Hogy annak is legyen mivel eltöltenie az időt, aki nem jön a ma esti találkozó megbeszélő találkozóra, kiteszek egy posztot mára is. Érdekes ellentmondás, hogy míg az autópályák fölötti nagy kijelzőkön rendszeresen hirdetik, hogy leállósávban csak vészhelyzetben álljunk meg, mert veszélyes, addig a sebességet mérő autó ott áll, ráadásul autópályán forgalommal szemben. Tibor felhívta a rendőrséget, hogy ezt így mégis hogy, cserébe pedig ki lett oktatva, hogy olvasson KRESZ-t.
Vasárnap verőfényes napján délben autóztam Keszthely felé Budapestről. Sikerült is a művelet, de ne vágjunk az események elé. Ahogy elhagytam a siófoki elágazót a 98-as kilométerkőnél, egyszer csak a leállósávon álló sötét színű autót vettem észre. Ami furcsa volt, az az, hogy szemben állt a forgalommal.
Egyből tudtam, vagy baj történt, vagy rendőr eltárs radaroz. Mivel folyamatosan 110 km/h-val haladtam, nem ijedtem meg, nem nyomtam satut, csak levettem a lábam a gázról, hogy ha baj van, meg tudjak állni segíteni.
Ahogy sejtettem, radar volt, rendőr eltárs autójával szemben állt a forgalommal az autópályán, a leállósávon, ahol volt egy lezárt bekötőút.
Első ijedtemben és felháborodottságomban felhívtam a 112-es segélyhívót, hogy bejelentsem, az autópálya leállósávban áll egy autó a forgalommal szemben... Azonnal fogadták a hívásomat, és a Somogy megyei rendőrkapitányságnál vették fel (ha jól értettem). Aki fogadta hívásomat, egyből tudta, miről van szó, amikor elmondtam a forgalommal szemben álló autóról a történetet, és ajánlotta figyelmembe a kresz tanulmányozását.
Pofám leszakad! Most, amikor kéthetente valaki szembe megy az autópályán és hullanak az emberek, mint a legyek, nem veszélyes egy kissé ez a magatartás? Mindent a büntetésért? Semmit a megelőzésért, a példamutatásért?
Na és itt jön a kérdésem, szabályosan tette-e?
A tanács hatására persze utánanéztem: 37§4.b. és 63§4.a,b és 5. Csatoltam, lásd lentebb.
Viszont ott van a legfontosabb, 37§3.b. autópályán és autóúton hátramenetet végezni, megfordulni és az úttesteket elválasztó sávra ráhajtani TILOS.
Most akkor eszerint a rendőr eltársnak megint mindent szabad, megszegni a kreszt... stb, stb?
Nem csoda, hogy annyi autós szabálytalankodik! Ha a rendőr megengedi magának azt a luxust, hogy szabálytalankodik, rossz példát mutat, akkor a kisember (vagy nagy BMW-s parasztember) mit tehet? Csak azt, amit lát.
A hivatkozott KRESZ részletek:
37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos.
(2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.
(3) Tilos
a) autópályára és autóútra útmenti ingatlanról, valamint útnak nem minősülő más területről ráhajtani, illetőleg oda behajtani;
b) autópályán és autóúton hátramenetet végezni, megfordulni és az úttesteket elválasztó sávra ráhajtani.
(4) Autópálya és autóút úttestjén - a forgalmi okból szükséges megállást kivéve - megállni tilos. Tilos a leállósávon megállni vagy várakozni, kivéve ha:
a) műszaki meghibásodás miatt a jármű továbbhaladásra képtelen;
b) a jármű a forgalmat ellenőrzi;
c) a jármű útfenntartást, úttisztítást végez;
d) a jármű, a továbbhaladásra képtelen jármű elszállítását vagy a műszaki meghibásodásának elhárítását végzi;
e) a jármű a megkülönböztető jelzést adó berendezését működtetik.
63. § (1) Aki a közutat vagy a közúti jelzést megrongálta, beszennyezte vagy a közútra a közlekedés biztonságát, zavartalanságát hátrányosan befolyásoló tárgyat juttatott, köteles a keletkező veszély elhárításáról gondoskodni, illetőleg ameddig az nem lehetséges, a veszélyről a közlekedés többi résztvevőjét tájékoztatni.
(2) Földútról szilárd burkolatú útra való ráhajtás előtt a járműről a rátapadt sarat - amely a szilárd burkolatú utat beszennyezheti - el kell távolítani.
(3) Tilos az úton olyan tárgyat csúsztatni, illetőleg vontatni, amely ezáltal az utat megrongálhatja.
(4) A közúti forgalom ellenőrzése során
a) a közúti forgalom ellenőrzését végző berendezést;
b) azt a járművet, amelyben a közúti forgalom ellenőrzését végző berendezés üzemel
a közúton úgy kell elhelyezni, hogy a gyalogos és jármű forgalmat indokolatlan mértékben ne akadályozza.
(5) A (4) bekezdés b) pontjában meghatározott jármű a járműforgalom elől elzárt területen, továbbá a közútnak azon a részén is elhelyezhető, ahol a járművek megállása vagy várakozása tilos.
Neked is van egy jó sztorid? Küldd el nekünk!
SÜN 2011.04.09. 15:06:51
CoIie 2011.04.09. 15:14:15
9mmPara 2011.04.09. 15:48:15
Egyébként azt, aki ezeket a vezényléseket kitalálja, beültetném egy laza műszakra valamikor a nyár közepe felé.
Halálos_fogkefe 2011.04.09. 15:56:40
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.04.09. 16:18:05
Nem tudtad? Megérte fölkelni. Ma is egy fontosch dolgot sikerült megtanulnod.
Mellesleg a sünökre nem vonatkozik a KRESZ. Ők minden írott és íratlan szabálynak felette állnak.
Múlthéten láttam olyat, hogy én is alig hittem el, hogy ilyen előfordulhat.
Sündörögtek a sünök az M3 bevezető / M3 elején. A bevezetőn 70, a pálya elején 80 km/h -ra mertek/sikerült gyorsítani/uk. Természetesen a belső sávban.
Ha elhúztam volna mellette 100-al (annyi a megengedett, az M0 -ig), kinek lett volna igaza? Nem tarthat fel, jobbra tartás vs jobbról előzés.
kaskala 2011.04.09. 16:24:14
Motorral mi a helyzet,ugyanis elöl nincs "rencám".A traffipax nem is tudja belőni?
sfdrake 2011.04.09. 16:46:41
Na reméltem nem ússza meg az esetet, hát a rendőrök is így álltak hozzá, azok akik előtte velem teljesen normálisak voltak.
9mmPara 2011.04.09. 17:06:30
Nos, jelen esetben annak a járgánynak a jelenléte frankón nem a baleset elkerüléséhez, hanem okozásához vezet. Nem véletlenül tiltja a kresz kategorikusan a várakozást/megállást, hanem mert tényleg veszélyes, mint ezt a rendszeresen bekövetkező balesetek tanúsítják. És, ha megnézed a kivételeket, akkor az mind ésszerű, akceptálható kivétel: lerohadt kocsi, az őt mentő kocsi, a pályát pucoló-karbantartó jármű és a megkülönböztetett jelzést használó jármű, mint egyébként is általános kivétel. A b)-beli, forgalom ellenőrzését végző jármű akkora kakukktojás, mint a ház.
Megjegyzem, engem, téged akkor is megvágnak, ha éppcsak odaér a két kerék.
9mmPara 2011.04.09. 17:08:36
kranführer 2011.04.09. 17:09:24
Flugos furgonos 2011.04.09. 17:10:16
sfdrake 2011.04.09. 17:17:02
Nem is áll benne teljesen a leállósávban éppen kicsit lóg bele a kereke. Engem ilyenek miatt soha nem büntettek meg, ha kisebb dolgok miatt meg állítottak általában normálisan beszéltem velük és megúsztam a dolgot figyelmeztetéssel, vagy 1-2 ezer forintos csekket írtak csak max. Viszont olyan még soha nem volt hogy szabályos lettem volna és azért büntetnek genyóznak. Itt a képen az autójuk szerintem nem vészes, persze aki fikázni akarja őket úgyis megteszi.
9mmPara 2011.04.09. 17:22:04
@kranführer: balf...? Hát persze, csak az a gond, hogy nem a kocsiban ülő, mezítlábas sünmester találja ki saját eszétől, hogy szembeáll a 130-cal szembejövőről képeket gyártani.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.04.09. 17:33:28
9mmPara 2011.04.09. 17:34:07
Az zavar, de nagyon, hogy jogszabályt is módosítanak azért, hogy odatehessék a saját emberüket gyakorlatilag céltáblának, plusz ijesztgetik a túlnyomórészt szabályosan közlekedő vezetőket csak azért, mert szeretett pártunk és kormányunknak isten minden pénze se elég.
Flugos furgonos 2011.04.09. 17:43:06
De téged miért zavar hogy szembe áll? Ha menetirány szerint áll akkor nem olyan balesetveszélyes? Gondolom legalább látni akarják hogy ki megy át rajtuk. :)
Nyilván azért áll szembe mert igy mire észreveszed öket már meglöttek, ha irányba áll akkor egy satufékkel még meguszhatod.
DE HA, hangsulyozom: DE HA, megengedettel mész nincs mitöl tartanod.
vagodeszka 2011.04.09. 17:45:34
hazug fidesznyik (törölt) 2011.04.09. 17:47:26
Most akkor neked a rendőr elvtársad vagy csak szimplán hülye vagy?
Flugos furgonos 2011.04.09. 17:48:55
Multhét péntek délután is ott volt, de akkor egészen a fűvön állt.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.04.09. 17:57:28
Ezzel szemben ők megengedik maguknak, hogy a forgalommal szemben, a tilosban parkoljanak. Azt már meg sem kérdezem, hogy vajon hogy került oda az autó a forgalommal szemben.
J. László egy bolsevik (törölt) 2011.04.09. 18:01:32
A leálló sávon nincs forgalom, akkor hogyan állapítottad meg, hogy "szemben állt a forgalommal"?
Orbán Diktor (törölt) 2011.04.09. 18:07:02
D4D 2011.04.09. 18:09:36
Elakadásjelző kirak, 60 km/h-ra lefékez, az autó mellett elakadásjelző kikapcsol és visszagyorsít.
Bátrabbak meg is állhatnak, esetleg oly módon is, hogy a pálya forgalmát akadályozzák, majd kezükben az elsősegély ládával sprintelhetnek a látszólag bajban levő autóhoz.
Aki a forgalmat ellenőrzi, az sárga villogó (figyelmeztető jelzés) lámpát használ, amit már messziről látni.
Aki minden jelzés nélkül szemben áll a pályán, az vagy (agy)beteg, vagy balesetet szenvedett, vagy hirtelen rosszullét következtében elvesztette uralmát a gépjármű felett. Bármelyik is, de segítségre szorul, a segítségnyújtás elmulasztása pedig üldözendő.
KaPé 2011.04.09. 18:17:10
Orbán Diktor (törölt) 2011.04.09. 18:18:40
Így akartad írni?
chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.04.09. 18:24:08
Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2011.04.09. 18:28:03
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.04.09. 18:34:06
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 18:38:38
szerintem ez az
akar teheti akar nem, hulyeseg, rengeteb baj van a leallokban tartozkodokbol, nem is veletlen hogy nem szabad megallni, nem arra talaltak ki kar meg fokozni az eselyt a balesetre
fezoGT 2011.04.09. 18:44:39
S***ci 2011.04.09. 18:54:39
kranführer 2011.04.09. 19:01:35
40EridaniA 2011.04.09. 19:03:19
A TÖRVÉNYSÉRTŐ PARANCSOT _K_Ö_T_E_L_E_Z_Ő_ MEGTAGADNI.
Számtalan példát fel lehetne sorolni, ahol a fenti paragrafusba ütközően jártak el drága fiaink és persze lányaink: 2006. őszétől kezdve (alkotmányos jogok sérelme) a szerencsétlen rendőrmotoros halálba küldésén át (KRESZ, alkalmatlan jármű) a jelen írásban szereplő, szintén közlekedésrendészeti szabályokba ütköző cselekedetig. Arról már inkább ne is beszéljünk, hogy mennyire álszent dolog szabályt sértve szabályt betartatni...
Bruhahaha 2011.04.09. 19:06:37
- elfogadhatatlan, hogy indokolatlanul korlátozzák a sebességet, olyan helyeken ahol nem indokolt, illetve jelentősen eltér a szokásostól (pl: egész település főútján - Szil, M0-ás északi szakasza, stb..)
- egy településen belül olyan helyeken traffizzanak, ahol nincs gyalogos forgalom és egyéb veszélyes hely, ott viszont nem, ahol a gyalogosok nem tudnak átmenni az úton a gyors és állandó autóforgalom miatt (pl. Fót)
Sokszor pedáloznak a rendőreink, hogy az objektív felelősség miatt jelentősen csökkent a balesetek száma. Csak nem teszik hozzá, hogy a forgalom is kb 20-30%-kal csökkent azóta, ami szintén oka a jelentős csökkenésnek, hisz az alkalmi autósok mennek kevesebbet, aki óhatatlanul több balesetet okoznak...
HVC 2011.04.09. 19:09:40
Gusztustalan amit művelnek.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 19:15:23
as ebessegellenorzes indokolt
mindenhol/majdnem/ a vilagon
meg igy is kepesek 200-al szaguldozni, hatha meg kontroll sem lenne...
csak merjenek veszelytelen helyrol
Bruhahaha 2011.04.09. 19:22:09
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.04.09. 19:23:35
Juteszembe.
Ugyan ott, egy héttel korábban, a leállósávon egy szervdonor ment robogóval. Lehet, hogy azt keresték? :D
Bruhahaha 2011.04.09. 19:26:43
9mmPara 2011.04.09. 19:30:40
Egy talpas zsandár viszont minden egyes eligazításkor ezzel kerül szembe. És a szembetrafizni küldés nem is jogszabályba ütköző. Annyit tehet, hogy pánikba esett üregi nyúlként lesi az utat, hátha időben észreveszi azt, aki telibe vághatja és megpróbál előbb átugrani a korláton. Ez -- mondjuk egy kellemes nyár délutáni felhőszakadásban -- kifejezetten egyszerű feladat lehet.
metal · http://electric.blog.hu 2011.04.09. 19:43:48
bp-motor.hu · http://www.bp-motor.hu 2011.04.09. 19:46:49
D4D 2011.04.09. 19:55:20
Neked is fájni fog, ha a napi 30 km-es autóvezetői rutinnal rendelkező a kész felvételekkel a honos kapitányságára bevonuláskor rosszul számolja ki és az irányba fordulásból baleset lesz.
Nem kell, hogy benne legyél, elég ha egy ilyen miatt állsz 3 órát.
"streetfighter" 2011.04.09. 20:04:11
Multkor már volt erről egy poszt nem, ElTÁRSAK.
Adok minden gyorshajtónak egy tanácsot. Országúton kell száguldozni, ott nagyon ritkán radaroznak.
Igaz, ott nem lehet ész nélkül nyomni. Egy kis tudás is kell hozzá. :)
golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2011.04.09. 20:09:08
Előtag az el, ami egy igekötő.
Alikam 2011.04.09. 20:20:35
A leállósáv szempontjából mindegy, hogy műszaki hibás-e a kocsid vagy sem. Az azért van, hogy ott megállj. Ergo semmivel sem jelent több veszélyt, mintha műszaki hiba miatt állna ott.
Az, hogy merre áll, az csak egy következtetés arra, hogy hogyan jutott el abba a pozícióba. Na ezen a téren valóban kíváncsi lennék minden esetben kellően elővigyázatosak-e, amikor megfordulnak. Legalábbis remélem az van, hogy a belső sávból fordulnak meg, és nem pedig lecsorognak oda hajnalban.
Szóval ezért megértem a posztolót, viszont sajnos az autópályákon igenis traffipaxozni kell. Már kétszer láttam szűk két hét alatt az M7-esen, és sűrűn bólogattam is. Sajnos véget kell vetni a bömbölők és egyéb autócsodák féktelen száguldozásainak meg annak, hogy mindenkit letolnak meg mindenki seggébe bemásznak.
Nem tudom ennek hatására-e, de mintha az elmúlt két hétben valahogy normálisabban közlekednének a pályán. Nincs annyi 180-as, meg nem másznak rá az emberre.
Szomorú, ha emiatt, de ha nincs ló jó a szamár. Ha egyedül nem jönnek rá az emberek, hogy normálisan kell vezetni, akkor sajnos ilyen eszközökkel kell nekik segíteni.
Az index-elhagyás az ami miatt még szervezhetnének valami akciót. Kapásból tudnék nekik 500 helyet mondani ahol rendre elhagyják, főleg az autópályán. Fotó kéne aztán kilométerrel odébb megállít, 50.000-es csekk átnyújt, további jó utat.
Lenne itt rend.
Giedi 2011.04.09. 20:22:20
Gyermekláncfűrész 2011.04.09. 20:25:06
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.04.09. 20:32:33
hha96 (törölt) 2011.04.09. 20:37:28
hha96 (törölt) 2011.04.09. 20:41:08
a-kis-herceg 2011.04.09. 20:41:38
a-kis-herceg 2011.04.09. 20:47:27
hát a sima 65-éves nyögdíjat nem érné el...
ha meg egy kamion letarolja, akkor a rendszám szó szerint benne lesz a műszerben... (csak a vizualitás kedvéért...)
a-kis-herceg 2011.04.09. 20:49:03
"streetfighter" 2011.04.09. 20:55:37
A rendőrmotoros ügynél fontosnak tartom megjegyezni - bár nagyon sajnálom őt - de az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a halálát főleg saját magának köszönheti.
Hajthatott volna vészvillogóval lassabban (kb.: 60km/h). Értelmes ember esőben kopott gumival nem "száguldozik".
a-kis-herceg 2011.04.09. 21:00:31
hha96 (törölt) 2011.04.09. 21:02:12
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 21:02:41
az egyik kenyszer, mival lerobbant es meg mindig jobb ha a leallosavon all meg mintha a forgalomba
erre talaltak ki, aki hugyalni all meg meg merni az barom
/egyszer en is lerohadtam, valami 10 perc mulva ott volt egy truck ami letolt a kovetkezo lejaratig, muszaki hibas kocsinal a cel, minnel gyorsabban eltavolitani a leallobol, vagy ha lehetseges, pl. kerekcsere/ gyorsan megszervizelni/
mert veszelyes ott allni!!!
muszaki hibasan is, merni is, mindig
a-kis-herceg 2011.04.09. 21:08:41
Cooler 2011.04.09. 21:10:32
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 21:13:04
;n oda is alltam mikor csereltek a kerekemet
de a cel a mielobbi eltavolitas
es mint mondtam volt sokszor, nalunk, amennyiben a forgalom engedi, kotelezo bemenni a belso savba az autopalyan, ha valaki van a leallosavban
fezoGT 2011.04.09. 21:25:02
A radaros módszer csak tűzoltás, ellenberger ha minden kihajtóhoz tesznek egy kamerát aztán mérik az átlagsebességet...azt nehéz lenne kijátszani. Bár ha ragaszkodsz a 130as limithez, akkor az átlag jóval rosszabb lesz.
fezoGT 2011.04.09. 21:38:59
a-kis-herceg 2011.04.09. 21:41:10
roadrunner 2011.04.09. 21:44:30
Ugy beszelsz USA-rol mintha valaki kerdezte volna,es velemenyem szerint te egy csoppet beteg vagy.
De a te dolgot.
En se kocsog Magyarorszagon toltom az idomet de te egy kisse fura vagy.
min 2011.04.09. 21:49:03
roadrunner 2011.04.09. 21:51:42
A blogod egyebkent jo.
Sajnalom hogy kocsog ,bozgor szekelyek a fonokeid.
Biztos rajuk ontenek egy vodor forro szurkot.
A fellabunak szigoruan csak a fejere.
jelentéktelen alak 2011.04.09. 21:58:07
Most vagy Te nem mondtad el érthetően, hogy a FORGALOMMAL SZEMBEN áll ott egy autó, vagy az ügyeletesnek kellene a KRESZ-t tanulmányozni.
Az rendben, hogy a forgalom ellenőrzésére hivatott jármű megállhat a leálló sávban. Nem veszélytelen, de mint látjuk szabályos. Na de hol az leírva a KRESZ-ben, hogy megfordulhat, vagy tolathat? Esetleg hogy máshogy került oda forgalommal szemben?
Én vissza kérdeztem volna a telefonba.
cso zsi 2011.04.09. 21:59:20
Ennél a trafisautónál a kisebb gond, hogy ott áll, ahol.
A nagyobb, hogy megfordult, és semmiféle figyelmeztető jelzést nem alkalmaz, hogy őt időben észrevegyék, ahogy azt az elakadt autók esetében tenni kell.
A csíkosautó, ha megáll akár lakotton, akár kívül mögötted, járatja a tetőfényt.
a-kis-herceg 2011.04.09. 22:02:49
ha vki ezzel foglalkozni akar az ne a 112-őt hívja, hanem ÜGYÉSZSÉGEN jelentse fel őket jogszabálysértésért...
elvileg eljárnak...
gyakorlatilag elkenik és lexarják, hisz az is egy hivatal...
sajnos meg kell várni még MEGHAL EGY RENDŐR...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 22:09:22
meg csak 10 ora ottho es mar reszeg vagy?
amugy teljesen egeszseges vagyok mint mentalisan mint fizikalisa, koszonom aggodasod
a fonokeim meg 13 eve voltak erdelyi magyarok, mikor meg illegalitasban eltem itt
de azert koszonom, hogy aggodsz
ja es igen szivesen megosztom az itteni megoldasokat, mert kozlekedesben az USA jelentosen felette all gyonyoru szulohazamnak
es nem csak az autoutak miatt
valahogy jobb a rendszer, a rendor, meg a szabaly
hat ennyi
ma mar ne igyal tobbet
Alikam 2011.04.09. 22:13:03
Óvatosan ezzel a pedig a bömbölők, mert bizony még mindig Audi meg BMW viszi a renitenskedők élsorát. Vezetni nem tud, úgy kacsázik a sávban, ha 2 percnél tovább nézném meghipnotizálna de csak tolja neki.
Igen, sajnos a mérés, a tűzoltás, a fix kamera azért nem jó, mert hamar rájönnek. Nézd meg a Budaörsit, komolyan, egyszerűen nevetséges, hogy a fix traffipaxig tolja neki, ott lassul, aztán megint tolja neki!:) Komolyan, szánalom az egész...
Alikam 2011.04.09. 22:15:13
D4D 2011.04.09. 22:16:04
Autópályán NEM ÁLLÍTUNK MEG! Lekisérjük.
A belső és a középső sávokat imádókat is kellene bünteni, sokkal nagyobb veszélyforrások, mint egy 160-as vagy 180-as ''száguldozó''.
Ajánlom neked az olasz és német pályákat, ott megtanulnád, hogy autópályán nyomni kell neki.
D4D 2011.04.09. 22:18:38
"ha meg egy kamion letarolja, akkor a rendszám szó szerint benne lesz a műszerben."
Morbid :))
ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2011.04.09. 22:28:09
bunkóbéemvés 2011.04.09. 22:30:32
D4D 2011.04.09. 22:30:46
"160-at nem engedélyeznék. Ezek a noob-ok össze vissza törnék magukat, sávot nem tudják tartani..."
Németeknél nincs gond a 200-ból. Miért?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 22:34:04
lehet, hogy otthon nincs
sok helyen van
foleg ha isneretlen helyen jarsz qrwa zavaro lehet
pl. kanyarodnal jobbra es ott a bal oldalon egy szemben allo gk. reflexeruen gondolhatod, hopp elneztem valamit ez egyiranyu
stb.
szoval az en velemenyem nem hulyeseg ha csak a menetiranynak megfeleloen allhatsz meg orral elore
de ez csak velemeny
itt es azt hiszem angliaban szabaly, a tobbit nem tudom
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 22:34:56
neked jobb oldalon, neki bal
cso zsi 2011.04.09. 22:35:31
Mert a menetiránnyal szembeni parkolást úgy tudod elkövetni, ha átléped az út felezővonalát. Azt meg előzés-kikerülés miatt teheted meg, ha nem záróvonal.
Mi a baj a menetiránnyal szembeni parkolással még? Pl. a világítás. Ami kifejezetten jobbra tartsra van kialakítva, Európában, és a világ számos helyén. Nem véletlen, hogy az Angliából érkező autók fényszóróira terelőmatricát ragasztanak, feltételezem, hogy a szigeten a szárazföldi kocsikkal hasonlóan tesznek. Hogy ne vakítsa el a szabályosan közlekedőt.
Paulybird 2011.04.09. 22:37:33
Le van írva a kurva törvényben, amit ez a sötét buta fast még be is kopizott, ki is emelt, hogy megállhat a trafipaxos rendőr a leállósávban.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 22:37:38
mindig nemetorszag
OK hollandiaban meg lehet fuvezni
Kinaban leszarjak a tablakat
angliaban balra tarts van
amerikaban bal kanyarnal nem kell egymast kerulgetni
stb stb stb
szinte csak a nemeteknel van ez az autopalyan, sehol mashol
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 22:39:05
az OK, hogy megallhat, de nem kell egyet erteni ezzel a variacioval ugye?
a-kis-herceg 2011.04.09. 22:41:50
mert
-vannak utak (a minőség különbség drasztikus, ott nincsenek tócsák stb...)
-jobb minőségű MINDEN autó
-képzettebb MINDEN sofőr, hisz az oktatás normális...
ugye lezárhatjuk a témát? hisz mind3 része disszertációnyi... részből áll...
középkori feudális ország 1-2 polgára hiába álmodozik...
Paulybird 2011.04.09. 22:43:06
de min kell most kiakadni?
hogy azok a rohadék rendőrök mérni merik a sebességet az autópályán?
vagy hogy sunyi módon csak úgy akárhol mérik, és nem pedig felüljáróról meg az autópályapihenőből?
a-kis-herceg 2011.04.09. 22:43:27
1. szemben nem közlekedhet az ótópályán (gondolom helikopper dobta le...)
2. veszélyt jelent, nem veszélyeztetheti és nem zavarhatja a forgalmat...
bunkóbéemvés 2011.04.09. 22:45:14
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.04.09. 22:47:42
Hát igen. De te még őt is felül tudod múlni.
Alikam 2011.04.09. 22:55:24
Múltkor is mentem ki Ausztrián keresztül. Nézem jön a belső sávban egy Audi. Elég gyorsan jött, rá is mászott a belső sávos valagára, milyen rendszáma volt? Há' persze, hogy magyar...
Németeknél megyek nyugodtan a belső sávba nyugis 190-es tempóban éppen előztem pár autót, látom, hogy közeledik egy autó a távolból, úgy 250-el tuti jött. Na még pár autót megelőzök, addigra be is ért, asszed a seggembe mászott? Nem, szépen megtartotta a távot, és kisoroltam, újra nyomta neki.
100-as tábla? Azonnal lelassítanak. A nagyon renitenskedők 110-el mennek.
Szóval van egy csöppnyi különbség, hogy ott miért nincs felső sebbeségkorlát.
fezoGT 2011.04.09. 22:56:20
Renitenskedés - hát azért szép számmal képviseltetik magukat a "póriasabb" márkák is. Üveghangon visít a max 1.4es "erőmű", se erő se nyomaték, a bódé is majd szétesik, de azért tapossa neki. Vicces dolog, nah...
Paulybird 2011.04.09. 22:57:23
az az igazi probléma, hogy tele van az ország funkcionális analfabétákkal.
sehol nincs leírva, hogy nem zavarhatja vagy veszélyeztetheti a forglamat, csak az, hogy nem akadályozhatja, indokolatlan mértékben.
Egy leállósáv legkülső szélén álló mérőkocsi nem veszélyztett semmit egyébként sem, de még csak nem is zavar.
Ahhoz, hogy szemben legyen, nem kell szembemenni, meg tudhatott fordulni a leállósávban.
Persze a megfordulás is tiltott dolog.
Csakhát a rendőrautó meg bekapcsolja a megkülönböztető jelzést, és máris mehet akár szembe is, megfordulhat stb.
Alikam 2011.04.09. 22:58:39
160-180? Menjél ki Ausztriába kicsit kocsikázni, van egy pár hegyi lejtmenet elég komoly kanyarokkal amit ha te beveszel száznyolcvannal egy közönséges középkategóriás autóval, akkor leborulok előtted.
Alikam 2011.04.09. 23:00:20
a-kis-herceg 2011.04.09. 23:01:22
Alikam 2011.04.09. 23:01:35
Paulybird 2011.04.09. 23:02:09
ugyan kérlek, nincs igazad. pöcs.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 23:04:28
en abszolute nem vagyok kiakadva
sot en rendorparti vagyok, foleg miota kint elek
de szerintem ez nem jo modszer a sebessegnmeresre
szerintem
de ez nem az en kompetenciam
ennyi
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.04.09. 23:08:11
Paulybird 2011.04.09. 23:12:23
hát látod, hogy engem meg nem is különösebben érdekel, hogy szakmailag jó dolog-e ott és úgy mérni.
Csak úgy hadd szóljak már ha valaki nem tud felfogni két nem túl bonyolult mondatot, még félre is magyaráz magának valamit, aztán rittyent belőle egy dühös posztot.
A sok csökkent képességű meg tapsikol neki.
a-kis-herceg 2011.04.09. 23:16:01
lexarom a jogszabályokat is, meg a rendőröket is
fezoGT 2011.04.09. 23:19:01
A kihajtós kamerának pont az lenne a lényege hogy nem a pinanyalatnyi sebességet méri. Mehetsz ott akár 200al is lexarják, mert nem az szolgáltat alapot a büntihez. A "becsekkolás" mondjuk ott lenne ahol szétválik az M1/M7, magára a pályára nem is kell "checkpoint", mivel előbb-utóbb úgyis lekanyarodsz.
D4D 2011.04.09. 23:19:55
Erre gondoltam én is.
-képzettebb MINDEN sofőr, hisz az oktatás normális...
D4D 2011.04.09. 23:25:18
Bp mellől 5 óra alatt szoktam Münchenben a ház előtt lenni. Ha esik akkor több.
A Mondsee melletti kanyart már sikerült 180-al megcsinálni.
"streetfighter" 2011.04.09. 23:25:22
Ez a felháborító az egészben.
Azért, mert ahogy a sok béna farok közlekedik és baleseteket okoz, a többieket is szivatják a miattuk bevezetett korlátozásokkal.
Itt ennyi a megengedett, ott nem lehet előzni stb..
Hadd én döntsem már el, hogy hol tudok előzni és egy kanyart mennyivel tudok bevenni.
Sajnos ezeket sokan nem tudják felmérni, ezért mindent leszabályoznak, amit többek között én sem tartok be. :(
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 23:32:17
kar
erdemes nyitottnak lenni a vilagra
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 23:36:13
sok ember feszkik a temtoben ,akik tudtak mennyivel veszik a kanyart es mennyivel normalis elozni
hat ez ilyen
az elok meg kivetelek
"streetfighter" 2011.04.09. 23:45:20
Aki a temetőben fekszik, az valamit mégsem tudott.
Vagy rosszabb esetben a másik fél nem tudott valamit.
Pont erről írtam. :)
Jó, mindenki tévedhet, de a megengedett határok szerintem röhejesek.
Általában a városon kívüli dolgokra gondolok.
Alikam 2011.04.09. 23:49:33
fezoGT 2011.04.09. 23:49:52
Mintha vmi eredendő bűn lenne, emiatt olyanok hogy tükörbe nemnézés, elsőbbség megnemadása, későn/nem indexelés stb. egyből másodrendű okok, vagy nem is léteznek.
Alikam 2011.04.09. 23:50:45
Alikam 2011.04.09. 23:51:58
cso zsi 2011.04.09. 23:53:58
@Alikam: Ezt komolyan gondolod? Kinek érdeke maga alól kilőni a munkaeszközt?
10-15 éve, amikor még nem volt ilyen súlyos a helyzet, akkor is vigyázott a melós a furgonra, mert különben mehetett gyalog a dolgára. Manapság a munkahelye bánhatja a nem várt generáljavítást. Vagy azért, mert alkalmazott, vagy azért, mert a vállalkozásnak ő a tulaja-alkalmazottja-sofőrje, és ha kiesik az autó, megáll az élet.
Alikam 2011.04.09. 23:56:37
A belsőben ilyen sebességgel, még ha egy kicsit túl is lépik a határt, akkor is 140-150, már nagy differencia.
Olyan darabosan lehet menni, hogy az hihetetlen.
Na gondold el mi lenne, ha 160-180-al lehetne stabilan menni. A sok csotrogány autó - nem tehet róla, nincs pénze vagy másra kell - két sáv között 70-90 km/h-ás különbségek lennének. Nem lennék a szabálykövető helyében amelyik mindig besorol, és utána várja a hosszabb szünetet mint a Messiást, hogy mikor tud megint előzni.
Lacusru 2011.04.09. 23:59:00
A baj az, hogy az amúgy is szerencsétlen balfasz, aki 130helyett 90-el megy, még bele is tapos a fékbe, ha észre veszi a mérő autót, vagy ijedtében a kormányt rántja el!
Szerintem ezért nagyon balesetveszélyes minden olyan sebességmérés, amelyet észreveszik az autósok. Magyarán csak a fix, telepített trafikat engedélyezném... tegyenek ki 5km-ként egy dobozt, aztán véletlen szerűen tegyék bele a mérő egységet, naponta cserélgetve pl.
fezoGT 2011.04.09. 23:59:39
lakott: 60
lakatlan: 110
pálya: 160
Ráadásul régen valóban 60 volt városon belül, a mainál sokkal rosszabb állagú autópark mellett. Mondjuk ennyi autó se volt...
Alikam 2011.04.09. 23:59:48
Tudod hány ilyet láttam már? Majd szét esett az egész kocsi, de tolta neki.
Úgy széthajták a céges járgányokat, hogy arról fogalmad sincs. Amúgy nekem is volt, én sem sajnáltam, aztán a főnököm méltatlankodott, hogy az 1.2-es miért zabál 11-et:)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.10. 00:00:37
cso zsi 2011.04.10. 00:04:59
D4D 2011.04.10. 00:05:53
Bp-Bécs és Bécsi-Salzburg között.
Komolyra fordítva, kerülni szoktam a nagy forgalmat, ha nincs forgalom, akkor akadálytalanul lehet 150-160-al menni. Simán kiérsz.
(Mondjuk se itt, se ott nem kell kereszteznem a várost)
D4D 2011.04.10. 00:07:51
fezoGT 2011.04.10. 00:08:49
De hogy mondjuk az M0 zsírúj részén is miért nem lehet normális tempóban haladni azt nem értem (persze lehet azt, csak illegális). Mialatt körbeérnék rajta addig vagy 3x átszelem a várost, szabályosan.
D4D 2011.04.10. 00:10:23
"naponta cserélgetve pl."
Azért azt se úgy, hogy a zsaru beszalad a pályára. Volt már rá precedens, mikor az M1 Biai felhajtónál levőt fordították.
D4D 2011.04.10. 00:15:18
Maradjon az 50, de legyen sokkal több út 70-re alkalmas (Hungári pl), de a '70'-es utak ne legyenek 2-300 méterenként 50-re visszatáblázva mondjuk egy zebra miatt, hanem ezeken az utakon a gyalogosátkelés KIZÁRÓLAG lámpával biztosítva történhessen.
Például ha egy községen átvezető forgalmas főútszakasz miatt ne letáblázzák az egész községet 40-re, hanem építsék ki az átvezetőt biztonságossá, vagy építsenek elkerülőt.
Ezzel szemben ha egy egyenes szakaszon történik egy frontális, akkor onnantól azon a szakaszon 60+előzni tilos kombót helyeznek ki. Sokszor tizenkilométerekre.
hha96 (törölt) 2011.04.10. 00:16:49
És mégegy gondolat: Ha a blokkolós csókát fel lehetett jelenteni számítógépes rendszer zavarásáért, akkor itt meg simán megállna a szándékos közúti veszélyeztetés. Főleg, mivel az autó civil és nem rendőrautó, nincs MKJ.
D4D 2011.04.10. 00:17:16
fezoGT 2011.04.10. 00:29:27
Csak egy olyannak ezt magyarázhatod aki 80nál 5ösben kezdi előzni a kamiont aztán csodálkozik hogy rávillantanak. Vagy a gyorsítósáv végén állva(!) várja hogy vki beengedje.
Nem a limittel vannak itt fő bajok...
fezoGT 2011.04.10. 00:38:19
cso zsi 2011.04.10. 01:17:55
Az a baj, hogy ezt oktatják. Mer' záróvonal van ottan, és asztat neem szabad átlépni.
Lóf....t nem. Vannak a problémamentes besorolások, ahol ez nem gond. És vannak olyan helyzetek, hogy ha a 80-nal "száguldó" kamionnak megadod az elsőbbséget, ami jár neki, akkor ott ragadsz, és már egy 90-110 közötti sorba próbálsz besorolni, akik épp megelőzni készültek a kamiont. Igyekszem szabályosan közlekedni, gyerekkel családdal a kocsiban semmi nem olyan sürgős, mint 20 évesen volt. De ne két méter fehér festék gátoljon meg a besorolásban, mert a gyorsítósávon is elérhetem az engedélyezett maximumot, hiszen az "Autópálya" tábla már rég mögöttem van.
Mindezek mellett elítélem a leállósávon tartósan, nagy sebességgel haladást.
@D4D: A Hungárián épp minden zebra lámpás. Viszont olyan távol vannak egymástól (megállónként, ami nem olyan sűrű, mint a Nagykörúton), hogy a gyalogtól nem elvárható, hogy 500 métert sétáljon, csak mert a túlsó oldalra akar eljutni. Meg kellett volna építeni a magasvezetésű utat, vagy villamospályát.
mx3 2011.04.10. 02:34:47
tiborc2008 2011.04.10. 06:28:04
tiborc2008 2011.04.10. 06:36:32
l.x. 2011.04.10. 07:12:23
Ezt egyébként el is fogadom. Ott szoktam megütközni, hogy az M3-ason végighaladva Sz-Sz-B, B-A-Z és H-B megyékben ~5 pihenőben/leállóponton folyik a méricskélés, egyik-másik helyen nem is egy járőrkocsival, mialatt közhelyes, hogy ezek a közbiztonságilag legforróbb megyék, és nincs az a jardhoz intézett kérdés, amelyre a válasz nem úgy kezdődne, vagy fejeződne be, hogy "erőforráshiány miatt".
tiborc2008 2011.04.10. 07:15:01
SzárnyasFejvadász 2011.04.10. 07:29:38
”A megkülönböztető fényjelzést - ha a jármű olyan helyen áll meg, ahol a megállás egyébként tilos - működtetni KELL...”
Arról nem beszélve, hogy AMÍG elfoglalják a T. Süntársak a nekik legkényelmesebb vadászati pozíciót, azalatt kimerítik a Kresz és a Btk. számtalan büntetési paragrafusát (megfordulás, tolatás, szembehajtás stb.) HACSAK mindehhez nem használnak MINDIG megkülönböztető fény-és hangjelzést. Ti láttatok már ilyet 1-szer is?! Na, ezért lehetne őket feljelenteni.
Na de ugyanezen 49 § (1) szerint:
”A gépjármű megkülönböztető jelezéseket adó berendezéseit CSAK ABBAN AZ ESETBEN szabad működtetni, ha a feladat SÜRGŐS ellátása, a személy-, élet- és vagyonbiztonság, továbbá a védett személyek és kíséretük biztonsága érdekében az szükséges, és a forgalmi viszonyok azt indokolttá teszik.”
És akkor most A Sünök Legkényelmesebb Vadászati Pozíciójának Elfoglalása vajon SÜRGŐSNEK avagy BIZTONSÁGI SZEMPONTBÓL ELENGEDHETETLENNEK minősül-e?
(csak érdeklődöm)
Árpi 2011.04.10. 07:30:49
Itt a lényeg!
Mert tökmindegy, hogy mennyire szabályos, ha életveszélyes! Megjegyzem, még a megkülönböztető jelzés használata mellett sem szabad olyat tenni, ami az élet- és vagyonbiztonságot veszélyezteti.
De gondoljatok már bele! Mit csinálnátok, ha az autópályán 130-cas tempóban haladva egyszercsak nem egy az hátulját, hanem a fényszórós felét látjátok meg! Én fékeznék. Nem azért, mert gyorsan hajtok, hanem mert egyből arra gondolok, hogy ez egy újabb, forgalommal szembe hajtó ámokfutó is lehet. Ha ez egy sorban történik, a kisebbik rossz az lesz, hogy garantált egy dugó kialakulása. (Mérésekkel és modellekkel kimutatható, de be is látható, hogy így alakulnak ki azok a dugók, amikre látszólag semmi ok nincs. Az első fékez egy kicsit, mögötte már nagyobbat fékez, aki óvatos, mögötte meg már vészfékeznek, és máris kész a dugó.) A nagyobbik rossz, hogy ilyenkor nem mindenkinek sikerül megállnia. (Ezért nem ritka, hogy egy baleset mögött 1-3 km-re ráfutásos baleset történik.)
Szóval a rend éber őreinek a saját életükön kívül illene a másokéra is gondolniuk! Mérjenek, az a dolguk. De valóban ideje lenne eldönteni, hogy mi az elsődleges cél: a pénz begyűjtése bármi áron, vagy a forgalom biztonságának a növelése. Ha az utóbbi, akkor láthatóan, biztonságosan, és szabályosan kéne ezt csinálni, nem sunyin, és ostobán.
Árpi 2011.04.10. 07:33:35
Jav: "nem egy autó hátulját"
Hungryhorse 2011.04.10. 07:54:52
tiborc2008 2011.04.10. 08:11:41
Traffipax meglát, fékez.
Kamion, hogy elkerülje az ütközést, félrekapja a kormányt a leállósávba.
Volt sün, nincs sün.
mi nem foglalt még 2011.04.10. 08:23:29
a-kis-herceg 2011.04.10. 08:24:04
bár azt is ellopják, ugy hogy ne adj...
ha a kamion kirántja a leálló felé, akkor lesz a SÜN-DÖRGÉS
a-kis-herceg 2011.04.10. 08:25:08
Andyhunter 2011.04.10. 09:01:06
Tedat 2011.04.10. 09:12:05
En is lattam ott az autot, es az elso reakciom az volt, hogy: szemben all egy auto, mi tortent itt??? Majd eros fekezes, hogy felkeszuljek a veszfekezesre is... Majd kurvaanyazas, amikor latom hogy egy rendor szorakozik az eletemmel!
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2011.04.10. 09:20:19
a kamionos ügyvédjét fizetem!!!
ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2011.04.10. 09:26:57
samot 2011.04.10. 09:28:58
Havonta csinàlom ZH-BP nappal, éjjel,szombat,vasàrnap.6 ora volt a leggyorsabb és abban volt egy Salzburg-Wien 1,5 ora full riziko(a radarok miatt),mert forgalom nem volt!
szgy 2011.04.10. 09:34:50
múltkor nálunk az autópálya fölött átmenő úton állt meg egy civil kocsi az előzni tilosban. persze rendőr volt. órákkal később mikor visszafelé mentem még mindig ott volt. akkor nem tudtam hogy ha most elmegyek mellette megbüntetnek-e vagy nem. kedvem lett volna telefonálni vagy beszólni.
Fánkevő Fáncsi 2011.04.10. 09:36:22
Persze az is lehet, hogy katonai helikopter tette la a kocsit én nem tudom. Azért nem valószínű.
Fánkevő Fáncsi 2011.04.10. 09:40:36
hogyan fog ebből a helyzetből hazaevickélni a rendőr?
Hát úgy, hogy megint megfordul. Ami azért elég veszélyes egy autópályán, és durva szabálysértés, még akkor is ha "piszkosul óvatos".
laci_52 2011.04.10. 09:42:49
AczélGyuribácsi 2011.04.10. 09:47:36
...
b) a jármű a forgalmat ellenőrzi;"
illetve
"(4) A közúti forgalom ellenőrzése során
....
b) azt a járművet, amelyben a közúti forgalom ellenőrzését végző berendezés üzemel
a közúton úgy kell elhelyezni, hogy a gyalogos és jármű forgalmat indokolatlan mértékben ne akadályozza."
Most akkor mi is a baj?
Rendben, gyűlöljük a tetves zsarukat, de a fotón jól látszik, hogy az autó bőven hagy helyet a leállósávnál, láthatóan a leállósáv túlsó részén már a rézsűn áll.
Szóval szemét és pofátlan, de akkor ARRÓL írjatok!
Ez így fokozottan mesemondás, kamu és egyben indexesen blikkel....
Ja és ha már "lebuktatod", akkor legalább a rendszámot...
D4D 2011.04.10. 09:47:43
Még jó hogy nem Porschéval járok.
l.x. 2011.04.10. 09:48:47
És ha telefonálni, akkor nem a jardra, mert úgyis hülye leszel a végén, hanem a 06-1- 436-83-33-as számon az ÁAK-nak (hivatkozva a sávval kapcsolatos szlogenre), hülyézzék le őket a jardon, hátha ők visszahülyézhetnek.
Fj0d0r 2011.04.10. 09:50:36
De ami még ennél is veszélyesebb amikor buszokat, kamionokat állítanak meg a leállósávban...
a-kis-herceg 2011.04.10. 09:51:12
a-kis-herceg 2011.04.10. 09:51:55
2011.04.10. 09:56:25
Fj0d0r 2011.04.10. 09:56:36
cso zsi 2011.04.10. 09:57:55
37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos.
(2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.
(3) Tilos
a) autópályára és autóútra útmenti ingatlanról, valamint útnak nem minősülő más területről ráhajtani, illetőleg oda behajtani;
b) autópályán és autóúton hátramenetet végezni, megfordulni és az úttesteket elválasztó sávra ráhajtani.
(4) Autópálya és autóút úttestjén - a forgalmi okból szükséges megállást kivéve - megállni tilos. Tilos a leállósávon megállni vagy várakozni, kivéve ha:
a) műszaki meghibásodás miatt a jármű továbbhaladásra képtelen;
b) a jármű a forgalmat ellenőrzi;
c) a jármű útfenntartást, úttisztítást végez;
d) a jármű, a továbbhaladásra képtelen jármű elszállítását vagy a műszaki meghibásodásának elhárítását végzi;
e) a jármű a megkülönböztető jelzést adó berendezését működtetik.
Ezen a járművön nem működik MKJ.
Ez a jármű nem forgalomellenőrző autó, ami általában az út kezelőjéé, narancssárga, és a csillárt a tetején kilométerekről látni.
Valamint (mert szemben parkolás valóban nincs leírva):
Megállás
40. § (1) Járművel megállni - ha közúti jelzésből vagy a (2)-(5) bekezdés rendelkezéséből más nem következik - csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad. A megállást irányjelzéssel jelezni kell.
(2) Egyirányú forgalmi úton az úttest bal szélén - ha közúti jelzésből más nem következik - akkor szabad megállni, ha a jármű mellett az úttest jobb széléig mérve legalább 5,5 méter szélességű hely marad.
MP 2011.04.10. 10:37:32
mégsenem! 2011.04.10. 10:56:25
Hát hányszor mondjam el, hogy a rendőrnek mindent szabad, amit egy magas rangú (xy) tanuk jelenlétében ki is jelentett nekem!
Persze akkor nem hittétek el!!!
l.x. 2011.04.10. 10:59:40
mégsenem! 2011.04.10. 11:24:32
Miért? Engem egyszer büntettek meg, akkor is jogtalanul, mert a balra irányjelzőt használó furgont, az útkereszteződésben állva jobbról kikerültem 2006 júniusban.
Peckemre 2-ő kommandós ült benne szakadt kinézetűek, és a kocsin sem volt arra utaló jel, rendszám, hogy belügyes.
És megbüntettek rendszám felírása alapján 15.000-re +3 büntető pontra.
A MAI NAPIG NEM TUDTAM FELDOLGOZNI, EZT A POFÁTLAN IGAZSÁGTALANSÁGOT!!!
Se előtte, se utána nem voltam büntetve, pedig 1974- óta fúllos jogosítvánnyal rendelkezem.
Erre varrjatok gombot!!!!
Csak röviden, hiába mentem el a végsőkig, hiába próbáltam bizonyítani, hogy tanuk is vannak az igazamra, ők nem voltak hajlandók ellenőrizni(szabálysértési előadó, bíró)
Gyakorlatilag, egy koncepciós nevetséges, de egyben elszomorítóan lefolytatott eljárás áldozata lettem.
VÉGÜL EGY ÜGYVÉD TANÁCSÁRA BEADTAM A DEREKAM, MIVEL AZT MONDTA, HOGY JOBB EZEKKEL NEM ÚJAT HÚZNI, MERT KICSINÁLNAK, ÉS ÍGY FIZETTEM!!!!
A 68.000-ft-os özvegyi rokkant nyugdíjamból aki még az öt-árva gyermek közül még 2-őt neveltem, és azok közül a legkisebbik ráadásul részlegesen tartós beteg státuszban van.
Már csak "ISTENBEN BÍZÓM"
Solera · http://www.gali-na.hu 2011.04.10. 11:30:52
Reggie 2011.04.10. 13:35:40
Alex2000 2011.04.11. 09:10:56
a-kis-herceg 2011.04.11. 09:19:52
Tibor_ (törölt) 2011.04.11. 13:12:25
Én írta a bejegyzést, és szeretnék néhány dolgot tisztázni!
@gyilkosbéemvés: Tudok helyesen írni. Azok kedvéért, akik kevéssé tudnak asszociálni, megmondom, hallgasson Hofit ( tudod, Hofi Géza )! Tehát az, hogy az elvtárs szót nem írtam v-vel, az nem azt jelenti, hogy nem tudok helyesen írni.
@Paulybird: Szerintem nálad sötétebb lényt -aki kommentet ír ide-, nem hordott a hátán a föld. Világosan leírtam, nem azzal van bajom, hogy traffiznak! Azt szeretem! Visszafogja a baromarcukat! Na. Nem nagyon, de valamennyire! Viszont amit írsz, hogy pont leírtam, hogy ott állhat rendőr, nem igaz. NEM állhat a leállósávban a rendőr szemben a forgalommal! Ezt még a telefonban is mondta, hogy nyugodjak meg, biztosan nem a leállósávban áll!
@mx3: Te is milyen sötét vagy! Helyesen nem tudsz írni. Értelmesen nem tudsz írni! Mit akarsz mondani? Inkább arra válaszolj, amit kérdeztem a bejegyzés végén! Megismételjem? Szabályosan tette-e? Tudsz erre válaszolni?
@sixx a bolsevik: hogy állapítod meg egy autó elejét? Van jogsid? Hogy mentél át a KRESZ vizsgán?
@Orbán Diktor: Nem utálom a rendőröket! Te utálod őket? Mesélj, miből hiszed, hogy túlbuzgó vagyok? Mit teszel, ha valaki az autópályán előtted hirtelen fékez, mert meglát egy szembejövő autót a leállósávon?
@KaPé: Mit teszel, ha valaki az autópályán előtted hirtelen fékez, mert meglát egy szembejövő autót a leállósávon?
@vidifan: Én meg inkább:
városban: 50
lakott területen kívül: 90
autópályán: 110
@hazug fidesznyik: Szerinted? Nézd feljebb, Hofit keress...
@jelentéktelen alak: Mondtam! Persze, hogy mondtam! Kihangsúlyoztam, hogy szemben áll a forgalommal! Légy szíves, ne nézz hülyének! Köszi.
@Árpi: Te mondod jól! Nem az a probléma, hogy traffiznak, hanem hogy életveszélyesen teszik! Itt a lényeg! Mert tökmindegy, hogy mennyire szabályos, ha életveszélyes!
Néhány információ, ami még érdeklődésre tarthat számot:
-BMW-m van. Elég nagy.
-Nem megyek 120Km/h fölé. Gyermekem, feleségem, életem van! Minek menjek gyorsabban?
-Fedélzeti kamerám van. Állandóan megy. Fekete doboznak hívnám inkább, mert GPS és gyorsulásérzékelő is van benne.
@D4D: te láttad meg a lényeget, és íme az újabb kérdésem:
Ha nem állok meg, akkor bűnt követek el? Hisz honnan látom, hogy baleset történt-e vagy sem? Tehát a segítségnyújtás elmulasztása megáll, nem?
bunkóbéemvés 2011.04.11. 13:31:03
KaPé 2011.04.11. 13:51:45
Mivel betartom a követési távolságot, ezért szépen lelassítok mögötte én is. Esetleg kikerülöm a másik sávban. Mire gondoltál? Hogy betolom az árokba?
Lipi1945 2011.04.11. 17:00:01
Város 50
országút 100
kiemelt főút 110(2x1) 120(2x2)
autóút 120(2x1) 130(2x2)
autópálya 150
"streetfighter" 2011.04.11. 21:21:04
Te rosszabb vagy mint a bmw-sek.
Tibor_ (törölt) 2011.04.11. 22:04:20
"streetfighter" 2011.04.12. 10:19:40
1. lődörögsz az utakon
2. bmw-d van :)
3. kamera van a kocsidban, "fekete dobozként"
4. egy ilyen baromságból vízionálsz komoly balesetet
(Egy sofőr megijed mert azt hiszi, hogy szembe jön valaki és satuzik és kész a "katasztrófa" :D)
5. pártolod a traffipaxot
6. ezért képes vagy telefont ragadni (remélem ennél az írtózatos sebességnél nem kézből telefonáltál :))
Elég kifejező voltam?
Tibor_ (törölt) 2011.04.12. 10:51:21
2. Igen, és tetszik is.
3. Smarty. Nézz utána. A sok barom miatt, aki az utcákon van.
4. Teljesen reális. Volt egy baleset, ahol a pótos ifás meglátta a rendőrt, mivel gyorsan ment, és elfelejtette, hogy mivel van, satut nyomott, a pótkocsi kivágódott, és letarolta az út menti dolgokat, majd belecsapódott a rendőrautóba. Vagy egy másik, egy este, M3-as 41es kő, nem tartotta be a követési távolságot, belement, mert az satut nyomott egy normálisan haladó rendőrautó miatt... ÉS EZEK NEM SZEMBEN ÁLLTAK A FORGALOMMAL!
5. Szerintem pont neked nem tetszik a traffipax, neked van egy roncsod, amivel az utcák királyának érzed magad, és veszélyeztetsz mindenkit. Saját magad is.
6. Gondolod, egy BMW-ben nincs telefonkihangosító...?
Bár nem értem a lődörgést... ha kifejtenéd, mit értesz ezen, és miből szűrted le.
chubby1 2011.04.12. 11:05:55
Üdv.
mohopasi 2011.04.12. 11:33:01
"streetfighter" 2011.04.12. 12:05:29
- A kamerát ismerem, mert én is gondolkodtam rajta, de elvetettem.
- Logikai bukfenc amitt írsz, mert nem a leálló szélén a forgalommal szemben állás a lényeg, az általad leírt esetekben, hanem a tény, hogy traffipax működik. Tehát ha szabályosan állna, akkor is satuzna a sok nyomorult.
- Nekem tényleg nem tetszik a traffipax, de ez egyéni szoc. probléma.
- A "roncsom" meg nem ismered, úgyhogy ne okoskodj. Én viszont tudom, hogy te egy szar bömössel lődörögsz. :)
Így valószínűleg nem zavar ha lehagylak.
Van sok bmw-s aki küzd, és az elég szánalmas szokott lenni. :)
Tibor_ (törölt) 2011.04.12. 12:58:16
Egyáltalán nem zavar, ha egy kis roncs lehagy. Menjen csak. Én is odaérek, ahová akarok!
Látod, ez a nagy baj... azt hiszed jobb, vagy több vagy, esetleg gyorsabb, és ha mégsem, addig nyomod, míg megnyúvadsz. Ha nem most, akkor később.
Szánalmas kis nyomoroncok...
"streetfighter" 2011.04.12. 18:01:41
Szerintem te vagy szánalmas.
Veszel egy szar bmw-t, hogy mutasd, hogy vagy valaki, mert egyébként észre sem vennének, de még ahhoz is béna vagy, hogy normálisan közlekedj. Mellesleg szöveget sem tudsz értelmezni.
Kamerázgatsz mint egy beszari szerencsétlen, hogy bizonyítani tudd, hogy nem te voltál a ludas, ha történne valami.
Kiröhögöm a hozzád hasonlókat és nem a kamera miatt, mert annak még 10 évente egyszer lehet értelme....Hoppá!
Azt feltételeztem, hogy nem vagy egy mazsola az úton, pedig nagy a valószínűsége. Akkor pedig a kamera tényleg nélkülözhetetlen számodra. ;)
Tibor_ (törölt) 2011.04.12. 21:33:39
Tibor_ (törölt) 2011.04.12. 22:22:03
Eddig nem rólad beszéltem, de mindenki azt vesz magára, amit érez. Ha szar alaknak érzed magad, lelked rajta. Ha szánalmasnak érzed magad, akkor az vagy!
Olvasgattam megjegyzéseidet, sajna megismertelek...
Mindenkivel kötözködsz, csak hűvősvölgyben laksz, már toyota Corolla 1.8 TS-el jársz, 1987ben szerezted jogsid, 1969ben születtél, van feleséged... Apósodék Opelesek... még? mondom: eddigi pályafutásod alatt (23 év) kb. 150.000-200.000 Ft-ot fizettem bírságokra. Ebben a parkolással kapcsolatos dolgok is benne vannak! Aztán 200 felett már érdekesebb vezetni.
Egy kis gyűjtés megjegyzéseidből:
Országúton ott is záró van, ahol én röhögve leelőzök 2-3 autót, de valaki egyet sem tud. Se kereszteződés se semmi! A távból "kiszámolták", hogy itt nem lehet előzni és kész. :(
Miért tartsam be? Én tudok, és kész. :)
csak elég egy kis kihagyás.
Sajnos ez viszont mindenkire áll.
Hidd el a gyors vezetéssel erre kevesebb az esély. ;)
Nekem volt egy évem 2009, hogy nagyon rám járt a rúd, persze nem vagyok a szabályok erős tisztelője.
A pörgés nálam magától értetődik, hiszen 8200-nál adja le a max. erejét. :)
Szerintem a toyotások ultrahanggal tájékozódnak, ezért nincs szükségük fényre. :)
A Ferrari is egy rakás szar. Tűzrakáshoz lehet, hogy jól jönne. :)
Én 22 év alatt 3 koccanásos balesetet okoztam figyelmetlenségből 50-nél városban.
Engem nagyon nehéz megsérteni, nem vagyok egy sértődős fajta (anyázást kivéve).
Szegénykém... Most úgy látom, megsértődtél. Sebaj! Sajnállak.
D4D 2011.04.12. 23:06:27
"Szerintem a toyotások ultrahanggal tájékozódnak, ezért nincs szükségük fényre. :)"
Avensisbe még ultrahang sem kell, mert abba dolgozik a szervó:))
fezoGT 2011.04.13. 01:58:03
város 50: ám legyen, végül is városba nem illik száguldozni
közút 90: próbáld ki azért így végigmenni egy felújitott/kiszélesitett úton (4,51,65 stb.) és könnyen megváltozhat a véleményed
pálya 110: no comment, ez buszos tempó
A japó "roncs"-okat meg nem lebecsülni. Lehet hogy a fényezése megkopott, esetleg már próbálkozik is rajta az idő vasfoga (persze hasztalan), de belül bizony még patika. És ugye az ótót nem a festék viszi előre...arról meg végképp nem tehetünk hogy többségüket úgy tervezték meg, hogy nem lehet velük lassan menni :)
"streetfighter" 2011.04.13. 08:20:59
Ennyi kutatómunka után sem szűrted le a lényeget.
Az idézetekben rengeteg a szövegkörnyezetéből kiragadott írás, és mint tudjuk, annak gyakran ott más az értelme.
Igen csak felkelthettem az érdeklődésedet. :)
Ez azt jelenti, hogy nagyon a szívedte vetted a mondandómat. Sajnálom, ha te idegeskedni jársz ide. Én szórakozni.
Az utakon nem mondhatom el minden vezetőnek a véleményemet, de itt megtehetem.
Igen, azzal akivel nem értek egyet, kötözködöm. De azt nem szeretem, ha hülyének néznek.
Mi az, hogy nem rólam "beszéltél"?
Már azt sem tudod, hogy mit irogatsz?
Végszóra:
Az én újonnan vett és odafigyeléssel, de a tudását igencsak kihasználva használt 6 éves Toyotám, megbízhatóságban (valószínűleg másban is) bármikor veri a te bmw-det. Ennyit a roncsról. :)
Na, szebb napokat, és ne hogy agyvérzést kapj. :)
banpepe 2011.04.18. 11:05:31
wowerman 2011.06.15. 04:38:16