Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Dugódíj kérdőív

2011.03.19. 11:14 :: szaGértő

András kérésére közöljük a levelét, a szakdolgozatához van szüksége a kérdőív kitöltésére. Reméljük, hogy az eredményről is tájékoztat majd minket. 

 

Sziasztok!

Az ELTE Társadalomtudományi Karán Alkalmazott Közgazdaságtan szakon írok szakdolgozatot a dugódíjról. A szakdolgozat fontos eleme egy kérdőív, amiben a ti blogotok nagyon sokat segítene, ha ki tudnátok tenni egy posztban (vagy akár oldalra is). Sajnos összesen két hetem van a válaszok begyűjtésére, ezért kérlek, hogy mielőbb tegyétek ki, ha arra érdemesnek gondoljátok. A kérdőív eredményeit természetesen megosztom veletek is. 
A kérdőív az alábbi címen érhető el:


http://www.dugodij.com

Előre is köszönöm a segítséget! András

 

94 komment

Címkék: közlekedés dugó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alikam 2011.03.19. 11:32:26

Dugódíjat maximum a kurváknak adnék.

Ezzel az egész koncepcióval megint az a baj, hogy nem a valós problémára, illetve annak gyökerére összepontosít hanem egy felszínes, primitív módon próbálja kezelni a helyzetet.

Ugyanis miről is van itt szó?

Túlterheltek a fővárosi utak.

Miért? Mert nagy a forgalom, persze, de ez miből ered? Na miből? A gonosz autósok szánt szándékkal dugót okoznak? Hmm, ugyan ugyan.

Akik az agglomerációból érkeznek - normális távolsági tömegközlekedés híján - persze többségük, vagyis aki teheti, autóval jár be. Hova Pestre, persze, mert bivalybasznád szép meg zöldövezet, viszont munka az maximum a 4 generáció óta ott élő párttitkári múlttal rendelkező családnak van.

Igy hát az egyszeri ember kénytelen az egyetlen olyan helyre bejárni, ahol munkalehetőség van, ez pedig közel s távol Budapest. Igen, köszönjük az elmúlt kormányok nagyon okos előrelátásának, hogy sikerült egy Budapest-centralizált országot létrehozni, és ennek az átkait most a munkába járó autósokkal akarják megfizettetni. - Mondjuk arra kíváncsi leszek, ki fog ezeknek 2013-14-ben dolgozni, mert már alig van melós, és most ilyen ausztriai szabad munkavállalásokkal, meg folyamatos külföldi kivándorlással csak kevesebb lesz az adófizető.

Tehát a probléma, a centralizáltság, az ebből következő megnövekedett forgalom, ami javarészt az agglomerációból származik. A pestiek többsége BKV-zik, még ha szar is.

Tehát ahelyett, hogy egy működő, életképes, színvonalas P+R infrastruktúrát hoznának létre - ami persze kezdetben pénzbe kerül, nem is kevésbe, gondolok itt az elővárosi vasút korszerűsítésére, a buszjáratok korszerűsítésére, ileltve természetesen a BKV ráncbaszedésére és P+R struktúrák valódi kiépítésére - ehelyett inkább választják a Magyar - igen, fémjelezhetjük így is egészen nyugodtan - szokást, hogy fizess baszd meg!

Gratulálok..., végül is pénzügyileg ez valóban ésszerűbb, csak már nem veszik észre, hogy az embernek kezd tényleg elegük lenni ebből az egészből és nem lesz már lassan aki dolgozzon nekik mert aki teheti megy ki külföldre és vissza se akar jönni.

Az már csak mellékes, hogy majd megokoskodják az autósok és a környező, díjmentes utakon lesznek akkora dugók, hogy belegebed majd mindenki.

Rock me Amadeus 2011.03.19. 11:37:20

Volt egy jó cikk a totalcaron a zöldkártyáról.
Kb. egy BKV busz károsanyag kibocsátása megfelel 20 autónak (nem csak CO, hanem fékpor, gumi stb.)

Kalányos Márió 2011.03.19. 12:17:49

A zónán belül lakom. Ha zónán belül közlekedek autóval, akkor is kell majd fizetnem a dugódíjat? Hol lesznek a kapuk, vagy kamera olvassa le a rendszámot? Ha a zóna határon van ellenőrzés, akkor hogy ellenőrzik a zónán belüli mozgást, pld. engem?

Alikam 2011.03.19. 12:28:11

@sbronzo: a zónán belüli is fizetsz, de 90%-os engedményt kapsz. Tehát a valódi díj 10 százalékát kell befizetned.

D4D 2011.03.19. 12:32:42

Tüneti kezelés, az okokat kellene kezelni. Alikam jól leírta, max kiegészíteni érdemes, hogy a történetileg tengelyeknek épített utak forgalmát még jól le is lassítjuk, anélkül, hogy elkerülő lehetőségről gondoskodnánk.

Csinálunk egy olyan forgalomcsökkentett belvárost, ahonnan már a lakók is kezdenek menekülni, illetve ahova minden utcán be lehet hajtani, kifele meg csak két autót enged a zöld, majd csodálkozunk, hogy dugó van.

Akiknek esze van, azok úgy építenek ilyet ki, hogy egy, max két helyen lehet behajtani, kijönni meg bárhol, ezáltal is a kifele haladó forgalmat segítve.

Említhetnénk még az 'ál'problémákat, amikor is ősrégi vasúti hidak alatt, ahol leszűkül az út, képtelenek vagyunk szélesíteni a közutat, így a híd előtt mindig dugó van.

Említhetném, hogy az utakon a zaj 60-70%-a a korszerű BKV járművekből, illetve a kátyúk miatt keletkezik.

Aztán a pofátlanság teteje, mikor a főváros parkolási cége, ami kiadja a parkolási és behajtási engedélyeket, tehát ügyfelei jellemzően autósok, beköltözik egy olyan helyre, ahol nincsen parkolóhely. Ez is azt jelzi, hogy csak a pénzünk kell nekik, szolgáltatni/tenni/fejleszteni nem akarnak.

ANDRÁS!
Kitöltöm a kérdőívet, de a szakdolgozatodba elég ha annyit írsz, hogy az egy nagy faszság.

Kalányos Márió 2011.03.19. 12:35:43

@Alikam: És ezt hogy ellenőrzik? Egyik utcából átmegyek a másikba...

szaGértő 2011.03.19. 12:36:09

@D4D: Amíg az olcsó ingatlan vidéken van, a jól (jobban) fizető munka meg Budapesten, addig lesz ingázás. Ha az ingatlanárak közelítenek _és_ a munkabérek is egymáshoz, akkor meg fog szűnni, legalábbis csökkenni fog.

D4D 2011.03.19. 12:38:29

Megnéztem a térképet.

Rakpartok fizetősek lesznek? Gratulálok.

Budán a felső rakpart fizetős lesz? Gratulálok.

Bocskai-Alkotás-Margit krt. ki lesz lőve, mert az Észak Déli tranzitforgalmat nem bírják el, tessék csak az árvizekre gondolni. Fasza! Eddig is a hegyen át jártam, mert az esetek 80%-ban gyorsabb, 100%-ban kiszámíthatóbb volt.

Don Blasius 2011.03.19. 12:48:49

@D4D:
Meg kellene építeni végre az M0 budai szakaszát is. A tömegközlekedés fejlesztéséről nem is beszélve. Legfontosabb lenne az M2-Gödöllői HÉV összekötés, meg az 5-ös metró (Szentendre-Ráckeve/Csepel). Rákóczi úton a buszkonvoj helyett egy villamostengely kellene és élhetőbb lenne a város. De még a budai fonódót se hagyják itt megépíteni. :(

yPress 2011.03.19. 12:49:11

Az "infrastruktúra helyett adószedés" című történet nem tűnik túl előremutató dolognak.
Infrastruktúrán két dolgot értek:
1) elegendő P+R parkolót legalább a külső metróállomásoknál és az agglomeráció nagyobb településeinek vasút/HÉV/buszállomásai mellett
2) olyan kerékpárúthálózatot, amit nem sárga festékkel "építettek" illetve mindenfelé kerékpártárolót legalább kamerás "védelemmel".

Sajnos realitása inkább annak van, hogy amint lehet bevezetjük a lehúzást, mondván abból majd fejlesztünk infrastruktúrát. Vagy nem. Utóbbi itt Magyarisztánban tapasztalataim szerint sanszosabb.

szaGértő 2011.03.19. 12:52:19

@sbronzo: Akkor fizetsz, ha kimentél, és jössz vissza.

Alikam 2011.03.19. 12:52:23

@sbronzo: mivel ez hivatalosan behajtási díj így gondolom ha az övezeten belül mozogsz csak, akkor nem kell fizetned.

D4D 2011.03.19. 12:54:08

@Don Blasius:
A fonódó annyira nem fontos, fontosabb az M5 megépítése, illetve a budai M0. Valamint az elővárosi vasút.

Kalányos Márió 2011.03.19. 12:56:23

@szaGértő: @Alikam: Akkor legyen minél magasabb!!! :D

D4D 2011.03.19. 12:58:47

@szaGértő:

Ez önmagában nem igaz.

Ingázás azért van, mert a munka és lakóhelyek nem egy helyen vannak.

szaGértő 2011.03.19. 13:04:01

@D4D: Nyilván. De ha leginkább vidéken vesznek az emberek házat, mert az sokkal olcsóbb, és leginkább Budapesten keresnek munkát, mert az sokkal többet fizet, akkor egyre több olyan ember lesz, akinek nem egy helyen van a lakóhelye és a munkahelye.

Ezért állítható, hogy végső soron ez az oka annak, hogy sok az ingázó.

Ha vidéken magasabbak lennének a bérek, akkor megszűnne, vagy megfordulna az irány, a jobban fizető munkahelyek arányától függően.

-d(-_-)b- 2011.03.19. 13:06:27

- benzinárban útadó
- autópályadíj (önöknek épül az önök pénzéből)
- parkolási díj
- zöldkártya

És még ezen felül akarnak elkérni pénzt??

Tron65 2011.03.19. 13:14:38

Pár érdekes számadat és a körítés:

Eleinte Százhalombattáról jártam be és a Keleti mellett dolgoztam.
Táv: 35 km, menetidő autóval 40-70 perc, tömegközlekedéssel 55-70 perc, robogóval 50-60 perc.

Aztán költözés Budaörsre.
Táv ~ 15 km. Menetidő autóval 40-50 perc, tömegközlekedéssel 45-55 perc, robogóval 40-50 perc.

A munkahely átköltözött a XIII. kerbe.
Táv: 17 km. Menetidő autóval 50-65 perc, tömegközlekedéssel 55-65 perc, robogóval 50-60 perc.

Átköltöztem a X. kerületbe:
Táv: 17 km. Menetidő autóval 35-40 perc, tömegközlekedéssel 50-55 perc.

A fenti adatokat ténylegesen lemértem, nem saccolok.
És mért írtam le ezt az egészet?
Mert mint az adatokból is kiderül, nincs lényeges eltérés az autós és tömeg közlekedés között az általam használt útvonalakon, viszont a tömegközlekedés jóval kiszámíthatóbb.
Ráadásul nem is én vezetek és a parkolás sem kérdés.
Részemről ahova a BKV elvisz, ha nem feltétlen muszáj (csomag) nem autóval megyek.
És nem tartom normálisnak, hogy egy átlag Budapesten közlekedő személyautóban 1.2 db ember ül csak azért, mert van neki.
Nyakkendővel, öltönyben is fel szabad szállni a buszra!

Alikam 2011.03.19. 13:30:01

@Tron65: ez sok dologtól függ. Nálam:

Lakhely X. ker, munkahely XI, Fehérvár út.

Menetidő,
autóval gyér forgalomban: 10-12 perc
autóval közepes dugómban: 20-25 perc

BKV gyér forgalom: 40-45 perc
BKV közepes dugó: 55-60 perc

Velenceről:

Tömegközlekedés: 1 óra 15-30 perc
Autóval: 40-45 perc

Normális vagyok? 2011.03.19. 13:30:36

@Tron65: Csak utána moshatod is ki az öltönyt. Ahova én járok tanulni/dolgozni, oda autóval 15-20 perc, BKV-val 40-45 perc, és átlag 2-3-an ülünk a kocsiban.

A szívás nálam ott kezdődik, hogy én pontosan a zóna határán lakom, a lakásom még a zónán kívül van tehát kedvezmény már nem jár nekem, de az utca túloldalára nem mehetek át parkolni, mert akkor már fizetek a "behajtásért", ezért szűkültek a lehetőségeim, hogy hol állhatok meg. Ráadásul sokan pont a "határon" fogják letenni a kocsit (rendes p+r hiányában), ezért még kevesebb parkolóhely lesz.
A másik, hogy miért csak az ott lakók kapnak kedvezményt, a dolgozók miért nem? Ők sem szórakozni járnak oda!

Alikam 2011.03.19. 13:32:13

És ami a slussz poén, benzinben nem járok sokkal rosszabbul! Bár Velencéről már azért jóval több a benzin, de Pesten havi 12-ből kijöttem. És mennyi lenne a bérlet? 9000 forint? 3000 forint plusz és cserébe 3x 4x kevesebb időt kell az utazásra fordítanom, ráadásul háztól házig megyek, kényelmesen?

Ugyan.

Alikam 2011.03.19. 13:36:29

Szerintem alapvetően az ember nem önmaga ellensége. Ha van normális, életképes alternatíva, akkor minden bizonnyal kényelmesebb nekem is csak bambulni ki a fejemből a BKV ablakán keresztül, minthogy egy dugóban rostokoljak. És szerintem ezzel nagyon sokan így vannak, a probléma, hogy az egész már a koncepció szintjén elbukott és nagyon komoly szakértő-gárda illetve anyagi ráfordítás kéne arra, hogy az egészet rendbe tegyék. Persze sosem késő elkezdeni, inkább legyen egy 20 éves terv, mint, hogy ilyen dugódíjas primitív megoldásokkal akarják a probléma lényegét a mélybe süllyeszteni.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.03.19. 13:46:48

Dugódíj? Micsoda? Már a dugásért is fizetni kell? Vagy mi vaaan??? :DDD

Tron65 2011.03.19. 13:59:04

Alikam és Normális vagyok? !
Nem azt akartam írni, hogy mindenki szálljon BKV-ra. Csak a tényleges saját eredményeimet írtam le. Biztos vagyok benne, hogy van olyan, ahova autóval lényegesen hamarabb el lehet jutni, mint BKV-val.
Azt is írtam ugye, hogy csak néhány éve vagyok budapesti. Konkrétan jó 5 éve.
Viszont máig megdöbbent, hogy tősgyökeres budapestiek mennyire nincsenek tisztában azzal, hogy a BKV-nak milyen járatai vannak és azokkal hova lehet eljutni.
Egy számomra máig emlékezetes példa:
7-es gyors busz, néptömeg. Fiatal párocska hölgytagja nyafog a fiúnak a hátam mögött:
- Nem hiszem, hogy csak ezzel a busszal tudtunk jönni, Annyian vannak ...
A fiú válasza:
- Mért, tudsz jobbat a Moszkváról, mint a metró (-k gondolom mindkettő, mert a Felszabon szálltak fel) és a 7-es?
Mivel épp ekkor értünk a körtérre, ahol ők le akartak szállni, megveregettem a fiú vállát és rámutattam a 61-es villamosra.
Rámnéz nagy értetlenül:
- Mi az???
- A másik végállomása a Moszkva, de utazz nyugodtan körbe legközelebb is fél pestet.

Másik eset a napokban történt meg:
Kisebb, tán 5-6 fős fiatal társaság a 49-es villamoson. A Kosztolányin már rajta voltak!! (ez fontos!).
Mint a legvégén kiderült, a Szentedrei hévhez akartak eljutni.
Bár volt némi vita köztük, hogy átszálljanak-e a 41-esre (minekis?? a 19-es pont arra menne), de végül kiszámolták, hogy Astoria - 2-es metró - Stadionok - 1es villamos.
Aztán leszálltak a Kálvinon.

Én meg szélmalom vagyok biztos ...

D4D 2011.03.19. 14:01:00

@Tron65:
"Nyakkendővel, öltönyben is fel szabad szállni a buszra"

De leülni már nem tanácsos.

Büszke_troll 2011.03.19. 14:06:34

Vazze, az irányítószámból nem tudod kitalálni, hogy az Budapest, megyeszékhely, város vagy egyéb?

Tron65 2011.03.19. 14:08:22

@Büszke_troll: Nem is fogod, semmi köze a kettőnek egymáshoz.

D4D 2011.03.19. 14:10:23

@Tron65: Ez kettő. Mennyiből?

D4D 2011.03.19. 14:12:17

@Tron65: És azt sem tudjuk, budapestiek voltak-e, csak azt tudjuk, Bp-n történt.

qwertzu 2011.03.19. 14:14:16

Na kitöltöttem, szóval várjuk a meghívót a védésre. :)

D4D 2011.03.19. 14:14:28

@Tron65: Postai irányítószámok helyhez kötöttek. Bp irányitószámainak az első számjegye mindig '1'-es.

És itt meg is mutatkozik, hogy van aki a járatokat ismeri, van aki az irányítószámokat meg nem.

Normális vagyok? 2011.03.19. 14:18:44

@Tron65: Akkor láttad volna mi mit műveltünk a hétvégén! A Gellérthegy-től akartunk eljutni az Árpád híd-ig, erre elindultunk valamerre, majd kikötöttünk az Astoriánál, hogy hogy azt ne kérdezd, kicsit itókáztunk indulás előtt. Végül taxi-t hívtunk, hátha Ő tudja az utat.

Büszke_troll 2011.03.19. 14:22:45

@Tron65:
akkor én biztos varázsló vagyok, mert még a kerületet is megmondom irányítószám alapján.

Hurri Kán 2011.03.19. 14:32:32

Kitöltöttem...

Amúgy meg dugják fel a dugódíjat maguknak...

daniferi 2011.03.19. 15:13:13

@Büszke_troll: Az hát :) Régen nekem még tanították iskolában az irányítószámok felépítését, pedig aztán innen a főváros 140km :)

thinker_ 2011.03.19. 15:55:40

semmi szükség dugódíjra, hiszen 1-2 hónapon belül 500 ft fölé megy az üzemanyag és kiürül a város :(

Zozzancs · http://fitprogramokregivel.hu/c9 2011.03.19. 16:09:38

B125-öt a zóttósok segge alája!

Amúgy kis károsanyag kibocsájtású kocsival, vagy motorral is lesz kedvezmény? Úgy még látok némi értelem-szikrát a dologban. Azt nagyon nem szeretném, hogy ami hibrid az bejöhet, a többi meg bekaphatja. Merthogy ez is hibrid: www.cadillac.com/escaladeHybrid/2011/
A mazda2, vagy a fiesta meg a smart meg nem az. Érezzük?

Riska 2011.03.19. 16:16:46

már dugni is csak pénzért lehet?!

mi nem foglalt még 2011.03.19. 16:31:32

Majd nem megyek be vásárolni pestre ennek örülni fognak a boltosok.
Ha munka miatt be kell mennem akkor nincs mit tenni ki fogom fizetni a díjat ahogy majd máshogy behozok az államon.
Magyarul semmit nem nyernek vele.
Azért lehetne már az elöljáróinknak kicsivel több esze mint egy kijáró marhának.

mi nem foglalt még 2011.03.19. 16:35:47

@Tron65: Azért az utazás minősége ég és föld BKV és autó közt.

szaGértő 2011.03.19. 16:41:47

@thinker_: Már most is kiválóan lehet közlekedni.

thinker_ 2011.03.19. 16:48:32

@szaGértő: Ez majd akkor lesz igaz, ha az agglomerációból is normálisan be lehet jutni a városba hétköznap reggel. Kicsit ideges az ember, amikor minden reggel 3/4 - 1 órát kell sorban állni a Külső Bécsi úton, hogy elérd a várost.

szaGértő 2011.03.19. 18:26:41

@thinker_: A Külső Bécsi úton lehet, hogy még nem, de máshonnan már igen. Arról a gazdagok jönnek, átlagon felüli mennyiségű autóval. :D

Tazsam 2011.03.19. 18:41:34

Kicsit álljunk már le. Ha adót akarnak fizettetni azért mert az adófizetők pénzéből épített út már nem bírja el az adófizetőket abba még bele mennék. DE! Csak és kizárólag akkor ha lenne terv arra, hogy milyen új utakkal, cselekkel akarják megoldani a forgalom csökkentését. A beszedett dugódíjat csak erre költhetnék. A terv költségvetése nyilvános lenne és a kamerák mellett pici számláló mutatná, hogy mennyi pénz hiányzik még. Így vagyok hajlandó bármire is fizetni. Különben ez kb mint a súlyadó az utak szarok, a súlyadót beszedik és... az utak továbbra is szarok mert másra költik.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.03.19. 20:08:48

@Tazsam: már ne is haragudj, de ha az adófizetők pénzéből az adófizetőknek épített út nem bírja el a forgalmat, nem újabb adó(k) kivetésén kéne agyalni, hanem azon, hogy _miért_ nem bírja el a forgalmat.
hirtelen mondanék is néhány okot:
- agyatlan, összehangolatlan felújítások
- kint felejtett korlátozótáblák, természetesen az ott strázsáló és bírságoló sünökkel (extra torlódás gerjesztése)
- agyatlanul programozott lámpák (mi az a zöldhullám, én már alig találok ilyet)
- piroson áthajtó, kereszteződés közepén beragadó iqlight/önző/kihaénnem barmok (bár ez az előbbi következménye is)
- M0 máig meg nem épített nyugati szakasza

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.03.19. 20:14:38

@Tron65: "...Nyakkendővel, öltönyben is fel szabad szállni a buszra! "
Fel, de ne csodálkozz, ha leszálláskor büdös és/vagy tetves leszel.
Közlekedek én is bkv-val. Nem is értem, hogy engedhetnek forgalomba olyan buszt, aminek a kipufogógáza valahogy bejut az utastérbe (nem tippelem, tapasztaltam. nem egyszer)

Rocko- 2011.03.19. 20:15:47

Baromság. A parkolási díjat a forgalom korlátozására találták ki. Ha van parkolási díj, akkor minek MÉG dugódíj?

apoa 2011.03.19. 21:14:20

Adóból sosem elég!

_B_ 2011.03.20. 08:59:54

Lehet háborogni a dugódíjon, de nálunk fejlettebb országokban ez már rég létezik.
Ott van pl. Stockholm. Elég szép összegbe fáj behajtani a városba(még nekik is sok, persze különben nem lenne értelme).
Szinte nincs is autó bent, ezért a buszok gyorsabban, pontosan járnak. Van viszont annyi bicikli, hogy nem lehet megszámolni.
Igen, súlyos mínuszban hóban esőben is nyomják.
Persze ott más az életfelfogás, ezért tisztaság és rend van mindenhol.

Tazsam 2011.03.20. 09:23:49

@_B_: Általában kedves béketűrő ember vagyok de az ilyen vélemény mindig felhúz. Öreg menjél biciklivel Stockholmba és sose gyere vissza. Ez a nálunk fejlettebb országokban is így van vélemény nagyon gyenge. Elképzelem ahogy egy ház felújításához/építéséhez biciklivel viszik a téglát. A pék meg biciklivel hozza a kenyeret. Okos.

Tron65 2011.03.20. 09:53:14

@D4D: @Büszke_troll:
Pontosan.
Az irányítószám a fizikai helytől függ nem pedig attól, hogy az adott település falu/város/község/megyeszékhely/megyyei jogú város/főváros/hasonlók.
Az, hogy Budapest ki lett emelve és az 1-es kezdőszámot kapta, a 2-3. szám pedig a kerület NAGYJÁBÓL IGAZ.
A 1438-as irányítószámhoz szerintem igen kevesen vágják, hogy mi is tartozik pontosan (segítek: nem lett 43 kerülete Budapestnek).

A többieknek, akik még szóltak hozzám:
Tudom, ez itt egy autós blog.
De pont Tőletek egy picit se fogom sajnálni, ha 600-800 Ft lesz a benzin.
Ti, akik ennyire elvakultan kizárólag a személyautót tartjátok alkalmasnak arra, hogy eljussatok A pontból B pontba fizessétek meg. Ezzel az azonnali kifogáskereséssel bizonyítottátok, hogy így van.

_B_ 2011.03.20. 10:03:09

@Tazsam: Egy picike részletről megfeledkeztél. A dugót nem a fuvarozók okozzák. Ők egész nap dolgoznak, a pékárut meg kifejezetten hajnalban viszik... a dugó valahogy mégis reggel és késő délután van.
Nem kell mindenhova autóval menni, nagybevásárlásra, vidékre, vagy hajnalban este éjszaka bp-n én is autózok. Nappal meg bkv, robogó, bicaj.
Ha építkezel, és a dugódíj földhöz vág, akkor nem biztos hogy bele kellett volna vágni.

szaGértő 2011.03.20. 10:04:07

@Tron65: Tipikus példája vagy a veleszületett szemellenzőnek. Ugye most azt hiszed, nagyon faszát szóltál?

Szerinted a kiflit, felvágottat, tejet, amig megeszel, mivel szállítják? Szerinted a mentőknek, tűzoltóknak több pénze lesz üzemanyagra? Nem lesz, csak kevesebbet fognak vonulni. Vagy ha nem, akkor is te fogod kifizetni, a kifli, felvágott és tej szállítási költségével együtt.

Aki hobbiból autózik, az már régen meggondolja hatszor, hogy elindul-e. Akinek meg a munkájához kell az autó, az meg kifizetteti a vevővel. És mindenképpen járni fog vele.

Laca@blog 2011.03.20. 11:10:43

15ös kérdés kategóriái nem jók :)

Tazsam 2011.03.20. 11:32:04

@_B_: ;@szaGértő:
Kicsit mellényúltál. Nem építkezek hanem egész nap építkezések költségvetését készítem. Hidd el nagyjából tudom, hogy mi mennyibe kerül és szaGértőnek van igaza. Igenis szépen bele fogom építeni a rezsióradíjba a dugódíjat. Egy nagy építkezésnél ez nem is gond elviszi az, hogy mondjuk egy kisbusszal 8 ember megy be dolgozni akik lenyomnak 10 órát így óránként mindössze 25 forinttal fog többet fizetni a dugódíj miatt a MEGRENDELŐ tehát adott esetben mondjuk TE. Viszont képzeld el amikor egy régi ügyfél mondjuk ragaszkodik a mi gépészünkhöz mert a drága pesti "szakemberek", tisztelet a kivételnek már mondjuk 5. alkalommal sem tudják neki csöpögés nélkül kicserélni a radiátort. Nos akkor a drága gépésznek be kell menni egy 3 órás munkára egyedül 60km utazással, dugódíjjal, kék vagy zöld matricás autóval, parkolással. A rezsióradíjának jelen példánál simán 62%-át fogja kitenni a sok hülye járulékos költség. Ezt szintén a megrendelő fogja kifizetni vagy azt fogja mondani, hogy sajnos túl drágák vagyunk. Kinek is jó ez?
Az állam értünk van, a politikusok a mi melósaink akik azért vannak, hogy nekünk jobb legyen. Amikor a melósom ilyen szarul végzi a dolgát akkor ki kell rúgni.
Értem én, hogy szükség van egy csomó adóra, mert sok a kiadása a drága állam bácsinak de akkor nevezzük nevén a dolgokat és ne innen szedjenek be olyat amit másra költenek. Nyugodtan mondjuk ki, hogy metszetfaszú eltartási adó, segély adó, buta dakota szavazótábor vásárló adó, stb...

Tazsam 2011.03.20. 11:34:09

Jah sorry picit felhúztam magam. Nyugodtan lehet moderálni amennyiben a moderátor szerint hamis az utolsó bekezdés vádja.

Garbai Sándor 2011.03.20. 12:01:23

Ez a térkép megint remek példa arra, hogy az ilyen övezeti besorolásokat azok végzik, akik soha nem jártak a közelben, csak a térképen látták a környéket, és a jó vastag út mentén húznak egy vonalat.

Amúgy én egyetértek vele, de csak akkor, ha lesz kihajtási díj is, magyarán, ha az övezetben lakók is fizetnek, ha onnan kifele jönnek.

Garbai Sándor 2011.03.20. 12:02:40

Amúgy ez a kérdőív elég egyoldalú, inkább a "miért vezessük be" kérdés alátámasztásához gyűjt adatokat.

Nem a Tarlós áll a háttérben?

Büszke_troll 2011.03.20. 12:02:48

Lesz egy lakás, aminek 83 tulajdonosa lesz vagy csak annyian fognak bejelentkezni, és azok 10% dugódíjat fognak fizetni.

A magyar élelmes, meg fogja oldani. Vagy mind béna lesz.

szaGértő 2011.03.20. 12:05:17

@Garbai Sándor: Elég, ha befelé fizetnek. :)

D4D 2011.03.20. 12:12:17

@_B_:

maps.google.hu/maps?f=d&source=s_d&hl=hu&geocode=FbRYiQMdaKQTASk9q5g0igfYRTF3AI__dNDnng%3BFeBckQMdKjwNASmNqzKF-8tfRjEHCIKFCulPqg&saddr=stockholm&daddr=uppsala&sll=59.858144,17.644586&sspn=1.434396,3.532104&g=uppsala&ie=UTF8&ll=59.587194,17.844543&spn=0.723013,1.766052&t=h&z=9

És ezt a 70 kilométert 40 perc alatt teszi meg a személyvonat.
Nem 1 óra, nem másfél óra, nem késik, nem koszos.

"Persze ott más az életfelfogás, ezért tisztaság és rend van mindenhol"

Elvégre te magad is leírtad, csak nem hangsúlyoztad ki.

D4D 2011.03.20. 12:21:27

@Tron65:
"Az irányítószám a fizikai helytől függ "

Segítek egy kicsit:
2200 -> Monor -> egyértelműen meg lehet állapítani, hogy megyeszékhely-e.

"De pont Tőletek egy picit se fogom sajnálni, ha 600-800 Ft lesz a benzin.
Ti, akik ennyire elvakultan kizárólag a személyautót tartjátok alkalmasnak arra, hogy eljussatok A pontból B pontba fizessétek meg. Ezzel az azonnali kifogáskereséssel bizonyítottátok, hogy így van."
- Te fogod megfizetni, a boltban, a kenyér a tej a virsli a stb árában. Gondolod, majd a fuvarozók lenyelik?

És ha a 6-800 Ft-os benzinár nem jelenik meg a BKV-nál sem jegyárban, sem emelt költségvetési támogatásban, akkor a BKV sem bírja, úgyhogy marad az autó.

Ha a bérlet drágább lesz, megfizeted te is a drágább benzint. Ha a támogatása a BKV-nak több lesz, ugyancsak megfizeted, csak akkor adóban.

Csacsi.

beked 2011.03.20. 12:31:10

A behajtási díjat be kell vezetni a metróért kapott pénzért cserébe.

Én megértem a nemtetszést, de sajnos csak anyagi ráhatással lehet ösztönözni az embereket. Ha mindenki megfontoltam, a lakók, gyerekek iránti odafigyelés jegyében meggondolná mikor mivel közlekedik nem kéne kényszerítő erő, de kényelmesek vagyunk.

Az utakat nem lehet szélesíteni a végtelenségig (ráadásul ha más hatás nincs, akkor ez csak rövid távon megoldás, a forgalom mértékét a kényelem határozza meg, tehát, ha nagyobb az áteresztőképesség többen közlekednek inkább autóval és a dugó ugyanakkora lesz egy idő után mint volt, csak több kocsival. Ezért másképp a hatékonyságot növelni, pl. ahol 100 autó juthat át óránként ott jóval több gyalogos, kerékpáros motoros fér el, ha csak egy sávot adnak át (és használják is) máris nőtt az áteresztőképesség, persze kocsival szívás.

Ami nekem nem tetszik az a város kommunikációja. Az, hogy a dugódíj kell, csak most mondják, nem az építkezés elején, Új főutca, meg minden, ami szép és jó, csak máshol ehhez propaganda is társul. Elmondják mi a cél, beszélnek az élhető város szemléletről, környezetvédelemről... nálunk annyi van, hogy most szűkebb lett az utca, meg oszlopok és mindenki bosszankodik... mert nem mondta meg neki senki, hogy miért.
A dugódíj ugyan ez, mindenki azt érzi, hogy még egy bőrt le akarna húzni az emberről és néha azt hiszem más megfontoltság nálunk tényleg nincs.

Tazsam 2011.03.20. 12:34:36

Ez az egész adóval terelgetjük a népet dolog elég szánalmas. Ha nem úgy csinálod ahogy mi kitaláltuk akkor fizess, mindegy, hogy mit találtunk ki.
Aki örvendezik, a dugódíj hallatán az:
1. A belvárosban él és kizárólag napfénnyel táplálkozik és soha nem vesz semmit, se árút, se szolgáltatást.
2. Rohadt messze él az egész pesti hercehurcától de imád trollkodni.
3. Hülye.
De próbáljatok meggyőzni róla, hogy van 4. kategória állok elébe.

D4D 2011.03.20. 12:36:34

@_B_:

Azt kellene észrevenni, hogy a reggeli és esti dugó az agglomerációból bejövő autók miatt van, nem a lokális budapesti forgalom miatt, mert az elhanyagolható.

Lehet mondani az agglomerációban lakóknak, hogy miért laknak ott, miért nem dolgoznak ott, miért mentek oda lakni. De azt is észre lehet venni, hogy pár cég, amely ezeket a szólamokat megfogadta, milyen gazdag várost csinált Budaörsből.

Jelenleg a Budapest területén, Budapest számára megtermelt jövedelem minimum 30%-át agglomerációból bejáró emberek termelik meg.

Ehhez képest Budapest folyamatosan küszködik, soha semmire nincsen pénz. Gondoljunk bele, mi történne, ha ezt a 30%-ot kivonnánk.

Nem szapulni kell az agglomerációból jövőket, hanem esetleg lehetzővé tenni, hogy idejöjjenek és megtermeljék Budapest számára is az értéket.

És addig lesznek is dugók, amíg Piliscsabáról ugyanannyi idő bejönni vonattal, mint autóval a 10-es úton a solymári hipertől araszolva.

Budapestnek áldozatot kellene hozni, lehetővé tenni, hogy a munkahelyek megmaradjanak.
Ehelyett Budapest vezetése látványberuházásokkal öli a saját közlekedését, saját mobilitását. És itt most nem kifejezetten az autós mobilitásra gondolok, de akkor, amikor a két éves villamossínt felszedjük a Kiskörúton egy gigaberuházáshoz, mert fák között fog menni a villamos (Ez két éve nem jutott eszébe senkinek?), a vonal másik felén meg 20 fok felett mindennaposak a vágánykivetődések, akkor egy idő után a villamoson ülőnek a fasza tele lesz, és ha van kocsija, egyszer csak elkezdi használni. Ezáltal dugó lesz, és a buszon ülő emberke, akinek van autója, de a busz a dugóban araszol, inkább a saját kocsijában ülve araszol holnaptól, mert addig sem lesz koszos a ruhája, nem lopják meg, ülhet, szól a zene.

Rendszerben kellene gondolkodni, nem az ellenséget látni az autóban.

Említhetem a forgalomcsökkentett belvárost, meg a Vörösmarty térre épített luxus áruházat, melynek vevői nem BKV-val fognak elmenni venni egy pár cipőt 75000 Ft-ért.

D4D 2011.03.20. 12:42:14

@beked:
"ha nagyobb az áteresztőképesség többen közlekednek inkább autóval és a dugó ugyanakkora lesz egy idő után mint volt, "

- Andor utcában jártál már? Pont az ellenkezője igaz rá annak, amit leírtál.

D4D 2011.03.20. 12:43:58

@Tazsam:
4. Kigyalogol a budaörsi tescoba 5 Ft-os zsemléért.

Tazsam 2011.03.20. 12:47:12

@D4D: ez a 3. kategória egyik alkategóriája ha jobban kielemzed. :)

beked 2011.03.20. 13:19:54

@D4D: természetesen, nem ennyira egyszerű, különben nem az lett volna a tendencia a világon mindenhol, hogy ahol lehet szélesítenek.

De erre van jópár főleg amerikai, de néhány európai felmérés is. Éppen ezért változik a szemlélet mostanában mindenhol máshol. Pl. London, vagy NewYork, ahol a legforgalmasabb út sétattérré alakítása után a forgalom gyorsult és nem lassult. Persze ehhez az is kellett, hogy a környező utaknál a lámpákat hangolták. Nálunk az ehhez hasonló kezdeményezés mesterséges dugó néven rémhírként terjedt el és hamvába halt (megjegyzem, nem gondolom, hogy nálunk is ilyen sikeresen megoldották volna)

Én azt szeretném, hogy a dugódíj bevezetésével párhuzamosan történjen meg az utak felosztása. Az nonszensz, hogy gyalog már alig lehet közlekedni, mert nincs rá hej. A szűk járdára parkolósávot húznak és még kerékpárutat is festenek, de ott se gyalogolni, se tekerni nem lehet, minden kereszteződés hatalmas stressz, nem csak kerékpárral, de kocsival is, miközben az úton most is elférünk együtt, ha ezt erősítenék, akkor olcsón (a tömegközlekedés szükséges fejlesztésénél olcsóbban) lehetne. normális körülményeket teremteni a belvárosi közlekedésre. Persze ehhez nagyon kéne, hogy partnerként viselkedjünk az utakon.

_B_ 2011.03.20. 17:04:12

@D4D: Tisztában vagyok vele, hogy a probléma gyökere az ország vízfejűsége. És igen, valószínűleg Budapestet az agglomerációból bejövők, és a kényszerből ideköltözők tartják el nagyrészt.
A budapesti bérek 2x akkorák, mint más nagyvárosban, az élet ugyanannyiba kerül, talán még olcsóbb is. Egyedül az ingatlan ami drágább, ezért járnak sokan agglomerációból, egyre messzebbről, ahogy az agglomeráció "pestiesedik", drágul.
Az ország egész infrastruktúrája el van kúrva. Nagykanizsáról Szegedre is Bp-n keresztül visz az út.
De bp-n akkor is rengeteg az autó, és ez ellen valamit tenni kell.
Az átlagember hülye, nézz körül kicsit, gondolj vissza a választásokra. Az internet nem reprezentatív ebből a szempontból. A "birkanépet" kényszeríteni kell, gondolkodni nem tud.
Ahhoz hogy a probléma gyökere megszűnjön, az kell, hogy a cégek kicsit odébbálljanak bp-ről, és őket csak a pénzen (pl adókedvezmény) keresztül lehet megfogni, nem érvekkel.

Tazsam 2011.03.20. 20:27:20

@_B_: Jelenleg tök mindegy, hogy a cégek bent maradnak vagy kiköltöznek, amíg pesten van a legtöbb munka addig oda járnak,amíg ott lehet a legtöbb árút eladni, addig adni oda fogják szállítani. Ezt pedig te fogod megfizetni nem ők. Nem tudom honnan torzul el a gazdaságról alkotott véleményed de gondolj bele mi a jobb a sok autó pesten vagy a 3szoros áron vásárolt, kenyér, tej, szolgáltatás vagy bármi. Mielőtt válaszolsz tényleg gondold át. Hidd el a fizetésed nem fog az autók számával fordított arányban változni sőt, ha pestről mennek dolgozni az emberek az aglomerációba és az árút meg onnan kell visszaszállítani nos az lesz majd az igazán nyomorúságos időszak. Nem több ez az egész mint, hogy egy mondvacsinált megoldással megint meg lehet vezetni az embereket, hogy magukról nyúzhassanak még egy bőrt. Amíg bármilyen új költsége lesz bárkinek addig mindenkinek rosszabb lesz. Ilyen egyszerű. Ha olyan rohadtúl kell a lóvé akkor kapják el azt a 2 millió embert Magyarországon aki dolgozik ámde nem fizet vagy azt az 1 milliót küldjék el dolgozni aki segélyből él közben simán dolgozhatna is. Ja, hogy ők akkor megharagszanak és bukik a kormány 3 millió szavazót, az nem jó akkor inkább azt a szúk réteget nyúzzuk meg jobban aki eddig is eltartott mindenkit. Ha nem is okos de magyaros megoldás.

gozos 2011.03.21. 01:35:12

Vessd össze:

maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Mannheim,+N%C3%A9metorsz%C3%A1g&daddr=Frankfurt+am+Main,+N%C3%A9metorsz%C3%A1g&hl=hu&geocode=FYUT8wIdNFiBAClFP45RJMyXRzGH5gakev7ksQ%3BFRik_AIdOnSEACnFlnBHbwm9RzEAxrApUEMiBA&mra=prev&sll=49.790131,8.577576&sspn=1.317448,2.469177&ie=UTF8&z=9

És az alábbit:

reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/dn?ld=9667&seqnr=5&ident=b2.0387767.1300667192&rt=1&rememberSortType=minDeparture&OK#focus

Egyik kényelmesebben visz Frankfurt közepébe és nem lassabban (38 perc vonattal + parkolás vagy 57 perc autóval + kínlódás Frankfurtban). Ez érv, hogy ne autóval járjon az ember nap mint nap Frankfurtba dolgozni.

Majd ha Piliscsaba - Bp. vasútvonal már nem 30 km/h-s lassítókkal lesz teli, majd akkor beszélgethetünk a tömegközlekedés ---- autós a dugóban témáról. Addig marad az autó, amivel ha átverekedted magad a Budapest előtti dugón, akkor úgysem tudsz hol parkolni a metró közelében (nincs hely ill. óradíjas fizetős), így átvágsz a városon a munkahelyedig.

Büszke_troll 2011.03.21. 05:17:19

@D4D:
"Jelenleg a Budapest területén, Budapest számára megtermelt jövedelem minimum 30%-át agglomerációból bejáró emberek termelik meg."

Budapest nem csak az agglomerációból, hanem az egész országból szedi a sápot. Ha egy pécsi, debreceni, stb. megkapja a mobil (T-m, voda) számláját, a nettó összeg 2%-a már megy is Bp. kasszájába, mint "helyi" iparűzési adó.
És így tovább.

_B_ 2011.03.21. 08:25:37

@Tazsam: Az, hogy az országot max 1 millió ember tartja el, nagyon súlyos probléma, amit nagyon súlyos, radikális, nem eu és usa kompatibilis VALÓDI reformokkal kezelni kéne, de pont a szavazótábor elvesztése miatt erre esély sincs.
De ennek ellenére még mindig túl sokan járnak Bp-n, vagy Bp-re kocsival dolgozni... vágod?

Bafana 2011.03.21. 08:27:41

Én 26 Km-re lakom a munkahelyemtől (Kispest-Nagytétény). Nem úri jókedvemből járok autóval. Tömiközivel 1,5 óra oda, 1,5 óra vissza az út, 2 x 4 járművel. Európa közepén, a XXI. században!

Azonnal letenném az autót, ha nem napi 3 órát rabolnának el az életemből és felkínálnának egy rendes alternatívát.

Tazsam 2011.03.21. 08:30:26

@_B_: Vágom és pont te írtad: "még mindig túl sokan járnak Bp-n, vagy Bp-re kocsival dolgozni" pontosan. Ezeknek az embereknek egy bizonyos része mehetne tömegközlekedéssel a többiek annyi cuccot/árút hordanak a munkahelyükre, hogy ezt nem tehetik meg. Most akkor mindenkitől szedjünk belépési díjat? Szerinted ez tényleg megoldás? Mindennek következménye van.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.21. 12:49:20

@sbronzo:
Na, itt a szemétség szemétsége!
Hogy is tudok közlekedni ha V.ker lakos vagyok, minek a 10%-át fizessem, naponta ha meg sem mozdulok esetleg?
A zónábol kihajtva nyilván nem kell fizetni, ha megyek haza akkor meg fizessek érte?
Bizonyára van kivétel, de én nem tudnám a munkákat összevonni

Szemét ujabb lehúzás készül, megmondta Tarlós, a bkv veszteségét akarja a dugódijbol részben fedezni

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.21. 12:58:01

@szaGértő:
"a munkabérek is egymáshoz'"

Ez ami nem lesz. Vidéken és a környező településeken soha nem lesz annyi munkalehetőség mint Bp-en
Mifrancért fáj a főelvtársaknak, hogy a melósok ingáznak a városba?
És ha nem költöztek volna el a városbol, akkor itt mászkálnának ugyanúgy

A megszünt iparral együtt az elvándorolt népesség csak kis része ingázik vissza a Bp-re
többség a közeli-távoli falvakban kapott munkát vagy létesitett vállalkozást
Ne tévesszen meg senkit ha reggelente kigyózó sorokat lát, nem tetemes mennyiség

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.21. 13:01:28

@D4D:
Hííj, a Belvárost ne is emlitsd.
Felmegy a pumpám hogy nem lehet ügyintézni mert alig van megállási lehetőség, tömegközlekedés meg szinte semmi

kida 2011.03.21. 14:36:43

persze megint azok szopnak akik a külvárosban laknak.
persze megint mindent hátulról mellbe kell sinálni ebben az országban.
persze megint csak tiltásban vagyunk ott mint a nyugat, a feltételek kiépítésében meg sehol.
persze ilyenkor londonhoz hasonlítjuk magunkat mikor ott arányaiban sokkal kisebb a zóna és sokkal jobb a közösségi közlekedés.

remélem nem valósul meg ebben a formában. sőt más formában sem, fejlesszék a tömegközlekedést építsék ki az úthálózat hiányzó részeit és nem lesznek dugók.

és mégegy dolog: a külvárosokkal miért nem törődik senki? az ott lévő dugókat miért nem oldják meg és miért akarják még a belvárosi dugókat is a mi nyakunkba varrni?
eszem-faszom megáll

mohopasi 2011.03.21. 15:44:04

@thinker_: ezaz. És az autó újra luxuscikké válik. Ami persze csökkenti az autógyártó országok GDP-jét, a forgalmazókét (tehát kb mindegyikét) a magas benzinár miatt csökkenő forgalom miatt csökken az adóbevétel, stb. De ezt az egyagyú cikluslátótávolsággal sem megáldott politikusaink nem látják át. Csak nyomják a gombot arra, amire a frakciószónok bekiabál. (az elmúlt 2 hétben erősödött a forint, csökkent valamennyit az olajár. MO-on eredmény: 10 Ft emelés)

Devil 2011.03.21. 16:36:49

A behajtasi dij igy egy az egyben a belvarosiak erdekeit vedi es a kulvarosiakat sujtja. Ok bent akarmennyit furikazhatnak, de mi nem mehetunk be. Akkor legyen mar a hatar mindket iranyban fizetos: ok se johessenek onnan ingyen ki!!!
Es hol vannak a fizeto ovezetek hataraban a p+r parkolok? Ha bekovok a BKV altal abszolut lesz.rt kulvarosbol, hol hagyjam az autot? Utazzak inkab minden nap 1 oraval tobbet?
Vagyinkabb szavazzak valaki masra Tarlos helyett?

D4D 2011.03.21. 18:07:22

@_B_:
"De ennek ellenére még mindig túl sokan járnak Bp-n, vagy Bp-re kocsival dolgozni... vágod?"

Ez nem csak az autósok hibája!

Volt egy buszpályaudvar a Kosztolányi Dezső téren, ahova az Érd és Biatorbágy környéki buszok bejártak. Emlékszem mikor minden második-harmadik indulása az M7-esen menő busznak dupla indulás volt.

Ezt a pályaudvar kivitték az Etele térre, csak a metró nem ért oda hozzá.
Az Etele téren volt egy 7-es gyors busz, a villamos akkoriban a pályaállapotok miatt említésre sem volt érdemes, illetve a ma már egész elfogadható 103-as busz akkoriban még csúcsidőben is csak 15 percenként járt.

A volánbusz ontotta befele a tömött csuklósokat, a teljesség nélkül: Biatorbágy, Etyek, Érd-Diósd, Érd-M7, Százhalombatta, Sóskút-Pusztazámor.
Akkoriban végeztünk egy számítást, és az jött ki, hogy 1 piros 7-esre jutott átlagban 1,2 - 1,6 db elővárosi csuklós. Plusz a hetesre még rengetegen szálltak fel Kelenföldön kelenföldi utasok, illetve a vonattól jövő utasok.

Nem kellett hozzá nagy ész előre látni, hogy az utasok átszoktak a vonatra, mert az igaz, hogy sokuknak kényelmetlenebb megközelíteni, viszont a Délibe illetve a Keletibe juthattak el vele átszállás nélkül.

Ezért a vonat rettenetesen zsúfolt lett, de a kínálat nem változott, sőt akkoriban éppen másfél évre előre meghirdettük a menetrendet.

Sokan azóta is autóval járnak. Elvégre ha már szopni kell, tegyük kényelmesen (mondta a ku..anéni, és egy puha párnára térdelt a parketta helyett.)

gozos 2011.03.21. 18:51:12

Ha már Münchentt szóbahoztad, ezt is érdemes megnézni:

www.mvv-muenchen.de/web4archiv/objects/download/schnellbahn-netzplan2011.pdf

30 km-re laktam Münchentől és 1 átszállás mindenhova elég volt. Miért? Mert a várost elérve a vonat a Stammstrecken átszelte a föld alatt a várost, megállva olyan helyeken ahol nálunk csak metrót mernek elképzelni, amire szintén valamiről át kell szállni.

A Stammstrecken a vonatok 1 perces (!!) követési távolsággal jöttek, forgalmasabb megállón "bitte rechts Aussteigen" ömlött a hangosból, ugyanis amíg jobbról szálltál ki a kijárati segédperonra, balról (középperon) már tódult be a várakozó nép.

És nem mai találmány. 1972-re készült el, azóta pedig viszi be a vonat az agglomeráció utasait a városközpont alatti megállókba ÁTSZÁLLÁS NÉLKÜL.

A várost átszelő, néhol metróalagútban járó vonatok a végállomás felé (várostól 30 km) 20 percnél nem ritkábban járnak. Éjfélkor is. Ezért van a perces követési táv a Stammstreckén.

thinker_ 2011.03.21. 18:55:30

@gozos: hát igen, ezen is látszik, hogy tömegközlekedésben is fényévekre el vagyunk maradva.

gozos 2011.03.21. 18:58:04

Ja és ezek a várost a föld alatt átszelő, belvárosban metrót helyettesítő vonatok az agglomeráció települései között 140 km/h tempót diktálnak.

gozos 2011.03.21. 19:08:33

Még három kép és hagyok másokat is szóhoz jutni. :)

Vonat a felszínen. Hasonló a MÁV pár éve beszerzett Flirt ill. Talent flottájához.

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/08/ET_423_244_MHAB.jpg

És a föld alatt. Itt látszik a jobboldali kijárati peron. Mindkét oldalon egyszerre nyílik az ajtó és menetirány szerinti jobboldalt szállsz ki.

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/05/M%C3%BCnchen_Marienplatz.jpg

És még egy fontos: az ember nem marhavagonban szállítandó. Azaz nem állva összepréselve, hanem megfelelő számban ülőhelyet biztosítva a tisztelt utas számára.

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/34/M%C3%BCnchner_S-Bahn_%28HDR%29.jpg

D4D 2011.03.21. 19:11:55

@gozos: Ostbahnhofnál még mindig van irányváltás a Kreuzstrasse felé?

U2 Truderingre? Mikor gyerekfejjel elmentem a Geigerhez szájat tátani (tuningolt Corvette hegyek).....

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.21. 21:51:08

@beked:
megértem a nemtetszést, de sajnos csak anyagi ráhatással lehet ösztönözni "

Engem ne kényszeritsenek, hagyjanak már békében autózni

Tazsam 2011.03.21. 22:37:52

@horex:
Keserédes megtört sóhaját hallhattuk.
De egyet értek.
Szóljon ím az imám.
Istenem de nagyon szeretném, hogy miután megvettem, új szerződést írattam mert a régi elavult, átírattam, eredetiség vizsgáztattam, lecseréltem az összes olajat és szűrőt benne, rendbe hozattam a futóművet, vezérmű szíjat, gyertyát, futóművet, kifizettem a súlyadót, meg a tököm tudja még miket, aztán elmentem megtankoltam üzemanyaggal, szóval miután nem kevés adót kifizettem mind árúért mind szolgáltatásért, ezek után betartva a KRESZ-t könyörgöm csak hagyjanak már békében autózni.
És bocsásd meg a figyelmetlenségből adódó ritka gyorshajtásaimat miképpen én is igyekszem majd megbocsátani a rendőröknek.
Ámen.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.22. 10:55:16

@Tazsam:
Nem értem hogy most mellettem vagy engem ekézve imádkozol
Menjél tömegközlekdéssel ha ugy esik jól, én autóval szeretek, nem csak kényelmi okokbol járni
Persze elfogadom a buszsáv és a járda sérthetetlenségét, de te is az én "hobbymat"
Hagyjuk a levegőtisztaságot és a belvárosik kényelmét most
A belvárosiak eleget káromkodnak annak elbaszása miatt.
Ott lakok, tudom

Tazsam 2011.03.22. 11:21:56

@horex:
Természetesen melletted állok az ima viszont az enyém nem a tied. Úgyhogy megnyugodhatsz.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása