A nyárias napok beköszöntével én is elgondolkodtam, hogy fóliáztatom autóm hátsó üvegeit (csak legálisan:)). Viszont elbizonytalanít, hogy a hatósági emberek, a rendőrök és az autószerelők vajon kellően tudják-e, mi legális és mi nem az. Azt tudom, hogy műbizonylat kell róla, és csak a hátsó üvegekre engedett az igazi sötétítés. Már többször hallottam, hogy meg akartak valakit legális fóliával is buktatni. Tudatlanság vagy inkább bepróbálkozás? B. levele nemrég éppen ilyen témában landolt nálunk, szerintem kellő tájékozottságának és határozottságának is köszönheti, hogy nem húzták le sem őt, sem a fóliát a szélvédőiről.
Autóm pöpec, hibamentes, semmibe nem lehet belekötni. Műszakilag sem, esztétikailag sem (mondjuk most teli van az első szélvédő széttrancsírozott bogárkákkal, de ezt leszámítva). Lejár a műszaki a napokban (talán pont ma), így nem értem rá ismerős ismerősét keresni vagy leinformált állomásra vinni az autót, így az interneten kerestem a közelben olyat, aki másnap (kedden) tud fogadni. Találtam is, vittem is másnap reggel 8-ra. Nagyon kedvesen fogadtak, szimpatikus volt a munkafelvevő, örültem, hogy valószínű, jó kezekben lesz a kocsi. Mondtam, hogy minden rendben van az autóval ,olyan, mintha a szalonból jött volna ki (tényleg olyan, na), de ő azért vet majd rá 1-2 pillantást és ha minden oké, akkor viszi a vizsgaállomásra (óvatosan fog vezetni, megígérte).Hoppá, hoppá... észrevett valamit az autón.- Jaj, jaj.... fólia van rajta, ez így nem fog átmenni, csak ha tejelünk zsebbe -mondja a kulcsokat átvevő. Maximum 70%-os lehet rajta, szemre is meg lehet mondani, hogy ez annál jóval sötétebb.- A vezető mögött nem csak 70-es lehet rajta, szóval nem lesz gond.- De mondom, hogy nem megy át, higgyen nekem, sosem megy át. Vagy le kell szedni, vagy zsebbe 6000, és akkor átmegy.
Elővettem a műbizonylatot is, amire rá van írva, hogy a vezető mögött és a napellenzők sávjában bármilyen A vagy HF minősítésű fólia tehető...- A műbizonylat semmi nem ér - mondta.Az úr erősködött, hogy nem fog átmenni, ezért megegyeztünk, hogy vigye el, ha tényleg nem megy át, akkor fizessünk, de én mindenképpen utánajárok ennek.A kocsit ott hagytam, majd miután gépközelbe kerültem, a CD jogtárat hívtam segítségül.A jelenleg is érvényben lévő jogszabály:
Díszítések és jelzések alkalmazására vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételekBeiktatta: 26/2010. (XII. 22.) NFM rendelet 6. § (2). Hatályos: 2011. I. 1-től.
A fényáteresztő -képesség mértéke megfelelő:a) ha a szélvédő (kivéve a lehajtott napellenzők által takart üvegfelület), valamint a vezetőtéri oldalablakok üvegei esetében (amelyeken keresztül a jármű vezetője részére az oldalra való kilátás, valamint a visszapillantó tükrökkel a jármű mellett lévő mindkét forgalmi sávra történő hátralátás biztosítva van) a mérték legalább 70%;
b) egyéb ablakok (utastéri, raktéri oldal és hátsó ablakok) üvegei esetében 70% alatti mérték is megengedhető, ha a járművet két külső tükörrel szerelték fel."
Visszahívtam a "műhelyt" (egyébként volt egy ilyen mese... ****** Gonzales, az a gyors egér, vagy mi):- Utánanéztem, és a B oszlop mögött, ha van 2 tükör nem csak 70%os fólia lehet - mondtam én.- Akkor hagyjuk az egész műszaki vizsgát, nem fogom elvinni én nem fogok ott jogszabályokat lobogtatni. Sosem engedik át a fóliázott auzót. - mondta ő.Szó szót követett, abban állapodtunk meg, hogy elküldöm nekik emailen a jogszabályt, ő is megnézi. Elküldtem, azzal a kommenttel, hogy nem kell a feszkó, kifizetem azt a 6000-et, hátha kenyérre kell, csak szeretném, ha tudnák, hogy az autóm megfelel a jelenlegi szabályozásnak (úgy látszik, csak elméletileg).Eltelt pár óra, hívtak, hogy kész a kocsi, nem kellett fizetni csúszópénzt, minden oké...Hurrá. Hogy miért írtam ezt le?1. csak úgy2. ott b@*zák át az embert, ahol tudják, résen kell lenni.
cork77 2011.05.13. 08:32:08
Ilyenre soha nem alapozok. Nem szabad.
Mióta a PAV II. vizsgán ki kellet vlasztani fotók alapján a szimpatikus arcokat, azóta nem hiszek egy arcról senkinek. 24 fotóból 8 szimpatikust kellett választani. Megtettem. 3 volt közülük sorozatgyilkos.
dr. _mmm_ 2011.05.13. 08:49:56
2. Ha ennyire erősködik a munkafelevő a csúszópénzre tuti otthagyom az egészet.. nemhogy még jogszabályokat küldözgessek..
pdw (törölt) 2011.05.13. 09:01:13
Amugy nekem pl. gyarilag van UV-szuros folia az ablakokon. En igazabol eszre sem veszem, ugyanugy nez ki mint barmely masik folias auto. Ha teszemazt vmi nagyonokos megis belekotne majd 4 ev mulva a muszakin, akkor hogyan kuldhetem el az anyjaba?
FaZon 2011.05.13. 09:05:03
Pityubácsi 2011.05.13. 09:05:21
ha te viszed vizsgáztatni, akkor is.
pdw (törölt) 2011.05.13. 09:07:33
Marcellusca 2011.05.13. 09:08:12
4. A gépkocsi szélvédőjének és ablakainak fényáteresztő képessége vizsgálatának technológiai műveletei
4.1. Követelmény
A fényáteresztő-képesség mértéke megfelelő:
a) a szélvédő esetében - kivéve a lehajtott napellenzők által takart üvegfelület - ha a fényáteresztő-képesség legalább: Tmin=75%;
b) a vezetőtéri oldalablakok üvegei (amelyen keresztül a gépjármű vezetője részére az oldalra való kilátás, valamint a visszapillantó tükrökkel a jármű mellett lévő mindkét forgalmi sávra történő hátralátás biztosítva van), valamint a személygépkocsi hátsó ablaküvege esetében legalább: Tmin=70%;
c) egyéb ablakok (utastéri, raktéri oldal és - személygépkocsi kivételével - hátsó ablakok) üvegei esetében nincs követelmény.
4.2. A vizsgálat műveletei
4.2.1. A vizsgálathoz a következő feltételeket kell biztosítani:
a) a mérést az ablaküveg legsíkabb felületén, a rögzített mérőmaszk által kijelölt helyen kell végezni,
b) a vizsgált felület legyen száraz és tiszta,
c) mérés közben 3 m sugarú körben semmilyen felület nem mozoghat,
d) a fényforrás fényerőssége és helyzete legyen állandó, a mérendő felületre merőleges és attól 1000+10 mm távolságra,
e) a fényforrás stabilizált tápegységről működjön (akkumulátor vagy stabilizált 12 V).
4.2.2. A mérés végrehajtása:
a) a megfelelő méréstartományba állított fénymérő, illetőleg Lux-Meter érzékelőjét az üveg külső felületén rögzített pozicionáló maszkon kell elhelyezni, és a stabilizálódott értéket le kell olvasni, ez t1.= ...... Lux;
b) az érzékelőt az üveg belső felületére kell helyezni a külső méréssel megegyező helyre, és a stabilizálódott értéket le kell olvasni, ez t2.= .... Lux.
4.2.3. A mérési eredmények kiértékelése:
a) a fényátbocsátási tényezőt a T1(t2/t1)x100 képlet alapján kell kiszámítani;
b) a mérést ötször kell megismételni (T1, T2, T3, T4, T5), és az így kapott fényátbocsátási tényezők közül a legkisebb és a legnagyobb értékűt elhagyva a maradék három számtani átlagát szorozva a mérési összeállításból számolt 1,08 korrekciós tényezővel kapjuk az üvegfelület átlagos fényátbocsátási tényezőjét
Ta(%) =
T1+T2+T3
x1,08;
3
c) az üvegfelület fényátbocsátása megfelelő, ha Ta>Tmin;
d) a mérés elrendezését és a mérőeszköz részeinek javasolt kialakítását tartalmazó ismertetőt a Közlekedési Főfelügyelet bocsátja rendelkezésre.
Ja, és rendelkezik-e a műszerük érvényes bevzsgálással? :D
GiXXXer 2011.05.13. 09:12:21
Szonda, ez-az-amaz után előkerült, hogy a fóliáról mutassak műbizonylatot. Mondom: gyári. Bizonyítsam be. Elővettem a kiskönyvét (még jó, hogy nálam volt), fellapoztam az extráknál, de hajthatatlan volt, mert a "forgalmiban nincs jelölve", hogy ez az a felszereltség. Lehet fapados is, amit utólag fóliáztam, és beadom gyárinak. Ötezer. Anyád! Jelentsen fel! Azt már nem akarta, így ez egyikük belekötött a fehér (!!!) led-es helyzetjelzőmbe, hogy az kék, a másikuk viszont elkezdte kaparászni a hátsó ablakot!!! Mondom törömkarod, hagyodabba!
Szerencsére eszembe jutott, hogy szervízkönyvben benne van a felszereltség is, megmutattam, nagy nehezen elhitték, de kétezerre akkor is megbüntettek, mert a kék (anyád) helyzetjelzőket nem tudtam kicserélni hagyományos izzókra, és ez "a közlekedés biztonságát veszélyezteti"!
Bocs a sokért, a lényeg annyi, hogyha gyárilag fóliázott autót is vesztek, mindenképp kérjetek a szalontól valami papírt, hogy gyári a sötétítés...
esef 2011.05.13. 09:40:04
ugyan már! hiszen a "mester" megmondta, látható, hogy nem megfelelő. mert ezeknek röntgenszemük van... :)
Leadfoot 2011.05.13. 09:50:18
Kicknick 2011.05.13. 09:58:00
egy szó : autóklub
Csigorin 2011.05.13. 10:02:53
MekkMester 2011.05.13. 10:34:32
"Elmész te abba a jó édes, Cinkota felé ballagó, vödörbe menstruáló, bojler testű Anyádba!"
Na! :)
Sitti 2011.05.13. 11:02:42
''autónepper.'' 2011.05.13. 11:10:44
isti77 2011.05.13. 11:28:16
Marcellusca 2011.05.13. 11:31:21
Persze egyik sem 100%-os védelem. :)
Marcellusca 2011.05.13. 11:32:49
"jah meg jobban néz ki a kocsi tőle :)" - az sem elhanyagolható szempont. :D
''autónepper.'' 2011.05.13. 11:34:34
pdw (törölt) 2011.05.13. 11:51:34
Geri1984 2011.05.13. 13:11:02
Marcellusca 2011.05.13. 13:25:59
@pdw: Az enyémbe nem nagyon van belátás. :)
Egyébként, ha az első ablakon úgy süt be a nap, akkor be lehet látni. :(
De ez nem jellemző.
Tibi88 2011.05.13. 13:41:02
A fólia a kilátásban egyáltalán nem zavar. UV szűrős, nem melegszik fel a kocsi, kb 20 fok eltérés van, ha napon parkolsz a fóliázott és a fóliázatlan között. Autópályán nem ég a kezed az üvegen keresztül, ha esetleg baleset van nem robban az arcodba. Ha fel akarják törni a kocsit jó ideig ütögetniük kell, mert összetartja az üveget.
Először ülj be egy ilyen autóba és utána megtudod mennyivel jobb.
Inter Face 2011.05.13. 13:41:19
Inter Face 2011.05.13. 13:49:14
Alikam 2011.05.13. 14:26:45
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.13. 14:27:07
Kentuckyban nem kell muszaki vizsga
itt carolinaban kell, de miert is kellene nekem leadnom a kocsimat valakinek, hogy vizsgaztassa?
odavezetek es levizsgaztatom...
lecet
mondjuk en nem foliztatok, eleg normalisak mar ezek az uvegek, meg hatul sosem ul senki es nem is tervezunk gyereket
zoldbeka55 2011.05.13. 16:26:36
Agyalap 2011.05.13. 16:27:47
Mezei közúti ellenőrzés alkalmával azt mondja a rend derék őre, hogy:
- Tudja hogy most feljelenthetném a sötétített ablakok miatt?
Mondom neki, hogy rajta fogjunk hozzá, mert nincs rajtuk fólia, és az autó nem kapta volna meg a típusengedélyt, ha nem lenne megfelelő.
Erre már csak annyit mondott, hogy most az egyszer elenged...
Agyalap 2011.05.13. 16:29:04
kamushamus 2011.05.13. 16:37:32
Alikam 2011.05.13. 16:41:53
No1kamionos 2011.05.13. 17:21:17
Műszakin nincs gond,csak le kell húzni az első ablakokat,hogy a kamera ne lássa(ismerős a vizsgabiztos oda hordjuk a teherautókat is).
A rendőrök még nem szóltak érte,gondolom a birodalmi csillagos autókon ez megengedett.:)
prettyinpink 2011.05.13. 17:45:32
Viszont az is tény, hogy a rendőrök sem mindig tudják a szabályokat, ami elég szomorú, mert mi az, hogy nekem kell fellhomályosítani szegényt, hogy márpedig ÉN vagyok a szabályos és nem Ő.
világatlasz 2011.05.13. 17:58:15
Öreg Sam 2011.05.13. 18:12:05
Piros ótót feketére fóliáztatok,kell uj vizsga,uj forgalmi?
Metál szinüt ugyanolyan szinü mattra fóliáztatok?
Ha bármelyik aggályos,mi a helyzet a tetőtől-talpig reklámfóliával boritott kocsikkal?
Meridian74 2011.05.13. 18:14:34
Kravver 2011.05.13. 19:08:31
Költse patikára.
lolperec 2011.05.13. 19:27:00
Dudadoktor · http://napiduda.blog.hu/ 2011.05.13. 19:30:35
Szerintem ezt az egész "csak azt engedik át amit ismerős szerelő visz, a statisztika miatt a magánembereket kiszórják" dumát a szervizek terjesztik.
Ne tegye bele a seggét az autómba, és ne vegyen le 50eFt-re egy kis kocsikázásért, megoldom magam.
Már ha tudom, hogy rendben van az autóm... Csodák azért nincsenek, ami szar, azt kiszórják úgyis, és lehet hogy "segítséggel" az átmenne, de ez egy másik mese.
FONTOS: Nyilván a fentiek olyan járműre vonatkoznak, amik rendben vannak, és lehet, hogy van olyan központ ahol a szivatás megy.
Dudadoktor · http://napiduda.blog.hu/ 2011.05.13. 19:34:00
Semmi ismerősöm nincs ott amúgy, egyszer gondoltam egyet, és szakítottam a hagyománnyal, fogtam magam, guglin kerestem egy központot, és kértem időpontot. És jéééé, semmi gond nem volt, fél órás mutatvány az egész, közben kávéztam és olvasgattam. Azóta nyilván oda járok, és soha nem kaszálták el az autót.
Roberto1 2011.05.13. 19:54:13
Első ablak fóliázásánál tuti kell tejelni vizsgánál, csak úgy megy át, de már azt sem érdemes. Sok zsarunál van mobil bemérő, 1hónapra bevonják a forgalmit, 40-60e bírság, új vizsga... nem nagyon éri meg... marad a fél-sötétítés, basszák meg... (szerelő bevallása: másfél hónap alatt 28 újravizsga ezen okból) :-/
fidesz = mszp = szdsz 2011.05.13. 20:01:06
prérikutya 2011.05.13. 20:02:55
A többi 16 sem kutya. Ha múlt századbeli arcok voltak a tesztben, akkor elárulom, hogy ott mindegyiknek volt valami baja...:-)
Leonard Zelig 2011.05.13. 20:16:15
rodeo 2011.05.13. 20:49:04
fidesz = házmesterek pártja 2011.05.13. 20:56:38
man.of.the.street 2011.05.13. 21:01:47
"Szerintem ezt az egész "csak azt engedik át amit ismerős szerelő visz, a statisztika miatt a magánembereket kiszórják" dumát a szervizek terjesztik."
Mikor még Pesten laktam szerelő vitte a kocsimat vizsgáztatni, +6000 ft-tal vett le, mondván, nem ment volna át a vizsgán mert nem megfelelő a lengéscsillapító és meg kellett kenni a zembert....4(!) évvel később bemérettem a telókat és még akkor is bőven a szükséges érték fölött teljesítettek. Lehúzós, köcsög pesti szerelők. Most vidéki (megyei jogú) városban élek, itt egészen más a helyzet. Minden (!) autó átmegy a műszakin, mert arról a helyről, ahol megbuktatnák, hamar elterjedne és oda többé nem vinne senki autót vizsgáztatni.
veresspal 2011.05.13. 21:16:17
veresspal 2011.05.13. 21:18:12
kód 2011.05.13. 21:30:59
venszivar 2011.05.13. 21:38:59
pfekete101 2011.05.13. 21:44:47
Suna bácsi 2011.05.13. 21:50:16
Dudadoktor · http://napiduda.blog.hu/ 2011.05.13. 21:51:59
Nem tudom, hogy az Autoklub hivatalos vizsgaközpont e, ha az, és rendben van autód, akkor nem volna szabad 17eFt körüli összegnél többet fizetned egy műszakiért, ez a hatósági fix ár.
Ahhoz tudom hasonlítani a szitut, mintha megbíznál egy ügyintézőt, hogy menjen el az okmányirodába helyetted a személyidet meghosszabbíttatni, mert te nem érsz rá. És mondjuk elkér tőled ezért 15.000Ft-ot + az ottani költségeket. (Persze nem lehet ilyet, de talán szemléletes a példa).
Kötekedőknek és szerelőknek kiegészítések:
Nyilván a dolog kényelmesebb egy szolgáltatón (szervizen) keresztül, nincs azzal semmi baj, ha ezt valaki ki tudja és ki akarja fizetni, lelke rajta. A baj az, amikor valaki félelemből csinálja ("ha én viszem be, tuti kivágnak, hogy meglegyen a statisztika"), illetve ha tudatlansgából ("vizsgáztatni a szerelőnél kell").
Szerelőknek: ne értsétek félre, nem arról beszélek, hogy Ti korrektül felkészítetek és megjavítatok egy autót a vizsgára. Én a számla azon részére gondolok ami "ügyintézés" címszó alatt fut, és nem 17.000 van rajta, hanem 30.000, és adott esetben a szomszéd utcába vittétek az autót a tulaj helyett, ráadásul nem is volt semmi baja, továbbá ültetek az egész ügyön biztos ami biztos 24-48 órát. Mennyi ilyet láttam, de mennyit....
Akinek nem inge, ne vegye magára.
Timnorc 2011.05.13. 22:44:41
2004-es gyártású kocsim körbe volt/van fóliázva, de csak a B oszlop mögötti részről van műbizonylatom. 2008-ban volt először műszakin 10e volt pluszban. 2010-ben a műszaki vizsga napján reggel leszedettem az első ajtókon lévőket, a vizsga után visszarakattam 4+4, tehát 8e Ft-ért.
Más:
Egyébként a haszna - leszámítva egy esetleges ablak-szét-robbanós balesetet, meg szándékos ablak-betörési-kisérletet - szerintem csak az, hogy jól néz ki.
D4D 2011.05.13. 22:46:46
Egyszer voltam idegen helyen, kértek műbizonylatot a fóliáról....
parrre 2011.05.13. 23:26:44
Fehérszakál 2011.05.13. 23:31:52
Reggie 2011.05.14. 00:22:42
Sákif za morro? 2011.05.14. 00:31:14
Circus 2011.05.14. 01:03:48
Tehát a teherautó vezetése, illetve létezése önmagában bunkóság? Buszon se látsz át... így akkor a tömegközlekedés is az???
Ez egy érdekes észrevétel volt, szerintem gondold át mégegyszer :)
2011.05.14. 01:12:54
UV védelem? Belátás elleni védelem? Betörés elleni védelem? Igazad van ez mind fasság. Pláne ha mondjuk még egy kis emberke is csücsül hátul.
(Mellesleg fel is dobja az autót. :-) )
Reggie 2011.05.14. 02:04:10
Dagiszabi 2011.05.14. 03:22:01
Legalábbis a jóember erősen bepróbálkozott.
Elkezdte sorolni, hogy ez az autó miért nem fog átmenni.
1. kiforgatott felnik vannak rajta. Ja, eredeti Mangels krómozott acélfelni.
2. Utólagos xenon van benne. Aha. Sima E betűs "kristálylámpa" Annyi, hogy sík az üvege és a foncsor formájából adódik a vetítés, egyébként sima H7-es. Semmi xenon.
3. A sárvédőszélesítés nem felel meg az előírásoknak. Érdekes, pedig gyáriak. Azt mondjuk éppen nem mondta, hogy melyik előírásnak.
4. A Pótfényszórók szabálytalanok. Állítólag 40centinél beljebb nem lehet az autó széltől. Ezt nem tudom, hogy igaz-e, de a többi az mind baromság volt.
Végül hosszú történet lett belőle, de átment és nem adtam egy fillér csúszót se.
Ja, ez nem a Mercedes volt.
Dagiszabi 2011.05.14. 03:27:07
Én éjjel is ugyanúgy kilátok és élvezem minden előnyét. Nem kell túlzásba esni és normális fóliát kell feltenni. Szerintem.
Volt régen Noname is. Azon kb annyira láttam ki mint amennyire befele lehetett.
Timnorc 2011.05.14. 07:03:41
A 4-es kérdésedre lehet segítség: 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
D4D 2011.05.14. 07:56:55
2011.05.14. 09:38:03
!Szerintem! ott van a kutya elesve, hogy ha nem a legbrutálsötétebb fólia van fenn a vezető mellett, hanem csak valami halovány, "éppencsak" fólia, azon nem problémáznak.
Ezzel azt akartam mondani, hogy lehet, fölösleges cserélgetni.
De mégegyszer mondom: !szerintem! :-)
Quentin, Montargis-ból (törölt) 2011.05.14. 09:54:48
Detto.
Mondjuk én szerelőhöz viszem vizsga előtt, hogy nézze át, ha van valami csinálja meg, utána vigye el vizsgázni. Eddig 3 vizsgán volt az autó, gond nélkül. És nem, nem fiatal, kevés km-es. :-)
parrre 2011.05.14. 10:28:10
munkanelkuli 2011.05.14. 12:01:19
"Már mi vagyunk hatalmon kétharmaddal, nem a komcsik, úgyhogy vissza a lehúzással, csúszópénzzel, korrupcióval! Ha tovább szívózól, megmondlak OV-nak és visszamenőleg 20 évre elveszi az összes adózatlan pénzedet."
Aztán várjuk meg, mit lép (vagy már előbb fussunk)!
Reggie 2011.05.14. 14:15:27
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.14. 14:21:24
hat otthon ez a szokas az teny
jo is ez a szereloknek
en altalaban eszre veszem ha valami nem OK akocsival
minek nezetnem at, ha minden rendben?
ja, hogy fizessek?
Tibi88 2011.05.14. 14:27:37
Beállok én is a sorba. Bunkó vagyok. Elismerem. Nem akarok nyáron megsülni, nem akarom a forró kormányt fogni, nem akarok beleülni a forró ülésbe, nem akarom hogy autópályán égesse a kezem a sima üvegen áttűző nap. Ezért tényleg egy hatalmas paraszt vagyok. Ha te meg nem látsz át a kocsin és a seggemben mászol, és ezt még veszélyesnek is érzed, hát maradj le és lesz időd reagálni.
És igazad van, a szárnyak is gusztustalanok: www.carautoportal.com/car-images/porsche/porsche-gt3-rs/porsche-gt3-rs1.jpg hányinger egy ilyen autó szerintem... :D
Quentin, Montargis-ból (törölt) 2011.05.14. 14:50:28
Mivel az éves cserék miatt amúgyis nála van és foglalkozik az autóval, mindegy ha vet rá egy pillantást. Az még senkinek nem ártott. :-)
+ nem is akar ezért lehúzni.
Dagiszabi 2011.05.14. 19:35:15
Belekötnek másba úgyis és akkor azokat is nehezebb védeni, ha valamiben neki is igaza van.
Igazából az van, hogy amit át akarnak engedni átmegy, amit nem akarnak az nem megy. Ezért viszik az emberek olyan helyre ahol akarják a dolgot. Aztán van ahol az akarás nincs ingyen. Vagy csak akkor van, ha cimbora viszi, cserébe cimbora nem dolgozik ingyen.
pocok007 2011.05.14. 19:44:13
Amúgy ha szabálytalan a sötétítés, azaz esetleg az első oldali ablakok is teljesen le van sötétítve (pl.) akkor a forgalmi is ugrik, ha a rendőr megállít (és el is akarja venni, bár kötelező lenne ebben az esetben elvenni).
Quentin, Montargis-ból (törölt) 2011.05.14. 21:55:25
„...Ne legyen olyan amibe jogosan bele tudnak kötni...”
Mondjuk ez jogos.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.05.15. 10:19:06
Hátsó fólia nagyon jó dolog, én a legsötétebbet is használtam, nem mondom, éjszakai pecánál, egyszer vicces volt kitolatnom a Duna parton az erdőből, a kukksötét is sötétebb lett:-)) Viszont a többi mind előny, legfőképp, hogy nem látják mi van az autóban. Magam előtt én sem szeretem, de a furgonon sem látok át, nem mindegy?
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.05.15. 10:32:13
Tibi88 2011.05.15. 14:07:20
nekem 2 éve fólia van elöl is. 30%-ot enged, és nem tudom elképzelni amit írsz :)
ha kicsit jobb az idő mindig leengedem az ablakot. Semmi zavarót nem érzek, este sem. Sőt ha világítás megy a kocsimban, akkor fel sem tűnik kívülről felhúzott ablaknál, hogy fólia van fent. Lehet van olyan fólia ami balesetveszélyes. De az mindkét oldalról ugyanannyi fényt enged valószínűleg:D
Belülről jóval kevesebbet ront egy fólia a látáson, mint egy napszemüveg.
Alex2000 2011.05.16. 09:48:25
VÉLEMÉNYVEZÉR1000 2011.05.16. 20:22:38
Nyílt titok, hogy a kis emberek 10 éves autói miatt fizetniük kell.
Mikor lesz már rá kitalálva valami?
Valami példaértékű kirúgás kellene, vagy kompletten lecserélni az egész alkalmazotti kört.
Amint egy parasztnak egy kis hatalmat adnak, megrészegül tőle, és a sajátjait húzza le!
Gyógyszerre költse az összes szegény embertől lehúzott pénzt a korrupt vizsgabiztosok.
-30.000 Ft műszaki vizsga...
De jó volt végre kiírni magamból....
KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.05.17. 00:36:45
A rendszer egy hónappal a műszaki lejárta előtt küld levelet, hogy értesítsen, ezután időpont egyeztetés neten, e-mailben és telefonon lehetséges. Kapsz visszajelző sms-t az adatokkal, de egy héttel a vizsga előtt is küldenek egyet a biztonság kedvéért, nehogy elfelejtsd.
Amikor megérkezel, (elvileg) igazolni kell magadat, megmondani, mikorra jöttél, kifizetni az 50 eurót és aztán a kocsiban hagyni a kulcsot, miután leparkoltad a három várakozósáv valamelyikére. Ezután helyet foglalsz az üveg falú váróban, ahol végignézheted a vizsgáztatást, majd szólítanak, ha kész van. Több soron megy egyszerre a vizsgáztatás, nincsen vizsgabiztos, hanem csak a műszaki ellenőrök, átnézik, letesztelik, aztán kinyomtatják a papírodat, odaadják a szélvédőre helyezendő kis cetlit, udvariasan elköszönnek és ennyi volt. 50 euróért (13400 Ft). Nincs korrupció, nincs félórás-több órás várakozás, nincs szívózás, csak tárgyilagosság.
img6.imagebanana.com/img/vgkglpxr/pic278.jpg
Adatlap:
img6.imagebanana.com/img/4zb4bmo1/pic281M.jpg
Kis furcsaság:
-A dísztárcsákat, illetve az alufelni kupakjait le kell venni vizsga előtt, különben bukta. Azt hiszem azért, hogy lássák, minden kerékcsavar megvan-e.
-A biztonsági öveket be kell csatolni minden ülésen.
-Meg ugye az otthon is elvileg így van, hogy tiszta autóval kell megjelenni és persze üres csomagtartóval.
Mindezeket a kézhez vett levélben is írják, ahogyan azt is, hogy a megfelelő folyadékszintekkel feltöltve az autót kell megérkezni és ajánlatos, ha a vezérlés ki volt cserélve, mivel magas fordulaton is tesztelnek a kipufogó gáz elemzésekor.
Az utólagos xenont elfogadják, ha a színe nem kék (tehát 4300K, 4500K vagy 5000K, az oké) és ha a gépen a kivetített kép és a beállítása megfelelő. (én azért visszatettem a halogén égőket)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.05.17. 10:10:27
mohopasi 2011.05.17. 16:43:35
D4D 2011.05.17. 23:26:14
Ha valami nem jó, akkor kidobnak, megcsinálják ők plusz X u-ért (hivatalosan), vagy adnak új termint és megmondják mit kell megcsinálni?
KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.05.18. 02:24:57
Ha valamin bukik, akkor ők nem szervizelnek, csak kinyomtatják ugyanezt a lapot a hibalistával (amit linkeltem, csak akkor van valahol FAIL felirat jobb oldalt és alul pedig kilistázva, mi volt a baj) és van 30 napod megjavíttatni és a gépkocsit a vizsgán megjelentetni.
Ha olyan (kisebb) hiba volt, amihez nem kell a vizsgasor gépesített része (pl. izzó hiba, rendszám, ablaktörlő, szélvédő), akkor ingyenes (30 napon belül) az újra vizsgáztatás.
Ekkor már csak és kizárólag a problémás részt tekintik meg, hogy ki van-e javítva és nem kell bejelentkezni, akármikor be lehet toppanni a kocsival.
Ha olyan hiba volt, amihez kell a vizsgasor gépesített része, akkor sajnos számláznak, a tételt ők állapítják meg, de nyilván olcsóbb, mint a teljes vizsgadíj. Attól függ, mennyi gépet kell használniuk.
Viszont itt be kell jelentkezni, amire 21 napod van.
A jó része ennek a rendszernek, hogy csak a vizsga végén találkozol azzal, aki végezte, így a vizsgáztatónak fogalma nincs arról, ki a tulajdonos, miközben tesztel. Tehát nincs részrehajlás, előítélet, satöbbi.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.05.18. 02:37:35
Még egy érdekesség.
Ha lejárt az NCT érvényessége, de már bejelentkeztél a vizsgára, az egy esetleges közúti ellenőrzésnél annak felel meg, mintha még érvényes lenne. Arról ugyanis nem te tehetsz, hogy nem volt korábbi időpontjuk :)
De valójában nem igazán foglalkoznak az NCT meglétével, bár elvileg pénzbüntetés és pontok is járnak a hiányáért. Mondjuk ez abból fakadhat, hogy 2000. év előtt nem létezett egyáltalán ilyesmi, hogy NCT (műszaki vizsga), azzal jártál és úgy, amid volt :) A biztosítás, amire nagyon harapnak, az útadó a második legfontosabb és az NCT a sor végén :)
(ahogy a kis képen van, jobbról balra)
A 30 éves, vagy annál öregebb autókra, valamint a fegyveres erők, a rendőrség és a tűzoltóság autóira a mai napig nem kell NCT, illetve az olyan autókra, amiket kizárólag olyan szigeten belül használnak, ami nincs közúti összeköttetésben a szárazfölddel (anyaországgal, mert az is sziget ugye). :)
('mainlands' a pontos kifejezés, csak ezt elég nehéz magyarosítani)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.05.18. 02:39:00
D4D 2011.05.18. 19:29:34
"Ha lejárt az NCT érvényessége, de már bejelentkeztél a vizsgára, az egy esetleges közúti ellenőrzésnél annak felel meg, mintha még érvényes lenne. Arról ugyanis nem te tehetsz, hogy nem volt korábbi időpontjuk :)"
Ez két éve még itthon is így volt.
Köszi az érdekes kiegészítést.