Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Sávváltás "körültekintően"

2011.05.18. 08:40 :: Don Blasius

Hosszú leírás helyett videós bemutató következik, "hogyan kell sávot váltani" témában. Zsolt nem fűzött hozzá sokat, jól látszik a lényeg. A figyelmetlenség kategóriáját jócskán kimeríti a furgonos, tényleg jó reflexei lehettek a Skodásnak. Az már más kérdés, hogy megúszta-e ennyivel, hiszen az emiatt elkapott kátyú is okozhatott károkat a futóműben, gumiban. Külön szerencse, hogy épp ott volt egy üres buszöböl, bármi más esetben csúnyábban végződhetett volna a történet.

 

Én biztos vagyok benne, hogy a Szeiler Kft.-s kisbuszosnak látnia kellett a Fabiát. Viszont ha nem, akkor meg legalább utána megállhatott volna, megkérdezni rendben van-e miután letaszította a buszmegállóba, ahol megjárt egy nagy kátyút ...

 

 

 

127 komment

Címkék: biztonság közlekedés hülye veszélyes kresz teherautó cserbenhagyás kátyú

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szszg 2011.05.18. 08:58:24

Csak nem egy fehérfurgonos?... :-/

theutat villám 2011.05.18. 09:11:44

egy buzi fehér furgonos.

majd kirúgják ezért, ezekre gyorsan szokott reakció jönni.

köllött sietni

.lll. 2011.05.18. 09:32:15

faszák ezek a fedélzeti kamerák,a furgonos egy barom,hát így kell közlekedni-é,moré??

Tron65 2011.05.18. 10:11:55

NEM!
A Fabia egyértelműen az A oszlopnál hátrébb volt, vagyis nem létezett!
Ott se volt.

"streetfighter" 2011.05.18. 10:18:42

Semmi komoly kátyú nem volt ott.
A furgonos vagy nem vette észre, vagy tele lett a töke azzal a mazsolával.
Én sem kedvelem azokat, akiktől nem lehet haladni.
Húzzon el, vagy maradjon le, de ne lődörögjön azonos sebességgel a másik mellett.
Talán tanúl az esetből.

Perillustris 2011.05.18. 10:39:31

@"streetfighter": Nettó gyökér volt a furgonos, kár védeni. Érdekes, másszor az a baj, hogy valaki a belső sávban tötymörög. Itt sem belső sávról, sem tötymörgésről nem volt szó.

A közúti veszélyeztetés ellenben megállhat.

borso 2011.05.18. 10:42:09

szeretem az ilyeneket, mennek mint állat a céges kocsikkal, aztán ha balesetet okoznak ajvékolnak, hogy őket ezért kirúgják meg a kárt levonják a fizujából. Baszd meg akkor miért nem közlekedsz ésszel?

Alex2000 2011.05.18. 10:42:33

Szerintem örült ő annak a kátyúnak most!

Alex2000 2011.05.18. 10:43:57

"streetfighter" 2011.05.18. 10:18:42 : hát igen mindig lesznek olyan barmok, akik megvédik az ilyeneket.

Leadfoot 2011.05.18. 10:45:43

Ez az eset mindennapos, meg sem közelíti az ingerküszöbömet. És ez gáz.

Csigorin 2011.05.18. 10:48:01

@"streetfighter": ezzel nem ertek most egyet, ugyanis kint ment a kulsoben. Innentol kit akadalyoz? Azt se mondja nekem senki hogy "ne autozzon sokaig holtterben" mert amilyen sor volt a masik savban (ezt se ertem amugy, mi a turoert volt tele a belso a kulso meg tokures?), nincs olyan helyzet kb hogy valakinek pont ne lenne a holttereben.
Mondjuk teny hogy gyorsabban is mehetett volna, mert nem volt semmi elotte, de a kulsoben szive joga mindenkinek totymorogni, majd a belsoben megelozi aki akarja.

_ng_ 2011.05.18. 10:52:39

@"streetfighter": "Húzzon el, vagy maradjon le, de ne lődörögjön azonos sebességgel a másik mellett."

Ha nem tűnt volna fel, éppen a "húzzon el" művelet közepén járt...

isti77 2011.05.18. 11:00:11

"Húzzon el, vagy maradjon le, de ne lődörögjön azonos sebességgel a másik mellett. "

Miért, előre jelezte az a gyökér, hogy sávot akar váltani? Nem, azzal a mozdulattal kapcsolta az indexet, amellyel a kormányt elfordította. Egyébként az autósok többsége így indexel, de így tök felesleges.

Sűrű forgalomban, többsávos úton meg néha elég nehéz úgy közlekedni, hogy pont ne haladj folyamatosan senki mellett.

dr. _mmm_ 2011.05.18. 11:04:00

Ráadásul zebrán, és kereszteződésben kezdte a sávváltást ahol -tudomásom szerint- tiltja a kresz

Grg76 2011.05.18. 11:17:16

@isti77: "azzal a mozdulattal kapcsolta az indexet, amellyel a kormányt elfordította."

Igen, ez tipikusan hungarikum. Kiteszik az indexet és már mennek is abba az irányba, körülnézni meg luxus. Tudtommal az index-szel szándékot jelzünk, nem tényt...

felszopó 2011.05.18. 12:23:07

nagyságrendileg még 2 mpt kellett volna várni, a legtöbben ezt már nem bírják ki...

felszopó 2011.05.18. 12:24:24

@Grg76: egyszer egy középkorú papa milire koccolta az elejét, megállunk erre elkezd ordítozni hogy ő indexelt és hogy nem érdekli hogy nem engedtük be, ő indexelt és jött, nem kell nekünk őt beengedni... értelmi szint

''autónepper.'' 2011.05.18. 12:33:58

Miskolcról kivezető szakasz... elég sok degradált van ott ... semmi gödör nincs ott semmi életveszélyes nem történt... és meg érdemelt a fabiás mert a ha jól m egnézitek a videót nagyon sok helyet hagyott és gondolom h direkt ezzel szorakozot hogy ne tudjon elé senki bemmenni csak hát a furgonos megunta és megvárta a megfelelő pillanatot mikor elférhetett ő is meg a másik is:P

mrbeno 2011.05.18. 12:56:17

Na ez az.... Velünk ugyanezt csinálták, csak az M7-esen, 120-nál. Csúnyább vége lett...

Tibi88 2011.05.18. 13:12:50

Lehet hogy az a kátyú sok autónak nem veszélyes. Nekem tuti defekt lett volna a gyári!! 215/45 17es kerekemmel.

Amúgy gyorsabban ment a fabia, aztán elkezdett gyorsítani a furgon mellette és úgy gondolta befér... 0:07nél kezd gyorsítani, a skoda is azelőtt kezdett, mert előtte kanyarodtak jobbra és nem tudott menni.

Ha egy videót nem tudtok normálisan megnézni, miközben semmi másra nem koncentráltok, akkor vezetés közben is csak az előttetek lévő autóig láttok?

"streetfighter" 2011.05.18. 14:03:26

@_ng_: @Tibi88:

Nem húzott el!
Rágyorsított és beállt egy sebességre. Simán elmehetett volna a furgon mellett, ha nem tököl.
A furgonos bunkó és balesetveszélyes volt ez tény, de nem tudom az előzményeket.
Lehet hogy elötte már bénázott egy sort a skodás.
Ez nyílván még nem jogosít fel senkit a leszorításra.
Egyébként szerintem inkább nem vette észre a furgonos, azért húzta rá.

potha 2011.05.18. 14:12:46

@Grg76: Sokan azt csinálják pl párhuzamos úton, hogy lesik a tükröt sávváltáskor és szentségelnek, hogy a mocskos rohadék miért nem enged be, ez sem enged be.

MAJD!!!

ha van egy kis lyuk elkezd indexelni és sávot vált.

Na most, ha esetleg fordítva történne, hogy először index, amivel jelzem, hogy szeretnék sávot váltani, akkor észreveszi a többi közlekedő is, hogy mi a cél, és esetleg helyet hagynak.

De a fentebb említettől falnak megyek, hogy még van pofája valakinek szentségelni is, ha baszik indexelni, hogy miért nem engedik be...

"streetfighter" 2011.05.18. 14:32:53

@Tibi88:
"Ha egy videót nem tudtok normálisan megnézni, miközben semmi másra nem koncentráltok"

Szomorú, ha te normálisan megnézted, mégsem látod, és még neked áll feljebb.
Ha a forgalomban is így nézel, akkor nem sok jövőt jósolok neked. :)

Citroen 2011.05.18. 14:40:20

Tisztelt Kommentelők!

Köszönettel a cégvezetőm és persze én is megkaptam a kommenteket!
Én voltam az említett autó vezetője! Miskolc kivezető szakaszán történt d.u. 4körül.Sajnos a videón nem látszik, hogy mi történ elötte illetve utána! -habár semmi sem szolgálhat mentségemre! Elismerem, hogy hibáztam! Remélem Önök sem gondolja komolyan, hogy ez direkt volt! -bár Gondolom kis autóval járnak, így el sem tudják képzelni, hogy egy nagyobb autónak van holttere is!
A Skodát valóban nem vettem észre, viszon a sávváltás közben már észleltem a bajt! Természetesem sűrűn elnézést kértem a vészvillogóval és lassan is mentem, hogy meggyőződjek a következményekről, meg is szerettem volna várni a Skodát, de sajnos annyira lemaradt -talán a történtek után már nem mert közelebb jönni- hogy végül elfordult és így nem volt lehetőségem legalább egy intéssel nyomatékosítani benne, hogy sajnálom azt ami történt!!!

Köszönöm a jóindulatukat! Örülök, hogy viszont Önöknek munkaidőben van kedvük-, lehetőségük ilyenekkel foglalkozni és arc nélkül kommentelgetni!!

Attila

Citroen 2011.05.18. 14:43:12

...jut is eszembe!
Amennyiben a Skoda vezetője is olvassa ezt, utólag is ELNÉZÉST és örülök, hogy ilyen jók a feflexei!!!

Citroen 2011.05.18. 14:46:18

..reflexei! Bocsi! -idegességemben elütöttem!

1kutya 2011.05.18. 14:58:45

jééé!!!

normális kisteherautós. bocsánatot kért és felfogta hogy hibázott!

@Citroen: kezdő lehetsz még, hidd el eltelik 2-3 év és megváltozol:-DDD

QAQ 2011.05.18. 15:05:49

Ezért nem szabad pont egy vonalba menni egy másik autó mellett kissé lemaradva, mert nem lát a tükörből, vagy picit elötte vagy teljesen utánna.

A furgonos meg ha szabályos lett volna elötte indexel vagy 50m-el és utánna vált sávot arra már észlelik ,hogy mit akar és beengedik.

dr. _mmm_ 2011.05.18. 15:06:28

@Citroen: Ezek szerint neked is van időd munkaidőben idejárni kommentelni.

QAQ 2011.05.18. 15:12:57

@potha:

Igen, láttam én is hasonlót egy középkori úriember középsőből akar kimenni külsőbe, 2 percen keresztül lesi a tükröt és mondogat magában ,hogy mikor mehetne de ott folyamatosan jönnek az autók, 2 perc után már bekapcsolja az indexet és hát láss csodát beengedik :)

Mennyivel egyszerübb is lenne ha mindeki előre index-el jelezné a szándékát.

Integrált Szerverterror 2011.05.18. 15:21:05

Nahát, velem is pont ilyen történt, lezavart egy kisbusz a buszmegállóba csak az dupla kanyarodósávnál ment a belsőből a külsőbe... csak az a baj hogy ott én voltam. Vicces volt:)

Citroen 2011.05.18. 15:21:57

@QAQ: A furgonos -tehát én- mivel nem látta a Skodát csak azt az autót amiben -mint utólag kiderült- a kamera volt ezért jelzett ilyen kicsit, amúgy szerintem ott bőven meg volt az 50m! -sőőőt!

Citroen 2011.05.18. 15:22:57

@woodooman: ..mivel a látottak után hazaküldtek pihenni!!!!

Citroen 2011.05.18. 15:25:12

@1kutya: Nem kezdő, csak fáradt! -tudom ez nem mentrség, de mikor 5kor indulok és d.u.4kor még Miskolcon vagyok Bp. helyett! :(

Citroen 2011.05.18. 15:28:55

@Integrált Szerverterror: Persze, hogy arc nélkül! -hisz itt mindenki úgy van!
...de ha szeretnéd találkozhatunk, hogy megbeszéljük!

dr. _mmm_ 2011.05.18. 15:29:20

@Citroen: Mellesleg zebrán és kereszteződésben váltottál sávot.. tehát még ha kivesszük a skodást akkor is volt bőven szabálytalanság.
Becsületedre legyen mondva, idejössz bocsánatot kérni.

Mellesleg végleg elküldtek pihenni vagy csak mára?

Tornado86 2011.05.18. 15:33:00

@''autónepper.'':
Minimum :D Velem megesik, hogy 1-1 ilyen után megvillantom az elakadásjelzõt. Szerintem a Fabia sofõre pedig megtapasztalta volna az én elõadásomban, hogy nem csípem azon egyéneket, akiknek a nemi vágyai olyanok, mint a sivatagi klíma a mienkhez képest :D
@Citroen:
Osztom 1kutya véleményét megfejelve azzal, hogy Bukarestben 1-2re megtanulod az ilyeneket kiszúrni. Mellesleg paraszt volt a skodás, ahogy azt többen kifejtették.
@QAQ:
Emlékszem rá, engem meg leordítottak páran, amikor kifejtettem, hogy a KRESZ-ben 50m szerepel. Igaz a románban többek között, de ott van :D
Mellesleg tiszta sor, hogy miként is kell helyezkedni.

tundrazuzmo (törölt) 2011.05.18. 15:33:21

Csak hátulról látszik, hogy közel volt, egyébként nem.

A skodás túlreagálta.

Fékezni, nem kapkodni.

Ettől persze a furgonos izzadjon sünt...

Citroen 2011.05.18. 15:35:17

Nagyon jó fej a főnököm, jót röhögtünk rajta, hiszen azért nem öltem meg senkit! -tehát csak mára kaptam egy kis pihit!
Ne tőletek kérek bocsánatot, hanem a Skoda vezetőjétől!!! -szeretnék!
Amúgy meg ki nem menne át a másik sávba a "zebrán"...

potha 2011.05.18. 15:35:38

@Citroen: Én általában szintén furgonnal járok. Mivel tudom, hogy van holttere, roppant körültekintően vezetem. Értem, hogy fáradt, a többiek is azok. Viszont, jó hogy előkerült, és van lehetősége bocsánatot kérni!

Béke!

Kicknick 2011.05.18. 15:54:20

@Tornado86: @tundrazuzmo: paraszt volt? túlreagálta? Ezt miből vontátok le?
Mondjuk paraszt volt mert elhúztak előle és gyorsítani mert?
És túlreagálta, mert volt ott egy buszmegálló öböl és inkább odarántotta a gépet minthogy esetleg ütközzön?
@Citroen: te meg hivatásos sofős létedre nem figyeled a melleted lévő forgalmat csak lesel előre meg nyomod neki aztán amikor egyet gondolsz akkor hajrá...hát gratula, remélem legközelebb egy traktort fogsz benézni.

Citroen 2011.05.18. 15:59:32

@Kicknick: ..remélem legközelebb Téged talállak meg! Egy 15mp-es bejátszásból így ki tudtad találni, hogy mióta "bújkált" a Skodás! -Gratulálok!

Kicknick 2011.05.18. 16:06:52

@Citroen: én is remélem, mert én utánad is fogok menni, hidd el nem maradok le.
Bújkált? Csak szólok, nem a tiéd a út. Ment kicsivel mögötted mert előtte is voltak...mindegy úgysem tudlak meggyőzni.
Amúgy ez is milyen kamu duma hogy lested a tükröt,de nem ért utól...ha lett volna benned gerinc akkor lelassítasz és bevárod.
Persze így szar ügy, felvétel van róla...magyarázgasd csak

Taurusz 2011.05.18. 16:21:48

@Citroen: Munkaidőben? :) Na nehogy már azt hidd, mindenki négyig-ötig melózik. Én pl. csak kettőig. Egyébként ha tudod, hogy van a tükörnek holt tere, érdemes venni rá kiegészítő tükröt. Gondolom a vizsgán nem basztatnak miatta, (tényleg nem tudom, erre mi a szabály,) és sokkal olcsóbb, mint egy javítás. Ha ilyen jó fej a főnököd, könnyű meg meggyőzni, hogy vegyetek rá.

Tibi88 2011.05.18. 16:32:24

@"streetfighter":
ne indítsd el a videót, hanem kattintgass.
Gondoltam megnézem így is, hátha igazad van, de lehet látni az állóképekből, hogy a skoda azért gyorsított, mert szabad volt előtte az út. Lehet hogy ha kiteszi az indexet akkor azért nem engedi be a skodás, de itt nem ez történt, hanem ő gyorsított a saját tempójában, ami gyorsabb volt mint a furgon. Ez tény!

0:04nél elkezd gyorsítani a skoda, mert lekanyarodtak előle, volt helye, itt kb egy autó különbség volt, neccesen befért volna elé a furgon talán. 0:07re a seggük egy vonalban van. 0:08ra már előrébb van egy kicsit mint a furgon segge. 0:09nél elkezd indexelni a furgon és közben gyorsít, még mindig 0:09 és elkezdi ráhúzni a kormányt a skodára, miközben a furgon segge a vezetővel van egyvonalban. Utána jön a fék

Alikam 2011.05.18. 16:38:52

@Citroen: ahhoz képest baszd meg, hogy fáradt voltál elég szépen kivágódtál és toltad utána neki külsőben.

Franc se veszi be a fáradtságot. Noob voltál, meg sietni akartál ahogy általában a többi cégautós majom.

Remélem főnököd kötött árubiztosítást a furgonnal történő szállításokra mert a helyében én biztos megtenném ha ilyen emberek vezetik:)

A bocsánatkérés szép dolog, de ettől függetlenül tanulj meg vezetni, köszi!

Citroen 2011.05.18. 16:40:28

@Taurusz: ..jó Neked!
Van rajta gyárilag kis holttérfigyelő, és tényleg nem látszott abban sem, de mindegy is nem is tudom, hogy miért ragozzuk ilyen sokáig...
Elnéztem, nem lett baj! Szerencsém volt!

Citroen 2011.05.18. 16:45:19

@Kicknick: Nem lett volna mitől tartanom, nem került volna sor semmi bolondságra, hiszen ő sem gondolta volna komolyan, hogy direkt csináltam!
Nem magyarázkodok - attól még megtörtént!

dr. _mmm_ 2011.05.18. 16:45:44

@Citroen: "Van rajta gyárilag kis holttérfigyelő, és tényleg nem látszott abban sem,"

Akkor:
1. szarul van beállítva
2. ha tudod hogy nem tökéletes akkor talán mégis hasznos a kiegészítő

Citroen 2011.05.18. 16:47:51

@Alikam: Persze, hogy nyomtam, mert sávváltás közben fékcsikorgást hallni... Hirtelen nem tudtam, hogy mi történt és nem akam, hogy nekem jöjjenek! Kár, ogy nincs meg tovább a film...

Solera · http://www.gali-na.hu 2011.05.18. 17:37:34

Nem volt vészes helyzet, nem értem az egészet...

Lipi1945 2011.05.18. 18:04:13

Én csak azt nem értem, miért lett volna fasz a skodás? Honnan kellett volna neki tudnia, hogy a furgonos sávot akar váltani?

Nem tartom valószínűnek, hogy azért ment a furgon mellé, hogy az ne tudjon sávot váltani. Hisz nem tudta, hogy sávot akar váltani.

mtamas80 2011.05.18. 18:34:36

@potha: én azt vettem észre, ha kiteszem időben az indexet, akkor 10 autósból 8 rágyorsít, nehogy bemenjek elé.

''autónepper.'' 2011.05.18. 19:21:37

@Tornado86: :D:D:D:D hát de már mi csak ilyenek vagyunk;):D

D4D 2011.05.18. 19:35:18

A piros kocsi lehet,hogy holttérben volt, de ez a manőver akkor is gáz.

CoIie 2011.05.18. 20:23:24

Itt nem a holttér a hibás, hanem a kapkodó vezetési stílus!
Pontosan tudom, mert éppen így zúztak le! És a bizonyos furgonos mennyire sajnálta ócskavasát (épp akkor lakatoltatta, fényeztette - ha-ha), miközben nekem félmilliós kárt okozott az addig makulátlan újszerű kocsimban!
Tehát nem hat meg ez a fajta védekezés, mert a holttér leginkább az agyban keresendő!

"streetfighter" 2011.05.18. 20:24:57

@Tibi88:
Nem kell itt kattintgatni, nézni kell.
A skoda a lekanyarodó után simán gyorsít beéri a forgonost és "leáll".
Nézd az árnyékot! Egyértelműen látszik, hogy nem nyomja tovább. Neki ez elég volt.
Az ilyen farok megérdemli a sorsát!

Tibi88 2011.05.18. 21:13:43

@"streetfighter":

azért tűnik úgy mert a furgon is elkezdett rágyorsítani. Lehet látni hogy vált a kocsi és utána gyorsítana. A furgonos gondolom padlózta.

Hurri Kán 2011.05.18. 21:14:18

Amikor a furgonos elkezdett sávot váltani, simán lehet, hogy a másik a holttérben volt.
Aki nem járt ilyen kisbusszal, nem biztos h tudja, miről van szó.

Inter Face 2011.05.18. 21:20:19

@"streetfighter": mert meddig kellett volna gyorsítani?Ami a csövön kifér végsebességig?Talán elérte a megengedett sebességhatárt és azért beállt arra ,mi ebben a hülyeség?Külsőben megy az a baj ,ha belsőben az a baj,forduljon fel mindenki mert csak zavaró tényező...Külsőben annyival megy amennyivel jólesik neki , azért van a belsősáv ,hogy elmenjenek mellette.Itt egy hunyó van és ezt az is bizonyítja ,hogy el is ismerte,bocsánatot kért, kár ezek után a vétlen félt savazni megszokásból.Egy ütközés esetén a kamera alapján egyértelmű lenne kié a felelősség .Szóval kamerát mindenkinek:)

"streetfighter" 2011.05.18. 21:34:01

@Tibi88:
Erre én is gondoltam, de ha megnézed egyértelműen látszik, hogy nem is tudta volna padlózni, hiszen elötte változatlan sebességgel haladnak a járművek.
Csak a skoda elött volt hely, a furgonos elött nem.
Az ilyen skodás féléket nem értem. Ez a videó tipikus, mindennapi eset. Itt nem lehet lődörögni. Maradjon a seggén vagy húzzon el, de ne kóricáljon a holttérben.
Az ő helyében, ha már látom, hogy kanyarodik le előlem valaki és az elött pedig kihalt az út, mint itt, akkor már váltok is vissza, dudán a kéz és hadd szóljon.
Aki ki akar jönni elém azt ledudálom, mert megyek mint a mérgezett egér, pikk-pakk már ott sem vagyok. :)
Aki nézi a tükröt az meg sem próbál elém bejönni, a többire meg az első gyanús mozdulatra azonnal dudálok.
Szóval nem vagyunk egyformák, de az ilyen skodás félékkel nem tudok azonosúlni.

Cheap Charli 2011.05.18. 21:37:37

Mindennapos eset a dolog. Aki vezet az hibázik is, de hogy valaki a skodást akarja kihozni hibásnak az már elég vicces.

"streetfighter" 2011.05.18. 21:37:59

@Inter Face:
Pontosan! Egyértelmű a felelősség nem is vitatom, de a skodástól távól all a mentalitásom. Nem kicsit, nagyon! :)
Mellesleg engem nem hoz lázba a megengedett sebesség betartása, az az utolsó amire gondolok. Akkor sosem jutnék előre.

Koli papa 2011.05.18. 21:56:26

Nos kedves mindenki

Nem azért de "Citroent" ismerem lassan 20 éve akármikor beülnék mellé, és megbízom benne...
Szerény személyem is 2004 óta ilyen és nagyobb kocsikkal járok. És sajnos ilyenek vannak ... De akik fikázzák azok biztos soha nem csináltak semmi rosszat és nem vétetek el soha semmit ... tökéletesen vezetnek és hibátlanul. Csak azért írok mert már nem bírom ...
Amúgy meg mi történt semmi, skodás ügyes volt hurrá.
És csak gratulálni tudok hogy embereknek erre van idejük.
Azt meg hogy elküldi a céghez külön aljas dolognak tartom.

Üdv
Koli papa

Tibi88 2011.05.18. 22:09:10

@"streetfighter":

Szerintem egyformán vezetünk,csak én nem dudálok... :) én csak azt próbáltam bizonygatni hogy mindkettő gyorsított :D bele is mászott az előtte lévő seggébe a furgon.

A holttérnél amúgy én is nyomom neki, még véletlenül se legyen olyan szitu, hogy nem vesz észre. Csak váltogatni nem szoktam :D

terror 2011.05.18. 22:25:14

@Citroen: Legutobb, mikor ezt a szoveget olvastam, akkor 3 halott volt a vegeredmeny :/

De azert orvendetes, hogy jot rohogtetek az eseten...

Ja, es ha a holtterben nem latsz semmit (WTF), akkor bekeszitem a veszvillogot, aztan hajra "max. majd bocsanatot kerek"?

jelentéktelen alak 2011.05.18. 22:43:05

@"streetfighter":
A felelősség valóban egyértelmű. Egy olyan vezetési hiba történt, amit szerintem mindenki elkövet, nem is egyszer az életében. Velem is eset már meg ilyen, kitudja hányszor. Talán éppen ezért nem így váltok sávot, de sokszor volt már autó a holtterembem mikor sávot készültem váltani furgonnal. Vagy megláttam még időben, vagy dudált a másik. Szerencsére bajt még nem okoztam, de áll a zászló.

A Skodás szerintem nem marasztalható el semmiért! Talán az volna, ha a belsőben menne és nem lakott terület volna. De itt nem ez a helyzet. Bármi miatt lehet elégedett azzal a sebességgel, amivel halad és külsőben halad. Ilyen forgalom esetén nem lehet nem holttérben lenni. Nem tudhatta a furgonos szándékát így segíteni sem tudta. Aki meg szándékos akadályozást vizionál, annak üldözési mániája van.

Van akinek számít, hogy ne menjen gyorsabban, mint szabad. Magam is úgy szoktam közlekedni, hogy a lehető leggyorsabban elérjem a megengedett max. tempót, aztán tartom is azt.
Annál elvileg senki nem lehetne gyorsabb, így senkinek okozhatok ezzel gondot.
Mégis gyakran lepek meg vele embereket...

A Skodás semmiben nem marasztalható el! Vétlen áldozata egy szerencsétlen vezetési hibának.

jelentéktelen alak 2011.05.18. 22:46:30

@errorka:
Furgonnal valóban nagyon könnyű ilyen hibába esni. Valóban hatalmas teret nem lát be az ember.

Igaz, hogy aki furgont vezet, az ezt tudja is, pont ezért nem illő így váltani sávot, de azért ez nem egy olyan hiba, mint mikor 2centire tol valakit a barom, aztán még büntető satuzik is, ha nagy nehezen lehagyta.

Hiba volt, ostoba hiba, de sajnos gyakori hiba.

"streetfighter" 2011.05.18. 22:47:44

@Tibi88:
Te úgy látod, én így, ezen ne vitatkozzunk!
Én sem ész nélkül dudálgatok, de szerintem arra, aki neked akar jönni, nem árt rá dudálni, ill. figyelmeztetni, hogy itt most nem normál tempóval indul be valaki. :)
30-40Km/h-ról 4.-5.-ben nem úgy húz a gép, ahogy én szeretek megindulni, ezért váltok vissza, de kárpótól, hiszen simán pörög 8300-ig. Nem dízel! :)

"streetfighter" 2011.05.18. 22:57:13

@jelentéktelen alak:
Lehet, hogy nem fogalmaztam egyértelműen.
A skodás abszolút nem hibás, ezt soha nem írtam.
Az, hogy nem tetszik a stílusa az más kérdés.
Sokaknak az enyém nem tetszik. :)
Csak a véleményemet írtam le. Részben magának kereste a bajt én ezt vallom, de nem vagyunk egyformák. Ha folyamatosan elhúz a furgon mellett, akkor nincs gond. Bizonyára átlépte volna a megengedett sebességet. Íme az ok, hogy miért ne tartsuk be. :)

jelentéktelen alak 2011.05.18. 23:06:29

@"streetfighter":

Nézőpont kérdése... :-)

Ha furgonos is betartotta volna, nem vált sávot, mert nincsen miért.
Íme az ok, hogy miért tartsuk be :-)

(Bár itt a sebesség nem látszik, de ha abból indulunk ki, hogy a Skodás a megengedett legnagyobb sebességet vette fel, akkor a furgon annál láthatóan gyorsabban ment)

megint 2011.05.18. 23:34:24

Szerintem nem látta, miért kockáztatna meg egy karambolt?

Circus 2011.05.18. 23:57:59

Kevéssé Tisztelt Idióta Olvtársak és Citroenes!

Nézzétek már meg mégegyszer azt a rohadt videót - a skodás elől lekanyarodik valaki. Azért 'tötymörgött', mert előle lekanyarodtak, utána persze, hogy felvette a forgalom ritmusát. Innentől kezdve csak a szokásos arcos klikk hőbörgése az egész, meg szerecsenmosdatás. Tapló volt a viselkedés.

Citroenes barátunk! Igen nagy tisztelettel egyrészt riszpekt, hogy idejöttél elnézést kérni és bevállalod 'névvel' (citroenes... khm), h mekkora tapló módjára közlekedsz, de HAZUDSZ amikor azt mondod, hogy nekiálltál bocsánatot kérni. Elhúztál, mint a vadliba. Tehát, ez így kb rosszabb, mintha csendben meghúztad volna magad - kár...

Tehát, ez csak a szokásos tapló fehérfurgonos tempó, míg a szokásos mókusörs bejön arcoskodni.

[mike] 2011.05.19. 00:09:40

@Perillustris: ha valaki szándékosan beáll a holttérbe, akkor szerinted ki veszélyeztet kit te nagyonhülye?! :D Visszatérve: szerintem nem látta....

Perillustris 2011.05.19. 00:23:10

@[mike]: a nagyonhulyeket elso korben a kornyezetedben keresd! Senki nem all szandekosan a holtterbe, sokak szamara ez a fogalom nem ismert. Ezert, s legfokeppen azert, mert az ilyen veszelyhelyzeteket a nagyobb jarmuvek vezetoi idezhetik elo, nekik kell vedekezniuk elsosorban. Erre jo a holttertukor es a plusz ovatossag. Ha valaki keptelen felmerni jarmuve parametereit es a specialis tulajdonsagait, akkor vezessen aramot, ne furgont.

Szilard Kigyo 2011.05.19. 00:55:43

@"streetfighter": "Az ő helyében, ha már látom, hogy kanyarodik le előlem valaki és az elött pedig kihalt az út, mint itt, akkor már váltok is vissza, dudán a kéz és hadd szóljon.
Aki ki akar jönni elém azt ledudálom, mert megyek mint a mérgezett egér, pikk-pakk már ott sem vagyok. :)
Aki nézi a tükröt az meg sem próbál elém bejönni, a többire meg az első gyanús mozdulatra azonnal dudálok."

Egyszoval jellemezve: nemnormalis.
Mert ha szerinted normalis dolog a kulsoben tolni neki es radudalni azokra, akik ki akarnak sorolni a kulsobe, akkor a hiba a te keszulekedben van, nem az ovekeben. Tudod te nagyon jol, hogy a kulso sav a kamionoke es a lassan haladoke, ergo a kulsobe kisorolas egy veszelytelen muvelet lenne, ha nem igy kozlekedne a sok idetlen, mint amit leirtal. Csak te leszarod, mert ugye tied az egesz ut.

GG81 2011.05.19. 09:38:38

@Perillustris: már bocsát, de a holttér fogalmát minden úrvezetőnek elmondja az oktatója is... legkésőbb a forgalmi gyakorlati órák alatt, amikor az oktató félti a saját verdáját.
kerekagyas-e vagy!? igen. öntudatos? igen! a holttér és abban tartózkodni olyan, mint a bringával csukott szemmel bízva élni az elsőbbségeddel. szerencsétlen csóka az előbb pont ezt magyarázta neked, de ezt sem fogod felfogni. az ember önvédelmi érdeke, hogy bringán is fokozottabban figyel a saját testi épségére, és autóval egy holttér szituációban is arra figyel, hogy láthatják-e, tudod van egy iratlan szabály... ha bármelyik tükörből nem látod a teherautó sofőrjét, akkor ő sem fog téged látni... óvatosság ide vagy oda, ő is csak a tükrökből fog tudni tájékozódni. és kihangsúlyozom, ha egyikben sem lát...

"streetfighter" 2011.05.19. 09:40:22

@Szilard Kigyo:
Ha te birka módon a belső sávban lődörögsz a többiekkel az a te dolgod. Én szeretek haladni. Ha akülsőben lehet, akkor ott.
A többiek meg nézzék a tükröt, de mivel ismerem a vezetőket, ezért rá vagyok készülve, hogy be akarnak jönnek elém.
Volt, hogy fékeznem kellett, hiszen még a duda is hatástalan a birkák egy részének.

Tibi88 2011.05.19. 09:41:01

@"streetfighter":

nekem sem az, de van nyomaték így is. Ha visszaváltogatnék mindenki azt hinné, hogy megőrültem :D de csak 7300ig pörög

...Ahoj... 2011.05.19. 10:05:55

Off:

Azt megkérdezhetem hogy ezek milyen kamerával vannak felvéve, és hol lehet ilyet kapni, mi a tipusa? Köszi

Citroen 2011.05.19. 10:31:22

@Circus: Az első bejegyzésemben alá is írtam! -tehát névvel, rendszámmal és persze munkahelyem adataival vagyok, így csak óvatosan kommentelek!
Talán már ezt is írtam korábban, hogy ez csak 15mp-es felvétel! -sem elötte sem utána nem tudhatod, hogy mi történt! Nyilván nem azonnal kezdtem "bocsizni", hiszen nekem is kellemetlen meglepetés volt a Skoda... Kb 2km es egyenes szakasz alatt, hidd el, hogy nem kevésszer kértem elnézést! Sőőt vártam is, hogy akár mellém érve kiadhassa magából a feszültséget...
Hidd el nem kell félnem, hogy pont egy piros Skodás fog laposra verni egy véletlen szitu miatt! Igazán köcsög akkor lettem volna, illetve ha szándékosan csinálom akkor ezek után csúnyán besatuzok!!! -na az lett volna az igazi "fekete terepjárós büntetés"!!!
Tehát hidd el, hogy nem direkt volt! ...egyszerűen nem láttam, hogy mellettem van!

Perillustris 2011.05.19. 11:15:22

@GG81: "a holttér fogalmát minden úrvezetőnek elmondja az oktatója is"

Te minden oktatáson jelen vagy? Jelen voltál 30-40-50 éve is?

Az oktatók valószínűleg inkább a "gyalogoscsalogatás" fogalmát verik bele a tanulók fejébe (dögöljenek is meg ezért azok, akik ezt teszik).

titan 2011.05.19. 11:26:51

@Perillustris: gyalogoscsalogatás? gondolom nem arra gondolsz, hogy megállunk a gyalogátkelőnél, ha a gy. át akar menni?

mohopasi 2011.05.19. 11:37:44

Úgy látom 2 dolog van. 1: nem látta... Simán holttérnek néz ki ahol a skodás megy. 2: ráadásul még utóbbi a gázra is lépett, látható, hogy az előtte jobbra kanyarodó kék akármi elhaladása után gyorsul. Mindeneztől még persze annyacsipája a furgonosnak, mert veszélyeztetett, de ha ebből kocc van, szerintem pont ezt hívják balesetnek.

Perillustris 2011.05.19. 12:01:12

@titan: De. Még ma is él - bár szerencsére halványul - ez a fogalom, amit sok-sok gyökér oktató használ(t) az elmúlt évtizedekben (és ennek következtében ugyebár tahó - egykori - tanulók is). Valószínűleg maga a fogalom is tőlük ered. Jelentése, hogy esélyt se adjunk a gyalogosnak arra, hogy reményt lásson az átjutásra. Persze ennek is megvan az önámító álszent magyarázata, miszerint ezt azért teszik, hogy megvédjék a gyalogost).

Ezért írtam, hogy megdögölhetne minden oktató, aki ezt a fogalmat használja-használta.

záporjózsi 2011.05.19. 12:04:03

@Perillustris: Nekem ilyet sosem mondtak. Csak olyat, hogy akinek elsőbbsége van, annak meg kell adni. Magyarországon, hivatalos úton jutottam vezetői engedélyhez. :)

záporjózsi 2011.05.19. 12:13:59

A poszthoz: Szerintem itt is két hülye volt. Volt egy (fizikailag is) nagy és egy kicsi. A nagy a furakodós manőver előtt már indexelt, a kicsi nem akarta elengedni. Aztán rájött, hogy a nagy tényleg jön és elkerülte a balesetet. Egyikük sem a forgalmi viszonyoknak megfelelően, defenzíven vezetett. A kicsi jobban féltette az életét, volt hová kimennie, ezért nem lett baleset.

záporjózsi 2011.05.19. 12:17:26

@Perillustris: ...és? A hülyeség ettől még hülyeség.

Perillustris 2011.05.19. 12:22:34

@záporjózsi: Ez egy példa az oktatók egy részének képességeire.

Perillustris 2011.05.19. 12:48:29

@záporjózsi: Szerintem ez inkább a tapló-faktor. :)

titan 2011.05.19. 12:58:29

@Perillustris: úgy látszik, én akkor jó oktatóhoz kerültem, bár ebben eddig sem kételkedtem. Én ugyanis azért buktam, mert nem vettem észre egy kanyarodó kocsi mögött várakozó gyalogost.

GG81 2011.05.19. 13:05:07

@Perillustris: mindegyiken nem, természetesen, ahogy persze te sem tudhatod, hogy miket vernek bele a fejükbe... ráadásul pont az ellenkezőjét kb., mint amire hivatásukat/életüket feltették!? nincs egy kicsit üldözési mániád? (de)

az tény, hogy felhígult a szakmájuk, mint ahogy az oktatóm is mondta már több, mint egy évtizede..., de azt állítanod, hogy inkább a szándékos veszélyeztetésre oktatnák a vezetni tanulót, nem csak merő rosszindulatúság, hanem erőssen karcolja a becsületsértés tényállását. amekkora aczod van és amennyi bőr van rajt gondolom meg sem rezdülne, ha itt valamelyik oktató beperelne!

és még mielőtt! a fenti helyzet tipikus zsák a foltját. a holtteres lehetett volna óvatosabb, sőt bőven nem ennyire nyomulós... a skodás pedig ismerhetné a holttér/dobozos teherautó veszélyét. amit nem tud bevenni a gyomrod, pedig tény, hogy a forgalomban, bármilyen járművet is vezessen a zember, mindig qrvára kell figyelni a környezetedre, milyen potenciális veszélyek leselkednek rád... ezt szereted a bringás témáknál is elkummantani. deffenzív!!! ezt is oktatják, a jobbak...

Perillustris 2011.05.19. 13:15:22

@GG81: "mint amire hivatásukat/életüket feltették"

Fontos szakma, de azért szentté ne avassuk már őket!

"ha itt valamelyik oktató beperelne"

Rezdülne az arcom, de a röhögéstől. Ha leírom, hogy sok rendőr korrupt, akkor beperel egy rendőr?

A következő hozzászólásomban már ajánlottam a 79. kommentet: @Perillustris:

Hurri Kán 2011.05.19. 13:20:09

@GG81:
Ez az, amit egy ostoba, ortodox biciklisnek az életben sem fogsz tudni elmagyarázni. Amíg 99%-uknak az a mentalitása, hogy nekik lehet mindent, különben is, mivel ők 80 kiló, az autó mondjuk 1500, így vigyázzanak rájuk mások. Defenzív közlekedés? Ugyan már...
Én ezt ahhoz tudnám hasonlítani, ha kocsmában nekiállsz provokálni egy nálad 40 kilóval nehezebb illetőt, ötször szépen megkér, hogy hagyd abba, de te folytatod, ezért beleveri a pofád a padlóba, akkor énszerintem nem ő a hibás...

GG81 2011.05.19. 13:22:19

@Perillustris: szentté nem kell avatni őket, sőt a szemétnek is ki kellene hullania, hogy csak felelős oktatók, felelős tanítványai vezethetnének...

erre meg belinkelsz egy jól gondolkozó és a fentiekben írt selejtes oktatóról közvetve íródott kommentet egy másik cikktől. ez aztán a forrás.

Kicknick 2011.05.19. 13:25:42

@záporjózsi: a kicsi nem akarta elengedni? Akkor nézd meg újra, melyik volt hamarabb : az index, vagy a furgon irányváltoztatása? Na?
@mohopasi: ühüm, és mondjuk ha kocc van, akkor kinek a biztosítására menne?
@GG81: kíváncsi lennék hányszor szemeztél idáig autópályán kamionsofőrökkel miközben előzted őket...na? Ja, hogy egyszer sem? És lassan írom hogy értsd : a skodris nem tehet róla hogy a furgonnak holttere van. Ennyi erővel be lehetne tiltani a furgonok előzését a terepjárónál kisebb autókra, mert nem látszanak a holttérben.
Ja és kamiont se előzzön senki mert annak is holttere van.

Perillustris 2011.05.19. 13:52:58

@gyvy: Csakhogy értsem: az analógiában a provokációnak mi felel meg a biciklis szempontjából? Az, hogy él az elsőbbségével? Vagy mi?

Hurri Kán 2011.05.19. 13:57:33

@Perillustris:
Mivel úgy sem fognád fel, így nem fárasztom magam azzal, hogy megpróbáljam leírni.

Perillustris 2011.05.19. 14:06:17

@gyvy: Oké, így kétségtelenül egyszerűbb, hiszen egy béna példát csak béna módon lehetne magyarázgatni.

@GG81: GYK, a komment azért lényeges, mert kiolvasható belőle, hogy még ma is él ez a szellemiség (szintén GYK: nem minden oktató ilyen).

GG81 2011.05.19. 14:40:24

@Kicknick: csak a gyengébbek kedvéért... a közlekedésben résztvenni alapból veszélyes, a különböző helyzetek pedig mind más és más veszélyességet hordoznak magukban, a körülményektől függően is. rövid példa: egy nyílegyenes úton haladni nyáron száraz időben kevésbé veszélyes, mint télen lefagyotton.

ha ezt sikerült felfogni, akkor most térjünk ki a bonyolultabb műveletekre, ami a fenti esetben legyen az előzés! az már önmagában az egyik legveszélyesebb manőver, ezért kell gyorsan és hatékonyan végrehajtani.

kérdésedre a válasz: látom nem sokat vezethettél eddig, de már a járműszerelvény mozgásán látszik mire készül elől a sofőr. ha pedig nem csak profilból látod, kevés világossal az orcáját, hanem kb. telibe a tükörben az azt is jelenti, hogy ő is néz téged, nézi a mögöttes forgalmat. tehát akármilyen hihetetlen bőven van lehetőség kikövetkeztetni mire készül az előttünk haladő kamionos.
jah, és egy tutyimutyi autós, aki nem határozottan ugraná át a szituációt, hanem 85-tel előzné a 80-nal döngető kamionost (lehetne 90 és 95 is a példa, a delta a lényeg), az ne is csodálkozzon, ha kimegy majd elé...
ha pedig ezzel a hatalmas sebességkülönbséggel érzi magát biztonságban emberünk egy 40tonnás monstrum mellett, abból ugyanúgy hiányzik az életösztön, mint néhány elvakult sötétzöld kerekagyas barátunknak.

kamiont, de bármit a lehető legnagyobb sebességkülönbséggel kell megelőzni! az pedig már egy másik kategória, ha mondjuk a fentiek ellenére pont akkor mozdul az előzött dolog, amikor épp mellette vagyunk... mert itt az időzítés és a figyelmelenség miatt szívhat bárki, hiába csak 1-2 mp-et lett volna mellette, hát még ha fél percig előzi... ha a kamionos/forgonos figyelmetlen és pont akkor húzza az emberre, akkor egyértelműen ő kuksizta be...
ezért modtam az elejétől, hogy normális ember nem halad ilyen mellett közvetlenül és huzamosabb ideig!!! ennyi. mégha párhuzamos közlekedés is van, akkor kihagyok neki annyit amekkora és a végével egyvonalba teszem a kocsim orrát (kb. bringastéher), ha nem tudnák elhaladni mellette, hogy beférhessen bármi van, de ne húzza rám, ne szorítson le! ééérted!?

GG81 2011.05.19. 14:52:32

@Perillustris: provokáció!? elkezdjük megint.
KRESZképeskönyv első fejezete: elsőbbséged csak akkor van, ha megadják, arról pedig meg kell győződnöd. tehát 30-cal berobbanni a kerékpárútról egy kereszteződésbe, igenis provokáció, de mindenképp szuicid hajlamra utal.
ésmégmielőtt!!! élj az elsőbbségeddel! én is élek vele, ha tekerek, de nem fogok az életem/testi épségem árán. tehát, ha olyan helyre érek, amit mondjuk autósként is ismerek és tudom, hogy nem könnyű a gyors és hangtalan bringást észrevenni, akkor bringásként naná, hogy lassítok, ha lassabban érek oda, sokkal több ideje van bármelyik más közlekedőnek észrevennie és tádá, meg fogja tudni adni a jogos elsőbbségemet!
lassítás nélkül ugyanebben a szituációban igenis provokációról beszélünk.

de mondjuk csak kierőszakolásnak... én inkább a lassítós és kölcsönös helyzetmegoldásban hiszek... és működik. de az agresszív keménykerekagymagos az nem engedhet, mégha ő is a személyautó a kamionnal szemben...

Perillustris 2011.05.19. 15:38:47

@GG81: "KRESZképeskönyv első fejezete: elsőbbséged csak akkor van, ha megadják"

Ezt idézd szó szerint kérlek a jogszabályból!

Egyértelmű, hogy az általad leírt módon érdemes közlekedni, bármilyen fura és hihetetlen, jómagam is így teszek nap mint nap.

Ugyanakkor az elsőbbségről való lemondást TILOS kikényszeríteni, ezért abszurd provokációnak vagy akár csak kierőszakolásnak nevezni a jogos elsőbbséggel való élést.

Kissé képmutató, hogy egyszer szent a KRESZ (a kerékpáros semmilyen esetben ne hágja át a szabályokat, még akkor sem, amikor esetleg nagymértékben csökken a veszély egy-egy tudatos szabálytalansággal - nyilván bárminemű veszélyeztetés nélkül), máskor pedig legyen nagyvonalú azokkal, akik szarnak a szabályokra. Természetesen - a saját érdekében - legyen, de ezt alaptézisnek venni mégiscsak faramuci.

Ajánlom a témához kapcsolódóan egy régebbi posztomat: autozz.blog.hu/2008/03/03/megjelentek_a_hetvegi_vezetok

Kicknick 2011.05.19. 15:56:19

@GG81: 1, rosszul látod. Legalábbis ha 50ezer km elég neked, aminek a fele a fővárosban volt.
Elég sok szitut megúsztam már én is csak azért mert figyelek.
Mégsem értem hogy miért kellene mindenkinek azt lesni hogy a másik mikor lesz hülye? Van olyan valahol a kreszben hogy csak akkor előzök vagy váltok sávot ha megbizonyosodtam arról hogy ezt mások veszélyeztetése nélkül megtehetem.
A furgonos nem tartja be te meg véded. Az hogy ne haladjon mellette huzamosabb ideig? Ember ez egyrészt nem az autópálya hanem egy párhuzamos közlekedésre kialakított útszakasz, másrészt meg a külső!!! sávban volt a skodri. Ezentúl bárki mellé ér a középső sávban akkor lassítson vagy gyorsítson nehogy a baromja ráhúzza???
És még te jössz azzal hogy éééérted?

GG81 2011.05.19. 16:09:29

@Perillustris: látom tényleg nem olvastad a képeskönyvet, nade sebaj, majd lerajzoljuk. minden kép és szabály előtt a legalapvetőbb definícióknál keresgélj... bár lehet azt már felhasználtad rajzolóspapírnak...

egy picit még segítek, bizalmi elv és annak kötelezettsége, hogy mindent meg kell tenned a baleset elkerülése érdekében, függetlenül attól más volt-e a hüje és azt véletlenül vagy direkt idézte elő.

semmiben nem mond ellent az eddigiekkel. csak épp te tényleg qrvára nem olvastad a bizalmi elvről szóló részt. a szabálytalan bringásokkal is az a bajom, ha nem jött volna le, hogyha tilosban járnak attól még elvárják, hogy hímestojásként vigyázzanak akkor is rájuk, hát a nagy looph@szt!

ami pedig a jogos elsőbbségel való élést jelenti, attól mert körültekintően közelíted meg a gócpontot, attól még élhetsz majd az elsőbbségeddel, ha lassabban, észrevehetőbben érsz oda, amit így látni is fognak...

GG81 2011.05.19. 16:14:42

@Kicknick: az nagyon kevés, majd ha egy kicsit több lesz a lábadban, meg budapestnél különbözőbb helyekről is, akkor talán...

azt, hogy miért kell figyelni!!!??? bazzeg, inkább ne közlekedj!
azért kell figyelni, mert közlekedsz, és ha deffenzív módon közlekedsz, akkor zsigerből figyeled minden más körülötted levő mozgását és fel tudod mérni azok veszélyességét.

írtam a párhuzamos útról is, csak olvasd figyelmesen. főleg, ha vannak előjelek, akkor az ilyen barmot elengedi az ember, sőt önvédelemből úgy helyezkedik az úton, hogy jóeséllyel kimaradjon a buliból.

egyiket sem védtem, látom ezt is sikerült átugranod. zsák a foltja eset lehetett, az előzmények ismeretének híjján pedig a videó inkább a kisteher felé billenti a bűn mérlegét.

záporjózsi 2011.05.19. 16:58:34

@Kicknick: Az index. Emellett az ilyen autók elején is van index, a mozgásából és az indexből a kicsinek fel kellett volna ismernie, hogy a nagy mire készül. Ha defenzíven vezet, akkor gázról le, esetleg kis visszaváltás és segíti. Ja, ez egy előzés vége volt? Lehet... Állítólag kötelező segíteni. Ez nem jelenti azt, hogy a furgonos nem volt bunkó. Szerintem meg kellett volna várnia, hogy 1-2 villantásra a kicsi mit reagál. Emellett nem kellett volna gyorshajtania. De egy veszélyes helyzethez 2 hülye kell...

@Perillustris: Na most vesszünk már ezen össze! :D Viszont ma láttam egy kerékpárost, aki megállt szabályosan a pirosnál. Örültem neki. A másik 3-nak kevésbé, akik ezt nem tették. Persze elvileg nem veszélyeztettek senkit, de ilyen alapon én is átcsoroghattam volna...

Perillustris 2011.05.20. 00:20:55

@GG81: Sehogy nem jön ki ebből, hogy elsőbbséged csak akkor van, ha megadják (néhány kivétel van ugyan a rendeletekben, de azok nem általánosak).

"hogyha tilosban járnak attól még elvárják, hogy hímestojásként vigyázzanak akkor is rájuk, hát a nagy looph@szt"

Pedig de. Én is hímestojásként vigyázok az Árpád-híd bringaútján kolbászoló gyalogosokra, pedig "tilosban járnak".

abandi 2011.05.20. 02:20:22

Bazmeg, egy csomó gyépés (gyógypedagogiára szoruló) fasztarisznya, pinahuszár, tetves geci keseríti meg nap mint nap az életemet.
És nem csak föl-betart, hanem még meg is akarja magyarázni a faszságait,ha ráreccsenek jogosan.Nem ismeri KRESZT, a fizikát, a semmit tudja csak.
A másik meg lincselne, ha nem tipornám széjjel.
A harmadik nyafog és beír, hogy igy meg úgy...
Ment gyalog, kerékpárral, triciklivel, családdal, satöbbi...
Most szólok:
Az élet egy veszélyes üzem...
Üdv.:
(egy mindig harmadrendű úton közlekedő, beláthatatlan kanyarban szembenjövő, lengőszerelékes nehézgépkezelő)

GG81 2011.05.20. 08:09:14

@Perillustris: márpedig benne van olvasgasd csak figyelmesen, ízlelgesd! tudom nemtetszik a liberális agyadnak, de a veszélyhelyzet elkerülésének általános kötelezettsége pont ezt jelenti. mert ha valaki ph@sz és nem figyel másokra, akkor sem ütközöl vele...

egy másik dolog pedig ennek szándékossága. ha valaki tudatosan él ezzel vissza, mint egy bringanáci, aki direkt hajt át a piroson, hisz tudja úgysem baxák el (direkt), ha már ő DIREKT szabálytalankodott. a másik pedig az aki figyelmetlenségből, de annak szintén látszik a mozgásán, hogy bizonytalan a dolgában.
ehhez pedig csatlakozik a másik kitétel, hogy tilosban járva a semmi jogod sincs elvárni mástól a szabályosságot veled szemben. aki direkt csinálja, az legalább ezt tudhatná! a második esetben meg imádkozzon, hogy nem egy másik bambuló fog beléjönni...

a bringaúti gyalogost meg csillingeld le a g*ciba! te ki vagy fordítva öregem! mivel ő jár tilosban, ezért neki kell ezzel tisztában lennie, sasolnia, ha már arra tévedt, hogy ne is zavarjon senkit (lehetőleg), jah ez is a kreszkönyv elején van. tanulj!
az áhitott amszterdamban is lecsilingelik a picsbe a gyalogokat, nagyon helyesen, erre te meg itthon a kifordított agyaddal vigyázol is még rájuk!!!??? ebből a zavart elmeállpotodban hiszed továbbra is azt, hogyha átmész a piroson, akkor is kb. neked van elsőbbséged... nooormális!?
persze az autós meg nem fog elütni, max jól rádijeszt, mert ő nagyobb eséllyel olvasta a képeskönyv szöveges részét is (goto top)!

Kicknick 2011.05.20. 09:28:29

@GG81: nagyon kevés? Öcsém mekkora arcod van. Itt már csak az szólhat aki túl van az 1 millió km-en?
Nem azt mondtam hogy nem kell figyelni, de látom feleslegesen magyarázom, te csak kötekedsz. Neked is azt tudom mondani mint a furgonosnak, remélem egyszer amikor lepillantasz a műszerfalra eléd fodul egy zetor egy beláthatatlan kanyarban oszt lenyilatkozza a zertélnek hogy te voltál a fasz mert nem figyeltél eléggé.
@záporjózsi: te meg vak is vagy ezek szerint. ELindul keresztbe a saját sávjában amikor meg azt hiszi hogy oks akkor indexet is mellérakja...te meg nem látod. Az ilyenek miatt gondolkodom a kamerán én is, téged mondjuk nem tudnálak meggyőzni vele, de a bíróságon jól jöhet.

Perillustris 2011.05.20. 09:43:00

@GG81: A liberalizmus csak a te "kifordított" agyadban jelent szitokszót, de mindegy (bár tény, hogy a fogalom itthon eléggé le lett lenullázva).

hu.wikipedia.org/wiki/Liberalizmus

"márpedig benne van olvasgasd csak figyelmesen"

Csak te hiszed, hogy ezt jelenti. De ez is belefér (a liberalizmusba :P).

Amúgy a védett utakon miért nem megy mindenki 20km/h-s sebességgel, hátha kijön egy "ph@sz" a keresztutcából?

"ehhez pedig csatlakozik a másik kitétel"

Ez GG81 hányadik (ki)tétele? Mert leírva ugyebár ez sincs sehol. Érdekes, eddig elég következetesen vallottad, hogy a másik szabálytalansága nem mentesít senkit, most meg kiderül, hogy mégis.

GG81 2011.05.20. 10:14:44

@Kicknick: :-DDD
rinyálj csak... felhívtam a figyelmed, mielőtt továbbra is nevetségessé akarod tenni magad a blog többi sokkal tapasztaltabb olvasója előtt. egy helyre koncentrálva, ennyi az minden csak nem széleskörű tapasztalat.

másnak ilyen rosszat kivánni, szedj gyóccert öregem.

és talán télleg az lenne a legjobb, ha egy szobába kuporodva kapokodnád a pirulákat, hisz te írtad: "Mégsem értem hogy miért kellene mindenkinek azt lesni hogy a másik mikor lesz hülye?" nincs több kérdésem.

GG81 2011.05.20. 10:22:41

@Perillustris: a te libsi agyadnak a kitételei fordítják ki a kreszértelmezésedet. olvasgass inkább, én ezt találtam, de rákereshetsz magad is. www.kiskun.autosiskola.hu/minisite/moped-szemelvenyek/1/02/index.htm
ajánlom figyelmedbe a 2-es és 2.1-es pontokat. de a sötétzöld bringásagyadnak a 2.2-est is kifejezetten ajánlom, mert a kresz nem libsi! az kimondja, hogy köteles vagy megállni a pirosnál, nincs kibuvó, hogyha nem zavarsz senkit, bla-bla...

mohopasi 2011.05.20. 11:11:21

@Kicknick: Nemtom, nem vagyok rendőr. Majd azok megmondják. :) Amúgy nyilván a furgonoséra, de ettől még nem feltétlenül kell köcsögbunkóbűnözőteherkocsisnak kikiáltani. Lehet ezt sokunk nem vette volna észre.

terror 2011.05.20. 15:38:58

@GG81: Perill, mar utalt ra, de megkerdem mar en is, mert erdekel...

"egy picit még segítek, bizalmi elv és annak kötelezettsége, hogy mindent meg kell tenned a baleset elkerülése érdekében, függetlenül attól más volt-e a hüje és azt véletlenül vagy direkt idézte elő."

vs

"hogyha tilosban járnak attól még elvárják, hogy hímestojásként vigyázzanak akkor is rájuk, hát a nagy looph@szt"

Most nem azert, de - a te elmeleted szerint ugyebar - nem lenne kutyakotelesseged a KRESZkepeskonyv elso fejezete alapjan vigyazni ra, mint egy himestojasra? :P

Vagy ez csak visszafele mukodik? Tehat ha az akar soktonnas gepjarmuvek nem adjak meg az elsobbseget, akkor a gyalogos/kerkparos egybol vagja magat haptakba, mondjon le az elsobbsegerol, mert az csak akkor jar, ha megadjak?

"ehhez pedig csatlakozik a másik kitétel, hogy tilosban járva a semmi jogod sincs elvárni mástól a szabályosságot veled szemben. aki direkt csinálja, az legalább ezt tudhatná! a második esetben meg imádkozzon, hogy nem egy másik bambuló fog beléjönni..."

Ez megint hogy egyeztetheto ossze a fenti elmeleteddel?

"függetlenül attól más volt-e a hüje és azt véletlenül vagy direkt idézte elő"

Ezzel.

Egyebkent azt sem ertem, hogy lehet bambulni. A KRESZkepeskonyv hol ir a bambulasrol?

Holtter: ez az egesz tema egy rohej. Az egyik azt oktatja, hogy senki nem tudhatja, aki nem vezet furgont, hogy milyen a furgon holttere. A masik elvarja, hogy mindenki ismerje egy kamion pontos holtteret, sot, 90-100-al elozve nezegessen felfele a kamion visszapillantojaba, hogy latja-e a sofor arcat, es ha igen, akkor profilbol, vagy szembol :D

Ertem en, hogy mire megy a celzas, de talan kicsit tulzott elvaras ez, nem?

GG81 kulon neked, aki fektelen fixi ellenessegedrol szamtalan esetben tettel tanubizonysagot!

Hogy lehet az, hogy nem engednel forgalomba egy 6-8 kilos bringat, mert nincs rajta fek, de a 3.5-20-40 tonnas furgonokkal/kamionokkal nincs problemad, pedig ezekkel le lehet tarolni jopar autot, amik a holtterebe kerulhetnek?

Ha' hogy van ez?

Perillustris 2011.05.20. 21:48:43

@GG81: A KRESZ azt is kimondja, hogy köteles vagy elsőbbséget adni. Nincs bla-bla, nincs kibúvó.

HakapesziM 2011.05.21. 16:23:30

Akárhogy nézem a Skoda nem volt holttérben, de ha abban is volt, ilyenre figyelni kell, be kell kalkulálni a holtteret. Egyébként napjában előforduló helyzet, lényeg, hogy nem lett baj, bocsánatkérés megtörtént, ezzel lezárható az ügy. Amúgy minél nagyobb egy jármű, annál rizikósabb a jobbra történő sávváltás, főleg nem egészséges így átrántani, jobb lassan végrehajtani, ha valaki mégis hlttérben egerészik, van ideje dudálni, fékezni, vagy a sávváltónak korrigálni.

GG81 2011.05.24. 16:04:58

@errorka: ezt nem fogod megérteni, mert sosem vezettél... nem is akarod felfogni mi a lényege. az elsőbbség megkapásáról való meggyőződés is minden járművezetőnek kötelessége, tehát nincs 30-cal a bringaútról a kereszteződésbe robbanás... tehát ha nem is a tyúkszaros életed vagy épp testi épséged védelme érdekében, de lassítani kell! ennyi. lassan is lehet élni az elsőbbséggel, sőt több esélyed is van, hogy észrevesznek és megadják..., de akkor hova lesz a bringásöntudat sugalta suhanásélmény, megneállj parancsolat.
a kamionos holtteres hasonlatból is jól kinyilatkoztatod, mennyire közöd sincs a közlekedéshez, csak a jogaidról papolsz. és talán több haszna van egy megrakott kamionnak, mint egy betépett részeg bringásnak a Gödörnél, ráadásul egy fékevesztett roncsonvason...

GG81 2011.05.24. 16:07:00

@Perillustris: látom értelmezted mire vonatkozott a kibúvó szó. libsimódi próbálkozhatsz, de már megint nem jött össze.

terror 2011.05.24. 16:31:55

@GG81: Ezen kar volt ennyit gondolkodni en ugy erzem.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása