Az alábbi poszt is igazolja, hogy ott is lehet kapni bírságot és akkor is, amikor nem is számítanánk rá, akár külvárosban vasárnap is. És a KRESZ szerint jogos is. Talán sokáig nem érdekelt senkit egy behajtani tilos tábla, hely hiányában az ott lakók szépen behajtottak és leparkoltak a házuk előtt. Senki nem ment arra megbüntetni őket, vélhetően úgysem zavartak senkit és semmit. Ám egyszer csak lesújtott a hatóság Józsefre és másokra is. Lehet vitatkozni a tiltás, a szankciók és azok mértékének jogosságán is, de az időzítés mindenképpen érdekes.
Ma (2011.04.05.) vettem át a postán a Vas Megyei Rendőr-főkapitányság Közigazgatási Hatósági Szolgálat levelét.
Rögtön fel is bontottam….
Idézem: „A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. CXL. tv. (a továbbiakban: Ket.) 29. § (3) bekezdés a.) pontja alapján értesítem, hogy 2011.03.27. napján hivatalból közigazgatási eljárás indult, mivel megállapítom, hogy az Ön által üzemben tartott….forgalmi rendszámú gépjárművel 2011.03.27 14:59-kor Bp. 19. kerület, Zrínyi u. a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975.(II.5.) KPM-BM együttes rendeletnek /a továbbiakban: KRESZ/ a behajtás tilalmára, a kötelező haladási irányra vonatkozó 14. § (1) bekezdés n) pont-ban/ben foglalt előírását megszegve közlekedtek.”
Mivel a közelmúltban volt 27-e, úgy emlékeztem, hogy aznap nem is autóztam s még a lakásból sem mozdultam ki. Gondoltam elsőként – esetleg az előző nap követhettem el valamit, akkor kb. 300 km vezettem. Meglepődve néztem a szabályszegést igazoló képfelvételeket az elektronikus úton való hozzáférést követően. Csatolom is a képeket.
Vasárnap délután valaki/k/nek erre van ideje, energiája s ez a legfontosabb dolog, ügy a kerületben – bizonyára komoly anyagi s egyéb érdeke fűződik a dologhoz, hisz a lakópanel túloldalán egy fizetős parkoló nyílt kb. 2 hónapja /talán Szivárvány volt az iskola neve s annak a régebben futballozásra, kosárlabdázásra használt helyén/, a „könnyű” és „biztos” pénzbeszedés reményében járja a lakótelep utcáit. Undorító!!!
Azért fölháborító a dolog, mivel az itt parkoló autók tulajdonosai, nagy valószínűséggel, ennek a lakótömbnek a lakói s ahogy elnézem a képet legalább 15 autó tulajdonosa szabálytalankodott. 15x50 E Ft. Igaz kint van a rövidke út mindkét végén a behajtás tilalmára felhívó tábla – akkor ennyi erővel a kukás autó sem hajthat be – a szabály talán reá is vonatkozik – kitétel nincs.
Leadfoot 2011.04.08. 08:56:14
Jogosan megbüntettek, de a rohadt kurva anyjukat, mert ilyet nem lehet.
tzzttzzt 2011.04.08. 08:56:15
Csigorin 2011.04.08. 09:00:16
Ez bizony egy teljesen egyertelmu helyzet, nem ertem a sirast. Lakast vettel, nem parkolohelyet. Miert gondoljak egyesek hogy utobbi az elobbihez automatikusan JAR?
Megoldas: tavolabb parkolsz le szabalyosan. Vagy berelsz arrafele egy garazst. Vagy ott a fizetos parkolo, csak van valami elofizeteses/berletes lehetosege. Vagy nem torodsz vele es parkolsz tovabbra is ott napi 50ezer forintert.
Esetleg el lis lehet koltozni ha olyan lakast akarsz amihez parkolohely is jar. Hirtelen ennyi jutott eszembe.
Aljas es penzlehuzo az lenne ha a tabla frissiben kerult volna fel, es gyorsan jol vegigbirsagolnanak. De igy, hogy mar ott van egy ideje csak nagy ivben tesznek ra, nos igy teljesen jogos.
m_balage 2011.04.08. 09:07:32
"streetfighter" 2011.04.08. 09:09:05
Hát itt nem azt vallja mindenki, hogy a szabályokat MINDÍÍÍÍG minden körülmények között be kell tartani??? :)
Hol itt a probláma?
Ja, lehet, hogy a 100.000 Ft kerekebb lett volna? :D
RaveAcE 2011.04.08. 09:12:56
Csak az a bibi, hogy lakótelepen nem lehet legálisan parkolni. Kb. 2x annyi autó van az ott lakók tulajdonában, mint ahány parkoló.
Pityubácsi 2011.04.08. 09:14:52
opcionálisan a rendszámot is leszedheted az autódról, aztán fényképezzenek, amit akarnak.
egyébként meg hüje a posztoló. ilyen autót vesz, ráadásul ezüst színben >:)
Paladin 2011.04.08. 09:14:57
1kutya 2011.04.08. 09:29:35
beparkol a köcsögje a "járdára", gyakorlatilag a lépcsőház bejárata elé, mert büdös 100m-t gyalogolni és még fel van háborodva!
gondolom a tuskóparkolóba is te állsz a rokihelyre, a bejárat mellé, mert olyan lusta vagy, hogy ha nem lenne büdös, akkor otthon is a kanapéra szarnál tévézés közben, mert 5m a budi...
1kutya 2011.04.08. 09:32:19
m_balage 2011.04.08. 09:32:53
Mellesleg a lakók még jobban fel lennének háborodva, ha az utcába becsörtető létrás szer lebontja a kocsik baloldalát...
Ha a házsor túloldala a vonulási útvonal, akkor visszavontam.
Rock me Amadeus 2011.04.08. 09:36:57
Egyértelmű a tábla, nincs alatta a "kivétel lakók".
Azt hittem először, hogy szimpla egyirányú az utca és a kocsi helyzetéből következtettek arra, hogy forgalommal szemben ment az ipse.
De nem.
Robcsek07 2011.04.08. 09:36:59
Csigorin 2011.04.08. 09:42:00
Erre talan autovasarlas elott kene gondolni. Mielott veszek egy autot nem csak az jut eszembe hogy van e ra penzem, van e penzem fenntartani, tankolni, hanem urambocsa' az is, hogy hova tudom tenni.
Aztan ha azt latom hogy sehova, akkor eloszor lakascserere kezdek gyujteni, es csak utana autora.
Kalányos Márió 2011.04.08. 09:47:22
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.04.08. 09:47:22
Tipikus poszt:-))Rendet akarnak csinálni, mindjá a huhaannyukat...LOOL ország vagyunk LOOL emberekkel:-))
schdl (törölt) 2011.04.08. 09:52:24
A posztolóhoz: de, a kukás bemehet, mert megkülönböztető jelzést használ (sárgát). Az ilyen jelzéssel ellátott jármű behajthat akár forgalommal szemben is, azt hiszem 22:00 - 06:00ig.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.04.08. 09:53:47
Csigorin 2011.04.08. 09:54:42
Mar miert kovetkezne?
Hasznalhatod a kozteruletet ugy te, mint barki mas. Ott, ahol tabla nem tiltja.
Ebbol nem kovetkezik hogy a kocsihoz kijelolt parkolohely jarna ott ahol neked tetszik. Ebbol csak az kovetkezik, hogy oda, ahol szabalyos, leteheted.
Arrol szo nincs hogy ennek a lakasod elott kell lennie.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.04.08. 09:56:59
Abban viszont nem értek egyet, hogy parkolóhely automatikusan jár. Ott jár, ahol nem szegsz meg szabályt a parkolással. Ha gyalog öt percre tudsz megállni, akkor ott lehet, ennyi.
titan 2011.04.08. 09:58:13
@schdl: közterület használatának a joga tényleg megvan, ott ahol nem tilos... ez esetben pont az.
HakapesziM 2011.04.08. 09:58:32
babel 2011.04.08. 09:58:55
schdl (törölt) 2011.04.08. 09:59:53
Csigorin 2011.04.08. 10:04:18
pcmci 2011.04.08. 10:05:24
RaveAcE 2011.04.08. 10:06:06
Köszi, megoldottad a kérdést. Tehát panellakó ne vegyen autót, ha a szomszédnak már van.
Házasodni sem szabad, ha a szomszédnak már van nője?
schdl (törölt) 2011.04.08. 10:06:50
golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2011.04.08. 10:07:33
Ha szerinted a szabályok betartása, vagy annak számonkérése csupán ügybuzgó és ráérős emberek szórakozása,akkor azt kell mondjam te sem sokban különbözöl egyes kivagyi lézerjánosoktól!
Tron65 2011.04.08. 10:08:23
1. számú függelék az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelethez
I. Az úttal kapcsolatos fogalmak
b) Járda: az útnak a gyalogosok közlekedésére szolgáló - az úttesttől szintkülönbséggel, kiemelt szegéllyel, vagy más látható módon elhatárolt - része
40. § (1) Járművel megállni -
(8) A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha ...
Szerintem a behajtani tilos nincs a ha után.
Amúgy Kispesten láttam olyat, hogy betontömbökkel akadályozták meg, hogy a házak közötti részre (ami hivatalosan járda és ahogy m_balage is nagyon helyesen írta: tűzoltósági felvonulási terület) autóval behajtsanak.
És akkor jön a paraszt és odaáll a betontömb elé. NEKI a 30 centis akadály áthatolhatatlan. A tűzoltó kocsi símán átmenne fölötte, ha az előtt említett emberszabású nem ott hajította volna el a gépet.
Remélem ez a kezdeményezés Kőbányára is átterjed.
Egy élmény úgy eljutni a busztól a lakásig (vagy vissza), hogy a járdán NEKEM(!!!) kell félrehúzódnom, mert ott épp autó közlekedik.
És természetesen ha valahol pocsolya van, oda nem áll autó. Azt oldja meg a gyalogos nem?
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.04.08. 10:09:29
mi nem foglalt még 2011.04.08. 10:09:29
Közterületen parkolhatsz ha van rá lehetőség, magyarul ott ahol szabad.
Ebben az esetben ott nem volt szabad.
Lipi1945 2011.04.08. 10:10:08
Egyébként sokszor ahogy nézem, a sok jóképességű állhatna szabályosan is, de nem. A kedvencem a keskeny utcában a járdára parkolás. Két kocsi akkor se fér el egymás mellett ha a járdára parkol, de azért fel kell állni a járdára, nehogy a gyalogosok elférjenek.
És még a járdát is szétbasszák, itt nemmessze van valaki aki ezt busszal műveli, a járda és a padkája már alacsonyabban van mint az úttest.
Csigorin 2011.04.08. 10:12:16
Gondolkodom pl az autovasarlason, es azt latom hogy a haz kornyeke nap 24 orajaban tele van autokkal. Felmerul bennem (meg az auto megvetele elott) hogy ugyan hova az anyam kinnyaba fogom tenni a jarganyt.
Es itt kovetkezik be a fordulat, ugyanis nem azzal kell elintezni hogy "banomisen, valahova lerakom, ha barkinek nem tetszik, oldjak meg, az hogy legyen parkolohely azt mas dolga megoldani", hanem azzal hogy korbejarom a kornyeket, es KERESEK.
Hoppa, van itt egy lehetoseg, ingyen is van, igaz kb 5 perc a lakasomtol, akkor lehet merlegelni hogy megeri-e.
Vagy lehet garazst keresni. Meg ugy altalaban ezer modon lehet MEGOLDAST keresni, ahelyett hogy "dogojjenek meg, akko majd leszarom a kreszet"
tundrazuzmo (törölt) 2011.04.08. 10:14:54
A rendőr melyik oldalon áll?
Mert ez behajtás.
Tábla ellop, bírságoló elrohad, mert szemét volt, és elítélte a népbíróság.
qwertzu 2011.04.08. 10:21:01
Kalányos Márió 2011.04.08. 10:24:32
Ha ez nem megoldható, - például nálunk beépítik a tetőteret a régi bérházban, és ehhez megoldhatatlan az utólagos mélygarázs építése - akkor az önkiormányzat beszed egy valag pénzt (milliós tétel) a közterületi parkolás megváltásaként az építtetőtől. Kvázi büntetés amiért több autó lesz a környéken. Parkoló persze nem épül a pénzből...
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.04.08. 10:25:06
1kutya 2011.04.08. 11:03:49
egyébként elég fiatalka panellakó lehetsz, mert itt a blog.hu-n a "sikeres", mint szóösszetétel része ölég régen bevett szófordulat, mint pl:
"akinek BMW-je van az sikeres ember nem lehet" stb...
Alikam 2011.04.08. 11:04:59
Miért nem akkor háborogtál amikor kitették a behajtani tilos táblát? Nem értem az embereket, komolyba mondom.
Bazz, ha egy ilyen táblát meglátok a ház előtt, akkor azonnal megkérdezem a közös képviselőt, hogy ez mi a fasz és mióta van kint?
Ha van rá értelmes magyarázat, mondjuk a lakók többségének elege van a motort bömböltető marhákból, vagy ott 40 km/h-val "száguldozó" emberekből, akkor elfogadom, aztán ha nincs magyarázat, neki is új, akkor lehet menni vele a hivatalhoz.
ex-dr. vuk 2011.04.08. 11:06:10
"akkor ennyi erővel a kukás autó sem hajthat be – a szabály talán reá is vonatkozik – kitétel nincs" - a sarga villogo sokmindenre feljogosit, nezz utana ;) (pl. jardan is mehet, megallhat tilosban, stb.)
Xezs 2011.04.08. 11:10:25
Ha valami zavar, és jogos igény, akkor azt meg kell próbálni törvényesen elintézni, nem?
nem baszogatlak csak érdekel hogy miért nem teszed meg. Kb. 5 percedet venné el minden héten.
D4D 2011.04.08. 11:28:40
Anno Gazdagréten száz körüli autót tört össze a tűzoltódaru. Parancsra.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.04.08. 11:33:50
metal · http://electric.blog.hu 2011.04.08. 11:34:02
Amúgy a büntetés jogos, kár itt rinyálni!
isti77 2011.04.08. 11:36:20
Ami pedig az ellenőrzés következetlensége miatti felháborodást illeti, sajnos erre futja. A legjobb az lenne, ha mindenhol ellenőriznék a tilosban parkolást, a gyorshajtást, meg minden egyéb szabálysértést, csak félő, hogy az autósok nagy része egyetlen nap alatt elveszítené vagyonának jelentős részét, ha az összes elkövetett szabálysértéséért el tudnák kapni és külön-külön kivetnék az azért járó büntetést. Mondjuk egy gyorshajtás + tiloson áthajtás + szabálytalan sávváltás összesen lehetne 100.000 Ft, ha mindent külön számolunk, és ezt van, aki 10 méteren belül összehozza így.
Ha csak az Árpád hídtól kezdenénk is a számolást, mire elérné a Lágymányosi hídat, már 2 millánál tartana.
Kár, hogy nincs rá kapacitás, meg pénz, hogy mindenhol, mindent ellenőrizzenek. Pedig gyorsan visszajönne a bírságokból a belefektetett pénz, és ez jogos lenne, nem úgy, mint a magánnyugdíjak államosítása. ;)
Reggie 2011.04.08. 11:41:48
D4D 2011.04.08. 11:44:13
Azt kellene észrevenned, hogy a mai nap is alulterveznek parkolóhely igényeket, és egy 8 emeletes irodakomplexumot engednek felépíteni úgy, hogy az aljában csak 80 parkoló van.
Kispesten és még szinte az összes lakótelepen, a hajdanában megépített parkolóhelyek száma az 1970-es motorizációs adatok alapján lettek kiszámolva. Azóta a motorizáció picit megnőtt, de a rendelkezésre álló helyek ezt nem követték le.
Még 1986-ban Gazdagréten is úgy építették fel a lakásokat, hogy nem gondolta a tervező végig, hogy akinek van 700 ezer Ft-ja készpénzben egy lakásra, annak valószínűleg futja minimum egy Trabira is. Már 1988-ban kritikus volt a parkolási helyzet Gazdagréten.
A te elméleted szerint a gazdagréten lakó embernek akkor Örmezőn kell parkolnia, ha ott van legközelebb hely? Forgalomtervezés/szervezés?
A poszt beli dolog meg azért unbdorító, mert lám a fizetős parkoló megnyitása után kezdenek el büntetni. Mondjuk még mindig jobb, mintha minden autót feltörtek volna.
Rengeteg behajtani tilos tábla van lakótelepeken szerte, amit ha mind betartanánk, akkor pl Békásmegyer teljesen ellehetetlenülne, de a környező családi házas övezetek is, mert a lakótelepen lakók ott cirkálnának a csendes utcákban parkolóhelyet keresve.
Egy ideig elmegy ez a hülye duma, hogy ott lakj, ahol tudsz parkolni, de utána, mikor odaköltözik az ember, akkor azt vágják a fejéhez, ne ingázz, dolgozz ahol laksz. Kicsit szét kéne nézni, mert nem minden fehér meg fekete.
A következő mi lesz? Dugó van a hídon, maradj Budán?
qwertzu 2011.04.08. 11:56:41
mohopasi 2011.04.08. 12:02:41
metal · http://electric.blog.hu 2011.04.08. 12:14:01
Alikam 2011.04.08. 12:16:37
Igenis hozzá kell szokni hogy a városhoz jelenleg autók tartoznak. Mindenhol a világon, még ott is, ahol szuper a tömegközlekedés, ott is rengeteg autó van.
És igenis jogos az elvárás, hogy legyenek parkolóhelyek, méghozzá normálisan fenntartott parkolóhelyek.
Egy 10 emeletes ház előtt is legyen erre kialakított rész. Ahol én lakom, ugyan ott nincs tiltótábla, de olyan, hogy parkolóhely, olyan sincs. Mert ne essünk tévedésbe, az, hogy én az út mellett leállok az nem parkolóhely, és még csak nem is lenne szabályos. A parkolóhely, az az úttól különüljön el, szépen legyen karbantartva, felfestések látszódjanak stb. stb.
Meg tényleg nevetséges, hogy engednek felhúzni egy 3 szintes irodaházat, ahová 500 ember befér 20 parkolóhellyel?! Ugyan, ez egy vicc. Igazából az önkormányzatokat kéne seggbe rúgni, de kegyetlenül.
Alikam 2011.04.08. 12:19:58
Ezt a példát miért nem lehet követni? Vagy csak azt vesszük át ami nem kerül pénzbe? Hát így nem fog működni kérem.
Csigorin 2011.04.08. 12:20:03
Siman tipikus mindennapi eset hogy egy diak kocsival jar egyetemre (persze regi, hasznaltauto de akkor is), nalunk meg a tanarok is csak vmi speci kartyaval tudnak bemenni.
Szoval egyreszt igen, jogos a buntetes, a tablakat tessek betartani. Masreszt viszont ott ahol tomeges szabalysertesek vannak (tehat nem egy-ket renitens), erdemes a kivalto okon elgondolkodni, es azt megszuntetni. Ja hogy ez nem erdeke a rendorsegnek, mert akkor elapad a biztos bevetel? ertem en...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.04.08. 12:28:28
@Csigorin: "Mar miert kovetkezne?"
Mert mondjuk extra közterheket is fizet utána mind az állam, mind az önkormányzat felé...
Amúgy OK., mindenki ne tartson autót, adja el, vissza, tűnjön el a sok autó.
Kíváncsi volnék, merre konyulna a szád, ha az így kimaradó adóbevételeket többek közt rajtad is bevasalná az állam? Mert valakin be fogja, az ugye egyértelmű...
Csigorin 2011.04.08. 12:31:39
A kozterhekert szerinted jar valami? Melyik orszagban is elsz? Amiert valami "jar" azt jaruleknak hivjak, nem pedig adonak. Bar ugye nalunk meg azert is csak papiron jar, gyakorlatban meg ugye ...
Probalja csak meg bevasalni rajtam ha akarja, sok sikert hozza, ha talal barmi otthoni dolgomat amire adot tud kivetni...
HakapesziM 2011.04.08. 12:33:38
Kalányos Márió 2011.04.08. 12:35:52
Kalányos Márió 2011.04.08. 12:37:21
Kalányos Márió 2011.04.08. 12:42:04
Minden kultúrának meg vannak a maga agymenései.
Szólásszabadság, házasságtörés, nálunk meg a kerek tábla mögötti parkolás! :D
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.04.08. 12:44:01
Csigorin 2011.04.08. 12:48:15
De uezen logika szerint pl gyorikent arrol se legyen meg a velemenyem ha pl Bekescsaban valaki szabalytalanul kozlekedik? Elvegre hogy eljenek masok egy masik varosban...
A velemenyek meg nincsenek foldrajzi koordinatak szerint sulyozva egyelore
Mertcsak 2011.04.08. 12:57:03
schdl (törölt) 2011.04.08. 13:07:43
Xezs 2011.04.08. 13:15:13
Nem értem, mi a különbség aközött, hogy maguktól mennek ki büntetni, vagy te hívod ki őket.
Illetve sejtem, hogy itt a lelki nyugalmadról van szó, de egyáltalán, miért kéne hogy ne legyen nyugodt, ha telefonálsz egyet?
Szerintem az embernek azért van szája, hogy az igényeit megfogalmazza, enélkül csak dühöng magában.
HakapesziM 2011.04.08. 13:18:47
Integrált Szerverterror 2011.04.08. 13:23:43
linfury 2011.04.08. 13:33:45
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.04.08. 13:54:13
De Te mint rendszeren kívülálló osztod az észt, hogy mi jár nekünk az általunk befizetett adókért/járulékokért. Közben büszkén hirdetted magad a rendszeren kívülállónak azzal, hogy te aztán ide nem fizetsz semmit. Akkor ne is okoskodj, hogy kinek hova van joga elhelyezni a magántulajdonát, ha kérhetlek.
''autónepper.'' 2011.04.08. 14:00:01
''autónepper.'' 2011.04.08. 14:01:38
welcometoromania · http://welcometoromania.blog.hu/ 2011.04.08. 14:03:06
Csigorin 2011.04.08. 14:04:42
Az megvan hogy ezen logika szerint ugy kb 70%at kizarod meg a tarsadalomnak a velemenynyilvanitas jogabol? (Erosen alulbecsulve...)
Mellesleg nem szokasom "okoskodni", felhivnam a figyelmed a kovetkezokre:
1. Azzal kapcsolatban hogy kinek hova van joga elhelyezni a sajat vagy mas tulajdonat, szvsz a posztolo 'okoskodott', meg meg sokan masok is 'okoskodtak', de a kerdest a rendorseg ugyebar egyertelmuen tisztazta. 'Okoskodni' max azok 'okoskodnak' akik fejtegetik hogy miert nem ervenyes rajuk a szabaly.
2. Amennyiben a velemenynyilvanitasom itt barkit zavar, az ket dolgot tehet:
a. ha bloggazda akkor kitilt/kimoderal
b. ha nem, akkor hasznalja a lefele gorgeto nyilacskat es ignoralja.
Javaslom megfontolasra a 2b lehetoseget. Tudniillik vitatkozni, eszmet cserelni massal ugy lehet, ha eloszor is elfogadod hogy neki is van (es lehet) velemenye. Enelkul nincs szo vitarol.
Reagalva erdemileg az ervekre:
egy rendszerben lenne, es egy kasszaba fizetne? Reszben talan igen, de nagy reszben nem (az autosok altal fizetett hozzajarulasok nagy resze az onkormanyzatoknak megy, nem a kozponti ktgvetesbe). Viszont ugyanilyen alapon azt is mondhatom, hogy a Franciaorszagban befizetett adom egy reszet az EU jovoltabol arra koltik hogy kulonbozo EUs tamogatasokat juttassanak a keleti orszagoknak, tobbek kozott Magyarorszagnak is. Tehat bizony ezek az orszagok is "egy rendszerben" vannak. Sot, kozvetve az autopalyak, stb jo resze innen nezve az en adombol is epult...
Azt hogy mi jar a befizetett adokert, azt tudjuk mar regota. A pofank, az. Mas sajnos nem.
Kalányos Márió 2011.04.08. 14:49:35
Aztán jön a pofáraesés, és el sem süllyed... ;)
Csigorin 2011.04.08. 15:28:32
Amugy nem allitottam hogy vegleg leptem le, csak tanulni kezdtem el itt es ugy nez ki par evig meg ez lesz.
Amugy meg maradni a sullyedo hajon a megfulladas tudataban mennyivel jobb? Ha nem sullyed hat nem sullyed, dannal jobb, e egyelore jobb terdig allni a vizben mint nyakig...
Kalányos Márió 2011.04.08. 15:34:01
Ezek szerint nem vagy Te olyan rossz fiú, de akkor nem kell ez a menő duma:
"Probalja csak meg bevasalni rajtam ha akarja, sok sikert hozza, ha talal barmi otthoni dolgomat amire adot tud kivetni.."
Csigorin 2011.04.08. 15:37:14
Kalányos Márió 2011.04.08. 15:39:01
Ha elsüllyed még mindig ráérsz elúszni, nem muszáj már előre lelépni, és magára hagyni a hajót! Matrózok nélkül nagyobb az esélye hogy elsüllyed, ha már nincs aki befoltozza lyukakat.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.04.08. 16:06:59
Kalányos Márió 2011.04.08. 16:12:23
Leadfoot 2011.04.08. 16:44:51
Csak ha én nem tartok be egy szabályt, akkor tisztában vagyok vele, hogy megbüntethetnek, és nem sírok utólag, meg nem írogatok mindenféle blogokba.
Szép is lenne, ha mindenhol ez a "szükség törvényt bont" elv érvényesülne. Ha nincs máshol parkoló, akkor irány a tilos? Ilyen egyszerű?
Nyilvánvalóan a poszt toló tudott a behajtani tilosról, mégis megreszkírozta, odaállt, megbüntették. Itt a vége, fuss el véle. Ki kell fizetni, és ha azt akarja, hogy ne ismétlődjön, nem kell behajtani.
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.04.08. 17:13:55
Ó de kemény vagy!
Elfogyott a kieg.táblájuk "kivéve célforgalom"
Kérvényezni kell "felsőbb helyen"
Pofátlanség ez a büntetés, de sajna jogos
jelentéktelen alak 2011.04.08. 18:53:16
Mi volna, ha lakó közösség ilyen esetben nem a tilosba terelné a kérdést, hanem összefognának az autótulajdonosok és közös erővel /vennének/bérelnének/építenének elegendő parkolót? Ahová a nem tulajdonosok csak pénzért állhatnak be.
Aki elköltözik, vagy eladja az autóját, az értékesíti a helyét, az új lakó/ új autó tulajdonos, beteszi a pénzét a közösbe.
A vendégek parkolási díjából, meg működik a rendszer, meg van a karbantartás.
Ja, hogy ehhez eggyel kisebb autót kell tartani, mert ez is pénzbe kerül, vagy 1évvel halasztani kell az autó cserét?
Hát igen ezzel jár a városi élet. A vidéki, meg sok kilométert kell autózzon, addig a közértig, piacig, amit Te gyalog is elérsz. Neki még a pizzát is drágában viszik ki. cserébe ingyen áll a saját kertjében (amit megvett, ki fizette. Nem a közösségé, az övé)
Fel kellene fogni, hogy MINDEN éremnek két oldala van. nincs olyan, hogy valami csak jó!
Szélsőséges, de remek példa Tokio. 1db parkolóhely éves bérleti díja magasabb, mint egy közép kategóriás új autó ára. Ott már tudják, hogy nagy városban az autó tartás luxus.
jelentéktelen alak 2011.04.08. 19:08:41
Ha vannak szabályok, akkor ott működik a rendszer. Ha nincsenek -valóban(!!) nincsenek- akkor viszont elég lassú az előre jutás...
Más az a helyzet, mikor vannak szabályok, de azok kisebb, vagy nagyobb részét nem tartják be. Ilyen esetben a szabályszegők a szabálykövetők szabályosságával szoktak visszaélve szabályt szegni.
Hiszen aki gyorsan hajt, azért hajt gyorsan, mert bízik abban, hogy egyetlen szembe jövő sem rántja elé a kormányt. Ez is egy szabály. aki megáll az út közepén, az bízik abban, hogy az álló autójába nem megy bele senki, hiszen ez egy szabály.
Sorolhatnám a végtelenségig. Ha nem volnának szabályok, akkor nem volna szabálytalan neki menni a másik autójának, nem volna szabálytalan a kamionosnak berántani a kormányt a szemből jövő sportkocsi elé, stb.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.04.08. 20:20:29
jaafar 2011.04.08. 21:42:51
fzs.1933 2011.04.08. 22:19:49
Nagyon sz@rul készült el a három kép. Egyikről sem állapítható meg, hogy ugyanott készült a mint többi is.
Sehol semmi közös pont.
Na jó, ha nagyon akarom, a kék VW furgon, de ott is az első és az utolsó kép között vagy kiállt egy autó a furgon mögül, vagy nem tudom.
Azért az is furcsa, hogy az első és a többi kép között 26 perc telt el. Vagy 26 perc volt a kilenc autó rögzítése, vagy nem.
:)
A fentiektől függetlenül: soha ne tegyél semmit szabálytalanul!
RaveAcE 2011.04.08. 22:21:53
Vidéki vagyok, szarok bele a pesti büntikbe. Nem is vontam kétségbe a bünti jogosságát. Ellenben tényleg szar megállni pesti lakótelepen és a belvárosban.
Ja, itt is vannak tahók, akik nem tudnak 10 métert se sétálni. Néha kapnak egy 30-as csekket, aminek nagyon örülök. A reggeli forgalom a suli előtt videóra kívánkozik.
Csak annyit említettem meg - és fent is tartom - hogy kevesebb a parkolóhely, mint az igény.
Esetleg a parkolásból beszedett csilliárdok töredékét vissza lehetne forgatni parkolókba....
Reggie 2011.04.08. 22:54:05
ukkmukkfuck 2011.04.08. 23:00:25
Minket ugyanis szintén megbüntettek, annyi különbséggel, hogy az utcánk elején egy "30-as tábla" van, az utca végén pedig egy "mindkét oldalról behajtani tilos". Szerintetek honnan készültek a fényképek? Nanááááá, az utca végéről fényképeztek és minden autót, ami csak látszott, megbüntettek. Mindezt ÉJJEL FÉL 12-KOR - gondolom, akkor már nem volt kedvük az utca elejére átsétálni, hogy megnézzék, ott is van-e "mindkét oldalról behajtani tilos" tábla. Pechükre: NINCS... És most megy a levelezés, de nyugi, még senki nem jött, hogy leellenőrizze :(
Éjjeli fotózásokra van idő. Utca végére táblát kitenni szintén. A gyógyszertárat meg 7 nap alatt kétszer rabolták ki, másodjára fegyverrel...
Magyarország. Én így szeretlek!
jelentéktelen alak 2011.04.08. 23:02:05
"Csak annyit említettem meg - és fent is tartom - hogy kevesebb a parkolóhely, mint az igény.
Esetleg a parkolásból beszedett csilliárdok töredékét vissza lehetne forgatni parkolókba...."
Ezzel részben egyet is értek. De sajnos másra is kell fordítani azt a pénzt.
Tegyük fel naivan, hogy a parkolás bevétele a parkolási ügyekre van költve.
Ha ebből indulunk ki, akkor is ott van még a sok balga fűre parkoló autós miatt újra telepítendő fű, park fent tartás, stb. Hogy csak egy problémát említsek a sok közül.
Nem akarok az ördög ügyvédje lenni, mert pontosan tudom, hogy másra megy el a pénz. De az is tény -mint itt is sokan leírják- hogy a legtöbb esetben néhány méteren múlik a parkolási lehetőség.
Nekem még sosem okozott gondot a parkolás, ha magán ügyben vagyok Budapesten. Megállok valamelyik parkoló házban és oda BKV-zok, ahova kell. Jobban tetszene, ha a város széléről is meg tudnám ezt oldani de nem tudok ilyen lehetőségről(lehet, hogy van ilyen, nem tudok róla). Így marad a belvárosi parkolás.
Mikor dolgozni jártam Budapestre, akkor bizony volt ebből gondom. Akkor a munkahely közelében kellett megállnom, hogy a szerszámok elérhető távolságban maradjanak. Ha tehettem, akkor 50-100méteren belül álltam meg. Ritkán bár, de valóban okozott ez gondot.
Úgy gondolom, hogy a jogos a parkolási mizéria mizéria kritizálása, de egyúttal túl is van lihegve.
A magam részéről az utcán parkolás nagyon komolyan korlátoznám. Áruszállítók, szerelők kivételével, csak negyed/fél óra hosszra engedném a megállást.
Így egy csomó hely felszabadulna a valóban "beszaladok elintézni" típusú megállásokhoz. Akinek hosszabb ideig kell állnia, az menjen egy parkoló házba!
Ha azok sem fél/harmad telítettséggel üzemelnének, akkor több befektető kapna kedvet újat, másikat építeni. Máris lenne több hely.
Ehelyett, meg "nincs elég hely" felkiáltással, mindenki ott áll meg, ahol kedve tartja. Meg sem nézi, hogy 50méterrel arrébb van-e szabad hely...
pengusz 2011.04.08. 23:08:45
Vagy csak megáll a sarokra, esetleg 100%-ban a járdára a megállni tilos járdára (láttam már nem egy gyereküléses változatot, az ilyen fasz nem gondol bele, hogy a felesége is tolhatná arra a kocsit?)
Aztán idejön hőbörögni, hogy megbüntették
Elpattant egy húr 2011.04.08. 23:36:44
Másrészt a XIX. kerületi rendőrkapitányság autói folyamatosan a szabályokat megsértve parkolnak - a rendőrség előtt.
A rendőrök állítása szerint az nem lehet, hogy ők szabálytalanul parkolnak.
Van róla egy tucat fényképem.
mellékszál:
A parkolóhelyek felújításakor még egy mozgássérült parkolóhelyet is kialakítottak, ahová pár hete beparkolt egy fehér furgon. Azóta is ott áll. Egy hete ellopták "parkolóhely mozgássérültek részére" táblát :) azt a napokban pótolták.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 00:29:36
ki bizonyitja, hogy behajtottam
es ha bevittek trelerrel?
vagy betoltem?
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.04.09. 00:53:40
Látja nem lehet mindenkinek szabályosan parkolni, ergo a parkoló életképes üzlet. Aki befektet vállalkozik pénzt keres, te pedig parkolhatsz szabályosan.
Ha ezek után sem a parkolóban állsz, akkor 3 dolog történik.
1. Nem számíthatsz a hatóság együttérzésére, mert lenne megoldás - lőn csoda, jön a bírság
2. A parkoló tulajdonosa és a fizető ügyfelek joggal érzik zavarónak a te tilosban parkolásodat. Sőt sok más lakó is joggal fogja azt mondani: Az ott nem parkoló, miért nem parkolsz a parkolóban. Ha zavarja tesz ellene...
3. Lesz aki feljelent. Rendszeresen. Felejelentés után ki is kell, hogy menjen a közteres büntetni
A parkolóhelyek többsége általában nem ingyenes. Vagy a lakás árában veszed meg, vagy fizetsz valamilyen formában a szolgáltatásért.
Azért nincs elég parkolóhely, mert nem éri meg parkolót nyitni / építeni mert az emberek inkább szabálytalankodnak a díjfizetés helyett. Ettől is kevés a parkolóhely, élhetetlen a város.
És mindegy, hogy az irodák, üzletek bérleti díjában fizetnék a parkolóhelyet vagy a parkolásért fizetnél: Az irodaháznál is ez a módszer működik.
Ez ellen a feljelentés, a feljelentésre végigbírságolt autók jelentik a megoldást sokak szerint. Ennyi történt.
bakbella 2011.04.09. 03:55:29
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.09. 05:05:26
Ja így mindjárt érthető.
Amúgy ez érdekes.
Valójában nem is annyira a szerv a hibás, őt valszeg csak kizavarták, hogy most akkor büntessen. Az az idiót, aki odarakatta az utca két végére azt a táblát...! Gondolkodás...? Á...
Lakóközösségnek jeleznie kéne, hogy legalábbis az egyiket vegyék már ki onnan...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.09. 05:06:40
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.09. 05:10:22
Ha költöztetnek, akkor is álljanak meg a z utca végénél? Olyan nagy forgalom amúgy sincs, láthatólag senkit nem zavarnak az ott állással.
Amúgy az a tábla hogy kerül az út közepére? Elég friss körülötte a kivágás.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.09. 05:14:14
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 05:37:13
abba tettek bele
ki tudja milyen hjarcok dulnak
szerintem a tarsashaz garazsaibol nem tudtak kihajtani
Amusing 2011.04.09. 06:45:27
Ment a bírság mindenért, járdán parkolás, közel a kereszteződéshez minden. azt mondta kb 5 millát dobtak ki a szerencsétlenek között
2011.04.09. 07:19:10
Ha nem tud új helyeket biztosítani,- a teljesítmény adó persze jól jön-,legalább ne adja oda a sportpályát fizetős parkolónak valami cimborának,főleg ha az egész környék parkolási díj mentes.
A képet nézve látni lehet,hogy ha csak az egyik oldalon parkolnak,bőven elfér a tűzoltó ,mentő, kukás,így a behajtani tilos táblával gátolt "parkolás tiltás" ésszerűsége is megkérdőjelezhető.
Lázárblokkoló (törölt) 2011.04.09. 07:21:06
vén krampusz (törölt) 2011.04.09. 07:30:32
... a szomszéd tehene is (törölt) 2011.04.09. 07:47:31
Tehát bevétel kell, igazolni hogy hivatal dolgozik éjjel-nappal, nagy szükség van rá, a létszám is épp elég, hiszen hétvégén is sok a szabályszegő stb, stb. Naná hogy akkor büntetnek amikor feltehetőleg a kiadós ebéd után böffentessz az ágyadban, és még az ablakodon se nézel ki "egy esős vasárnap délután"...
Überspannung 2011.04.09. 07:53:06
o-lala (törölt) 2011.04.09. 08:00:07
ggaborx 2011.04.09. 08:11:35
Dögöljön meg a szomszéd tehene is, ugye?
Nem veszitek észre, hogy pontosan ilyen esetek teszik élhetetlenné az országot? Naná, hogy nem. Még asszisztáltok is hozzá. Aztán egyéb esetben meg mindenki csodálkozik, hogy rajta sem fog segíteni senki, nem lesz aki mellé áll semmiben.
Ilyenfokú mély rosszindulat ami ebben az országban az emberek 99%-nak sajátja szerintem sehol nincs még egy a világon.
Mindegy is, úgysem értitek...
na__most__akkor 2011.04.09. 08:35:06
Ez mondjuk az első gondolatom.
A másik: mi értelme van egy közútnak, ha "mindkét irányból minden járműnek behajtani tilos"?
Tudom, van mentő meg tűzoltó.
De van kukásautó (mint valaki már megjegyezte), de van éppen ki-be-át- költöző is, akinek ezek szerint fél kilométerről kell cígölni a kredencet.
A harmadik gondolatom (a nyerő): ál(l)amadós(s)ág, vaze. Minden (fillér)/(tízezer forint) számít.
lionking 2011.04.09. 08:45:45
A dolognak van egy Kresz és egy emberi megközelítése.
Itt az emberi sajnos valóban 90%-ban kiveszett a hozzászólókból.
Elég szomorú. Vagy inkább a mai kor szavával élve ők a trollok akiknek az a jó, ha másnak rossz, és ezen lehet még élvezkedni is, ők azok akik a földön fekvőbe is belerúgnak még egyet ahelyett hogy felsegítenék.
Na ennyit az emberi oldal sötét feléről
Magához az esethez meg csak annyit, hogy én is jártam így, jó rég vagy 16 éve a belvárosban szűk utcában laktunk, mindkét oldalon álltak az autók, az utca egyirányú volt, én akkor a bal oldalán az amúgy 50cm !!!!! széles járdán az autó kerekeivel :) mint mindenki akkor már vagy 6 éve hogy ott laktunk.
Aztán egyszer csak szorgos közteresek megjelentek, fotó még nem volt tán, de írtak szorgalmasan és cédulákat tettek az autókra.
Pont láttam az ablakból, így lementem megérdeklődni hogy mi a mi? Előadták a szabálytalan parkolás meg a járdán nincs 2 embernek hely amin szénné röhögtem magam eleve, mivel össz vissz mint mondtam 50cm. volt a járda is maga. Senki sem használta mert a túloldali az elég széles volt.
Na szó szót követett, még gyorsban elkértem a főnökük számát hogy onnan az utcáról hívom is. Akkor kb fél 1 éve volt a gsm mobil rendszer a köztisek nem rendelkeztek ilyen eszközzel :)
Na erre az egyik azt mondja, úgy 10 perc kemény szócsata után, hogy visszaveszi a büntim mert "jól vitatkoztam"... na mondom nem magamért, tessék mindenkitől visszavenni.
Persze nem tette, én meg felhívtam a felettest, aki nem örült ennek a megoldási javaslatnak sem.
gond már akkor is azzal volt, hogy 6 év parkolás után egyből büntettek volna.
A tisztesség (már ha ezek a szervezetek jeles képviselői ismerik a fogalmat) az lett volna, ha először figyelmeztetik az ott - amúgy évek óta így parkoló- autósokat, hogy legközelebb már büntetés lesz, de az, hogy egyből csak az számít hogy a pénz be legyen szedve az nagyon erkölcstelen...
el is költöztünk, most a saját garázsomban nem kell közterületesektől tartani :))
Secnir 2011.04.09. 08:59:37
kábé itt lehet megfogni a rendőröket, tessék megfellebbezni. Ezek az autók nem közelekdNEK MÁR! ezek állnak! ergo azok a táblák, amelyek a folyamatos közlekedésre vonatkoznak, most mellékesek.
Ha viszont a "közlekedtek" szó MÚLT IDŐT takar, mármint hogy a képen látható autó közlekedett, ez csak egy feltételezés, mint írták fentebb, autót lehet tolni, trailer stb. vélelmezésre nem lehet büntetni, a rendőrségnek bizonyítania kell, hogy a gjmű valóban közlekedett.
példa:
kispolszki áll a szobában a gépjárműtanfolyamos cégnél. ott rakták bent össze, hogy a kezdők gyakorolják rajta az akksi elhelyezkedését stb.
akkor a rendőr megbüntetheti, mert a lépcsőn közlekedett a kispolszki? vélelmezi, hogy magától ment fel?
nanemár....
melmek 2011.04.09. 09:21:35
Amikor építették ezt a betondzsungelt akkor még ennyi autó nem volt és szerintem akkor az volt az elv hogy minnél több embert minnél kisebb helyre lehessen összezsúfolni. Így olcsóbb. Közben az autók száma megtízszereződött de a parkolóhelyek nem.Mivel Kispest nem a legbiztonságosabb kerületek közé tartozik ezért mindenki ha lehet igyekszik az autóját látótávolságban tudni.Ez közbiztonság kérdése is. Lehet nem egyetérteni, de a tények makacs dolgok.
egyszuszra 2011.04.09. 09:26:57
magaslabda 2011.04.09. 09:31:01
Amikor a belső kerületeket építették, akkor sem számítottak ennyi autóra. De arra sem, hogy egy egész V. kerületi utcát elfoglal pl. egy amerikai követség. Épp tegnapi hír volt az Indexen.
A Markó utcában van a legtöbb rokikártyás autó 2011.04.09. 09:33:59
melmek 2011.04.09. 10:23:15
melmek 2011.04.09. 10:24:55
No name est omen 2011.04.09. 11:19:40
Nem nagyon építettek, olyan lakótelepet ahol ne lett volna rengeteg parkoló, és van 1-2 idegesítő dolog ezeken mint pl. P+R-nek vagy roncstelepnek használják, az új építésű házak/irodák használói is rájöttek, hogy olcsóbb ha a lakótelepen állnak mintha vennének méregdrága beálló helyet.
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2011.04.09. 11:24:20
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2011.04.09. 11:26:14
Okosmikulás 2011.04.09. 11:31:55
Xezs 2011.04.09. 11:39:46
Tudod én nem vagyok se közteres se semmi, de egy dolgot nagyon jól tudok: csak az nem hibázik, aki nem dolgozik. Lemaradt egy tábla, hát istenem, ki nem hibázott még életében? Talán te? Kötve hiszem.
@hagyma: Akkor értsd úgy hogy "nemlehetottazautóértedmár?" és akkor minden tiszta. Azért ilyenekbe már tényleg ne kössünk bele, hogy behajtás vagy nem behajtás.
D4D 2011.04.09. 11:42:07
"Nem nagyon építettek, olyan lakótelepet ahol ne lett volna rengeteg parkoló,"
Gazdagrét:
www.norc.hu/embed.aspx?id=3232f99ce7547352d780fd436258a5ca&ppa=254&r=146.2&vla=-4&lz=60&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf
Örmező:
www.norc.hu/embed.aspx?id=64752dd08998514c947473703a048498&ppa=284.4&r=133.3&vla=-5.6&lz=60&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf
Óbuda:
www.norc.hu/embed.aspx?id=47a97d9d4242c8f77d5bca5cb28d2424&ppa=313.7&r=34.4&vla=-4&lz=60&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf
daito 2011.04.09. 11:43:12
1. A szutyok, rendszámtábla nélküli vagy rendszámtáblás autókat, amelyek hónapok óta ott vannak, azokat nem tudják elvinni.
Kispesten sem kell sokáig sétálni bármely hatóság bármely emberének, hogy ilyet találjon. Ja, 30 napos figyelmeztető matrica és társai.
2. A magyar emberek jó része ótvarul parkol. Ha Kispesten körbenéztek, számtalan esetben látni azt, amikor valaki képes 2 helyre beparkolni, vagy a járdától fél méterre. Az ilyeneket miért nem szabályozzák - büntetik? Ilyenkor mindig azt írom, hogy pl. ott van Párizs, úgy parkolnak az autók egymás mögött, hogy a hulló falevél nem esik le két autó között.
3. A gond az, hogy Kispesten nem biztos, hogy 5 perc távolságban talál helyet magának. Ha szabályokat betartod, simán lehet, hogy csak 4-5 utcára találsz helyet. S nemcsak látótávolságról szól ez, meg arról, hogy el ne lopják. Arról, hogy valami balfasz nekimegy, elkezd szólni a sziréna, berúgják a gyerkőcök az üveget focilabdával, nekitolatnak, stb. Meg esik az eső, és pont szétázol, 23 pocsolyán és 200 kutyaszaron át vezet az út.
4. Amikor lomtalanítás van, akkor a kedves lakosok a parkolóhelyekre hajigálják a szemetet, és a lomizók is ott vernek tanyát. Az nem zavar senkit, hatóságot sem?
5. Infopark remek példa, amikor úgyis kevés a parkolóhely, ott dolgozik és tanul kb. 10-20 ezer ember, akkor a közepére építenek még egy kib. és csúnya egyetemi épületet - ezt a mi pénzünkből. Ahelyett, hogy egy parkolóházat építene az állam.
Hülyék vagyunk mind, és pont nekünk való hatóságaink vannak, meg városvezetésünk. Olyat, amilyet megérdemlünk.
Okosmikulás 2011.04.09. 11:45:41
Bocsi. Szopatás...
Xezs 2011.04.09. 11:50:02
Xezs 2011.04.09. 11:51:26
Xezs 2011.04.09. 11:52:44
Xezs 2011.04.09. 11:54:47
Mit nem lehet azon felfogni, hogy oda nem lehet behajtani, mert oka van? A mezei parasztnak nem kell az orrára kötni, hogy miért, egyszerűen nem lehet és kész.
Majd pont odamennek mindenkinek elmagyarázni hogy miért van ott a tábla, mi?
Valaki, akinek ez a szakmája egyszer kitalálta hogy oda kell tábla. Adjuk már meg a szakembernek azt a bizalmat, hogy feltételezzük: tudja mit csinál.
Xezs 2011.04.09. 11:57:12
Ezt te is jól tudod, nem tudom mit őrjöngsz itt. Örülj hogy elengedtek.
ggaborx 2011.04.09. 12:07:54
És! Működik!
Hogy a kérdésedre is válaszoljak: A tűzoltó autó könnyedén elsöpri az útból azokat az autókat, ha arra kerül a sor. Most viszont arról van szó megint, hogy "nézd már ez tilosban jár, gyorsan bánjunk el vele". Holott a világon senkit nem akadályoznak és nem zavarnak ténylegesen az ott parkoló autók.
Persze a szabály az szabály, az ember meg nem számít. Holott a szabályokat az emberek érdekében kellene alkalmazni és semmiképpen nem ellenük. Aki a táblával tud csak indokolni most is, az egy szűklátókörű barom. Sajnos egy ország hatalmának pont ilyenekre van szüksége.
lionking 2011.04.09. 12:09:46
atila68 (törölt) 2011.04.09. 12:20:56
Ez a szám ma ennek a négyszerese(!).
Két darab tizes (vagy tizenhármas) villáskulcs megoldja a problémát.
Circus 2011.04.09. 12:45:08
1, ott a tábla, büntetés jogos
2, amikor építették a panelt, nem gondoltak ennyi autóra, sajnos (vagy sem, de ez most mindegy)
NADE:
3, amit eddig mindenki (nem olvastam végig) ignorált - ugye, nem a KÖZTERÜLETET adták el/ki fizetős parkolónak? Ugye, nyugtassatok meg, hogy nem?! Pl. a Havannán van ilyen, ahol pedig DE. A közös ingyenes parkolót. Innentől kezdve hiába jogos a büntetés, a q anyját mindenkinek a 'tanácsnál'.
Most is egyértelmű a helyzet?
Amusing 2011.04.09. 12:46:31
és hová rakják a kocsijukat?????? vigyék fel a 8.-ra????? (én spec kertesbe lakok, de megértem a gondjukat)
szabályokat be kell tartani persze, de olyan élet kéne biztosítani, hogy legyen rá esélyed, hogy betartsd!
ukkmukkfuck 2011.04.09. 14:52:20
Kedves @Xezs!
"Persze korábban a kedves lakóközösség (köztük te) sem szólt, hogy az utca egyik oldaláról hiányzik a tábla, csak akkor, amikor már baj van."
Köszönöm hozzászólásod. Én magam kb.4 hete élek itt, így természetesen módomban sem volt szólni egy hiba miatt ettől korábban. Ez az egyik ok.
A másik: vegyünk egy 500 méteres utcát, én kb. a 300. méternél lakom, itt nem volt hely, mentem még 50 métert. Megálltam az autómmal és visszasétáltam azt az 50 métert a házig. Soha, de soha nem mentem még el az utca végéig, mert arra semmi keresnivalóm nincs. Így hát honnan is tudhattam volna, hogy ott van egy "mindkét oldalról behajtani tilos" tábla. Én csak a 30-as táblával találkoztam nap mint nap, ami az utca elején van, ahonnan behajtok.
Xezs 2011.04.09. 15:25:41
@Amusing: sehova se! ha nem fér el szabályosan akkor ne vegyen. vagy vegyen garázst.
@lionking: miért, változnia kéne valanimek is? akkor is be kellett tartani a törvényt, most is. ölni sem lehetett 2000 éve sem, az se véltozott. baj?
@ggaborx: igen és a tűzoltóautóban keletkezett elsöprő kárt meg te fieted ki, mi? egy tűzesetnél minden másodperc számít de ezt te leszarod. bezzeg ha a te házad égne, akkor te lennél a leghangosabb, hogy miért nem büntetnek.
aki nem szegi meg a szabályt, annak nincs oka rettegni a hatóságtól, ilyen egyszerű. és hadd ne sajnáljam már anyagilag azt, akinek telik egy autóra. ha meg földhöz végja szaros 50 ezer Ft akkor minek tart autót? bkv is van a világon. ti mit nem értetek azon, hogy valamit nem szabad és kész? olyanok vagytok, mint a gyerekek.
ukkmukkfuck 2011.04.09. 16:11:11
érdekesen látod a dolgot, de nincs is ezzel baj, mert nem vagyunk egyformák.
Az utca elején nincs tiltó tábla, és mivel én az utca közepén lakom, nem szoktam lesétálni a végére, hogy ott vajon mi van? Mert nem. És kész. Ezt én nem beleszarásnak nevezem. Nem szegtem meg semmilyen szabályt.
Az autót pedig azért tartom, mert az életemet a tartósan beteg gyermekem mellett így tudom "könnyebbé" tenni, de ez már végképp nem ide tartozik. És hidd el, számít az 50000 Ft, főleg, amikor jogtalanul büntetnek meg.
(Ha jogosan büntetnek, akkor pedig beállok a sorba és fizetek - ahogy erre is volt már példa)
Xezs 2011.04.09. 17:47:32
Bár megjegyzem, hogy ha tudomásod volt arról, hogy oda nem lehet behajtani, nyilván nem fogod bevallani, még itt a blogon sem. Szóval nem tudhatom, hogy valóban nem tudtad, hogy oda nem lehet parkolni. Sőt, az összes többi, végigbüntetett autó tulaja is ezt fogja mondani, függetlenül attól, hogy igaz-e. De ha felteszem, hogy igazat írsz, akkor a te eseted még valahol érthető is, hiszen hiányzott egy tábla.
Én leginkább azokról beszélek, akik nagyon jól látják a kirakott táblát, ennek ellenére magasról tojnak az egészre és képesek olyan sületlenségeket beírni ide, hogy a tűzoltóautó úgyis utat tör majd magának.
De még ha nem is a tűzoltó miatt van ott a tábla, ott van és kész, és itt véget is ér a sztori, legalábbis véget KELLENE érnie. Valaki, akinek ez a szakterülete odarakatta. Ha valakinek baja van ezzel, írjon a megfelelő hatóságnak, szedesse le hivatalosan a táblát és akkor minden rendben van, lehet parkolni. De szerintem nem kellene állandó jelleggel megkérdőjelezni a szabályok értelmét. Nem biztos, hogy az egységsugarú állampolgár a kormányzati döntések mögé lát és nem is kell azzal foglalkozni, hogy mindenkinek egyesével elmagyarázzák, hogy mit miért nem szabad. Az állampolgárnak legyen elég annyi, hogy nem szabad és kész. Ha meg mégis megkérdőjelez valamit, azt ne ilyen egyéni, mellet verő akciókkal tegye, mondván, hogy "deénazértisodaparkolok". Írjon a megfelelő hivatalba, a megfelelő szakembernek.
Az meg, hogy beteg gyereked van ugyancsak kivételes eset. A legtöbb ember pusztán lustaságból vesz autót, mert el sem tudja képzelni az életét anélkül. És igenis fel kell fogni, hogy az autó luxusszükséglet (igen, még akkor is, ha beteg gyereked van, amit egyébként nagyon sajnálok, de tényleg) főleg ilyen üzemanyagárak mellett. És akit földhöz vág 50 ezer Ft (megjegyzem ez nekem is sok pénz) az ne autózzon, mert az autóra lehet hogy egyik napról a másikra kell 200 ezret is akár költeni, hiszen bármi baja lehet.
És azzal meg nem nagyon lehet vitatkozni, hogy luxus-e vagy sem, mivel a napi életvitelhez nem szükséges. Persze mindenki meg tudja indokolni, hogy az ő életéhez miért elengedhetetlen, de ez csak süket duma.
ggaborx 2011.04.09. 18:15:24
Tudod, pont a gyerekek azok, akik gondolkodás nélkül kénytelenek elfogadni, ha valamit nem szabad és kész. (Ez sajnos elég gyakori magyarázat is egyben szülői oldalról)
Mindazonáltal a mai magyar jogalkotási gyakorlatot figyelmenbe véve elég primitív elmére vall a gondolkodás nélküli elfogadás és tudomásul vétel. Fel kellene végre fogni, hogy azok a törvények, melyeknek szinte csak a megszegéséről hallunk nap mint nap voltaképpen a mi érdekünket kellene, hogy szolgálják. Mégsem erről van szó, hiszen ha egy pillanatra felnézünk a gyermeki lét jótékony együgyűségéből lépten-nyomon azt látjuk, hogy ezek szabályok elsősorban a hatalom érdekeit védik és nem az állampolgárokét.
Itt jegyezném meg, hogy azon a konkrét útszakaszon kényelmesen elfér bármely tűzoltó jármű a parkoló autók mellett. De a kérdés kurvára nem ez hanem, hogy ebben az országban miért ilyen sok a szánalmas, irígy nagyszájú faszkalap, aki mindenáron embertársával történő kibaszások sorozatával kíván kompenzálni a saját elcseszett életéért?
ukkmukkfuck 2011.04.09. 18:22:09
persze, mindenki puffog és duzzog a szomszédomban is. Ők régóta itt élnek, azt mondják, ez a tábla kb. 1,5 hónapja van kint - és a rendőrségi képeken is kivehető, hogy ki az, aki az utca végéről hajtott be, mert az az autó hátulról látszik. Az enyém szemből.
Autóm nekem sem volt eddig, ez az első autóm, mert nem kellett, de most jobb, hogy van.
Fizettem én is büntetést, gyorshajtásért (nem is 50ezret, hanem 130-at, de akkor tudtam, hogy hibáztam), nem volt egy szavam sem. Szóval nem vagyok egy mindenáron magyarázkodó és fellebbezgető akárkicsoda, de ebben az esetben éltem és élek a lehetőséggel.
Remélem, orvosolják a problémát és tesznek ki az utca elejére is egy táblát, vagy lecserélik a végén a mindkét oldalról behajtani tilost egy sima behajtani tilosra és minden mehet szépen tovább.
Most mennem kell, mert az aprófogú igényel. Szép hétvégét mindenkinek!
Xezs 2011.04.09. 18:25:32
És ha magyarázatot akarsz rá (nem biztos, hogy a tűzoltó a magyarázat, de elég valószínű) akkor a megfelelő hivatalhoz fordulsz és ha esetleg nem tetszik a tábla akkor megkéred őket hogy tüntessék el. Lehet hogy nem tennék meg, de lehet hogy legalább kapnál magyarázatot arra, hogy miért van ott.
Itt pont arról van szó, hogy mivel neked nem szakterületed a közlekedéstervezés, nincs jogod beleszólni azoknak a dolgába, akik ehhez értenek. Vagy te úgy gondolod, hogy mindenhez jobban értesz, még ahhoz is, amiben semmi tapasztalatod sincs? Én sem szeretem, ha az én munkámba beleugatnak mások és cserébe igyekszek nem beleugatni a máséba.
Itt alapvetően arról van szó, hogy elfogadod-e, hogy valaki jobban ért valamihez, mint te.
És itt nem birkaságról vagy primitív elméről (ez utóbbi jelzőt külön köszönöm neked, bár nem tudom mivel szolgáltam rá) van szó, hanem arról, hogy az egyéni érdekeidet képes vagy-e háttérbe szorítani a TÁRSADALMI ÉRDEKEK előtérbe helyezésével.
Mivel társadalomban élünk, nem teheti mindenki azt, amit szeretne. A törvények arra vannak, hogy keretet adjanak ennek a társadalmi együttélésnek.
Akinek ez nem tetszik, mehet remetének valami eldugott koszfészekbe, ahol nincsenek kötelező normák, amiket be kell tartani.
De mondom, írj a megfelelő hivatalba, kérj szakvéleményt (ha adnak) vagy kérd, hogy tüntessék el onnan a táblákat. Ha megteszik neked, utána tőlem még a zongorádat is leparkolhatod oda.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 18:25:42
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 18:32:16
hat igen, ha nem akarjak , hogy atmeno forgalom legyen ott es azt sem hogy parkoljanak, akkor egy behajtani tilos kiveve celforgalom es egy varakozni tilos jobban megfelelne mindenkinek, bar szerintem nem szorakozasbol allnak ott, hanem nincs eleg parkolo
gondolom
ggaborx 2011.04.09. 18:38:57
A probléma ott van, hogy közel sem élünk ideális világban. Akiket te szakembereknek tartasz, azok a valóságban legtöbbször haver-sógor-koma és kb. egy esti sörözés alkalmával találnak ki ilyeneket, hogy pl.: "Te figyelj, kellene egy nagyobb közterület, ahol fizetős parkolót csinálnék, te meg kiraknál egy rakás táblát és a sok idióta vagy hozzám jön jó pénzért vagy te fogod hülyére büntenti. - Ez jó lesz, holnap intézem is!"
Ha azt gondolod, hogy ebben az országban a fentihez hasonló dialógus nem fordul elő nap-mint nap az általad "szakembereknek" tartott hatalmi ügyeskedők között, akkor nem itt élsz.
Mivel ez egy ilyen ország ideje lenne már legalább arról leszokni, hogy az egyszerű emberek is inkább egymást gyilkolják alkalmi, homályos előnyök érdekében.
A posztban vázolt helyzet kulturált, emberi megoldása az lett volna, hogy a tábla kihelyezése előtt a helyi önkormányzat felméri a területet, majd az idők során kialakult szokások (ti.: mindenki itt parkol) felismerése után értesíti a tisztelt állampolgárokat, hogy a helyzet hamarosan változni fog. De nem és megintcsak nem. Inkább azonnal birságol, hiszen a törvény az törvény! Egyébként meg ha korábban tényleg nem volt tábla és most is csak egyik irányból van akkor még törvény szerint sem jogos a büntetés, de a hatalom látszólagos birtokosaival csak kevesen mernek harcolni.
Xezs 2011.04.09. 19:38:17
De sokadjára írom: írj nekik. Az, hogy itt hőzöngsz, semmin nem változtat, ez biztos. Lehet hogy ha nekik írsz, az sem változtat, de az mindenképp egy sokkal esélyesebb és hatékonyabb kommunikáció mint ez itt. Mert itt elvitatkozhatunk egy évig is, 100%, hogy semmin nem fog változtatni.
Ja és én nem értek egyet azzal a szemlélettel sem, hogy vannak a hatalmasok (meg a gazdagok meg a mittudoménkik) meg a szegény elesett egyszerű emberek és ezek harcolnak egymással és az egyik a másik kárára létezik. Ez az osztályharc elmélete a kommunizmusból, amit jó lenne végre kitakarítani a fejekből.
Na meg azzal sem értek egyet, hogy nekem mindenkivel össze kéne fognom mert mi vagyunk a kis elnyomottak és közös erővel szétzúzzuk a... a... mit is? :)
Vannak akikkel összefogok, mert magaménak érzem a céljaikat, vannak akikkel meg szembemegyek, mert szerintem nem helyes amit tesznek. Az, hogy nem vagyunk politikusok (meg hatalmasok meg gazdagok), még nem kovácsol minket együvé, nagyon sajnálom. Hogy úgy mondjam, számomra nem létezik az össznemzeti proletár egység, sőt én konkrétan hányok ettől az egész ideológiától.
Sőt, az egyszerű emberek közül jópáran sokkal piszkosabb dolgokat is megtesznek, mint a politikusok, csak ezek nem kapnak reflektorfényt mert nem közismert emberek, na meg egyik pártnak sem áll érdekében, hogy reflektorfénybe kerüljenek.
Szóval nehogy beállítsuk már az egyszerű embert szépnek és jónak.
Arra nem képesek sokan, hogy ne cigizzenek a pofádba egy buszmegállóban és ez független a most hozott törvénytől, ezt egyszerűen emberileg kéne érezni, hogy prosztó magatartás.
golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2011.04.09. 20:48:57
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 21:07:03
tudom, zoldterulet.....
de mondjuk ilyen ize kovekkel ami kozott nol a fu, meg 10 meterenkent egy fa es ugyanott vannak
mindenki happy
/mondjuk egy mindket iranybol behajtani tilos sokkal egyszerubbb/
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 21:10:58
okosmiki
ez mindket iranybol behajtani tilos, tehat a posztolonak nem a z agondja, hogy valaki megfordul
/amugy nalunk , es meg par orszagban, eleve tilos "forditva" parkolni, mert felrevezeto, ha otthon nem, akkor nem, de most nem ez a baj, a baj az hogy ott van, akar forditva, akar jo iranyban/
ggaborx 2011.04.09. 22:44:02
Amiről én beszéltem eddig az csupán a szabályok mögött rejtőző emberi oldal kérdése. Ahol a végrehajtó hatalom nálunk a mai napig igen messze áll az emberséges eljárástól. Nyilván számos szabály kiválóan alkalmas a vele történő visszaélésre, amennyiben erre az aktuális vezetőknek igénye van. És szinte csak erre van igényük.
Ha a posztolót nem büntették volna meg, csupán figyelmeztetik, azzal senki nem járt volna rosszabbul, hiszen másnap így is máshova állt volna. De mivel itt adódott egy remek alkalom x Ft beszedésére, gátlástalanuil éltek is ezzel félretéve minden lehetséges emberi vonatkozást és értéket.
Most őszintén, te tényleg fel lennél háborodva, ha a posztoló x év ott parkolás után egy figyelmeztetésre a továbbiakban nem parkol ott, de nem is lenne megbüntetve x forintra?
Ha felháborítónak tartod, hogy valakit nem büntetnek meg kíméletlenül _egy ilyen esetben_, csupán figyelmeztetik, aminek hatására megszünteti a szabálytalan szokását, akkor rólad beszéltem korábban. Ha nem tartod annak, akkor nem neked szólt a mondandóm.
Xezs 2011.04.09. 23:34:08
Na ez az, ami miatt mi vitatkozunk, ugyanis eddigi tapasztalataim alapján azt kell hogy mondjam, ez nem igaz. Kapna egy ejnyebejnyét az illető, fogadkozna, hogy soha többet semikor, aztán másnap ugyanúgy odaállna.
Azért, mert az ilyenek addig feszítik a húrt, amíg csak lehet.
És nem háborodok fel, ha nem büntetik meg, de teljesen jogosnak és helyénvalónak tartom a büntit.
Csak ezekre a kérdésekre kell válaszolni:
Tisztában volt vele az illető, hogy szabályt szeg? Nyilván, ez letagadhatatlan.
Tudta, hogy ezért büntetés jár, ha megfogják? Naná, hogy a fenébe ne.
És itt véget ér a vita, nincs miről beszélni a továbbiakban.
Ez kicsit olyan, mint amikor tudod, hogy a tűz éget, de mégis beledugod a kezed aztán mindenkinek panaszkodsz, hogy a tűz mekkora egy köcsög már.
lionking 2011.04.10. 02:01:42
Nem azzal van a baj, hogy be kell valamit tartatni, hanem a módszerrel
Tehát ami évekig nemvolt probléma, és nem volt büntetés sem, - elmondanám hogy az utcánkban naponta fordultak meg illetve sétáltak végig a közteresek is meg a rendőrők is, és 6 évig egyiknek sem volt baja a parkolással - tehát az a gond, hogy mikor felsőbb utasítást kapva kimennek büntetni, az nem módszer és erkölcsileg is erősen megkérdőjelezhető. Mert évekig nem volt baj, így a szokásjog beleivódott mindenkibe. A normális az lett volna, ha először kitesznek a szélvédőre egy figyelmeztetést, hogy a jövő héttől ezért 50e bírság lesz. Akkor majd eldönti az autós oda áll-e.
Na ez a módszer, már hogy ilyet nem tesznek de egyből 50e bünti, na ez nem változott semmit. a módszer...
ggaborx 2011.04.10. 08:46:34
Miért van az, hogy pl. a kresz táblák variálása esetén gyakran kirakják a "Figyelem! Forgalmi rend változás!" táblát, míg ott, ahol egyértelműen büntetni lehet erre nem kerül sor?
Most egy valóságtól elrugaszkodott kérdés is eszembe jutott: Mi van azzal, aki a tábla kirakása előtt már ott parkolt, aztán mondjuk elment nyaralni és így nem is tudott az új szabályról? Az van, hogy őt is gondolkodás nélkül megbüntetik. Mert jogukban áll.
Különben meg tényleg nincs miről beszélni. Te harciasan véded a hatalmi erővel való visszaélést, sőt külön örülsz annak, ha valakit megbütetnek, mert úgy véled megérdemelte. Hiszen a szabály, az szabály, mérlegelés nélkül. Én meg a világ emberi oldalát magyarázom, ahol nem a szabályokért vannak az emberek, hanem a szabályok kellene, hogy értük legyenek. Az én képzelt világom egy sokkal élhetőbb rendszert jelent, a tied egy folytonos félelmet, kegyetlenséget és ellenségeskedést jelent. Szabályoktól függetlenül.
metal · http://electric.blog.hu 2011.04.10. 09:27:17
Hol van a KRESZben olyan, hogy szokásjog? A tábla ott volt már jó ideje, nem akkor került ki, tehát mindenki tisztában volt vele(remélhetőleg, aki mégse, az adja le a jogsiját), hogy szabálytalan. A dologról ennyit, többet nem is érdemes beszélni!
@Reggie: De azzal, hogy kitettek rá egy úttestre vonatkozó táblát, szerintem definiálták, hogy úttest, és nem járda! Tehát, ha az járda, akkor inkább gyalogút táblát kellett volna kitenni, az autósok szemszögéből pont ugyan azt jelenti (emlékeim szerint a kukás oda is bemehet, most nem néztem meg hirtelen a KRESZ ezen részét). Tehát mindenképpen érdekes táblázás, de ettől függetlenül a posztolót teljesen jogosan büntették meg!
cso zsi 2011.04.10. 09:38:22
(magyarán: szabályosan parkolhatok ott, ahová nem mehetek be)
Mivel a telepi nagycsávók ott randalíroztak a szakadt verdájukkal, minden ház felénél átjárhatatlanná tették az utat. Aztán a kerület úgy döntött, az egész lakótelep fizetős övezet lesz, így a táblák lekerültek.
lionking 2011.04.10. 10:51:06
Xezs 2011.04.10. 11:32:43
Én meg tudom hogy az emberek jó része egy sunyi szar aki egy figyelmeztetést lazán kiröhög.
Nézeteim szerint keményen kell bánni az emberekkel, mert hajlamosak elkanászodni, pláne akkor, ha azt látják, hogy mindenki egységesen szarik a szabályra (magyarul eloszlik a felelősség).
Rettegni pedig senkinek sem kell, ezt ne állítsuk be így. Csak akkor kell rettegni, ha nem tartod be a szabályokat.
Xezs 2011.04.10. 12:06:30
Nem a büntetéstől való félelem miatt kell valamit betartani. Azért kell betartani, mert ez a társadalmi megállapodás.
A sebességhatárokat sem azért kellene betartani, mert mérnek.
Továbbá a boltból sem azért nem lopunk, mert félünk a biztonsági őrtől, igaz?
lionking 2011.04.10. 12:19:41
Még egyszer lassan elmondom hogy értsd:
n e m a p o s z t a l é n y e g amit írtam az a saját esetem, ahol NEM volt tábla se semmi csak járdán kétoldalt parkolás egy egyirányú utcában ahol 15 éve laktam és ott 6 évig nem zavart senkit se rendőrt se közterületest, aztán egyszer csak jöttek büntetni. Aztán meg újra többet sem de rá egy évre el is költöztem. ÉRTED???
metal · http://electric.blog.hu 2011.04.10. 15:12:13
lionking 2011.04.10. 15:28:27
Hogy elmehetek vagy elmebeteg?
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.04.10. 19:00:16
Xezs 2011.04.10. 22:16:37
De nincs igazad, ezt kéne megértened.
Xezs 2011.04.10. 22:21:58
KRESZ 40. §
(8) A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha
a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,
b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,
c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és
d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.
Mielőtt vitatkozni kezdenél, azt ajánlom, az a) pontot olvasd el legalább ötször.
A többit elég, ha csak kétszer olvasod el.
Ha így sem fogod fel, hogy miért voltál faszparaszt, akkor nincs miről vitatkozunk a továbbiakban.
És még egyszer mondom, egy szabályt nem csak akkor kell betartani, amikor büntetnek érte, hanem mindig.
lionking 2011.04.10. 22:26:56
mondom nem az a baj, hogy meg akar valaki büntetni, hanem az hogy következetlen.
Mutizzad meg a Kreszben amit oly jól tudsz (idézni ) hogy az hol van, hogy csak akkor jogos a büntetés, ha éppen a kedve vagy a pénztárcája úgy akarja a hatóságnak?
ÉRTED MÁR???
A poszban is ezt reklamálja a poszttoló
Nem az a baj hogy meg akarja büntetni hanem, a módszer, az hogy ha eddig szartak erre akkor most illett volna először figyelmeztetni és utána büntetni
Én is ezt hoztam példának
A fürdős sírásos dologhoz meg annyit hogy komoly írásértelmezési fogyatékosságod van mivel mint írtam engem NEM büntettek meg mert jól vitatkoztam...
Amúgy a köztiseket meg igen :) mivel a főnökük nem örült ennek :)
metal · http://electric.blog.hu 2011.04.11. 07:41:29
Tehát szerinted, ha nem büntetnek meg, az azt jelenti, hogy nyugodtan szabálytalankodhatsz? És, ha mégis kitalálja a hatóság, hogy végzi a dolgát, akkor először figyelmeztesse a parasztokat, nehogy sérelem érje a bunkókat? Ezt komolyan gondolod?
lionking 2011.04.11. 07:56:35
Vagy gyereked?
Ha rosszat csinál aztán édesen odahívod, majd jól elvered az szerinted milyen következményekkel jár? Egy életre sérült lesz lekileg.
Tudom ez csak egy hasonlat, de azt kell megérteni, hogy a következetlenség a hatóság részéről legalább akkora vétség, mint az hogy valaki(k) rossz helyen parkolnak. Vagy bármi más szabályszegés.
Tehát ami a posztban is meg az én történetemben is közös így 15-16 év távlatából az az, hogy a hatóság szemet huny, akár évekig, és utána jön és büntet. Átmenet nélkül, mert!!
Aztán majd újra évekig semmi (legalábbis nálunk ez volt)
Azt kéne végre megértened, hogy a következetlenség a probléma.
Ha mindig mindenkor a hatóság eljárna a vétkesekkel szemben, akkor nem lesz majd próbálkozás meg semmi. Rend lesz. De ha a hatóságunk ad-hoc jelleggel büntet akkor mért várná el az emberektől azt amit ő sem tart be?
Ezt kéne megérteni végre...
Xezs 2011.04.11. 09:04:33
És hogy milyen alapon várja el bárki is a szabályok betartását, ha 6 évig nem ellenőrzik?
Olyan alapon basszus, hogy FELNŐTT emberekről beszélünk akik elvileg tudnak szabályokat értelmezni és felfogják hogy ezekre szükség van.
De vannak olyanok akiknek jól esik tettetni a hülyét és úgy tenni, mintha azzal, hogy 6 évig nem büntettek valamiért minden rendben lenne.
Felnőtt emberekről beszélünk basszus, nem hiszem el hogy képes bárki is azt gondolni, hogy ha valamiért nem szólnak akkor azt szabad.
Ez kb. olyan, mintha 1 évig az utca közepére szarnék és senki sem szólna rám, aztán 1 év után valaki jól seggberúgna és még én lennék felháborodva.
Nonszensz.
metal · http://electric.blog.hu 2011.04.11. 09:32:03
@lionking: "De ha a hatóságunk ad-hoc jelleggel büntet akkor mért várná el az emberektől azt amit ő sem tart be?"
Mit nem tart be a hatóság? Ők is odaálltak a járdára?
A szabályokat nem csak akkor kell betartani, ha jól megbasznak érte! Ezt kellene felfogni.
labi 2011.04.11. 12:37:54
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.04.11. 20:02:10
metal · http://electric.blog.hu 2011.04.12. 07:29:05
LordAzazel 2011.04.14. 12:25:17
PathosVerdesIII · http://www.rongo.hu 2011.04.14. 19:08:03
Inter Face 2011.04.15. 09:52:25
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2011.04.15. 10:59:31
Ok, mehettem volna távolabb is, és hazabuszoztam volna... jogos... csend legyen! :D
Xezs 2011.04.15. 20:01:56
Perillustris 2011.04.19. 23:55:37
További zöldterületet kiragadni pont onnan, ahol egy lakosra alig pár nm2 jut, elég balkáni megoldás lenne.
Tevepatkány 2011.06.17. 17:53:49
Perillustris 2011.06.17. 22:29:28
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.18. 16:21:30