Sokszor van vita itt a blogon, hogyan kell közlekedni, amikor lakott területen belül több forgalmi sáv is rendelkezésre áll, Ámond Pista levele ebben a témában íródott. Egy közlekedő társától kapott megjegyzéseket, bár a hölgynek nem feltétlen volt igaza. Az autósok sokszor türelmetlenek a robogósokkal szemben, ráadásul sokaknak mintha fel sem tűnne, hogy vannak erősebb gépek is (ezeken rendszám is van), amelyekkel a városi forgalom ritmusát tökéletesen fel lehet venni.
Részben autós eset, hátha megér egy posztot:
125-ös robogóval járok nap mint nap a belvárosból végig a Váci úton melóba s vissza. A motor óra szerint olyan 80-at tud, ami a valóságban 70-75 lehet, ezt ahol a forgalom megköveteli és a táblák engedik ki is szoktam használni. Ennek ellenére többször találkoztam olyan autóssal, akit irritál az, ha egy motor megy előtte még akkor is, ha az max. a gyorshajtásban, de a telített sávok miatt inkább a motor előtt haladó autó hátuljára való értelmetlen rátapdásban hátráltatja, ráadásul a KRESZ lehetőséget ad lakott területen a motorosnak a párhuzamos közlekedésre alkalmas útszakaszon bármely sávban való közlekedésre, az alábbiak szerint:
„(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.
(5) Ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő járműoszlopok alakultak ki, forgalmi sávot változtatni csak abban az esetben szabad, ha a vezető bekanyarodásra vagy megállásra kíván felkészülni.”
Van hogy fenti, szerintem nem jogos problémáját a kedves autós minimális követési távolsággal, esetleg villogással és/vagy dudálással tudomásomra is hozza elvonva figyelmemet az előttem való történésekről. Ezeket a közlekedő társi jelzéseket nem nagyon szoktam tolerálni, mert ha telítettek a sávok, nehogy már fékezgetős sávváltással lehúzódjak csak azért, hogy az emberke a fent említett módon az előttem haladó autóig gyorsítva haladjon továbbra is az eddigi tempójában.
Ami minap ismét találkoztam ezzel a jó kis forgalmi helyzettel, de a számomra ismeretlen már-már aranyos formájában: egy közép korú hölgy a pirosnál finom kis kürtjelekkel szót kért, majd mikor visszagurultam mellé nyugodt óvónénis stílusban próbált meggyőzni arról, hogy ugyan húzzak már el a belső sávból ha elindultunk, mert hát ez a Váci út, ahol 70-el lehet menni és ne „rotyogjak” már előtte. Először csak pislogtam a dolgon, majd tanácsoltam neki, hogy ugyan olvassa már meg a KRESZ-t . Erre a lehető legidegesítőbb módon kb. rám hagyta, hogy ő hülyékkel nem vitatkozik és mondta, hogy akkor menjek. El is indultunk és pár száz méter után már nem is láttam mögöttem, de a pumpát azért sikerült kicsit felnyomnia bennem. Annyira szeretem, hogy az utakon mindenki azzal van elfoglalva, hogy másnak hogy kéne közlekednie még akkor is, ha erről teljesen téves tudással rendelkezik. Az már csak utólag esett le, hogy ezen a szakaszon végig táblák hívják fel a figyelmet arra, hogy itt még csak a városban amúgy is megengedett 50 km/h-ás a sebesség korlátozás.
VakondM 2011.06.13. 16:13:11
Miután áthúzott a piroson mert neki sietős még volt ideje visszajönni kötekedni. :-o)
Ahhoz képest ez már semmi.
Amúgy én is rendszeresen robogok a városban, ennél sokkal nagyobb gond amikor megelőz - miközben majd 60al mész, utána fékez és be előled jobbra. Én meg fékezzek.
alfa.orionis 2011.06.13. 16:29:55
Én inkább a szervízúton megyek, a bukkanók meg a 30-as tábla ellenére is előbbre jutok! :)))
Hurri Kán 2011.06.13. 16:43:07
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.13. 16:45:48
Tornado86 2011.06.13. 16:53:35
Gondolod, hogy tarifa fejében? :D
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.13. 17:00:48
FDToth 2011.06.13. 17:43:11
Ha autóba ülök, én is utálom, ha a középsőben vagy belsőben halad a robogós. Ezért ha kétkerekűvel megyek, akkor ezt figyelembe veszem és külsőben haladok (ebben a sávban pedig 90%-ban gyorsabban lehet menni, mert a sok primitív autós-motoros a belsőben, középsőben halad:))
FaZon 2011.06.13. 17:53:51
Reggie 2011.06.13. 17:58:53
GiXXXer 2011.06.13. 18:00:52
De itt is sokaknál látszik, hogy a robogót azt guruló forgalmi akadálynak tekintik, lehet az 650-es Burgman is akár, akkor is egy "robogó" - tehát csak feltartja a drága autósokat!
Tibi88 2011.06.13. 18:03:21
Pontosan. Amúgy a külső sáv jellemzően rosszabb mint a belsők, ezért is mennek olyan sokan inkább belül. Itt a sűrű sávváltogatással perceket lehet nyerni kb, mert beállnak sokszor majdnem egymás mellé a sávokban egy tempóra, és így feltartanak mindenkit.
Így kell menni a többsávos úton: www.youtube.com/watch?v=HJY9ymLT-E8
Egy tanulságos videó... :D
M5ös BMW moszkvában. Vezetni azt tud, de persze elég veszélyes.
Reggie 2011.06.13. 18:12:03
Tibi88 2011.06.13. 18:19:57
Van róla több videó, azért mondom hogy néha veszélyes amit csinál. Másikon egy GT-Rből követve kamerázzák. Jó pár posztot írnának itt néhányan róla, ha itthon látnák :). Többsávos városi úton szembesáv, büntetőfék, leszorítás... :D
www.youtube.com/watch?v=wKIP3hyaXoQ&feature=related
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.06.13. 18:24:10
jelentéktelen alak 2011.06.13. 18:56:41
Érjen ő is rá külső sáv tempóját tartani, mert Te úgy kívánod? Te miért nem érsz rá az ő tempójával követni?
A lényeg, hogy dögöljön meg a szomszéd tehene.
jelentéktelen alak 2011.06.13. 18:58:57
jelentéktelen alak 2011.06.13. 19:04:40
Az a baj az ilyen majmokkal, hogy miattuk sokan az egyenletes forgalomban fékezésre kényszerülnek, ami dominó elv szerint fokozódó lassítást generál hátrafelé.
Az ilyen ökrök után az egyenletes fogalomból meg-meg torpanó kocsi sór, rosszabb esetben dugó lesz. Persze az ilyen "ügyes" zseniket ez nem érdekli...
Tibi88 2011.06.13. 19:07:10
A Vácin arra 70el lehet menni, a belső kettő meg 50el megy, max 60. Erre gondolt FaZon. A kettővel ezelőtti posztban ahol szembement a szerencsétlen, még lehet is látni a felvételen ezt. Külső gyorsabb mint a belső.
Lipi1945 2011.06.13. 19:12:25
Én ugyan pesten ritkán fordulok elő, de itt pécsen a többség azért vonatozik a belsőben a 6oson mert úgy a jobb. Hiába tűnik közben akár tök üresnek a külső.
Balra kanyarodni vagy tilos vagy van kanyarodó sáv, viszont a szélső az a legtöbb helyen jobbra kanyarodóként funkcionál.
Ha kimész és elhúzol a többiek mellett akkor eccercsak ottlessz elötted egy kocsi ami lelassít vagy 10re, hogy be tudjon kanyarodni vagy adott esetben lehet még meg is kell állnia.
A zöldhullám miatt úgyse lehet sokkal gyorsabban menni, praktikusabb beállni a belsőbe a sorba és egyenletes sebességgel csorogni.
Hungryhorse 2011.06.13. 19:15:02
A sünöket sem érdekli.
Ez független attól, hogy romos IFA-val, suzuval, vagy robogóval tartja fel a forgalmat a delikvens.
GiXXXer 2011.06.13. 19:18:20
FaZon 2011.06.13. 19:21:27
masszázsblog · http://masszazs.blog.hu 2011.06.13. 19:28:23
cork77 2011.06.13. 19:30:14
masszázsblog · http://masszazs.blog.hu 2011.06.13. 19:31:52
Csokáv 2011.06.13. 19:40:11
Szóval van rendszáma ennek a 125-ösnek, vagy nincs (válasz)?
SvenH. (törölt) 2011.06.13. 19:42:21
regen 70 volt...
az ilyen megy be a jobbkezesbe is mert 20 evig az marpedig nem ugy volt...
remelem egy kamion fogja oldalba kapni es nem egy artatlant nyir ki
Hungryhorse 2011.06.13. 19:45:05
".... 36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
(3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van útburkolati jelekkel kijelölve, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával - bármely gépjárművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra - a balra bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival és motorkerékpárral szabad.
(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos. ..."
Olvastad ezt valaha is, vagy csak írogatsz itt marhaságokat?
cork77 2011.06.13. 19:49:35
GiXXXer 2011.06.13. 19:49:40
Csigorin 2011.06.13. 19:55:25
Peldadnal maradva: igen, ha tokegyedul vagy, akkor mehetsz a belsoben gond nelkul amennyivel akarsz.
ha nem vagy egyedul, akkor a gyorsabb versenyzot engedd el.
Tibi88 2011.06.13. 19:57:25
[mike] 2011.06.13. 20:10:59
Etniez 2011.06.13. 20:24:24
Aki meg szabályt szeg, ne sírjon ha más is.
cork77 2011.06.13. 20:34:30
HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2011.06.13. 20:36:19
picikisköcsög 2011.06.13. 20:50:58
Bocs, h. beleszólok (én is motoroztam, majd' 10 évig): gondolom, 50es táblánál mész 60nal. Akkor melyik szabálysértés is a a súlyosabb?! Mert sztem a KRESZ ezek között nem mérlegel!
picikisköcsög 2011.06.13. 20:55:04
GiXXXer 2011.06.13. 20:56:39
Sutur 2011.06.13. 20:58:08
vincent66 2011.06.13. 20:58:32
Tapasztalatom szerint az utóbbi 1-2 évben sokat javult az autósok hozzáállása a robogókhoz. Nekem kedvezőek a tapasztalataim,pedig én is használom az összes sávot,de természetesen igyekszem nem feltartani a gyorsabbakat.
A következő lámpánál úgyis én leszek elöl.:-)
vincent66 2011.06.13. 21:04:28
Szemtanúja voltam,hogy a rákóczi úton egy BKV sofőr kinyitotta az ablakot és a mellette álló robogóst jó bő nyállal fejen köpte.A robogós a következő lámpánál a kinyitva másfél méteres motorlakatot meglendítve a szélvédőt bezúzta,majd eltűnt egy szemben egyirányú utcában.
Vannak konfliktusra felkészültek a másik oldalon is. Inkább egymás segítése,vagy legalább nem akadályozása a célravezető...
Csé 2011.06.13. 21:08:25
Hiába mész mögötte, villogsz, csak néz bambán vagy integet hogy ugyan kerüld már ki, az eszébe se jut, hogy szabálytalanul halad és feltartja a forgalmat...
jelentéktelen alak 2011.06.13. 21:09:14
Bocs a tévedésért!
Donor 2011.06.13. 21:09:24
Engem mondjuk nem is szoktak letolni a belsősávban.
Ha valaki mégis a seggembe ragad, ráhúzom a szívatót és a lila ködtől köhögve úgy is lemarad :D
jelentéktelen alak 2011.06.13. 21:12:08
VakondM 2011.06.13. 21:12:54
jelentéktelen alak 2011.06.13. 21:13:23
Érjen ő is rá külső sáv tempóját tartani, mert Te úgy kívánod? Te miért nem érsz rá az ő tempójával követni?
A lényeg, hogy dögöljön meg a szomszéd tehene.
SzG-1978 2011.06.13. 21:16:10
Az kb. 200m-re vonatkozik, és tényleg mérik rendszeresen, mivel bevétel az államnak.
A kötelező jobbra tartás be nem tartását jól illusztrálja az autópálya, ahol nincsenek keresztutcák, sokan mégis bérelt sávnak tartják a belsőt, vagy a középsőt három sávos pályán.
A vicc az, mikor háromsávoson, üres autópályán megy valaki a középsőn 100-zal, és előzni kéne. Tegyük fel, hogy egy 2 tonnás zárt kisteherautóval megyek, és nem előzhetem meg balról, mert a harmadik sávba bemenni tilos. Ha jobbról előzöm, akkor is szabályt szegek.
Ha villogok, még neki áll feljebb. Minek mindenkinek jogsi? Szerintem az az alapprobléma, hogy a 10 megengedett hibapont túl sok a vizsgán, másrészt időnként, mondjuk 5 évenként el kéne zarándokolni egy vizsgaközpontba, és újravizsgázni kreszből. Egy-két évtized alatt változna a dolog.
De pártunknak és kormányunknak (mindnek) nem számít a 700 halott az utakon évente, csak a lóvé, amit befizetunk (reg.díj+jövedéki+ÁFA+büntetések).
Szerintem.
Tibi88 2011.06.13. 21:19:15
Megnéztem Fővinformon direkt hogy van :D
Ahogy én írtam, a csarnok után kifele van egy kereszteződés. Utána van a 70. De ez amúgy tök mind1 szerintem.
Donor 2011.06.13. 21:20:11
Donor 2011.06.13. 21:21:46
Donor 2011.06.13. 21:24:12
VakondM 2011.06.13. 21:25:55
Értsük már meg, hogy lakott területen belül nincs kötelező jobbra tartás mindenkor!
Bladika 2011.06.13. 21:26:07
Tibi88 2011.06.13. 21:26:35
Autópályán már nincs értelme ilyenen tökölni. Hülyék, egyszerűen nem foglalkoznak vele. Régen a középsőben menve még rájuk villantottam, most már nem. Ha meg nálam is gyorsabb jön a belsőben, akkor én megelőzöm a külsőben.
Pénteken megálltam a pákozdi pihenőben a pályán. Amikor visszajöttem, a középsőben egy bmw előzött a belsőben kb 120al gurulót. Az emelkedő közepén én a külsőben mentem el a még mindig belsőben haladó toyota mellett. 500 méter múlva még láttam a tükörben, hogy esze ágában sincs sávot váltani. Pedig előtte senki, mögötte meg jöttek...
BKV - Önnek megyünk 2011.06.13. 21:28:51
Csigorin 2011.06.13. 21:31:54
Mellesleg ez a "aki szabalyt sert ne sirjon ha mas is" eleg beteg logika. Mit szolnal ha visszahallanad egy rendortol?
Mondjuk rossz helyen parkolsz, es parkolasi birsag helyett kozli hogy elveszi a jogsid meg a forgalmit. Kozlod vele hogy nem ez a szabalyos eljaras ilyenkor, mire o ugy valaszol ahogy te irtad.
Jolesne?
Donor 2011.06.13. 21:35:59
SzG-1978 2011.06.13. 21:38:12
www.langlovagok.hu/kepek/6312_vontatott-lada-defektes-kerekei-gyulladtak-ki-salgotarjanban
Érdemes megnézni!
Tibi88 2011.06.13. 21:42:18
Azt mondanám hogy ilyen hülye nincs, de most láttam egy videót amin az üres medencébe csúszdázik két ezeknél is retardáltabb. Úgyhogy meg sem lepődöm :)
Aki megnézné a természetes kiválasztódásról a videót.... :) www.youtube.com/watch?v=nbqPaKMOf6w&feature=player_embedded
Mikrobi 2011.06.13. 21:54:03
DaVe 2011.06.13. 21:57:56
Hehe, de vicces, hogy ezt írod. Nemrégiben 2x2 sávon motoros a "szokásos" módon az autók közt akart eljönni, én meg lestem a tükröt, ki ne nyírjam véletlen. Csak megálltak előttem, csattt... Megéri a tolakodó motorosokkal előzékenynek lenni?
Másik kedvencem, a robogóval lábpánál előretörő, majd 40-ig kigyorsító műsor, amíg mindenki ki nem kerüli, majd jöhet a köv. lámpa. Biciklivel dettó...
Etniez 2011.06.13. 22:07:05
In Motion 2011.06.13. 22:08:49
Befele a kozepso savval sokszor az a baj, hogy azert lassul be, mert mindenki aki le akar menni az arpad hid fele, vagy a lehel ut fele a robert karoly koruti feluljaronal, az a kozepsoben totyog (vagy latja a sort es kijon a szelsobol, hogy a feluljaro elott hatha visszaengedik) es onnan probalja meg betamadni a sort a szelsoben. Ezert vannak sokan a legbelsoben.
jelentéktelen alak 2011.06.13. 22:17:57
Ugyan milyen alapon várja el bárki is, hogy a másik szabályos, ha ő maga szabálytalan?
Nem arról van szó , hogy mikért büntessük a másikat, mert az a rendőrök monopóliuma. Arról van szó, hogy ha én megengedem magamnak, hogy szabálytalan legyek, akkor ezt a másik is megteheti. A másik, meg egyáltalán nem biztos, hogy azt a szabályt fogja megszegni, amit én is. De még csak az sem biztos, olyat, vagy úgy szeg meg, ami a kedvemre való.
Nehogy már ilyenkor legyen alapja bármiféle hisztinek is!
www.hirzabalo.hu · http://www.hirzabalo.hu 2011.06.13. 23:23:55
Fricibá' 2011.06.13. 23:33:21
Ámond Pista 2011.06.13. 23:40:45
Stormbird 2011.06.13. 23:56:27
cso zsi 2011.06.14. 00:12:15
A témaindító elolvasásakor nekem is ez ugrott be.
Rendszámnélküli jármű (kerékpár, moped) nem használhatja a további forgalmi sávokat, kivéve a balra kanyarodás esetét.
@SzG-1978: "Az Árpád útnál van egy 50-es tábla pár hete" Az ott van kb 30 éve.
www.norc.hu/pano/OHITHHin/
@Tibi88: Márpedig úgy van, ahogy @cork77: írja. Lassan öt éve, hogy a Lehel -Dózsa közötti 70-et kitáblázták 50-re (pedig nincs miért, hisz annyi az engedélyezett).
A Lőportár sarkon is kint az 50-es, a néhai Lipót távbeszélő előtt az oszlopon is. Aki meg a Nyugati felől jön, ezekbe botlik bele először. "Befelé" a Dráva sarkon áthúzott 70-es, alatta 50. A Tisza, és Vág utca között szintén a villanyoszlopon az 50-es, majd a Tutaj sarkon újra. A Bessenyeinél megint, a "toronyház" előtt ismét www.norc.hu/pano/VUtl3nMZ/ , és a Gogol sarkon újfent.
Akinek ez a rakat tábla nem elég, megérdemli a trafit, ami elég sűrűn portyázik ezen a szakaszon.
cso zsi 2011.06.14. 00:33:23
Ha villogok, még neki áll feljebb. Minek mindenkinek jogsi? Szerintem az az alapprobléma, hogy a 10 megengedett hibapont túl sok a vizsgán, másrészt időnként, mondjuk 5 évenként el kéne zarándokolni egy vizsgaközpontba, és újravizsgázni kreszből. Egy-két évtized alatt változna a dolog."
Akkor esetleg nem ártana, ha megkezdenéd a zarándoklatot.
3,5 tonnáig úgy közlekedhetsz, mintha személyautót vezetnél. Igaz, csak 2010 januárja óta, de ez van:
"26. § (1) Az egyes járművekkel - ha e rendelet másként nem rendelkezik - legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:
a) személygépkocsival, motorkerékpárral, 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival
aa) autópályán 130 km/óra,
ab) autóúton 110 km/óra,
ac) lakott területen kívül egyéb úton 90 km/óra,
ad) lakott területen 50 km/óra,
a/1. a külön jogszabályban meghatározott követelményeknek megfelelő autóbusszal
- autópályán 100 km/óra,
- lakott területen kívül, egyéb úton 70 km/óra,
- lakott területen 50 km/óra,"
Tehát, a duplakabinos, ponyvás furgonnal is, ha az össztömeg nem több 3500 kg-nál. (persze, az azonos típus zárt, de 4,5 tonnás kivitele, amelyben ugyanakkora, vagy erősebb motor van, az már nem)
Lacusru 2011.06.14. 01:09:53
Egyébként jól csinálja... én is ott megyek Pesten, ahol elfér az autó :-) eddig még nem szóltak érte, pedig Hungárián a villamos sín is használatban nálam, ha nincs más megoldás. Ja és nem BMW és társaival, sima polgári japán autóval...
Lacusru 2011.06.14. 01:51:31
A Dózsától van csak 70-es és az összekötő előtti kanyarnál kint az 50-es.
A külső Vácin csak 60-as van, a GE előtt 50-es és ott imádnak is mérni!
Lacusru 2011.06.14. 01:54:43
Abban a kanyarban hülye helyen van a lámpa is, no meg nem mindenki tudná szerintem 70-el bevenni a kanyart!
Az izgalmasabb befelé, ugyanis csak a benzinkút után van kint az első 70-es... az Árpád úttól a kútig csak 50 sajnos!
Integrált Szerverterror 2011.06.14. 02:28:54
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.06.14. 06:37:15
Hát mert mi az neki, hogy KRESZ! Na de persze ha őt állítaná meg a yard, akkor biztos lenne nyafi.
"a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza."
Mióta pofázom...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.06.14. 06:41:43
luxuszaporozsecslusszkulcsalapanyagsarzsadatlapkar 2011.06.14. 07:02:32
Legalább aki két keréken közlekedik, az megismerkedhetne a KRESZ fogalmaival.
Sokan - tévesen - azt hiszik, hogy a rendes motornak az a mutációja, aminek parányi kereke van, és a benzintank helyén bevásárlószatyor fityeg, vagyis egy ingatag hokedli, az a KRESZ-ben egy külön fogalom, pedig NEM!
Sok magyar nemzeti játék van a szabályok megkerülésére. Ezek egyike a gyalogosnak járó elsőbbség opcionálisnak tekintése, másik a segédmotoros kerékpárnak minősítéssel való visszaélés. A minősítést a közlekedési hatóság adja, de a közlekedési hatóság vagy láthatóan vak és süket, vagy sokan érvényes minősítés nélküli, szabálytalan és rendszám nélküli gépjárművel járnak az utakon. Az a "robogó", ami önerőből 45 km/h-nál gyorsabban tud haladni (a 45 csak a járműkategória-meghatározásban szerepel, mint maximális "tervezési sebesség", nem a kreszben, mint megengedett legnagyobb!!!!), az MOTORKERÉKPÁR, le kell vizsgáztatni, és rendszámmal, forgalmi engedéllyel ellátni akkor is, ha a motorja nem nagyobb 50 köbcentiméteresnél.
luxuszaporozsecslusszkulcsalapanyagsarzsadatlapkar 2011.06.14. 07:09:30
Ismét egy téves sztereotípia. Valami nem azért ereszt kék füstöt, mert két kereke van, hanem azért, mert a közlekedési hatóság elmulasztotta szabályozni, vagy egyszerűen nem ellenőrzi.
Ha autó <> Trabant, akkor miért motor=kétütem? És egyébként ha a warnyút, trabit sikerült kiszorítani, kitiltani, akkor a kétkerekűekre miért nem lehet ugyanolyan környezetvédelmi (zaj és emisszió) szabályokat érvényesíteni, mint a négykerekűekre?
Pontosabban nem is olyat szeretnék, amilyet ma a négykerekűekre érvényesítenek (hányan járnak érvényes környezetvédelmi engedéllyel zajos, füstös járművel, hogy csak a békávét említsem), hanem olyat, amilyen a szabály.
Donor 2011.06.14. 07:14:48
Csak előbújt a szerelői vénám és megakadt a szemem a "125ccm és 75km/h" számpáron és felgyulladt a fejemben a "hibás működés" lámpa :)
luxuszaporozsecslusszkulcsalapanyagsarzsadatlapkar 2011.06.14. 07:24:29
A minap megyek a négysávos úton, pontosabban állok a dugóban. Pöcsköszörű hetvennel tép a sorok között, mikor előttem egy csopper egy furgon takarásából a forgalomra kábé merőlegesen megpróbál két autó között sávot váltani, hogy ő is mehessen, mert az aktuális sávközében beszorult. A robogósnak oltári szerencséje volt, hogy a csopperesnek a reflexe és a fékje is működött. A robogós érdekes kacsázó tranziensekkel folytatta útját a sávok közti labirintusban, és csak jóval később állt meg, hogy fellélegezzen és felitassa a jeges verejtéket. Kevesebb szerencsével jópár autó oldalát végigszántotta volna.
Donor 2011.06.14. 07:25:00
Idézz engem pontossabban. "50-es robogó", amit "Moped" régebben "SMKP" kategóriában kellet keresni és nem azért mert robogó, hanem azért mert 50ccm.
Egyébként vicces hogy nekem mondod hogy ismernem kéne a kreszt...bár valóban tévedtem, de nem akkorát mint te:
"26. § (1) Az egyes járművekkel - ha e rendelet másként nem rendelkezik - legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:
....
d) teherszállításra kialakított motoros triciklivel, elromlott járművet vontató gépjárművel, segédmotoros kerékpárral, lakott területen kerékpárral 40 km/óra,"
Donor 2011.06.14. 07:31:04
Sőt tovább megyek 2T<>füstös, büdössel
Szintetikus olajat használok, és rendesen be van állítva a motorom. Hidegen sem füstöl, és nem büdösebb mint az Opel Astrám hideg motorral.
Egyébként betiltották már a 2T motorkerékpárokat is. Új 2T motort nem lehet forgalomba helyezni, csak a régiek vannak.
Mopedek esetén más téma, ott ezt elég nehéz ellenőrizni, de az unióban, tudtommal, nem lehet gyártani ilyet sem.
Lényegében a Trabantokat sem tiltották be, (haver is azzal jár) csak nem lehet forgalomba helyezni újat.
Donor 2011.06.14. 07:36:20
MosoMasa 2011.06.14. 07:56:59
Ha úgy érzi, az csak kizárólag az ő baja.
Donor 2011.06.14. 08:31:56
A titok a forgalom ritmusának felvételében van.
Amíg tartod a ritmust senkit nem zavarsz. Ha te szabályos tempóban akarsz menni, ott a külső sáv. Ha de ha bejöttél a picit gyorsabban haladó belsőbe haladás céljából, akkor lehet hogy szabályos feltartani a mögötted jövőket, de hogy verést érdemelsz mint önkéntes rendőr, az is biztos.
Csigorin 2011.06.14. 08:42:07
egyebkent: ideznem egy fenti megmondoembertol: aki szabalyt szeg (=feltart) ne sirjon ha mas is (=atlepi a sebessegkorlatozast).
A feltartas az balesetveszelyes helyzet okozasa, es mint ilyen semmikepp se lehet szabalyos, sebessegtol fuggetlenul.
Masreszt amennyiben te (a te kilometerorad mint egyedul kompetens etalon alapjan) ugy iteled meg hogy a mogotted kozlekedo gyorshajt tehat szabalyserto, akkor szabalyokat mereven es csolatassal ertelmezo nembaratom, vegyuk is csak elo mi all erre a kreszben: igyekezz eltavolodni a szabalytalankodotol. Megegyszer: nem puposkodni, nem onkentesrendorkodni, nem mindenaron megakadalyozni a szabalysertes bekovetkeztet, hanem mielobb ELTAVOLODNI.
Ennek pedig mi a legegyszerubb modja? Bizony: kisorolsz a kulsobe.
Komolyan nem ertem egyeseknek ilyen gondot okoz a savvaltas? En is szoktam a belsoben autozni ha ezt szabalyosan megtehetem, mert sokszor jobb minosegu, de ha gyorsabb jon mogottem, teljesen fuggetlenul attol hogy mennyivel megyek (sebesseghataron szoktam mert nem eleg vastag a penztarcam az esetleges csekkekhez, de ez lenyegtelen), index ki, savot valtok a kulsobe, aztan ha elment akkor visszavaltok.
Tenyleg olyan nehez, vagy ez ennyire koptatna a kormanyt?
Csigorin 2011.06.14. 08:44:21
FaZon 2011.06.14. 08:52:38
Ámond Pista 2011.06.14. 08:59:06
"Egyébként betiltották már a 2T motorkerékpárokat is. Új 2T motort nem lehet forgalomba helyezni, csak a régiek vannak."
Ez biztos így van? Csak mert pl.-ul a Piaggio újra programba vette a 125-ös PX gyártását, ami ugye továbbra is 2T. És szerintem azt rendszámmal itthon is meg tudom venni újként. ;-)
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2011.06.14. 09:04:23
Ha autó megy előttem és ütközik/satuzik, akkor beleszállok én is, de jó eséllyel mindenki kiszáll a kocsiból, kicsit felemeljük a hangunkat, kicsit rázzuk az öklünket, de nem kell utána azzal a tudattal kelni-feküdni, hogy milyen is volt a hangja a kerék alatt elroppanó nyakcsigolyáknak.
Na, én ezért nem engedek robogóst, motorost magam elé a városi forgalomban.
Ámond Pista 2011.06.14. 09:14:23
Előzékenynek is nevezhető, de szerintem nem túl jó hozzáállás, hogy ezt úgy oldod meg, hogy "nem engedek robogóst, motorost magam elé a városi forgalomban" max. ha ezt konfliktus mentesen tudod megoldani, de ezt valahogy nem tudom elképzelni. Ennyi erővel én sem engednék magam elé olyan autót/buszt, amitől nem látok jól előre a forgalomban, mert azzal csak a balesetveszélyt kerülöm el, de nem így teszek, hanem inkább elkerülöm őket, amennyire tudom, de nem azzal, hogy nem engedem be, ha szándékát rendesen, irányjelző időbeni használatával jelzi.
MosoMasa 2011.06.14. 09:23:53
Én meg akkor erre azt mondhatom: Komolyan nem értem, egyeseknek miért okoz gondot a sebességhatár betartása?
De azt is kérdezhetném:
Egyeseknek miért azon jár az eszük, hogy hogyan lehet a szabályokat kimagyarázni, megszegni, elferdíteni...?
Vagy:
Egyeseknek miért az jut eszükbe, hogy a szabályosan közlekedő a hibás, és az igazodjon a többi baromhoz és azok "szokásaihoz"?
MosoMasa 2011.06.14. 09:25:50
Ugye lakott területről beszélünk.
Donor 2011.06.14. 09:30:21
Pár tény:
-A robogó műanyag oldala, nem tapad úgy az aszfalthoz mint a kocsid gumija, következés képpen az eleső robogós hosszabb távon áll meg mint a kocsid.
-ha ennek ellenére elütöd, akkor nem tartottad be a követési távolságot, amit nem nehéz elkövetni, mert egyrészt lassan megy, ezért beleragadsz a seggébe, másrészt kicsi, és nem érzed olyan zavarónak mint a Kamaz hátsó tengelyének közelségét.
Donor 2011.06.14. 09:35:35
Ha azért mész a belső sávban szabályos tempóval feltartva a forgalmat, mert a külső túl tömött, lassabb, balra kanyarodsz, az egy új helyzet, akkor egy értelmes ember sem fog reklamálni, de ha 50 helyett 40-el mész mert annyit csal az órád, és úgy tartasz fel akkor megint csak a sünt érdemelsz.
qwertzu 2011.06.14. 09:40:40
Donor 2011.06.14. 09:49:29
Pedig az olaszok közvetlen befecskendezéses 2T motorjai katalizátorral, szerintem még a környezetvédelmi követelményeknek is megfelelne és azok igazán jó kis szerkezetek.
Donor 2011.06.14. 09:50:23
Donor 2011.06.14. 09:51:35
qwertzu 2011.06.14. 10:02:16
Elmehetsz mellette, szabályos.
MosoMasa 2011.06.14. 10:14:55
És miért ne mehetnék 50-el a belső sávban szabályosan, ha a kresz ezt nekem egyértelműen lehetővé teszi?
Miféle egymást segítő vezetési stílusról beszélsz? Hogy jön ez ide?
Vagy arra gondolsz, hogy a gyorshajtót nekem, vagy adott esetben az egész, egyébként szabályosan 50-el közlekedő kocsisornak el kellene engedni?
Hát nem barátom.
kaskala 2011.06.14. 11:04:10
erre nem tudott mit mondani
kaskala 2011.06.14. 11:07:36
az autóút nem a te magántulajdonod.nem csak te közlekedsz rajta.pontosan annyi jogom van használni,mint neked.ha én betartom a sebességhatárt,ami neked nem elég,te vagy a szabálytalan.amint lehet lehúzódok,de elképzelhető,hogy 10mp-et várni kell.ha nem tetszik,menj másfele..
Csigorin 2011.06.14. 11:11:29
Az egvilagon semmi gond nincs veled es azokkal akik "amint lehet lehuzodnak".
Nyilvan nem zavar normalis embert az ha 10mp-et varni kell, nem is tapad senki seggebe vagy villog, mert az siman taplosag. Ismetlem: semmi gond nincs azokkal akik eszreveszik es lehuzodnak ha jon a gyorsabb, a baj azokkal van akik bentfelejtik magukat a belso savban es nekiallnak izmozni meg onkentesrendorkodni es szandekosan feltartjak az embert.
Mellesleg nekem eleg a sebesseghatar, mint fentebb irtam nem all modomban csekkeken hizlalni az allamot. Csak nem vagyok bunko, ezert ha jon valaki gyorsabb, azt amint tudom elengedem.
kaskala 2011.06.14. 11:13:56
megnyugszik.lehiggad.ez jó!:)
randomuser1 2011.06.14. 11:25:18
cso zsi 2011.06.14. 12:04:04
A felüljáróról leömlők viszont a Frangepánba, vagy a Fáyba szeretnének bekanyarodni. Előbbinél gyalogátkelőt keresztezel, tehát a kanyarodók megállnak, a sor visszatorlódik a Váci út jobb oldali sávjában. Ezért húzódnak befelé a népek onnan, ha egyenesen haladnának tovább.
randomuser1 2011.06.14. 12:27:26
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2011.06.14. 14:17:41
@Donor: Pár tény. Városban, kocsisorban senki nem tartja be a köv. távolságot, főleg akkor, ha még egy (kis)motoros is beékeli magát két autó közé. Ennek folyományaként hirtelen fékezéskor egyrészt a motoros beesik az előző kocsi alá, másrészt én meg rácsúszok. Mert hát a motoros sem tartja be a követési távolságot. Még egyszer, két autó esetében anyázás és kéksárga, közbeékelt motorossal anyázás és kék villogó, egy neked (ez a mentő), egy nekem (ez meg a rendőr). Na jó, túloztam kicsit.
Próbáltam én óvatos lenni az elém beálló motorossal és követési távot tartani, ennek az lett az eredménye, hogy boldog-boldogtalan elém akart besorolni, és általában manőver közben vették észre a feladatban a nehezítést - a motoros kollégádat. Tehát ez is szopó.
Kamaz, busz, egyebek után szeretek menni, ha baj van, az majd utat tör magának mindenen keresztül. Csak ne legyen nagyon büdös!
Ámond Pista 2011.06.14. 14:20:55
"Kamaz, busz, egyebek után szeretek menni, ha baj van, az majd utat tör magának mindenen keresztül. Csak ne legyen nagyon büdös! "
Jó sok rossz élményed lehetett, nem irigyellek! Én továbbra is olyan mögött megyek inkább, akitől látom, hogy mi történik előttem, hogy felkészülhessek, helyezkedhessek, fékezhessek előre, ez a majd ő utat tör magának és megyek utána hozáállás tőlem nagyon távol áll :-)
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2011.06.14. 15:32:18
Amúgy meg egy személyautónál is simán előfordul, hogy a fóliázástól, vagy a taxisok reklámjától (ami kifelé fehér, belülről mondjuk kilátni) nem lehet átlátni a kocsin. Mondjuk ilyenkor kicsit félrehúzódhatsz.
Az viszont nem véletlen, hogy fáradt ember, mikor már alig lát, keres magának egy kamiont, beáll az árnyékába és utazik amögött. Az sem véletlen persze, amikor aláfut... :)
luxuszaporozsecslusszkulcsalapanyagsarzsadatlapkar 2011.06.14. 18:10:45
Oké, akkor idézlek kopipészttel, az talán elég pontos:
"Az 50-es robogó, hivatalosan 45-el mehet szóval feltart :D"
Szívesen fogadom a segítséget, egyedül nem találtam meg ezt a kreszben. Segíts, hol keressem?
luxuszaporozsecslusszkulcsalapanyagsarzsadatlapkar 2011.06.14. 18:12:38
luxuszaporozsecslusszkulcsalapanyagsarzsadatlapkar 2011.06.14. 18:21:42
:-) Mindenki, gyárilag hibás, ki ennyire, ki annyira. Ez a beírás nem azért született, hogy igazságot szolgáltassak vagy hibást keressek. Csak egy kis színes volt, amit ironikusan tovább lehetne gondolni egy kis írássá arról, hogy a távoli Terra bolygón már annyian kértek kivételt az általános szabályok alól, hogy a szabályok alól mentesítetteknek külön szabályokat kellett bevezetni az ütközések elkerülésére. A sorban előrecsorgók részére már sort kell állítani :-)))))
A többszörösen módosított 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 2453. évi módosítása szerint a forgalomirányító jelzőlámpa tilos jelzésénél a gépkocsikközt előrecsorgásra váró motorok közt előrecsorgásra váró kerékpárok közt előrecsorgásra váró rolleresek közt előrecsoroghatnak a rolleresek, ha a rolleren legalább négy személy közlekedik :-)
SzG-1978 2011.06.14. 18:29:51
Ezért nem előzheti meg a középső sávban egyedül kolbászoló, 100km/ó-val közlekedő autóst sehogyan sem.
SzG-1978 2011.06.14. 18:32:48
cso zsi 2011.06.14. 23:34:49
Ezt 2010 januárjában EU-s normára módosították. Bővebben: www.autopro.hu/autogazdasag/Az-elozes-kamionos-matematikaja/1568/
Természetesen, ha egy hivatkozást mutatsz az állításodra, szívesen fogadom, hátha én tudok rosszul valamit.
Tower13 2011.06.15. 14:07:55
Amiért utálom a motorosokat általában. (kifejezetten tisztelet a kivételeknek)
1. a két sáv között megy, így ha bármi van, gödör, kanyar, szemben hülye, még arra is vigyázni kell, hogy ő odakerült nem egészen szabályosan. Persze itt a posztolónak mondom, én sem örülök robogóknak a belső sávban, de minek villogjak? hátha én cseszem el úgy? Bár mig rendes tempóval mész azaz ott 70 helyett 60-65, engem nem zavar. h 50 körül csurogsz, az már igen.
2. Cikázás. Mert ő elfér. Mi meg padlófékezzünk, mert becikázik elénk. taps.
Meg persze mint az első pontban, hátha elviszi a tükröt, a festéket a kocsiról.
3. Nagyon gyakran eszelősen gyorsít, jól kihúzatva a járgányt, minál hangosabb legyen. Hülyébje még a kipufogó tuningot is felteszi.
A leghülyébb meg egykerekezik. Hogy még lakásában esne össze..:S
4. felmegy a járdára, ott halad.
Amelyik ezeket nem teszi, azzal sok gondom nincs. bár parkolásnál jobban tetszik, ha szélre parkol, mert motorból 2 elfér az autó helyén.
mohopasi 2011.06.15. 16:45:53
SzG-1978 2011.06.15. 18:50:19
Vili? :)
Integrált Szerverterror 2011.06.16. 17:18:23