Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Láthatatlan motorosok vagy figyelmetlen autósok?

2011.08.10. 08:24 :: Don Blasius

Időről-időre kapunk motorosoktól levelet, melyekben leírják, hogy egyes autósok sokszor nem figyelnek oda, nem veszik észre őket. És persze közhely, de egy motorosra nézve egy ilyen helyzet sokkal veszélyesebb. Sokszor a rutinjuknak köszönhetik, hogy nem történik baj, amikor valaki benézi az elsőbbséget. Akárcsak Toximaxi is, aki kamerával vett fel két esetet. Lehet, hogy videón nem úgy látszik, de szerintem a valóságban nyeregben ülve ezek a szituációk veszélyesebbek, mint hinnénk.

Remélem nem bánjátok, ha mintegy a folytatásaként a tegnap indított bejegyzésnek, mellékelek két rögzített esetet. A felvételek mindkét esetben motor nyergében készültek, véleményem szerint egyik esetben sem történt szabályszegés a motorosok részéről, viszont a figyelmetlenség nyilvánvaló, az autósok oldaláról. Az egyik esetben hölgy, míg a másikban férfi a vezető.

Az első esetben egy elsőbbségadás elmulasztása figyelhető meg, és nem az autóvezetőn múlott, hogy nem történt nagyobb galiba:

 



A második esetben egy előzésem közben egy hölgy kezdett figyelmetlenül előzésbe, majd számomra nem egyértelmű viselkedéssel próbálta a tudtomra adni, hogy azért megelőzhetem én is:

 


Én is vezetek autót, így tudom, hogy nem egy nagy "was ist das" a tükörbe pillantani, mielőtt előzésbe kezdek, vagy akár csak a fejemet elfordítani, hogy a holtteret is belássam, illetve az elsőbbség megadása sem ördöngösség. Minden csak figyelem kérdése és nem hiszem, hogy az adott két esetben a motorosok láthatatlanok lettek volna.

Ui.: tudom-tudom, a posztoló kamerás motoros a hülye! :)

 

553 komment

Címkék: video motor biztonság közlekedés autó veszélyes tükör előzés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr. Waszabi 2011.08.11. 15:38:21

Két észrevételem volna a témával kapcsolatban. Egyrészt csökkentené a balesetveszélyt, ha a motorosok egyöntetűen a kocsisor egyik oldalán közlekednének. Akkor elkerülhető az a hülye helyzet, hogy bal és jobb oldalon egyszerre érkezik kettő, amire az autós biztosan nem tud figyelni és reagálni sem. A másik dolog a sebesség. Általában jóval nagyobb sebességgel közlekednek a motorosok, mint az autósok, így utóbbiak reakció ideje gyakorta nem elégséges a váratlanul érkező kétkerekű okozta helyzet kezelésére. Jelzem, hogy vannak motorosok, akik a sorba beállva közlekednek - azaz tartják a normális sebességet -, rájuk nem nehéz odafigyelni. Az autósok figyelmetlensége persze nem menthető.

Laciii 2011.08.11. 15:40:56

@mezga-aladar:
... nekem nem, videón nem megy, élőben működik, nem vagyunk egyformák. tudom lehetne számolgatni, de nem érek rá.
Céges laptop és baromira nem látszik a mutató (mellette meg a monitoron a meló van, várok hogy kész legyen addig írogatok).

Ezért írtam, hogy _nekem_ nem _tűnik_ soknak.
Neked akkor mennyi jött ki?

Don Quixote de la Ferko 2011.08.11. 15:43:47

Első holttérben érkezett. Ezért kell kinézni oldalra, nem csak bután a tükröt használni.

A második szabályos volt. Arról nem tehet, hogy a buta motoros szabálytalankodott.

Alex2000 2011.08.11. 15:50:36

Legközelebb TE is tartsd be a szabályokat kedves posztoló (második videón, zárvonalátlépés).

insomnya 2011.08.11. 15:51:09

Csattanj paraszt! :)
Copyright Bödőcsi Tibor

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.08.11. 15:53:23

@mezga-aladar:
"egy sportmoci műszerfala 200-250 max sebességig van jelölgetve... ergó a függőleges mutató az kb 100-120..."
te már láttál közelről motort,vagy csak hánysz?mint mikor fröcsögtél hogy nem mehet a buszsávba,aztán kiderült hogy de..

carlos z. 2011.08.11. 16:04:39

jobbcsapott

Megnéztem még egyszer. Semmi drámai nem történt, simán kikerülte az autót. Ha betartotta volna a buszsávban a 70-et (vagy 50-et), akkor még ennyire sem lett volna stresszes a manőver. Nem tudom mi ez a drámázás itt, ennél sokkal durvább helyzeteket élek át motorosként nap nap után. Ha a buszsávban döngetünk, akkor fel kell ilyenekre készülni, nem csak f@sz fejjel rácsodálkozni a világra.. cz.

fda 2011.08.11. 16:05:45

Kedves cikkíró!

Mondd, hol van az leírva, hogy a hátulról ezerrel érkező, vagy éppen alacsonyan szálló motorosokat elől el kell húzódni, hogy tovább száguldhassanak?

Mennyivel mentél a 2. felvételen, és mennyi ott a sebességkorlátozás?

Ahol 60-nal szabad menni és én előzök 60-nal, akkor miért kellene félreugranom csak azért, mert mögöttem más pedig pl. 100-zal gondolta végigelőzni a sort. Észre se veszi az ember szeme az ilyet, hiszen ott 60-nal közlekedőkre számít az ember, azok meg ugye nem érik utól.
Ezért a megengedett maximális sebességgel már nem ciki elkezdeni az előzést akkor sem, ha épp te arra közlekedsz.

mezga-aladar 2011.08.11. 16:05:50

@mifolyikittgyöngyösön??: én nem mondtam hogy nem mehet...
viszont a buszsáv nem a motoros gyorshajtásra van fenntartva, hogy kisforgalomnál jobbról előzze a belsőben szabályosan menő autósokat.
kifejezetten veszélyes 40-50-nel menő buszok sávjában...
a záróvonal is probléma...
de azt nem írtam hogy "szépen menni tilos" nekik a buszsávban...
idézzed tőlem mit értettél félre

egyébként mint írtam van mocim:) turamoci...

de azt akartam írni nem sportmocit... az lehet több is... :)

LiberAll 2011.08.11. 16:08:39

A posztoló motoros legyen olyan jó és küldje el a felvétel a rendőrségnek az adataival és nem lesz több gondja, mert utána még szamarat sem vezethet száron, nem hogy gépesített járművet. Zárvonal semmi, elsőbbség adás semmi. Az a szerencséje a csókának, hogy még nem futott velem össze, mert én még vissza is tolatnék rá, ha már átmentem rajta. S nem a motorosokkal van bajom, hanem azokkal az idiótákkal akik a fent látható módon motoroznak. Nem baj kell a szervdonor ... remélem nem belőlem csinál azt egy ilyen idióta motoros :S

ex-dr. vuk 2011.08.11. 16:12:38

@fda: "Mondd, hol van az leírva, hogy a hátulról ezerrel érkező, vagy éppen alacsonyan szálló motorosokat elől el kell húzódni, hogy tovább száguldhassanak?"

Azt senki, viszont azt igen, hogy ne menjen ki ele, amikor epp eloz. :)

fda 2011.08.11. 16:12:44

Ja, még valami. Nagy kár, hogy a rendőrségre nincs bekötve az internet. Itt száguldozik kedves cikkíró barátunk, záróvonalon előz és utána méltatlankodik, hogy nem ugrottak félre az ő szuper motorja elől.
El kéne venni a jogsiját, annyival is biztonságosabbá válna a közlekedés.

Az ilyen majmoknak köszönhető az a sztereotípia, hogy sokan száguldó baromnak tartják a motorosokat.

fda 2011.08.11. 16:15:00

@vuk_: "Azt senki, viszont azt igen, hogy ne menjen ki ele, amikor epp eloz"

Ha te a maximális sebességgel mégy, akkor bizony elvi képtelenség, hogy utolérjen.

Nem csak akkor szabad előzni, amikor a tükrödben senki mást nem látsz, hanem akkor, amikor téged már elkezdtek előzni. Ez a helyzet a videón nem látszik.

A rendőrségen kár, hogy nem keresik meg a majom motorost. Nem lenne túl nehéz beazonosítani.

fda 2011.08.11. 16:17:37

Az első felvételen mennyivel csámborog az autósor, hogy jobbról el tud mellette csorogni a motoros? Vagy tán csak nem száguldozott, hogy jobbról-balról elcikázzon a kocsik között, aztán háborog, ha valaki kicsit ráhúzta a kormányt? Lehet, hogy értelmes, szabályos közlekedőkre számított, nem bújkálós cikkcakkozósokra.

Laciii 2011.08.11. 16:23:52

@fda:
Az előtte lévő motoros baromira nem cikkcakkozott.

Laciii 2011.08.11. 16:25:27

@fda:
"Nem csak akkor szabad előzni, amikor a tükrödben senki mást nem látsz, hanem akkor, amikor téged már elkezdtek előzni."
Ezt remélem elírtad.

ex-dr. vuk 2011.08.11. 16:27:22

@fda: "Nem csak akkor szabad előzni, amikor a tükrödben senki mást nem látsz, hanem akkor, amikor téged már elkezdtek előzni."

Ezt te magad azert erted? Az megnyugtato :)

Ha teged mar elkezdtek elozni, te magad nem kezdhetsz bele elozesbe, amig be nem fejezte a masik. Ez nem fugg attol, hogy ki mennyivel megy. Azt, hogy eloznek-e, tukorbenezessel (es holtter ellenorzessel) allapitod meg, nem pedig a kilometerora allasa alapjan.

hazug fidesznyik (törölt) 2011.08.11. 16:30:18

Don Blasius:"valaki benézi az elsőbbséget"

Benézni a köcsögbe lehet vagy a kútba, illetve az ablakon. Az elsőbbséget elnézni lehet (vagy nem megadni)...

:)

fehso2 2011.08.11. 16:33:45

Hát, ezeknél a szituációknál sokkal veszélyesebb, amikor mozgó autósorok között mennek előre a motorosok. Pl. múlt vasárnap a bedugult M7-esen nemcsak a lépésben haladásnál, hanem 60-80 között is húztak el a sorok között.
Nagyon gyorsan tűnnek elő, annak ellenére, hogy a sebességkülönbség nem is olyan nagy.

mezga-aladar 2011.08.11. 16:35:38

@fehso2: ha városban mehetnek a buszsávban akkor az autópályán meg kellene engedni a LEÁLLÓSÁVOT...

compass 2011.08.11. 16:38:46

A körforgalomból kijövet indexelt a kolléga? Sztem nem.

fehso2 2011.08.11. 16:39:06

@mezga-aladar: Elvileg jó ötlet is lehetne, de nem lenne szerencsés, hogy jobbról előzgetnék a mazsolákat, majd egy elromlott kamion miatt eléjük vágnának jobbról.

Roberto1 2011.08.11. 16:39:40

Első videón szereplő autósnak jogos a leanyázása, a másodiknál nem hiszem... Záróvonalat átlépve kezdtél előzésbe, ráadásul gyanús, hogy a megengedettnél többel, a szabályos sebességgel előző-haladó autó pedig feltartott (annyira nem is), és még te puffogsz. Akkor lett volna max. jogos, ha 1-2 méterre vagy tőle. Nem sikerült 2 olyan videót küldened, ahol nem szabálytalankodsz te magad is?? Ezzel szerinted javítod a motorosokról kialakult képet?

mezga-aladar 2011.08.11. 16:40:16

@fehso2: pontosan ez van a BUSZSÁVVAL is...

50éves ikaruszok... stb

mezga-aladar 2011.08.11. 16:41:36

@Roberto1: van olyan videoja a fejkamerával amikor nem közlekedési-szabálytalankodik, de az unalmas... egy pisszoárt látnál rajta csak...

fehso2 2011.08.11. 16:45:40

@mezga-aladar: Csakhogy óriási különbség van a sebességek között!!! A féktáv meg nem lineárisan nő!

hazug fidesznyik (törölt) 2011.08.11. 16:47:04

toximaxi (poszter):"véleményem szerint egyik esetben sem történt szabályszegés a motorosok részéről"

Még szerencse, hogy az csak a te véleményed...
Amúgy, az a fehér csík, amelyen folyamatosan halad a motoros, nem véletlenül egy felezővonal?

mezga-aladar 2011.08.11. 16:49:26

@hazug fidesznyik: nem felezővonal:)

hanem ZÁRÓVONAL...

@fehso2: nem baj. hagy hulljanak. 5perce is a margithíd közepén...

látod a buszsáv lehetősséggel nem élnek, HANEM VISSZAÉLNEK

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.08.11. 16:49:47

szabad záróvonalon előzni? nem. nem kellett volna inkább kussolni posztolás helyett? de.

hazug fidesznyik (törölt) 2011.08.11. 16:56:05

foximaxi (poszter):"a fejemet elfordítani, hogy a holtteret is belássam"

Milyen holttérről beszélsz, donor? Rögtön autópályának nézted az országutat, az az autó nem is számított rá, hogy ekkora sebességgel előzhet bárki is, örülhetsz neki, hogy kitette az indexet.

ex-dr. vuk 2011.08.11. 17:01:48

@idelle: szabad zarovonalnal elozni. ha nem leped at :)

fehso2 2011.08.11. 17:06:01

@mezga-aladar: Én nem akarom, hogy hulljanak, különösen nem általam. Soha nem volt balesetem eddig, 19 év alatt.

Orbán Diktor (törölt) 2011.08.11. 17:15:00

@vuk_: "Masik, hogy ha motorral megyek sokkal nagyobb esellyel jonnek ki elem kisutcabol, mint ha kocsival. Nem lat? Szarik ra, hogy jovok?"

Mindkét kérdésedre a válasz: igen.
Engem fehér autóval sem vesznek észre, ugyanúgy kihajtanak elém... ez egy új divat.
Csak hogy engem az autó megvéd valamennyire, te pedig a motoron meghalsz (de legalább neked lesz igazad).

Orbán Diktor (törölt) 2011.08.11. 17:25:41

toximaxi (okos tojás motoros):"nem hiszem, hogy az adott két esetben a motorosok láthatatlanok lettek volna"

Alapjáraton tisztelem a motorosokat és a bringásokat. Szerveikkel sok autós életét mentik meg. A tudomány jelenlegi állása szerint már csak az agyukat nem lehet újrahasznosítani, igaz arra nincs is kereslet.
Nekem nem csak a motorosok láthatatlanságával van bajom, hanem a hallhatóságukkal is. Hetente kétszer-háromszor riadok fel éjjel, mert valamelyik vadbarom végig durrog az úton. Tudom, hogy direkt csinálják, amolyan rövid farkú, feltűnési mániában szenvedő köcsögök... Hol van ilyenkor Tarlós meg a szájba lökött levegő munkacsoport? Hol vannak a rendőrök? Régebben a saját szememmel nézegettem egy olyan motort, amelynek alapjáraton alig volt hangja...

fehso2 2011.08.11. 17:28:51

@Orbán Diktor: PUR hab a megfelelő helyre...

ex-dr. vuk 2011.08.11. 17:34:30

@Orbán Diktor:
az, hogy ki serul meg jobban nem kene, hogy elsobbsegadasi hajlandosagra hatassal legyen...
Termeszetesen emiatt en figyelek mindenki helyett... Nem kevesszer mulott csak rajtam, hogy nem lett csatt a vege. Neha a motorosok szidasa helyett inkabb sajat magukba kene belenezni egyeseknek.

sokadszorra 2011.08.11. 18:27:53

@vuk_: A robogósok (v_max=40km/ó, tervezési végsebesség <50km/ó) tisztelet a kivételnek,de nem tartanak be semmiféle sebességhatárt (meg mást sem), ugyanis nem lehet őket előszedni.

@kíváncsivagyok: Picit finomabban fogalmazva, de egyetértek.

Úgy általában az elsőbbsége van vagy sem témához csak a régi igazságot tenném hozzá: Elsőbbsége annak van, akinek megadják. A fejfájára hiába írják oda, hogy elsőbbsége volt, nyugodjék békében...

D4D 2011.08.11. 18:59:45

@hagyma: Én is indexelek, mindössze megemlítettem, hogy nem kötelező.

dzsaszper 2011.08.11. 19:01:54

újra visszanézve mindkét videót:

az elsőnél legfeljebb csekély mértékű akadályozás
történt, ami belefér az elsőbbségadásba => a mercis nem volt über-előzékeny, de figyelmetlennek se mondható.

A második videón a motoros 0:15-nél még jóformán az első autó előzését sem fejezte be, sehol nincs a következő autóhoz, amikor az már irányjelez és megkezdi az előzést. Tisztán az autó kezdte meg hamarabb az előzést, minthogy egyáltalán a motoros őt előzése felmerült volna. Itt sem volt figyelmetlen az autós.

soseleszekelső 2011.08.11. 20:11:06

@dzsaszper:
Az megvan, hogy az első videón nem a kamerás motoros került nehéz helyzetbe, hanem az előtte menő?
Vagy az neked csekély mértékű akadályozás, hogy úgy tudja elkerülni az ütközést, hogy átrántja a másik sávba a motort?

mezga-aladar 2011.08.11. 20:16:53

@soseleszekelső: nem átrántja... hanem sávot vált, ahogyan ezt korábban kellett volna a mercis BEENGEDÉSÉRE... ha csak simán segít neki akkor persze nincsen ilyen szép film... a rohadt mercisről...

bár az feltünőbb lett volna... egy udvaris túramotoros... egy nem suttyó...

na de oylan csak a mesében van...

soseleszekelső 2011.08.11. 20:26:36

@mezga-aladar:
LOL! Miután fél napig bizonygattad, hogy nem lépheti át a buszsáv záróvonalát a motoros, most azt veted a szemére, hogy miért nem húzódott be egy sávot? Van sapka, nincs sapka?

Sávot vált mi? Napi kétszer forduljanak ki eléd, hogy így kelljen "sávot válts".

mezga-aladar 2011.08.11. 20:29:34

@soseleszekelső: mindenképp a motoros a hibás:)

de tényleg ez balf@sz dolog: a 100zal menő motorzás a buszsávban... +első rendszám nincs, és rendőri ellenőrzés sincs... övék a világ... egyszer élnek, karpediem...

...míg meg nem halnak...

soseleszekelső 2011.08.11. 20:39:53

@mezga-aladar:
Gyorshajtott a motoros, de nem ment olyan gyorsan, hogy emiatt ne észlelhette volna az autós. De az csupán annyit nézett, hogy nem jön a nagy kék, GO!

Amúgy a másik, amit ma sokat olvastam itt, az az, hogy a csúnya motorosok gyorshajtanak. Ma hazafelé 2x2 sávos lakott területen kívüli úton én is jöttem 90 helyett 110-zel. 2km alatt négy autó előzött meg.

dzsaszper 2011.08.11. 21:47:51

@soseleszekelső: így már értem, nem volt meg. Elég csúnya.

bunkóbéemvés 2011.08.11. 23:08:28

A posztolónak a második videó miatt bizony a kurva anyját. És van pofád megírni, hogy szabályosan közlekedve veszélyeztetik az életedet. Remélem beledöglesz.

Navarone 2011.08.12. 08:58:10

@kíváncsivagyok: hát, nagyjából egyetértek... Az első eset necces, a második esetben semmi extra nem történt az autós részéről. Bőven volt neki hely és idő arra, hogy megelőzze az autót, a motorost egyáltalán nem veszélyeztette ezzel.

dzsaszper 2011.08.12. 09:31:28

@kíváncsivagyok: mint menetközben számomra is kiderült, az elsőn nem a videózó, hanem az előtte haladó motoros, és a mellékutcából érkező Merci viszonyát érdemes figyelni. Kb. 0:08-nál derül ki, hogy a Merci nem áll meg, onnan reakcióidőt is beleszámítva(!) kb 2-2,5 másodperce van az elöl haladó motorosnak hogy elkerülje az ütközést. Át is rántja a motorját eggyel beljebb, és nagy mázli, hogy nem ment épp egy teherautó mellette...

mezga-aladar 2011.08.12. 09:35:24

hát... csak az arány más...

MINDEN MOTOROS GYORSHAJT... az autósoknál mostmár "csak" kb 20%

láttál már túramotort 50 nel menni?????
ültél már rajta? ELVISELHETETLEN...
gyakorlatilag LEHETETLEN...

Isten nem ver bottal, hullanak is... saját maguk számára is láthatatlanok... nem érzik s ebességet+veszélyt...

sztem minden motoros (nem motorra) TAHÓGRÁFOT kellene rögzíteni (ami a sebességet utvonalat és képet rögzít)
aztán karácsonykor leadjáka ehlyi kapitányságon és szilveszterig meg is kapják a sárga csekket és a számlát:

2011-ben a köv. szab sértéseket követte el:
- irányjelző nélküli sáv, irányváltás: 3456 db, á30.000.- Ft
- piroslámpa: 28 db, á200.000.- Ft
- sárgajelzés: 249 db, á100.000.- Ft
- záróvonal: 2619 db, á30.000.- Ft
- gyorshajtás kül. mértékű: 1785 db, á150.000.- Ft
a többi apróbb szabsértéstől eltekintünk,
továbbá mennyiségi, törzsvásárlói kedvezményként 10% ot levonunk
össz: 480.500.000.- -10% +440 Ft postaköltség = 432.450.440.- (azaz négyszázharminckét millió négyszázötven ezer négyszáznegyven)

köszönjük, hogy hozzájárult az államháztartáshoz,
kérjük (ne/) vigyázzon magára, (ne/) közlekedjen óvatosan...
a további gyümölcsöző kapcsolatban bízva maradunk szeretettel a sünök...

Agyalap 2011.08.12. 09:56:37

@mezga-aladar: Minden motoros gyorshajt. Minden nő kurva. Minden mercis paraszt. Minden általánosítás baromság. Stb.
Túramotoron ülni elviselhetetlen és lehetetlen. Összekeverni a túramotort a pályagépekkel nevetséges. Stb.

Ne ragadjunk már le a motorosok általános fikázásánál - rossz néven venném. Vannak ilyen hülyék mint a posztíró, de ne ebből vonjuk már le a tanulságokat. Egyre több motoros van, és ahogy én látom az egy-két nagyonkeménycsávón kívül általában védőruhában normális tempóban/stílusban hajtanak. Hogy gyorsabban mennek mint az autók? Aki motorozik tudja, hogy az egyik potenciális veszélyforrás, ha együtt haladok az autókkal és rám sorolnak, mivel sokkal könnyebben eltűnök a holttérben mint egy autó. Ezért kicsit gyorsabban megyek, igyekszem minél kevesebbet tartózkodni autó mellett.
De gondolom ezt is tudod, ha már túramotoron ülni lehetetlen...

labi 2011.08.12. 09:56:48

@vuk_: "Azt senki, viszont azt igen, hogy ne menjen ki ele, amikor epp eloz. :)"

Igen, nyilván ha valaki lakott területen belül előz miután elfogy a záróvonal, akkor figyelembe kell vennie, hogy a megengedett sebességet túllépve megérkezik rá valaki aki kettővel mögüle a záróvonalon keresztül érkezik. :)

Amúgy nem tudom a második videón mi volt a gondja, hiszen hűdenagyon hirtelen fékezés nem nagyon volt (lásd mutató mozgása). Azért meg hogy ezen idő alatt nem tudott még jobban kigyorsítani a már amúgy is gyorshajtásából, had ne sajnáljam.

Ha az olyan helyzeteket amit gázelvétellel, kis kormánymozdulattal meg lehet oldani oly veszélyesnek ítélti a postoló, akkor járjon inkább busszal, mert az egész élete arról fog szólni, hogy szétbassza az ideg. :)

labi 2011.08.12. 10:00:50

@mifolyikittgyöngyösön??: "tessék,a sok szentfazék autósnak egy kis érdekesség.2011-es baleseti statisztika,ki mennyi balesetet okoz..
autók 61%,motorok 4%"

Sőt, januárban ez az arány még jobb a motorosok javára! Bámulatos! :)
Statisztikát nem csak nézni, hanem értelmezni is kell.

mezga-aladar 2011.08.12. 10:03:46

@Agyalap: azt írtam: 50 nel menni lehetetlen 650-1200 köcm s motorokon... LEHETETLEN...

aztán meg is magyarázod hogy miért vagy KÉNYTELEN a szabályokra fittyet hányni...

MINDEN (99%) MOTOROS GYORSHAJT szinte folyamatosan. az 1% béna, nem tud vezetni, kezdő stb

bikila 2011.08.12. 10:08:18

@mezga-aladar:
"láttál már túramotort 50 nel menni?????
ültél már rajta? ELVISELHETETLEN...
gyakorlatilag LEHETETLEN..."

Igen, sőt ültem is rajta nem is keveset... Mesélj már, miért elviselhetetlen? Neked nem sikerült?

Az arányokat honnan vetted? Van statisztikád? Ha igen, akkor linkeld már be légyszi, megköszönném...

Sajnos az a tapasztalatom, hogy ha a megengedett sebességgel haladok és nem legalább a forgalom ritmusában, akkor bizony a seggembe másznak autóval és bármivel. Ha annyira tudod, hogy lehetetlen túramotorral 50-nel menni, akkor ezt is kellene tudnod...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.12. 10:09:46

@Agyalap: nem fikázni akarlak, csak tényleg nem értem ezt (nem szoktam motorozni):

"Aki motorozik tudja, hogy az egyik potenciális veszélyforrás, ha együtt haladok az autókkal és rám sorolnak, mivel sokkal könnyebben eltűnök a holttérben mint egy autó. Ezért kicsit gyorsabban megyek, igyekszem minél kevesebbet tartózkodni autó mellett."

miért mész az autó melett? én előtte/mögötte mennék, párhuzamos közlekedésnél meg úgy, hogy ne legyek holttérben.

Agyalap 2011.08.12. 10:10:22

@labi: Sőt - budapesten 1,2 millió autó szenvedi el a 61%-ot. Motoros nagyságrenddel kevesebb van, ők résztvevők a 4%-ban.
A motorbalesetek felében nem a motoros a hibás.
Ki tudja kisilabizálni a pontos számokat? Szerintem nem is érdemes. Csökken a motoros balesetek száma, és ez jó.

Agyalap 2011.08.12. 10:13:16

@xaba99: Azért megyek autó mellett, mert megelőzöm. Tudod a másik sáv is mellette van...
Nem mennék bele hosszas fejtegetésbe, fentebb már leírtam: az engem "segítő" autósok mellett sem megyek el sávon belül, mert nem tudom mikor gondolja meg magát, visszajön a padkáról és akkor nekem reszeltek.

soseleszekelső 2011.08.12. 10:21:04

@mezga-aladar:
Persze, persze. A sok közlekedési rendőr, meg traffipax mind arra kell, hogy a bringásokat és a motorosokat megfékezzék. Mert ha a kétkerekűek nem lennének, olyan rend lenne az utakon, hogy bezárhatnák a yardot.

Agyalap 2011.08.12. 10:25:42

@mezga-aladar: Elkezdhetjük számolni, hány autós-motoros szegi meg a szabályokat, szerintem semmi értelme.
Darabra az autós lenne a több hidd el.
Az Üllői úton 50-nel lehez menni. Szerinted mennyivel halad az egész forgalom kifelé egy hétköznap délután? Elárulom több mint 60-nal.
A gyalogosok/biciklisek is szabálytalanok. Ahelyett hogy nekiállnánk sírni-ríni ezen, miért nem hagyhatjuk a fenébe? A rendőr elkapja az autóst-motorost-kerékpárost-gyalogost, büntesse meg. Vagy tanul belőle, vagy nem. A tizedik 30 000 Ft után biztos jobban tartja majd a szabályokat.
Egy hónapja Rómában/Nápolyban voltunk egy hétre, sírtál volna a látványtól. Ott a helyi "KRESZ" csak ajánlás, az ős káosz uralkodik - de működik, nem láttam egy balesetet sem a hét alatt.
(Míg hazaértünk a határtól, kettőbe futottunk bele az autópályán)

záporjózsi 2011.08.12. 10:54:30

@Agyalap: "Az Üllői úton 50-nel lehez menni."
Melyik szakaszon?

"Szerinted mennyivel halad az egész forgalom kifelé egy hétköznap délután? Elárulom több mint 60-nal."
Melyik szakaszon?

Toxxxi 2011.08.12. 10:57:03

@mezga-aladar: ezen a csont függőleges az 100 és kb 10 fél 11nél 60-70, és 220 a max, de annyit nem megy, de megnézhetsz a guglin egy deauville műszerfalat sztem

Toxxxi 2011.08.12. 10:59:31

@mezga-aladar: teccik a karácsonyi blokkod! :P

Agyalap 2011.08.12. 11:04:16

@záporjózsi: A Nagykörút és Nagyvárad tér között valamint ugyanott.

ex-dr. vuk 2011.08.12. 11:09:26

@labi: nem mondom, hogy nagy gaz volt a masodik videon, szerintem sem volt veszes, viszont ez egy aprocska szelete a motorosok lathatatlansaganak, amit magam is tapasztalok. Mar irtam itt rola korabban.

Semper Fidelis 2011.08.12. 11:20:37

Nem sűrűn írok ilyet, de most kénytelen vagyok. A posztoló a hülye.

Ad1. Zárón ment át a második videó elején.
Ad2. A dobozos autó kilométerrel volt előtte, a dobozos helyében én is simán kimentem volna előzni. Volt ott hely még bőven, még csak necces sem volt szerintem.

mezga-aladar 2011.08.12. 11:26:27

@Semper Fidelis: akkor egyetértesz a posztolóval, ezt írta ő is:

"tudom-tudom, a posztoló kamerás motoros a hülye!"

én is ritkán értek 1et poszttal, de most igen...

dzsaszper 2011.08.12. 12:29:04

@vuk_: kivettem egy képkockát...
kepfeltoltes.hu/110812/motoros_screenshot_www.kepfeltoltes.hu_.png

Nem mentek annyira lassan azok az autók, hogy ez ne legyen teljesen egyértelmű helyzet...

bikila 2011.08.12. 13:31:26

@mezga-aladar: Ezt csak ma láttam. Nem vagyok fehér holló - szerintem. Legalábbis az ismerettségi körömben nem az a jellemző, hogy eszetlenül húzzák a gázt.
Mivel városban (is) sokat megyek - ami talán a legkockázatosabb egy motoros számára, próbálok úgy közlekedni, hogy a motoron ülve és egy darabban érjek oda a célomhoz. Nem jelent gondot mást beengedni magam elé, vagy ha megelőznek, motoron így is sokkal gyorsabban odaérek, mint ha autóval lennék.

Persze én sem vagyok ma született bárány, de ha olyanra adom a fejem, ami nem fér bele a KRESZ-be, akkor ezt úgy adom elő, hogy ezzel ne zavarjak/veszélyeztessek másokat és ha nem jön össze (gyk. megbüntetnek), akkor nem sírok utána, mert akkor én voltam a hülye...
Ja, és nem szeretem a hangos kipufogót (autón is beleértve..) és a rendszámos trükközést sem.

ex-dr. vuk 2011.08.12. 14:46:42

@dzsaszper:
nem tudom mit ertesz "egyertelmu helyzeten", de szerintem nem volt kritikus. Semmikepp sem ert posztot :)

dzsaszper 2011.08.12. 15:01:37

@vuk_: szerintem az autós egyértelműen időben jelezte az előzési szándékát.
"az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot jelzett" esete -> a motorosnak nem szabad tovább előznie. Ilyen egyszerű.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.08.15. 13:37:08

Az első video az tényleg gáz. A másodiknál nem értem, mi a posztoló problémája. Gyorsan ment, és az autós nem vette észre, mert amikor az előzésbe belekezdett, a posztoló még sehol sem volt hozzá képest.

Én magam pedig motoros és autós vagyok. Köszönöm.

záporjózsi 2011.08.15. 14:47:22

@Agyalap: Az Üllői úton van olyan időszak, amikor 50-nel lehet menni és vannak olyan szakaszok, amelyeken legfeljebb 50-nel szabad. A Nagyvárad tér és a Kálvin tér között egy szakasz van és igen, ott úgy tudom, hogy végig 50 km/h az engedélyezett legnagyobb sebesség. Ráadásul a lámpák is többségükben elősegítik ezt.
Van ezen kívül 60-as és 30-as szakasz is az Üllőin. Elvileg a legvége Vecsés, az (a sorompóig) 90-es.

Agyalap 2011.08.15. 16:52:01

@záporjózsi: Ez most hogy is jött ide?

záporjózsi 2011.08.16. 19:04:54

@Agyalap: Innen: "Az Üllői úton 50-nel lehez menni. Szerinted mennyivel halad az egész forgalom kifelé egy hétköznap délután? Elárulom több mint 60-nal."

Agyalap 2011.08.19. 14:54:15

@záporjózsi: Valamint autópályán 130-cal is lehet menni, de a 100-as táblánál csak 100-zal. Földúton is lehet menni 70-nel, de nem érdemes. Stb.
Biztos megértetted ezek szerint amit írtam. A motorosok között vannak gyorshajtók, de az autósok között is. És míg a %-os statisztika a motorosok többségét sejteti a gyorshajtók között - a darabszám azt mutatja, hogy összesen nincs annyi motoros az országban, mint amennyi autós gyorshajtó van.
A szabályokon lovagolni ebben az esetben sem érdemes szerintem...

Xezs 2011.08.21. 14:00:19

Az elso videot keszito motoros nagyon gyorsan tegye sulyba a pofajat, mert 22mp-nel oly szabalytalanul megy at a zarovonalon, hogy azt kresz oktatason kellene mutogatni. Seggfej.

Gyarló Hintaló 2011.08.22. 11:57:11

szabálytalankodó motorosok ugatnak a KRESZ betartásáról!

eszem-faszom megáll!!

titeket kellene kivetnie magából a motoros társadalomnak!

huspotyolo 2011.08.22. 15:23:16

Záróvonal :DDDDDDDDDD Aki egyszer bement a buszsávba az már nem jöhet onnan ki, amíg szaggatott nem lesz, vagy véget nem ér? Bemenni is csak az elején lehet?

Skodakék Fábia 2011.08.22. 16:02:28

@huspotyolo: hiszed van nem, de a záróvonal ilyen
sokakat meglep a dolog

huspotyolo 2011.08.22. 17:18:53

Én elhiszem, hogy a mezei autósnak ez záróvonal. Csak kételyeim akadtak a kivételt képező járművek (busz, taxi, motor) esetében. (szerintem nekik ez nem minősül záróvonalnak) Tehát ha megy a busz a külső sávban, akkor ha nincs szaggatva a záróvonal, akkor nem mehet be a buszsávba? Vagy pedig fordítva: nem mehet ki a buszsávból (szabályosan), ha az nincs szaggatva? Én csak erre akartam rávilágítani. (a második videón tényleg olyan záróvonalon ment át amin nem szabadott volna)

Elsőnél tényleg figyelmetlen volt a mercis, sajna motoron mindig kell figyelni, mert ugye elsőbbsége csak annak van akinek megadják... Másodiknál (én jóhiszeműen úgy gondolom hogy) belenézett a tükörbe a Berlingo-s, de már a következő pillanatban már ott is termett a posztoló, ezt a hibáját a Berlingo próbálta korrigálni is (felvette gyorsan a sebességét a motornak és utána el is akarta engedni). Szerencsére itt se kellett hirtelen manővert csinálni a motorral. Én ezt az igyekezetet megköszöntem volna neki, akárhogy is lassítani kellett.

[mike] 2011.08.22. 17:58:12

@birka0000: szerencsétlen.... fogalmad sincs az egészről..... Azt a sávot az autósok a közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell, hogy hagyják, a motorosok nem. 4. sáv. Sokakat meglep a dolog :D:D:D:D Meg kellett volna tanulni a kreszt anno....

Xezs 2011.08.22. 21:08:59

@huspotyolo: Ember, a záróvonal az mindenkinek záróvonal!

Függetlenül attól, hogy ki jogosult használni a buszsávot, és ki nem.

Eszem-faszom megáll.

Xezs 2011.08.22. 21:11:43

18. §/1

c) záróvonal: hosszirányú folytonos vonal, amely az úttest felezővonalát jelzi, illetőleg a két forgalmi irányt, a forgalmi sávokat egymástól, vagy a nyílt villamospályát a forgalmi sávtól választja el; a záróvonalat járművel sem átlépni, sem érinteni nem szabad

Skodakék Fábia 2011.08.23. 11:52:56

@[mike]: A buszsáv használata, a KRESZ módosítás után, 2010 január 1-től:
(8) Az autóbusz forgalmi sávban
* a) a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz, a villamos, továbbá 20 és 6 óra között a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű;
* b) az autóbusz- és trolibuszforgalom zavarása nélkül
o ba) ha az autóbusz forgalmi sávot az úttest menetirány szerinti jobb szélén jelölték ki, erre utaló jelzés esetén (117/c. ábra) a kerékpáros,
o bb) külön jogszabály alapján rögzített üzemmódú megkülönböztető jelzést adó készülékkel felszerelt
+ bba) sürgősségi betegellátásra rendszeresített gépjármű,
+ bbb) hivatásos katasztrófavédelmi szervek, a tűzoltóság és a tűzoltó egyesületek közvetlen helyszíni beavatkozására rendszeresített gépjárműve,
+ bbc) a rendőrség közrendvédelmi és közlekedésrendészeti szolgálati ágának közvetlen helyszíni beavatkozásra rendszeresített gépjárműve,
o bc) a betegszállító gépjármű,
o bd) a személytaxi,
o be) a kétkerekű motorkerékpár és a kétkerekű segédmotoros kerékpár
közlekedhet. Más jármű erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá. Ahol autóbusz forgalmi sáv van, a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz - a bekanyarodás és kikerülés esetét kivéve - csak ebben a forgalmi sávban haladhat.

Na még egyszer : Más jármű erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá.

Akkor most bocsánatot kérsz?

Skodakék Fábia 2011.08.23. 12:03:02

c) záróvonal: hosszirányú folytonos vonal, amely az úttest felezővonalát jelzi, illetőleg a két forgalmi irányt, a forgalmi sávokat egymástól, vagy a nyílt villamospályát a forgalmi sávtól választja el; a záróvonalat járművel sem átlépni, sem érinteni nem szabad; ha azonban közvetlenül a záróvonal mellett terelővonal is van, a záróvonal a terelővonal felől - az előzésre, illetőleg a bekanyarodásra vonatkozó szabályok megtartásával - átléphető;

Na mégegyszer : a záróvonalat járművel sem átlépni, sem érinteni nem szabad;

Kibaszottul agresszív itt az autós/motoros társadalom. Ehhez jön még a pökhendiség meg a kivagyiság. A lenézésről nem is beszélve...csak tudnám mire?

huspotyolo 2011.08.24. 20:51:10

@Xezs: Ember, ha legalább értelmezted volna amit írtam... Ehelyett inkább lehülyézel. Azért fakadtam ki nevetésben, hogy előttem jópáran azon akadtak fenn, hogy a MOTOROS a buszsávból kiment, majd visszasorolt a hosszirányú folytonos vonalon (lsd. ZÁRÓVONAL), amit a kivételnek köszönhetően bármikor megtehet, nem úgy a "mezei autós".(nem kék/sárgafényes, taxi feliratú stb)

"Én elhiszem, hogy a mezei autósnak ez záróvonal." - Ezt azért írtam, mert záróvonal ugyan, de a kiváltságosok ÁTLÉPHETIK, hiába hosszú és folytonos. Az én saját szótáramban a záróvonalon nem mehetek át és kevesebb karakterrel akartam az olvasókat kímélni, de ez úgy néz ki nem jött be.

A sok okosnak akik azt hiszik motor nem mehet át, ahogy a videóban látszik:
Az jobb ha melletted, vagy a többi autó közt cikázik? Még ha szerintetek szabálytalan is ez, akkor is inkább menjen ott, mint autók közt, ezáltal megkímélve dugóban folytonos 2 tükörbe tekintéstől, esetleges káromkodásól, pár vétlenül letört tükörtől.

Xezs 2011.08.25. 19:13:24

@huspotyolo: Tökmindegy, hogy szerintem mi a jobb, a törvény nem úgy szól, hogy ami xezs szerint jobb, azt kell csinálni.

A törvény egyértelműen és világosan kimondja, hogy kuss a záróvonaltól és innentől kezdve teljesen fölösleges azon morfondírozni, hogy ki szerint mi a jó.

Azt meg fel nem foghatom, hogy miután nem csak én, de más is bemásolta a záróvonalra vonatkozó KRESZ paragrafusokat, te még mindig a saját hülyeségedet véded, mintha el sem olvastad volna, vagy nem is gondoltad volna át, hogy mi van odaírva.

Ne velem vitatkozz, nem én hoztam a törvényt, de legalább ne magyarázd már félre azt, ami feketén-fehéren le van írva.

huspotyolo 2011.08.25. 20:09:28

@Xezs: Képzeld el elolvastam, értelmeztem és fel is fogtam a jogszabályt, amit beírtak a záróvonalról. Sőt ezek alapján írtam a hozzászólásom is.

Védem a saját hülyeségem, azaz hogy a KIVÉTELT KÉPEZŐ járművek átmehetnek a buszsávba, ha nincs megszaggatva (jogszabályt értelmezve) Be is másolnám a buszsávos jogi rizsa erre vonatkozó részét, ami feketén-fehéren le van írva:

"MÁS JÁRMŰ erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - NEM hajthat rá."

Ezentúl is ha kétkerekű motorkerékpárral vagy kétkerekű segédmotoros kerékpárral közlekedem, ha kedvem tartja rámegyek a buszsávra, ha folytonos a csík akkor is, mert szabályos. Ha meglátsz így nyugodtan küldd rám a yardot, nekik is ugyanezt a hülye szöveget fogom nyomni.

Lehet az a gond, hogy én rosszul értelmezem az idézett sort, sajna papírhoz nem mindig adnak észt is, úgy látszik nekem sem jutott elég.

Xezs 2011.08.25. 20:56:07

@huspotyolo: Te szándékosan félremagyarázod a jogszabályt. Az, hogy bizonyos járművek használhatják a buszsávot, az még nem jogosítja fel őket arra, hogy átlépjék a záróvonalat.

Hogy érzékeltessem egy hasonlattal, ha 2 egy irányba menő normál sáv között záróvonal van, ott az autó nem mehet át a zárón a másik sávba, hiába van joga használni a másikat. Ott mehet át, ahol meg van szaggatva a vonal legalább az ő oldala felől.

Nem értem, miért kell belemagyarázni a jogszabályba olyat, ami nincs benne.

Legalább ne próbáld meg megmagyarázni a saját szabálytalanságodat. Lassan úgy érzem, hogy nem is engem, hanem magadat győzködöd.

huspotyolo 2011.08.26. 00:50:53

@Xezs: Magamat nem kellett győzködnöm, lassan 2 éve ebben a tudatban élek. Tudod mit, én most már komolyan elhiszem, hogy a te olvasatod a jó, meggyőztél. Sosem voltam jó hivatalos fogalmazás olvasásában, nem tudom eldönteni melyik mondat áll a másik felett. (pl: 18§/1-nél van a záróvonal és a buszsáv is tárgyalva, így nem tudom eldönteni, hogy a 18§/1 "d" bekezdésben "linkelt" 36§/8-ban foglalt kivételek az egész 18§/1-et felülbírálják e vagy sem)

Majd ha lehetőségem lesz megkérdezek pár oktatót is.

Hál' Isten, nem ügyvéd lettem...

dzsaszper 2011.08.26. 16:50:35

@huspotyolo: nem értem, hogy a buszsáv miért legitimizálná a záróvonal átlépését.

A nem kivételt jelentő jármű alapból nem hajthat rá, kivéve kanyarodás, miegymás. Ez jogosan nem vonatkozik a kétkerekű motorkerékpárra.

A motoros tehát, ahol egyébként szabályosan megteheti, ráhajthat. A záróvonal nem a buszssáv tartozéka, a záróvonal átlépésének tilalma (motorosnak is tilos, akkor is ha autóbusz forgalmi sávot választ el a záróvonal) független az autóbusz forgalmi sávtól (amit a motoros egyébként szabályosan használhatna, ha nem a záróvonalat keresztezve érkezik).

Az már a városháza ****sága, hogy ha kell ha nem, záróvonalat festet fel. Értem én, hogy így akarják gyorsítani a tömegközlekedést, de szerintem a legtöbb helyen kontraproduktív.

huspotyolo 2011.08.26. 18:08:46

@dzsaszper: Köszi, erre voltam kíváncsi, még egy ember válaszára. Most már felfogtam.

Én azt hittem azért folytonos mindenhol a vonal mert az út szélét jelzi az autósoknak (ugye kereszteződésben pedig mindig megszaggatják), de mostanra megvilágosodtam.

Sztavrosz_ (törölt) 2011.08.27. 04:47:37

Motorral is bunkóság záróvonalátlépéssel kezdeni az előzést. Vagy ha igen legalább ne pampogjon hja más is szabálytalan. Nem a buszsávra gondolok.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása