe nem akarok belemenni de mondják :DDD

''autónepper.'' 2011.03.18. 22:57:42

@gyvy: oké:D értettük ebből is:D:D:D:D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.03.19. 00:10:39

@potha: Te lehet, hogy nem, de én határozottan igen! :)))))

záporjózsi 2011.03.19. 01:16:12

@sbronzo: Nem tehetek róla, hogy nincs időd vezetés közben a közlekedési jelzéseket figyelni.
A táblák hiányához csak annyit, hogy ha sokáig megemelt sebességgel közlekedhetsz, de egy sarkon nincs kint a tábla, akkor onnantól az alapsebesség jön vissza. Ezekre a yard csak annyira figyel, hogy tudja, hol lehet igazolványképeket készíteni. Na meg egy baleset esetén kellemetlen lehet, ha épp sebességtúllépés forg fenn.

@Reggie: Vidéken szokás minden előzetes figyelmeztetés nélkül teljesen hülye helyekre macisajtokat elszórni. Persze logika nincs benne...

pengusz 2011.03.19. 09:57:55

@''autónepper.'': Nem írtad el az autó típusát? ;)
Ja a bevágó kocsi típusát nem írtad le :D

Én éppen a Mekiből jöttem ki, és láttam az esetet:
Szóval egy kb. 15 éves suzukis állt egy opelos mögött kb. 10 m-rel. Babrált a kajával, és benézte a lámpát (a leírásból már lehet tudni ki ült a kocsiban :D), erre a mögötte lévő autós (megelégelve a várakozást), kikerülte a bénázó suzukist, és beállt a lámpához (az opelos már átment az előző zöldön). Erre autónepper dudálva, ordítozva, motort bőgetve (pfff) fejezte ki nemtetszését. A lámpánál álló kocsiból egy kb. 50 kg-os, szemüveges öltönyke szállt ki, és nyugodtan hátrasétált, hogy megkérdezze mi a probléma? Erre autónepper padlógázzal kikerülte (megijedt?), át a piroson és huss :DDDD

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.19. 10:34:32

@misi46:
Szemböl,derékszögben, keresztező utrol érkezve nincs zárovonalnak jelentősége, átléphető

qwertzu 2011.03.19. 11:13:36

@horex: Tényleg? Ezt hol olvastad?

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.19. 11:51:27

@qwertzu:
Záróvonal a vele párhuzamos közlekedésre vonatkozik
pl. útkereszteződésben is lehet a keresztezendő úton záróvonal, mégis átléphetem mikor keresztezem

Terelővonallal párhuzamosságát nem is emlitem,amikor a terelő nekem balra esik

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.19. 11:53:12

@horex:
Persze a képre vonatkozó korábbi kommentem nyakatekert volt , csak a kötözködés mián :)

Alikam 2011.03.19. 12:01:46

Egyértelmű, hogy figyelmen kívül lehet hagyni. Ez nem is kérdés.

Még ha dőlve lenne meredek szögben akkor azt mondom, fogós, de így..., sima ügy.

Alikam 2011.03.19. 12:04:31

@"streetfighter": de van, sőt, én olyan helyen is megfordulok gyakran, ahol ez évente megtörténik! Kilopják az elsőbbségadás táblát és egyből jobbkézszabály lesz.

Aztán fél év után visszateszik, aztán fél év azután megint kilopják. De most már egy ideje nem tették vissza, úgyhogy szerintem már megunták a csiki-csukit...Jobbkezes, kész...

''autónepper.'' 2011.03.19. 12:43:13

@pengusz: ez nem így volt:D te egy másik esetet láthattál :DXDD

qwertzu 2011.03.19. 13:39:39

@horex: Ez jól hangzik csak a kreszbe felejtették el beleírni. Illetve én kereszteződésben nem emlékszem olyan záróvonalra, amit át lehet lépni. Ahol záróvonal van a kereszteződésben, ott a kötelező haladási irányok miatt sem lehet átmenni rajtuk. (Mint a posztban is, ha nem lenne ledöntve a tábla.)

Spoke 2011.03.19. 15:33:39

Nekem egy ehhez hasonló esetem volt, csak ott nem hiányzott a tábla. 1 Hónapja van meg a jogsim. Valahol Újpesten egy 2x2 sávos úton mentem, egyértelműen ki is volt rakva a főútvonal tábla. Aztán 2-3 utcával később ahol egy egyirányú utca torkollott be jobbról, a stoptáblája elvolt fordítva az én irányomba. Itt mi a teendő? Tapossak bele a fékbe a főúton, hátha belém jönnek hátulról, vagy nyugodtan menjek tovább, és a kis utcából egyértelműen látható stoptáblám miatt belém rohanhatnak, ha már a jobbkéz-szabályt vesszük alapul. (Nemvolt stop útburkolati jel, és macisajt se. Egyébként szoktam ara járni, onnan tudom, hogy az tényleg csak el volt fordítva)

[mike] 2011.03.19. 16:46:40

@pengusz: én is láttam az esetet, pont akkor hajtottam be a parkolóba. Egy faszi lehúzott ablaknál matatott a zacskóban, de magára ejtette a félig nyitott fedelű kólát és leöntötte magát. Erre idegességében rábaszott a kormányra és megszólalt a duda, mire az első kocsiból kiszállt a szuzukis öltönyös és megkérdezte, hogy minek dudál, mikor piros van. Közbe ugyebár zöldre váltott a lámpa, a középső vektrás megunta a csesződést és kikerült az üresen hagyott szuzukit. Persze a béemvés azonnal felhúzta az ablakot, mikor kiszállt a szuzukis, mert összeszarta magát valószínűleg. A többit nem láttam, mert bementem enni.

HakapesziM 2011.03.19. 19:03:01

A táblát-ha ledöntött állapotában látszik-természetesen figyelembe kell venni. Ha nem látszik, vagy hiányzik-ilyen előfordul-sokszor akkor is lehet következtetni a keresztező utak helyzetéből, forgalmából arra, kinek lehet elsőbbsége. Ha nem egyértelmű, ilyen is előfordul, egyszerűen óvatosnak kell lenni. Ismeretlen helyen, külföldön gyakran előfordulnak bonyolult kereszteződések, soksávos körforgalmak, gyakran első pillantásra áttekinthetetlen kinek van elsőbbsége. Ilyenkor óvatosságra van szükség. Inkább nézzenek hülyének, de ne legyen baleset. Arra számítani, hogy egy hiányzó tábla miatt megváltozik a forgalmi rend, őrültség. A főútvonalon haladó elsőbbsége tudatában fog haladni-joggal. Legfontosabb persze a tábla mielőbbi helyreállítása lenne.

Laca@blog 2011.03.20. 11:14:53

ehhez kapcsolódóan van egy személyes "élményem".
b.örsi auchan parkoló, tavaly augusztusban reggel 7kor mikor senki nem volt még sehol, egy toyota hiace kijött elém, és belecsapódtam. szerencsémre korrekt volt a sofőr, mindent elismert. hibázott, mert kijött megállás nélkül és már sávot is váltott, hibázott mert stopnál nem állt meg. aszfaltra is fel van festve, tábla is van. igaz a táblát az előző esti szél kifordította úgy, hogy abból azirányból nem lehetett látni. majdnem totalcar lett a kocsim :(

apk 2011.03.20. 15:58:16

Ez necces ügy, már ha baleset van belőle...Felmerül a két fél és a kezelő felelősége is....
Ezért lenne jó, ha mindenhová felfestenék legalább a megállás helyét jelző vonalat, de mégjobb ha a macisajt is fel van festve, vagy a STOP felirat (mint az autópálya lehajtók végén). Akkor még ha a tábla ki is dől, azért csak van egy burkolati jel amiből lehet következtetni, hogy nincs elsőbbségem. Egy kutatás szerint egyébként a burkolatra festett dolgoknak az egyik legnagyobb az észlelési aránya....

Alikam 2011.03.21. 15:10:48

@Spoke: na jó, azért mert elsőbbséged van, az nem jelenti azt, hogy nem kell körültekintően vezetni. Vagyis az okosabbik azért még nézelődik, akkor is, ha egyértelmű az elsőbbsége.

És ez mindenkire igaz a te példádban. Ha látom, hogy a tábla ott van, csak meg van fordítva és jönnék ki a kis utcából, akkor gyanítom, hogy elvileg nekem kéne elsőbbséget adni, és még ha a szabályok szerint nekem lenne elsőbbségem, akkor is körülnézek mi a helyzet.

Ez egy, kettő, meg ha nekem lenne mondjuk tábla szerint elsőbbségem, ahol lehet, ott kicsit lassítok.

Szóval mert elsőbbséged van, az nem azt jelenti, hogy nem szabad vagy kell a környezetre figyelni:)

Spoke 2011.03.28. 20:51:13

@Alikam: na igen ez nyílvánvaló, én se vezetek úgy mint a vadbarom... hiszen "magyarországon annak van elsőbbsége akinek megadják" :))












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása