Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Hirtelen buzgó hatóság Kispesten

2011.04.08. 08:49 :: Don Blasius

Az alábbi poszt is igazolja, hogy ott is lehet kapni bírságot és akkor is, amikor nem is számítanánk rá, akár külvárosban vasárnap is. És a KRESZ szerint jogos is. Talán sokáig nem érdekelt senkit egy behajtani tilos tábla, hely hiányában az ott lakók szépen behajtottak és leparkoltak a házuk előtt. Senki nem ment arra megbüntetni őket, vélhetően úgysem zavartak senkit és semmit. Ám egyszer csak lesújtott a hatóság Józsefre és másokra is. Lehet vitatkozni a tiltás, a szankciók és azok mértékének jogosságán is, de az időzítés mindenképpen érdekes.

Ma (2011.04.05.) vettem át a postán a Vas Megyei Rendőr-főkapitányság Közigazgatási Hatósági Szolgálat levelét.

Rögtön fel is bontottam….

Idézem: „A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. CXL. tv. (a továbbiakban: Ket.) 29. § (3) bekezdés a.) pontja alapján értesítem, hogy 2011.03.27. napján hivatalból közigazgatási eljárás indult, mivel megállapítom, hogy az Ön által üzemben tartott….forgalmi rendszámú gépjárművel 2011.03.27 14:59-kor Bp. 19. kerület, Zrínyi u. a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975.(II.5.) KPM-BM együttes rendeletnek /a továbbiakban: KRESZ/ a behajtás tilalmára, a kötelező haladási irányra vonatkozó 14. § (1) bekezdés n) pont-ban/ben foglalt előírását megszegve közlekedtek.”

Mivel a közelmúltban volt 27-e, úgy emlékeztem, hogy aznap nem is autóztam s még a lakásból sem mozdultam ki. Gondoltam elsőként – esetleg az előző nap követhettem el valamit, akkor kb. 300 km vezettem. Meglepődve néztem a szabályszegést igazoló képfelvételeket az elektronikus úton való hozzáférést követően. Csatolom is a képeket.

Vasárnap délután valaki/k/nek erre van ideje, energiája s ez a legfontosabb dolog, ügy a kerületben – bizonyára komoly anyagi s egyéb érdeke fűződik a dologhoz, hisz a lakópanel túloldalán egy fizetős parkoló nyílt kb. 2 hónapja /talán Szivárvány volt az iskola neve s annak a régebben futballozásra, kosárlabdázásra használt helyén/,  a „könnyű” és „biztos” pénzbeszedés reményében járja a lakótelep utcáit. Undorító!!!

Azért fölháborító a dolog, mivel az itt parkoló autók tulajdonosai, nagy valószínűséggel, ennek a lakótömbnek a lakói s ahogy elnézem a képet legalább 15 autó tulajdonosa szabálytalankodott. 15x50 E Ft. Igaz kint van a rövidke út mindkét végén a  behajtás tilalmára felhívó tábla –  akkor ennyi erővel a kukás autó sem hajthat be – a szabály talán reá is vonatkozik – kitétel nincs.

182 komment

Címkék: közlekedés rendőr büntetés parkolás kresz lehúzás közterület felügyelet

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jelentéktelen alak 2011.04.08. 18:53:16

@RaveAcE: El ne sírjam magam...

Mi volna, ha lakó közösség ilyen esetben nem a tilosba terelné a kérdést, hanem összefognának az autótulajdonosok és közös erővel /vennének/bérelnének/építenének elegendő parkolót? Ahová a nem tulajdonosok csak pénzért állhatnak be.
Aki elköltözik, vagy eladja az autóját, az értékesíti a helyét, az új lakó/ új autó tulajdonos, beteszi a pénzét a közösbe.
A vendégek parkolási díjából, meg működik a rendszer, meg van a karbantartás.
Ja, hogy ehhez eggyel kisebb autót kell tartani, mert ez is pénzbe kerül, vagy 1évvel halasztani kell az autó cserét?
Hát igen ezzel jár a városi élet. A vidéki, meg sok kilométert kell autózzon, addig a közértig, piacig, amit Te gyalog is elérsz. Neki még a pizzát is drágában viszik ki. cserébe ingyen áll a saját kertjében (amit megvett, ki fizette. Nem a közösségé, az övé)

Fel kellene fogni, hogy MINDEN éremnek két oldala van. nincs olyan, hogy valami csak jó!
Szélsőséges, de remek példa Tokio. 1db parkolóhely éves bérleti díja magasabb, mint egy közép kategóriás új autó ára. Ott már tudják, hogy nagy városban az autó tartás luxus.

jelentéktelen alak 2011.04.08. 19:08:41

@SilentSound: Akkor ott is vannak szabályok. Ha nem lenne, még azt is esetenként kellene tisztázni, hogy a 2 szembejövő melyik irányból kerülje egymást. Ha nincs szabály, nem írja elő semmi, hogy ő jobbról, vagy balról fog kerülni téged, és te is őt.

Ha vannak szabályok, akkor ott működik a rendszer. Ha nincsenek -valóban(!!) nincsenek- akkor viszont elég lassú az előre jutás...

Más az a helyzet, mikor vannak szabályok, de azok kisebb, vagy nagyobb részét nem tartják be. Ilyen esetben a szabályszegők a szabálykövetők szabályosságával szoktak visszaélve szabályt szegni.
Hiszen aki gyorsan hajt, azért hajt gyorsan, mert bízik abban, hogy egyetlen szembe jövő sem rántja elé a kormányt. Ez is egy szabály. aki megáll az út közepén, az bízik abban, hogy az álló autójába nem megy bele senki, hiszen ez egy szabály.
Sorolhatnám a végtelenségig. Ha nem volnának szabályok, akkor nem volna szabálytalan neki menni a másik autójának, nem volna szabálytalan a kamionosnak berántani a kormányt a szemből jövő sportkocsi elé, stb.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.04.08. 20:20:29

@linfury: :-)) Mekkorákat balhéztam már én is ezért, Százhalombattán...Gyönyörű sétáló utca, kövezve, behajtani tilos..A parkoló úgy 15 méterre..Ennyit és nem többet kellene sétálni..És mindenki behajt...aztán ha jön a rendőr és szét bünteti, túl buzgó:-)) A kövezés meg 50 millió volt és sétáló utca:-)) Magyarországon csak a vasoszlop véd meg ettől:-)

jaafar 2011.04.08. 21:42:51

@''autónepper.'': Elég öreg autója lehetett, mivel 2004 után már ott figyel a regmatrica a szélvédőn. Azon meg elég olvasható a rendszám. :-)

fzs.1933 2011.04.08. 22:19:49

Egyébként a három fenti fénykép bizonyító erejű?

Nagyon sz@rul készült el a három kép. Egyikről sem állapítható meg, hogy ugyanott készült a mint többi is.
Sehol semmi közös pont.
Na jó, ha nagyon akarom, a kék VW furgon, de ott is az első és az utolsó kép között vagy kiállt egy autó a furgon mögül, vagy nem tudom.
Azért az is furcsa, hogy az első és a többi kép között 26 perc telt el. Vagy 26 perc volt a kilenc autó rögzítése, vagy nem.

:)

A fentiektől függetlenül: soha ne tegyél semmit szabálytalanul!

RaveAcE 2011.04.08. 22:21:53

@jelentéktelen alak:
Vidéki vagyok, szarok bele a pesti büntikbe. Nem is vontam kétségbe a bünti jogosságát. Ellenben tényleg szar megállni pesti lakótelepen és a belvárosban.
Ja, itt is vannak tahók, akik nem tudnak 10 métert se sétálni. Néha kapnak egy 30-as csekket, aminek nagyon örülök. A reggeli forgalom a suli előtt videóra kívánkozik.
Csak annyit említettem meg - és fent is tartom - hogy kevesebb a parkolóhely, mint az igény.
Esetleg a parkolásból beszedett csilliárdok töredékét vissza lehetne forgatni parkolókba....

Reggie 2011.04.08. 22:54:05

@metal: Hat ez jo kerdes. Nalunk is van hasonlo "utca", amely valojaban jarda. De a vegen a padkabol csinaltak kis lejtot, hogy fel lehessen menni, es korbepakoltak minden oldalrol behajtani tilos tablaval. Itt azert csinaltak, mert elbasztak a panelek tervezeset, es a rendes utca az epulet masik oldalan van, viszont az epulet belsejeben az azon az oldalon mar felemeleten vagy, a kukatarolok meg a foldszinten vannak, igy ki kellett valamit talani, hogy el tudjak vinni a szemetet. A minden iranybol behajtani tilos tablan pedig bemehet a kukaskocsi.

ukkmukkfuck 2011.04.08. 23:00:25

Csak egy kicsit tér el az eredeti az én és vagy 10 szomszédométól itt Kispesten...
Minket ugyanis szintén megbüntettek, annyi különbséggel, hogy az utcánk elején egy "30-as tábla" van, az utca végén pedig egy "mindkét oldalról behajtani tilos". Szerintetek honnan készültek a fényképek? Nanááááá, az utca végéről fényképeztek és minden autót, ami csak látszott, megbüntettek. Mindezt ÉJJEL FÉL 12-KOR - gondolom, akkor már nem volt kedvük az utca elejére átsétálni, hogy megnézzék, ott is van-e "mindkét oldalról behajtani tilos" tábla. Pechükre: NINCS... És most megy a levelezés, de nyugi, még senki nem jött, hogy leellenőrizze :(
Éjjeli fotózásokra van idő. Utca végére táblát kitenni szintén. A gyógyszertárat meg 7 nap alatt kétszer rabolták ki, másodjára fegyverrel...
Magyarország. Én így szeretlek!

jelentéktelen alak 2011.04.08. 23:02:05

@RaveAcE:
"Csak annyit említettem meg - és fent is tartom - hogy kevesebb a parkolóhely, mint az igény.
Esetleg a parkolásból beszedett csilliárdok töredékét vissza lehetne forgatni parkolókba...."

Ezzel részben egyet is értek. De sajnos másra is kell fordítani azt a pénzt.

Tegyük fel naivan, hogy a parkolás bevétele a parkolási ügyekre van költve.
Ha ebből indulunk ki, akkor is ott van még a sok balga fűre parkoló autós miatt újra telepítendő fű, park fent tartás, stb. Hogy csak egy problémát említsek a sok közül.

Nem akarok az ördög ügyvédje lenni, mert pontosan tudom, hogy másra megy el a pénz. De az is tény -mint itt is sokan leírják- hogy a legtöbb esetben néhány méteren múlik a parkolási lehetőség.
Nekem még sosem okozott gondot a parkolás, ha magán ügyben vagyok Budapesten. Megállok valamelyik parkoló házban és oda BKV-zok, ahova kell. Jobban tetszene, ha a város széléről is meg tudnám ezt oldani de nem tudok ilyen lehetőségről(lehet, hogy van ilyen, nem tudok róla). Így marad a belvárosi parkolás.

Mikor dolgozni jártam Budapestre, akkor bizony volt ebből gondom. Akkor a munkahely közelében kellett megállnom, hogy a szerszámok elérhető távolságban maradjanak. Ha tehettem, akkor 50-100méteren belül álltam meg. Ritkán bár, de valóban okozott ez gondot.

Úgy gondolom, hogy a jogos a parkolási mizéria mizéria kritizálása, de egyúttal túl is van lihegve.
A magam részéről az utcán parkolás nagyon komolyan korlátoznám. Áruszállítók, szerelők kivételével, csak negyed/fél óra hosszra engedném a megállást.
Így egy csomó hely felszabadulna a valóban "beszaladok elintézni" típusú megállásokhoz. Akinek hosszabb ideig kell állnia, az menjen egy parkoló házba!
Ha azok sem fél/harmad telítettséggel üzemelnének, akkor több befektető kapna kedvet újat, másikat építeni. Máris lenne több hely.

Ehelyett, meg "nincs elég hely" felkiáltással, mindenki ott áll meg, ahol kedve tartja. Meg sem nézi, hogy 50méterrel arrébb van-e szabad hely...

pengusz 2011.04.08. 23:08:45

@1kutya: A mi lakótelepünkön egyik oldalt kiépített, "halszálkás" parkoló, a másik oldalon megállni tilos. A parkoló tök üres, szemben állnak hárman, mert nem képesek 2m-rel többet gyalogolni. Vagy mások simán elfoglalnak 2 parkolóhelyet, mert az ő autójának pontosan a bejárat előtt kell lenni.
Vagy csak megáll a sarokra, esetleg 100%-ban a járdára a megállni tilos járdára (láttam már nem egy gyereküléses változatot, az ilyen fasz nem gondol bele, hogy a felesége is tolhatná arra a kocsit?)
Aztán idejön hőbörögni, hogy megbüntették

Elpattant egy húr 2011.04.08. 23:36:44

A büntetés jogos, ezt már mindenki elmondta, aki erről nyilatkozni kívánt.

Másrészt a XIX. kerületi rendőrkapitányság autói folyamatosan a szabályokat megsértve parkolnak - a rendőrség előtt.

A rendőrök állítása szerint az nem lehet, hogy ők szabálytalanul parkolnak.

Van róla egy tucat fényképem.

mellékszál:

A parkolóhelyek felújításakor még egy mozgássérült parkolóhelyet is kialakítottak, ahová pár hete beparkolt egy fehér furgon. Azóta is ott áll. Egy hete ellopták "parkolóhely mozgássérültek részére" táblát :) azt a napokban pótolták.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 00:29:36

ez nem megallni tilos, ez behajtani tilos
ki bizonyitja, hogy behajtottam
es ha bevittek trelerrel?
vagy betoltem?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.04.09. 00:53:40

@Aabroncs: Azért a történet ennél kicsit cifrább. Egy ilyen lakóöveteben a parkolót valószínűleg elsősorban a lakóknak szánja aki nyitotta.

Látja nem lehet mindenkinek szabályosan parkolni, ergo a parkoló életképes üzlet. Aki befektet vállalkozik pénzt keres, te pedig parkolhatsz szabályosan.

Ha ezek után sem a parkolóban állsz, akkor 3 dolog történik.

1. Nem számíthatsz a hatóság együttérzésére, mert lenne megoldás - lőn csoda, jön a bírság
2. A parkoló tulajdonosa és a fizető ügyfelek joggal érzik zavarónak a te tilosban parkolásodat. Sőt sok más lakó is joggal fogja azt mondani: Az ott nem parkoló, miért nem parkolsz a parkolóban. Ha zavarja tesz ellene...
3. Lesz aki feljelent. Rendszeresen. Felejelentés után ki is kell, hogy menjen a közteres büntetni

A parkolóhelyek többsége általában nem ingyenes. Vagy a lakás árában veszed meg, vagy fizetsz valamilyen formában a szolgáltatásért.

Azért nincs elég parkolóhely, mert nem éri meg parkolót nyitni / építeni mert az emberek inkább szabálytalankodnak a díjfizetés helyett. Ettől is kevés a parkolóhely, élhetetlen a város.

És mindegy, hogy az irodák, üzletek bérleti díjában fizetnék a parkolóhelyet vagy a parkolásért fizetnél: Az irodaháznál is ez a módszer működik.

Ez ellen a feljelentés, a feljelentésre végigbírságolt autók jelentik a megoldást sokak szerint. Ennyi történt.

bakbella 2011.04.09. 03:55:29

@1kutya: Pedig lehet, sőt az is. Irigyelni is lehet. Sőt látom, az van is.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.09. 05:05:26

"hisz a lakópanel túloldalán egy fizetős parkoló nyílt kb. 2 hónapja /"
Ja így mindjárt érthető.

Amúgy ez érdekes.
Valójában nem is annyira a szerv a hibás, őt valszeg csak kizavarták, hogy most akkor büntessen. Az az idiót, aki odarakatta az utca két végére azt a táblát...! Gondolkodás...? Á...

Lakóközösségnek jeleznie kéne, hogy legalábbis az egyiket vegyék már ki onnan...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.09. 05:10:22

@SilentSound: Azért érted, ez egy lakótelep oldalában van.

Ha költöztetnek, akkor is álljanak meg a z utca végénél? Olyan nagy forgalom amúgy sincs, láthatólag senkit nem zavarnak az ott állással.

Amúgy az a tábla hogy kerül az út közepére? Elég friss körülötte a kivágás.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.09. 05:14:14

@SilentSound: 40-50 méter egyes jólfejlett intelligenciájú egyedknek maga a világ vége :D Ha nem állhat meg az ajtó előtt, akkor már baj van :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 05:37:13

@ColT: hat siman a fube kellett volna allitani, ott latszik egy csaladi, vay tyarsashazas epilet es annak kijaroja
abba tettek bele
ki tudja milyen hjarcok dulnak
szerintem a tarsashaz garazsaibol nem tudtak kihajtani

Amusing 2011.04.09. 06:45:27

sajnos ilyen 17 be is volt (rendőr ismerős mondta) jött a parancs fentről menjenek pénzt szedni panelhoz

Ment a bírság mindenért, járdán parkolás, közel a kereszteződéshez minden. azt mondta kb 5 millát dobtak ki a szerencsétlenek között

2011.04.09. 07:19:10

A lakótelepeken jóval kevesebb a parkolóhely,mit a gépkocsi,csak az önkormányzaton múlik,hogy a helyzetet tisztességesen kezeli,vagy sem.
Ha nem tud új helyeket biztosítani,- a teljesítmény adó persze jól jön-,legalább ne adja oda a sportpályát fizetős parkolónak valami cimborának,főleg ha az egész környék parkolási díj mentes.
A képet nézve látni lehet,hogy ha csak az egyik oldalon parkolnak,bőven elfér a tűzoltó ,mentő, kukás,így a behajtani tilos táblával gátolt "parkolás tiltás" ésszerűsége is megkérdőjelezhető.

Lázárblokkoló (törölt) 2011.04.09. 07:21:06

@Robcsek07: A panel és az öreg Hyundai teljesen szinkronban vannak. Az a gáz, ha a panelhoz A6-ost vesz valaki.

vén krampusz (törölt) 2011.04.09. 07:30:32

A posztoló bánatára, nem sokan osztják a véleményét. Le kell nyelni ezt az 50 ezres büntit. Próbáld meg úgy felfogni, hogy x évre ennyi volt a parkolási hozzájárulásod. Arra is ügyelj, hogy a jövőben már ne állj meg a tiltott helyeken, mert a kommandó visszajár! A tanulságokat a többiek is vonják le, mert országszerte elindultak az ilyen és hasonló akciók! Például olyan BKV ritkajáratokon is feltünnek a jegyellenőrök, ahol emberemlékezet óta nem fordultak elő!

... a szomszéd tehene is (törölt) 2011.04.09. 07:47:31

Hirtelen buzgóság? Azért ezt lehetett előre látni hogy egyszer minden véget ér. Válság van. A pénzre pedig még nagyobb szükség. Attól kell szerezni, akinek van. A külföld nem ad kölcsön, csak drágán. Eladni nem tudunk nekik. A hivatalokban is pénz kell, fizetésemelés, jutalom stb. Elsőlépésben elküldték a kisegítőket, takaritókat. Csak a fizetésüket osztották fel maguk között, a munkát nem. Elég kimenni az utcára, tré az egész ország. Az igénytelenség 50 év alatt már a legkisebb falvakban, a népek saját portáján is elharapózott.
Tehát bevétel kell, igazolni hogy hivatal dolgozik éjjel-nappal, nagy szükség van rá, a létszám is épp elég, hiszen hétvégén is sok a szabályszegő stb, stb. Naná hogy akkor büntetnek amikor feltehetőleg a kiadós ebéd után böffentessz az ágyadban, és még az ablakodon se nézel ki "egy esős vasárnap délután"...

Überspannung 2011.04.09. 07:53:06

szemét autósbűnözők! Tilosban parkol, és még neki áll feljebb, ha megbüntetik

o-lala (törölt) 2011.04.09. 08:00:07

A mi rendőrségünk is jöhetne az egykori katonai lakótelepre. Felállnak a fűre, azaz a helyére, mert már az is kikopott. Jó nagy toronyházak vannak, az alján talán 4 garázs épült a 40 lakáshoz. Viszont pár méterre van egy nagy aszfaltozott placc, mindösszesen 3 autóval. Szóval még hely is lenne, igaz, nem lehetne leköpni fenntről az autót, meg nem is biztonságos, de ez mondjuk az egész XII. kerületre igaz.

ggaborx 2011.04.09. 08:11:35

Annyira elkeserítő, hogy az itt hozzászólók 90%-a is csak azt tudja szajkózni, hogy a szabály-az-szabály, megérdemelte, büntessék meg, fogja be a száját, örüljön, fogja fel így-úgy... stb.

Dögöljön meg a szomszéd tehene is, ugye?

Nem veszitek észre, hogy pontosan ilyen esetek teszik élhetetlenné az országot? Naná, hogy nem. Még asszisztáltok is hozzá. Aztán egyéb esetben meg mindenki csodálkozik, hogy rajta sem fog segíteni senki, nem lesz aki mellé áll semmiben.

Ilyenfokú mély rosszindulat ami ebben az országban az emberek 99%-nak sajátja szerintem sehol nincs még egy a világon.

Mindegy is, úgysem értitek...

na__most__akkor 2011.04.09. 08:35:06

Ahogy elnézem a képeket, van ott egy szép, új tábla. Se összefirkálva, se keresztüllőve, se nem poros. Egyik nap kitették, másik nap bírságoltak. Tetszettek volna nem rutinból parkolni. Naponta kétszer meg kell nézni, nem változott-e a körülmény.
Ez mondjuk az első gondolatom.

A másik: mi értelme van egy közútnak, ha "mindkét irányból minden járműnek behajtani tilos"?
Tudom, van mentő meg tűzoltó.
De van kukásautó (mint valaki már megjegyezte), de van éppen ki-be-át- költöző is, akinek ezek szerint fél kilométerről kell cígölni a kredencet.

A harmadik gondolatom (a nyerő): ál(l)amadós(s)ág, vaze. Minden (fillér)/(tízezer forint) számít.

lionking 2011.04.09. 08:45:45

tipikus magyar elme és rendszer kórisme
A dolognak van egy Kresz és egy emberi megközelítése.
Itt az emberi sajnos valóban 90%-ban kiveszett a hozzászólókból.
Elég szomorú. Vagy inkább a mai kor szavával élve ők a trollok akiknek az a jó, ha másnak rossz, és ezen lehet még élvezkedni is, ők azok akik a földön fekvőbe is belerúgnak még egyet ahelyett hogy felsegítenék.
Na ennyit az emberi oldal sötét feléről
Magához az esethez meg csak annyit, hogy én is jártam így, jó rég vagy 16 éve a belvárosban szűk utcában laktunk, mindkét oldalon álltak az autók, az utca egyirányú volt, én akkor a bal oldalán az amúgy 50cm !!!!! széles járdán az autó kerekeivel :) mint mindenki akkor már vagy 6 éve hogy ott laktunk.
Aztán egyszer csak szorgos közteresek megjelentek, fotó még nem volt tán, de írtak szorgalmasan és cédulákat tettek az autókra.
Pont láttam az ablakból, így lementem megérdeklődni hogy mi a mi? Előadták a szabálytalan parkolás meg a járdán nincs 2 embernek hely amin szénné röhögtem magam eleve, mivel össz vissz mint mondtam 50cm. volt a járda is maga. Senki sem használta mert a túloldali az elég széles volt.
Na szó szót követett, még gyorsban elkértem a főnökük számát hogy onnan az utcáról hívom is. Akkor kb fél 1 éve volt a gsm mobil rendszer a köztisek nem rendelkeztek ilyen eszközzel :)
Na erre az egyik azt mondja, úgy 10 perc kemény szócsata után, hogy visszaveszi a büntim mert "jól vitatkoztam"... na mondom nem magamért, tessék mindenkitől visszavenni.
Persze nem tette, én meg felhívtam a felettest, aki nem örült ennek a megoldási javaslatnak sem.
gond már akkor is azzal volt, hogy 6 év parkolás után egyből büntettek volna.
A tisztesség (már ha ezek a szervezetek jeles képviselői ismerik a fogalmat) az lett volna, ha először figyelmeztetik az ott - amúgy évek óta így parkoló- autósokat, hogy legközelebb már büntetés lesz, de az, hogy egyből csak az számít hogy a pénz be legyen szedve az nagyon erkölcstelen...
el is költöztünk, most a saját garázsomban nem kell közterületesektől tartani :))

Secnir 2011.04.09. 08:59:37

"a kötelező haladási irányra vonatkozó 14. § (1) bekezdés n) pont-ban/ben foglalt előírását megszegve közlekedtek.”"

kábé itt lehet megfogni a rendőröket, tessék megfellebbezni. Ezek az autók nem közelekdNEK MÁR! ezek állnak! ergo azok a táblák, amelyek a folyamatos közlekedésre vonatkoznak, most mellékesek.
Ha viszont a "közlekedtek" szó MÚLT IDŐT takar, mármint hogy a képen látható autó közlekedett, ez csak egy feltételezés, mint írták fentebb, autót lehet tolni, trailer stb. vélelmezésre nem lehet büntetni, a rendőrségnek bizonyítania kell, hogy a gjmű valóban közlekedett.

példa:
kispolszki áll a szobában a gépjárműtanfolyamos cégnél. ott rakták bent össze, hogy a kezdők gyakorolják rajta az akksi elhelyezkedését stb.
akkor a rendőr megbüntetheti, mert a lépcsőn közlekedett a kispolszki? vélelmezi, hogy magától ment fel?

nanemár....

melmek 2011.04.09. 09:21:35

A kispesti példa tipikus lakótelepi probléma.
Amikor építették ezt a betondzsungelt akkor még ennyi autó nem volt és szerintem akkor az volt az elv hogy minnél több embert minnél kisebb helyre lehessen összezsúfolni. Így olcsóbb. Közben az autók száma megtízszereződött de a parkolóhelyek nem.Mivel Kispest nem a legbiztonságosabb kerületek közé tartozik ezért mindenki ha lehet igyekszik az autóját látótávolságban tudni.Ez közbiztonság kérdése is. Lehet nem egyetérteni, de a tények makacs dolgok.

egyszuszra 2011.04.09. 09:26:57

Mielőtt bárki tollat ill. billentyűzetet ragadna, nézze meg jobban a képeket! A vak is látja, hogy a szalagház előtti aszfaltozott sáv valójában egy sétány, hiszen nincsenek szegélykövek. Az ilyen házak túloldalán is lehet közlekedni, minden bizonnyal ott van a közút és a parkoló, de a kukás és mentőautó is arról az oldalról szállít. (Hihetetlen hogy a hozzászólók közül senki sem lakik lakótelepen, és ismerősei sem élnek ilyen helyen.) Ezen az oldalon max. a tűzoltó járhatna be, talán ezért nincsenek ott karók. Tessék még megnézni a google térképét is, az Üllői és József Attila közötti szakaszról van szó!

magaslabda 2011.04.09. 09:31:01

@melmek: tipikus lakótelepi probléma?
Amikor a belső kerületeket építették, akkor sem számítottak ennyi autóra. De arra sem, hogy egy egész V. kerületi utcát elfoglal pl. egy amerikai követség. Épp tegnapi hír volt az Indexen.

A Markó utcában van a legtöbb rokikártyás autó 2011.04.09. 09:33:59

@melmek: Indiferens hogy látótávolságban van-e, mert akkor is ellopják. Van akinek valóban a szeme láttára.

melmek 2011.04.09. 10:23:15

@magaslabda: Én csak arra céloztam hogy kevesebb ember ugyanakkora területen nagyobb térhez jutott volna. Amikor pedig a belvárost építették az autó fogalma még utópia volt.

melmek 2011.04.09. 10:24:55

@A Markó utcában van a legtöbb rokikártyás autó: A zsebkés sem véd meg ha váratlanul leütnek, de biztonságtudatot ad.

No name est omen 2011.04.09. 11:19:40

A kukáson sárga villogó van a lakótelepen meg parkoló.
Nem nagyon építettek, olyan lakótelepet ahol ne lett volna rengeteg parkoló, és van 1-2 idegesítő dolog ezeken mint pl. P+R-nek vagy roncstelepnek használják, az új építésű házak/irodák használói is rájöttek, hogy olcsóbb ha a lakótelepen állnak mintha vennének méregdrága beálló helyet.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2011.04.09. 11:24:20

ugyan ez megy nálunk is... egy ideje a kukásautó már be sem tud hajtani, szerencsére a kukások vannak annyira jó fejek, hogy elhúzzák 20 métert a konténereket, a gondnok csaj meg vissza. tűz még nem volt szerencsére, én mondjuk a tűzoltók helyében előreküldenék egy hótoló Zil-t aztán jöhetnek a többiek :D

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2011.04.09. 11:26:14

egyébként tényleg van néhány lakótelep ahol a tervezéskor megfeledkeztek a motorizációról... a legsúlyosabb talán Újpalota ilyen szempontból.

Okosmikulás 2011.04.09. 11:31:55

Ha egy egyirányú utcában menetiránnyal szemben parkol egy autó, akár szabályos helyen, az minden bizonnyal, a menetiránnyal szemből hajtott be, tehát szabályt sértett. Nem valószínű, hogy szabályosan behajtott, majd 180fokban megfordult, ha mégis, akkor bizonyítsa, ha tudja. A szabály az szabály. Más kérdés, hogy mostanság divat lett egy fingásért is büntetni, úgyhogy, ha nem akarunk fizetni, kénytelenek leszünk minden betartani 100%-ban

Xezs 2011.04.09. 11:39:46

@ukkmukkfuck: Igen, azért mert valaki hibázott, azért az egész ország a hibás és egy nagy rakás szar mindenki benne. Úgy imádom ezt a felfogást. Persze korábban a kedves lakóközösség (köztük te) sem szólt, hogy az utca egyik oldaláról hiányzik a tábla, csak akkor, amikor már baj van. Jófajta mentalitás ez: leszarok mindent addig, amíg nekem nem származik belőle károm. Addig meg dögöljön meg mindenki, nem érdekel.

Tudod én nem vagyok se közteres se semmi, de egy dolgot nagyon jól tudok: csak az nem hibázik, aki nem dolgozik. Lemaradt egy tábla, hát istenem, ki nem hibázott még életében? Talán te? Kötve hiszem.

@hagyma: Akkor értsd úgy hogy "nemlehetottazautóértedmár?" és akkor minden tiszta. Azért ilyenekbe már tényleg ne kössünk bele, hogy behajtás vagy nem behajtás.

daito 2011.04.09. 11:43:12

Höhö.
1. A szutyok, rendszámtábla nélküli vagy rendszámtáblás autókat, amelyek hónapok óta ott vannak, azokat nem tudják elvinni.
Kispesten sem kell sokáig sétálni bármely hatóság bármely emberének, hogy ilyet találjon. Ja, 30 napos figyelmeztető matrica és társai.
2. A magyar emberek jó része ótvarul parkol. Ha Kispesten körbenéztek, számtalan esetben látni azt, amikor valaki képes 2 helyre beparkolni, vagy a járdától fél méterre. Az ilyeneket miért nem szabályozzák - büntetik? Ilyenkor mindig azt írom, hogy pl. ott van Párizs, úgy parkolnak az autók egymás mögött, hogy a hulló falevél nem esik le két autó között.
3. A gond az, hogy Kispesten nem biztos, hogy 5 perc távolságban talál helyet magának. Ha szabályokat betartod, simán lehet, hogy csak 4-5 utcára találsz helyet. S nemcsak látótávolságról szól ez, meg arról, hogy el ne lopják. Arról, hogy valami balfasz nekimegy, elkezd szólni a sziréna, berúgják a gyerkőcök az üveget focilabdával, nekitolatnak, stb. Meg esik az eső, és pont szétázol, 23 pocsolyán és 200 kutyaszaron át vezet az út.
4. Amikor lomtalanítás van, akkor a kedves lakosok a parkolóhelyekre hajigálják a szemetet, és a lomizók is ott vernek tanyát. Az nem zavar senkit, hatóságot sem?
5. Infopark remek példa, amikor úgyis kevés a parkolóhely, ott dolgozik és tanul kb. 10-20 ezer ember, akkor a közepére építenek még egy kib. és csúnya egyetemi épületet - ezt a mi pénzünkből. Ahelyett, hogy egy parkolóházat építene az állam.

Hülyék vagyunk mind, és pont nekünk való hatóságaink vannak, meg városvezetésünk. Olyat, amilyet megérdemlünk.

Okosmikulás 2011.04.09. 11:45:41

@Okosmikulás: Most esett csak le, hogy nem egyirányú, hanem forgalomtól elzárt terület.
Bocsi. Szopatás...

Xezs 2011.04.09. 11:50:02

@ColT: Fentebb írta valaki, hogy valószínűleg tűzoltói vonuló útvonal az a rész. Ha ez így van, akkor nincs apelláta, jogos a tábla.

Xezs 2011.04.09. 11:51:26

@Amusing: Már miért lennének szerencsétlenek? Szabálytalanul parkoltak? Igen. Jogosan büntették meg őket? Igen. Van mit sajnálni rajtuk? Nincs. Van több kérdés? Nincs.

Xezs 2011.04.09. 11:52:44

@o-lala: Miért nem hívod TE ki a rendőrséget? Ha zavar a dolog, tedd meg. Nem szégyen az.

Xezs 2011.04.09. 11:54:47

@ggaborx: Ezt majd akkor mondd, ha a te lakásod ég, és a sok faszparaszt miatt a tűzoltóság nem tud kivonulni tüzet oltani.

Mit nem lehet azon felfogni, hogy oda nem lehet behajtani, mert oka van? A mezei parasztnak nem kell az orrára kötni, hogy miért, egyszerűen nem lehet és kész.

Majd pont odamennek mindenkinek elmagyarázni hogy miért van ott a tábla, mi?

Valaki, akinek ez a szakmája egyszer kitalálta hogy oda kell tábla. Adjuk már meg a szakembernek azt a bizalmat, hogy feltételezzük: tudja mit csinál.

Xezs 2011.04.09. 11:57:12

@lionking: Attól, hogy eleve nem fért volna el a járdán 2 ember egymás mellett, neked még nem szabad oda parkolnod.

Ezt te is jól tudod, nem tudom mit őrjöngsz itt. Örülj hogy elengedtek.

ggaborx 2011.04.09. 12:07:54

@Xezs: Így van, rohadjon meg mindenki, de legalábbis tegyük tönkre minél jobban, ha csak egy picit vét bármely szabály ellen! Hozzunk rengeteg, átláthatatlan, indokolatlan szabályt és figyeljünk ki mikor hol jár tilosban. Amint ez megtörténik teljes erőből csapjunk le rá és kíméletlenül büntessük meg! Így nagyon hamar elérjük, hogy az emberek mindennapjait a folyamatosan félelem és rettegés fogja beárnyékolni, így remekül irányítható tömeget kapunk. Végül jutalmazzunk mindenkit, aki más tilosban járását azonnal jelenti, így biztosítsunk látszólagos kiemelkedést a tömegből ezeknek. Végső soron törekedjünk arra, hogy az emberek oktalanul utálják egymást, veszítsék el maradék bizalmukat is egymás iránt, hiszen így már csírájában elfojtunk bármely összefogási kísérletet ellenünk.

És! Működik!

Hogy a kérdésedre is válaszoljak: A tűzoltó autó könnyedén elsöpri az útból azokat az autókat, ha arra kerül a sor. Most viszont arról van szó megint, hogy "nézd már ez tilosban jár, gyorsan bánjunk el vele". Holott a világon senkit nem akadályoznak és nem zavarnak ténylegesen az ott parkoló autók.

Persze a szabály az szabály, az ember meg nem számít. Holott a szabályokat az emberek érdekében kellene alkalmazni és semmiképpen nem ellenük. Aki a táblával tud csak indokolni most is, az egy szűklátókörű barom. Sajnos egy ország hatalmának pont ilyenekre van szüksége.

lionking 2011.04.09. 12:09:46

@Xezs: Látom megértetted a lényeget :) sajnállak hogy ennyire korlátolt vagy és nem őrjöngtem.. megírtam egy 16 évvel ezelőtti esete, ami mintha most történt volna, vagy ha úgy tetszik azóta sem változott semmi.

atila68 (törölt) 2011.04.09. 12:20:56

A lakótelepek parkolóit még akkor tervezték mikor ezer lakosra száz-százötven autó jutott.
Ez a szám ma ennek a négyszerese(!).

Két darab tizes (vagy tizenhármas) villáskulcs megoldja a problémát.

Circus 2011.04.09. 12:45:08

Hadd közelítsem meg a dolgot másképp, laktam arrafelé (meg lakótelepen eleget):

1, ott a tábla, büntetés jogos
2, amikor építették a panelt, nem gondoltak ennyi autóra, sajnos (vagy sem, de ez most mindegy)

NADE:
3, amit eddig mindenki (nem olvastam végig) ignorált - ugye, nem a KÖZTERÜLETET adták el/ki fizetős parkolónak? Ugye, nyugtassatok meg, hogy nem?! Pl. a Havannán van ilyen, ahol pedig DE. A közös ingyenes parkolót. Innentől kezdve hiába jogos a büntetés, a q anyját mindenkinek a 'tanácsnál'.

Most is egyértelmű a helyzet?

Amusing 2011.04.09. 12:46:31

@Xezs: hogy te mekkora pöcs vagy
és hová rakják a kocsijukat?????? vigyék fel a 8.-ra????? (én spec kertesbe lakok, de megértem a gondjukat)
szabályokat be kell tartani persze, de olyan élet kéne biztosítani, hogy legyen rá esélyed, hogy betartsd!

ukkmukkfuck 2011.04.09. 14:52:20

@Xezs:
Kedves @Xezs!
"Persze korábban a kedves lakóközösség (köztük te) sem szólt, hogy az utca egyik oldaláról hiányzik a tábla, csak akkor, amikor már baj van."
Köszönöm hozzászólásod. Én magam kb.4 hete élek itt, így természetesen módomban sem volt szólni egy hiba miatt ettől korábban. Ez az egyik ok.
A másik: vegyünk egy 500 méteres utcát, én kb. a 300. méternél lakom, itt nem volt hely, mentem még 50 métert. Megálltam az autómmal és visszasétáltam azt az 50 métert a házig. Soha, de soha nem mentem még el az utca végéig, mert arra semmi keresnivalóm nincs. Így hát honnan is tudhattam volna, hogy ott van egy "mindkét oldalról behajtani tilos" tábla. Én csak a 30-as táblával találkoztam nap mint nap, ami az utca elején van, ahonnan behajtok.

Xezs 2011.04.09. 15:25:41

@ukkmukkfuck: tehét szartál bele, ez a lényeg.

@Amusing: sehova se! ha nem fér el szabályosan akkor ne vegyen. vagy vegyen garázst.

@lionking: miért, változnia kéne valanimek is? akkor is be kellett tartani a törvényt, most is. ölni sem lehetett 2000 éve sem, az se véltozott. baj?

@ggaborx: igen és a tűzoltóautóban keletkezett elsöprő kárt meg te fieted ki, mi? egy tűzesetnél minden másodperc számít de ezt te leszarod. bezzeg ha a te házad égne, akkor te lennél a leghangosabb, hogy miért nem büntetnek.

aki nem szegi meg a szabályt, annak nincs oka rettegni a hatóságtól, ilyen egyszerű. és hadd ne sajnáljam már anyagilag azt, akinek telik egy autóra. ha meg földhöz végja szaros 50 ezer Ft akkor minek tart autót? bkv is van a világon. ti mit nem értetek azon, hogy valamit nem szabad és kész? olyanok vagytok, mint a gyerekek.

ukkmukkfuck 2011.04.09. 16:11:11

Xezs,
érdekesen látod a dolgot, de nincs is ezzel baj, mert nem vagyunk egyformák.
Az utca elején nincs tiltó tábla, és mivel én az utca közepén lakom, nem szoktam lesétálni a végére, hogy ott vajon mi van? Mert nem. És kész. Ezt én nem beleszarásnak nevezem. Nem szegtem meg semmilyen szabályt.
Az autót pedig azért tartom, mert az életemet a tartósan beteg gyermekem mellett így tudom "könnyebbé" tenni, de ez már végképp nem ide tartozik. És hidd el, számít az 50000 Ft, főleg, amikor jogtalanul büntetnek meg.
(Ha jogosan büntetnek, akkor pedig beállok a sorba és fizetek - ahogy erre is volt már példa)

Xezs 2011.04.09. 17:47:32

@ukkmukkfuck: A hiányzó tábla miatt jogilag lehet hogy te nem szegtél szabályt, ezt majd a bíróság (vagy nem tudom ki) kimondja, ha elbírálták az ügyedet.

Bár megjegyzem, hogy ha tudomásod volt arról, hogy oda nem lehet behajtani, nyilván nem fogod bevallani, még itt a blogon sem. Szóval nem tudhatom, hogy valóban nem tudtad, hogy oda nem lehet parkolni. Sőt, az összes többi, végigbüntetett autó tulaja is ezt fogja mondani, függetlenül attól, hogy igaz-e. De ha felteszem, hogy igazat írsz, akkor a te eseted még valahol érthető is, hiszen hiányzott egy tábla.

Én leginkább azokról beszélek, akik nagyon jól látják a kirakott táblát, ennek ellenére magasról tojnak az egészre és képesek olyan sületlenségeket beírni ide, hogy a tűzoltóautó úgyis utat tör majd magának.

De még ha nem is a tűzoltó miatt van ott a tábla, ott van és kész, és itt véget is ér a sztori, legalábbis véget KELLENE érnie. Valaki, akinek ez a szakterülete odarakatta. Ha valakinek baja van ezzel, írjon a megfelelő hatóságnak, szedesse le hivatalosan a táblát és akkor minden rendben van, lehet parkolni. De szerintem nem kellene állandó jelleggel megkérdőjelezni a szabályok értelmét. Nem biztos, hogy az egységsugarú állampolgár a kormányzati döntések mögé lát és nem is kell azzal foglalkozni, hogy mindenkinek egyesével elmagyarázzák, hogy mit miért nem szabad. Az állampolgárnak legyen elég annyi, hogy nem szabad és kész. Ha meg mégis megkérdőjelez valamit, azt ne ilyen egyéni, mellet verő akciókkal tegye, mondván, hogy "deénazértisodaparkolok". Írjon a megfelelő hivatalba, a megfelelő szakembernek.

Az meg, hogy beteg gyereked van ugyancsak kivételes eset. A legtöbb ember pusztán lustaságból vesz autót, mert el sem tudja képzelni az életét anélkül. És igenis fel kell fogni, hogy az autó luxusszükséglet (igen, még akkor is, ha beteg gyereked van, amit egyébként nagyon sajnálok, de tényleg) főleg ilyen üzemanyagárak mellett. És akit földhöz vág 50 ezer Ft (megjegyzem ez nekem is sok pénz) az ne autózzon, mert az autóra lehet hogy egyik napról a másikra kell 200 ezret is akár költeni, hiszen bármi baja lehet.

És azzal meg nem nagyon lehet vitatkozni, hogy luxus-e vagy sem, mivel a napi életvitelhez nem szükséges. Persze mindenki meg tudja indokolni, hogy az ő életéhez miért elengedhetetlen, de ez csak süket duma.

ggaborx 2011.04.09. 18:15:24

@Xezs: "ti mit nem értetek azon, hogy valamit nem szabad és kész? olyanok vagytok, mint a gyerekek"

Tudod, pont a gyerekek azok, akik gondolkodás nélkül kénytelenek elfogadni, ha valamit nem szabad és kész. (Ez sajnos elég gyakori magyarázat is egyben szülői oldalról)

Mindazonáltal a mai magyar jogalkotási gyakorlatot figyelmenbe véve elég primitív elmére vall a gondolkodás nélküli elfogadás és tudomásul vétel. Fel kellene végre fogni, hogy azok a törvények, melyeknek szinte csak a megszegéséről hallunk nap mint nap voltaképpen a mi érdekünket kellene, hogy szolgálják. Mégsem erről van szó, hiszen ha egy pillanatra felnézünk a gyermeki lét jótékony együgyűségéből lépten-nyomon azt látjuk, hogy ezek szabályok elsősorban a hatalom érdekeit védik és nem az állampolgárokét.

Itt jegyezném meg, hogy azon a konkrét útszakaszon kényelmesen elfér bármely tűzoltó jármű a parkoló autók mellett. De a kérdés kurvára nem ez hanem, hogy ebben az országban miért ilyen sok a szánalmas, irígy nagyszájú faszkalap, aki mindenáron embertársával történő kibaszások sorozatával kíván kompenzálni a saját elcseszett életéért?

ukkmukkfuck 2011.04.09. 18:22:09

Xezs,
persze, mindenki puffog és duzzog a szomszédomban is. Ők régóta itt élnek, azt mondják, ez a tábla kb. 1,5 hónapja van kint - és a rendőrségi képeken is kivehető, hogy ki az, aki az utca végéről hajtott be, mert az az autó hátulról látszik. Az enyém szemből.
Autóm nekem sem volt eddig, ez az első autóm, mert nem kellett, de most jobb, hogy van.

Fizettem én is büntetést, gyorshajtásért (nem is 50ezret, hanem 130-at, de akkor tudtam, hogy hibáztam), nem volt egy szavam sem. Szóval nem vagyok egy mindenáron magyarázkodó és fellebbezgető akárkicsoda, de ebben az esetben éltem és élek a lehetőséggel.
Remélem, orvosolják a problémát és tesznek ki az utca elejére is egy táblát, vagy lecserélik a végén a mindkét oldalról behajtani tilost egy sima behajtani tilosra és minden mehet szépen tovább.
Most mennem kell, mert az aprófogú igényel. Szép hétvégét mindenkinek!

Xezs 2011.04.09. 18:25:32

@ggaborx: De nem érted, hogy az a tiltó tábla pont hogy a te érdekedben van odatéve? Az lehet, hogy te nem fogod fel, de a te érdeked.

És ha magyarázatot akarsz rá (nem biztos, hogy a tűzoltó a magyarázat, de elég valószínű) akkor a megfelelő hivatalhoz fordulsz és ha esetleg nem tetszik a tábla akkor megkéred őket hogy tüntessék el. Lehet hogy nem tennék meg, de lehet hogy legalább kapnál magyarázatot arra, hogy miért van ott.

Itt pont arról van szó, hogy mivel neked nem szakterületed a közlekedéstervezés, nincs jogod beleszólni azoknak a dolgába, akik ehhez értenek. Vagy te úgy gondolod, hogy mindenhez jobban értesz, még ahhoz is, amiben semmi tapasztalatod sincs? Én sem szeretem, ha az én munkámba beleugatnak mások és cserébe igyekszek nem beleugatni a máséba.

Itt alapvetően arról van szó, hogy elfogadod-e, hogy valaki jobban ért valamihez, mint te.

És itt nem birkaságról vagy primitív elméről (ez utóbbi jelzőt külön köszönöm neked, bár nem tudom mivel szolgáltam rá) van szó, hanem arról, hogy az egyéni érdekeidet képes vagy-e háttérbe szorítani a TÁRSADALMI ÉRDEKEK előtérbe helyezésével.

Mivel társadalomban élünk, nem teheti mindenki azt, amit szeretne. A törvények arra vannak, hogy keretet adjanak ennek a társadalmi együttélésnek.

Akinek ez nem tetszik, mehet remetének valami eldugott koszfészekbe, ahol nincsenek kötelező normák, amiket be kell tartani.

De mondom, írj a megfelelő hivatalba, kérj szakvéleményt (ha adnak) vagy kérd, hogy tüntessék el onnan a táblákat. Ha megteszik neked, utána tőlem még a zongorádat is leparkolhatod oda.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 18:25:42

@Xezs: azt nem irja a KRESZ, csak azt, tilos behajtani:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 18:32:16

@na__most__akkor:
hat igen, ha nem akarjak , hogy atmeno forgalom legyen ott es azt sem hogy parkoljanak, akkor egy behajtani tilos kiveve celforgalom es egy varakozni tilos jobban megfelelne mindenkinek, bar szerintem nem szorakozasbol allnak ott, hanem nincs eleg parkolo
gondolom

ggaborx 2011.04.09. 18:38:57

@Xezs: Most meg fogsz lepődni, de minden szavaddal egyetértek. Ennek pontosan így kellene működnie egy ideális világban.

A probléma ott van, hogy közel sem élünk ideális világban. Akiket te szakembereknek tartasz, azok a valóságban legtöbbször haver-sógor-koma és kb. egy esti sörözés alkalmával találnak ki ilyeneket, hogy pl.: "Te figyelj, kellene egy nagyobb közterület, ahol fizetős parkolót csinálnék, te meg kiraknál egy rakás táblát és a sok idióta vagy hozzám jön jó pénzért vagy te fogod hülyére büntenti. - Ez jó lesz, holnap intézem is!"

Ha azt gondolod, hogy ebben az országban a fentihez hasonló dialógus nem fordul elő nap-mint nap az általad "szakembereknek" tartott hatalmi ügyeskedők között, akkor nem itt élsz.

Mivel ez egy ilyen ország ideje lenne már legalább arról leszokni, hogy az egyszerű emberek is inkább egymást gyilkolják alkalmi, homályos előnyök érdekében.

A posztban vázolt helyzet kulturált, emberi megoldása az lett volna, hogy a tábla kihelyezése előtt a helyi önkormányzat felméri a területet, majd az idők során kialakult szokások (ti.: mindenki itt parkol) felismerése után értesíti a tisztelt állampolgárokat, hogy a helyzet hamarosan változni fog. De nem és megintcsak nem. Inkább azonnal birságol, hiszen a törvény az törvény! Egyébként meg ha korábban tényleg nem volt tábla és most is csak egyik irányból van akkor még törvény szerint sem jogos a büntetés, de a hatalom látszólagos birtokosaival csak kevesen mernek harcolni.

Xezs 2011.04.09. 19:38:17

@ggaborx: De azt nyilván nem tudod leellenőrizni, hogy ki szakember és ki haverkoma, illetve nincsenek statisztikáid erre vonatkozóan, tehát azt kell feltételezni, hogy szakember rakatta oda a táblákat.

De sokadjára írom: írj nekik. Az, hogy itt hőzöngsz, semmin nem változtat, ez biztos. Lehet hogy ha nekik írsz, az sem változtat, de az mindenképp egy sokkal esélyesebb és hatékonyabb kommunikáció mint ez itt. Mert itt elvitatkozhatunk egy évig is, 100%, hogy semmin nem fog változtatni.

Ja és én nem értek egyet azzal a szemlélettel sem, hogy vannak a hatalmasok (meg a gazdagok meg a mittudoménkik) meg a szegény elesett egyszerű emberek és ezek harcolnak egymással és az egyik a másik kárára létezik. Ez az osztályharc elmélete a kommunizmusból, amit jó lenne végre kitakarítani a fejekből.

Na meg azzal sem értek egyet, hogy nekem mindenkivel össze kéne fognom mert mi vagyunk a kis elnyomottak és közös erővel szétzúzzuk a... a... mit is? :)

Vannak akikkel összefogok, mert magaménak érzem a céljaikat, vannak akikkel meg szembemegyek, mert szerintem nem helyes amit tesznek. Az, hogy nem vagyunk politikusok (meg hatalmasok meg gazdagok), még nem kovácsol minket együvé, nagyon sajnálom. Hogy úgy mondjam, számomra nem létezik az össznemzeti proletár egység, sőt én konkrétan hányok ettől az egész ideológiától.

Sőt, az egyszerű emberek közül jópáran sokkal piszkosabb dolgokat is megtesznek, mint a politikusok, csak ezek nem kapnak reflektorfényt mert nem közismert emberek, na meg egyik pártnak sem áll érdekében, hogy reflektorfénybe kerüljenek.

Szóval nehogy beállítsuk már az egyszerű embert szépnek és jónak.

Arra nem képesek sokan, hogy ne cigizzenek a pofádba egy buszmegállóban és ez független a most hozott törvénytől, ezt egyszerűen emberileg kéne érezni, hogy prosztó magatartás.

golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2011.04.09. 20:48:57

Csak idő kérdése, hogy valaki elkezdjen a kapualjba parkolni, nemsokára akadnának követői. Gondolom, a járdára parkolás is valahogy így kezdődött. Ha senki nem tartatja be a szabályokat akkor nemsokára a füvön is autó lesz.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 21:07:03

@golyos: hat ezek a kocsik aztan se tuzoltot sem ,senkit nem akadalyoznak es lathatoan lehetoseg lenne egy halszalkas autoparkolo kialakitasara
tudom, zoldterulet.....
de mondjuk ilyen ize kovekkel ami kozott nol a fu, meg 10 meterenkent egy fa es ugyanott vannak
mindenki happy
/mondjuk egy mindket iranybol behajtani tilos sokkal egyszerubbb/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 21:10:58

@Okosmikulás:
okosmiki
ez mindket iranybol behajtani tilos, tehat a posztolonak nem a z agondja, hogy valaki megfordul
/amugy nalunk , es meg par orszagban, eleve tilos "forditva" parkolni, mert felrevezeto, ha otthon nem, akkor nem, de most nem ez a baj, a baj az hogy ott van, akar forditva, akar jo iranyban/

ggaborx 2011.04.09. 22:44:02

@Xezs: Nem tudom, hogy ezt pontosan mire írtad, de azért azt megjegyezném, hogy számomra sem "hatalmasokból" és "egyszerűekből" áll. Ha ezt vetted ki az általam leírtakból, akkor nem fogalmaztam elég érthetően. Ez előfordul.

Amiről én beszéltem eddig az csupán a szabályok mögött rejtőző emberi oldal kérdése. Ahol a végrehajtó hatalom nálunk a mai napig igen messze áll az emberséges eljárástól. Nyilván számos szabály kiválóan alkalmas a vele történő visszaélésre, amennyiben erre az aktuális vezetőknek igénye van. És szinte csak erre van igényük.

Ha a posztolót nem büntették volna meg, csupán figyelmeztetik, azzal senki nem járt volna rosszabbul, hiszen másnap így is máshova állt volna. De mivel itt adódott egy remek alkalom x Ft beszedésére, gátlástalanuil éltek is ezzel félretéve minden lehetséges emberi vonatkozást és értéket.

Most őszintén, te tényleg fel lennél háborodva, ha a posztoló x év ott parkolás után egy figyelmeztetésre a továbbiakban nem parkol ott, de nem is lenne megbüntetve x forintra?

Ha felháborítónak tartod, hogy valakit nem büntetnek meg kíméletlenül _egy ilyen esetben_, csupán figyelmeztetik, aminek hatására megszünteti a szabálytalan szokását, akkor rólad beszéltem korábban. Ha nem tartod annak, akkor nem neked szólt a mondandóm.

Xezs 2011.04.09. 23:34:08

@ggaborx: "másnap így is máshova állt volna"

Na ez az, ami miatt mi vitatkozunk, ugyanis eddigi tapasztalataim alapján azt kell hogy mondjam, ez nem igaz. Kapna egy ejnyebejnyét az illető, fogadkozna, hogy soha többet semikor, aztán másnap ugyanúgy odaállna.

Azért, mert az ilyenek addig feszítik a húrt, amíg csak lehet.

És nem háborodok fel, ha nem büntetik meg, de teljesen jogosnak és helyénvalónak tartom a büntit.

Csak ezekre a kérdésekre kell válaszolni:

Tisztában volt vele az illető, hogy szabályt szeg? Nyilván, ez letagadhatatlan.

Tudta, hogy ezért büntetés jár, ha megfogják? Naná, hogy a fenébe ne.

És itt véget ér a vita, nincs miről beszélni a továbbiakban.

Ez kicsit olyan, mint amikor tudod, hogy a tűz éget, de mégis beledugod a kezed aztán mindenkinek panaszkodsz, hogy a tűz mekkora egy köcsög már.

lionking 2011.04.10. 02:01:42

@Xezs: Na még egyszer fussunk neki
Nem azzal van a baj, hogy be kell valamit tartatni, hanem a módszerrel
Tehát ami évekig nemvolt probléma, és nem volt büntetés sem, - elmondanám hogy az utcánkban naponta fordultak meg illetve sétáltak végig a közteresek is meg a rendőrők is, és 6 évig egyiknek sem volt baja a parkolással - tehát az a gond, hogy mikor felsőbb utasítást kapva kimennek büntetni, az nem módszer és erkölcsileg is erősen megkérdőjelezhető. Mert évekig nem volt baj, így a szokásjog beleivódott mindenkibe. A normális az lett volna, ha először kitesznek a szélvédőre egy figyelmeztetést, hogy a jövő héttől ezért 50e bírság lesz. Akkor majd eldönti az autós oda áll-e.
Na ez a módszer, már hogy ilyet nem tesznek de egyből 50e bünti, na ez nem változott semmit. a módszer...

ggaborx 2011.04.10. 08:46:34

@Xezs: Ha másnap ugyanúgy oda állna, akkor már kőkeményen meg kell büntetni, akár a töbszázezer Ft-ra. Pont ez a lényeg, hogy egy olyan helyen, ahol új szabályt vezetnek be (ti. nemrég rakták ki a táblát!) előbb szóljanak, hogy változás lesz és utánna büntessenek!

Miért van az, hogy pl. a kresz táblák variálása esetén gyakran kirakják a "Figyelem! Forgalmi rend változás!" táblát, míg ott, ahol egyértelműen büntetni lehet erre nem kerül sor?

Most egy valóságtól elrugaszkodott kérdés is eszembe jutott: Mi van azzal, aki a tábla kirakása előtt már ott parkolt, aztán mondjuk elment nyaralni és így nem is tudott az új szabályról? Az van, hogy őt is gondolkodás nélkül megbüntetik. Mert jogukban áll.

Különben meg tényleg nincs miről beszélni. Te harciasan véded a hatalmi erővel való visszaélést, sőt külön örülsz annak, ha valakit megbütetnek, mert úgy véled megérdemelte. Hiszen a szabály, az szabály, mérlegelés nélkül. Én meg a világ emberi oldalát magyarázom, ahol nem a szabályokért vannak az emberek, hanem a szabályok kellene, hogy értük legyenek. Az én képzelt világom egy sokkal élhetőbb rendszert jelent, a tied egy folytonos félelmet, kegyetlenséget és ellenségeskedést jelent. Szabályoktól függetlenül.

metal · http://electric.blog.hu 2011.04.10. 09:27:17

@lionking: "ert évekig nem volt baj, így a szokásjog beleivódott mindenkibe."

Hol van a KRESZben olyan, hogy szokásjog? A tábla ott volt már jó ideje, nem akkor került ki, tehát mindenki tisztában volt vele(remélhetőleg, aki mégse, az adja le a jogsiját), hogy szabálytalan. A dologról ennyit, többet nem is érdemes beszélni!

@Reggie: De azzal, hogy kitettek rá egy úttestre vonatkozó táblát, szerintem definiálták, hogy úttest, és nem járda! Tehát, ha az járda, akkor inkább gyalogút táblát kellett volna kitenni, az autósok szemszögéből pont ugyan azt jelenti (emlékeim szerint a kukás oda is bemehet, most nem néztem meg hirtelen a KRESZ ezen részét). Tehát mindenképpen érdekes táblázás, de ettől függetlenül a posztolót teljesen jogosan büntették meg!

cso zsi 2011.04.10. 09:38:22

@Xezs: Más kerületben ugyanígy kint voltak a "mindkét irányból behajtani tilos" táblák, de ott parkolók is ki voltak alakítva az állítólagos tűzoltósági felvonulási úton.
(magyarán: szabályosan parkolhatok ott, ahová nem mehetek be)
Mivel a telepi nagycsávók ott randalíroztak a szakadt verdájukkal, minden ház felénél átjárhatatlanná tették az utat. Aztán a kerület úgy döntött, az egész lakótelep fizetős övezet lesz, így a táblák lekerültek.

lionking 2011.04.10. 10:51:06

@metal: Te nem arra válaszolsz amire én eztírtam... olvasd el azt amit még előrébb írtam :)

Xezs 2011.04.10. 11:32:43

Nekem az a bajom, hogy ti hisztek az emberi jóságban és úgy gondoljátok, hogy a figyelmeztetés bármit is ér.

Én meg tudom hogy az emberek jó része egy sunyi szar aki egy figyelmeztetést lazán kiröhög.

Nézeteim szerint keményen kell bánni az emberekkel, mert hajlamosak elkanászodni, pláne akkor, ha azt látják, hogy mindenki egységesen szarik a szabályra (magyarul eloszlik a felelősség).

Rettegni pedig senkinek sem kell, ezt ne állítsuk be így. Csak akkor kell rettegni, ha nem tartod be a szabályokat.

Xezs 2011.04.10. 12:06:30

@lionking: Nézd, az, hogy 6 évig nem büntettek, az semmit sem jelent. Ott van a tábla már évek óta? Ott hát. Tudta aki odaparkol, hogy büntethető az, amit tesz? Hogy a fenébe ne. Nincs több kérdés.

Nem a büntetéstől való félelem miatt kell valamit betartani. Azért kell betartani, mert ez a társadalmi megállapodás.

A sebességhatárokat sem azért kellene betartani, mert mérnek.

Továbbá a boltból sem azért nem lopunk, mert félünk a biztonsági őrtől, igaz?

lionking 2011.04.10. 12:19:41

@Xezs: jaj..
Még egyszer lassan elmondom hogy értsd:
n e m a p o s z t a l é n y e g amit írtam az a saját esetem, ahol NEM volt tábla se semmi csak járdán kétoldalt parkolás egy egyirányú utcában ahol 15 éve laktam és ott 6 évig nem zavart senkit se rendőrt se közterületest, aztán egyszer csak jöttek büntetni. Aztán meg újra többet sem de rá egy évre el is költöztem. ÉRTED???

metal · http://electric.blog.hu 2011.04.10. 15:12:13

@lionking: A te történeted semmivel se jobb, mint a posztolóé. Szabálytalanok voltatok. Tudtátok, hogy szabálytalan, de megcsináltátok, majd a büntetés után sírtok, mint egy fürdőskurva. Szánalmas!

lionking 2011.04.10. 15:28:27

@metal: Most mit mondott a Doktor úr?
Hogy elmehetek vagy elmebeteg?

Xezs 2011.04.10. 22:16:37

@lionking: Én elsőre is értettem, hogy mit mondasz.

De nincs igazad, ezt kéne megértened.

Xezs 2011.04.10. 22:21:58

@lionking: Csak hogy végre felfogd, hogy miért nincs igazad:

KRESZ 40. §

(8) A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha

a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,

b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,

c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és

d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.

Mielőtt vitatkozni kezdenél, azt ajánlom, az a) pontot olvasd el legalább ötször.

A többit elég, ha csak kétszer olvasod el.

Ha így sem fogod fel, hogy miért voltál faszparaszt, akkor nincs miről vitatkozunk a továbbiakban.

És még egyszer mondom, egy szabályt nem csak akkor kell betartani, amikor büntetnek érte, hanem mindig.

lionking 2011.04.10. 22:26:56

@Xezs: korlátolt és végtelen ostoba...
mondom nem az a baj, hogy meg akar valaki büntetni, hanem az hogy következetlen.
Mutizzad meg a Kreszben amit oly jól tudsz (idézni ) hogy az hol van, hogy csak akkor jogos a büntetés, ha éppen a kedve vagy a pénztárcája úgy akarja a hatóságnak?
ÉRTED MÁR???
A poszban is ezt reklamálja a poszttoló
Nem az a baj hogy meg akarja büntetni hanem, a módszer, az hogy ha eddig szartak erre akkor most illett volna először figyelmeztetni és utána büntetni
Én is ezt hoztam példának
A fürdős sírásos dologhoz meg annyit hogy komoly írásértelmezési fogyatékosságod van mivel mint írtam engem NEM büntettek meg mert jól vitatkoztam...
Amúgy a köztiseket meg igen :) mivel a főnökük nem örült ennek :)

metal · http://electric.blog.hu 2011.04.11. 07:41:29

@lionking: Te ennyire hülye vagy? Vagy csak csinálod?

Tehát szerinted, ha nem büntetnek meg, az azt jelenti, hogy nyugodtan szabálytalankodhatsz? És, ha mégis kitalálja a hatóság, hogy végzi a dolgát, akkor először figyelmeztesse a parasztokat, nehogy sérelem érje a bunkókat? Ezt komolyan gondolod?

lionking 2011.04.11. 07:56:35

@metal: van kutyád?
Vagy gyereked?
Ha rosszat csinál aztán édesen odahívod, majd jól elvered az szerinted milyen következményekkel jár? Egy életre sérült lesz lekileg.
Tudom ez csak egy hasonlat, de azt kell megérteni, hogy a következetlenség a hatóság részéről legalább akkora vétség, mint az hogy valaki(k) rossz helyen parkolnak. Vagy bármi más szabályszegés.
Tehát ami a posztban is meg az én történetemben is közös így 15-16 év távlatából az az, hogy a hatóság szemet huny, akár évekig, és utána jön és büntet. Átmenet nélkül, mert!!
Aztán majd újra évekig semmi (legalábbis nálunk ez volt)
Azt kéne végre megértened, hogy a következetlenség a probléma.
Ha mindig mindenkor a hatóság eljárna a vétkesekkel szemben, akkor nem lesz majd próbálkozás meg semmi. Rend lesz. De ha a hatóságunk ad-hoc jelleggel büntet akkor mért várná el az emberektől azt amit ő sem tart be?
Ezt kéne megérteni végre...

Xezs 2011.04.11. 09:04:33

@lionking: Tévedésben vagy. Az emberektől nem (csak) a hatóság várja el a szabálykövető magatartást, hanem a társadalom. Magyarul az emberek nagy többsége.

És hogy milyen alapon várja el bárki is a szabályok betartását, ha 6 évig nem ellenőrzik?

Olyan alapon basszus, hogy FELNŐTT emberekről beszélünk akik elvileg tudnak szabályokat értelmezni és felfogják hogy ezekre szükség van.

De vannak olyanok akiknek jól esik tettetni a hülyét és úgy tenni, mintha azzal, hogy 6 évig nem büntettek valamiért minden rendben lenne.

Felnőtt emberekről beszélünk basszus, nem hiszem el hogy képes bárki is azt gondolni, hogy ha valamiért nem szólnak akkor azt szabad.

Ez kb. olyan, mintha 1 évig az utca közepére szarnék és senki sem szólna rám, aztán 1 év után valaki jól seggberúgna és még én lennék felháborodva.

Nonszensz.

metal · http://electric.blog.hu 2011.04.11. 09:32:03

@Xezs: Pedig látod, hány hülye képes ezt gondolni! A szörnyű az egészben az, hogy nem behúzzák a farkukat, és kussolnak, hogy milyen hülyék, hanem még nyilvánosan hirdetik is.
@lionking: "De ha a hatóságunk ad-hoc jelleggel büntet akkor mért várná el az emberektől azt amit ő sem tart be?"

Mit nem tart be a hatóság? Ők is odaálltak a járdára?
A szabályokat nem csak akkor kell betartani, ha jól megbasznak érte! Ezt kellene felfogni.

labi 2011.04.11. 12:37:54

Érdekes ez a postoló... Felháborodik hogy megbüntetik a szabálytalansága miatt, majd az utolsó mondatban még egyszer világossá teszi, hogy egy fél disznóért vette a jogosítványát. :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.04.11. 20:02:10

@labi: Az egész poszt egy vicc:-) Mint ha sírnál, hogy de kérem, itt nem szokás traffipaxolni:-) Először tessék figyelmeztetni, mert egyből büntetni felháborító!! Tök rég nem fotóztak itt és most ilyen hirtelen? :-))) Tisztaülyeakinemnormális:-)))

metal · http://electric.blog.hu 2011.04.12. 07:29:05

@Aabroncs: Pedig hány ilyen sírást lehet hallani a traffi miatt is!

LordAzazel 2011.04.14. 12:25:17

Kispesten az ilyennek nagy hagyományai vannak ám. Érdekelne kit kennek az önkormányzatnál. Mikor megnyitották a határúton a fizetős parkolót, ott is mindenhova kipakoltak megállni tilos táblákat (a korábban parkolásra kialakított öblökben is!), az ingyenes parkolókat meg lezárták betontömbökkel. Gusztustalan patkányok dolgoznak arrafelé az önkormányzatnál.

PathosVerdesIII · http://www.rongo.hu 2011.04.14. 19:08:03

posztoló szabálytalankodott akkor fizessen, legközelebb nem áll oda "Igaz kint van a rövidke út mindkét végén a behajtás tilalmára felhívó tábla"

Inter Face 2011.04.15. 09:52:25

Ez engem arra emlékeztet mikor majdnem összetörtek és mikor ezt számonkértem az volt a reakció ,hogy egy éve járok erre de abból az utcából soha nem szoktak jönni:D Hát majd máskor körlevelet írok útvonaltervvel a helyihülyéknek:D De tudja mindenki ,hogy pénzbeszedés miatt vannak az ilyen akciók,mivel az emberek többsége bizony olyan ,hogy amiért nem büntetik azt csinálja, még ,ha tudja is ,szabálytalan a dolog.A hatóság megvárja míg jó sok ilyen madár odaszáll a tiltott helyre és akkor lecsap.Hatékony módszer meg kell hagyni.

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2011.04.15. 10:59:31

Engem is büntettek meg a házunk mellett, mert "zöld területen" álltam meg. A Sziget Fesztivál miatt eleve nem lehetett a környéken megállni sehol, hiába gyalogoltam volna többet is, bebarangoltam a fél lakótelepet. Hiába rinyáltam, hogy fesztivál így-úgy, ez van... nagy lehúzás...

Ok, mehettem volna távolabb is, és hazabuszoztam volna... jogos... csend legyen! :D

Xezs 2011.04.15. 20:01:56

@Rival: Látod, kicsit gondolkodtál, és máris rájöttél a megoldásra. Megy ez :)

Perillustris 2011.04.19. 23:55:37

Teljesen jogos a büntetés, inkább tessék bezsebelni az eddigi kényelmet, szép emlékként gondolva rá: az adott belső aszfaltozott rész, nevezzük útnak, fele parkolóként használatos, a másik fele pedig nyilván ennek megközelítésére, illetve az onnan való távozásra. Ebből kifolyólag az egyszeri lakónak pont gyalogosközlekedésre nem alkalmas, hiszen a kapuból kilépve szinte rögtön ez fogadja. Az ilyen helyeken két-három évtizede még görkorizni, deszkázni, avagy bicajozni (tanulni) lehetett.

További zöldterületet kiragadni pont onnan, ahol egy lakosra alig pár nm2 jut, elég balkáni megoldás lenne.

Tevepatkány 2011.06.17. 17:53:49

Kedves József! Jól ismerem a területet, ott nőttem fel. Korábban (kb.5 éve) senki sem hajtott be, csak a kukásautó, mivel a közterület (direkt nem utca!!) mindkét oldalán behjtást gátló betontömbök voltak. Itt játszozttunk gyerekkoromban, bicikliztünk stb. Aztán az 1-es szám alatt lakó taxis gondolt egyet, és a fiával kidöntötték a betonkockákat, csak azért, hogy a kapuhoz kb. 5 méterrel közelebb álljanak. A tábla persze addig is kint volt, de mindenki látta, hogy a taxis beáll, ezért mindenki így tett. Az igazsághoz hozzátartozik még egy dolog, amiről Ön elfelejtett írni: két további INGYENES parkoló is rendelkezésre áll kb.: 100 autó részére, csak hát oda gyalogolni kell kb 100 métert. József! Tegye a szívére a kezét! Ön lustaságból xart a kreszre, és ezért megbűntették! Ezen nincs mit szégyellni, csak be kellene látni, hogy a hatóságnak igaza van.Több, még ott lakó ismerősöm panaszkodott, hogy többen kb.50-60-al robogtak el a kapuk előtt, illetve korán reggel járatták a gépkocsik motorját. Ön szerint ez rendben van? József!Ebbe gondoljon bele, és lássa be, jogosan bűntették meg, mert Ön megszegett egy jogszabályt.

Perillustris 2011.06.17. 22:29:28

@Tevepatkány: Szuper kiegészítés. Amúgy minden lakótelepen ez a helyzet sajnos.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása