Pete-nek nagyon megtetszett a "Kösz, hogy" sablon, ezért le is gyártott ezekből tizennégyet, amelyek autós kontra autós szemszögből jellemzik a közlekedést. Szokásos dolgokról van szó, ahogy Ő írta személyes áthallásokkal, de mindenki megtalálhatja közöttük a számára ismerős szituációt.
- Kösz, hogy az autóddal kizárólag csak a belső szaggatott vonalra tapadva tudsz haladni, ha a kisteherrel vagy akkor meg még beljebb, ezért építünk széles utakat, hogy ezt megtehesd, a látványt úgy is túlbecsülik, előzni meg minek.
- Kösz, hogy az irányjelzést sávváltásnál, akkor kapcsolod, amikor már praktikusan át is jöttél, legközelebb ne is vesződj vele, látni fogom, hogy jössz, hiszen ott vagy, ha a kisteherrel vagy, akkor meg tükörbe se nézz, csak gyere.
- Kösz, hogy a szarul beállított fényszóróddal úgy állsz meg mögöttem, hogy én is láthassam szemfacsaró fényét a bal tükörben, kedves, de már szemből sem tetszett.
- Kösz, hogy telített sávok esetén is a seggemben nyomulsz, mintha tudnád, hogy ha akarnék, el is teleportálhatnék, hogy te egy autónyit előrébb juss.
- Kösz, hogy fejből úgy vezetsz, ahogy tíz éve emlékszel a helyre, azóta full áttáblázták, de te még dudálj is, hogy nemjóezígy.
- Kösz, hogy úgy spórolsz a benzinnel, vagy mittudoménmivel, hogy a zöldnél extra lassan indulsz el, a többiek pedig türelmesen várnak az átjutásra, még az előző kereszteződésben is.
- Kösz, hogy párhuzamos közlekedés esetén sem előzöl jobbról, bár lenne rá lehetőséged, hanem a seggemben nyomulsz, mert te tudod, hogy úgy az igazi a megnyíló balra kanyarodó sáv, ha a legszélsőből érkezem bele.
- Kösz, hogy Gödöllőről gurítod ki a zöldet a Népstadionnál, tehetséges vagy, el kell ismerni, ne zavarjon a mögötted jövő, haladni kívánók tömött oszlopa, tartsd a negyvenet, ma neked jött össze a zöldhullám, nekik talán máskor.
- Kösz, hogy már jóval az index bekapcsolása előtt fékezel, nem fordítva, így mindig van időm elgondolkodni, hogy mi a faszért állunk meg, amikor egyébként mehetnénk is.
- Kösz, hogy a telefonodat buzizva, utasoddal cseverészve, esetleg fuvart keresve negyvennel krúzolsz a városban, megteheted, egyre figyelj: amint befejezted, vagy előznek, látványosan gyorsíts, nehogy azt higgyék, hogy te is annyira ráérsz, mint mi, akik csak rád várunk.
- Kösz, hogy szűk, beláthatatlan utcákba, ahol ketten alig férnek el, úgy érkezel meg, hogy csak reméled, hogy nem jön senki szembe, mert megállni úgyse tudsz, ha a kisteherrel vagy, akkor meg még gyorsabban.
- Kösz, hogy pirosnál nem bírsz felállni a vonalhoz, hanem az utolsó 30 métert gyökkettővel csorgatod, ezt talán csináljuk mi is éjszaka, de neked a nappali erős forgalomban is megy, goto 6. pont vége.
- Kösz, hogy lepadlózod azon az öt méteren, ahová esélyem lenne beférni sávváltásnál, megerősítesz benne, hogy legközelebb eme szándékomat nehogy irányjelzővel tudtodra adjam.
13+1. Kösz, hogy azt gondolod, hogy majd én, és a mögöttem jövő kocsisor, majd mi mind megállunk, hogy te kikanyarodhassál kettővel a főútra, ahelyett, hogy egy csöppet várnál, mert így elgondolkodhatok az élet értelmén.
Petrodon 2011.06.18. 11:12:51
Kösz, hogy betartod a KRESZ-t és letakarodsz jobbra ha már egyszer "lenne rá lehetőséged" te majom.
Vagy legalább utána ne nézz rám bután, hogy miért lett lerúgva a tükröd...
golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2011.06.18. 11:16:43
miako74 2011.06.18. 11:21:09
Tehát BALRA fog kanyarodni a megnyíló sávból. Miért kellene jobbról, akár több sávon átvágva megtennie? Ja, hogy ne rúgd tökön? Már értem, te, utak grállovagja és igazságosztója.
Cobra. 2011.06.18. 11:23:57
"Kösz, hogy párhuzamos közlekedés esetén sem előzöl jobbról, bár lenne rá lehetőséged, hanem a seggemben nyomulsz, mert te tudod, [b]hogy úgy az igazi a megnyíló balra kanyarodó sáv, ha a legszélsőből érkezem bele.[/b]"
Cobra. 2011.06.18. 11:25:45
Egyébként motorral kifejezettem szeretem az első pontot (mármint nem csinálni, hanem "élvezni" az előttem haladótól).
Toxxxi 2011.06.18. 11:31:41
bunkóbéemvés 2011.06.18. 11:51:15
Ugyan ez a balra kanyarodó sávot birtokba venni vágyó f@szkalapok, akik már 200m-el előbb leveszik a gázról a lábukat, mivel a kanyarodó sávban előre látják, hogy piros a lámpa. A többiek meg dögöljenek meg mögötte, akik az egyenes úton egyenesen szeretnének tovább menni normális tempóban.
Áááá, megint sikerült felb@sznom magam...
bunkóbéemvés 2011.06.18. 11:52:33
Altaïr 2011.06.18. 11:57:38
zazooo 2011.06.18. 12:53:30
Buszvezető 2011.06.18. 12:57:49
zazooo 2011.06.18. 13:01:41
Buszvezető 2011.06.18. 13:10:55
zazooo 2011.06.18. 13:11:58
Buszvezető 2011.06.18. 13:22:52
Easyke (törölt) 2011.06.18. 13:24:22
Easyke (törölt) 2011.06.18. 13:27:06
Buszvezető 2011.06.18. 13:39:49
HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2011.06.18. 13:48:26
qwertzu 2011.06.18. 14:20:03
Csak neke,d ezredjére is.
36. § (4):
Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza...
És ha van hely jobbról előzni, akkor nem akadályoz a belsőben menő, ha nincs akkor, meg telített a külső. Ennyi.
Easyke (törölt) 2011.06.18. 14:32:02
mizrolist 2011.06.18. 14:50:21
Toxxxi 2011.06.18. 15:30:27
2. Te miről beszélsz?? Milyen előző kereszteződés, meg mittomén mi???
3. Vegyünk egy adott lámpát: mondjuk Nagykőrösi út befelé, első lámpa (Metro áruház vonalában): miért gangoljak a piroshoz, megállni? Valószínű azért nem 40nel fogok egy kilométer messziről belecsorogni a zöldet várva, az sem reális. 4. Mennyivel lesz neked itt jobb, hogy mondjuk lámpa előtt megelőzöl 50 méterrel, majd beállsz alá, én meg pont akkor érek oda, mikor vált, és ismét előtted vagyok?!
bunkóbéemvés 2011.06.18. 15:34:29
Akkor idézek mégegyszer:
"Ugyan ez a balra kanyarodó sávot birtokba venni vágyó f@szkalapok, akik már 200m-el előbb leveszik a gázról a lábukat, mivel a kanyarodó sávban előre látják, hogy piros a lámpa. A többiek meg dögöljenek meg mögötte, akik az egyenes úton egyenesen szeretnének tovább menni normális tempóban."
Szóval igen. a kurva anyját!
qwertzu 2011.06.18. 15:35:02
Ezt hogy lehet másként értelmezni?
Tibi88 2011.06.18. 15:51:30
Reggie 2011.06.18. 16:10:51
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.18. 16:13:25
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.18. 16:20:09
miako74 2011.06.18. 16:26:55
"streetfighter" 2011.06.18. 16:30:29
Én akit tudok leelőzök, mert nem szeretek a tömegben autózni. Ez nyílván a többsávos utakra vonatkozik (Szentendrei, Váci, Bécsi út és hasonlók).
Azt viszont nagyon rühellem, amikor az egymás melletti sávokban hasonló sebességgel hajt a két birka, meghiúsítva az elképzeléseimet. :)
Reggie 2011.06.18. 16:42:36
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.18. 16:46:32
Tibi88 2011.06.18. 16:46:57
Sok helyen nagyon könnyű megcsinálni, persze ismerni kell a helyet. Szentmihályi útra ha rákanyarodok a Bánkút utcából 3 lámpa is úgy adja ki, hogy egyre gyorsabban menj és átvált :)
Az első lámpa kb 30as tempónál vált zöldre, aztán lassan gyorsítani 50re, mire eléred pont zöld lesz. Következő lámpa meg átvált pirosra.... de ha 50el gurulsz tovább mire odaérsz pont zöldet ad.
Ehhez képest amikor előttem rákanyarodik egy autó, akkor felgyorsít ahogy tud kanyar után, majd fékez egy baromi nagyot. Következő lámpáig nyomja neki megint, ismét nagy fék. Utána eljátssza ezt még egyszer... és akárhogy gyorsít a reac pályáig, pirosat fog kapni :D
Tehát, én ismerem ott a lámpaváltást ezért fék nélkül csinálom, aki akar leelőz, utána úgyis visszaelőzöm :D
Reggie 2011.06.18. 16:48:12
''autónepper.'' 2011.06.18. 16:50:23
Reggie 2011.06.18. 16:51:26
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.18. 17:03:50
Tibi88 2011.06.18. 17:15:02
Ha elsőnek megy valaki, és nem sokkal lassabban akkor nincs ilyen gond. Kb úgy képzeld el, hogy nem gázt adok és fékezek, hanem simán nem nyomom tovább.
Sok helyen ha fékezni kezd az első, akkor az elindít egy hullámot, mert a seggében mászó is fékez egy nagyobbat. És a kereszteződésben lévő lehet hogy meg is áll. Sokszor látni ilyet városban. Majdnem ugyan az, mint a pályán mikor megáll a sor, csak kicsiben.
Reggie 2011.06.18. 17:21:45
Tibi88 2011.06.18. 17:32:56
Akkor majd felgyorsítok 50re, megállok a pirosnál. Csak az a gond hogy a lámpa 50 m-re van a kereszteződéstől, ezért megáll mögöttem mindenki... így megvárják míg elindulok. Csak ezt eljátssza mögöttem az összes autó. Vagyis kevesebb autó fér majd át
FDToth 2011.06.18. 18:16:14
Kell hozzá határozottság, mert nem nagyon engednének a kedves autótársak. A határozottság nem egyenlő az agresszivitással.
A közlekedők nagy része tutyimutyi balfék, nem tudom, hogy a jogsit miért osztogatják szórólap módjára...
Múltkor 4 sávos úton, legkülsőben haladok, látom a sávom jobbra kanyarodik. index, tükör, fehér Suzuki. Simán besoroltam elé, erre villog. Feltettem a kezem h mi van, de villog. otthagytam, később balra kanyarodtam, ő lassít mellettem, dudál és középső új. mi lehetett a gond? talán nem köszöntem meg, hogy bementem elé? Néhányan annyira megsértődnek ha nem kapnak egy kettős villogót...
[mike] 2011.06.18. 18:54:03
Reggie 2011.06.18. 18:56:45
Tibi88 2011.06.18. 19:04:45
De ha én megállok, akkor mindenki megáll mögöttem. És minél hátrébb vannak, annál lassabb lesz a sebességük. Ha én gyorsítok 50re és onnan fékezek a mögöttem lévő ezt már nem 50ről csinálja. 10 kocsival mögöttem meg 20al fognak maximum átjönni a kereszteződésen. De egyikünk se ért hozzá, maradjunk annyiban :D
daniferi 2011.06.18. 19:16:42
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.18. 19:35:26
Tibi88 2011.06.18. 19:42:13
"streetfighter" 2011.06.18. 19:45:44
A Szentmihályin kifelé én mindig kimegyek jobbra az elfogyóba és ott végigelőzöm a többieket akik belsőben bénáznak.
Olyan jó, hogy a többség már 500m-rel előre besorol. :)
Azt szeretem, ha én vagyok az első a lámpánál az elfogyó sáv elején, mert rengeteg a tehetségtelen birka.
Mellesleg az olyan nevetséges amikor a többség kihangsúlyozza, hogy 50-ig gyorsít. Röhögnöm kell!
"streetfighter" 2011.06.18. 19:48:19
Szívesen! :D
Tibi88 2011.06.18. 20:29:39
Én is ezt szoktam csinálni hidd el :) hát meddig kéne gyorsítani városon belül???? :)
Ott volt még 2 éve amikor meglett az új kocsi, hogy baromihosszú volt a sor a belsőben, kamion minden szar. Gondoltam na akkor megelőzöm a sort külsőből ahogy a régivel... hát 140el váltottam sávot a végén :D
Neked akkor ismerős ez a hely amiről beszéltem. És tudod mennyire kell sietni, hogy elérd a zöld lámpát az OMV kútnál :D
Mit hajtasz amúgy?
"streetfighter" 2011.06.18. 20:45:02
Egy pörgős "kis" japánt. :)
Toyota Corolla 1.8 TS.
Nehéz vele normálisan menni. :D
''autónepper.'' 2011.06.18. 20:54:36
Tibi88 2011.06.18. 20:56:46
Néztem régen, csak kicsi lenne. 0,5el tudod előbb a 100at papíron, csak úgy tűnik te ki is használod sűrűn :)
"streetfighter" 2011.06.18. 21:01:32
A papír az rossz!
7.2 a száz. Kihasználom az biztos. Nem feltétlenül a gyorsulást, de az országúton tépek vele az tény.
Neked milyen autód van?
"streetfighter" 2011.06.18. 21:04:27
Autópályán én nem nyomom annyira, mert sok a fotós. :)
Most sajnos várom a fotót az M3-ról. :(
Tibi88 2011.06.18. 21:13:22
2.3as mazda 6, "optimalizált" :)
181 lovat tudott padon, de nem igazán érzem a +15-t.
Reggie 2011.06.18. 21:14:39
Tibi88 2011.06.18. 21:19:35
Jó. Úgyis gondolkoztam már ilyenen. Múltkor olvastam is vonat szimulátorról, csak sokat kell várni a csatlakozásra... :D ez hátha izgalmasabb :)
''autónepper.'' 2011.06.18. 21:19:59
"streetfighter" 2011.06.18. 21:48:19
Öröm az ürömben, hogy 160-at mutatott az óra, de elötte volt 235-öt is.
Remélem akkor nem bújtak meg valahol. :)
D4D 2011.06.18. 22:25:47
''autónepper.'' 2011.06.18. 22:38:27
"streetfighter" 2011.06.18. 23:13:26
30000 Ft ha kiküldik. Volt már többször, hogy nem jött ki. Valami nem jött össze nekik :)
Városban az a jobb, hogy tudnak jelezni a szembejövők, ha normálisak.
SzG-1978 2011.06.18. 23:44:13
Ez kábé az a kategória, mint mikor a rádió bemondja a traffipax helyét, amivel CSAK a gyorshajtókat segíti, majd hozzáteszik: "Vezessenek óvatosan". Elszomorítóan buta megoldás.
tundrazuzmo (törölt) 2011.06.19. 01:42:49
2. Kösz, hogy inkább egy sztorit fejtesz ki bővebben, és nem közhelyeket dobsz be, amelyek mindenkivel minden nap előfordul(hat)nak!
3. Kösz, hogy piszlicsáré dolgokat fújsz fel, ahelyett, hogy életedben először végre nagyvonalú lennél, és átsiklanál ezek felett.
Baleset egyik pontban leírt esetben sem történt. De történhetett volna - írod erre.
Na persze. Történhetett volna tömegkatasztrófa is az olajfinomítóban, de nem történt.
Inkább a tényekről és a lényegről kellene szólni a posztoknak, nem pedig a mesékről és a véleményekről. Arra ott vannak a kommentelők! :)
D4D 2011.06.19. 08:49:21
Reménykedj, hogy még mindig létszámgondok vannak, akkor nem jön ki.
60 napon belül ha nem jött, fellélegezhetsz. (Vagy 30? Nem tudom pontosan)
"streetfighter" 2011.06.19. 09:08:31
Ezt gondolod te, amit a többség nem így fog fel. Az a szomorú, hogy vannak, hozzád hasonlóan gondolkodók.
A traffi miről szól?
A pénzbehajtásról, nem a baleset elkerülésről. Jó lenne, ha már megértenéd.
"streetfighter" 2011.06.19. 09:09:04
Reménykedem. :)
SzG-1978 2011.06.19. 11:09:53
De ha a végleteket végiggondolod: ha mindenki 140-el menne a városban, évi 8000 halottunk lenne, ha mindenki a megengedett sebességgel, egy keveset csökkenne a jelenlegihez képest.
Nem állítom, hogy önmagában a gyorshajtás hozza létre a baleseteket. Általában ehhez két szabálytalan ember kell: pl.:az egyik gyorsan hajt, a másik meg megfordul a záróvonalon. Mivel egyik sem számít a másikra, ezért történik a csatt. És lehet még egy-két körülmény, pl. egy szabályosan álló kukásautó az út szélén, egy kerékpáros, aki éppen kikerül egy csatornafedőt, bármit.
Ezt úgy szoktam mondani: egy hülye nem csinál balesetet, ahhoz legalább kettő kell, legalábbis általában.
SzG-1978 2011.06.19. 11:16:40
De igazad van, tényleg nem kell 50-nel menni.
Nem kéne vezetni sem. Csak azt kéne eldönteni, hogy kinek.
"streetfighter" 2011.06.19. 11:38:47
Az a baj, hogy sokan ész nélkül hajtanak. Én sem azt mondom, hogy mindig túl kell lépni a megengedett sebessége. Tudni kell, hogy mikor lehet és mikor nem. Ha kellően áttekinthető a helyszín és én úgy ítélem meg, akkor módosítom a szabályokat.
Szerencsére eddig kellő fék volt bennem és nem volt belőle nagyobb probléma.
Azt figyelembe kell venni, hogy a ngy sebességre sokan a többi közlekedő közül nem figyelnek ez tény.
Én mindig azt vallom, hogy a sok hülye miatt hozzák az egyre szigorúbb szabályokat, amelyeket nem szívesen tartok be.
Mellesleg Bp.-en a sebesség 50 helyett 55-65, ami angyon helyes, bár nem szabályos. Egyesek 50-nel szokták feltartani a forgalmat, akiket mindenki kerülget és elkíván a halál f.szára.
Itt a nagyobb forgalmú utakra gondolok, ahol tényleg lehetne haladni. Szóval azért a többség normálisan közlekedik. :)
zazooo 2011.06.19. 11:50:59
SzG-1978 2011.06.19. 12:00:33
Amúgy van olyan hely, pl. a Reitter Ferenc utca, ami dugig van zebrával, beláthatatlan, és ott sajna 50-nel, néhol 40-nel kell menni, mégis minden nap megelőz valaki 100-zal, mert nem bírja. Nem őt sajnálom, hanem azt, akit elüt. Nem vagyok csőlátású szabályleső, csak óvatos.
De minden hiába, ha a város üzemeltetése, ahol eldöntik az útburkolati jeleket, felfesteti a zebra elé egy méterrel a parkolási területet jelző kapcsos zárójelet, és ott meg is áll valaki. Aztán ha átrohansz 50-60 körül, és pont átfut egy gyerek, akkor megint az van a hírekben, hogy "Újabb halálos gyermekgázolás a zebrán! Pistike élt 6 évet."
És itt is a többszörös hiba esete jön elő: miért van oda festve, ahol nem szabd megállni? Miért állnak mégis meg? Miért megy az autós 50-nel? És kit küldenek börtönbe? Ha Te vezetted az autót, Téged. És nem mellesleg meghalt egy ember.
A végére: szerencsére a többség tényleg normálisan közlekedik, csak az a fránya 10%, aki nem tart be semmit, nem kéne az utakra. Az nem baj, ha valaki rugalmasan kezeli a szabályokat, amíg felismeri a baleset lehetőségét, és akkor vált, de sokan vannak, akik még alapvető, nem "kisbetűvel írt" szabályokat sem ismernek.
metal · http://electric.blog.hu 2011.06.19. 12:02:57
SzG-1978 2011.06.19. 12:11:34
(Hofi mondott erre nagyon jót: ez így nem demokratikus. Legalább választási lehetőség legyen: "...a ****** kapja be, vaaaagy, nyalja ki!" :) )
''autónepper.'' 2011.06.19. 12:28:59
"streetfighter" 2011.06.19. 12:37:10
Több életed van mint a macskának? :D
SzG-1978 2011.06.19. 12:38:44
Aki ezt felfogja, az érti, hogy nem egyedül van a világon. Nem kívánom senkinek, de ha majd meghal valakid, megérted, mikor az esik ki a szádon: miért ment dupla sebességgel, mint a megengedett?
Vagy megbocsátasz majd neki?
Tibi88 2011.06.19. 12:53:35
Azzal van a baj, hogy sokan úgy közlekednek például autópályán is, hogy ők a szabályosak ezért magasról tesznek a szabálytalanra. Például ha valaki kb 120al utolér egy kamiont, belenéz a tükörbe és lát abban egy autót jóval a megengedett felett jönni, nem foglalkozik vele. Kimegy elé, mert ő nem fog fékezni a kamion miatt, majd fékez a másik 160/180/200ról. És ez sokkal veszélyesebb, mint aki gyorsabban jön. A gyorshajtó nem fog leesni az útról, amíg nem rántják rá a kormányt vagy nem vágnak be elé.
Városban persze más a helyzet.
SzG-1978 2011.06.19. 12:53:55
Szerintem nem kéne fizettetni senkivel. Ki kell állni, traffizni, és két fényképet kiküldeni. Meg a határozatot. És mindjárt nem lehetne azt mondani, hogy csak pénzbeszedés, de Ti vagy nem mennétek ENNYIRE gyorsan (50% az sok!), vagy csak busszal járnátok.
Ja. kéne még egy szabályt módosítani: jelenleg ha valaki engedély nélkül vezet, pénzbüntetést kap. Ismét egy szabály, amely azt üzeni: ha pénzed van, mindent megtehetsz. Itt sem kéne pénzt beszedni: elzárás az egyetlen megoldás. Először kis időre, csak hogy érezze a törődést, aztán egyre hosszabbra.
SzG-1978 2011.06.19. 12:56:09
SzG-1978 2011.06.19. 13:00:44
Mi, többiek, meg hadd éljünk, HADD ÉLJÜNK!
Tibi88 2011.06.19. 13:02:57
Ez így van, de én jobban elítélem a hülyét mint a gyorshajtót. Ha bizonytalan inkább várjon, ha meg nem foglalkozik vele akkor tényleg verést érdemel. 150el szoktam pályán közlekedni, amikor valamit gyorsan látok a tükörben jönni, figyelem egy ideig inkább és ha nem férek be elé avval a tempóval, inkább fékezek vagy gyorsítok. Nem kényszeríteném fékezésre soha.
Nagyon sok helyen értelmetlen a 130 amúgy. Sokat járok keszthely felé a pályán. Siófok után kezd elfogyni a forgalom, ami a völgyhíd után kb már csak kamionokból áll. Itt kit veszélyeztet egy akár 200al gyorshajtó? Mert szerintem senkit, nagyon bénának/hülyének kell lenni ahhoz, hogy valaki balesetet okozzon így.
SzG-1978 2011.06.19. 13:14:23
Valaki írta az elmúlt hónapokban valamelyik kommentben, hogy intelligens emberek között nem kellenek szabályok. Ha nincs is így, jóval kevesebb kellene, de nem intelligens emberek vezetnek, hanem emberek. Intelligens, beleszaró, részeg, fáradt, és ugyanazon az úttesten hajtunk. És nem beszéltünk a járdáról, ahonnan lerohan a gyerek a triciklivel, anyuról, aki nem ismeri a jobbkéz-szabályt, arról, aki szerint a gyorshajtás nem veszélyes, ezért dönget a városban (nem a hatvanat hívom döngetésnek), stb..
SzG-1978 2011.06.19. 13:15:34
SzG-1978 2011.06.19. 13:20:32
(Amúgy ha fegyver lenne az embereknél, megváltozna a parasztok élete, igaz, akkor lehetne a statisztikában nyitni egy új fejezetet a közlekedéssel összefüggő halálesetekre, mert azt a szemetet tuti lelőtte volna valaki.)
Reggie 2011.06.19. 14:27:23
cso zsi 2011.06.19. 14:52:33
Úgy sejtem, te még nem vezettél, amikor 60-ról 50-re csökkentették a lakott területi sebességet. Ha te egy profi pilóta vagy, azonnali reakióidővel, a fékút akkor is 12 (50-nél) és 20 méter (65-nél). Ahol 50-ről megállsz, ott 65-ről még 40-nel robogsz.
Lehet, mondani, hogy az akkori autók műszaki állapota, meg sokminden, csakhogy a műveletlen nyugaton is ennyi. Kissé jobb járműparkkal, mint a hazai.
Tibi88 2011.06.19. 15:45:34
Igazából semmilyen adat nem stimmel, de az arányok jók :)
cso zsi 2011.06.19. 16:03:55
Mert csak, és kizárólag a fékút hossza lett leírva, reakcióidő, az ez alatt megtett út, és féktávolság részletezése nélkül.
Tibi88 2011.06.19. 16:50:54
65nél 0,7es reakció időt számolva 12,6 métert mész mire fékezel.
50nél ez 9,7.
65nél a fékút 16 méter.
50nél 10.
Ahol 50nél megállsz ott 65ről fékezve 45el mész.
Egy mai swift 38 alatt áll meg 100ról. Azért írtam hogy a 20 méteres fékút 65ről nagyon nem stimmel.
metal · http://electric.blog.hu 2011.06.19. 17:04:51
Tegyük hozzá: MÉG!
Reggie 2011.06.19. 18:07:11
metal · http://electric.blog.hu 2011.06.19. 18:31:43
Reggie 2011.06.19. 18:54:50
D4D 2011.06.19. 20:16:17
Németországban az ottani aszfalton soha nem sikerült még 3 méter magasra felcsapnom a vizet.
"streetfighter" 2011.06.19. 20:41:10
Akkor itthon éled ki magad? :D
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.19. 20:48:30
Akkor hogyhogy még mindig itt rontod a blog színvonalát? :)
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.19. 21:13:14
Reggie 2011.06.19. 22:30:52
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.20. 13:21:54
titan 2011.06.20. 13:54:13
valahogy ez jutott eszembe hirtelen
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.20. 15:18:58
titan 2011.06.20. 15:24:36
titan 2011.06.20. 15:25:26
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.20. 18:58:00
"streetfighter" 2011.06.20. 21:12:33
Az a baj, hogy oda is kitesznek 30-as 40-es táblákat, ahol teljesen idokolatlan, ezért az indokoltat sem tartják be.
Mellesleg a 30-as szerintem nagyon kevés helyen indololt.
Az általad belinkelt gyorshajtókat bedig főleg ott fotózták le, ahol szintén nem indokolt az 50, ezért nem is különösebben felháborító a tettük.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.20. 21:48:51
"2011. május 12-én, Pilis településen, lakott területen belül, 143 km/h-t mért a traffipax berendezés az alábbi motorkerékpár elhaladtával, míg a megengedett legnagyobb sebesség 50 km/h. 300.000 Ft a közigazgatási bírság összege, mivel 93 km/h-val lépte túl a megengedett sebességet. " A cikkben, ez a legkisebb sebesség túllépés. Ez nem felháborító?? A te faludban menne a motoros 50 helyett 143-mal? Jaj, nem, most látom, a másik "csak" 141-vel ment..Te ugyanazokról beszélsz, amiről mi?? Ezek nem felháborítóak?Akkor szerinted a mi utcánkban is csak mi ott lakók vagyunk a kötsögök, nem is értem, miért zavar minket a kis utcában a 30 helyett 70-90 km/óra. Én kérek elnézést.
Kalányos Márió 2011.06.20. 22:15:18
Lett valami eredménye a videofelvételeidnek? Kaptak közigazgatási bírságot a felvételeid alapján?
"streetfighter" 2011.06.20. 23:41:56
Én nem ismerem a ti utcátokat, de ha szűk és nem jól belátható, akkor biztos sok a 70 Km/h.
Viszont ha a fotókat megnézed, akkor ott nem szűk utat látni, hanem olyan Szentendrei út félét, amin szerintem nem indokolt az 50. Nem hiába itt radaroznak a zsernyákok.
Nyílván nem mondom, hogy jól tette a motoros amit tett, de közel sem olyan, mint ha a kőrúton tette volna ugyan ezt.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.21. 08:41:01
@sbronzo: Te leszel az utolsó, akivel ezt megbeszélem, hiszen, jól láthatóan fel sem fogod, hogy az életünket, egy egész utcáét tette tönkre a terelés. Már baleset is volt, fél frontális karambol, szerencsére csak 40-50 körül..Egyébként nem lettek még feljelentve, de lesz más megoldás. Majd fizethet a sok xarházi.
Kalányos Márió 2011.06.21. 08:54:14
Múltkor erről regéltél, én meg belekötöttem, hogy nem hiteles a kamerád, közigazgatási bírsághoz édes kevés lesz. Valószínűleg igazam lett! ;) Egyébként drukkolok!
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.21. 12:08:53
Kalányos Márió 2011.06.21. 12:10:54
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.21. 12:34:30
mohopasi 2011.06.21. 17:14:21
D4D 2011.06.21. 20:16:54
Azért vegyük észre, hogy a lakott terület a képeken csak abból ismerhető fel, hogy a rendőrök leírják.
"streetfighter" 2011.06.21. 20:55:29
"Akinek bármilyen szinten elfogadható a 142 km/óra, nem autópályán, kezelésre szorul."
Szerintem ezt gondold át még egyszer.
Mellesleg megjegyzem, hogy minden beírás elött van egy név dátummal, időponttal pirosan kiemelve. Ha azt megnézed, akkor láthatod kinek a beírására reagálsz.
Örülök, hogy segíthettem. :)
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.21. 21:08:50
Oké, igazad van! Bye..
D4D 2011.06.21. 21:46:33
Az új nullás szintén nem autópálya, csak autóút. Biztos, hogy a tábla miatt sok?
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.22. 08:53:53
"streetfighter" 2011.06.22. 21:29:49
Igen a nagy sebesség különbség nagy veszély forrás, ez sajnos tény, de akkor soha nem lehetne gyorsan menni, mert lassabbak mindig vannak. A fő probláma a figyelmetlenség, nem a gyorshajtás. Ha a lassú körültekintő lenne, akkor a gyorsnak sem lenne félni valója.
Azért kell lassan vezetni, hogy más hülyeségét ki lehessen védeni. Sajnos ez a helyzet, és ez nagyon nincs ínyemre.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.22. 23:49:43
Inter Face 2011.06.23. 11:43:38
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.23. 13:43:25
"streetfighter" 2011.06.23. 21:22:56
Nehezedre esik a szöveg értelmezése?
Segítek.
- Ki beszélt városban 140-ről?
Ne kombinálj! Általánosságban írtam egy jelenségről, amit te vetettél fel.
- Nem azért kell figyelni, hogy mások kényük kedvük szerint száguldozhassanak, hanem azért, hogy lehetőleg elkerüljük a baleseteket. Talán ez újdoság a számodra?
A fotókhoz:
- Általában a városban is vannak olyan részek, ahol a nagyobb sebesség sem különösebben veszélyes, de ennek ellenére 50 a megengedett.
Ne add az értetlent, tudod miről beszélek.
- Egy sport motor 3-4 mp alatt eléri a százat, ne hasonlítsd egy autóhoz. Jóval könnyebb vele nagyon gyorsan menni. Néha mindenkit elkaphat a hév. Nyílván nem ajánlott sűrű forgalomban, de a képen nem ezt látjuk.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.26. 09:06:27
" Az ilyen mondatok után jövök rá, tényleg hülye vagyok ha veled szóba elegyedek. Egyszerűen nem vagy komplett, állapítható meg újra.
"streetfighter" 2011.06.26. 15:56:20
Az a szerencse, hogy vannak olyan emberek mint te.
Az ilyen modern kori hősből kéne több az utakra, nehogy eluralkodjon az anarchia. :)
Addig amíg ilyen, hozzád hasonló figyelmes, körültekintő, intelligens, szabályos, megalkuvást nem ismerő, igazságosztó, erős és főleg okos sofőrök róják útjainkat, nagy baj nem lehet. ;)