Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Motorok között bicikli, de biciklik között mégis motor

2011.06.21. 07:04 :: potha

Mikor elolvastam egy tanácstalan Babettás levelét, egyből lecsaptam rá, ez az enyém. Gyermek koromban mindig csodálattal töltöttek el ezek a szerkezetek, amelyeket tekerni is lehetett, mégis ha pöfögtek, akkor hajtották önmagukat. El is határoztam, ha nagy leszek, én is ilyennel fogok füstöt köhögni mások orra alá. Nem így lett. De legyen elég belőlem, lássuk a történetet.

A napokban történt velem a következő eset amit szeretnék elmesélni Nektek. Ugyan nem egészen autós történet, de remélem azért nem baj.

Gazdasági okokból a városban a motorozást választottam, de mivel sem A, sem A1 jogosítványom nincs így maradt az 50ccm alatti libakergetés. A jármű amire vételkor esett a választásom egy Jawa Babetta 210.Nem egy robogó és az ereje a szabályos közlekedésének határán el is fogy de vannak előnyei is. Például sosem kellett toljam a benzinkútig, elbicajoztam addig vele. :) Szerintem egy igazi segédmotoros kerékpár és néha ez okoz fura helyzeteket is, az egyik ilyen miatt fordulok hozzátok.

A történet a Sándor-palotánál, a várban játszódik. Jó idő lévén gondoltam kicsit megkergetem a libákat és mászkálok a városban a géppel. Valahogy feltévedtem ide is. A várban a macskakő miatt gyorsan úgysem lehet haladni és nem is kéne a két ütemmel odabüdösíteni, így leállítottam a motort és bicikliként folytattam utamat. Ezzel egy darabig nem is volt gond, de a KEH-nél összetűzésbe keveredtem egy kormányőrrel. Ő azt nehezményezte, hogy eljöttem egy behajtani tilos tábla mellett mire mutattam a tábla mellett épp akkor elhajtó 2 kerékpárosra. Erre azt a választ kaptam, hogy azok biciklik ez gépjármű mert robbanó motor hajtja. Kértem nézze meg, ez bicikli, tekernem kell – üljön rá és próbálja ki.

Az külön érdekesség, hogy a segédmotoros kerékpár gépjárműnek nem minősülő motoros jármű. Szó szót követett majd azt mondta, hogy ne vitázzunk mert abból bírság lesz. Rendben, akkor leszállok és tolom, akkor ugyanis gyalogos vagyok én is. (KRESZ 21§ szerint a kerékpárt, vagy segédmotoros kerékpárt toló személy gyalogos). Szerinte ez sem volt igaz, kérte zárjam le a motort a közeli parkolóban és gyalog tegyem meg azt az utat ami vitánk helyszíne és a Budavári Sikló végállomása között még hátra volt. Ekkor már nem láttam értelmét tovább beszélgetni vele, inkább kerestem máshol egy padot és leültem oda pihenni.

Én ezt egy kicsit joghézagnak érzem és mintha a jogalkotók elfeledkeztek volna az igazi segédmotoros kerékpárokról és arról, hogy lehet bicikliként is használni ezeket. Pedig ezeket a szabályokat nem ma találták ki, akkoriban még sok dongó motoros bicaj, Babetta, Simson Mofa és hasonló kétkerekűek voltak az úton. Ma pedig inkább a robogók és a villany bicajok a jellemzők.

Többször volt olyan, hogy ahova csak biciklivel vagy gyalog lehetett bemenni ott leállítottam a Babi néni motorját és bicikliként tekertem tovább, vagy toltam, hogy jogkövetően járjak el. Nem azért állítottam le és jártam el így mert valami nem volt rendben mint „motoros” résszel.

A KRESZ-ben sehol sem találtam egyértelmű rendelkezést arról, hogy ha a segédmotoros kerékpárral kerékpárként – a beépített erőforrása használata nélkül – haladok az erre kialakított hajtásláncát rendeltetés szerűen használva akkor most mégis mit vezetek? Mert az sincs leírva, hogy minden körülmények között motor és az se, hogy nem. A motorok között bicikli, de a biciklik között meg mégis motor???

 

Tudom, hülye a posztoló de én kíváncsi lennék a Ti és az olvasók véleményére.

32 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Toxxxi 2011.06.21. 07:43:59

Szerintem meg hülye a kormányőr! Nekem valahogy egyértelmű, ha tekered, akkor bringa, ha tolod, akkor gyalogos. A vitát meg jól zártad le, mert ott hagytad... :)

Petrodon 2011.06.21. 07:44:59

Rencámot a biciGlisekre...

szszg 2011.06.21. 07:46:28

Rencámot a Gormányőrre...

yxcvbnma 2011.06.21. 07:50:38

A behajtani tilos tábla az a biciklire is vonatkozik. Vagyis ők is szabálytalanul mentek be a Sándor palota elé, csak tolhatták volna.

Abban nem volt igaza a kormányőrnek, hogy az Segédmotoros kerékpát (továbbiakban SM) gépjármű, mert nem az (KRESZ 1 függelék II b bekezdés), de ez a behajtásod szempontjából irreveláns.

Abban viszont neked volt igazad, ha a SM-t tolod, akkor gyalogosnak számítasz (vigyázz, ez csak a SM-re érvényes, mert ha motort tolsz, akkor már vezető vagy). Ebből nekem is sok problémám volt a közteresekkel, meg rendőrökkel, ezért kinyomtatva nálam volt a Kresz idevágó része...

Az meg, hogy épp hogy használod a járművedet nincs arra hatással, hogy éppen mi is az jogilag. Ha egy buszból kiszeded az üléseket nem válik automatikusan egy zárt teherautóvá a jog szerint, hanem az bizony busz marad.

Tron65 2011.06.21. 08:47:26

A síma (üres) behajtani tilos valóban vonatkozik a kerékpárosokra és az sm kategóriára is, ebből a szempontból a kormányőrnek igaza van.
Abban nincs, hogy mért csak a babettát állította meg.

felszopó 2011.06.21. 09:01:15

KEZD A FASZOM KILENNI AZZAL, HOGY A MOTOROSOK BALRÓL, A DRÓCCAMARASOK JOBBRÓL JÖNNEK... AZ LESZ A VÉGE HOGY CIKKCAKKBAN MEGYEK.

ex-dr. vuk 2011.06.21. 10:31:07

A babetta attol meg SM marad, hogy tekered, szoval ez abszolute nem erdekes, a jarmu kategoriaja ettol nem valtozik meg.
Behajtani tilosra azt mondta, hogy a biciklik bemehetnek?.. erdekes. Ha gepjarmuvel behajtani tilos volt (karikaban auto), akkor az SM-re nem vonatkozik, az nem gepjarmu...
Es mi az, hogy "birsag lesz belole"? O nem hinnem, hogy birsagolhat, max hivhat valakit aki igen .. es akinek tobb esze van :D

1kutya 2011.06.21. 10:31:55

eddig is tudvalevő volt, hogy a kormányőröket sem az eszükért szeressük, de ezek után...

SvenH. (törölt) 2011.06.21. 11:33:48

o lenne az aki 38 evesen palyazna a 20 evnyi feketemelora, mert a havi 150 nyögdíj piiinz az csak az ehhalalra eleg?

ex-dr. vuk 2011.06.21. 12:06:38

@felszopó: gondolom ez szorosan a targyhoz tartozik :)
Szerintem akkor jarsz a legjobban, ha egyenesen mesz.
Persze ha direkt ki akarod nyirni oket, akkor jo a cikkcakk, csak akkor hamar huvoson talalod magad (nyari melegben vegulis az is jo, neked is es masoknak is)

igazi hős 2011.06.21. 12:33:31

Gondolom a posztoló nem egy egyirányú utcába akart szembe menni, hanem egy mindkét irányból behajtani tilos táblánál állították meg.
Azt az irányt nem ismerem, de a Bécsi kapunál hatalmas kiegészítő tábla van a mindkét irányból behajtani tilos alatt, szóval a bringások bemehetnek, de csak a kerékpár van nevesítve a KRESZ-ben, mint akire minden kivétel automatikusan érvényes. Az sm nem kerékpár, ezért leállított motorral sem mehet be.
Persze a kormányőr is hülye, mert nem gépjármű, de ezt már írták.

omborz 2011.06.21. 13:29:49

Nem ismerem a helyszínt, norcozni meg most nem akarok, ezért kérdem, nem lehet-e hogy kiegészítőtáblás "mindkét irányból behajtani tilos" tábla van ott?
Mert akkor rendben vagyunk:(14) Ha az (1) bekezdés n) pontjában említett jelzőtábla alatt „Kivéve engedéllyel”, „Kivéve taxi”, vagy „Kivéve ..... (tömegközlekedési vállalat)” feliratú kiegészítő tábla van, az útra engedéllyel rendelkező vagy a kiegészítő táblán feltüntetett járművel, továbbá kerékpárral és állati erővel vont járművel szabad behajtani

Persze nem feltételezem, hogy az ottani biztonságiak KRESZ-ismerete jobb volna a rendőrökénél. Az meg ugye...

hawkeye 2011.06.21. 13:44:59

Érdekes téma.

Nekem robogónak látszó villanybiciklim van, ami még a SM teljesítményének alsó határát sem éri el (azt hiszem 250 W-os), de ahány rendőr, annyiféle hozzáállás.

Volt aki szerint a kerékpárúton kell vele mennem, ne tartsam fel az autókat 20 km/ó-val (jogos!), volt aki arcoskodott, hogy mit keresek motorral a bicikliúton.

A legszebb az volt, amikor egy űberértelmes bicajos a Árpád-hídról bele akart rúgni a Dunába, mert a bicikliúton mentem.

Posztolónak: 300 W a teljesítményhatár, ha azon felül tud a motor, akkor hiába van rajta pedál, nem bicikli.

Ez magyarázza azt is, hogy miért nem lehet a Lánchídon biciklizni.
Mert azon meg nincs pedál....

Agyalap 2011.06.21. 13:49:52

Ha keresném a konfliktust, mondtam volna hogy jelentsen fel. Mondjuk a behajtást elbuktad volna, de a gyalogosságot nem.

@felszopó: Jól hozzászóltál a témához! Meg a Caps Lock is beragadt...

[mike] 2011.06.21. 15:06:34

@yxcvbnma: igen, ezt sokan nem tudják, motort nem tolhat bárki, csak akinek jogosítványa van. A lényeg, hogy ezek az őrök baszottul unatkoznak egész nap és nem volt jobb dolga... kb. itt ki is merül a tudásuk.

@felszopó: te csak előre nézzél... azzal legyél elfoglalva!

@hawkeye: úgy tudom, ezek a villanymotorok jóval többet tudnak, csak a jogszabály miatt írják rá a határ alatti teljesítményt, hogy ne legyen vele gond.

@igazi hős: igen, ez olyan, mint mikor a nagymotorból kifogy a kraft, de lejtőn lefelé gurulsz. Nem számít, hogy a motor tulajdonképpen üzemen kívül van.... :D A lada sem lesz babakocsi, hiába tolják a brazilok :D

mohopasi 2011.06.21. 17:25:16

EdesIstenem, és ezek vigyáznak az ország eszire, meg nyelvészére, meg ilyenekre. Egyébiránt behajtani tilos az behajtani tilos a gyalogon kívül mindenkinek, míg kiegészítő tábla mást nem mond.

jelentéktelen alak 2011.06.21. 18:09:46

Attól nem lesz bicikli, hogy tekered. Ha az autót tolod be a sétáló utcába, akkor is autó marad. Nem leszel attól gyalogos, hogy tolod. Egyedül a kerékpár kivétel ez alól.
Fontos volna pontosan tudni, hogy a tábla milyen tábla is volt. Ha oda be lehetett hajtani segédmotorral, akkor ne hagyd magad! Én, ha tudom, hogy igazam van, akkor feljelentetem magam a rendőrrel. Semmiképen nem megyek bele a helyszíni bírságba.
2x meg is tettem, mint két esetben megúsztam a büntetést. Ehhez azonban az kell, hogy pontosan ismerd azt a szabályt, amit szerintük megszegtél. Ha Te tévedtél, rosszabbul jársz, mint a helyszíni bírsággal.

Mivel a helyet nem ismerem, erről nem tudok Neked mit írni. De olyan -szerintem- nem létezik, hogy ugyan azon jármű, ha akarom motor, ha akarom bicikli, ha akarom gyalogos. Legalábbis jogi értelemben, nincsen.

D4D 2011.06.21. 20:21:53

Kormányőrrel KRESZ kérdésekről beszélgetni....

múltkor Óbudán a RENDŐR nem tudta, hogy rokihelyen szabályosan álltam meg. Ezek után egy kormányőr........

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.21. 20:41:34

@vuk_: A kormányőr rendőr, tehát bírságolhat! De ettől függetlenül elég egyszerű ember lehetett, ha ilyenbe kötött bele:)

fidoone 2011.06.21. 22:19:23

Kedves posztoló! Szóval ha én egy lejtős utcában leállítom a motort az autóban, akkor átgurulhatok a behajtani tilos tábla mellett? Hiszen nem megy a motor, gravimobilozok.

fidoone 2011.06.21. 22:23:02

@jelentéktelen alak: Azért a legutóbbi megjegyzésedet nem tartom valósnak:"De olyan -szerintem- nem létezik, hogy ugyan azon jármű, ha akarom motor, ha akarom bicikli, ha akarom gyalogos." Mi van ha a hátamon viszem azt a rettenetet, mint csomagot. Ugye akkor gyalogos vagyok?

jelentéktelen alak 2011.06.21. 23:59:05

@fidoone: Hát ki tudod tekerni a dolgokat...

Ha egy sétáló utca közepére az autódat, egy helikopterrel emeled be, akkor az autód jogosan van ott? Nyilván a sétáló utca, minden irányból behajtani tilossal van védve. Az autó beemeltetett és nem behajtott. Szerintem mégis jogtalan az ott tartózkodása.
Pont így gondolom a dolgot a hátadon bevitt szerkezettel is. Gyalogos vagy ott ugyan, de a szerkezetnek semmi keresni valója ott, ahová vitted.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2011.06.22. 00:34:50

De jó, hogy szóba jött a Dongó motor. Pont ma néztem ki egy ilyet: www.dongomotor.hu/index.phtml?owpn=13&termek_tipus_id=5#35

A kérdésem, hogy ezzel mehetek egyáltalán úgy, hogy _semmiféle_ jogosítványom nincs? Vagy "M" mindenképpen kell?

VakondM 2011.06.22. 11:07:04

@mohopasi: A hejesírás felegvárát védte, oda jó még... :)

VakondM 2011.06.22. 11:09:41

Egy "sima" behajtani tilos tábla volt alatta ez: "kivéve KEH".
Ezzel szembe annyi volt a hibám, hogy eltekertem mellette azon az alapon, hogyha a bicajosoknak sem szól akkor mi lenne a gond.
A gyalogos részben már mondthattam amit akartam....
Kormányőr birságolhat? Egyáltalán milyen jogköre van?

VakondM 2011.06.22. 11:18:35

@fidoone: Ez ugyanolyan mint mikor azzal példálództak az autót illetően, hogyha tolják ketten és a 3. benne ül és kormányoz az attól még autó. Viszont mertem amiatt gondolkodóba esni, hogy ha rajta ülök vezető vagyok ha tolom akkor gyalogos.

cso zsi 2011.06.22. 12:29:10

Ha szét lenne választva a segédmotoros kerékpár, és a robogó fogalma, akkor nem lenne vita. Nálunk mopedezik a robogókat is, pedig azokon nincs hajtásra alkalmas pedál. Robogó nevű járműkategória meg nincs. Mármint a Kreszben.

cso zsi 2011.06.22. 12:31:27

@jelentéktelen alak: Bejön a képbe a villanybicikli is. Az sem gépjármű, úgy, mint az smkp. Vagy tekered, vagy segéderő van.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2011.06.22. 13:59:02

A Kresz elég egyértelműen kimondja hogy 300W-ig nem számít segédmotorosnak. Jellemzően ezért 200-25W-osak ezek a villanyosak.

hawkeye 2011.06.22. 14:33:21

@[mike]:

Van benne valami... :)

Lancelot0 2011.06.23. 13:15:27

Szerintem hiába lábbal tekered, attól még segédmotor. Hiszen például a dombról lefelé gurulva sem kell a motornak üzemelnie, mégis segédmotor marad.
Ellenben nekem az rémlik, hogy ha biciklit vagy segédmotort tolsz, akkor gyalogosnak számítasz (hiszen segédmotort használva kell a bukósisak, de tolni anélkül is lehet :) ).












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása