Sokszor van vita itt a blogon, hogyan kell közlekedni, amikor lakott területen belül több forgalmi sáv is rendelkezésre áll, Ámond Pista levele ebben a témában íródott. Egy közlekedő társától kapott megjegyzéseket, bár a hölgynek nem feltétlen volt igaza. Az autósok sokszor türelmetlenek a robogósokkal szemben, ráadásul sokaknak mintha fel sem tűnne, hogy vannak erősebb gépek is (ezeken rendszám is van), amelyekkel a városi forgalom ritmusát tökéletesen fel lehet venni.
Részben autós eset, hátha megér egy posztot:
125-ös robogóval járok nap mint nap a belvárosból végig a Váci úton melóba s vissza. A motor óra szerint olyan 80-at tud, ami a valóságban 70-75 lehet, ezt ahol a forgalom megköveteli és a táblák engedik ki is szoktam használni. Ennek ellenére többször találkoztam olyan autóssal, akit irritál az, ha egy motor megy előtte még akkor is, ha az max. a gyorshajtásban, de a telített sávok miatt inkább a motor előtt haladó autó hátuljára való értelmetlen rátapdásban hátráltatja, ráadásul a KRESZ lehetőséget ad lakott területen a motorosnak a párhuzamos közlekedésre alkalmas útszakaszon bármely sávban való közlekedésre, az alábbiak szerint:
„(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.
(5) Ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő járműoszlopok alakultak ki, forgalmi sávot változtatni csak abban az esetben szabad, ha a vezető bekanyarodásra vagy megállásra kíván felkészülni.”
Van hogy fenti, szerintem nem jogos problémáját a kedves autós minimális követési távolsággal, esetleg villogással és/vagy dudálással tudomásomra is hozza elvonva figyelmemet az előttem való történésekről. Ezeket a közlekedő társi jelzéseket nem nagyon szoktam tolerálni, mert ha telítettek a sávok, nehogy már fékezgetős sávváltással lehúzódjak csak azért, hogy az emberke a fent említett módon az előttem haladó autóig gyorsítva haladjon továbbra is az eddigi tempójában.
Ami minap ismét találkoztam ezzel a jó kis forgalmi helyzettel, de a számomra ismeretlen már-már aranyos formájában: egy közép korú hölgy a pirosnál finom kis kürtjelekkel szót kért, majd mikor visszagurultam mellé nyugodt óvónénis stílusban próbált meggyőzni arról, hogy ugyan húzzak már el a belső sávból ha elindultunk, mert hát ez a Váci út, ahol 70-el lehet menni és ne „rotyogjak” már előtte. Először csak pislogtam a dolgon, majd tanácsoltam neki, hogy ugyan olvassa már meg a KRESZ-t . Erre a lehető legidegesítőbb módon kb. rám hagyta, hogy ő hülyékkel nem vitatkozik és mondta, hogy akkor menjek. El is indultunk és pár száz méter után már nem is láttam mögöttem, de a pumpát azért sikerült kicsit felnyomnia bennem. Annyira szeretem, hogy az utakon mindenki azzal van elfoglalva, hogy másnak hogy kéne közlekednie még akkor is, ha erről teljesen téves tudással rendelkezik. Az már csak utólag esett le, hogy ezen a szakaszon végig táblák hívják fel a figyelmet arra, hogy itt még csak a városban amúgy is megengedett 50 km/h-ás a sebesség korlátozás.
Az utolsó 100 komment: