Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kösz, hogy... más szemszögből

2011.06.18. 10:41 :: potha

Pete-nek nagyon megtetszett a "Kösz, hogy" sablon, ezért le is gyártott ezekből tizennégyet, amelyek autós kontra autós szemszögből jellemzik a közlekedést. Szokásos dolgokról van szó, ahogy Ő írta személyes áthallásokkal, de mindenki megtalálhatja közöttük a számára ismerős szituációt.

  1. Kösz, hogy az autóddal kizárólag csak a belső szaggatott vonalra tapadva tudsz haladni, ha a kisteherrel vagy akkor meg még beljebb, ezért építünk széles utakat, hogy ezt megtehesd, a látványt úgy is túlbecsülik, előzni meg minek.
  2. Kösz, hogy az irányjelzést sávváltásnál, akkor kapcsolod, amikor már praktikusan át is jöttél, legközelebb ne is vesződj vele, látni fogom, hogy jössz, hiszen ott vagy, ha a kisteherrel vagy, akkor meg tükörbe se nézz, csak gyere.
  3. Kösz, hogy a szarul beállított fényszóróddal úgy állsz meg mögöttem, hogy én is láthassam szemfacsaró fényét a bal tükörben, kedves, de már szemből sem tetszett.
  4. Kösz, hogy telített sávok esetén is a seggemben nyomulsz, mintha tudnád, hogy ha akarnék, el is teleportálhatnék, hogy te egy autónyit előrébb juss.
  5. Kösz, hogy fejből úgy vezetsz, ahogy tíz éve emlékszel a helyre, azóta full áttáblázták, de te még dudálj is, hogy nemjóezígy.
  6. Kösz, hogy úgy spórolsz a benzinnel, vagy mittudoménmivel, hogy a zöldnél extra lassan indulsz el, a többiek pedig türelmesen várnak az átjutásra, még az előző kereszteződésben is.
  7. Kösz, hogy párhuzamos közlekedés esetén sem előzöl jobbról, bár lenne rá lehetőséged, hanem a seggemben nyomulsz, mert te tudod, hogy úgy az igazi a megnyíló balra kanyarodó sáv, ha a legszélsőből érkezem bele.
  8. Kösz, hogy Gödöllőről gurítod ki a zöldet a Népstadionnál, tehetséges vagy, el kell ismerni, ne zavarjon a mögötted jövő, haladni kívánók tömött oszlopa, tartsd a negyvenet, ma neked jött össze a zöldhullám, nekik talán máskor.
  9. Kösz, hogy már jóval az index bekapcsolása előtt fékezel, nem fordítva, így mindig van időm elgondolkodni, hogy mi a faszért állunk meg, amikor egyébként mehetnénk is.
  10. Kösz, hogy a telefonodat buzizva, utasoddal cseverészve, esetleg fuvart keresve negyvennel krúzolsz a városban, megteheted, egyre figyelj: amint befejezted, vagy előznek, látványosan gyorsíts, nehogy azt higgyék, hogy te is annyira ráérsz, mint mi, akik csak rád várunk.
  11. Kösz, hogy szűk, beláthatatlan utcákba, ahol ketten alig férnek el, úgy érkezel meg, hogy csak reméled, hogy nem jön senki szembe, mert megállni úgyse tudsz, ha a kisteherrel vagy, akkor meg még gyorsabban.
  12. Kösz, hogy pirosnál nem bírsz felállni a vonalhoz, hanem az utolsó 30 métert gyökkettővel csorgatod, ezt talán csináljuk mi is éjszaka, de neked a nappali erős forgalomban is megy, goto 6. pont vége.
  13. Kösz, hogy lepadlózod azon az öt méteren, ahová esélyem lenne beférni sávváltásnál, megerősítesz benne, hogy legközelebb eme szándékomat nehogy irányjelzővel tudtodra adjam.

13+1. Kösz, hogy azt gondolod, hogy majd én, és a mögöttem jövő kocsisor, majd mi mind megállunk, hogy te kikanyarodhassál kettővel a főútra, ahelyett, hogy egy csöppet várnál, mert így elgondolkodhatok az élet értelmén.

129 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petrodon 2011.06.18. 11:12:51

"Kösz, hogy párhuzamos közlekedés esetén sem előzöl jobbról, bár lenne rá lehetőséged,"

Kösz, hogy betartod a KRESZ-t és letakarodsz jobbra ha már egyszer "lenne rá lehetőséged" te majom.
Vagy legalább utána ne nézz rám bután, hogy miért lett lerúgva a tükröd...

golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2011.06.18. 11:16:43

Köszi, hogy tolerálod, hogy eltérő attitűd, eltérő teljesítmény, meg minden eltérő, de te csak próbálj meg mindenkit rávenni, hogy úgy vezessen ahogy neked tetszik!

miako74 2011.06.18. 11:21:09

@Petrodon: "Kösz, hogy párhuzamos közlekedés esetén sem előzöl jobbról, bár lenne rá lehetőséged, hanem a seggemben nyomulsz, mert te tudod, hogy úgy az igazi a megnyíló balra kanyarodó sáv, ha a legszélsőből érkezem bele."
Tehát BALRA fog kanyarodni a megnyíló sávból. Miért kellene jobbról, akár több sávon átvágva megtennie? Ja, hogy ne rúgd tökön? Már értem, te, utak grállovagja és igazságosztója.

Cobra. 2011.06.18. 11:23:57

@Petrodon: Ha lehet, ne politikusként idézzél :)
"Kösz, hogy párhuzamos közlekedés esetén sem előzöl jobbról, bár lenne rá lehetőséged, hanem a seggemben nyomulsz, mert te tudod, [b]hogy úgy az igazi a megnyíló balra kanyarodó sáv, ha a legszélsőből érkezem bele.[/b]"

Cobra. 2011.06.18. 11:25:45

Na amíg kiszolgátam megelőztek :)
Egyébként motorral kifejezettem szeretem az első pontot (mármint nem csinálni, hanem "élvezni" az előttem haladótól).

Toxxxi 2011.06.18. 11:31:41

12. pont: ezt hívják defenzív vezetésnek! Nem értem miért kellene a piroshoz sietni, hogy ott megálljak???

bunkóbéemvés 2011.06.18. 11:51:15

@Toxxxi: Azért bazdmeg, hogy akiK mögötted jönnek, az előző kereszteződésen még átérjenek, és ne azon basszák fel az agyukat, hogy a Te csorgásod miatt egy kereszteződéssel előbb kapta el őket a lámpa, ahol 40 másik autó kanyarodott ki eléjük.

Ugyan ez a balra kanyarodó sávot birtokba venni vágyó f@szkalapok, akik már 200m-el előbb leveszik a gázról a lábukat, mivel a kanyarodó sávban előre látják, hogy piros a lámpa. A többiek meg dögöljenek meg mögötte, akik az egyenes úton egyenesen szeretnének tovább menni normális tempóban.

Áááá, megint sikerült felb@sznom magam...

bunkóbéemvés 2011.06.18. 11:52:33

@miako74: bár az érvelés jogos, lásd az előző hozzászólásom.

Altaïr 2011.06.18. 11:57:38

A körforgalom + index kombó lemaradt...

zazooo 2011.06.18. 12:53:30

...ezek nagyon szarok, komolyan nincs más amiből értelmes posztot lehet csinálni?

Buszvezető 2011.06.18. 12:57:49

Szerintem ez egy teljesen oké lista. Sok minden kimaradt, lehet, mások prioritásai másutt helyezkednek el, de egyetlen olyan pontja nincs, amivel ne lehetne egyetérteni. Respekt.

zazooo 2011.06.18. 13:01:41

@Buszvezető: te egyetértesz a 7-kel pl? Gratulálok...

Buszvezető 2011.06.18. 13:10:55

@zazooo: Azzal, hogy ne nyomulj valakinek a seggében? Naná, hogy egyetértek.

zazooo 2011.06.18. 13:11:58

@Buszvezető: ha lassabban mész, húzódj le jobbra, ahogy a kresz is mondja. probléma megoldva.

Buszvezető 2011.06.18. 13:22:52

@zazooo: De ha nem, akkor tolulj a seggében? Lehet, persze úgy olvasni, hogy kiragadsz egy fél mondatot, a másik feléről pedig tudomást sem veszel, de lehet úgy is, hogy nézed a szándékot is.

Easyke (törölt) 2011.06.18. 13:24:22

@zazooo: így van.A 11-es ponttal viszont maximálisan egyetértek. Nagyon sokan erősen túlértékelik az autójuk és a saját képességeiket a megállást és a szerencsét illetően.

Easyke (törölt) 2011.06.18. 13:27:06

@Buszvezető: bár azért lássuk be, az is túlzás, hogy a 6-oson befelé a kedves autós a Budapest táblától 70-nel a belső sávban halad, csak mert a Savoya parknál el akar majd kanyarodni balra. Sajnos nem egyszer láttam ilyet. Roppant idegesítő. Annak én is a seggében nyomultam.

Buszvezető 2011.06.18. 13:39:49

@Noblesse oblige: Biztos tudnánk hozni vagy 200 szélsőséges példát, hogy mikor kötelező a KRESZ szerint a másik seggében nyomulni, én azt gondolom azonban, hogy a posztíró nem ezeket akarta megtámogatni. Az érdekelne, hogy mások miért a szélsőséges esetekre vonatkoztatják a posztot (ha amúgy az összes többi ponttal egyet lehet érteni)?

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2011.06.18. 13:48:26

@Petrodon: Ez a tükör lerugdosás valami macsó dolog? Gyanítom,hogy nem úsznád meg,aztán még szavad sem lehetne.Motorosként(is) mondom,hogy nem macsó,viszont oltári tapló köcsögség és igazán gyáva féreg viselkedés. Aztán ha kifogsz egy hasonlóan nagy ökröt,aki az esetet látva igazságot oszt és leamortizálja a motorodat,akkor meg a köcsög autós mi?

qwertzu 2011.06.18. 14:20:03

@Petrodon: Azért az gáz, hogy se a mondatot se a kreszt nem bírod elolvasni végig.

Csak neke,d ezredjére is.
36. § (4):
Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza...

És ha van hely jobbról előzni, akkor nem akadályoz a belsőben menő, ha nincs akkor, meg telített a külső. Ennyi.

Easyke (törölt) 2011.06.18. 14:32:02

@qwertzu: szerintem meg te értelmezed rosszul a helyzetet. Jobbra tartás van ugyanis. Ha van hely a jobb szélső sávban, akkor a "feltartónak" kell kihaladnia jobbra, nem a "feltartottnak" jobbról előznie.

mizrolist 2011.06.18. 14:50:21

@zazooo: akkor is, ha balra akar az illető kanyarodni a megfelelő sávból, amint az a mondat végéből kiderül?

Toxxxi 2011.06.18. 15:30:27

@bunkóbéemvés: 1. Mit idegeskedsz??
2. Te miről beszélsz?? Milyen előző kereszteződés, meg mittomén mi???
3. Vegyünk egy adott lámpát: mondjuk Nagykőrösi út befelé, első lámpa (Metro áruház vonalában): miért gangoljak a piroshoz, megállni? Valószínű azért nem 40nel fogok egy kilométer messziről belecsorogni a zöldet várva, az sem reális. 4. Mennyivel lesz neked itt jobb, hogy mondjuk lámpa előtt megelőzöl 50 méterrel, majd beállsz alá, én meg pont akkor érek oda, mikor vált, és ismét előtted vagyok?!

bunkóbéemvés 2011.06.18. 15:34:29

@mizrolist:
Akkor idézek mégegyszer:

"Ugyan ez a balra kanyarodó sávot birtokba venni vágyó f@szkalapok, akik már 200m-el előbb leveszik a gázról a lábukat, mivel a kanyarodó sávban előre látják, hogy piros a lámpa. A többiek meg dögöljenek meg mögötte, akik az egyenes úton egyenesen szeretnének tovább menni normális tempóban."

Szóval igen. a kurva anyját!

qwertzu 2011.06.18. 15:35:02

@Noblesse oblige: "a belső forgalmi sávban (sávokban) ... folyamatosan is szabad haladni"

Ezt hogy lehet másként értelmezni?

Tibi88 2011.06.18. 15:51:30

Kösz, hogy ha 50el végigmegyek akkor pont zöldet kapok, de neked muszáj megelőznöd hogy megállj a pirosnál előttem, ezért nekem is meg kell állnom, mert gyorsan elindulni már nem tudsz...

Reggie 2011.06.18. 16:10:51

KOSZ, HOGY MEG EGY ILYEN SZAR POSZTOT IRTAL. IGAZ, HOGY EZ MAGADTOL NEM MENNE, IGY MEG KELLETT VARNOD MIG MASROL KOPPINTHATSZ.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.18. 16:13:25

@Reggie: Ez tényleg egy értelmes hozzászólás volt :) Gratulálok :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.18. 16:20:09

Ez most tényleg elég gáz lett. Szerintem, ha már ilyen, kössz, hogy-t írunk, lenne ennél sok jobb, bár a lámpánálgurulós, másikra nemgondolós-autós, az tényleg brutális. Aki úgy vezet, hogy a környezetéről fingja sincs...

miako74 2011.06.18. 16:26:55

@bunkóbéemvés: Ezzel nem vitatkoznék. Teljesen jogos. A kanyarodó sávot is meg lehet közelíteni, dinamikusan a forgalom ritmusában. Véleményem szerint, a sávot elérve is lehet szükség esetén lassítani vagy megállni.

"streetfighter" 2011.06.18. 16:30:29

Ez a szöveg, hogy azért megyek annyival, hogy pont oda érjek a zöldre szöveg a gyakorlatban ritkán működik, hiszen a lámpák sok helyen rosszul vannak beállítva, vagy már mások állnak a lámpánál.
Én akit tudok leelőzök, mert nem szeretek a tömegben autózni. Ez nyílván a többsávos utakra vonatkozik (Szentendrei, Váci, Bécsi út és hasonlók).
Azt viszont nagyon rühellem, amikor az egymás melletti sávokban hasonló sebességgel hajt a két birka, meghiúsítva az elképzeléseimet. :)

Reggie 2011.06.18. 16:42:36

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Mar muszaj volt, nekem az elso ilyen is fajt, csak akkor meg turtem:)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.18. 16:46:32

@Reggie: Tény, hogy kicsit idegesítő, de legalább van benne igazság :) Jobb, mint a kitalált, haverom testvérének a testvérével történt sztorik, ahol se a rendszám, sem a szín, sem a az autó típusa nem ismert :)

Tibi88 2011.06.18. 16:46:57

@"streetfighter":

Sok helyen nagyon könnyű megcsinálni, persze ismerni kell a helyet. Szentmihályi útra ha rákanyarodok a Bánkút utcából 3 lámpa is úgy adja ki, hogy egyre gyorsabban menj és átvált :)
Az első lámpa kb 30as tempónál vált zöldre, aztán lassan gyorsítani 50re, mire eléred pont zöld lesz. Következő lámpa meg átvált pirosra.... de ha 50el gurulsz tovább mire odaérsz pont zöldet ad.
Ehhez képest amikor előttem rákanyarodik egy autó, akkor felgyorsít ahogy tud kanyar után, majd fékez egy baromi nagyot. Következő lámpáig nyomja neki megint, ismét nagy fék. Utána eljátssza ezt még egyszer... és akárhogy gyorsít a reac pályáig, pirosat fog kapni :D
Tehát, én ismerem ott a lámpaváltást ezért fék nélkül csinálom, aki akar leelőz, utána úgyis visszaelőzöm :D

Reggie 2011.06.18. 16:48:12

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Jo persze az igazsag fontos, de igy meg keves jut el belole, mert lehanyom a monitort es nem birom a felet elolvasni, mert kitakarja a hanyas. :)

''autónepper.'' 2011.06.18. 16:50:23

kösz hogy h 140enel tartasz fel az m7esen a belső sávba mikor el is engedhetnél.

Reggie 2011.06.18. 16:51:26

@Tibi88: A te modszered csak addig optimalis, amig a hatrebb levo lampa nem valt pirosra, csak akkor ha a az elorebb levo mar zold. Ha elobb valt pirosra, akkor a ket lampa kozotti szakasz nem toltodik fel teljesen, igy csokken az atereszto kepesseg.

Tibi88 2011.06.18. 17:15:02

@Reggie:

Ha elsőnek megy valaki, és nem sokkal lassabban akkor nincs ilyen gond. Kb úgy képzeld el, hogy nem gázt adok és fékezek, hanem simán nem nyomom tovább.
Sok helyen ha fékezni kezd az első, akkor az elindít egy hullámot, mert a seggében mászó is fékez egy nagyobbat. És a kereszteződésben lévő lehet hogy meg is áll. Sokszor látni ilyet városban. Majdnem ugyan az, mint a pályán mikor megáll a sor, csak kicsiben.

Reggie 2011.06.18. 17:21:45

@Tibi88: Nem teljesen, mert itt a lampak is befolyasoljak a haladast. Ha a hatso elobb pirosodik, mint az elso zoldul, akkor a legnagyobb sebesseg a legoptimalisabb.

Tibi88 2011.06.18. 17:32:56

@Reggie:

Akkor majd felgyorsítok 50re, megállok a pirosnál. Csak az a gond hogy a lámpa 50 m-re van a kereszteződéstől, ezért megáll mögöttem mindenki... így megvárják míg elindulok. Csak ezt eljátssza mögöttem az összes autó. Vagyis kevesebb autó fér majd át

FDToth 2011.06.18. 18:16:14

7. pont beteg. én kb 50-100 méterrel a legszélső sávból 10 év alatt mindig át tudtam sorolni szabályosan egy balra kanyarodó sávban, akár 2, akár 3 sávos az út.
Kell hozzá határozottság, mert nem nagyon engednének a kedves autótársak. A határozottság nem egyenlő az agresszivitással.
A közlekedők nagy része tutyimutyi balfék, nem tudom, hogy a jogsit miért osztogatják szórólap módjára...
Múltkor 4 sávos úton, legkülsőben haladok, látom a sávom jobbra kanyarodik. index, tükör, fehér Suzuki. Simán besoroltam elé, erre villog. Feltettem a kezem h mi van, de villog. otthagytam, később balra kanyarodtam, ő lassít mellettem, dudál és középső új. mi lehetett a gond? talán nem köszöntem meg, hogy bementem elé? Néhányan annyira megsértődnek ha nem kapnak egy kettős villogót...

[mike] 2011.06.18. 18:54:03

De unalmas posztok. Mikor lesz már bunyó?

Reggie 2011.06.18. 18:56:45

@Tibi88: Abban az esetben amit en felvazoltam az a szituacio adodik, hogy mire te elkezdesz elindulni(a megallas utan) addigra pirosra valt az elozo lampa, igy a te megallasod nem befolyasolja azt, hogy hanyan jutnak at, mert az ugyis 0 lesz a pirosra valtott lampa miatt. Viszont ha csak csordogalsz, akkor a zoldon is eleve kevesebben jutnak at. Ezert kell gyorsan atmenni.

Tibi88 2011.06.18. 19:04:45

@Reggie:

De ha én megállok, akkor mindenki megáll mögöttem. És minél hátrébb vannak, annál lassabb lesz a sebességük. Ha én gyorsítok 50re és onnan fékezek a mögöttem lévő ezt már nem 50ről csinálja. 10 kocsival mögöttem meg 20al fognak maximum átjönni a kereszteződésen. De egyikünk se ért hozzá, maradjunk annyiban :D

daniferi 2011.06.18. 19:16:42

Reggelente, mikor megyek munkába, egy kétsávos főútról kanyarodok egy négysávosra. Ezt lámpa irányítja. Ott kimegyek a szélsőbe, majd elkezdek 25-30-cal csorogni, mert onnan 100 méterre van egy másik lámpa, ami kb ezzel a tempóval haladva akkor vált zöldre, amikor odaérek. Néhányan azt csinálják, hogy a belsőbe mennek, majd padlógázzal a piros lámpáig, s ott megállnak. Én meg kényelmesen elhaladok mellettük, mert 25-ről könnyebb és gyorsabb 50-re gyorsulni, mint álló helyzetből. A legviccesebb, amikor bejön mögém a külső sávba, aztán elkezd villogni, hogy miért megyek lassan, majd dudálva sávot vált és elmegy mellettem, majd pirosnál fék, utána pedig ahogy a csövön kifér, majd később padlófék, mert meglátja a rendőröket, ahogy mérnek... én meg nyugodtan haladok ötvennel és végül ugyanúgy mögöttem ér oda a körforgalomhoz :)

Tibi88 2011.06.18. 19:42:13

A legnagyobb KÖSZ pedig azoknak szól, akik a piros lámpánál állva, a sor elején megpróbálnak nem beengedni a megszűnő sávból a padlógázas indulásaikkal. Köszi hogy vagytok, mert így olyan nyugodt tempóban el lehet indulni a lámpától. Nem versenyezni akarok, ezért mögétek simán beférek :)

"streetfighter" 2011.06.18. 19:45:44

@Tibi88:
A Szentmihályin kifelé én mindig kimegyek jobbra az elfogyóba és ott végigelőzöm a többieket akik belsőben bénáznak.
Olyan jó, hogy a többség már 500m-rel előre besorol. :)
Azt szeretem, ha én vagyok az első a lámpánál az elfogyó sáv elején, mert rengeteg a tehetségtelen birka.

Mellesleg az olyan nevetséges amikor a többség kihangsúlyozza, hogy 50-ig gyorsít. Röhögnöm kell!

Tibi88 2011.06.18. 20:29:39

@"streetfighter":

Én is ezt szoktam csinálni hidd el :) hát meddig kéne gyorsítani városon belül???? :)
Ott volt még 2 éve amikor meglett az új kocsi, hogy baromihosszú volt a sor a belsőben, kamion minden szar. Gondoltam na akkor megelőzöm a sort külsőből ahogy a régivel... hát 140el váltottam sávot a végén :D

Neked akkor ismerős ez a hely amiről beszéltem. És tudod mennyire kell sietni, hogy elérd a zöld lámpát az OMV kútnál :D

Mit hajtasz amúgy?

"streetfighter" 2011.06.18. 20:45:02

@Tibi88:
Egy pörgős "kis" japánt. :)
Toyota Corolla 1.8 TS.
Nehéz vele normálisan menni. :D

''autónepper.'' 2011.06.18. 20:54:36

én "streetfighter" azért bírom mert majdnem egy stílusba közlekedünk :)))

Tibi88 2011.06.18. 20:56:46

@"streetfighter":

Néztem régen, csak kicsi lenne. 0,5el tudod előbb a 100at papíron, csak úgy tűnik te ki is használod sűrűn :)

"streetfighter" 2011.06.18. 21:01:32

@Tibi88:
A papír az rossz!
7.2 a száz. Kihasználom az biztos. Nem feltétlenül a gyorsulást, de az országúton tépek vele az tény.
Neked milyen autód van?

"streetfighter" 2011.06.18. 21:04:27

@''autónepper.'':
Autópályán én nem nyomom annyira, mert sok a fotós. :)
Most sajnos várom a fotót az M3-ról. :(

Tibi88 2011.06.18. 21:13:22

@"streetfighter":

2.3as mazda 6, "optimalizált" :)
181 lovat tudott padon, de nem igazán érzem a +15-t.

Reggie 2011.06.18. 21:14:39

@Tibi88: Szerzek szimulatort:)

Tibi88 2011.06.18. 21:19:35

@Reggie:

Jó. Úgyis gondolkoztam már ilyenen. Múltkor olvastam is vonat szimulátorról, csak sokat kell várni a csatlakozásra... :D ez hátha izgalmasabb :)

"streetfighter" 2011.06.18. 21:48:19

@''autónepper.'':
Öröm az ürömben, hogy 160-at mutatott az óra, de elötte volt 235-öt is.
Remélem akkor nem bújtak meg valahol. :)

D4D 2011.06.18. 22:25:47

8-as pont tetszett!!!

''autónepper.'' 2011.06.18. 22:38:27

@"streetfighter": az még nem lesz olyan durva büntetés. mostanság városba találkozok egyre több traffival .

"streetfighter" 2011.06.18. 23:13:26

@''autónepper.'':
30000 Ft ha kiküldik. Volt már többször, hogy nem jött ki. Valami nem jött össze nekik :)
Városban az a jobb, hogy tudnak jelezni a szembejövők, ha normálisak.

SzG-1978 2011.06.18. 23:44:13

"A normálisak..." Tehát az a normális, hogy asszisztál a Te gyorshajtásodhoz, amivel - még egy-két szabálytalankodóval "együttműködve" elgázolhatsz valakit, esetleg még ismeri is. Kösz, így inkább nem akarok normális lenni.
Ez kábé az a kategória, mint mikor a rádió bemondja a traffipax helyét, amivel CSAK a gyorshajtókat segíti, majd hozzáteszik: "Vezessenek óvatosan". Elszomorítóan buta megoldás.

tundrazuzmo (törölt) 2011.06.19. 01:42:49

1. Kösz, hogy van önálló sztorid, és nem csak úgy összeollózgatsz a posztolási nyereményjáték miatt!
2. Kösz, hogy inkább egy sztorit fejtesz ki bővebben, és nem közhelyeket dobsz be, amelyek mindenkivel minden nap előfordul(hat)nak!
3. Kösz, hogy piszlicsáré dolgokat fújsz fel, ahelyett, hogy életedben először végre nagyvonalú lennél, és átsiklanál ezek felett.

Baleset egyik pontban leírt esetben sem történt. De történhetett volna - írod erre.

Na persze. Történhetett volna tömegkatasztrófa is az olajfinomítóban, de nem történt.

Inkább a tényekről és a lényegről kellene szólni a posztoknak, nem pedig a mesékről és a véleményekről. Arra ott vannak a kommentelők! :)

D4D 2011.06.19. 08:49:21

@"streetfighter":

Reménykedj, hogy még mindig létszámgondok vannak, akkor nem jön ki.

60 napon belül ha nem jött, fellélegezhetsz. (Vagy 30? Nem tudom pontosan)

"streetfighter" 2011.06.19. 09:08:31

@SzG-1978:
Ezt gondolod te, amit a többség nem így fog fel. Az a szomorú, hogy vannak, hozzád hasonlóan gondolkodók.
A traffi miről szól?
A pénzbehajtásról, nem a baleset elkerülésről. Jó lenne, ha már megértenéd.

SzG-1978 2011.06.19. 11:09:53

@"streetfighter": Igen, sajnos a trafi a pénzbehajtásról szól, nem a baleset-megelőzésről. Ha arról szólna, akkor nem is lenne pénzbüntetés, csak jogsi bevonás. Ebben igazad van.
De ha a végleteket végiggondolod: ha mindenki 140-el menne a városban, évi 8000 halottunk lenne, ha mindenki a megengedett sebességgel, egy keveset csökkenne a jelenlegihez képest.
Nem állítom, hogy önmagában a gyorshajtás hozza létre a baleseteket. Általában ehhez két szabálytalan ember kell: pl.:az egyik gyorsan hajt, a másik meg megfordul a záróvonalon. Mivel egyik sem számít a másikra, ezért történik a csatt. És lehet még egy-két körülmény, pl. egy szabályosan álló kukásautó az út szélén, egy kerékpáros, aki éppen kikerül egy csatornafedőt, bármit.
Ezt úgy szoktam mondani: egy hülye nem csinál balesetet, ahhoz legalább kettő kell, legalábbis általában.

SzG-1978 2011.06.19. 11:16:40

Amúgy a 140-el hajtókról csak annyit, hogy általában nekik áll feljebb, ha valaki szabályosan tesz valamit, de a sebesség miatt összeütköznek. Pár hete egy háromsávos fővárosi úton ki akartam sorolni a belső sávból a középsőbe, index, középső villog, hogy menjek, és a szélső sávban megjelent egy több, mint százzal száguldó, majd "beugrott" minden jelzés nélkül a középső sávba. Mivel teherautók voltak a középsőben, nem láttam, csak mikor félig átmentem, hogy MELLETTEM van a hülye. És persze nekem kellett visszarántanom a kormányt, de ha összeütközünk, tuti ő hülyézett volna le engem. És mit mondott volna a rendőrnek? Ő szabályosan sávot váltott, és mivel ilyen esetben a külsőből van elsőbbsége, így nekem nem lehetett volna bemennem. Grat.
De igazad van, tényleg nem kell 50-nel menni.
Nem kéne vezetni sem. Csak azt kéne eldönteni, hogy kinek.

"streetfighter" 2011.06.19. 11:38:47

@SzG-1978:
Az a baj, hogy sokan ész nélkül hajtanak. Én sem azt mondom, hogy mindig túl kell lépni a megengedett sebessége. Tudni kell, hogy mikor lehet és mikor nem. Ha kellően áttekinthető a helyszín és én úgy ítélem meg, akkor módosítom a szabályokat.
Szerencsére eddig kellő fék volt bennem és nem volt belőle nagyobb probléma.
Azt figyelembe kell venni, hogy a ngy sebességre sokan a többi közlekedő közül nem figyelnek ez tény.
Én mindig azt vallom, hogy a sok hülye miatt hozzák az egyre szigorúbb szabályokat, amelyeket nem szívesen tartok be.
Mellesleg Bp.-en a sebesség 50 helyett 55-65, ami angyon helyes, bár nem szabályos. Egyesek 50-nel szokták feltartani a forgalmat, akiket mindenki kerülget és elkíván a halál f.szára.
Itt a nagyobb forgalmú utakra gondolok, ahol tényleg lehetne haladni. Szóval azért a többség normálisan közlekedik. :)

zazooo 2011.06.19. 11:50:59

@mizrolist: Igen, akkor is. Van az a fajta aki Siófoknál bejön a belső sávba mert az Osztyapenkónál majd balra akar menni, rohadt idegesítő. Ha én ilyen miatt sorolok be, akkor indexelek, ilyenkor mindenki érti mi van, és simán kerülnek jobbról. Van egy olyan tippem hogy itt inkább az előbbi esetről volt szó.

SzG-1978 2011.06.19. 12:00:33

Na, ahogy írod, így kellene közlekedni. Amikor egyedül megyek egy hosszú úton a fővárosban, és nincsen jobbról kereszteződés, én sem a megengedett sebességgel megyek. De amikor körülöttem még legalább 20 autó van, akkor azért nem engedhetem meg magamnak a szabálysértést, mert ezzel veszélybe sodrom őket is. Látom, Te is érted, hogy az idióta szabályokat az idióták miatt hozzák. Ezért kell sebességet korlátozni, és ezért van megtiltva a szomszéd zavarása éjjel mondjuk falfúrással, mert van olyan, akinek nem kézenfekvő, hogy nem zavarjuk álmában a ház száz lakóját.
Amúgy van olyan hely, pl. a Reitter Ferenc utca, ami dugig van zebrával, beláthatatlan, és ott sajna 50-nel, néhol 40-nel kell menni, mégis minden nap megelőz valaki 100-zal, mert nem bírja. Nem őt sajnálom, hanem azt, akit elüt. Nem vagyok csőlátású szabályleső, csak óvatos.
De minden hiába, ha a város üzemeltetése, ahol eldöntik az útburkolati jeleket, felfesteti a zebra elé egy méterrel a parkolási területet jelző kapcsos zárójelet, és ott meg is áll valaki. Aztán ha átrohansz 50-60 körül, és pont átfut egy gyerek, akkor megint az van a hírekben, hogy "Újabb halálos gyermekgázolás a zebrán! Pistike élt 6 évet."
És itt is a többszörös hiba esete jön elő: miért van oda festve, ahol nem szabd megállni? Miért állnak mégis meg? Miért megy az autós 50-nel? És kit küldenek börtönbe? Ha Te vezetted az autót, Téged. És nem mellesleg meghalt egy ember.
A végére: szerencsére a többség tényleg normálisan közlekedik, csak az a fránya 10%, aki nem tart be semmit, nem kéne az utakra. Az nem baj, ha valaki rugalmasan kezeli a szabályokat, amíg felismeri a baleset lehetőségét, és akkor vált, de sokan vannak, akik még alapvető, nem "kisbetűvel írt" szabályokat sem ismernek.

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.19. 12:02:57

Meg kell tanulni vezetni, és akkor nem leszel ilyen komplexusos!:)

SzG-1978 2011.06.19. 12:11:34

@metal: ide komplexusos emberek írkálnak, akit érdekel a többi közlekedő. Kivéve, akiknél látszik a véleményen: ÉN,ÉN,ÉN...A TÖBBI MEG KAPJA BE...
(Hofi mondott erre nagyon jót: ez így nem demokratikus. Legalább választási lehetőség legyen: "...a ****** kapja be, vaaaagy, nyalja ki!" :) )

''autónepper.'' 2011.06.19. 12:28:59

@SzG-1978: mért ne segítsünk egymásnak ??? jól teszi a rádió is h bemondja hol mérnek legalább egyel kevesebb esély hogy bemérjenek .... nagy okos. TRAFFIZÁS NEM ARRA MEGY KI HOGY TE TÚL ÉLD HANEM A PÉNZ BEHAJTÁSRA. csak egy példa főúton 120-140 körül járok ... hány embert öltem meg?? egyet se. pályán 180-190enel járok hány embert öltem meg? egyet se.... DE ÉN HÁNYSZOR HALTAM MEG az idióták miatt? SOKSZOR.

"streetfighter" 2011.06.19. 12:37:10

@''autónepper.'':
Több életed van mint a macskának? :D

SzG-1978 2011.06.19. 12:38:44

@''autónepper.'': nem azért kell a sebességhatárt betartani, hogy ne mérjenek be, hanem hogy a másik is túlélje a napot.
Aki ezt felfogja, az érti, hogy nem egyedül van a világon. Nem kívánom senkinek, de ha majd meghal valakid, megérted, mikor az esik ki a szádon: miért ment dupla sebességgel, mint a megengedett?
Vagy megbocsátasz majd neki?

Tibi88 2011.06.19. 12:53:35

@SzG-1978:

Azzal van a baj, hogy sokan úgy közlekednek például autópályán is, hogy ők a szabályosak ezért magasról tesznek a szabálytalanra. Például ha valaki kb 120al utolér egy kamiont, belenéz a tükörbe és lát abban egy autót jóval a megengedett felett jönni, nem foglalkozik vele. Kimegy elé, mert ő nem fog fékezni a kamion miatt, majd fékez a másik 160/180/200ról. És ez sokkal veszélyesebb, mint aki gyorsabban jön. A gyorshajtó nem fog leesni az útról, amíg nem rántják rá a kormányt vagy nem vágnak be elé.

Városban persze más a helyzet.

SzG-1978 2011.06.19. 12:53:55

@''autónepper.'': amúgy Te azon vagy kiakadva, hogyha lefényképeznek, és fizettetned Veled, mert gyorsan hajtottál. Én meg azon, hogy a büntetés pénzbeli. Ezek szerint, ha van pénzed, mehetsz gyorsan. Szerintem azt kéne átvenni, ami Németországban van: ha kettő gyorshajtás közt nem telik el 365 nap, akkor egy jogsit bevonó határozatot kap a páciens, ott a pénzbüntetés nem olyan nagy a fizuhoz képest, mint itt.
Szerintem nem kéne fizettetni senkivel. Ki kell állni, traffizni, és két fényképet kiküldeni. Meg a határozatot. És mindjárt nem lehetne azt mondani, hogy csak pénzbeszedés, de Ti vagy nem mennétek ENNYIRE gyorsan (50% az sok!), vagy csak busszal járnátok.
Ja. kéne még egy szabályt módosítani: jelenleg ha valaki engedély nélkül vezet, pénzbüntetést kap. Ismét egy szabály, amely azt üzeni: ha pénzed van, mindent megtehetsz. Itt sem kéne pénzt beszedni: elzárás az egyetlen megoldás. Először kis időre, csak hogy érezze a törődést, aztán egyre hosszabbra.

SzG-1978 2011.06.19. 12:56:09

@Tibi88: ez így van, ez tényleg a bevágó ostobasága. Néha csóválom is a fejem, hogy miért kell kimenni a 180-nal jövő BMW elé? Az ilyen tényleg hülye. De azért nem szabadna elfelejteni, hogy egy béna vezetőről, meg egy szabálytalanról beszélünk. Mint általában, itt is ketten kellenek a balesethez. Csak az autópályán a sebesség miatt ez gyakran halálos.

SzG-1978 2011.06.19. 13:00:44

Az egész nem fekete és fehér. Ha gyorsan hajtva balesetet okozol, akkor mindenki hibás, csak Te nem? Okozó a rossz felfestés, meg a bénázó autós, aki nem volt képes felmérni, hogy Te a szűk utcában 100-zal haladsz felé? Lehet, hogy az lenne a mgoldás, hogy kijelölünk olyan területet, ahol nincsenek sebességkorlátok, és olyanok költöznek oda, akiknek ez tetszik. Csak utána nem kell sírni az odaköltöző temetkezési vállalkozók luxusprofitján.
Mi, többiek, meg hadd éljünk, HADD ÉLJÜNK!

Tibi88 2011.06.19. 13:02:57

@SzG-1978:

Ez így van, de én jobban elítélem a hülyét mint a gyorshajtót. Ha bizonytalan inkább várjon, ha meg nem foglalkozik vele akkor tényleg verést érdemel. 150el szoktam pályán közlekedni, amikor valamit gyorsan látok a tükörben jönni, figyelem egy ideig inkább és ha nem férek be elé avval a tempóval, inkább fékezek vagy gyorsítok. Nem kényszeríteném fékezésre soha.
Nagyon sok helyen értelmetlen a 130 amúgy. Sokat járok keszthely felé a pályán. Siófok után kezd elfogyni a forgalom, ami a völgyhíd után kb már csak kamionokból áll. Itt kit veszélyeztet egy akár 200al gyorshajtó? Mert szerintem senkit, nagyon bénának/hülyének kell lenni ahhoz, hogy valaki balesetet okozzon így.

SzG-1978 2011.06.19. 13:14:23

@Tibi88: ugyanarra én is sokat járok, én is 150-nel szoktam menni. Ugyanúgy figyelek, hogy mi van mögöttem, mert jönnek rendesen a "nagyok". A tavalyi 800 halott (ha jól emlékszem a számra, talán 797 volt?) azonban döntően nem az autópályán halt meg, hanem a városokban. Ott van nagy baj a gyorshajtással, mert míg az autópályán csak autók és motorok vannak, a város tele van emberrel, kutyával, kerékpárral, robogóval, motorral, anyukával, mindenkivel. És ott a többi ember épsége miatt az embernek magától korlátoznia kell a sebességét.
Valaki írta az elmúlt hónapokban valamelyik kommentben, hogy intelligens emberek között nem kellenek szabályok. Ha nincs is így, jóval kevesebb kellene, de nem intelligens emberek vezetnek, hanem emberek. Intelligens, beleszaró, részeg, fáradt, és ugyanazon az úttesten hajtunk. És nem beszéltünk a járdáról, ahonnan lerohan a gyerek a triciklivel, anyuról, aki nem ismeri a jobbkéz-szabályt, arról, aki szerint a gyorshajtás nem veszélyes, ezért dönget a városban (nem a hatvanat hívom döngetésnek), stb..

SzG-1978 2011.06.19. 13:15:34

A lényeg: nem a traffipax miatt kell a sebességet betartani egy kis utcákkal teli negyedben.

SzG-1978 2011.06.19. 13:20:32

Amúgy van olyan eset, hogy teljesen más az indok a lassú hajtásra: szakadó esőben buszmegálló mellett, ha állnak ott várakozók, nem kéne 50-60-nal elmenni, mert mindenki sáros lesz. Persze szabály nem tiltja, csak szimplán bunkóság. Múltkor láttam egy köcsögöt, aki kb. 70-80-nal ment el egy járdasziget mellett a Béke téren, amin álltak a gyalogosok a pirosnál. Kb. 10m-re repült a víz úgy 3m magasságban. Na ez az a parasztság, amire nincsen bocsánat. És mondom, szabály nem tiltja.
(Amúgy ha fegyver lenne az embereknél, megváltozna a parasztok élete, igaz, akkor lehetne a statisztikában nyitni egy új fejezetet a közlekedéssel összefüggő halálesetekre, mert azt a szemetet tuti lelőtte volna valaki.)

Reggie 2011.06.19. 14:27:23

@SzG-1978: Velem volt olyan, hogy 40-nel frocskoltem le embert teljesen veletlenul, ugyhogy van hogy hiaba mesz a megengedett alatt.

cso zsi 2011.06.19. 14:52:33

@"streetfighter": "Mellesleg Bp.-en a sebesség 50 helyett 55-65, ami angyon helyes, bár nem szabályos. Egyesek 50-nel szokták feltartani a forgalmat, akiket mindenki kerülget és elkíván a halál f.szára."

Úgy sejtem, te még nem vezettél, amikor 60-ról 50-re csökkentették a lakott területi sebességet. Ha te egy profi pilóta vagy, azonnali reakióidővel, a fékút akkor is 12 (50-nél) és 20 méter (65-nél). Ahol 50-ről megállsz, ott 65-ről még 40-nel robogsz.
Lehet, mondani, hogy az akkori autók műszaki állapota, meg sokminden, csakhogy a műveletlen nyugaton is ennyi. Kissé jobb járműparkkal, mint a hazai.

Tibi88 2011.06.19. 15:45:34

@cso zsi:

Igazából semmilyen adat nem stimmel, de az arányok jók :)

cso zsi 2011.06.19. 16:03:55

@Tibi88: Ha beírnád a stimmelő adatokat...
Mert csak, és kizárólag a fékút hossza lett leírva, reakcióidő, az ez alatt megtett út, és féktávolság részletezése nélkül.

Tibi88 2011.06.19. 16:50:54

@cso zsi:

65nél 0,7es reakció időt számolva 12,6 métert mész mire fékezel.
50nél ez 9,7.
65nél a fékút 16 méter.
50nél 10.
Ahol 50nél megállsz ott 65ről fékezve 45el mész.
Egy mai swift 38 alatt áll meg 100ról. Azért írtam hogy a 20 méteres fékút 65ről nagyon nem stimmel.

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.19. 17:04:51

@''autónepper.'': "hány embert öltem meg?? egyet se"

Tegyük hozzá: MÉG!

Reggie 2011.06.19. 18:07:11

@metal: De ez mindenkire igaz sebessegtol fuggetlenul.

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.19. 18:31:43

@Reggie: Igen, ez igaz mindenkire, és ezért nem érdemes a nagypofájúaknak itt verni a mellüket!

Reggie 2011.06.19. 18:54:50

@metal: Hat ha most matekon lennenk, akkor azt mondanam, hogy A es B tagmondat igaz, de nincs koztuk kapcsolat. :)

D4D 2011.06.19. 20:16:17

@SzG-1978:
Németországban az ottani aszfalton soha nem sikerült még 3 méter magasra felcsapnom a vizet.

"streetfighter" 2011.06.19. 20:41:10

@D4D:
Akkor itthon éled ki magad? :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.19. 20:48:30

@''autónepper.'': "DE ÉN HÁNYSZOR HALTAM MEG az idióták miatt? SOKSZOR.

Akkor hogyhogy még mindig itt rontod a blog színvonalát? :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.19. 21:13:14

@SzG-1978: Köszönöm. Ez a lényeg..Azokat kell fossá büntetni, akik a 30-as táblát nem tartják be, ovi, suli, lakóövezet és nem az autópályázókat, aki 130 helyett 159 km/órával tolja..

Reggie 2011.06.19. 22:30:52

@Aabroncs: Plane, hogy az autopalyan nem is a gyorshajtas a balesetek fo okozoja.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.20. 13:21:54

@Reggie: Így van. Ha legalább az egyensúly meglenne, látnám ott a traffipaxot, ahol életet ment és könnyebben elfogadnám, ahol pénzt gyűjt. Tényleg ott, ahol a paraszt 10 másodpercet sem nyer, de 90-nel tolja el a kettest az óvodánál, oda kéne a traffipax, nem pedig a 100-as tábla után az M7-re,ahol senki még a 100-as táblát sem érti, miért van ott...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.20. 15:18:58

@titan: Ezek azért durvák. Én jobbat tudnék. Érd, kutyavári óvoda, mindkét oldalt autók tucatjai, gyerekek, szülők, kiszáll, beszáll. 30 km/óra helyett, megkockáztatom, minden 10- autó megy csak szabályosan, de a durva, hogy a legtöbb 60-90 közt. Traffipaxot oda! Röpködnének a 200.000 Ft-ok, joggal...Autópálya? M6?? 160-170-nek biztonsággal autózható, utazóban. Csak ez az ország erre még nem érett meg..

titan 2011.06.20. 15:24:36

@Aabroncs: érdemes a fenti cikkben megfigyelni, hogy milyen sebességekkel milyen összegű büntiket kaptak. Egyébként 30 mellett 60-90, (ha indokolt a 30) szerintem simán megérdemelné a 300-at, ha nem azt kapja, akkor a tv. megint rossz.

titan 2011.06.20. 15:25:26

@Aabroncs: egyébként maradéktalanul egyetértek

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.20. 18:58:00

@titan: Persze, én is azt mondom, sok helyen vannak kint rossz táblák. Csak akik azokat nem tartják be, azok, sajnos, azt sem, ami a sulinál van, vagy a lakón, stb..Az indok meg mindig az, minek ide ez a tábla?? Most az új röhej, az utcánkban pl. a rendőrautó sem tartja be, még a hatvanat sem, pedig 4 db harmincas tábla próbál lélegzethez juttatni minket, de hiába..

"streetfighter" 2011.06.20. 21:12:33

@titan:
Az a baj, hogy oda is kitesznek 30-as 40-es táblákat, ahol teljesen idokolatlan, ezért az indokoltat sem tartják be.
Mellesleg a 30-as szerintem nagyon kevés helyen indololt.
Az általad belinkelt gyorshajtókat bedig főleg ott fotózták le, ahol szintén nem indokolt az 50, ezért nem is különösebben felháborító a tettük.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.20. 21:48:51

Omg.

"2011. május 12-én, Pilis településen, lakott területen belül, 143 km/h-t mért a traffipax berendezés az alábbi motorkerékpár elhaladtával, míg a megengedett legnagyobb sebesség 50 km/h. 300.000 Ft a közigazgatási bírság összege, mivel 93 km/h-val lépte túl a megengedett sebességet. " A cikkben, ez a legkisebb sebesség túllépés. Ez nem felháborító?? A te faludban menne a motoros 50 helyett 143-mal? Jaj, nem, most látom, a másik "csak" 141-vel ment..Te ugyanazokról beszélsz, amiről mi?? Ezek nem felháborítóak?Akkor szerinted a mi utcánkban is csak mi ott lakók vagyunk a kötsögök, nem is értem, miért zavar minket a kis utcában a 30 helyett 70-90 km/óra. Én kérek elnézést.

Kalányos Márió 2011.06.20. 22:15:18

@Aabroncs: Te még mindig az utcádban száguldozók miatt dühöngsz?
Lett valami eredménye a videofelvételeidnek? Kaptak közigazgatási bírságot a felvételeid alapján?

"streetfighter" 2011.06.20. 23:41:56

@Aabroncs:
Én nem ismerem a ti utcátokat, de ha szűk és nem jól belátható, akkor biztos sok a 70 Km/h.
Viszont ha a fotókat megnézed, akkor ott nem szűk utat látni, hanem olyan Szentendrei út félét, amin szerintem nem indokolt az 50. Nem hiába itt radaroznak a zsernyákok.
Nyílván nem mondom, hogy jól tette a motoros amit tett, de közel sem olyan, mint ha a kőrúton tette volna ugyan ezt.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.21. 08:41:01

@"streetfighter": Látom nincs megint nincs miről beszélgetni veled. Akinek bármilyen szinten elfogadható a 142 km/óra, nem autópályán, kezelésre szorul. Ne is folytassuk, én vagyok a hülye, bevallom nem vettem észre, hogy neked írok. "de ha szűk és nem jól belátható" Nem, baszki, két autó elfér és tök egyenes. Akkor?? Már lehet menni 70-80-nal, miközben a kapun bárki kiléphet?? miközben egy kertvárosi kis utca, ahol emberek laknak?? Ahol az egyik oldalon nincs járda, végig?? Ehh...

@sbronzo: Te leszel az utolsó, akivel ezt megbeszélem, hiszen, jól láthatóan fel sem fogod, hogy az életünket, egy egész utcáét tette tönkre a terelés. Már baleset is volt, fél frontális karambol, szerencsére csak 40-50 körül..Egyébként nem lettek még feljelentve, de lesz más megoldás. Majd fizethet a sok xarházi.

Kalányos Márió 2011.06.21. 08:54:14

@Aabroncs: Pedig kíváncsi lettem volna hogy lehet őket megfogni jogilag a Te kameráddal.
Múltkor erről regéltél, én meg belekötöttem, hogy nem hiteles a kamerád, közigazgatási bírsághoz édes kevés lesz. Valószínűleg igazam lett! ;) Egyébként drukkolok!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.21. 12:08:53

@sbronzo: Mivel baleset történt,nem lesz már rá szükség..Majd talán most csinálnak valamit. Bár az is lehet, hogy személyi sérüléses kell hozzá. Egyébként, ha gondolkodsz, két pont közötti távolságot kell ismerni és az időt, ami alatt megtette. Ebből 100%-os pontossággal kiszámítható a sebesség. Általános iskla8. osztályos anyag volt. A megtett út és a megtételéhez szükséges idő. Ez vitathatatlan. Na most, két villanyoszlop köz pontosan 50 méter..Az idő adott a felvételen és már ismerjük is a sebességet....

Kalányos Márió 2011.06.21. 12:10:54

@Aabroncs: Fizikát jól ismerem, de a jogot is kezdem alaposan kiismerni! ;)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.21. 12:34:30

@sbronzo: Nekem nem az a célom, hogy megbüntessék a büdösbunkókat. Az a célom,hogy ne tegyék tönkre az egész utca életét, azért, hogy a lámpánál ne veszítsenek egy percet vagy az óvoda előtt 10 másodperccel hamarabb suhanjanak el, miközben a családom, a szomszéd, akárki, az életével fizethet ezért és ráadásul beleőrülünk a zajba. Ezen kívül nem tud majd egy autó kiállni a műhelyemből, ami szintén veszélyes lesz. Az egyik szomszéd megoldotta, kitett olyanokat, mint a Demszky golyók, és csinált járdát az ő oldalára is, egyedül előttük van egy néhány méteres szakasz. Nem tudott mit csinálni, nem tudtak kijönni a kapun. Én most egy autót teszek oda minden reggel, hogy nehogy kinyírják a családom, vagy elüssék pl. a kőművest, a talicskával, mert éppen ilyen is majdnem összejött..Őrültek az emberek és kész..Szóval ki fogom sírni a traffipaxot, pedig itt nem egy 200.000 ropis befizető lesz. Naponta szerintem 10 db. 30 vs 90-100 km/óra ?? Az annyi, nem?

mohopasi 2011.06.21. 17:14:21

Unalmas nyavalygás. Gondolom a széplelkű íróról hasonszőrű pontokat lehetne írni ha csak 1-2 órán közlekednénk körülötte.

D4D 2011.06.21. 20:16:54

@Aabroncs:

Azért vegyük észre, hogy a lakott terület a képeken csak abból ismerhető fel, hogy a rendőrök leírják.

"streetfighter" 2011.06.21. 20:55:29

@Aabroncs:
"Akinek bármilyen szinten elfogadható a 142 km/óra, nem autópályán, kezelésre szorul."
Szerintem ezt gondold át még egyszer.

Mellesleg megjegyzem, hogy minden beírás elött van egy név dátummal, időponttal pirosan kiemelve. Ha azt megnézed, akkor láthatod kinek a beírására reagálsz.
Örülök, hogy segíthettem. :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.21. 21:08:50

Én gondolkodjak el?? 142, bárhol, ami nem autópálya? (még autóúton is sok) Te istenek képzeled magad..:-)) Talán a versenypálya, de ott meg karcsú..

Oké, igazad van! Bye..

D4D 2011.06.21. 21:46:33

@Aabroncs:

Az új nullás szintén nem autópálya, csak autóút. Biztos, hogy a tábla miatt sok?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.22. 08:53:53

@D4D: ?? Szerinted nem sok a kamionokkal tömött úton a 142 km/óra?? Sok. Akkor is, ha én megyek annyival. Nem azt mondtam, hogy nem lehet annyival menni, csak azt, hogy sok. Egyre inkább, ugyanis egyre több az autó és egyre többen vezetnek, akikre a szuperigfigther sofőröknek tekintettel kéne lenni, azoknak, akik azt hiszik, rajtuk kívül mindenki más csak zavaró tényező az úton. Engem is zavarnak néha a sütik, de ettől még tudom, hogy mi a realitás. A túl nagy sebesség különbség az adott úton haladók közt, hatalmas veszélyforrás. Szerintem ez vitathatatlan. Még most is, pedig már elvileg nem előznek a kamionok. Ez meg hamis biztonságérzetet adhat, szóval, ha meg a román kamion mégis előz...Én szeretek gyorsan autózni, de látom a többi autót és tudom, a többségnek gond egy a többinél 50-60 km/órával gyorsabban haladó autó. Ez biztos..

"streetfighter" 2011.06.22. 21:29:49

@Aabroncs:
Igen a nagy sebesség különbség nagy veszély forrás, ez sajnos tény, de akkor soha nem lehetne gyorsan menni, mert lassabbak mindig vannak. A fő probláma a figyelmetlenség, nem a gyorshajtás. Ha a lassú körültekintő lenne, akkor a gyorsnak sem lenne félni valója.
Azért kell lassan vezetni, hogy más hülyeségét ki lehessen védeni. Sajnos ez a helyzet, és ez nagyon nincs ínyemre.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.22. 23:49:43

@"streetfighter": A lassan, szabályosan haladó legyen tekintettel a gyorsabbra? A kamion, a teherautó? Azért, hogy az az egy százalék, aki olyan mint Te tudjon száguldani? Benned tényleg elpattant valami. Tudom, te sosem hibázol, Te tökéletesen vezetsz, de ennyire tényleg nem lehetsz önelégült..Miért nem elég az autópálya?? Városban 140 felett? No, jól van nem megyek bele. Igazad van. Mindenki írás, csak Te vagy a fej.

Inter Face 2011.06.23. 11:43:38

@Aabroncs: Ha már úgyis kőműves dolgozik nálatok ,kérd meg hogy éjjel szerkesszen ki egy két méretes fekvőrendőrt az útra, már egyből lassulni fog a forgalom.Több helyen láttam már ilyen népi kezdeményezésű útakadályt és nem szedték fel később sem.Trafipax nem fog kijönni mert szól valaki ,az nem kívánságműsor.Vagy kijön egy nap és másnap ugyanaz folytatódik.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.23. 13:43:25

@Inter Face: Nem mondom, hogy nem gondolkodtam el ezen ,de mivel erre jár a sok önkormányzati léhűtő is, sőt két képviselő is, mindegyik itt száguldozik félek, még a végén én szívom meg. Sőt, biztosan én szívom meg, szóval, bexari vagyok, de maradok a törvényes keretek közt, ebben a dologban. Bár nem sokkal jobb az sem, ha hetente összeverekszem egy baromállattal, mert öregszem már, nem egészséges:-)

"streetfighter" 2011.06.23. 21:22:56

@Aabroncs:
Nehezedre esik a szöveg értelmezése?
Segítek.
- Ki beszélt városban 140-ről?
Ne kombinálj! Általánosságban írtam egy jelenségről, amit te vetettél fel.
- Nem azért kell figyelni, hogy mások kényük kedvük szerint száguldozhassanak, hanem azért, hogy lehetőleg elkerüljük a baleseteket. Talán ez újdoság a számodra?
A fotókhoz:
- Általában a városban is vannak olyan részek, ahol a nagyobb sebesség sem különösebben veszélyes, de ennek ellenére 50 a megengedett.
Ne add az értetlent, tudod miről beszélek.
- Egy sport motor 3-4 mp alatt eléri a százat, ne hasonlítsd egy autóhoz. Jóval könnyebb vele nagyon gyorsan menni. Néha mindenkit elkaphat a hév. Nyílván nem ajánlott sűrű forgalomban, de a képen nem ezt látjuk.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.26. 09:06:27

@"streetfighter": Te olvasd vissza magad, meg, hogy miről beszélünk, mert nem általánosságban beszélgettünk, hanem a konkrét esetről. Te kezdtél el általánosítani..."Néha mindenkit elkaphat a hév. Nyílván nem ajánlott sűrű forgalomban, de a képen nem ezt látjuk.
" Az ilyen mondatok után jövök rá, tényleg hülye vagyok ha veled szóba elegyedek. Egyszerűen nem vagy komplett, állapítható meg újra.

"streetfighter" 2011.06.26. 15:56:20

@Aabroncs:
Az a szerencse, hogy vannak olyan emberek mint te.
Az ilyen modern kori hősből kéne több az utakra, nehogy eluralkodjon az anarchia. :)
Addig amíg ilyen, hozzád hasonló figyelmes, körültekintő, intelligens, szabályos, megalkuvást nem ismerő, igazságosztó, erős és főleg okos sofőrök róják útjainkat, nagy baj nem lehet. ;)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása