Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Traffipax a leállósávban, szemből

2011.04.09. 14:53 :: SilentSound

Hogy annak is legyen mivel eltöltenie az időt, aki nem jön a ma esti találkozó megbeszélő találkozóra, kiteszek egy posztot mára is. Érdekes ellentmondás, hogy míg az autópályák fölötti nagy kijelzőkön rendszeresen hirdetik, hogy leállósávban csak vészhelyzetben álljunk meg, mert veszélyes, addig a sebességet mérő autó ott áll, ráadásul autópályán forgalommal szemben. Tibor felhívta a rendőrséget, hogy ezt így mégis hogy, cserébe pedig ki lett oktatva, hogy olvasson KRESZ-t.

Vasárnap verőfényes napján délben autóztam Keszthely felé Budapestről. Sikerült is a művelet, de ne vágjunk az események elé. Ahogy elhagytam a siófoki elágazót a 98-as kilométerkőnél, egyszer csak a leállósávon álló sötét színű autót vettem észre. Ami furcsa volt, az az, hogy szemben állt a forgalommal.

Egyből tudtam, vagy baj történt, vagy rendőr eltárs radaroz. Mivel folyamatosan 110 km/h-val haladtam, nem ijedtem meg, nem nyomtam satut, csak levettem a lábam a gázról, hogy ha baj van, meg tudjak állni segíteni.

Ahogy sejtettem, radar volt, rendőr eltárs autójával szemben állt a forgalommal az autópályán, a leállósávon, ahol volt egy lezárt bekötőút.

Első ijedtemben és felháborodottságomban felhívtam a 112-es segélyhívót, hogy bejelentsem, az autópálya leállósávban áll egy autó a forgalommal szemben... Azonnal fogadták a hívásomat, és a Somogy megyei rendőrkapitányságnál vették fel (ha jól értettem). Aki fogadta hívásomat, egyből tudta, miről van szó, amikor elmondtam a forgalommal szemben álló autóról a történetet, és ajánlotta figyelmembe a kresz tanulmányozását.

Pofám leszakad! Most, amikor kéthetente valaki szembe megy az autópályán és hullanak az emberek, mint a legyek, nem veszélyes egy kissé ez a magatartás? Mindent a büntetésért? Semmit a megelőzésért, a példamutatásért?

Na és itt jön a kérdésem, szabályosan tette-e?

A tanács hatására persze utánanéztem: 37§4.b. és 63§4.a,b és 5. Csatoltam, lásd lentebb.

Viszont ott van a legfontosabb, 37§3.b. autópályán és autóúton hátramenetet végezni, megfordulni és az úttesteket elválasztó sávra ráhajtani TILOS.

Most akkor eszerint a rendőr eltársnak megint mindent szabad, megszegni a kreszt... stb, stb?

Nem csoda, hogy annyi autós szabálytalankodik! Ha a rendőr megengedi magának azt a luxust, hogy szabálytalankodik, rossz példát mutat, akkor a kisember (vagy nagy BMW-s parasztember) mit tehet? Csak azt, amit lát.

A hivatkozott KRESZ részletek:

37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos.

(2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.

(3) Tilos

a) autópályára és autóútra útmenti ingatlanról, valamint útnak nem minősülő más területről ráhajtani, illetőleg oda behajtani;

b) autópályán és autóúton hátramenetet végezni, megfordulni és az úttesteket elválasztó sávra ráhajtani.

(4) Autópálya és autóút úttestjén - a forgalmi okból szükséges megállást kivéve - megállni tilos. Tilos a leállósávon megállni vagy várakozni, kivéve ha:

a) műszaki meghibásodás miatt a jármű továbbhaladásra képtelen;

b) a jármű a forgalmat ellenőrzi;

c) a jármű útfenntartást, úttisztítást végez;

d) a jármű, a továbbhaladásra képtelen jármű elszállítását vagy a műszaki meghibásodásának elhárítását végzi;

e) a jármű a megkülönböztető jelzést adó berendezését működtetik.

 

63. § (1) Aki a közutat vagy a közúti jelzést megrongálta, beszennyezte vagy a közútra a közlekedés biztonságát, zavartalanságát hátrányosan befolyásoló tárgyat juttatott, köteles a keletkező veszély elhárításáról gondoskodni, illetőleg ameddig az nem lehetséges, a veszélyről a közlekedés többi résztvevőjét tájékoztatni.

(2) Földútról szilárd burkolatú útra való ráhajtás előtt a járműről a rátapadt sarat - amely a szilárd burkolatú utat beszennyezheti - el kell távolítani.

(3) Tilos az úton olyan tárgyat csúsztatni, illetőleg vontatni, amely ezáltal az utat megrongálhatja.

(4) A közúti forgalom ellenőrzése során

a) a közúti forgalom ellenőrzését végző berendezést;

b) azt a járművet, amelyben a közúti forgalom ellenőrzését végző berendezés üzemel

a közúton úgy kell elhelyezni, hogy a gyalogos és jármű forgalmat indokolatlan mértékben ne akadályozza.

(5) A (4) bekezdés b) pontjában meghatározott jármű a járműforgalom elől elzárt területen, továbbá a közútnak azon a részén is elhelyezhető, ahol a járművek megállása vagy várakozása tilos.

Neked is van egy jó sztorid? Küldd el nekünk!

188 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó rendőr veszélyes autópálya kresz traffipax

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CoIie 2011.04.09. 15:14:15

Egy rendőrnek mindent lehet, meg ne álljatok segíteni az ilyennek - majd lezúzza egy újságot olvasó kamionos... A darwinizmus tovább él... ;)

9mmPara 2011.04.09. 15:48:15

@CoIie: Én is ezt várom. Én konkrétan ismerek olyan kamionsofőrt, aki enyhe túlvezetés miatt elbambult pár másodpercre, aztán arra riadt fel, hogy átgyalogolt a megrakott kocsival egy pipiszünetre megálló csapat autóján. Ott szerencsére csak anyagi kár esett, de tartok tőle, hogy még idén lesz ilyen baleset egy-két péppé zúzott egyenruhás hullával. Aztán majd megint lehet főrendőréknek álszent módon forgatni a szemét, mint a kopottgumis motorosrendőrnél, hogyhát nemisértjük, miként történhetett ilyesmi?
Egyébként azt, aki ezeket a vezényléseket kitalálja, beültetném egy laza műszakra valamikor a nyár közepe felé.

Halálos_fogkefe 2011.04.09. 15:56:40

na akkor azt mondd meg, mivel más ha a másik irányba áll meg a leállósávban?

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.04.09. 16:18:05

"Most akkor eszerint a rendőr eltársnak megint mindent szabad, megszegni a kreszt... stb, stb?"

Nem tudtad? Megérte fölkelni. Ma is egy fontosch dolgot sikerült megtanulnod.
Mellesleg a sünökre nem vonatkozik a KRESZ. Ők minden írott és íratlan szabálynak felette állnak.
Múlthéten láttam olyat, hogy én is alig hittem el, hogy ilyen előfordulhat.
Sündörögtek a sünök az M3 bevezető / M3 elején. A bevezetőn 70, a pálya elején 80 km/h -ra mertek/sikerült gyorsítani/uk. Természetesen a belső sávban.
Ha elhúztam volna mellette 100-al (annyi a megengedett, az M0 -ig), kinek lett volna igaza? Nem tarthat fel, jobbra tartás vs jobbról előzés.

kaskala 2011.04.09. 16:24:14

tegnap én is láttam ezt az autót,Balatonboglárra fele menet.
Motorral mi a helyzet,ugyanis elöl nincs "rencám".A traffipax nem is tudja belőni?

sfdrake 2011.04.09. 16:46:41

Azért ha a kép valós, akkor nem olyan durván áll ez az autó a leállósávon. Éppen csak odaér 2 kereke. Kötözködni persze mindig menő ha rendőrök a célpontok. Nem védeni akarom őket, de ez is a munkájuk része, sokszor a jelenlétük is elég balesetek, bűncselekmények elkerüléséhez. Szidni meg általában azok szokták, akiket már sokszor büntette meg, és ha normális ember látta volna az esetet az is kiderülne jogos a büntetés, meg hogy sokszor a hőbörgők olyan hangnemben kezdik a beszélgetést a rendőrökkel hogy én meg is ütném érte őket. Láttam már olyat autó meg áll, mert rendőr kiinti, sofőr kiszáll és így köszön: Mi a kurvaanyádért állítottál meg?

Na reméltem nem ússza meg az esetet, hát a rendőrök is így álltak hozzá, azok akik előtte velem teljesen normálisak voltak.

9mmPara 2011.04.09. 17:06:30

@sfdrake: "Kötözködni persze mindig menő ha rendőrök a célpontok. Nem védeni akarom őket, de ez is a munkájuk része, sokszor a jelenlétük is elég balesetek, bűncselekmények elkerüléséhez."

Nos, jelen esetben annak a járgánynak a jelenléte frankón nem a baleset elkerüléséhez, hanem okozásához vezet. Nem véletlenül tiltja a kresz kategorikusan a várakozást/megállást, hanem mert tényleg veszélyes, mint ezt a rendszeresen bekövetkező balesetek tanúsítják. És, ha megnézed a kivételeket, akkor az mind ésszerű, akceptálható kivétel: lerohadt kocsi, az őt mentő kocsi, a pályát pucoló-karbantartó jármű és a megkülönböztetett jelzést használó jármű, mint egyébként is általános kivétel. A b)-beli, forgalom ellenőrzését végző jármű akkora kakukktojás, mint a ház.

Megjegyzem, engem, téged akkor is megvágnak, ha éppcsak odaér a két kerék.

9mmPara 2011.04.09. 17:08:36

@kaskala: kevés motoros van, nem nagy veszteség ahhoz a nyereséghez képest, hogy személyautós fényképeken még a vezetőt is fel lehet ismerni.

kranführer 2011.04.09. 17:09:24

Elalvó ukrán kamionost aztán radarozhatja az ilyen balfasz. Megérdemli szerintem.

Flugos furgonos 2011.04.09. 17:10:16

Nem értem, most mi a gáz? Itt a blogon mindenki jogkövető állampolgár, akkor meg miért baj ha a sünök trafiznak? Gondolom itt senki sem szokott gyorshajtani, az autoja tiszta, (nem, nem a koszra gondolok) akkor meg miért baj ha ök kockáztatják az életüket? Én 22 éve vezetek még soha nem volt gyorshajtásom, engem a sünök sem zavarnak. Az hogy esetleg pont kéne a leállósáv? Ha egy müszaki hibás autó állna ott akkor sem lenne üres.

sfdrake 2011.04.09. 17:17:02

9mmPara

Nem is áll benne teljesen a leállósávban éppen kicsit lóg bele a kereke. Engem ilyenek miatt soha nem büntettek meg, ha kisebb dolgok miatt meg állítottak általában normálisan beszéltem velük és megúsztam a dolgot figyelmeztetéssel, vagy 1-2 ezer forintos csekket írtak csak max. Viszont olyan még soha nem volt hogy szabályos lettem volna és azért büntetnek genyóznak. Itt a képen az autójuk szerintem nem vészes, persze aki fikázni akarja őket úgyis megteszi.

9mmPara 2011.04.09. 17:22:04

@Flugos furgonos: jelen sztoriban nem az baj, hogy trafiznak, hanem, hogy olyan helyen teszik, ahol normál ügymenetben semmi keresnivalója senkinek.

@kranführer: balf...? Hát persze, csak az a gond, hogy nem a kocsiban ülő, mezítlábas sünmester találja ki saját eszétől, hogy szembeáll a 130-cal szembejövőről képeket gyártani.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.04.09. 17:33:28

@sfdrake: @Flugos furgonos: Kíváncsi lennék, vajon a sündőrök veletek is ilyen elnézőek lennének-e, ha ti állnátok fordítva a leállósávban :)

9mmPara 2011.04.09. 17:34:07

@sfdrake: Nekem is ritkán van velük gondom, az utcán mászkáló állomány legtöbbje teljesen normális, belső indíttatásból udvarias, stb. Másrészt nem is érdekel, ha valakit 150-től fölfelé lekapnak a pályán.
Az zavar, de nagyon, hogy jogszabályt is módosítanak azért, hogy odatehessék a saját emberüket gyakorlatilag céltáblának, plusz ijesztgetik a túlnyomórészt szabályosan közlekedő vezetőket csak azért, mert szeretett pártunk és kormányunknak isten minden pénze se elég.

Flugos furgonos 2011.04.09. 17:43:06

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
De téged miért zavar hogy szembe áll? Ha menetirány szerint áll akkor nem olyan balesetveszélyes? Gondolom legalább látni akarják hogy ki megy át rajtuk. :)
Nyilván azért áll szembe mert igy mire észreveszed öket már meglöttek, ha irányba áll akkor egy satufékkel még meguszhatod.
DE HA, hangsulyozom: DE HA, megengedettel mész nincs mitöl tartanod.

vagodeszka 2011.04.09. 17:45:34

Ez a fekete Octavia rendszeresen ott szokott állni ahol a fénykép is készült. Ez még a jobb pozíció, mert a szembe oldalon a lehajtó sávba az útról lelógva szintén szemben a forgalommal szoktak dekkolni... Remélem amikor jön az alvó román kamionos akkor az fog a Skodában ülni aki kitalálta ezt a mérési helyet.

hazug fidesznyik (törölt) 2011.04.09. 17:47:26

Tibor (poszter):"rendőr eltárs"

Most akkor neked a rendőr elvtársad vagy csak szimplán hülye vagy?

Flugos furgonos 2011.04.09. 17:48:55

@vagodeszka:
Multhét péntek délután is ott volt, de akkor egészen a fűvön állt.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.04.09. 17:57:28

@Flugos furgonos: Azért zavar, mert ha egy mezei átlagember csinál valami kis hülyeséget, amit ne adj isten lát a közeg, akkor egyből úgy segbebassza, hogy fél évig ülve fog állni (pl. sárgán való áthajtás. Hány baleset történt amiatt, hogy valaki áthajtott a sárgán?).
Ezzel szemben ők megengedik maguknak, hogy a forgalommal szemben, a tilosban parkoljanak. Azt már meg sem kérdezem, hogy vajon hogy került oda az autó a forgalommal szemben.

J. László egy bolsevik (törölt) 2011.04.09. 18:01:32

poszter:"szemben állt a forgalommal az autópályán, a leállósávon"

A leálló sávon nincs forgalom, akkor hogyan állapítottad meg, hogy "szemben állt a forgalommal"?

Orbán Diktor (törölt) 2011.04.09. 18:07:02

Már megint egy szar poszt egy túlbuzgó önkéntestől, aki utálja a rendőröket. Jöhet a következő.

D4D 2011.04.09. 18:09:36

Ilyen esetekben a helyes cselekvés:

Elakadásjelző kirak, 60 km/h-ra lefékez, az autó mellett elakadásjelző kikapcsol és visszagyorsít.

Bátrabbak meg is állhatnak, esetleg oly módon is, hogy a pálya forgalmát akadályozzák, majd kezükben az elsősegély ládával sprintelhetnek a látszólag bajban levő autóhoz.

Aki a forgalmat ellenőrzi, az sárga villogó (figyelmeztető jelzés) lámpát használ, amit már messziről látni.

Aki minden jelzés nélkül szemben áll a pályán, az vagy (agy)beteg, vagy balesetet szenvedett, vagy hirtelen rosszullét következtében elvesztette uralmát a gépjármű felett. Bármelyik is, de segítségre szorul, a segítségnyújtás elmulasztása pedig üldözendő.

KaPé 2011.04.09. 18:17:10

Tényleg nem akarok senkire rosszat mondani, de akit ez zavar, az hülye.

Orbán Diktor (törölt) 2011.04.09. 18:18:40

@D4D: "Kirakod az elakadás jelzőt, lefékezel 60 km/h-ra, az autó mellett az elakadásjelzőt kikapcsolod és visszagyorsítasz."

Így akartad írni?

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.04.09. 18:24:08

A rendőrség szerint a 4 b ponttal meg is van magyarázva, hogy bárhol mérhetnek. A legutolsó kresz módosítás ráadásul azt is kivette a rendszerből, hogy magánterületről nem folytathatnak sebesség mérést.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2011.04.09. 18:28:03

Ráadásul SÖTÉT színű autóval. Szürkülettől kezve nem is látni. Simán csak leállás miatt is balestveszélyes. Ennyi eszük van a sünöknek. Raknának fel inkább fixtrafit ha már pénzbehajtás.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 18:38:38

nalunk kozepre, az elvalaszto fuves, foldes akarmilyen reszre allnak be merni, az nem veszelyes
szerintem ez az
akar teheti akar nem, hulyeseg, rengeteb baj van a leallokban tartozkodokbol, nem is veletlen hogy nem szabad megallni, nem arra talaltak ki kar meg fokozni az eselyt a balesetre

fezoGT 2011.04.09. 18:44:39

@donfuligjimmy: neked, ugyanis ez nem előzés hanem elhaladás. Sima közúton is meg szabad előzni, persze csak akkor ha nem megy 90el és nem üzemel a nénó.

S***ci 2011.04.09. 18:54:39

Álljon ott, ha már ennyi eszük van, DE NE A FORGALOMMAL SZEMBEN! Mert még valami balfasz megijed miattuk és megöl engem, vagy valakit a családomból! :(

kranführer 2011.04.09. 19:01:35

@9mmPara: Ha neked azt mondják hogy ugorj a kútba, beugrasz?

40EridaniA 2011.04.09. 19:03:19

Tőlem aztán ott trafiznak, ahol akarnak, engem nem zavar. Ámde... Üzenném a sok szemellenzős, minden parancsra pincsikutyaként pitizős, gondolkodni képtelen vagy alkalmatlan, állását és pozícióját féltő, a rend őrzéséért felesküdött Kovács XIII. őrmesternek, hogy illene elolvasni a szolgálati szabályzatot és az ide vonatkozó törvényi passzusokat. Miszerint:
A TÖRVÉNYSÉRTŐ PARANCSOT _K_Ö_T_E_L_E_Z_Ő_ MEGTAGADNI.
Számtalan példát fel lehetne sorolni, ahol a fenti paragrafusba ütközően jártak el drága fiaink és persze lányaink: 2006. őszétől kezdve (alkotmányos jogok sérelme) a szerencsétlen rendőrmotoros halálba küldésén át (KRESZ, alkalmatlan jármű) a jelen írásban szereplő, szintén közlekedésrendészeti szabályokba ütköző cselekedetig. Arról már inkább ne is beszéljünk, hogy mennyire álszent dolog szabályt sértve szabályt betartatni...

Bruhahaha 2011.04.09. 19:06:37

engem nem a traffipax zavar, mert aki gyorsabban megy, azt büntessék meg. De:
- elfogadhatatlan, hogy indokolatlanul korlátozzák a sebességet, olyan helyeken ahol nem indokolt, illetve jelentősen eltér a szokásostól (pl: egész település főútján - Szil, M0-ás északi szakasza, stb..)
- egy településen belül olyan helyeken traffizzanak, ahol nincs gyalogos forgalom és egyéb veszélyes hely, ott viszont nem, ahol a gyalogosok nem tudnak átmenni az úton a gyors és állandó autóforgalom miatt (pl. Fót)

Sokszor pedáloznak a rendőreink, hogy az objektív felelősség miatt jelentősen csökkent a balesetek száma. Csak nem teszik hozzá, hogy a forgalom is kb 20-30%-kal csökkent azóta, ami szintén oka a jelentős csökkenésnek, hisz az alkalmi autósok mennek kevesebbet, aki óhatatlanul több balesetet okoznak...

HVC 2011.04.09. 19:09:40

Úgy látom, itt ezen a nyílegyenes és tökéletes minőségű úton valóban indokolt a trafizás...

Gusztustalan amit művelnek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 19:15:23

@HVC:
as ebessegellenorzes indokolt
mindenhol/majdnem/ a vilagon
meg igy is kepesek 200-al szaguldozni, hatha meg kontroll sem lenne...
csak merjenek veszelytelen helyrol

Bruhahaha 2011.04.09. 19:22:09

@hagyma: aki kétszázzal száguldozik, azt baromira nem érdekli a bemérik...te meg fizethetsz, ha gyorsan mész

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.04.09. 19:23:35

@vidifan: erre gondoltam én is. És mégis. Nem álltam volna le vitázni két iqbajnokkal, akik a 100-as tábla mellett 80-al hasítanak a belső sávban.
Juteszembe.
Ugyan ott, egy héttel korábban, a leállósávon egy szervdonor ment robogóval. Lehet, hogy azt keresték? :D

Bruhahaha 2011.04.09. 19:26:43

az M2-ön meg 110-zel mentem és lenyomtak, szóltam volna csak be nekik...

9mmPara 2011.04.09. 19:30:40

@kranführer: attól függ, ki és milyen körülmények között mondja :) de nemigen kerülök olyan függőségi helyzetbe, hogy ez a kérdés egyáltalán felmerülhessen.

Egy talpas zsandár viszont minden egyes eligazításkor ezzel kerül szembe. És a szembetrafizni küldés nem is jogszabályba ütköző. Annyit tehet, hogy pánikba esett üregi nyúlként lesi az utat, hátha időben észreveszi azt, aki telibe vághatja és megpróbál előbb átugrani a korláton. Ez -- mondjuk egy kellemes nyár délutáni felhőszakadásban -- kifejezetten egyszerű feladat lehet.

metal · http://electric.blog.hu 2011.04.09. 19:43:48

Miért van az, hogy ez mindig csak a gyorshajtóknak fáj?

bp-motor.hu · http://www.bp-motor.hu 2011.04.09. 19:46:49

Na ez az a történet amit konkrétan nem hiszek el! Azonnal felveszik stb. Ez már tényleg előre megírt cikk!

D4D 2011.04.09. 19:55:20

@metal:

Neked is fájni fog, ha a napi 30 km-es autóvezetői rutinnal rendelkező a kész felvételekkel a honos kapitányságára bevonuláskor rosszul számolja ki és az irányba fordulásból baleset lesz.
Nem kell, hogy benne legyél, elég ha egy ilyen miatt állsz 3 órát.

"streetfighter" 2011.04.09. 20:04:11

Hányszor fog ez még itt felmerülni?
Multkor már volt erről egy poszt nem, ElTÁRSAK.
Adok minden gyorshajtónak egy tanácsot. Országúton kell száguldozni, ott nagyon ritkán radaroznak.
Igaz, ott nem lehet ész nélkül nyomni. Egy kis tudás is kell hozzá. :)

golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2011.04.09. 20:09:08

A poszt tanulsága: az eltárs összetett szó.
Előtag az el, ami egy igekötő.

Alikam 2011.04.09. 20:20:35

Megértem a posztolót, viszont két dolgot figyelembe kell venni:

A leállósáv szempontjából mindegy, hogy műszaki hibás-e a kocsid vagy sem. Az azért van, hogy ott megállj. Ergo semmivel sem jelent több veszélyt, mintha műszaki hiba miatt állna ott.

Az, hogy merre áll, az csak egy következtetés arra, hogy hogyan jutott el abba a pozícióba. Na ezen a téren valóban kíváncsi lennék minden esetben kellően elővigyázatosak-e, amikor megfordulnak. Legalábbis remélem az van, hogy a belső sávból fordulnak meg, és nem pedig lecsorognak oda hajnalban.

Szóval ezért megértem a posztolót, viszont sajnos az autópályákon igenis traffipaxozni kell. Már kétszer láttam szűk két hét alatt az M7-esen, és sűrűn bólogattam is. Sajnos véget kell vetni a bömbölők és egyéb autócsodák féktelen száguldozásainak meg annak, hogy mindenkit letolnak meg mindenki seggébe bemásznak.

Nem tudom ennek hatására-e, de mintha az elmúlt két hétben valahogy normálisabban közlekednének a pályán. Nincs annyi 180-as, meg nem másznak rá az emberre.

Szomorú, ha emiatt, de ha nincs ló jó a szamár. Ha egyedül nem jönnek rá az emberek, hogy normálisan kell vezetni, akkor sajnos ilyen eszközökkel kell nekik segíteni.

Az index-elhagyás az ami miatt még szervezhetnének valami akciót. Kapásból tudnék nekik 500 helyet mondani ahol rendre elhagyják, főleg az autópályán. Fotó kéne aztán kilométerrel odébb megállít, 50.000-es csekk átnyújt, további jó utat.

Lenne itt rend.

Giedi 2011.04.09. 20:22:20

Teljesen felesleges poszt, hiszen emlékszünk rá (illetve ezek szerint nem mindenki), hogy az objektív felelősség törvénye után született egy olyan törvény is, melynek egy érdekes megfogalmazású része mindezeket törvényesen lehetővé teszi a rendőrség számára. (Most nincs kedvem megkeresni a paragrafust.)

Gyermekláncfűrész 2011.04.09. 20:25:06

Követeljük! Mentő sem mehet csak ötvennel, tűzoltó meg csak akkor álljon az égő ház mellé, ha tábla nem tiltja. Mert itt legyen rend és egyenlőség. gzzzzzzz

hha96 (törölt) 2011.04.09. 20:37:28

Gyerekek, azért állnak a forgalommal szemben, hogy legyen videó az őket letaroló kamionról. Igaz, ez a tény a bennülők családtagjait majd kevésbé fogja vigasztalni (lásd motorosrendőr-ügy, ahol már az is nagy fejlemény (!), hogy lettek emberek, akik felelősségre vonhatók).

hha96 (törölt) 2011.04.09. 20:41:08

Ja és a poszt-toló jól tette,hogy telefonált. Honnan a pi.ából kellene egy átlag állampolgárnak tudnia, hogy az a civil rendszámos, ránézésre nem rendőrautó éppen sebességmérést végző mégiscsak rendőrautó???

a-kis-herceg 2011.04.09. 20:41:38

@kaskala: de betudja... csak nincs vele dolguk a macáknak... megy a külföldi és a DT rendszámosok közé a kukába...

a-kis-herceg 2011.04.09. 20:47:27

ezért van korkedvezményes nyugdíjuk. az ijjen rendőr menjen is 35 évesen nyugdíjba és ha eléri a "magas" korhatárt, akkor áldja az eget...

hát a sima 65-éves nyögdíjat nem érné el...

ha meg egy kamion letarolja, akkor a rendszám szó szerint benne lesz a műszerben... (csak a vizualitás kedvéért...)

a-kis-herceg 2011.04.09. 20:49:03

jaa. és kár hogy a vonatok sebesség ellenőrzését nem csinálják... a kapitány a sínre állítaná őket... azzal, hogy a bunkó mazsola vonatos kerülje ki...

"streetfighter" 2011.04.09. 20:55:37

@hha96: @40EridaniA:
A rendőrmotoros ügynél fontosnak tartom megjegyezni - bár nagyon sajnálom őt - de az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a halálát főleg saját magának köszönheti.
Hajthatott volna vészvillogóval lassabban (kb.: 60km/h). Értelmes ember esőben kopott gumival nem "száguldozik".

a-kis-herceg 2011.04.09. 21:00:31

@"streetfighter": de ő rendőr neki bűntetlenül mindent szabad... sajnos erről "odafönt" nem mindenki tud... bár már a hatalomba Isten is bekerült...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 21:02:41

@Alikam: hogyne mar mindegy
az egyik kenyszer, mival lerobbant es meg mindig jobb ha a leallosavon all meg mintha a forgalomba
erre talaltak ki, aki hugyalni all meg meg merni az barom
/egyszer en is lerohadtam, valami 10 perc mulva ott volt egy truck ami letolt a kovetkezo lejaratig, muszaki hibas kocsinal a cel, minnel gyorsabban eltavolitani a leallobol, vagy ha lehetseges, pl. kerekcsere/ gyorsan megszervizelni/
mert veszelyes ott allni!!!
muszaki hibasan is, merni is, mindig

a-kis-herceg 2011.04.09. 21:08:41

@hha96: @hagyma: egyébként az lenne a normális ha kiszállna és a szalagkorlát mögé állna... ezt szajkózza minden...

Cooler 2011.04.09. 21:10:32

Ehhez értenek a sünök, meg a küldöttség felvezetéshez. Itt ki is fújt a tudás.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 21:13:04

@a-kis-herceg:
;n oda is alltam mikor csereltek a kerekemet
de a cel a mielobbi eltavolitas
es mint mondtam volt sokszor, nalunk, amennyiben a forgalom engedi, kotelezo bemenni a belso savba az autopalyan, ha valaki van a leallosavban

fezoGT 2011.04.09. 21:25:02

@Alikam: pedig pont a bömbölők és egyéb autócsodák soraiban látni egyre több olyat aki csak 120-130al "poroszkál". Lehet hogy a dráguló benzin plusz az ojjektív felelősség az oka, de ez a jelenség feltűnő. Legalábbis M7 viszonylatban. Viszont így hogy látszik némi önkorlátozás, egy 160at igazán meg lehetne engedni, hogy aki akar, azért mehessen. Afölött versenypálya.

A radaros módszer csak tűzoltás, ellenberger ha minden kihajtóhoz tesznek egy kamerát aztán mérik az átlagsebességet...azt nehéz lenne kijátszani. Bár ha ragaszkodsz a 130as limithez, akkor az átlag jóval rosszabb lesz.

fezoGT 2011.04.09. 21:38:59

Szoktak egyébként a zöldsávból is mérni, persze a betonos részén (ahol átterelni is lehet). Na az ennél 100x veszélyesebb...

a-kis-herceg 2011.04.09. 21:41:10

@vidifan: ugyanezzel nemrég a sóstói kihajtónál (pest felé) a lehajtó és a pálya közötti ZÖLD füves dombra mentek ki... amolyan piknik...

roadrunner 2011.04.09. 21:44:30

@hagyma: Mond neked van eletted,ocsem?
Ugy beszelsz USA-rol mintha valaki kerdezte volna,es velemenyem szerint te egy csoppet beteg vagy.
De a te dolgot.
En se kocsog Magyarorszagon toltom az idomet de te egy kisse fura vagy.

min 2011.04.09. 21:49:03

Bunkó vagyok és remélem az ilyen taplókon keresztülmegy egy kamion de remélve, hogy a kamionosnak nem esik baja...Rendőrök hát kik mások lehetnek ennyire idióták...

roadrunner 2011.04.09. 21:51:42

@hagyma:
A blogod egyebkent jo.
Sajnalom hogy kocsog ,bozgor szekelyek a fonokeid.
Biztos rajuk ontenek egy vodor forro szurkot.
A fellabunak szigoruan csak a fejere.

jelentéktelen alak 2011.04.09. 21:58:07

Valamit nem értek!

Most vagy Te nem mondtad el érthetően, hogy a FORGALOMMAL SZEMBEN áll ott egy autó, vagy az ügyeletesnek kellene a KRESZ-t tanulmányozni.

Az rendben, hogy a forgalom ellenőrzésére hivatott jármű megállhat a leálló sávban. Nem veszélytelen, de mint látjuk szabályos. Na de hol az leírva a KRESZ-ben, hogy megfordulhat, vagy tolathat? Esetleg hogy máshogy került oda forgalommal szemben?

Én vissza kérdeztem volna a telefonba.

cso zsi 2011.04.09. 21:59:20

Úgy 25 éve volt az első, és egyetlen fotóm, városban.
Ennél a trafisautónál a kisebb gond, hogy ott áll, ahol.
A nagyobb, hogy megfordult, és semmiféle figyelmeztető jelzést nem alkalmaz, hogy őt időben észrevegyék, ahogy azt az elakadt autók esetében tenni kell.
A csíkosautó, ha megáll akár lakotton, akár kívül mögötted, járatja a tetőfényt.

a-kis-herceg 2011.04.09. 22:02:49

@cso zsi: erről van szó... mellesleg kultúr országokban van egy kihajtó erre a célra, kis dombon... de minimum előjeleznék és bólyákkal betonnal körberaknák...

ha vki ezzel foglalkozni akar az ne a 112-őt hívja, hanem ÜGYÉSZSÉGEN jelentse fel őket jogszabálysértésért...

elvileg eljárnak...
gyakorlatilag elkenik és lexarják, hisz az is egy hivatal...

sajnos meg kell várni még MEGHAL EGY RENDŐR...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 22:09:22

@roadrunner:
meg csak 10 ora ottho es mar reszeg vagy?
amugy teljesen egeszseges vagyok mint mentalisan mint fizikalisa, koszonom aggodasod
a fonokeim meg 13 eve voltak erdelyi magyarok, mikor meg illegalitasban eltem itt
de azert koszonom, hogy aggodsz

ja es igen szivesen megosztom az itteni megoldasokat, mert kozlekedesben az USA jelentosen felette all gyonyoru szulohazamnak
es nem csak az autoutak miatt
valahogy jobb a rendszer, a rendor, meg a szabaly
hat ennyi
ma mar ne igyal tobbet

Alikam 2011.04.09. 22:13:03

@vidifan: 160-at nem engedélyeznék. Ezek a noob-ok össze vissza törnék magukat, sávot nem tudják tartani...

Óvatosan ezzel a pedig a bömbölők, mert bizony még mindig Audi meg BMW viszi a renitenskedők élsorát. Vezetni nem tud, úgy kacsázik a sávban, ha 2 percnél tovább nézném meghipnotizálna de csak tolja neki.

Igen, sajnos a mérés, a tűzoltás, a fix kamera azért nem jó, mert hamar rájönnek. Nézd meg a Budaörsit, komolyan, egyszerűen nevetséges, hogy a fix traffipaxig tolja neki, ott lassul, aztán megint tolja neki!:) Komolyan, szánalom az egész...

Alikam 2011.04.09. 22:15:13

@hagyma: ebben igazad van, ha majd nekik megy egy IFA akkor így jártak.

D4D 2011.04.09. 22:16:04

@Alikam:
Autópályán NEM ÁLLÍTUNK MEG! Lekisérjük.

A belső és a középső sávokat imádókat is kellene bünteni, sokkal nagyobb veszélyforrások, mint egy 160-as vagy 180-as ''száguldozó''.

Ajánlom neked az olasz és német pályákat, ott megtanulnád, hogy autópályán nyomni kell neki.

D4D 2011.04.09. 22:18:38

@a-kis-herceg:
"ha meg egy kamion letarolja, akkor a rendszám szó szerint benne lesz a műszerben."

Morbid :))

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2011.04.09. 22:28:09

Anélkül, hogy állást foglalnék, megjegyzem, hogy álló autónak nincs menetiránya. (Nem csak rendőrautónak, civilnek sem, tehát te se hagyd magad megbüntetni, ha a "menetiránnyal szemben parkolsz". Ilyen nincs.)

bunkóbéemvés 2011.04.09. 22:30:32

a nagy BMW-s parasztemberért meg anyukád álljon kézen kifulladásig :D

D4D 2011.04.09. 22:30:46

@Alikam:
"160-at nem engedélyeznék. Ezek a noob-ok össze vissza törnék magukat, sávot nem tudják tartani..."

Németeknél nincs gond a 200-ból. Miért?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 22:34:04

@ZöPö (inda):
lehet, hogy otthon nincs
sok helyen van
foleg ha isneretlen helyen jarsz qrwa zavaro lehet
pl. kanyarodnal jobbra es ott a bal oldalon egy szemben allo gk. reflexeruen gondolhatod, hopp elneztem valamit ez egyiranyu
stb.
szoval az en velemenyem nem hulyeseg ha csak a menetiranynak megfeleloen allhatsz meg orral elore
de ez csak velemeny
itt es azt hiszem angliaban szabaly, a tobbit nem tudom

cso zsi 2011.04.09. 22:35:31

@ZöPö (inda): Ügyvéd vagy, vagy biciGlista?
Mert a menetiránnyal szembeni parkolást úgy tudod elkövetni, ha átléped az út felezővonalát. Azt meg előzés-kikerülés miatt teheted meg, ha nem záróvonal.
Mi a baj a menetiránnyal szembeni parkolással még? Pl. a világítás. Ami kifejezetten jobbra tartsra van kialakítva, Európában, és a világ számos helyén. Nem véletlen, hogy az Angliából érkező autók fényszóróira terelőmatricát ragasztanak, feltételezem, hogy a szigeten a szárazföldi kocsikkal hasonlóan tesznek. Hogy ne vakítsa el a szabályosan közlekedőt.

Paulybird 2011.04.09. 22:37:33

Sötét buta paraszt volt aki a posztot írta.
Le van írva a kurva törvényben, amit ez a sötét buta fast még be is kopizott, ki is emelt, hogy megállhat a trafipaxos rendőr a leállósávban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 22:37:38

@D4D:
mindig nemetorszag
OK hollandiaban meg lehet fuvezni
Kinaban leszarjak a tablakat
angliaban balra tarts van
amerikaban bal kanyarnal nem kell egymast kerulgetni
stb stb stb
szinte csak a nemeteknel van ez az autopalyan, sehol mashol

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 22:39:05

@Paulybird:
az OK, hogy megallhat, de nem kell egyet erteni ezzel a variacioval ugye?

a-kis-herceg 2011.04.09. 22:41:50

@D4D: ez komoly kérdés?

mert
-vannak utak (a minőség különbség drasztikus, ott nincsenek tócsák stb...)
-jobb minőségű MINDEN autó
-képzettebb MINDEN sofőr, hisz az oktatás normális...

ugye lezárhatjuk a témát? hisz mind3 része disszertációnyi... részből áll...

középkori feudális ország 1-2 polgára hiába álmodozik...

Paulybird 2011.04.09. 22:43:06

@hagyma:

de min kell most kiakadni?
hogy azok a rohadék rendőrök mérni merik a sebességet az autópályán?

vagy hogy sunyi módon csak úgy akárhol mérik, és nem pedig felüljáróról meg az autópályapihenőből?

a-kis-herceg 2011.04.09. 22:43:27

@Paulybird: te meg vagy a "világos" buta paraszt...

1. szemben nem közlekedhet az ótópályán (gondolom helikopper dobta le...)

2. veszélyt jelent, nem veszélyeztetheti és nem zavarhatja a forgalmat...

bunkóbéemvés 2011.04.09. 22:45:14

@Orbán Diktor: ráadásul nem tud helyesen írni, eloítéletei vannak amiket reklámoz is. Osszességében szerintem a tipikus igazi buta proli megtestesítoje :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.04.09. 22:47:42

@Paulybird: "Sötét buta paraszt volt aki a posztot írta."

Hát igen. De te még őt is felül tudod múlni.

Alikam 2011.04.09. 22:55:24

@D4D: Azért mert a németeknél van közlekedési kultúra.

Múltkor is mentem ki Ausztrián keresztül. Nézem jön a belső sávban egy Audi. Elég gyorsan jött, rá is mászott a belső sávos valagára, milyen rendszáma volt? Há' persze, hogy magyar...

Németeknél megyek nyugodtan a belső sávba nyugis 190-es tempóban éppen előztem pár autót, látom, hogy közeledik egy autó a távolból, úgy 250-el tuti jött. Na még pár autót megelőzök, addigra be is ért, asszed a seggembe mászott? Nem, szépen megtartotta a távot, és kisoroltam, újra nyomta neki.

100-as tábla? Azonnal lelassítanak. A nagyon renitenskedők 110-el mennek.

Szóval van egy csöppnyi különbség, hogy ott miért nincs felső sebbeségkorlát.

fezoGT 2011.04.09. 22:56:20

@Alikam: egy n00b már 90nél is életveszély, de ha csak kezdő és van egy kis esze akkor nem 160nál bontogatja szárnyait, hanem előbb megtanul a forgalommal együtt élni és lehetőleg időben indexelni. Aki pedig 160nál nem tud, az 130nál sem tud.

Renitenskedés - hát azért szép számmal képviseltetik magukat a "póriasabb" márkák is. Üveghangon visít a max 1.4es "erőmű", se erő se nyomaték, a bódé is majd szétesik, de azért tapossa neki. Vicces dolog, nah...

Paulybird 2011.04.09. 22:57:23

@a-kis-herceg:
az az igazi probléma, hogy tele van az ország funkcionális analfabétákkal.

sehol nincs leírva, hogy nem zavarhatja vagy veszélyeztetheti a forglamat, csak az, hogy nem akadályozhatja, indokolatlan mértékben.

Egy leállósáv legkülső szélén álló mérőkocsi nem veszélyztett semmit egyébként sem, de még csak nem is zavar.

Ahhoz, hogy szemben legyen, nem kell szembemenni, meg tudhatott fordulni a leállósávban.
Persze a megfordulás is tiltott dolog.

Csakhát a rendőrautó meg bekapcsolja a megkülönböztető jelzést, és máris mehet akár szembe is, megfordulhat stb.

Alikam 2011.04.09. 22:58:39

@D4D: Mégis az egymás valagára mászásából van a legtöbb baleset. Az pedig bizony szorosan összefügg a gyorshajtással.

160-180? Menjél ki Ausztriába kicsit kocsikázni, van egy pár hegyi lejtmenet elég komoly kanyarokkal amit ha te beveszel száznyolcvannal egy közönséges középkategóriás autóval, akkor leborulok előtted.

Alikam 2011.04.09. 23:00:20

@D4D: ha viszont nem veszed be, akkor annyi előnye lesz, hogy a temetésed nem lesz olyan drága, mert egy darabot sem fognak megtalálni belőled.

a-kis-herceg 2011.04.09. 23:01:22

mellesleg spanyolban épp levitték 110-re, hogy egy kis környezetet védjenek...

Alikam 2011.04.09. 23:01:35

@vidifan: jó, hát a puttonyos céges autók azok más kategória. Azt jó eséllyel leszarja a sofőr, nem baj ha elfüstöl a motor.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 23:04:28

@Paulybird:
en abszolute nem vagyok kiakadva
sot en rendorparti vagyok, foleg miota kint elek
de szerintem ez nem jo modszer a sebessegnmeresre
szerintem
de ez nem az en kompetenciam
ennyi

Paulybird 2011.04.09. 23:12:23

@hagyma:

hát látod, hogy engem meg nem is különösebben érdekel, hogy szakmailag jó dolog-e ott és úgy mérni.

Csak úgy hadd szóljak már ha valaki nem tud felfogni két nem túl bonyolult mondatot, még félre is magyaráz magának valamit, aztán rittyent belőle egy dühös posztot.

A sok csökkent képességű meg tapsikol neki.

a-kis-herceg 2011.04.09. 23:16:01

@Paulybird: én nem mondtam hogy nincs igazad (részben) csak a hsz modorodra írtam, hogy "világos" ... vagy...

lexarom a jogszabályokat is, meg a rendőröket is

fezoGT 2011.04.09. 23:19:01

@Alikam: a budaörsit én is így kezelem, ha már ilyen nyomi helyre tették ki azt a kamerát. De nem is erről volt szó.

A kihajtós kamerának pont az lenne a lényege hogy nem a pinanyalatnyi sebességet méri. Mehetsz ott akár 200al is lexarják, mert nem az szolgáltat alapot a büntihez. A "becsekkolás" mondjuk ott lenne ahol szétválik az M1/M7, magára a pályára nem is kell "checkpoint", mivel előbb-utóbb úgyis lekanyarodsz.

D4D 2011.04.09. 23:19:55

@a-kis-herceg:
Erre gondoltam én is.
-képzettebb MINDEN sofőr, hisz az oktatás normális...

D4D 2011.04.09. 23:25:18

@Alikam:
Bp mellől 5 óra alatt szoktam Münchenben a ház előtt lenni. Ha esik akkor több.

A Mondsee melletti kanyart már sikerült 180-al megcsinálni.

"streetfighter" 2011.04.09. 23:25:22

@Alikam:
Ez a felháborító az egészben.
Azért, mert ahogy a sok béna farok közlekedik és baleseteket okoz, a többieket is szivatják a miattuk bevezetett korlátozásokkal.
Itt ennyi a megengedett, ott nem lehet előzni stb..
Hadd én döntsem már el, hogy hol tudok előzni és egy kanyart mennyivel tudok bevenni.
Sajnos ezeket sokan nem tudják felmérni, ezért mindent leszabályoznak, amit többek között én sem tartok be. :(

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 23:32:17

@Paulybird:
kar
erdemes nyitottnak lenni a vilagra

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 23:36:13

@"streetfighter":
sok ember feszkik a temtoben ,akik tudtak mennyivel veszik a kanyart es mennyivel normalis elozni
hat ez ilyen
az elok meg kivetelek

"streetfighter" 2011.04.09. 23:45:20

@hagyma:
Aki a temetőben fekszik, az valamit mégsem tudott.
Vagy rosszabb esetben a másik fél nem tudott valamit.
Pont erről írtam. :)
Jó, mindenki tévedhet, de a megengedett határok szerintem röhejesek.
Általában a városon kívüli dolgokra gondolok.

Alikam 2011.04.09. 23:49:33

@"streetfighter": hát sajnos nincsenek komoly követelmények a jogsi megszerzésénél. Ez egy publikus dolog, és a szűk-keresztmetszet a lényeg. Na meg persze az, hogy hiába vagy te rutinos, ha a másik rutintalan, akkor azzal már nem lehet "összedolgozni", nem kiszámítható, nem bízhatod rá magad, ha a seggébe mész, akkor ő pont ott fog fékezni, ahol te, stb. stb.

fezoGT 2011.04.09. 23:49:52

@"streetfighter": és ennek tetejébe még minden balesetnél jól meg is magyarázzák hogy XY biztos gyorshajtott és ezért minden. Az, hogy az adott szitu a megengedett alatt is biztosan bekövetkezett volna arról nem szól a fáma. Persze nem is szólhat mivel csak sebességet mér, mármint a FÁMA :)

Mintha vmi eredendő bűn lenne, emiatt olyanok hogy tükörbe nemnézés, elsőbbség megnemadása, későn/nem indexelés stb. egyből másodrendű okok, vagy nem is léteznek.

Alikam 2011.04.09. 23:50:45

@vidifan: de miért kezeled így? Látod, ezért nem lehet a sebességhatárokkal mit csinálni, mert képtelen vagytok betartani a KRESZ-t.

Alikam 2011.04.09. 23:51:58

@D4D: Az érdekes idő, biztos elég sok helyen átléped a sebességhatárt.

cso zsi 2011.04.09. 23:53:58

@Paulybird: Azon a sötét színű autón látsz bekapcsolható MKJ-t?

@Alikam: Ezt komolyan gondolod? Kinek érdeke maga alól kilőni a munkaeszközt?
10-15 éve, amikor még nem volt ilyen súlyos a helyzet, akkor is vigyázott a melós a furgonra, mert különben mehetett gyalog a dolgára. Manapság a munkahelye bánhatja a nem várt generáljavítást. Vagy azért, mert alkalmazott, vagy azért, mert a vállalkozásnak ő a tulaja-alkalmazottja-sofőrje, és ha kiesik az autó, megáll az élet.

Alikam 2011.04.09. 23:56:37

@vidifan: mondok egy példát. M7-esen borzasztó, maikor közepes forgalom van. Nem nagy, hanem közepes. Mert pl. a 120-at nem ismerik a legtöbben. Pedig egy 130-as határnál a 120 kézenfekvő, ideális sebesség. De nem, van a külső, ott 100-110-90-80(!) ilyen tempóval mennek.

A belsőben ilyen sebességgel, még ha egy kicsit túl is lépik a határt, akkor is 140-150, már nagy differencia.

Olyan darabosan lehet menni, hogy az hihetetlen.

Na gondold el mi lenne, ha 160-180-al lehetne stabilan menni. A sok csotrogány autó - nem tehet róla, nincs pénze vagy másra kell - két sáv között 70-90 km/h-ás különbségek lennének. Nem lennék a szabálykövető helyében amelyik mindig besorol, és utána várja a hosszabb szünetet mint a Messiást, hogy mikor tud megint előzni.

Lacusru 2011.04.09. 23:59:00

Nem az a baj, hogy mérnek... pedig én is állandóan gyorsan megyek, de oda figyelek. Nagy ritkán becsúszik egy bünti, belefér.

A baj az, hogy az amúgy is szerencsétlen balfasz, aki 130helyett 90-el megy, még bele is tapos a fékbe, ha észre veszi a mérő autót, vagy ijedtében a kormányt rántja el!
Szerintem ezért nagyon balesetveszélyes minden olyan sebességmérés, amelyet észreveszik az autósok. Magyarán csak a fix, telepített trafikat engedélyezném... tegyenek ki 5km-ként egy dobozt, aztán véletlen szerűen tegyék bele a mérő egységet, naponta cserélgetve pl.

fezoGT 2011.04.09. 23:59:39

@"streetfighter": egy ilyesmivel szivesen kiegyeznék:

lakott: 60
lakatlan: 110
pálya: 160

Ráadásul régen valóban 60 volt városon belül, a mainál sokkal rosszabb állagú autópark mellett. Mondjuk ennyi autó se volt...

Alikam 2011.04.09. 23:59:48

@cso zsi: komolyan gondolom. Alapban kevésbé vigyázol arra, ami nem a tiéd - pár kivételtől eltekintve.

Tudod hány ilyet láttam már? Majd szét esett az egész kocsi, de tolta neki.

Úgy széthajták a céges járgányokat, hogy arról fogalmad sincs. Amúgy nekem is volt, én sem sajnáltam, aztán a főnököm méltatlankodott, hogy az 1.2-es miért zabál 11-et:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.10. 00:00:37

@"streetfighter": naluynk kicsit jobb gepkocsiparkkal es sokkal jobb utakkal mindenkinek megfelel

cso zsi 2011.04.10. 00:04:59

@Alikam: Tudod, hogy az elmúlt 32 évben mennyi ilyet vezettem? Az utóbbi években látni szétesőfélben lévő, tizenéves, nagyobb cégtől levetett puttonyosokat, amit ott anno széttapostak váltósofőrökkel, most egy-egy iparos-szolgáltató próbál fennmaradni vele. Újra ugyanis nem futja a tisztességesnek.

D4D 2011.04.10. 00:05:53

@Alikam: Csak két helyen lépem át:
Bp-Bécs és Bécsi-Salzburg között.

Komolyra fordítva, kerülni szoktam a nagy forgalmat, ha nincs forgalom, akkor akadálytalanul lehet 150-160-al menni. Simán kiérsz.
(Mondjuk se itt, se ott nem kell kereszteznem a várost)

D4D 2011.04.10. 00:07:51

@Alikam: A kétsávos német pályákon ez van.

fezoGT 2011.04.10. 00:08:49

@Alikam: a sebességhatárokon kivül minden más szabályt betartunk. Mindig. Városban még azt is. És elárulom sokan vannak így...

De hogy mondjuk az M0 zsírúj részén is miért nem lehet normális tempóban haladni azt nem értem (persze lehet azt, csak illegális). Mialatt körbeérnék rajta addig vagy 3x átszelem a várost, szabályosan.

D4D 2011.04.10. 00:10:23

@Lacusru:

"naponta cserélgetve pl."

Azért azt se úgy, hogy a zsaru beszalad a pályára. Volt már rá precedens, mikor az M1 Biai felhajtónál levőt fordították.

D4D 2011.04.10. 00:15:18

@vidifan:
Maradjon az 50, de legyen sokkal több út 70-re alkalmas (Hungári pl), de a '70'-es utak ne legyenek 2-300 méterenként 50-re visszatáblázva mondjuk egy zebra miatt, hanem ezeken az utakon a gyalogosátkelés KIZÁRÓLAG lámpával biztosítva történhessen.
Például ha egy községen átvezető forgalmas főútszakasz miatt ne letáblázzák az egész községet 40-re, hanem építsék ki az átvezetőt biztonságossá, vagy építsenek elkerülőt.

Ezzel szemben ha egy egyenes szakaszon történik egy frontális, akkor onnantól azon a szakaszon 60+előzni tilos kombót helyeznek ki. Sokszor tizenkilométerekre.

hha96 (törölt) 2011.04.10. 00:16:49

Mondjuk nem értem eleve minek kiállni így a nyílt pályára, mivel a magyar AP-kon átlag 4-5Km-enként van pihenő vagy benzinkút vagy átívelő híd ahonnan méricskélhetnek.
És mégegy gondolat: Ha a blokkolós csókát fel lehetett jelenteni számítógépes rendszer zavarásáért, akkor itt meg simán megállna a szándékos közúti veszélyeztetés. Főleg, mivel az autó civil és nem rendőrautó, nincs MKJ.

D4D 2011.04.10. 00:17:16

@vidifan: Az előzni tilost azért nem mindig. Amúgy +1

fezoGT 2011.04.10. 00:29:27

@Alikam: a kisorolás/előzés nehézsége nem kifogás, ha egy főútra kihajtasz ott is mielőbb föl kell venni a tempót. Pedig ott 0-ról indul a dolog. Le lehet néha rendesen nyomni azt a gázpedált, vagy éppen erősebbet fékezni és úgy nekiindulni.

Csak egy olyannak ezt magyarázhatod aki 80nál 5ösben kezdi előzni a kamiont aztán csodálkozik hogy rávillantanak. Vagy a gyorsítósáv végén állva(!) várja hogy vki beengedje.

Nem a limittel vannak itt fő bajok...

fezoGT 2011.04.10. 00:38:19

@D4D: tipikus, és persze oda nem tesznek korlátozást ahova nagyon kéne. Kedvencem a Béke tér (XIII) környéke, ott van a kórház+sztk, vele szemben a polgárjenőhivatal, csomó bankfiók stb. Gyalogok persze összevissza légvonalban, plusz bringaút, plusz telizöld. Na oda sok a 30 is.

cso zsi 2011.04.10. 01:17:55

@vidifan: "Vagy a gyorsítósáv végén állva(!) várja..."
Az a baj, hogy ezt oktatják. Mer' záróvonal van ottan, és asztat neem szabad átlépni.
Lóf....t nem. Vannak a problémamentes besorolások, ahol ez nem gond. És vannak olyan helyzetek, hogy ha a 80-nal "száguldó" kamionnak megadod az elsőbbséget, ami jár neki, akkor ott ragadsz, és már egy 90-110 közötti sorba próbálsz besorolni, akik épp megelőzni készültek a kamiont. Igyekszem szabályosan közlekedni, gyerekkel családdal a kocsiban semmi nem olyan sürgős, mint 20 évesen volt. De ne két méter fehér festék gátoljon meg a besorolásban, mert a gyorsítósávon is elérhetem az engedélyezett maximumot, hiszen az "Autópálya" tábla már rég mögöttem van.
Mindezek mellett elítélem a leállósávon tartósan, nagy sebességgel haladást.

@D4D: A Hungárián épp minden zebra lámpás. Viszont olyan távol vannak egymástól (megállónként, ami nem olyan sűrű, mint a Nagykörúton), hogy a gyalogtól nem elvárható, hogy 500 métert sétáljon, csak mert a túlsó oldalra akar eljutni. Meg kellett volna építeni a magasvezetésű utat, vagy villamospályát.

mx3 2011.04.10. 02:34:47

Az a baj Silent, hogy te csináltál egy tényleg fasza blogot ami szolt az autosok proplémáirol, meg talán az érdekvédelemröl is, amit szivesen is olvastam. DE. A blogg -odon annyira többségbe kerültek már a csecsemök, hogy az hihetetlen .Nézd nehogy meg haragudj rám de azt kell irnom most hogy ez nem megy jo irányba. Irhattam volna ezt privátba is de direkt nem irtam, mert had olvassák a suttyok is. Köszi:

tiborc2008 2011.04.10. 06:28:04

Ez a tetves patkány rendőrség igencsak be van izzítva manapság, működik ezerrel a bírságipar. Lehet, hogy az államadósságot is az autósokkal akarják megfizettetni. Hányásország.

tiborc2008 2011.04.10. 06:36:32

Amúgy kreszben valóban megengedték nekik, hogy szabálysértő módon traffipaxozhassanak. Remélem, a leállósávban minél előbb televágja őket egy kamion.

l.x. 2011.04.10. 07:12:23

@hagyma: "as ebessegellenorzes indokolt"

Ezt egyébként el is fogadom. Ott szoktam megütközni, hogy az M3-ason végighaladva Sz-Sz-B, B-A-Z és H-B megyékben ~5 pihenőben/leállóponton folyik a méricskélés, egyik-másik helyen nem is egy járőrkocsival, mialatt közhelyes, hogy ezek a közbiztonságilag legforróbb megyék, és nincs az a jardhoz intézett kérdés, amelyre a válasz nem úgy kezdődne, vagy fejeződne be, hogy "erőforráshiány miatt".

tiborc2008 2011.04.10. 07:15:01

Ja, ha véletlenül egyszer összejön egy ilyennek a kamion, akkor az nem azért lesz, mert én kívántam, hanem mert a hülyerendőr odaállt, a hülye főnöke meg hagyta.

SzárnyasFejvadász 2011.04.10. 07:29:38

Azért valaki összevettethetné egyszer (már csak úgy alkotmánybíróságilag) a ”Ha éppen traffipaxolok nem vagyok gépjármű” című, kifejezetten pénzbehajtási célzatú módosítást a Kresz 49. § (4)-gyel:
”A megkülönböztető fényjelzést - ha a jármű olyan helyen áll meg, ahol a megállás egyébként tilos - működtetni KELL...”

Arról nem beszélve, hogy AMÍG elfoglalják a T. Süntársak a nekik legkényelmesebb vadászati pozíciót, azalatt kimerítik a Kresz és a Btk. számtalan büntetési paragrafusát (megfordulás, tolatás, szembehajtás stb.) HACSAK mindehhez nem használnak MINDIG megkülönböztető fény-és hangjelzést. Ti láttatok már ilyet 1-szer is?! Na, ezért lehetne őket feljelenteni.

Na de ugyanezen 49 § (1) szerint:
”A gépjármű megkülönböztető jelezéseket adó berendezéseit CSAK ABBAN AZ ESETBEN szabad működtetni, ha a feladat SÜRGŐS ellátása, a személy-, élet- és vagyonbiztonság, továbbá a védett személyek és kíséretük biztonsága érdekében az szükséges, és a forgalmi viszonyok azt indokolttá teszik.”

És akkor most A Sünök Legkényelmesebb Vadászati Pozíciójának Elfoglalása vajon SÜRGŐSNEK avagy BIZTONSÁGI SZEMPONTBÓL ELENGEDHETETLENNEK minősül-e?

(csak érdeklődöm)

Árpi 2011.04.10. 07:30:49

"Most, amikor kéthetente valaki szembe megy az autópályán és hullanak az emberek, mint a legyek, nem veszélyes egy kissé ez a magatartás?"

Itt a lényeg!
Mert tökmindegy, hogy mennyire szabályos, ha életveszélyes! Megjegyzem, még a megkülönböztető jelzés használata mellett sem szabad olyat tenni, ami az élet- és vagyonbiztonságot veszélyezteti.

De gondoljatok már bele! Mit csinálnátok, ha az autópályán 130-cas tempóban haladva egyszercsak nem egy az hátulját, hanem a fényszórós felét látjátok meg! Én fékeznék. Nem azért, mert gyorsan hajtok, hanem mert egyből arra gondolok, hogy ez egy újabb, forgalommal szembe hajtó ámokfutó is lehet. Ha ez egy sorban történik, a kisebbik rossz az lesz, hogy garantált egy dugó kialakulása. (Mérésekkel és modellekkel kimutatható, de be is látható, hogy így alakulnak ki azok a dugók, amikre látszólag semmi ok nincs. Az első fékez egy kicsit, mögötte már nagyobbat fékez, aki óvatos, mögötte meg már vészfékeznek, és máris kész a dugó.) A nagyobbik rossz, hogy ilyenkor nem mindenkinek sikerül megállnia. (Ezért nem ritka, hogy egy baleset mögött 1-3 km-re ráfutásos baleset történik.)

Szóval a rend éber őreinek a saját életükön kívül illene a másokéra is gondolniuk! Mérjenek, az a dolguk. De valóban ideje lenne eldönteni, hogy mi az elsődleges cél: a pénz begyűjtése bármi áron, vagy a forgalom biztonságának a növelése. Ha az utóbbi, akkor láthatóan, biztonságosan, és szabályosan kéne ezt csinálni, nem sunyin, és ostobán.

Árpi 2011.04.10. 07:33:35

@Árpi:
Jav: "nem egy autó hátulját"

Hungryhorse 2011.04.10. 07:54:52

Mocskos pénzbehajtó sünök, remélem átmegy rajtuk egy 50 tonnás szerelvény.

tiborc2008 2011.04.10. 08:11:41

Személyautó kamion előzése után visszatér a szélső sávba.
Traffipax meglát, fékez.
Kamion, hogy elkerülje az ütközést, félrekapja a kormányt a leállósávba.
Volt sün, nincs sün.

mi nem foglalt még 2011.04.10. 08:23:29

Amint egy román kamion telibe ver egy ilyen traffis parkolót a leállósávon, majd elkezdenek gondolkodni.

a-kis-herceg 2011.04.10. 08:24:04

@tiborc2008: ezt jól látod... a qva nagy bürokráciára kell... államadósságra majd acc önként pluszban, mert arra ez sem elég...

bár azt is ellopják, ugy hogy ne adj...

ha a kamion kirántja a leálló felé, akkor lesz a SÜN-DÖRGÉS

a-kis-herceg 2011.04.10. 08:25:08

@mi nem foglalt még: ezt mindenképp meg kell várni. itt a Meggebedeusok földjén meghal sok ember és akkor majd kampányszerűen kicsit gondolkodást mímelnek...

Andyhunter 2011.04.10. 09:01:06

Szerintem ennél sokkal balesetveszélyesebb mikor a BELSŐ sáv elválasztó korlátnál állnak, és onnan mérnek. Én megértem hogy mindenhonnan szabad nekik, de akkor már inkább a leállóból, ahonnan elindulni is könnyebb mint a belsőből ahol alapvetően azok mennek, akik 130 környékén autóznak(tudom, naivitás, de most a szabályos autósokra gondolok).

Tedat 2011.04.10. 09:12:05

A posztolonak igaza van! De itt nem csak a KRESZ a lenyeg, hanem az eletveszelyesseg!

En is lattam ott az autot, es az elso reakciom az volt, hogy: szemben all egy auto, mi tortent itt??? Majd eros fekezes, hogy felkeszuljek a veszfekezesre is... Majd kurvaanyazas, amikor latom hogy egy rendor szorakozik az eletemmel!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2011.04.10. 09:20:19

tiborc2008 2011.04.10. 08:11:41
a kamionos ügyvédjét fizetem!!!

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2011.04.10. 09:26:57

@cso zsi: el kellene vonatkoztatni attól, hogy aki "menetiránnyal szemben parkol", az hogyan került abba a helyzetbe. Természetesen mindannyian tudjuk, hogy egy esetleges szabálsértés árán, de az a szomorú helyzet, hogy A JELENLEGI SZABÁLYOK SZÖVEGE AZ ELKÖVETÉST TILTJA, A LÉTREJÖVŐ ÁLLAPOTOT NEM. Gyengébbek kedvéért: nincs a KRESZ-ben olyan, hogy "tilos menetiránnyal szemben parkolni". Tudom, hogy idiótaság, de ez van.

samot 2011.04.10. 09:28:58

@D4D: Bp-röl biztosan nem vagy 5 ora alatt Münchenben.Ez ezer szàzalék!Még Porschéval sem!
Havonta csinàlom ZH-BP nappal, éjjel,szombat,vasàrnap.6 ora volt a leggyorsabb és abban volt egy Salzburg-Wien 1,5 ora full riziko(a radarok miatt),mert forgalom nem volt!

szgy 2011.04.10. 09:34:50

autópályán forgalommal szemben álló kocsi azért nem kicsit ijesztő, főleg ha még egy nyomorult háromszög vagy elakadásjelző sincs.

múltkor nálunk az autópálya fölött átmenő úton állt meg egy civil kocsi az előzni tilosban. persze rendőr volt. órákkal később mikor visszafelé mentem még mindig ott volt. akkor nem tudtam hogy ha most elmegyek mellette megbüntetnek-e vagy nem. kedvem lett volna telefonálni vagy beszólni.

Fánkevő Fáncsi 2011.04.10. 09:36:22

@ZöPö (inda): Ez persze hogy igaz, csakhogy nem is az állapot a szabályellenes, hanem az elkövetés, amit pedig az állapot bizonyít.

Persze az is lehet, hogy katonai helikopter tette la a kocsit én nem tudom. Azért nem valószínű.

Fánkevő Fáncsi 2011.04.10. 09:40:36

@ZöPö (inda): Azt kifelejtettem hogy:
hogyan fog ebből a helyzetből hazaevickélni a rendőr?
Hát úgy, hogy megint megfordul. Ami azért elég veszélyes egy autópályán, és durva szabálysértés, még akkor is ha "piszkosul óvatos".

laci_52 2011.04.10. 09:42:49

Aludjon el egy kamionsofőr a közelükben(vagy kapjon a jobb elsőbe durrdefektet) és vasalja ki őket! Az első ilyen eset után abbahagyják majd a kiállást a leállósávba!

AczélGyuribácsi 2011.04.10. 09:47:36

"4) Autópálya és autóút úttestjén - a forgalmi okból szükséges megállást kivéve - megállni tilos. Tilos a leállósávon megállni vagy várakozni, kivéve ha:
...
b) a jármű a forgalmat ellenőrzi;"

illetve

"(4) A közúti forgalom ellenőrzése során
....
b) azt a járművet, amelyben a közúti forgalom ellenőrzését végző berendezés üzemel
a közúton úgy kell elhelyezni, hogy a gyalogos és jármű forgalmat indokolatlan mértékben ne akadályozza."

Most akkor mi is a baj?
Rendben, gyűlöljük a tetves zsarukat, de a fotón jól látszik, hogy az autó bőven hagy helyet a leállósávnál, láthatóan a leállósáv túlsó részén már a rézsűn áll.

Szóval szemét és pofátlan, de akkor ARRÓL írjatok!
Ez így fokozottan mesemondás, kamu és egyben indexesen blikkel....
Ja és ha már "lebuktatod", akkor legalább a rendszámot...

D4D 2011.04.10. 09:47:43

@samot:

Még jó hogy nem Porschéval járok.

l.x. 2011.04.10. 09:48:47

@szgy: Beszólás helyett inkább "mit sem sejtve" a helyzetről megállni, és kedvesen érdeklődni, hogy mit segíthetsz a szemmel láthatóan rendkívüli helyzetben.

És ha telefonálni, akkor nem a jardra, mert úgyis hülye leszel a végén, hanem a 06-1- 436-83-33-as számon az ÁAK-nak (hivatkozva a sávval kapcsolatos szlogenre), hülyézzék le őket a jardon, hátha ők visszahülyézhetnek.

Fj0d0r 2011.04.10. 09:50:36

A britek az ilyet úgy oldották meg, hogy a leállósávon túl szakaszonként mesterséges dombokon külön kis mérőposztokat alakítottak ki. Lehet el kéne gondolkodni ilyeneken itthon is mielőtt valaki tényleg belehal az magyar rendőrök droidságába.
De ami még ennél is veszélyesebb amikor buszokat, kamionokat állítanak meg a leállósávban...

a-kis-herceg 2011.04.10. 09:51:12

@l.x.: de az ÁAK-nak azzal, hogy készüljenek: nemsokára takarítani kell... hullazsákok, seprők, locsoló elő, vérmosáshoz...

a-kis-herceg 2011.04.10. 09:51:55

@Fj0d0r: a rendőr olcsó, fogyóeszköz... mondhatni egyszer használatos.

2011.04.10. 09:56:25

Gomdolom jó szidni a rendőrséget, ha kell, ha nem...

Fj0d0r 2011.04.10. 09:56:36

@AczélGyuribácsi: lehet hogy a konkrét példában szereplő autó relatív biztonságos helyen parkol, de a probléma amiről szól létezik. A leállósávban való posztolás, tolatás, igazoltatás ön és közveszélyes. Előbbi még nem is érdekelne mert ha ennyi eszük van nem fogom sajnálni őket ha kilapítják, de ártatlan élni akaró emberek életével ne szórakozzanak.

cso zsi 2011.04.10. 09:57:55

@ZöPö (inda): Akkor mégegyszer:
37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos.

(2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.

(3) Tilos

a) autópályára és autóútra útmenti ingatlanról, valamint útnak nem minősülő más területről ráhajtani, illetőleg oda behajtani;

b) autópályán és autóúton hátramenetet végezni, megfordulni és az úttesteket elválasztó sávra ráhajtani.

(4) Autópálya és autóút úttestjén - a forgalmi okból szükséges megállást kivéve - megállni tilos. Tilos a leállósávon megállni vagy várakozni, kivéve ha:

a) műszaki meghibásodás miatt a jármű továbbhaladásra képtelen;

b) a jármű a forgalmat ellenőrzi;

c) a jármű útfenntartást, úttisztítást végez;

d) a jármű, a továbbhaladásra képtelen jármű elszállítását vagy a műszaki meghibásodásának elhárítását végzi;

e) a jármű a megkülönböztető jelzést adó berendezését működtetik.

Ezen a járművön nem működik MKJ.
Ez a jármű nem forgalomellenőrző autó, ami általában az út kezelőjéé, narancssárga, és a csillárt a tetején kilométerekről látni.

Valamint (mert szemben parkolás valóban nincs leírva):
Megállás

40. § (1) Járművel megállni - ha közúti jelzésből vagy a (2)-(5) bekezdés rendelkezéséből más nem következik - csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad. A megállást irányjelzéssel jelezni kell.
(2) Egyirányú forgalmi úton az úttest bal szélén - ha közúti jelzésből más nem következik - akkor szabad megállni, ha a jármű mellett az úttest jobb széléig mérve legalább 5,5 méter szélességű hely marad.

MP 2011.04.10. 10:37:32

Szerintem ez jól mutatja hogy ezek az intézkedések nem a biztonság növeléséről szólnak. Azoknak akik a felelős közlekedésről papolnak nem szabadna ilyet s ehhez hasonló dolgokat eltűrniük ha a biztonság lenne a legfontosabb. De ugyanígy megemlíthető lenne a rossz helyen igazoltató rendőrök vagy a kanyar közepén ne adj isten a végén biztosító rendőrautó vagy rendőr.

mégsenem! 2011.04.10. 10:56:25

KEDVES AUTÓSTÁRSAIM!!!!

Hát hányszor mondjam el, hogy a rendőrnek mindent szabad, amit egy magas rangú (xy) tanuk jelenlétében ki is jelentett nekem!

Persze akkor nem hittétek el!!!

l.x. 2011.04.10. 10:59:40

@randomgenerator: Rosszul gondolod. Sokkal jobb volna testületileg lecseszni a posztírót azzal, hogy azt se tudjuk, mi a francról beszél, ilyen nincs is, biztos photosop.

mégsenem! 2011.04.10. 11:24:32

@sfdrake: Ellent mondanák neked!!

Miért? Engem egyszer büntettek meg, akkor is jogtalanul, mert a balra irányjelzőt használó furgont, az útkereszteződésben állva jobbról kikerültem 2006 júniusban.

Peckemre 2-ő kommandós ült benne szakadt kinézetűek, és a kocsin sem volt arra utaló jel, rendszám, hogy belügyes.

És megbüntettek rendszám felírása alapján 15.000-re +3 büntető pontra.

A MAI NAPIG NEM TUDTAM FELDOLGOZNI, EZT A POFÁTLAN IGAZSÁGTALANSÁGOT!!!

Se előtte, se utána nem voltam büntetve, pedig 1974- óta fúllos jogosítvánnyal rendelkezem.

Erre varrjatok gombot!!!!

Csak röviden, hiába mentem el a végsőkig, hiába próbáltam bizonyítani, hogy tanuk is vannak az igazamra, ők nem voltak hajlandók ellenőrizni(szabálysértési előadó, bíró)

Gyakorlatilag, egy koncepciós nevetséges, de egyben elszomorítóan lefolytatott eljárás áldozata lettem.

VÉGÜL EGY ÜGYVÉD TANÁCSÁRA BEADTAM A DEREKAM, MIVEL AZT MONDTA, HOGY JOBB EZEKKEL NEM ÚJAT HÚZNI, MERT KICSINÁLNAK, ÉS ÍGY FIZETTEM!!!!
A 68.000-ft-os özvegyi rokkant nyugdíjamból aki még az öt-árva gyermek közül még 2-őt neveltem, és azok közül a legkisebbik ráadásul részlegesen tartós beteg státuszban van.

Már csak "ISTENBEN BÍZÓM"

Solera · http://www.gali-na.hu 2011.04.10. 11:30:52

@vidifan: De akkor még jobbak voltak az utak. :)

Reggie 2011.04.10. 13:35:40

@randomgenerator: Tovabb megyek: igazan az lenne jo, ha nem lenne miert jogosan szidni...

Alex2000 2011.04.11. 09:10:56

ROHADT MOCSKOS BÜDÖS RENDŐRÖK! Inkább foglalkoznának valami hasznosabbal!

a-kis-herceg 2011.04.11. 09:19:52

@Alex2000: szálljanak ki és ott a pályán ellenőrizgessék a biztosítási csekket? erre gondolsz ugye?

Tibor_ (törölt) 2011.04.11. 13:12:25

Kedves hozzászólók!
Én írta a bejegyzést, és szeretnék néhány dolgot tisztázni!

@gyilkosbéemvés: Tudok helyesen írni. Azok kedvéért, akik kevéssé tudnak asszociálni, megmondom, hallgasson Hofit ( tudod, Hofi Géza )! Tehát az, hogy az elvtárs szót nem írtam v-vel, az nem azt jelenti, hogy nem tudok helyesen írni.

@Paulybird: Szerintem nálad sötétebb lényt -aki kommentet ír ide-, nem hordott a hátán a föld. Világosan leírtam, nem azzal van bajom, hogy traffiznak! Azt szeretem! Visszafogja a baromarcukat! Na. Nem nagyon, de valamennyire! Viszont amit írsz, hogy pont leírtam, hogy ott állhat rendőr, nem igaz. NEM állhat a leállósávban a rendőr szemben a forgalommal! Ezt még a telefonban is mondta, hogy nyugodjak meg, biztosan nem a leállósávban áll!

@mx3: Te is milyen sötét vagy! Helyesen nem tudsz írni. Értelmesen nem tudsz írni! Mit akarsz mondani? Inkább arra válaszolj, amit kérdeztem a bejegyzés végén! Megismételjem? Szabályosan tette-e? Tudsz erre válaszolni?

@sixx a bolsevik: hogy állapítod meg egy autó elejét? Van jogsid? Hogy mentél át a KRESZ vizsgán?

@Orbán Diktor: Nem utálom a rendőröket! Te utálod őket? Mesélj, miből hiszed, hogy túlbuzgó vagyok? Mit teszel, ha valaki az autópályán előtted hirtelen fékez, mert meglát egy szembejövő autót a leállósávon?

@KaPé: Mit teszel, ha valaki az autópályán előtted hirtelen fékez, mert meglát egy szembejövő autót a leállósávon?

@vidifan: Én meg inkább:
városban: 50
lakott területen kívül: 90
autópályán: 110

@hazug fidesznyik: Szerinted? Nézd feljebb, Hofit keress...

@jelentéktelen alak: Mondtam! Persze, hogy mondtam! Kihangsúlyoztam, hogy szemben áll a forgalommal! Légy szíves, ne nézz hülyének! Köszi.

@Árpi: Te mondod jól! Nem az a probléma, hogy traffiznak, hanem hogy életveszélyesen teszik! Itt a lényeg! Mert tökmindegy, hogy mennyire szabályos, ha életveszélyes!

Néhány információ, ami még érdeklődésre tarthat számot:
-BMW-m van. Elég nagy.
-Nem megyek 120Km/h fölé. Gyermekem, feleségem, életem van! Minek menjek gyorsabban?
-Fedélzeti kamerám van. Állandóan megy. Fekete doboznak hívnám inkább, mert GPS és gyorsulásérzékelő is van benne.

@D4D: te láttad meg a lényeget, és íme az újabb kérdésem:
Ha nem állok meg, akkor bűnt követek el? Hisz honnan látom, hogy baleset történt-e vagy sem? Tehát a segítségnyújtás elmulasztása megáll, nem?

bunkóbéemvés 2011.04.11. 13:31:03

@Tibor_: El kell ismernem, hogy a véleménynyilvánításom elhamarkodott volt.

KaPé 2011.04.11. 13:51:45

@Tibor_: "Mit teszel, ha valaki az autópályán előtted hirtelen fékez, mert meglát egy szembejövő autót a leállósávon?"

Mivel betartom a követési távolságot, ezért szépen lelassítok mögötte én is. Esetleg kikerülöm a másik sávban. Mire gondoltál? Hogy betolom az árokba?

Lipi1945 2011.04.11. 17:00:01

No ha mán itt tartunk akkor énis elmondom, hogy szerintem milyen seb határok vónának üdvösek.

Város 50
országút 100
kiemelt főút 110(2x1) 120(2x2)
autóút 120(2x1) 130(2x2)
autópálya 150

"streetfighter" 2011.04.11. 21:21:04

@Tibor_:

Te rosszabb vagy mint a bmw-sek.

Tibor_ (törölt) 2011.04.11. 22:04:20

@"streetfighter": ennyi??? Szedd össze magad egy kicsit, és fejezd ki magad!

"streetfighter" 2011.04.12. 10:19:40

@Tibor_:
1. lődörögsz az utakon
2. bmw-d van :)
3. kamera van a kocsidban, "fekete dobozként"
4. egy ilyen baromságból vízionálsz komoly balesetet
(Egy sofőr megijed mert azt hiszi, hogy szembe jön valaki és satuzik és kész a "katasztrófa" :D)
5. pártolod a traffipaxot
6. ezért képes vagy telefont ragadni (remélem ennél az írtózatos sebességnél nem kézből telefonáltál :))
Elég kifejező voltam?

Tibor_ (törölt) 2011.04.12. 10:51:21

@"streetfighter": Látod, ez már valami. Erre lehet is reagálni.

2. Igen, és tetszik is.
3. Smarty. Nézz utána. A sok barom miatt, aki az utcákon van.
4. Teljesen reális. Volt egy baleset, ahol a pótos ifás meglátta a rendőrt, mivel gyorsan ment, és elfelejtette, hogy mivel van, satut nyomott, a pótkocsi kivágódott, és letarolta az út menti dolgokat, majd belecsapódott a rendőrautóba. Vagy egy másik, egy este, M3-as 41es kő, nem tartotta be a követési távolságot, belement, mert az satut nyomott egy normálisan haladó rendőrautó miatt... ÉS EZEK NEM SZEMBEN ÁLLTAK A FORGALOMMAL!
5. Szerintem pont neked nem tetszik a traffipax, neked van egy roncsod, amivel az utcák királyának érzed magad, és veszélyeztetsz mindenkit. Saját magad is.
6. Gondolod, egy BMW-ben nincs telefonkihangosító...?

Bár nem értem a lődörgést... ha kifejtenéd, mit értesz ezen, és miből szűrted le.

chubby1 2011.04.12. 11:05:55

Ez mind szép és jó, csakhogy a rendőrségi törvényt úgy változtatták meg, hogy trafi céljából megszegheti a kreszt. Ez a kreszben nem került érvényesítésre, csak a rendőrségről szóló jogszabályozásban. Tehát míg korábban buszmegállókban is lebzseltek szabálytalanul, ma már nyugodtan. De ugyanúgy mondhatnám a járdán lévő trafit, vagy a fenti autópályást.

Üdv.

mohopasi 2011.04.12. 11:33:01

Tényleg. Ezeket hol kinél kell feljelenteni, hogy történjen is valami? Mert hogy úgy oda ahol áll szabályosan nem jutott el, az biztos. Hja most látom hozzászólásból, hogy nekik szabad. Indítsunk valami népi kezdeményezést, hogy autópályán csak fixen telepített traffi lehessen, mert ez így....

"streetfighter" 2011.04.12. 12:05:29

@Tibor_:
- A kamerát ismerem, mert én is gondolkodtam rajta, de elvetettem.
- Logikai bukfenc amitt írsz, mert nem a leálló szélén a forgalommal szemben állás a lényeg, az általad leírt esetekben, hanem a tény, hogy traffipax működik. Tehát ha szabályosan állna, akkor is satuzna a sok nyomorult.
- Nekem tényleg nem tetszik a traffipax, de ez egyéni szoc. probléma.
- A "roncsom" meg nem ismered, úgyhogy ne okoskodj. Én viszont tudom, hogy te egy szar bömössel lődörögsz. :)
Így valószínűleg nem zavar ha lehagylak.
Van sok bmw-s aki küzd, és az elég szánalmas szokott lenni. :)

Tibor_ (törölt) 2011.04.12. 12:58:16

@"streetfighter": látod, ez a tévedés.
Egyáltalán nem zavar, ha egy kis roncs lehagy. Menjen csak. Én is odaérek, ahová akarok!

Látod, ez a nagy baj... azt hiszed jobb, vagy több vagy, esetleg gyorsabb, és ha mégsem, addig nyomod, míg megnyúvadsz. Ha nem most, akkor később.

Szánalmas kis nyomoroncok...

"streetfighter" 2011.04.12. 18:01:41

@Tibor_:

Szerintem te vagy szánalmas.
Veszel egy szar bmw-t, hogy mutasd, hogy vagy valaki, mert egyébként észre sem vennének, de még ahhoz is béna vagy, hogy normálisan közlekedj. Mellesleg szöveget sem tudsz értelmezni.
Kamerázgatsz mint egy beszari szerencsétlen, hogy bizonyítani tudd, hogy nem te voltál a ludas, ha történne valami.
Kiröhögöm a hozzád hasonlókat és nem a kamera miatt, mert annak még 10 évente egyszer lehet értelme....Hoppá!
Azt feltételeztem, hogy nem vagy egy mazsola az úton, pedig nagy a valószínűsége. Akkor pedig a kamera tényleg nélkülözhetetlen számodra. ;)

Tibor_ (törölt) 2011.04.12. 22:22:03

@"streetfighter": Úgy gondoltam, hogy nem reagálok, 0-nak nézlek, de mégsem sikerült... Tehát:

Eddig nem rólad beszéltem, de mindenki azt vesz magára, amit érez. Ha szar alaknak érzed magad, lelked rajta. Ha szánalmasnak érzed magad, akkor az vagy!
Olvasgattam megjegyzéseidet, sajna megismertelek...
Mindenkivel kötözködsz, csak hűvősvölgyben laksz, már toyota Corolla 1.8 TS-el jársz, 1987ben szerezted jogsid, 1969ben születtél, van feleséged... Apósodék Opelesek... még? mondom: eddigi pályafutásod alatt (23 év) kb. 150.000-200.000 Ft-ot fizettem bírságokra. Ebben a parkolással kapcsolatos dolgok is benne vannak! Aztán 200 felett már érdekesebb vezetni.

Egy kis gyűjtés megjegyzéseidből:
Országúton ott is záró van, ahol én röhögve leelőzök 2-3 autót, de valaki egyet sem tud. Se kereszteződés se semmi! A távból "kiszámolták", hogy itt nem lehet előzni és kész. :(
Miért tartsam be? Én tudok, és kész. :)

csak elég egy kis kihagyás.
Sajnos ez viszont mindenkire áll.
Hidd el a gyors vezetéssel erre kevesebb az esély. ;)

Nekem volt egy évem 2009, hogy nagyon rám járt a rúd, persze nem vagyok a szabályok erős tisztelője.

A pörgés nálam magától értetődik, hiszen 8200-nál adja le a max. erejét. :)

Szerintem a toyotások ultrahanggal tájékozódnak, ezért nincs szükségük fényre. :)

A Ferrari is egy rakás szar. Tűzrakáshoz lehet, hogy jól jönne. :)

Én 22 év alatt 3 koccanásos balesetet okoztam figyelmetlenségből 50-nél városban.

Engem nagyon nehéz megsérteni, nem vagyok egy sértődős fajta (anyázást kivéve).

Szegénykém... Most úgy látom, megsértődtél. Sebaj! Sajnállak.

D4D 2011.04.12. 23:06:27

@Tibor_:
"Szerintem a toyotások ultrahanggal tájékozódnak, ezért nincs szükségük fényre. :)"

Avensisbe még ultrahang sem kell, mert abba dolgozik a szervó:))

fezoGT 2011.04.13. 01:58:03

@Tibor_: Kedves hozzászóló!

város 50: ám legyen, végül is városba nem illik száguldozni

közút 90: próbáld ki azért így végigmenni egy felújitott/kiszélesitett úton (4,51,65 stb.) és könnyen megváltozhat a véleményed

pálya 110: no comment, ez buszos tempó

A japó "roncs"-okat meg nem lebecsülni. Lehet hogy a fényezése megkopott, esetleg már próbálkozik is rajta az idő vasfoga (persze hasztalan), de belül bizony még patika. És ugye az ótót nem a festék viszi előre...arról meg végképp nem tehetünk hogy többségüket úgy tervezték meg, hogy nem lehet velük lassan menni :)

"streetfighter" 2011.04.13. 08:20:59

@Tibor_:

Ennyi kutatómunka után sem szűrted le a lényeget.
Az idézetekben rengeteg a szövegkörnyezetéből kiragadott írás, és mint tudjuk, annak gyakran ott más az értelme.
Igen csak felkelthettem az érdeklődésedet. :)
Ez azt jelenti, hogy nagyon a szívedte vetted a mondandómat. Sajnálom, ha te idegeskedni jársz ide. Én szórakozni.
Az utakon nem mondhatom el minden vezetőnek a véleményemet, de itt megtehetem.
Igen, azzal akivel nem értek egyet, kötözködöm. De azt nem szeretem, ha hülyének néznek.
Mi az, hogy nem rólam "beszéltél"?
Már azt sem tudod, hogy mit irogatsz?
Végszóra:
Az én újonnan vett és odafigyeléssel, de a tudását igencsak kihasználva használt 6 éves Toyotám, megbízhatóságban (valószínűleg másban is) bármikor veri a te bmw-det. Ennyit a roncsról. :)
Na, szebb napokat, és ne hogy agyvérzést kapj. :)

banpepe 2011.04.18. 11:05:31

Bocsánat, nem olvastam végig az összes kommentet, de teljesen szabályosan áll ott, forgalommal szembe. Volt egy módosítás, ami lehetővé teszi nekik. Keszinél is forgalommal szembe állnak a 0-áson. Ez nem a megfordulás, meg a mittomén milyen kresz szabály. Utána lehet nézni, most nincs kedvem keresgélni. Haúgy gondolja, a járdára, vagy a forgalom elől elzárt területre is felállhat.

wowerman 2011.06.15. 04:38:16

Egyébként igen, mindent a büntetésért. Már ha van szabálysértés is. És ha van, miért sértik meg a szabályt? Miért kell 180-nal hajtani? Egyébként nem szeretnek a rendőrök leállósávból mérni mert a belső sávban lévő autókat kitakarhatják a kijjebb lévők. Ezért jobb hídról mérni (már ha van)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása