Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Életmentő harmadik sáv

2011.07.11. 08:22 :: Don Blasius

Dél-európai országokban jellemző, hogy ott is megoldják az előzést, ahol jönnek szembe, mert mindenki lehúzódik és középen elfér egy harmadik autó. Pocak megtapasztalta milyen ez, de nem külföldön, hanem itthon a 85-ös főúton. Hogy ebben a szituációban ki hibázott, az összetett kérdés. Szerintem mindenki figyelhetett volna jobban, ugyanakkor érvényes az a szabály is, hogy az előzött félnek segítenie kell és nem betartani a másiknak.

Érdekes közlekedési helyzet adódott a minap, és szeretném kikérni a véleményeteket, hogy Ti mit csináltatok volna a helyemben.

 
Győrtől Sopron felé haladtam, aki ismeri a környéket, az tudja, hogy jó nagy forgalom van, szinte végig "előzni tilos"-ok és "előzni nem lehet"-ek váltják egymást. Nagyon kevés hely van, ahol hosszú szakaszt be lehet látni előre, és ott jellemzően mindig épp jönnek szembe.
 
 
A mi sorunk elég jól feltorlódott, hála egy 30-cal zötyögő traktornak. A traktort négy-öt kamion követte egymás után, akik nehezen gyorsulnak ki, hogy egy traktort megelőzzenek. Mögöttük én araszoltam. Így csordogáltunk már egy ideje, amikor egy belátható szakaszon épp nem jött senki szembe. Kiálltam előzni, hogy amennyit csak tudok, annyit legyőzök, aztán a többieket majd később, ha tudom. Elhagytam egy teljes kamiont, amikor a traktoros elé egy jobbról jövő - általam korábban nem látott - útról kikanyarodott egy személyautó, hogy a szembe sávban elkezdjen felém jönni. Én akkor már az ő sávjában voltam, és mellettem a kamionsor a fékező traktor mögött összezárt. Visszamenni közéjük nem tudtam, dudált is a már megelőzött kamion, hogy ne is akarjak, ezúton is köszönöm neki. Még szerencse, hogy az útra forduló autó épp elfért mellettem, így én egymagam egy harmadik sávot alakítottam ki. Közben a szembejövő sávba megérkeztek, akik korábban még nem voltak ott, és ők is mind elmentek mellettem szépen lassan.
 
A traktor aztán továbbindult, a kamionok is, én pedig visszasoroltam az utolsó kamion mögé, ahonnan indultam. Aztán kicsit később mégis meg tudtam előzni pár kamiont, még később pedig a traktort is.
 
 
A bekötő utat és a rajta érkező autót a mellettem ülő öcsém sem látta az anyósülésről, én meg végképp nem a jobbról betorkolló földutakat figyeltem, hanem az előzés lehetőségét.
 
Az öcsém szerint nem kellett volna kimennem, mert nem véletlen, hogy a kamionok sem előzték meg a traktort. Én arra gondoltam, hogy csak kevésbé tudják legyorsulni, mint egy személyautó, ezért nem indulnak neki.
 
Utólag persze már könnyen lehet okoskodni, hogy nem voltam elég elővigyázatos, meg hasonlók, de szeretném tudni, hogy Ti mit tettetek volna a helyemben. Egyedül én vagyok ilyen felelőtlen a világon, vagy Ti is elkezdtetek volna előzni?

206 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó veszélyes kresz teherautó előzés követési távolság

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

efhábé 2011.07.11. 08:31:56

Én is előzni kezdtem volna, már csak azért is, mert a teherautóknak úgy kell haladnia, hogy egy autónyi helyet hagynak maguk között, épp az előzések segítésére. Szabálytalan, ha kisebb távolságot tartanak.

2011.07.11. 08:44:18

Ez kellemetlen szitu. Elvileg a főútra kikanyarodóval szemben elsőbbséged van akkor is, ha a szembe sávban előzöl, és oda kanyarodna épp ki a másik fél. Viszont itt se te, se ő nem láthatta a másikat. Meg gondolom, ha karambol lett volna, akkor te vagy a hunyó, mert mire összeértetek már rendesen ki volt fordulva a főútra (ha meg neked előzni tilos volt, akkor pláne). Persze én nem értek hozzá :d

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2011.07.11. 08:53:44

Sztem a kaminos egyertelmuen hibazott, hiszen neki masik teherautotol olyan tavolsagot kell tartania, hogy oda vissza lehessen sorolni. Az, hogy te hibaztal-e, sztem leginkabb azon mulik, hogy milyen volt a tablazas, de megitelesem szerint a kikanyarodo autos is hibazott, mert neked elsobbseget kellett volna adnia mindenkepp, ha foldutrol jon.

Grg76 2011.07.11. 09:03:14

"a kamionsor a fékező traktor mögött összezárt. Visszamenni közéjük nem tudtam"

Nekem ebből nem az jön le hogy a kamionosok nem tartottak kellő távolságot (bár ettől még lehet) igy szvsz a kamionos azért dudált mert ha a posztoló befékezi magát a két kamion közé, lehet, hogy csöppet összepréselték volna.

Javító Zoli 2011.07.11. 09:08:35

A jelenleg hatályos kresz alapján az általad leírt szituációban a földútról kikanyarodó autó lett volna a hunyó egy baleset esetén.
Aki a kamionosokat tette volna hunyóvá, az szinte biztos mellényúl, mert a leírt esemény alapján egy fékezési hullám miatt fogyott el a kamion előtti hely...ehhez pedig "joga" van minden közlekedőnek.
Sajnos ez egy nagyon szerencsétlen eset, a leírás alapján nincs jó megoldás az ilyen közlekedési helyzetre.

Pityubácsi 2011.07.11. 09:27:08

már csak azt nem értem, hogy miért a kamionok mögé ment vissza a posztoló.
a kamionos köcsögöknek letört volna a keze, ha beengedik maguk közé?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.07.11. 09:28:20

Több szabálytalanság is történt a hátrányodra.

-A kikanyarodó autó nem adta meg az elsőbbséged. Tipikus eset, hogy kikanyarodáskor csak balra néznek, ilyen helyen, aztán sikeresen kimennek egy előző autó elé.

-A Kamionos egyértelműen nem tartotta be a követési távolságot. Ilyen járművel akkora követési távolt kellene tartani, hogy az őt előző autó kényelmesen be tudjon sorolni.

-A kamionos két dolgot tehet: Vagy segíti az előzésed, vagy passzív marad. Ő azonban megnehezítette, sőt lehetetlenné tette, ami nem más, mint közúti veszélyeztetés.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.07.11. 09:30:55

Ja, és a traktornak, mint lassú járműnek, lehúzódással, vagy akár félreállással is segítenie kell az előzést. Ennek ellenére én is naponta találkozok szigorúan a felezőre húzódó, főútvonalakon a párhuzamos mellékutak ellenére masszívan 30-al rongyoló munkagépekkel.

Netuddki. 2011.07.11. 09:35:40

Háááát! Egy ilyen esetben szerintem ki kell várni amíg sorra kerülsz. Alapvető udvariasság. Aki a traktor mögött van az sem siet kevésbé mint te. Az meg alapvető IQ dolog, hogy ha nem előzik a traktort akkor valami oka annak csak van. Az előtted lévők biztos látták, hogy ki akar kanyarodni valaki, most szerencséd volt.
A közlekedésben előre is kell gondolkodni, különben csattansz és megölsz másokat. Persze ez a kikanyarodóra is érvényes...

Netuddki. 2011.07.11. 09:38:59

@newtehen: Elég érdekesen értelmezed a KRESZt. A kamionok nem konvojban haladtak hanem épp előzéshez készültek. Lehet még az indexük is kint volt.
Vagy a ktuskóban is beelőzöd a kasszánál a sort?

instant vízpor 2011.07.11. 09:45:42

Na de miért fékezett a traktor?

.lll. 2011.07.11. 09:47:42

bekötő út előtt előzni tilos tábla van

Easyke (törölt) 2011.07.11. 09:51:36

@Javító Zoli: miért, a kamionokra nem vonatkozik a követési távolság kötelező betartása?

Ha csittcsatt van, akkor a kikanyarodó lett volna a hibás, a kamionos pedig "szimplán" veszélyeztette a posztolót.

@kovi1970: ezt honnan tudod?

Easyke (törölt) 2011.07.11. 09:53:16

@lófő: ha ez valóban így van, akkor a posztolónak jár a szívlapát, de a posztban ez nem volt benne. Elég nehéz reálisan megítélni egy-egy szituációt, ha a posztoló "gálánsan" kihagy olyan tényeket, tényezőket, amelyek az ő hibájára utalnak.

VakondM 2011.07.11. 09:54:38

@kovi1970:
Szerencsétlenkedés....
Olyan sem egyszer van mikor 50el megy egy egész sor 5-6 autóval mert elől valaki fél menni.
Amellett ugye, a szabálytalanságokat is már többen leírták.

fatia-negra 2011.07.11. 09:55:21

@lófő: ez természetesen butaság... hisz nem mindig. de akad olyan is...

@newtehen: egyetértek.... nem a főúton közlekedő "előző" autó nézi hogy jön e ki valaki, hanem aki a főútra kanyarodik az néz MINDKÉT irányba, és mindkét iránynak elsőbbséget KELL adnia...

aki itt hibázott az a mellékutas... mentségére, hogy valszeg ő is lehuzódott utána és nem történt semmi...

@Javító Zoli: +1

mellesleg nagyon gyakori. hogy a balfék nem néz arra a sávra amire kanyarodik épp... igazából nem is értem, hogyan merte megtenni, ha te se láttad... Ő SEM LÁTOTT TÉGED. ergó nyilvánvalóan NEM ADOTT ELSŐBBSÉGET...

fatia-negra 2011.07.11. 09:57:26

@Easyke: a kamionos mondhatja hogy előzni készült... jogilag megfoghatatlan. mellesleg patkány, de erre nincs a Kreszben bünti... ezt Istennel kell intézni

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2011.07.11. 10:00:13

Emlékeim szerint ezeken a két számjegyű utakon kinn van a munkagéppel, mezőgazdasági vontatóval behajtani tilos tábla. Mióta a traktorok pirosról (MTZ) zöldre (JohnDeere) váltottak, ezt nagyívben letojják.

Easyke (törölt) 2011.07.11. 10:00:22

@fatia-negra: az, hogy bemondja, hogy előzni készült, még nem jogosítja fel semmire. Sőt, ha kint volt az indexe, még az sem. Mert ő nem jöhet ki az előzést már megkezdett jármű elé.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.07.11. 10:01:43

@kovi1970: Kezdhet-e előzésbe egy jármű, amit épp egy másik előz? Szerintem a Te értelmezésed a furcsa. Hivatkozol itt az alapvető udvariasságra, pedig szerintem abban az is benne van, ha egy lassú járművet nem tudok/akarok megelőzni, akkor legalább nem VESZÉLYEZTETEM azt, aki akarja/tudja előzni.

Én amúgy azt tartom valószínűnek, hogy a kamionosnak fingja sem volt, hogy őt előzik, vagy nem, egyáltalán ki van előtte, mögötte, ő csak a kamionosokra jellemző paraszt szokás szerint 3 cm-ről tolta az előtte lassabban haladó járműt, és amikor megjelent egy másik autó, ráfeküdt a dudára. Ma reggel ugyanez miatt állt az M0-is,egy kamion ugyanígy utolért egy másik teherautót, de naponta 2-3 baleset minimum van ebből.

.lll. 2011.07.11. 10:03:22

@fatia-negra:

menjél végig két számjegyű úton, figyeld hol nincs előzni tilos tábla bekötő út előtt

2011.07.11. 10:04:20

Ilyen feltorlódott kocsisor esetén illik a traktornak időnként félreállni, és elengedni a gyorsabbakat.

Ha nem tilos előzni, akkor szabad!
A bekötőútról kanyarodót az előző nem láthatja előre, így neki nem is kell tudnia róla.
A kikanyarodó viszont láthatja az előzőt, ha nem csak balra néz ki, hanem jobbra is ahogy a KRESZ előírja.

A kamionoknak illene elegendő követési távolságot tartani, ha már ők nem képesek előzni, akkor ne nehezítsék meg azoknak a dolgát, akik viszont tudnának.

Netuddki. 2011.07.11. 10:06:54

@VakondM: Olvass és értelmezz! Itt nem ez a szitu volt.

Amúgy herótom van az olyanoktól, amikor elöl megy egy traktor én kb. 2-3.-ként megyek, már kint van az index, hátulról a sietős hülyegyerek meg végigelőzi a sort. Nem kicsit balesetveszélyes. Ezen is el kéne gondolkodni.

Ettől függetlenül a kikanyarodó is jó nagy paraszt volt ha jobbról nagy ívben kanyarodott a traktor előtt. Mire számított? Nem fog senki addig a traktor előzésébe?

szgy 2011.07.11. 10:07:19

a kamionokhoz: előzés előtt nem kell betartani a követési távolságot - egyébként nem lehetne leelőzni :-)

a kresz szerint segíteni kell az elkezdett előzés befejezését.

(egyszer összefutottam egy barom warbissal: 70-el döcögött, le akartam előzni, erre mikor mellé értem vérszemet kapott hogy nehogymá, és elkezdte taposni. először nem értettem mi van a kocsimmal hogy taposom, eddig ment most meg nem. persze hogy vissza kellett mennem mögé, utána meg ment megint 70-el.)

fatia-negra 2011.07.11. 10:12:12

@lófő: @sbronzo: ha volt előzni tilos... az más... talán megemlítené a posztoló ezért tűnik logikusnak hogy nem volt...

hisz akkor poszt se lenne...

a kamionos g@ci, de megfoghatatlan téma...

mellesleg számtalan esetben engedtem el szembejövő előző autót pl a 4-es főúton aki elszámolta "kicsit"...

Netuddki. 2011.07.11. 10:14:49

@newtehen: Öreg, mire te a sor hátuljáról megkezded az előrefurakodást a traktort már régen elkezdi a mögötte levő előzni. Meg az utána következő is.
Nagyon sajnállak ha ezt nem bírod átlátni.

Majd egyszer egy ilyen előrefurakodás alkalmából kijön eléd egy kamion amelyik már megkezdte az előzést, akkor talán elgondolkodsz rajta.
Egyszer egy előttem lévőt akartam előzni, nem volt közöttünk egy konvoj és már mellé értem amikor ő is megkezdte az előzést. Szerencsére megúsztam. Szóval mindenki addig okos amíg rá nem farag...

Tapogatott Kukorica 2011.07.11. 10:17:53

Szerintem itt senki sem hunyó igazán. Ahol ilyen forgalmi helyzet ki tud alakulni (4-5 kamion egy traktor után), ráadásul rendszeresen, ott inkább forgalomszervezési probléma áll fenn. Persze nem olyan egyszerű mondjuk autóutat vagy itt-ott egy plusz sávot nyitni, de valahol itt kellene keresni a megoldást. Nem tudom, milyen utak vannak arrafelé, vagy milyen fejlesztések várhatóak a jövőben, de szimplán csak szűknek tűnik a keresztmetszete az útnak, ha sokszor előfordul ilyen.
(közben utánanéztem: talán az M85-tel már megoldódik a probléma, de ezt 2015-re tervezik befejezni)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.07.11. 10:24:27

@kovi1970: Nem foglak oktatni, vagy vitázni Veled. Le van írva a KRESZ-ben, hogy kell/szabad előzni. Ez vonatkozik Rád is, akárhogy értelmezed.
Majd vitatkozol a rendőrrel, ha pedig elém kacsázol ki egyszer, amikor előzlek, és ebből baleset lesz, a gatyádat is leperelem. További szép napot.

eMJe 2011.07.11. 10:29:55

A kikanyarodó autós, mert nem adta meg az elsőbbséget, a kamionosok, mert nem tartották be a követési távolságot (leírás alapján nem indexeltek, hogy előznének), a traktoros is félrehúzódhatott volna. Kovira meg ne figyelj, az írásai alapján nem vágja a KRESZ-t:)

P75 2011.07.11. 10:34:45

1. a 85-ös végig főút, a bekötőről főútra hajtónak pedig kötelesség meggyőződni arról, hogy egyik irányból jövőt sem veszélyezteti. Amíg nem látom be a főutat (pl a kamionoktól), nem hajtok ki. Hasonló hiba, amikor kis ívben jobbra kanyarodásnál csak balra nézek. Mi van, ha a jobbról jövőt éppen előzik abban a sávban, ahova kikanyarodni készülök? Velem ezt már eljátszották egyszer, az utolsó pillanatban fékeztem és soroltam vissza, a szabálytalanul kikanyarodónak pedig fogalma sem volt róla, hogy mi történt.
2. Kamionoknak tilos összezárniuk!!!

Én nem látok hibát abban, amit csináltál, ez egy nagyon szerencsétlen helyzet volt.

dr. trafik nomac 2011.07.11. 10:35:34

A bekoto utas csavo volt a nagy paraszt, mert telejssegel szabalytalan volt, a kamionos szinten, mivel a fektavot kell tartsa, oda meg egy auto befer. Veszhelyzetben en inkabb a kamionra huznam, mert a szembe kikanyarodok eleve tok hulyek, tehat nem varhatod el tole, hogy tud vezetn is, a kaminosnak meg nem hianyzik, hogy ott rohad a rendorsegi ellenorzes vegeig, plane, hogy jo eszellyel meg is buntetik.

Netuddki. 2011.07.11. 10:41:10

@newtehen: Elsőbbséged akkor van amikor megadják. A fenti szituban pl. nincsen. Okos ember meg más kárán tanul... ;)

Angyalbogár! 4-5 kamionnal előrébb ugyan hogy látod meg, hogy egy másik jármű nem kezdte meg a traktor előzését? Aztán ha HÁTULRÓL beleszállsz szerinted ki fog perelni? Ha már a KRESZ-re hivatkozol, csak emlékeztetőül:

34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
...
c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;
...

Egy büdös szó nincs arról, hogy pont az előtted haladó kezd indexelni.
Az udvariasságról meg annyit, hogy a levélírót nem véletlenül nem engedték vissza. Ami szintén prosztóság, de a levélíró nagyobb volt.
Amúgy meg nekem inkább segíteni szoktak a kamionosok ha utolérem őket, de mindenki magából indul ki...

Simet 2011.07.11. 10:43:29

@newtehen: Gratulálok.
Kérvényezd, hogy majd ezt írják a fejfádra.

Netuddki. 2011.07.11. 10:44:54

@eMJe: "eMJe 0 bejegyzést írt és 85 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban."

Nekem csicseregsz kismadár? (Kiatököm szólt hozzád?) XD

hegyilany 2011.07.11. 10:47:16

Szerintem a nyolcvanötösön a bekötőutak előtt kinn van az előzni tilos, úgyhogy talán a posztoló is hunyó lehetett. A legnagyobb hunyó persze a tirpák kamionos, aki fütyül a követési távolság betartására. A kikanyarodó nem kérdés, hogy hülye volt-e, mert igen.

Az az út azért annyira nem szegény az előzésre alkalmas útszakaszokban...

irónika 2011.07.11. 10:47:30

Pocak!
Nálam a dolgo megítélése elég egyértelmű. A kamionosok szinte állandóan szabálytalanok, merthogy a követési távolságot a legritkább esetben sem tartják be. A Te esetedben sem lett volna semmilyen gondod, ha ezt ők megteszik. A főótra veled szemben kikanyarodónak pedig nem volt elsőbbsége, bár rendszeresen látom, hogy jobbra kanyarodásnál csak azt nézik, hogy balról jönnek e, azt, hogy jobbra van e számukra hely, azzal nem foglalkoznak. Nálad is - vélelmezem - ezt történt. Így Te bár egy teljesen egyértelműen megítélt helyzetben kezdtél bele egy előzésbe, a többi autós/teherautós hibájából kerültél slamasztikába. Amennyiben "előzni tilos tábla" hatálya alatt vagy záróvonalat átlépve előztél, akkor viszont Te vagy a hunyú, mert azok - vélhetően - pont a veszélyes kereszteződés okán vannak ott.

Netuddki. 2011.07.11. 10:53:31

@hegyilany: Szerintem se látta a levélíró a kamionoktól az előzni tilos táblát, nem véletlenül nem előzték a traktort...

Netuddki. 2011.07.11. 10:56:36

@Simet: Az lesz ráírva:
"newtehen azt hitte ismeri a KRESZ-t, de a KRESZ nem ismerte őtet." ;)

Taurusz 2011.07.11. 11:02:52

@lófő: Marha sok helyen. Szép is lenne, ha minden földút miatt kiraknának egy előzni tilos-t... De ha aszfalt út, akkor se mindig van. Pl. most olyan helyen melózok, ahol nincs.

kp2 2011.07.11. 11:11:52

Nekem pont ilyen balesetem volt nagyon regen, igaz varoson belul. Egy kocsisort eloztem amikor jobbrol egy elsobbsegadas kotelezo tabla mogul kikanyarodott egy BKV busz szembe velem (valaki a sorbol villogot neki, hogy jojjon). Utkoztunk, nem ismerte el a felelosseget.

Birosagi dontes: 100% O volt a hibas, mert elsobbsegemrol en nem mondtam le, keresztezodesben szabad elozni es hiaba vagyok a szembe savban attol meg elsobbsegem van.

Szerintem itt is valami hasonlo van.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.11. 11:14:48

@Easyke: Kérdés: Ha tényleg van tábla, akkor látta/láthatta-e a posztoló.

eMJe 2011.07.11. 11:17:55

@kovi1970: Neked kiscsikó, bár nem kell csodálkozni a közlekedésen, amikor ilyen ismeretekkel kiengednek embereke a közlekedésbe:)
Tököd? Max a nyakadon lehet, ajánlgasd a zöldségesnek, neki talán még kell:) Választ felesleges írnod, tökfejűekkel nem vitatkozom:) Csak személyeskedni tudsz, amin nem kell csodálkozni, ha már nyerted a jogsid

Easyke (törölt) 2011.07.11. 11:20:05

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ha nem látta, sajnos az sem mentesíti a hatálya alól. Vagy akkor elfogadjuk, hogy valaki 130-cal megy a régi nulláson, mert "nem látta" a 80-as táblákat?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.07.11. 11:24:16

@kovi1970: Figyu. Nézd már meg a annak a paragrafusnak a többi pontját is. Mondjuk a b-t... Bár levágtad, attól még érvényes ám, hallod?
Ilyenekre majd figyelj, a KRESZ nem olyan, hogy ebből a szövegből mindenki összeollózhat egy Neki tetszőt.

Biciklis-e vagy? .-D

@Simet: Figyu. Ha HALÁLOS közlekedési baleset részese vagy, és Te leszel a hibás csak egy rövid ideig tudsz majd azon kuncogni, mit írjanak a másik fejfájára, mert aztán az ügyészség vádat emel ellened, és valszeg a letöltendő szabadságvesztés valódi bűnözők között telik majd... Ott majd megtanulsz odafigyelni arra, hogy ki jön hátulról, és az én fejfám nem lesz annyira fontos számodra.

Roy 2011.07.11. 11:24:41

Az meg milyen tábla, hogy "előzni nem lehet"?
Én cak az előzni tilos táblát ismerem. Hol tanultad a KRESZ-t?

Simet 2011.07.11. 11:29:40

@newtehen: Értelmezd már amit írtam.
Vagy kimerül a szövegértésed a a kresz tanulmányozásában? Azt írtam, hogy feldughatod a seggedbe az elsőbbségedet, ha kinyiffansz a balesetben. De utána a vétkesről majd jól leperled a gatyáját is.
Szánalom.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.07.11. 11:38:36

@Simet: "feldughatod a seggedbe az elsőbbségedet, ha kinyiffansz a balesetben"

???? Azért ne közlekedjek szabályosan, mert majd egy szabálytalanul közlekedő kinyír?
És még én vagyok szánalmas? :-)

Feldobtad a napom! :-D

Simet 2011.07.11. 11:43:14

@newtehen:
???? Azért ne közlekedjek szabályosan, mert majd egy szabálytalanul közlekedő kinyír
Ezt ki mondta neked?

Simet 2011.07.11. 11:47:23

@newtehen: Inkább ezt értelmezd:
"Óberling József ezredestől, az ORFK Közlekedésrendészeti főosztályának vezetőjétől azt kérdeztük, hogyan dönti majd el a mögöttünk lesben álló rendőr, hogy még meg tudtunk volna állni a sárgánál, vagy nem volt más választásunk, mint áthajtani. Nyilván mindenkivel előfordult már, hogy lendületből érkezett egy kereszteződéshez, és majdnem a lámpa vonalánál járt, amikor a zöldből sárga lett, majd rövidesen piros. A zöld és sárga jelzés közt nagyon rövid idő telik el, így rengeteg olyan közlekedési lámpa és helyzet van, ahol egy-két másodpercen múlik a szabálysértés. Na, ezután azonnal kiderül, ha valaki a megengedettnél gyorsabban hajtott, hiszen akkor fékútja is hosszabb lesz, így könnyebben megeshet, hogy csak a lámpa alá gurulva vagy a kereszteződés közepén tud megállni – állítja Óberling ezredes."
Nekem nem ment...

Netuddki. 2011.07.11. 11:47:57

@newtehen: Én is csak azt tudom mondani olvass és értelmezz, főleg a KRESZ-t amire előszeretettel hivatkozol azokat a pontokat kiemelve ami számodra előnyös.

Az előzésre vonatkozó szabályok között nem VAGY hanem ÉS kapcsolat van. Lehet, hogy az előtted lévőt a b) pont szerint elkezded előzni amikor 5-el előrébb már a c) érvényes. Egy 30-al haladó sor végén 10.-ként pedig nem láthatod mi történik elöl. Felelőtlenség ilyenkor előzésbe kezdeni, +taplóság is, de ez már magánvélemény.
Ezen kéne elgondolkozz, saját és a többi közlekedő érdekében. Én nem kezdek ilyenkor előzni, mert tudom, hogy aki elöl van az is ugyanúgy siet és amúgy is előrébb van a sorban. Nagyon mazsolának kell lenni elöl hogy megtegyem. Egy kamionos meg a 10-szer nagyobb járművével minden csak nem mazsola. Szóval innentől kezdve miről is vitatkozunk?

Bozdurgán 2011.07.11. 11:49:05

Sziasztok!

Tudnátok segíteni ? Szeretnék szállítani 3 db 180x 180-as kerítéselemet kb 2 km távolságba. nincs tetőcsomagtartóm, de a súlya miatt simán el tudnám vinni az autó tetején is természetesen kellően rögzítva. Van valamilyen szabály arra, hogy lehet e szállítani tetőcsomi nélkül ?

bamberg 2011.07.11. 11:53:05

Volt, aki félreértette, a szitut: a földút JOBBRA volt, azt a post írója nem láthatta a kamionoktól. Egyébként érvényes, h. kereszteződésben előzni tilos, nem kell hozzá külön tábla.
Ha a postíró fel tudja mutatni, h. nem láthatta a földutat a kamionok miatt, akkor talán elkerülheti a fel.vonást.
Aki igazán felelőssé lett volna tehető baleset esetén, az a főútra kikanyarodó, mert hiába látja, h. ki tud fordulni a lassú traktor előtt, meg kellett volna győződnia a traktortól és teherautóktól takart útszakasz szabad voltáról

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.07.11. 11:53:08

@Bozdurgán: Szerintem ha rögzíted, akkor hajrá. De majd megírják itt az okosok mi lesz a fejfádon.

fatia-negra 2011.07.11. 11:53:50

@Simet: óberling KAMUnikáció ja...

a sárgával semmit nem tudnak.

a piros az más... ha van hiteles fotó... de a rendőr akkor sem elég... a rendőr mindig hazudik arról törvény van...

ha meg megállít egy "tanut" akit azzal zsarol hogy talál vmit nála is... (ezért általában lomhább teherautot szoktak)
az meg utána max majd visszavonja... később. a helyszínen meg kénytelen a rendőrt igazolni... visszavonja hogy nem tudja, nem is biztos benne, nem is látta... (egyébként többnyire ez az igazság)

instant vízpor 2011.07.11. 11:54:12

Nincs előzni tilos tábla minden bekötőútnál, azon a forgalmas kétszámjegyű főúton, ahol én is napi szinten közlekedek, van kb. 10-11 ilyen egy 15-20 km-es szakaszon, és a földutakat nem számoltam. Ahol viszont van előzni tilos, ott többnyire van záróvonal is és a tábla az út bal oldalán is ki van rakva, tehát nem lehet arra hivatkozni, hogy takarták az előttem haladók.
Érdekes kérdés, hogy miért fékezett le a traktor? Az egyik lehetőség az lenne, hogy lekanyarodik jobbra, ezért nem előzik a kamionok és ezért hajt rá az útra a jobbról érkező (de attól még ő szabálytalan). Mivel a posztoló azt írja, hogy a traktor továbbment, ezt elvethetjük.
2. lehetőség, hogy a jobbról felhajtó nem akarta megvárni, míg elmegy a traktor vezette konvoj, és kihajtott elé, fékezésre kényszerítve az egyébként is lassan haladó traktort.
3. lehetőség pedig az, hogy a traktorosnak nem volt elég, hogy lassú haladásra kényszeríti a mögötte haladókat, még meg is állt, hogy kiengedje a jobbról érkezőt. Ez esetben a traktoros is veszélyesen bunkó.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.07.11. 11:57:38

@kovi1970: Erre az előbb írtam egy választ, de benyelte a Blogmotor. Nem írom le még egyszer, szóval gondolj, amit akarsz. Minden esetre olvasd el a posztot, vagy ha nincs kedved, leírom gyorsan:
A postoló utolért egy konvojt. Próbálta megelőzni az utolsó kamiont, aki nem engedte be maga elé, közben szemből kikanyarodtak elé.

Szó nincs arról, hogy 15-20 autó mellett száguldozott volna el. Szerintem innen folytasd.

killerkaller 2011.07.11. 12:00:02

@kp2: Meg a pécsi polgármester balesete is ez a kategória.-:(

Simet 2011.07.11. 12:00:43

@newtehen:
"Szerintem ha rögzíted, akkor hajrá. De majd megírják itt az okosok mi lesz a fejfádon."
Megjött?
Mi ez a sértettség?
Newbirka elvtársat már nem lehet kritizálni, ha hülyeséget ír??

Netuddki. 2011.07.11. 12:09:59

@newtehen: Magyarul tolakodott. Ki nem tud itt szöveget értelmezni?
De mire számított a levélíró egy 30-al haladó sorban? Majd szépen állóra fékezik a kamiont a kedvéért, hogy a kamionra szépen hátulról a mögötte lévő felkenődjön?
30-al meg minek tartson egy kamionnyi helyet szabadon a kamionos? Hogy a tolakodók miatt Sopronig tötymöröghessen a traktor mögött? Légyszi másold már ide ilyen esetekre mit ír elő a KRESZ és hol van benne amire hivatkozol.
Úgy sem fog menni, de látom nem tanulsz. További balesetmentes vezetést!

Netuddki. 2011.07.11. 12:13:03

@killerkaller: Pedig neki még szép kék villogója is volt... :(

dr. trafik nomac 2011.07.11. 12:14:06

@bamberg: Neked van jogsid ? Ha van surgosen nezzel utanna mi az a sargra negyzet hosszu nyelle az ut szelen. Paran mar majdnem megoltek ilyen idiotak mint te, es errol mar volt sok post, de ujbol fel-fel bukkan par amokfuto ;( Ha nekem nem hiszel, legalabb a tobbiek kommentjet olvasd el, mielott meg megolsz artatlan embereket, kibaszott egy nagy barom vagy sajnos...

Gusshun 2011.07.11. 12:15:14

Egyet tanuljunk meg a posztoló a hülye, meg a kamionos és mindenki aki nem én vagyok :D
Én lehet előztem volna, de attól is függ hogy mi van alattad, egy 60 lóvas suzuki édes kevés :D

killerkaller 2011.07.11. 12:16:46

@Bozdurgán: tetőcsomagtartó nélkül kissé komplikált, de nem kivitelezhetetlen, bár a járgány kissé megsínyli.
1. kiszedni a hátsó, esetleg első szélvédőt (ezekben a meleg napokban jól jön az a kis huzat)
2. ajtókilincsekhez odakötözni
3. beleszúrhatod a tetőbe, vitorlát rá, vízen is tudsz közlekedni
4. kissé leereszted az ablakokat, feszítő hevederrel a tetőhöz rögzíted a cuccot

Egyenlőre ennyi jutott eszembe. Szerintem szerezz inkább egy tetőcsomagtartót, vagy kérj segítséget, esetleg vonóhorog meg utánfutó, de az kissé költséges megoldás egy alkalomra.

főboszorka45 2011.07.11. 12:30:47

off... ellenkezőjére is van példa, mikor a kamionos segítőklész (ritka állatfajta)
Múltkor kétszámjegyű úton haladtunk mi is, kölök vezetett... Kamoin mögött poroztunk, út elég kanyargús.
Gyerkek inéz, szabad az út.... Kicsit még hezitál az előzés miatt ( mindig azt mondom neki inkább késs 5 percet, de érjél oda, és persze haza is...) Ebben a pillantbqan előttúnk lévú kamion ki a vészvillogót, megvillantja kétszer, jobbra húzódik.
Mondtam, hogy ez azt jelenti, mehetsz....

Úgy is volt, aztűn persze megköszöntük neki....Nekem, akinek több, mint 25 éves a jogsija, azt jelentette ez, hogy rendben van minden, mehetsz, tiszta minden.... Van ilyen is... Megjegyzem, hogy 3 éve nem láttam ilyesmit...)))

dzsaszper 2011.07.11. 12:45:33

@killerkaller: emlékeim szerint az efféle megoldás nem túl szabályos...

Deszkás 2011.07.11. 12:51:51

@ruskyy: Ha nincs meggyőződve arról, hogy elsőbbséget megadta, azaz nem lát a másik sávba, hogy ott minden tiszta-e, nem szabadna kifordulni. Ezzel az erővel akár a traktor mögül is indulhatott volna a postoló.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2011.07.11. 12:52:44

@dzsaszper:
dehogynem - megint eljött az idő, amikor lehet strandolni, és a balfék a 3 méteres gumicsónakot (esetleg 2 méteres gumimatrac) lusta leengedni, és a letekert ablakokon keresztül áthúzott gumipókkal rögzíti a tetőre (nó csomagtartó fennt). különösen vicces szituk:
-alákap a menetszél, és a csónak eleje felhajlik és ott lobog, 1,5 méterrel a tető fölött
-nem elég feszes a gumipók, alákap a szél, és lefújja a picsába, azrtán vészfékezés, és rohangászás a 71-esen a gumicsónak után
-félig leengedi, és így teszi a tetőre. sokkal jobbal alkákap a szél, sokkal jobban lobog, de a strandon még pumpálni is kell bele (leglúzerebb)
-elszakad/kiakad a gumipók, kiveri a gyerek fogát a kampó, és le is repül a csónak (ilyet még nem láttam, de simán lehetséges)

babo_ 2011.07.11. 12:55:54

@kovi1970:
"Magyarul tolakodott. Ki nem tud itt szöveget értelmezni?
...
Ezen kéne elgondolkozz, saját és a többi közlekedő érdekében. Én nem kezdek ilyenkor előzni, mert tudom, hogy aki elöl van az is ugyanúgy siet és amúgy is előrébb van a sorban. "
Az előzést az kezdheti meg először, aki az előzési szándékát először jelezte. Ugyanis a KRESZ kimondja, hogy előzni csak akkor előzhetsz, ha más még nem kezdett bele az előzésbe, márpedig az előzés az előzési szándék jelzésével kezdődik. Azaz ha én kiteszem az irányjelzőmet, akkor hiába vagy te elől, meg szeretnél előzni, amíg én azt vissza nem veszem, addig te nem indulhatsz el, pont.
Amennyiben a posztoló előtt lévő kamion nem jelezte az előzési szándékát, akkor az elkezdhette az előzést (ha más nem tiltotta). Amennyiben a kamionsor másik tagja is előzésbe kezdett volna(mivel ő nem láthatta az előzési szándékot) akkor a posztoló vagy visszasorol a két kamion közé (az előzött kamion köteles azt segíteni), vagy folytatja az előzést a 2. kamion után (megelőzve a traktort), de ekkor meg kell arról győződnie, hogy be tudja fejezni az előzést.
Lehet itt illemtől hadoválni, meg arról hogy t te voltál ott hamarabb, meg hogy sietsz, a KRESZ ezt mondja, és kész

Netszamuráj 2011.07.11. 12:57:23

@főboszorka45: Ha jelez az előtted menő, hogy előzhetsz, az tök jó! Ezek a normális karakterek. Én mondjuk eddig még nem jeleztem, ellenben mindig lehúzódom jobbra, és lassítok is, ha valaki elkezd előzni. Hadd menjen! Ha probléma van, akkor meg természetesen beengedem magam elé. Én nem sietek, de ő hadd siessen. Meg nem is szeretnék halálos baleset szemtanúja vagy előidézője lenni. Elszenvedője meg pláne nem. ;)

Egyébként sosem előzök, ha nem látom be 100%-osan az utat. Valahogy az 5 perccel előbb odaérek nincs arányban azzal, hogy ki is nyuvadhatok.

Deszkás 2011.07.11. 12:57:48

@ruskyy: Ha nem tudja megadni az elsőbbséget, mert nem látja be az utat a forgalomtól, amire kifordul, akkor nem szabályosan teszi ezt, hiszen nem is tudta megadni az elsőbbséget. A postoló akár pont akkor oda is érhetett volna, amikor a földútról kikanyarodó befordul vele szemben. Attól, hogy már kifordult, és befejezte a kikanyarodást, és frontális lenne a csatt, még mindig ő a hibás, mert már a műveletet sem kezdhette volna meg. Én elszenvedtem egy ilyen esetet, sajnos. Előztem egy autót és egy teherautót, miközben a balra lévő útról balra nem nézve kifordult az ürge. Azaz még ki sem fordult, egyszerűen nekem jött oldalról. Persze a rendőrök kiérkezését már nem várta meg, elhajtott, ahogy az a két jármű is, amiket előztem.

Deszkás 2011.07.11. 13:00:04

@Deszkás: Na mégis megjelent a hozzászólásom? :S

D4D 2011.07.11. 13:05:46

@newtehen:

Balra kanyarodott az autó. Jobbról nem jött semmi, balról azt látta, a traktor elé kifér, az, hogy nem látta a teljes utat, nem zavarta.

Deszkás 2011.07.11. 13:07:08

@Javító Zoli: Amennyiben a KRESZ megfelelő rendelkezés szerint olyan távolságra mennek egymástól, hogy oda egy autó beférjen, akkor az a féktávolságnál nagyobb távolságot jelent.

D4D 2011.07.11. 13:09:44

@kovi1970:
"Egy ilyen esetben szerintem ki kell várni amíg sorra kerülsz. "

Nem. Pont hétvégén volt, hogy a Matiz-Kalos-Suzuki-Fabia-Samara kvintett vonult a pótos Deutz mögött. Nem óhajtottam kivárni míg sorra kerülök (ahogy senki más se), mert akkor még mindig a szerelvény mögött vonatozna a teljes Tapolca-Veszprém autóforgalom.

Deszkás 2011.07.11. 13:10:48

@hajdul: Ha csak nincs kint olyan tábla, mint a 3as úton, hogy kivéve mezőgazdasági munkák idején.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.07.11. 13:12:47

@kovi1970:
Két dolog, amiben nem értünk egyet:
Közúton előzni egy lassabb járművet szerintem nem tolakodás.

"30-al meg minek tartson egy kamionnyi helyet szabadon a kamionos" Nem kamionnyit, hanem annyit, hogy az őt előző beférjen. Miért? Mert így szól a szabály.

"Légyszi másold már ide ilyen esetekre mit ír elő a KRESZ és hol van benne amire hivatkozol."

27. § (2) Olyan járművel, illetőleg járműszerelvénnyel, amelynek megengedett együttes tömege a 3500 kg-ot vagy hosszúsága a 7 métert meghaladja, lakott területen kívül másik jármű mögött olyan követési távolságot kell tartani, hogy a két jármű közé legalább egy - előzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson.

"Úgy sem fog menni, de látom nem tanulsz."
Én már nem, de Rád még bőven Rád férne, volna mit......

D4D 2011.07.11. 13:13:03

@kovi1970: Azért azt tudod ugye, hogy ilyenkor a 'parasztnak' van elsőbbsége.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2011.07.11. 13:20:00

@Deszkás: elég durva hogy a vétkes, és két tanú is elment. pedig a leírás alapján nem ilyen kis szar hajszálnyi karcolás károd esett.

egyébként megértem, nekem is volt ilyen szitum, kamiont előztem, és kifordult elém kisívben jobbra (így őt nem zavarta a kilátásban a kamion, csak nem nézett körbe).
nálam padlófék, ami elég félelmetes egy nyerges vontató duplakereke mellett 50 centire, de vissza tudtam menni a kamion mögé.

D4D 2011.07.11. 13:22:24

@Bozdurgán: Tudtommal nincs. A túllógására viszont van, ha jól emlékszem, akkor előre-hátra 40-40 centi, oldalra nulla.

Én is hoztam így már OSB lapokat. Én 35 kilométerről.

Deszkás 2011.07.11. 13:22:46

@bamberg: "Egyébként érvényes, h. kereszteződésben előzni tilos," Szeretném látni az ide vonatkozó KRESZ szabályt!

D4D 2011.07.11. 13:23:19

@bamberg:

Egyébként érvényes, h. kereszteződésben előzni tilos, nem kell hozzá külön tábla.

Ennek olvass kicsit utána!

D4D 2011.07.11. 13:26:31

@instant vízpor: 3-nak van komoly esélye.

D4D 2011.07.11. 13:30:01

@killerkaller: Puha pokrócot kell alátenni.

hazug fidesznyik (törölt) 2011.07.11. 13:32:04

@kovi1970: "c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;
..."

"Egy büdös szó nincs arról, hogy pont az előtted haladó kezd indexelni."

Akkor olvasd el még egyszer.

atila68 (törölt) 2011.07.11. 13:33:33

Ez felelősség szempontjából egy 100/100 tiszta helyzet, a fő(gyk.:védett)útvonalra kikanyarodó gépjármű lett volna a felelős, mert nem győződött meg róla, hogy akadálymentesen megteheti e azt.
Ilyennel napra nap találkozom a jászságban.
Ennél csak az a szebb mikor az előzött jármű gondol egyet, és bekanyarodik balra.

==T== 2011.07.11. 13:35:16

A kanyarodó jármű ha jól olvasom jobbról jött, vagyis balra nézve ne mis láthatta, hogy valaki épp előzi a sort, így nem vagyok biztos abban, hogy csatt esetén ő is felelős lenne.

A kamionos egyértelműen hibás, mivel neki - ill. minden közlekedőnek - kb. folyamatosan képbe kell lennie mi zajlik körülötte, vagyis egyebek mellett nézni kel la tükröt.

Attól, hogy többen mennek egy sorban nem következik az, hogy a másodiknak kell megkezdenie az előzést. Lehet, hogy az első X járműnek pl. megfelel az a tempó, ebben az esetben az X+1-edik nyugodtan előzhet.

Előzésnél azé az elsőbbség, aki először kiteszi az indexet. Ha a hátul jövő autó ez, akkor az övé. Az előzött félnek a közlekedés biztonsága érdekében elő kell segítenie a dolgot.

Kamionoknak tilos konvojban haladnia (ennek ellenére rendszeresen megteszik).

Tudtommal több járművet egyszerre nem szabadna előzni, régen legalábbis ezt tanították.

Ui:

Nekem is volt egy részben hasonló esetem. Egy mikrobuszt előztem volna, sikeresen, de volt előttünk egy traktor is, amit először nem láttam. Ezt én nem láttam. A traki jóval a mikrobusz előtt volt, nem sokkal egy éles kanyar előtt. Ekkor már a mikrobusz előtt voltam, de még a szembejövő sávban, és megpróbáltam besorolni a mikrobusz elé, de ugye a traktor miatt lassítani is kellett. A mikrobusz ekkor el kezdett izmozni, és az indexelésem ellenére nem engedett be maga elé. elég komoyl kölcsönös dudálások voltak, hiszen nem akartam belemenni a kanyarba a szembejövő sávban. Végülis satufék volt, és mögötte kanyarodtam be, a mikrobusz pedig pont meg tudott állni a traktor mögött, mert a kanyar előtt természetesen ő sem tudta megelőzni.

killerkaller 2011.07.11. 13:35:16

@D4D: Ha a brájzli aljára kötözöd a cuccot, még takaró sem kell, plusz előny, hogy nem is látszik.

D4D 2011.07.11. 13:40:27

@==T==:

"Tudtommal több járművet egyszerre nem szabadna előzni, régen legalábbis ezt tanították."

Sose tanították, mert nem így van.

dr. trafik nomac 2011.07.11. 13:48:40

==T== 2011.07.11. 13:35:16
"A kanyarodó jármű ha jól olvasom jobbról jött, vagyis balra nézve ne mis láthatta, hogy valaki épp előzi a sort, így nem vagyok biztos abban, hogy csatt esetén ő is felelős lenne."

Te is szaporitod az amokfutok szamat, megdobbento, hogy ilyen emberek autot vezetnek az utakon :(
Legalabb a tobbi hozzaszolast elolvasnad...

babo_ 2011.07.11. 13:48:50

@Deszkás: 34. § (8) Tilos előzni:
...
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve:
- ha a forgalmat rendőr vagy fényjelző készülék irányítja és az előzés az úttest menetirány szerinti bal oldalának igénybevételével nem jár,
- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.
- körforgalmú úton,
- ha a járművel csak jobbról szabad előzni

babo_ 2011.07.11. 13:51:55

@D4D: Te meg olvasd el a posztot, amiből kiderül, hogy ez pont az a kivételes eset (táblával jelzett főút) ahol speciel pont lehet :)

killerkaller 2011.07.11. 13:54:09

@dzsaszper: Ez lehet az igazán tuti:
Zárt kocsiszekrényű jármű tetején rakományt elhelyezni csak abban az esetben szabad, ha a járműre tetőcsomagtartó van felszerelve. Személygépkocsi tetőcsomagtartóján rakomány abban az esetben is szállítható, ha a járművön előre és hátra legfeljebb 40-40 cm-re túlnyúlik.
Szvsz. elég egyértelmű. Sokan ezt a 40 centit értelmezik sajátosan. Lásd Hurrá Torpedó gumicsónakszállítási módszertani megfigyelését.

killerkaller 2011.07.11. 13:57:37

@dzsaszper: Ez lehet az igazán tuti:
Zárt kocsiszekrényű jármű tetején rakományt elhelyezni csak abban az esetben szabad, ha a járműre tetőcsomagtartó van felszerelve. Személygépkocsi tetőcsomagtartóján rakomány abban az esetben is szállítható, ha a járművön előre és hátra legfeljebb 40-40 cm-re túlnyúlik.
Szvsz. elég egyértelmű. Sokan ezt a 40 centit értelmezik sajátosan. Lásd Hurrá Torpedó gumicsónakszállítási módszertani megfigyelését.

tocibacsi 2011.07.11. 13:59:33

1) A kamionoknak kötelező hagyni egy autó előzését lehetővé tevő helyet maguk előtt
2) Az az autó, aki kikanyarodott elétek, elmehet a picsába. Ha jól értem, a 85-ös főútról beszélünk. Főútvonal, és mint olyan, szabad a kereszteződésekben előzni, az útra rákanyarodóknak meg mindenkinek elsőbbséget kell adnia, annak is, aki előz... Ha nem látja, akkor abból kell kiindulni, hogy jönnek, nem abból, hogy nem jönnek szemben...

tocibacsi 2011.07.11. 14:02:18

Hát basszus átnézve a kommenteket, lehet, többet nem ülök kocsiba... @D4D: @Deszkás: - Ti hol tanultatok vezetni?

tocibacsi 2011.07.11. 14:06:25

@kovi1970: öregem Te hihetetlen vagy... itt egy poszt, ebben nem szerepelt, h a kamionok indexeltek volna. Feltételezhetjük, hogy indexeltek, de ilyen alapon azt is, hogy a postolónak lehet ,hogy lejárt a műszakija, vagy nem is sopronba akart menni... Ennek mi értelme van?! Ne generáljunk már plussz és feltételezéseket sztorikat a posthoz...
Ha a kamion nem indexelt, akkor nem kezdte meg az előzést. Pont. Ha meg nem kezdte meg, a posztoló meg igen, akkor nincs kérdés...

babo_ 2011.07.11. 14:08:11

@atila68: "Ennél csak az a szebb mikor az előzött jármű gondol egyet, és bekanyarodik balra"
A télen én is így jártam, össze is csattantunk (szerencsére lakott területen belül volt, így nem volt az az őrült száguldás)
Kérdezem a másiktól, hogy
- ez mi volt?
- Ő irány jelzett,
- igen és én láttam is. (Ennek köszönhetjük, hogy nem 50 rongyoltam belé, hanem csak 30-al.) Kérdezem tőle, hogy
-tükröt nem szokás kanyarodáskor használni?
- De hát ő "irányjelzett"...
- Ember, rendben, hogy jeleztél, de én akkor már melletted voltam szerinted mit csináljak repüljelek át?
(Felelősségét nem ismerte el -> Rendőrség -> megállapították, hogy 100%-ban ő a hunyó, és megvágták 20K szabálysértésire

atila68 (törölt) 2011.07.11. 14:10:26

Az irányjelző szándékot jelez.

tundrazuzmo (törölt) 2011.07.11. 14:11:06

A 3 sáv rendszeresen játszik az forgalmas utakon (4-es, 85-ös pl.). Rutin kell hozzá, én mindig lehúzódok, hogy elférjen középen bárki, a kamionok is lehúzódnak. Aki középen jön a "3. sávban", annak meg nem szabad bepánikolni, hanem végig kell jönni, és kész.

Nem mehetek el szó nélkül a TÖYTMÖRGŐ TRAKTOR mellett. Már régen köteleztem volna a 30-cal cammogó, előzhetetlen traktorokat, hogy 5 percenként húzódjanak félre 1 percre, hogy a mögöttük lévő el tudjon menni. KRESZ-ben kellene szabályozni, hogy csak akkor mehet fel a lassú jármű ezekre az utakra, ha rendszeresen elengedi a mögötte feltorlódott kocsisort.

Ezzel a traktor csak kb. néhány 10 percet veszítene, a mögötte beragadó több száz autó viszont órákat nyerne!

tocibacsi 2011.07.11. 14:15:15

@atila68: erre volt egy eset itt a blogon... ott 50-50-re hozták ki, mert nem főútvonal volt. Nem főútvonalon meg ugye téleg nem szabad előzni kereszteződésben, kivéve, ha az oldalbalőtt rakétás tábla jelzi az alárendelt utat... A dolog számomra azért cifra kicsit, mert földútról volt szó, annak meg dedikáltan nincs elsőbbsége a szilárd burkolattal szemben... de hát ez van, ami írva vagyon, az írva vagyon...

tocibacsi 2011.07.11. 14:16:32

@tundrazuzmo: jól mondod... nem beszélve arról, hogy ő egyedül bukik n×1 percet, mögötte meg százak szopják a bránert...

"streetfighter" 2011.07.11. 14:29:49

A 85-ös tényleg szuper, ott nem sokan szoktak száguldozni. ;)
Sajna már csak kevés ilyen út van, ahol még lehet élvezni az előzgetéseket.
A sort nem kell kivárni, szó sincs róla! Az előz aki tud, és ezt nem sokan mondhatják el magukról. :)
A posztolónak meg egyértelműen előnye volt, de ezt sajnos sokan nem veszik figyelembe.
Ki az, aki kikanyarodik egy egyenes főútra, egy vánszorgó traktor, elött egy kis mellékútról balra. Egy Darvin díjas seggfej.

lrs 2011.07.11. 14:30:29

Véleményem szerint, a post írója követte el a legnagyobb baklövést az alábbiak miatt.
-Egyáltalán nem godolt bele, hogy az elötte lévő 3-4 kamion mért nem előz.( Biztos azért mert nem sietnek :).
-Belekezdett egy olyan előzésbe ahol nem látta az előzés befejezésének végét, tehát nem 1-2 kamiont akart ugrani, hanem annyit amennyit lehet + a traktor.
A jobbra forduló is hibázott, bár lehet hogy bele sem gondolt, hogy a takart sávban előznek, mázli hogy volt lélekjelenléte lehúzódni.
Lehet, hogy a traktoros is ludas abban, hogy fékezett, ( bár szerintem csak segíteni akart ) mert így megszűnt a a kamionok közötti táv teljesen.

Megjegyezném, hogy azért egy ilyen soroknál tipikus az, hogy a lassú járműt követő kocsisorból hátulról valaki elkezdi előzni a teljes sort , mert esetleg úgy gondolja, hogy mások szíve vágya a tötyörgés, meg egyébként is mazsola, ráadásul az autója sem gyorsul úgy.
Aztán utána jönnek az "érdekes" szituációk, a sorban.

"streetfighter" 2011.07.11. 14:37:15

@lrs:
Te aztán nagy országúti autós lehetsz. :) Kerüld ezt a típusú utat, de ha nem teszed, legalább a tükröt nézd, mert én ott leszek!

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.07.11. 14:38:45

@Bozdurgán:
Miért garasoskodsz?
Fel kell fogadni egy fuvarozót, akinek van ilyen célra alkalmas járműve. Ha nincs pénzed, akkor ne szállíts! Gányolni tilos! (ez benne van a kreszben).

Bozdurgán 2011.07.11. 14:42:44

@Kara kán:

Te sem tartottad be az emberiség egyik alapszabályát: ha nincs agyad ne okoskodj, miért tartanám be a te szabályodat?:) gondolom a gányolást mint kifejezést pontosan definiálták?:)

t@D4D: @newtehen: Nektek köszönöm az értelmes választ.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.07.11. 14:47:58

Még, hogy én nem!
Tedd talicskára, és vidd el úgy a járdán. Az szabályos.
Vagy talicska sem kell. Az egyiptomiak rönkfán taszigáltak száz tonnás köveket, és nem 2 km-re.
Fújj fel több lufit hidrogénnel, de inkább héliummal, és hónod alatt táskarádióval úgy vonulhatsz végig az utcán, mint a rezesbanda Május Elsején.
Így jó?

Tibi88 2011.07.11. 14:49:49

@lrs:

Az 1-es úton előztem nem egyszer egyhuzamban 10-12 autót. 70 körül döcögött elől egy busz, szemből nem jött senki, előzni tilos vagy záróvonal a közelben nem volt. Senkinek nem jutott eszébe előzni, csak mentek egymás seggében. Na most ha én itt elkezdek előzni hátulról, 100 körüli tempóra gyorsítva (90es tábla) akkor ne én legyek már a hülye. Nem kell bemászni a másik mögé. Egy előzni szándékozó autót észre lehet venni, húzódik a felezővonalhoz. Nagyon sokszor nem mer előzni egy ember, a többi meg rá vár...

@tundrazuzmo:

Igazad van a traktorral kapcsolatban. Tavaly mentem fel a visegrádi várhoz lentről. Kacskaringós út ugyebár, de lehet szépen autókázni arra. Amin meglepődtem viszont, hogy elől traktor 10 km/hval... Mögötte 1 méterrel autó, és annak a seggében is közvetlenül egy másik. Beértem őket, és vártam hogy mikor próbálja valamelyik megkerülni, de láttam hogy eszük ágában sincs. Ezzel nincs is baj, ha valaki nem tud megelőzni egy traktort ilyen helyen, de legalább tartson távolságot. Volt egy 100 méteres egyenes szakasz, ott magam mögé tudtam mindegyiket szerencsére. Már a várban nézelődtem amikor feljöttek a traktort követő autósok. Kb 45 perccel később :)

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.07.11. 14:53:13

@Bozdurgán:
A másik tippem az, hogy amikor falusi fesztivált rendeztek, meghívjátok Fekete Lászlót, és ő a fogával húzza el neked a kerítéselemeket úgy, hogy te rájuk ülsz.

nemecsek ernő áruló 2011.07.11. 14:56:32

Elnézést kérek, de muszáj:

Szóval gratulálok, gyökér voltál, és ezt még világgá is kürtölöd. EZÉRT van sok baleset, és nem azért, mert apa megiszik egy pohár sört, vagy 90 helyett 95-tel megy!

A napokban jöttem haza külföldről. Érdekes tapasztalat, kint még a hegyi szűk utakon sem volt olyan félelem bennem, mint itthon, amikor egy általad leírthoz hasonló kocsisor végén a parasztja nekikezdett az előzésnek, és éppen befért a szemből szabályosan közlekedő, de vészfékezésre kényszerülő Suzuki előtt (70-es táblánál 120-szal minimum, de nem volt nálam radar, csak tipp). Persze ez már a híradóban úgy jelenne meg, hogy "megmagyarázhatatlan okból áttért a szembe-sávba". És akkor jönnek itt édes nagy törvényalkotóink, hogy már a sárgán áthajtást is büntetni kívánják, amivel alapvetően nem lenne semmi bajom, ha mindenhol lenne számláló, vagy legalább civilizált országhoz méltóan a zöld villogna sárgulás előtt. Itthon gyűlölök vezetni, Ausztriában meg a böszme nagy BMW-s int nekem, hogy menjek ki elé a kisautómmal.

Ne válaszolj, úgyse érdekel, csak ezt ki kellett sírnom magamból.

Bozdurgán 2011.07.11. 14:58:16

@Kara kán:
És még mindig csinálod:)

histar007 2011.07.11. 14:59:53

Neked volt előnyöd. Innentől pedig az általános előzési szabályok mérvadóak. Azokban nincs benne, hogy meg kell bizonyosodnod arról, hogy a földútról nem jön senki.

dr. trafik nomac 2011.07.11. 15:00:16

@lrs: "
Megjegyezném, hogy azért egy ilyen soroknál tipikus az, hogy a lassú járműt követő kocsisorból hátulról valaki elkezdi előzni a teljes sort , mert esetleg úgy gondolja, hogy mások szíve vágya a tötyörgés, meg egyébként is mazsola, ráadásul az autója sem gyorsul úgy.
Aztán utána jönnek az "érdekes" szituációk, a sorban. "
Tipikus suzukis, sajna ha 60-al megy egy auto, akkor percek alatt beall moge 10 darab suzuki, mert elozni/vezetni nem tudnak, igy ha nem akarok 50km 60-al megtenni, akkor kenytelen vagyok vegigelozni a sort, egyeb esetben csak meg nagyon oszlopot generalok, amit aztan mar nem csak elozni lesz lehetetlen, hanem bekanyarodni is, mondjuk a szembe savba.
Kicsit szigoritani kellene ezen a jogositvanyon, en azzal kezdenem, hogy akinek suzukija van attol orokre bevonnam, bar mondjuk nem lenen telejesen korrekt a dolog, de ez igy nem allapot, hogy nem tudnak az emberek vezetni, es azon akadnak meg, hogy mas nem csak, hogy tud, de esetleg tavolsagokat gyozne le eme kepessegevel.
Amugy meg itt valaki amiatt rinyalt, hogy kamion moge visszallni milyen para, mert hogy ott van melletted a nagy auto, na annak se adnek jogsit, az alap kellene legyen, ha valamai baj van, akkor visszafekezunk a kielozott jarmu moge, ezt mondjuk a mogottunk levonek sem art tudni ha mas is kieloz, pont az oszolopos elozes miatt (=vezetni nem tudok miatt) kenyszerulok hossz elozesekre, es akkor bizony addig nyomom, amig nem kell visszafekezni, ebben semmi para nincs, de neha eleg furan reagalnak, persze aki keptelen elozni egy 60-al meno jarmuvet attol sokat nem is varok.
Azert persze van olyan eset mikor tenyleg nem lehet elozni, ekkor azert van par hulye, hogy meg is megprobalja, na ez meg a masik veglet.
Es tisztaban vagyok vele, hogy egy suzukival nem konnyu meg egy 50-el meno autot is elozni, ha az ember amolyan vasarnapi sofor, viszont ilyenkor eleg lenne ha hagyna boven helyet, es akkor nem kellene oszlop elozest csinalani, csak ki-ki elozni, de ehhez megint hulyek.
Arrol nem is beszelve, hogy gyenge autoval, csak ugy tudsz elzoni biztonsagosan, ha eleg nagy a tavolsag az elozendo, es kizoted, de ezt mar el sem magyarazom, mert ezeknek kar a betuert...

flora.a 2011.07.11. 15:00:50

Én elhiszem a posztolónak, amit a kamionosról írt. Vannak kamionsofőrök, akik állatok, egyszer engem is kishíján kinyírt egy. Az 52-es (vagy vmi ilyen számú, Kecskemét-Duna, majd átmegy 86-osba, és tovább Nagykanizsáig) úton mentem, ahol hasonló lehetőségek vannak, kivéve hogy szabad előzni, illetve hogy nincs hely 3. sávnak, lévén hogy töltésen megy az út. Egy lomha - külföldi - kamiont kezdtem előzni, a patkány meg ezt észrevéve rágyorsított, elég veszélyes helyzetet hozott létre. Uis szemből jöttek - én felmértem magam és autóm adta lehetőségeket, de ezt a faktort kihagytam a számításból. Hajszál híján ottmaradtunk, remélem azóta hasonló 'jókat' megtapasztalt az a beteges, szemét alak is!
Szerintem sok ilyen balesetet okoznak a kamionsofőrök, akik aztán szépen továbbgurulnak, maguk mögött hagyva a baleseteseket, halottakat. Hozzáteszem, nem általánosítok, mert tudom, nem mindegyikük ilyen - ennek az egynek viszont sosem bocsátok meg. Én egy életre óvatosabb és bizalmatlanabb lettem, de egyre aggasztóbb, ahogy szaporodnak ezek a történetek...

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.07.11. 15:14:30

@Roy: "előzni nem lehet"=tábla nem tiltja ugyan, de nem lehet előzni, mondjuk mert beláthatatlan a kanyar, és hasonlók.

Tibi88 2011.07.11. 15:15:53

@flora.a:

Ez a baj, hogy ilyenekkel számolni kell. És ezért sem mernek előzni a gyenge autókkal közlekedők, mert félnek hogy legközelebb is megcsinálják velük (lehet te pont nem)
Velem városban akart ilyet csinálni múlthéten egy mondeos hapsi. Megszűnő sávban mentem hajszálnyival gyorsabban mint ő. Előtte 7-8 méter hely, kitettem az indexet hogy oda bemennék. Csóválta a fejét, röhögött, és kézzel mutatta hogy nem-nem. Erre lepadlóztam és bementem a 4 autóval előbbre lévő helyre. Veszélyes a gyenge autó!

flora.a 2011.07.11. 15:19:10

Ez a baj, a versengés, frusztrációk közlekedésben való levezetése. Nyoma sincs az együttműködésnek, egymás segítésének. Mindegy, ez a mai társadalmunk. De adott esetben a másik életét veszik el, ami már nem ez a szoros-a-gatyám-eset - szerintem ez kőkemény gyilkosság.
Én mindenesetre váltottam egy jóval erősebb autóra - mit mondjak, már vettem hasznát. Ezzel együtt is óvatosabb vagyok.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.07.11. 15:21:48

@Gerzsonka: Nem jött szembe senki, csak mikor már fékezett a posztíró, mert kikanyarodott elé a másik a földútról. Amiről te beszélsz, az tényleg életveszély, de ehhez égvilágon semmi köze. Lásd:"Így csordogáltunk már egy ideje, amikor egy belátható szakaszon épp nem jött senki szembe."

Deszkás 2011.07.11. 15:23:05

@babo_: Magyarán nagyjából mindenhol lehet előzni a kereszteződésben.

Deszkás 2011.07.11. 15:25:05

@tocibacsi: Azért mert konkrétan nincs olyan szabály ami az összes kereszteződésre megtiltja az előzést és rákérdeztem? Így tudtam, ahogy leírták. Konkrétan olyan szabály nincs, hogy kereszteződésben tilos az előzés. Erre akartam rávilágítani. Most felteszem a kérdést. Te hol tanultál vezetni?

fatia-negra 2011.07.11. 15:27:09

@Netszamuráj: jaaa.. egyszer nekem is jelzett egy teherautó elindultam előzni és jött szembe eyg másik... szerencsére már le is fordult szinte amit előztem... kiderült hogy kanyarodott...

Deszkás 2011.07.11. 15:27:40

@Hurrá Torpedó: Igen, sérült a Skoda Pickup a bal első sárvédőtől végig a hátuljáig.

"streetfighter" 2011.07.11. 15:28:34

@nomac:
Te sem vagy százas!
A suzuki egyenlő a bénasággal? Csak a suzikisok lehetnek mazsolák? Sokkal több más márkákban látok bénákat, de nem ez a lényeg.
Az viszont szánalom, amikor valami komolynak látszó (audi, merci, bmw) autó bénázik. :)

fatia-negra 2011.07.11. 15:30:37

@==T==: "jobbról jött, vagyis balra nézve ne mis láthatta, hogy valaki épp előzi a sort, így nem vagyok biztos abban, hogy csatt esetén ő is felelős lenne"

meg kell várnia még elvánszorog a sor, mert ha nem látja azt a területet aminek józan számítás szerint elsőbbséget kell adni, akkor kussban vár...

persze a nők tuti kimennek, sőt erre még ffi se gondol...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2011.07.11. 15:30:52

@nomac:
Amugy meg itt valaki amiatt rinyalt, hogy kamion moge visszallni milyen para.
Nem az a para, hanem amikor a fasz kifordult, akkor: előttem a fasz, balról 2 méter árok, jobbra kamion, és csak az én fékemen múlik minden különben meghalok (a fasszal való frontális után is berepülhetek a kamion alá)

múltkor előztem volna, de nem volt túl belátható, már átmentem éppen melléértem a hátuljának, akkor tűnik fel szemből egy másik. mondom no para fék vissza. de bassza meg akit előztem volna is fékezett. mégjobban rányomtam a fékre, mert időközben 40-re lassultunk, akkor már hiába nyomom a gázt 5-ben, esélytelen elmenni. visszaváltok, még jobban fékezek. 15-tel mentem amikor visszafértem mögéje.

sima előzésből nagy para lett, mert a másik bepánikolt. az első kerekem az ő hátsójánál sem volt: ilyenkor az én dolgom fékezni! ha már előrébb tartok mint ő, akkor az ő dolga fékezni.

akárki lehetek:-) 2011.07.11. 15:34:46

@Tibi88: Te sem vagy versenyző típus mi? 7-8 m és hajszálnyival gyorsabb vagy ezzel a stílussal simán berakod magad a másik elé. Honnan láttad, hogy röhög meg kézzel mutogatja:"nem"? Ilyen hosszú megszűnő sáv nemigen van, viszont, ha elég hosszú egy kis gázelvétellel segíthettél volna neki a szexuális életét kiteljesíteni.

[mike] 2011.07.11. 15:42:48

Jó kis szitu. Én ugyanúgy előztem volna, de számítani kell ilyen buzikra, akiknek nem tudja az agya feldolgozni, hogy a 20-szal döcögő traktort éppenséggel előzhetik is. De úgy tűnik, hogy a posztoló legalább nem 100-zal ment el a sor mellett.... Tipikus ottmaradós baleset lett volna. A kikanyarodó biztos, hogy ott maradt volna, ha a posztoló telibe veri a bal első ajtót. Az meg, hogy a kamionok összezárnak... no comment. Ilyet nem lehet.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2011.07.11. 15:53:57

@Deszkás: remélem azért a yardok megtalálták neked (elvégre ez cserbenhagyás volt), aztán a károdat a biztosító meg kiköhögte.

plephyl 2011.07.11. 16:30:06

szerintem nem te voltál a hunyó. az előzésbe kezdés sem volt bunkóság, ahogy valaki írta, hiszen a kamionok után közvetlenül te haladtál. newtehen jól összefoglalta szerintem 9:28:20-kor

blogsámán 2011.07.11. 16:32:04

Nagyjából végigolvastam a kommenteket. Szerintem hagyatkozzunk a tényekre.
1. A postban leírtakhoz hasonló útvonalakon a bekötőútak nagy többsége előtt valóban előzni tilos van, de ez záróvonallal, és a baloldalon kihelyezett táblával is jelölve van. Ha ez lett volna a helyzet, akkor azt valószínűleg a történet mesélője is érzékelte volna, és bele sem kezd az előzésbe.
2. Az alacsonyabb rangú földutak, szántóföldi becsatlakozások nem mindig vannak előjelző táblával jelölve (gondolom azért, mert aki onnan jön, az tutira elsőbbséget fog adni már csak a földút-műút csatlakozás miatt is).
3. Kereszteződésben szabad előzni, de csak akkor, ha főútvonal táblával jelölt úton haladunk, vagy akkor, ha az alárendelt úttal történő kereszteződés előjelző tábla ki van téve. Ha ezek a feltételek nem adottak, akkor bizony tilos az adott kereszteződésben előzni még akkor is, ha a keresztútnak macisasjtja vagy STOP táblája van.
Ebből eredően az adott szituációban a felelősség megállapításánál az alapvető kérdés, hogy ki volt-e téve az az ominózus előjelző tábla vagy korábban a főútvonal tábla. Ha ki volt téve, akkor szerintem főhősünk nem hibáztatható. Ha viszont nem volt kitéve, akkor bizony minimum megoszlik a felelősség, mert olyan kereszteződésben előzött, ahol nem lett volna szabad. Ez szerintem egyébként nem túl igazságos, mert adott esetben nem is lehet látni, hogy van ott egyáltalán egy bekötőút. Egyébként volt már itt korábban egy hasonló szituációról post, ahol pontosan ez volt a biztosító indoklása, amit ha jól emléxem, a bíróság is elfogadott.

plephyl 2011.07.11. 16:33:25

T
"A kanyarodó jármű ha jól olvasom jobbról jött, vagyis balra nézve ne mis láthatta, hogy valaki épp előzi a sort, így nem vagyok biztos abban, hogy csatt esetén ő is felelős lenne."

remélem, nincs jogsid!!!

fezoGT 2011.07.11. 16:56:05

Hamár sorelőzésről van szó, tud lenni még egy vicces és egyben veszélyes szitu: amikor előtted más is belekezd veled együtt, de olyannyira egyidőben, hogy még az indexet is egyszerre teszitek ki. Tipikusan amikor hosszú percek óta már nem lehet, majd végre igen.

Így lesz a hátul előzőnek a tiszta helyzetből orosz rulett (kivéve ha furgonnal rakod és átlátsz a kocsik fölött) és lehet totózni hogy az esetleges szembejövő/kanyar miatt az egyébként 1 kényelmes előzésre alkalmas időbe befér-e mind2.

Persze nem muszáj csattanni (nagyfék visszasorolás stb.) de elég bosszantó.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.07.11. 16:58:01

Én régóta ugatom, hogy a kommunikáló autóké - nem a jövő! - a holnap. Az ilyen eseteket a gépek simán lekezelnék, mert mi emberek hülyék vagyunk hozzá. Ugye?

Bozdurgán: én a helyedben szolnék a szomszéd görkoris srácoknak, hogy ugyan gurítsák már el azt a 3 nyamvadt kerítéselemet 3 km-re. Egy-egy rágóval és kólával megúsztad, és utána előre köszönnek neked. Édességet ne vegyél, mert az félreérthető. Vagy esetleg Józsi bá' elviszi biciklivel. Értsd már meg, nem kell a vécére is autóval menni ,légy kreatív! :-)

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.07.11. 17:07:33

Még egy ötletem írtam be, de elveszett. Most csak röviden:
nekem is volt forró előzéses helyzetem, és már megfordult a fejemben, hogy egy 2-3 méteres rúdra kamerát szerelek, és úgy növelem a látómezőm. Ez amúgy kopirájt!

fezoGT 2011.07.11. 17:11:31

@"streetfighter": szerencsére akad még azért, pl. 61, 65. Mind2 széles és jól belátható.

2011.07.11. 18:07:34

@Gerzsonka: tyűha. látom van itt frusztráció a 60 lovas suzuki miatt, amivel szökőévente tudsz csak előzni országúton, akkor is zabszemmel a seggedben. lúzer :D

"streetfighter" 2011.07.11. 18:08:10

@vidifan:
Azokon is olyan nagy a forgalom?
Mert azért legyünk őszinték, a 85-ös hétköznap NAGYON forgalmas és aki nincs hozzászokva és autója sincs hozzá (min.150-200 LE), annak esélye sincs komolyabban előzgetni.

2011.07.11. 18:12:10

ja, és ha egy kamion mögött feltorlódott már 3 kalapos 1.2-es skoda fabia kombi, meg néhány literes suzuki (és nem gsxr-re gondolok:D), akkor nem fogom megvárni őket, mire jön egy 12km-s belátható egyenes, hanem megelőzöm őket. persze ilyenkor fokozottan figyelek ezekre az "inkább busszal mentél volna, te gyökér" arcokra, mert megszámolni se tudom, hogy hányszor húzták rám a kormányt, mert a tükör az luxus.

yxcvbnma 2011.07.11. 18:17:57

Olvasgatva a kommenteket, az a véleményem alakult ki, hogy ebben az országban túl sok jogosítvány van:S
Ráadásul a legnagyobb hangúak a leghülyébbek is az adott témában... Mint mindenhol.

Most már legalább értem, hogy hogyan tud az 1-es főúton egy láthatóan többre nem képes jármű (épített terepjáró, szakadt építőmunkás kisteher) 60-as vonatot csinálni, kb 20 30 autóból. Akik persze kísérik gondosan több 10 kilométeren át. Sok olyan is van, hogy csak passzióból mennek 70el városon kívül, belül meg 40-el.

Már tudom, hogy kik azok a nemnormálisak, akik dudálnak mikor elmegyek mellettük a szédületes 90km/h-val. Akár egyszerre több mellett is, mert van jópár hosszú előzési lehetőség azon az úton.

Már tudom, hogy kik csodálkoznak, ha én dudálok rájuk, amikor előzés közben vagyok, és index nélkül kikóvályognak előzni elém, ahol én fékezhetek, majd kivárhatom amíg 65 70el előznek.

Osztán hazamennek, anyjuknak/párjuknak elpanaszkodnak, hogy mennyi állat van az utakon, előzgetnek mint az állat, életveszélyesek. De legközelebb majd még jobban vigyáz, és lassabban megy, mert abból baj nem nem lehet.

De hát pár napja is olvashattunk ezen a blogon, hogy hogyan képződnek ezek. Amikor besértődik azon, hogy megvágják forgalmi vizsgán, mert 70es tábla után 40el autózik. Ezzel a sérelmével meg telesírja a netet, és van jópár a fajtájából, aki vigasztalja, buksisimivel, és megmagyarázza azt, hogy nem gáz, hogy feleannyival meg mint a megengedett sebesség...

Agyam eldobom...

Deszkás 2011.07.11. 18:28:40

@Hurrá Torpedó: Ezek?! Gondolod törődtek vele? Típus volt meg csak, rendszám nem, meg néhány apró darab belőle.

Deszkás 2011.07.11. 18:30:08

@nomac: "Kicsit szigoritani kellene ezen a jogositvanyon, en azzal kezdenem, hogy akinek suzukija van attol orokre bevonnam"
Én meg attól vonnám be örökre, aki ilyeneket mond. Diszkriminál autótípus alapján.

fezoGT 2011.07.11. 18:34:03

@"streetfighter": jogos, na de ha tele van az út az ember nem élvezi hanem inkább ideges lesz. Mert én akkor ugyan hiába előzök meg egy 8-10 hosszú konvojt ha ott van még másik 3 ilyen vonat, nem igazán lehet előrébb jutni. A fenti utakon 2 előzés között azért rendesen lehet csapatni is (persze csak ésszel), ami pedig jó dolog. Persze kinek mi jön be :)

Egyébként ha jól kezeli az ember a vasat, 110-120LE is bőven elég mindenre. Persze más egyedül, meg más 4 emberrel+cuccal telirakva.

nemecsek ernő áruló 2011.07.11. 18:34:49

@ruskyy: Látom ész nem sok szorult beléd, vagy csak olvasni nem tudsz. Lényegtelen is.

Tibi88 2011.07.11. 18:36:48

@akárki lehetek:-):

Kb 20 autó ment egymás mögött, én meg kiraktam az indexet hogy majd besorolok. Amikor előtte voltam, de még nem fértem be elé, akkor láttam hogy rágyorsít és mutogat. Tükörből. Mivel kb 3 km/hs különbség volt köztünk és nem siettem. Mögé meg nem fékeztem be mert 10 autó legalább ott volt.
Mondjuk hozzá tartozik a sztorihoz, hogy a megszűnő sáv az végülis kanyarodó... :)

2011.07.11. 18:40:21

@Gerzsonka: mit értelmeztem rosszul? lehülyézted a posztolót, pedig nem ő volt a hülye. ergo te vagy a hülye. majd ezután, csak azért, hogy alátámaszd a lúzerséged, leírtad az ezzel kapcsolatos frusztrációdat is.
persze nem várom el, hogy felfogd, minek magyarázom :(

Tibi88 2011.07.11. 18:41:02

@vidifan:

De az átlag autó itthon nincs 110 lóerő se. Ha meg van, akkor mellé valami családi batár. 180 ló már elég, és váltogatni sem kell :)

@yxcvbnma:

És milyen szépen lehet 10esével előzgetni arra :)

yxcvbnma 2011.07.11. 18:43:04

@nomac:
Gratulálok, megtaláltad minden rossznak a gyökerét, a Suzuki tulajdonosokat...
Kik lesznek a következők? A Tháliások, vagy a Daewoosok?
Vagy ne bonyolítsuk jobban a világképet?

Ja, ha vesznek másik kocsit visszaadjuk nekik?
Vagy ha nem csak suzukit vezetnek? Ebben én is érintett vagyok, mert a 4 különféle típus, amit rendszeresen vezetek, és az egyik Swift. Mellékesen a Swift a legfürgébb az összes közül, 86 lóerő, a bolhafing kasztni mellé...

yxcvbnma 2011.07.11. 18:51:58

@Tibi88:
Én is várom azokat a részeket, mint a megváltót:)

Az egyik legjobb ilyen rész a Bicske mellett, a kanyar után, és a 60-as sebkorlátos rész között (30-as szelvény és környéke). Ott már 10 autóból 9 tötyög 50el, holott ott még bőven 90es a tempó. Bp felé is ki lehet lépni ott rendesen.

nemecsek ernő áruló 2011.07.11. 18:52:53

@ruskyy: Kurvára másról beszélsz, mint én, ne is haragudj!

fezoGT 2011.07.11. 18:56:04

@yxcvbnma: ennek folyománya hogy ha nehezen ki is megy előzni de a bűvös 90-et nem hajlandó túllépni ilyenkor sem. Ő ráér befejezni, az meg hogy más is élne a lehetőséggel, kit érdekel? Persze ki lehet állni mögé is csak van benne 'némi' rizikó.

Oda, hogy esetleg vissza kéne rakni 1 vagy 2 fokozatot és nem 3000es fordulatról elkezdeni a műveletet egyesek már el se jutnak.

Persze eccerü a magyarázat, a jogsi megszerzésekor nem tanítanak meg országúton előzni. Azt csak később tanulja meg mindenki, önbizalomtól függő sikerrel.

Tibi88 2011.07.11. 19:00:16

@yxcvbnma:

Előtte van kitéve két parkolóhoz a 60as... ahol csak dinnyét árulnak, vagy semmi sincs. És mérni is ott szoktak ugyebár :D

fezoGT 2011.07.11. 19:05:46

@yxcvbnma: az újak lehet hogy már jobbak, de jelentős számban közlekedik még a default 53 lovas 'anyámsuzukija' változat is, volt szerencsém olyat vezetni. Nem, és nem akarom többet...

Az igazi keménység a Maruti :D

dr. trafik nomac 2011.07.11. 19:06:55

@vidifan: "műveletet egyesek már el se jutnak.
Persze eccerü a magyarázat, a jogsi megszerzésekor nem tanítanak meg országúton előzni. Azt csak később tanulja meg mindenki, önbizalomtól függő sikerrel. "
Igazabol ha ket falu kozott kozlekeid, feleolem ne elozzon, csak hagyna eleg helyet, hogy ne csak oszlop elozesben tudjak gondolkodni. Sajna az oszlop elozesnek rengeteg veszelye van, egy amit a poszotolo is ir, es ennek mutacioja mikor valami veszhelyzet miatt, vagy csak siman lekanayrodasbol (na ez is egy kulon poszt:) all meg a sor, es ilyenkor aztan vegkepp nem tudsz bemenni, feltetelezve, hogy azert meggyozodtunk rola, hogy az elozes feltetelei adottak. Konkretan nem azetr docog a sor, mert elotte baleset van, vagy mondjuk utfelbontas van, ez is megesik, es ezert sem jo, ha hagyjuk kialakuklni az oszlopokat.
Oszlop elozesre amugy (ha valaki sokat jar falvak kozott), meg jo megodlas lehet, ha jardaszigetnel elozunk (megfelelo korultekintessel!), ez altalaban akkora sokkot okoz a vasarnapi soforoknel, hogy boven lesz helyed besorolni :)

dr. trafik nomac 2011.07.11. 19:09:53

@yxcvbnma: "@nomac:
Gratulálok, megtaláltad minden rossznak a gyökerét, a Suzuki tulajdonosokat... :)" Akinek nem inge... Sokat jarok alsobrendu utakon -munka-, es magamban fogadast kotok mindig, hogy vajon mi lehet elol, nem cifrazom tul, mert mindig suzukira fogadok, olyan 50%-ban jon be. Picit olyan ez mint regen a sokda 120, na ha azt meglattam, akkor egybol ket kezzel fogtam a kormanyt :)

yxcvbnma 2011.07.11. 19:15:07

@vidifan:
bűvös 90? Az maximum 80:) De kmóra szerint megy, de biztos ami biztos csak 80-al. Vagyis óra szerint 80, ami valóságban max 70. Mert a keresztanyja unokája másodunokatestvére fia mesélte, hogy kapott 30rugós sárga csekket Szombathelyről...
Én meg mennék GPS szerinti 107 km/h-val...

A tükröt meg úgyse szokták nézni, mert már előzni is úgy kezdett, hogy kiesik elém tükörnézés nélkül...

A párom is úgy tette le a jogsit, hogy nem előzött forgalmi vizsgáig!!!!
Első próbálkozása egy traktor előzése volt, 30km/h, 4es fokozatban. Csodálkozott, amikor ez után eléggé erőteljesen nemtetszésemnek adtam hangot, és az oktatójának az anyukáját is eléggé csúnyán felemlegettem...

Na azért mostanra már eléggé jól megtanult vezetni, sőt a visszakettőpadlógáz combót is alkalmazza:)

Tibi88 2011.07.11. 19:17:38

@nomac:

Jobbat mondok. Szemben főútról lekanyarodósáv, benne autó. Nekiállsz előzni, így a szembelévő mellett balról a kocsisor amit előzől, jobbról meg egy paraszt aki előz(te/én/akárki más) :D

akárki lehetek:-) 2011.07.11. 19:36:55

@Tibi88:
1. Amikor előtte vagy és ilyen erős az ótód, hiába gyorsít rá, beférsz elé egy kis gázfröccsel.
2. Ha (ha-val nem kezdünk mondatot) ahhoz, hogy mögé kerülj, fékezned kellett volna, akkor nem olyan hosszú az az elfogyó sáv, hogy 4-el elé kerülj.
3. Nincs 3
Most mesélj tovább!

Tibi88 2011.07.11. 19:50:09

@akárki lehetek:-):

1.Amikor nem gyorsított rá, akkor volt 7-8 méter két autó között. Láttam hogy gyorsít (vérszemet kapott az indexemre...) Tehát a 7-8 méterből volt jó esetben 5. Ami jó eset, tehát egy 4,7 hosszú autót nem teszek be centire két autó közé 50 felett.
2. Hát-tal nem kezdünk mondatot, Ha-val lehet :) Forgalomtól elzárt területen mentem át a gyorsítása miatt. Előtte gondoltam szabályos leszek, és még átsorolok. Mögötte meg jó pár autó volt

akárki lehetek:-) 2011.07.11. 19:54:07

@Tibi88:
1. Lehet, hogy Hát:) régen jártam iskolába.
2. 1 kis lassítással megoldottad volna szabályosan, főleg, hogy nem siettél:)

Deszkás 2011.07.11. 20:03:40

@Gerzsonka: Látom, a helyzetet nem ismered fel. Konvojban úgy haladunk, hogy beférjenek elénk, kivéve, ha előzéshez készülünk fel. Ennyi. Nem az a fasz, aki előz, hanem az, aki ezt megpróbálja megakadályozni, nem hagyja visszatérni. (Mit előz ez a fasz, ha nekem nem megy?! címszóval rámegy az előtte lévőre, nehogy beférjen elé. Te is ilyen vagy?)

Deszkás 2011.07.11. 20:09:15

@Gerzsonka: Tehát mellédumálsz, nem is a postról írsz?

D4D 2011.07.11. 20:23:50

@babo_: @tocibacsi:
A felső sor idézet akart lenni.

D4D 2011.07.11. 20:30:40

@lrs: "A jobbra forduló is hibázott"

Aki kikanyarodott, az balra kanyarodott.

D4D 2011.07.11. 20:31:46

@Gerzsonka: Jobb ha tudod, Ausztriában is szabad több autót egyszerre előzni.

Tibi88 2011.07.11. 20:31:57

@akárki lehetek:-):

Hát nem hiszem. Ja elrontottam a mondatot... :)
Mögötte sokan voltak, 10 kocsinyit nem várok ki, akkor inkább odalépek neki. Azt meg nem akartam hogy miattam valaki fékezzen, olyat nem szoktam :D

D4D 2011.07.11. 20:35:57

@nomac: Akik nem hagynak helyet, azok csinálnak, mikor megy a jobb index, az autó meg sorol a sávba

yxcvbnma 2011.07.11. 20:41:18

@Deszkás:
Igazad van.
Felőlem mehetnek konvojban 40el is. Ha ennyit diktál a biztonságérzete, fogyasztási csúcsra hajt, vagy bármi okból lassan megy, tegye.
De akkor hagyjanak annyi helyet, hogy ne kelljen egyszerre 10~20 autót megelőzni, hanem apránként is tudjam előzni őket.
Így nem kell várni a kilométer hosszú egyenesre, lehet előzni rövidebb belátható szakaszon is. Meg ugye az előzés egyik kritériuma, hogy előre lássam a visszatérés helyét.
Azt már meg se merem említem, hogy a javasolt 2 mp-es követési távolság 70-nél kb. 40 méter, helyette meg van max 5 méter...

A másik agyzsibbasztó dolog, az éjjeli vezetéskor, hogy az első autó tompítottal megy lassan, még véletlenül se reflektorral. Bár persze, hogy lassan megy, mert ugye a tompítottal alig lát valamit...
Így azért kicsit lutri kimenni baloldalra, őt lehet biciklis, őzike, bármi az úton. Ha meg ismeretlen úton megyek, akkor még az út vonalvezetését is fel kell térképezni.

Aztán megy a villogtatás az előzés után (fegyelmezésre ugye egyből megtalálja a refit, csak épp rendeltetésszerű használatát felejtette el), ha félig kiteszem a kocsit a baloldali sávra (a szembejövő autó ugye nincs, mert látnám a világítását, a sáv közepén meg valószínűleg nem kóborol semmi), és nyomok egy pillanatra refit, hogy az előzési szakaszt bevilágítsam, oszt ha szabad, akkor tűz, előzés letudva.

De mindegy, kár ezen stresszelni, már fel se veszem.

igazi hős 2011.07.11. 21:42:26

@"streetfighter": Sok lóerő a mazsoláknak kell, a profik megoldják anélkül. Kérdezd meg bármelyik 1.0-s Suzuki vagy 1.4-es Astra tulaját :-D

"streetfighter" 2011.07.11. 21:50:56

@vidifan:
Amikor utoljára jártam a 85-ösön (Április), nagy volt a forgalom, de nem megoldhatatlan.
Szeretem a kihívásokat.
Mondjuk, sajnos némi rizikó is van benne, mert sok a mazsola az úton. Én meg az ő szemükben a felelőtlen "száguldozó vadbarom" vagyok. :)

"streetfighter" 2011.07.11. 21:59:20

@igazi hős:
Pontosan. :D
Viccet félre téve, tényleg sokat számít az autó. Mostanában néha vezetek egy 1.6-os régi Suzukit. Nem gyenge (96 Le/900Kg), de a Toyota után kétszer meggondolok minden előzést és nincs is kedvem különösebben száguldozni.
Ezen azért érdemes lenne elgondolkodnia az észt osztó okoskáknak. Ne magukból induljanak ki.

nemecsek ernő áruló 2011.07.11. 22:14:23

@Deszkás: Hol is mondtam, hogy a posztról írok? Miért nehéz értelmezni a szövegemet? Komolyan! Ennyi funkcionális analfabéta olvassa ezt a blogot? Nincs több kérdésem!

yxcvbnma 2011.07.11. 22:34:50

@"streetfighter":

Na igen, nem a lóerő a lényeg, hanem a nyomaték. A Swift meg 3000 alatt teljesen halott(1,3 16V-vel és 1,6-ossal van tapasztalatom).

Én a most futó Laguna 2.0 Dci-jében csalódtam, a középső 150 pacisban. Alul 0 nyomaték (de annyira hogy lefullad induláskor!!), 2500nál meg úgy indul meg, hogy az ember hátravágódik az ülésben. Teljesen sikerült is megutáltatni emiatt a (az amúgy baromi kényelmes) kocsi... A kigyorsítás se sima gázpedállenyomás volt, hanem előtte visszagang (mert minek pörgetni 90es tempónál 2~3000-et egy ekkora dízelmotort?), majd a kocsi gondolkozik egy kicsit, és elindul mint egy mozdony.
De ez nem lehet egyedi példa, mert hasonlót írtak az Opel Antarára 2,2 Cdti-re a totalcar tesztjében.
Ilyenek az új fejlesztésű dízelmotorok?

Deszkás 2011.07.11. 22:35:01

@Gerzsonka: Ezt akkor kinek írtad?! "Elnézést kérek, de muszáj:

Szóval gratulálok, gyökér voltál, és ezt még világgá is kürtölöd. EZÉRT van sok baleset, és nem azért, mert apa megiszik egy pohár sört, vagy 90 helyett 95-tel megy!"

Deszkás 2011.07.11. 22:40:26

@Gerzsonka: Máskor talán ha nem a postolóra írsz, hanem valakinek, akkor szépen rányomsz a válasz gombra! Mert így bizony, hogy csak úgy odabiggyeszted a hozzászólásod, nem egy embernek az jött le, hogy a postolóra teszel megjegyzést. Akkor elgondolkodhatnál, hogy ki is a funkcionális analfabéta, mert még a végén kiderül, hogy te, mivel nem írsz egyértelműen és elvárod tőlünk, hogy kitaláljuk a gondolataidat.

"streetfighter" 2011.07.11. 22:44:09

@yxcvbnma:
Hááát, én pont olyan autót vezetek, ami neked ezek szerint nem tetszene. :)
Én viszont imádom. Ez egy külön katagória. Kinek a pap, kinek a papné.
Az én autóm 1.8-as turbó nélkül 192 LE és 8300-at pörög, de a nyomaték csak 180 Nm 7000 felett. Viszont tartom a lépést a BMW 530 D-vel igen sokáig, pedig az 240 LE és 500 Nm. Akkor, hogy is van ez? A súly lóerő arány 6,4 Kg/le.
Országúton nem sok ellenfél akad. :) Autópályán nem is szeretek autózni, unalmas.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.07.11. 23:00:33

Azt kellene tudomásul venni, kedveseim, hogy vannak a nagyszájúak, akik naponta 2-300 km-t is vezetnek, és vannak azok a főleg hölgyemény sofőrök, akik csak szombaton-vasárnap látnak kormányt. És van a drága üzemanyag is. Nem kötelezhetsz másokat, hogy autóversenyzők legyenek, mint te.

yxcvbnma 2011.07.11. 23:04:11

@"streetfighter":

Az 1,8 benzin (gondolom az, mert dízel nem pörög 8300-at) az teljesen rendben van. 192 Le meg kifejezetten szép teljesítmény ekkora motorból. Rákérdezhetek, Celica?:)
De ha gondolom odalépsz neki, akkor gondolkodás nélkül ugrik, másodpercig se hezitál.

Na erre nem volt képes a dízel Laguna. Országútra teljesen sz*r volt. Autópályán viszont rendben volt, tempomat 140, 7 literes fogyival:S Közlekedőedény...

Viszont az 19 dci-s megan az teljesen más világ volt. Ha odaléptem megindult, nem volt vele gond az országúti előzés, és nem kellett állandóan váltogatni. A gyorsításhoz volt nyomaték a teljes fordulatszám tartományban. Oké, nem tartott a lépést sem milyen bmwwel, de nem is volt célom:). Cserébe egy jó kis utazóautó. Pedig csak 120 Le.

"streetfighter" 2011.07.11. 23:39:04

@Kara kán:
Ha rám is céloztál, akkor félre értesz.
Én nem kötelezek senkit semmire, sőt örülök, ha hagynak menni. Csak azt szeretném, ha néznének a tükörbe is, és vegyenek észre, ne csak magukból induljanak ki.

"streetfighter" 2011.07.11. 23:41:01

@yxcvbnma:
Corolla TS.
Ugyan az a hajtáslánc, mint a Celica, csak "hasznosabb" autó.

bunkóbéemvés 2011.07.11. 23:57:48

Csak abban vagy hibas, hogy nem olyan autot vettel, amivel kenyelmesen lehet elozni :P

''autónepper.'' 2011.07.12. 00:14:24

én mit csináltam volna? padlógáz azt hadszojon .

Roy 2011.07.12. 07:05:58

@SomyTomy: Te hol láttál előzni nem lehet táblát? ELŐZNI TILOS TÁBLA LÉTEZIK CSAK!!
Te is ott tanultad a KRESZ-t ahol a poszt írója. Nézz már utánna egy kreszkönyvben, de itt az interneten is megteheted.
www.felkerek.hu/kresztablak.pdf

D4D 2011.07.12. 08:49:17

@Kara kán: Akinek nincs pénze benzinre, az menjen biciklivel.

A spórolás nem ott kezdődik, hogy 70-el megyek egy olyan úton, ahol 110 a megengedett (8-as).

A spórolás ott kezdődik, hogy nem a padlólemezt kinyomva gyorsítok, hagyom az autót gurulni, nem nyomkodom állandóan a féket,....

Nekem 6 körül fogyaszt (diesel), Balatonról hazáig mindössze négyen előztek meg. Ebből kettő azért, mert beszorultam egy busz mögé.

@"streetfighter":
Kipróbáltad az utat? Ha igen milyen?

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.07.12. 10:53:11

D4D: Nem érted. Miért is értenéd.
A drága benzin miatt megy biciklivel is az illető - ami dicséretes - de ez azt is jelenti, hogy kevesebbet megy autóval, vagyis nem annyira rutinos.
Ha már ide eljutottunk, akkor szerintem az autópályán a jelenlegi min. 60 km/h-t fel kellene emelni 80 km/h-ra.
Mit gondolsz, ettől pörgősebb lenne az autópálya?

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.07.12. 10:57:13

Tibi88 2011.07.12. 10:45:23
Nagyon köszi, irtó izgalmas felvétel. Én is gondolkoztam már azon, hogy felszerelek egy ilyen kamerát, de én tipikusan öregurasan vezetek, nem t'om megérné-e.

"streetfighter" 2011.07.12. 13:47:25

@Tibi88:
Ja, jó kis videó. Láttam már. Szeretem ezeket az eredeti felvételeket nézegetni, lehet belőle tanulni.
Mivel sokat előzök, ezért nekem is voltak kalandjaim. :)

"streetfighter" 2011.07.12. 13:49:24

@D4D:
Most a héten fogom kipróbálni. Majd beszámolok róla. :)

D4D 2011.07.12. 15:05:50

@Kara kán:

Így már értem.

60-ról 80-ra? Nem tudom.

A fő bajt abban látom, hogy sokan nem nemképesek, hanem nem hajlandóak gyorsítani a drága benzin miatt. Mert szerintük 70-nél kevesebbet fogyaszt a kocsi mint 100-nál, ami esetleg még igaz is, de a különbség elenyésző.

Az igazi megoldást a jogosítványhoz jutási feltételek gyökeres átalakításában látnám.

fatia-negra 2011.07.12. 15:11:41

@D4D: nem értem mi köze a vezetés tudásnak a fogyasztáshoz...

mellesleg segítek... az én 2,0 tdi m 6osban 1000-es fordulaton fogyaszt legkevesebbet...

2,5 litert (ekkor 55-60 km/h a tempó...)

140-nél 7,0, 210 nél 7,5-8,0

semmikép nem fogyszt többet 8nál...

tehát két eset van... 60-nal megyek, vagy 210-zel...
az elsőnél nagyságrendileg kevesebbet (egy siófok-bp odavissza úton a megtakarítás 10 liter 3600 Ft) fogyaszt, a második esetben "meg már ugyismindegy"

D4D 2011.07.12. 15:15:05

@fatia-negra:

Csupán annyi, hogy aki tud vezetni, az feléri ésszel, hogy nem a 8-ason kell 65-el fogyasztási csúcsot javítania.

fatia-negra 2011.07.12. 15:36:47

@D4D: a butaságot összemosod a vezetés tudással...

mellesleg nem a 8ason szoktam, hanem autópályán...

Tibi88 2011.07.12. 15:55:42

@fatia-negra:

Pályán 150nél 9 liter körül, 210nél meg 18 :D

Itt jön elő hogy ki mennyi pénzt szán rá az autózásra. Én inkább megyek 150el pályán és fogyasszon 9,5et, mintsem 110el, hogy legyen 8 liter vagy ki tudja mennyi. 170 km pályázásnál már elég sok időt nyerek.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.07.12. 17:10:58

@Roy: Sehol, nem mondtam, hogy van. Idézve önmagam: "TÁBLA NEM TILTJA UGYAN, de nem lehet előzni, mondjuk mert beláthatatlan a kanyar, és hasonlók." Légyszives legközelebb olvasd el, amire válaszolsz. Amúgy meg nincs jogsim, ugyanis gimnazista vagyok.

qqwweerrttzz 2011.07.12. 19:22:24

@Bozdurgán:
A: Ilyen rövid távon a legegyszerűbb megoldás: Taxi :-)
Én jártam már úgy, hogy a kocsim "szabadnapos volt", haver se volt közelben, így egyszerűbb volt tetőcsomagtartós taxit hívni, hogy egy (ilyesmi: www.praktikerwebshop.hu/termekek/univerzlis_ltra_3x10/?id=215283 ) létrát kivigyen a telekre a "gyümölcsbetakarításhoz" (mert a kétágú falétra (festőlétra) megadta magát), mint 1 órát várni amíg valaki ráér, hisz a családnak gyümölcselvonási tünetei voltak. :-)

Régen mikor nem volt kocsim olyan helyen dolgoztam, hogy elfordult, hogy "ki kellett települni" nem egy kis táskával :-) A céges kocsinak jobb dolga is lett volna, tehertaxin elveszett volna az a "sok" cucc, így sima taxi: "egy kombi kocsit kérnék mert sok a csomag". A számlát a cég el tudta számolni, és a céges autó is mehetett máshova.

Igaz én nem pesten lakom/dolgozok de talán nem csak errefelé vannak ilyen igényeket is teljesíteni tudó/akaró taxik.

B: feldobod a kocsi tetejére. :-)
A KRESZ szerint gondolom kell tetőcsomagtartó, de ilyen rövid távon talán kockáztathatsz. Valami szivacs nem árt, hogy ne a jöjjön le a festék a tetőről. A gumipók felejtős szerintem. Ami neked kell az a "rögzítő heveder (spanifer), racsnis feszítővel", valami ilyesmi: www.thulearuhaz.hu/product/show/thule-rogzito-hevederek/3826/323-thule-feszito-heveder-spanifer.html , de természetesen jó a Tesco-gazdaságos is :-) (Ez a taxis megoldásnál is jól jöhet, erősebb mint a gumipók, és attól még, hogy a taxin van tetőcsomagtartó nem biztos, hogy van gumipókja is.)
Rögzítés módja (mivel nincs tetőcsomagtartód): nem a leengedett ablakon keresztül, hanem ajtó kinyit, tetőhöz odarögzít, ajtó visszacsuk. Csak arra kell vigyázni, hogy feszítéskor a szigetelést mikor összenyomja, ne szakítsa el. Mivel párban adják elöl hátul el lehet játszani, ha rendesen megfeszíted olyan stabil lesz, hogy lehetetlen elhagyni. Saját tapasztalat. :-)

Egyedül a mérettel lehet gond. Ez is benne van a KRESZ-ben, hogy mittom én hány centivel (20 v. 40) nem nyúltat túl egyik oldalon sem a tető v. az autó szélességén. De hát ilyen rövid ez távon kit érdekel? :-)

dagger 2011.07.12. 20:10:40

egy szakadt autóm van 110 lovas, néhány példa:kalaposok követik a traktort 40-el, 6-dik vagyok. előzni kezdek de a 3-dik kijön elém persze tükör index miafasznak. én akkor már vissza 2 padlógáz után 3-dikban jóval 90-100-as tempónál vagyok. satu, duda, reflektorozás, éééééss 10 esetből 2x észre sem vesz bázmeg.
másik eset: előzném a 10 autóból álló sort ami 40-el megy, apránként. látom hogy jönnek szemben, és bazmeg nem enged be mondjuk a 5-dik és a 6-dik autó mert 1 méterre mennek egymás valagában.
ilyenkor jön képbe a szakadt külsejű autó, és egyszerűen kibaszom jobbra az indexet és odanyomom az autóm orrát az 5dik autó seggéhez, majd kezdek szépen vissazsorolina sávomba. persze a 6dikban ülő félti a még 10 évig havi 80 ezerbe kerülő szarát és lám beenged :D az egész művelet alatt 50-ről 90-re gyorsítok majd vissza fék 50-re hogy el ne toljam az előttem levőt.
És már számtalaszor kellett igy csinálnom, mert a parasztja hajlandó 50-el követni a lassú járművet 30 km-en át is, de helyet besorolni nem hagy.

''autónepper.'' 2011.07.12. 23:59:44

@dagger: ezt ugyan úgy meg csinálom én is... és nem szakadt autóm van.

dagger 2011.07.13. 00:32:35

@''autónepper.'': de az enyem viszonylag kiskategorias kaszni(nak nez ki)
IFA-val mindenkit beengednek :D

tocibacsi 2011.07.13. 07:24:08

@Deszkás: de van. csak vannak kivételek...
@D4D: nem konkrétan arra gondoltam, hanem ez a kép alakult ki...

pl. több jármű előzése: csak anniy van, h nem kell egyesével visszasorolnod. De mindne jármű leküzdése után újra és újra nulláról előröl kell a szabály értelmében mérlegelni, h az előzés feltételei fennálnak e...

tocibacsi 2011.07.13. 07:36:33

"Járműsor folyamatos előzése során annak minden tagjával kapcsolatban meg kell győződni az előzés feltételeinek meglétéről. Annak a járműnek az előzését kell megkezdettnek tekinteni, amelyet az előzést végrehajtó már annyira megközelített, hogy az elöl haladó irányváltoztatása ténylegesen zavarná az előzést végrehajtót."
www.vezetunk.hu/kresz_2005_jav.doc
Anno ebből mazsoláztunk...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.07.13. 08:06:17

@fatia-negra: "nem értem mi köze a vezetés tudásnak a fogyasztáshoz..."

Ó, barátom, rengeteg. Ha tudnál, értenéd. :-D

Deszkás 2011.07.13. 08:24:03

@tocibacsi: Elég sok kivétel van. Tehát konkrétan az a kijelentés, hogy kereszteződésben előzni tilos, fals, hazug és megtévesztő.

D4D 2011.07.13. 11:21:32

@tocibacsi: Ez így van.

Néha szoktam 2-3 másodpercet tökölni a bal oldalon két autó között, amíg meg nem bizonyosodom felőle, hogy mehetek tovább.

zooDoo 2011.07.14. 09:17:17

Ha belátható az útszakasz, egyértelműen előzésbe kezdek. Mivel az útra kanyarodónak tájékozódnia kell, mielőtt megkezdi a kikanyarodást.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása