Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Hídlehajtón ne parkolj!

2011.07.13. 08:13 :: Don Blasius

Alapszabály, hogy hídon, alagútban nem állunk meg illetve a be- és kijáratuknál sem. Városi környezetben viszont lehet félrevezető egy ilyen helyszín, főleg, hogy a Kara kán által megemlített Erzsébet hídi lehajtó aljában én is rendszeresen látok sorban parkoló autókat. Ezt látva és tiltó tábla hiányában sokan úgy gondolják, hogy szabad. Persze jogos a büntetés, de talán a felvetés is, hogy táblával kellene egyértelműbbé tenni  a tilalmat (meddig tart a hídlehajtó). Addig eléggé úgy fest, mintha valakinek érdeke lenne, hogy mindig legyen errefelé elegendő tilosban várakozó.

Három napja történt velem az eset (július 7-én), tehát friss, még meleg, sőt égetően fájó.

Nem bonyolult, nagyon röviden elmondom.
Az Erzsébet híd budai lehajtóján, tudod, amely a Gellért-tér fele menő (majd' azt mondtam, hogy hadiút), a kanyar után jobboldalt lesz még egy sáv, amely átmegy a híd alatt is, de a Rác-fürdő előtt parkoló autók miatt igazából mindenki a belső sávot szokta használni. Tehát a lehajtón jobb oldalt van egy kb. 60 m hosszú kvázi leálló- vagy pihenősávszerű kis öböl. Nos, itt szoktak megállni azok, akik amúgy a fürdő előtt vagy annak parkolójában már nem remélnek helyet találni, vagy akiknek, például, találkájuk van a Döbrentei téren, Sissy szobra mellett. Tény, hogy a jobb oldalon a szegély végig pirossal ki van festve, de egyrészt lekopott, másrészt ránőtt a növényzet, harmadrészt, ha már sokan parkolnak ott az ember ösztönszerűen beáll mögéjük. ezt tettem én is csütörtök du. 2 körül, pontosan a  47°29'26.31"É és  19° 2'46.92"K földrajzi koordinátáknál.

 



 

Kiszálltam a kocsiból, és elindultam a híd felé, mert Pestre akartam átmenni. Szerencsémre, a híd elején még visszanéztem félutamból, és szememből a könny kicsordult. Hogy kiért? Két fehér pólós alak fényképezgetett a kocsim mellett, sokakat már el is űztek onnan. Lóhalálában rohantam vissza, mert tudtam, hogy itt baj van, és tényleg az volt. A közterület-felügyelet porkolábjai voltak, akik 20 ezer forintos költségtérítéses áron fényképeztek, tilosban parkolás indokával. Végül kiderült, hogy mivel a helyszínen megmutattam az okmányaimat, megúszom 10k ft-tal, amelyet 30 napon belül kell beperkálni.

Hivatkoztam én arra, hogy nincs ott sem „Megállni tilos!”, sem „Várakozni tilos!” tábla, a hatóság szó világosan kimondta, hogy egyrészt ott van a piros vonal, másrészt meg az 1975. évi KRESZ-törvény, amely tiltja a hídlehajtón való megállást/parkolást.
Tudom, nem lehet mentségem, de őszintén bevallottam, hogy nem ismertem ezt a passzust, majd ellentámadtam azzal, hogy jó-jó, nem kötelező, de illene kitenni oda egy fent említett tiltótáblát. Udvariasságból, például. Persze, hamar kiszámoltam, hogy annak a táblának a kihelyezése belekerülne a hatóságnak kb. 40 ezer ft KÖLTSÉGET jelentene, míg ha nem teszik ki, akkor egy nap simán befolyik a bírságokból 400 ezer ft BEVÉTEL. 
Érted?! Mert huncut ám a hatóság, megles, majd elcsíp...

87 komment

Címkék: budapest közlekedés híd autó rendőr büntetés parkolás kresz belváros lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

esef 2011.07.13. 08:28:36

ezen mi a fészkes fenét nem lehet érteni?
kijelölt parkolóhely? nem. hát akkor?

Tron65 2011.07.13. 08:32:05

1: PIROS színű útburkolati jel NINCS (mint piros színű megkülönböztető jel sincs)
2: megállni tilos tábla nincs
3: az elmúlt 30 évben akármikor mentem arra (egy pár hónapos villamospálya felújítást kivéve) MINDIG állt ott autó
4: hogy meddig tart a híd lehajtó, már lehet vita kérdése

fatia-negra 2011.07.13. 09:13:02

a Zöld Pardon mellett álltam így egyik napos délelőtt 20 másik kocsi között... az alatt az egyóra alatt CSAK AZ ENYÉM bírságolták meg:)

gondolom a hivatalos közterületfoglalással rendelkező (félkerületre) ZP ben megittak "egy üdítőt" a közteresek...

de ez csak összeesküvés elmélet, aki nem hiszi járjon utána:)

theutat villám 2011.07.13. 09:13:11

Ezt a posztot megint nem értem.

Szabálytalan voltál? Igen. Megérdemled a büntetést? Igen. Mi a kérdés??? Pofa befog, fül-farok behúz és csekk befizet.

Komolyan arra hivatkozol, hogy "mások" is szoktak ott állni? Elég gyenge érv... Az ember nem ösztönszerűen közlekedik, pláne nem követi a birkákat, ha azok még szabálytalanok is.

2011.07.13. 09:31:38

@theutat villám: "Komolyan arra hivatkozol, hogy "mások" is szoktak ott állni? Elég gyenge érv..."

azert nem minden arany, ami fenylik. en pl. egyszer alltam be egy kiallo auto helyere, 12 forintra vagtak meg, mert roki hely volt. tabla nelkul, csak felfestessel. jartam mar ott, de mindig allt bent auto, otletem se volt errol. raadasul nem "standard" roki hely volt, azok odebb voltak, csak egy patika elotti, a patika meg zarva volt ket oraja. eleve, mit kerestek ott a kozteresek este fel9kor?

mindenesetre nem jottem ide pampogni, hanem befizettem, ennyi.

bobby 2011.07.13. 09:42:52

Mindig van mentség, és mindig értetlenkednek...
Fogyatékos-e a posztoló?

fatia-negra 2011.07.13. 09:51:03

@Rick Astley: "mit kerestek ott a kozteresek este fel9kor?"

PÉNZT, sok pénzt, még több pénzt...

Tibi88 2011.07.13. 09:55:57

@Rick Astley:

Én ilyet az állatkert előttem játszottam el 1x. Állt ki a helyről az autó, amikor megláttam megörültem és mutattam hogy jöjjön csak. Betettem a kocsit és utána néztem miért fényképezgetik a kocsit. Visszamentem, kérdeztem hogy ennyire tetszik, vagy valami inkább nem tetszik. Utóbbi volt, elmondta hogy 2 mozgássérült hely van a ligetben. Az egyiken én álltam a másik meg a széchenyi fürdőnél van. Az mellékes volt, hogy nem a bejárathoz legközelebbi volt ez, és a tábla gyönyörűen a fa mögött volt, amit csak akkor vettem észre mikor alá álltam. Kiegyeztünk helyszíni 5 rongyban. Abba viszont már nem mentek bele, hogy egész nap ott álljak. Pedig mondtam nekik hogy 5 000be belefér :D

Az állatkerti zebra előtt 3 hellyel van ez a felfestés, és semmiben nem különbözik a többi helytől. Felfestés volt, ezért mentem bele hogy fizetek. Tábla tényleg nem látszott (mellékesen a felfestés se látszott a kocsiból)

Hurri Kán 2011.07.13. 09:59:14

Egy darabig rendszeresen ugyan így parkoltak a Margit-híd budai lehajtójánál, ahol kettéágazik az út, egyik irányba lehet a híd alá visszakanyarodni, a másik megy Óbuda felé. Rendszeresen parkoltak a szélső sávban, mintha parkoló-hely lett volna, pedig nem volt az...

gmower (törölt) 2011.07.13. 10:16:44

40. § (5) Tilos megállni: f) hídon, aluljáróban, alagútban, valamint ezek be- és kijáratánál;

I. Az úttal kapcsolatos fogalmak

k) Útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása.

Ezek alapján én azon az állásponton vagyok, hogy a posztoló szabályosan parkolt, mivel a híd után már volt egy kereszteződés, ami után már szerintem nem beszélhetünk a híd kijáratáról (mert olyan fogalom nincs a KRESZ-ben, hogy hídlehajtó). Vélemény?

TothLali 2011.07.13. 10:37:41

@gmower: Árpád-híd meddig híd? Szigeti lejáró, rakparti lehajtó... stb.

gmower (törölt) 2011.07.13. 10:46:00

@TothLali: Jó kérdés! Egyáltalán mi az a híd? Miért nincs ugyanúgy definiálva a KRESZ-ben, mint az útkereszteződés?

Közben rájöttem, hogy itt adott helyen bukó az érvelésem, mert maga a kereszteződés is híd. Ilyenformán valóban egy híd kijáratánál parkolt, csak nem az Erzsébet hídén, hanem egy névtelenén :)

De komolyan: Honnan a rákból kell tudnia egy sofőrnek, hogy hol kezdődik egy híd, és az hol ér véget? Ez az autóból egyáltalán nem látszik....

Tron65 2011.07.13. 10:46:29

@Tibi88: Ha ottvoltál és nem hagytad még el az autót, akkor nem jogos ez a bünti se!

metal · http://electric.blog.hu 2011.07.13. 10:59:32

"Persze, hamar kiszámoltam, hogy annak a táblának a kihelyezése belekerülne a hatóságnak kb. 40 ezer ft KÖLTSÉGET jelentene, míg ha nem teszik ki, akkor egy nap simán befolyik a bírságokból 400 ezer ft BEVÉTEL. "

Hihetetlen, ott tartunk, hogy a sok hülye mindenkire szarunk köcsög, amikor megbüntetik nem behúzza a farkát, és kussol, hanem sír, és gyártja az összeesküvés-elméleteket!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.07.13. 11:13:27

@gmower: Egyetértek! Szerintem is jogtalanul bírságolnak!

De hát nem ez az első eset!

ex-dr. vuk 2011.07.13. 11:20:08

Sosem ertettem ezt az ervet, hogy "nincs megallni tilos"... ezen kivul meg kismillio helyen tilos megallni, nem csak ha tabla tiltja. Tabla akkor kell, ha az egyeb okok miatt amugy lehetne, de ott valami mas miatt megsem szabad.

borso 2011.07.13. 11:21:03

hányszor kell még elmondani, hogy abszurdisztánban csak ott lehet parkolni ahol tábla megengedi, máshol alapból tilos!

D4D 2011.07.13. 11:28:17

@gmower: Ha akarom, akkor a lehajtó azon a szakaszon szintén híd.

Bár én úgy emlékszem, hogy régen volt ott egállni tilos tábla.

gmower (törölt) 2011.07.13. 11:34:48

@D4D: Igen, már én is észrevettem a műholdképen (mint írtam is következő hozzászólásomban), hogy maga a kereszteződés is híd tulajdonképpen... Namost, én ezt nagyon jól látom itt a gép előtt ülve műholdképen, de igazság szerint mikor már kismilliószor mentem ugyanitt, az autóban ülve sosem fordult meg a fejemben, hogy ismét (vagy még mindig) hídon haladok. Pont ez lenne a fő kérdés, hogy honnan is kellene tudnia egy sofőrnek, hogy épp egy hídon, vagy annak "kijáratán" halad, és hogy ezek meddig is tartanak pontosan? A KRESZ-ben egyik fogalom sincs definiálva. Valamikor rég egyébként még parkoltam is ott egyszer...

Budapesti Szexipari Vállalat 2011.07.13. 12:52:21

Bárcsak egyszer látnám, hogy az éjszaka ott - meg a hegy lábánál végig a járdán - parkolókat megbüntetik, akik a Romkertbe menve parkolnak szabálytalanul szerte a környéken.

De érdemes lenne a rendőröknek szondáztatni is, mert kétlem, hogy a sok Romkertben bulizó csak üdítőt inna egész éjjel.

A buszmegállóba parkolókat, záróvonalon megfordulókat (köztük természetesen taxisokat) már nem is említem.

A rendőrség pár éjszaka alatt beszedhetné a fél államadósságot.

Navarone 2011.07.13. 13:08:12

Úristen, ennyit sem tud valaki, hogy ilyen lehajtón nem szabad parkolni? :D
Bezzeg ha valaki belehajt az autója hátuljába, akkor fel lenne háborodva :D

KRESZből egyes, leülhetsz, fiam!

Navarone 2011.07.13. 13:15:27

@theutat villám: abszolút egyetértek! A posztoló nagyon hülye!

Mondata: "huncut ám a hatóság, megles, majd elcsíp..."
Válaszom: kedves posztoló, csesszél ki a hatósággal: LÉGY SZABÁLYOS!

killerkaller 2011.07.13. 13:39:39

@Tron65: "4: hogy meddig tart a híd lehajtó, már lehet vita kérdése" Pont ezt a nem egyértelmű helyzetet használják ki a közteresek, persze, hogy az autós kárára.
Bolondok lennének egy táblával, vagy útburkolati jellel egyértelművé tenni a helyzetet.

Tedat 2011.07.13. 14:29:56

"Tehát a lehajtón jobb oldalt van egy kb. 60 m hosszú kvázi leálló- vagy pihenősávszerű kis öböl."

Jó a szöveg... De mi az, hogy "kvázi leállósáv". Leállósáv? Nem az. Akkor meg?

Egy dologban igaza van a posztolónak: fessék fel sárgával és rakjanak ki táblát oda, ahol nem egyértelmű a helyzet.

Utána pedig aki mégis oda áll, annak pofa be.

Hurvinyek 2011.07.13. 14:31:40

Akkor feltenném a kérdést a sok "elbasztad,fizess " véleményt formálóknak. Ha egy keréknyomnyival felállsz a járdára, az járdán parkolásnak, vagy bénán parkolásnak számít?

Démonmac1 2011.07.13. 14:33:58

Tipikus magyar mentalitás hemzseg a posztokból, a "dögöljön meg a szomszéd tehene is" feature kiségítében.
Táblát tegyenek ki, és ha annak ellenére megáll, akkor lehet a farkára lépni, mert így...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.07.13. 14:35:04

Meg ne magyarázza nekem senki, hogy az a kunkor még a hídlehajtó, mert kiröhögöm...

Köldökszösz (csodalampa) 2011.07.13. 14:39:35

@Hurvinyek: Ha csak a keréknyom, akkor nem, de ha a kerék is a járdán van, akkor igen.

okostojgli (törölt) 2011.07.13. 14:42:34

"ha már sokan parkolnak ott az ember ösztönszerűen beáll mögéjük"

Majd otthon asszonynak azt mondom, hogy a barátnőmet ösztönszerűen kefélgetem.

lamed 2011.07.13. 14:56:08

Nagy hiányossága ez a KRESZ-nek, hogy nincsenek benne definálva olyan alapvető fogalmak, mint „híd”, „lehajtó”, „út” stb. Ez önkényes bírságolásokhoz, bizonytalansághoz, szabálysértésekhez vezethet. Az ilyen „szabályozás” a diktatúrákra jellemző, ahol minden tilos, de ritkán is ellenőrzik, mindenki megszegi a szabályt, így bárki bármikor büntethető válik.
Például a híd mitől híd? Minek kell lennie alatta, hogy hídnak nevezhessük? A Duna biztosan elég ok erre, de sokszor nem ilyen egyértelmű. Vagy a lehajtó milyen hosszan lehajtó, ha mondjuk nem keresztezi egy másik út? Ameddig a szem ellát?
Vagy egy útnak milyen hosszúnak kell lennie ahhoz, hogy kereszteződésnek nevezhessük a vele való találkozást, és hatálytalanítson sok tiltást?

phaszfej 2011.07.13. 14:58:29

Minek tennének táblát oda, ahol egyértelmű?! Ja, mert pistike nem emlékszik a jogsi-tanagyagra és szegénykének juttassuk már eszébe, nehogy véletlenül tilosban parkoljon. Anyám! Felnőtt ember az ilyen?

fatia-negra 2011.07.13. 15:11:11

@borso: kultúr országokban pedig...

ahol semmi jel nincs ott szabad...

ahol egyvonal (pl. sárga, vagy szaggatott stb) ott parkolni tilos, megállni szabad,

ahol meg két nagy (vagy vörös stb) ott megállni tilos...

minden egyértelmű...

de azokban az országokban már rég (500-600 éve) POLGÁRI demokráciák vannak... az más...

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2011.07.13. 15:25:08

az pedig lehajtó ág, még szintben is emelt, csak a híd alatt ér "talajszintet" az úttest. szerintem tipikus szivató hely, KRESZ alapján jogos, de nem júzer frendli.

FDToth 2011.07.13. 15:59:28

Jogos lehet a büntetés, de vhogy Maygarországon nem ismerik a figyelmeztetést. Miből állna kitenni egy táblát kb. 1 vagy 2 hétig, hogy ezért és ezért itt megállni tilos? aki ebből nem ért, azt tána büntessék. kb, olyan h gondolnka egyet, ma kevesebb a bevétel, elemgyünk egy olyan helyre, ahol 1000%-ra lehet büntetni. igaz h pár jó 5 éve nem jrátunk arra, de ma eddig mínuszban vagyunk.

Murderface 2011.07.13. 16:10:05

"...hogy nem ismertem ezt a passzust..."

Gratulálok :D A nap posztja :D Azzal védekezel, hogy nem ismered a KRESZ-t? :D:D:D You made my day :D

BJani 2011.07.13. 16:29:53

Drága posztíró, te színvak/színtévesztő vagy s ostoba is. De legalább bátor, hogy még meg is írtad nekünk!

Köszönöm, hogy felvidítottál + sok további írást kívánok Neked!

poa ogapo 2011.07.13. 17:00:06

Nem, nem kell tábla! Ott tilos parkolni! Jogosan büntettek meg. Erről ennyit.

Mi a faszom a piros vonal? A KRESZ-nek nevezett izé az nem törvény, hanem rendelet (jogszabály). "Nem ismerted ezt a passzust", remélem az összes többit igen, mert én és hozzám közel álló emberek közlekednek ott ahol sajnos te is!

A jogszabályban:

Megállás

40. § (1) Járművel ...

(5) Tilos megállni:
f) hídon, aluljáróban, alagútban, valamint ezek be- és kijáratánál;

SvenH. (törölt) 2011.07.13. 17:10:49

meg egy mazsola...

add le a jogsidat es utazz BMV -vel, ha ez ennyire bant, hogy megbuntetnek
el kell fogadni, hogy megfejnek, nincsen itt logika

vagy szerinted en hanyszor fogok ezentul veszfeket nyomni egy vekonyka sarga elott? mert eddig a sok barom allat kover pirosba nyomta?

SvenH. (törölt) 2011.07.13. 17:12:25

amugy hat a Rio elott(idobelisegben!!!) anno jogosan parkoltak a T. autosok hiszen a tobbiek is ott parkoltak es a fure parkolni tilos tabla se volt kint nem?

D4D 2011.07.13. 17:16:31

@Budapesti Szexipari Vállalat:

"De érdemes lenne a rendőröknek szondáztatni is, mert kétlem, hogy a sok Romkertben bulizó csak üdítőt inna egész éjjel."

Időnként van olyan, hogy mindenkit megfujatnak.

A nick már létezik, válassz másikat 2011.07.13. 17:35:01

Nem csak a szabályokkal van gond, hanem a fürdőkkel is, az ottan a Rudas fürdő.

ynwa 2011.07.13. 17:35:30

de bírom ezt a sok szabadnapos rendőrt...meg rendpárti 'állampolgárt' akik szerint ha vétkeztél fizess...lassan már account-unk lesz a brfk-nál és majd hó elsején leemelik a zsét...azt persze sosem ismernék el hogy megy a kaszálás...meg a bírság be van építve a költségvetésükbe

én öt igazoltató rendőr mellett parkoltam le 20 autó mellé 21.-nek...a rendőrök ( akik állítólag esküt tettek a törvényesség és a rend fenntartására ) egy szóval se mondták h SZABÁLYTALANUL parkolok...csak NÉZTÉK H SZABÁLYTALANSÁGOT követek el...majd amikor jó sok autó összegyűlt kihívták a közterest.

ezt magyarázza meg valami rendpárti sokeszű...

Leonard Zelig 2011.07.13. 17:39:01

ha már sokan parkolnak ott az ember ösztönszerűen beáll mögéjük.

A barátnődet is így szerezted? Ha már sokan "álltak" mögötte, ösztönszerűen beálltál a sorba?

Rock me Amadeus 2011.07.13. 17:39:35

@ynwa: itt is? Told a meccseidet!

dr. trafik nomac 2011.07.13. 17:41:43

OFF
Ma elszabadultak a robogosok pesten vagy mi ? Hazafele menet ketten eloztek jobbrol, majd bevatak elem mikor nem fertek tovabb, dudalasra egyezmenyes jelek csereje :)
ON

Rock me Amadeus 2011.07.13. 17:43:56

Miért nem Pesten parkolsz? A hídon vagy egy km a gyaloglás, erre a lehajtóra meg Pest felől jössz.

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2011.07.13. 18:04:09

Szegény posztoló... Én értem, mi a baja, de sokan sajnos nem. Ez itt kérem egy szabályba csomagolt lehúzás, egyszerű pénzbeszedés. A történetről az jut eszembe, amikor sok éve a kerékbilincsek megjelenésekor forgattunk valami okos főrendőrrel. Az interjú után magánemberként a következő dialógust sikerült előidéznem:
én: Ha jól értem, akkor ott használnak kerékbilincset, ahol megállni tilos tábla van, de az ott álló jármű nem zavarja a forgalmat és nem okoz balesetveszélyt, ugye?
rendőr: így van.
én: ha valahol meg tudok állni úgy, hogy nem zavarom a forgalmat és balesetveszély sincsen, akkor ott miért van megállni tilos?
rendőr: hát őőőő izé, a város kicsit túl van szabályozva...

Ez itt ugyanaz a történet. Senkit nem zavar, ha ott áll pár autó. De jön a "nem állampolgári jog a közterületi parkolás", meg a "szabálytalan voltál, fizess" kórus, a közlekedés retardált szervezői pedig talán már maguk is elhiszik, hogy a várost első helyen a gonosz autósoktól kell megmenteni. Vagy ha nem is hiszik le, hát elsődleges bevételi forrásnak tekintik őket.

Szar ország, gusztustalan mentalitás. További szép estét!

fatia-negra 2011.07.13. 18:16:17

@magpet: ja mint a konyak... 5csillag ez a max...

nagyon jo minőségű komment. bár én is ezt írtam, de te sokkal szebben:)))

autozz.blog.hu/2011/07/13/hidlehajton_ne_parkolj/fullcommentlist/1#c13975790

873ujr3rk 2011.07.13. 18:29:06

sokáig parkoltam ott, mig a túloldalon dolgoztam, jó séta volt a híd meló előtt meg után.
megmentettél egy á itt parkoltam évekig, miért bántanának büntetéstől,
köszi.

1kutya 2011.07.13. 18:52:56

egyébként a kedves posztToló jobban járt volna, ha az Erzsikébe parkol, legfeljebb foghatta volna a fejét 9 hónap múlva, hogy hogy lehetett ekkora balfasz:-DDD

fatia-negra 2011.07.13. 18:57:08

a híd közepén kell leállni, arra nem járnak közteresek...

hazug fidesznyik (törölt) 2011.07.13. 19:11:30

@gmower: "Vélemény?"

Add vissza a jogosítványodat. A szabályokat nem értelmezni, hanem betartani kell.

McZozo 2011.07.13. 19:14:50

Azert nem minden fekete feher. Jelen esetben rafogjuk, hogya posztolo hulye es megerdemelte.
CSak az a baj hogy kis hazankban sok ilyen kerdojeles hely van. Pl Duna Plaza meletti kis utca. Bal oldalt a jardan tul parkolohely (merolegesen az uttestre nem zavarva a gyalogosokat. Erre kitalatak hogy kiraktak oda 3 fat es lecsereltek a burkolatot. Ok semmi baj mindenki parkol tovabbra is. erre egyik reggel latom hogy kozteruletesek kerekbilincselnek es bunteteseket fosztogatnak. (engem nem buntettek meg nem ott szoktam allni csak arrajartam minden reggel csak hogy megelozzem a buntit befizetni es pofa be hozzaszolasokat) Lehuzodtam e kerdem emberunk hogy nu kak most ezt miert miota megepult a DP mindig allnak ott senkit nem zavarnak. erre mondja hogy hatmert ez diszburkolat es diszburkolaton tilos a megallas. Erre kerdem es ezt ugyan honnan a fenebol kene tudni? Erre csak vonogatta a vallat. Kerdem hogy ha mar igy gondoljak nem lennejobb kirakni egy tablat hogy tilos. Erre isvonogatta a vallat. Es mig arra jartam ez a buntetes ott rendszeresse valt. tobb embert lattam este meghokenni mikor jott ki a DP bol hogy most miert lett lekerekbilincselve. Ami megjegyzem szinten abszurd hogy egy tilos helyre lerogzitik az autot tehat ha mar meg vagyok buntetve akkor nem zavarok ott senkit. Valamint a vegen ez a resz kanyarodik es ott nem ez az allitolagos diszburkolat van mar es ott is rendszeresen kerekbilicseltek pedig ott mar nem a diszburkolaton allok elvileg. Tovabba ezzel az egesszel azt ideztek elo hogy a reggeltol parkolok mar ismerik ezt a rendszert es igy szabalyosan mindenki az utesten all meg ezaltal jelentosen akadajozva ott a forgalmat de ez ok . Viszont mikor ezek a reggeliek elmennek jonenka vasarlok mozizok akkor mar nincs ott a tobbi auto beallnak es kapjak a kerekbilincset ujra meg ujra.

CoIie 2011.07.13. 19:24:41

Kár, hogy OrangeCountry-ban elkezdték érvényesíteni a szabályokat! Az utolsó szöget is kihúzták a 'legvidámabb barakk-ból'! ;)

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2011.07.13. 19:26:38

@hazug fidesznyik: és hogy tartod be, ha nem sikerül értelmezni? Szerintem nem akkora baj, ha a népesség 100%-a nem agymosott idióta, hanem gondolkodnak, netán még véleményt is mondanak.
Pol Pot elvtárs pl. azt találta ki, hogy a nem kommunista zene hallgatásáért furkósbotos kivégzés jár. Egy darabig ezt a szabályt _betartották_, aztán valahogy mégis jött valaki, aki belegondolt, hogy ez faszság. Léteznek rossz szabályok, amik annál tovább életben maradnak, minél ostobább a közönség.

D4D 2011.07.13. 20:56:52

@magpet: Ő se. Van 7 csillagos is.

hazug fidesznyik (törölt) 2011.07.13. 20:57:11

@magpet: "és hogy tartod be, ha nem sikerül értelmezni?"

Még egyszer megismétlem a hülyék meg a narancsimádók kedvéért: a szabályokat nem értelmezni, hanem betartani kell. A STOP táblát is nyugodtan értelmezheted, írhatsz róla doktori disszertációt is, de attól függetlenül meg kell állnod előtte. Szólj, ha nem értesz valamit, segítek ahol tudok.

D4D 2011.07.13. 21:00:18

@McZozo: Díszburkolaton mióta tilos várakozni? Nem kérdezted tőlük?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.13. 23:15:43

hat igy a terkepre ranezve, eszembe nem jutna ott parkolni

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.13. 23:18:43

@McZozo: vegulis miert lenne tilos diszburkoalaton parkolni?
vagy akar a parkban a fuvon, ott a jatszoter mellett
szokokutban
ilyesmi
nincs kiirva, hogy szokokutban parkolni tilos..

gmower (törölt) 2011.07.14. 07:45:01

@hazug fidesznyik: "Add vissza a jogosítványodat. A szabályokat nem értelmezni, hanem betartani kell."

Hát megnyerted a nap leghülyébb hozzászólása címet... Mégis hogy a viharban kellene betartani egy szabályt, ha azt nem lehet egyértelműen értelmezni? Egyébként biztos vagyok benne, hogy nálad a szabályok kimerülnek a sebeeséghatárokból, piros lámpánál és Stop táblánál meg kell állni helyzetekből, mert azok egyértelműek, a többiről meg fogalmad sincs... Mondjuk nem is értem, hogy egy hülye trollal minek állok le vitatkozni, biztos túl korán van még, megyek is, inkább iszom egy kávét :)

Deszkás 2011.07.14. 10:28:01

@hagyma: Légy szíves, ne keverj! Nincs olyan szabály, hogy díszburkolaton parkolni tilos. Olyan van, hogy fűvön parkolni tilos. Mellesleg hány, meg hány utca van ma már itthon, ahol díszburkolat van, viacolor, vagy más térkővel burkolták az utat, a járdát, a parkolóhelyet. (Pl Október 6. utca.)
Nehogy már te onnan Amerikából oszd már az észt, hogy itthon mi lehet, és mit nem! Fogalmad sincs megint arról, hogy miről beszélsz!

McZozo 2011.07.14. 13:24:49

MEgmondom oszinten nem neztem utana hogy letezik e ilyen szabaly, de szo szerint erre hivatkoztak. es a kerekbilincs egeszem mig el nem jottem magyarorszagrol rendszeres volt minden nap ott. azota nem figyelem de nem hiszem hogy valtozott volna.

hagyma elhiszem neked hogy a szabalyok nem tudasa nem mentesit de azert legyunk oszintek ilyen melysegig jo ha az emberekegy szazaleka ismeri a kreszt es ilyen esetben mondjuk mar csak emberiessegbol is ha ok igy gondoljak kirakhatnanak egy tablat, hogy marha ne parkolj mar itt ahol 10 evig parkoltal mert felraktunk 50 darab kokockat. Es ez azert nem az amit mondasz hogy behajtok a terepjarommal at a gyerekhomokozon es ott hagyom a maszokan a pajeromat.

fatia-negra 2011.07.14. 17:29:25

@McZozo: "luzer frend" szabályok... lehet bírrrsááágolni....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.14. 23:36:43

@Deszkás: lehet nincs fogalmam, de en alapbol nem allnek meg ilyen helyen, mint a posztolo
tabla nelkul is erzxnem , az nem parkolasra szant hely
ha parkolt diszburkolattal fedik, akkor nana hogy lehet parkolni
/nekem annyi eszem van, hogy oszthatom amerikabol, is otthonrol is, sot ha kedvem van elmegyek Japanba eszt osztani, sajnos szukseg van ra, mondhatnam kereslet/

@McZozo: nezdd meg azt a terkepet, barmilyen KRESZ tanulas nelkul, Te jo erzessel es magabiztosan parkolnal ilyen helyen?
en valahogy elbol nem, akar tiltja tabla, akar nem

McZozo 2011.07.15. 01:40:50

@hagyma: most attol fugg mirol beszelunk a fent emlitett hid lejarojan en nem parkolnek nem is parkoltam soha. nem a cikkirot vedtem. hanem elmeseltem sajat tapasztalaromat hogy talakoztam olyan esettel ahol tenyleg nem egyertelmu es egy nem tul draga tabla kihelyezesevel meg lehetne oldani de nem inkabb napprol napra buntetnek. Es ez nem osszeskuveselmelet ez a magyar valosag. Plma mar egyertelmu hogy az egesz belvaros fizeto ovezet parkolas szemszogebol de meg az elejen mikor elkezdtek ezt az egesz marhasagot en is belefutottam olyanba hogy megaltam egy adott belvarosi utcaban direkt korbejartam az utcat van e fizeto tabla nem volt persze mire visszamentem rajta volt a buntetes erre felhivtam oket s kerdeztem most miert sehol semmi tabla erre kozoltek hogy valahol a kerulet elejen kint van egy tabla hogy innentol fizeto ovezet es kesz. na most honnan kellett volna tudnom. persze akkor ezek utan nemis fizettem mert akkor meg nem volt lenyeges a mikulascsomag de akkor is az elvek es a hozzaallas hivatalaink reszerol. nalunk mindig csak a kotelezettsegek vannak de jogok sehol. mint peldaul ugye mar pedzegetik, hogy londoni mintara bevezetik majd a fizeto belvarost na mindez nagyon szep csak azt felejtik el hogy itt londonba megepitettek a p=r parkolokat valamint tenyleg van tomegkozlekedesi infrastruktura hozza. nalunk egy nyamvadt negyes metrot husz eve nem kepesek megepiteni es gazdasagi okokbol p+r ek se nagyon epulnek pl az ors vezer teren anno a villamosvegalomas helyere p+r t kelett volna epiteni de ehelyett vegul arkad lett. es kineveztek egy 30 parkolohelyes miniplaccot szemben a metro mogott. nesze neked atszoktatas tomegkozlekedesre. en is belvarosban dolgoztam es jo lett volna nekem ha lerakom azautot ott de nem tudtam soha megallni igy vegul a masik iranyba a duna plazanal utcai parkoloban kelett leraknom az autot es izgulni minden nap mi lesz vele ki huzza meg ki lopja el

Deszkás 2011.07.15. 07:42:03

@hagyma: Nem a postolóról van szó, hanem a Duna plázás esetről, ami egyik nap még parkoló volt, legközelebb meg a közteresek büntetnek, mert díszburkolaton szerintük nem lehet megállni. Na már most, ilyen szabály nincs. Sőt! Van ahol a parkolóhelyekre díszburkolatot raknak le, sőt van, hogy a buszmegállókban is díszburkolat van. Nem, nem a járdán, hanem a buszöbölben, ahova a busz áll. Szóval merő baromság, amit írtál. Tőlem oszthatod az eszed és mondhatod, hogy sok van, csak a beírásodból pont nem ez jön le. Az jön le, hogy fogalmad sincs az adott szituációról, csak beleszólsz, hogy normális ember nem parkol díszburkolaton.

mohopasi 2011.07.15. 10:19:36

Meg kell tanulni a kreszt, nem újabb táblákat követelni. Vagy mindenki mellé üljön be egy rendőr/közterületes, és vezetés közben minden megmozdulásnál szóljon, hogy szabad-e, vagy sem?

McZozo 2011.07.15. 11:44:52

NA megszolalt egy ujabb eszoszto. Kivanom neked is hogy kerulj ilyen nem egyertelmu szituba valaha es dontsenek ne a te javadra. aztan akkor majd meglatjuk mennyire okos leszel.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.07.15. 21:02:56

Hellóka!
Én vagyok az inkriminált. :-)
Jókat röhögtem a komentjeiteken, már ezért megérte feltenni. :-)

Kitárulkozom akkor még pár dologban.

Valamikor réges-régen én a Március 15. téren, az Erzsébet-híd pesti hídfője alatt lévő, sajátos faunával rendelkező (cigány javasasszonyok, egy százasért a kocsidra "rápillantó" koldusok, este a közeli biszexbárba igyekvő ifjoncok, mindenféle rejtőjenős sötét alakok stb.) zsibongóban (értsd: fizetős parkolóban) szoktam meghúzódni. Eleinte csak este hatig volt fizetős, de később már este nyolcig. Ráadásul a díjat is megemelték. Nagyon. Közben le is zárták, felújítás miatt, ezért is kellett onnan átszokni. Meg a pénz miatt is. Nos, kitaláltam, hogy akkor a híd másik oldalán fogok leállni, ingyért, mert - amint a műholdas térképen is látszik! - nincs ott sem tiltótábla, sem záróvonal, csak terelő-, és többször is láttam ott taxis(oka)t - érted? taxist! - parkolni. A taxis pedig nem úrvezető, kérem szépen, hanem profi sofőr, PÁV-alkalmasságival, nála jobban senki nem ismeri sem a KRESZ-t, sem Budapest közlekedését. No, ez így hogy hangzik?
Amúgy, ha engem sértegetsz, akkor a taxisokat sértegeted, és majd megnézheted magad...
Na, szóval, csak nektek elmondom, hogy többször vétkeztem, szóval, szerintem üti a széle a hosszát. Nullszaldós vagyok! Lehet irigykedni. A hatóság meg bekaphattya. :-) Macska-egér játékot akar az ÁLLAM? Az én eszemen nem járnak ők túl, de nem ám! Túléltem én a vad- és a gulyáskommunizmust, túl fogom élni a vadnyugati- és a rabló-, és a jóléti kapitalizmust is!
Semmiféle lelkiismeretfurdalást nem érzek. Ezekért?
Amikor egy óra parkolás 650 ft? Ja, és behajtási díjat akarnak bevezetni. Tiltott Város lesz Budapestnek a Hungária körút ívén belüli része. Majd ezer év múlva a posztkínaiaik idejönnek turistáskodni, megnézni ősi örökségük káeurópai utánzatát.

De miért is lenne lelkiismeretfurdalásom ebben a gátlástalan, farkastörvények által uralt világban?
Én vezekeljek, amikor "ezek" 20 éve lopják a pénzemet parkolási díj címen, és egy deka mélygarázst, parkolóházat, -udvart, vagy P+R parkolót nem építettek.
A közterület-felügyelet kopaszra nyírt fejű igazgatója ott van még? De mindegy is, nekem egykutyák.

Alikam 2011.07.16. 11:19:20

@Démonmac1: mi nem egyértelmű? Megáll ott, ahol potenciálisan kurva nagy dugót csinálhat hisz egy egész sávot elfoglal és akkor még táblázzák is ki neki?

Meg a nagy túróst.

Deszkás 2011.07.16. 18:52:45

@Kara kán: P+R: Rákoskert, Rákoshegy, Budafok-Albertfalva, Rákoscsaba. Csak pár az elmúlt 1-2 évből.
Azt nem tudom, parkolóház melyik épült állami pénzből, de az is van jó pár.

McZozo 2011.07.17. 04:34:32

@Deszkás: na most ne haragudj de ne rohogtess most kpmplyan p+r nek nevezunk olyan kultelki parkolokat ahol nincs komoly tomegkozlekedes? irs vezer te mint emlitettem elcsaltak a p+r t ujpesten nyitottak egy fizetos p+r t bravo. delinel nem tudom hogy lenne barmi is kokin detto akkor mirol beszelsz ennyi erovel mondhatod a csomori korhaz parklojaba meg lehet ingyen allni es akkor lehet hevezni igen beavo. gyere mar egyszer ki londonba es nezd meg mit neveznek itt p+r nek es hanyat hany parkolohellyel.

Deszkás 2011.07.17. 09:24:59

@McZozo: A vonat azért elég komoly.
Kö-Kin gondolom majd lesz. Most ott építkeznek, még buszvégállomás se nagyon van. De Érden épült Parkolóház a vasút mentén. Egyébként meg annyi hangozott el, "vagy P+R parkolót nem építettek." Ezt cáfoltam.
Tudom, mit neveznek P+R-nek. Pl ami az Árkád helyén volt.
És megtennéd, hogy használsz központozás, nagybetűket mondatok elején? Elég olvashatatlan, amit írtál.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.07.17. 19:28:35

Budafokon nem szoktam járni, de Budapesten úgy általában nem nagyon van P+R parkoló. Vagy ha van, annyira titkolják, hogy én nem veszem észre őket.
De hagyjuk ezt a diverziót!
A fő kérdés itt az, hogy hová tűntek a parkolási díj címen beszedett milliárdok?
Szerintem úgy jártunk ezekkel is, mint egyes alapítványokkal, amelyek adományokat gyűjtenek ilyen-olyan jótékony célra, és a végén kiderül, hogy személyi költségekre megy el a pénz háromnegyede. A fene a jótékonykodóit. Akkor én inkább rosszalkodókat kívánok magamnak.
A Fidesz meg a maga kétharmadával ügyködik ugyan sok mindenen, fontos dolgokon is, de ilyen pitiáner ügyben, mint a parkolási díjakkal kapcsolatos elszámoltatás valahogy nem akar lépni. Pedig itt aztán tényleg könnyű lenne intézkedni, ide nem kell sem bíróság, sem rendőrség, sima belső ellenőrzéssel is sok mindent ki lehetne deríteni. De ők csak - autós kifejezéssel élve - tötymörögnek. Közben meg telik az idő, az ember beleőszül (mások bele is halnak) ebbe a nyomorúságos kelet-európai pocsolyába.

Deszkás 2011.07.18. 09:13:31

@Kara kán: Sajnos a Parkolási társaságok saját maguk használták fel a beszedett pénzeket az államnak, az önkormányzatoknak alig-alig fizettek. Most ezért szinte minden önkormányzat külön létrehozott egy társaságot, holott a legjobb az lenne, ha egy társaság lenne a Főváros tulajdonában és ők szednék be. A Fidesz ez ügyben viszont nem fog lépni. Csak két nevet írok. Centrum Parkoló (cégnév) és Kupper András, illetve a családja.

Alikam 2011.07.18. 10:50:26

@Kara kán: de nem érted meg te szerencsétlen nyomorult, ha odaparkolsz nem az állammal meg a parkolótársaságokkal baszol ki, hanem a többi autóssal, mert miattad lesz majd ott dugó, téged kell majd kerülgetni?

"Túléltem én a vad- és a gulyáskommunizmust"

Ez a baj, ettől ilyen egyszerű a gondolkodásod.

Perillustris 2011.07.19. 12:48:55

@McZozo: Az a sarok a DP-nál nem parkoló, ezért rendszeres a büntetés ott.

@D4D: Angolos volt a felügyelő, azt mondta, this burkolaton tilos.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.07.23. 14:33:56

@Alikam:
Ne légy már ilyen buta!
Azon a helyen parkolva nem okoz senki dugót. Sőt, akkor nem lesz dugó, ha ott leparkolsz.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása