A cím ne tévesszen meg senkit, valószínűsíthetően nem felvidéki magyarról van szó, csak egy ügyeskedő, ki tudja milyen pénzforrásokból élő alak a poszt szereplője.
Napok óta egyik fő hír mindenütt a szlovák és más külföldi rendszámok honosítása. A tegnap délután látottakhoz ez persze csak egy mellékszálon kapcsolódik, de nem tudok elmenni ennek megemlítése nélkül.
Az Erzsébet körúton sétáltam éppen, amikor a Royal Szálló előtt megláttam egy fekete, már második generációs (tehát vadi új) Porsche Cayenne-t. A rendszáma szlovák volt, a helykódra nem emlékszem, csak arra, hogy utána annyi szerepelt: "HUNOR". (Szám nincs, már láttam hasonlót, Szlovákiában 5 karakternél csak betű van). A rendszámkeret is árulkodó volt, egy magyarországi kereskedés neve szerepelt ott. Sztereotípiák? :) A kocsi félig a parkoló-félig a külső sávba belógva állt ferdén. A drága autóban nem ült senki, vezetőoldali ajtó nyitva, a motor is járt!
Kissé hátrébb láttam, hogy egy tipikus kigyúrt agyontetovált karú férfi üvöltözik és hadonászik egy nyitott veteránautó sofőrje felé, aki láthatóan nagyon meg volt szeppenve. A szállodaportások is kővé dermedve álltak, nem tudták mire vélni az esetet. Nem tudom, mivel verhette ki a biztosítékot, talán csak azzal, hogy lassan ment? Vagy esetleg az, hogy a sofőr feltehetően afrikai származású volt? Ez egy nyitott 20-as, 30-as évek korabeli autó lehetett, oldalán városnézés felirattal, tehát gondolom, tényleg lassú volt, és feltartotta sietős dolgában. De, hogy valaki képes legyen ezért leszorítani, elé vágni, majd otthagyni járó motorral egy több, mint 20 milliós autót (bár feltételezem, hogy van rablásgátló benne, na de akkor is) és akár a tettlegességig elmenni? Az egész hihetetlen szánalmas volt, mintha a karikatúrája akarna lenni a mai közlekedési kultúrának. Kamerákat nem láttam, nem forgatás volt. :)
Azt leszögezném, hogy itt a bajom nem a szlovák rendszámmal van. A jelenlegi rendszer semmiképpen sem jó, és én inkább csak pozitív ösztönzés (regisztrációs adó és egyebek csökkentése) mellett csuknék be kiskapukat. De az látszik, hogy sokan a külföldi rendszám mögé bújva örök életet és sérthetetlenséget képzelnek maguknak és ez alakítja a viselkedésüket is. Igaz, az ilyen agresszív állat sajnos magyar rendszámmal sem fog finom úriemberré változni, de nem fogom sajnálni, ha be kell majd fizetnie pár milliót az államkasszába.
záporjózsi 2011.05.26. 08:38:54
Tron65 2011.05.26. 09:13:39
Верховина 2011.05.26. 09:20:56
szszg 2011.05.26. 10:08:52
semmicico 2011.05.26. 10:33:07
qwertzu 2011.05.26. 10:41:39
semmicico 2011.05.26. 10:49:19
semmicico 2011.05.26. 10:50:34
záporjózsi 2011.05.26. 10:55:20
qwertzu 2011.05.26. 10:58:32
semmicico 2011.05.26. 11:00:40
Egyébként jó poén lett volna egy "picit" arrébb állni vele - szigorúan valami elszállítós/büntis helyre ...
PamPalini 2011.05.26. 11:18:41
Elképesztő, hogy egyesek mit nem engednek meg maguknak az utakon - vannak, akik már-már Istennek képzelik magukat. Engem is kevertek párszor veszélyes helyzetbe.
Eleve nem szabadott volna hagyni, hogy ilyen helyzet kialakuljon. Remélem tényleg lesz belőle valami.
Ráadásul, ami azt illeti szerintem a szlovák rendszám magyar autón rohadt szánalmas. Pláne prémium autókon.
Egyértelműen azok élnek vele, akik többnek akarnak látszani mint amijük van.
Meg lehet nézni, egyetlen komolyabb magyar üzletember sem jár szlovák rendszámmal.
Másrészt meg az adózás alól való kibúvásnak a teljesen nyilvánvaló kitáblázása. Az adóhatóság helyében biztos kiállítanék pár embert az utakra, hogy ezeket figyeljék, rendszám feljegyzés, tulaj kinyomozása, cégellenőrzés. Ugyanis aki ennyire szarrágó, izé "spórolós" az valószínű más tekintetben is az: számlázás, dolgozók bejelentése, munkaideje, munkakörülmények-munkavédelem stb. (Már amennyiben ennek kiderítésére van mód és a hatáskörük engedi az eljárást, nyilván ha az egész ügyvitelt kivitték nem sok mindent lehet tenni. De ha itthon működik a cég. magyar dolgozókkal akkor fognak mit találni)
És ne jöjjön senki a "jajj, mert mennyire igazságtalan a regisztrációs adó", "nehogy azt higgyétek, hogy pont az autó miatt éri meg kinn céget futtatni", "ti is megtennétek ha ilyen helyzetben lennétek" meg "irigyek vagytok" szar dumákkal. Ezerszer hallotta mindenki.
De ha mégis, íme az ultimate-válaszok:
-A regadó geciség, de lehet olcsóbb/kisebb autót venni.
-Persze, tudom, senki nem azért csinálja
-Nem, én speciel nem tenném meg
-Nem vagyok irígy
Na üdv mindenkinek :)
Alikam 2011.05.26. 11:35:14
Ezzel tényleg kéne már valamit tenni mert ennek így nagyon nem lesz jó vége.
Reggie 2011.05.26. 11:40:50
qwertzu 2011.05.26. 11:47:29
theutat villám 2011.05.26. 12:19:04
Egyébként pl. pályán mindenkit el szoktam engedni, ha siet, kivéve az ilyen külföldi rendszámokat. Az majd siessen otthon, meg villogjon otthon.
''autónepper.'' 2011.05.26. 12:21:45
egyébként látni a komentekbe... hogy akinek egy kicsivel is jobb kocsija van mint nektek az rögtön adócsaló/gengszter ... nem azért van a kocsikon szlovák rendszám mert adócsaló HANEM elvből nem fog az államnak több millió ft befizetni az ember!! ha én kintről hoztam volna be a bmwmet és nem lenne rajta magyar rendszám akkor tuti h most én is p-s rendszámmal rohangálnék vagy szlovákkal.... nem kéne havonta 20-25ezer ftért parkolási büntetéseket meg gyorshajtási büntetéseket fizetnem! de hát így szeretünk magyarország.
''autónepper.'' 2011.05.26. 12:23:03
Smeakee 2011.05.26. 12:51:19
Tibi88 2011.05.26. 13:04:24
Kaphat amúgy apeh vizsgálatot, de hogy semmit nem találnak a nevén, azt le merem fogadni. Legjobb esetben egy szlovák cég alkalmazottja, amiben a kocsi van. Tehát nem követ el jogsértést, mivel a céges autójával átugrott külföldre. :D
''autónepper.'' 2011.05.26. 13:38:34
schdl (törölt) 2011.05.26. 13:51:38
[mike] 2011.05.26. 13:59:45
Így amíg marad a helyzet (jó sokáig valószínűleg), addig ott veszek autót, ahol akarok, olyan rendszámot teszek a kocsimra, amilyet akarok és oda megyek vele az EU területén, ahová csak akarok.... A magad fajták pedig, akikből csak az irigység süt, jobban teszik, ha a maguk portáján söprögetnek..... Mindenki jobban jár...
Az pedig, hogy a szlovákok telibeszarják az itthonról kiküldött hivatalos papírokat, adatok kiadását, mi egyebet, az kizárólag a minőségi magyar külpolitikának köszönhető. Amiről megint csak nem én tehetek... :DD:D
schdl (törölt) 2011.05.26. 14:05:28
Integrált Szerverterror 2011.05.26. 14:08:39
Integrált Szerverterror 2011.05.26. 14:13:59
lt.szentkoronaradio.com/files/mohacs-malmo.jpg
Integrált Szerverterror 2011.05.26. 14:14:39
misi46 2011.05.26. 14:30:45
magát szlovák rendszámmal"
A "mélymagyar" Bayer Zs. úgylátszik nem komoly, mert a terepjáróján szlovák a rendszám.
Sőt a cégét is kivitte, ott fizet adót.
No comment
PamPalini 2011.05.26. 14:55:19
Tőlem azt veszel, amit akarsz és ott, ahol akarsz, így van, teszek rá. Ne gondold, hogy érdekel.
Illetve onnantól érdekel, hogy ha külföldi rendszám mögé bújva emberkedsz az azért irritáló és az összes ilyen autóst gyáva puncinak tartom.
Ha olyan tökös vagy, hogy tilosban parkolsz, tedd magyar rendszámmal és akkor nem nézlek le.
Ha olyan fasza vagy, hogy beintesz a traffinak, tedd magyar rendszámmal és akkor nem nézlek le.
Ennyi.
PamPalini 2011.05.26. 15:12:08
Ez öngól, cimborám!
1. Bayer Zsolt szerintem messze nem komoly üzletember kategória
2. Fikázták is annó rendesen a szlovák dolgai miatt
3. Pár évvel ezelőtt már nyilatkozott arról, hogy visszahozza a cégét és autóit, szóval rég lejárt lemez. Ha mégsem tette volna meg akkor csak segget csinált a szájából, lásd egyes pont:)
Inter Face 2011.05.26. 15:26:54
schdl (törölt) 2011.05.26. 15:28:19
[mike] 2011.05.26. 15:34:05
Inter Face 2011.05.26. 15:36:58
champy 2011.05.26. 15:42:21
Badbitie 2011.05.26. 16:33:18
Badbitie 2011.05.26. 16:36:17
Martian (törölt) 2011.05.26. 16:37:49
Azt azért megnéztem volna, ha egy kockaladával nyomja ugyanezt, amiből kiszáll a Lakatos család és kisbaltával megszabdalják a Porschét.. és/vagy előbb a pasit is. :D
ZmanUK 2011.05.26. 16:39:22
- nincsenek bolcsodei ferohelyek
- fizetni kell az orvosnal
- szar a TB ellatas
- szar a tomegkozlekedes
- nincsenek parkok a varosban
- mindent elborit a szemet
- a rendorsegnek nincs uzemanyag az autojaban es nincs eleg emberuk
...Es ugy nagy altalanossagban nincsen penz semmire (Es nem csak azert mert ellopjak a politikusok, hanem mert ellopja MINDENKI), akkor megy az allando jajveszekeles, meg panaszkodas.
Az EU-nak nem az a lenyege hogy az ember mashova adozzon mint amelyik orszagban el, nem tudom ezt hol lattatok leirva. Probalnatok meg Nemetorszagban, Svajcban, Ausztriaban kulfoldi rendszamos autoval ott jarkalni ugy hogy ott is laktok. Garantalom nem sokaig mondogathatnatok a rendoroknek hogy mi is az EU lenyege.
Sajnos Magyarorszagon szinte egyedulallo jelenseg lett a "nyaknelkuli-tetovalt kopasz" a millios autocsodajaval, kivancsi lennek hogy ez az embertipus ki fog-e valaha "halni"
ZmanUK 2011.05.26. 16:42:44
A tarsadalom tobbsege pedig szabalyokat talalt ki amit tetszik/nem tetszik de be kell tartani.
Amugy egy kelloen szocialis orszagban ez a minimum hogy mindenki fizet TB hozzajarulast es abbol gyogyitjak a betegeket. Te sem tudod hogy mikor lesz egy baleseted amikor akar eleted vegeig egeszsegugyi ellatasra fogsz szorulni. (ne legyen ilyen)
Garp 2011.05.26. 16:53:05
En kulfoldon elek, es evente egyszer hazamegyek nyaralni, kulfoldi rendszamu kocsival. Minden papirom viszont magzar, sot, van magyarorszagi lakcimem is, leven egy kis luk szerencsetlen tulajdonosa vagyok.
Szoval elvileg a torveny altal ugyanolyan szarhazi leszek, mint a szlovakrendszamozook? Vagy jarhatok haza az igazamat bizonygatni a birosagra? Mert gondolom nem lesz kitetel a torvenyben a fenti eshetosegre gondolva. (Aztan lehet, csak foloslegesen parazok elore...) ON
A poszthoz: a taho kulcsat ki kellett volna kapni a Porschebol es bedobni a kanalisba. Eszre se vette volna, ha ugy ordibalt. Tudom kocsogseg, de megerdemelne.
a rettegett drótos 2011.05.26. 16:59:55
Nekem a múltkor nem tetszett hogy egy lepukkant Volvo 90-nel közlekedik lakott területen belül, a benne ülő 3 wannabe kancigánynak meg nem tetszett hogy nem óhajtok fénysebességgel átkelni az úton, megpillantván sietős jöttüket. (biztos nagyon siethettek, noha ennek ellentmond hogy simán utánam jöttek, ugattak a kocsiból vagy 2 percig, majd visszafordultak az egyirányú utcába, és a vezető úr megpróbált leköpni) na AZ volt az eltérő kulturák találkozása.
clegane 2011.05.26. 17:02:39
egyénként meg fordulj fel, önző barom.
a rettegett drótos 2011.05.26. 17:04:23
ZmanUK 2011.05.26. 17:06:18
Tedat 2011.05.26. 17:12:32
Martian (törölt) 2011.05.26. 17:14:07
Sztálini stilusú elszámoltatás a "szabad EU" világában...
prérikutya 2011.05.26. 17:16:43
hipokrita 2011.05.26. 17:21:04
popocatepetl 2011.05.26. 17:31:46
"
És így szeretünk titeket, akik játszátok a fejeteket a gyorshajtással, de aztán rinyáltok a büntetéstől.
ZmanUK 2011.05.26. 17:36:02
A Szabad EU meg nem attol "szabad" hogy nyugodtan lehet adotcsalni. En eletvitelszeruen Angliaban elek, ha angol autoval megyek haza es megallit emiatt a rendor, nem lesz felnivalom, mert be tudom bizonyitani hogy hol elek.
A szabad EU-ban, szabad a munkavandorlas, a lakhatas, az utazgatas, ennek ellenere a rendfentarto szervek hadd kerdezzek mar meg megis hol elsz :)
ZmanUK 2011.05.26. 17:37:00
anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2011.05.26. 17:44:19
Harley 2011.05.26. 17:47:19
Hanzi 2011.05.26. 17:49:39
Amúgy az Erzsébet téren szoktak állomásozni,a Le Meridien hotellel szemben,van még egy ugyanilyen autó,a másik sofőr meg egy arab gyerek...
dhpage 2011.05.26. 17:50:30
Harley 2011.05.26. 18:02:04
Airgüzü 2011.05.26. 18:05:09
És most tőlem is pár gondolat!
A magyar sosem fog egyről kettőre jutni, mert 1.) nem fegyelmezett, nincs tartása, társadalmilag nem érzékeny 2.)megnyomorította lelkileg a szocializmus, ahol a mutyizás, teljesítmény-ellenesség, sumákolás, protekcionalizmus, ál-egyenlőség, korrupció meg egyebek össznépi szinten voltak generálva 3.) Nincsenek példaképek (lásd politikusok, felelős vezetők bebukásai, ismert-nem ismert kényes ügyletei) 4.)Szűk látokörű, önző, csak magunkra gondoló emberek vagyunk, hiányzik a társadalmi érzékenység, a sorsunk, a nemzet sorsa iránt érzett felelősség. Mindenki csak magának él, sokszor mások eltiprásával, semmibe vételével 5.) Nincs a társadalom előtt perspektíva, szakszerű iránymutatás, kérlelhetetlen vasakarat a kivitelezéshez, hogy mindenki azt érezze, esélytelen a kibúvás, az elkerülés, a különállás és ellendrukkeri magatartás.
Ami a konkrét ügyet illeti: meg is értem a szlovák rendszámosokat, meg nem is. Ha valami jó lenne, mert az Unióban működik, piacot generál, fogyasztást ösztönöz, adóbevételeket hoz stb., s mi azelőtt máshogy - famúgy magyarosan, fejősen csináltuk - akkor jön az állam, s kitalál egy újabb népnyúzó adót. Irreálisan magas a regadó, jogos, hogy van, aki el szeretné kerülni. És amit a jogszabályok, törvények legalizálnak, az ellen nincs mit tenni, el kell fogadni. Még akkor is, ha bosszantja csőrünket, s pénzt von el a közösből. Tehát, ha ezt meg akarják szüntetni, akkor kevésbé kapzsi regadót kell kreálni, elfogadhatóvá, válallhatóvá kell tenni a szabályokat. Ha végre a hülye és szűklátókörű állam belátná, hogy a kevesebb több lenne. Adók, járulékok és minden egyéb területen...
Ez úgy, ahogy van egy élhetetlen ország, nem csoda, hogy ilyen szintű a deviancia, ennyi a bunkó, a húgyagyú kopasz, az agresszív barom, a másokat tolerálni nem tudó kivagyi állat.
kabelbarat (törölt) 2011.05.26. 18:05:20
Akkor kéne ilyen markánsan vélemént formálni egy helyzetről, ha láttad, hogy pontosan mi is történt.
FIGO 2011.05.26. 18:10:58
Ez az EU gyerekek, erre szavaztatok, élvezzétek!
miamanó 2011.05.26. 18:18:53
Orbán Diktor (törölt) 2011.05.26. 18:23:36
bazdmeg a pontodat
Smeakee 2011.05.26. 18:35:23
Abba meg ne menjünk bele, ki mit lop a befizetett adóból, mert egyrészt rettenetesen hosszú téma, másrészt nem ide tartozik.
uff68 2011.05.26. 19:22:42
megint 2011.05.26. 19:26:03
magát szlovák rendszámmal", valóban, van egy szint ahol már nem égetik magukat, ez jellemzően a gazdag és művelt rétegből kerül ki, és nem a gazdag uzsurás, behajtó...stb figurákból.
[mike] 2011.05.26. 19:26:41
No, de visszatérve.... ennyi hülyeséget még nem olvastam egy kupacban. Elszomorító, mikor (valószínűleg) bölcsészkaron edzett hazafiak osztják az észt a munkamorálról, az átkosról, meg minden egyébről, amit csak képen láttak. Ezeket pedig megtűzdelik mindenféle területi jellemzőkkel, hogy Magyarország így, de bezzeg a nyugat amúgy. Nem hiszem, hogy sokat jártál külföldön, különben nem beszélnél így a magyarokról. Ha nyugaton jársz, akkor azt hiszed, hogy átléptél egy új világba és nem veszed észre az ottani kopasz tahókat. Keleten meg állítom, hogy nem voltál, de talán jobban is teszed, ha nem mész, mert ha ennyire érzékeny vagy TÁRSADALMILAG, akkor nem sokáig bírnád ott idegekkel. Egyébként meg: el lehet menni, tudod....
árammal átjárt kakkantott nyaktekercs 2011.05.26. 19:39:46
"streetfighter" 2011.05.26. 19:42:28
Sajnos ebben a "politikusok" járnak az élen "jó példát" mutatva.
A vállakozó mit gondol?
Ha nekik lehet, akkor nekem is!
Főleg akkor, ha minden adót az előírások szerint befizet, akkor éhen hal. (Nem a milliomos vállalkozók!) Csodálkoznak, ha ügyeskedik, aki tud?
A bérből és fizetésből élők vannak a legjobban kiszolgáltatva. Ők nem tudnak variálni, bár valószínűleg az elsők között lennének, ha lehetőségük lenne rá.
Ők irigykednek, bosszankodnak és zúgolódnak.
Igazuk van!
Ez az ország jelenleg egy rakás sz.rt nem ér, sajnos. :(
Mellesleg kiváncsi lettem volna a poszt előzményére is, bár az agresszív viselkedést az sem feltétlenül indokolja.
Szűcslaci 2011.05.26. 20:00:56
D4D 2011.05.26. 20:00:59
Eddig olvastam, többet egy mondatot se! MIÉRT KELL PREJUDIKÁLNI?
Airgüzü 2011.05.26. 20:02:00
Úgy kb. 160 országban jártam, s pont az ottani tapasztalataim miatt mondom, amit... Látom, hogy megy el mellettünk a világ, akár tetszik neked, akár nem. Az Antarktiszon nem szereztem emilyen tapasztalatokat, azt nem is említem... Úgy ennyit a bölcseletről. Üdv
proton1701 2011.05.26. 20:02:47
hoseman 2011.05.26. 20:09:28
Te fogalmatlan balfék
árammal átjárt kakkantott nyaktekercs 2011.05.26. 20:30:11
Garp 2011.05.26. 20:34:04
@prérikutya: egyet értek. Ugye ezt sziget országban könnyen megoldják, mert a külföldit kiszedik a hajóról lejövet és megkérdik, mi a terve, meddig marad. Rögzítik adatbázisban és kész. Ha fél óra múlva igazoltat a rendőr/vámos, csak felhívja a központot és mondják is vissza, amit kell. És ugyanígy tovább, fél év után, de (volt rá példa) 4 év után is tudják, mikor érkezett a kocsi az országba először, hányszor hagyta el, stb. Ezzel meg vitatkozni nem nagyon lehet. Szóval a Schengeni Egyezménynek vannak komoly hátulütői is.
árammal átjárt kakkantott nyaktekercs 2011.05.26. 20:36:05
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.05.26. 20:36:41
A regadó annyira tetű dolog, hogy csak gratulálni tudok annak, aki kikerüli..Aki szerint pedig az egyébként 70%-ban leadózott forintjaimból inkább vegyek egy olcsóbb autót, hogy ennek a tetves kormánynak még befizessek, hát gondolkodjon már el..Minden határon túl mennek a közterhek, min csodálkoznak? Ez a regadó nem embernek való, felháborító és igazságtalan! Hajrá szlovák rendszámosok. Még akkor is, ha egyébként egy suttyó...Jobban járnánk, ha a Cosa Nostra szedné nálunk az adót. Az is beérné kevesebbel...
árammal átjárt kakkantott nyaktekercs 2011.05.26. 20:37:58
sandor68 (törölt) 2011.05.26. 20:42:31
ezt a sok tudatlan, arrogans barmot akik azzal jönnek h az euban igy meg ugy. hat akkor tessek utananezni a dolognak.
harom honapig lehet kulföldi rendszammal az allando lakhelyen (orszagban) autozni, utana ado es regisztracios dij befizet. ha nem, adocsalas, hivatal felrevezetese jogcimmel felelössegrevonas. ahol allandora bejelentve dolgozol, vagy tartos kikuldetesben vagy, ott is vagy tartos tartozkodasra bejelentve es oda is adozol. erthetö meg a hulyebbeknek is?
az ien kibuvos okos emberek(is) tettek magyarorszagot europa erkölcsi es gazdasagi hulladekava.
szanalmasak vagytok, mara szegyen lett mar magyarnak lenni. udvözlet skandinaviabol
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.05.26. 20:45:55
Tibi88 2011.05.26. 20:47:52
Csak az a komoly üzletember lehet, hogy külföldi cégen keresztül irányítja a cégeit.
Figyelő 2009 szeptember 24-30, Gazdaság+politika rovat: Csányi Sándor: "... cégcsoport egyszerűsítésével, és a stabil, angolszász típusú jogrendszerrel magyarázta Csányi lapunknak, hogy a jövőben a szingapúri cégeken keresztül fogja össze élelmiszer-ipari érdekeltségeit..."
És ez természetesen legális, mint a szlovák rendszám is az lenne. Valamint az is, hogy a gazdag sportolók állandó lakhelynek Monacót jelölik meg.
Leginkább azokat zavarják az ilyen dolgok, akik alkalmazottak. Egy alkalmazottnak nincs esélye ilyet tenni. Egy cégtulajdonosnak pedig van. Vállalkozni kell... :)
webmestar 2011.05.26. 20:54:16
nagybátyámtól vettem a kocsimat két hétig cseh rendszámmal jártam az is fun volt, mindenhol külföldinek néztek :))
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.05.26. 20:55:30
egyittlakó (törölt) 2011.05.26. 21:16:35
Ja, és merne valaki kibújni az adózás alól...
:)
Minden szavaddal egyetértek. Az én lelkemben akkor szakadt el valami, amikor a kormány ellopta a magánnyugdíj pénzeket. Akkor döntöttem el, hogy ott baszom át az államot, ahol tudom. Most még alkalmazott vagyok, nem tehetem, de ha akad plusz pénzem, soha nem fogom bevallani. Minek? Úgyis eltőzsdézik vagy odaadják az indiánoknak. Vagy még rosszabb: utat építenek belőle a bringásoknak...
Martian (törölt) 2011.05.26. 21:36:19
Garp 2011.05.26. 22:28:57
Cortezcos 2011.05.26. 22:29:45
látom a lényeg megragadt.....
RCH 2011.05.26. 22:46:46
Ha nem a saját szememmel látom, azt hittem volna, hogy valaki nagyot akar mondani ezzel a sztorival, de sajnos igaz az utolsó betûig...
Geza16V 2011.05.26. 22:53:18
parandroid 2011.05.26. 23:13:27
valaki legyen kedves árulja már el nekem, miből, milyen tevékenységeknek köszönhetően veszi ez az archetípus sorra az x6-okat meg a cayenne-eket? tud valaki konkrét, frankó dolgokat erről? mindig is érdekelt.
én köszönöm.
hoseman 2011.05.26. 23:30:48
hoseman 2011.05.26. 23:32:17
nna Te hiperkorrekt....ebben az egyben igazad van
felszopó 2011.05.26. 23:44:26
Tapogatott Kukorica 2011.05.27. 00:01:43
Netuddki. 2011.05.27. 00:58:07
Netuddki. 2011.05.27. 01:03:46
Nem baj, most majd év végéig feleáron honosíthatja. A fujjugnak mindig is maguk felé hajlott a keze...
Spiritmonger 2011.05.27. 01:09:30
az EU alapelvei között ott van az áruk, a tőke, a munka és a szolgáltatás szabad mozgása
nekem, mint egységsugarú uniós állampolgárnak ki és milyen alapon tilthatja meg azt, hogy egy másik uniós országból béreljek gépjárművet, esetleg egy harmadik uniós tagállamon keresztül?
Pyra · http://www.youtube.com/eddievantotem 2011.05.27. 01:43:36
Reggie 2011.05.27. 04:44:19
mechanikus 2011.05.27. 06:17:23
A Hunoros autó vezetője lehet hogy testes, soha nem láttam ,de ez autót már követtem forgalomban, és normálisan közlekedett.
Nyomek 2011.05.27. 07:43:50
Egy pár ötlet, de gondolom, már meg is vannak írva valahol ezek a posztok:
"Nem állt meg a zebránál a szlovák rendszámos..."
"Rokkant-parkolóban fényképeztek szlovák rendszámosokat - a hatóság tehetetlen..."
"Elment mellettem egy szlovák rendszámos SUV és 15 csecsemőfej repült vállmagasságban..."
(nem izzadságszagú ez a poszt egy picit, gyerekek?)
sintervagy 2011.05.27. 08:02:15
Büszke_troll 2011.05.27. 08:19:53
Ki tudja mennyi esze van a poszt szerzőjének. Biztos nem csak annyi amit itt mutat.
@IHateTV: Milyen adózás alóli kibújás? Fizetnek adót csak nem Magyarországon. Pont mint az átlagmagyar, mikor Parálián veszi a gyroszt.
@qwertzu: gondolom nem jártál még külföldön.
@theutat villám: Így is van. A külföldi az mind angyal, bezzeg a magyarok a külföldi rendszámú autókban. Na azok állatok.
Nem úgy mint a magyar, magyar rendszámmal. Mert ők még a gyalogost is átengedik a zebrán. Ugye?
Te szerencsétlen ostoba lény.
@schdl: "gondolom ezért nem is fizet elvből szja-t, az Áfát visszaigényli, járulékot nem fizet. ELVBŐL. "
Az egyik autómon német tábla van. Ebben az évben eddig több mint 15 millió forint szjá-t fizettem.
@@parandroid: Harley: "aki bűnözőnek akar látszani azzal úgy kell bánni , mint egy bűnözővel . Kopasz kigyúrt genya forma , lesötétített verda , kommandós csapat rárepül , az ablakon keresztül kirángatni , azonnal feltételezni hogy kábszert rejteget , anális vizsgálat , autó ripittyára szétszerel. "
Így igaz. Továbbá a tetováltak mind börtöntöltelékek, őket csak simán csukják le, a miniszoknyás nők kurvák, baszódjanak meg.
Lépes Elek 2011.05.27. 08:43:53
Eleg normalisan szoktam kozlekedni. Ez alatt azt ertem, hogy betartom a sebessegkorlatokat max 10%-ot teszek ra ott, ahol nagyjabol biztos vagyok az ellenorzes hianyara, indexelni szoktam, ismerem es alkalmazom a jobbkezest - bar ovatosan, mert nem mindenki mondhatja el ugyanezt -, nem parkolok tilosban. Autommal tudok kelloen gyorsitani, tehat 90-rol 140-re vagy 120-rol 200-ra gyorsitas kozben nincs idom kiolvasni a Haboru es beket es a velem utazok sem szoktak fraszt kapni a stilusomtol.
Nos, sok orszagban sok szazezer megtett km utan az a tapasztalatom, hogy egyedul Magyarorszagon vilognak ram nagyobb reszt magyar rendszamu autokkal, es tolnak le az autopalyan annak ellenere, hogy szabalyosan kozlekedek. (Az is hozzatartozik, hogy mas keleteuropai orszagban nem jarok). Kerultem mar eletveszelybe is es csak a rutinom, meg az autom technikai felszereltsege mentett meg mindenfajta kartol.
Naem altalanositok, csak az esetemet irtam le.
jelentéktelen alak 2011.05.27. 09:13:55
Lazalom, mert tul logikus, hogy Magyarorszagon is mukodhessen.
Az olyan kulfoldi rendszamot hasznalo emberek, akik a kozterhek kikerulese miatt teszik ezt, velhetoen mas modon is kerulik a jarulekok fizeteset. Egy vagyonosodasi vizsgalat, vagy egy eletvitel javulas vizsgalat sok mindenre fenyt derithetne, bar gyanitom, nem csak naluk. Igy igazan senki nem erdekelt ebben.
Ezen tul viszont en sem tartok kivetni valot abban, ha valaki kulfoldi rendszamu autot vezet. De ha torvenytelen, akkor az allamnak fel kell ellene lepnie!
Am ahogy -a hozzam eljutott hirek alapjan- most tenni kivan ellenne, az aggalyos es -szerintem- nem kelloen atgondolt.
Ha jol tudom, kulfoldi allando lakcimhez kotnek a jogosultsagot. Vagyis, akinek magyarorszagon van az allando lakcime, az nem tulajdonolhat kulfoldi rendszamu autot, honositania kell.
Az allando magyar lakcim, viszont nem jelenti azt, hogy az illeto magyarorszagon is el!
En pl. tobb mint 5eve elek Irorszagban, de van allando magyar lakcimem. Tobb hasonlo helyzetben kevo ismerosom is van.
Irorszagbol nem tunik veszelyesnek a helyzet, kevesen jarunk autoval magyarorszagra. De mi volna, ha Ausztriaban, vagy Szlovakiaban elnek es dolgoznek?
Szoval, vagy a keszulo rendelet nem jo, vagy a rendelkezesemre allo informaciok!
A leirt viselkedes, a bunkosag, meg szerintem rendszam es tipus fuggetlen.
Bar abban van igazsag, ahogy aki hajlik egy diszosag elkovetesehez, az kevesbe tartja tavol magat a tobbitol...
jelentéktelen alak 2011.05.27. 09:21:45
Sokaig nekem is ez volt a tapasztalatom. Am most aprilisban, majusban voltam (ir rendszamu) autoval magyarorszagon es nagyon kellemes tapasztalataim voltam.
Egy okor magyar rendszamu mikrobuszt lattam az M3-on, aki nem kivanta kivarni, mig befejem a kocsisor elozeset es probalt tolni, villogot ram. Nem erdekelt, nem szoktam kulonosebben foglalkozni az ilyenekkel, meg a tempomethoz sem nyultam de megtortent.
Am Irorszag es Magyarorszag kozott az uton, kimagasloan sok Osztrak rendszau bunkoval talalkoztam. Kimondottan agresszivan toltak, ramhuztak a kormanyt, stb. Pedig ez idaig, az osztrak soforokrol jo velmenzem volt, a magyarokrol kevesbe. Ez most megfordult.
A "magyar" autovezetok jellemzoen segitokeszek, elozezkenzek voltak velem mid a 3het alatt.
Hanzi 2011.05.27. 09:23:11
Nekem ez volt a fontos,a többit úgyis leírják az okosok...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.05.27. 09:26:23
Siralmas.
theutat villám 2011.05.27. 10:02:28
"Így is van. A külföldi az mind angyal, bezzeg a magyarok a külföldi rendszámú autókban. Na azok állatok.
Nem úgy mint a magyar, magyar rendszámmal. Mert ők még a gyalogost is átengedik a zebrán. Ugye?
Te szerencsétlen ostoba lény."
Egyetlen olyan dolgot sem állítottam, amit magasröptű válaszodban leírsz; pusztán annyit, hogy amikor pl. német rendszámos autó vadállat módjára közlekedik, akkor annak a sofőrjét valószínűleg nem hansnak, hanem inkább pityunak (Büszke_troll-nak)hívják. Ha láttál már átlag németet közlekedni, majd rájössz, miért, okoska (elvileg láttál, mert máson meg Te kéred számon, járt-e külföldön, mert Te már jártál ám).
Illetve ha anyukád foglalkozott volna Veled annak idején, amikor az értelmező olvasást tanították az iskolában, akkor abból, amit írtam, érthető lett volna számodra, hogy valószínűleg azért lehet a magyart megismerni a külföldi rendszámú autóban, mert úgy közlekedik vele, mint egy tipikus magyar, magyar rendszámmal, a 15 milliós szja-val, te Apeh kedvence.
Ugyanúgy, ahogy egy magyart arról ismersz meg, hogy mindig különbnek érzi magát a többitől, amit pl. ilyen mondatokkal próbál meg erősíteni, de ez baszottul nem érdekel senkit:
"Az egyik (érted, több is van) autómon német tábla van. Ebben az évben eddig több mint 15 millió forint szjá-t fizettem (érted, csak az adóm volt ennyi, te fos csicska)."
Ülj le szja huszár, egyes.
CD-R80 2011.05.27. 10:41:31
Büszke_troll 2011.05.27. 10:43:22
Nem kedvesem, értettem amit leírtál, talán a te tanítódnak kellett volna megtanítani fogalmazni.
"Általában onnan tudni, hogy külföldi rendszámú autót honfitársunk vezeti, hogy pl. agresszív, nem indexel, tolakszik, pirosnál padlógázzal indul, pályán 200-zal előz."
Ezzel a mondattal, ugyanis azt sejteted, hogy a külföldi rendszámos magyar, sokkal agresszívebben vezet, mint a többi magyar.
SzJA befizetés. Kedvesem, nem csak úgy írtam, hanem válasz volt, az adóelkerülő magatartás cáfolata.
Az már a te szerencsétlen lúzer gondolkodásodból fakad, hogy ezt dicsekvésnek fogtad fel.
Értem én utálod a jómódúakat, mert te hülye, lusta, béna, adócsaló stb. vagy, ami pont az én ellentétem.
theutat villám 2011.05.27. 11:15:51
Azok miatt, amiért fikáztam azt, hogy ennyi szja meg annyi, szándékosan nem kontrázok rád, pedig tudnék (hopp, most tökön rúgtam magam, lehet tapsolni), de ne gondolod, hogy rajtad kívül ide kizárólag az általad leírt jelzőkkel illetett emberek írogatnak...
Látod, pont ez a különbség a kettőnk szemlélete között, mert Te látatlanban minősítesz a 15 milkás szja-dal (ezt már nem mosod le), utána meg kiakadsz, ha valaki visszaugat és azt képzeled, Te vagy Neo a mátrixól - Az Egyetlen.
Azért, hogy egy kicsit lesüllyedjek a szintedre is (bár azt szokták mondani, nem szabad, mert ott jön a rutin, ami ellen nem lehet győzni), szólítsd kedvesednek az öreganyádat, vagy a kutyádat.
''autónepper.'' 2011.05.27. 11:26:41
Büszke_troll 2011.05.27. 11:33:04
Rádklikkeltem, beleolvastam a hozzászólásaidba.
Én vagyok a hülye, amiért vitázni akartam veled.
xcomman 2011.05.27. 12:33:25
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.27. 16:27:57
/itt is vannak kulonbsegek, mas a biztositasi tarifa, van ahol kell rendszam elore, van ahol nem, van ahol kell muszaki vizsga van ahol nem,, de ugy nagyvonalakban tok mindegy californiaban veszek kocsit vagy Carolinaban, az mas kerdes, hogy a lakhelyeden 30 napon belul a megfelelo allam rendszamat fel kell tenned, ez otthon miert nem mukodik, es az EU-ban?/
mer akkor meg minek ez az egesz cirkusz
EU szkeptikus vagyok egyre inkabb
a Kozos piacnak piacra volt szuksege, ezert bevontak a KGST-t
ugyes
Büszke_troll 2011.05.27. 17:17:55
ennél nagyobb probléma a kommunikáció.
1GB mobil adatforgalom megvan 1500-2000 forintból, ha ugyanezt Ausztriában vagy más EU országban roamingolom össze, az 600 ezer! forint.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.27. 22:18:20
ertem en hogy a nyelvehez ragaszkodik mindenki, de ezentul, miert nem lehet egysegesiteni mindent
ha meg nem lehet, minek eroltetni?
meg fog szunni az egesz, most is csak a penzvilag tartja egyben
jelentéktelen alak 2011.05.27. 22:20:48
Valóban nem minden magyar bunkó, sőt a zöm nem az. De aki általánosít, az soha nem a zöm alapján teszi, hanem az alapján, hogy milyen benyomás érte abból az irányból.
Abban is sok igazság van, hogy a problémás közlekedők egy igen nagy része nem helyben született a Nyugat-Európai országokban, még ha a rendszáma helyi rendszám is.
És sajnos abban is van igazság, hogy a magyar vezetők túl nagy hányadára jellemző az agresszív tolakodó stílus. E tekintetben -bár vannak nálunk rosszabbak is Európában- nincsen okunk büszkélkedni.
Ez persze, megint csak egy általánosítás, ami a benyomások alapján alakult bennem ki.
Az első élményem Nyugat-Európával kapcsolatban, már több mint 30éves. Tinikén Sopronból bicikliztem át Ausztriába többször is az ott töltött egy hét alatt. Sosem felejtem el, mikor a kanyargós, de jól beláthatóan forgalom mentes úton a szántóföldek között, ahol csak én bicikliztem, rajtam kívül csak a busz volt a környéken, az is ott jött mögöttem az én tempómban, mert a záróvonalon nem előzött meg.
közben Érden -ahol egyébként laktam- és környékén, akkor megelőztek, ha e-miatt nekem kellett az árokba menni.
Hát ilyen élménnyel, vagy ha úgy tetszik, szembe állított tapasztalatokkal indult nálam Ausztria.
Ezen nehéz lesz változtatnia, hiszen az első benyomás mindig is sokkal meghatározóbb, mint a későbbi élmények.
De az tény, hogy a legutóbbi látogatásom nagyot lökött rajtam, hogy átértékeljem a véleményem.
3 hét és közel 8000km alatt 1db brit rendszámú, 8db osztrák rendszámú és 1db magyar autóra kell emlékezzek, mert veszélyesnek véltem azt, ahogy hozzám viszonyultak. Ebből a brit és 6 osztrák inkább csak bosszantó volt, de a többi reflektorozott is rám, kb fél 1méteres távolságból az autópályán.
De úgy ahogy én is ír rendszámú autóval voltam magyar létemre, nem állíthatom, hogy brit, osztrák és magyar sofőrökkel volt gondom.
_____________ 2011.05.28. 08:52:19
A parkolási meg gyorshajtási büntijeidről miért az ország tehet, te agyamputált...?
mohopasi 2011.05.30. 12:18:09
jelentéktelen alak 2011.05.30. 21:33:19
:-D
Én azt olvastam, hogy egy tetovált kopasz ordibál valakivel, meg hogy egy autó áll járó motorral, üresen. Hogy ez a két dolog kapcsolódik egymáshoz, azt a post írója is csak következtette. Nem írta, hogy bárkit látott kiszállni az autóból.
Mi van, ha téved és két dolog nem is áll kapcsolatban egymással?
Lehet, hogy a kopasz azért kiabál a négerrel, mert az megkívánta barátnőjét.
Az autóból meg azért ugrott ki valaki egészen más és hagyta járó motorral ott az autót, mert valami nagyon fontos dologhoz rohant az illető be a szállodába. Vagy a hisztis kölke után, hogy kirántsa a villamos elől.
Az oké, hogy a szerző verziója életszerűbb, de azért ne zárjuk teljesen ki azt sem, hogy két történet lett összeboronálva!
wowerman 2011.06.15. 02:10:19