Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ha a bringás bilinccsel támad

2011.05.09. 13:45 :: potha

Az alábbi kedves történetet Pál a postoló nevű rendszeres kommentelőnk küldte, aki összeakadt egy eszetlen bringással. Szerencsére vér nem folyt sokak bánatára, de azért egy jó anyázás és zsidózás található a párbeszédben.

Előrebocsátom, nem szeretem a hangulatkeltő posztokat, mert gyakorlatilag az autósok, motorosok, kerékpárosok, gyalogosok összeugrasztásán kívül más hasznuk nemigen van, viszont a most következő történet sajnos valószínűleg hasonló hatást vált majd ki az olvasókból. Szombaton (május 7.) reggel Rákoskertre igyekeztem Budaörsről, így a Lágymányosi-hídról lehajtva, a Kőbányai úton hagytam el a Könyves Kálmán körutat. Egészen a Horog utcai lámpáig eseménytelen volt az út, ott azonban kikanyarodott elénk egy kerékpáros (szabályosan).

Tudtam, hogy ha zöldet kapunk, előbb-utóbb utol fogom érni, de ennek akkor még nem tulajdonítottam nagy jelentőséget. Viszont amikor utolértem, már sejtettem, hogy itt baj lesz, mert emberünk 20-25 km/órás sebességgel karikázott a külső sáv közepén. Ezzel egyébként nem lett volna baj, hiszen magam is bringás lévén a múltkor a Pesti úton percekig követtem egy ötfős országútis csapatot, akik síkon lazán tartották a 40-es tempót.

Ez autóból szemlélve lassúnak tűnhet, bringásként viszont igen szép teljesítmény és mivel ráértem, nem előztem meg őket izomból, hanem egy darabig együtt csorogtam velük. A fentebb említett bicajos viszont nem negyvennel ment, ráadásul a kormányt sem fogta, hanem kezét lazán maga mellett lóbálva kóricált a sáv közepén.

Ha egyedül lettem volna, még ezt is tolerálom, vagy nagy ívben kikerülöm, a belső sávban viszont folyamatosan húztak el mellettünk az autók, mögöttem pedig lassan kialakult egy 4-6 kocsiból álló és hússzal araszoló sor. Csak idő kérdése volt, hogy valaki ráfeküdjön a dudára, ezért magamra vállaltam ezt a nem épp megtisztelő feladatot.

Egy rövid, szerintem egyáltalán nem erőszakos dudálással a fickó tudtára adtam, hogy meg kéne fogni a kormányt, amit pánikszerűen meg is tett, sőt le is húzódott az úttest jobb oldalára. Ahogy kikerültem láttam, hogy habzó szájjal ordít, de tudtam, hogy a Mázsa utcai lámpánál lesz még alkalmunk megbeszélni a dolgot, így is történt:

- Mi a f*szt képzelsz a tetves k***a anyádat?! Mit dudálsz, te g**i?!
- Nyugodj meg barátom, inkább fogd te is a kormányt. Látod, mindenki fogja. Én is, a mögötted álló is, mindenki. Így szokás.
- Szétb***om a pofádat, te köcsög! Szétb***lak!


Itt remegő kézzel elkezdte birizgálni a bringa kormányát, amire – nem vicc – egy bilincs volt felapplikálva. Na ennek a karperecnek az egyik felét oldozta le valahogy és kezdett el hadonászni vele. Két dolog jutott eszembe: Ha elkezdi csapkodni vele a kocsit, akkor visítva felröhögök, mert az autó fényezésének ép része gyakorlatilag nincs, ha viszont becsápol a nyitott ablakon, akkor esküszöm behúzom az utastérbe és ott beszélgetünk tovább.

- Szétb***lak g**i, mit dudálsz?!
- Essünk túl rajta barátom, mindjárt zöld a lámpa.


Emberünk itt kifogyott a szitkokból, vagy megzavartam azzal, hogy jeleztem, hamarosan mindenképp vége a beszélgetésünknek, így tartott egy pár másodperces hatásszünetet, majd ekképp zárta a vitát és egyúttal rövidre az agyamat:

- Mocskos, rohadt zsidó!

Esküszöm, hogy egészen eddig a pillanatig úgy voltam vele, hogy a dudálással felbőszítettem egy bringást, akivel most majd anyázunk egy sort, aztán mindenki megnyugszik és megy tovább a maga útján. Tévedtem, mert az egyébként teljesen normálisnak tűnő 45-50 körüli bringás fószer ezek szerint nettó idióta volt. Mással ugyanis nem igazán indokolható a zsidózás, kivéve talán, hogy az átlagosnál hosszabb orrom van, de ezt "háborús körülmények között", ilyen felfokozott idegállapotban kétlem, hogy a bácsi meg tudta ítélni.

Nem állítom, hogy a bringások en bloc ilyenek, mert ezzel saját magamat is minősíteném. Mindössze egy történetet szerettem volna elmesélni, mert a dolog szóról-szóra így történt és sokáig kattogtam még rajta, miután tovább mentem. Ti találkoztatok már hasonló ámokfutóval?

263 komment

Címkék: közlekedés hülye erőszak kerékpár

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

D4D 2011.05.10. 10:48:31

@vuk_:

Az Alföldön megy a vasút, mellette az országút.

Én sem megyek a síneken, és nem azért, mert a vonat leduduál, hanem mert nem ott a helyem.

A közlekedés egy rendszer, ahol a bringások (java) egyenlőre nem képesek felismerni a helyüket és a lehetőségeiket.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.10. 10:49:21

@Pál a postoló: No de az is lehet, hogy 2006 őszén még rendőr volt. Vagy most is az, titkosrendőr...

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2011.05.10. 10:50:35

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Az tökjó...megtarthatott emlékbe pár szolgálati ketyerét? :P

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.10. 10:52:14

@EMU: Az volt már, hogy az antimagyarok nyesett tripperes faszával kell megdobálni a hülyéket, ha kerékpárra mernek ülni?
@D4D: Sajnos az autósok sem képesek felfogni - tisztelet a kivételnek - hogy a kerékpár is jármű, és azon ember is ülhet.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.10. 10:56:06

@Pál a postoló: Ja! Mint az azok a munkásőrök, akiknél már megtalálták a fegyver- és lőszerraktárakat. Pedig még csak ketten vagy hárman buktak le eddig, mennyi lehet a többinél? A szocialista fegyveres párthadsereg tagjainál Magyarországon SOHA nem végeztek szisztematikus házkutatást...

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2011.05.10. 10:59:33

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Csinálok otthon kartonból egy RPG replikát és azzal fogok tekerni mostantól...csak a miheztartás végett :)

lyken 2011.05.10. 11:00:23

@vuk_: "nem vedem,"
Dehogynem, hallgatólagosan. Nem azt írod, hogy fogja meg és ne veszélyeztessen. Azt írod, hogy ne dudálják le. Bár a duda megpöccintése figyelmeztetésképp nem tudom miért ledudálás.

"total felesleges csak emiatt ledudalni, nem?"
Aha. Akkor kérlek világosíts fel. Jogász szempontból. Ha nem dudálom le, hanem inkább várok egy lyukat a belső sávban, kiteszem az indexet és megelőzöm, akkor meddig kell bíróságra járnom, amennyiben a menetszél vagy a keleti szél vagy a vonatdudától megijedés miatt bekerül az én kerekem alá vagy a mögöttem jövő kocsi alá és lebénul vagy meghal? Komolyan kérdezem.

"akkor megis el kell magyaraznom: ha keskeny a sav,"
Nem, nem kell elmagyarázni, de nem is erről van szó. Itt most azért volt keskeny a sáv, mert az illető bunkó volt ugyan, de nem kamikáze. Tudja, hogy amennyiben az út szélén teker elengedett kormánnyal az a kocsik által keltett menetszél miatt a biztos út, hogy alulról szagolja az ibolyát.

"Na de ti tudjatok, majd kiprobalom, hogy ha szabalytalan az elottem meno akkor ledudalom"
Nem akkor engedi a KRESZ a dudálást amikor a másik szabálytalan, hanem amikor _veszélyt_ kell elhárítani. Elkeserítő, ha ezt bringásként nem tudod.

"ja most nezem.. tokre nem tartozik ugyan ide, de miert torvenybe utkozo bilincs birtoklasa?"
Mert egy kormányrendelet tiltja a birtoklását.
// UPDATE: Módosították a rendeletet és lekerült a közbiztonságra különösen veszélyes eszközök listájáról, itt nekem voltak elmaradottak az ismereteim.

"en csak azt nem ertem, hogy mi az ertelme a ledudalasnak."
Inkább anyázzon, de ne az én kerekem alá essen be, amikor szabályosan leelőzöm. Engem miért nem dudált le még senki? Egyszer ugyan egy parasztot látványosan frusztrált, hogy 3 km-en nyolcszor előztem be, a dugó miatt, de ettől eltekintve nem volt még gondom.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.10. 11:01:01

@tivA: "a belso savban folyamatosan huztak el az autok, ilyenkor nemigazan lehet kihuzni balra"
Hacsak úgy nem, hogy átmenetileg még jobban lelassít, már balra indexelve, és amikor valaki villant (vidéken szoktak-szoktunk), vagy van annyi hely, hogy felveszi az ember a belső sáv sebességét és elkezdi balra tekerni azt a kormányt. Úgyis beengedik még a bunkók is, ha látják.

Silent Bob 2011.05.10. 11:06:20

@vuk_: Kár ezen rugózni, én is ledudáltam volna, pedig nincs is autóm. Nem kell a hülyéket védeni.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2011.05.10. 11:08:00

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Te sem gondolod komolyan, hogy egy szabálytalan félhülye miatt majd egy alsó hangon is 10 autóból álló konvojt fogok átstrukturálni azzal, hogy:

1. még jobban feltartom a mögöttem feltorlódottakat
2. beszuszakolom magam az egyébként dinamikusan haladó belső sávba

mallac 2011.05.10. 11:22:01

A biciklisták egyébként terrorizálják a gyalogosokat is,engem a Margithíd (felújítás alatt álló) pesti oldalán akart felöklelni a marhája.Nem álltam félre, álltunk egymással szemben a járdán, és igen csúnyán néztünk mind a ketten. Aztán kikerült és elvágtatott.Azt hitte hogy majd elugrok előle,hát egy túróst neki

ügyfélszolgálatos 2011.05.10. 11:22:44

Nagydarab kopasz faszi volt a biciklis? Réssel a fogai között?

lyken 2011.05.10. 11:29:06

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Ez nem mindig működik. Ráhúzni meg a menő sávra legalább akkora parasztág, mint nem beengedni. Másodsorban pedig, ha ráhúzod és a) oldalról rákenődsz, akkor te vagy a hibás, b) befékez és a mögötte jövő belcsattan te vagy a hibás(bár itt osztott a felelősség). Egy életveszélyes zsidózó hülye miatt nem csinálunk ilyet.

@mallac: Az általánosítás (mint nálad most), komlett baromság. Tegnap egyébként volt alkalmam egy forgalmas budapesti csomópontban tapasztalni, hogy az 5 méter széles járdán hogyan próbálnak szlalomozni a bringások. 10 perc alatt volt 6 ijesztő ráfékezés. Meg volt 3 aki leszállt és képes volt tolni, nem derogált neki tolva haladni a tömegben.

ex-dr. vuk 2011.05.10. 11:33:55

@D4D: "a baj csak az volt h ott nem volt bicikliut"
Olvass, mielott irsz. koszi.

Silent Bob 2011.05.10. 11:35:25

@mallac: Hülyék mindenhol vannak. Múltkor gondolkoztam, hogy miért bringáznak csomóan az Árpád híd déli oldalán a járdán, mikor a másik oldalon ott a bringaút.
Rájöttem: kevesebb a gyalogos. :)

ex-dr. vuk 2011.05.10. 11:38:58

@lyken: mennyivel vedhetobb az, hogy a dudalasod miatt ijedteben esett a kocsi ala mint hogy a sajat hulyesege miatt magatol esett el?

tudom, hogy balesetveszely elharitasa celjabol szabad dudalni. az, hogy elotted megy (elengedett kormannyal ugyan, de nem kacsazva) szerintem nem szamit onmagaban balesetveszelynek (nem ugyanaz mintha pl vedett utra latod h szaguld ki eled ezerrel, ott egyertelmu a dudalas jogossaga), de persze ez vitathato, tegyuk fel, hogy oke. en csak azt mondtam, hogy tokfelesleges, es veszelyes is. de hat ti tudjatok :)

"Egyszer ugyan egy parasztot látványosan frusztrált, hogy 3 km-en nyolcszor előztem be" - ezt o is mondhatja, hogy "egy autot 8-szor kellett eloznom bakker, tok idegesito volt" ;) Szoval ez ilyen, szerintem nem definit, hogy kinek kell nem-visszaeloznie.

ex-dr. vuk 2011.05.10. 11:46:50

@Pál a postoló: az egeszben leginkabb az a szomoru, hogy
1. nem talalnak ki helyet a bringasnak (kerekparsav)
2. ha nincs kulon hely, akkor leutaljak az uttestrol (jobb esetben csak bosszankodnak, rosszabb esetben ledudalas, anyazas, leszoritas, esatobbi).

Ez minden csak nem europai hozzaallas.

zerko 2011.05.10. 12:01:05

@SilentSound: Szia! Küldtem neked egy mail-t.
Remélem megoldható a kérésem.
Köszi

tundrazuzmo (törölt) 2011.05.10. 12:06:00

A bicigli márpedig nem biztonságos.

A gyalogos nem tud felgyorsulni olyan sebességre, hogy komoly sérülést szenvedjen. Aki 20-25 km/h-val sprintel, és elesik, az szépen összetöri magát, de nem hal bele.

Amikor 60-ről 50-re vitték le a lakott területen belüli max sebességet, akkor azzal indokolták, hogy 60-nál ütközni már halálos, 50-nel még nem az. Mindezt biztonsági övvel, fémkasztniban!!!

Csak én érzem úgy, hogy a halálos autó sebességének 2/3-ával, 40 km/h-val közlekedő biciglisnek nincs meg a megfelelő védettsége? Még az autó által nyújtott védettség 10%-a sincs meg, nemhogy a 2/3-a, ennek ellenére engedik 40-nel (csontot) repeszteni az úton.

Egy biciglis simán meghal, ha az elérhető max sebességén ütközik. És akkor is, ha lassabban megy, de oldalba kapják. Nem való a jelenlegi városi közlekedésbe.

Öreg Sam 2011.05.10. 12:06:06

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Bazmeg!
Láttál te egyáltalán eleven munkásőrt????
Nagy összegben fogadok.....

Spikk 2011.05.10. 12:07:10

@al kotmány aláiro álamfö: Példád nem a témához kapcsolódik. Az illető versenyen bukott, lejtőn lefelé, ha jól tudom. Ez könnyen jelenthet 60-70 km/h sebességet is akár.
Eddig viszont a kerékpáros közlekedésről volt szó, ami messze nem olyan veszélyes a kerékpárosra nézve, mint a gépjármű közlekedés a kerékpárosra nézve.
Teccikérteni?

zerko 2011.05.10. 12:32:41

@SilentSound: Hálásan köszönöm! Jövök egy sörrel!

ex-dr. vuk 2011.05.10. 12:33:41

@tundrazuzmo: muhahaha
erdekes, ilyen "nem valo a varosba" szoveggel csak magyarorszagon jonnek, minden nyugati nagyvarosban vigan elvannak a bringasok es a statisztika egyaltalan nem tamasztja ala az elmeletedet. Es nem kis 2 millios varosban mukodik ez hanem sokkal nagyobbakban is. Kisebbekben meg plane.
De ha nem akarsz nem muszaj biciklizni. :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.10. 12:37:57

@Pál a postoló: @lyken: Aki elöl van és átsoroláshoz indexel, annak kultúrállamokban elsőbbsége van.

@Öreg Sam: Küldheted. Még pont be is akartak szervezni. Persze már egyetem után, a DEKO-ban, de akkorra pedig a középiskolai ifjúgárdista tűzoltósággal meg az előfelvételis katonai szolgálattal (1980-81 Kalocsa, 37. Bp. Forr. G.L. Ezred II. zlj. 82 mm AV "Bleszák" üteg) és a nyári szüneti szarrobbantgatással (kitalator.blog.hu/2008/01/01/durrogas) kiéltem az egyenruhás bohóckodásra és durrogtatásra bennem is meglévő ferde hajlamot.

zerko 2011.05.10. 12:40:34

Az a szitu hogy olaszban jobbról balról sőt talán néha még a kocsi alól is jönnek :-) a robogóval ami nem bicaj de egykutya. Mikor először jártam Milánóban rendesen megijedtem de aztán megszoktam. És nem egyszer jártam ott hanem minden héten 1.5 éven át egy LT35-el. Nem ismétlem Nem láttam olyat hogy elütötték volna a motorost.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.05.10. 12:45:13

@Blassius: az eszedbejutott e már te túlképzett, hogy ha elfogy az olaj, és nem mennek majd az autók, akkor nem jut el reggel a kifli/tej/felvágott a bó'tba?

Öreg Sam 2011.05.10. 12:46:50

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Máris vesztettél!
Én Rep.Müszaki Főiskola 67-69! :DD

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.10. 12:49:12

@zerko: Na ja, de ott:
1. tudnak vezetni
2. nem annyira státuszszimbólum "az autó". Náluk nem volt Merkúr, meg 5 éves előjegyzés, meg talán még fedezet nélküli hitelezés sem, és ott nem nyomorodik meg szinte kivétel nélkül mindenki, aki 10 millió forintos vagy drágább autót vesz.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.10. 12:54:07

@Öreg Sam: Ez a "Láttál te egyáltalán eleven munkásőrt???? Nagy összegben fogadok..." szöveggel hogy jön össze?
Láttam. Lehet, hogy Téged is láttalak közöttük. Sőt, a tudathasító indulótokat is meg kellett tanulnunk, már általánosban.

A kor nem érdem, hanem állapot, úgyhogy lassacskán benézhetnél egy demencia-tesztre...

ex-dr. vuk 2011.05.10. 12:57:28

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
ez mind igaz, de talan latszik a cel, ahova lehet fejlodni :)
mindenki ezzel jon, hogy "de hat az ott van ez meg itt", hat kerem tessek peldat venni, errol van szo.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.10. 12:58:52

@vuk_: Nem olyan bonyolult dolog: a példát nem venni kell, hanem adni.

tundrazuzmo (törölt) 2011.05.10. 13:00:51

@vuk_: Nem azt mondtam, hogy nem való a városba, hanem hogy "Nem való a jelenlegi városi közlekedésbe."

Nyugaton megoldották, ott jó. Nekem semmi bajom nem lenne azzal, ha pl. a Nagykörúton belül csak bringával lehetne járni. De jelenleg nem jól van megoldva a biciglis közlekedés Magyarországon.

Öreg Sam 2011.05.10. 13:02:27

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Idáig már nem megyek le.
Legyen szép napod!

HakapesziM 2011.05.10. 13:18:27

Miért olyan marha egyértelmű, hogy géperejű járművek között kerékpárok szédelegjenek? Erre a legerősebb érv amit olvastam az az, mert bezzeg nyugaton is így van. Persze kerékpárúton, leszámítva az egészen belső belvárost. Hogy nincs? Kerékpározzanak lakó - pihenő övezetben, várják ki, míg megépül egy kerékpárút hálózat. Nem vagyok az ellenségük, de miért olyan Istentől elrendelt, hogy nekik közúton kell mindenáron hajtani? Holnap kitalálják, a görkorisok is mehessenek, egészséges, környezetbarát, olcsó. Az. Csak nem közútra való. Itthon jól tudom 70'-es években tiltották ki a lovaskocsikat a városokból, nem véletlenül. Nem is oly rég pl. Romániában rengeteg baleset volt miattuk. Mára elmúlt felettük az idő. Erre megjöttek a kerékpárok.

Spikk 2011.05.10. 13:28:53

@tundrazuzmo: A gépjárműközlekedés nincs jól megoldva. :) Kihagyták belőle a közlekedés többi résztvevőjét.

Spikk 2011.05.10. 13:37:08

@HakapesziM: A külön vezetett bringaút veszélyes. A legveszélyesebb.
Az összes keresztutcánál leszarják a jobbra kanyarodók, hogy elsőbbséget kellene adni. Igaz, sok esetben hihető, hogy nem látták a bringást, de többnyire nem is néztek arra.
Városban a bringasáv a legjobb, kicsit szélesebb út kell, a szélére bringasáv és máris mindenki látna mindenkit, mindenkinek meglenne a saját helye. Ez teljesen működőképes. Ha kanyarodni kell, besorolok balra és kész. Ha meg valaki jobbra kanyarodik, akkor befonódik a bringások közé és elsasszézik jobbra. Nem a bringáson keresztül...
Külön bringaút a települések között lehet kiváló, ahol nincs sok keresztező út.
De bárhol megfelel az út széle és kellene lenni annyi helynek, hogy elférj a bringás mellett, meg annyi türelemnek, hogy ha nem férsz, akkor megvárd, hogy elférj.
Ha a bringás beljebb húzódik, az azért van, mert látja, hogy nem tudnád biztonságosan megelőzni. (Ezt a magam nevében tudom elmondani, nem szoktam indokoltalanul behúzódni.)
Szóval csak meg kell próbálni együtt közlekedni és nem úttorlaszt látni a többi közlekedőben.

ex-dr. vuk 2011.05.10. 14:02:37

@tundrazuzmo: a "megoldottak" jobbara azt jelenti, hogy senki nem akarja fellokni a bringast meg leszoritani vagy centizgetni...

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: teny. de egyelore nalunk venni kell, mert nincs :)

ex-dr. vuk 2011.05.10. 14:03:53

@HakapesziM: ezt inkabb mar nem is minositem...
kicsit gondolkozz :)

ex-dr. vuk 2011.05.10. 14:08:33

Azon rohogok, hogy a kerekparos az mindig "csalinkazik" vagy "szedeleg" :)
Gyerekek, lattatok mar kerekparost eletetekben? :D

Perillustris 2011.05.10. 14:15:31

@Tron65: @szaGértő: @Tower13:

Ha jól sejtem, ti minden mobiltelefonálóra rádudáltok autózás közben. LOL

Nem keresték még a menyasszonyt és a vőlegényt a kocsitokban?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.10. 14:19:30

@Öreg Sam: "Emlékszel még?"
Fiatalabbaknak és külföldieknek. Javaslom,hogy irodalmi és lélektani elemzést készítsetek.
(A kétéves főiskola az meg milyen?)

"Munkásőrnek egy baja
Így van-e
Mért nincs három élete
Élete
Egyiket a Pártnak adja
Másikat a párja kapja
Harmadikkal egy a fegyvere"

"Szép időben, rossz időben
Hordom kedves fegyverem
Összeszoktunk, és azóta
Egyre jobban kedvelem

Hej, te puska, puska vagy
Nem csinos kis fruska vagy
Mégis épp oly drága vagy nekem
Mint a szép szerelmesem"

HakapesziM 2011.05.10. 14:30:26

@vuk_: Gondolkoztam. Mindig a holland példával jönnek, hát legyen úgy. Csak kereszteződésekben, körforgalmakban találkozni kerékpárosokkal. Amúgy külön úton nyomják. Való igaz, a jobbra kanyarodás ekkor rizikós kicsit, de nagyobb forgalmú úton úgyis lámpa szabályozza az elsőbbséget. Kerékpárost előzni - az egészen belső területeket leszámítva alig-alig kell. Nem lenne gond itthon sem, csak a média "rásegít", és túl magabiztosak lettek kerékpáros barátaink.

Silent Bob 2011.05.10. 14:49:02

@HakapesziM: Azért arra kíváncsi vagyok, mit lépnétek, ha úgy lenne mint Amsterdamban.
1 villamos,
1!!! sáv autó,
1 ugyanolyan széles!!! sáv bringaút,
1 ugyanolyan széles járda.

GG81 2011.05.10. 14:49:05

@HakapesziM: nemrég jöttünk meg egy osztrák-német-francia-belga-holland útról... hasonlóak a tapasztalatok.

a legjobban akkor röhögtem, amikor az áhitott holland bringásnemzet tagjai közt álltam a legtöbbet a dugókban. :-DDD
lehet, hogy kompenzálnak a sok bringával, de még annál is sokkal-sokkal több autójuk van, amik nem igazán haladnak. sehol másik országban nem volt annyi autós, mint a jólélő beneluxokban...

HakapesziM 2011.05.10. 14:54:32

@Silent Bob: Az belső terület, belváros lehet. Ilyen helyekre kamionnal ritkán megyek be. Nem vagyok a kerékpárosok ellensége, de nagyforgalmú helyeken úttestre nem engedném őket. Jó sok kerékpárút legyen, még én is lehet rákapnék, ha itthon vagyok.

Silent Bob 2011.05.10. 14:58:17

@HakapesziM: Belső kerület, de itt a Kiskörúton az egyszem bringasáv miatt is feszül mindenki.

ex-dr. vuk 2011.05.10. 14:59:54

@HakapesziM: en Londont tudom felhozni, elso ket zonaban nincs kulon vezetett kerekparut. egy darab sem. mindenki az uttesten teker, hol kerekparsavon, hogy buszsavon (ott is szabad), hol egyikse, siman a kocsik kozott. mindenki elvan, jol erzi magat. en spec egyetlen balesetet sem lattam

GG81 2011.05.10. 15:02:08

@Silent Bob: ha egyirányú utca, akkor 1 sáv, egyébként mindenhol megvan az oda-vissza irány is.

azért már megint túlmutatsz a történeten. bár olyan "sz@r" lenne, mint amszterdamban!

ha olyan lenne, akkor tudod mi lenne a helyzet és akkor qrvára nem érdekelne sokakat az autójuk, elmondom. lenne egy olyan bkv-nk, mint ott a gvb!
óriás népünnepély, nemzeti ünnep a hollandoknál, millió turista mégsem volt dugó a királynő napján. miért?
mert nem restek letenni a kocsi és kb. hülyék is lennének, ha nem tennék le egy P+R-ben, amik körbeveszik a várost.
mit kapnak ezért? biztos helyen tudhatják a verdát és kapnak utasonként egy jegyet, ami biztosítja a városba és vissza az útjukat 1-1 óra időtartamig (bármennyi átszállással ezidőalatt). nos, mi most épp ketten voltunk, de német példa és a logika alapján 1+4vagy5 főig szokott ez működni, hogy ösztönözze a P+R használatát.
szóval autó lerak, irány a város, az már csak hab a tortán, hogy 1 járattal elérhető a CENTRUM. szuper bentvagyunk, majd vége a progiknek, irány vissza. a parkolóházban jegyet érvényesít és fizet!

mindezt 8 euro-ért!!! gyors, átszállás lehetőségével, de jólszervezettsége miatt feleseges is volt, pontos, tiszta tömegközlekedés, segítőkész munkatársaikkal, biztos helyen történő félnapos parkolással.

nah, ha majd ilyet tud felmutatni a bkv/bkk, akkor lehet beszélgetni, összehasonlítgatni...

(munchen, stuttgart csoportos napijegy, ami 1+4vagy5 fő, P+R-ben vagy az autó városszélen hagyásának céljából 10,6 euró!!! számold ki 5 ember esetén 2 és egy kicsit, egész napra, a teljes hálózat használatának lehetősége 2 zónán, amik speciel ott a teljes várost jelentik)

Silent Bob 2011.05.10. 15:04:19

@GG81: Most akkor volt kibaszott nagy dugó, vagy nem? Legalább két egymást követő hozzászólásban ne mondj ellent magadnak.
Egyébként meg egy adott hozzászólásra válaszoltam, miszerint "Mindig a holland példával jönnek, hát legyen úgy."

HakapesziM 2011.05.10. 15:04:59

@Silent Bob: Igen, mert forgalmas és szűk. Nem lehet mindig elférni, át kell lógni a belső sávba. Sajnos nem erre a forgalomra tervezték Budapestet annak idején. Én azt mondom, ahol már tarthatatlan a gépjárműforgalom, legyen sétálóutca. Törekedni kell a kétféle járműforgalom lehetőségek szerinti szétválasztására, ezt tették, teszik nyugaton is.

ex-dr. vuk 2011.05.10. 15:05:20

@HakapesziM: konyorgom ne legyen sok kerekparut... inkabb sav. nem akarok minden keresztezodesben halalfelelemben lenni a kanyarodok miatt, vagy allora fekezni miattuk 50 meterenkent.

ex-dr. vuk 2011.05.10. 15:08:36

@HakapesziM:
"Törekedni kell a kétféle járműforgalom lehetőségek szerinti szétválasztására, ezt tették, teszik nyugaton is"
nem teszik :) kerekparsav megy manapsag mar mindenhol, ami nem valaszt szet (annyira).

A setaloutcaval egyetertek, de eleg lenne ahol pl 2x2 vagy 2x3 sav van, a szelsot busz+bicikli, vagy sima biciklisavnak kijelolni. ennyi kene es nem tobb. (sot bicajosnak eleg fel sav is sokszor)

HakapesziM 2011.05.10. 15:11:10

@vuk_: Nézd, ami működik, vegyük át más országokból, de itthon most nem igazán jó, különben most nem beszélgetnénk erről. Tőlem átvehetünk mást is, nem vsgyok ellene. Angol dolgok: pl. nincs kamionstop, előzni tilos, sebességhatár 60 mph stb. Bajok meg ott is vannak, irdatlan dugók stb.

GG81 2011.05.10. 15:13:04

@Silent Bob: bruggeben, gentben qrvanagy dugó volt jah, meg rotterdamban, delftben is, de amszterdamban valamiért nem.
meglehet belgiumban nem olyan fejlett a tömegközlekedés, de például qrvadrága is. érdekes mi... vagy például halgass helyi rádiókat, tudod a neten ezeket is tudod, hát még ott helyben a rádióhullámokat fogva. aztán figyusszad csak hol mennyi és mennyikilométeres dugók vannak.

legalább próbáld meg értelmezni a két külön hozzászólást... tudod, az hogy benelux az nem EGY ország.

ex-dr. vuk 2011.05.10. 15:19:07

@HakapesziM: en a kerekparsavrol es az uton biciklizesrol beszeltem, amit at kellene venni (szeparalt kerekparutak epitese helyett), hogy jon ide a kamionstop?
Irdatlan dugokat a kerekpar nyergebol festoi ivben szarom le :) Egyre kevesebben autoznak, mert baromsag. Egyszeruen mazochizmus.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2011.05.10. 15:22:54

@HakapesziM: Nem száműzni kell őket/minket az útról, mert akkor most pl. nem tudnék hazamenni :P

De a kérdésedben benne van a válasz is: A "szédelgőket" igenis tessék elhajtani a picsába, amíg nem tanulnak meg rendesen közlekedni.

Silent Bob 2011.05.10. 15:24:40

@GG81: Most erre mit mondjak? Te írtad az ÉN Amsterdamos hozzászólásomra, hogy a Benelux államokban dugó van.
Amterdamban valószínűleg azért nincs dugó, mert sokan járnak biciklivel. De tökmindegy, itt sosem lesz Amsterdam. Csak azt tudnám, hogy te (állítólag) bringásként mi a faszért jársz minden biciklivel kapcsolatos sikkhez haterkedni.

ex-dr. vuk 2011.05.10. 15:30:53

@Silent Bob:
"De tökmindegy, itt sosem lesz Amsterdam." - de ez nem csak az ut-tervezokon mulik, hanem mindenkin: amig ez a harc megy az utakon, addig itt semmi jo nem lesz.

Silent Bob 2011.05.10. 15:32:12

@vuk_: Nemcsak az utakon, fasztalicska ország ez minden szempontból.

GG81 2011.05.10. 15:34:52

@Silent Bob: látom figyelsz és látom korlátoltan kerekagyad van itt is... nah pont ezért vagyok itt ezt kiegyenlíteni.

mit írtam, hogy tömegközlekednek, mert megéri! erre kisütötted a zagyadból, hogy mert bicikliznek. gratulálok.

meg há' biztos nehéz felfogni, hogy a világlátás az nem azt jelenti, hogy egyesek 1 (egy) darab város tekintetében tolják az ezáltal nemkicsitfalse tapasztalataikat. mások meg képről... kicsit szélesítsétek a látókörötöket, lássátok meg komplexen mi hogyan működik, mi miért tud úgy működni. hajrá!

HakapesziM 2011.05.10. 15:38:59

@vuk_: Arra próbáltam utalni, hogy a jó dolgokat ne szelektíve vegyük át. Ha a kerékpározásról van szó mindig pozitív példa a nyugat, de ha valaki felveti pl. a német sebességkorlátozás hiányát autópályán, mondjárt jön a kifogás, hogy így, meg úgy, meg a morál, meg az utak. Most valahogy ez a trendi, a kerékpár.

Silent Bob 2011.05.10. 15:43:05

@GG81: Hát szerintem speciel Amsterdamban kurvára sokkal többen bicikliznek, mint tömegközlekednek. És ÉN Amsterdamról beszéltem, úgyhogy nem kell arcoskodni.

GG81 2011.05.10. 15:49:51

@Silent Bob: bobby, arcoskodik a halál... csak a szerinted és a láttam/tapasztaltam között van némi különbség. vagy ezek itt ebben a nyüves kis országban olyan blogok, ahol minden alap nélkül megy az észosztás és már az is baj, ha valaki többet látott... áhhh értem!?
de, ha szerinted többen bicikliznek, mint tömegközlekednek ott, hát akkor biztos úgy van.

lyken 2011.05.10. 15:53:31

@vuk_: "mennyivel vedhetobb az"
Bíróságon? Jószándékú dudapöccintés, hogy felhívd a balesetveszélre a figyelmét vs. gondatlan előzés? Viccelsz? Években mérhető a védhetősége.

"ezt o is mondhatja, hogy "egy autot 8-szor kellett eloznom bakker, tok idegesito volt" ;)"
Mivel országútival voltam így nem annyira mondhatja. Aki meg kocsival előzgetőset játszik másik hülyével az netto fasz.

Silent Bob 2011.05.10. 15:58:48

@GG81:
szerintem=láttam/tapasztaltam.
Volt szerencsém eltölteni egy pár napot, Londonban pedig laktam is.

ex-dr. vuk 2011.05.10. 16:08:28

@lyken: dudapoccintes is szabalytalan, "gondatlan elozest" meg nem ertem, ha az oldaltavolsag megfelelo, akkor nem lehet gondod.
mondjuk szerintem siman nem ertetted amit irtam.

@Silent Bob: vigyazz, mert megkapod, hogy mi a faszt ugatsz bele Londoni peldaval, mikor ez budapesten van ;)

Silent Bob 2011.05.10. 16:09:35

@vuk_: Csak jelezni próbáltam, hogy GG81-en kívül más is elhagyta már az országot. :)

mohopasi 2011.05.10. 16:18:18

Hogy is volt azzal a taigetosszal, és miért is ment ki a divatból? :)

lyken 2011.05.10. 17:03:51

@vuk_: "dudapoccintes is szabalytalan"

LOL

Akkor mégeccer, utoljára: "fentebb említett bicajos viszont nem negyvennel ment, ráadásul a kormányt sem fogta, hanem kezét lazán maga mellett lóbálva kóricált a sáv közepén."

Éééérted? "a kormányt sem fogta"

Veszélyeztette saját magát. Tehát: autós megpöccinti a dudát. Eredmény: Gyökérfazon megmarkolja a kormányt, mint lelkesprosti az álló péniszt.
Ne haragudj, de nem folytatnám, jellemzően különbözik a világnézetünk a jelek szerint, egyszerűen kár egymás idejét rabolni. Szerintem ne tekerjen senki kormány markolása nélkül, szerinted lehet, a lényeg hogy ne dudálják le. Engem nem zavar, hogy te így gondolod(amíg nem haladsz előttem bringán a karodat lóbálva), ettől függetlenül úgy közlekedek ahogyan helyesnek gondolom a _jogszabályok_alapján_. További szép napot.

ex-dr. vuk 2011.05.10. 17:16:41

@lyken: jo hat miutan (kormanyt fogva) tekertem engem is ledudaltak, miutan megkerdeztem az volt a valasz, hogy az volt a balesetveszely, hogy ott mentem elotte (mert ha elesek - ??? - akkor pont ele esek). A valos indok persze az volt, hogy szerinte (az amugy nem letezo) kerekparuton kellett volna mennem.
azert tajekoztattam, hogy hacsak nem tervezett meglokni hatulrol a kocsijaval, semmilyen veszely nem allt fonn (ha meg meglok az nem baleset :))

nem tamogatom az elengedett kormanyt, nem is vedem, tenyleg ne menjen ugy. viszont ettol fuggetlenul elegge szokas lett ledudalni a biciklit velt vagy valos indokok miatt, csak ugy. arra probalok ravilagitani, hogy egyreszt felesleges (mit ersz el?..) masreszt veszelyes (megijeszted).

De tenyleg hagyjuk :)

tyberius 2011.05.10. 17:50:26

@Silent Bob: Igazából ez már alakulgat a Nagykörúton, ma délután arra jártam és feltűnt, hogy egy rahedli bringás tolja a külső sávban, az autósok meg, mivel tudják, hogy sávon belül nem férnének el mellettük, inkább belül haladnak. Mondjuk ehhez az is kellett, hogy nem volt dugó, se valami őrült forgalom. De belegondoltam, hogy ha a bringások inkább autóval járnának, akkor tele lenne a külső sáv is...

D4D 2011.05.10. 18:32:39

@Öreg Sam:

Én egyszerre többet is...

Öreg Sam 2011.05.10. 20:09:10

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
A "kétéves főiskola" közönséges sorkatonai szolgálat az emlitett főiskolán b+
23 hónap,28 nap,ez még fagyiból is sok lenne...
Még egyszer megkérdezem: láttál te eleven munkásőrt?
Én láttam néhányat.
Többségük rendes,szófogadó,kicsit kommer faszi volt,aki picinyke előnyökért a családja javára, beállt a sorba.Akkor ilyen világ volt,én a "kisembert" soha nem kárhoztatnám.
Ülj le,roskadj magadba,igyál egy páleszt,és gondolkozz el! Ma nem igy mennek a dolgok???
Köztisztviselőt indoklás nélkül kirugunk,rendőrt(sarki talpast) megfigyelünk,stb.
Próbálj kilógni a sorból!
Nekem olyan végzettségem/szakmám van,hogy megtehettem szemberöhögni a kommer párttitkárt,meg a mai pártokat is! Kiirtam magam a politikából ab start,mert nekem az érték a mérték.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.05.10. 20:40:37

@vuk_: Szerintem az, hogy elengedett kormánnyal biciklizik valaki egy forgalmas úton, az egy kicsit veszélyesebb, mint az, hogy szabálytalanul dudálunk. Amúgy meg hirtelen egy ok sem jut eszembe arra, hogy miért megy valaki az út közepén azon kívül, hogy az illetőnek járdaszegéylfóbiája (esetleg fűfóbiája) van.
@HakapesziM: Van igazság abban, amit mondasz, az se véletlen, hogy a fő-főutak (7-es meg 3-as, meg tárasik) végig vannak rakva a traktor-szekér-bicikli lassúsági szentháromságot tiltó táblákkal.

Perillustris 2011.05.10. 21:39:13

@HakapesziM: "várják ki, míg megépül egy kerékpárút hálózat"

ROTFL - miért, az "autósok" megvárták, míg lesz elég parkolóhely? Lóf@szt. Parkolnak mindenhol, ahol az fizikailag nem lehetetlen, járdát, parkot nem kímélve. Az "autósok" megvárták, míg kiépül a kiszolgáló infrastruktúra, elkerülő utak, útszélesítések, hidak, stb? Segítek: nem.

Ne röhögtesd már ki magad!

@SomyTomy: Nem véletlen, persze. Nehogymár a szent gépjárművezetőt lassításra és figyelmes vezetésre kényszerítsük. Remélhetőleg eljön az idő, amikor az említett utakat "felszabadíták", és szabályosan mehet rajtuk a traktor és a bicikli is, nyilván nem a jelenlegi sebességhatárok mellett. Akinek meg sietős, menjen a kvázi párhuzamos autópályán.

@tyberius: Régóta mondom, hogy eljő az idő, amikor a gépkocsivezetők fogják követelni a kerékpársávot a parkoló autók helyére.

m.blog.hu/ko/kozpontibizottsag/image/haladnank.jpg

Perillustris 2011.05.10. 21:49:02

@D4D: Holnaptól minden kézből mobilozóra rádudálok, mert a szabálysértő kiteszi önmagát annak, hogy fának vagy oszlopnak rohan, netán a szembejövő sávba kormányozza gépjárművét, szerencsétlen esetben megölve egy ötfős vétlen családot.

Védjük meg a mobiltelefonálókat, dudáljunk nekik! :)

D4D 2011.05.10. 22:12:52

@Perillustris:
Ez egyébként mostanában divat lett egyes helyeken.... Nem baj.

Mondjuk a mobiltelefon egy kétélű dolog, mert autóban nem telefonálhatok félkézzel, de késsel-villával megehetek egy Sztroganoff bélszínt menet közben.

Kerékpárral nem szabad elengedni a kormányt, de a kormányra applikált jegyzetfüzetbe szabad telefonálás közben jegyzetelni, feltéve ha a telefont nem fogom a kezembe, hanem a vállammal szorítom a fülemhez.

---

Járműtől függetlenül:

Vannak olyan barmok, autón-biciklin-motoron-gördeszkán-stb, akik a forgalomnak háttal ülve a bal bokájukkal is 1000%-osan elvezetik a járművüket, míg vannak olyanok, akiket csak a forgalom és az út, esetleg még a saját járművük is zavar a vezetésben.

Spikk 2011.05.10. 22:56:26

@mohopasi: Az életképtelen egyedeket Darwin nevében a szakadékba vágták a vének. Azért szűnt meg, mert ezek a vén fazonok nem bírnak el tonnás vasakat, akik miatt viszont hajigálni kellene, bele vannak nőve. :)

Spikk 2011.05.10. 23:04:02

@SomyTomy: Most, hogy mondod, allergiás vagyok a fűfélékre. Csodálkoztam is, hogy mi a fene lehet, ha az út szélén tekerek, csavarja valami az orromat, de ha a sáv közepén, vagy a felezővonalhoz közelebb húzódva, akkor nem.
Köszi! :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.11. 09:41:35

@Öreg Sam: Egyetem után még én is voltam majd' 7 hónapot a rettenetes Gyöngyös-Abasári Dandárnál.
Eleven munkásőrt láttam néhányat. Apám bányász volt, ott gyakori betegségként fordult elő. K. Jani, a bányászdroid (kitalator.blog.hu/2009/04/22/droidvadaszat) is az volt.
A DEKO-ban meg volt egy kollégám, aki azzal nyerte el a beosztását, hogy megmentette a vezérigazgató életét, mert a párbizottság asszonyosan telt szép szőke nőügyese hátraejtette az elcsettintett kézigránátot, és ő azt felkapta és kiemelte a lövészárokból. Eldobni már nem tudta, így szétvitte a kezét, viszont így nem a vezér lába között robbant. A dolgok pikantériája az, hogy a párbizottság feloszlatásával a vonatkozó "élvtársnő" is kolléga lett, mint "ejtőernyős". Azt az állást kapta meg, amit nekem már másfél éve megígértek...

@Spikk: Akkor térj át a marihónaljáról a szpídre vagy a kokóra!

tocibacsi 2011.05.11. 11:18:55

szerintem gyökér dolog feltartani a másikat. Gyalogosként a kerékpárúton, kerékpárral egymás mellett 4-en a többi bringást, bringával az autóst, autóval tötymörögve a többieket... hogy fogta e a kormányt hozzá, az engem nem is érdekel... aki meg egy dudapittynetéstes "BOCSI"-t nem tud elkülöníteni egy dudára-rádőlős-félperces "takaroggyá-a-kaurva-anyádba"-tól, az meg ne menjen közútra... nem bringával. SEHOGY... A stílusa meg ugye no comment...

Perillustris 2011.05.11. 11:33:52

@tocibacsi: Itt a hozzászólók zöme fejlevágást követel az esetlegesen kocsira csapó gyalogos vagy biciklis esetén, pedig egy autóra ütés elég jól elkülöníthető egy láncos odavágástól vagy ököllel ablakba ütéstől.

Spikk 2011.05.11. 11:56:36

@tocibacsi: A másikat indokolatlanul feltartani gyökér dolog és a KRESz is tiltja. Csak ne felejtsük el, hogy sok esetben az autósok azt tartják indokolatlannak, hogy a bringás egyáltalán ott van, vagy azt, hogy nem megy a megengedett 40-nel.
Ha valaki bringával 20-szal tud menni, akkor annyival tud, nincs szó indokolatlan feltartásról. Feltéve persze, hogy nem tilos az úton bringázni és nem húzódik beljebb az indokoltnál (amit viszont ő jogosult eldönteni). Pl. nem biztonságos az útnak a szélső, koszos-poros-kavicsos-üvegszilánkos részén bringázni, nem biztonságos a nyomvályúban és annak közvetlen közelében bringázni, nem biztonságos az út széli kátyúkat szlalomozva kerülgetni, ugyanez nem megfelelően szintbe állított vízelvezetőkkel is igaz, nem biztonságos a párhuzamosan parkoló autók mellett haladni (az ajtók szemre kb. 1,2 m-re is nyílhatnak és ennyi a bringás jobb széléig szükséges távolság, nem a kerék nyomvonaláig, az meg már a sáv közepe nagyjából).
Ezekben az esetekben teljesen normális, hogy az ember beljebb húzódik. Autóval sem a padkához ragadva közlekedünk. Meg kell előzni, ha sávon belül (szabályosan, megfelelő oldaltávval) nem megy, akkor meg kell sajnos várni, hogy legyen alkalom. Ahogy az egész sávot elfoglaló munkagépek esetén is.

Öreg Sam 2011.05.11. 16:16:54

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Az a faszi,aki kidobta a Nagy Gabi tökei alól a gránátot,történetesen a sógorom :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.11. 16:41:37

@Öreg Sam: Erre mondják, hogy kicsi a világ!

Amúgy meg miféle Nagy Gabi? A diszpécsert is majdnem kirúgták, amikor saját magának egy cetlire azt írta, hogy "Nagy Gabi telefonon azt üzente, hogy ..."
Erős ordítások közepette tudatta vele meg a fél várossal, hogy ő márpedig DOKTOR NAGY GÁBOR ELVTÁRS! Szabadlábon van már?

Pista hogy van?

Öreg Sam 2011.05.11. 16:49:02

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Köszöni jól elvan a saját kis vállalkozásában.
Ezek szerint az is megvan neked,hogy volt egy "anyagos" Nagy Gabi is,aki merő önvédelemből nem a Dr-t,hanem az anyagost követelte meg,nehogy összekeverjék azzal a cimeres ökörrel :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.12. 09:33:28

@Öreg Sam: Őt nem ismertem. Nyersáru-átvevőnek vett föl szegény Kálmán (több diplomás volt a csoportban, mint a gyár összes többi részlegében együtt), elvétve tartózkodtam a gyárban, alig ismertem valakit. Már járkáltam a termeltetési felügyelőkkel szerződéseket kötni, táblákat szemlézni, mert úgy volt, hogy indul a közvetlen felvásárlásos háztáji ágazat és azt majd én vezetem, amikor megérkezett az a "mennyből az angyal"ka...
A Dr-al mi van? Utoljára akkor hallottam róla, amikor Floridában elkapta az Interpol.

Öreg Sam 2011.05.12. 11:07:22

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Nem tudom,én 84-ben szük 25 évre Kecskemétre költöztem munka okán,most kezdek ujra ismerkedni Debrecennel(a multkor eltévedtem,pedig ez a szülőfalum) :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.12. 11:11:10

@Öreg Sam: Csak útbaigazítást ne kérj bennszülöttektől! A debreceniek nagy többsége a közvetlen lakó- és munkakörnyezetén kívül csak a Nagyállomást, a Nagytemplomot meg a Nagyerdőt tudja, hogy hol van...

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.05.12. 16:41:35

@Perillustris: A traktoroknak ez nem akkora probléma, a legtöbb helyen a településekről földutakon kiválóan megközelíthetőek a szántófödek. Egyébként meg a tiltás a biztonság miatt van, nem épp életbiztosítás a 90-nel menő autók közt biciklizni. Az meg röhelyes elképztelés, hogy biciklisek kedvéért az autósok menjenek hússzal. Az meg hogy "Akinek meg sietős, menjen a kvázi párhuzamos autópályán." A négy napos autópálya matrica (D1)1650 forint, a főutak haszánlata ingyenes, és nem hiszem, hogy bárkinek van kedve leszurkolni az autópályadíjat azért, hogy aszomszéd faluba menjen.

Perillustris 2011.05.12. 16:57:08

@SomyTomy: Ki írt huszat? De 60-ben ki lehet egyezni. Gondolom az teljesen korrekt, hogy a "biztonság kedvéért" ki vannak tiltva a bicajok.

GYK: a szomszéd faluba - legyen messze, tíz kilométerre - 90-nel 7-8 perc alatt érsz át, 60-nal meg 10 perc alatt. Miért kéne autópályán menni a szomszéd faluba?

Roppant gyengén érvelsz.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.05.13. 20:11:33

@Perillustris: Htavnnal menő autók közt se élebiztosítás, főleg, mert a biciklizéshez egyáltalán nem kell semmilyen KRESZ képzés. Szép kis baleset lenne belőle, hogy a biciklis akárkicsodát elgázolta egy kamion, és még a bicajosok lennének megsértve (elmézést, akinek nem inge ne vegye magára), hogy a "tahó kamionos nem figyelt". Egyébként meg ad1: nem mondtam, hogy a gépjárművezető szent, és ad2: ne mondd, hogy most nem igényel elég odafigyelést a vezetés (lásd: tilos mobilozni). Amúgy az autóút nevében sem véletlenül van benne, hogy AUTÓ, ugyanúgy, ahogy a bicikliút meg a bicikliseké. Arról nem tehetek, hogy bicikliút kevesebb van, bár a Balaton körül megvan teljesen, és Budapesten is egyre több lesz belőle.

Perillustris 2011.05.14. 00:29:33

@SomyTomy: "főleg, mert a biciklizéshez egyáltalán nem kell semmilyen KRESZ képzés"

Pontosan látjuk nap mint nap, mit ér az elvi képzés. Az, hogy a nevében benne van az "autó", semmilyen lényeges tartalommal nem bír, különösen nem fektet le semmiféle megváltoztathatatlan dolgot.

D4D 2011.05.14. 20:16:24

@Perillustris:

Két problémával küzdünk:

1. Kerékpárosként mindennemű képzés nélkül lehet a közúti forgalomban részt venni.

2. A járművezetői képzés szinvonala alulmúlja a a bányászbéka latintudását.

Perillustris 2011.05.14. 21:44:51

@D4D: "Kerékpárosként mindennemű képzés nélkül lehet a közúti forgalomban részt venni."

A KRESZ-oktatás évtizedek óta a NAT része. Az, hogy az oktatási intézmények elmismásolják ezt, elfogadhatatlan.

Ennek ellenére azt gondolom, hogy csak érzelmileg jelent problémát az, hogy "képzés nélkül lehet a közúti forgalomban részt venni". A legtöbb szabályt ugyanis azt jól ismerve szegi meg minden közlekedő. Jogosítvánnyal vagy anélkül, tökmindegy.

D4D 2011.05.15. 00:04:28

@Perillustris:
Sok olyan szabály van,amit épeszű bringás nem szeg meg, de minimum van róla fogalma, ezért nem megy bele baromságokba.

Amióta melegszik az idő és előjöttek a kocabringások, azóta már kétszer történt meg velem csak ezen a héten, hogy jobbra hátra párhuzamos helyre tolatás közben a bringás jobbról elment mellettem. Épeszű ember, akinek van fogalma a KRESZ-ről, ilyet nem csinál.

A kettő közül az egyikkel sikerült beszélnem (elesett), fogalma sem volt róla, miért nem mehetett volna ott el.

Amikor valaki megszegi a KRESZ-t, nem mindegy, hogy tudatosan, vagy azért mert lila fingja sincs róla.

Sajnos olyan autósok is vannak, jellemzően a III. kerület hegyi részein, akik nem tudják mi az a jobbkéz-szabály. Ők már a kettes halmaz elemei.

NAT 16 éve van, de folyamatosan (jellemzően 4 évente) foltozzák, sajnos nem egy komolyan vehető dolog.

terror 2011.05.18. 01:44:00

@D4D (es persze a tobbi jogsi/KRESZ temaban erintett):

varosban.blog.hu/2011/05/17/biciklis_lettem_budapesten

Ez megvolt? Ember letette az autot, bringara ult. Idezek tole:

"Tíz év kihagyás után másodpernyi bizonytalanság nélkül vetettem magam a forgalomba, cikázok a gyalogosok, autósok közt, sávot váltok, áthúzok, szabálytalankodok, szóval pont olyan köcsög biciklis lettem, mint akiket néhány hónapja még teljes lelkesedéssel szidtam."

Vajon van jogsija? Es KRESZ vizsgaja?

Mas...

criticalmass.hu/forum/20101226/jogositvany-birtokaban-kerekparozol-e-felmeres

630+ szavazat utan is ~82% volt a jogsis valasz. Jo volna ha megtobben szavaznanak persze, sokezren, de ehhez terjeszteni kell meg egy darabig. Besegithettek ti is. Csalni lehet, de nem er :)

Mas...

Pesi adatok, szakdolgozatos felmereshez:

Az 530 kitöltő válaszai elég jól rímelnek az itt kapott válaszokra:

Van jogosítványa 382 fő 72%
nincs jogosítványa 141 fő 27%
volt, de már lejárt 7 fő 1%

A válaszadók 77%-a jelölte meg, hogy használ kerékpárt közülük, 42% használja közlekedésre, a többiek csak szabadidős célra.

A kitöltők életkori megoszlása:
0-15 év 6 1%
15-29 év 320 60%
30-39 év 125 24%
40-49 év 44 8%
50-59 év 27 5%
60-x év 5 1%

via cm/kritikustomegpecs.hu












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása