Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Felületes munkavégzés vagy szándékos trükk?

2011.06.29. 07:36 :: Don Blasius

Jó ideig a kisebb méretű áruszállítókra is ugyanazok a sebességkorlátozások voltak érvényesek, mint a nagyobb teherautókra. Végre megváltoztatták ezt a szabályt (szerintem helyesen), hiszen sokszor csak egy lefalazott/fóliázott ablak a különbség egy ugyanolyan típusú személyautóhoz képest. Meg persze a "tehergépjármű" bejegyzés a forgalmi engedélyben. Ez utóbbi viszont még mindig elég volt ahhoz, hogy fatia-negra - bár tényleg gyorsan ment - automatikusan a magasabb bírságot kapja, mivel nem az őrá érvényes sebességhatár alapján dolgoztak a szervek.

A hatóság nem tudja a kresz-t posztról jut eszembe a következő:
 
Pici áruszállító, kétszemélyes Clio. Jogilag teherautó (de 2,5 t alatti). Az M7-es autópályán gyorshajtást rögzített a rendőrség. A közigazgatási határozatban 130.000.- Ft bírságot szabott ki a 169 km/h, mondván, hogy a 80 Km/h-ás sebességhatárt túlléptük.
 
Fellebbezés: Mondtuk a 130 km/h a határ (KRESZ 26.§ (1) a.). Erre módosító határozat: Igen, a bírság akkor csak 50.000.- Ft.
 
 
 
Kérdéseim:
 
-Ez olyan ritka kategória, hogy alig fordul elő a praxisukban?
-Vagy az ilyen autóval közlekedők nem szoktak szabálytalankodni?
-Lehet, hogy sok esetben bejön a próbálkozás?
-Rutinszerűen bepróbálkoznak a nagyobb bírsággal?
-Olyan nehéz lenne a nyilvántartásban nem a szgk/tgk adatot, hanem a súlyt nézni? Szerintem viszonylag ritka a 2,5 -illetve nem rég 3,5-re módosított- súly feletti személyautó.)
 
Mivel nem így tesznek, okkal feltételezhető hogy több ezer határozatot küldenek ki ilyen "tévedéssel", természetesen pár reklamálónak igazat adnak, de valószínű a többség becsengeti (különféle okok miatt) a többszörös bírságot (nem kapja meg a határozatot, nem ismeri a kresz t, cég elnézi, nem ő fizeti nem számít stb).

 

90 komment

Címkék: közlekedés autó rendőr büntetés autópálya kresz teherautó gyorshajtás lehúzás traffipax

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.29. 07:40:05

"Mivel nem így tesznek, okkal feltételezhető hogy több ezer határozatot küldenek ki ilyen "tévedéssel","

Egy hiba miatt (amit ráadásul azonnal el is ismertek), azonnal feltételezni, hogy szándékos, és több ezerszer fordul elő. Hát nem kicsit vagy paranoiás!

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.29. 07:41:02

Ráadásul a szabálytalanság még 2008-ban volt, emlékeim szerint csak 2009-ben egységesítették a sebességhatárokat (vagy nem?), tehát örülj egyáltalán, hogy csökkentették a büntetést!

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.06.29. 08:37:07

169 km/h?
és van pofád fellebezni?

arthur877 2011.06.29. 08:46:34

Egy tgk-nak minősülő verdával miért is kell ennyire száguldozni? A szgk-hoz képest kisebb fenntartási összegből meg már sokszorosan megvan az a pénz...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.29. 08:50:00

@metal: No igen:-),@xaba99: :-) Jön majd IQfigter és megmagyarázza, nem sok az, csak mindenki tötymörög! Teljesen rendben van ez, akinek nem tetszik, tegyen ki egy táblát, ne menjen arra, és egyáltalán.-))) 169 km/óra, kisteherrel és az a kérdés a hatóság mit csinált?? Én örülnék, hogy ennyivel megúsztam...:-)

theutat villám 2011.06.29. 09:07:28

1. Legalább ne írnád meg, hogy 170-ekkel közlekedsz egy hulladék kisautóval. Szerinted ki fog megsajnálni?

2. 50.000-es tétel nincsen, 45 lenne a tiéd, vagy 60 a következő, úgyhogy mehetsz megint fellebbezni.

dr. _mmm_ 2011.06.29. 09:09:18

Nem védeni akarom a posztolót.. csak tapasztalat:
Rendőrség igazgatásrendészet..

LEMÁSOLNI nem tudják a fegyvert típusát, az adott fegyverről. Olyanokat írnak hogy beszarsz a gyönyörtől. Ezek után miért pont a jogszabályokat ismernék?

Mellesleg 169-el repeszteni egy ilyen szardarabbal.. elég felelőtlen...

Kalányos Márió 2011.06.29. 09:21:20

"Alkotmányellenes továbbá, hogy az üzemben tartó nem értesül a közigazgatási bírság kiszabására irányuló eljárásról, csak a határozat kézbesítésétől kezdve élhet eljárási jogaival."

Mivel 2008-as történet ezért erre kellett volna hivatkozni, és akkor talán teljesen eltörlik.
www.nol.hu/belfold/reszben_alkotmanyellenes_az__objektiv_felelosseg_-torveny

Alikam 2011.06.29. 09:33:29

Hát én megmondom őszintén, nem csökkentettem volna. Inkább visszapofázásért még emeltem volna rajta egy kicsit.

Bár ha tényleg rajtam múlna, az ilyentől elvenném a jogsit örökre.

1kutya 2011.06.29. 09:50:36

mér, az milyen, mikor a múltkor megkoccoltam az előttem lévőt (semmi extra, nekem eltört a rendszámtáblatartóm, neki behorpadt a lökhárítója), de a szőke picsa nem volt bekötve és lefejelte a kormányt. erre a yard kiküldi a határozatot, hogy 60k+3hó jogsi bevonás köv.táv. be nem tartásáért és 8 napon túli sérülés okozásáért! visszaírtam nekik, hogy nehogy már én legyek azért a hibás, mert a hülye tyúk nem kötötte be magát (jkv-ben ott van fehéren-feketén), erre visszajött, hogy köv. táv. be nem tartásáért 45k.
olvasni meg derogál, mi?

ja! a csajt nem büntették meg!!!

acel 2011.06.29. 10:01:12

Gondolom 150-körül kezdik büntetni az autókat. Igy nem hinném hogy sok teherautót büntetnek. De legalábbis figyelmetlen volt az ügyintéző is.

Deszkás 2011.06.29. 10:18:06

@metal: Én ennél sokkal régebbre emlékszem. Kb 2005-2006

Deszkás 2011.06.29. 10:25:28

@1kutya: Honnan tudod, hogy nem büntették meg?

1kutya 2011.06.29. 10:54:22

@Deszkás: minap találkoztam vele és megkérdeztem (pár utcára laknak tőlünk).

mohopasi 2011.06.29. 11:28:06

Inkább örülne, hogy élve megússza az ilyet...

isti77 2011.06.29. 11:38:32

Ezeket az "én nem is három disznót loptam, hanem csak egyet"-féle panaszokat szeretem a legjobban.
Ha ez a fostalicska személyautónak minősül, akkor is 30%-kal túllépted a megengedett legnagyobb sebességet.
Felháborító, hogy újabban egyre több szabályt kell betartani.
Amúgy most elégedett vagy? 50 ezret megért, hogy 10 perccel hamarabb értél oda?

"streetfighter" 2011.06.29. 12:00:32

@Aabroncs:
Tőled nem is várnék mást. :)

A dilettánsoktól kérdezném, miért ne mehetne egy Clió 170-nel?

Navarone 2011.06.29. 12:48:08

Hm, pozitív csalódás, hogy nem a posztolónak adnak igazat a legtöbben :)

GiXXXer 2011.06.29. 13:25:38

@isti77: Persze a kommentelők közül még szinte senki, soha nem hajtott gyorsan... Meg a te olvasatodban biztos pont félórát ment pályán, hogy a 30%-os túllépéssel pont 10 percet spórolt. Én amikor németből jártam haza, bizony jólesett, ha 2,5 óra alatt hazaértem a határtól, ha betartom a megengedettet, akkor az plusz egy óra, ráadásul ha beállok a sorba, és monoton jövök, sokkal jobban elálmosodok, mint mikor előzgetni kell. És 1200 km-nél már kurva sokat jelenthet az a 20-30%-os túllépés (gyk. Hhalomnál vagyok, vagy már itthon)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.29. 13:25:51

@"streetfighter": Mehet, de az kb. olyan, mint régi Skodával 120-szal menni :)

Nem kimondottan az a veszélyes, hogy 170-nel ment, hanem az, hogy mivel :)

kolompár szmélgol 2011.06.29. 13:26:43

isti77 2011.06.29. 11:38:32

Szerintem nem 10 percet nyert, hanem többet, meg bonuszkent egy csekket :))
Amugy en, ha gyorsan jövök haza, akkor 1 orat nyerek, a 4 oras utbol. Es kevesbe vagyok faradt, mint amikor 130-al vegigjövök.

GiXXXer 2011.06.29. 13:31:28

Jah, majd elfelejtettem, még az osztrák rendőrnél is ki lehet magyarázni a 145-öt, 39 entschuldigung, miegymás, itthon 150-től jön a csekk, a 169 ebből a nézőpontból már nem is olyan drasztikus.

FDToth 2011.06.29. 13:34:29

Áruszállítás, késés, több százezres veszteség. Ehhez képest mi ez a pár tízezer ft.
Én támogatnám a limit nélküli pályahasználatot, de mivel H-n ehhez nincs kultúra, így marad a 140-150.
Azért valljuk be, ha bárkit is megbüntetnek 130-ra, de tudjuk h nem jogos az ekkora összegű büntetés, akkor nincs olyan ember, aki ne lebbezne fel. azért 50 130 helyett...

little honey 2011.06.29. 14:06:22

elég szánalmas lett a blog színvonala, hogy a közlekedési szabályokat durván megszegők panaszkodhatnak.

örüljünk a közlekedési morál javulásának, a bmw-sek lehet szabadságra mentek...

labi 2011.06.29. 14:07:20

Poster meg örvendjen, hogy akkoriban még nem volt tilos teherautóval előzni. Mert még az is aranyos lett volna hozzá, ha a belső sávban fényképezik. :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.29. 14:20:33

@"streetfighter": Hidd el, tőled nem várt itt senki mást.-) Pontosan azt írtad, amit vártunk:-)))))) Hogyne lehetne! Teljesen rendben van, kisteher Clio 170-nel! Díjat érdemel, nem büntit:-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.29. 14:23:34

@little honey: Ebben van valami. Tényleg kicsit rossz az irány. Értem én, hogy ezekre van reakció meg a bringás vs autós posztokra, de tényleg ne sirassuk már aki 130 helyett 170-nel megy és lefotózzák. Én is mentem, párszor. Egyedül, egy nagy vassal, minél a 170 utazó és a tök üres M6-on, mikor átadták. Azóta nem merek, mert drága a mulatság:-) Gyorsa menni minden hülye tud, ezt itt jól láthatjuk, de ettől még vezetni egyik sem. Az a rally pályán, ott kell megmutatni, kipróbálni.-)

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.29. 14:24:16

@labi: Az kisteherautókra nem vonatkozik!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.29. 14:24:18

@Navarone: :-)) Majd várjál! Még most jön a krémje:-)) Már alakul .-)

Kalányos Márió 2011.06.29. 14:35:19

@Aabroncs: "Azóta nem merek, mert drága a mulatság:-)"

Ez kábé mindent elmond rólad! LOL

Loyal - www.loyalmunkaruha.hu · http://www.loyalmunkaruha.hu 2011.06.29. 16:03:27

a sok szentfazéknak, akik 80-as, tök üres pályán is csak 80-nal mennek, azoknak üzenem, hogy ha mondjuk egy baleset helyszínelésénél szopsz egy órát és be kell hozd a lemaradást, különben több 100.000-es tender bukik, hát akkor kövezzetek meg, de kitaposom a kocsi belét.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.29. 16:37:47

@sbronzo: Te már megint Streetfigter seggében tartod a nyelved?? Mi nem tetszik megint, stukker?? Nem volt kibe belekötni, Te szánalom?

[mike] 2011.06.29. 16:39:26

@kolompár szmélgol: Milyen limit papa...?? Szabálysértési eljárást 1km/h sebességtúllépésért is indíthatnak, ami élből 30ezer. Amiről te beszélsz, az már a közigazgatási bírság határa. Ne tévedjünk már el...

Kalányos Márió 2011.06.29. 16:52:16

@Aabroncs: Vered itt a nyálad a szabálybetartásról aztán kiderül, hogy te is nyomnád neki, csak félsz a büntitől.
Akkor ki a szánalom?

PepeXVI 2011.06.29. 16:54:19

Azért nem kell álszentkedni, a Clio kisteher lehet épp 2008-as is, ami azért nem szardoboz meg kóválygó IFA a 4-es úton...
Tehát semmivel sem rosszabb, mint egy sima Clio, Thalia, Yaris, akármi.

Ha pedig ezt nappal, száraz úton tette, akkor meg pláne...

Ti még sosem mentetek autópályán 170-nel igaz? Szerintem sokkal jobb, ha ott megy 170-nel mintha a városban 90-nel. És nem kell feltétlenül púposkodni hozzá.

Amit írtok, hogy szabálytalankodott, és még reklamál, alapvetően értem, de azért na...
Tudnék mesélni, milyen értelmes dolgokat tud a közeg bírságként kiküldeni. Kicsit megreklamálod, máris csökken 20-30%-kal. Megéri? Naná!

Na uff

Cobra. 2011.06.29. 17:04:33

@PepeXVI: Én semmilyen miniautóval nem mernék 170-el menni.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.29. 17:06:22

@sbronzo: Te, te nyomorék, mert én legalább betartom, nagyjából, a szabályokat,nem jelentgetek fel embereket, mint te és nem stukker a jelem:-)))Majdnemrendőr... az pedig, hogy mi az oka, az egyik valóban a büntetés. Sosem mondtam, hogy autópályán nem lehet(ne gyorsabban menni. Az viszont vicc, hogy ha valaki 170-nel nem megy, még síró-rívó posztot is csinál belőle. @PepeXVI: A városban 90-nél valóban sokkal jobb. Csak sírni nem kell, ha bukta van. Lassan már tényleg arról szól a blog, ha szabályt szegtél, és megbüntiznek, gyere ide sírni, majd itt megsimizik a buksidat, hogy Te szegény. Ne már. Engem sem kel megsícsérni, ha 170-nel megyek, de én legalább nem rovázok, ha lebukom. Egy fotóm volt, fogtam és fogcsikorgatva befizettem.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.29. 17:08:18

@PepeXVI: Tévedsz! Az ide kommentelők 100 százaléka minden egyes szabályt betart, előzékeny, mindig figyel másokra és mindig nyugodtan, megfontoltan vezet. Úgyhogy vigyázz, hogy mit írsz, mert majd mindjárt megkapod a magadét ilyen kommentek miatt :)))

Kalányos Márió 2011.06.29. 17:10:43

@Aabroncs: Fogd már fel, hogy csak téged ijesztgettelek mert annyira nagy a pofád, közben meg beszari vagy. Jó volt röhögni rajtad! :D

"Az viszont vicc, hogy ha valaki 170-nel nem megy, még síró-rívó posztot is csinál belőle."

Ezt meg gondold át még egyszer hogy ki ment, és ki nem ment 170-el! ;)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.29. 17:12:19

@sbronzo:
"Ezt meg gondold át még egyszer hogy ki ment, és ki nem ment 170-el! ;)"

Na jó, de neki lehet :))))

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.29. 17:14:57

@sbronzo: Jó, de gondolod, hogy nem magyarázná ki magát? :)

misitcom 2011.06.29. 17:19:41

Majd ha eljutunk oda, hogy mindenki szabályosan közlekedik és a csekk töltögető munkatársnak lesz idelye átnézegetni a feljelentéseket...
Amíg futószalagon kell a birságokat kiróni ilyen hibák beeshetnek.Gondolom táblázatból dolgozik.Ránéz az adatokra :tgk ,ránéz a sebességre:169.A táblázatban képzeletbeli vonalakkal összeköti az adatokat.A metszéspontban található számokat átmásolja a csekkre és már jön is a következő.

Kalányos Márió 2011.06.29. 17:22:51

@sbronzo: Dehogynem! Ismerem már, vitatkozni nem is akarok vele, csak néha belekötök, ha szórakozhatnékom van! :))

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.29. 17:29:32

@sbronzo: Tudom én :) Ha meglátom a nickjét, már előre röhögök :)))

Integrált Szerverterror 2011.06.29. 17:44:46

Az én Cliom vége sík úton, szélcsendben 189 km/ó GPS-szel mérve. És nem kóvályog.

Bekaphattyátok!

Reggie 2011.06.29. 18:09:09

Jol latom, hogy a 40000 at van huzva es kezzel alairva az 50000? Jogilag ez igy megallja a helyet?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.29. 18:16:05

@sbronzo: Beszari vagyok? Én bujkálok egy stukker mögött, Te agyatlan? Gyere és szemtől szembe beszarizz, önkéntesrendőr!Aztán meg szaladj feljelenteni:-)) Most meg magyarázkodsz, mi? De xar.-)) Én még viccből sem fenyegetőzöm feljelentgetéssel, de Te csak így vagy erős ember, mi? :-))Szemtől szembe nem megy? Szerencsétlen idióta kisebbségi komplexusod mögül kilátsz -e FőSün??

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.29. 18:18:37

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Na, Te meg a flugós fuvaros, az Etalon:-)) Tényleg, szúrjátok is Ti hárman egymást?? Az IQ figter, a StukkerFőSün, feljelentelekSbronzó meg a Suttyófuvaros:-) A három grácia:-) Melegfelvonuláson egy kocsin voltatok, mi?? Jaj, most megint fel leszek jelentve, stukker? Aztán meg azt hantázod, vicc volt, mi?? :-))

D4D 2011.06.29. 18:53:00

Clio megy ennyivel? szerintem nem, úgyhogy felebbezz!

Nagybátyám 82-ben kapott fényképet Tabira, érdi szelektálódombon, felfele 163-ról. Rossz volt a trafi.

Reggie 2011.06.29. 21:10:51

@D4D: Ismeros varosi legenda.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.29. 21:26:34

en megduplaztam volna a 130 ezret

Elijah_Baley 2011.06.29. 21:35:33

hehe, marhagyorsan romló áru lehetett a klióban :)

Reggie 2011.06.29. 21:40:56

@hagyma: Mo.-n nem annyit keresnek az emberek mint te kint. Ne abbol indulj ki.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.29. 22:14:16

@Reggie: szerintem, lehet itt olcsobban megussza, de azert ez a 169, nekem soknak tunik
ertem en, hogy nem ez a lenyeg, hanem nem tudtak milyen kocsihoz tartozik a sebesseghatar
itt allamonkent valtozik a megoldas, floridaban emlekszem tetelesen le van irva szinten, mennyi tullepes mennyi dollar
itt a szablysertesek zome 150 200 dollar koze esik
az extremeknel nagyon megugrik
de a legjobban akkor ugrik meg, ha baj is lesz belole
/karambol, halal stb/
hat akkor sokkal tobb ev, mint otthon

30 szazalek korul autopalyan, az legeyen 91-100
elsore 200 dollarbol meg lehet uszni
ha, nincs baj!!!!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.29. 22:18:27

ja maugy nagyon sokan elnek itt is 1200-1500 dollarbol
ja es a cimhez, tuti tevedes, kizart hogy szandekos trukk lenne
az is igaz nalunk nem kell ilyen burokracia
a rendor utanad megy es megmondja mennyivel mentel
es ad egy buntetocedulat mennyit fizess be
vagy
feljelent, ha akkora szabalysertesre mar nincs tikett
akkor birosag
nem kell ilyen kepi bizonyitek, meg isten tudja mi

"streetfighter" 2011.06.29. 22:29:09

@Aabroncs:
"Én is mentem, párszor. Egyedül, egy nagy vassal, minél a 170 utazó és a tök üres M6-on, mikor átadták. Azóta nem merek, mert drága a mulatság:-)"

Téged nem is kell csesztetni, kiröhögteted te saját magad. :D

Circus 2011.06.29. 23:25:11

@Loyal - www.loyalmunkaruha.hu:
"ha mondjuk egy baleset helyszínelésénél szopsz egy órát és be kell hozd a lemaradást, különben több 100.000-es tender bukik, hát akkor kövezzetek meg, de kitaposom a kocsi belét."

Én egyszerűen csak odaszólnék telefonon, hogy mi történt. Ha emiatt és ennek ellenére bukom a tendert, akkor az a vevő nem éri meg, hidd el.
Én is mentem tárgyalni többszázezres tételről - EUR-ban. Németországban, Ausztriában ilyenekből nincs probléma.

Circus 2011.06.29. 23:30:25

@sbronzo: iszonyúan sajnállak benneteket, hogy pisztolyt kell avatarnak használni, 170-nel autópályán közlekedni és nickek mögé bújva játszani a nagymenőt be-beszólogatva, hogy valakinek érezzétek magatokat.
:)

D4D 2011.06.30. 01:01:55

@hagyma: Ott is bepróbálkozik a rendőr? Értsd engem legutóbb azért kart megvágni, mert megálltam a rokkanthelyen (itthon szabad). Egy korábbi élményem, mikor Székesfehérváron a kereszteződés előtt kint a 60-as tábla, majd a kereszteződés után 300 méterrel fel van oldva. Az út amúgy lakott területen kívül van, tehát a megengedett sebesség 90, de a rendőr mutogatta a feloldó táblát, én meg mondtam, jelentsen fel, és utána biztosan nem lesz rendőr.
Kinnt ezért valószínűleg bevittek volna, de nem is cseszegetek volna ok nélkül.

Másik dolog, itthon megállít, lekéri az adataimat egy kis kezdetleges kéziszámítógépen, majd az adataimat felírja egy jegyzettömbbe, ami plusz 10 perc. Megkérdezem miért? Azért, hogy a főnöke is lássa, nem a napot lopta. Miért em a számítógépen nézik meg mennyi adtot kérdezett le? Mert a főnöke ahhoz hülye. És akkor ittmár érintjük a rendőr munka értékelésének a mikéntjét, stb...

Ami a lényeg, az USA-ban a rendőr ha mond valamit, az szentírás. És ott a rendőr nem mond baromságot. Ott a rendőr nem basztat feleslegesen.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.30. 07:44:43

@"streetfighter": Na, hát tőled, a Blogbohóctól ezt bóknak veszem!

Kalányos Márió 2011.06.30. 08:29:11

@Aabroncs: Fiad mit szól hozzá, hogy magadon kívül őt is égeted naponta tizenhétszer a blogon? Büszke az apjára? Vagy ő még nem internetezik? Asszonyt nem akarod belesűríteni az avatárodba? Esetleg a nagymamát? LOL

labi 2011.06.30. 12:22:03

@metal: "Az kisteherautókra nem vonatkozik!"

Kösz az infót... a post meg pont arról szól, hogy nem nézték hogy milyen teherautó az a teherautó. :)

J_W 2011.06.30. 13:55:21

@xaba99: Valóban felháborító, és autópályán életveszélyes sebesség.

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.30. 14:14:53

@labi: Szerintem meg arról szól, hogy a büntetés környékén változott a sebességhatár, és még a régi táblázat alapján büntették meg. Habár emlékeim szerint később volt a változás.

Circus 2011.07.01. 10:33:12

@sbronzo: kösz a választ.
A pisztoly kontra pszichológia kérdés mindazonáltal sokatmondó, mintahogy az is, hogy egy blogon hogyan tud téged bántani cigány, meg kiről döntöd el, hogy az-e...? mondjuk, így látatlanban te is lehetsz az, meg én is :)
Az is sokatmondó, hogy itt kvázi-nyilvánosan, de arctalanul fenyegetődzöl meg 'fenyítesz' másokat, ahogy neked tetszik...
Ennyit a pszichológiáról :)

Nem vagyok kiváncsi az arcodra és nemcsak azért, mert nagyobbnak tűnik az átlagnál, hanem mert ezen kérdésekben konzervatív álláspontot képviselek, azaz maradok a lányoknál.

Az a baj, hogy te, meg a hasonszőrűek kettő dolgot nem fognak fel:
1, lehet, hogy te überfasza gyerek vagy, aki az egész F1-es mezőnyre egy kör alatt kettőt ver tolatva, de nem fogjátok fel, hogy a közút NEM versenypálya. Másképp fogalmazva: a ti képességeitek nyilván kiemelkedik a mezőnyből, tehát mindenki más bénább - EZÉRT vannak bizonyos szabályok, meg korlátok. Mások miatt, az átlag miatt, akik nálatok bénábbak. A gond az, hogy ezen szabályok az átlag (vagy alatti) képességeket és lehetőségeket veszi figyelembe és azoknak készül, (mert valljuk be, azokból több van, különben nem ti lennétek az elit) de mindenkire vonatkozik a nagy KÖZÖS versenypályán. KÖZÖS - azaz NEM a tiéd, nem a te szabályaid érvényesek! Ha elmegyek a házatok előtt, és odaszarok a járdára, az neked se tetszene, ugye? Közterület, de én ott végzem a dolgomat, mert cipelje haza a fene.

2, ez NEM anyázós blognak indult, ti tettétek azzá. Értelmesen lehetett beszélgetni mindenféle problémáról meg felmerülő kérdésről, amíg meg nem jelent egy csapat tizenéves (IQ/EQ szinten biztosan) összesen egy marék lepkényi aggyal. Ezt a stílust ti hoztátok/provokáltátok, mindazonáltal van bőven felelőssége a bloggazdának is, hogy megtűri.

Eggyel több blog, amit nem látogatok.
Sziasztok.

"streetfighter" 2011.07.01. 11:36:05

@Circus:
Az a baj, hogy te nagyon okosnak képzeled magad, de mint sok mindenben ebben is tévedsz.
Az, hogy valaki nem ész nélküli szabály követő nem egyenlő az ámokfutóval, de a hozzád hasonlók ezt úgy sem tudják felfogni. :(

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.07.02. 06:24:30

Kiszedtem egy sor személyeskedő meg rasszista kommentet, kérlek titeket, hogy kíméljetek meg az ilyenektől engem meg a többi olvasót is. Köszönöm.

szaGértő 2011.07.02. 07:22:14

@Circus: Én erre azt szoktam mondani, hogy csak a lúzer siet, a fontos embert megvárják.

Vladimir Harkonnen 2011.07.03. 21:36:09

Kedves Posztoló!

Nem egyedülálló az eset, szopatják a kisáruszállítókat, pick-upokat! A cégemnél ráadásul még rosszabb, mert az értesítőt szó nélkül kidobják, megvárják a csekket és csak akkor keresik meg a sofőrt, hogy levonják a fizetéséből, ha már be is fizették a bírságot! Olyankor meg már jogorvoslatnak helye nincs! Nem beszélve az 5000 Ft-os fellebbezési, valamint a 2200 Ft-os részletfizetési kérelem díjáról, amit sajnál a cég kifizetni!

Csak figyelmeztetni akarlak, (és a többieket is) ha Kecskeméten jársz (jártok), akkor ott a kisáruszállító parkoláskor tehergépkocsinak számít, és dupla díjjat kell fizetni!
Én a múltkor ez miatt kaptam egy 6000 Ft-os pótdíj csekket. Amikor rákérdeztem azt mondták nem érdekli őket a súlyhatár, csak az számít mi van a forgalmiba írva, és még ők a jó fejek, mert a kormányrendele értelmében 3x-os díjat is szedhetnének!
Azóta figyelek, és ismeretlen városban mindig felhívom a városüzemeltetést. Így tettem csütörtökön Gyulán is, ahol azt a választ kaptam, hogy ha nem foglal el egynél többhelyet a jármű, akkor személygépkocsinak számít!

Kíváncsi lennék hány helyen szopatják még, és milyen módon a szolgáltatókat és áruterítőket?

Vladimir Harkonnen 2011.07.03. 21:39:41

Tényleg mi lett a fellebbezési illeték sorsa? Azt lenyeltétek, vagy a zsaruk leszámolták a bírságból?
Mert ugye ha az ügyintéző elsőre jól számol, akkor 50000 a bírság. Ha a fellebbezés hatására módosít, akkor az plusz 5000 Ft, és olyan mintha 55000-re bírságolt volna!

fatia-negra 2011.07.05. 22:59:30

@Vladimir Harkonnen: döbbenet egyetlen komment ami a poszthoz érkezett (na jo volt félig érdemi 1-2)

1. A sebességhatár kisteherre 130. A sofőr 169 cel ment. Szabálytalanságot követett el. Nem halt meg senki, szép időben, minden ok. Bemérték. Büntetést kap.

2. A jogszabályt miért az ügyfélnek kell jobban tudni? hasonló esetben a szakmámban szégyellném magam. Hibázott a rendőrség! Ez is egyértelmű.

3. Kapott-e az előadó és aki ellenőrzi (aláírja a főnöke) megb@szást??? Vagy a rendszer "kitalálója".

4. Most vettem észre hogy a határozat indoklásában kézzel van átírva a 40 ezer 50re.... vicc. ez árulkodik sok résztvevő lelkivilágáról...

5. LENYELTÉK AZ 5200 Ft illetéket!!!!! (kösz hogy szóltál.) persze ugyanennyi fellebb-illeték befizetésével visszakövetelhettük volna... a qva anyjukat!!!

6. Azt hittem okosabb vagyok minta hatóság, de a hatóság MEGBÍZHATÓAN folyamatosan "téved". mindenképp az ügyfél jár rosszul.

7. A tapasztalatot megerősítetted, hogy ez rutinszerű b@sztatás...

8. A trend egyértelmű. Lesz mindenre különadó és bírság. Normális ember lélegzethez sem fog jutni. Csak a "haverok" nak lesz buli és finta...

fatia-negra 2011.07.05. 23:00:18

9. ja... mellesleg én 100 km/h-val járok a pályán és személyautóval!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.06. 08:24:02

@fatia-negra: Ha ez igaz lenne, nem írnád 169 km/órával menő autó megfogására, hogy rutin szerű basztatás. Csúcs duma! Szerinted most és véletlen ment annyival?? Mindjárt sírok, hogy ez egyszer elkapták. Erre a hatóságot veszd célkeresztbe, mer a genyó merte a szegény autóst baxtatni...155 km/óra nem elég?, Megérdemli..

fatia-negra 2011.07.06. 08:39:42

@aabroncs.hu: nem értem a szempontodat...

fizessek be 20x130 ezer Ft-ot (havonta?), mert valószínű, hogy a sofőr folyamatosan megszegi a szabályokat? (csak a többit nem érik tetten?) vagy önbevallással? mindennap utanként megállunk a rendőrségnél: volt 4 piros lámpám, 6 sárga, 8 záróvonal, 12 kisebb, 2 nagyobb sebesség túllépés... mennyi lesz biztosúr? vagy mindenki dvd re rögzít, mint a feketedoboz? szilveszterkor beviszi és a hatóság kiküldi, hogy örömmel értesítjük a 2010es szabálytalanságai összértéke 37 458 600 Ft, mellékelünk sárga csekket... fellebbezés ennek 5%-a de maximum 2 millió forint illetékbélyegben, amit nem kap vissza semmiképp...

még is mit gondolsz?

nem a gyorshajtásról szólt a poszt.
szerinted hol írtam, hogy büntetlenül lehessen gyorshajtani ???
bemérték, tehát a jogsértés tény. jogszabály megmondja mi a büntetés...
de nincs joguk (még tévedésből sem) 3-szor annyit kivetni...
nem a trafipaxozás a rutinszerű basztatás, hanem a hivatali butaság és az azt követő arrogancia (semmi meakulpa stb...)

egyszerűen a hivatalok büntetlenül "tévedhetnek"

arról mi a véleményed hogy a fellebbezési illetéket benyeli? akkor is ha a zügyfélnek van igaza? (egyébként, mert fellebbezés oka fogyott lett, hisz visszavonta/módosította a határozatot)

ilyen országban szeretnél élni...
a bürokrácia megfojtja a gazdaságot...
egy ilyen piti téma miatt kell levelezgetni...
ilyen problémái csak azoknak nincsenek akik butábbak a hivatalnokoknál is...
vagy nem csinálnak semmit és otthon ülnek győzikét néznek napmintnap...
csak a kreatív GDP termelőknek van folyamatosan millió ilyen esetük...

2011.07.06. 08:49:26

Még szerencse hogy nekem nem kell 5000 Ft-os illetéket fizetnem, mert az sok lenne a 30 ezerhez képest.

fatia-negra 2011.07.06. 11:14:26

elnézést...

mégis most látom, hogy az illeték a második határozat második oldal első sora, bár épp nehezen olvasható, de rendelkezett róla...

a többit fenntartom:)

VDaNi 2011.07.06. 15:27:23

Még jó, hogy fellebeztél, a büntetési tétel itt nem 130e Ft, tehát tök mind1, hogy most 170el mentél (miért ne mennél), nem jár ennyi büntetés. LIKE! :), jól csináltad! :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.06. 18:15:47

@fatia-negra: "csak a kreatív GDP termelőknek van folyamatosan millió ilyen esetük... " Ez a mondat jól mutatja a nézőpontodat, és, hogy mit gondolsz jónak. Azt is, hogy aki dolgozik, attól elfogadhatónak tartod, aki pedig nem attól nem:-) Én az autópályát még csak nem is korlátoznám,de a posztolót nem sajnálom. Durván szegte a szabályt. Utána itt sír. Valóban a hivatalok nagyon nem feddhetetlenek, de úgy gondolom a posztoló nem az,akinek joga van rovázni.

fatia-negra 2011.07.06. 18:48:22

@aabroncs.hu: a posztot én küldtem be. az autót nem én vezettem...

nem a gyorshajtás a téma...
hanem a hivatalok butasága és arroganciája...

bár ha érdekel, akkor ez egy nagyon erős fékezés utáni adat:)
nem kell stresszelni, ha van lézerblokid,
vagy politikus haver aki kiveszi...

ugy, hogy a posztírónak joga van fellebbezni, benne is volt a határozatban:)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.06. 19:55:11

"nem a gyorshajtás a téma...
hanem a hivatalok butasága és arroganciája..."

Meg a nagyképű, bunkó gyorshajtóké. Legalább is én nem tudok attól elvonatkoztatni, hogy még ide is jön sírni. A gyorshajtás egy dolog, de ehhez pofa kell...a lézerbloki pedig, nos, egyre többször lesz cumi. Megint egy új szoftver, megint és megint..Tudom, mert tőlem is veszik:-)))

fatia-negra 2011.08.04. 18:43:03

@www.aabroncs.hu: de ha jól értem a gyorshajtókból élsz... akkor jo hogy vannak lézerjanik... hát én lassan járok...

fda 2011.11.11. 22:18:51

169?

Az óra kb. 180-at mutathatott. És van pofád ide írogatni? Örülj hogy senki más és te sem haltál még meg amiatt, hogy azzal a kis szar kocsival padlógázon közlekedsz.

És az ilyen majmok üzemanyagát még el is lehet számolni költségként, bármennyit fogyasszon is a széthajtott autó.

fda 2011.11.11. 22:23:42

"Nem egyedülálló az eset, szopatják a kisáruszállítókat, pick-upokat!"

Bizony ám! A gonosz rendőrök belékötnek, ha 169-cel megy.

0gábor 2013.12.22. 10:16:06

Miért kell leszólni a Clio-t?
Főleg ha egy fiatal példányról van szó?!
Egy 10-15 éves Skoda Octavia vagy VW Passat
ezerszer rosszabb, azt valahogy mégsem nézik le!!! Mindegy mennyivel megy és hol!
Autópályán köztudott, hogy 150-ig nincs büntetés! Ehhez számítsuk a 169-et!!!
Ja és ha a trafi nincs hitelesítve,
akkor is használható, hisz nem lehet
megkérdőjelezni a megbízhatóságát!
Ennyi barmot 2011-ben. :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása