Ez a poszt olyan rendőröket helyez előtérbe, akik a szabályokat be nem tartva teremtettek veszélyes helyzetet. Én azért továbbra sem általánosítanék a rendőrökre, bár a posztban leírt szituációk valóban nem tesznek jót a testület megítélésének.
Azt tudjuk, hogy a rendőrök mérhetnek olyan helyekről is, ahova csak szabálytalanul lehet beparkolni. Az M7-es Balaton melletti szakaszán már én is láttam "fordítva" elhelyezett rendőrautót méricskélni, de az a forgalomtól elzárt területen állt és nem a leállósávban. Nekem is furcsa volt, de az alábbi eset, melyet Riska látott, még inkább az, főleg, hogy szerintem is veszélyes. A poszt második felében szereplő eset sajnos tipikus a Székesfehérvár-Budapest szakaszon. Persze bosszantó, hogy rendőrök sem tartanak be szabályokat, de itt általánosan vannak problémák az autópálya használatával.
A nyár vége felé -augusztus közepe- autóztam az M7-esen Bp-től a keszthelyi lehajtóig, majd vissza. Már lefelé menet feltűnt egy civil autó valahol Fonyód környékén, aki a szembejövő leállósávban áll, a forgalommal szembe, azaz orral arra néz, amerre én. Mindenki lassított az én irányomban, azt hittük, hogy baleset történt, de ennek más nyomát nem láttuk.
Visszafelé jövet ugyanott észreveszek a távolban két fényszórót, mely felém áll. Nyilván a többi autóval együtt nagyokat fékezek, 130ról hirtelen 80-90-en van mindenki és sorol át a belső sávba, mert nem látni pontosan, hogy hol is tartózkodik az autó és miért is van ott. Aztán közelebb érve kirajzolódik: régi piros civil skoda, civil rendszámmal, áll a leállósávban forgalommal szemben, benne egy fószer trafizik. Nem hittem a szememnek.
Szabályosan hajtottam, de ez az eset akkor is hihetetlenül felbosszantott, a KRESZ tiltja a leállósávban való indokolatlan tartózkodást, abba meg, hogy miként került a forgalommal szembe az autó, bele sem akarok gondolni. Egy hétköznapi embertől a jogsiját elveszik ilyenkor, rendőrünk ráadásul az egész napot ott töltötte. Ha engem ott bemért volna -természetesen mindig szabályosan közlekedem így ez elő sem fordulhatna stb.,stb.- akkor biztosan megtámadom az ügyet, hiszen nem csak hogy szabálytalan helyről történt a mérés, de ráadásul a forgalmat közvetlenül veszélyeztette is az autó. Kedvem lett volna átülni egy nyerges vontatóba és tenni egy kört, kellő távolságban középre bemérni a trafizó kocsit, majd az utolsó métereken visszarántani a kormányt, jól esett volna.
Természetesen 30-40km múlva ismét civil autó, ismét felénk fordulva, azzal a különbséggel, hogy az egy lehajtónál állt a füves területen. Nyilván nem volt olyan bátor, mint a társa, vagy nem tudom... Ezen már csak mosolyogni tudtam, egészen addig, amíg Pestre nem értem.
Már szürkület volt és égtek az autók fényszórói, az M1-M7-es közös szakaszának a vége felé haladok 103km/h-val (100-as tábla), előzöm a középső sávban folyamatosan 80-90-nel haladókat, mikor is látom hogy a távolban egy relatíve nálam gyorsabb autó közeledik. Nagyon nem akartam jobban odalépni, így kb. 105-tel igyekeztem minél hamarabb befejezni az előzést, miközben az ominózus autó már a seggemben volt, semmit nem láttam a fényszóróitól.Kb 20mp-et vonatoztunk így, 0 követési távolsággal, mire kisoroltam. Mikor elhaladt mellettem, talán már meg sem lepődtem: rendőrautó volt... Nem használt kékfényt, de mégis valamiért törvényen felülinek érezte magát.. Az utam maradék része azzal telt, hogy mindennek elhordtam az ilyen rendőröket és azon flesselgettem, hogy mennyivel jobb lenne nekünk ilyen emberek nélkül, egyszóval, nagyon felbosszantott.
Azóta nálam -1 respect pont a rendőrökkel szemben.
Tibibácsi 2011.03.20. 10:48:23
Sündőrségileg megaszonták,hogy mindig (bárhol),minden körülmények között mérhetnek.
M5,kisteleki kihajtó UTÁN kb300méterre,a híd alá szokott beállni forgalommal szemben(!)a kókusz kombi...
Ha netán egy félig alvó balkáni kamionos meg lepöcköli a jobb tükröt,netán a komplett sünmobilt,akkor meg sírna a szájuk...
laci_52 2011.03.20. 10:49:20
Az első komolyabb baleset után meggondolják majd, hogy kiálljanak-e a leállósávba.
Bigf00t 2011.03.20. 10:51:50
belakis 2011.03.20. 10:53:15
belakis 2011.03.20. 10:55:39
Mint ahogy már kocsibehajtón álló elé is leparkoltam, és becsöngettem a vadidegen szomszédhoz, elnézést kérni, hogy téves címre csöngettem.
Zozzancs · http://fitprogramokregivel.hu/c9 2011.03.20. 10:56:12
Árpi 2011.03.20. 10:58:09
Maga a forgalommal szemben álló autó olyan veszélyforrás, amely szerintem sokkal nagyobb, mint akárhány mérsékelt gyorshajtó. Aki meg igazán veszélyes (a gyorshajtásban), az többnyire Lézer János módjára rég beépítette a lézerblokkolót.
Mazlee 2011.03.20. 11:05:14
1kutya 2011.03.20. 11:07:42
vagy ezek nem is sünök, hanem macskák voltak, mind a 9 életükkel?
Coyote82 2011.03.20. 11:08:59
elizon pucsnik 2011.03.20. 11:09:18
has 2011.03.20. 11:09:40
potha 2011.03.20. 11:12:16
az évente 26280 halálos áldozat csak a leállósávban.
Ennyien meg sem halnak egy évben közúti balesetben.
Kalányos Márió 2011.03.20. 11:14:26
Hamis tanúzás a bíróságon egymás érdekében.
Korrupció.
Valódi bűnözőktől félnek, csak az ártalmatlanokkal mernek keménykedni, de akkor legalább ezren vannak dupla gázsiért...
KRESZ megsértése minden szinten.
Elegendő felmutatni az igazolványt, hogy szintén kollega, akkor minden oké...
Sparhelt · www.sparhelt.hu 2011.03.20. 11:16:18
Kalányos Márió 2011.03.20. 11:24:33
hanem a leállósávban töltött idő átlag 20. percében belecsattannak hátulról.
Tehát kevés az olyan aki mondjuk 2 órát tud parkolni a leállósávban, mert addigra tuti valami baleset éri.
mic@ 2011.03.20. 11:25:05
potha de igen....
Hazudnak mint mindig, hiba őket sünnek hívni a sün egy aranyos állat.. ("legyen inkább féreg"). Az egysejtűn is gondolkodtam (élesztőgomba) de az megint csak hasznos, például a sörnek. Tisztelet az 5% kivételnek, aki akár lehetne gerinces állat is !
HakapesziM 2011.03.20. 11:27:12
Loona 2011.03.20. 11:32:43
Na jó, őket igazából sajnálom, mert nem Kovács II. tizedes dönt úgy, hogy bokorból ugrál kifele, hanem a parancsnokai. Őket kéne elkapni...
''autónepper.'' 2011.03.20. 11:38:32
@HakapesziM: hát azért nyugerek igenis veszélyesek!
''autónepper.'' 2011.03.20. 11:40:15
bájgúnár 2011.03.20. 11:43:52
Ez többmilliárd forint.2010 ben ez 27 milliárd ft körűl volt.Az idei 35 milliárd?
ganyager 2011.03.20. 11:46:18
min 2011.03.20. 11:47:03
Megkérdeztem azt is miért kell elbújni?
mire a válasz:
Mert a büntetés majd megregulázza a gyorshajtót.
Aha, mondom erre megy ki a játék. Nem a forgalom biztonságossá tétele a cél hanem a pénzbeszedés.
Mire ők: áááá nemmm
De, mondom hiába fotózzák le suttyomban attól még a célig száguldozni fog és addig a napig biztos míg a határozatot meg nem kapja.
Baleset megelőzés na persze....
Nem kicsi ferdítés, hogy az autópályán a legtöbb baleset gyorshajtás miatt van.
Nézzük meg nyáron Bp-Balaton vonalat amikor az átlagsebesség 90km/h és 10kilométerenként baleset van....
jelentéktelen alak 2011.03.20. 11:49:14
Eleve marhaság, hiszen kevés feltűnőbb dolog van egy a forgalommal szemben álló autónál. Akár civil, akár rendőr autó az. Hiszen mindenki lassít miatta, így nem marad bemérendő gyorshajtó. Nem így egy bokorba telepített 3lábú.
Nem értem, hogy miért csak a szélvédőn át és miért csak a közeledő autót lehet mérni!?
Sebesség mérést gyorsforgalmi úton, eleve felüljárókról csinálnék és a távolodó autókat mérném. De több értelme lenne ott mérni, ahol valóban indokolt.
Talán ennél is fontosabb, hogy nem kellene kimerüljön a rendőrök közlekedéssel kapcsolatos munkája a sebességmérésben!
A hab a tortán, hogy sokuk minden szabály felett állóként közlekedik, ami a legnagyobb baj.
HakapesziM 2011.03.20. 11:55:24
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.03.20. 12:03:37
Nekem anyukámat büntették meg úgy, hogy 56-tal ment "40-es táblánál". Csak közben volt pár keresztutca, de a "baloldali utca a jobboldali táblát nem befolyásolja".
jelentéktelen alak 2011.03.20. 12:05:16
TH 2011.03.20. 12:08:15
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.03.20. 12:11:25
a-kis-herceg 2011.03.20. 12:11:31
TH 2011.03.20. 12:12:14
@SomyTomy: ezt a baromságot a "baloldali utcáról" a rendőrök mondták?
Kalányos Márió 2011.03.20. 12:14:05
a-kis-herceg 2011.03.20. 12:14:21
Nincs még nicked 2011.03.20. 12:16:02
Ugye, megfellebbeztétek?
TH 2011.03.20. 12:17:00
Rocko- 2011.03.20. 12:19:50
aztán jön a román kamionos, és viszlát!
totalcar.hu/magazin/kozelet/autopalya09/2/#szoveg
a-kis-herceg 2011.03.20. 12:19:51
Zolika817 2011.03.20. 12:20:18
az általuk segített, támogatott bűnszervezetek(maffiák) útán mindig is a rendőrök voltak a legnagyobb bűnözők
Hardbácsi 2011.03.20. 12:20:40
Zolika817 2011.03.20. 12:22:15
bárcsak meg tenné...felőlem lehet bár,ilyen nációbol származó, zúzza porrá
norgul 2011.03.20. 12:22:16
Az autopályán leálló trafival felszerelt "civil" auto szemben a forgalommal leállva szabálytalan. Ugyanis autopályán tilos megfordulni!
a-kis-herceg 2011.03.20. 12:24:36
a sün az gerinctellen álat
Верховина 2011.03.20. 12:25:03
Most hallgatom a rádiót, pest felé valahol megint a leállóból mérnek. Kérdem én, a szabálytalan körülmények között fénykép miért hiteles?
a-kis-herceg 2011.03.20. 12:26:59
@norgul: mér parkolni szabad egésznap? a leállóban?
vagy ha mindig megszeged mint lézerjani akkor veszel blokkolót, vagy szlovák rendszámot... oszt kész
a-kis-herceg 2011.03.20. 12:30:26
kamionnal vagy és elsöpröd őket. akkor nemcsak meghalllnak, hanem utólag jól meg is büntetik őket a szabálytalanság miatt... próbáld ki.
főleg ha gyön a kékvillogós sünkonvoj, akik a leállóba túrnak le...
két sün közüll kel választanod...
köszönetel: a zellnök úr
norgul 2011.03.20. 12:30:42
Ajánlom figyelmedbe
1/1975 KPM-BM rendelet 63.§ (4)bekezdés b, pont valamint (5)bekezdés ide vonatkozó szabályait
a-kis-herceg 2011.03.20. 12:34:15
kommunista törvényre hivatkozol. amikor már márc15től a rákosi alkotmány sincs érvényben. mondta vittya...
hol élsz te? még marxengelszt is olvasol? hahó meghallt sztálin ;)
a-kis-herceg 2011.03.20. 12:35:35
jelentéktelen alak 2011.03.20. 12:35:53
Ahol nincsen kamera, ott meg behozzák a mért helyen "elvesztegetett" időt. Vagyis másutt nem lesz biztonságosabb a közlekedés, csak a kamerák közelében.
Műszert, meg nem lehet az ország minden szegletébe telepíteni.
Hosszú távon jobb megoldásnak látom a titokban mérést.
Ha mindenki pontosan tudná, hogy bármerre is indul jó eséllyel egy 100km-es úton 10-15 helyen lesz műszer, de nem látható helyen, akkor ki merné megereszteni az autót?
Senki nem tudná, hogy nem akkor van éppen mérve, mikor nyom egy kövér gázt.
Az igazi, persze a két rendszer ötvözete volna.
De az ilyen messziről látható méréseknek a világon semmi értelme. Így az éberségen kívül semmi nincsen mérve. Csak a vakok futhatnak bele. Persze az sem mellékes...
Terry Wrist 2011.03.20. 12:37:19
...
b) a jármű a forgalmat ellenőrzi;
masreszt - asszem 2008-ban, illetve '09-ben, de ebben nem vagyok biztos, mindenkepp egymast koveto evekben - 5 ill. 1 halalos baleset tortent leallosavon. komolyan azt hiszi valaki, hogy ezekben az evekben osszesen bo masfel orat ill. husz percet tartozkodtak a leallosavon? minden autopalyat, minden autost figyelembe veve? mert csak en alltam ugy 2 orat muszaki hiba miatt, vontatora varva... vagy egy kicsit eltulzott/helytelen ez a "20 perc alatt meghalsz a leallosavon" statisztika?
(mielott megkerdezitek, en is inkabb feluljarorol vagy pihenobol mernek, ha rajtam mulna. ettol meg semmi szabalytalan nem tortent.)
a-kis-herceg 2011.03.20. 12:37:56
63. § (4) A közúti forgalom ellenőrzése során
a) a közúti forgalom ellenőrzését végző berendezést;
b) azt a járművet, amelyben a közúti forgalom ellenőrzését végző berendezés üzemel
a közúton úgy kell elhelyezni, hogy a gyalogos és jármű forgalmat indokolatlan mértékben ne akadályozza.
(5) A (4) bekezdés b) pontjában meghatározott jármű a járműforgalom elől elzárt területen, továbbá a közútnak azon a részén is elhelyezhető, ahol a járművek megállása vagy várakozása tilos.
norgul 2011.03.20. 12:38:38
a-kis-herceg 2011.03.20. 12:40:47
mellesleg nem találom benne hogy szembe lehet menni, vagy megfordulni az autópályán...
vagy addig szirénázott a civil autó? akkor szembemehet autópályán?
cso zsi 2011.03.20. 12:41:31
cso zsi 2011.03.20. 12:43:46
bunkóbéemvés 2011.03.20. 12:50:09
Kerek négyszög 2011.03.20. 12:54:19
A leghatékonyabb módszer a menet közbeni traffipax lenne, azt nem igazán lehet kiszúrni. De nagyon hatékony a mobil telepítésű is. Tíz ilyen készüléket lehetne mozgatni ötven helyszín között random beosztásban. Olcsó és hatékony.
A tököm kivan a paraszt leszarom száguldozó barmokkal. Az a legjobb, hogy már el is várják, hogy én is úgy haladjak mint ők, ha akadályoztatva érzik magukat.
Még több traffipaxot!
hha96 (törölt) 2011.03.20. 12:59:49
jelentéktelen alak 2011.03.20. 13:04:55
Az nem vitás, hogy az kaszálás, ami ma Magyarországon folyik, abból is a butábbik, hiszen csak a vak nem veszi észre és szalad bele.
Az, hogy nyugatabbra nem száguldoznak ott sem, ahol nincsen mérés, az az emberek hozzá állásának inkább tudható be, mint a rendszernek.
Az M1-M7 közös szakaszán is ki van táblázva, hogy mérnek. Ott nem, de mindenütt másutt, jóval limit felett megy aki tud. Miért?
Olyan önmérsékletre, amire sok nyugati nép képes, sok balkáni nép nem képes. Ezért olyan rendszer ami ott működhet, a Balkánon kevés.
Mellesleg valahol azt olvastam, hogy a nyugaton megbüntetett vezetők zöme nem benszülött...
HakapesziM 2011.03.20. 13:06:35
Bizonyos autópályaszakaszokon, jó időben, megfelelő forgalmi viszonyok között, látási viszonyoktól függően, eleinte csak kísérleti jelleggel megengednék 140, esetleg 160-as sebességet. Ezt digitális kijelzők szabályoznák, bármikor be lehetne avatkozni. Aztán, hangsúlyozom esetleg,több évtizedes távlatban, a technika fejlődésével, úthálózat bővülésével, vezetési morál feltételezhető javulásával akár emelni is lehetni, vagy a német példához hasonlóan eljárni. Mindezt feltételes módban.
A múlt héten Lengyelországban, az A6-os pályán, Sczeczin alatt, Németország felé vezető szakaszon láttam 140-es táblát. Először azt hittem rosszul látok. Úgy tudom, nem vagyok benne biztos, hogy a cseh, és szlovák szabályok is adnak rá lehetőséget, hogy táblával magasabb sebességet engedélyezzenek az általános autópályás sebességhatároknál, bár ilyet ott még nem láttam. Én ebben a formában látom a megoldást, differenciálni, s kontrollált körülmények mellett adni teret a gyorsaságnak. Ezután éntőlem aztán mérhetnének százméterenként is.
Répatorta 2011.03.20. 13:07:49
Ha ezt elfogadtátok, a ti bajotok, bepaliztak.
rori brékör 2011.03.20. 13:08:24
előrehozott karácsony volt:))
eszem faszom megáll , itt mindennapra akad valami érdekes. lézár jancsi, bújkáló trafik, kislányukat megerőszakoló apukák, fémtolvajok..csupa csemege. igazi hungaricumok
rori brékör 2011.03.20. 13:09:00
jelentéktelen alak 2011.03.20. 13:10:53
Alapból igazad is volna, de eltekintesz néhány fontos szemponttól.
1. Miért úgy kell mérni a sebességet, hogy a normál forgalom számára is veszélyforrás legyen?
Egy az autópályán forgalommal szemben álló civil autó, már nyaldossa ezt a kategóriát.
2. Miért úgy kell mérni, hogy az már messziről kiszúrható legyen?
Egy az autópályán a forgalomtól elzárt területen, a forgalommal szembe álló rendőr autót, csak a vak nem szúrja ki! Ki fog ilyen körülmények között gyorshajtást elkövetni?
A traffipax, valóban fontos! De így értelmetlen és veszélyes!
A mozgó mérés, a mobil műszer, vagy a lesből mérés, az célra vezető. De ez, nem támogatható.
...szerintem
cso zsi 2011.03.20. 13:18:39
Erre most itt a leállón szemből fényszóróval balfaszkodik, mert fél kivilágítatlanul ott állni. Az nem zavarja, hogy ez már több, mint "zavarás".
jelentéktelen alak 2011.03.20. 13:19:38
Tudtommal a KRESZ Magyarországon is lehetővé tesz valami ilyesmit, bár nem vennék rá mérget.
De szemlélet kérdése, mert ha úgy nézzük ahogy Te, akkor mindig lesz valaki, aki szerint felesleges korlátok között élünk, hogy a pályán is csak 140-160-al lehet menni.
Más meg azt mondja, hogy a vidéki úton lehetne 90-el menni, de az olyan szar, hogy nem lehet. A pályán meg akár 130-al is.
Lengyelországban nem jártam még autóval, nem tudom mi a helyzet. De Németországon sokszor autóztam már át. Nekem úgy tűnik, hogy szaporodnak a helyek, ahol van korlátozás. Tapasztalat alapján kb fel szakaszon van valamilyen sebesség korlátozás. Egyébként Európa országainak a többségében van korlátozás az autópályákon és csak kb. felében lehet 130-al menni, a többiben lassabban. Az én tapasztalatom alapján, a németek is építik le a korlátozás mentes szakaszok számát. Tehát a világ nem a felé halad, hogy kitombolhassa magát a vezető közúton.
De vannak erre verseny pályák.
Szerintem ez így helyes.
cso zsi 2011.03.20. 13:21:30
Csak tudnám, mi volt az a 408-as Moszkvics, meg a 600-as Trabi, amiben tíz évvel korábban vittek ide-oda. '75-ben már apám a saját 100-as Skodájával nyomult az M7-esen.
vasgyuszi 2011.03.20. 13:24:01
VakondM 2011.03.20. 13:25:53
altec 2011.03.20. 13:30:36
pengusz 2011.03.20. 13:31:35
Mert még akkor is vannak olyan idióta barmok, akik szlalomoznak, vagy a leállósávban haladnak 130+-al....
HakapesziM 2011.03.20. 13:35:56
Másik vesszőparipám a három, sőt, esetleg még több sávos autópálya. Ez egy sor további gondot is megoldana, pl. előzés kamionnal. Lehet, többe kerül, de előbb-utóbb úgyis ki kell szélesíteni a növekvő forgalom miatt. Németek is így tesznek évek óta, pl. A1 Dortmund-Hamburg, A5 Karlsruhe-tól lefelé, ezeken aztán lehet hajtani. Ha jól meggondoljuk nem a sebesség öl, hanem az adott körülmények között rosszul megválasztott sebesség. Az emberek többsége nem szereti a szoros kötöttségeket, belátom kellenek szabályok, de ha úgy kell majd autóznunk, mint pl. a svédek, abban nem lesz túl nagy öröm.
corze · http://bortonvilag.co.cc 2011.03.20. 13:38:21
Jól telibe kéne őket vágni egy román kamionnal, és bocs bealudtam...
bortonvilag.co.cc
-d(-_-)b- 2011.03.20. 13:40:52
Mivel jelenleg egyik fenti feltételt sem teljesítik, kimondható, hogy a rendőrök szarnak a közlekedésbiztonságra, és csak a pénzt szedik be.
Vajon melyik teremt biztonságosabb utakat? Ha minden gyorshajtót megállítanak, vagy ha 2 hónap múlva kapsz egy levelet, hogy valahol valamikor gyorsan mentél, amire már nem is emlékszel?
És akkor még nem beszéltünk a jobbra nem tartásról, a nem indexelésről, a lámpát nem fölkapcsolásról stb.
corze · http://bortonvilag.co.cc 2011.03.20. 13:41:37
Akkor gyászolnak, sírnak, verebek...és díszlövés...
nem az lesz a fejfájára írva élt 10 évet,
trafipaxolt 25 autótt.
Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2011.03.20. 13:43:41
Mécsvilág 2011.03.20. 13:55:06
corze · http://bortonvilag.co.cc 2011.03.20. 13:56:32
:)
Hurri Kán 2011.03.20. 13:57:58
mégis 2011.03.20. 13:58:10
Hogyan bizonytják, hogy a tábla után mentem 101-el és nem előtte. Mert ezek a képek akár melyik utón készülhettek volna.
Van GPS a traffiban?
Bambano 2011.03.20. 13:58:17
Ez kb. akkora baromság, mint ide hanoi, hogy a traffis szabálytalanságának megítélése a posztoló magatartásától függ.
Két lehetőséged van:
- feljelented, függetlenül attól, hogy téged lefotózott-e vagy sem
- mélyen csendben maradsz.
My Name is Nick 2011.03.20. 13:58:43
- Mire gyűjt a sün pénzt a leállósávban?
- ???
- A temetésére!
Bambano 2011.03.20. 14:01:12
@Noname Cowboy: szemből éjjel tilos traffizni, mert elvakíthat a villanás.
My Name is Nick 2011.03.20. 14:09:05
Ha a közlekedésbiztonság számítana akkor a gyorshajtók büntetőpontokat (nem egyet) kapnának, ehelyett "megelégszenek" pár tízezer forintos bírsággal (Saját tapasztalat: kamu lakott terület tábla - Vecsés - a ferihegyi reptér előtt, majd autóút tábla 50 méter mulva. Ügyes, naná hogy megszívtam), de a büntetőpontot "megúsztam".
jelentéktelen alak 2011.03.20. 14:23:42
A gondolatod első felével nem tudok egyet érteni.
Úgy gondolom, hogy a fizika törvényei nem változtak az elmúlt évek alatt. Abban igazad van, hogy az autók biztonságosabbak lettek, de ezt a biztonságot nem biztos, hogy sebesség oltárán kellene feláldozni!
Az, hogy egy korszerű autó ugyan annál a sebességnél sokkal biztonságosabb, mint egy régi, nem kérdéses. Én örülök ennek a biztonságnak. Nem vagyok annak a híve, hogy emeljük addig a sebességet, míg pont olyan biztonságosak lesznek, mint voltak az elődeik, vagy addig, amíg csak kicsit lesznek biztonságosabbak.
Szerintem túl sok embert csap be a csendesebb, gazdaságosabb futás, a testet oldalról is tartó ülések, a tartalék lóerők, stb. Ezek, csak az érzést erősítik, hogy más erőhatásokkal dolgozik a jármű. De pont azok az erők hatnak egy mai új autóra is, mint hatottak 100 éve a T Modelre.
A soksávos autópályákkal viszont egyet értek. Ámennél is fontosabbnak tartanám egy az országot valóban kellően behálózó autópálya hálózatot. Még ma is van olyan része az országnak, ahonnan 100km-t kell autózni egy autópályáig. De túl sokszor adódik úgy, hogy az a pálya nem is arra vezet, amerre az ember menne...
jelentéktelen alak 2011.03.20. 14:35:12
"HA a balesetmegelőzés LENNE a cél, kizárólag jól látható helyen, villogókat bekapcsolva mérnének a rendőrök, és csak olyan helyen, ahol már történt baleset gyorshajtás miatt."
Avval, hogy nem az a cél, egyet értek. De azzal, hogy akkor így mérnének, nem értek egyet.
Ki menne akkor lassan, ahol nem látja kék villogó fényt? Senki. Mivel nem lehet minden méteren kék villogó fényhíddal mérni sebességet, ezzel a módszerrel csak is ott lenne biztonságos a közlekedés, ahol éppen mérnek. Vagyis annyi helyen az országban, ahány traffipax van.
Ennél sokkal jobb módszer, ha sejtésed sincsen arról, hogy hol mérnek, mert akkor mindenütt úgy vezetsz, hogy bemérhetnek.
Az, hogy mikor jön a bírság, -szerintem- nem fontos. Egy normális ember fel tudja fogni, hogy amit tesz azt szabad tenni, vagy sem. Remélem, hogy az autó vezetők zöme tisztában azzal, ha éppen gyorsan helyt. Így az a büntetés 2 hónap múlva nem azért meglepetés, mert szabálytalan volt, hanem azért, mert nem vette, észre a mérést.
Csak hogy nem a mérés miatt kell lassabban menni, hanem a szabályok és a biztonság miatt.
De abban igazad van, hogy az ellenőrzés nem szabadna kimerüljön a sebesség mérésben.
Én azzal volnék elégedett, ha minden 10 szabálytalanságból 2-3 valamilyen következménnyel járna. De a folyamatosan elkövetettek mind. Így aki lámpa nélkül vezet, vagy gyorsan hajt, esetleg tartósan a belső sávban halad indokolatlanul azt 10-20km-ként lefülelnék, és minden helyen meg is kapná, ami jár neki.
Egy 100km-es úton begyűjteni 5 bírságot a lámpa miatt, meg 2-t a 10 indexelés kihagyása miatt, elég ösztönző lehetne az önfegyelmezésre...
chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.03.20. 14:37:39
Riska 2011.03.20. 14:40:44
Ugyan a posztot idestova fél éve írtam, de üzenem azoknak, akik nem értik meg, utalva a napokban történt politikus halálesetére is:
Csak bambulj el amikor áll a mérőkocsi veled szemben a leállósában és ijedj meg mikor észreveszed, rántsd félre a kormányt és már ki is nyírtad a családodat magaddal együtt. Ugyanis ha meglátsz magaddal szemben egy autót, nem biztos, hogy az lesz az első, ami az eszedbe jut, hogy mérnek, hanem lehet, hogy inkább lepereg a szemed előtt, hogy az egész családod a kocsiban van és éppen 130cal robogsz egy autó felé, ami feléd közeledik.
Bambano 2011.03.20. 14:48:31
@Riska: ez mind igaz, de ettől még az van a posztban, hogy nem jelentetted fel, de ha lefotózott volna, akkor igen. ebből az következik, hogy a te tetted minősítésétől függ az ő tettének minősítése, holott ez nem igaz, az ő tette mindenféle nézőpontból tahóság volt.
Mivel nem jelentetted fel, ebből az is következik, hogy valójában nem azért jelentenéd fel, mert tahóságot csinált, hanem azért, hogy kimosakodj a saját hibádból. ez gerinchiányra utaló jel.
jelentéktelen alak 2011.03.20. 14:48:49
Viszont ennél a tempónál egy műszaki hibának komoly következményei lehetnek. 130-nál egy defekt az első keréken, én már izzad is a tenyere a sofőrnek.
Ezért vannak leálló sávok az autópályák mentén és nem azért, hogy mérjenek.
Az egy hely ahová veszély esetén lehet menekülni. Ott ne álljon senki!
Persze, más, ha egy másik szerencsétlen defektes áll ott, de ő amint lehetősége van el kell onnan tüntesse a kocsiját.
Szóval még mindig nem értem, hogy miért csak autóból lehet mérni a sebességet...
bokorból, felüljáróról, stb miért nem?
delle 2011.03.20. 14:51:28
Ezeknek a szemetelnek mindent szabad csak hogy meglegyen az előirányzott napi lehúzási bevételük?
Loona 2011.03.20. 14:52:29
HakapesziM 2011.03.20. 14:53:54
delle 2011.03.20. 14:54:43
"Szóval még mindig nem értem, hogy miért csak autóból lehet mérni a sebességet...
bokorból, felüljáróról, stb miért nem?"
Onnét majd jó időben érnek a köcsögök, kiteszik automatára a mérőt, ők meg szunyálnak a kocsiban...
Borzasztó veszélyes és kikészitő meló, maradandó sérüléseket okoz a Focus kemény ülése, tiltakoznak is a rohadékok rendesen, hogy nem jár majd a korengedményes nyugdij, ilyen életveszélyes munkáért:)
"streetfighter" 2011.03.20. 14:55:51
A 130-as tempó nem villanyozza fel az embert.
200 felett már érdekesebb. ;)
A bokorban pedig a seggébe csíphet valami a szarházinak. :)
jelentéktelen alak 2011.03.20. 14:55:58
Túl sokan futottak büntetésbe a befolyásos emberek, vagy rokonaik közül. Eltüntetni az adatokat, meg előbb utóbb ciki lenne.
Miből gondolod, hogy a boton lévő kék villogó megtűrt jelenség volna?
szaGértő 2011.03.20. 15:00:10
jelentéktelen alak 2011.03.20. 15:01:22
Valahol azt halottam, hogy 50 helyett 65-ért, 90 helyett 107-ért, 130 helyett 150-ert még nem is büntetnek, ha nem a helyszínen kapnak el.
Ha ez igaz, és valaki így akad fen a rostán, akkor az már nem csekély mértékű gyorshajtás.
Kiváltképpen úgy, hogy a rendőrt is messziről látni...
De abban igazad van, hogy aki eleve nem is akar szabályosan menni, annak meg van a technika a büntetés elkerülésére.
szaGértő 2011.03.20. 15:02:28
jelentéktelen alak 2011.03.20. 15:05:42
A hajam égnek áll az olyan majmok miatt, akik elsüvítenek mellettem, még a nem mért szakaszon, aztán feltartanak ott, ahol a mérés van. :-)
D4D 2011.03.20. 15:06:13
Én mikor kibököm őket, olyankor lassítok. Budakeszi úton 25-30-ra. Leányváron, lakott területen kívül 30-ra. M7 Tárnoki lejtőn 60-ra.
delle 2011.03.20. 15:07:14
HakapesziM 2011.03.20. 15:12:52
D4D 2011.03.20. 15:13:36
a "baloldali utca a jobboldali táblát nem befolyásolja"
- Ez erős!
D4D 2011.03.20. 15:15:53
Azt kell mondani, hogy valamit dobálnak a pályára.
-d(-_-)b- 2011.03.20. 15:15:57
"ezzel a módszerrel csak is ott lenne biztonságos a közlekedés, ahol éppen mérnek"
És mivel csak ott mérnének, ahol fennálhat a veszélyes helyzetek kialakulása, a kérdés rövidre is van zárva.
Én veled szemben nem a büntessünk szénné mindenkit mindenhol mindenért-elv híve vagyok. Ha a rendőrség biztonságos közlekedést akar, akkor vonuljon ki és a jelenlétével biztosítsa azt. Ha azzal spannoljanak mindenkit, hogy bárhol bármilyen szarért megbüntethetik (miközben a lakásomat kirámolókat meg szarnak elfogni), akkor nem lesz nyugodt a közlekedés. Senkinek nem lenne semmi baja a rendőrökkel, ha tényleg a veszélyes dolgokat szűrnék ki.
És most nem a 90 helyett 200-zal menőkre gondolok, hanem arra, hogy a lejtőn 90 helyett 105-tel gurulsz le, vagy hogy nem állsz meg teljesen a stop-táblánál. Vagy pl. hogy éjszaka, egyedül az autópályán a belső sávban mész. Mert téged meg engem ilyen nonszensz szarrágással büntetnek meg. És ne kivételezzenek a piros zsigulisokkal meg a fekete ódisokkal sem. Stb.
D4D 2011.03.20. 15:20:33
"Műszert, meg nem lehet az ország minden szegletébe telepíteni."
Dobozt igen. És nem azt nézed, van-e benne műszer, hanem, hogy ott a doboz.
D4D 2011.03.20. 15:23:56
"Mellesleg valahol azt olvastam, hogy a nyugaton megbüntetett vezetők zöme nem benszülött.."
Baromság.
Bambano 2011.03.20. 15:27:03
azt az elméletet fejtette ki, hogy az ellenőrzés ténye is elrettentő, ezért nem kell rejtve traffizni, hanem álljon ki, villogóval és kész.
Ebben sok igazság van, mindenhol lassítanak, ahol messziről látszik egy villogó. Ezért javasoltam azt, hogy felesleges a rendőrségnek teljes autót, traffit, embert kivinni, ha úgyis a villogó kék fény hatására lassítanak, akkor elég a villogó kék fényt prezentálni a többi sallang nélkül. Kb. mint a kint álló pléhrendőrök pár éve.
-d(-_-)b- 2011.03.20. 15:30:35
Bambano 2011.03.20. 15:32:44
-d(-_-)b- 2011.03.20. 15:32:46
Nem. Menjen szépen ki és dolgozzon meg a fizetéséért, mint mindenki más (plusz ő a mi adónkból kapja).
McKinney 2011.03.20. 15:34:15
min 2011.03.20. 15:34:49
A középsőben 100-al bandukolók lényegesen veszélyesebbek mint a 150-el közlekedők.
D4D 2011.03.20. 15:38:59
HakapesziM 2011.03.20. 15:39:59
jelentéktelen alak 2011.03.20. 15:59:56
"Én veled szemben nem a büntessünk szénné mindenkit mindenhol mindenért-elv híve vagyok."
Én meg azt vallom, hogy a rendőrség dolga a szabályok betartatása. A közlekedés biztonsága nem a rendőrök feladata. Azt a megfelelő szakembereknek kell fent tartaniuk úgy, hogy oda, olyan utakat építenek, amin a közlekedés biztonságos. Olyan szabályokat hoznak, ami mellett a közlekedés biztonságos. A rendőr feladata ezen szabályok válogatás nélküli betartása.
Nyilván többek között. Mert az is feladata, ahogy akitől félted a magára hagyott házadat, azt is lefülelje. Vagyis a szabályok által garantált módon, ne csak az utakon legyél biztonságban, de a vagyonodat is biztonságban tudd.
Az a baj, hogy a rendőrség egyik feladatát sem képes rendesen ellátni. Mára ez a feladat fel is lett cserélve egy merőben más elvárással. Ez pedig a renitensek egy befolyás nélküli csoportjának a külön adóztatása.
De az ideális állapot, nem egy félmegoldás, hanem a rend megteremtése és fent tartása MINDENÜTT és minden területen.
Ezért nem értek azzal egyet, hogy CSAK a veszélyes helyeken mérjenek és persze azért sem, mert több a veszélyes hely, mint a műszer.
Én vállalom, hogy ezért lejtőn lassítok, hogy ne guruljak túl gyorsan, és hogy akkor is a külső sávban menjek, ha egyedül vagyok a pályán.
pyrogate · http://laalbirroja.blog.hu/ 2011.03.20. 16:04:27
jelentéktelen alak 2011.03.20. 16:10:53
Vajon aki gyakran és feleslegesen, farkast kiált, az hiteles marad-e mikor tényleg farkas veszély van?
Persze szép volna egy így kivilágítva az út széle, de úgy gondolom, hogy egy idő után értelmetlen lenne. Sőt, ott sem lassítanának sokan, ahol aztán tényleg kellene (pl egy balesetnél)
Az a helyzet, hogy az emberek egy csoportja betartja a szabályokat (legalábbis igyekszik úgy tenni) másokban meg a szándék sincsen meg erre. Az utóbbiakkal kellene tenni valamit és őket csak rejtve lehet lefülelni.
Más területen pont ez a rendszer nem működik.
hogy egy példát mondjak:
Kereszteződésbe csak akkor hajthatsz, ha azt el is tudod hagyni. Vagyis szabályosan nem kerülhetsz olyan helyzetbe, hogy beragadsz oda.
Ennek ellenére sokan járnak így és tarják fel a kereszt forgalmat.
Elég volna őket valamilyen módon számon kérni, hiszen szabálytalanok, de nem. Inkább felfestik a kereszteződésekre a sárga rácsozást, hogy "itt aztán nagyon nem szabad megállni!"
De pont úgy senki nem ellenőrzi, mint a sima kereszteződéseket. Egy idő után, mindenféle következmény nélkül egyre többen ragadnak a sárga rácson is.
jó megoldás? Fenét. A szabályokat kell(ene) betartatni és újabb és újabb jelzésekre immúnissá tenni az embereket!
...szerintem
apk 2011.03.20. 16:20:20
Traffizás. A leghatékonyabb a felüljáróról a távolodókat mérni, vagy éppen a szakszsebesség mérés. Leállóról szemben állva balesetveszélyes...
altec 2011.03.20. 16:22:39
bájgúnár 2011.03.20. 16:33:36
Eddig kétszer fizettem gyorshajtásért./6-os út falún átmenő szakaszain/50 helyett 62 vel mentem.
30000ft-om bánta.
Ráadásúl úgy hogy épp beértem a telepűlésre és elhagytam a táblát.Ha akarnák mindenkit mindenhol megfoghatnának.
HakapesziM 2011.03.20. 16:40:01
Egyébként úgy tudom, 50-es övezetben, 65-től él az objektív felelősség, azalatt csak akkor tudnak megbüntetni, ha helyszínen megállítanak. Ha mégis kiküldenék 50/62-ről a büntetést, még mindig lehet hivatkozni hozzátartozóra, mint korábban.
Exploiter 2011.03.20. 17:02:02
Azért van pálya, hogy az ember haladjon rajta.
Mérjék inkább a kurva anyjukat.
Az összes szaros táblát is leszedném az utakról, amelyik úton nem lehet 50-el haladni, az nem út, át kell építeni.
Amióta az eszem tudom, az állam csak arra van, hogy baszogasson. Ezt nem szabad, azt nem szabad, ezt ne tedd, azt ne tedd. Lézerblokkolóval szerelt audival fogom kétszázzal végigszántani az országot, aztán szarjatok sünt, álszent, korrupt, felesleges banda.
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.03.20. 17:02:55
@Nincs még nicked: @Répatorta: Természetesen megfellebeztük.
@a-kis-herceg: Igen, mi tudjuk, ezt a rendőr mondta. És nincs záróvonal.
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2011.03.20. 17:37:45
Lacusru 2011.03.20. 17:52:17
Autópályán 160-180km/h között közlekedem... néha még így is unalmas tud lenni. Ha lassabban megyek, érzem saját magamon, hogy elkalandozik a figyelmem, ráadásul el is álmosodok. Az elmúlt 10évben egyszer sikerült rólam értékelhető felvételt készíteni autópályán :-) 100-as táblánál becsúszott a 132! Ezen kívül még egy 30-as táblánál (városon belül, 4sávos főút) sikerült 62-t mérniük. Ez akkoriban, 2004-ben 40k volt. Fájt egy kicsit, de úgy voltam vele, hogy mióta vezetek, annyit szabálytalankodtam már, hogy simán belefér.
Összesen, amióta jogsim van (15éve) kb. 100k HUF büntetést fizettem. Ehhez képest szinte soha sehol nem tartom be a sebességhatárokat... annyival megyek, amennyivel biztonságosnak érzem. Ha véletlen az elkövetkező időben megnövekedne a büntetések száma, akkor majd elgondolkodom a blokkoló / jelző szerkentyű beszerzésén... addig minek?
Lacusru 2011.03.20. 17:59:11
Eddig a legjobban a gyorshajtó bérlet ötlete tetszett... külön, szigorított vizsgával megszerezhető jogsival és fix. havi díj fejében engedélyezne autópályán és autóúton +15-20% sebesség túllépést.
Aki még nem vett külföldi rendszámú autót, az lehet be is fizetné?
krausz2 2011.03.20. 18:33:52
belső sáv 110-130 aztán jó éjszakát!
kasu 2011.03.20. 18:35:30
Ez egy ilyen ország.
Ma finomabb, de ostobák ma is és jogtalanok, szabálytalanok. Tisztelet a kivételnek és a tényleges segítségnek, ami szintén azért jelen van. Máskor meg a szokásos pénzbegyűjtés...
tundrazuzmo (törölt) 2011.03.20. 18:50:19
Véletlenül felé pattan egy kő, miközben elmegyek mellette... Hogy pontosan milyen eszközzel lehet megoldani a kődobást, azon még gondolkodom, de biztosan örülne a tapló zsarugyerek.
Ilyen örömszerzésre pedig bármikor hajlandó vagyok, hátha rájön, hogy életveszélybe sodorja magát, és más közlekedőket is a leállón.
peter256 2011.03.20. 18:54:09
A magasabb sebességhatárról a következő a véleményem:
1. Magyarországon belül nincsenek akkora távolságok, hogy az utazási idő jelentősen csökkenne a nagyobb sebesség miatt. Mivel ez csak a maximum, az átlag sebesség kb. 10 km/h-val nőne, ami nem jelentős.
2. Nagyon megnőne a kocsik fogyasztása, ezzel együtt a környezetszennyezés.
3. további érveket már elmondták. Lehet, hogy a mai kocsik gyorsabbak, de sokan nem tudnak olyan szinten vezetni, hogy biztonságos legyen 160-nal. Gondolni kell azokra is, akik ritkán vezetnek. Ők is használni akarják az autópályát, de a nagy sebesség különbség miatt veszélyes lenne.
Péter
Terry Wrist 2011.03.20. 19:08:24
nem mondom, hogy szivesen setalgatnek ott, vagy orulnek, ha emberek ott allnanak meg pisalni/piknikezni, de ez a husz perces duma biztosan kamu.
-d(-_-)b- 2011.03.20. 19:08:59
-d(-_-)b- 2011.03.20. 19:11:27
peter256 2011.03.20. 19:30:30
Összefoglalva: Szerintem ha valaki nem akarja, hogy gyorshajtásért bemérjék, annak sokkal inkább folyamatosan kell nézni az órát pontmérés esetén, mint átlagsebesség mérésnél.
Azt meg, hogy mérjen-e éjszaka elég könnyű kapcsolni, egy gombnyomás:) Ha van ott sebességkorlátozás, akkor maradjon, ha a táblákat leszerelik, akkor elenyésző gond a mérés kikapcsolása.
D4D 2011.03.20. 19:40:08
"Ha jól tudom, Olaszországban az autópálya fizetőkapuinál hasonló történik. Mérik az időt a két kapu között, és ebből megvan a sebesség."
Ha jól tudnád, már ki lennék tiltva Olaszországból.
160-as ÁTLAGOT szoktam ott menni. Így is a középsőből sokszor kivillognak.
mégis 2011.03.20. 19:44:22
peter256 2011.03.20. 19:49:37
D4D 2011.03.20. 19:52:17
"1. Magyarországon belül nincsenek akkora távolságok, hogy az utazási idő jelentősen csökkenne a nagyobb sebesség miatt."
- Mit nevezünk jelentősnek?
"2. Nagyon megnőne a kocsik fogyasztása, ezzel együtt a környezetszennyezés."
- Megint csak mennyiről mennyire?
El tudok járni 5,4-el is, átlagban 6,0-6,2 között szokott enni, ilyenkor már vannak benne speedelős szakaszok, míg ha Törökbálint és Akarattya távot megteszem 34 perc alatt, akkor is csak 7,5 liter. Egy dugósabb városi napon a városban több jön ki.
"3. további érveket már elmondták. Lehet, hogy a mai kocsik gyorsabbak, de sokan nem tudnak olyan szinten vezetni, hogy biztonságos legyen 160-nal."
- Az a baj a jelenlegi oktatással, hogy sokan 130-al, 100-al, de jó páran még 40-el sem tudnak biztonságosan haladni.
" Gondolni kell azokra is, akik ritkán vezetnek. Ők is használni akarják az autópályát, de a nagy sebesség különbség miatt veszélyes lenne."
- Ezt a németeknél megoldották. Tehát nem lehetetlen dolog.
D4D 2011.03.20. 20:01:28
Amikor a Slágeresek tartottak Kresz hetet, akkor 3-szor majdnem azért csattantam, mert az órát néztem, mennyivel megyek. Jellemzően értelmetlen 40-es 60-as tábláknál, ahol a 70 szabálytalan, de nem veszélyes.
Ki ne emlékezne az M7-es Bp felé vezető oldalán az oktondi 100-as táblákra, ahol 180-al sem vettem észre miért van 100-as tábla.
Lacusru 2011.03.20. 20:21:59
Az M6-on is tervezték ezt bevezetni, voltak is olyan hírek, hogy lesz ilyen. Ha minden igaz, nem lett belőle semmi... vagy csak nem érkeztek még meg a büntetések?
A 60-as táblánál a jelenlegi "táblázat" szerint 75-től büntetnek!
Engem sokkal jobban foglalkoztat az, hogy még miért nem tiltották be az ilyen utólag kiküldözgetett gyorshajtásokat, fényképeket.
Ha pl. felveszek egy stoppost, majd bemérnek, lefényképeznek és ezt meglátja a feleségem, hogyan magyarázom ki, hogy ki ült mellettem? Ha pl. rámegy a házasságom egy ilyen sebesség túllépésre, a gyerekeim apa nélkül nőnek fel, stb. ennek a társadalmi és erkölcsi kárát ki fogja megtéríteni?
Ehhez képest az a pár gyorshajtásból eredő baleset évente elenyésző szám. Ráadásul el kéne gondolkodni, azok a balesetek miért következnek be. A sok műszakilag nem megfelelő ronccsal közlekedők miatt? vagy a pl. X5-ös BMW tükörradiál gumijai miatt? vagy azért, mert a sofőr bácsi kalapja eltakarta a kilátást? A telefonálókról ne is beszéljünk! Egyszerűen nem értem, hogy miért nem oldják meg, hogy ne lehessen vezetés közben telefonálni. Pedig meg lehetne, csak akarni kellene :-)
peter256 2011.03.20. 20:37:45
"1. Magyarországon belül nincsenek akkora távolságok, hogy az utazási idő jelentősen csökkenne a nagyobb sebesség miatt."
- Mit nevezünk jelentősnek?
Mondjuk Nyíregyháza és Győr között, ami azért jóval több az átlag Magyarországi autópályás távoknak kevesebb, mint 15 perc az előny.
"2. Nagyon megnőne a kocsik fogyasztása, ezzel együtt a környezetszennyezés."
- Megint csak mennyiről mennyire?
El tudok járni 5,4-el is, átlagban 6,0-6,2 között szokott enni, ilyenkor már vannak benne speedelős szakaszok, míg ha Törökbálint és Akarattya távot megteszem 34 perc alatt, akkor is csak 7,5 liter. Egy dugósabb városi napon a városban több jön ki.
Persze vannak olyan autósok, akiknek mindig keveset fogyaszt az autójuk:)
A légellenállás négyzetesen növekszik a sebességgel, és ezzel a fogyasztás is rohamosan nő nagyobb sebességnél
Egyébként én nem dicsekednék a gyorshajtással, szerintem szánalmas dolog az utakon száguldozni. Ha érdekel a sebesség, menj versenypályára!
"3. további érveket már elmondták. Lehet, hogy a mai kocsik gyorsabbak, de sokan nem tudnak olyan szinten vezetni, hogy biztonságos legyen 160-nal."
- Az a baj a jelenlegi oktatással, hogy sokan 130-al, 100-al, de jó páran még 40-el sem tudnak biztonságosan haladni.
Akkor miért akarod nekik a 160-at megengedni? Sokszor a gyorshajtók szidják a lassabban menőket, hogy nem tudnak biztonságosan közlekedni. Pedig inkább a gyorsabbaknak kellene defenzívebben vezetni, ők azok, akik kikényszerítik a balesetveszélyes eseteket.
" Gondolni kell azokra is, akik ritkán vezetnek. Ők is használni akarják az autópályát, de a nagy sebesség különbség miatt veszélyes lenne."
- Ezt a németeknél megoldották. Tehát nem lehetetlen dolog.
Nem tudom, milyen megoldásra gondolsz?
jelentéktelen alak 2011.03.20. 20:46:10
A rendőrség mindig is az állam erőszakszervezete volt és még sokáig az is marad mindenütt. Elsődleges feladata a törvények betartatása.
Így közvetve szolgálnak és védenek, de csak közvetve. Ez nem arról szól, hogy felszolgálják a teát, vagy felsegítik a lépcsőn az öreg nénit.
Ez arról szól, hogy a törvények betartásának kikényszerítésével megvédenek, hogy ne légy áldozat. Ilyen módon szolgálják a biztonságodat.
Ez addig mindenkinek tetszik is, míg a rendőrség valóban végzi a dolgát és nem éppen az én törvénytelen magatartásom ellen lép fel.
A rendőrnek soha nem az a dolga, hogy megítélje egy gyilkos motivációját. Az ő dolga, hogy elfogja a tettest, begyűjtse a bizonyítékokat és átadja az ügyet az igazságszolgáltatásnak.
Pont így kell tennie a közlekedésben is. Nem tiszte megítélni, hogy miért mentél szabálytalanul. Az ő dolga, hogy a vétked ne maradjon megtorlatlan. Hogy megtorlás börtön, vagy egy figyelmeztetés, az a törvények által meghatározott kereteken belül változhat. De vétek akkor is vétek, ha nem zárnak érte hűvösre.
jelentéktelen alak 2011.03.20. 20:56:34
...és még ebből sem tanultál.
Ha rendszeresen mennél szabályos sebességgel, műszer nélkül is megmondanád elég kis hibaszázalékkal a sebességed. Nekem hónapokba tellett, mire a költözés után beállt az autó 90 helyett a megengedett 100-ra.
Nem egyszer vettem magam azon észre, hogy 100 helyett 87-92között van az autó, annyira hozzászoktam ahhoz a tempóhoz.
Akit soha nem érdekel, a sebessége, az soha nem fogja ezt tudni és annak tényleg élete végéig az órát kell néznie. De ők meg is érdemlik.
Úgy gondolom, hogy az autóvezetési tudás része a sebesség helyes megbecslése és megválasztása is...
A budaörsi szakaszon, meg tudtommal nem beleset védelmi oka van a 100-nak, hanem környezetvédelmi. Akkor vennéd észre, ha ott laknál közelben.
Más zajt kelt ám egy 100-al suhanó autó, mint egy 180-al menő... :-)
pengusz 2011.03.20. 21:00:20
Egyébként ilyen téren elég elszomorító a helyzet: én pl. nagyon sokat járok M0-son, és kb. 90% a gyorshajtók 10% a "bénázók" (a sebességhatárokat betartók) aránya. Jó mondjuk jellemzően a 100+-szal haladók 90%-a külföldi, jellemzően román rendszámú autó, mert tudják, hogy őket nem lehet megfogni.
peter256 2011.03.20. 21:03:35
jelentéktelen alak 2011.03.20. 21:11:36
1kutya 2011.03.20. 21:22:41
pyro még él!:-DDD
-d(-_-)b- 2011.03.20. 21:45:15
-d(-_-)b- 2011.03.20. 21:51:23
"Ez nem arról szól, hogy felszolgálják a teát, vagy felsegítik a lépcsőn az öreg nénit." ???
Komolyan?!
És hát
"Ez addig mindenkinek tetszik is, míg a rendőrség valóban végzi a dolgát"
az a baj, hogy nem, NEM VÉGZIK a dolgukat. A környékünkön számos betörés volt, találd ki, hány esetben jöttek ki egyáltalán, és hány esetben fogtak el bárkit is. A szememben nincs respektjük, vérszívó banda.
"Nem tiszte megítélni, hogy miért mentél szabálytalanul."
Nem is. Az a dolga, hogy betartassa a törvényt, ahogy te is mondtad. Tehát elérje, hogy NE menjek gyorsan. Tehát _nem_ az a dolga, hogy végignézze, ahogy szabálytalankodok, ne tegyen semmit, majd 2 hónap múlva küldjön róla egy levelet. Ezzel nem tette biztonságosabbá a közutakat.
Sajnos sem a rendőrség, sem az emberek közül soknak nem esett még le, hogy egy normális országban a rendőrség van értünk, és nem mi őértük.
jelentéktelen alak 2011.03.20. 21:53:03
Szerintem ez a kezdők kihívása. Aki valóban rutinos már és valóban jól tud vezetni, az tudja óra nélkül is, hogy mennyivel megy. Ha nem is annyira pontosan, de be tud lőni pl. egy 90-et a 85-95 közé. 95-ért 90 helyett, meg sehol nem büntetnek.
Aki rutintalan, az meg még nézi az órát, de majd rutinos lesz...
-d(-_-)b- 2011.03.20. 21:58:14
-d(-_-)b- 2011.03.20. 21:58:57
-d(-_-)b- 2011.03.20. 19:11:27
D4D 2011.03.20. 22:00:00
""1. Magyarországon belül nincsenek akkora távolságok, hogy az utazási idő jelentősen csökkenne a nagyobb sebesség miatt."
- Mit nevezünk jelentősnek?
Mondjuk Nyíregyháza és Győr között, ami azért jóval több az átlag Magyarországi autópályás távoknak kevesebb, mint 15 perc az előny."
- Nem tudom hogy számolsz, Győr felé sokat járok, (Mosonmagyaróvárra), ha tolom, akkor másfél óra háztól házig (Bp II.), ha nem tolom, akkor 2 óra felett, sokszor majdnem 2 és fél.
"2. Nagyon megnőne a kocsik fogyasztása, ezzel együtt a környezetszennyezés."
- Megint csak mennyiről mennyire?
El tudok járni 5,4-el is, átlagban 6,0-6,2 között szokott enni, ilyenkor már vannak benne speedelős szakaszok, míg ha Törökbálint és Akarattya távot megteszem 34 perc alatt, akkor is csak 7,5 liter. Egy dugósabb városi napon a városban több jön ki.
Persze vannak olyan autósok, akiknek mindig keveset fogyaszt az autójuk:)"
- Turbo diesel. Mondjuk a nickemből tudni lehet.
A dieselnek van egy olyan tulajdonsága, hogy nem mérvadó a fogyasztás megugrása.
Tesóm Fikport Astrával (1.4 Twinport) a fogyasztás 6-16 között ugrál.
"A légellenállás négyzetesen növekszik a sebességgel, és ezzel a fogyasztás is rohamosan nő nagyobb sebességnél"
- Ezt eddig is tudtam, ha előveszem a sulis füzeteimet, lehet még a 80 alatti és feletti tapasztalati képletet is megtalálnám bennük.
"Egyébként én nem dicsekednék a gyorshajtással, szerintem szánalmas dolog az utakon száguldozni. Ha érdekel a sebesség, menj versenypályára!"
- Nem dicsekszem, egyszerűen én ennyivel megyek. A Budakeszi út bizonyos szakaszán is rendszeresen megyek 90 feletti tempóval, mégsem engem csapott meg a trafi a filmlabor előtt 134-el!, hanem egy törvényhozót.
"Akkor miért akarod nekik a 160-at megengedni?"
- Szerintem nem a széltől is óvni kell őket, hanem megtanítani őket vezetni.
" Sokszor a gyorshajtók szidják a lassabban menőket, hogy nem tudnak biztonságosan közlekedni. Pedig inkább a gyorsabbaknak kellene defenzívebben vezetni, ők azok, akik kikényszerítik a balesetveszélyes eseteket."
- Ez addig igaz, amíg pl a télen nem 20-al megy elöttem a pöcs egy olyan úton, ahol 70 a biztonságos. Mindezt azért, mert előző este esett a hó, és a fák ágain volt még belőle, bár plusz 4 fok volt.
Ugyanez a majom egy hét múlva a minusz háromban tolja 80-al, mikor olyan tükörjeges szakaszok voltak, ahol 30 alatti tempónál elment a kocsim segge. És nem azért mert szar gumik voltak rajta. Igaz, a fákon nem volt hó.
Jellemzően az árokparton a mai napig az ilyen idióták autóinak az alkatrészei hevernek. (Ez is megérne egy posztot, hogy egy baleset után ki takarít, németeknél a rendőr felseprio az utat)
" Gondolni kell azokra is, akik ritkán vezetnek. Ők is használni akarják az autópályát, de a nagy sebesség különbség miatt veszélyes lenne."
- Ezt a németeknél megoldották. Tehát nem lehetetlen dolog.
Nem tudom, milyen megoldásra gondolsz?"
- Megtanulnak vezetni, nem csak 45 km/h-s tempóval levizsgázni.
mtamas80 2011.03.20. 22:03:25
Az ilyen bámészkodók miatt van mindig dugó, meg ráfutásos balesetek ott, ahol lehetne nyugodtan tovább haladni az autópályán, mert az ellenkező oldalon van valami.
jelentéktelen alak 2011.03.20. 22:04:35
Én úgy gondolom, hogy 2 hónap múlva megkapott levél is lehet visszatartó erő, ha nem 10évente egyszer kapja meg az, aki minden nap elköveti a szabálysértést.
Szerintem annak van nagyobb szerepe, hogy mekkora az esélye a lebukásnak. Az teljesen mellékes, hogy levelet kapsz utána, vagy a helyszínen büntetnek meg. Mint korábban írtam, véleményem szerint minden 10 elkövetett szabályszegésből legalább 2-3 kellene, hogy valamilyen következménnyel járjon. Ma sokan leélik úgy az életüket, hogy kedvükre szegnek szabályt/törvényt büntetlenül.
Ez a lényeg és nem büntetés módja és helye.
Abban sajnos egyetértek, hogy a rendőrség nem alkalmas a feladata ellátására. De attól még a feladata az, ami.
D4D 2011.03.20. 22:10:52
Szép szép, de a szomszéd kamionoshoz mikor betörtek, helyszinelni nem jöttek ki, de míg megkapta a határozatot, az alatt a 30 nap alatt 3-szor vágták meg, egyszer tengelysúly miatt (rossz sorrendben pakolták meg), egyszer 3 perc túlvezetés miatt (amit egy olyan körön szedett össze, mikor előtte 3-szor állították meg baszogatás céljából Moson-Herceg között), a logisztikai központ előtti lehajtó végén, ahonnan még kb 200 métert ment volna, megvágták 3 percért! A 3 ellenőrzés összesen 1 órát tett ki!
Egyszer a súlykorlátozás megszegése miatt. Ebben utóbbiban ludas volt annyiban, hogy rutinból ment, nem tudta, hogy egy hete nem hajthat rá az útra, a táblát meg takarta valami. előjelző tábla a mai napig nincs ott kitéve.
Érzed az arányokat ugye?
D4D 2011.03.20. 22:14:11
Az enyimben sajnos nincs különbség 30-50 60-80 között.
Az enyim 180-nál is csak suhan.:))
Mondjuk a 100-as tábla olcsóbb, mint a zajvédő fal...
Budaörsön sok helyen nem is hallod az autópályát.
D4D 2011.03.20. 22:16:13
És a németekhez sem küldik el? Mert ott német rendszámmal is járok.
jelentéktelen alak 2011.03.20. 22:23:40
fiatal koromban volt módom vezetni Verolexet. Na abban nekem is pont olyan halálfélelmem volt 50-el, mint 70-el (gyorsabban nem ment...)
De egy mai korszerű autónál kicsi rutinnal felmérhető a sebesség.
Kicsi rutinnal. Nem ez hiányzik? :-)
jelentéktelen alak 2011.03.20. 22:28:10
Ettől még az a feladata, amit leírtam...
Hotyhogy 2011.03.20. 22:30:46
jelentéktelen alak 2011.03.20. 22:33:22
Meggyőződésem, hogy a rutintalanságnak tudható be.
Na most vagy hagyjuk a rutintalanoknak hazárdirozni, vagy megköveteljük mindenkitől az autóvezetés legelemibb elsajátítását.
Én az utóbbira szavazok!
jelentéktelen alak 2011.03.20. 22:34:17
Így valóban lehetetlen...
Lacusru 2011.03.20. 22:35:34
Lacusru 2011.03.20. 22:38:38
Pl. az épülő új családi ház formájában :-)
Az utóbbi időben igaz pár zsebre bírságolót elcsíptek a román határ közelében, kaptak is érte egyesek finom börtönbüntetéseket.
(milyen jó lehet rendőrként a sitten)
D4D 2011.03.20. 22:52:25
Egyszer vihetlek egy kört. Lehet akkor megtanulsz tisztelni.
Legalább a Buzuki után ülnél legalább autóban is. Meg hát ha akkora spiller vagy, elmondanád, honnan jön a rezonancia 160 felett, mert kurvára idegesít, és 4 hete nem jövünk rá mi lehet az.
www.toyotaclub.hg.pl/avensis-1.jpg
jelentéktelen alak 2011.03.20. 22:52:50
Ha gazdag akkor mosolyog az összegen. Ha nem, akkor okul a hibából és eztán vigyáz a jobb lábával.
A többiek úgy teszek, ahogy írtad. :-)
Ha elég gyakoriak lenének az ilyen levelek, akkor gazdag sem mosolyogna...
Hotyhogy 2011.03.20. 22:54:38
jelentéktelen alak 2011.03.20. 23:01:37
Csak nézzél kifelé az ablakon és láss.
Ha átülsz egy merőben más autóba, akkor egy darabig figyelni kell. Pl kamionból ülsz át először egy Persche-be. Nem a teljesítmény miatt, hanem az ülések magasság különbsége miatt.
Más látószög, más sebességérzetet ad ugyan annál tempónál.
Nem csak nekem működik, hanem mindenkinél akit érdekel, és nem tegnap kezdet vezetni.
Azt nem tudom, hogy nálad miért nem, de eddig a hozzászólásaid alapján nem rutintalannak tartottalak. Most már vannak kétségeim.
Nem hiszem, hogy tudnál úgy vinni, hogy azért tiszteljelek. Sőt. Számomra az vált ki tiszteletet egy sofőr iránt, ha megy gyorsabban, mint a körülmények engedik. A limit az egyik ilyen körülmény.
Aki erre nem képes, az a szememben nem jó sofőr.
Ezek után is úgy érzed, hogy tudnálak tisztelni? :-)
jelentéktelen alak 2011.03.20. 23:07:10
Nem, nem az autód miatt. Remek autónak tartom az Avansis-t, nekem is volt egy a 2004-es kiadású. Szerettem, de nagy volt.
A Suzukit is jó autónak tartom és lehet a következő az lesz második autónak.
De az vicc, hogy valaki az autója miatt akar tiszteletet kiérdemelni... :-)
Lacusru 2011.03.20. 23:07:12
Másnap elment és elköltött gyorsan félmilliót lézerblokkolókra. Azóta is tövig nyomja az S8-nak, csak büntetéseket nem kap.
Egyébként csak tapasztalatból mondom, a Bp-Debrecen szakaszon simán spórolható egy óra, főleg éjszaka és ha nem állsz meg sehol.
Lacusru 2011.03.20. 23:13:26
Vezetni is hasonlóan tudsz?
jelentéktelen alak 2011.03.20. 23:15:39
Nézd erre csak azt mondani, hogy értékrend.
Tegyük fel, hogy az ismerősöd nem levelet kap. Szerinted mit kellett volna csinálni vele a helyszinen? Ott helyben főbe lőni?
Valahol olvastam egy történetet, hogy a betörőt elverte a gazda, aki rajta kapta. Ebből okult is a betörő és eztán fegyverrel ment betörni.
Simán össze tud szedni egy éjszaka annyi szajrét, amiért egyébként évekig dolgozna.
Valahogy mégsem tudok azonosulni sem a betörőkkel, sem a azokkal, akik így nyernek perceket, vagy órákat az úton.
jelentéktelen alak 2011.03.20. 23:17:14
Remekül elvagyok a tiszteleted nélkül.
Annál is inkább, hogy csak a helyesírásomban találsz kifogást és nem a mondani valómban...
Perillustris 2011.03.20. 23:19:43
ROTFL
Hotyhogy 2011.03.20. 23:20:53
Mi az az S8? De bármi is az, az is csak egy földhöz ragadt, rossz hatásfokú gumigörgős csiga, szinte látható a gördülési veszteség, a nyűglődés, a szenvedés.
Ott vánszorog, kínlódik órákig Budapest és Debrecen között. Berreg, berreg, de nem megy rendesen még törvénysértéssel se, tövig nyomva se. Miért nem száll a repülőgépébe az a sietős ember?
jelentéktelen alak 2011.03.20. 23:23:32
"a pl. rámegy a házasságom egy ilyen sebesség túllépésre, a gyerekeim apa nélkül nőnek fel, stb. ennek a társadalmi és erkölcsi kárát ki fogja megtéríteni?"
:-DDDD
Esetleg az, aki elkövette a szabálysértést???
Szerintem a tömeggyilkosokat sem kellene börtönbe zárni, mert a gyerekeknek nélkülözni kell a papát...
agyrém
jelentéktelen alak 2011.03.20. 23:27:28
Szerintem mert nekik kell, hogy útközben "lealázzon" pár Suzukit, vagy más hasonló autót.
Vannak emberek, akik a szexben nem tudnak teljesíteni. Valahol ők is megtaláljak az élvezetek forrását... :-D
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2011.03.20. 23:50:53
jó link! itt tényleg látszik, hogy lehúzás!
lakott területen kívül 40(!!)es táblánál, mögötte menő kocsiból videózva (nem fotó!), akkor mennyivel is mehetett a sün a delikvens mögött!!?? ha megkülönböztető jelzést használt volna, tuti nem meg a delikvens ennyivel, tehát a yard is vastagon szabályt szegett o.O
sebessegmeres.info/images/speed0073t.jpg
[mike] 2011.03.21. 00:00:25
Lacusru 2011.03.21. 00:07:26
S8? Lázár papa tragacsa... ennek a szegénynek is olyan van, csak nem az adófizetők pénzéből!
Te remélem csak tömegközlekedéssel közlekedsz :-) az a legtutibb.
Lacusru 2011.03.21. 00:16:25
Láttam ilyet M7-en... fehér BORA. Szándékosan jobbról előzgetett, incselkedett... a kamera meg ott figyelt benne!
Az ilyeneknek miért nem nyom véletlen egy satu féket egy IFA?
@[mike]: Az a baj, hogy ha 130-al cammogok éjjel egyedül, akkor tuti elalszom. 180 körül viszont már figyelek annyira, hogy nem alszom el! Tény, hogy volt már rá példa hosszabb úton, hogy megálltam egy kúton aludni pár órát. Csodákra képes :-)
Hotyhogy 2011.03.21. 00:18:32
Jó, repülőgép, ami helikopter is lehet, ami függőlegesen száll föl a kertből. Háztól házig. Nem Ferihegy.
Tömegközlekedés, az, igen! A fapados régi villamost szeretem, fürtökben lógó emberekkel a nyitott ajtóikban. :-)
Lacusru 2011.03.21. 00:23:16
(lehet pár ilyen okos ötlet után oszlopos tagjává válnál valamelyik épülő felüljárónak a környéken)
D4D 2011.03.21. 00:32:09
"Nem vagyok autószerelő. De vezetek. Sajnos nem keveset vezetek. annyit segíthetek, hogy a műszer nélküli sebesség megbecslést ne rezonanciánál keresd! Ne a motor bőgéséből következtess!
Csak nézzél kifelé az ablakon és láss."
- Nem a rezonanciához kötöm a sebességet, egyszerűen idegesít egy kis apró vibrálás, és a gumiban futóműben semmi nincs. Gondoltam neked nagyobb a rutinod.
"Ha átülsz egy merőben más autóba, akkor egy darabig figyelni kell. Pl kamionból ülsz át először egy Persche-be. Nem a teljesítmény miatt, hanem az ülések magasság különbsége miatt."
- Van olyan nap, hogy 4 különböző autóban ülök, és nemcsak addig, míg kiállok a kertből.
"Más látószög, más sebességérzetet ad ugyan annál tempónál."
- Kezded érteni.
"Nem csak nekem működik, hanem mindenkinél akit érdekel, és nem tegnap kezdet vezetni."
- Működik nálam is, lehet jobban is.
"Azt nem tudom, hogy nálad miért nem, de eddig a hozzászólásaid alapján nem rutintalannak tartottalak. Most már vannak kétségeim. "
- Ne legyenek kétségeid, én tudok, de ez csak arra elég, hogy kapok egy esélyt a másnapra, hogy másnap is megpróbálhatok egészben hazaérni.
Szerintem a tudásom nagysága abban áll, hogy mieklött pl előzni kezdek, végiggondolom, hogy szemből is jöhet egy ekkora állat mint én, és sokszor inkább nem vállalom.
"Nem hiszem, hogy tudnál úgy vinni, hogy azért tiszteljelek. Sőt. Számomra az vált ki tiszteletet egy sofőr iránt, ha NEM megy gyorsabban, mint a körülmények engedik. A limit az egyik ilyen körülmény."
- Kihagytál egy szót.
Ha majd a fél életedet a kocsidban töltöd, esetleg néha többet is, akkor te is sietnél. Én nem akartam jobban sietni, így én munkát váltottam.
"Nem, nem az autód miatt. Remek autónak tartom az Avansis-t, nekem is volt egy a 2004-es kiadású. Szerettem, de nagy volt."
- A nagyság ízlés dolga. A 2004-esre annyira már nem igaz, de hidd el, az 1-esben nem mindig tudsz különbséget tenni 30 és 50 között. 60 és 80 között. Nekem megy, de aki nem vezeti az autómat minden nap, azokat már érte meglepetés, mikor megmondtam mennyivel megyünk. Mind fel, mind lefele.
"De az vicc, hogy valaki az autója miatt akar tiszteletet kiérdemelni... :-"
- Lásd előrébb (te magad is leírtad!), egy Suzukiban másképp éled át a sebességet, mint egy Toyotában.
Mondjuk aki egy Toyotát dob egy Suzukiért..... Még ha az Avensis nagy is, létezik Corolla, Auris, stb....
Hotyhogy 2011.03.21. 00:42:17
Mér? Vasbetonszerelő az ismerősöd? :-)
kultúrpesszimista 2011.03.21. 00:51:08
Gratulálok. Ébresztő! Hány éves lehet a posztíró?!
Nálam mínusz infinity az összes kibaszott istenverte rendőrnek, akár magyar, akár külföldi! Aki rendőr, nem ember a szememben.
Tényleg.
Reggie 2011.03.21. 00:55:08
jelentéktelen alak 2011.03.21. 02:11:16
Iluska vitéz 2011.03.21. 08:45:19
www.vezess.hu/hirek/mi_legyen_leallosav_uj/29593/
dzsaszper 2011.03.21. 09:08:16
Amúgy rendőrök esetében tudtommal az ügyészség illetékes -- a rendőrség addig a szőnyeg alá próbálhatja söpörni az ilyen ügyeket, amíg azok az ügyészséghez nem jutnak el...
peter256 2011.03.21. 09:25:23
peter256 2011.03.21. 09:40:14
- Mit nevezünk jelentősnek?
Mondjuk Nyíregyháza és Győr között, ami azért jóval több az átlag Magyarországi autópályás távoknak kevesebb, mint 15 perc az előny."
- Nem tudom hogy számolsz, Győr felé sokat járok, (Mosonmagyaróvárra), ha tolom, akkor másfél óra háztól házig (Bp II.), ha nem tolom, akkor 2 óra felett, sokszor majdnem 2 és fél.
Most csak az autópályáról beszélünk, nem a városi gyorshajtásról. Nyíregyháza és Győr között a távolság kb 360 km, ezt számoltam ki 120 és 130-as átlagsebességre. Ennél nagyobb átlagsebesség növekedést szerintem nem jelent a 160 engedélyezése, mert nem lehet háztól házig ennyivel menni. Az M3 Pest közelében már kanyarog rendesen, az M1 is csak Győr előtt lesz igazán egyenes. És ahogy korábban leszögeztük, a 160-at csak ott lehet engedélyezni, ahol egyenes az út és ezért nem balesetveszélyes.
Mondjuk, ha egy 120 km-es úton 1 óra különbséget jelent a gyorshajtás és a normális közlekedés, akkor az már jelentős sebességtúllépést jelent.
"2. Nagyon megnőne a kocsik fogyasztása, ezzel együtt a környezetszennyezés."
- Megint csak mennyiről mennyire?
El tudok járni 5,4-el is, átlagban 6,0-6,2 között szokott enni, ilyenkor már vannak benne speedelős szakaszok, míg ha Törökbálint és Akarattya távot megteszem 34 perc alatt, akkor is csak 7,5 liter. Egy dugósabb városi napon a városban több jön ki.
Persze vannak olyan autósok, akiknek mindig keveset fogyaszt az autójuk:)"
- Turbo diesel. Mondjuk a nickemből tudni lehet.
A dieselnek van egy olyan tulajdonsága, hogy nem mérvadó a fogyasztás megugrása.
Tesóm Fikport Astrával (1.4 Twinport) a fogyasztás 6-16 között ugrál.
A nem mérvadót inkább úgy mondanám, hogy nem olyan nagy, mint a benzinesnél. De azért 130 és 160 között 2-3 liter különbség van. Ami azt jelenti, hogy óránként 1000 Ft különbség, azért a 15 percért, amit nyertél.
"A légellenállás négyzetesen növekszik a sebességgel, és ezzel a fogyasztás is rohamosan nő nagyobb sebességnél"
- Ezt eddig is tudtam, ha előveszem a sulis füzeteimet, lehet még a 80 alatti és feletti tapasztalati képletet is megtalálnám bennük.
"Egyébként én nem dicsekednék a gyorshajtással, szerintem szánalmas dolog az utakon száguldozni. Ha érdekel a sebesség, menj versenypályára!"
- Nem dicsekszem, egyszerűen én ennyivel megyek. A Budakeszi út bizonyos szakaszán is rendszeresen megyek 90 feletti tempóval, mégsem engem csapott meg a trafi a filmlabor előtt 134-el!, hanem egy törvényhozót.
"Akkor miért akarod nekik a 160-at megengedni?"
- Szerintem nem a széltől is óvni kell őket, hanem megtanítani őket vezetni.
" Sokszor a gyorshajtók szidják a lassabban menőket, hogy nem tudnak biztonságosan közlekedni. Pedig inkább a gyorsabbaknak kellene defenzívebben vezetni, ők azok, akik kikényszerítik a balesetveszélyes eseteket."
- Ez addig igaz, amíg pl a télen nem 20-al megy elöttem a pöcs egy olyan úton, ahol 70 a biztonságos. Mindezt azért, mert előző este esett a hó, és a fák ágain volt még belőle, bár plusz 4 fok volt.
Ugyanez a majom egy hét múlva a minusz háromban tolja 80-al, mikor olyan tükörjeges szakaszok voltak, ahol 30 alatti tempónál elment a kocsim segge. És nem azért mert szar gumik voltak rajta. Igaz, a fákon nem volt hó.
Jellemzően az árokparton a mai napig az ilyen idióták autóinak az alkatrészei hevernek. (Ez is megérne egy posztot, hogy egy baleset után ki takarít, németeknél a rendőr felseprio az utat)
Akkor a második héten ő szidott téged, hogy miért 30-cal mész, amikor 70-nel is lehet :) Pontosan ez az, amit hiányolok az utakon, hogy legyen egy kis türelmünk megvárni a másikat. Ha ő úgy érzi magát biztonságban, menjen úgy. Esetleg hagyjon engem előzni. De ezért idegeskedni nem érdemes. És sokszor azt sem lehet tudni, miért megy lassabban. Ha valaki szokatlanul lassan megy, érdemes először kitalálni, hogy miért.
" Gondolni kell azokra is, akik ritkán vezetnek. Ők is használni akarják az autópályát, de a nagy sebesség különbség miatt veszélyes lenne."
- Ezt a németeknél megoldották. Tehát nem lehetetlen dolog.
Nem tudom, milyen megoldásra gondolsz?"
- Megtanulnak vezetni, nem csak 45 km/h-s tempóval levizsgázni.
Mitől tanulnak meg vezetni? Több a vezetés oktatás? Van kötelező tréning?
peter256 2011.03.21. 09:42:51
Riska 2011.03.21. 10:29:52
Tudod egy ilyen feljelentéshez nem árt, ha meg van örökítve a forgalommal szemben álló rendőrautó. Tehát, hacsak nincs fedélzeti kamerád, akkor mehetsz egy kört hogy mobillal lefilmezd.
Nálam itt állt meg a tudomány, ugyanis már erre nincs időm, nem hogy bíróságra járni.
Valamint nem az a poszt mondanivalója, hogy miért nem pereli be őket valaki, hanem hogy egyáltalán miért állnak a leállósávban.
Alikam 2011.03.21. 11:03:53
Reggie 2011.03.21. 11:15:00
-d(-_-)b- 2011.03.21. 11:19:14
Még a végén egyetértünk :)
"Az teljesen mellékes, hogy levelet kapsz utána, vagy a helyszínen büntetnek meg."
Én azért tartom fontosnak, hogy csak akkor büntethessenek meg, ha meg is állítanak, mert 1. ha megállít, azzal megszünteti a veszélyhelyzetet azaz a gyorshajtást és 2. dolgozzon meg a pénzéért.
Alikam 2011.03.21. 13:05:12
Meg sajnos a tapasztalat is azt mutatja, minél gyorsabban mész annál kevésbé vagy toleráns a szabályt betartókkal:)
Tehát ha 150-el mész, kevesebb az esély, hogy rámászol a másik seggére, mintha 200-al mennél.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.03.21. 13:07:44
mohopasi 2011.03.21. 15:46:15
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.03.21. 16:08:49
Perillustris 2011.03.21. 16:15:21
Perillustris 2011.03.21. 16:16:48
D4D 2011.03.21. 18:24:40
"Mondjuk, ha egy 120 km-es úton 1 óra különbséget jelent a gyorshajtás és a normális közlekedés, akkor az már jelentős sebességtúllépést jelent."
maps.google.hu/maps?f=d&source=s_d&saddr=Budapest&daddr=Mosonmagyar%C3%B3v%C3%A1r&hl=hu&geocode=FabE1AId9okiASnJz9TRNMNBRzFgER4MKcQABA%3BFWaB2gIdjoIHASkN2640FohrRzGQFx4MKcQABA&mra=ls&sll=47.15984,19.500732&sspn=3.884632,7.064209&ie=UTF8&t=h&z=8
Nekem 188 háztól házig amit járok.
Vedd hozzá, hogy egy 180-al haladó elé sokkal kevesebben jönnek be, mint egy 130-al haladó elé.
Mikor 180-al megyek, szinte senki nincs elkőttem, mikor 130-al, akkor sokszor bemásznak elém 100-al, 90-el, 82-vel.
"A nem mérvadót inkább úgy mondanám, hogy nem olyan nagy, mint a benzinesnél. De azért 130 és 160 között 2-3 liter különbség van."
- Nálam 1 liter a különbség.
90 és 200 között van 5 liter különbség, igaz itt a növekmény már 100%.
" Ami azt jelenti, hogy óránként 1000 Ft különbség, azért a 15 percért, amit nyertél."
Egyenlőre nem kell fillérbasznom az üzemanyagon.
"Akkor a második héten ő szidott téged, hogy miért 30-cal mész, amikor 70-nel is lehet"
- Ahol ez történt, ott annak az útnak minden rezdülését ismerem. '92 óta minden nap megteszem, néha többször is.
"Mitől tanulnak meg vezetni? Több a vezetés oktatás? Van kötelező tréning"
H - Vizsgára egy tízest minimum, különben nem sikerül! Ha biztosra akar menni, inkább egy húszast!
D - Vizsgán is ilyen szépen tessék csinálni, különben újrázni kell a vizsgát. Bár ha biztosra akar menni, akkor érdemes lenne még vezetgetni pár órát.
Valahogy így tudnám szemléltetni a különbséget.
Szerintem több is az oktatás, az elméleti oktatás nem tesztlaptöltögetésben merül ki, színvonalasabb az oktatás, összefüggéseket is elmagyaráznak, nem csak azt, hogy mire a bodéhoz érünk, mennie kell az indexnek. - Miért? - Csak!
D4D 2011.03.21. 18:29:36
--
Németeknél csak a pályán döngetek, de ott ha korlátozás van, akkor annak oka van.
Az olaszok tapasztalatom szerint nem foglalkoznak sokszor semmivel.
Olaszoknál volt már olyan, hogy az osztrák nem ment ki jobbra, pedig volt 400 méter üresen a külső sávban. Utolértem 160-al, elkezdtem lámpázni rá, nem történt semmi. Újra lámpázok, semmi. Ekkor hátulról egy Audi kombi tetejére kitettek egy kék lámpát, és az osztrákot lekísérték.
Olyanról is tudok, aki ilyenkor megelőzte jobbról a delikvenst, attól a parkolóban 400€-t kértek.
Perillustris 2011.03.21. 21:11:43
Hibás a gondolatmeneted. Nemzetgazdasági szempontból kell nézni. Sokszor egy liter üa. sokra megy. Mivel importáljuk, nem buli. Így is óriási az energiafüggőségünk.
A csapot se azért zárja el egy normális ember fogmosás közben, mert nem tudná megfizetni a víz díját.
Reggie 2011.03.21. 21:59:01
Hat ez max a te tapasztalatod, de az, hogy van ket valtozod es koztuk relaciot velsz felfedezni messze nem jelenti azt, hogy kozvetlen kapcsolat van kozottuk. Vagy a legy is valoban megsuketul, ha kiteped a labait?:)
D4D 2011.03.21. 22:28:38
Spórolás és a fillér szexelés nem összekeverendő!
Spórolni lehet azzal, ha egyenletesen mész, előre gondolkodsz, nem nyomod utolsó pillanatig, hagyod az autót gurulni, engeded neki, hogy vigye a lendület.
Autópályán mereven 121,54-el menni, mert akkor csak 5, 0654 liter/100 km a fogyasztás, az fillérbaszás.
A motorok tüzelőanyagfogyasztási görbéje a sebesség függvényében jellemzően egy döntött hiperbola. Meg kell találni azt a pontot, ahol még akceptálható a fogyasztás, és a sebesség elég magas. Ez nálam 180-nál van, olyankor 8,0 körül van a fogyasztásom.
Kellő előretekintéssel, gurulással, gondolkodással nagy sebességgel tartósan el tudok járni 160-180 közötti tempóval 7 literből. Nem tudnék csak azért 143-al menni, mert ott van a negatív szélsőértéke a hiperbolának, és ott teszem azt 7 helyett 6,4 litert fogyaszt.
Ábrán szemléltetve:
www.tankonyvtar.hu/site/upload/2008/09/kepek_001.jpg
Nem gépészeknek jelmagyarázat:
Függőleges tengelyen:
b a fogyasztás
P a teljesítmény
M a nyomaték
Vízszintes tengelyen a fordulat
A két függőleges vonal közötti fordulattartományt szokás optimumnak nevezni.
Értelemszerűen a görbék görbülete, a görbék szélsőértékének a helye (fordulat), ezéltal az optimumtartomány minden autótípusnál más.
Perillustris 2011.03.21. 22:52:34
**ADAM** 2011.03.23. 21:17:06
D4D 2011.03.23. 22:51:05
Mondom neki, Most álltam ki a tér másik oldalán, és pont zöld lett. Azt mondja rendben, viszlát. Indulnék, de azért most húzza már be! mondja.
Nem akart lehúzni, nem baszogatott, egyszerűen tudomásul vette, hogy nem minden fekete, nem minden fehér.
Ma elkezdtem ismét bízni a rendőrökben. Köszönöm.
Nem írom ide hol volt, de azt elmondom, hogy a téren szobor van, fehér autóval voltam, bekötött újjal.
Perillustris 2011.03.23. 23:40:52
Hotyhogy 2011.03.24. 05:40:03
Vajon a baleseteket okozó gyorshajtó sofőrök is használják ezt a fórumot? - töprengek.
Ha igen, akkor jó lenne ha megírnák itt tanulságul az érzéseiket. Bűnhődnek e, és gondolataikban örökké felrémlenek e az áldozataik?
Megbánták e már bűnös gyorshajtásukat, és megváltoztak e már, és nem hajtanak többé szabálytalanul gyorsan?
Mit tudnának tanácsolni ők a többi megrögzött gyorshajtónak, akik szerencsére még nem okoztak kárt, sérülést vagy halált.
S jó tanáccsal a keservesen megbánóktól, legalább ők talán úgy nem is fognak.
a-kis-herceg 2011.03.24. 07:04:54
szerintem tisztességtelen aljas gané banda...
"fejétől bűzlik..."
és mint a teljes ország közigazgatásában és állami intézmenyei...
jelentéktelen alak 2011.03.25. 00:11:13
1. a másik bénasága/figyelmetlensége miatt.
2. a kanyar nem adta ki azt a tempót, ő erről nem tehet.
3. keskeny volt az út.
Vagy bármi hasonló agyament marhaság.
Itt is gyakran olvasható hozzá szólásként, hogy a gyorshajtás veszélytelen. A statisztikák leegyszerűsítenek. Mert bár tény, hogy gyorsan ment, de...
és akkor jönnek a süket szöveggel, hogy miért nem a gyorshajtásnak tudható be a baleset.
Persze biztos olyan is van, aki egy baleset után belátja, hogy mekkora marha is volt és esetleg ennek hangot is ad, az "okosok" azt is meg fogják magyarázni.